Ned 1,2 en 3 doen het hier ook weer. De rtl's en sbs, veronica, net5 doen het nog steeds niet. Ik gebruik ifanzy verder bijna nooit omdat het niet soepel werkt.Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 21:52:
Verzoekje aan de mede A110 bezitters :
kunnen jullie eens checken of bij jullie RTL4,5,7,8, SBS6, Veronica en NET5 vanuit de Ifanzy TV te benaderen zijn ??
Bij mij in Nijmegen al heel lang niet. Geeft een zwart scherm. Wel merkte ik net dat NED1,2 en 3 het opeens weer lijken te doen vanuit de Ifanzy gids. Voor het eerst in 2 maanden.... Kan het bijna niet geloven dus houd ik het voorlopig eens in de gaten voordat we het als "opgelost" kwalificeren.
Je vergeet dat SBS6 voor haar HD content ook extra kosten in rekening brengt bij de partij die de rechten draagt? Het is niet zo dat je SBS6-HD gratis krijgt als je de rechten voor SBS6-SD afdekt.Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 13:46:
Zo moet het ook. Komop zeg, het zijn basiszenders die in een basispakket horen te zitten. Stop die HD-zenders als Discovery HD, NGC HD, Eurosport HD en BravaHD maar in een apart HD pakket. Dat zijn zenders met exclusieve HD content die niet linear uitzenden met de SD variant.
Ik zal binnenkort is bellen. Maar ik gebruik het nooit omdat het zo niet lekker werkt... Het is vervelend dat je helemaal uit je "zender" moet via het menu (dus niet met 1 knop)... en geen preview hebt... Het is super onhandig...Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 10:52:
@ Mau_Maus,
als je dat nog niet doorgegeven had aan de helpdesk, zou je dat aub dan alsnog willen doen ?
TENKS !
*edit*
Ik heb trouwens nu zon zelfde scherm elke keer dat ik de amino aanzet (de 130 in dit geval) dus een zwart scherm met wel de info blok onderaan van Nederland1
*edit*
Ik zou graag van Yogio wel eens willen weten of er nog eens verbeter punten komen... Het werd gelanceerd als beta.. en er zijn toen genoeg tips geweest om het te verbeteren... Wordt daar iets mee gedaan? Ik vind veel diensten altijd zo half ontwikkeld.
En ik heb ook 3x gevraagt over pvr functie of er naast de gedachte van een andere amino ook nog bewust en actief wordt gewerkt aan de externe-usb oplossing? Of is dat gewoon een idee waar verder weinig (nog) mee gedaan wordt?
En verder is er tijdens de pilot van de 130 enorm veel tips geweest voor extra (kleine) mogelijkheden en suggesties. het forum is gesloten, maar ik vroeg me af of dit ooit is bij iemand terecht is gekomen en iets mee gedaan wordt?
[ Voor 6% gewijzigd door Mau_Maus op 22-03-2010 20:07 ]
Vandaag maar weer eens gebeld met XMS wat betreft misdaadnet. zelfde riedeltje "ja wij hebben geen inzicht in wanneer dit probleem is opgelost"
En dat te bedenken dat je expres voor de aanvraag nog even belt of misdaadnet echt in het pakket zit en werkt, met als antwoord "Ja" Dan komt je toch echt even bedrogen uit.
Ik geef ze tot eind van de maand, dan ga ik eens heel goed nadenken of ik uberhaupt nog wel verder ga met xmsnet tv verhaal.
Wel slim trouwens om de gemist kanalen gratis te doen zolang het nog niet goed werkt, zo kunnen mensen niet klagen tenslotte krijg je het gratis
En dat te bedenken dat je expres voor de aanvraag nog even belt of misdaadnet echt in het pakket zit en werkt, met als antwoord "Ja" Dan komt je toch echt even bedrogen uit.
Ik geef ze tot eind van de maand, dan ga ik eens heel goed nadenken of ik uberhaupt nog wel verder ga met xmsnet tv verhaal.
Wel slim trouwens om de gemist kanalen gratis te doen zolang het nog niet goed werkt, zo kunnen mensen niet klagen tenslotte krijg je het gratis
Verwijderd
Ja, ik weet dat ze er geld voor vragen wat ik nogal belachelijk vind. Toen we van zwart-wit naar kleur gingen begonnen ze ook niet te zeuren over extra rechtengeld of hogere productiekosten. Maar dit soort zenders zijn essentieel en horen in het basispakket te zitten. Dus de enige vaste oplossing is het basispakket kleiner maken zodat je het geld wat vrijkomt kan steken in het doorgeven van die HD feeds van de NL basis zenders. Met een basispakket van 50-60 zenders is er nog zat ruimte om het kleiner te maken. Veel van die themazenders/lokale zenders/buitenlandse zenders waar 9 van de 10 mensen niet naar kijken kun je uit het basispakket schrappen en verplaatsen naar pluspakketten.denan schreef op maandag 22 maart 2010 @ 14:53:
[...]
Je vergeet dat SBS6 voor haar HD content ook extra kosten in rekening brengt bij de partij die de rechten draagt? Het is niet zo dat je SBS6-HD gratis krijgt als je de rechten voor SBS6-SD afdekt.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2010 20:23 ]
Verwijderd
Het is nog steeds niet verboden om in zwart-wit te kijken als iemand daar behoefte aan heeft.Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 20:21:
[...]
Ja, ik weet dat ze er geld voor vragen wat ik nogal belachelijk vind. Toen we van zwart-wit naar kleur gingen begonnen ze ook niet te zeuren over extra rechtengeld of hogere productiekosten. Maar dit soort zenders zijn essentieel en horen in het basispakket te zitten. Dus de enige vaste oplossing is het basispakket kleiner maken zodat je het geld wat vrijkomt kan steken in het doorgeven van die HD feeds van de NL basis zenders. Met een basispakket van 50-60 zenders is er nog zat ruimte om het kleiner te maken. Veel van die themazenders/lokale zenders/buitenlandse zenders waar 9 van de 10 mensen niet naar kijken kun je uit het basispakket schrappen en verplaatsen naar pluspakketten.
Vergelijking heeft volgens mij dan ook weinig hiermee te maken. De eerste kleurentelevisies waren overigens behoorlijk wat duurder in aanschaf dan een huidige kwalitatief prima HD-tv en in die tijd betaalden we bovendien nog luister- & kijkgeld.
Ik word altijd wat moe van mensen die hun eigen kijkgedrag als norm stellen; meestal worden dan zenders voorgesteld ter verwijdering uit een basispakket waar anderen graag naar kijken.
Zelf kijk ik bijvoorbeeld nooit naar Nederlandse commerciële zenders, maar ik heb geen enkele behoefte anderen het genoegen van het kijken naar RTLlen e.d.te ontzeggen door voor te stellen deze uit het basispakket te laten verdwijnen.
Idealiter zou het mooi/prachtig zijn wanneer iedereen zijn/haar eigen zenderpakket af kan nemen, maar zover gaat de individualisering nog niet.
Verwijderd
Inderdaad, want ik snap 'm niet.Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 22:25:
[...]
Het is nog steeds niet verboden om in zwart-wit te kijken als iemand daar behoefte aan heeft.
Vergelijking heeft volgens mij dan ook weinig hiermee te maken.
Het is niet mijn norm hoor. Bekijk alle kijkcijfers maar, dan zul je zien dat die zenders verruit het meest bekeken worden. Het is dus wel degelijk gerechtvaardigd om die feeds standaard in HD door te geven ten koste van een aantal weinig bekeken SD zenders.Ik word altijd wat moe van mensen die hun eigen kijkgedrag als norm stellen; meestal worden dan zenders voorgesteld ter verwijdering uit een basispakket waar anderen graag naar kijken.
Ik ook niet, maar soms moet je keuzes maken en beeldkwaliteit gaat wat mij betreft altijd boven het zenderaanbod. Zeker als het gaat om veel bekeken zenders.Zelf kijk ik bijvoorbeeld nooit naar Nederlandse commerciële zenders, maar ik heb geen enkele behoefte anderen het genoegen van het kijken naar RTLlen e.d.te ontzeggen door voor te stellen deze uit het basispakket te laten verdwijnen.
Alles is te automatiseren maar het gaat gewoon niet snel genoeg. Er zijn heel veel goede ideeën maar de fabrikanten spelen er niet snel genoeg op in waardoor we 3 jaar later nog steeds met hetzelfde probleem zitten.Idealiter zou het mooi/prachtig zijn wanneer iedereen zijn/haar eigen zenderpakket af kan nemen, maar zover gaat de individualisering nog niet.
