XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 26 Laatste
Acties:
  • 161.842 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09-2024
Even een vraagje tussendoor: Weet iemand hoe het staat met het burgerinitiatief in Reeuwijk?

Dan denk je natuurlijk, hoe kom je er nou weer op zo'n vraag hier te stellen :P

Nou dat zit zo: Ik hoorde een paar weken geleden over een initiatief in Reeuwijk om glasvezel aan te laten leggen. Ze waren al sinds 2008 bezig met leden werven, hadden al een eigen site (www.glasvezelinreeuwijk.nl) en stonden op glasvezel.nu enzo. Dus ik me aangemeld, er stond niets op de site over hoe ver ze al waren met leden werven, alleen dat ze 50% van de bewoners als geïnteresseerden moesten hebben, dus heb ik een berichtje achtergelaten met de vraag hoe ver ze al waren enzo.

Raad eens wat er gebeurd: De volgende keer dat ik kijk is heel de site weg en krijg ik op geen enkele manier meer contact met de mensen van het initiatief. Ik had wel gezien dat er op hun site o.a. een promo-video'tje stond van XMS, dus ik ga er nu even vanuit dat ze dat initiatief via XMS hadden geregeld. Dus hierbij, een paar weken later, vraag ik maar hierzo of iemand iets weet, want ik begin de hoop die ik had gekregen op een glasvezelverbinding kwijt te raken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:29

GerkeP

Vragen mag altijd........

Het valt mij op dat er regelmatig verbindingsproblemen op treden in de nacht, hickups van een paar minuten, meer mensen die hier last van hebben?

In mijn geval is het in Veenendaal overigens.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op zondag 14 maart 2010 @ 18:21:
Het valt mij op dat er regelmatig verbindingsproblemen op treden in de nacht, hickups van een paar minuten, meer mensen die hier last van hebben?

Nee, geen last van. Heb met XMS de meest stabiele verbinding in jaren, en kom van Ziggo af.
Ook in Veenendaal trouwens: 3905 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 18:04

Nee nergens last van. Is het niet je eigen router die aan het hikken is?

Casema en stabiele verbinding, tja stabiel was het in de tijd van regio licht. Ik ben ook gelijk op adsl overstapt toen het kwam in Veenendaal en daarna bijna nooit meer problemen gehad (muv van 2x een storing van 2 dagen) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekool
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 14:42
Yogoi schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:44:
Dus jullie hebben allemaal (ok tot nu toe 3 mensen) last van het feit dat de eerste 0-3 sec niet hoorbaar zijn tijdens het telefoongesprek?

is dit inkomend of uitgaand?
packetfront of genexis (modem dus) ?

dan ga ik er maandag even naar kijken.
Same here:

Packetfront
Vooral bij uitgaande gesprekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granddad
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10-2011
Hier ook met packetfront in nijmegen en zoals iedereen vooral met uitgaande gesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Riddler85 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 20:14:
[...]

Nee nergens last van. Is het niet je eigen router die aan het hikken is?
Nope, ik gebruik geen router ;)

Van binnenuit zowel als van buitenaf (monitoring vanaf mijn werk) zie ik af en toe hickups en ook op de zelfde tijdstippen.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:44

Hier in Leiden geen probleem. voor de zaak draaien wij een ping monitor, elke 30 seconden een ping. Sinds de verbinding up is nog nooie problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er echt professioneel uit! Echt een goede provider waardig!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:35:
[...]

Ziet er echt professioneel uit! Echt een goede provider waardig!!!
En nu is de License Expired :D

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:12:
[...]

En nu is de License Expired :D
Wel eens van ironie gehoord [zonder dat er per se smiley's gebruikt worden]?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:24

MAZZA

Barbie is er weer!

Wordt er trouwens glasvezel gelegd in Veenendaal-Oost? De wijk die nu gebouwd wordt zeg maar. De infrastructuur moet toch nog aangelegd worden dus waarom niet gelijk glas neerleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

d0s

sssst

MAZZA schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:57:
Wordt er trouwens glasvezel gelegd in Veenendaal-Oost? De wijk die nu gebouwd wordt zeg maar. De infrastructuur moet toch nog aangelegd worden dus waarom niet gelijk glas neerleggen?
Omdat er geen enkele garantie is dat, als het glas er ligt, ook 40% van de woningen diensten gaat afnemen.
Een harde eis, omdat anders de investering gewoon niet rendabel is. Je ziet dit in ieder vraagbundelingsgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:44:
Dus jullie hebben allemaal (ok tot nu toe 3 mensen) last van het feit dat de eerste 0-3 sec niet hoorbaar zijn tijdens het telefoongesprek?

is dit inkomend of uitgaand?
packetfront of genexis (modem dus) ?

dan ga ik er maandag even naar kijken.
al iets bekend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het is trouwens een oud probleem, paar jaar geleden was het ook zo, tot ze "over gingen naar een andere provider" (uitspraak klantenservice).

Misschien zijn ze nu wel teruggestapt naar de vorige provider :p

Telefonie is trouwens nooit betrouwbaar geweest tot op de dag van vandaag.

[ Voor 21% gewijzigd door rfbroek op 16-03-2010 05:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

d0s schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 00:54:
[...]

Omdat er geen enkele garantie is dat, als het glas er ligt, ook 40% van de woningen diensten gaat afnemen.
Een harde eis, omdat anders de investering gewoon niet rendabel is. Je ziet dit in ieder vraagbundelingsgebied.
Maar de investering is vele malen lager nu er niets opengebroken hoeft te worden lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:09
MAZZA schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:47:
[...]

Maar de investering is vele malen lager nu er niets opengebroken hoeft te worden lijkt me?
Tsja, dat zou je denken... ze zouden op z'n minst alvast lege buizen/hulzen neer kunnen leggen zodat er later eventueel nog fibers doorheen geblazen kunnen worden zonder graafwerk e.d.

Maar helaas, hetzelfde gebeurt bv. nu ook (niet) in Almere Poort, een nieuw stadsdeel van Almere dat nu in aanbouw is. Het is heel interessant om te zien hoe ze laag voor laag de 'bodem' van de straten aanleggen (riolering, waterleiding, stadsverwarming, CAI, KPN) maar niets te bekennen van wat lijkt op voorbereiding op fiber.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

eymey schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:12:
..........niets te bekennen van wat lijkt op voorbereiding op fiber.....
Belachelijk en kortzichtig, als het echt zo is. Dan is straks je mooie nieuwe wijk klaar, moet de straat er weer uit voor glasvezel. Je zou toch denken dat er tegenwoordig minimaal loze leidingen gelegd worden voor toekomstige ontwikkelingen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:41
Maar ja, wie gaat die loze leidingen betalen?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Nu online

d0s

sssst

MAZZA schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:47:
[...]

Dat zullen ze best overwegen als er pakweg 20-30% al kenbaar heeft gemaakt glas te willen, maar zoals je weet blijven de aanmeldingen in Veenendaal gewoon erg achter t.o.v. fase 1. Zou jij je geld erin stoppen als je weet dat er een kans is dat je dat geld pas over een hele lange periode (of misschien helemaal niet) terug gaat verdienen in dat gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Hopjesvla79 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 12:01:
Maar ja, wie gaat die loze leidingen betalen?
Als ik in de regering zat leek mij dat toch wel een redelijk nuttige besteding van belasting-geld. Nuttiger dan vele andere zaken die ze er nu mee doen. maar dat is weer een hele andere discussie. :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaveli09
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 13:24
Fiber schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:21:
[...]

Als ik in de regering zat leek mij dat toch wel een redelijk nuttige besteding van belasting-geld. Nuttiger dan vele andere zaken die ze er nu mee doen. maar dat is weer een hele andere discussie. :z
Als ik het bericht in bijvoorbeeld de Telegraaf lees, dan denk ik niet dat de overheid hier nu aan dat soort dingen moet gaan denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

d0s schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 12:26:
[...]

Dat zullen ze best overwegen als er pakweg 20-30% al kenbaar heeft gemaakt glas te willen, maar zoals je weet blijven de aanmeldingen in Veenendaal gewoon erg achter t.o.v. fase 1. Zou jij je geld erin stoppen als je weet dat er een kans is dat je dat geld pas over een hele lange periode (of misschien helemaal niet) terug gaat verdienen in dat gebied?
Maar ik hoor dan ook niets van XMS over die nieuwe wijk. Ik ken zo al 4 huizen die 100% zeker glasvezel willen in Veenendaal-Oost. Maar of het mogelijk is? Geen idee.

Nou weet ik dat 4 huizen in een wijk nog weinig voorstelt, maar juist bij een nieuwe start (nieuwbouwhuis) overwegen mensen iets nieuws zoals glasvezel. Lijkt mij interessant voor XMS.

[ Voor 12% gewijzigd door MAZZA op 16-03-2010 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:15

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Ik heb al een tijdje de diensten van XMS en dat bevalt me prima.
Internet gaat als een speer. Telefonie werkt ook prima (nu ook met nummerweergave :P )
En zowel analoog als digitaal (niet HD) ziet er prima uit.
Enige probleem wat ik nu heb is het volgende.

Per 2 maart heeft XMS zijn digitale zenders in verschillende pakketten ingedeeld.
Nu is mij opgevallen dat zenders zoals Discovery en Natgeo (in het standaard pakket!) wel ondertiteling hebben, maar de verschillende andere Discovery en Natgeo zenders (in het extra pakket) hebben dit niet.

Ik weet dat bij Ziggo er wel ondertitels bij deze zenders zaten, en bij UPC ook (van horen zeggen).

Weet iemand hoe ik ondertiteling bij deze zenders kan krijgen?
Op de XMS site en op hun forum kan ik hier niets over vinden en XMS reageert (nog) niet op mail.

[ Voor 9% gewijzigd door Thasaidon op 16-03-2010 16:56 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Thasaidon schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 16:53:
Weet iemand hoe ik ondertiteling bij deze zenders kan krijgen?
De ondertitelfunctionaliteit is reeds uitvoerig besproken in dit topic. Samenvatting:
- De software in de Amino decoder ondersteunt het officieel (nog) niet.
- Discovery World/Science/T&L hebben op dit moment geen ondertitels in de stream dus zelfs met ondersteuning in de decoder krijg je geen ondertitels.
- NatGeo Wild heeft wel ondertitels in de stream maar er is dus een software update van de decoder nodig om deze zichtbaar te maken.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

ari3 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 18:29:
[...]

