Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 26 Laatste
Acties:
  • 162.047 views

Verwijderd

eymey schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 16:40:
Daar komt overigens bij dat, wanneer je dus kan kiezen tussen UPC, KPN Glasvezel en XMS, XMS nog steeds veruit het beste aanbod heeft voor een alleszins goede prijs. Kijk maar eens wat je bij KPN tegenwoordig krijgt voor 65 euro per maand: GEEN digitale tv opnemen, GEEN uitzendinggemist tot 10 dagen terug, niks.
Ik hoop oprecht voor u dat u ooit xms als provider kunt krijgen.
Kunt u eindelijk eens meemaken wat er waar gemaakt wordt van alle beloftes.

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:19

GerkeP

Vragen mag altijd........

Zojuist de Amino 130m aangesloten met mijn Zyxel homeplugadapters, eens kijken of dat gaat werken.

GerkeP

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:27
Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 17:38:
[...]

Ik hoop oprecht voor u dat u ooit xms als provider kunt krijgen.
Kunt u eindelijk eens meemaken wat er waar gemaakt wordt van alle beloftes.
Yep... stabiel internet dat zelden storing heeft (is waar toch?). En van wat ik in Almere Buiten en Zeewolde gezien heb is de analoge TV hier ook prima. Dat zal met dvb-c straks dus niet anders zijn. Voor de rest neem ik wel IPTV van xms als het een keer wat wordt. De enige reden dat ik nu IPTV heb (maar dan bij KPN, straks Tweak) is dat ik GEEN UPC wil.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 10:35
Ondanks alle negatieve reacties hier hoop ik toch snel gebruik te kunnen maken van XMS. Ik heb vandaag de welkomst-brief gekregen en ben benieuwd op welke termijn er daadwerkelijk aangesloten kan worden (Hilversum).

Heb nog wel iets waar ik heel benieuwd naar ben: De analoge TV zijn daar de breedbeeldzenders anamorph of letterbox? (anamorph is als je met de zoom van je TV gaat spelen het beeld in 4:3 uitgerekt lijkt. Wel de volledige hoogte wordt gebruikt maar niet de volledige breedte van de breedbeeld TV)

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 21:26:
Misschien het minst interessante/belangrijke probleem, maar dat klinkt een beetje als een 'dubbele ringback'. Een ringback (de toon die je hoort als de telefoon *aan de andere kant* overgaat) duurt normaal, net zoals de ring zelf totaal 5 seconden: 1 seconde aan, 4 seconde uit.

In sommige gevallen kan het zijn dat zowel centraal als lokaal een ringback wordt gegenereerd en die door elkaar te horen zijn (mismatch in instellingen). Voor het opzetten van het gesprek maakt dit verder niets uit, maar het zou natuurlijk niet moeten gebeuren.
Hmm, je beschrijft precies mijn situatie.
Dubbele ringback heb ik al zolang ik telefonie van xms heb. Ik heb er wel eens over gebeld, maar ze konden niets vinden.
De tonen verschillen licht, en het interval ook, waardoor een apart effect wordt verkregen...

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
rfbroek schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 02:44:
[...]

Hm op zich snap ik jouw reactie wel als je mn ene post leest, maar ik betwijfel of je mn eerdere posts hebt gelezen (denk het niet).

Ik ben gebruiker van t eerste uur, toen XMS nog een pilot draaide met internet, telefonie en analoge TV.

Ik heb sinds juni 2005 XMS, heb aan alle pilots meegedaan in de klankbordgroepen gezeten.

Sindsdien zijn er talloze beloftes geweest die tot op de dag van vandaag niet zijn nagekomen. Altijd "wordt er aan gewerkt" Of "komt eraan" of "over 2 weken". Op een gegeven moment ben je dat spuugzat.

Misschien niet alle maar veel beloften zijn nagekomen.

Feit is dat xms momenteel een half en slecht product voor de volle prijs levert, niet met de klant communiceert wat er aan de hand is en ondertussen wel de prijzen verhoogt.

Niet half of slecht maar mogelijk voldoet het niet volledig aan jou verwachtingen en dat kan.
De concurrentie verhoogt jaarlijks de prijzen, sinds 2005 is dit de eerste verhoging van € 50.00 naar € 51.50.

Daarom klaag ik en stap ik binnenkort over naar Ziggo.

Ik vraag me af of Ziggo veel beter is, ze hebben wel meer jaren ervaring

Ik zie het als mijn taak om mensen bij deze te waarschuwen tegen deze gang van zaken, als iemand dat ziet als zeiken of azijn drinken neem ik dat op de koop toe.

Het is je goed recht om te klagen maar een grote groep gebruikers is wel tevreden maar jou verhaal doet voorkomen dat XMS door en door slecht is en dat is het niet.

@Wilde - wil je contact met me opnemen? Ook ik ga de facturatie aanvechten, samen staan we sterker.
Misschien kun je eerst de moeite nemen om te bellen met XMS, als volwassen mensen kom je er vast wel uit

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zoals ik al zei - je hebt blijkbaar mn eerdere posts niet gelezen.

Dat is begrijpelijk, maar ik heb mijn redenen dus al eerder duidelijk uiteen gezet en heb geen zin die allemaal te herhalen.

Wat betreft de facturatie heb ik ook al contact gehad met XMS, toen werd er gezegd dat er nog werd nagedacht over eventuele compensatie voor de genoemde klachten.

Gisteren de rekening ontvangen, en eerlijk is eerlijk - er wordt voor digitale TV pas gefactureerd vanaf 25-3-2009.

Wat overigens niet wegneemt dat het op 25-3 nog steeds niet volgens belofte werkte.

Dus de onbetrouwbare telefonie, de vele spam, ontbrekende ondertitels en teletekst, missende zenders, niet werkende on demand diensten en een gebrekkige helpsdek houden mij nog steeds ontevreden.

En al mijn genoemde problemen (behalve de spam) zijn door mij besproken met XMS maar nooit opgelost.

Gr Ronald.

[ Voor 6% gewijzigd door rfbroek op 28-03-2010 00:27 ]

• wiebo66
Ik zal proberen om weer te geven wat afgelopen woensdag is besproken:

Eerst is de organisatiestructuur weergegeven.

De investeringsmaatschappij is Reggeborgh aan de ene kant heb je het bedrijf reggefiber en hierin zit KPN met 41% en daaronder valt o.a. Glashart en Glashart Media en aan de andere kant is het bedrijf XMS. Tot voor kort had InterNL een belang van 41% in XMS maar nu is Reggeborgh volledig eigenaar van XMS. KPN heeft dus geen enkele zeggenschap over XMS. Glashart is de partij die de glasvezels aanlegt en Glashart Media levert de televisiediensten.

Er is lang stilgestaan bij de televisiediensten:

Er is opgemerkt dat de zenderindeling van met name de digitale zenders niet altijd even logisch is het schijnt dat er op de firmware een voorkeursindeling mogelijk is en dat wordt nader onderzocht.

RTL heeft de content aangepast zonder XMS hierover te informeren en daardoor werk RTL+ tijdelijk niet, hier wordt aangewerkt.

Dit jaar wordt er een video on demand dienst opgezet; het is mogelijk om films per stuk te bestellen of hier een abonnement voor af te sluiten.

De PRV functionaliteit voor de HD box heeft een hoge prioriteit voor XMS en Glashart Media wordt hiervoor regelmatig aan de jas getrokken.

XMS start binnenkort met een pilot online dataopslag; hiervoor wordt een terrabite aan schijfruimte beschikbaar gesteld met aan ons de taak om deze te slopen (zoals Folkert dat zei) Data is te beveiligen maar middels onderling mailverkeer is het mogelijk om rechten te verlenen op bepaalde data.

XMS gaat binnenkort het antivirusprogramma programma McAfee voordelig aanbieden, middels een maandelijks bedrag wordt de licentie automatisch verlengt.

Het laatste tevredenheidsonderzoek is onder de loep genomen.

De bijeenkomst werd gehouden op een locatie van Glashart in Baarn en er waren 13 personen aanwezig waaronder Folkert en Yogoi van XMS.

@Yogoi,
Als ik iets ben vergeten of verkeerd heb weergegeven reageer dan even.

• wiebo66
@iedereen....
Welke provider houdt zelf periodiek een tevredenheidsonderzoek, is de concurrentie bang voor de reacties......
Welke provider gaat in gesprek met zijn of haar klanten.....