Verwijderd
Alweer een ander argument; gerechtvaardigd; dat is toch iets anders dan essentieel wat eerder aangegeven werd.Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 23:28:
Het is niet mijn norm hoor. Bekijk alle kijkcijfers maar, dan zul je zien dat die zenders veruit het meest bekeken worden. Het is dus wel degelijk gerechtvaardigd om die feeds standaard in HD door te geven ten koste van een aantal weinig bekeken SD zenders.
Verder lijkt mij dat we het niet erg met elkaar oneens zijn, maar dat u wellicht wat financiële aspecten [het maken van winst o.a] onderschat.
Zeer mee eens en dat zal vast ooit nog wel eens gebeuren, binnen afzienbare termijn.....Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 22:25:
.........
Idealiter zou het mooi/prachtig zijn wanneer iedereen zijn/haar eigen zenderpakket af kan nemen, maar zover gaat de individualisering nog niet.
Sinds de introductie van de kleuren-tv, videorecorders en de kabel-tv ergens begin jaren 70 hebben de ontwikkelingen eigenlijk ruim 30 jaar vrijwel stil gestaan. Maar de afgelopen 10 jaar gaat het opeens hard! Breedbeeld, 100 Hertz, grote schermen, flatscreens, hd-recorders, digitale tv, hdtv, video on demand en zelfs de 3d tv's staan al voor de deur. Niet zo gek dat de XMS-en van deze wereld het niet allemaal bij kunnen houden. Als ze de software van die Animo's en de XMS servers nou eens open-source zouden maken, dan kunnen we allemaal meedenken en meehelpen problemen oplossen.....
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Fiber schreef op maandag 22 maart 2010 @ 23:49:
Zeer mee eens en dat zal vast ooit nog wel eens gebeuren, binnen afzienbare termijn.....![]()
Maar dan krijgen we vast wel weer gezeik over niet goed werkende 3d tv streams, zo blijf je bezig.
Er is toch ook al 200Hz & binnenkort is er vast ook 4D-tv [time-shift of i.d.] & er is vast al weer iets revolutionairs uitgevonden wat we op korte termijn aan dienen te schaffen, zodra de markt van de huidige speeltjes enigszins verzadigd dreigt te raken.
Tsja... en een groot gedeelte van de huidige 'problemen' ligt ook bij de content-providers en/of de zenders. Nu bv. alleen RTL4 afnemen of alleen SBS6 of Veronica zou bv. nieteens kunnen, omdat RTL danwel SBS dan direct wil dat je ALLES afneemt. En zo bestaan er wel meer van die geintjes.
Nee..... aan de huidige verdien-modellen moet nog heel wat veranderen. En als dat allemaal gebeurd is... bestaat televisie zoals wij het nu kennen misschien wel nieteens meer.
Nee..... aan de huidige verdien-modellen moet nog heel wat veranderen. En als dat allemaal gebeurd is... bestaat televisie zoals wij het nu kennen misschien wel nieteens meer.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Even voor de packetfront telefonie mensen. ( de eerste ~2sec valt weg)
Ik heb een aantal verschillende oplossingen getest. Het is even afwachten wat hier de resultaten van zijn of dit werkt of niet.
Ik heb een aantal verschillende oplossingen getest. Het is even afwachten wat hier de resultaten van zijn of dit werkt of niet.
Goed bezigYogoi schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:48:
Even voor de packetfront telefonie mensen. ( de eerste ~2sec valt weg)
Verwijderd
Zucht....
Ben zeer tevreden over XMS internet, maar de email, niet...... Spam Spam Spam, nu in 18 uur tijd 301 spamberichten. Spamfilter geprobeerd op laag, op hoog, het filter van XMS werkt niet.
Advies helpdesk (na het wel lezen maar nooit antwoorden van de eerdere email van me) verander van email adres, neem een eigen spamfilter.
En ik kom daar niet doorheen, mijn klacht is dat het XMS filter niet werkt op deze emailbox, spam hou je nooit 100% tegen, maar wat en hoeveel ik binnen krijg, wordt daar ziek van.
Emailadrs verandere? lachen als je ooit ergens ingelogd bent en dan je gegevens laten mailen, nog leuker: bekenden proberen je emailadres te laten veranderen in hun emailprogramma. En natuurlijk dit iedere 3 maanden doen om de spam die dan weer gaat komen tegen te houden.
Ik weet niet hoe is XMS duidelijk kan maken dat het filter niet werkt of niet aanstaat op 1 emailbox, ik loop daar tegen een muur. En daar ben ik zeer teleurgesteld over, wat spam krijg je altijd, maar hier wordt ik gestoord van.
Voorbeeld van de ellende: http://img106.imageshack.....us/img106/5761/spamm.jpg
Volgens mij ziet Stevie Wonder (ja, die met de rood witte stok) nog dat dit spam is.....
Ben zeer tevreden over XMS internet, maar de email, niet...... Spam Spam Spam, nu in 18 uur tijd 301 spamberichten. Spamfilter geprobeerd op laag, op hoog, het filter van XMS werkt niet.
Advies helpdesk (na het wel lezen maar nooit antwoorden van de eerdere email van me) verander van email adres, neem een eigen spamfilter.
En ik kom daar niet doorheen, mijn klacht is dat het XMS filter niet werkt op deze emailbox, spam hou je nooit 100% tegen, maar wat en hoeveel ik binnen krijg, wordt daar ziek van.
Emailadrs verandere? lachen als je ooit ergens ingelogd bent en dan je gegevens laten mailen, nog leuker: bekenden proberen je emailadres te laten veranderen in hun emailprogramma. En natuurlijk dit iedere 3 maanden doen om de spam die dan weer gaat komen tegen te houden.
Ik weet niet hoe is XMS duidelijk kan maken dat het filter niet werkt of niet aanstaat op 1 emailbox, ik loop daar tegen een muur. En daar ben ik zeer teleurgesteld over, wat spam krijg je altijd, maar hier wordt ik gestoord van.
Volgens mij ziet Stevie Wonder (ja, die met de rood witte stok) nog dat dit spam is.....
Verwijderd
Ik heb dezelfde klacht al sinds het begin van XMS.Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 19:45:
Zucht....
1 Maak een Gmail account aan.
2 Stel de mailbox bij XMS zodanig in dat deze alle mail automatisch doorstuurt naar je Gmail account.
3 maak gebruik van de pop3 mogelijkheid die Gmail biedt om je mail gewoon binnen te halen in Outlook of live of welk programma dan ook.
Je bent verlost van alle spam EN je hebt alle mail ook direct in een backup staan (7 GB!)
Doe dit al enkele jaren en werkt perfect.
Of geen provider e-mail adres meer gebruiken
.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Spam blijft een raar verschijnsel. Ik krijg letterlijk nooit spam op m'n XMS account. Mijn idee, vraag een nieuw mail-adres, (éénmaal spam = altijd spam) liefst een lastige, lange naam. En kom nooit meer op sex-sites....
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Belangrijke WIJZIGING locatie Meeting XMS
IVM dat de locatie te Utrecht te klein is voor de meeting,
zal demeeting op een andere locatie worden gehouden en wel :
kantoor van Reggefiber in Baarn.
Bezoekadres: Baarnsche Dijk 12, 3741 LS Baarn
Onze excuses, en wij hopen dat voor een ieder dit geen problemen zal opleveren.
IVM dat de locatie te Utrecht te klein is voor de meeting,
zal demeeting op een andere locatie worden gehouden en wel :
kantoor van Reggefiber in Baarn.
Bezoekadres: Baarnsche Dijk 12, 3741 LS Baarn
Onze excuses, en wij hopen dat voor een ieder dit geen problemen zal opleveren.
Verwijderd
Aardig, maar met dit soort reacties ga je voorbij aan het basisprobleem: Bij XMS werken voor sommige mailboxen de spamfilters wel en voor andere compleet niet. Als het wel werkt kan het goed zijn dat je WEL spam krijgt maar het niet ziet omdat je het niet binnen krijgt......Fiber schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:44:
Spam blijft een raar verschijnsel. Ik krijg letterlijk nooit spam op m'n XMS account. Mijn idee, vraag een nieuw mail-adres, (éénmaal spam = altijd spam) liefst een lastige, lange naam. En kom nooit meer op sex-sites....
XMS snapt zelf blijkbaar niet hoe het kan dat voor sommige boxen het filter niet werkt want het probleem bestaat al zolang XMS bestaat. En die lange lastige naam krijgt ook spam als je een keer meedoet aan een spel, of informatie vraagt voor enz enz. En ja daar kan je ook weer opmerkingen over maken maar dan zijn we weer aan het begin.
Als je mail met spamfilter "verkoopt" moet je zorgen dat het werkt. En als je een emailadres hebt moet je dat niet steeds hoeven te veranderen omdat er spam komt. HET SPAMFILTER MOET GEWOON Z'N WERK DOEN!!!
Waarom filtert Gmail het er wel uit en XMS niet?
