Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 26 Laatste
Acties:
  • 162.047 views

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:42

inXs

known as inXs

Bij mij (vathorst) DTV werkt rtl+ al een lange tijd niet meer. Hebben meer mensen dit? (of is dit dus zoals ik nu zie ineens betaald geworden, alleen kan ik dit nergens aangeven op mijnXMS?)

edit: lol, nieuwsserver is ook betaald geworden... 6,95 per maand, voor 25mbit... En ik maar braaf elke maand de rekeningen betalen. Zou opzich handig zijn als dit soort dingen even gemeld kunnen worden.

[ Voor 49% gewijzigd door inXs op 10-04-2010 10:11 ]

superB

Dat de DNS servers niet goed werken van XMS is bekend alleen wordt het probleem niet onderkend,er is steeds het antwoord we vinden het niet of bij ons is het goed...
Daarom heb ik de optie in windows maar geactiveerd om zelf een locale dns lijst aan te maken van sites die ik regelmatig bezoek en daarna de open dns servers te gebruiken.

Bepaalde digitale diensten kunnen nog om een andere reden op zijn gat liggen.
Er is afgelopen donderdag een enorme stroomstoring geweest op het mediapark.
Daardoor zijn ook verschillende technicolor verbindingen getroffen.
De backup werkte zoals gewoonlijk weer niet.
Toen men vrijdag dacht het onder de knie te hebben ontplofte ook nog om onduidelijke reden een transformator.
Men zou nu alles weer op de rit hebben maar het is mogelijk dat bepaalde diensten toch nog tijdelijk niet goed werken.
Yogoi schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:21:
Voor de packetfront mensen met 2 seconden vetraging bij start van het gesprek:

Hebben jullie hier nog last van? en zo ja dan wil ik met een aantal een testje doen. Ik heb een oplossing die lijkt te werken en wil graag bij een aantal mensen checken of dit klopt of niet.
Heb het probleem nog,maar niet de tijd om mee te werken aan iets :(

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-11 22:00

The Wizard

Moderator Mobile
Als je het forum had gelezen, dan had je gezien dat er instellingen zijn gewijzigd bij RTL+ zonder dat XMS (Glashart) hierover is ingelicht, ze werken aan een oplossing.

De nieuwsserver is nog steeds gratis (de 512 Kbit/s versie), er is alleen een nieuwe abbo versie erbij gekomen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

inXs schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 10:06:
Bij mij (vathorst) DTV werkt rtl+ al een lange tijd niet meer. Hebben meer mensen dit? (of is dit dus zoals ik nu zie ineens betaald geworden, alleen kan ik dit nergens aangeven op mijnXMS?)

edit: lol, nieuwsserver is ook betaald geworden... 6,95 per maand, voor 25mbit... En ik maar braaf elke maand de rekeningen betalen. Zou opzich handig zijn als dit soort dingen even gemeld kunnen worden.
nee is niet veranderd (net even gechecked), je hebt nog steeds 5Mbit (ipv 512Kbit op de pagina, ze zullen wel byte bedoelen)
XMS Newsserver

U kunt met uw newsprogramma verbinding maken met de volgende gegevens:

NNTP server news.xmsnet.nl

U heeft een downloadlimit van 512 Kbit/s.

XMS Newsserver is een Binary nieuwsdienst. Met een XMS Newsserver abonnement kunt u onbeperkt films en muziek downloaden. Ook kunt u via tekst Nieuwsgroepen discussiëren en antwoord krijgen op allerlei vragen.

Iedere XMS abonnee die Internet heeft kan gratis gebruik maken van XMS Newsserver. De downloadsnelheid is echter beperkt bij deze gratis versie tot 512 kbit/s.

Bij deze gratis versie van XMS Newsserver werkt SSL niet. Bij de betaalde versies van XMS Newsserver werkt SSL wel.

Klik hier om uitgelegd te krijgen hoe u kunt starten met XMS Newsserver. Wanneer u een hogere downloadsnelheid wilt is het mogelijk een betaald abonnement aan te vragen.

Met een betaald abonnement haalt u pas echt het maximale uit de capaciteit van uw glasvezel verbinding! XMS biedt deze betaalde abonnementen:

1) 25 mbit/s (10 simultane verbindingen), €6.95 per maand per maand
2) 100 mbit/s (20 simultane verbindingen), €9.95 per maand per maand

Iperf

Verwijderd

Zijn er nog mensen die problemen hebben met alle zenders van RTL? Die blijven sinds een paar dagen zwart. Ik hoor wel geluid. En als ik wegzap zie ik wel even beeld.
De informatie popup van XMS waar je ziet welk programma nu uit wordt gezonden zie ik ook gewoon.

-update- Inmiddels werkt alles weer

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2010 16:43 ]

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-11 13:26

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Nick39 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 11:21:
Dat de DNS servers niet goed werken van XMS is bekend alleen wordt het probleem niet onderkend,er is steeds het antwoord we vinden het niet of bij ons is het goed...
Daarom heb ik de optie in windows maar geactiveerd om zelf een locale dns lijst aan te maken van sites die ik regelmatig bezoek en daarna de open dns servers te gebruiken.
Je zou ook gebruik kunnen maken van de DNS servers van OpenDNS.
208.67.220.220 en 208.67.222.222
www.opendns.org
Die gebruik ik al jaren en werken altijd.

Maar nu wat anders...
Een paar weken geleden heb ik XMS gemaild met de vraag of het officieel mogelijk is om meerdere STB's op mijn verbinding aan te sluiten en zo ja hoeveel. En of ik dan zo een STB bij ze kon aanschaffen...
Gisteren kreeg ik dan eindelijk antwoord...
Bedankt voor uw e-mail.
U kunt maximaal twee settopboxen aansluiten op ons modem. Dit dienen twee verschillende settopboxen te zijn, anders werkt het niet. Als u nu de gewone digitale box heeft, moet u dus een HD box aanschaffen en omgekeerd. Dit kan via Mijn XMS. U heeft ook een zogenaamde switch nodig, die u in elektronicazaken kunt kopen.
Wel vermeld ik erbij dat wij geen technische ondersteuning kunnen bieden voor deze constructie.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

XMS servicedesk.
Volgens mij klopt dit niet helemaal.
Wat ik er tot nu toe van begrijp is dat de STB zich aanmeld bij de DHCP server van XMS met in zijn DHCP request de vendor code van de STB.
Op basis van die vendor code en het MAC adres van de STB krijgt deze een IP uit de 10.x.y.z range.

Of de vendor code ook uniek is weet ik niet, volgens mij niet.. Maar aangezien iedere STB wel een uniek MAC adres zou moeten hebben, zou ik dus ook een 2e Amino110 kunnen aansluiten en hoef ik niet per se nu een 130 aan te schaffen...
Of ben ik nou gek? :P

Iemand hier meer verstand van/ervaring mee?

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Verwijderd

volgens mij kun je zoveel STB's aansluiten als je zelf wil en of het nou dezelfde of verschillende zijn dat maakt niet uit. ik heb al eerder op dit forum gevraagd of dat dit kon en dat kon klaarblijkelijk gewoon. wel is het zo dat XMS je maar twee STB's wilt verstrekken en hoe je aan derde vierde enzovoort STB komt moet je zelf maar zien uit te zoeken. ook is het zo dat als je een (tweedehandse) STB ergens vandaan weet te halen moet je wel zeker zijn dat deze eerder op het XMS netwerken heeft gewerkt want anders kan XMS je geen ondersteuning bieden. als je dan die 3e STB hebt moet je geloof ik naar (een bepaald nummer van) XMS bellen (en dan hopen dat je iemand aan de lijn krijgt die er verstand van heeft) en dan je modelnummer en nog een nummer (weet ff niet welke) doorgeven, dan activeren zij hem voor je en dan zou het gewoon moeten werken.