• ari3
  • Niet online
Camiel schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:58:
Heb nog wel iets waar ik heel benieuwd naar ben: De analoge TV zijn daar de breedbeeldzenders anamorph of letterbox?
Analoge TV is helaas letterbox. Was in het verleden niet zo, maar men heeft naar aanleiding van klachten van een paar klanten met een 4:3 televisie van anamorph naar letterbox gewijzigd.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Verwijderd

Hoe hebben jullie televisie kijken nu opgelost met glasvezel?
Alle providers werken met IPTV. Hebben jullie dan allemaal de coaxkabel wegetrokken uit de pijpjes en UTP kabels getrokken?

• Coolrob
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-02 10:10

Coolrob

Lekker hoor...

Is dat nieuw dat XMS op zondag niet meer te bereiken is?

Samsung Galaxy S4,Samsung Galaxy Tab2 10.1 / Intel Core i7-3770 @4.2GHz / MSI Z77A-GD55 / MSI GeForce GTX 970 Gaming / 4x2GB DDR3 Kingston HyperX / Samsung SSD 830 128GB / Seagate HDD 1x500GB

• eymey
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 10:56:
Alle providers werken met IPTV. Hebben jullie dan allemaal de coaxkabel wegetrokken uit de pijpjes en UTP kabels getrokken?
Euhm, NIET ALLE :P. Providers als XMS en Lijbrandt en Concepts bieden ook nog gewoon het basispakket in analoog (en straks in dvb-c). En verder is het idd UTP trekken :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• GerkeP

GerkeP

eymey schreef op zondag 28 maart 2010 @ 11:57:
[...]

Euhm, NIET ALLE :P. Providers als XMS en Lijbrandt en Concepts bieden ook nog gewoon het basispakket in analoog (en straks in dvb-c). En verder is het idd UTP trekken :)
Of een goeie set Powerline adapters ;)

GerkeP

• wiebo66
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 10:56:
De glasvezel komt het huis binnen in een packetfront vanuit daar kun je je telefoon en televisie aansluiten op de oude vertrouwde manier met de huidige bekabeling. Voor digitale of HD televisie heb je een netwerkkabel nodig naar je televisie en een setupbox.

Verwijderd

bartware schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 22:52:
[...]

Hmm, je beschrijft precies mijn situatie.
Dubbele ringback heb ik al zolang ik telefonie van xms heb. Ik heb er wel eens over gebeld, maar ze konden niets vinden.
De tonen verschillen licht, en het interval ook, waardoor een apart effect wordt verkregen...
Heb ik hier ook al zolang ik xms heb, nu zo'n 3 jaar.
Ook wel eens doorgegeven maar alles was in orde volgens helpdesk.
Waar internet de meest stabiele factor is binnen xms is telefoon dat helaas niet.

Leuk dat xms weer met een pilot komt, kunnen ze niet eerst de bestaande diensten goed maken alvorens weer aan iets nieuws te beginnen?

@ Coolrob volgens mij is xms nooit op zondag te bereiken geweest.
wiebo66 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 01:20:
@iedereen....
Welke provider houdt zelf periodiek een tevredenheidsonderzoek, is de concurrentie bang voor de reacties......
Welke provider gaat in gesprek met zijn of haar klanten.....
Vroeger kreeg ik naast mijn facturen ook wel eens een nieuwsbrief of een tevredenheidsonderzoek, de facturen blijven trouw komen, het overige niet.
Hoe betrouwbaar is dat onderzoek dan?
Komt op mij over als: wij van wc eend adviseren..... 8)7

Ik hoef niet in gesprek met mijn provider, ik betaal deze voor het leveren van diensten.
Ga je ook in gesprek met je energie leverancier en je hypotheek verstrekker?
Ik kan mijn tijd wel beter besteden :z

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2010 12:27 . Reden: aanvulling ]

• Coolrob
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-02 10:10

Coolrob

Lekker hoor...

Dank je edensandra, dat wist ik niet.
Maar het is wel erg lastig dat ze niet te bereiken zijn op zondag.

Samsung Galaxy S4,Samsung Galaxy Tab2 10.1 / Intel Core i7-3770 @4.2GHz / MSI Z77A-GD55 / MSI GeForce GTX 970 Gaming / 4x2GB DDR3 Kingston HyperX / Samsung SSD 830 128GB / Seagate HDD 1x500GB

Verwijderd

bartware schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 22:52:
Probleem zal in de SIP signalling zitten die voor VoIP gebruikt wordt. SIP is in RFC 3261 gedefinieerd. Deze RFC is maar 271 pagina's lang, dus hoe moeilijk kan het zijn :+

In SIP worden statuscodes gebruikt, net zoals bij HTTP (de bekende 404 not found bijvoorbeeld). Als je een gesprek opzet, wordt van de centrale normaal een 180 Ringing gestuurd wat betekent dat de CPE weet dat de telefoon aan de andere kant overgaat en een ringback kan genereren.

Echter is het voor bijvoorbeeld gratis tariefmeldingen bij 0900 nummers nodig om al audio op te sturen naar de CPE voordat de telefoon echt overgaat en er verbinding is. Ook wordt in sommige netwerken alle audio centraal geregeld, en dus ook de ringback. Nu is het de bedoeling om hiervoor een andere code, namelijk '183 Session progress' te gebruiken. Op zo'n code zal een goede CPE namelijk weten dat hij geen lokale ringback moet genereren, maar kan wel audio meegestuurd worden (n.a.v. een meegestuurde SDP message body).

Als er nu een netwerk is waarbij de centrale de ringback laat horen, maar toch een 180 Ringing stuurt in plaats van een 183 Session progress, dan is dat niet netjes van de centrale, en krijg je dus de dubbele ringback - tenzij de CPE een workaround/instelling heeft om alsnog op de 180 geen lokale ringback te genereren. Als centrale en CPE een iets afwijkende toon-definitie hebben kan het inderdaad bovendien zo zijn dat de twee tonen niet exact gelijk zijn en het patroon dus langzaam verschuift.
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 12:18:
Vroeger kreeg ik naast mijn facturen ook wel eens een nieuwsbrief of een tevredenheidsonderzoek, de facturen blijven trouw komen, het overige niet.
Misschien was je niet positief genoeg en krijg je daarom geen onderzoeken meer :o

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2010 14:59 ]

• eymey
wiebo66 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 12:13:
[...]

De glasvezel komt het huis binnen in een packetfront vanuit daar kun je je telefoon en televisie aansluiten op de oude vertrouwde manier met de huidige bekabeling. Voor digitale of HD televisie heb je een netwerkkabel nodig naar je televisie en een setupbox.
Packetfront, Genexis, Drg...... tegenwoordig worden volgens mij alleen nog maar Genexis kastjes uitgerold :). In ieder geval, in een nieuw huis gaat je omschrijving aardig op. Daar komt toch alles: telefonie, kabel, etc. al in de meterkast binnen dus hoef je je huisnetwerk (telefoon, coax) alleen maar aan je "glasvezel kastje" te koppelen.

Ik (en ik zal niet de enige zijn) woon echter nog in een wat ouder huis, waar de Coax bij de achtertuin binnen komt en de telefoon ergens in het midden van 1 van de lange muren. Dan is het inderdaad best nog lastig om op een 'mooie' manier alles om te leggen naar je meterkast :)

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-11 12:54
Is er inmiddels al nieuws rond de eventuele uitrol van XMS in de rest van Almere? Ik heb zelf het vermoeden dat dit niet gaat gebeuren, ondanks het feit dat ik het aanbod van XMS aantrekkelijker vindt als dat van de andere aanbieders (KPN + kloonen) en ongetwijfeld meer mensen dat vinden.

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-10 23:41
Ook even hier reageren met 2 ervaringen waarvan 1 XMSnet en 1 Tweak aanvraag, beiden gedaan in Hilversum, zeeheldenkwartier.

XMSNET aanvraag stond al uit sinds november 2009 en geen reactie. Begin maart doorgevraagd en ze geven aan een administratieve achterstand te hebben.

Tweak op ander adres aangevraagd per begin maart en alles loopt direct vrij vlot. Tot... KPN via tweak in eerste instantie meldt dat ik geen glasvezel zou hebben liggen (niet aangelegd bij mij volgens hun) terwijl het begin maart doorgemeten is en goedgekeurd. Dezelfde dag later kreeg ik te horen dat KPN een administratieve achterstand heeft en dat begin april opleveren zoals gepland wellicht niet haalbaar is.

Ik twijfel sterk dat XMSNET en KPN een administratieve achterstand hebben. Hoe kun je nu met een computersysteem achterlopen op het echte graafwerk in de straat. Ik heb meer het vermoeden dat de backbone naar het centrum van Hilversum er nog niet ligt maar dat de partijen KPN/XMSNET dat niet willen toegeven. Verleden week immers nog graafwerkzaamheden gezien voor mogelijk een glasvezel backbone voor een wijk door de havenstraat. Mogelijk dus voor het zeeheldenkwartier en/of bloemenkwartier.