De ondertitelfunctionaliteit is reeds uitvoerig besproken in dit topic. Samenvatting:
- Discovery World/Science/T&L hebben op dit moment geen ondertitels in de stream dus zelfs met ondersteuning in de decoder krijg je geen ondertitels.
- NatGeo Wild heeft wel ondertitels in de stream maar er is dus een software update van de decoder nodig om deze zichtbaar te maken.
Mmm... daar heb ik dan overheen gekeken, want ik kon niets vinden met een search.
Maar bedankt voor de info.

Ik heb overigens eens gekeken naar dat "witte menu", maar er lijken inderdaad geen ondertitels meer mee gestuurd te worden, want ook bij NL1, 2 en 3 heb ik geen ott.

[ Voor 11% gewijzigd door Thasaidon op 16-03-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
MAZZA schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 16:27:
[...]

Maar ik hoor dan ook niets van XMS over die nieuwe wijk. Ik ken zo al 4 huizen die 100% zeker glasvezel willen in Veenendaal-Oost. Maar of het mogelijk is? Geen idee.

Nou weet ik dat 4 huizen in een wijk nog weinig voorstelt, maar juist bij een nieuwe start (nieuwbouwhuis) overwegen mensen iets nieuws zoals glasvezel. Lijkt mij interessant voor XMS.
Ik heb zelf een appartement (nog in aanbouw) gekocht in Veenendaal dragonder Oost.

Het liefst zou ik willen dat ze alleen nog maar glasvezel aanleggen. Wat moet je over 10 jaar nog met zo'n coax kabel & kpn aansluiting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Riddler85 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:54:
Het liefst zou ik willen dat ze alleen nog maar glasvezel aanleggen. Wat moet je over 10 jaar nog met zo'n coax kabel & kpn aansluiting..
Tja, ik weet dat er jaren geleden tijdens het bouwen van wijken in Almere al glasvezel in de grond gegaan is.
Er was toen echter nog geen enkele ISP die wist wat ie daarmee aan moest en dus is dat nooit "uit de grond" gekomen.
Nu jaren later begint men eindelijk in te zien dat glasvezel (voorlopig) de toekomst is en begint men er dus gebruik van te maken.
Gewoon rustig afwachten, dat heb ik ook gedaan en uiteindelijk is het er bij ons in west ook gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Klopt, dat was het Trilink-gebied (o.a. tussen de vaarten, regenboogbuurt, eilandenbuurt) in Almere. Naast nog een paar buurten die daadwerkelijk al jaren glasvezel hebben nav. een pilot van de gemeente Almere ( "Unet", niet te verwarren met "UUnet" biedt daar diensten op aan).

Ik blijf het gewoon apart vinden. Wat kost op voorhand in alle nieuwbouwwijken en nieuwbouwwoningen een extra buisje kunststof leggen nou tov. op een later moment de straat weer overhoop te moeten halen en tuinboringen doen e.d.?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ari3 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 18:29:
[...]

Merkwaardig dat XMS dan een andere stream zou krijgen want in alle discovery kanalen zit bij Ziggo gewoon de DVB subs en die komen rechtstreeks bij het NOB/Technicolor vandaan.
Evenals NatGeoWild, die via dezelfde rechtstreekse NOB/Technicolor verbinding binnen komt.
De DVB subs sitten zelfs in de satelliet feed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Nick39 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:51:
[...]

Merkwaardig dat XMS dan een andere stream zou krijgen want in alle discovery kanalen zit bij Ziggo gewoon de DVB subs en die komen rechtstreeks bij het NOB/Technicolor vandaan.
Bij Glashart lijken ze van de satelliet te komen. De meta info in de stream geeft de voglende namen:

"Science Europe DVB Test"
"Discovery World DVB Test"
"Travel & Living Europe"

Het lijken dus testfeeds, waarvoor volgens deze pagina geen DVB subs voor zijn. De resolutie van deze kanalen is ook laag namelijk 544x576i.
Evenals NatGeoWild, die via dezelfde rechtstreekse NOB/Technicolor verbinding binnen komt.
Bij Glashart lijkt NatGeo Wild ook via de statelliet binnen te komen. Meta info: "NatGeo Wild", publisher = DMC, video stream ID = 3201. Het video stream ID match met de transponder van DMC op de satelliet (hier gevonden)

Kun je bij Ziggo digitaal ook de ondertitels van Discovery Channel, Animal Planet en National Geographic uitzetten? Bij XMS namelijk niet. De ondertitels worden helaas meegestuurd in het beeld. Hopelijk vervangt men deze drie nog met streams waarbij de ondertitels uit kunnen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamsie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-05-2022
Nick39 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:51:
[...]

Technicolor levert alleen Discovery Channel evenals National Geographic Channel met burned in subs aan Lijbrand-telecom en Ziggo.
Alle andere discovery channels en NatGeoWild komen op een andere manier binnen bij ze en niet via Technicolor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:41
Ik heb op dit moment UPC qua TV kijken en ben aan het kijken naar XMS, aangezien ik één dezer maanden aangesloten ga worden. Het grootste probleem waar ik telkens tegenaan loop is de mogelijkheid tot opnemen. Dit blijft een groot probleem in het algemeen.

Bij UPC heb ik nu een media box met HDD voor opnemen. Bij XMS is dit niet beschikbaar. De TV waar ik naar aan het kijken ben ik de Panasonic P46G20. Deze kan via een USB HDD opnemen, maar alleen via de digitale (DVB-C en DVB-T) tuners. Aangezien XMS met een amino werkt is dit dus geen optie, aangezien het IPTV betreft. Maar dan nog, ALS er een amino komt met HDD functie, dan beperkt je jezelf. Als ik na een jaar weg zou willen bij XMS, dan heb ik een amino gekocht van 200+ euro waar ik niks meer mee kan.

Als ik dan toch 200 euro moet uitgeven ben ik van plan om maar gewoon een analoge HDD recorder te gaan kopen. Ik neem niet extreem veel op en via het analoge beeld kan ik de meeste programma's zonder problemen opnemen.

MAAR ik hoop dat het analoge beeld nog wel even blijft bestaan, anders kan ik zo'n recorder wegpleuren. En hopelijk, als XMS het voor elkaar krijgt om DVB-C te leveren, kan ik gebruik maken van de digitale tuner van mijn toekomstige TV. Plus ik heb dan nog een mogelijkheid om met een USB HDD dingen op te nemen.

Het is allemaal wat die digitale meuk. Ik mis de videorecorder wat dat betreft wel: dat werkte gewoon altijd zonder gezeik, codering, DRM, aparte kastjes, CI+ modules etc.

Edit: Ik ga denk ik hier een leuke blog over schrijven ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kamsie schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 00:50:
[...]

Technicolor levert alleen Discovery Channel evenals National Geographic Channel met burned in subs aan Lijbrand-telecom en Ziggo.
Alle andere discovery channels en NatGeoWild komen op een andere manier binnen bij ze en niet via Technicolor.
Onzin.
Ze (de overige discovery kanalen) worden via glas bij Technicolor aangeboden,zeker niet op de open dag bij Technicolor geweest ? had je wel moeten doen,dan had je deze uitspraak niet gedaan.
(Dit gaat voor de aanvoer van Ziggo op,waar XMS het signaal vandaan haalt weet ik niet)

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 17-03-2010 14:43 . Reden: Toevoeging dat ik het alleen van Ziggo weet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nou dan heb ik goed nieuws voor je: XMS zal vrijwel zeker binnen afzienbare tijd ook DVB-C aanbieden, ongecodeerd (iets wat je bij UPC bv. nieteens lukt ;) ). Verder zullen ze niet zo veel reden hebben om analoog binnen afzienbare tijd te staken, in ieder geval niet van technische aard (immers, het analoge signaal zit, itt kabel, geen bandbreedte voor andere diensten in de weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
eymey schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:05:
Nou dan heb ik goed nieuws voor je: XMS zal vrijwel zeker binnen afzienbare tijd ook DVB-C aanbieden, ongecodeerd (iets wat je bij UPC bv. nieteens lukt ;) ). Verder zullen ze niet zo veel reden hebben om analoog binnen afzienbare tijd te staken, in ieder geval niet van technische aard (immers, het analoge signaal zit, itt kabel, geen bandbreedte voor andere diensten in de weg).
Weet je wat het is, alles bij XMS is 'binnen afzienbare tijd'. Ik ga rond juni over en ik heb nog steeds geen idee of DVB-C er dan is, of er een amino is met HDD etc. En wat ik ook een extreem gemis vind, is dat de HD kanalen niet via DVB-C aangeboden gaan worden.

Ik zit gewoon NIET te wachten op zo'n stom kastje bij de TV. Het liefst schaf ik helemaal geen amino aan, maar gebruik ik de DVB-C tuner van de TV. Ik wil best voor de HD kanalen betalen, want het is een mooi pakket wat XMS aanbiedt, maar als ik alle digitale kanalen via de DVB-C tuner kan kijken, dan zou dat betekenen dat ik alleen voor de HD kanalen een 199 euro kostende amino zou moeten kopen. Dat ga ik dus mooi niet doen.

Overigens: hoe gaat het DVB-C signaal aangeleverd worden? Kan ik die gewoon via de coax aansluiten? Of heb ik toch nog een apart kastje nodig om van UTP naar een coax aansluiting te gaan?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:05:
Ho wacht even, alleen het basis pakket, voor de rest heb je nog steeds de amino nodig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat klopt. Maar het basis DVB-C pakket zal voor veel mensen die toch die Amino al niet zouden nemen of alleen regelmatig van de populaire zenders willen opnemen al een hele uitkomst zijn.

Sterker nog, mensen die alleen behoefte hebben aan het basispakket voor hun HTPC/hddrecorder bedoening of 2e tv zijn bij Glashart/XMS op dit moment het beste af: ongecodeerd, no frills. Van de kabelaars is daarna Caiway de meest vriendelijke oplossing en daarna Ziggo (zolang alphacrypt nog werkt en zolang CI+ devices niet gehinderd worden in het opnemen van programma's).