Please correct me if i'm wrong people;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 18:05:
[...]

Het werkt weer, hoe en waarom snap ik niet maar sinds vandaag alles weer goed.
Had ook al dgg aan servicedesk, vandaag weer gebeld om af te melden maar na 10 minuten was ik het irritante wachtmuziekje wel zat.
Te vroeg gejuicht, werkt weer niet.
Van de medewerker die ik van de week aan de lijn had kreeg ik het advies om langs het xms huis te gaan om de stb te laten checken.
Gelukkig zijn ze alleen op woensdag en vrijdag open, vind dit niet echt een goede service.

Verwijderd

FAN TV, kanaal 236 vastgelopen ???

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:19

GerkeP

Vragen mag altijd........

Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:30:
Hier liep Nederland 1 vast om 12.41, vervolgens geen IPTV meer. Uitzetten en aanzetten, vervolgens melding dat de Amino geen IP krijgt, Amino nu half uur uit gehad en dus net de finish van de marathon gemist, maar alles lijkt weer te werken.

@Yogoi

Kun jij zien wat er aan de hand is geweest?

GerkeP

Thasaidon schreef op zondag 11 april 2010 @ 10:12:

Volgens mij klopt dit niet helemaal.
Wat ik er tot nu toe van begrijp is dat de STB zich aanmeld bij de DHCP server van XMS met in zijn DHCP request de vendor code van de STB.
Op basis van die vendor code en het MAC adres van de STB krijgt deze een IP uit de 10.x.y.z range.

Of de vendor code ook uniek is weet ik niet, volgens mij niet.. Maar aangezien iedere STB wel een uniek MAC adres zou moeten hebben, zou ik dus ook een 2e Amino110 kunnen aansluiten en hoef ik niet per se nu een 130 aan te schaffen...
Of ben ik nou gek? :P

Iemand hier meer verstand van/ervaring mee?
Bij de pilot gebruikte ik 2x een 110 box en een 130 box bij elkaar.
Tenzij er nu iets veranderd is,klopt die info dus niet.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Je kunt gerust meerdere STB's gebruiken, tijdens de persconferentie hier in Zeewolde van de 200/200 Mbit/s, hadden ze 3 130m's lopen (Ned 1/2/3).

• Thasaidon

Thasaidon

The Wizard schreef op zondag 11 april 2010 @ 16:14:
Je kunt gerust meerdere STB's gebruiken, tijdens de persconferentie hier in Zeewolde van de 200/200 Mbit/s, hadden ze 3 130m's lopen (Ned 1/2/3).
Ik had ook al zo'n idee dat er gewoon meer aan gehangen kon worden en ook gelijke boxen.
Zal wel weer een "marketing praatje" zijn.
Ik neem alleen wel aan dat al die STB's wel bij XMS geregistreerd moeten zijn?

Verwijderd

ja dat moet.

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 06:33

j1nx

Geek - Enjoying life

Waarom? Ik kan een heleboel aminonet MAC adressen "verzinnen" en ze doen het allemaal.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Verwijderd

Als het maar begint met 00:02:02 bedoel je?

[ Voor 183% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 23:51 ]

Verwijderd

ja das voor de gevorderde tweaker dan? ik dacht dat die STB's altijd door XMS geactiveerd moesten worden en dus ook geregistreerd moeten zijn bij XMS

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-10 17:16
Ben van het weekend terug gekomen van vakantie en merk nu dat veel zenders 4:3 beeld geven (zwarte balken aan de zijkant). Software update gedaan en dit verhelpt het niet. Tevens werkt uitzending gemist niet meer (zowel amino 110 als 130).

Meer mensen last van?

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-11 11:43
Thasaidon schreef op zondag 11 april 2010 @ 19:12:
[...]
Ik had ook al zo'n idee dat er gewoon meer aan gehangen kon worden en ook gelijke boxen.
Zal wel weer een "marketing praatje" zijn.
Ik neem alleen wel aan dat al die STB's wel bij XMS geregistreerd moeten zijn?
Aangezien glashart media steeds meer diensten aan het voorbereiden is waarvoor gebruikersidentificatie nodig is (en dat doen ze dmv serienummer/mac van de STB) zou ik dat niet zo snel roepen. Voor het lineaire tv kijken zal het vast geen probleem zijn maar voor zaken als uitzendinggemist/Payperview/VoD ga je vast problemen krijgen als je extra ongeregistreerde stb's aan gaat sluiten.

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 10:35
Hmmm... Een week of 3 geleden meldde ik heel blij dat er een brief was gekomen van XMS met de inloggegevens voor mijnxms. Ik dacht: nu komt er beweging in en zal het aansluiten wel binnenkort gaan gebeuren. Tot nu toe blijft het echter weer stil. Hoe lang zat er bij anderen tussen het ontvangen van de brief met inloggegevens en het daadwerkelijk aansluiten?

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:33
Camiel schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:50:
Hmmm... Een week of 3 geleden meldde ik heel blij dat er een brief was gekomen van XMS met de inloggegevens voor mijnxms. Ik dacht: nu komt er beweging in en zal het aansluiten wel binnenkort gaan gebeuren. Tot nu toe blijft het echter weer stil. Hoe lang zat er bij anderen tussen het ontvangen van de brief met inloggegevens en het daadwerkelijk aansluiten?
Paar weken volgens mij.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

bij mij is dat toch wel een periode van zo'n 10 weken geweest. eind januari begin februari (week 5-6 ongeveer) als ik me goed herinner kreeg ik de brief binnen met de "mijn XMS" inlog gegevens. ik wordt volgende week (week 15) aangesloten.

maar als het goed is kun jij je postcode en huisnummer hier invullen en dan krijg jij te zien wanneer je gepland staat om aangesloten te worden.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2010 11:35 ]

• Camiel
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:34:
bij mij is dat toch wel een periode van zo'n 10 weken geweest. eind januari begin februari (week 5-6 ongeveer) als ik me goed herinner kreeg ik de brief binnen met de "mijn XMS" inlog gegevens. ik wordt volgende week (week 15) aangesloten.

maar als het goed is kun jij je postcode en huisnummer hier invullen en dan krijg jij te zien wanneer je gepland staat om aangesloten te worden.
Ik ben al aangesloten. De lijn moet alleen nog geactiveerd en ik moet mijn modem nog krijgen. Daar is het wachten dus nu op.. Wacht verder maar rustig af :)

• Thasaidon

Thasaidon

denan schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:11:
[...]

Aangezien glashart media steeds meer diensten aan het voorbereiden is waarvoor gebruikersidentificatie nodig is (en dat doen ze dmv serienummer/mac van de STB) zou ik dat niet zo snel roepen. Voor het lineaire tv kijken zal het vast geen probleem zijn maar voor zaken als uitzendinggemist/Payperview/VoD ga je vast problemen krijgen als je extra ongeregistreerde stb's aan gaat sluiten.
Waar ik op doelde was het feit dat XMS zegt dat als ik al een 110 heb, ik dan verplicht ben een 130 aan te schaffen als ik een 2e STB wil. Volgens mij kunnen 2 110's ook gewoon.

