XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 26 Laatste
Acties:
  • 161.838 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 06:41

GerkeP

Vragen mag altijd........

Yogoi schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:32:
[...]

- Er is een ticket systeem
- Ze kunnen tickets naar 2e lijn zetten (of gewoon met een vraag naar ze toe gaan)

Wat ik me alleen afvraag:
Het probleem wat je hier aangeeft, verwacht je daarvan dat een helpdesk van een ISP je daar zo maar mee kan helpen?
De dienst die XMS levert is internet met daarbij een email adres natuurlijk, ze weten vast allemaal wel hoe je dat moet instellen en dergelijke. Maar als je begint over je eigen mailserver en reverse DNS met PTR dan is dat niet iets wat ze weten.
Daar zijn we inmiddels achter ;)

Echter is er in Veenendaal tijdens de introductieavonden wel degelijk bevestigend geantwoord op de vraag of er een Reverse DNS gemaakt kon worden voor eigen mailservers. Er is daar toen ook meer toegezegd helaas waar niets van terecht is gekomen helaas en dat komt erg amateuristisch over.

Een van de mooiste opmerkingen die mij is bijgebleven was: "Wat je bij xs4all nu kunt kun je zeker ook bij ons". Waarschijnlijk werd daarmee alleen bedoelt dat je kon internetten en bellen en eigen servers mag draaien, maar dat was toen niet duidelijk en dat is iets waar ik nog steeds vreselijk van loop te balen.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:17:
@Hadu: zo moeilijk is het toch niet? :S
Waarschijnlijk niet, maar er stond nergens precies hoeje het radiosignaal binnenkrijgt.
Ik heb nog steeds een tuner/versterker, die me overigens goed bevalt, dus ik heb begrepen dat ik het signaal van de spdif uitgang afhaal en zal het waarschijnlijk via de Aux ingang in de versterker binnen moeten krijgen.
Met de gewone antenneingang zal ik niets meer kunnen doen omdat ik dan de verschillende kanalen niet kan kiezen.

Het zal wel simpel zijn voor iemand die er een hobby van heeft gemaakt, maar zonder handleiding was het voor mij niet erg duidelijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
Angelfire schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:37:
[...]

De exacte foutmelding van exchange is: SMTP,smpt.xmsnet.nl,>,Non-existent domain reported by 217.149.192.6
Wellicht een typefout: 'smpt' ipv 'smtp' ?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
barryl schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:18:
[...]

nice spot, daar hebben we tot nu toe gewoon overheen gelezen, althans ik wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 08:49
Yogoi schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:19:
[...]
nice spot, daar hebben we tot nu toe gewoon overheen gelezen, althans ik wel :)
Ik zou bijna denken dat angelfire sorry moet zeggen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:02

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

barryl schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:18:
[...]

Cool, het was een copy/paste vanuit de FAQ. Heb ik dus ook de hele tijd over heen gelezen.

Tnx!

Inderdaad, nu werkt het op hostnaam ook:
SMTP,smtp.xmsnet.nl,+,SmartHostConnectorDelivery f5014ba6-f1ad-4e4a-b975-938ad18866d8
SMTP,smtp.xmsnet.nl,>,smtp10.mail.sp.isp-net.nl[217.149.192.65]

soms zie je te vaak SMTP staan.

[ Voor 30% gewijzigd door Angelfire op 09-03-2010 14:26 . Reden: getest ]

I play my enemies like a game of chess...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Angelfire schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:22:
[...]

Cool, het was een copy/paste vanuit de FAQ.
een FAQ van XMS? if so, waar staat deze? Dan kan ik die even (laten) corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
Overigens heb ik hier een vast IP adres, en wel een reverse DNS entry:
123.123.123.85.in-addr.arpa domain name pointer 123-123-123.ftth.xms.internl.net.

Die waarschijnlijk gaat wijzigen zodra XMS overstapt van nlnet naar hun eigen backbone....

[ Voor 23% gewijzigd door barryl op 09-03-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

barryl schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:33:
Overigens heb ik hier een vast IP adres, en wel een reverse DNS entry:
123.123.123.85.in-addr.arpa domain name pointer 123-123-123.ftth.xms.internl.net.
Natuurlijk heb je die, alleen in SMTP land willen ze daar de zelfde naam zien staan die ook in het MX record staat ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:02

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Yogoi schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:31:
[...]

een FAQ van XMS? if so, waar staat deze? Dan kan ik die even (laten) corrigeren.
Ik had hem hier vandaan: "http://www.xmsnet.nl/uploads/file/xms%20uitleg%20internet.pdf"
ik denk alleen dat ik geen copy/paste heb gedaan, maar verkeerd ingetypt (en dan dus meerdere malen).

Feels pretty |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Angelfire op 09-03-2010 14:39 ]

I play my enemies like a game of chess...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
denan schreef op maandag 08 maart 2010 @ 08:48:
[...]

De tv dienst (iptv) van XMS komt van Lijbrandt af.. en de specs van het netwerk zijn exact gelijk.
Levert Glashart tv dus ook via Lijbrandt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
wiebo66 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:56:
[...]

Levert Glashart tv dus ook via Lijbrandt?
Via lijbrandt?

Glashartmedia levert aan Lijbrand (gaat levere van er zijn nog gene Lijbrandt mensen actief) en ook levert deze Lijbradnt-Telecom (wel actieve klanten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Ontwikkelt Glashart ook de STB software? In het menu staan namelijk nogal wat referenties naar Com1, Lijbrandt en XMS... Het is dus niet XMS zelf die de STB menu's en zenderlijsten aanpast?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Glashartmedia doet dat inderdaad.

Zo is vandaag het menu van de tv zenders weer veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yogoi schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:03:
[...]

Via lijbrandt?

Glashartmedia levert aan Lijbrand (gaat levere van er zijn nog gene Lijbrandt mensen actief) en ook levert deze Lijbradnt-Telecom (wel actieve klanten)
Niet te lang achter de pc of niet drinken op werk... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 00:11
Waneer gaat XMS eigenlijk over naar hun eigen netwerk?

Heb net pluspakket aangevraagd :) meteen actief, alleen was er beloofd dat ik misdaadnet zou krijgen en deze kan ik niet terug vinden in het menu.

Ook lees ik niets op de xmsnet site over het niet zichbaar zijn van misdaadnet :S

[ Voor 87% gewijzigd door boswandeling op 09-03-2010 17:05 . Reden: Ik moet eerst lezen voordat ik onzin schijf :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:55
MiK schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:58:
Waneer gaat XMS eigenlijk over naar hun eigen netwerk?

Heb net pluspakket aangevraagd :) meteen actief, alleen was er beloofd dat ik misdaadnet zou krijgen en deze kan ik niet terug vinden in het menu.

Ook lees ik niets op de xmsnet site over het niet zichbaar zijn van misdaadnet :S
Klinkt als een foutje bij ons. Bel even het nummer van xms, dan zetten ze een ticket door naar de tweede lijn ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Gedaan wordt doorgezet, en eventueel terug gebeld.

ben benieuwd
pieterbas12 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:33:
[...]