Maar je hebt gelijk, had dat stukje er ff bij moeten vertellen ;)
Ik zit gewoon NIET te wachten op zo'n stom kastje bij de TV. Het liefst schaf ik helemaal geen amino aan, maar gebruik ik de DVB-C tuner van de TV. Ik wil best voor de HD kanalen betalen, want het is een mooi pakket wat XMS aanbiedt, maar als ik alle digitale kanalen via de DVB-C tuner kan kijken, dan zou dat betekenen dat ik alleen voor de HD kanalen een 199 euro kostende amino zou moeten kopen. Dat ga ik dus mooi niet doen.

Overigens: hoe gaat het DVB-C signaal aangeleverd worden? Kan ik die gewoon via de coax aansluiten? Of heb ik toch nog een apart kastje nodig om van UTP naar een coax aansluiting te gaan?
Tsja, dan heb ik slecht nieuws voor je: Bij -BIJNA- iedere provider zul je aan dat extra kastje vast zitten. Alleen Caiway biedt ook de meeste HD-kanalen zonder frills via DVB-C aan en bij Ziggo kan je CI+-gecertificeerde TV's gebruiken (@Nick39: Ook voor de HD kanalen mits je TV dat ondersteunt?). Over UPC zal ik het maar niet hebben.

Echt waar, in glasvezel wereld is wat XMS doet het "meest dvb-c" wat je zal gaan krijgen. Overigens is het in dit geval niet alleen XMS waar je op wacht maar ook Glashart Media, want dat is waar XMS haar tv-dienst van betrekt.

Wees blij als je XMS kan krijgen, of een andere provider die Glashart diensten verkoopt, Ik kan alleen KPN, KPN en KPN krijgen en daar heb je uberhaupt geen analoog signaal meer, laat staan DVB-C.

Over de manier van doorgifte: Er zit een coax-aansluiting op je glasvezel kastje. Daar kan je gewoon een normale coax kabel op aansluiten dus en die aansluiten op je huisnetwerk.

[ Voor 55% gewijzigd door eymey op 17-03-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Laatst online: 17:49
Luuk1983 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:34:
[...]

Weet je wat het is, alles bij XMS is 'binnen afzienbare tijd'. Ik ga rond juni over en ik heb nog steeds geen idee of DVB-C er dan is, of er een amino is met HDD etc. En wat ik ook een extreem gemis vind, is dat de HD kanalen niet via DVB-C aangeboden gaan worden.

Wel opletten: Het is 110 euro geworden ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en is er vooruitgang geboekt met betrekking tot sport1? zal wel niet:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
pieterbas12 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:36:
[...]

Wel opletten: Het is 110 euro geworden ;)
Voor mij niet. Ik heb liever dat ik dat ding helemaal betaal voor 199 euro en dan geen extra kosten per maand heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Luuk1983 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 16:29:
[...]

Voor mij niet. Ik heb liever dat ik dat ding helemaal betaal voor 199 euro en dan geen extra kosten per maand heb.
En de ander heeft waarschijnlijk weer liever alleen de extra kosten per maand en de Amino gratis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:38
Luuk1983 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 16:29:
[...]

Hmmm je hebt wel aardig wat eisen he.. je wil digitale televisie kijken.. maar geen settopbox.. maar wel de HD zenders.. en waarschijnlijk ook nog interactieve content? Ik krijg een beetje het gevoel dat wat jij wilt hebben bij geen enkele andere provider te krijgen is. Heb je toevallig DVB-C in je tv zitten dan is het maar de vraag of de provider (denk aan het ziggo/philips verhaal) daar support op gaat geven. Vaker zal men de mogelijkheid juist deactiveren om de eigen STB te pushen.

Verder heeft XMS net aangekondigd dat ze in hun netwerk ook DVB-C gaan aanbieden... dat lijkt me een aardig groot proces (in alle headends moet de hardware aangepast worden) wat niet binnen een paar weken gedaan is. Ook is het "afwijkend" dat men de DVB-C uitzendingen ongecodeerd doorgeeft aan de eindklanten.. Volgens mij doet alleen CaiW dat op dit moment.

Mijn tip: kijk naar wat je nu wilt hebben en neem dat. Het heeft geen zin om te speculeren over producten/diensten die er over een tijdje aan zullen komen en waarvan je de datum nog niet weet. Ik kan in ieder geval zeggen (uit eigen ervaring) dat tv kijken met een Amino STB prima is.. kwalitatief zijn de streams in ieder geval een stuk beter dan het spul wat UPC doorgeeft. Ook is de STB snel al mis ik zelf ook een opname functie.. maarja.. daar heb je uitzendinggemist/rtlgemist weer voor.. en anders heb je 50/50Mbit om een uitzending binnen een paar seconden op te halen.

@nick: niet alle content komt bij IPTV van technicolor af, er komt ook genoeg content vanaf de sat. Vaak is de bitrate hiervan ook anders trouwens.. als het astra is zit je ergens tussen 3.5-5.5Mbit vbr (dacht ik?) tenzij je een van de kanalen hebt die meer ingekocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
d0s schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 00:54:
[...]

als ze gewoon alleen glasvezel aanleggen en geen telefoonlijn & kabel is het probleem opgelost. 100% dekking, 100% abonnees 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
denan schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:06:
Hmmm je hebt wel aardig wat eisen he.. je wil digitale televisie kijken.. maar geen settopbox.. maar wel de HD zenders.. en waarschijnlijk ook nog interactieve content? Ik krijg een beetje het gevoel dat wat jij wilt hebben bij geen enkele andere provider te krijgen is. Heb je toevallig DVB-C in je tv zitten dan is het maar de vraag of de provider (denk aan het ziggo/philips verhaal) daar support op gaat geven. Vaker zal men de mogelijkheid juist deactiveren om de eigen STB te pushen.

Verder heeft XMS net aangekondigd dat ze in hun netwerk ook DVB-C gaan aanbieden... dat lijkt me een aardig groot proces (in alle headends moet de hardware aangepast worden) wat niet binnen een paar weken gedaan is. Ook is het "afwijkend" dat men de DVB-C uitzendingen ongecodeerd doorgeeft aan de eindklanten.. Volgens mij doet alleen CaiW dat op dit moment.

Mijn tip: kijk naar wat je nu wilt hebben en neem dat. Het heeft geen zin om te speculeren over producten/diensten die er over een tijdje aan zullen komen en waarvan je de datum nog niet weet. Ik kan in ieder geval zeggen (uit eigen ervaring) dat tv kijken met een Amino STB prima is.. kwalitatief zijn de streams in ieder geval een stuk beter dan het spul wat UPC doorgeeft. Ook is de STB snel al mis ik zelf ook een opname functie.. maarja.. daar heb je uitzendinggemist/rtlgemist weer voor.. en anders heb je 50/50Mbit om een uitzending binnen een paar seconden op te halen.
Ik ben genoeg bekend met de materie om te weten dat de 'ideale situatie', namelijk kabel in de TV prikken en werken, niet bestaat. Ik zit nu in het proces dat er een hoop dingen gaan veranderen op TV gebied hier thuis en ik ben vooral aan het uitzoeken wat er wel en niet mogelijk is. Vooral het opnemen gedeelte is wat dat betreft vaak een 'probleem'.
  • Nieuwe TV, waarmee je met een externe HDD vanaf de DVB tuners kan opnemen. En sowieso is het geweldig als je de interne digitale tuner kan gebruiken
  • Wel of geen HD, hoe je het ook went of keert, dan moet je zo'n box van 199 euro kopen (of 110 en een bedrag per maand)
  • Aangezien XMS geen STB met opname functie heeft moet ik dus een alternatief zoeken. Dat kan in de vorm van die externe HDD vanaf de TV (maar dan DVB-C in orde zijn) of een HDD recorder.
Het gaat me erom waar ik in moet investeren. Een Analoge HDD recorder, digitale HDD recorder, losse externe HDD bij de TV etc. En als ik een HD amino gekocht heb van 199 euro, dan moet ik daarnaast dus weer dik investeren om te kunnen opnemen. Maar niemand bij XMS kan zeggen wanneer die stomme amino met HDD gaat komen. Want als die gunstig geprijsd is, is dat misschien weer een aardig alternatief.

En ja, natuurlijk zou ik het liefst geen STB willen hebben. Qua ruimte, warmte, stroomverbruik, extra afstandsbediening etc zijn die dingen gewoon brak.

Overigens DENK ik tot nu toe dat ik gewoon voor een analoge HDD recorder ga. Die werkt tenminste altijd, is bij zo goed als alle providers zonder gezeur en beveiliging te gebruiken en kan via Viera link met de afstandsbediening van de Panasonic TV bediend worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk1983 op 17-03-2010 18:40 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als ik jou reacties lees krijg ik steeds meer het idee dat je een beetje onder de plak zit bij de contentleveranciers en dat soort mensen. Ik bedoel, wat nou aardig wat eisen? En wat is er zo bijzonder aan een DVB-C signaal met HD zenders zonder codering? En support/tv-certificatie van je provider heb je helemaal niet nodig bij een kaal DVB-C signaal wat volledig conform de DVB-C standaard is.

Een kaal ongecodeerd DVB-C signaal met een aantal (basis) HD zenders kun je veel beter doen dan heel die frequentieruimte volstoppen met allerlei specifieke prut SD zenders waar 9 van de 10 mensen niet naar kijken. Je kunt bij DVB-C veel beter gewoon een compact basispakket maken waarbij de NL basiszenders in HD worden doorgeven en de rest van de SD zenders ook op maximale bitrate. Scheelt een hoop licentiekosten voor prut zenders en daar kun je mooi die HD varianten van de NL basiszenders voor afnemen. Kwaliteit hoort altijd de hoogste prioriteit te krijgen. Codering is ook niet nodig als je het analoge en DVB-C signaal met dezelfde zenders in 1 abonnement stopt. En ook het verhaaltje van Premium content gaat dan niet meer op bij zo'n basispakket.

Dus zo moeilijk is het allemaal niet. Caiway is daar het bewijs van.