En nogmaals voor sommige mailboxen van XMS werkt het wel en voor andere niet!
Als het niet werkt kan je de gmail route gebruiken....Simpel, behoud van emailadres en verlost van spam....
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2010 23:16 ]
Verwijderd
Spamfilter wordt aangeboden, dus moet werken.
Stel ik koop een prachtige TV, krijg daarbij als extra een ingebouwde DVD speler, maar die werkt niet. Ga je terug naar de winkel en daar krijg je daar te horen: koop een losse DVD speler. Ben je net zo blij als ik nu....
Stel ik koop een prachtige TV, krijg daarbij als extra een ingebouwde DVD speler, maar die werkt niet. Ga je terug naar de winkel en daar krijg je daar te horen: koop een losse DVD speler. Ben je net zo blij als ik nu....
Lijkt me dan een goed punt om op de agenda te zetten voor die meeting van a.s. woensdag. Dan heeft XMS dus wel een goed spam-filter maar zouden sommige mailboxen dus niet achter dat spam-filter zitten. Lijkt me vreemd, maar als het waar is wel simpel op te lossen.Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 23:13:
..........
En nogmaals voor sommige mailboxen van XMS werkt het wel en voor andere niet!
.........
Ik ben met beide locaties (nog) niet bekend, maar hoeveel mensen worden er dan verwacht?Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 23:04:
[b] ~ IVM dat de locatie te Utrecht te klein is voor de meeting, ~
b]
Vanavond ben ik ook van de partij en ik zie uit naar het ontmoeten van andere XMS gebruikers.
De locatie in utrecht was in het XMS huis aldaar.ericjanvanputten schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 06:40:
[...]
Ik ben met beide locaties (nog) niet bekend, maar hoeveel mensen worden er dan verwacht?
Vanavond ben ik ook van de partij en ik zie uit naar het ontmoeten van andere XMS gebruikers.
Daar word echter ook nog gewerkt vanavond, en het aantal mensen dat naar de meeting komt ( zo ver mij bekend is) is eingelijk net even wat teveel voor die locatie.
Of we zouden de servicedesk vrij moeten geven en de telefoonlijn sluiten , maar dat lijkt me niet echt een idee
Spam op je mailadres wordt in 99,9% van de gevallen veroorzaakt door anderen die jouw mailadres in hun adresboek hebben staanFiber schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:44:
Een kennis met een geinfecteerde machine is al voldoende om een hoos aan spam op je mailadres binnen te krijgen.
Blijft natuurlijk het feit dat de spamfiltering van XMS kennelijk tekort schiet.
Ik gebruik zelf Spamassassin in combinatie met Spamhouse RBL, gemiddeld 2 a 3 berichten per week die daar doorheen komen, daar kan ik mee leven.
Overigens heb ik op mijn xms mailaccount alleen maar facturen gehad, verder niets, is eigenlijk ook wel iets van Spam
En inderdaad een leuk discussiepunt voor vanavond.
Ik ga er van uit dat we vanavond met op en aanmerkingen kunnen gaan komen en gezamenlijk een aantal aanbevelingen/wensen etc op lijst kunnen gaan zetten waar XMS mee aan de slag kan.
[ Voor 11% gewijzigd door GerkeP op 24-03-2010 09:41 ]
GerkeP
Ziet er goed uit.. persoonlijk heeft een 'droge' layout altijd mijn voorkeur bij ISP's.. dat rode.. tja..
Maar:
Bij "beschikbaarheid" mist nijmegen en de FAQ is niet volledig, op http://www.xmsnet.nl/support is alleen Internet aan te klikken terwijl de andere punten wel in het navigatiemenu te vinden zijn.
add:
http://www.xmsnet.nl/support/radio_en_televisie -> zenderindeling verwijst naar een leeg scherm.
http://www.xmsnet.nl/new/index.php/nieuws/nieuwe_website (bereikt door op 'nieuws' te klikken) - verwijst naar een leeg scherm
[ Voor 19% gewijzigd door denan op 24-03-2010 11:30 ]
nog even afwachten denk ik Denan.
nieuws pagina was 10min geleden ook nog leeg. word nog aangewerkt zo te zien.
(beschikbaarheid geef ik wel even door wat dat lijkt me over eht hoofd gezien)
nieuws pagina was 10min geleden ook nog leeg. word nog aangewerkt zo te zien.
(beschikbaarheid geef ik wel even door wat dat lijkt me over eht hoofd gezien)
de portaal woningen in Arnhem ontbreken ook. Terwijl er in Arnhem ook een XMS huis staat stond.
http://arnhem.opglasvezel.nl/
http://arnhem.opglasvezel.nl/
[ Voor 20% gewijzigd door Lizard op 24-03-2010 11:54 ]
arnhem/nijmegen en zelfs een paar anderen worden nu toegevoegd op de beschikbaarheids page.
Op het werk nog een dichtgetimmerde IE6, werkt dus niet helemaal jofel, vanavond thuis maar eens even rustig kijken.....
Ziet er nice uit hoor
nieuwe site is een echte verbetering vergeleken met de vorige. Vooral een rustige achtergrond is fijn.
Alleen Mijn XMS heeft nog een andere layout.
op http://xmsnet.nl/uploads/...05XMSPluspakketDTV(1).pdf staat op op zender 186 "Sci Fi" dit is echter op 7 juli 2009 al veranderd naar syfy
En heeft daarmee in verschillende regio's over de hele wereld al de prijs "worst rebranding EVER" gewonnen. Maar even serieus.. welke hippe marketingglijer zou dat bedacht hebben?Caelorum schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 16:03:
op http://xmsnet.nl/uploads/...05XMSPluspakketDTV(1).pdf staat op op zender 186 "Sci Fi" dit is echter op 7 juli 2009 al veranderd naar syfy
Ik vond die oude gracht ook wel erg mooi!Bramos schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:44:
Ziet er nice uit hoornieuwe site is een echte verbetering vergeleken met de vorige. Vooral een rustige achtergrond is fijn.
Nee dit is veel rustiger!!
De komende dagen zullen de puntjes wel op de i gezet worden, ik heb namelijk af en toe het idee dat de pagina nog verder doorloopt (moet lopen). Dit is bijvoorbeeld het geval bij "Werkzaamheden - tab storingen - DTV plus/HD pakket/SBS gemist" Onderaan de pagina staat HD pakket: maar dan volgt verder niets en er is ook geen info over SBS gemist. Waarschijnlijk gewoon een kwestie van afwachten.
Op de bovenstaande subpagina valt ook de menublak deels weg of niet ingevuld....
[ Voor 5% gewijzigd door wiebo66 op 24-03-2010 16:40 ]
Grappig die site maar men moet wel op cursus om te leren hoe bouw ik een site en hoe zorg ik ervoor dat hij getest is voordat hij live gaat.
http://www.xmsnet.nl/beschikbaarheid/kattenbroek en probeer dan nu ook instappakket aan te klikken het opent en gaat net zo snel weer dicht zodat je in de sourcecode moet kijken om te lezen wat de aanbieding nu is.
Hoop niet dat de verbindingen ook zo reageren (glas is van de week tot aan huis aangelegd nu wachten totdat oproep komt voor het aansluiten in de meterkast)
Deze is ook leuk beweeg maar eens over wat info http://xmstest.xmsnet.net/werkzaamheden/storingen
http://www.xmsnet.nl/beschikbaarheid/kattenbroek en probeer dan nu ook instappakket aan te klikken het opent en gaat net zo snel weer dicht zodat je in de sourcecode moet kijken om te lezen wat de aanbieding nu is.
Hoop niet dat de verbindingen ook zo reageren (glas is van de week tot aan huis aangelegd nu wachten totdat oproep komt voor het aansluiten in de meterkast)
Deze is ook leuk beweeg maar eens over wat info http://xmstest.xmsnet.net/werkzaamheden/storingen
[ Voor 8% gewijzigd door Wingie op 24-03-2010 19:55 ]
Nou, ondanks de kleine puntjes (websites ontwikkelen die met alld browsers goed werkt is zo en zo een nachtmerrie)
Complimenten !!
Complimenten !!
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Ik vind de website het net niet hebben. Ik weet als website bouwen hoe moeilijke het is om alles goed te krijgen en ik snap ook dat je IE6 support laat vallen, maar er zitten nog best wel wat slordigheden in. maar ach, dat is waarschijnlijk over een paar dagen opgelost.
Qua design is het blauw me net iets te overheersend. Het is duidelijk dat het een web 2.0 design is: strak, niet teveel drukke elementen en redelijk wat wit. Daar is niks mis mee. Maar ik mis op één of andere manier de puntjes op de i, de afwerking om het zo te zeggen. Het blauw is me echt te blauw en komt wat amateuristisch over. De achtergrond van de website zelf is wit, daaromheen zit een rand die IETS donkerder is. Maar het verschil is zo klein dat dit op de meeste LCD monitors weg valt. Kijk eens op de website van UPC of Telfort. Daar vind ik het design meer af.