Dus niet dat de STB's bij XMS geautoriseerd moeten zijn/worden.

Overigens lijkt het mij dat die "user authentication" gewoon op basis van de "unieke" ID's van de STB gaan.
Tenslotte staat er bij de "info" (iig in de 110) ook op welke naam en adres de box geregistreerd staat.
Bij XMS zullen diezelfde gegevens ook gekoppeld zijn aan de unieke STB ID's.
Tenminste... daar ga ik even van uit.

In de KIJK, een populair wetenschappelijk blad zoals ze dat zelf graag noemen stond een klein stukje over Reggefiber in de weetjes rubriek.
Daarin toveren ze een beetje met getallen en daarbij stond 1 GB, de snelheid van het reggefiber glasvezel netwerk en nog wat.. wel grappig om te lezen.

Verwijderd

waarom heet dit topic eigenlijk (nog) GlasvezelINTERNET voor particulieren. XMS behelst heel wat meer dan internet (tegenwoordig)

alhoewel alles in principe wel via het internet gaat.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2010 20:29 ]

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Volgens mij hadden de XMS heren nog wat leuke "prijsjes" in de kast liggen, dus wie weet komt er binnenkort een suggestie voor een nieuwe naam waar wat mee te "verdienen" valt ???

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-11 07:29
Camiel schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:47:
[...]
Ik ben al aangesloten. De lijn moet alleen nog geactiveerd en ik moet mijn modem nog krijgen. Daar is het wachten dus nu op.. Wacht verder maar rustig af :)
Als je je modem nog moet krijgen ben je toch nog niet aangesloten? Of bedoel je met modem niet de Genexis?
Ik had hier de kabel een aantal dagen/weken bij de voordeur liggen, toen was ik nog niet aangesloten dus... Op de dag dat ze de kabel naar binnen brachten hebben ze ook gelijk het modem geplaatst en was ik dus wel aangesloten. Mijn activatiedatum stond echter ergens in augustus, dus verder gebeurde er toen niks. Via mijn.xmsnet.nl deze datum op de huidige dag gezet, en toen werd mijn lijn ook met een paar uur actief.

• Luuk1983
L201 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:40:
[...]

Als je je modem nog moet krijgen ben je toch nog niet aangesloten? Of bedoel je met modem niet de Genexis?
Ik had hier de kabel een aantal dagen/weken bij de voordeur liggen, toen was ik nog niet aangesloten dus... Op de dag dat ze de kabel naar binnen brachten hebben ze ook gelijk het modem geplaatst en was ik dus wel aangesloten. Mijn activatiedatum stond echter ergens in augustus, dus verder gebeurde er toen niks. Via mijn.xmsnet.nl deze datum op de huidige dag gezet, en toen werd mijn lijn ook met een paar uur actief.
Same here.

't was wel grappig overigens. De eerste keer dat ik speedtest uitvoerde kwam mijn upload op 67Mbit. Echter, nu haal ik bijna nooit hoger dan 30. Toen ben ik eens gaan nadenken en kwam tot de conclusie dat ik de eerste keer de kabel rechtstreeks in mijn computer had en nu een router ertussen. Beetje el-cheapo ding, die kan gewoon niet sneller LAN -> WAN routen ;) Download gaat wel op de goede snelheid. Toch es naar een andere router gaan kijken.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Camiel
Ik woon in een appartement (Hilversum zuid) en in augustus vorig jaar hebben ze de glasvezel naar binnen getrokken. Daar zit alleen een leeg kastje aan vast. Daar moet dus nog de Genexis op geplaatst worden voor ik ook daadwerkelijk gebruik kan maken van de verbinding. Daar is het wachten dus nu eigenlijk op. Helaas kan niemand me vertellen wanneer ik dat kan verwachten. Brief op 26 maart ontvangen.

Router is er hier al klaar voor :) Nu de verbinding nog (en dan kijken of ik IPTV in MediaCenter kan krijgen..)

Verwijderd

[FrEEzEr] schreef op maandag 12 april 2010 @ 08:27:
Ben van het weekend terug gekomen van vakantie en merk nu dat veel zenders 4:3 beeld geven (zwarte balken aan de zijkant). Software update gedaan en dit verhelpt het niet. Tevens werkt uitzending gemist niet meer (zowel amino 110 als 130).

Meer mensen last van?
Jawel hoor, sinds begin april als ik me niet vergis. Ik heb de servicedesk er ook al 3 keer over gebeld. In eerste instantie kreeg ik te horen dat het aan het formaat van de uitzending lag. Terwijl ik toch zeker weet dat het een recent euvel is. Zojuist meer weer eens gebeld, het schijnt bekend te zijn. Ik heb verzocht om ze dat ook op de storingen pagina konden weergeven, dan hebben mensen in ieder geval het idee dat het probleem bekend is en er iets aan gedaan wordt.

Een andere tv issue is het ontbreken van ondertiteling van Travelchannel in Digitale modus (analog doet het wel). Als lapmiddel kun je wel de teletekst ondertiteling aanzetten, maar dat kan niet echt de bedoeling zijn (temeer omdat er af en toe Deense ondertiteling tussen verschijnt).

Maar hopen dat de storingen pagina wordt bijgewerkt, of nog beter, de problemen verholpen worden. Tot die tijd blijven we maar bellen. Is alleen zo zonde van ieders tijd.....

• Luuk1983
Ik heb eigenlijk nog een vraag over de Genexis.

Deze heeft dus 4 LAN aansluitingen. Gebaseerd op mijn eerdere vragen moet ik dus concluderen dat poort 1 voor IPTV is en poort 2 voor internet? Ik ben d'r eigenlijk niet zo blij mee bedacht ik me laatst. Ik heb namelijk een UTP kabel naar een wandcontactdoos achter het TV meubel lopen die aangesloten is op internet. Aan deze aansluitingen hangt een wireless router voor draadloos internet en bedraad aangesloten hangen er onder andere mijn Media PC (internet) en mijn Panasonic TV (Viera cast, software updates) aan. Ik bedacht me laatst ineens dat ik er altijd vanuit gegaan ben dat ik gewoon een extra kabel in de router zou kunnen stoppen en deze naar de amino kon trekken. Maar het lijkt er nu dus op dat dat niet zo gaat werken? Daar baal ik eigenlijk best wel van. Ik hoop dat ik twee kabels getrokken ga krijgen.

• Camiel
Nee voor zover ik weet moet je inderdaad een losse UTP naar je Amino trekken. Volgens mij is het poort 1 IPTV en poort 2 Internet maar dat maakt dan niet zoveel uit. Het zijn gescheiden lijnen helaas. De packetfront deelde wel alles maar deze worden tegenwoordig niet meer geplaatst als ik het goed begrepen heb.
Gelukkig ligt hier alles dicht bij elkaar. Als ik weet dat ze aan komen sluiten leg ik meteen 2x netwerk kabel naar de Genexis..

• Dwazer
  • Laatst online: 15-11 04:45
Luuk1983 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:11:
[knip]
Daar baal ik eigenlijk best wel van. Ik hoop dat ik twee kabels getrokken ga krijgen.
Mocht de nood echt hoog zijn: je kan 1 kabel splitten voor 2 aansluitingen (100 mbit connectie heeft 2 ader paartjes nodig) Echter kunnen er soms onverklaarbare fouten in je netwerk ontstaan. Niet echt een oplossing dus, maar het zou kunnen mocht het echt nodig zijn

[ Voor 0% gewijzigd door Dwazer op 13-04-2010 12:15 . Reden: tikfout ]

• Luuk1983
Dwazer schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:15:
[...]