3kwp pvoutput

Verwijderd

Hebben er meer mensen problemen met analoge radio in Nijmegen? Het geluid van Radio 1, BNR, WDR 2 en 3 is niet zoals het zou moeten zijn. In het geval van Radio 1 is het net alsof de radio naast de frequentie staat en er een ander zender doorheen gaat (ik heb niets veranderd), bij BNR ook, maar iets minder, en bij die Duitse zenders ruist het geluid erg in stereo, maar wordt het minder in mono. Gisteren is het begonnen met BBC 3; toen had ik daar de verschijnselen die ik nu bij Radio 1 heb.
Ik heb al meermalen de bekabeling laten vervangen, dus ik kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt, vooral ook omdat de problemen zich niet bij alle zenders voordoen. Het zal dus ook eerder aan de aanvoer liggen dan aan XMS, maar wij hebben een contract bij XMS, dus vandaar dat zij verantwoordelijk zijn.
Het gebeurt trouwens ook geregeld dat de analoge tv even 'overslaat'.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-11 22:00

The Wizard

Moderator Mobile
Woon je misschien dichtbij een DVB-T antenne? Die zijn berucht om hun instraling op het thuis-coax netwerk.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Verwijderd

The Wizard schreef op zondag 28 maart 2010 @ 19:17:
Woon je misschien dichtbij een DVB-T antenne? Die zijn berucht om hun instraling op het thuis-coax netwerk.
Geen idee, zou zo maar kunnen. Om mensen die bekend zijn in Nijmegen en indruk te geven: ik woon vlak achter het XMS-huis hier, hooguit 100 meter hemelsbreed (en nog geen 250 meter over de weg, volgens de ANWB-routeplanner).

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Er klopt op dit moment niks van de programmering, zoals op RTL4 zou "Life4you" nog bezig zijn en de rest van de zenders loopt ook door elkaar. Lokaal of globaal probleempje?
De tv-gids geeft ook geen programmering aan. (jammer)

't lijkt wel of er een uurtje verschil in zit. :)

[ Voor 10% gewijzigd door marigo op 28-03-2010 20:33 ]

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-11 12:54
morpheus schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:50:

Ik twijfel sterk dat XMSNET en KPN een administratieve achterstand hebben. Hoe kun je nu met een computersysteem achterlopen op het echte graafwerk in de straat. Ik heb meer het vermoeden dat de backbone naar het centrum van Hilversum er nog niet ligt maar dat de partijen KPN/XMSNET dat niet willen toegeven. Verleden week immers nog graafwerkzaamheden gezien voor mogelijk een glasvezel backbone voor een wijk door de havenstraat. Mogelijk dus voor het zeeheldenkwartier en/of bloemenkwartier.
Ik heb in Almere het volgende zien gebeuren:
  • KPN accepteert heel snel orders ook al kunnen ze nog helemaal niet leveren (vorig jaar april kon ik bestellen, het glaskastje is in juli 2009 geplaatst, toen KPN in februari 2010 nog geen leverdatum kon geven heb ik definitief geannuleerd).
  • Tweak lijkt in Almere pas orders te accepteren als bij KPN het wholesale order systeem open staat voor een adres. Ik kan bijvoorbeeld als het goed is vanaf mei een order plaatsen omdat KPN dan pas wholesale orders voor mijn gebied accepteert.
Als het dan een beetje meezit heb ik binnen een jaar een werkende aansluiting.

[ Voor 5% gewijzigd door joop99 op 28-03-2010 20:53 ]

• GerkeP

GerkeP

Sinds gisteren een Amino 130m.

Wat valt mij op?

Overdag strak beeld, een verademing, maar 's avonds geen NED1 2 en 3 in HD, wel haperend geluid geen beeld. Overige zenders met haperingen en horten en stoten.

In eerste instantie dacht ik dat dit aan mijn Zyxel Homeplug lag, maar ook met een netwerkkabel rechtstreeks tussen de Amino en de Genexis het zelfde probleem.

Is dit een capaciteitsprobleem hier in Veenendaal?

GerkeP

• marigo
Er lijkt hier soms wel eens wat aan de hand te zijn. TV is inderdaad soms wat blokkerig en mijn verbinding is asymmetrisch geworden. Het lijkt nu wel een 50/30 (download/upload) connectie.

Dit is in gebied 3905.

Verwijderd

ik heb ook een fout ontdekt,als ik overdag naar het playboy kanaal kijkt dan zie ik gewoon de tel sell uitzending.maar s,avonds om 11 uur bv. dan is het beeld alleen maar zwart,en voor de rest niets dus ook geen geluid,is dat alleen maar bij mij, ik woon dus in veenendaal

• wiebo66
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 12:18:
[...]

@ Coolrob volgens mij is xms nooit op zondag te bereiken geweest.

Als het goed is worden de ingesproken berichten afgeluisterd ook op zondag. De loodgieter kun je op zondag ook niet bereiken maar bij ernstige lekkage komt er echt wel iemand langs.
[...]

Komt op mij over als: wij van wc eend adviseren..... 8)7

Als dat zo zou zijn rolden er allemaal tienen uit de bus.

Ik hoef niet in gesprek met mijn provider, ik betaal deze voor het leveren van diensten.
Ga je ook in gesprek met je energie leverancier en je hypotheek verstrekker?
Ik kan mijn tijd wel beter besteden :z
Energie en een hypotheek is een product met veel leveranciers maar verder komt het, op wat varianten, op hetzelde neer. Met het leveren van diensten zit dat anders met name de nieuwe diensten. Wat wil de klant dat moet je dus aan de klant vragen!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 23:57:
ik heb ook een fout ontdekt,als ik overdag naar het playboy kanaal kijkt dan zie ik gewoon de tel sell uitzending.maar s,avonds om 11 uur bv. dan is het beeld alleen maar zwart,en voor de rest niets dus ook geen geluid,is dat alleen maar bij mij, ik woon dus in veenendaal
Nee, ook ik heb hier geregeld 'last' van. Alleen weet ik niet zeker of ik overdag Tel Sell te zien krijg, of ook dan een zwart beeld zonder geluid heb. Ik geloof trouwens dat Playboy TV het af en toe wel even doet, maar meestal inderdaad niet. En ik woon dus in Nijmegen (postcodegebied 6511 om iets nauwkeuriger te zijn).

• wiebo66
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 23:57:
Dan heb je waarschijnlijk een bedscène te pakken met het licht uit :) :) :)

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:41
Zal het niet de BBP zijn? (Bible Belt Protector?) ;-)

Hi Ha Hopjesvla

• GerkeP

GerkeP

marigo schreef op zondag 28 maart 2010 @ 22:16:
[...]

Er lijkt hier soms wel eens wat aan de hand te zijn. TV is inderdaad soms wat blokkerig en mijn verbinding is asymmetrisch geworden. Het lijkt nu wel een 50/30 (download/upload) connectie.

Dit is in gebied 3905.
Mijn verbinding is niets mis mee, die doet het prima, alleen TV heb ik problemen mee in de avonduren

GerkeP

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-11 11:43
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:56:
[...]
Als er nu een netwerk is waarbij de centrale de ringback laat horen, maar toch een 180 Ringing stuurt in plaats van een 183 Session progress, dan is dat niet netjes van de centrale, en krijg je dus de dubbele ringback - tenzij de CPE een workaround/instelling heeft om alsnog op de 180 geen lokale ringback te genereren. Als centrale en CPE een iets afwijkende toon-definitie hebben kan het inderdaad bovendien zo zijn dat de twee tonen niet exact gelijk zijn en het patroon dus langzaam verschuift.
Klopt, die dubbele ringback genereert de sip-server om te voorkomen dat je op sommige momenten geen toon meer hoort. Als ik het met goed herinner zat het probleem inderdaad in de DRG-22 die bepaalde sip-messages negeerde.

• denan
Loveparade schreef op zondag 28 maart 2010 @ 21:28:
Sinds gisteren een Amino 130m.

Wat valt mij op?

Overdag strak beeld, een verademing, maar 's avonds geen NED1 2 en 3 in HD, wel haperend geluid geen beeld. Overige zenders met haperingen en horten en stoten.

In eerste instantie dacht ik dat dit aan mijn Zyxel Homeplug lag, maar ook met een netwerkkabel rechtstreeks tussen de Amino en de Genexis het zelfde probleem.