Klinkt als een foutje bij ons. Bel even het nummer van xms, dan zetten ze een ticket door naar de tweede lijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 18:04
Heeft iemand in Veenendaal IPTV aan de praat gekregen op zijn HTPC? FF checken of ze het in veenendaal niet gewoon geblokkeerd hebben =)
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
pieterbas12 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:33:
[...]

word al aan gewerkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zag vanavond dat het menu van het pluspakket is aangepast. Nu staan geloof ik alle zenders er wel in, dus dat is hardstikke mooi.. Het viel me op dat CNN en Al Jazeera, beide buitenlandse nieuwszenders, in verschillende menus staan: 1 in nieuws, de ander in buitenlands.. Maargoed, dat zijn details.

Ik heb geprobeerd in IFranzy een eigen gids te maken, zodat ik daar hopelijk wat sneller mee zou kunnen zappen tussen favoriete zenders.. Krijg een melding in IFranzy dat wegens een storing dit niet kan. Is dit afgeschermd of moet dit nog gaan werken eigenlijk?

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:51

Fiber

Beaches are for storming.

Hey Yogoi, leuk upgrade setje...... :P

nieuws: Cisco kondigt CRS-3-internetrouter aan voor isp's

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Yogoi schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:36:
Glashartmedia doet dat inderdaad.

Zo is vandaag het menu van de tv zenders weer veranderd.
"Ik zag vanavond dat het menu van het pluspakket is aangepast. Nu staan geloof ik alle zenders er wel in, dus dat is hardstikke mooi.. Het viel me op dat CNN en Al Jazeera, beide buitenlandse nieuwszenders, in verschillende menus staan: 1 in nieuws, de ander in buitenlands.. Maargoed, dat zijn details."

Het menu is inderdaad weer uitgebreid en verbeterd!
Op zich niet zo gek dat een zender in twee categorieën voor kan komen; een buitenlandse nieuwszender is dus een buitenlandse zender en een nieuwszender, de een zoekt bij de buitenlandse zenders en de ander zoekt bij de nieuwszenders. Misschien is het nog een tip om er een extra menu aan toe te voegen namelijk HD zenders. Dit is nameleijk ook eeen extra pakket en iemand die alleen in HD wil kijken heeft alles overzichtelijk bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nu nog ondertiteling die wel werkt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Nou, als de zenders in beide menu's voor zouden komen zou het inderdaad prima zijn. Maar nu staat de 1 in buitenlands en de andere in nieuws. En dat is verwarrend.

Wat er volgens mij nog gesleuteld moet worden aan de digitale tv:

- Werkende ondertitels
- Zenders die per 2 Maart beloofd zijn ook toevoegen aan het pluspakket (wordt aan gewerkt)
- Alle zenders die al wel beschikbaar zijn ook daadwerkelijk in het menu zetten. In de juiste categorie
- Mogelijkheid om een eigen zenderindeling te maken.
- IFranzy niet voor 50% maar helemaal werkend maken, of verwijderen.
- Uitzending gemist fixen (film pauzeren en verder gaan werkt niet goed, spoelen ook niet) of verwijderen.
- sbs gemist toevoegen, het liefst volledig werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacquesTrekhaak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-04-2023
Even voor de analoog TV kijkers, wat mij gisteravond opviel was dat bij Ned.2 het beeld meerdere keren vastliep (blokjes), waarna het zichzelf weer hersteld. Daarna loopt het beeld tijdelijk achter op het geluid.. Het betreft regio Nijmegen. Helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Laatst online: 21:40
Busje voor de deur, kabel word geschoten binnen 4 weken moeten we op glasvezel aan gesloten zijn! :D
(Dan kan het experimenteren beginnen!)

Ik hoop natuurlijk wel dat het sneller gaat, 1 ding wat ik niet snap. Moeten ze nog een keer een grote leiding aanleggen of schieten ze naar elk huis ook weer vanaf dat straat punt weer naar het volgende straat punt van een huis?

Heb de grote mannen ook maar een kopje koffie aangeboden, Ze verrichten goed werk. haha!

[ Voor 69% gewijzigd door Gangster93 op 10-03-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
Gangster93 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:41:
Busje voor de deur, kabel word geschoten binnen 4 weken moeten we op glasvezel aan gesloten zijn! :D
(Dan kan het experimenteren beginnen!)
Is de lijn dan gelijk actief? Hier in Enschede moesten we toendertijd nog maanden wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
kmichael schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:13:
[...]

Is de lijn dan gelijk actief? Hier in Enschede moesten we toendertijd nog maanden wachten.
Als je verbinding daadwerekelijk opgeleverd word dan duurt het tussen de 0 en 48 uur
(meestal maar enkele uren maarja soms duurt het langer)

maar wat Gangster93 schrijft is dat de kabel geblazen word, dan moet de verbinding nog opgeleverd worden.
vandaar die 4 weken neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54
kmichael schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:13:
[...]

Dat komt doordat (voor zover ik weet) in Enschede KPN de allereerste aanbieder is/was. Die laten hun klanten schandalig lang wachten omdat ze eerst monopolist worden in een gebied en vervolgens NIET kunnen leveren....

Terwijl in plaatsen waar XMS actief is de monteur dir de kabel in de meterkast komt brengen ook meteen een Genexis meebrengt en je, als je kiest om diensten af te nemen, je binnen 48 uur geactiveerd wordt....

Neu ben helemaal niet geirriteerd m.b.t. KPN. Het lijkt alleen maar zo O-)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Wilde schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 07:20:
Nou, als de zenders in beide menu's voor zouden komen zou het inderdaad prima zijn. Maar nu staat de 1 in buitenlands en de andere in nieuws. En dat is verwarrend.

Wat er volgens mij nog gesleuteld moet worden aan de digitale tv:

- Werkende ondertitels
- Zenders die per 2 Maart beloofd zijn ook toevoegen aan het pluspakket (wordt aan gewerkt)
- Alle zenders die al wel beschikbaar zijn ook daadwerkelijk in het menu zetten. In de juiste categorie
- Mogelijkheid om een eigen zenderindeling te maken.
- IFranzy niet voor 50% maar helemaal werkend maken, of verwijderen.
- Uitzending gemist fixen (film pauzeren en verder gaan werkt niet goed, spoelen ook niet) of verwijderen.
- sbs gemist toevoegen, het liefst volledig werkend.
Ben ik het geheel mee eens. T is jammer dat we moeten betalen voor een half product. "U heeft al lang genoeg gewacht" is de kreet op de propaganda folders, maar ondertussen wachten we nog steeds. Prutsers.

Trouwens weet iemand op welk nummer 13th street zit? Volgens de storingspagina zou hij al beschikbaar moeten zijn in t pluspakket maar ik kan m niet vinden.