Maar goed, het is wel een hele verbetering ten opzichte van de vorige website, dat zondermeer!
Qua design is het blauw me net iets te overheersend. Het is duidelijk dat het een web 2.0 design is: strak, niet teveel drukke elementen en redelijk wat wit. Daar is niks mis mee. Maar ik mis op één of andere manier de puntjes op de i, de afwerking om het zo te zeggen. Het blauw is me echt te blauw en komt wat amateuristisch over. De achtergrond van de website zelf is wit, daaromheen zit een rand die IETS donkerder is. Maar het verschil is zo klein dat dit op de meeste LCD monitors weg valt. Kijk eens op de website van UPC of Telfort. Daar vind ik het design meer af.
Maar goed, het is wel een hele verbetering ten opzichte van de vorige website, dat zondermeer!
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Het is weer een beetje richting de oude stijl, ziet er goed uit hoor
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Bij beide links die je geeft heb ik geen enkele problemen (internet explorer 8.0 en google chrome).Wingie schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 19:52:
Grappig die site maar men moet wel op cursus om te leren hoe bouw ik een site en hoe zorg ik ervoor dat hij getest is voordat hij live gaat.
Verwijderd
Volgens mij wist hij hetVerwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 17:44:
@ Wiebo > weet jij dat meeting in Baarn is ?
(zie eerder in topic)
(toch ff laten weten dat ik heb zitten opletten
Heb overigens met de genoemde twee links ook geen problemen hier met FF 3.5.8 onder Kubuntu 9.04.
Wel grappig dat verkeersbord daar 'einde honderd'. Nu het begin van 200Mbit/s er is klopt dat nog ook!
Ziet er strak uit, die nieuwe website...
Ik probeerde intuïtief wel direct op de icoontjes rondom die leuke dame te klikken, maar die doen het helaas niet. Kunnen daar geen linkjes van gemaakt worden?
Ik probeerde intuïtief wel direct op de icoontjes rondom die leuke dame te klikken, maar die doen het helaas niet. Kunnen daar geen linkjes van gemaakt worden?
Zoals alles bij xmsnet.Luuk1983 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 21:22:
Ik vind de website het net niet hebben. .....er zitten nog best wel wat slordigheden in. maar ach, dat is waarschijnlijk over een paar dagen opgelost.
En dan durven ze op de website te beweren dat 91% van hun klanten xmsnet aan anderen aanbevelen. Wij van wc-eend adviseren wc-eend is dat, en ik geloof er niks van.
Last but not least - nu hebben ze ook nog een redelijk werkende website om zeep geholpen.
Gefeliciteerd!
[ Voor 20% gewijzigd door rfbroek op 25-03-2010 02:59 ]
Ben jij aan de drank of aan het azijjn??rfbroek schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 02:49:
[...]
Zoals alles bij xmsnet.
En dan durven ze op de website te beweren dat 91% van hun klanten xmsnet aan anderen aanbevelen. Wij van wc-eend adviseren wc-eend is dat, en ik geloof er niks van.
Last but not least - nu hebben ze ook nog een redelijk werkende website om zeep geholpen.
Gefeliciteerd!
Verwijderd
Aan allen die aanwezig waren op de Meeting Locatie Baarn
Ik wil bij deze nogmaals mijn verontschuldigingen aanbieden dat ik zo vroeg afwezig was.
Het was ook echt niet meer te houden.
Maar goed volgende keer beter.
En ik hoor graag van mede mensen die aanwezig waren de ins en outs.
Alvast bedankt
gr. Famous
Ik wil bij deze nogmaals mijn verontschuldigingen aanbieden dat ik zo vroeg afwezig was.
Alvast bedankt
gr. Famous
Ik sluit me hier helemaal bij aan, erg goed de interactie tussen gebruikers en XMS en zeker voor herhaling vatbaar.Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 09:46:
Aan allen die aanwezig waren op de Meeting Locatie Baarn
Alvast bedankt
gr. Famous
GerkeP
wellicht is het leuk als iemand een verslagje maakt?
Ik ben idd wel benieuwd wat er allemaal besproken is, en of er nog nieuwtjes zijn e.d.
Hi Ha Hopjesvla
Moet toch wel iemand geweest zijn die genotuleerd heeft?denan schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:31:
wellicht is het leuk als iemand een verslagje maakt?
Dat zijn gewoon 1 op 1 de resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek. Dat jij (en enkele anderen op dit forum) niet 100% tevreden zijn, houdt niet in dat andere mensen dat wel zijn (91% zeker in dit geval).rfbroek schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 02:49:
[...]
Zoals alles bij xmsnet.
Gefeliciteerd!
Tevreden mensen hoor je niet zo snel als ontevreden mensen, zeker niet op internet.
Je moet er echt voor waken je mening te baseren op reacties op het internet, dan komt vrijwel iedere firma er slecht vanaf als je goed zoekt.
[ Voor 9% gewijzigd door d0s op 25-03-2010 14:42 ]
1 van de dingen die verteld zijn:
en ja dit zat er al een beetje aan te komen natuurlijk.
SBS6/Veronica/Net5 HD zullen ook gratis verzonden worden.
Voorlopig zal dit tot 01/01/2011 zo zijn.
Dus binnenkort met een 130m ook deze zenders gratis in HD te zien.
en ja dit zat er al een beetje aan te komen natuurlijk.
SBS6/Veronica/Net5 HD zullen ook gratis verzonden worden.
Voorlopig zal dit tot 01/01/2011 zo zijn.
Dus binnenkort met een 130m ook deze zenders gratis in HD te zien.
Verwijderd
netjes. zou dit dan misschien later dan ook het geval zijn bij de RTL zenders? aan de ene kant denk ik van wel (waarom deze 6 al wel en de RTL zenders niet) en aan de andere kant denk ik weer van niet (waarom zou iemand dan nog 6 euro per maand uitgeven aan het HD-pakket?).
Dat zal de reden zijn. Zo gauw de RTL zenders ook tot 1/1/11 gratis te bekijken zijn, sluit ik mijn HD abbo weer af, voor die paar andere zenders is het zonde van het geld.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Verwijderd
Tot eind 2010 krijgen afnemers van het basispakket gratis toegang tot RTL 4, 5, 7 en 8, SBS6, Net5, Veronica en Eurosport in hd-kwaliteit
Ook moet volgend jaar misschien extra worden betaald voor de zenders van RTL en SBS, omdat de glasvezelaanbieder aan deze commerciële aanbieders een vergoeding moet betalen. Een woordvoerder van Reggefiber laat weten dat hierover nog geen definitief besluit is gevallen
nieuws: Glashart Media vergroot hd-aanbod in iptv-pakketten
Ook moet volgend jaar misschien extra worden betaald voor de zenders van RTL en SBS, omdat de glasvezelaanbieder aan deze commerciële aanbieders een vergoeding moet betalen. Een woordvoerder van Reggefiber laat weten dat hierover nog geen definitief besluit is gevallen
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2010 18:17 ]
Heb hier vista en IE 7.06 en daar werkt het niet goed op. Btw IE7 is ook meer gangbaar in het bedrijfsleven dan IE8.d0s schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 21:51:
[...]
Bij beide links die je geeft heb ik geen enkele problemen (internet explorer 8.0 en google chrome).
Verwijderd
ff een vraagje. ik kan een amino 130m krijgen alleen die is niet van xms geweest maar is gewoon helemaal nieuw als testmodel. kan ik deze dan toch gebruiken voor mijn xms aansluiting of kan dat niet?
Dat kan. Je moet even naar het 088 nummer bellen van xms om te vragen of ze de ipdienst willen aanzetten op jou lijn. Je moet wel even duidelijk aangeven dat je al een 130m hebt anders gaan ze die voor je bestellenVerwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:44:
ff een vraagje. ik kan een amino 130m krijgen alleen die is niet van xms geweest maar is gewoon helemaal nieuw als testmodel. kan ik deze dan toch gebruiken voor mijn xms aansluiting of kan dat niet?
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Als het goed is moet de STB geregistreerd staan bij XMS wil het gaan werken.pieterbas12 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:50:
[...]
