Glashart in Hilversum (Glasvezel)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-06 22:58
Kreeg laatst een brief in de woning vallen dat ik glasvezel ga krijgen. Supersnel internet, interactiefe tv enz. Zijn er ook echt al daadwerkelijk abbo's waarbij je zelf kan kiezen wat je kijkt, ongeacht het tijdstip? En wat zijn de mogelijkheden van de huidige abbo's en hoeveel megabyte per seconde haal ik? (weet nu niet of ik het goed zeg, maar zou graag werkelijke snelheid willen, dus niet dat ik nog door 8 moet delen)
"Hilversum krijgt glasvezel
De gemeente Hilversum, KPN en Reggefiber (Glashart) zijn overeengekomen dat Hilversum wordt voorzien van een modern glasvezelnetwerk.
Daardoor krijgen de inwoners van Hilversum toegang tot alle mogelijke bestaande en vernieuwende diensten via supersnel breedbandinternet.

Glashart legt in Hilversum een open glasvezelnetwerk aan en in eerste instantie zal KPN via dit netwerk haar bekende en betrouwbare diensten als telefonie en internet aanbieden, aangevuld met digitale radio en televisie.

Wat maakt zo’n glasvezelpakket voor u interessant?
Supersnel internet, (beeld)telefonie en (digitale) radio en televisie behoren uiteraard tot de mogelijkheden. Maar de ontwikkelingen gaan nog veel verder, denk hierbij aan: interactieve televisie, lokale sport- en kerktelevisie, nieuwe diensten op het gebied van onderwijs en zorg. Via glasvezel communiceert u letterlijk met de snelheid van het licht, 300.000 kilometer per seconde!

Glashart Servicewinkel
Glashart heeft sindskort een servicewinkel aan de Spuisteeg 5. Hier kunt u met al uw vragen over de (toekomstige) werkzaamheden door Glashart of over de aangeboden diensten.

Vooralsnog zijn wij geopend op:
- woensdag: 9.00 - 17.00 uur
- donderdag: 12.00 - 19.00 uur
- zaterdag: 10.00 - 15.00 uur"
Februari 2010 ben ik aan de beurt, dus nog een jaartje wachten.

[ Voor 2% gewijzigd door frankK800i op 26-02-2009 18:31 . Reden: Datum Bekend ]

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkebal
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2024
Op de website kun je met je postcode kijken wanneer je wordt aangesloten. Bij mij wordt dat december 2010. Ik wacht het voorlopig maar rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-05 21:36
Hopelijk een juiste kick. Ik zag geen ander glashart topic over Hilversum.

Kennissen hebben een glasvezel aansluiting sinds vorig jaar oktober/november. Sinds dat moment bij XMSnet glasvezel aangevraagd en tot nu toe geen respons. Vorige week nogmaals gebeld en wat blijkt, XMSnet heeft een dermate administratieve chaos dat ze glasvezel in hun gebied nog niet kunnen aanbieden en ze konden ook niet aangeven wanneer dan wel.

Bij mijzelf, zelfde wijk, is glasvezel beschikbaar in de woning (en doorgemeten) per 2 weken geleden. Gelijk aangevraagd bij tweak en alles verliep voorspoedig. KPN had zelfs al gebeld en een afspraak gemaakt met mij voor 2 april. Voorspoedig.... tot vandaag dus. 2x gebeld door Tweak vandaag waarbij in het eerste telefoongesprek ik te horen kreeg dat volgens KPN ik eerder heb aangegeven geen glasvezel te willen en dat ik dus geen aansluiting gekregen heb, dat was makkelijk te pareren met de mededeling dat 2 weken terug alles is doorgemeten en goed bevonden. Het 2e telefoontje was wat vervelender. KPN zou administratieve achterstand hebben en nog niet kunnen aansluiten. Reden, oorzaak, wanneer wel nog onbekend. Afgesproken dat ik volgende week nog even met tweak bel.

Samenvattend. Ik ben super tevreden over Tweak welke mij echt heel netjes zo snel mogelijk op de hoogte houd van de vooruitgang en eventuele strubbelingen. Verwachtingen bijstellen is gewoon erg prettig als klant zijnde. Wel vraag ik mij af als XMSnet en ook KPN opeens administratieve problemen opgeven wat het echte probleem is dat zij niet duidelijk maken.

Iemand inzicht hierin?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:20

rob_erwt

What does this button do?

Het lijkt administratief wel een beetje een rommel qua glasvezelaanbieders in Hilversum. Ik heb namelijk een vergelijkbaar geval. Per 1 mei ga ik in Hilversum wonen en de glas kabel is al tot de voordeur gelegd (kabel steekt letterlijk naast de drempel uit de grond... :P ) Volgens de website van Glashart zou onze straat in week 12 (komende week dus) verder aangelegd worden (tot in huis dus).

Ik belde gisteren echter en aan de telefoon wisten ze mij ineens te vertellen dat de aansluitingen pas in week 32 plaats zouden vinden. En toen ik vervolgens nog eens de postcode check deed op de website kwam daar zelfs pas week 52 uit...

Erg jammer want ik had gehoopt om gelijk aan glasvezel te kunnen beginnen, maar waarschijnlijk wordt het nu dus nog eerst een jaartje UPC...

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-06 19:19
De info die ik nu heb is dat het vanaf maart 2011 mogelijk is om een abonement bij XMS te krijgen.
Nu is alleen KPN al mogelijk.
Ben zeer benieuwd of ze deze planning gaan halen, eerder werd er gezegd dat het eind januari al kon.
De aansluiting in huis is al gereed.

We wachten vol spanning af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-06 19:19
Inmiddels heb ik bericht gehad dat ik kan bellen om een afspraak te maken om te installeren.

Update 30-03-11: vanmiddag deed mijn internet het nadat deze gister was aangesloten.

[ Voor 32% gewijzigd door Piebas op 06-04-2011 15:44 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-06 07:30
Ik heb sinds vorige week glasvezel via KPN in Hilversum. Ik heb het 50/50 pakket genomen met telefoon en televisie.

Alles werkt prima, internet is supersnel en de response tijden zijn lager dan 10 msec binnen Nederland.

Het enige probleem waar ik tegenaan loop is dat wanneer ik een trace doe dat deze bij hop 2 wordt afgebroken. Het lijkt erop dat het modem van KPN dit tegenhoud maar ik kan nergens iets aanpassen. Meer mensen met dit probleem of heeft iemand een oplossing?

Traceren van de route naar gl.nu.nl [62.69.184.24]
via maximaal 30 hops:

1 81 ms 99 ms 103 ms dsldevice.lan [192.168.2.254]
2 7 ms * * 195.190.241.8
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 * * * Time-out bij opdracht.
6 10 ms 7 ms 10 ms 62.69.184.24

De trace is voltooid.
Pagina: 1