Gr Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
rfbroek schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:49:
[...]
Trouwens weet iemand op welk nummer 13th street zit? Volgens de storingspagina zou hij al beschikbaar moeten zijn in t pluspakket maar ik kan m niet vinden.
13th Street is volgens dit lijstje geen onderdeel van het pluspakket. In dit andere lijstje staat hij nog wel. Dit is ook het lijstje dat per brievenbuspost bij mensen bezorgd werd.

Ook werd voor het basispakket Travel Channel geadverteerd. Deze zou op kanaal 243 moeten zitten maar lijkt, net als 13th Street, niet bechikbaar te zijn.

Edit: overigens suggereer ik niet dat deze twee zenders opzettelijk verwijderd zijn. Wellicht is het gewoon een foutje en worden de zenders binnenkort alsnog toegevoegd. Mischien kan Yogoi hier uitsluitsel over geven?

[ Voor 14% gewijzigd door ari3 op 10-03-2010 23:14 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Ik ben heel benieuwd. Scifi en 13th Street en MGM waren voor mij, samen met andere zenders, een belangrijke reden om mijn overstap naar Ziggo uit te stellen en toch het pluspakket eens te proberen.

Maar inderdaad, weer een teleurstelling.

Ik ben benieuwd hoe XMS ons gaat compenseren voor deze 11 dagen prutswerk. Ik vrees dat het niet bij deze 11 dagen gaat blijven.

/edit 13th street zou in het basispakket moeten zitten staat er hier:

http://www.xmsnet.nl/uplo...S%20basispakket%20DTV.pdf

[ Voor 17% gewijzigd door rfbroek op 11-03-2010 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik heb ook nog steeds geen Misdaadnet.... laat ik dat nou juist de moeite waard zijn om een pluspakket af te nemen.

Vandaag maar weer bellen, en mocht het dan vandaag niet werken, dan mogen ze het pluspakket weer naar basispakket omzetten.

BELOOFD HET DAN NIET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Laatst online: 01-09 12:38
Reactie van XMS support:
[Wij zijn bezig] om de optie voor 5.1 geluid toe te voegen voor de HDTV-zenders. Voor de standaardzenders zal 5.1 niet beschikbaar zijn. Deze optie zal beschikbaar gemaakt worden in een nieuwe firmware, welke tzt. automatisch in uw settopbox geladen zal worden. Helaas is niet bekend op welke termijn deze firmware beschikbaar is.
Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Krizna schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:52:
Reactie van XMS support:

[...]

Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren.
Wil je ook nog antwoord op je mail? (was hier nog niet aan toe gekomen)
want ik hoorde al dat je belde namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Goed dat men aan 5.1 geluid werkt. Het is vreemd dat men zegt dat het niet voor standaardzenders beschikbaar zal zijn. Ik vrees dat men de default stream van de HD-zenders naar Dolby Digital zet in plaats van MPEG audio. Hiermee heb je nog steeds geen keuze om zelf de audio te kiezen.

ProSieben is geen HD maar heeft wel 5.1 audio bij films. Waarom zou je dit niet beschikbaar maken? Het zit immers toch al in de stream.

Mij lijkt dat er gewoon vrije audiokeuze moet zijn zodat je Nederlands of Engels kunt kiezen op Cartoon Network. Ook is vrije audiokeuze een must voor myZen TV. Deze HD-zender heeft namelijk vier audiostreams:
1. Natuur (omgevingsgeluid)
2. Muziek
3. Meditatieinstructies in het Engels
4. Meditatieinstructies in het Frans

Zou toch jammer zijn als XMS/Glashart gaat bepalen welke audio je mag horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Het gaat er juist om dat het te kiezen is, niet dat 5.1 standaard word.

Het zit al in de stream maar via de firmware is het niet mogelijk voor gebruikers dit te selecteren.
Dat is waar Krizna het over heeft en waar deze CSDer het over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Net 5 minuten met XMSnet aan de telefoon gehangen om te vragen hoe het met de Misdaadnet kanaal is.
Er is nog geen update oftwel ze weten niet waneer misdaadnet geleverd zal worden.
Dit terwijl ik speciaal XMSnet gebeld om te vragen of als ik het pluspakket bestel ik ook direct misdaadnet krijg. Antwoord was ja, en ook bij de storingspagina was niets terug te vinden over het eventueel ontbreken van Misdaadnet.

Ik vroeg of het mogenlijk was kostenloos het pluspakket op te zeggen omdat ik eigenlijk het pluspakket heb genomen voor Misdaadnet. EN HET KAN GEWOON NIET.

Ze beloven je Misdaadnet zelfs als je telefonisch informatie inwint. vervolgens meld je het dezelfde avond aan bij XMSnet dat Misdaadnet niet werkt. Ik heb nu 3 dagen het pluspakket waar ik eigenlijk geen kut aan heb.

Ik kan in mijn xms me wel afmelden maar moet dan de gehele maand betalen, voor een dienst wat niet goed geleverd wordt. En dan zoals bij elke ISP of aanbieder. "u kunt altijd een klachtbrief sturen" bla bla bla" zo`n demotiveringsbeleid weet je wel.

XMSnet houdt je klanten tevreden, doe gewoon niet moeilijk of bied iets dan gewoon niet aan, en als klanten speciaal bellen of het betreffende kanaal actief is wees dan ook eerlijk en zeg geen JA als verkoop truuc maar gewoon, Nee meneer op dit moment is er een storing. Als ik dat wist had ik wel een paar weken gewacht.

Zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Peter R de Vries erop afsturen..... 8)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Speciaal voor MiK de storingssite even aangepast :)

Maar hier word aangewerkt. Ik denk dat deze spoedig beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
MiK schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:16:
Net 5 minuten met XMSnet aan de telefoon gehangen om te vragen hoe het met de Misdaadnet kanaal is.
Er is nog geen update oftwel ze weten niet waneer misdaadnet geleverd zal worden.
Dit terwijl ik speciaal XMSnet gebeld om te vragen of als ik het pluspakket bestel ik ook direct misdaadnet krijg. Antwoord was ja, en ook bij de storingspagina was niets terug te vinden over het eventueel ontbreken van Misdaadnet.

Ik vroeg of het mogenlijk was kostenloos het pluspakket op te zeggen omdat ik eigenlijk het pluspakket heb genomen voor Misdaadnet. EN HET KAN GEWOON NIET.

Ze beloven je Misdaadnet zelfs als je telefonisch informatie inwint. vervolgens meld je het dezelfde avond aan bij XMSnet dat Misdaadnet niet werkt. Ik heb nu 3 dagen het pluspakket waar ik eigenlijk geen kut aan heb.

Ik kan in mijn xms me wel afmelden maar moet dan de gehele maand betalen, voor een dienst wat niet goed geleverd wordt. En dan zoals bij elke ISP of aanbieder. "u kunt altijd een klachtbrief sturen" bla bla bla" zo`n demotiveringsbeleid weet je wel.

XMSnet houdt je klanten tevreden, doe gewoon niet moeilijk of bied iets dan gewoon niet aan, en als klanten speciaal bellen of het betreffende kanaal actief is wees dan ook eerlijk en zeg geen JA als verkoop truuc maar gewoon, Nee meneer op dit moment is er een storing. Als ik dat wist had ik wel een paar weken gewacht.