Probleem hier in Nederland is dat er gewoon een bepaalde mentaliteit/autoriteit heerst van wij bepalen hoe de klant TV kijkt, en dat moet maar eens afgelopen zijn.

Stel je voor dat een internetprovider jou verplicht een bepaald type netwerkkaart af te nemen als je bij hun een internet abo neemt. Een aangepaste netwerkkaart speciaal voor het provider netwerk, waarmee hun de controle hebben over welke ip adressen jij wel en niet mag opvragen en tevens ook bijhouden welke ip adressen je opvraagt. Precies hetzelfde gebeurd al jaren met die codering bij de kabelboeren. Dat slaat toch helemaal nergens op dat dit mag/kan en dat het ook maar door blijft gaan? Je moet gewoon zelf kunnen bepalen welke apparatuur je gebruikt en het netwerk moet zich gewoon aan de standaarden houden zodat dit mogelijk is. En die stiekeme inbreuk op je privacy kan natuurlijk helemaal niet door de beugel! Ik heb niks tegen het beveiligen van zenders/zenderpakketten die de klant niet afneemt, maar beveiliging mag nooit ten koste gaan van keuzevrijheid en gebruikersgemak!

Bij IPTV zou men bijvoorbeeld de multicast adressen op afstand in het modem kunnen blokkeren/deblokkeren (via een geautomatiseerd proces) op basis van het afgenomen abonnement. Op die manier heb je geen beveiliging meer nodig op basis van MAC-adressen en kan iedereen met elk apparaat de IPTV streams oppikken waarvoor hij betaalt.

Reggefiber is gelukkig op de goede weg en heeft nu een goed open model neergezet wat betreft het analoog/DVB-C pakket. Enkel de basis HD zenders ontbreken wat gewoon niet meer van deze tijd is. Men had zich moeten focussen op een 'compact basis kwaliteitspakket'. DVB-C leent zich daar prima voor.
Een kaal DVB-C signaal is niks 'afwijkends' aan en het is zeker ook niet moeilijker te realiseren dan een DVB-C signaal MET codering.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2010 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Laatst online: 17:49
Trouwens wat me opviel is dat er iets niet helemaal goed gaat bij hop drie. het ip 10.254.3.18 komt twee keer achter elkaar voor. Foutje?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamsie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-05-2022
Nick39 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:03:
[...]

Onzin.
Ze (de overige discovery kanalen) worden via glas bij Technicolor aangeboden,zeker niet op de open dag bij Technicolor geweest ? had je wel moeten doen,dan had je deze uitspraak niet gedaan.
(Dit gaat voor de aanvoer van Ziggo op,waar XMS het signaal vandaan haalt weet ik niet)
Euh Nick ik wil je niet aanvallen maar aangezien ik zelf bijTechnicolor werk en het onderhoud van het BCP (broadcast compressie platform) doe weet ik precies welke afnemers welke kanalen afnemen en welke Transport Streams ze gebruiken inclusief alle udp adressen die ze krijgen toegewezen.

dat XMS het uit de MGW haalt zou best kunnen (mischien van UPC af) of mischien van de sirius.
dat is ook zo met mgm movie channel en syfy channel waar UPC (DMC) een patch moet afleveren in de MGW dat contract is afgelopen week goed bevonden maar wegens de grote van de organisaties duurd het nog even voordat er fysiek een patch gemaakt is door interaction naar de ruimte waar lijbrandt zijn spullen heeft staan.

dus betuttel me niet met dat ik naar de opendag had moeten komen en dat ik die uitspraken anders niet zou hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:31

j1nx

Geek - Enjoying life

Wel grappig, de discussie die hier nu onstaat had je onlangs nog bij radar;

De consument wordt het een beetje zat, al die kastjes.

Als XMS nou slim is en meegaat met de weg die lijbrandt ingeslagen is, dan hebben ze ook weer een nieuwe slogan voor onder hun logo. "Weg met al die kastjes" hoeven we er ook niet meer op te "wachten" ;)

Maar, serieus. Ook voor yoghurt (of wat ze nick ook is) van de marketing, bovenstaande is wel een heel sterk verkoop argument. De nieuwe tv's hebben nu een DVB decoder, met andere woorden. Het kan weer als vanouds, coax er in en gaan ....

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Klopt helemaal. Eigenlijk is Caiway op dit moment de ENIGE provider die precies en dan ook 100% snapt hoe het hoort..... Die bieden voor een billijk bedrag per maand een basispakket aan in topkwaliteit en waar mogelijk in HD... ZONDER meerkosten, ZONDER allerlei encryptie gedoe.

Alleen afwachten hoe lang het nog duurt voordat ook zij onder de plak van de content leveranciers komen....

Ik vestig nog steeds mijn hoop op Reggefiber en dat er nog meer regulering op de glasvezel komt. Dat ik straks bij KPN (ehm sorry, Tweak) bv. internet kan afnemen, maar wel kan kiezen om het analoge + dvb-c signaal van Glashart ook te krijgen (keep on dreaming)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Het is inderdaad zo dat digitale TV (in ieder geval voor mij) alleen meerwaarde biedt qua beeldkwaliteit en verder is het allemaal maar moeilijker en ingewikkelder:

Analoog: kabel inpluggen, zenders zoeken, op volgorde zetten --> klaar
Digitaal: extra kastje, extra afstandsbediening, zenders niet in volgorde te zetten, zap snelheid vaak lager, moeilijker om op te nemen, extra kosten abonnement, extra kosten STB etc.

Ik zou inderdaad het gewoon graag willen zien dat je gewoon weer de kabel in de TV kan stoppen en zonder extra kastje, gewoon met de afstandsbediening van de TV digitaal kan kijken. Ik ben sterk aan het overwegen om alleen het basispakket te nemen met later eventueel DVB-C.

[ Voor 28% gewijzigd door Luuk1983 op 17-03-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
pieterbas12 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:10:
Trouwens wat me opviel is dat er iets niet helemaal goed gaat bij hop drie. het ip 10.254.3.18 komt twee keer achter elkaar voor. Foutje?
De dubbele hop is in het vorige deel ook al een keer naar voren gekomen. Hierover bestaan verschillende theorieën. De één die roept dat het een gespoofed IP adres is van een firewall en de ander zegt dat het routerings problemen zijn.

Wanneer het XMS netwerk uit Cisco 6500's bestaat met SUP720 supervisor modules icm MPLS, dan heeft het te maken met het kopieren van het ttl veld uit de IP header naar de MPLS label. Dit kan namelijk uit worden gezet om zo het ISP netwerk onzichtbaar te maken en zo dit foutje veroorzaken. (zie url)
http://www.mplsvpn.info/2...e-traceroute-in-mpls.html

Misschien kan Yogoi bevestigen dat er Cisco HW icm MPLS wordt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Luuk1983 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:39:
Het is inderdaad zo dat digitale TV (in ieder geval voor mij) alleen meerwaarde biedt qua beeldkwaliteit en verder is het allemaal maar moeilijker en ingewikkelder:

Analoog: kabel inpluggen, zenders zoeken, op volgorde zetten --> klaar
Digitaal: extra kastje, extra afstandsbediening, zenders niet in volgorde te zetten, zap snelheid vaak lager, moeilijker om op te nemen, extra kosten abonnement, extra kosten STB etc.

Ik zou inderdaad het gewoon graag willen zien dat je gewoon weer de kabel in de TV kan stoppen en zonder extra kastje, gewoon met de afstandsbediening van de TV digitaal kan kijken. Ik ben sterk aan het overwegen om alleen het basispakket te nemen met later eventueel DVB-C.
Als het goed is krijg je standaard het basispakket zowel in analoog als in DVB-C. Het enige wat extra kost is in dit geval de huur van de Amino en de extra zenders en diensten die je hiermee wilt kunnen ontvangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[...]

Ik kan in ieder geval zeggen (uit eigen ervaring) dat tv kijken met een Amino STB prima is..
De helft van de functionaliteit die wordt aangeboden werkt niet ? (teletekst, incompleet menu, zenders ontbreken, ifranzy is stuk).

Overigens is de "binnen 2 weken" verwachting inmiddels ook niet gehaald..

Ik wil trouwens niet heel negatief overkomen verder... Maar ik bedoel, waarom wordt niet gewoon toegegeven dat de dienst nog niet af is ? Dat is toch een stuk eerlijker ?

Verder ben ik het geheel met je eens dat we ons nu niet moeten richten op diensten die er voorlopig nog niet zijn (DVB-C bijvoorbeeld).

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Wilde schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 08:07:
[...]

De helft van de functionaliteit die wordt aangeboden werkt niet ? (teletekst, incompleet menu, zenders ontbreken, ifranzy is stuk).

Ik wil trouwens niet heel negatief overkomen verder... Maar ik bedoel, waarom wordt niet gewoon toegegeven dat de dienst nog niet af is ? Dat is toch een stuk eerlijker ?

Verder ben ik het geheel met je eens dat we ons nu niet moeten richten op diensten die er voorlopig nog niet zijn (DVB-C bijvoorbeeld).
DVB-C is de reden waarom ik het TV pakket nog niet afgeschreven heb, dus die discussie blijf ik nog wel ff voeren, kan me niet snel genoeg gaan.
Het analoge deel is bedroevend slecht, daarom kijken wij nog vrolijk via Ziggo.
Het is dat we het eerste jaar voor 34,95 het hele pakket hebben, anders had ik alles opgezegd behalve het Internetdeel, want ook Telefonie is slecht, continu echo op de lijn, op advies van de helpdesk op mijn klacht daarover Dect toestel losgekoppeld en een ouderwetse draadtelefoon aangesloten, allemaal geen soulaas.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

[...]

Yup, en wat ik ook raar vind is dat ze voor het HD pakket de facturatie nog niet starten omdat er zenders ontbreken.
Op dit moment worden nog niet alle zenders in het HD Pakket in HD geleverd. Om deze reden zal de facturatie van dit pakket niet eerder starten dan 01-04-2010.
Maar bij het (digitale) extra pakket, mis ik ook nog een zooi zenders. Maar daar staat niets bij over wel of niet factureren.
Momenteel zijn via de Digitale TV dienst de volgende zenders nog niet beschikbaar:

- MGM moviechannel
- SyFy
- 13th street
- Arte
- Misdaadnet
- Travel Channel

Wij verwachten dat deze zenders in de komende 2 weken geleverd kunnen worden.
Als ik XMS mail, reageren ze niet, en als ik bel weten ze het ook niet...