Mocht de nood echt hoog zijn: je kan 1 kabel splitten voor 2 aansluitingen (100 mbit connectie heeft 2 ader paartjes nodig) Echter kunnen er soms onverklaarbare fouten in je netwerk ontstaan. Niet echt een oplossing dus, maar het zou kunnen mocht het echt nodig zijn
Ware het niet dat ik een 1 Gbit netwerk heb en daar heb je toch echt alle 8 de aders voor nodig ;)

Maar thanks voor de suggestie anyway

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk1983 op 13-04-2010 12:35 ]

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:17
Vandaag zijn we overgezet naar XMS nieuwe nummer werkt al , maar als ik mijn ip adres op vraag staat deze nog steeds op mijn oude concepts.

Moet ik dan nog wat doen of veranderd dit vanzelf? Modem tijdje van stroom halen?

• boswandeling
  • Laatst online: 12:56
Dwazer schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:15:
[...]

100 mbit heeft 4 aders nodig 1 2 3 en 6 dan heb je full duplex 100 mbit
1000 mbit heeft 8 aders nodig

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 06:33

j1nx

Geek - Enjoying life

MiK schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:54:
[...]

100 mbit heeft 4 aders nodig 1 2 3 en 6 dan heb je full duplex 100 mbit
1000 mbit heeft 8 aders nodig
Dat zegt ie toch? Twee ader paartjes!

(moest zelf ook eerst even twee keer lezen :9 )

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-11 21:15

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Camiel schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:00:
Ik woon in een appartement (Hilversum zuid) en in augustus vorig jaar hebben ze de glasvezel naar binnen getrokken. Daar zit alleen een leeg kastje aan vast. Daar moet dus nog de Genexis op geplaatst worden voor ik ook daadwerkelijk gebruik kan maken van de verbinding. Daar is het wachten dus nu eigenlijk op. Helaas kan niemand me vertellen wanneer ik dat kan verwachten. Brief op 26 maart ontvangen.

Router is er hier al klaar voor :) Nu de verbinding nog (en dan kijken of ik IPTV in MediaCenter kan krijgen..)
Hier hetzelfde, ook in Hilversum Zuid. Het is natuurlijk belachelijk dat niemand ons kan vertellen wanneer de monteur langs komt. Daarnaast worden wij gebeld voor een afspraak, maar wij zijn zelf weinig thuis. Dus ik verwacht niet dat ik een glasvezel verbinding zal hebben de komende maanden.. En wanneer je Xmsnet hierover mailt, krijg je geen antwoord.

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-11 16:23
Heren/Dames,

Wellicht een wat domme vraag maar vergeef me.

Achtergrond:
Als het goed is krijgen wij binnenkort (1-3mnd) een glasaansluiting via XMS in kattenbroek/amersfoort. Kabels zijn al tot aan voordeur gelegd maar dan schijnt het toch nog redelijk wat tijd te kosten voordat men operationeel is.

Vraag: Kun je net zoals bij tcp/ip verkeer naar je pc's toe ook een (normale) router gebruiken om het tv via ip signaal door te sturen naar de setupbox. Dit omdat ik niet 1 lange kabel wil trekken onder het huis door en daarna vast zit aan de lokatie van de tv/setupbox.

• boswandeling
j1nx schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:27:
[...]

Sorry

Lange dag gehad :P

• Dwazer
  • Laatst online: 15-11 04:45
j1nx schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:27:
[...]

MiK schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:52:
[...]

Sorry

Lange dag gehad :P
Hij is ook flauw van me :P

• abhaas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-11 12:43
@Wingie

Het ip-tv signaal kan iig via een hub doorgestuurd worden. via een switch zou mogelijk ook nog lukken dit weet ik alleen niet zeker. via een router gaat het niet lukken.

• Thasaidon

Thasaidon

abhaas schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:08:
@Wingie

Het ip-tv signaal kan iig via een hub doorgestuurd worden. via een switch zou mogelijk ook nog lukken dit weet ik alleen niet zeker. via een router gaat het niet lukken.
Hub en switch kan gewoon.
Een router leek bij mij in eerste instantie ook te werken, maar gaf al snel problemen.
Zal wel aan de config gelegen hebben dus moet ik nog eens mee stoeien.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:27
In het geval van een router zal het wel kunnen maar of je het wil.... je moet dan sowieso de router al IGMP- en broadcast-verkeer tussen de ene en de andere kant laten proxy'en....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Camiel
Odysseus253 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:29:
[...]

Hier hetzelfde, ook in Hilversum Zuid. Het is natuurlijk belachelijk dat niemand ons kan vertellen wanneer de monteur langs komt. Daarnaast worden wij gebeld voor een afspraak, maar wij zijn zelf weinig thuis. Dus ik verwacht niet dat ik een glasvezel verbinding zal hebben de komende maanden.. En wanneer je Xmsnet hierover mailt, krijg je geen antwoord.
Als ik weer eens tijd heb op woensdag of vrijdag zal ik weer eens bij het XMS huis langs gaan in Hilversum. Al veel te lang geleden alles aangevraagd en het duurt wel erg lang allemaal. De KPN providers zouden met 4-6 weken een werkende verbinding kunnen leveren, maar dat is ook niet alles.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:30:
Hij doet het weer zag ik net !

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-11 16:23
abhaas schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:08:
@Wingie

Thanks was typo van mij bedoelde ook switch en niet router was net terug van cursus ITIL en compleet leeg ;-). Dan ga ik eff mooi hubje/switch scoren.

• Luuk1983
Ondersteund het analoge signaal van XMS eigenlijk guide+? Ik mag toch hopen van wel voor mijn HDD recorder!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11 21:48

d0s

sssst

Luuk1983 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 21:59:
Ondersteund het analoge signaal van XMS eigenlijk guide+? Ik mag toch hopen van wel voor mijn HDD recorder!
Jazeker, op de frequentie van eurosport2!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 09:22:
[...]

Schijnbaar zijn er genexis CPE's in omloop die een sessie keihard afbreken na een serie a's. Dit komt in bepaalde attachments regelmatig voor en daardoor kun je je email niet ophalen.
Op de volgende locatie staan twee tekstbestanden waarmee je de bug kunt checken (als je geen email kunt ophalen terwijl alles goed staat)

http://www.glazenkamp.nl/tmp/testcase_1.txt
http://www.glazenkamp.nl/tmp/testcase_2.txt

Als je een genexis hebt met de bug dan zal testcase 2 netjes een reeks x'sjes laten zien en eindigen met 'downloadbestandvoltooid!', maar testcase 1 zal na een paar a's afbreken en de tekst 'downloadbestandvoltooid!' niet laten zien.

Heb je een genexis zonder bug dan zullen testcase 1 en 2 netjes hun reeksen laten zien en beiden eindigen met 'downloadbestandvoltooid!'.

add: voor de volledigheid->voordat je dit test:
1) Moet er een probleem zijn met je email terwijl verder alles goed staat
2) Moet je je firewall/virusscanner uitschakelen
Bij mij is vandaag het kastje omgewisseld en het email-probleem is opgelost vwb de popserver van XMS, maar ik ontdekte dat het nog steeds fout ging bij de popserver van UPC en ook bovenstaande testcase1 krijg ik nog steeds niet volledig binnen. Iemand een idee? Schiet mij maar lek 8)7

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:53:
[...]