Capaciteitsprobleem zou niet mogen kunnen, de zenders worden namelijk via multicast doorgegeven. Gebeurt het elke avond rond dezelfde tijd? Dan is er wellicht iets mis met de router waarop je aangesloten zit (de wijkrouter)

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op maandag 29 maart 2010 @ 09:51:
[...]

Capaciteitsprobleem zou niet mogen kunnen, de zenders worden namelijk via multicast doorgegeven. Gebeurt het elke avond rond dezelfde tijd? Dan is er wellicht iets mis met de router waarop je aangesloten zit (de wijkrouter)
Zal er eens op letten of dat inderdaad de zelfde tijd gebeurt, zal vanavond ook eens bij de buurman om de hoek langslopen, weet dat die ook digitaal tv heeft via xms.

GerkeP

• ari3
  • Niet online
Ik had ook een week dat de stream iedere 10 minuten voor een paar seconden op zwart ging. Heb toen de DRG even van de stroom gehaald en het leek opgelost te zijn.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Janneman1965
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-11 17:06
Hoeveel dagen zitten in "2 weken" van XMS? 8)7
Momenteel zijn via de Digitale TV dienst de volgende zenders nog niet beschikbaar:

- MGM moviechannel
- SyFy
- 13th street
- Arte
- Misdaadnet
- Travel Channel

Wij verwachten dat deze zenders in de komende 2 weken geleverd kunnen worden.
Heb inmiddels het "Plus pakket" eruit gedonderd, en wacht wel tot die "2 weken" voorbij zijn. Ga ook niet voor een halve krant betalen.

• GerkeP

GerkeP

ari3 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 14:21:
Ik had ook een week dat de stream iedere 10 minuten voor een paar seconden op zwart ging. Heb toen de DRG even van de stroom gehaald en het leek opgelost te zijn.
Nee, ik heb net even contact gehad met wat buren, probleem speelt bij hen ook rond 20.00 uur tot 21.00 uur, buiten die tijden is er niets aan de hand. Ik ga straks ook kijken op welke tijdstippen het exact misgaat (zal de vrouw wel wegsturen, anders wordt ze gek) en dan dit doormelden aan de helpdesk.

Zou best dus in de wijkverdeelkast kunnen zitten zoals Denan aangaf.

GerkeP

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:56:
[...]
denan schreef op maandag 29 maart 2010 @ 09:31:
Klopt, die dubbele ringback genereert de sip-server om te voorkomen dat je op sommige momenten geen toon meer hoort. Als ik het met goed herinner zat het probleem inderdaad in de DRG-22 die bepaalde sip-messages negeerde.
Ik heb het nog even nagekeken:
inderdaad een DRG van '42networks'

Gelukkig bel ik niet zoveel. Dus echt last heb ik er niet van.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

• Icekool
  • Registratie: April 2000
Kan er een lekstroom zitten in mijn Packetfront? (Ik heb ooit al een filter van XMS ontvangen)

Op de analoge televisie kanalen NED 1 t/m 3 RTL 4,5,7 en NET 5 zitten namelijk witte spikkels/storing. Dit heb ik al eerder gehad en daar is, en voor andere beeldzaken, een monteur voor geweest. Het is daarna een tijd verholpen, maar nu zijn de spikkels sinds kort weer terug.

Wat mij opvalt is dat als ik mijn versterker aan en uit zet (televisie zit in dezelfde stekkerdoos) dat dan de spikkels voor even verdwijnen. Ik heb de coaxkabel in huis al vervangen door een tijdelijke kabel van XMS, maar dat geeft hetzelfde probleem. Het is daarnaast waarschijnlijk geen toeval dat bovengenoemde zenders een oplopende frequentie hebben in het zenderoverzicht. Mijn idee is dus dat er een lekstroom vanuit de packetfront op de coaxkabel wordt gezet en dat dat stroompje op de frequentie 175,25 Hz t/m 217,25 interfereert.

• denan
Icekool schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:12:
Kan er een lekstroom zitten in mijn Packetfront? (Ik heb ooit al een filter van XMS ontvangen)

Op de analoge televisie kanalen NED 1 t/m 3 RTL 4,5,7 en NET 5 zitten namelijk witte spikkels/storing. Dit heb ik al eerder gehad en daar is, en voor andere beeldzaken, een monteur voor geweest. Het is daarna een tijd verholpen, maar nu zijn de spikkels sinds kort weer terug.
Als er al lekstroom aanwezig is zal dat van je TV af komen. De filters die XMS aan eindklanten uitgeeft zijn er juist voor om de terugkerende stroom vanaf de tv naar de packetfront tegen te houden. Binnen de packetfront is lekstroom naar de CATV module bijna onmogelijk.

Controleer eerst maar eens de mantel van je coax kabel, wellicht maakt die ergens contact.

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 22:47
Het is weer zover hoor, dit is al de tweede keer dat mijn plus pakket niet meer zichtbaar is op mijn Amino 110. Als ik menu doe dan zie je normaal ook een logo bovenaan van xms staan. Nu staat er niets, en ook is er niets van extra zenders te zien.

Ik heb 2 keer een software upgrade uitgevoerd, en 2 keer een reset en nog 2 keer een hard reset.
Oftewel ik betaal voor een pluspakket waar mij bepaalde zenders waren toegezegd, die er nog steeds niet zijn terwijl bij aanvraag beloofd was dat ze er al actief waren. En de zenders die ik heb die kan ik niet kijken.

Waardeloos dit, toch triest dat ik elke keer als ik tv wil kijken in onzekerheid zit of ik de zenders uberhaupt wel kan kijken.

Morgen maar weer bellen, maar ik heb zo het vermoeden dat dit wel vaker voor zal blijven komen.
Ik ga hoe dan ook kijken of ik onder mijn tv abonnement uit kan komen.

Ik heb gewoon geen zin om steeds weer met xms te moeten bellen als er iets niet goed werkt.

Ziggo is ook niet alles maar werkt eigenlijk altijd wel.

• Alexander82
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-11 00:45
Wel raar dat je elke keer een software upgrade moet uitvoeren, want volgens mij zou dat helemaal niet hoeven. Dacht eigenlijk dat je firmware mee geleverd word door XMS, maar kan het mis hebben.

We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.

• boswandeling
Ik heb vanochtend XMS gebeld en de helpdeskmedewerker gaf aan dat het klopt dat ik geen plus pakket zenders heb, ze zijn bezig met onderhoud. Waneer ze klaar zijn dat kon hij niet vertellen.

Waarom staat het dan niet op de Storingspagina, of geven via mail aan dat er onderhoud gepleegd gaat worden ?

• GerkeP

GerkeP

MiK schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:57:
Ik heb vanochtend XMS gebeld en de helpdeskmedewerker gaf aan dat het klopt dat ik geen plus pakket zenders heb, ze zijn bezig met onderhoud. Waneer ze klaar zijn dat kon hij niet vertellen.

Waarom staat het dan niet op de Storingspagina, of geven via mail aan dat er onderhoud gepleegd gaat worden ?
Volgens mij staat het gewoon bij de storingspagina

http://www.xmsnet.nl/werkzaamheden/storingen

GerkeP

• boswandeling
Volgens mij toch niet ;)
Er staat dat diverse zenders niet beschikbaar zijn, maar er staat niet dat alle zenders uit mijn pluspakket niet zichbaar zijn.

Ook het XMS logo is niet zichbaar in het Menu, en als ik bij info kijk in het menu staat er unautorised, normaal staat daar mijn naam en adres.

• GerkeP

GerkeP

MiK schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:38:
Volgens mij toch niet ;)
Er staat dat diverse zenders niet beschikbaar zijn, maar er staat niet dat alle zenders uit mijn pluspakket niet zichbaar zijn.

Ook het XMS logo is niet zichbaar in het Menu, en als ik bij info kijk in het menu staat er unautorised, normaal staat daar mijn naam en adres.
Zo straks stond het er wel op, nu is die melding weer weg ??????????

GerkeP

Verwijderd

Daarnaast staat bij http://www.xmsnet.nl/werkzaamheden/werkzaamheden "Er zijn op dit moment geen werkzaamheden"

13th Street staat er inmiddels wel bij, net als Eurosport 2 en Eurosport HD (hoewel ik niet weet of de laatste 2 er al stonden, ik meen van niet).

Playboy channel is niet alleen zwart, bij mij staat de zender niet eens meer in het menu (zonder logo).

Het lijkt me dat het toch in het belang van XMS is als de website up to date en betrouwbaar is. Nu vertrouwt niemand meer op de storings- en werkzaamheden pagina en gaat men XMS bellen voor verdere informatie. Dat kan eenvoudig voorkomen worden. De servicedesk is ook niet op de hoogte van de meldingen op de website omdat dat "een andere afdeling is"?

