XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 26 Laatste
Acties:
  • 161.837 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:09
Even alvast om uit te zoeken en ik daar nog geen informatie over heb kunnen vinden.
Ik wil graag mijn glasvezelverbinding gaan gebruiken maar XMS kan nog niet leveren (zie eerder) Tweak kun je per maand opzeggen, dus misschien ga ik die eerst maar proberen.
Alleen, hoe gaat dat met overstappen tussen verschillende providers. Ben ik dan lang offline? Is er al iemand die hier iets van weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krizna schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:41:
[...]Misschien moet Krizna toch maar naar de XMS-meeting met Folkert, ook al ik hij niet zo technisch onderlegd als sommige andere gewaardeerde Tweakers hier...
Hoef je ook echt niet technisch voor onderlegd te wezen hoor.
Het is ook niet de bedoeling dat er alleen maar technisch word gebabbeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
@Krizna:
Ik check het even voor je. Zo ver mij bekend ligt het aan de aanvoer. Dus als de zender het doorgeeft dna geven wij eht door.
Maar dat ga ik even voor je controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Yogoi schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 12:43:
@Krizna:
Ik check het even voor je. Zo ver mij bekend ligt het aan de aanvoer. Dus als de zender het doorgeeft dna geven wij eht door.
Voor sommige zenders wordt inderdaad Dolby Digital 5.1 doorgegeven, dat is het probleem ook niet. Het probleem is dat de STB dit decodeert en weergeeft als stereo PCM audio.

Als je in het witte menu (daar is ie weer) "PCM audio only" uitvinkt dan krijg je netjes Dolby Digital 5.1 op zenders dit hebben. De STB kan het dus wel, er is alleen geen nette menu optie om output als Dolby Digital te kiezen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
ok. ik ga ze dan even opnieuw vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
barryl schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 00:58:
Het lijkt erop dat het 'witte' menu op de 130M is uitgeschakeld ?!? Als ik tijdens het booten op de menu-knop druk, dan krijg ik heel even het menu te zien, vervolgens verdwijnt het weer. Tenslotte laat de Amino Ned 1 zien. Heeft iemand dat witte menu op een 130M getoverd ? Zo ja, op welke manier ?
Haha dan heb je te vaak gedrukt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Doen jullie dit alleen met de 130m's of ook de 110?

(ik ben beetje mee aan het testen hier ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Yogoi kun jij iets meer vertellen toevallig over de planning van het aansluiten in Hilversum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Camiel schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 12:16:
Even alvast om uit te zoeken en ik daar nog geen informatie over heb kunnen vinden.
Ik wil graag mijn glasvezelverbinding gaan gebruiken maar XMS kan nog niet leveren (zie eerder) Tweak kun je per maand opzeggen, dus misschien ga ik die eerst maar proberen.
Alleen, hoe gaat dat met overstappen tussen verschillende providers. Ben ik dan lang offline? Is er al iemand die hier iets van weet?
Voor het opzeggen van je huidige abbo bij je ISP momenteel, dien je een verzoek in te dienen bij hun.

Je kan ervoor kiezen de dag van de monteurkomst het contract te beeindigen, maar kan ook een overlap nemen als je er iets meer aan uit wilt geven (Ik neem een overlap. Als in: Zeg pas op op het moment dat de Glas verbinding 100% werkt. Tot die tijd heb ik 2 internet lijnen (en ja, dus ook dubbele kosten) :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Dat doe ik ook wat overstappen betreft van ADSL (Tele2) naar Glas. Alleen misschien dus daarna nog eens wisselen van Glas (tweak) naar Glas (XMS)... Hoe snel gaat dat. Lees dat daar dan weer weken tussen kan zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54
Euhm, Camiel heeft het in dit geval waarschijnlijk over "overstappen van glas aanbieder naar glas aanbieder". En eigenlijk ben ik daar ook wel benieuwd naar, want ik zit met hetzelfde Dilemma.

Aangezien XMS erg traag is met het nemen van een beslissing over verdere uitrol in Almere (dom, want ik hoor erg veel geluiden van mensen die nog steeds XMS zouden verkiezen boven Tweak), wil ik voorlopig ook met Tweak beginnen.....

Edit: Weken hoop ik zeker niet! Aangezien Glashart in beide gevallen het netwerk beheert moet het een peuleschil zijn om op de dag van overstap de aansluiting van je huis gewoon om te 'patchen' in de POP,

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 05-03-2010 14:35 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Camiel schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:29:
Dat doe ik ook wat overstappen betreft van ADSL (Tele2) naar Glas. Alleen misschien dus daarna nog eens wisselen van Glas (tweak) naar Glas (XMS)... Hoe snel gaat dat. Lees dat daar dan weer weken tussen kan zitten!
eymey schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:34:
Euhm, Camiel heeft het in dit geval waarschijnlijk over "overstappen van glas aanbieder naar glas aanbieder". En eigenlijk ben ik daar ook wel benieuwd naar, want ik zit met hetzelfde Dilemma.

Aangezien XMS erg traag is met het nemen van een beslissing over verdere uitrol in Almere (dom, want ik hoor erg veel geluiden van mensen die nog steeds XMS zouden verkiezen boven Tweak), wil ik voorlopig ook met Tweak beginnen.....

Edit: Weken hoop ik zeker niet! Aangezien Glashart in beide gevallen het netwerk beheert moet het een peuleschil zijn om op de dag van overstap de aansluiting van je huis gewoon om te 'patchen' in de POP,
Ja, op die manier... Verkeerd gelezen, sorry... 8)7

OT: Dat mag toch geen weken duren? En zou je huidige ISP geen melding krijgen dat je als consument overstapt naar een andere ISP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Ik zal het straks vragen in het XMS huis in Hilversum, ze sluiten wel zo traag aan dat dit me een betere oplossing lijkt.. Alleen analoge TV (of IPTV of DVB-C) heb ik nodig om op te nemen op mijn MediaCenter maar voor al deze mogelijkheden heeft KPN (Tweak) geen mogelijkheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:02:
Doen jullie dit alleen met de 130m's of ook de 110?