Bij mij is vandaag het kastje omgewisseld en het email-probleem is opgelost vwb de popserver van XMS, maar ik ontdekte dat het nog steeds fout ging bij de popserver van UPC en ook bovenstaande testcase1 krijg ik nog steeds niet volledig binnen. Iemand een idee? Schiet mij maar lek 8)7
Firewall/virusscanner?

Verwijderd

bij mij zijn ze zojuist geweest om de boel klaar te maken. we beginnen over paar maanden pas met glasvezel dus de genesix konden ze nog niet aansluiten. hoe werkt dat dan. moet ik hun bellen wanneer ik actief wil worden zodat ze dat ding kunnen aansluiten? en kun je nou ook je eigen modem kiezen. of was dat alleen het geval bij de router (logisch).
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 13:02:
bij mij zijn ze zojuist geweest om de boel klaar te maken. we beginnen over paar maanden pas met glasvezel dus de genesix konden ze nog niet aansluiten. hoe werkt dat dan. moet ik hun bellen wanneer ik actief wil worden zodat ze dat ding kunnen aansluiten? en kun je nou ook je eigen modem kiezen. of was dat alleen het geval bij de router (logisch).
De genexis is het modem,de router moet je zelf kiezen.
Hier in Leiden kwam er een brief per wijk om op een bepaalde dag en tijd thuis te zijn,op die tijd kwam een monteur de glasvezel aansluiten,en deed iets met een laptopje.
De volgende dag werkte de aansluiting.

• boswandeling
Nick39 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:51:
[...]

Hier in Leiden kwam er een brief per wijk om op een bepaalde dag en tijd thuis te zijn,op die tijd kwam een monteur de glasvezel aansluiten,en deed iets met een laptopje.
Nick waar in leiden woon jij ongeveer ? en welk modem van XMS heb jij hangen ?

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-10 23:41
Camiel schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:28:
[...]

Als ik weer eens tijd heb op woensdag of vrijdag zal ik weer eens bij het XMS huis langs gaan in Hilversum. Al veel te lang geleden alles aangevraagd en het duurt wel erg lang allemaal. De KPN providers zouden met 4-6 weken een werkende verbinding kunnen leveren, maar dat is ook niet alles.
Helaas, ook Tweak (KPN provider) kan helaas nog niet aanbieden blijkbaar. Aanvraag liep, afspraak met monteur gemaakt en dan meldt KPN plots dat ze om "administratieve" redenen nog niet kunnen leveren. Zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1338003.

Tot dusver nog niet meer gebeld.

3kwp pvoutput

Verwijderd

trouwens ff een vraagje. analoge tv he. komt dan nog wel gewoon over de kabel of komt het over internet bij de modem binnen en kan ik via daar een coax kabel aan de modem hangen?

EDIT: trouwens ff naar de modem gekeken. daar lijkt gewoon een coax aansluiting op te zitten. dus er wordt geen gebruik meer gemaakt van de kabel die er al zo'n duizend jaar ligt (van upc/kpn?? welke van de twee?)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 18:05 ]

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 18:04:
trouwens ff een vraagje. analoge tv he. komt dan nog wel gewoon over de kabel of komt het over internet bij de modem binnen en kan ik via daar een coax kabel aan de modem hangen?

EDIT: trouwens ff naar de modem gekeken. daar lijkt gewoon een coax aansluiting op te zitten. dus er wordt geen gebruik meer gemaakt van de kabel die er al zo'n duizend jaar ligt (van upc/kpn?? welke van de twee?)
Je hebt verschillende type glasvezel modems. Ik heb de Genexis V2

Deze heeft:
1 coax aansluiting voor de analoge tv. Hier moet je zelf een coax op aansluiten.

2 RJ11 aansluitingen waarbij de 1e voor je telefoon gebruikt wordt.
De 2e zal waarschijnlijk gebruikt gaan worden als je bv een 2e nummer aan vraagt.

Daaronder zitten 4 RJ45 poorten
De 1e is voor je Internet (als Glashart het tenminste goed aansluit...)
De 2e is voor je digitale TV
3 en 4 worden (nog) niet gebruikt.

Kortom, naar je tv zul je dus zowel een coax kabel moeten hebben als een nieuwe UTP kabel (word meegeleverd) voor DTV.

Mijn telefoon kabel was een kwestie van stekker uit het ISRA punt in de meterkast trekken en in de Genexis steken.
Daarnaast heb Ik gewoon de coax van Ziggo (ook in de meterkast) doorgeknipt en het ene einde op de Genexis aangesloten. De andere kant liep al naar de tv.
En tenslotte heb ik zelf de UTP getrokken voor DTV (door dezelfde kabel goot als waar de coax al in zat).

[ Voor 16% gewijzigd door Thasaidon op 15-04-2010 20:11 ]

Verwijderd

Nope, heb ik uitgezet bij de test. Maar het gekke is dat de mail van pop.xmsnet.nl nu wel goed gaat met die probleem-mailtjes, en bij andere pop-servers nog steeds niet...

Verwijderd

hoezo moet je en een coax en een UTP kabel? het is toch gewoon UTP naar de amino en dan een scart of hdmi kabel naar de TV?

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-11 23:19
wiebo66 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 01:13:
Er is lang stilgestaan bij de televisiediensten:

Er is opgemerkt dat de zenderindeling van met name de digitale zenders niet altijd even logisch is het schijnt dat er op de firmware een voorkeursindeling mogelijk is en dat wordt nader onderzocht.

RTL heeft de content aangepast zonder XMS hierover te informeren en daardoor werk RTL+ tijdelijk niet, hier wordt aangewerkt.
Wanneer word dit weer werkend?
Dit jaar wordt er een video on demand dienst opgezet; het is mogelijk om films per stuk te bestellen of hier een abonnement voor af te sluiten.
Wanneer word deze dienst opgezet?
De PRV functionaliteit voor de HD box heeft een hoge prioriteit voor XMS en Glashart Media wordt hiervoor regelmatig aan de jas getrokken.
Ik heb gehoord dat dit misschien gaat via een server waar de programma's opgenomen worden en wanener je deze wilt terug zien, deze gestreamd worden, Is dit juist?
Zo ja, Is hier al meer over bekend?
Zo nee, hoe willen ze het anders doen nog steeds met nieuwe kastjes?
XMS start binnenkort met een pilot online dataopslag; hiervoor wordt een terrabite aan schijfruimte beschikbaar gesteld met aan ons de taak om deze te slopen (zoals Folkert dat zei) Data is te beveiligen maar middels onderling mailverkeer is het mogelijk om rechten te verlenen op bepaalde data.
Wanneer is binnenkort? Is dit meteen beschikbaar voor alle klanten van XMS?
XMS gaat binnenkort het antivirusprogramma programma McAfee voordelig aanbieden, middels een maandelijks bedrag wordt de licentie automatisch verlengt.
Zelfde vraag, wanneer is binnenkort?