Dat kan. Je moet even naar het 088 nummer bellen van xms om te vragen of ze de ipdienst willen aanzetten op jou lijn. Je moet wel even duidelijk aangeven dat je al een 130m hebt anders gaan ze die voor je bestellen
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Klopt. De Helpdesk zal ook vragen naar het mac adres en serie nummer op de STB. Als de 130m van een andere persoon is geweest die bij xms heeft gezeten doen ze daar niet moeilijk over hoor 
eddit:
Oeps... En nu snap ik waarom je die opmerking maakte
Ik had over het vetgedrukte overheen gelezen:
"ik kan een amino 130m krijgen alleen die is niet van xms geweest maar is gewoon helemaal nieuw als testmodel"
Mijn excuses. Dan gaat het helaas niet werken
eddit:
Oeps... En nu snap ik waarom je die opmerking maakte
Ik had over het vetgedrukte overheen gelezen:
"ik kan een amino 130m krijgen alleen die is niet van xms geweest maar is gewoon helemaal nieuw als testmodel"
Mijn excuses. Dan gaat het helaas niet werken
[ Voor 42% gewijzigd door White_Collar op 25-03-2010 20:24 ]
Die 91 % komt echt van de klanten zelf rfbroek. Als je het niet vertrouwt, bekijk het klantenonderzoek maar
Gaat XMS ook nog twitteren?
GerkeP
Voor de drank biedt ik mijn excuses aan voor het azijn niet, waarvan acte.rfbroek schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 21:19:
[...]
Prima als jij tevreden bent, maar dat geeft jou niet het recht mij te beledigen, waarvan acte.
De nieuwe site van XMS doet het niet op mijn mobiele telefoon. Ik zie alleen een wit scherm. Toegegeven, ik heb geen superdeluxe iPhone of zo.
Op mijn Android toestel werkt het prima.Krizna schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:37:
De nieuwe site van XMS doet het niet op mijn mobiele telefoon. Ik zie alleen een wit scherm. Toegegeven, ik heb geen superdeluxe iPhone of zo.
Ook ff met een Windows Mobile toestel van een collega geprobeerd, ook die werkt.
[ Voor 12% gewijzigd door GerkeP op 26-03-2010 09:39 ]
GerkeP
twitteren?Loveparade schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 08:55:
Gaat XMS ook nog twitteren?
wat zou je op een twitter pagina van XMS verwachten?
Werkzaamheden, storingen, leuke weetjes, nieuwtjes etcYogoi schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 10:01:
[...]
twitteren?
wat zou je op een twitter pagina van XMS verwachten?
Voordeel met Twitter is dat ik dat standaard open heb staan en dus alles direct doorkrijg
GerkeP
Verwijderd
oke mooi. had dat bericht gelezen maar dat is me toch even ontschoten (maar wie wil nou het hd-pakket nog. niet dat ik het erg vind hoor:D:D)Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 17:50:
Tot eind 2010 krijgen afnemers van het basispakket gratis toegang tot RTL 4, 5, 7 en 8, SBS6, Net5, Veronica en Eurosport in hd-kwaliteit
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2010 10:18 ]
Die heb ik nu, maar Twitter heb ik overal, en GOT op een mobiele telefoon is eigenlijk niet helemaal handig (alhoewel ik volgende maand waarschijnlijk een HTC Desire heb met 3,8" scherm
GerkeP
Gisteravond bijna alle hd-zenders op zwart. Gek genoeg zag ik wel ondertiteling op Net5.Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 10:00:
meer mensen met de RTL zenders op zwart ? ....wel geluid overigens.
Verwijderd
hmmm amino reset, en het werkt weer... blijft soms vaag.
Nog iets ander : zijn bij andere amino bezitters de de aansluitingen ook zo fragiel ?
Als ik de amino ook maar iets beweeg is ie gelijk de verbinding kwijt, komt meestal wel weer terug, maar hij onderbreekt bijna altijd het signaal. Nu al aan paar keer gehad dat er geen signaal komt van de amino, omdat er 's morgens gestoft is, en de stekkers dan wat hebben bewogen. Gewoon effe aan de aansluitingen morrelen, en het komt wel weer terug... maar vind het niet echt kwaliteit uitstralen.
Het lijkt de HDMI aansluiting te zijn btw
Nog iets ander : zijn bij andere amino bezitters de de aansluitingen ook zo fragiel ?
Als ik de amino ook maar iets beweeg is ie gelijk de verbinding kwijt, komt meestal wel weer terug, maar hij onderbreekt bijna altijd het signaal. Nu al aan paar keer gehad dat er geen signaal komt van de amino, omdat er 's morgens gestoft is, en de stekkers dan wat hebben bewogen. Gewoon effe aan de aansluitingen morrelen, en het komt wel weer terug... maar vind het niet echt kwaliteit uitstralen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2010 11:32 . Reden: hdmi info ]
Als je garantie hebt zou ik niet moeilijk doen. Een slecht contact kan steeds slechter worden en het op een gegeven moment bijna niet meer doen. Terug sturen dat ding (lijkt me).Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:22:
hmmm amino reset, en het werkt weer... blijft soms vaag.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Blijft de HD dienst nu wel bestaan voor dit jaar? Ik ga geen 6 euro betalen voor myZen en Brava HD. Nat Geo en Disc. Ch. zijn niet zo belangrijk op HD.
Het ging mij puur om de commercielen.
Zeker zit er garantie op, geen idee hoe lang, maar minimaal 1 jaar.
Het ging mij puur om de commercielen.
Zeker zit er garantie op, geen idee hoe lang, maar minimaal 1 jaar.
[ Voor 15% gewijzigd door The Wizard op 26-03-2010 13:08 ]
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Iets wat ik ook niet snap.. de redenatie er achter was dat het niet alleen nog maar sci-fi zou zijn maar verder is het alsof je eurosport naar eurozooi of zo zou renamen.denan schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 16:17:
[...]
En heeft daarmee in verschillende regio's over de hele wereld al de prijs "worst rebranding EVER" gewonnen. Maar even serieus.. welke hippe marketingglijer zou dat bedacht hebben?
Maar 13th street is als zendernaam eigenlijk al net zo raar...
Overigens is bij Ziggo iets stiekums aan de hand,ze zijn zenders aan het verschuiven in streams zodat er ruimte wordt gemaakt voor... ja wat.. Ziggo weigert nog steeds te betalen voor de RTL programma's maar lijkt overstag te gaan,maar voor wat...
De commerciele zenders worden steeds irritanter, gisteren tijdens the mentalist ook weer,banners voor een nieuw programma zo geplaatst dat je de gezichten van de mensen niet eens meer kon zien.
Wil ik dat nu in HD ?
Voorlopig download ik het wel voor op mijn xtreamer,zelfs in amerika zit er niet zoveel ellende overheen als in Nederland.
Denan, ik mis je serie tips!!
[ Voor 36% gewijzigd door Nick39 op 26-03-2010 13:53 ]
Verwijderd
Sinds gisteren werkt opeens teletext, ifanzy en uitzending gemist niet meer. Als je vanuit het menu op OK drukt springt ie gelijk weer terug naar het televisiesignaal. Ik heb het kastje (130m) al gereset, maar zonder enig resultaat.
Iemand enig idee?
Iemand enig idee?
Even een vraagje, ik heb al eerder problemen met de telefonie gehad, bleek toen aan mijn eigen toestellen te liggen, allemaal netjes puls, maar toch niet goed. Dus 3 weken geleden een Siemens Dect gehaald (Gigaset AL180). En de problemen waren weg.
Echter nu ervaar ik het volgende sinds een paar dagen (bewust, omdat mensen me er op wijzen, misschien speelt het al langer).
1) Iemand belt me op mijn huisnummer, telefoon gaat aan de bellende kant tot in de eeuwigheid der dagen over, maar ik merk er niets van. Geen inkomend gesprek, geen gemist gesprek. Niets. Dit is me opgevallen bij mensen met een Vodafoon mobiel, of Tiscalli internet+bellen abbo.
2) Probeer ik het een kwartier later weer, dan komt het gesprek prima binnen. (met vodafoon, of KPN ISDN)
3) Bel ik naar buiten toe, dan gaat ie soms normaal over, en krijg ik gesprek, en soms gaat ie 2 keer kort achter elkaar, dan lang niks, dan 2 keer kort, dan lang niks over. Ipv een constante overgangstoon. Meestal lukt het ook niet om een gesprek op te zetten.
Nu gebruik ik mijn telefoon voor uitgaande gesprekken bijna nooit, om de simpele reden dat ik meestal mobiel bel. (die minuten zijn toch al betaald). Maar inkomend heb ik er meer last van, want ik wil wel bereikbaar zijn, en heb nu dus geen idee hoeveel gesprekken ik al gemist heb.
Is er iemand bij wie probleem 1+2 bekend voorkomen?
Ik heb een aansluiting in Almere-Buiten, Bloemenbuurt, 50/50 verbinding met telefonie (geen TV). De snelheid haal ik prima. Probleem speel "at random", ongeacht of de lijn belast is of niet (zou ook niet uit mogen maken). De telefoon zit direct in de Genexis geprikt, geen splitters, geen extra toestellen, 1 draadje van 1,5meter.