Verder ben ik wel tevreden met XMS, analoog is goed (nadat ik de demper er tussenuit getrokken heb).
Telefonie heb ik ook geen problemen mee.
En internet gaat als een speer.

[ Voor 7% gewijzigd door Thasaidon op 18-03-2010 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Loveparade schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 08:49:
[...]

DVB-C is de reden waarom ik het TV pakket nog niet afgeschreven heb, dus die discussie blijf ik nog wel ff voeren, kan me niet snel genoeg gaan.
Het analoge deel is bedroevend slecht, daarom kijken wij nog vrolijk via Ziggo.
Het is dat we het eerste jaar voor 34,95 het hele pakket hebben, anders had ik alles opgezegd behalve het Internetdeel, want ook Telefonie is slecht, continu echo op de lijn, op advies van de helpdesk op mijn klacht daarover Dect toestel losgekoppeld en een ouderwetse draadtelefoon aangesloten, allemaal geen soulaas.
Tsja, DVB-C is slechts een kwestie van tijd denk ik. Het staat zelfs op glasvezel.nu dat Glashart officieel heeft aangekondigd dit gewoon aan te gaan bieden.

En qua telefonie: Wat voor CPE hangt er aan de fiber? Zoals ik het nu lees hebben mensen met een Genexis geen probleem meer maar mensen met een wat ouder type CPE wel... Ook televisie schijnt erg van plaats tot plaats te verschillen. In Zeewolde en Almere is het bv. mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

eymey schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:44:
[...]

Tsja, DVB-C is slechts een kwestie van tijd denk ik. Het staat zelfs op glasvezel.nu dat Glashart officieel heeft aangekondigd dit gewoon aan te gaan bieden.

En qua telefonie: Wat voor CPE hangt er aan de fiber? Zoals ik het nu lees hebben mensen met een Genexis geen probleem meer maar mensen met een wat ouder type CPE wel... Ook televisie schijnt erg van plaats tot plaats te verschillen. In Zeewolde en Almere is het bv. mooi.
Ik heb in Veenendaal een Genexis, buren en overburen hebben het zelfde probleem, ik vermoed toch dat het dieper in het netwerk zit, waar het misgaat.

Ik heb nu een ATA aangesloten en gebruik nu mijn xs4all account voor Voip, geen echo, lijkt me duidelijk.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:58:
[...]
Als ik jou reacties lees krijg ik steeds meer het idee dat je een beetje onder de plak zit bij de contentleveranciers en dat soort mensen. Ik bedoel, wat nou aardig wat eisen? En wat is er zo bijzonder aan een DVB-C signaal met HD zenders zonder codering? En support/tv-certificatie van je provider heb je helemaal niet nodig bij een kaal DVB-C signaal wat volledig conform de DVB-C standaard is.
Dat ik het niet met je eens ben (en ook in staat ben om zaken vanuit het perspectief van een dienstenleverancier of contentprovider te bekijken) wil niet zeggen dat ik ergens 'onder de plak zit'.

Natuurlijk wil ik "alles".. en liefst ook nog eens "gratis".. en dan ook nog op elk mogelijk device wat ik bezit. Maar ik begrijp ook dat er een enorm gebied is tussen "wat ik wil" en "wat een dienstenleverancier kan leveren zonder de prijzen enorm te verhogen". Alle "extraatjes" kosten nou eenmaal geld.. en niet zo'n klein beetje ook. Dat punt schijn jij hier en daar te vergeten.. je trekt je er in ieder geval bar weinig van aan :)

Verder probeer ik de bovenstaande poster gewoon duidelijk te maken dat hij zijn beslissing moet baseren op diensten die 'nu' beschikbaar zijn en niet op diensten die 'mogelijk in de nabije toekomst' te krijgen zijn. Tevens probeer ik hem duidelijk te maken dat zijn wensenpakket momenteel bij geen enkele dienstenleverancier onder te brengen is.. maar hij leest mijn post duidelijk beter.. en vat het genuanceerder op dan jij doet.
Een kaal ongecodeerd DVB-C signaal met een aantal (basis) HD zenders kun je veel beter doen dan heel die frequentieruimte volstoppen met allerlei specifieke prut SD zenders waar 9 van de 10 mensen niet naar kijken. Je kunt bij DVB-C veel beter gewoon een compact basispakket maken waarbij de NL basiszenders in HD worden doorgeven en de rest van de SD zenders ook op maximale bitrate. Scheelt een hoop licentiekosten voor prut zenders en daar kun je mooi die HD varianten van de NL basiszenders voor afnemen. Kwaliteit hoort altijd de hoogste prioriteit te krijgen. Codering is ook niet nodig als je het analoge en DVB-C signaal met dezelfde zenders in 1 abonnement stopt. En ook het verhaaltje van Premium content gaat dan niet meer op bij zo'n basispakket.
Dus zo moeilijk is het allemaal niet. Caiway is daar het bewijs van.
Volgens mij is het elke leverancier vrij om haar product in te vullen zoals zij dat zelf wensen te doen. CaiW heeft voor een compleet ander model gekozen en heeft weer beperkingen op andere gebieden (oa. interactiviteit). Daarnaast is de opzet van CaiW compleet anders dan de opzet van een UPC/Ziggo of Glashard media. CaiW heeft voor een simpel model gekozen wat zonder al te veel kosten door slechts een aantal engineers te onderhouden is.
Probleem hier in Nederland is dat er gewoon een bepaalde mentaliteit/autoriteit heerst van wij bepalen hoe de klant TV kijkt, en dat moet maar eens afgelopen zijn.
Dat bepalen de dienstenleveranciers niet, dat bepalen de contentleveranciers. Maar volgens mij zijn jij en ik een aantal posts terug (in de vorige thread) al tot de conclusie gekomen dat we dat allebei onzin vinden. We kunnen er alleen zo weinig aan doen.
Stel je voor dat een internetprovider jou verplicht een bepaald type netwerkkaart af te nemen als je bij hun een internet abo neemt. Een aangepaste netwerkkaart speciaal voor het provider netwerk, waarmee hun de controle hebben over welke ip adressen jij wel en niet mag opvragen en tevens ook bijhouden welke ip adressen je opvraagt. Precies hetzelfde gebeurd al jaren met die codering bij de kabelboeren. Dat slaat toch helemaal nergens op dat dit mag/kan en dat het ook maar door blijft gaan? Je moet gewoon zelf kunnen bepalen welke apparatuur je gebruikt en het netwerk moet zich gewoon aan de standaarden houden zodat dit mogelijk is. En die stiekeme inbreuk op je privacy kan natuurlijk helemaal niet door de beugel! Ik heb niks tegen het beveiligen van zenders/zenderpakketten die de klant niet afneemt, maar beveiliging mag nooit ten koste gaan van keuzevrijheid en gebruikersgemak!
Zie boven.. ik ben het met je eens.. maar 9 van de 10 keer is dit geen beslissing van de dienstenleverancier maar van de contenteigenaar. Je voorbeeld hierboven klopt in essentie dus wel.. maar het zou voor het TV verhaal correcter zijn als je het zo zou schrijven:
Stel je voor dat een internetprovider jou verplicht een bepaald type netwerkkaart af te nemen als je via hun internetverbinding toegang wilt hebben tot een speciale externe website (van een andere leverancier) waarop alle nieuwe films voor 30 cent te downloaden zijn. Verder heeft deze kaart geen impact op je verbinding. Neem je de kaart niet.. dan kun je gewoon op internet maar mis je een deel van de content.
Bij IPTV zou men bijvoorbeeld de multicast adressen op afstand in het modem kunnen blokkeren/deblokkeren (via een geautomatiseerd proces) op basis van het afgenomen abonnement. Op die manier heb je geen beveiliging meer nodig op basis van MAC-adressen en kan iedereen met elk apparaat de IPTV streams oppikken waarvoor hij betaalt.
Lees de productbeschrijving: De kosten die je maakt voor het product digitale televisie zijn specifiek voor het bekijken van IPTV via een amino STB. Ook al vind jij dat jij het "recht" hebt om het op het op elke mogelijke manier te ontvangen.. dan wil dat nog niet zeggen dat de dienstenleverancier een "verplichting" heeft om jou daarin te ondersteunen.

Ga voor de gein maar eens met een paar glasvezelproviders praten over hun digitale aanbod en vraag hen naar de reacties van de contenteigenaren. Die partijen zijn als de dood voor de symmetrische profielen bij glasvezelnetwerken. Een klant met een kabel/DSL abo'tje kan met wat pijn en moeite een binnenkomend digitaal signaal weer broadcasten (bvb naar een relay server) naar de buitenwereld. maar dan is hij wel zijn upspeed voor 90% kwijt voor 1 8Mbit SD stream.
Iemand met een 100/100Mbit verbinding kan zonder problemen 10 sd streams naar de buitenwereld relayen, of een 4-5tal HD streams. Glasvezel met symmetrische snelheden maakt het gewoon enorm makkelijk om met een aantal mensen alle content te relayen die eigenlijk alleen voor dat netwerk bedoeld was. Doen ze dat niet naar de buitenwereld dan zouden ze dat zelfs nog binnen het netwerk houden. Dan krijg je dus 1 lokale website waarop alle streams gratis af te nemen zijn en binnen no time koopt niemand meer een STB en betalen ze ook niet meer voor de streams. Wat denk je dan dat er met de pakketten gebeurt of de kosten?