Zucht
We betalen bij XMS vooruit. De laatste factuur bevatte nog geen kosten voor het pluspakket. Als dit nu ineens wel gefactureerd gaat worden voordat er geleverd wordt wat er afgesproken is betaal ik dat deel niet.. Dat is makkelijk zat en goed te verdedigen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Yogoi schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:50:

Maar hier word aangewerkt. Ik denk dat deze spoedig beschikbaar zijn.
Dat zal :) maar snap je mijn punt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 21:50

swtimmer

Ontrafelt het leven!

MiK schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:08:
[...]

En aan "ik denk dat het snel beschikbaar is" heeft hij gok ik ook niet zoveel. Aangezien XMS dat wel voor meer dingen heeft gezegd + dat het niet erg concreet is (eigenlijk zegt het niets). Als jullie het in het pakket aanbieden mag ik er toch wel vanuit gaan dat het snel beschikbaar is, want waarom zou XMS het anders in het pakket hebben als je het niet kan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
MiK schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:08:
[...]

Yup maar daar kan ik niks aan veranderen.
Ik doe af en toe al veel meer dingen voor mensen op dit forum dan in mijn taken pakket zit, maar met klachten en betalingsdingen bemoei ik me niet.

ik heb alleen maar interesse in marketing (en laat deze opmerking maar zitten tenzij je dit topic al lang volgt ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
swtimmer schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:36:
[...]

En aan "ik denk dat het snel beschikbaar is" heeft hij gok ik ook niet zoveel. Aangezien XMS dat wel voor meer dingen heeft gezegd + dat het niet erg concreet is (eigenlijk zegt het niets). Als jullie het in het pakket aanbieden mag ik er toch wel vanuit gaan dat het snel beschikbaar is, want waarom zou XMS het anders in het pakket hebben als je het niet kan leveren?
Op dit forum ben ik een deel XMS en een deel "gebruiker"
Als ik alleen maar XMS zou zijn dan is het voor de meeste gebruikers hier ook bijna niet meer interessant zijn.

Ik kan je ook vertellen dat ik wel misdaadnet kan kijken, vandaar ook dat ik zeg dat ik vermoed dat het kort zal duren voordat dit werkt.
(de DTV naast mijn bureau is geen XMS lijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 21:50

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Yogoi schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:42:
[...]

Op dit forum ben ik een deel XMS en een deel "gebruiker"
Als ik alleen maar XMS zou zijn dan is het voor de meeste gebruikers hier ook bijna niet meer interessant zijn.

Ik kan je ook vertellen dat ik wel misdaadnet kan kijken, vandaar ook dat ik zeg dat ik vermoed dat het kort zal duren voordat dit werkt.
(de DTV naast mijn bureau is geen XMS lijn)
Je moet mijn berichten ook niet te negatief opnemen. Wij hebben tot op heden geen internet, telefoon of televisie (ook hd) problemen gehad. Het is meer dat een prachtig product als glasvezel teniet wordt gedaan door de knulligheid van XMS in voorlichting. Vooral het "liegen" of slecht voorlichten wat je hier in dit forum veel terugziet is erg jammer. Durf gewoon nee te zeggen als een klant wat vraagt en je geen concrete toezeggingen kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
De stream voor MisdaadNet is er al een aantal dagen. Hij zit gewoon nog niet in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Yogoi schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:50:
Je bent Travel Channel vergeten erbij te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
ari3 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 15:12:
[...]
Je bent Travel Channel vergeten erbij te zetten :)
echt niet ;)
ok eigenlijk wel maar deze staat er nu ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik zie jou hier niet als XMS helpdesk anders had ik je allang via hier gecontact, maar je reageert zo van. "speciaal voor mik storingspagina bla bla" tis voor iedereen, maar het is voor elke klant, Ik krijg zo het gevoel bij XMS dat dit soort weglatingen op de storingspagina een marketing kwestie is. Hoe eerder er inkomsten zijn hoe beter.

Ik ben redelijk te spreken hoor over XMS, internet is top telefonie heb ik maar gebruik ik niet (ata met 2 solcon sip accounts)en de Amnio, die af en toe vast staat maar over het algemeen gaat het redelijk

Volgen
Yogoi schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:36:
[...]

Yup maar daar kan ik niks aan veranderen.
Ik doe af en toe al veel meer dingen voor mensen op dit forum dan in mijn taken pakket zit, maar met klachten en betalingsdingen bemoei ik me niet.

ik heb alleen maar interesse in marketing (en laat deze opmerking maar zitten tenzij je dit topic al lang volgt ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Laten we hier geen ruzie maken en gewoon over XMS zaken praten.

Yogoi is hier voor contact met XMS, hij hoeft dit ook niet te doen.(We willen dit contact natuurlijk wel houden)

Edit: Yogoi kan aan sommige klachten ook niets doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Gangster93 op 11-03-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
Inderdaad respect voor elkaar.

Ik heb sinds dinsdag digitale TV van XMS en ben hier erg over te spreken! Kwaliteit is echt super! :9~
Ben momenteel bezig om het aan de praat te krijgen op mijn media center. Via VLC lukt het ontvangen prima. De dvblogic implementatie heb ik nog wat problemen mee.

Klopt het overigens dat alleen de STB van XMSNET een ip adres kunnen krijgen via het glasvezel netwerk op de tweede poort? Nu wijzigt het ip adres nog wel eens op de Amnio en moet ik hem ook aanpassen op mijn media center 8)7

Ik echt geweldig vinden als XMS "ondersteuning" (alleen op het signaal natuurlijk) voor Media center gewoon in hun standaard dienst verlening zou opnemen. Het enige wat ze hoeven te doen is DHCP open te zetten op het TV netwerk & de mu3 lijst met tv channels te publiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiked
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 15:30
Mn fiber werkt eindelijk :D nog niet de volle 50/50, maar dat test ik dit weekend nog wel. Eindelijk werkende fiber in Kerkelanden, Hilversum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:09
Ik wacht nog af op een brief... Lekker dat het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even persoonlijk.. al die ophef over misdaadnet... veel herhalingen,merendeel is 4:3 materiaal,oude afleveringen van oude series.
Bij Ziggo zit ie al sinds het begin,natuurlijk als ze zeggen dat ie er bij zit hoort ie er bij te zitten,maar verder is het qua materiaal echt helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Het gaat niet zozeer alleen om Misdaadnet, maar dat er een prutsproduct wordt geleverd voor de volle prijs.

Geen ondertitels, ontbrekende zenders, niet werkende teletekst, een slecht werkende en incomplete programmagids, geen werkende rtl en sbs gemist.

Er werden dingen beloofd, zie bovenstaand, en t wordt gewoon WEER niet geleverd. En dat is niet alleen nu, maar al jaren zo!

DAAR zijn we pissig om.