Echter nu ervaar ik het volgende sinds een paar dagen (bewust, omdat mensen me er op wijzen, misschien speelt het al langer).
1) Iemand belt me op mijn huisnummer, telefoon gaat aan de bellende kant tot in de eeuwigheid der dagen over, maar ik merk er niets van. Geen inkomend gesprek, geen gemist gesprek. Niets. Dit is me opgevallen bij mensen met een Vodafoon mobiel, of Tiscalli internet+bellen abbo.
2) Probeer ik het een kwartier later weer, dan komt het gesprek prima binnen. (met vodafoon, of KPN ISDN)
3) Bel ik naar buiten toe, dan gaat ie soms normaal over, en krijg ik gesprek, en soms gaat ie 2 keer kort achter elkaar, dan lang niks, dan 2 keer kort, dan lang niks over. Ipv een constante overgangstoon. Meestal lukt het ook niet om een gesprek op te zetten.
Nu gebruik ik mijn telefoon voor uitgaande gesprekken bijna nooit, om de simpele reden dat ik meestal mobiel bel. (die minuten zijn toch al betaald). Maar inkomend heb ik er meer last van, want ik wil wel bereikbaar zijn, en heb nu dus geen idee hoeveel gesprekken ik al gemist heb.
Is er iemand bij wie probleem 1+2 bekend voorkomen?
Ik heb een aansluiting in Almere-Buiten, Bloemenbuurt, 50/50 verbinding met telefonie (geen TV). De snelheid haal ik prima. Probleem speel "at random", ongeacht of de lijn belast is of niet (zou ook niet uit mogen maken). De telefoon zit direct in de Genexis geprikt, geen splitters, geen extra toestellen, 1 draadje van 1,5meter.
I play my enemies like a game of chess...
Totaal offtopic:
zoveel spannends is er ook niet op tv.. Maar.. dollhouse is wel geinig.. en merlin ook. Vooral die tweede is wel leuk.. even wennen (duidelijk een engelse serie) maar er zit wel humor in.
Verder:
Stargate universe (gaat weer beginnen)
Glee (seizoen 2 komt eraan)
Hung (schijnbaar ook in de verlenging)
Dr Who seizoen 5 (http://www.tv.com/video/3...=frontdoor_videos;title;2)
The pacific
V (start over een week weer)
Human target
Ja,hoewel het niet zou mogen is het voornamelijk een gebrek aan capaciteit, zelf heb ik de indruk dat als dit gebrek optreedt bepaalde VOIP providers voorrang krijgen.Angelfire schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:25:
Er is ook nog een variant op 1,men krijgt continue in gesprek terwijl ik niet in gesprek ben.
Belt men me op mijn Ziggo nummer dan gaat het wel.
Het enige nadeel daarvan is dat steeds meer mensen mijn "xmsnummer" links laten liggen en gelijk al op mijn "Ziggo nummer" bellen.
Ik kan het xms deel ook niet opzeggen want dan verander ik van abonnement en betaal ik zonder telefoon meer dan dat ik nu met betaal omdat ik dan in de nieuwe tarieven val.
Ik heb nu dus 2 dects in de huiskamer liggen.
Om toch nog iets aan mijn xms telefoon te hebben heb ik daar onbeperkt bellen op aangezet,uitgaand bel ik dan met xms terwijl de mensen me op Ziggo bellen, ik hoef geen wisselgesprek aan te zetten en geen voicemail aan te zetten en ben toch altijd bereikbaar terwijl ik bel.
Anders heb ik het xms nummer helemaal voor niets,nu levert het nog enig gemak op.
Ik heb al regelmatig aan de helpdesk nummers en tijden opgegeven waarmee het gebeurde maar steeds kon men niets bijzonders ontdekken.
Ik hou het er maar op dat de telefoondienst van xms "minder betrouwbaar" is, en als je het van de grappige kant bekijkt is er ook steeds iets anders mis,dan doet nummer weergave het niet,dan geef ik terwijl ik een geheim nummer heb toch mijn nummer mee, dan ben ik ingesprek terwijl ik niet bel,dan doet de voicemail het niet,dan doet de voicemail het wel maar kun je opgeslagen berichten niet beluisteren,dan gaat ie weer niet over,dan krijg je spooktelefoontjes,dan vallen de eerste seconden van het gesprek weg,dan komt er opeens +31 voor de nummers en valt de eerste 0 weg op de display,het is steeds iets anders.
[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 26-03-2010 16:06 ]
Twitteren vind ik meer iets voor als je oneliners hebt te melden en aankondigingen snel publiekelijk wilt maken, maar voor storingen en dergelijken... Neeh niet echt. Storingen lijkt me ook niet echt iets waar je als bedrijf blij van word.Loveparade schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 10:24:
[...]
Die heb ik nu, maar Twitter heb ik overal, en GOT op een mobiele telefoon is eigenlijk niet helemaal handig (alhoewel ik volgende maand waarschijnlijk een HTC Desire heb met 3,8" scherm)
We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.
Waarom niet, xs4all heeft bewezen dat dat prima werkt, belasting van de helpdesk is bij storingen gehalveerd. Twitter is juist bij uitstek geschikt voor dat soort zaken. Open communicatie is juist bevorderlijk voor het klantcontact, mensen waarderen dat, waardoor ze eerder geneigd zijn met zo'n bedrijf zaken te gaan doenAlexander82 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:44:
[...]
Twitteren vind ik meer iets voor als je oneliners hebt te melden en aankondigingen snel publiekelijk wilt maken, maar voor storingen en dergelijken... Neeh niet echt. Storingen lijkt me ook niet echt iets waar je als bedrijf blij van word.
GerkeP
Oh wat leuk. XMS heeft het digitale pluspakket maar vast gefactureerd over een paar maanden terwijl de helft nog niet werkt.
Dit ga ik zeker aankaarten bij de rechtsbijstand, voordat ik die bende definitief opzeg. Dit is oplichterij.
Sorry, ben nu echt pissed
Dit ga ik zeker aankaarten bij de rechtsbijstand, voordat ik die bende definitief opzeg. Dit is oplichterij.
[ Voor 8% gewijzigd door Wilde op 26-03-2010 18:33 ]
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Wilde schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 18:31:
Oh wat leuk. XMS heeft het digitale pluspakket maar vast gefactureerd over een paar maanden terwijl de helft nog niet werkt.
[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 27-03-2010 13:19 ]
Het hd-pakket is bij mij ook gefactureerd, vanaf de datum dat ik het aan heb gevraagd. Da's niet de afspraak.
Jammer dat je het weer persoonlijk maakt.. Je kan je niet voorstellen dat iemand enigsinds teleurgesteld is om te moeten betalen voor een dienst die niet goed werkt ? We hebben twee jaar geleden in de pilot al zaken aangemerkt, ik bedoel het is niet zo dat dit niet opgelost had kunnen zijn..
Maakt verder niet uit, ik zal me niet meer laten zien in dit topic tenzij er nog een reaktie van xms komt op mijn brief, wat ik hoogst onwaarschijnlijk acht
[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 27-03-2010 13:19 ]
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Verwijderd
Misschien het minst interessante/belangrijke probleem, maar dat klinkt een beetje als een 'dubbele ringback'. Een ringback (de toon die je hoort als de telefoon *aan de andere kant* overgaat) duurt normaal, net zoals de ring zelf totaal 5 seconden: 1 seconde aan, 4 seconde uit.Angelfire schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:25:
In sommige gevallen kan het zijn dat zowel centraal als lokaal een ringback wordt gegenereerd en die door elkaar te horen zijn (mismatch in instellingen). Voor het opzetten van het gesprek maakt dit verder niets uit, maar het zou natuurlijk niet moeten gebeuren.
Hm op zich snap ik jouw reactie wel als je mn ene post leest, maar ik betwijfel of je mn eerdere posts hebt gelezen (denk het niet).wiebo66 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:12:
[...]Voor de drank biedt ik mijn excuses aan voor het azijn niet, waarvan acte.
Ik ben gebruiker van t eerste uur, toen XMS nog een pilot draaide met internet, telefonie en analoge TV.
Sindsdien zijn er talloze beloftes geweest die tot op de dag van vandaag niet zijn nagekomen. Altijd "wordt er aan gewerkt" Of "komt eraan" of "over 2 weken". Op een gegeven moment ben je dat spuugzat.
Feit is dat xms momenteel een half en slecht product voor de volle prijs levert, niet met de klant communiceert wat er aan de hand is en ondertussen wel de prijzen verhoogt.
Daarom klaag ik en stap ik binnenkort over naar Ziggo.
Ik zie het als mijn taak om mensen bij deze te waarschuwen tegen deze gang van zaken, als iemand dat ziet als zeiken of azijn drinken neem ik dat op de koop toe.
@Wilde - wil je contact met me opnemen? Ook ik ga de facturatie aanvechten, samen staan we sterker.