Je moet er toch elke keer achteraan want van XMS zelf hoor je vrij weinig!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:08
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 18:04:
ja (via de vezel naar je modem)
welke kabel waar? Die in de grond buiten? Nee, alles komt over de vezel. En kan je vanaf je modem, zolas je zelf al geconcludeerd had, gewoon verder met coax naar je TV

Hi Ha Hopjesvla

Verwijderd

hoe moet je nou dan die amino aansluiten. toch gewoon een UTP kabel van je modem naar de decoder en dan een scart of hdmi kabel van je anmino naar je tv.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 22:14 ]

• eymey
Alweer helemaal goed! ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Hopjesvla79
Begrijp alleen niet meer of je nu iets wil weten over analoge TV (dus met coax van modem naar TV), of digitaal met de Amino (en dus UTP->Animo->scart/HDMI)... :?
Of gewoon beide..
Och het is vrijdag! weer bijna weekend (ja ja, er zal vast wel iemand zijn die al weekend heeft...) >:)

Hi Ha Hopjesvla

Verwijderd

analoge tv gaat gewoon over coax netwerk (welke begint bij je modem) en digitale tv over het glasvezelnetwerk. het oude Signaal Overname Punt zoals ik die jarenlang van UPC heb gebruikt zal dus niet meer nodig zijn.

zo heb ik het toch goed verwoord?

• Luuk1983
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:31:
analoge tv gaat gewoon over coax netwerk (welke begint bij je modem) en digitale tv over het glasvezelnetwerk. het oude Signaal Overname Punt zoals ik die jarenlang van UPC heb gebruikt zal dus niet meer nodig zijn.

zo heb ik het toch goed verwoord?
Niet helemaal:

Alles komt natuurlijk via glasvezel binnen in de woning. De modem in de meterkast converteert de binnenkomende glasvezel signalen in signalen die te begrijpen zijn door andere aparaten:
  • Een analoog signaal, die via een standaard coax uitgang op de modem aan te sluiten op de COAX kabels die je al hebt liggen in de woning
  • Een telefoonsignaal dat via een RJ11 stekkertje aan te sluiten is op de telefoonkabels die al in huis liggen
  • Een ethernet signaal die via een RJ45 stekkertje aan te sluiten is op een router/netwerk/etc
  • Een IPTV (is in pricipe volgens mij ook gewoon een ethernet signaal) signaal dat via een RJ45 stekker aan te sluiten is op een amino. De amino converteerd de signaal vervolgens weer naar een videostream die via HDMI op je TV af te spelen is.
Je zei namelijk dat het digitale signaal via het glasvezel netwerk gaat en analoge TV via coax. Dat is dus niet waar. Alles gaat via glasvezel en wordt vervolgens gesplitst/geconverteerd in verschillende formaten die leesbaar zijn voor verschillende types apparatuur.

• Thasaidon

Thasaidon

Luuk1983 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:40:
[...]

Een IPTV (is in pricipe volgens mij ook gewoon een ethernet signaal) signaal dat via een RJ45 stekker aan te sluiten is op een amino. De amino converteerd de signaal vervolgens weer naar een videostream die via HDMI op je TV af te spelen is.
Je digitale TV signaal is niets meer of minder dan IP, de naam zegt het ook al IPtv.
Je Amino is gewoon een streaming media player, welke zijn streams via Multicast (dus IP) binnen krijgt en het op je tv afspeelt. Daarom heeft je Amino ook een IP en een MAC adres.

Maar inderdaad, ook je analoge signaal (coax) komt digitaal binnen over je glasvezel.
het glasvezel modem zet dit echter weer om in een analoog signaal zodat je een "ouderwetse" coax kabel van je glasvezel modem kan aansluiten op je tv.

Verwijderd

ok dan is het duidelijk

Verwijderd

Thasaidon schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 20:09:
Maar inderdaad, ook je analoge signaal (coax) komt digitaal binnen over je glasvezel.
het glasvezel modem zet dit echter weer om in een analoog signaal zodat je een "ouderwetse" coax kabel van je glasvezel modem kan aansluiten op je tv.
Het analoge TV signaal komt *analoog* over de glasvezel binnen en wordt van licht naar electrisch omgezet (het 'ouderwetse' coax signaal dat je gewend bent.)

Nu maakt het verder niet zo veel uit, en omdat licht uit fotonen bestaat kun je ook met enig recht blijven volhouden dat het een digitaal signaal is O-)

• Hopjesvla79
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 21:22:
[...]

omdat licht uit fotonen bestaat kun je ook met enig recht blijven volhouden dat het een digitaal signaal is O-)
Vet! Ik kan dus digitaal bruin worden in digitaal zonlicht! ;)

Hi Ha Hopjesvla

MiK schreef op donderdag 15 april 2010 @ 16:49:
[...]

Nick waar in leiden woon jij ongeveer ? en welk modem van XMS heb jij hangen ?
Zeeheldenbuurt, een packetfront.

Verwijderd

ja ik wil ook weleens weten wanneer we nu een decoder kunnen verwachten met opnamen functie. wordt hier een beetje moe van want me vader wilt nu voor 199 euro een amino 130m kopen maar over een tijdje (zegt men) komt er een decoder met opname functionaliteit.

• boswandeling
Nick39 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 14:33:
[...]

Zeeheldenbuurt, een packetfront.
Ik heb helaas op het utrechtse jaagpad gewoond, nu in leiden zuidwest, ik heb ook een packetfront, volgens mij heeft alles van portaal in leiden packetfront

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-11 15:38
Nick39 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:51:
[...]

Beste Nick, begrijp ik uit jouw antwoord dat de al oude XMS DRG intussen bij je is vervangen voor de nieuwe Genexis?
chocka schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 16:29:
[...]

Beste Nick, begrijp ik uit jouw antwoord dat de al oude XMS DRG intussen bij je is vervangen voor de nieuwe Genexis?
Nee ik heb de oude nog.

nieuws,Reggefiber/KPN nu volledig eigenaar van xms
Voorheen hield Reggefiber Holding 51 procent en BBned-dochter InterNLnet 49 procent.
Reggefiber heeft nu het BBned dochter deel ook opgekocht.
Hierdoor is Reggefiber nu volledig eigenaar van XMS.
Onder Reggefiber Holding hangen verder Edutel, dat diensten verleent op glasvezelnetwerken in en om Eindhoven, en Reggefiber Group, de joint venture van Reggeborgh en KPN.
In de Reggefiber Group bevindt zich, naast de FTTH-projecten, onder meer de service provider Lijbrandt.

Bron: http://www.telecompaper.com/nl/article.aspx?cid=729555

[ Voor 47% gewijzigd door Nick39 op 17-04-2010 19:50 ]

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:17
Het is reggefiber Holding en geen Reggefiber/KPN Nick ;)

of zeg ik het nou fout?
Het staat een beetje krom. Eerst hebben ze het over reggefiber Holding en daarna hebben ze het over Reggefiber.

(http://www.reggefiber.nl/structuur.html)

[ Voor 64% gewijzigd door White_Collar op 17-04-2010 20:03 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Alexander82
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-11 00:45
Klopt, dit was ons volgens mij toch al bekend dat BBned uit gekocht werd of heb ik dit mis. Als ik het goed zeg is XMS van Reggeborg en niet van Regegfiber. KPN heeft wel aandelen in Reggefiber en niet in XMS.