Wat mij ook opvalt is dat XMS zwijgt in alle talen of en wanneer er uberhaubt wat aan gedaan gaat worden. Das voor mij nog t ergste. Als je weet wat er speelt kan je nog geduldig zijn, maar ze laten je gewoon in het ongewisse.

Voorbeeldje: Er staat al 11 dagen lang "wij verwachten dat deze zenders binnen 2 weken worden toegevoegd". Zo lust ik er nog een paar, ALS er al binnen 2 weken wordt geleverd zijn we ondertussen al bijna 4 weken verder. Hoe kan je zoiets nog serieus nemen?

Telefonie is onbetrouwbaar, de helpdesk zelf doet t momenteel ook al niet meer vanwege een storing, en in Nijmegen werken de diensten helemaal niet meer.

Dat is toch puur amateurisme. Nogmaals, toen xms begon kon je begrijpen dat er aanloopproblemen zouden zijn, maar dit is al jaren gewoon niks minder dan ordinair gepruts met valse beloftes.

Volgende maand zit ik met alle diensten bij Ziggo en ik ga deze maand vol ellende uit principe niet betalen.

Ik zal iedereen die naar XMS vraagt het ten sterkste afraden! :( :( :(

Gr Ronald.

[ Voor 41% gewijzigd door rfbroek op 11-03-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Ik wil er toch nog tegen in gaan,

In de eerste zin meld je dat je de volle prijs betaald, dit kan in sommige gevallen zo zijn maar in ons geval betalen we minder dan bij UPC.

Ze zijn er natuurlijk mee bezig en alles heeft wat tijd nodig, de eerste prioriteit was het zenderpakket nu komt de rest nog! Dat ze er mee bezig zijn geloof ik graag en wil ik ook geloven.

XMS zwijgt niet in of er wat aan word gedaan, dit word gedaan maar op welke termijn kunnen ze niet vertellen.

Internet is goed, digitale televisie word aan gesleuteld, telefonie loopt al een lange tijd vrij aardig(Ik hoor vanuit onze woonplaats in ieder geval nog geen klachten).

Service is goed, alleen je moet de goede mensen kennen of weten te vinden.

Afraden is dan alleen voor de digitale televisie begrijp ik? ;) (Waar ze mee bezig zijn!)

[ Voor 5% gewijzigd door Gangster93 op 11-03-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Grappig, ik wil mensen juist XMS aanraden :+.

Sterker nog, ik zit al maanden te wachten tot ze hier in Almere Stad ook eens kunnen komen leveren en zou zo vol vertrouwen een abonnement bij ze aan gaan..... Misschien doordat ik gewoon vanuit een ander perspectief kijk.

Namelijk dat van UPC en van KPN (waar ik nu zit) en waar je, los van het feit dat je een hele bult zenders hebt met een aardige beeldkwaliteit, je nou ook niet bepaald gepamperd wordt in goede service... om van vrijheid om je eigen apparatuur te gebruiken nog maar te zwijgen.

Ik zie XMS dus vooral als een provider waar je voor een (in vergelijking met KPN EN UPC) erg mooie prijs een super internetverbinding krijgt, waar telefonie het (eindelijk?) goed lijkt te doen en waar je standaard een masterlijk pakket aan standaardzenders analoog en straks ook in dvb-c kwaliteit krijgt. Vooral dit laatste is iets wat op dit moment alleen maar XMS, Concepts en Lijbrandt kunnen leveren en ik kan je zeggen: Ik ken nog genoeg mensen die ivm meerdere TV's in huis de KPN-achtige aanbiedingen verwensen om die belachelijke settopbox huur prijzen.

De IPTV dienst wordt druk aan gesleuteld en ik kan je garanderen: Deze is reeds op veel punten beter dan bv. die van KPN, hoewel ze op het gebied van samenhang en PVR functies inderdaad nog wel even te gaan hebben. Om je dan druk te gaan maken om een paar lullige zenders (ok, ok.... principes, ik begrijp je wel :P ).

Op uiitzendinggemist en PVR functies na levert XMS reeds een IPTV dienst die voor mij veel aantrekkelijker zou zijn dan wat ik nu bij KPN (of Tweak of Plinq, lees: KPN, KPN of KPN) krijg.....

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 12-03-2010 00:01 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
[quote]rfbroek schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:51:
Het gaat niet zozeer alleen om Misdaadnet, maar dat er een prutsproduct wordt geleverd voor de volle prijs.

DAAR zijn we pissig om.

Je bedoelt waarschijnlijk "daar ben ik pissig om"
Je spreekt voor jezelf en hoeft anderen jouw mening niet op te leggen!
Al geruime tijd worden er een hoop zenders gratis doorgegeven, sinds 1 maart niet meer maar daarmee is het pakket ook aanzienlijk uitgebreid. Okë niet als werkt nog optimaal maar je merkt ook dat er dagelijks verbeteringen zichtbaar zijn. Voor uitbreidingen en verbeteringen is geld nodig m.a.w. met jouw hele kleine investering werk je mee aan een beter product. En ja Rome is ook niet op een dag gebouwd, Ziggo, UPC en KPN waren ook niet vanaf het eerste moment perfect (als ze dat nu al zijn). En daarnaast ben je vrij om wel of geen plus pakket af te nemen of klant te worden of blijven van XMS. Hier is een groepje zeer kritische mensen en het is goed om XMS scherp te houden maar het gros is nu al tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Misschien kennen jullie de providertest van de consumentenbond waarin de consumentenbond vele providers met elkaar vergelijkt. Ik heb me er al een paar keer kwaad over gemaakt dat de glasvezelverbindingen hier niet aan bod komen maar sinds februari is het ook mogelijk als glasvezelgebruiker je bevindingen door te geven aan de consumentenbond.Twee voordelen; het zet glasvezel beter op de kaart en het houdt XMS scherp.

Je kunt je aan melden via toegevoegde link: https://internetpanel.consumentenbond.nl/providermonitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
wiebo66 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 01:44
Je bedoelt waarschijnlijk "daar ben ik pissig om"
Je spreekt voor jezelf en hoeft anderen jouw mening niet op te leggen!
Ik spreek voor mij en mijn vriendin. En ik heb de indruk dat er meer mensen teleurgesteld zijn.

Bij Ziggo heb ik voor 61 euro per maand hetzelfde totaalpakket met extra zenders, alleen dan werkt het wel (en dat weet ik uit ervaring).

Internet is wat trager maar nog snel genoeg voor mij, telefonie is betrouwbaarder, gratis nieuwsserver.

Ik was XMS gebruiker van het eerste uur (Soest) en ik heb de kwaliteit en klantenservice zienderogen zien dalen.

Als jij je ogen wil sluiten voor alle problemen moet je dat vooral doen. Ik weet waarover ik spreek na een aantal jaar XMS.

Bovendien - als het de bedoeling was dat er nog moest worden gesleuteld hadden ze niet moeten pretenderen goede kwaliteit te leveren, altijd weer die beloftes en steeds weer niet nakomen.

Daar ben ik ziek van ja.