(ik ben beetje mee aan het testen hier ;))
Het kan met beide Emiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Camiel schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:59:
Ik zal het straks vragen in het XMS huis in Hilversum, ze sluiten wel zo traag aan dat dit me een betere oplossing lijkt.. Alleen analoge TV (of IPTV of DVB-C) heb ik nodig om op te nemen op mijn MediaCenter maar voor al deze mogelijkheden heeft KPN (Tweak) geen mogelijkheden!
Om precies die reden heb ik ook liever XMS: KPN/Tweak biedt geen analoog/dvb-c signaal (hoewel dat via Glashart zo moet kunnen) en met IPTV zelf kan je ook niets omdat alles encrypted is.

Maar ook wel een heel belangrijke reden is dat je bji XMS gewoon je eigen router direct aan de Genexis kan hangen, in tegenstelling tot KPN/Tweak waar je standaard een dichtgetimmerde 'router' krijgt. Zij werken het plaatsen van eigen apparatuur gelukkig niet actief tegen maar vergemakkelijken het ook niet door gewoon de gegevens vrij beschikbaar te maken.

En ja ja, ik weet het "support en zo", maar dat is natuurlijk gewoon onzin. Je kan gewoon die gegevens verstrekken onder het motto "Wij leveren hier geen support op, we zorgen alleen dat de infra werkt. Support leveren we alleen op de meegeleverde r outer".

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
dan moet ik beter spammen op de 110 dan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je straks zo ([Mediaplayer] Conceptronic YuiXX) Conceptronic Yuixx koop heb je geen set top box meer nodig ( behalve als je Hyves en zoover wil.) Digitale tv en uitzending gemist- IPtv en nog veel meerdit is gewoon een alles in 1 apparaat

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 15:17:
dan moet ik beter spammen op de 110 dan denk ik.
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 15:53:
Als je straks zo (http://www.hardware.info/...nceptronic_Yuixx_preview/) Conceptronic Yuixx koop heb je geen set top box meer nodig ( behalve als je Hyves en zoover wil.) Digitale tv en uitzending gemist- IPtv en nog veel meerdit is gewoon een alles in 1 apparaat
Dit ziet er idd uit als een top apparaat! Vooral als ze straks ook met iets voor dvb-c komen is dit echt een apparaat met potentie.

Voor wat betreft IPTV ben ik sceptisch: De manier van het verkrijgen van de streams (IGMP joins, streams ontvangen, etc.) is wel redelijk standaard, maar de manier van authenticatie en discovery van die streams is helaas nog steeds een samenraapsel van methodes die per provider sterk verschillen (IMHO).

Alleen al het feit dat ook XMS enige dingen afschermt (wat relatief makkelijk te omzeilen is en wat ze oogluikend ook wel toelaten) laat mij niet geloven dat we snel iets op dit gebied kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 15:53:
Als je straks zo (http://www.hardware.info/...nceptronic_Yuixx_preview/) Conceptronic Yuixx koop heb je geen set top box meer nodig ( behalve als je Hyves en zoover wil.) Digitale tv en uitzending gemist- IPtv en nog veel meerdit is gewoon een alles in 1 apparaat
Doe dan een linkje naar het topic hier op tweakers in plaats van naar de concurrent :P ;)
[Mediaplayer] Conceptronic YuiXX

Heb er ook aan zitten denken omdat we dus best wel digitale (HD) tv willen maar het kopen van een amino 130 met de komende digitale tv veranderingen een beetje een gok vinden. Punt is alleen wel dat het meteen een stuk duurder is en we eigenlijk al een mediaplayer hebben (CFH ook van Conceptronic). Dat wordt dus nog flink wikken en wegen.. :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Zoo... Bij de XMS winkel geweest. Die laten iets heel anders horen als de helpdesk: binnen enkele weken kan ik een brief verwachten om een afspraak te maken. Lijkt dat we het hier eerder over weken als over maanden hebben zoals de helpdeskmedewerker liet weten.
HVS001 (Kerkelanden) wordt nu druk aangesloten, HVS002 (AP2 bij Glashart) is als volgende aan de beurt, later volgen HVS003 en HVS007. Ik wacht dus geduldig af.

De vraag wat betreft verhuizen kon niet duidelijk beantwoord worden (Glas --> Glas) dus dat is nog onduidelijk maar voor mij voorlopig ook niet nodig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiked
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 15:30
@Yogoi; Woensdag wordt mijn modem geplaats (Hilversum, kerkelanden). Werkt mijn internet dan ook direct? Gezien ik in "Mijn XMS" de datum niet veranderd heb. Of gaat hier nog een andere procedure overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:38

d0s

sssst

Spiked schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 17:06:
@Yogoi; Woensdag wordt mijn modem geplaats (Hilversum, kerkelanden). Werkt mijn internet dan ook direct? Gezien ik in "Mijn XMS" de datum niet veranderd heb. Of gaat hier nog een andere procedure overheen?
De aannemer stuurt een opleveringsverklaring naar XMS, zodat XMS de boel kan activeren.
Als het goed is duurt dit maximaal 48 uur.

Als je destijds hebt gekozen voor directe activatie en zelf de datum niet aan hebt gepast via mijn XMS dan zal je abonnement direct actief zijn.

Als je destijds hebt gekozen voor 'uitgesteld aansluiten', in dat geval staat de startdatum van het abonnement +1 jaar na oplevering wat dus inhoud dat jij zelf je abonnement kan activeren wanneer jij het wil door in te loggen op 'mijn xms' en je datum aan te passen.

[ Voor 4% gewijzigd door d0s op 05-03-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiked
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 15:30
Duidelijk, bedankt d0s!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zo, heb net de helpdesk gesproken over de ontbrekende ondertitels - de lieve mevrouw zei dat ik de eerste was die erover gebeld had :?