We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 14:52:
[...]

ja ik wil ook weleens weten wanneer we nu een decoder kunnen verwachten met opnamen functie. wordt hier een beetje moe van want me vader wilt nu voor 199 euro een amino 130m kopen maar over een tijdje (zegt men) komt er een decoder met opname functionaliteit.
Ik hoop veel liever dat ze de externe hdd optie doorvoeren. Dan kan iedereen die niet heeft willen wachten gewoon een opname functie. Anders worden veel mensen benadeeld.

Verwijderd

ja dat heb ik ook liever eigenlijk:D

• wiebo66
Nick39 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 19:46:
[...]

Nee ik heb de oude nog.

nieuws,Reggefiber/KPN nu volledig eigenaar van xms
Voorheen hield Reggefiber Holding 51 procent en BBned-dochter InterNLnet 49 procent.
Reggefiber heeft nu het BBned dochter deel ook opgekocht.
Hierdoor is Reggefiber nu volledig eigenaar van XMS.
Onder Reggefiber Holding hangen verder Edutel, dat diensten verleent op glasvezelnetwerken in en om Eindhoven, en Reggefiber Group, de joint venture van Reggeborgh en KPN.
In de Reggefiber Group bevindt zich, naast de FTTH-projecten, onder meer de service provider Lijbrandt.

Bron: http://www.telecompaper.com/nl/article.aspx?cid=729555
@Nick:

Op 28 maart schreef ik al het volgende:

De investeringsmaatschappij is Reggeborgh aan de ene kant heb je het bedrijf reggefiber en hierin zit KPN met 41% en daaronder valt o.a. Glashart en Glashart Media en aan de andere kant is het bedrijf XMS. Tot voor kort had InterNL een belang van 41% in XMS maar nu is Reggeborgh volledig eigenaar van XMS. KPN heeft dus geen enkele zeggenschap over XMS. Glashart is de partij die de glasvezels aanlegt en Glashart Media levert de televisiediensten.

Dus Nick weining nieuws onder de zon en KPN is geen eigenaar van XMS en zal dat ook nooit worden.
A. KPN heeft daar het geld niet voor
B. De NMA zal dit nooit goedkeuren

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:17
voor de duidelijkheid:

Afbeeldingslocatie: http://www.reggefiber.nl/tl_files/content_resources/general/images/structuur.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door White_Collar op 17-04-2010 23:13 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Alexander82 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 20:21:
Klopt, dit was ons volgens mij toch al bekend dat BBned uit gekocht werd of heb ik dit mis. Als ik het goed zeg is XMS van Reggeborg en niet van Regegfiber. KPN heeft wel aandelen in Reggefiber en niet in XMS.
Reggeborg bestaat uit reggefiber,en de subholding van KPN,als jullie de moeite namen terug te lezen,de volledige kvk gegevens van reggefiber en reggeborg heb ik gepost en is gewoon 1 grote holding en joint venture met/van KPN.
Je kan niet zeggen dat KPN niet de baas is van XMS of geen aandelen heeft in XMS als de moederholding Reggeborg voor 41% bestaat uit kpn.
Achter de schermpjes zit gewoon KPN, A,B,C of D ten spijt Wiebo... je gelooft Folkert denk ik teveel op zijn blauwe oogjes.
Als je het plaatje van Pieterbas ziet is 41 % van de totale holding een apart deel van KPN.
Wat je in het plaatje zelf alleen niet ziet is dat KPN zelf ook nog losse aandelen heeft in Reggborg Holding bv,ruim 10%.
In Totaal heeft KPN dus rechtstreeks 41% aandelen en 10 % preferente aandelen in de reggeborg groep waardoor in praktijk er een meerderheid is ontstaan door deze overname..
Alleen omdat het via 10% via een achterom gaat kan de NMA er niets over zeggen.
Verder maakt het mij niets uit,vraag de uitgebreide KVK gegevens maar op,of heb je het geld er niet voor over ?
Deze constructie wordt wel vaker gekozen,heeft zelfs een bepaalde naam.

Als je 51 % aandelen hebt ben je technisch gezien geen eigenaar maar bepaal je wel wat er gebeurt.
De NMA keurde wel goed dat Casema en Essent/@home samen gingen en de grootste kabel onderneming Ziggo vormden en zou dan niet goedkeuren dat KPN een zo'n versnipperd glasvezelnet overneemt ?
En glashart is gewoon weer een sub bv die onder Reggefiber staat,dat staat zelfs op hun eigen homepage.
Reggefiber en KPN vormen samen Reggeborg,waarbij KPN dus ook weer aandelen heeft in Reggeborg.
Is het zo'n ramp dat KPN achter de schermen aan de touwtjes trekt... er was zelf al aangekondigd dat XMS los ging van Internlnet (vandaar de 100 mbit pilot) op het glasvezel netwerk van KPN.
Reggeborg,Reggefiber..als dat regge gedoe slaat gewoon op het adres aan de reggesingel waar ze allemaal gevestigd zijn.
Het is geen samenzwering of wat dan ook,Reggeborg is de hoofdtak en alle partijen vallen daar onder.

[ Voor 71% gewijzigd door Nick39 op 18-04-2010 10:10 ]

Verwijderd

MiK schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 16:20:
Ik heb helaas op het utrechtse jaagpad gewoond, nu in leiden zuidwest, ik heb ook een packetfront, volgens mij heeft alles van portaal in leiden packetfront
Portaal gebruikt samen met regio Eindhoven vziw inderdaad Packetfront apparatuur, de rest van de netwerken Genexis.

Om het beheer en de uitrol te versoepelen worden wijzigingen van apparatuur in dit soort projecten vaak per gebied gedaan. De oudere gebieden worden dan afgerond met de eerdere keuzes (bv Packetfront) en de nieuwe gebieden gaan met de nieuwe keuze van start (in dit geval Genexis). Dit zorgt dat de logistiek een stuk eenvoudiger wordt en niet bij elke wijziging overal het netwerk omgegooid moet worden want daar zit ook niemand op te wachten (kosten, downtime, gedoe).

Hoe dat op termijn gaat met onderhoud en vervanging durf ik niet te zeggen, en dat hangt natuurlijk ook af van de compatibiliteit van de apparatuur (je kunt wel veel, maar niet zomaar alles door elkaar in een netwerk gebruiken).

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Dat Reggefiber zo heet komt door het riviertje de Regge. Wikipedia: Regge (rivier) :).

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 15:03
In Arnhem wordt per 20 april de zender-indeling van radio en televisie aangepast. Volgens de brief die al een paar weken geleden op de deurmat is gevallen, zou de beeldkwaliteit nog beter worden. Ik ben benieuwd of er echt wat veranderd...

Ik zag trouwens in een oud bericht (http://gathering.tweakers...message/33578292#33578292) dat de Genexis 2.5W tot 4.5W verbruikt, dus ik heb daarna mijn Packetfront en DRG gemeten, en deze combinatie komt toch boven de 13W uit. Dat scheelt zo'n 20 euro per jaar aan stroomkosten, en dat is toch wel een groot voordeel van zo'n Genexis.

• wiebo66
@Nick

Het verhaal van Folkert klonk/klinkt geloofwaardig dus waarom zou ik daar aan twijfelen.
Maar misschien kan Folkert en/of Yogoi hier duidelijkheid over geven.

Met name nieuwe klanten, die ooit gillend weg gegaan bij KPN willen natuurlijk niet via een achterdeur terugkeren.
Het belangrijkste is natuurlijk dat de pioniers gedachte waar XMS ooit mee begon blijft doorgaan en niet afgeremd wordt door KPN. daarnaast zijn er natuurlijk afspraken gemaakt met Portaal en/of bewonersinitiatieven die niet zomaar genegeerd kunnen worden, hoop ik.
Folkert en/of Yogoi geef hierop eens een reactie!!