[ Voor 7% gewijzigd door rfbroek op 12-03-2010 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Bij Xms heb je ook gewoon een gratis nieuwsserver dus dat als argument gebruiken is een beetje krom...
Ik was XMS gebruiker van het eerste uur (Soest) en ik heb de kwaliteit en klantenservice zienderogen zien dalen.
Waar heb je dat gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pieterbas12 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 09:30:
Bij Xms heb je ook gewoon een gratis nieuwsserver dus dat als argument gebruiken is een beetje krom...

[...]
met 512 kb snelheid.. wil je meer dan moet je bij betalen.. 512 kb.. dat is een avi film in ongeveer 1 dag.. dat noem ik geen server daarom gebruik ik hem niet.
Dat mensen teleurgesteld zijn geloof ik, er is gisteren hier met de bewonersgroep en Portaal weer een gesprek over geweest welke weer naar Reggefiber zal gaan.
Dat ondertiteling niet werkt is simpel, een hoop zenders maakten voor kort gebruik van teletekst ondertiteling maar dat gaf altijd de hinderlijke balk.
Er zijn 2 opties: DVB ondertiteling en daar kiezen de meeste zenders nu voor, een DVB wordt als bitmap verzonden,een plaatje,gevolg is dat je die ondertiteling een bepaalde kleur kan geven,een bepaalde schaduw,je kan de plaats bepalen waar ie komt,enz..
En die ondertiteling waar al die zenders op overstappen wordt door de amino niet ondersteund.
Althans wel in de hardware maar niet in de software.
Een derde optie is wat Ziggo en upc doen, in het ontvangststation wordt de dvb ondertiteling opgevangen en in het beeld gemixt en daarna pas naar de klant doorgestuurd.
Dit omdat de alleroudste type digitale decoders (alle nieuwe ziggo decoders van zeg 2 jaar oud en tv's met ingebouwde decoder kunnen het zelf) ook geen dvb ondertitels ondersteunen.

Je kan 2 dingen doen, omdat de hardware het wel ondersteund kun je de decoder uit zetten en van de stroom afhalen.
Je pakt de afstandsbediening en blijft de knop MENU indrukken waarbij je de decoder weer van stroom voorziet,blijf de menu toets ingedrukt houden !!!
Je komt dan in het service menu van de decoder ( ook wel het witte menu genoemd) waar je ondertiteling aan kan zetten.
Men heeft liever niet dat je daar in komt want je kan ook settings activeren waardoor je je decoder verknalt.
Optie 2 is,dat reggefiber/glashart media net als de grote broertjes, de dvb ondertiteling afvangt en in het signaal als zichtbaar beeld meestuurt.
Optie 3 zou een aanpassing in de firmware zijn waardoor iedereen de ondertitels aan kan zetten zonder in het service menu instellingen te doen zoals de Ziggo decoders doen.

[ Voor 0% gewijzigd door Nick39 op 12-03-2010 11:04 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@Nick39,

Kijk de nieuws server is dan niet zo snel, Maar je hebt er wel een ;) En hoe snel is die gratis nieuws server van ziggo dan? Ik niks staan hier over: https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/extra/

[ Voor 44% gewijzigd door White_Collar op 12-03-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nick39 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:01:
..........
Optie 3 zou een aanpassing in de firmware zijn waardoor iedereen de ondertitels aan kan zetten zonder in het service menu instellingen te doen zoals de Ziggo decoders doen.
Wat natuurlijk de enige goede optie is. Al de andere zijn work-arounds. Zal ook best wel een keer komen, de vraag is alleen wanneer. O-)

In hoeveel jaar wordt zo'n Amino eigenlijk afgeschreven...? (En kunnen we dus weer iets nieuws kopen....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
rfbroek schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 07:29:
[...]

Ik spreek voor mij en mijn vriendin. En ik heb de indruk dat er meer mensen teleurgesteld zijn.

Bij Ziggo heb ik voor 61 euro per maand hetzelfde totaalpakket met extra zenders, alleen dan werkt het wel (en dat weet ik uit ervaring).

Internet is wat trager maar nog snel genoeg voor mij, telefonie is betrouwbaarder, gratis nieuwsserver.

Als jij je ogen wil sluiten voor alle problemen moet je dat vooral doen. Ik weet waarover ik spreek na een aantal jaar XMS.

Bovendien - als het de bedoeling was dat er nog moest worden gesleuteld hadden ze niet moeten pretenderen goede kwaliteit te leveren, altijd weer die beloftes en steeds weer niet nakomen.

Daar ben ik ziek van ja.
Je bent echt niet de enige die er zo over denkt hoor. Het meerendeel van de mensen bij mij in de buurt die ik jaren geleden XMS aanpraatte hebben er min of meer spijt van. Het Internet werkt top, daar valt niet over te twisten. Maar goh het lijkt wel alsof we xms voor internet de hemel in moeten prijzen, omdat ze 1 werkende dienst hebben. De rest werkt gewoon *niet*. Analoge tv is al jaren bijzonder brak. Dit wordt ontkent en afgeschoven tot de leverancier Hertzinger aan de kant wordt gezet Vanaf dat moment is het ineens wel onderkent en moet het heel snel beter worden... we wachten hier nog steeds..

Er gaan betalingen verkeerd. Het terugsturen van de digitale HD ontvanger voor pilot users is voor een aantal helemaal verkeerd gegaan (toch een factuur sturen). Telefonie ligt er veel te vaak uit voor een professionele dienst.. Hoe lang kan ik nog door gaan ;)

Ik zit ook nog steeds bij XMS hoor dus ergens moet ik niet zeuren verder.. Maar geloof me je bent echt niet de enige die er zo over denkt. Het is tot de dag van vandaag niet professioneel, kan er weinig anders van maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Optie 3 zou inderdaad de beste optie zijn, maar dat vergt nogal een behoorlijke tijd of logistieke operatie om zo ver te komen:

Als optie 2 bv. al in gebruik is, dus de ondertiteling zit ingebakken in het beeld, dan zou je dubbele ondertiteling krijgen als je het op je Amino (of andere settopbox whatsoever) ook aan kan zetten. Dat zou betekenen dat de provider dus eerst naar iedere abonnee een settopbox moet distribueren waarmee je de ondertiteling aan kan zetten en vervolgens het 'in bakken' van de ondertiteling uit de video-stream stoppen.....

Overigens, als XMS optie 3 zou implementeren, dan zouden ze in glasvezel land de eerste zijn. De andere grote partij, KPN, heeft namelijk nog helemaal niets wat op ondertiteling- of audiotrack-selectie lijkt.

Dus waarom mensen hier het nu XMS ineens zo aanrekenen....

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 12-03-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijdje geleden heb ik al aangegeven dat soms het eerste deel van het telefoongesprek wegvalt.
Komt er dus op neer dat je vaak niet de naam hoort van degeen die je belt.
Dus het gesprek begint dan met hallo.. hallo.. ben je der.
Dit geval heb ik een aantal weken geleden al eerder gemeld en zodat ik weet meerdere.
Maar tot op heden is dit nog niet opgelost.
Het is begonnen rond die tijd dat nummerweergave weer juist werkte.