Ze heeft het zelf geconstateerd en nagevraagd bij 2e lijns, ik ga volgende week worden terug gebeld.

We wachten af :P

Misschien handig als meer mensen hier ondertitels willen dat ze ook even de helpdesk bellen?

Gr Ronald

[ Voor 0% gewijzigd door rfbroek op 05-03-2010 18:30 . Reden: typfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Ik wil helemaal geen ondertitels bij Engelstalige zenders.....

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Volgens mij is dit tegenwoordig dus ook te kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

:) Via een verboden en slecht bereikbaar menu..... Hier moet gewoon een knop voor zijn op de AB. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 16:30:
[...]

Dit ziet er idd uit als een top apparaat! Vooral als ze straks ook met iets voor dvb-c komen is dit echt een apparaat met potentie.

Voor wat betreft IPTV ben ik sceptisch: De manier van het verkrijgen van de streams (IGMP joins, streams ontvangen, etc.) is wel redelijk standaard, maar de manier van authenticatie en discovery van die streams is helaas nog steeds een samenraapsel van methodes die per provider sterk verschillen (IMHO).
Dat zou niet nodig zijn als ze gewoon per afgenomen zenderpakket op afstand de streamadressen deblokkeren/blokkeren in het modem. Dat moet toch wel mogelijk en te automatiseren zijn lijkt mij? Dan kunnen al die beveiligingsmaatregelen weg zodat iedereen plug-en-play z'n eigen IPTV ontvanger kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Niet online
Ik wordt ook as woensdag aangesloten. Mij is verteld dat ik daarna meteen gebruik van de diensten kan maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Mrbeam op 06-03-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 21:47:
Dat zou niet nodig zijn als ze gewoon per afgenomen zenderpakket op afstand de streamadressen deblokkeren/blokkeren in het modem. Dat moet toch wel mogelijk en te automatiseren zijn lijkt mij? Dan kunnen al die beveiligingsmaatregelen weg zodat iedereen plug-en-play z'n eigen IPTV ontvanger kan gebruiken.
Dat lijkt mij ook de beste oplossing. Gewoon de streams waarvoor niet betaald wordt blokkeren in de DRG. Als men echt met smartcards gaat werken op de Amino dan zeg ik zeker mijn abonnement op. IPTV moet gewoon op alle (HT)PCs in huis te ontvangen zijn.

Discovery van de streams hoeft niet eens geautomatiseerd te worden. Men kan gewoon een lijstje met adressen publiceren op de XMS site of als playlist-bestand ter download aanbieden in open bestandsformaat zoals XSPF of M3U.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, en waar wil je dan heen? Er is geen enkele andere IPTV aanbieder die z'n streams NIET encrypted aanbiedt, behalve XMS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
eymey schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 11:45:
Tsja, en waar wil je dan heen? Er is geen enkele andere IPTV aanbieder die z'n streams NIET encrypted aanbiedt, behalve XMS ;)
Klopt, maar als XMS ook encryptie gaat toepassen kan je beter bij Ziggo zitten (beter zenderpakket en geen losse decoder als je TV toestel een DVB-C tuner heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Yogoi schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 13:46:
ok. ik ga ze dan even opnieuw vragen ;)
Weet je al wat meer?

Ik ben trouwens ook benieuwd naar Veronica HD, opvallende afwezige in het hd-pakket, die wel The Pacific in hd gaat uitzenden volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Krizna schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 16:03:
[...]

Ik ben trouwens ook benieuwd naar Veronica HD, opvallende afwezige in het hd-pakket, die wel The Pacific in hd gaat uitzenden volgende maand.
Veronica staat niet in het overzicht van het HD-pakket, maar deze ontvang je wel als Veronica HD als je het HD-pakket hebt O+

[ Voor 3% gewijzigd door schooierd op 06-03-2010 17:40 . Reden: 'als je het HD-pakket hebt' ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
over het algemeen zal ik geen dingen uitzoeken (of antwoorden terug ontvangen) tijdens het weekend.
Dan doe ik andere dingen dan werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Laatst online: 17:56
@yogoi

Ik wil overstappen van concepts naar XMS dus binnen het glashart geheel , maar dat duurt nou al 2 maanden en ze kunnen me nog steeds niet vertellen hoe lang het gaat duren.

Weet jij misschien waarom het zolang duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Laatst online: 12-09 23:59
Is er bij XMS als zoiets als een on demand functie bij bepaalde zenders?

UPC heeft de laatste tijd op bijna alle zenders van 1 tot 18 een on demand functie.

Krijgt of heeft XMS dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Naar aanleiding van de vragen om 5.1 geluid en ondertitels heb ik even wat streams geanalyseerd. Zoals uit onderstaande tabel blijkt, zijn de Dolby Digital 5.1 audio en ondertitels zeker aanwezig. Het zou erg fijn zijn als de Amino software geüpdate kon worden zodat per zender de gewenste ondertitel- en audiostream ingesteld kan worden.

Opvallend:
- De Discovery-zenders hebben geen Nederlandse ondertitel streams. Hoe komt Discovery Science in het analoge pakket aan zijn ondertitels?
- Discovery Channel, National Geographic Channel en Animal Planet hebben op dit moment Nederlandse ondertitels die (hard) in het beeld meegestuurd woden. Deze zijn afkomstig van het NOB. Het zou beter zijn deze te vervangen met streams van de satelliet waarbij de ondertitels optioneel zijn.
- ProSieben is de enige SD-zender met Dolby Digital 5.1 geluid.