• Hopjesvla79
Malthus schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:51:
In Arnhem wordt per 20 april de zender-indeling van radio en televisie aangepast. Volgens de brief die al een paar weken geleden op de deurmat is gevallen, zou de beeldkwaliteit nog beter worden. Ik ben benieuwd of er echt wat veranderd...
Ik ben idd ook benieuwd. Gelukkig komt Arrow Jazz en Arrow Rock weer terug! _/-\o_

Hi Ha Hopjesvla

• denan
wiebo66 schreef op maandag 19 april 2010 @ 01:33:
@Nick

Het verhaal van Folkert klonk/klinkt geloofwaardig dus waarom zou ik daar aan twijfelen.
Maar misschien kan Folkert en/of Yogoi hier duidelijkheid over geven.
Folkert spreekt toch echt de waarheid, XMS is geen vooruitgeschoven marketingvehikel van KPN en zal dat ook niet worden. Als je naar de structuur van de bedrijven kijkt valt XMS daar aan de rechterkant buiten (als ik naar het organogram kijk tenminste) en is zij een volledig op zichzelf staande serviceprovider. Om het simpel uit te schrijven:

KPN zit in de tak van de aanleg van het netwerk, XMS zit in de tak van serviceproviders die gebruik maken van het netwerk dat regge opzet.

Verder heeft KPN een Serviceprovider tak die 2 dingen doet:
- Men is in een aantal gebieden zelf bezig met vraagbundeling en de wederverkoop van Wholesale diensten.
- Men is in een aantal gebieden als afnemer van wholesale achtige diensten actief (denk aan gebieden waar XMS/Concepts ook actief zijn)

• eymey
Het wordt nu inderdaad wel een hele aparte situatie:

In gebieden zoals Almere zijn nu eigenlijk 2 dingen gaande:

* Reggefiber legt het netwerk aan (dat dus ook van KPN is).
* KPN biedt zelf diensten aan, maar ook via wholesale diensten zoals Tweak/Plinq
* Ook XMS (en straks wellicht nog meer?) biedt diensten aan, maar dan via een eigen platform (bv. het KPN IPTV platform != het Glashart IPTV platform).

Pfffff :)

Overigens, los van het feit dat ik redelijk tevreden ben met Tweak, hoop ik ook alsnog op de middellange termijn op een provider die op de 'glashart-manier' werkt....

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

eymey schreef op maandag 19 april 2010 @ 15:32:
Overigens, los van het feit dat ik redelijk tevreden ben met Tweak, hoop ik ook alsnog op de middellange termijn op een provider die op de 'glashart-manier' werkt....
Het kan me niet voorstellen dat een provider als Solcon daar niet komt. Sowieso wel raar dat Almere het met XMS en Tweak moet doen. Hier (Deventer) begon het dan wel met Concepts ICT (Y3-net in begin) maar uiteindelijk kon ik in maart uit Concepts/XMS/Solcon kiezen. Dat was het dan ook wel.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• eymey
Mja, ik zou juist blij worden met XMS.... hun prijs vind ik redelijk (in ieder geval in vergelijking met KPN), met als voordeel dat je:

1) Je eigen router direct aan de Genexis kan hangen (dit kan met KPN alleen bij voorkeur met de Experiabox of met veel kunst en vliegwerk)

2) Ook nog een analoog/dvb-c signaal hebt (wat ook via Concepts/Lijbrandt het geval is)

Bij KPN of KPN-achtigen kan het maar op 1 manier en ben je dus uiterst inflexibel. Overigens, toen ik vorig jaar Solcon een keer aangeschreven had gaven ze aan dat Almere 'te groot' voor ze is (ze moeten 32 pops bereiken met hun netwerk). Wat ik me overigens afvraag, want ik kan me niet voorstellen dat ze bv. bij glashart niet ook de benodigde backbone bandbreedte tussen de pops af kunnen nemen (netals providers zoals Tweak en Plinq bij KPN doen).

Verwijderd

hoe zit het eigenlijk met mijn telefoonnummer? als is bij Telfort telefonie opzeg dan wordt ik over een maand afgesloten en dan ga ik over op XMS maar als er een paar dagen tussen zitten behoud ik dan wel gewoon mijn nummer?

• Alexander82
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-11 00:45
Ligt het netwerk er al? belangrijkste is dat je nog niets opzegt tot je nog geen bevestiging hebt gehad van XMS, want anders loop je inderdaad het risico dat je je nummer kwijt raakt.

We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Even een korte vraag voor de profs.
Ik heb sinds gisterenavond dat met name de RTL zender opeens op zwart beeld springen. Geluid blijft wel goed doorlopen.

Meer mensen met dit probleem?

Er worden geen storingen gemeld op de XMS site.

• eymey
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 19:35:
hoe zit het eigenlijk met mijn telefoonnummer? als is bij Telfort telefonie opzeg dan wordt ik over een maand afgesloten en dan ga ik over op XMS maar als er een paar dagen tussen zitten behoud ik dan wel gewoon mijn nummer?
Volgens mij luidt het algemene advies "Niets opzeggen voordat je bijbehorende nummer geporteerd is". Dus eerst kijken of je met een maand opzegtermijn van je huidige contract af kan, dan abbo bij XMS nemen en ze vragen je nummer te laten porteren en pas als daar een datum voor staat per iets na die datum opzeggen. Dat is het veiligst.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11 21:48

d0s

sssst

marigo schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:11:
Even een korte vraag voor de profs.
Ik heb sinds gisterenavond dat met name de RTL zender opeens op zwart beeld springen. Geluid blijft wel goed doorlopen.

Meer mensen met dit probleem?

Er worden geen storingen gemeld op de XMS site.
Heb je de software van je Amino al geupdate? Dit is een probleem waar de vorige software versie nog welleens last van had.

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
d0s schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:50:
[...]

Heb je de software van je Amino al geupdate? Dit is een probleem waar de vorige software versie nog welleens last van had.
Klopt dit is opgelost.. Nu alleen af en toe last van geluid dat 1 sec weg valt.. vaak wanneer ik net van een zender gewisseld heb... andere mensen last van?

• wiebo66
Volgens Telecompaper klopt hun verhaal http://www.telecompaper.com/nl/article.aspx?cid=729555 maar......

De bron van het bericht is de directeur van XMS. Ik heb geprobeerd de relaties goed in kaart te brengen en ben van mening dat dit goed gebeurd is. Ik baseer me hierbij tevens op een gesprek met de top van Reggefiber.

Ik vermoed dat de verwarring zijn oorsprong vindt in het feit dat Reggeborgh een aantal van zijn belangen heeft ondergebracht in Reggefiber Holding. En dit is iets anders dan Reggefiber Group! Reggefiber Group is de joint venture met KPN.

Onder Reggeborgh hangen onder meer Reggefiber Holding en Eurofiber.

Onder Reggefiber Holding hangen onder meer Reggefiber Group, XMS en Edutel.

Onder Reggefiber Group hangen onder meer Reggefiber ttH, Reggefiber Operator, Reggefiber Wholesale, Lijbrandt en Glashart Media.

[ Voor 3% gewijzigd door wiebo66 op 19-04-2010 23:44 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.