(en als je denkt dat het bovenstaande voorbeeld vergezocht is.. ik ken een aantal mensen die als Proof of concept zoiets hebben opgezet)
Reggefiber is gelukkig op de goede weg en heeft nu een goed open model neergezet wat betreft het analoog/DVB-C pakket. Enkel de basis HD zenders ontbreken wat gewoon niet meer van deze tijd is. Men had zich moeten focussen op een 'compact basis kwaliteitspakket'. DVB-C leent zich daar prima voor.
Wat betreft het aanbod van DVB-c ben ik het wel met je eens. Het is echter de keuze van een dienstenleverancier hoe ze dat invullen. Zo lijkt het me redelijk logisch dat 'kosten' een belangrijk aspect van deze afweging vormen. Een 30 SD zenders over DVB-C doorgeven is vast goedkoper dan 30 SD zenders en 10 HD zenders doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
[...]
Ik had het specifiek over "tv kijken", dus live of on demand content. Beeldkwaliteit vind ik persoonlijk belangrijker dan dan zenders die ontbreken in een pluspakket wat ze nu (schijnbaar) nog niet factureren om die reden. Ook teletekst zie ik niet als "tv kijken".. wie gebruikt dat eigenlijk nog in deze tijd? ;)
marigo schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:47:
Misschien kan Yogoi bevestigen dat er Cisco HW icm MPLS wordt gebruikt?
Yup

[ Voor 14% gewijzigd door denan op 18-03-2010 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

denan schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:42:
...........
Iemand met een 100/100Mbit verbinding kan zonder problemen 10 sd streams naar de buitenwereld relayen, of een 4-5tal HD streams. Glasvezel met symmetrische snelheden maakt het gewoon enorm makkelijk om met een aantal mensen alle content te relayen die eigenlijk alleen voor dat netwerk bedoeld was. Doen ze dat niet naar de buitenwereld dan zouden ze dat zelfs nog binnen het netwerk houden. Dan krijg je dus 1 lokale website waarop alle streams gratis af te nemen zijn en binnen no time koopt niemand meer een STB en betalen ze ook niet meer voor de streams. Wat denk je dan dat er met de pakketten gebeurt of de kosten?

(en als je denkt dat het bovenstaande voorbeeld vergezocht is.. ik ken een aantal mensen die als Proof of concept zoiets hebben opgezet)
......
Mmmm, Je brengt ons wel op ideeën.....? ;)

Overigens begin ik steeds meer te denken dat wanneer je als consument het beste van het beste wilt, je dan eigenlijk weer af moet stappen van die 3 in 1 paketten en gewoon weer ouderwets een keuze per dienst zou moeten maken. Bijvoorbeeld Ziggo voor TV, met een schotel als back-up, XMS voor Internet, met 3G als back-up en KPN voor je telefoon met een GSM voor de back-up. Heb je wel weer 5 of 6 verschillende rekeningen, maar je bent wel veel flexibeler.... (Maar eigenlijk ben ik zelf nog best wel tevreden met mijn 'ouderwetse' XMS "Alles Uit De Kast" abbo.... :) )
denan schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:47:
.........
Ook teletekst zie ik niet als "tv kijken".. wie gebruikt dat eigenlijk nog in deze tijd? ;)
.........
Ik, regelmatig.... ;) Maar dan wel met de AB (en dus de engine) van m'n tv. Via de A110 is niet prettig.

[ Voor 9% gewijzigd door Fiber op 18-03-2010 11:13 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fiber schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:06:
Mmmm, Je brengt ons wel op ideeën.....? ;)
Die zijn er vast al geweest .. als ik kijk hoe druk de sat community bezig is met cardshares (er zijn zelfs al servers waarin cardshares staan voor half europa) dan is de stap naar IPTV maar heel klein.
Overigens begin ik steeds meer te denken dat wanneer je als consument het beste van het beste wilt, je dan eigenlijk weer af moet stappen van die 3 in 1 paketten en gewoon weer ouderwets een keuze per dienst zou moeten maken.
Wat betreft TV moet ik zeggen dat het lineaire aspect daarvan me met de jaren meer is gaan irriteren. Ok, ik kijk af en toe nog wel programma's "live" maar dat is toch vaak nieuws/actualiteiten. De meeste content pak ik tegenwoordig on demand... maar wat belangrijker is: Uit irritatie over de enorme reclameblokken bij populaire programma's is de vriendin tegenwoordig ook overgestapt op de content op mijn mediaserver. Naast het feit dat series hier in Nederland pas maanden later worden uitgezonden (als ze al komen) zie je tegenwoordig steeds vaker dat de meeste zenders zich niet meer aan uitzendschema's houden. Zo springt house van seizoen 3 naar 2.. en dan weer naar 1. Om vervolgens halverwege een seizoen weer opnieuw te beginnen (zo ook Mercy.. die na 3 afleveringen plotseling weer opnieuw startten) . Aangezien je vooraf geen idee hebt waar je aan begint kwam het steeds vaker voor dat het 'avondje televisie' al na 5 minuten afgekapt werd omdat we de aflevering al gezien hadden. Dan is de stap naar on demand snel gemaakt.

Als de partijen nu alles beschikbaar zouden maken via micropayments zou ik best bereid te zijn om ervoor te betalen.. maar dan bedoel ik wel echte micropayments.. dus 20-30 cent per aflevering (of gratis als er een aantal geprofileerde reclames aan vooraf gaan). De 1.50-4 euro die ze nu soms voor een aflevering proberen te vragen is echt buiten alle proporties en slecht voor de business case. Onderzoek in Frankrijk heeft al lang uitgewezen dat met echte micropayments (ipv 1.50) de verkopen van On Demand met een factor 8-10 verhoogd werden. Maarja.. geld he.

Al met al blijft het een belangrijke discussie om te volgen, vooral met de komst van de ACTA. Mooi ook dat de winsten van de filmindustrie vorig jaar weer hoger waren, ondanks alle berichten dat downloads ze kapot maakten. Plaatst het geheel weer een beetje in perspectief :)

add: ja.. ik dwaal af en ben offtopic.. ik weet het 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
denan schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:21:
[...]

Die zijn er vast al geweest .. als ik kijk hoe druk de sat community bezig is met cardshares (er zijn zelfs al servers waarin cardshares staan voor half europa) dan is de stap naar IPTV maar heel klein.

[...]

Wat betreft TV moet ik zeggen dat het lineaire aspect daarvan me met de jaren meer is gaan irriteren. Ok, ik kijk af en toe nog wel programma's "live" maar dat is toch vaak nieuws/actualiteiten. De meeste content pak ik tegenwoordig on demand... maar wat belangrijker is: Uit irritatie over de enorme reclameblokken bij populaire programma's is de vriendin tegenwoordig ook overgestapt op de content op mijn mediaserver. Naast het feit dat series hier in Nederland pas maanden later worden uitgezonden (als ze al komen) zie je tegenwoordig steeds vaker dat de meeste zenders zich niet meer aan uitzendschema's houden. Zo springt house van seizoen 3 naar 2.. en dan weer naar 1. Om vervolgens halverwege een seizoen weer opnieuw te beginnen (zo ook Mercy.. die na 3 afleveringen plotseling weer opnieuw startten) . Aangezien je vooraf geen idee hebt waar je aan begint kwam het steeds vaker voor dat het 'avondje televisie' al na 5 minuten afgekapt werd omdat we de aflevering al gezien hadden. Dan is de stap naar on demand snel gemaakt.

Als de partijen nu alles beschikbaar zouden maken via micropayments zou ik best bereid te zijn om ervoor te betalen.. maar dan bedoel ik wel echte micropayments.. dus 20-30 cent per aflevering (of gratis als er een aantal geprofileerde reclames aan vooraf gaan). De 1.50-4 euro die ze nu soms voor een aflevering proberen te vragen is echt buiten alle proporties en slecht voor de business case. Onderzoek in Frankrijk heeft al lang uitgewezen dat met echte micropayments (ipv 1.50) de verkopen van On Demand met een factor 8-10 verhoogd werden. Maarja.. geld he.

Al met al blijft het een belangrijke discussie om te volgen, vooral met de komst van de ACTA. Mooi ook dat de winsten van de filmindustrie vorig jaar weer hoger waren, ondanks alle berichten dat downloads ze kapot maakten. Plaatst het geheel weer een beetje in perspectief :)

add: ja.. ik dwaal af en ben offtopic.. ik weet het 8)
Leuk verhaal, maar blijkbaar wordt er voldoende aan verdiend met de huidige prijzen:

nieuws: UPC ziet flinke stijging video on demand-streams ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ifanzy is inderdaad al heel lang (maanden :( ) maar gedeeltelijk operationeel op m'n A110. Heel veel of zelfs alle Nederlandse zenders zijn ook hier (Nijmegen) vanuit de Ifanzy gids niet te benaderen (zwart scherm als je programma van die zenders selecteert). Is al meerdere keren doorgegeven maar doodse stilte vanuit XMS

*ZUCHT*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Ik heb nu een ATA aangesloten en gebruik nu mijn xs4all account voor Voip, geen echo, lijkt me duidelijk.
Hier hetzelfde, een Linksys ATA achter de router en telefonie werkt perfect, geen last van echo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Luuk1983 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:37:
Leuk verhaal, maar blijkbaar wordt er voldoende aan verdiend met de huidige prijzen:

nieuws: UPC ziet flinke stijging video on demand-streams ;)
Dat valt op zich wel mee. Het overgrote merendeel van die on demand content is gratis (of in een bundel bij een +pakket) en bestaat uit uitzendinggemist/rtlgemist/sbsgemist. Ook hebben ze bij UPC een on demand kinderkanaal wat veel mensen gebruiken. In een presentatie die ik gezien heb bestond halverwege 2009 het merendeel van de afgenomen on demand content uit deze dingen. Slechts een klein percentage (als ik het me goed herinner 8-15%) bestond uit betaalde series/fillms, waarbij XXX content iets van 80% van de omzet genereerde :)

(add: pin me niet vast op die cijfers.. het is al weer een tijdje geleden)

[ Voor 4% gewijzigd door denan op 18-03-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
denan schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:56:
[...]

Dat valt op zich wel mee. Het overgrote merendeel van die on demand content is gratis (of in een bundel bij een +pakket) en bestaat uit uitzendinggemist/rtlgemist/sbsgemist. Ook hebben ze bij UPC een on demand kinderkanaal wat veel mensen gebruiken. In een presentatie die ik gezien heb bestond halverwege 2009 het merendeel van de afgenomen on demand content uit deze dingen. Slechts een klein percentage (als ik het me goed herinner 8-15%) bestond uit betaalde series/fillms, waarbij XXX content iets van 80% van de omzet genereerde :)

(add: pin me niet vast op die cijfers.. het is al weer een tijdje geleden)
Ja inderdaad, dat is natuurlijk ook wel zo. Ik kijk nooit RTL gemist bij UPC dankzij de compleet idiote prijzen die ze voor een aflevering vragen.