ZenderMPEG geluidDolby Digital geluidDVB ondertitelsTeletext ondertitels
Nederland 1/2/3 HDNederlandsNederlands (meestal 2.0)NederlandsNederlands
Animal Planet HD-Engels (5.1)
Pools (2.0)
Nederlands
Pools
Deens
Zweeds
Noors
-
ProSiebenDuitsDuits (2.0 vaak 5.1 voor films)-Duits
RTL 4/5/7/8 HDNederlands--Nederlands
SBS6/Net5/Veronica HDNederlands-NederlandsNederlands
Cartoon NetworkEngels
Nederlands
EngelsNederlands
Brava HDTV-Diverse (2.0 of 5.1)-
Zone Club/RealityEngels
Russisch
Pools
Turks
Hongaars
Tsjechisch
-Nederlands
Deens
Noors
Zweeds
Portugees
Grieks
Sloveens
Hebreeuws
Kroatisch
Arabisch
Nederlands
Deens
Noors
Zweeds
Portugees
Sloveens
Roemeens
Kroatisch
TCMEngels-EngelsNederlands
Engels
Eurosport HDNederlandsEngels (5.1)--
Discovery HD-Engels (5.1)
Pools (2.0)
Frans (2.0)
Nederlands (2.0)
--
Discovery World/Science/T&LEngels
Deens
--
NatGeo WildEngels
Nederlands
-Nederlands
Noors
Grieks
Sloveens
Hebreeuws
Kroatisch
Nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Nette tabel en erg handig alleen moest die kleur nou? :P

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Er gaat niks boven paars :D Dus lekker laten staan :P

[ Voor 36% gewijzigd door White_Collar op 06-03-2010 23:54 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Zenderindeling aanpassen..... het kan een beetje.
Maak op iFanzy.nl een profiel aan en maak hier je eigen zenderindeling; zenders kun je toevoegen en verwijderen en de volgorde kun je veranderen. Vervolgens ga je naar iFanzy op de televisie, log je in en je hebt je eigen televise indeling. Ook al geeft iFanzy niet altijd volledige informatie over de programma's je kunt het ook goed gebruiken om te zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
wiebo66 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 00:12:
Ook al geeft iFanzy niet altijd volledige informatie over de programma's je kunt het ook goed gebruiken om te zappen.
Zeg maar bijna geen informatie, ik keek even op iFanzy.nl en meer als de helft van de zenders is op het moment geen informatie voor beschikbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Gangster93 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 01:22:
[...]

Zeg maar bijna geen informatie, ik keek even op iFanzy.nl en meer als de helft van de zenders is op het moment geen informatie voor beschikbaar..
Klopt.. super vaak geen infromatie. Of oude... Comedy Central heeft bijvoorbeeld nooit informatie. Ja nickolodeon blijft erin staan aan info. NEt5 gaat vaak fout... Vind dat echt slecht.

En iFranzy zit er leuk uit, maar ik vind het niet werkbaar wanneer je er niet met 1 knop naar toe kan... En een preview in beeld heb van de zender. Maar goed das mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ennuh, waarom zijn er zenders die onder in beeld bij de zenderinformatie die gele knop (teletekst) laten zien en helemaal geen teletekst hebben ??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Laatst online: 01-09 12:38
@yogoi
Begrijp ik helemaal. Ik wacht geduldig af.

@ari3
Mooie tabel, dank! Begrijp ik goed dat de commercielen (RTL/SBS) geen Dolby Digital doorgeven volgens jouw analyse?

[ Voor 3% gewijzigd door Krizna op 07-03-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Krizna schreef op zondag 07 maart 2010 @ 20:28:
Begrijp ik goed dat de commercielen (RTL/SBS) geen Dolby Digital doorgeven volgens jouw analyse?
Yep, vooralsnog alleen MPEG audio in stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Dancis schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 21:53:
@yogoi

Ik wil overstappen van concepts naar XMS dus binnen het glashart geheel , maar dat duurt nou al 2 maanden en ze kunnen me nog steeds niet vertellen hoe lang het gaat duren.

Weet jij misschien waarom het zolang duurt?
mail me even je naw gegevens op webteam[at]xmsnet.nl
dan kijk ik er even naar, dan laat ik het je weten wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocolade-reep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Hallo,

Wij krijgen hier in Meppel over een paar dagen glasvezel. We zitten nu bij Tele2 en wij denken dat we dan Fiberspeed (60Mb) gaan nemen (met bellen erbij).
Maar nu krijgen we ineens een krantje van KPN, dat we dat van hun moeten nemen. dan heb je voor 80 euro internet 50Mb en digitale TV met opnemen en alles derop en deraan. Ook zit daar telefoon bij. (onbeperkt)
Ook kregen we een krantje van Lijbrandt waar je voor 85 euro 100 Mb zonder heel veel extra zenders en onbeperkt bellen.
Ik snap dat de keuze nog steeds bij ons ligt en dat ik niet zomaar moet vragen 'wat ik moet nemen', maar ik ben wel geïnteresseerd in jullie ervaringen met de hierboven genoemde providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het aanbod van KPN is eigenlijk alleen maar interessant als je gewoon wil "surfen en mailen, tv kijken en bellen" en er verder niet te veel verstand van hebt of wil hebben. Wil je eigen servers draaien (beperkt mogelijk en op dit moment nog onstabiel), intern een VPN server opzetten, instellingen van je LAN aanpassen (zoals extra DHCP opties) of zelfs iets simpel als online gamen, dan is KPN verre van de beste keus, vanwege hun dichtgetimmerde Experiabox. Hetzelfde geldt voor providers (Tweak, Plinq) die de producten van KPN doorverkopen.

Ik weet niet wat Lijbrandt je verder wil bieden en hoe zij het doen, maar het kan het overwegen waard zijn.

Het beste ben je waarschlijnlijk af bij XMS, als je meerdere TV's hebt waar je gewoon analoog (en straks dvb-c) op wil ontvangen. IPTV is nog niet helemaal wat je ervan zou verwachten (bv. nog geen PVR functie).

Aan de andere kant: PVR functionaliteit en onbeperkt bellen zullen spoedig bij KPN geen standaard functionaliteit meer zijn en dus nog weer extra betaald, iig als je het Brons pakket neemt......