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
denan schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:11:
[...]

Als er al lekstroom aanwezig is zal dat van je TV af komen. De filters die XMS aan eindklanten uitgeeft zijn er juist voor om de terugkerende stroom vanaf de tv naar de packetfront tegen te houden. Binnen de packetfront is lekstroom naar de CATV module bijna onmogelijk.

Controleer eerst maar eens de mantel van je coax kabel, wellicht maakt die ergens contact.
Wat voor filters zijn dat precies? Hoe zien die eruit? Misschien en modelnaam/nummer voor me?

• denan
Mau_Maus schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 12:49:
[...]

Wat voor filters zijn dat precies? Hoe zien die eruit? Misschien en modelnaam/nummer voor me?
google -> mantelstroom filter

• boswandeling
Ik heb gisteravond vanochtend en vanmiddag een aantal keer gekeken, maar is niets veranders volgens mij
Loveparade schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:44:
[...]

Zo straks stond het er wel op, nu is die melding weer weg ??????????

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 13:32:
[...]

Een mantelstroom filter is er voor instraling op de coax, het meelopen van signalen 'over' de coax mantel.
eymey schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 16:40:
[...]

"De concurrent" niet, sommige concurrenten wel..... Dat geldt zowel voor gratis newsserver als voor digitale tv ontvangen via ingebouwde decoder van je tv. Ziggo biedt het misschien, UPC bv. niet.
Ziggo biedt het, en UPC heeft aangekondigt over te stappen op CI+ ("het"is voor wat betreft het tv kijken via de ingebouwde decoder.)
Uiteraard biedt digitenne het ook via een dvb-t geschikt toestel,mijn tv is dvb-c en dvb-t geschikt.
Verder biedt Caiway,Delta en dergelijke ook dvb-c via de tv met de ingebouwde decoder.
Waarbij Caiway zelfs beide protocollen gebruikt zodat je zowel met een dvb-t als een dvb-c tv kan kijken.
Dat noem ik niet 1 concurrent maar toch heel veel concurrenten.
En een ieder praat denk ik vanuit eigen perspectief.
Klein verschil tussen jou en mij is,wat ik zeg is onderbouwt,ik ga niet zeggen dat een aanbieder een dienst misschien heeft. (voordat we ruzie krijgen,ik bedoel niet dat wat je zegt nooit onderbouwd is,maar als ik iets neerzet kun je er van op aan dat het gecontroleerd is)
http://www.digitalekabelt...erweegt_invoering_c.shtml
wiebo66 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 01:13:
Ik zal proberen om weer te geven wat afgelopen woensdag is besproken:

Eerst is de organisatiestructuur weergegeven.

De investeringsmaatschappij is Reggeborgh aan de ene kant heb je het bedrijf reggefiber en hierin zit KPN met 41% en daaronder valt o.a. Glashart en Glashart Media en aan de andere kant is het bedrijf XMS. Tot voor kort had InterNL een belang van 41% in XMS maar nu is Reggeborgh volledig eigenaar van XMS. KPN heeft dus geen enkele zeggenschap over XMS. Glashart is de partij die de glasvezels aanlegt en Glashart Media levert de televisiediensten.
Beetje jokkebrokken van Folkert.
Reggeborg,Reggefiber,Glashart en Glashart media zijn volgens de KVK dochterondernemingen van KPN
Hebben zelfs allemaal het zelfde vestigings adres:
Reggesingel 12, 7461BA Rijssen
Dus dat KPN geen zeggenschap heeft klopt niet.
Op het zelfde adres zit ook GNEM, hee krijgen we daar geen factuur van als netwerk eigenaar....
Het zijn allemaal sub bv'tjes...
Op het zelfde adres zit Volker Wessels en die legt weer de kabels aan voor, jawel: KPN.
KPN zit dus heel wat dieper verweven in het geheel,zal geen volledige zeggenschap hebben maar heeft een flinke poot van het geheel...

[ Voor 15% gewijzigd door Nick39 op 30-03-2010 18:05 ]

• Mau_Maus
  • Niet online
denan schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 13:32:
[...]

Maar ik bedoel welke gebruikt XMS naar klanten toe? En doen ze dat gratis bij problemen?

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11 21:48

d0s

sssst

Mau_Maus schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 18:41:
[...]

Maar ik bedoel welke gebruikt XMS naar klanten toe? En doen ze dat gratis bij problemen?
Welke weet ik niet, maar het is idd gratis als blijkt dat dit het probleem veroorzaakt.

Meestal word de CATV module erg warm waardoor hij defect kan raken (het plaatsen van een filter heeft dan al geen nut meer). Bij het vervangen van de module word er dan automatisch een mantelstroomfilter geplaatst.

Soms kan het echter nog op tijd voorkomen worden en word het filter opgestuurd.

Volgens mij zijn Genexis modems ongevoelig hiervoor en speelt het alleen bij de Packetfronts (correct me if i'm wrong).

[ Voor 9% gewijzigd door d0s op 30-03-2010 18:55 ]

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een vraag naar aanleiding van deze lange draad nr 7 heb veel gelezen ook op andere sites mbt xms en dtv.
Ik woon in wijchen waar ik sinds kort ook glas via xms.

Mijn mediacenter MythTV werkt in testopstelling naar behoren en kan live kijken en 2 kanalen tegelijk ondertussen opnemen.

Nu is mijn vraag hier of iemand weet hoe ik de kanaal gevens voor wijchen of nijmegen kan bemachtigen of is er iemand die weet hoe ik deze kan uitlezen uit de amino.

Greetingz ChUcKiE

• GerkeP

GerkeP

Gisteravond en vanavond wederom haperingen in DTV

Gisteravond om 20.18 uur tot 20.37
Vanavond om 20.11 tot 20.16 en 20.31 tot 20.35

Morgen maar eens bellen

GerkeP

• JBraven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03-2024
Hi Loveparade,

Weet niet welk gedeelte je woont in Veenendaal, maar bij ons werkt HDTV perfect.
Heb in het begin wel een defecte Amino gekregen, maar deze is omgeruild.
Eigenlijk tot nog toe geen problemen, lijkt dus inderdaad een probleem in de wijk bij jullie als meerdere buren idd ook hetzelfde ervaren.

Mijn persoonlijke ervaring met de helpdesk van XMS is niet zo goed, ze beloven dingen die ze niet waar maken (zoals terugbellen over aangemelde problemen). En altijd standaard antwoorden, wat ik wel begrijp, maar als je daar dan een wedervraag op geeft dan raakt men een beetje van slag.

Veel succes in ieder geval en we lezen wel of het probleem met DTV snel kan worden opgelost

• eymey
Nick39 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 17:09:
[...]

Ziggo biedt het, en UPC heeft aangekondigt over te stappen op CI+ ("het"is voor wat betreft het tv kijken via de ingebouwde decoder.)
Uiteraard biedt digitenne het ook via een dvb-t geschikt toestel,mijn tv is dvb-c en dvb-t geschikt.
Verder biedt Caiway,Delta en dergelijke ook dvb-c via de tv met de ingebouwde decoder.
Waarbij Caiway zelfs beide protocollen gebruikt zodat je zowel met een dvb-t als een dvb-c tv kan kijken.
Dat noem ik niet 1 concurrent maar toch heel veel concurrenten.
En een ieder praat denk ik vanuit eigen perspectief.
Klein verschil tussen jou en mij is,wat ik zeg is onderbouwt,ik ga niet zeggen dat een aanbieder een dienst misschien heeft. (voordat we ruzie krijgen,ik bedoel niet dat wat je zegt nooit onderbouwd is,maar als ik iets neerzet kun je er van op aan dat het gecontroleerd is)
http://www.digitalekabelt...erweegt_invoering_c.shtml
Tsja, UPC -overweegt-, maar er is nog nergens ook maar een spoortje van te bekennen dat ze het ook daadwerkelijk in NL aanbieden. En UPC heeft toch wel een heel erg groot gebied. Dat caiway en delta e.d. het aanbieden ben ik met je eens maar helaas, die bestrijken maar kleine gebiedjes. Bovendien blijft ook nog steeds staan dat UPC relatief gezien ontiegelijk duur is. Wil je bij UPC ong. hetzelfde hebben als bij XMS (dus minstens 50 mbit, kom je dus al op fiberpower 60 uit, dan ben je ook meteen wel meer dan die ~55 euro per maand kwijt als je het forse bedrag voor een analoog pakket er ook nog bij optelt).