Om duidelijkheid te krijgen, herkennen meer mensen dit probleem ?

@ Yogoi > weet jij hier meer vanaf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 11:29

The Wizard

Moderator Mobile
Wilde schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:52:
[...]

Je bent echt niet de enige die er zo over denkt hoor. Het meerendeel van de mensen bij mij in de buurt die ik jaren geleden XMS aanpraatte hebben er min of meer spijt van. Het Internet werkt top, daar valt niet over te twisten. Maar goh het lijkt wel alsof we xms voor internet de hemel in moeten prijzen, omdat ze 1 werkende dienst hebben. De rest werkt gewoon *niet*. Analoge tv is al jaren bijzonder brak. Dit wordt ontkent en afgeschoven tot de leverancier Hertzinger aan de kant wordt gezet Vanaf dat moment is het ineens wel onderkent en moet het heel snel beter worden... we wachten hier nog steeds..

Er gaan betalingen verkeerd. Het terugsturen van de digitale HD ontvanger voor pilot users is voor een aantal helemaal verkeerd gegaan (toch een factuur sturen). Telefonie ligt er veel te vaak uit voor een professionele dienst.. Hoe lang kan ik nog door gaan ;)

Ik zit ook nog steeds bij XMS hoor dus ergens moet ik niet zeuren verder.. Maar geloof me je bent echt niet de enige die er zo over denkt. Het is tot de dag van vandaag niet professioneel, kan er weinig anders van maken...
Maar dit geld niet voor alle XMS gebieden, hier in Zeewolde is de analoge tv top, telefonie werkt hier goed (nog niet meegemaakt dat het eruit ligt). DTV kan nog beter, deze huidige tekortkomingen (missende ondertitels, missende zenders) hadden ze ook voor die tijd kunnen oplossen. Maar ik vergeef het ze.

De mensen zijn veel te kritisch tegenwoordig, voor een dubbeltje op de eerste rij zitten met 1e klas service. Dat is gewoon niet het geval. Zoals al eerder werd aangegeven, KPN/UPC/Ziggo zijn al jaren grote spelers en die hebben ook lang niet al hun zaakjes goed voor elkaar. Hetzelfde voor XMS, ze maken ook fouten, maar als ze die corrigeren ben ik weer blij. Ik zie vooruitgang en dat bijv. de helpdesk slechter wordt, tsja, bij het groeien van een bedrijf wordt het contact onpersoonlijker.

1 klein puntje waar ik nog wel last van heb, ik krijg nog steeds geen nieuwsbrieven :P. En de helpdesk neemt niet eens de moeite om er naar te kijken. "U neemt diensten af dus u krijgt de nieuwsbrief". Niet dus...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
De nieuwsbrief heb ik ook nog nooit gehad. de facturen altijd wel netjes (dat is ook meteen de enige mail die ik op dat account ontvang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

milenko79 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:48:
De nieuwsbrief heb ik ook nog nooit gehad. de facturen altijd wel netjes (dat is ook meteen de enige mail die ik op dat account ontvang).
Hier hetzelfde. Volgens de helpdesk gebruiken ze dezelfde mailinglist, maar blijkbaar gaat daar toch iets fout. Boeit ook verder niet, zoveel bijzonders staat daar nou ook weer niet in, ik lees het nieuws hier wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwsbrief heb ik ook nog nooit gehad.
Ben even aan het vogelen geweest, voor degeen die nog geen nieuwsbrief ontvangt.
Ga naar deze link http://www.graphicmail.nl...SID=4&HitID=1247040174616 en vink daar de nieuwsbrief aan.
Er staat wel bij nog "december" maar ik denk dat dit gewoon wijzigd zodra er een nieuwe nieuwsbrief is.
Je kan het licht proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij downloaden 1 film van 4,8 Gb in 2 uur met gratis server van xms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:22:
Wij downloaden 1 film van 4,8 Gb in 2 uur met gratis server van xms
Dus ongeveer met een download van 700 kb/s... Dat is ok voor een "gratis" newsserver :)

[ Voor 3% gewijzigd door Dwazer op 12-03-2010 13:30 . Reden: Herbereken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm... dat is dan wel weer het mooie van Tweak... daar krijg je gewoon gratis 100 mb/s account op hun usenet dienst bij :). Is ook het enige voordeel, en de prijs van het abonnement zelf. Verder is het net zo 'bagger' en met Experiabox beperkingen als bij KPN.

Nee, dan toch liever XMS.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Niet online
Zijn er plannen bij XMS om de mail via IMAP beschikbaar te stellen?

Heb me aangemeld voor digitale tv via mijn.xms. Hoe lang duurt het voordat dit actief wordt?

[ Voor 41% gewijzigd door Mrbeam op 12-03-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
eymey schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:36:
Hmmm... dat is dan wel weer het mooie van Tweak... daar krijg je gewoon gratis 100 mb/s account op hun usenet dienst bij :). Is ook het enige voordeel, en de prijs van het abonnement zelf. Verder is het net zo 'bagger' en met Experiabox beperkingen als bij KPN.

Nee, dan toch liever XMS.... ;)
Tweak daadwerkelijk zo slecht? Heb er net een abbo afgesloten omdat XMS (nog) niet te leveren valt op mijn adres :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

pieterbas12 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:42:
@Nick39,

Kijk de nieuws server is dan niet zo snel, Maar je hebt er wel een ;) En hoe snel is die gratis nieuws server van ziggo dan? Ik niks staan hier over: https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/extra/
4 threads van 512 Kb ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Hier net zo

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-01-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:32:
Een tijdje geleden heb ik al aangegeven dat soms het eerste deel van het telefoongesprek wegvalt.
Dit geval heb ik een aantal weken geleden al eerder gemeld en zodat ik weet meerdere.

Bij mij idem dito. Erg vervelend probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
Mrbeam schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:02:
Zijn er plannen bij XMS om de mail via IMAP beschikbaar te stellen?

Heb me aangemeld voor digitale tv via mijn.xms. Hoe lang duurt het voordat dit actief wordt?
Bij mij was het binnen 15 minuten actief en de stb kreeg ik binnen 2 werkdagen.

Nieuwsbrief? Welke nieuwsbrief 8)7 ?

[ Voor 5% gewijzigd door Riddler85 op 12-03-2010 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hurman schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 17:00:
[...]

Bij mij idem dito. Erg vervelend probleem!
Jazeker, probleem komt bekend voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 20:36
Klopt het dat National Geographic nog niet beschikbaar is in HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Krishly schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:21:
Klopt het dat National Geographic nog niet beschikbaar is in HD?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Dus jullie hebben allemaal (ok tot nu toe 3 mensen) last van het feit dat de eerste 0-3 sec niet hoorbaar zijn tijdens het telefoongesprek?

is dit inkomend of uitgaand?
packetfront of genexis (modem dus) ?

dan ga ik er maandag even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Het telefoneren via XMS heb ik links laten liggen. Maak gebruik van budgetphone icm voipbuster geconfigureerd op een ATA en dat werkt super. (en goedkoop) Die nieuwsbrieven ontvang ik ook niet dus de administratie lijkt me niet goed ingeregeld.