XMS, kom op!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
alleen wat heeft dit met XMS te maken? (kpn/lijbrandt in meppel)

let wel op, er bestaat lijbrandt telecom en lijbrandt

misschien word het tijd voor een lijbrandt thread?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
http://www.xmsnet.nl/?speed=kabel&size=100&id=54

License expires in 7 days. Hm, ik denk zeg het maar even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Die hele website is al afgeschreven, er zou een nieuwe komen, hopelijk iets moois, onoverzichtelijker en lelijker dan dit kan trouwens bijna niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Fiber schreef op zondag 07 maart 2010 @ 23:58:
Die hele website is al afgeschreven, er zou een nieuwe komen, hopelijk iets moois, onoverzichtelijker en lelijker dan dit kan trouwens bijna niet. ;)
ik heb vrijdag de nieuwe site gezien. persoonlijk vond ik het een grote verbetering in vergelijking met de huidige (ook niet heel moeilijk natuurlijk :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 08:49
eymey schreef op zondag 07 maart 2010 @ 22:16:
Ik weet niet wat Lijbrandt je verder wil bieden en hoe zij het doen, maar het kan het overwegen waard zijn.

Het beste ben je waarschlijnlijk af bij XMS, als je meerdere TV's hebt waar je gewoon analoog (en straks dvb-c) op wil ontvangen. IPTV is nog niet helemaal wat je ervan zou verwachten (bv. nog geen PVR functie).
De tv dienst (iptv) van XMS komt van Lijbrandt af.. en de specs van het netwerk zijn exact gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
denan schreef op maandag 08 maart 2010 @ 08:48:
[...]

De tv dienst (iptv) van XMS komt van Lijbrandt af.. en de specs van het netwerk zijn exact gelijk.
De TV dienst komt af van Glashart media BV.
Wat vroeger TV BV was. Wat wel bekend was als Lijbrandt.

Echter Heb je nu dus Lijbrandt en Lijbrandt-Telecom

Lijbrandt Telecom (randstad gecentreerd om Hillegom)
Lijbrandt (Meppel/Houten/Leeuwarden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ah, op die manier :). Ik had zelf begrepen dat wat Glashart Media nu doet oorspronkelijk gedaan werd door Lijbrandt en Hertzinger.

Well, laten we hopen dat er dus meer providers komen die hun diensten baseren op Glashart Media en dat Glashart Media dat ook wat meer promoot richting evt. providers die FttH diensten willen gaan aanbieden, en dan dus met name op het gebied van IPTV.

[ Voor 17% gewijzigd door eymey op 08-03-2010 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Het analoge gedeelte was inderdaad Hertzinger (nu ook onderdeel van Glashartmedia)

Tussen Lijbrandt en TV BV zit neit heel veel verschil maar het zijn wel daadwerkelijk verschillende bedrijven.

even off topic: de nieuwe schotel van glashartmedia bv is geweldig. Het is een Satallite Antenna.
En de schotel heet dus Satan, Dit staat dan ook heel erg groot er op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Haha. Cool. Het lijkt me ooit nog wel eens leuk om bij zo'n toko aan het werk te gaan.... ik kom uit een bedrijf waar ik, tot we werden over genomen, ook veel te maken kreeg met inventief bezig zijn op netwerkgebied en sinds we zijn over genomen ben ik software tester, maar dat ligt me nog minder :P.

Nu ben ik thuis zo vaak aan het knutselen dat m'n vriendin er gek van wordt :D.

Jammer genoeg kan ik qua glasvezel op dit moment alleen maar kiezen uit KPN aanbieders... KPN, Tweak, Plinq, bleh :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Laatst online: 06:41

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ik snap het niet meer,

wel Hertzinger, geen Hertzinger, Lijbrandt, Glashart.

Onderstaande antwoord van XMS van 16 februari:
Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw email.

Wat het geluid voor TV Utrecht betreft: dit heb ik doorgegeven aan onze technische dienst. Hier zal wat uitgebreider naar gekeken worden. Mocht het om een storing gaan dan zullen wij deze doorgeven aan Hertzinger, van wie wij het signaal ontvangen. U kunt ook proberen het kanaal op een andere zender in te stellen, dat wil nog wel eens helpen in dit geval.

Wat TV Gelderland betreft: wij zijn per plaats afhankelijk van wat Hertzinger ons levert. Misschien dat TV Gelderland in de toekomst wel geleverd zal worden, maar nu zit deze zender helaas niet in uw pakket. Overigens bieden wij deze zender wel digitaal aan. Mocht u gebruik willen gaan maken van digitale televisie, kunt u dit aanvragen via Mijn XMS. De kosten van uw abonnement zullen dan niet veranderd worden. Wel moet u dan een settopbox bestellen, die kost eenmalig 89 euro.
Feit blijft dat het analoge signaal nog steeds waardeloos is in vergelijking met Ziggo :(

Geluid van TV Utrecht is nog steeds erg zacht, ipv de het volume op 4 zoals bij de overige zenders, moet het op 15 om het zelfde niveau te halen

[ Voor 6% gewijzigd door GerkeP op 08-03-2010 11:02 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Yogoi schreef op maandag 08 maart 2010 @ 09:59:
........En de schotel heet dus Satan, Dit staat dan ook heel erg groot er op :)
Dat zou ik maar niet te veel bekend maken in Veenendaal en omgeving. Gaat je geheid klanten kosten..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Fiber schreef op maandag 08 maart 2010 @ 11:46:
[...]

Dat zou ik maar niet te veel bekend maken in Veenendaal en omgeving. Gaat je geheid klanten kosten..... ;)
De schotel is gelukkig ook niet van XMS maar van glashartmedia.
ik ben benieuwd welke zenders er binnenkomen via die schotel.

Ik zou het echt heel grappig vinden als de erotische zenders daarop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocolade-reep
[...]

Hetzelfde geldt voor providers (Tweak, Plinq) die de producten van KPN doorverkopen.