Ik zie je commentaar iig niet als aanval, hoewel ik wel ff wil zeggen dat ik over het algemeen ook probeer alleen wat te zeggen als ik het desgevraagd met bronnen kan onderbouwen ;) En Digitenne zie ik overigens niet als vergelijkingsmateriaal, omdat het pakket wat je daarmee kan krijgen noch qua kwantiteit, nog qua kwaliteit, noch qua internet of telefonie kan vergelijken met wat de glasvezelaars en kabelaars aanbieden ;).

Overigens heb ik wel een antenne als backup aangesloten zitten op m'n tv, die ook een ingebouwde dvb-t tuner heeft ;)

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 30-03-2010 22:34 ]

• wiebo66
Nick39 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 17:32:
[...]

Beetje jokkebrokken van Folkert.
Reggeborg,Reggefiber,Glashart en Glashart media zijn volgens de KVK dochterondernemingen van KPN
Hebben zelfs allemaal het zelfde vestigings adres:
Reggesingel 12, 7461BA Rijssen
Dus dat KPN geen zeggenschap heeft klopt niet.
Op het zelfde adres zit ook GNEM, hee krijgen we daar geen factuur van als netwerk eigenaar....
Het zijn allemaal sub bv'tjes...
Op het zelfde adres zit Volker Wessels en die legt weer de kabels aan voor, jawel: KPN.
KPN zit dus heel wat dieper verweven in het geheel,zal geen volledige zeggenschap hebben maar heeft een flinke poot van het geheel...
Ik heb je verhaal nog niet kunnen controleren maar waarom zou KPN een balang nemen van 41% in reggefiber als het een dochter is van KPN?
Dat ze dochterondernemingen zouden zijn van KPN klopt dus niet, KPN heeft zich enkel ingekocht in Reggefiber. Is er iets op tegen om een pand te delen?, dit is toch niet een vestigingsadres van KPN.
KPN heeft 41% in Reggefiber maar XMS zit niet of valt niet onder Reggefiber.
Misschien dat met dit bericht http://www.infolook.nl/do...jfsprofiel-Reggefiber.pdf je puzzel beter past.

• eymey
Precies. Het kan wel zijn dat ze een pand delen of op hetzelfde adres staan ingeschreven ofzo, maar er is geen enkele publicatie waar dan ook, behalve dan die KVK gegevens, die zegt dat Reggefiber strict een dochter is van KPN. Dat zou ook raar zijn, want 'dochter' impliceert dat het echt van KPN is en dat zou dus tegen spreken dat KPN er 'maar' voor 41% in zit.

Overigens deel ik wel heel sterk het vermoeden (maar dat is puur onderbuik) dat KPN een TE grote vinger in de pap heeft (wat zou verklaren dat bv. in Almere Stad en Haven, het grootste gebied in Almere, er alleen maar KPN providers actief zijn). Maar goed, dat mag ik niet zeggen ;)

• Mau_Maus
  • Niet online
Nou het playboy kanaal deed het gistere avond hier ook niet ;)

Maareuh weet iemand waar de aparte prijzen staan van XMS die afspraken hebben met woningcoorporaties? Zo kan ik beter mijn internetkosten declareren, als ik kan laten zien hoe duur het voor mij is.

• denan
Mau_Maus schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:46:

Maareuh weet iemand waar de aparte prijzen staan van XMS die afspraken hebben met woningcoorporaties? Zo kan ik beter mijn internetkosten declareren, als ik kan laten zien hoe duur het voor mij is.
Je hebt toch gewoon de facturen online staan?

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-11 16:06
Zoals wiebo zegt klopt het.

KPN heeft 41% belang in Reggefiber.
Echter valt XMS niet onder Reggefiber maar officieel Reggeborgh.
Daar zit dus geen KPN in.

De hele constructie met KPN/Reggefiber/Glashart/Glashartmedia/etc zit redelijk ingewikkeld in elkaar.

• Mau_Maus
  • Niet online
denan schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:51:
[...]

Je hebt toch gewoon de facturen online staan?
Hoe bedoel je? Ik heb gewoon de prijs van mij combi pakket.. je ziet het nooit gescheiden. Of bedoel je wat anders en kijk ik eroverheen?

Mijn factuur laat alleen zien: 44,95 voor Internet, radio & tv. En dus niet gescheiden omdat het een combi pakket is.

Er is aan de hand van de kortingsprijs van de losse delen een berekening te maken hoeveel ik kan terug vragen voor mijn internet.

Maar het is evengoed wel handig om dat terug te vinden op de site... Ik weet niet of de korting ook nog geld voor mensen die zich nu aanmelden in die bepaalde gebieden, maar toch :) Ook na die kleine verhoging is dat wel handig om te zien.

**edit** ik zie hem hier nog staan vanuit het bericht van vorig deel:
http://www.xmsnet.nl/diensten/aanbiedingen/tariefswijziging
En ik zie dat via het zoekscherm op de nieuwe site het ook nog te vinden is.

Maar via huidige site kan ik het niet vinden via de navigatie, omdat er onder diensten geen 'aanbiedingen' staat.

[ Voor 68% gewijzigd door Mau_Maus op 31-03-2010 19:38 ]

Verwijderd

Mau_Maus schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:46:
Hier (Nijmegen) deed ie het gisteravond ook niet ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2010 19:49 ]

• marigo
Op dit moment zit er veel verschil in volume tussen de RTL zenders en SBS6. Zijn er meer mensen die dit hebben of moet ik dit in mijn eigen apparatuur gaan zoeken?

Dit in in Veenendaal gebied 3905

• wiebo66
Vandaag kwam er bij mij op het werk een brief van Ziggo, hierin stond onder andere:

Afbouw analoog
Volledigheidshalve maken we u er nog op attent dat het toevoegen van extra zenders aan het analoge pakket geen reële optie is. Ziggo heeft in 2009 juist enkele kanalen vrijgemaakt zodat deze capaciteit kon worden gebruikt voor nieuwe diensten zoals high definition (HD) en interactieve televisie. De capaciteit op de kabel is niet onbeperkt en het doorgeven van analoge kanalen is bijzonder inefficiënt (1 analoge zender neemt evenveel capaciteit in beslag als ca. 6 digitale zenders) om onze abonnees optimaal te kunnen bedienen moeten wij de beschikbare capaciteit dan ook zo goed mogelijk benutten.

@Nick:
Wie is er nu aan het jokkebrokken??
"1 analoge zender neemt evenveel capaciteit in beslag als ca. 6 digitale zenders" Of is de kwaliteit van de digitale zenders van Ziggo zo beroerd en slecht dat er 6 van in een analoge passen?

Nick, het is wel duidelijk waar Ziggo naar toe wil de afbouw van analoog maar het zou netter van Ziggo zijn om te vertellen dat ze meer aan de klanten willen gaan verdienen!
Ziggo geeft overigens wel netjes toe dat de capaciteit van de kabel niet onbeperkt is en laten we daar met glasvezel nu net geen last van hebben. :) :)

• GerkeP

GerkeP

marigo schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 20:51:
Op dit moment zit er veel verschil in volume tussen de RTL zenders en SBS6. Zijn er meer mensen die dit hebben of moet ik dit in mijn eigen apparatuur gaan zoeken?

Dit in in Veenendaal gebied 3905
Klopt, een enorm verschil zelfs, de RTL en NL zenders zijn met het volume redelijk gelijk, de SBS zenders knallen vervolgens het huis in :?

GerkeP

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

wiebo66 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 00:15:

Ziggo geeft overigens wel netjes toe dat de capaciteit van de kabel niet onbeperkt is en laten we daar met glasvezel nu net geen last van hebben. :) :)
Snap wat je bedoelt maar wij hebben meer te maken met de beperkingen van de apparatuur aan de uiteinden van de glasvezel.. ;)

Verwijderd

[irritant modus aan] is er al meer bekend over de ondersteuning van een decoder met HDD en HDTV? over 2 maanden zal ik overgaan op glasvezel en ik wil toch wel graag HDTV. ik heb alleen geen zin om 199 euro uit te geven aan een decoder die ik een half jaar later niet meer nodig heb omdat er dan eentje is met opname functionaliteit. [irritant modus uit]

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2010 10:44 ]

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 18:39
Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:43:
[irritant modus aan] is er al meer bekend over de ondersteuning van een decoder met HDD en HDTV? over 2 maanden zal ik overgaan op glasvezel en ik wil toch wel graag HDTV. ik heb alleen geen zin om 199 euro uit te geven aan een decoder die ik een half jaar later niet meer nodig heb omdat er dan eentje is met opname functionaliteit. [irritant modus uit]
Jah irritant inderdaad dat daar nog steeds niks over bekend is. Ik ben maar voor een analoge HDD recorder aan het kijken. Ben ik ook niet afhankelijk van welke aanbieder dan ook, zolang er maar een analoog signaal is. Stel dat ik na een jaar XMS eruit zou willen gooien, dan hoef ik niet opnieuw een HDD recorder te kopen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• eymey
Tenzij je naar een aanbieder als KPN, Tweak of Plinq overstapt of Ziggo of UPC ook daadwerkelijk het analoge signaal gaat kappen :X

Verwijderd

ik vind het trouwens wel raar dat dat allemaal zo lang duurt. tele2 zit al een hele tijd met de amino 532 en die kunnen allemaal wel lekker iptv opnemen. in principe zou XMS dit toch ook makkelijk kunnen realiseren.