Hoe zou er worden getest bij XMS, zodat 9 van de 10 fouten eruit worden gehaald voordat de klant van zijn diensten gebruik kan maken? Een klein foutje, zoals onder https://mijn.xmsnet.nl --> belgegevens --> instellingen waarmee je terug naar de hoofdpagina gaat (zoals op de andere subpagina's) is er nog steeds niet uitgehaald.

Ik refereer hier aan de link "instellingen" wat eigenlijk "terug" zou moeten zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door marigo op 12-03-2010 22:07 . Reden: Refereer aan de link instellingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:32:

JA !!!! soms zit ik te luisteren en zegt de persoon aan de andere kant geergerd HALLO... of ik hoor een open lijn en ga zelf hallo roepen,dan blijkt dat ze hun naam al genoemd hebben !
@Eymey je activeert niet dubbel ondertiteling.
Als de ondertitels door de provider in het beeld gemixt zijn ontbreekt ie als losse dvb ondertiteling in de stream en wordt dus niet weergegeven ook al staat die optie in het "witte menu" aan.
Je moet de DVB ondertiteling zien als een apart signaal in de stream,zoals je meerdere geluids sporen mee stuurt.
De amino weet wel hoe ie dat er uit moet halen,maar doet dat alleen als er feitelijk opdracht toe gegeven wordt in het gewone menu.
Nadeel is dat het nob/technicolor ook aan het spelen is met dvb subtitle streams maar dan voor doven en slechthorenden.
Die hoort de flag "hearing impaired" mee te krijgen.
De amino software ( ook in het witte menu niet) kan geen onderscheid maken tussen gewone dvb subtitles en Hearing Impaired dvb subtitles en dan zou je dus bij Ned 1,2 en 3 en de BBC altijd ondertiteling in beeld hebben bestemd voor doven en slechthorenden.
De Ziggo decoders en mijn samsung tv met ingebouwde decoder kunnen dat verschil wel zien.
De amino niet en dat zal dus ook de reden zijn waarom het standaard uit staat.

Helemaal technisch gesproken mag Ziggo ( en ik weet niet of upc het ook doet) ook die ondertiteling er niet in muxen omdat ze dan het beeld veranderen,ze mogen het alleen doorgeven zoals ze het krijgen,en dat is met ondertitels in de stream.
Het wordt getolereerd.

Er zou dus voor de amino nieuwe firmware uit moeten komen die de "hearing impaired" dvb subtitling kan onderscheiden en door glashart zou een aanpassing in de middleware moeten komen die het mogelijk maakt een van de twee opties uit dan wel in te schakelen.
Helaas knoeit het NOB soms een beetje en verschijnt toch opeens hearing impaired subtitling in beeld die ze dan per ongeluk de flag van gewone dvb tekst hebben gegeven.
Ik kan je verzekeren dat Lingo er zo niet uit ziet want per partij wordt met een aparte kleur gewerkt en dan staat er bv in het geel in beeld, "publiek klapt" .

Lang verhaal voor, in de firmware is ondersteuning voor gewone dvb-c ondertiteling, in de glashart middleware niet.
Er moet dus voor het onderscheid voor doven en slechthorenden en gewone dvb ondertiteling een verandering in de firmware komen,en een mogelijkheid in de middleware, en dan zou er in de middleware ook nog een optie moeten komen om per kanaal te beslissen of je dvb subtitles wil of niet.
De bbc zet zijn hearing impaired als gewone dvb subtitling in beeld en als je de optie in de middleware ook aan kon zetten dan heb je op alle BBC kanalen doven ondertitels.
Maar nooit dubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:44:
Dus jullie hebben allemaal (ok tot nu toe 3 mensen) last van het feit dat de eerste 0-3 sec niet hoorbaar zijn tijdens het telefoongesprek?

zowel inkomend als uitgaand.
packetfront

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Ik ook en dus vorige week gemeld bij de klantenservice, kreeg een 2elijns aan de lijn die het zou uitzoeken. Nooit meer wat gehoord uiteraard.

Zelfde met mijn vraag over de ondertitels, ik zou deze week worden terugggebeld - nooit meer wat gehoord uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inkomend en uitgaand. Packetfront.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

4 dus want ik heb dit diverse keren al gemeld,het gaat op een gegeven moment wel weer weg maar de duur van de stilval is nu wel langer als eerder.
In en uitkomend, packetfront.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 11:29

The Wizard

Moderator Mobile
Hier geen telefonie problemen, Genexis. Dus misschien een packetfront probleem?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Nick39: Ik snap wat DVB-c ondertiteling inhoudt en hoe het werkt ;). Had me alleen ff niet gerealiseerd dat door het introduceren van ondersteuning hiervoor in de firmware en het aan te zetten als het erin zit (via instellingen), er nog geen man overboord is :).

Omdat Glashart (of welke TV provider dan ook) er gewoon voor zou kunnen kiezen om OF het signaal met ondertiteling ingebakken door te kunnen geven, OF met de aparte subtitle streams erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier ook last van.

Packetfront inkomend en uitgaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamsie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-05-2022

Packetfront inkomend als uitgaand.
Alleen lijkt het meer voor te komen bij uitgaande gesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Niet online
eymey schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:59:
@Nick39: Ik snap wat DVB-c ondertiteling inhoudt en hoe het werkt ;). Had me alleen ff niet gerealiseerd dat door het introduceren van ondersteuning hiervoor in de firmware en het aan te zetten als het erin zit (via instellingen), er nog geen man overboord is :).

Omdat Glashart (of welke TV provider dan ook) er gewoon voor zou kunnen kiezen om OF het signaal met ondertiteling ingebakken door te kunnen geven, OF met de aparte subtitle streams erbij.
Inbakken van subs kan enkel dmv reencoding en levert dus altijd kwwliteitsverlies op. Gewoon aanbieden als dvb-subs en dmv de settopbox laten weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-01-2023

Bij mij ook packetfront. Zowel uitgaande als (in mindere mate) inkomende gesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mrbeam schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 15:49:
[...]

Inbakken van subs kan enkel dmv reencoding en levert dus altijd kwwliteitsverlies op. Gewoon aanbieden als dvb-subs en dmv de settopbox laten weergeven.
Tsja, vertel dat maar eens aan de aanbieders van DTV :D. Zowel IPTV als DVB ondersteunen het (volgens mij heb je bij IPTV ook gewoon precies dezelfde Transport Streams als bij een DVB medium), maar ik ken haast geen enkele aanbieder die het ook op een dusdanige manier aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 22:51:
[...]

zowel inkomend als uitgaand.
packetfront
Vandaag even goed opgelet.
Het is inderdaad meest bij de uitgaande gesprekken, en soms inkomende.
Pagina: 1 ... 6 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.