Om nog even verder te gaan op onze discussie hier:
Ik zou graag zien dat de klant de KEUZE kreeg. Ik heb persoonlijk helemaal NIKS met de on-demand diensten van bijvoorbeeld UPC. Ik zou graag de interactieve meuk opgeven om die STB de deur uit te kunnen doen, maar die keuze heb ik helemaal niet.

Zo zou ik bij XMS graag zien dat ik ervoor zou kunnen kiezen om de digitale en HD zenders via DVB-C te kunnen ontvangen en dus zonder STB te gaan werken. Dan neem ik voor lief dat de interactiviteit minder tot niets is. En dat hoeft ook niet gratis natuurlijk. En hetzelfde geld voor de mensen die WEL van interactiviteit houden: die kunnen voor de STB kiezen. Ik word sowieso knetter gek van de brakke software/firmware van de meeste STB's. Dat gedoe met de Amino's die ik hier zo lees maken me niet echt warm voor TV via XMS. Maar ook de UPC mediabox (ondanks dat ik daar niet eens zo ontevreden over ben) moet af en toe ook gewoon van de stroom af om 'm weer aan de praat te krijgen. En dat is voor mij als tweaker nog wel uit te leggen, maar aan de vrouw kan je dat eigenlijk niet verkopen. Die ergert zich dood aan 'dat stomme kastje'.

Het gaat mij om de keuze. Het feit dat kabelboeren een monopolie hebben is super vervelend. Anders was UPC er bij mij al lang uitgegaan, omdat Ziggo WEL DVB-C ondersteund met een CI+ module.

Vanuit de content aanbieders en de providers snap ik best dat ze hun eigen system willen hebben en dat het zo moeilijk mogelijk gemaakt moet worden om dingen te kunnen opnemen en vermenigvuldigen. Vanuit de klant is het allemaal alleen maar irritant.

De vraag is daarom wat de consumenten pikken en hoe lang ze dat blijven pikken. En het gaat juist de aanbieders worden die iets speciaals gaan doen die straks de klanten gaan trekken. Ik heb inderdaad het idee dat de meeste klanten genoeg krijgen van 'al die afstandsbedieningen' en STB's. Dat XMS unencrypted DVB-C gaat aanbieden is zeker een stap in de goede richting, maar omdat ze dit alleen gaan doen met het basispakket is het wat mij betreft 'net niet'. Tenzij XMS verdiend op de amino's, dan snap ik wel dat ze niet alles via DVB-C willen gaan doen. Maar maak er anders gewoon een apart abonnement van.

[ Voor 8% gewijzigd door Luuk1983 op 18-03-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 18-09 11:14
Luuk1983 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:11:
[...]

Ja inderdaad, dat is natuurlijk ook wel zo. Ik kijk nooit RTL gemist bij UPC dankzij de compleet idiote prijzen die ze voor een aflevering vragen.
offtopic reactie:

Ik ben het met je eens dat helaas t.o.v. online je niet gratis kunt kijken naar het meeste RTL Gemist bij UPC. Ik wil best wat reclame zien om vervolgens gratis te kunnen kijken maar die optie heb je niet.

Hieronder zijn/waren programma's die wel gratis te zien zijn.

Take me Out, Fabeltjeskrant, RTL Nieuws, Expeditie Robinson, The Ultimate Fighter en rond oud/nieuw was Robbie Williams concert @BBC (uur), Muse en U2 @BBC (half uur) gratis voor alle abonnees van UPC Digital te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oook misschien intresant Google gaat in tv`s http://www.channelweb.nl/...source=rss&utm_medium=rss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Valt tegen.. dit gaat voornamelijk over "internet" op je tv. Ze willen iets anders dan de walled garden systemen die je nu bij veel leveranciers ziet (oa philips/panasonic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:31

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 15:33:
[...]

Valt tegen.. dit gaat voornamelijk over "internet" op je tv. Ze willen iets anders dan de walled garden systemen die je nu bij veel leveranciers ziet (oa philips/panasonic).
Android is open source en Intel levert een atom chip (Waarschijnlijk met ION). Kwestie van enkele weken voordat, dat systeem op elk front de Amino boxjes heeft "overclassed".

Geloof me, als dat ding in TV's terecht komt, heb je gewoon een geintregeerde mediacenter, die al vrij snel alle soorten media zoals IPTV over multicast, VOD, upnp etc etc. afspeelt.

Edit: Sorry, bedoel geen opensource. Maar wel SDK beschikbaar, ach iedereen kan en mag content schrijven voor het platform.

Overigens staat er ook iets over op PCM

[ Voor 11% gewijzigd door j1nx op 18-03-2010 17:05 ]

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zucht...... wanneer komt er nou eens een PROFESSIONELE provider die met GLASHART samenwerkt naar Almere Stad?

Na laksheid aan de kant van Tweak m.b.t. het nabellen van KPN om met mij een montage- en opleveringsafspraak te maken, waardoor ik al 2 weken later word aangesloten dan mensen die later dan ik een bestelling hebben gedaan, ook nog eens een bevestiging van een foute opleverdatum per brief gekregen...... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik was even aan het kijken of XMS ook uitzending gemist en rtl gemist had. op xmsnet.nl staat "uitzending gemist en rtl+" wat is dat "rtl+"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:47
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:36:
ik was even aan het kijken of XMS ook uitzending gemist en rtl gemist had. op xmsnet.nl staat "uitzending gemist en rtl+" wat is dat "rtl+"?
Uitzending gemist voor RTL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Yogoi >

Ik ben even benieuwd naar de volgende zaken :

1- Hoe staat het met telefonie ervoor, dat eerste deel van gesprek wegvalt ?

2- Wanneer komt de nieuwe website van XMS nou online ?

3- Wanneer komen de uitslagen van het Klantonderzoek ?
deze zouden namelijk februari bekend worden,
en tevens zijn de prijswinnaars al bekend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het blijft een schande dat XMS nergens op reageert. Er worden allerlei terugbel beloftes gemaakt die niet worden nagekomen.

Ook op de klachten op het forum wordt niet ingegaan.

Dat is gewoon je klanten niet serieus nemen, een prutsproduct aanbieden en gewoon laten betalen en de klanten laten barsten.

Maar ik geloof (en hoop) dat ze er nog wel op worden afgerekend, ik ben ze spuugzat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
j1nx schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:01:
[...]

Android is open source en Intel levert een atom chip (Waarschijnlijk met ION). Kwestie van enkele weken voordat, dat systeem op elk front de Amino boxjes heeft "overclassed".

Geloof me, als dat ding in TV's terecht komt, heb je gewoon een geintregeerde mediacenter, die al vrij snel alle soorten media zoals IPTV over multicast, VOD, upnp etc etc. afspeelt.

Edit: Sorry, bedoel geen opensource. Maar wel SDK beschikbaar, ach iedereen kan en mag content schrijven voor het platform.

Overigens staat er ook iets over op PCM
Oplossingen met een SDK voor dit soort zaken bestaan al lang, kijk maar eens naar de intel widgets (ook : yahoo widgets). De Yuixx van conceptronic draait ook op dit platform en met de SDK kun je, in de trant van Iphone apps, je eigen apps bouwen en aan alle gebruikers aanbieden. Tel daarbij op dat de Yuixx te leveren is (nouja.. als hij eindelijk uitkomt) met DVB-C, DVB-S en DVB-T en je hebt een aardig complete mediabox. Met de intel 3100 is dat dingetje ook nog in staat om alle 1080p codecs zonder problemen af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het volgende bericht verscheen vandaag op Telecompaper :

Glashart Media, onderdeel van Reggefiber, breidt het aantal HD-zenders op zijn netwerk fors uit. Glashart Media levert digitale TV aan consumenten, via providers als Solcon en XMS. Het pakket omvat 18 zenders, waaronder Nederland 1, 2 en 3, RTL 4, 5, 7 en 8, SBS 6, Net 5 en Veronica van de drie Nederlandse groepen. Verder gaat het om de HD feeds van Brava, Eurosport, Discovery Channel, Animal Planet, FashionTV, myZen.tv, Luxe TV en Nat Geo Wild. Wanneer gebruikers hun HD-set-top-box op een bepaald programma afstemmen, toont deze automatisch de HD-variant als deze beschikbaar is. Tot eind 2010 zitten RTL 4, 5, 7 en 8, SBS6, Net5, Veronica en Eurosport als HD-zender in het digitale basispakket.

Hier ook de link http://www.telecompaper.com/nl/article.aspx?cid=724813

Wat ik dan erg vreemd vind is dat ze bij XMS niet Gratis in het digitale basispakket zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21

Mojo

The Power Within

Volgens mij klopt dat bericht op Telecompaper gewoon niet. Deze informatie is namelijk al langere tijd bekend. XMS levert het grootste deel van deze zenders namelijk al vanaf 2 Maart voor 5,95 per maand extra.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:44:
Volgens mij klopt dat bericht op Telecompaper gewoon niet. Deze informatie is namelijk al langere tijd bekend. XMS levert het grootste deel van deze zenders namelijk al vanaf 2 Maart voor 5,95 per maand extra.
nah.. toch lijkt mij een reactie van XMS kant niet het minste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Je kan zeggen wat je wilt, maar wat er in het bericht van Telecompaper staat klopt simpelweg niet.

Wanneer je het HD-pluspakket hebt bij XMS zijn inderdaad de normale zenders vervangen door de HD-varianten van deze zenders. In het geval van Discovery is het een echt nieuwe zender, in verband met een andere programmering.

Wanneer je wel de HD-STB hebt, maar geen HD-pluspakket, zijn alleen Ned-1-2-3 vervangen door de HD-varianten.

Dus ik weet niet wat je nou bedoelt met een reactie van XMS, maar het zit echt zoals ik het vermeld ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Mojo op 19-03-2010 16:00 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:00:
Je kan zeggen wat je wilt, maar wat er in het bericht van Telecompaper staat klopt simpelweg niet.

Wanneer je het HD-pluspakket hebt bij XMS zijn inderdaad de normale zenders vervangen door de HD-varianten van deze zenders. In het geval van Discovery is het een echt nieuwe zender, in verband met een andere programmering.