• Krizna
  • Laatst online: 04-11 18:01
Ik kwam per ongeluk in het witte menu van mijn (nieuwe) Amino130m terecht, en heb toen de geluidsinstellingen aangepast zodat de Amino nu bij zenders waar dat het geval is Dolby Digital doorgeeft. Wat mij opvalt is dat bij sommige commerciële hd-zenders altijd 5.1-geluid wordt doorgegeven, ook bij reclame en bij oude 4:3 sd-series. Er is dan geen activiteit bij de surround-speakers, maar de sub en center-speaker zijn erg actief. Soms is de sub lange perioden aaneen actief, wat niet gebruikelijk is. Ik krijg het idee dat het hier gaat om een stereo-stream dat ze hebben omgemixt naar een 3.1-stream: wat van het midden naar de center, en wat van het laag naar de sub.

Kan iemand dat bevestigen en zo ja, waar gebeurt dat dan?

Het lijkt me beter om dat niet te doen, stuur dan een LCPM 2.0-stream of een 2.0-stream in een DD-container.
wiebo66 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 00:15:
Vandaag kwam er bij mij op het werk een brief van Ziggo, hierin stond onder andere: ...

@Nick:
Wie is er nu aan het jokkebrokken??
"1 analoge zender neemt evenveel capaciteit in beslag als ca. 6 digitale zenders" Of is de kwaliteit van de digitale zenders van Ziggo zo beroerd en slecht dat er 6 van in een analoge passen?

Nick, het is wel duidelijk waar Ziggo naar toe wil de afbouw van analoog maar het zou netter van Ziggo zijn om te vertellen dat ze meer aan de klanten willen gaan verdienen!
Een analoog signaal neemt 8 MHZ in gebruik en in totaal 40 mbit. (met de kanaalscheiding en de raster indeling kan er zelfs 50 mbit gebruikt worden.)
Een digitaal kanaal gebruikt een variabele bitrate tussen de 6 en de 8 mbits in maar dat is dus een SD signaal.
Er passen dus ongeveer 6 SD kanalen in een stream,voor een HD kanaal is dat anders, technicolor gebruikt op dit moment voor ned 1,2 of 3 een 12 mbits signaal met VBR, dat betekent dat er ongeveer 3 a 4 HD kanalen in een stream passen, dus dat is normaal.
Overigens gebruikt ziggo nu QAM 64 (symbol rate) als ze dat verhogen naar 256 kunnen er 3 keer meer zenders op want dan kan er veel meer dan die 40 mbit in een stream.
Alleen is dan de ruimte voor foutcorrectie erg weinig geworden.
In princiepe is de kabel ook oneindig als ze net als XMS gewoon alleen ip tv zouden gebruiken.
Maar bv canal digitaal gebruikt op een zelfde 8 mhz stream maximale compressie en daar kost een zender maar 3 tot 4 mbits dus kunnen er wel 8 tot 9 zenders op dus nee,de kwaliteit is gewoon goed.
Alleen is men er vergeten bij te zeggen dat die 6 zenders dus alleen voor SD geldt, ned 1,2 en 3 HD zitten samen met 1 SD zender in een stream en die SD zender is een tekenfilm zender die in een lagere bitrate uitzenden. ( 3x12 + 4 voor de cartoonzender)

Er is nog iets anders aan de hand,Ziggo is dermate groot dat ze volgens de opta een maatschappelijk belang hebben.
Ze mogen dus niet zomaar opeens alle analoge kanalen laten vallen,men mag terug tot het must carry pakket van 15 zenders maar ze hebben met de overige zenders wel langdurige contracten afgesloten.
XMS heeft geen last van die verplichting.
Daarnaast heeft de opta besloten dat er concurrentie op de analoge kabel moet.
Dat betekent dat een "wederverkoper" analoge zenders inkoopt bij o.a. Ziggo ( upc ook) en die voor een lagere prijs mag aanbieden.
Ook daarom mogen niet alle analoge kanalen afgeschakeld worden,zoals bv caiway dat wel mag omdat die veel kleiner is en die verplichting niet heeft.
En Ziggo heeft een netto schuld van 605 miljoen euro.
http://www.telecompaper.com/nl/article.aspx?cid=726216
Maar 6 digitale zenders in een analoge stream is dus heel netjes, canal digitaal stopt in dezelfde stream 9 zenders !
Ja geld verdienen willen wel allemaal.
eymey schreef op donderdag 01 april 2010 @ 11:01:
Tenzij je naar een aanbieder als KPN, Tweak of Plinq overstapt of Ziggo of UPC ook daadwerkelijk het analoge signaal gaat kappen :X
Helemaal kappen mag dus niet van de OPTA... zie hierboven.
wiebo66 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 00:37:
[...]

Ik heb je verhaal nog niet kunnen controleren maar waarom zou KPN een balang nemen van 41% in reggefiber als het een dochter is van KPN?
Dat ze dochterondernemingen zouden zijn van KPN klopt dus niet, KPN heeft zich enkel ingekocht in Reggefiber. Is er iets op tegen om een pand te delen?, dit is toch niet een vestigingsadres van KPN.
KPN heeft 41% in Reggefiber maar XMS zit niet of valt niet onder Reggefiber.
Misschien dat met dit bericht http://www.infolook.nl/do...jfsprofiel-Reggefiber.pdf je puzzel beter past.
Het zijn dochters geworden juist door het opnemen van dat belang.
XMS is niet van Reggefiber maar gebruikt wel diens netwerk.
In de andere firma's heeft KPN ook zoveel aandelen dat ze in verhouding over die 41 % heen zitten en zodra je meer als 50 % heb ben je welliswaar geen eigenaar maar heb je altijd een meerderheid.
En bepaal je dus eigenlijk de koers.
De woordkeuze dochter was wat verkeerd dat geef ik toe,het zijn geen dochters in de vorm van hetnet en xs4all.
De GNEM bestaat weer uit een dochter van de NEM (ook weer zelfde adres) en ook daar heeft KPN weer aandelen in.
Het zijn allemaal sub bv'tjes,maar in elke sub bv zit de KPN stevig verankerd.
De GNEM is weer een overblijfsel ( staat ook netjes op je factuur dat gebruik wordt gemaakt van het netwerk van de GNEM)
De GNEM heet officieel Glasvezel Netwerk Exploitatie Maatschappij en zit.. ook weer op dat zelfde adres in Rijssen en hoort bij de holding van de NEM.
Kijk maar bij de KVK.
De NEM is weer Netwerk Exploitatie Maatschappij Brabant BV,met als hoofdvestiging weer de reggesingel in Rijssen.
En ook hier heeft de KPN weer een belang in.
Tel al die belangetjes bij elkaar op en je snapt wie het feitelijk voor het zeggen heeft,ook al zijn ze formeel geen eigenaar en hebben ze formeel niets met elkaar te maken.
Zonder GNEM en zonder Reggefiber,heeft XMS geen netwerk.
En waar ging men ook al weer mee experimenteren ?? 100 mbits pilot ?
Op het glasvezel netwerk van KPN.
Overigens wil ik jouw berichtgeving niet onderuit trekken.

[ Voor 31% gewijzigd door Nick39 op 01-04-2010 13:48 ]

• eymey
Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 11:49:
ik vind het trouwens wel raar dat dat allemaal zo lang duurt. tele2 zit al een hele tijd met de amino 532 en die kunnen allemaal wel lekker iptv opnemen. in principe zou XMS dit toch ook makkelijk kunnen realiseren.
Ik snap dat ook niet (hoewel je het verkeerd zegt: niet XMS maar Glashart moet het kunnen). Aan de andere kant:

Bij KPN moet je tegenwoordig ook al het duurdere "Zilver" abonnement afnemen om PVR te krijgen. Voor 65 euro in de maand (wat al veel meer is dan XMS) heb je dus eigenlijk he-le-maal-niks. Wederverkopers Tweak en Plinq doen het dan weer iets beter....