[ Voor 4% gewijzigd door rfbroek op 27-03-2010 05:21 ]
Zou niet moeten misschien maar dat is al jaren zo... de ene toon wordt opgewekt in de packetfront,de ander is lokaal, is ook altijd wat zachter, Als ik met mijn Ziggo lijn naar xms bel hoor ik maar 1 toon overgaan,bel ik met mijn XMS lijn naar mijn Ziggo lijn dan hoor ik er twee.Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 21:26:
[...]
Misschien het minst interessante/belangrijke probleem, maar dat klinkt een beetje als een 'dubbele ringback'. In sommige gevallen kan het zijn dat zowel centraal als lokaal een ringback wordt gegenereerd en die door elkaar te horen zijn (mismatch in instellingen). Voor het opzetten van het gesprek maakt dit verder niets uit, maar het zou natuurlijk niet moeten gebeuren.
Is altijd al een bug in de packetfront geweest,die hoort eigenlijk de lijn te muten tot er wordt opgenomen maar daar raak je snel aan gewend,de overige telefoonproblemen...het lijkt wel of Telio ( de maatschappij achter de telefoondienst) de boel flink loopt te knijpen tot er weer klachten gaan ontstaan over de capaciteit,dan doen ze mooie beloftes en is het weer een tijd weg... of KPN knijpt de ip boel ergens waar het het vaste net op gaat,dat is ook een optie,maar het gaat ons eigenlijk niet aan,het is een feit dat of ik nu wel of niet naast mevrouw Hertsenberg zit of niet,de telefoondienst altijd problemen heeft gehad net als de afdeling facturering.
Daarom heb ik al een jaar geleden de machtiging van XMS ingetrokken en maak het zelf over.
Ze hebben nu als rekeningnummer 12345678 ingevoerd ( staat ook netjes op de factuur dat het van die rekening wordt afgehaald) en als het weer niet klopt mail ik een bepaalde mevrouw die dat dan redelijk snel gladtrekt.
Aanvechten van een factuur hoeft bij XMS nog niet,op dat punt zijn ze nog niet zo log als bij Ziggo,een mailtje naar factuur@xtramediaservices.nl wordt meestal binnen een week behandeld.
[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 27-03-2010 10:15 ]
Ik begrijp dan ook werkelijk niet waarom XMS, zeker na de meeting van afgelopen woensdag, niet nu gewoon met een keihard actieplan komt omrfbroek schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 02:44:
[...]
Hm op zich snap ik jouw reactie wel als je mn ene post leest, maar ik betwijfel of je mn eerdere posts hebt gelezen (denk het niet).
Ik ben gebruiker van t eerste uur, toen XMS nog een pilot draaide met internet, telefonie en analoge TV.
Sindsdien zijn er talloze beloftes geweest die tot op de dag van vandaag niet zijn nagekomen. Altijd "wordt er aan gewerkt" Of "komt eraan" of "over 2 weken". Op een gegeven moment ben je dat spuugzat.
Feit is dat xms momenteel een half en slecht product voor de volle prijs levert, niet met de klant communiceert wat er aan de hand is en ondertussen wel de prijzen verhoogt.
Daarom klaag ik en stap ik binnenkort over naar Ziggo.
Ik zie het als mijn taak om mensen bij deze te waarschuwen tegen deze gang van zaken, als iemand dat ziet als zeiken of azijn drinken neem ik dat op de koop toe.
@Wilde - wil je contact met me opnemen? Ook ik ga de facturatie aanvechten, samen staan we sterker.
* De communicatie en SERVICE naar de klant toe te verbeteren
* Eindelijk alle pijnpunten op te lossen.
Of hebben ze het woensdag alleen maar gehad over hoe mooi het allemaal wel niet is?
Ik zou nog steeds XMS nemen als het hier kwam (omdat ik alleen behoefte heb een Internet en de analoog/dvb-c lijn), maar misschien is XMS straks wel failliet ofzo door de problemen en komen ze hier nooit meer
Hoop het niet, want dat zou betekenen dat de spoeling op het gebied van providers die Glashart-diensten aanbieden NOG dunner wordt.... maar het begint allemaal wel steeds zieliger te worden als ik het zo lees....
Komt er nog een verslagje van afgelopen woensdag?
Toen XMS kwam bestond eurodocsis 3 nog niet en was ze simpelweg de snelste en vanuit dat standpunt denkt men blijkbaar door. Verder heeft XMS in de begin periode toen Reggefiber zich nog niet had ingekocht,de keuze gemaakt voor de goedkoopste leveranciers en dienstverleners en daar blijkbaar vrij langdurige contracten mee afgesloten. En dat heeft zich weer doorgezet in levering van goedkope apparatuur bv door Hertzinger. Leiden was een van de eerste en dat merk je goed bv bij de analoge tv dienst. Ondertussen bleek dat de kabel nog lang niet op zijn eind was,werd eurodocsis 3 ontwikkeld en als straks analoge tv wordt afgebouwd kan de kabel qua upload ook veel hoger.
Ook Portaal heeft het gehad met xms/reggefiber, in nieuwbouw wijken in Leiden ( ondertussen nu al 3 ) wordt geen glasvezel meer aangelegd. Onze wijk gaat plat in 2012 als de plannen doorgaan en in de nieuwbouwhuizen die er komen wordt de glasvezel niet meer opnieuw aangesloten bleek bij de info avonden. Zolang de 40% grens gehanteerd blijft zal reggefiber nooit voor vol aangezien worden. Reggefiber ziet zelf ook in dat ze Ziggo op die manier niet voorbij kan,vandaar ook de noodsprong voor het invoeren van DVB-C. Van de "eredivisie" zijn ze gedegradeerd tot middenklasse spelertje,qua prijs zijn ze te duur als je het vergelijkt met de halfbakken oplossingen voor bv een EPG,geen opname mogelijkheden van het digitale tv signaal,steeds telefonie problemen,dure decoders... Men zou eerst eens de huidige problemen moeten oplossen alvorens steeds nieuwe diensten los te laten,de concurrent staat niet stil en heeft inmiddels zelfs een voorsprong. Ik kan werkelijk niets opnoemen dat xms heeft dat de concurrent ook niet biedt,doorgaans zelfs voor een lagere prijs. XMS is niet slecht,maar ook zeker niet beter dan de rest,alleen ziet men dat bij de directie nog niet in,en men benut het enorme potentieel van glas nauwelijks,misschien ook door de economische krisis en door de interne overnames,helaas zie je dat overal waar KPN een poot tussen heeft gekregen dat innovatie stopt,prijzen stijgen en dienstverlening wordt terug gebracht naar een achterlijk laag nivo.
Verder klopt de site ook voor geen meter,men zou lokaal aanwezig willen zijn waar men ook levert maar het xmshuis in Leiden bv is weg... en dat 91% xms zou aanbevelen bij de buren klopt natuurlijk ook niet, 91% van degenen die de enquete hebben ingevuld zou dat misschien gedaan hebben,hoewel ik ook daar stevige vraagtekens bij zet,van de hier in mijn straat bekende 4 abonnees hebben er 3 volledig opgezegd en heeft 1 (ik) alleen nog internet.
En ik durf xms echt niet aan te bevelen,bij Portaal zijn er zoveel klachten binnengekomen dat men zelfs met Reggefiber onderhandeld over de prijzen om meer mensen over de streep te trekken.
71% zou tevreden zijn,maar 91% zou xms aanbevelen.. 91% van wie,van het totaal,van die 71% (kan me niet voorstellen dat je van de 29% ontevreden mensen XMS toch aanbeveelt. )
Percentages staan heel mooi op een page,maar bewezen is ook dat zeker 50% van klanten een dergelijke enquete nooit invult en dat dat zelfs nog een heel hoog percentage is,providers zijn al blij als 30% van het aantal klanten een enquete invult.
Dat wetende maakt het zelfs belachelijk als je op je site percentages gaat noemen omdat je niet weet op welke aantallen die percentages gestoeld zijn.