[..]
Maar dit heb je dan toch bij elke provider die glasvezel bied? Glasvezel is toch van KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21

Mojo

The Power Within

Ik ben nog steeds op zoek naar de streams voor de nieuwe HD zenders. Heeft iemand die voor me? Dan kan ik ook aan de slag om IPTV op mijn Genexis i.c.m. mijn HTPC aan de praat te krijgen, als ik volgende week maandag mijn eigen glasvezel aansluiting krijg. :P

IPTV op een PC op een DRG heb ik al wel aan de praat gekregen, dat was niet zo moeilijk. :P Alleen jammer dat de laptop die ik daar beschikbaar had op zijn gat ging over de 12Mbit H264 stream van Nederland 1-2-3. :P Vooral toen ik deinterlacing aan zette :(

[ Voor 6% gewijzigd door Mojo op 08-03-2010 13:15 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:16
Ik heb een algemene vraag over XMS en hun voorwaarden (wil er niet een hele nieuwe topic aan besteden, dus hoop hier een antwoord te kunnen krijgen).

Ik heb per 1 feb mijn (tijdelijke) woning moeten verlaten (ivm sloop) waar XMS werd geleverd. Nu ben ik verhuisd naar een nieuwe woning waar geen XMS kan worden geleverd. Ik heb 1 feb een brief verstuurd om mijn abo per direct op te zeggen gezien de verhuizing naar een gebied waar XMS geen diensten levert.
Nu heb ik een bevestiging gekregen dat mijn abo per 16 maart stop wordt gezet en tot die tijd moet betalen. Ik ben van mening dat gezien het eerste stukje hieronder van de algemene voorwaarden ik vanaf mijn verhuisdatum niet meer hoef te betalen. Of had ik toch 30 dagen eerder de brief moeten sturen (zonder nog te weten waar ik heen zou gaan en of ik gebruik zou kunnen blijven maken van de diensten van XMS)? Volgens de persoon die ik gebeld heb van XMS wel...

In de algemene voorwaarden staat het volgende hierover:

9.3 De Eindgebruiker heeft de mogelijkheid de Overeenkomst bij verhuizing buiten het
verzorgingsgebied van Xms te beëindigen met ingang van de verhuisdatum.

Verder staat er ook in de algemene voorwaarden
12.1 Onverminderd de bepalingen omtrent tussentijdse beëindiging in deze Algemene Voorwaarden,
wordt de Overeenkomst aangegaan voor een periode die eindigt (één) jaar nadat de eerste
levering van de Diensten door Xms heeft plaatsgevonden. De overeenkomst wordt telkens
stilzwijgend verlengd met 1 (één) jaar, tenzij Eindgebruiker of Xms uiterlijk dertig (30) dagen
voor het einde van die periode schriftelijk, per e-mail of via de website te kennen geeft op
verlenging geen prijs te stellen.
12.2 Na afloop van de oorspronkelijke contractsduur zoals bedoeld in artikel 12.1, heeft zowel
Eindgebruiker als Xms het recht de Overeenkomst schriftelijk of per fax tussentijds op te
zeggen met in achtneming van een opzegtermijn van 30 (dertig) dagen. Eindigt de
Overeenkomst door opzegging van de Eindgebruiker midden in een lopende periode, dan is
Eindgebruiker voor het nog niet verstreken deel van die termijn de gehele periodieke
vergoeding verschuldigd.

[ Voor 30% gewijzigd door Roncom op 08-03-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:58
Roncom schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:47:
Ik heb een algemene vraag over XMS en hun voorwaarden (wil er niet een hele nieuwe topic aan besteden, dus hoop hier een antwoord te kunnen krijgen).

Ik heb per 1 feb mijn (tijdelijke) woning moeten verlaten (ivm sloop) waar XMS werd geleverd. Nu ben ik verhuisd naar een nieuwe woning waar geen XMS kan worden geleverd. Ik heb 1 feb een brief verstuurd om mijn abo per direct op te zeggen gezien de verhuizing naar een gebied waar XMS geen diensten levert.
Nu heb ik een bevestiging gekregen dat mijn abo per 16 maart stop wordt gezet en tot die tijd moet betalen. Ik ben van mening dat gezien het eerste stukje hieronder van de algemene voorwaarden ik vanaf mijn verhuisdatum niet meer hoef te betalen. Of had ik toch 30 dagen eerder de brief moeten sturen (zonder nog te weten waar ik heen zou gaan en of ik gebruik zou kunnen blijven maken van de diensten van XMS)? Volgens de persoon die ik gebeld heb van XMS wel...

In de algemene voorwaarden staat het volgende hierover:

9.3 De Eindgebruiker heeft de mogelijkheid de Overeenkomst bij verhuizing buiten het
verzorgingsgebied van Xms te beëindigen met ingang van de verhuisdatum.

Verder staat er ook in de algemene voorwaarden
12.1 Onverminderd de bepalingen omtrent tussentijdse beëindiging in deze Algemene Voorwaarden,
wordt de Overeenkomst aangegaan voor een periode die eindigt (één) jaar nadat de eerste
levering van de Diensten door Xms heeft plaatsgevonden. De overeenkomst wordt telkens
stilzwijgend verlengd met 1 (één) jaar, tenzij Eindgebruiker of Xms uiterlijk dertig (30) dagen
voor het einde van die periode schriftelijk, per e-mail of via de website te kennen geeft op
verlenging geen prijs te stellen.
12.2 Na afloop van de oorspronkelijke contractsduur zoals bedoeld in artikel 12.1, heeft zowel
Eindgebruiker als Xms het recht de Overeenkomst schriftelijk of per fax tussentijds op te
zeggen met in achtneming van een opzegtermijn van 30 (dertig) dagen. Eindigt de
Overeenkomst door opzegging van de Eindgebruiker midden in een lopende periode, dan is
Eindgebruiker voor het nog niet verstreken deel van die termijn de gehele periodieke
vergoeding verschuldigd.
Belachelijk, volgens de telecom wet moet je contract na een jaar gewoon per maand opzegbaar zijn.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:38

d0s

sssst

Die voorwaarden zijn dan achterhaald. Ook bij XMS is het na één jaar gewoon maandelijks opzegbaar.