Ondanks de vertraging denk ik nog steeds dat in glasvezel land de aanbieders die gebruik maken van Glashart feeds de meeste potentie hebben, MITS dat hdd-recorden nu ook echt gaat komen....

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11 21:48

d0s

sssst

Overigens zijn de meeste zenders in het pluspakket nu beschikbaar, alleen Travel Channel moet nog toegevoegd worden.
xsnewsserver ligt steeds plat,xms mensen ook problemen met downloaden ?
ok ben de enige niet:
http://forum.xsnews.nl/viewtopic.php?f=5&t=2649
De mensen die de newsserver via xms gebruiken moeten er dus ook last van hebben..
Frontend errors en acces to your node denied errors..

[ Voor 59% gewijzigd door Nick39 op 01-04-2010 17:46 ]

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:41
TV en radio ligt eruit in Arnhem (6828). staat nog niets op de site, maar eens even bellen..

*Edit*
Toch wel. Had er alleen overheen gelezen, dacht dat er iets stond over de website... |:(
Anyway, ook op de telefoon hoorde ik het al.
Afwachten dus

*edit*
en 2 seconden hierna springt ineens de tv weer aan... :)

*edit*
en weer uit...

[ Voor 62% gewijzigd door Hopjesvla79 op 01-04-2010 18:14 ]

Hi Ha Hopjesvla

• marigo
Vandaag kwam ik thuis en klaagde de vrouw dat het beeld ineens een 4:3 verhouding had. Dus heb ik meteen de AB gepakt en de amino 130 gereset, maar deze staat nu al een half uur te knipperen en 't lijkt dat daar geen eind aan komt.

Als het nog lang duurt dan haal ik de stroom eraf.
Ik kon ook even niet zo snel de handleidingen vinden op de nieuwe site. Staan ze er nog wel op?

Verwijderd

kan idd 5 min duren, maar ook een aantal uren.
Gewoon wel even zn gang laten gaan.

Verwijderd

Meeting Maart

Bedankt aan alle die aanwezig waren.
Mijn excuses, dat ik het helaas moest onderbreken.
Maar inmiddels gaat het weer stukken beter met mij.
Thnks ook voor de pmétjes.

• boswandeling
Nick39 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:57:
xsnewsserver ligt steeds plat,xms mensen ook problemen met downloaden ?
ok ben de enige niet:
http://forum.xsnews.nl/viewtopic.php?f=5&t=2649
De mensen die de newsserver via xms gebruiken moeten er dus ook last van hebben..
Frontend errors en acces to your node denied errors..
Zucht zeker.

Normaal gebruik ik XLNED maar nu dacht ik, toch maar eens xsnewes/xmsnet proberen, dus ik vroeg per ongeluk 25 mbit aan, maar daarna direct weer 100 mbit.

Kijk ik factuur hebben ze beide berekend :S

Bovendien is het merkbaar veel verschil, het werkt voor geen meter, en nu met een post van 48 dagen haal ik 240 KB/Sec
MiK schreef op donderdag 01 april 2010 @ 20:31:
[...]

Zucht zeker.

Normaal gebruik ik XLNED maar nu dacht ik, toch maar eens xsnewes/xmsnet proberen, dus ik vroeg per ongeluk 25 mbit aan, maar daarna direct weer 100 mbit.

Kijk ik factuur hebben ze beide berekend :S

Bovendien is het merkbaar veel verschil, het werkt voor geen meter, en nu met een post van 48 dagen haal ik 240 KB/Sec
Administratief is XMS een zelfde ramp als Ziggo,maar de newsserver is dus ook nog steeds niet goed.
Gelukkig heb ik ook newsxs en die doet het prima.
Op dit moment kom ik door alle niet connects en fouten via xsnews niet hoger dan een 20 mbits.
Op mijn ziggo machine haal ik over coax bij newsxs ruim 50.

• boswandeling
Ik haal nu weer de volle 50 mbit, maar ik ga gewoon weer terug naar xlned, deze heeft mij al meer dan 1 jaar een goeie service geboden.

Jeej eindelijk misdaadnet!!

• GerkeP

GerkeP

Sinds 20.10 uur ligt IPTV er hier bij ons in Veenendaal (3905) helemaal uit. Alleen meldingen "deze zender is momenteel niet beschikbaar"

20.50 uur werkt het weer, kennelijk had ik de Amino niet lang genoeg van de stroom gehad.

Met dank aan de helpdesk en de zeer vriendelijke dame die ik aan de lijn had :D

[ Voor 39% gewijzigd door GerkeP op 02-04-2010 20:51 ]

GerkeP

• marigo
Hier, in hetzelfde gebied in V'daal, geen last gehad.
Misschien afgesteund op een andere wijk router? (waarschijnlijk een Cisco 6500 serie, vis vis....)
http://www.cisco.com/en/U...8/prod_view_selector.html

Verwijderd

Ik kan het bijna niet geloven, maar na ± 2.5 maand !!!! 8)7 8)7
merkte ik gisteravond dat ik opeens weer via de Ifanzy gids naar RTL4,5,7,8, SBS6, Veronica en NET5 kan zappen via m'n A110. Tijden kreeg ik dan een zwart scherm. Het moet niet gekker worden.

Van de helpdesk heb ik natuurlijk na de eerste reactie (Amino resetten, software updaten) niks meer gehoord.

Trouwens, 13th street is inmiddels ook opgedoken in het menu, maar zoals vermeld op de storingspagina zijn daar nog problemen mee. Ik krijg hier dus ook een zwart scherm als ik die zender selecteer.

Waar ik nergens iets van kan vinden op de storingspagina is dat Playboy TV 's avonds een zwart scherm geeft..... :/

Verwijderd

hier ook nog steeds playboy tv s,avonds helemaal zwart, veenendaal 3906

• ari3
  • Niet online
Hmmm... https://mijn.xtramediaservices.nl heeft het verkeerde certificaat voor het domein (nl. die van mijn.xmsnet.nl) en het certificaat van https://mijn.vathorstnet.nl is verlopen.

Het blijkt dat je tergenwoordig https://mijn.xmsnet.nl moet gebruiken, maar aangezien de handleidingen op vathorstnet.nl nog steeds verwijzen naar oude URLs wordt het er niet duidelijker op. Ik had pas bij de derde poging de juiste service pagina te pakken.

Verwijderd

Time-out's bij binnenhalen van sommige mails met attachments

Hallo forumgenoten,

Ik heb sinds een week of twee ook aansluiting op XMS (locatie Zeewolde). Op zich zeer tevreden wat betreft digitale TV en Internetsnelheid. Alleen één merkwaardig probleem. Ik heb in Outlook Express zowel mijn oude UPC account als mijn nieuwe XMS account ingesteld. Als ik verbinding maak via UPC dan heb ik geen enkel probleem om alle mails op beide accounts te ontvangen. Echter als ik via XMS verbinding maak dan krijg ik soms een time-out (0x800CCC19) bij het ophalen van mijn mail, op beide mailaccounts.

Na enig puzzelen blijkt dat het altijd gaat om mails met een attachment, bijvoorbeeld een .xls file. Maar de omvang van de mail is niet de oorzaak, want andere mails met veel grotere attachments (bijv een mp3 van 8 MB) leveren geen probleem.

De enige oplossing is dan om die mails via de webmail te verwijderen, zodat ik de rest weer in OE binnenkrijg.

De oorzaak ligt dus niet aan de PC of de mailserver, maar aan de XMS-verbinding. Mijn vrouw heeft precies hetzelfde probleem met haar Vista-laptop met Windows Mail.

Herkent iemand dit probleem? Is er een oplossing?

Alvast mijn dank,

Dirk

Verwijderd

Ben benieuwd, de meeste kanalen zijn er nu (behalve Travel Channel :-(, binnen "2 weken" nu..staat er al 4 weken op) Nu even afwachten wanneer de rest naar behoren werkt:

- RTL zenders in letterbox formaat
- Groot volumeverschil tussen zenders
- Playboy Channel om 23.40 op zwart
- IFanzy haalt niet altijd de juiste gegevens op

Toch jammer, had xms best hoog zitten. Was ook allemaal wat minder erg geweest maar communiceer dan iig over de problemen die je hebt, scheelt een hoop in de negatieve berichtgeving/

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 22:54:
Time-out's bij binnenhalen van sommige mails met attachments

Hallo forumgenoten,

Echter als ik via XMS verbinding maak dan krijg ik soms een time-out (0x800CCC19) bij het ophalen van mijn mail, op beide mailaccounts.

Herkent iemand dit probleem? Is er een oplossing?
Kan het zijn dat hier nog een virusscanner/spywarechecker tussen zit die wellicht nog goed ingesteld moet worden?
Pagina: 1 ... 9 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.