Reggeborg bestaat uit reggefiber,en de subholding van KPN,als jullie de moeite namen terug te lezen,de volledige kvk gegevens van reggefiber en reggeborg heb ik gepost en is gewoon 1 grote holding en joint venture met/van KPN.
Je kan niet zeggen dat KPN niet de baas is van XMS of geen aandelen heeft in XMS als de moederholding Reggeborg voor 41% bestaat uit kpn.
Achter de schermpjes zit gewoon KPN, A,B,C of D ten spijt Wiebo... je gelooft Folkert denk ik teveel op zijn blauwe oogjes.
Als je het plaatje van Pieterbas ziet is 41 % van de totale holding een apart deel van KPN.
Wat je in het plaatje zelf alleen niet ziet is dat KPN zelf ook nog losse aandelen heeft in Reggborg Holding bv,ruim 10%.
In Totaal heeft KPN dus rechtstreeks 41% aandelen en 10 % preferente aandelen in de reggeborg groep waardoor in praktijk er een meerderheid is ontstaan door deze overname..
Alleen omdat het via 10% via een achterom gaat kan de NMA er niets over zeggen.
Verder maakt het mij niets uit,vraag de uitgebreide KVK gegevens maar op,of heb je het geld er niet voor over ?
Deze constructie wordt wel vaker gekozen,heeft zelfs een bepaalde naam.
Als je 51 % aandelen hebt ben je technisch gezien geen eigenaar maar bepaal je wel wat er gebeurt.
De NMA keurde wel goed dat Casema en Essent/@home samen gingen en de grootste kabel onderneming Ziggo vormden en zou dan niet goedkeuren dat KPN een zo'n versnipperd glasvezelnet overneemt ?
En glashart is gewoon weer een sub bv die onder Reggefiber staat,dat staat zelfs op hun eigen homepage.
Reggefiber en KPN vormen samen Reggeborg,waarbij KPN dus ook weer aandelen heeft in Reggeborg.
Is het zo'n ramp dat KPN achter de schermen aan de touwtjes trekt... er was zelf al aangekondigd dat XMS los ging van Internlnet (vandaar de 100 mbit pilot) op het glasvezel netwerk van KPN.
Reggeborg,Reggefiber..als dat regge gedoe slaat gewoon op het adres aan de
reggesingel waar ze allemaal gevestigd zijn.
Het is geen samenzwering of wat dan ook,Reggeborg is de hoofdtak en alle partijen vallen daar onder.
[
Voor 71% gewijzigd door
Nick39 op 18-04-2010 10:10
]