Bij verhuizing is het zo dat, voor zover ik weet, de einddatum van de beëindiging huurcontract tevens de afzegdatum is. Heb je deze ook meegestuurd bij je opzeggingsbrief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Die voorwaarden zijn zo te zien sowieso oud, aangezien er niet meer stilzwijgend verlengd mag worden met een jaar. Dat is geregeld in de wet.

Wanneer je opzegt heb je, volgens mij, altijd te maken met de maand opzegtermijn. XMS ziet verhuizen echter als rede om onder dat eerste jaarcontract uit te kunnen komen en willen dan ook een kopie van het huur/koopcontract zien.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:38:
[...]

Belachelijk, volgens de telecom wet moet je contract na een jaar gewoon per maand opzegbaar zijn.
Dat klopt dan toch? Die AV zijn wat oud,maar als je 1-2 een brief stuurt, zou je in theorie op 1-3 afgesloten moeten worden. Door wat uitloop (naar mijn mening erg veel) is het 16-3 geworden zoals ik het begrijp.

Die maand opzegtermijn zit je gewoon altijd aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:44:
[...]

Dat klopt dan toch? Die AV zijn wat oud,maar als je 1-2 een brief stuurt, zou je in theorie op 1-3 afgesloten moeten worden. Door wat uitloop (naar mijn mening erg veel) is het 16-3 geworden zoals ik het begrijp.

Die maand opzegtermijn zit je gewoon altijd aan vast.
Niet helemaal: 29-01 bevestigd krijgen dat je opzegging akkoord is, is op 01-03 een daadwerkelijke afsluiting (Maand opzeg termijn geldt altijd voor de eerst volgende maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@Roncom:

Je word pas per 16-03 opgezegt omdat je contract op 16-03-2009 gestart is.
Oftewel je word gehouden aan je jaar contract.

Zoals dOs al zegt kun je gewoon een huur/koop contract opsturen waarin staat dat je daar weggaat (of dus ergens anders woont) Dan had je abonnement per direct gestopt kunnen worden (wat nog steeds kan alleen zit er dan niet zoveel verschil meer in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Dwazer schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:02:
[...]

Niet helemaal: 29-01 bevestigd krijgen dat je opzegging akkoord is, is op 01-03 een daadwerkelijke afsluiting (Maand opzeg termijn geldt altijd voor de eerst volgende maand)
XMS heeft geen opzeg termijn per 1e van volgende maand.
Als je brief op de 11e ontvangen word dan geld het voor de 11e vna de volgende maand.

Echter had Roncom nog geen jaar contract. Zijn 1e jaar loopt 16-03 pas af, vandaar ook deze datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Hmmm. Er lijkt een update te zijn op de storingspagina. De zenders 13th Street en MisdaadNet zouden nu beschikbaar moeten zijn in het pluspakket.

Heeft iemand wel Travel Channel in het basispakket? Bij mij namelijk nog steeds niet en ik heb ook geen storingsmelding hiervoor gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Yogoi schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:18:
[...]

XMS heeft geen opzeg termijn per 1e van volgende maand.
Als je brief op de 11e ontvangen word dan geld het voor de 11e vna de volgende maand.

Echter had Roncom nog geen jaar contract. Zijn 1e jaar loopt 16-03 pas af, vandaar ook deze datum.
Ik ben in de war 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
in de war over wat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik begin ook zo langzamerhand te denken om het glasvezel er maar uit te gooien .het enige wat me nog tegenhoud is dat ik veel kosten zelf gemaakt heb om er gebruik van te maken.

teletekst ondertiteling werk slecht ze zijn er denk ik al 8 maanden mee bezig :(
telefoon werk regelmatig niet goed :(
eindelijk dat HD parket en wat blijkt ....juist werkt ook niet goed ,xms weet het en geeft dan ook de eerste maand gratis maar ik wil gewoon de rest van de maand tv kunnen kijken met ondertiteling. :(

dus ik bellen en mailen dat ze per direkt die HD eraf moeten gooien.... maar nee dat kan niet dat gaat pas de 1e van de nieuwe maand, ik zeg nee ik wil het nu want jullie leveren weer eens wat waar je maanden op zit te wachten en nu is het er en werkt het niet goed dus ik wil het nu direkt stoppen zodat ik gewoon digitaal kan kijken waar het dus wel werkt.
maar helaas die belmuts blijft volhouden dat het niet kan klaar uit. :(
nee wat eens zo klantvriendelijk bedrijf was is nu helemaal omgeslagen klant is geen koning meer. :(
jammer dat internet het zo goed doet hier anders had ik nu wel mijn keuze kunnen maken ,hoppa weg met die zooi en er nooit meer in.

soms vragen mensen hier in de omgeving hoe het nu werkt dat glasvezel omdat ze ook willen overstappen en helaas moet ik ze dan teleurstellen ,behalve dan als ze alleen voor internet gaan want dat heeft bij mij nog nooit een storing gehad zover ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Yogoi schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:48:
[...]

in de war over wat precies?
Opzegtermijn van een contract met een werkgever t.o.v. XMS :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:58
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:56:
ik begin ook zo langzamerhand te denken om het glasvezel er maar uit te gooien .het enige wat me nog tegenhoud is dat ik veel kosten zelf gemaakt heb om er gebruik van te maken.

teletekst ondertiteling werk slecht ze zijn er denk ik al 8 maanden mee bezig :(
telefoon werk regelmatig niet goed :(
eindelijk dat HD parket en wat blijkt ....juist werkt ook niet goed ,xms weet het en geeft dan ook de eerste maand gratis maar ik wil gewoon de rest van de maand tv kunnen kijken met ondertiteling. :(

dus ik bellen en mailen dat ze per direkt die HD eraf moeten gooien.... maar nee dat kan niet dat gaat pas de 1e van de nieuwe maand, ik zeg nee ik wil het nu want jullie leveren weer eens wat waar je maanden op zit te wachten en nu is het er en werkt het niet goed dus ik wil het nu direkt stoppen zodat ik gewoon digitaal kan kijken waar het dus wel werkt.
maar helaas die belmuts blijft volhouden dat het niet kan klaar uit. :(
nee wat eens zo klantvriendelijk bedrijf was is nu helemaal omgeslagen klant is geen koning meer. :(
jammer dat internet het zo goed doet hier anders had ik nu wel mijn keuze kunnen maken ,hoppa weg met die zooi en er nooit meer in.