Wanneer je wel de HD-STB hebt, maar geen HD-pluspakket, zijn alleen Ned-1-2-3 vervangen door de HD-varianten.

Dus ik weet niet wat je nou bedoelt met een reactie van XMS, maar het zit echt zoals ik het vermeld ;)
Het zal "misschien" ook best zo zijn als jij vermeld.
Maar werk jij bij XMS dan?

Want kijk, XMS neemt de dienst af van Glashart,
en mocht het zo zijn dat Glashart een bepaalde periode niets berekend voor de zenders in HD,
dan lijkt mij dat de afnemer dat aan de klant toekomt.
Maar goed.. verder heb ik hier geen zin om een disscussie van te maken.
Ik wilde gewoon even een reactie van XMS zelf.
Of dit juist of onjuist is.

Edit : Ik krijg het bericht net nogmaals door van NLkabel, die meld dat de bron Glashart is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Enige wat ik vertel is hoe XMS het zelf naar buiten brengt. En daarom vind ik het raar dat ergens anders een andere informatie staat.

XMS berekent in elk geval €5,95 door aan klanten voor de doorgifte van het HD-pakket, terwijl Glashart het uit jouw bericht dus gratis door zou moeten geven aan XMS?

Op dit moment zit er in elk geval niks van HDTV in het basispakket, behalve Ned1-2-3. Wel is het zo dat de facturering pas per 1 April start.

Ik vind het in elk geval een raar bericht want het klopt niet met wat XMS zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom vermeld ik het ook :P
Alwel is het bericht juist of onjuist, één van beide brengt verkeerde info naar de klant toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Ik ken genoeg XMS klanten die er €5,95 per maand voor gaan betalen en die het zo ook hebben aangevraagd, vandaar mijn wat fellere reactie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 18:09:
Ik ken genoeg XMS klanten die er €5,95 per maand voor gaan betalen en die het zo ook hebben aangevraagd, vandaar mijn wat fellere reactie. :P
Nou ik had ook zin om "fel" te doen hoor,
maar heb mij ingehouden >:)

Maar kijk we zijn nederlanders hé.
En Nederlanders zijn gek op gratis :9
Dus kijk, als het in de media zo naar buiten word gebracht, dan ga je wel is twijfelen, van hoe zit dat nou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
  • Laatst online: 01-09 13:45
En toen lag RTL4 er uit in Veenendaal. Mooie gekleurde blokjes 8)

Oh hee, NL1/2/3 Ook.

Veronica/MTV doen het nog... Zal upstream wat minder gaan denk ik zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Ik zat laatst te denken over een manier om het zappen te versnellen:

Als de headend de inkomende stream nu eens decodeert, vervolgens hercodeert naar I-frames (en alleen I-frames, dus geen P-frames meer) en zo naar decoders broadcast. Dit neemt veel meer bandbreedte in beslag maar dat is er met glas genoeg. Het voordeel is dat je meteen beeld hebt bij het zappen in plaats van een paar seconden zwart beeld omdat de Amino decoder moet wachten totdat er een I-frame voorbij komt als referentiepunt.

Ik weet dat providers het signaal ongemodificeerd moeten distribueren, maar als je alles als I-frames aanlevert heb geen kwaliteitsverlies. I-frames zijn immers lossless.

[ Voor 26% gewijzigd door ari3 op 21-03-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meeting as. Woensdag!

Bij deze even een reminder van de meeting die as woesdag staat gepland.
Een ieder die ook aanwezig zou zijn heeft een "PM" persoonlijk berichtje ontvangen in zijn inbox.

gr. Famous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verzoekje aan de mede A110 bezitters :

kunnen jullie eens checken of bij jullie RTL4,5,7,8, SBS6, Veronica en NET5 vanuit de Ifanzy TV te benaderen zijn ??

Bij mij in Nijmegen al heel lang niet. Geeft een zwart scherm. Wel merkte ik net dat NED1,2 en 3 het opeens weer lijken te doen vanuit de Ifanzy gids. Voor het eerst in 2 maanden.... Kan het bijna niet geloven dus houd ik het voorlopig eens in de gaten voordat we het als "opgelost" kwalificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ari3 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:20:
Ik zat laatst te denken over een manier om het zappen te versnellen:

Als de headend de inkomende stream nu eens decodeert, vervolgens hercodeert naar I-frames (en alleen I-frames, dus geen P-frames meer) en zo naar decoders broadcast. Dit neemt veel meer bandbreedte in beslag maar dat is er met glas genoeg. Het voordeel is dat je meteen beeld hebt bij het zappen in plaats van een paar seconden zwart beeld omdat de Amino decoder moet wachten totdat er een I-frame voorbij komt als referentiepunt.

Ik weet dat providers het signaal ongemodificeerd moeten distribueren, maar als je alles als I-frames aanlevert heb geen kwaliteitsverlies. I-frames zijn immers lossless.
Bandbreedte kost ook geld natuurlijk. Wat ook een "charmante" oplossing is is het broadcasten van low bitrate mirrors van elk kanaal. Als je dan zapt zou je eerst de 300Kbit stream te zien krijgen (dus blokkerig beeld, maar wel binnen 0.5-1 seconde) en dan zou het beeld na een paar seconden scherp worden als de I-frame van de 8Mbit stream gevonden is. Zo kun je snel door alle zenders heen zappen en de lage bitrate uitzending is prima te gebruiken om te herkennen wat er te zien is op die zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 19:30:
Meeting as. Woensdag!

Bij deze even een reminder van de meeting die as woesdag staat gepland.
Een ieder die ook aanwezig zou zijn heeft een "PM" persoonlijk berichtje ontvangen in zijn inbox.

gr. Famous
Veel succes met de meeting! :). Ik hoop dat vooral duidelijk wordt wat XMS wil gaan doen aan het beeld dat er heerst van haast geen of slechte communicatie bij support vragen of uberhaupt mails richting XMS. En verder wat er in petto is op het gebied van gebieds uitbreidingen (Almere) en technische ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belangrijke WIJZIGING locatie Meeting XMS

IVM dat de locatie te Utrecht te klein is voor de meeting,
zal demeeting op een andere locatie worden gehouden en wel :

kantoor van Reggefiber in Baarn.

Bezoekadres: Baarnsche Dijk 12, 3741 LS Baarn

Onze excuses, en wij hopen dat voor een ieder dit geen problemen zal opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 21:52:
Verzoekje aan de mede A110 bezitters :

kunnen jullie eens checken of bij jullie RTL4,5,7,8, SBS6, Veronica en NET5 vanuit de Ifanzy TV te benaderen zijn ??

Bij mij in Nijmegen al heel lang niet. Geeft een zwart scherm. Wel merkte ik net dat NED1,2 en 3 het opeens weer lijken te doen vanuit de Ifanzy gids. Voor het eerst in 2 maanden.... Kan het bijna niet geloven dus houd ik het voorlopig eens in de gaten voordat we het als "opgelost" kwalificeren.
Ik had het gistere eens getest in de slaapkamer en ik had het zelfde... ik zag dan wel oer het zwarte beeld de infobalk onderaan van bijvoorbeeld rtl5 maar geen beeld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Mau_Maus,

als je dat nog niet doorgegeven had aan de helpdesk, zou je dat aub dan alsnog willen doen ?

TENKS !

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2010 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:59:
@ Yogoi >

Ik ben even benieuwd naar de volgende zaken :

1- Hoe staat het met telefonie ervoor, dat eerste deel van gesprek wegvalt ?

2- Wanneer komt de nieuwe website van XMS nou online ?

3- Wanneer komen de uitslagen van het Klantonderzoek ?
deze zouden namelijk februari bekend worden,
en tevens zijn de prijswinnaars al bekend ?
1- van de week even mee bezig geweest, is me nog niet helemaal duidelijk waar dit probleem ontstaat. (we hebben er bij een klant al aan gewerkt namelijk)

2- heb geen exacte datum, ik weet dat ze vorige week maandag de laatste testen hebben gedaan waarna er nog wat dingen gecorrigeerd moesten worden)

3- ben zelf ook benieuwd, inspector gadget modus ingesteld.

Oh en offtopic:
excuses voor mijn lage reactie count de laatste week (volgens mij heb ik zelfs helemaal niet gepost/gelezen) maar heb het redelijk druk hier momenteel :)
(ik kom een aantal van jullie woensdag avond wel vervelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
ok inspector gadget reporting in:

Het klanten onderzoek staat op de nieuwe site. Dit zo ver bekend deze week live gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Laatst online: 01-09 12:38
Het bericht dat RTL-hd, SBS-hd en Eurosport hd voorlopig gratis zijn bij Reggefiber staat nu ook op Tweakers en TotaalTV. Ben nu toch wel benieuwd naar een officiële reactie van XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo moet het ook. Komop zeg, het zijn basiszenders die in een basispakket horen te zitten. Stop die HD-zenders als Discovery HD, NGC HD, Eurosport HD en BravaHD maar in een apart HD pakket. Dat zijn zenders met exclusieve HD content die niet linear uitzenden met de SD variant.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Krizna schreef op maandag 22 maart 2010 @ 13:19:
Het bericht dat RTL-hd, SBS-hd en Eurosport hd voorlopig gratis zijn bij Reggefiber staat nu ook op Tweakers en TotaalTV. Ben nu toch wel benieuwd naar een officiële reactie van XMS.
Want waarom zou XMS hier een reactie op moeten geven? Je gaat toch een contract aan met XMS? Waar en voor hoe duur zijn hun diensten inkopen maakt voor jou als consument toch helemaal niks uit, want daar heb je toch helemaal niks mee te maken?

Ookal krijgt XMS hun hele zenderaanbod gratis van hun leverancier en vragen ze hier 400 euro per maand voor, dan is dat toch hun beslissing? Ik zie niet in waarom ze zouden moeten reageren op nieuws van hun leverancier.

Je weet toch ook niet waar UPC of Ziggo hun spul vandaan haalt en voor hoeveel en hoeveel winst ze erop maken?

Dat neemt niet weg dat ik ook vind dat een aantal HD zenders in het gewone digitale pakket moeten komen.

Pagina: 1 ... 7 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.