Ook Portaal heeft het gehad met xms/reggefiber, in nieuwbouw wijken in Leiden ( ondertussen nu al 3 ) wordt geen glasvezel meer aangelegd. Onze wijk gaat plat in 2012 als de plannen doorgaan en in de nieuwbouwhuizen die er komen wordt de glasvezel niet meer opnieuw aangesloten bleek bij de info avonden. Zolang de 40% grens gehanteerd blijft zal reggefiber nooit voor vol aangezien worden. Reggefiber ziet zelf ook in dat ze Ziggo op die manier niet voorbij kan,vandaar ook de noodsprong voor het invoeren van DVB-C. Van de "eredivisie" zijn ze gedegradeerd tot middenklasse spelertje,qua prijs zijn ze te duur als je het vergelijkt met de halfbakken oplossingen voor bv een EPG,geen opname mogelijkheden van het digitale tv signaal,steeds telefonie problemen,dure decoders... Men zou eerst eens de huidige problemen moeten oplossen alvorens steeds nieuwe diensten los te laten,de concurrent staat niet stil en heeft inmiddels zelfs een voorsprong. Ik kan werkelijk niets opnoemen dat xms heeft dat de concurrent ook niet biedt,doorgaans zelfs voor een lagere prijs. XMS is niet slecht,maar ook zeker niet beter dan de rest,alleen ziet men dat bij de directie nog niet in,en men benut het enorme potentieel van glas nauwelijks,misschien ook door de economische krisis en door de interne overnames,helaas zie je dat overal waar KPN een poot tussen heeft gekregen dat innovatie stopt,prijzen stijgen en dienstverlening wordt terug gebracht naar een achterlijk laag nivo.
Verder klopt de site ook voor geen meter,men zou lokaal aanwezig willen zijn waar men ook levert maar het xmshuis in Leiden bv is weg... en dat 91% xms zou aanbevelen bij de buren klopt natuurlijk ook niet, 91% van degenen die de enquete hebben ingevuld zou dat misschien gedaan hebben,hoewel ik ook daar stevige vraagtekens bij zet,van de hier in mijn straat bekende 4 abonnees hebben er 3 volledig opgezegd en heeft 1 (ik) alleen nog internet.
En ik durf xms echt niet aan te bevelen,bij Portaal zijn er zoveel klachten binnengekomen dat men zelfs met Reggefiber onderhandeld over de prijzen om meer mensen over de streep te trekken.
71% zou tevreden zijn,maar 91% zou xms aanbevelen.. 91% van wie,van het totaal,van die 71% (kan me niet voorstellen dat je van de 29% ontevreden mensen XMS toch aanbeveelt. )
Percentages staan heel mooi op een page,maar bewezen is ook dat zeker 50% van klanten een dergelijke enquete nooit invult en dat dat zelfs nog een heel hoog percentage is,providers zijn al blij als 30% van het aantal klanten een enquete invult.
Dat wetende maakt het zelfs belachelijk als je op je site percentages gaat noemen omdat je niet weet op welke aantallen die percentages gestoeld zijn.
[ Voor 22% gewijzigd door Nick39 op 27-03-2010 12:50 ]
Erg dom.....Nick39 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 11:52:
.........
in nieuwbouw wijken in Leiden ( ondertussen nu al 3 ) wordt geen glasvezel meer aangelegd
........
Zeer mee eens. Eerst alles echt stabiel maken, dan pas verder uitbouwen....Men zou eerst eens de huidige problemen moeten oplossen alvorens steeds nieuwe diensten los te laten
........
Niemand biedt 200/200 voor consumenten....Ik kan werkelijk niets opnoemen dat xms heeft dat de concurrent ook niet biedt,doorgaans zelfs voor een lagere prijs.
Helaas, ze hebben het inzich om beter en anders te zijn, het komt er alleen nog niet helemaal uit.XMS is niet slecht,maar ook zeker niet beter dan de rest,alleen ziet men dat bij de directie nog niet in,en men benut het enorme potentieel van glas nauwelijks,misschien ook door de economische krisis en door de interne overnames,helaas zie je dat overal waar KPN een poot tussen heeft gekregen dat innovatie stopt,prijzen stijgen en dienstverlening wordt terug gebracht naar een achterlijk laag nivo.
Ik denk trouwens dat de concurentie zo langzamerhand ook nog uit een hele andere hoek gaat komen, namelijk de steeds beter wordende 3G en over enkele jaren opkomende 4G netwerken. Als dat nog iets beter en goedkoper wordt heb je straks helemaal geen glasvezel, kabel of adsl meer nodig.....
Xms ook niet.. donderdag voor de grap gebeld maar men heeft de apparatuur niet en het netwerk is hier nog niet aangepast... zelfs al zou ik het echt willen dan kan xms het me nog niet bieden.
Die 200/200 bestaat alleen nog op papier en misschien bij de nieuwst opgeleverde projecten maar je snapt wat ik bedoel,een gemiddelde consument,en dat voor 80 euries toeslag op de gewone prijs neemt dat af.
In de HD pilot is zelfs niemand gevraagd of ze vonden dat de dienst klaar was,toen ik er weg ging waren de problemen enorm ( reden om er mee te stoppen) en nog geen 2 maanden later of zo werd het als een volwaardige dienst gelanceerd. Dat is alleen gedaan omdat men niet achter kon blijven.
Een maand voordat de HD pilot begon werd hier,lees een paar topics terug,nog gezegd dat het er niet zou komen,een flink aantal amino 110 kopers voelde zich ook behoorlijk genaaid toen opeens vanuit het niets de 130 en de pilot op dook.... de kaart met het dekkingsgebied van Leiden klopt ook niet,daar staan nog hele wijken aangegeven die inmiddels niet meer bestaan en waar de vezel ook niet meer terug gekomen is...
En dan kun je ook terugkomen met, xms biedt misschien aan een beperkt aantal klanten 200/200 maar geen gratis dataopslag/online backup (ziggo wel) geen gratis newsserver met normale snelheden, bijna overal krijg je minimaal 200 MB homepage ruimte,maar niet bij xms,geen mogelijkheid tot het opnemen van digitale tv,geen mogelijkheid deze te kunnen ontvangen met een tv met ingebouwde decoder..zo kan ik heel veel opnoemen wat xms niet heeft maar de concurrent wel
[ Voor 15% gewijzigd door Nick39 op 27-03-2010 13:13 ]
Wanneer je een all-in-one pakket neemt (internet, tv, radio, telefoon), is het dan mogelijk om Internet en telefonie via de glasvezel kabel binnen te krijgen, en tv en radio via de normale coax kabel?
Want op dit moment ligt mijn telefoon en internet in de kelder, en de tv en radio komen aan de zijkant van het huis binnen...
Als alles dan via de glasvezel kabel binnenkomt moet ik kabels gaan trekken, dwars door het huis..
Want op dit moment ligt mijn telefoon en internet in de kelder, en de tv en radio komen aan de zijkant van het huis binnen...
Als alles dan via de glasvezel kabel binnenkomt moet ik kabels gaan trekken, dwars door het huis..
Nee, in jouw situatie gaat dat niet.Odysseus253 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 13:12:
Wanneer je een all-in-one pakket neemt (internet, tv, radio, telefoon), is het dan mogelijk om Internet en telefonie via de glasvezel kabel binnen te krijgen, en tv en radio via de normale coax kabel?
Alle diensten "vertrekken" vanaf het punt waar de glasvezel kast komt te hangen.
Je zal vanaf dat punt dus je coax kabel voor analoge radio en tv,je telefonie kabel,je internet kabel,je eventuele digitale tv kabel moeten laten lopen.
De glasvezel kabel is de aanvoer van alle diensten,men kan niet van buitenaf ergens gaan splitsen om de tv op je bestaande kabel te laten binnen komen..
[ Voor 44% gewijzigd door Nick39 op 27-03-2010 13:31 ]
"De concurrent" niet, sommige concurrenten wel..... Dat geldt zowel voor gratis newsserver als voor digitale tv ontvangen via ingebouwde decoder van je tv. Ziggo biedt het misschien, UPC bv. niet.Nick39 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 13:02:
[...]
En dan kun je ook terugkomen met, xms biedt misschien aan een beperkt aantal klanten 200/200 maar geen gratis dataopslag/online backup (ziggo wel) geen gratis newsserver met normale snelheden, bijna overal krijg je minimaal 200 MB homepage ruimte,maar niet bij xms,geen mogelijkheid tot het opnemen van digitale tv,geen mogelijkheid deze te kunnen ontvangen met een tv met ingebouwde decoder..zo kan ik heel veel opnoemen wat xms niet heeft maar de concurrent wel
Bovendien, als ik niet geinteresseerd ben in de "niche zenders" en alleen maar Ned. 1, 2 en 3 en de meest populaire andere zenders wil, dan biedt XMS (straks) dus WEL precies wat ik wil, MET ontvangen via ingebouwde TV Decoder, opnemen op mediacenter, etc.
Daar komt overigens bij dat, wanneer je dus kan kiezen tussen UPC, KPN Glasvezel en XMS, XMS nog steeds veruit het beste aanbod heeft voor een alleszins goede prijs. Kijk maar eens wat je bij KPN tegenwoordig krijgt voor 65 euro per maand: GEEN digitale tv opnemen, GEEN uitzendinggemist tot 10 dagen terug, niks.
Praat dus wel vanuit je eigen perspectief en niet alsof dat uit het perspectief van iedereen moet zijn
[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 27-03-2010 16:43 ]
Dit topic is gesloten.
![]()