soms vragen mensen hier in de omgeving hoe het nu werkt dat glasvezel omdat ze ook willen overstappen en helaas moet ik ze dan teleurstellen ,behalve dan als ze alleen voor internet gaan want dat heeft bij mij nog nooit een storing gehad zover ik weet
Glasvezel is uitermate geschikt voor internet. Maar IPTV, en IP-telefonie zijn gewoon nog niet echt goed ontwikkeld naar mijn mening om een goed alternatief te zijn voor de uitgekristaliseerde technieken die de coax boeren en de vaste lijnen van KPN. Het is daarom vooral een kwestie van instelling voordat je eraan begint. Ik verwacht weinig van televisie van XMS, maar het bedrag dat ik extra moet betalen tov alleen een internet abonnement is dermate laag, dat ik het wel wil riskeren. Als in ieder geval de analoge TV maar blijft werken vind ik het alweer wat minder als digitaal het af en toe niet doet. Dat is natuurlijk nog steeds heel slecht en ik vind ook dat het het moet doen, maar als je het vantevoren verwacht kan het alleen maar meevallen toch ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:02

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Ik ben nu sinds een aantal weken klant van XMSNET in Almere (glasvezel), en ik loop tegen een probleempje aan, wellicht dat iemand (vooral van XMSNET) met kan helpen.

Ik heb mijn eigen mail server (thuis staan, achter mijn XMS IP), die draai ik al 10 jaar, zonder problemen, echter alleen sinds ik over ben naar XMS (ik zat bij TweakDSL), heb ik problemen met mail verzenden.
Wanneer ik een mailtje stuur naar xxxxxx@zonnet.nl, dan krijg ik de melding terug dat er geen Reverse DNS naam gevonden is, en de mail om deze reden niet verwerkt wordt.

Oke, prima, ik dus een mailtje gestuurd naar XMSNET met de vraag om een reverse dns (PTR Record) aan te maken. Nu reageren ze niet heel erg goed op email, duurt echt weken en dan nog moet je bellen voor een antwoord. Krijg ik als antwoord dat ik geen DNS maar SMTP moet gebruiken om mail te versturen 8)7

Dus stuur ik weer een mailtje, bel er weer achteraan, krijg ik nu als antwoord dat dit niet kan. Oke, niet handig als je een product verkoopt waar je een eigen mailserver mag draaien en je ondersteund geen reverse dns, maar goed, dan wil ik best wel via smtp.xmsnet.nl mijn mail versturen. Krijg ik daarvan de melding dat ik niet mag versturen. :(

Iemand nog heldere ideeen hoe ik op een vriendelijke manier de mensen van XMSNET duidelijk kan maken wat ik graag wil, want ik voel me totaal niet begrepen (En ik doe dit werk toch al een jaar of 14), de mensen die ik aan de telefoon krijg weten niet het verschil tussen DNS en SMTP, snappen niet wat een PTR record is, wat een hostnaam doet of wat een email domein is. Dus voordat ik al te onaardig wordt: HELP, hoe krijg ik XMSNET zover dat ze in elk geval snappen wat ik wil bereiken.

Tip@XMSNET: wanneer je een email adres hebt voor support vragen, geef dan een ticketnummer terug, en reageer op zijn minst binnen 1 week. Dit probleem hebben jullie al vanaf oktober 2009, en is nu niet leuk meer, zelfs als particuliere klant mag ik verwachten dat er met een week een reactie op mijn vraag komt.

(excuses voor mijn gezeur, maar ik kan al weken niet fatsoenlijk mijn mail de deur uit krijgen, en dat is best lastig....)

I play my enemies like a game of chess...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:38:
[...]

Zie artikel 12.2 waarin dit per maand opzeggen ook zo geregeld is en als zodanig is de verlenging van een jaar dan ook slechts een papieren formulering.

Had Roncom te maken gekregen met de prijsverhoging, wat ik niet kan beoordelen, dan had hij nog tot en met 31 januari per 1 februari op kunnen zeggen met als argumentatie het niet accepteren van deze prijsverhoging.

Bij verhuizing buiten de xms-regio moet feitelijk het contract per verhuis-datum beëindigd worden en ik kan me voorstellen dat daarvan een bewijs dient te worden overhandigd.
In dit geval lijkt mij op 1 februari een brief schrijven, dat een verhuizing op 1 februari plaatsvindt wel erg laat; kan me niet voorstellen dat pas op de datum van verhuizing enige duidelijkheid aanwezig is, waarheen verhuisd gaat worden.
Bovendien zou bij een verhuizing binnen de xms-regio heraansluitingskosten gevraagd kunnen worden, waarschijnlijk wel iets meer dan wat nu gefactureerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Angelfire schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:13:
Ik ben nu sinds een aantal weken klant van XMSNET in Almere (glasvezel), en ik loop tegen een probleempje aan, wellicht dat iemand (vooral van XMSNET) met kan helpen.

Ik heb mijn eigen mail server (thuis staan, achter mijn XMS IP), die draai ik al 10 jaar, zonder problemen, echter alleen sinds ik over ben naar XMS (ik zat bij TweakDSL), heb ik problemen met mail verzenden.
Wanneer ik een mailtje stuur naar xxxxxx@zonnet.nl, dan krijg ik de melding terug dat er geen Reverse DNS naam gevonden is, en de mail om deze reden niet verwerkt wordt.

Oke, prima, ik dus een mailtje gestuurd naar XMSNET met de vraag om een reverse dns (PTR Record) aan te maken. Nu reageren ze niet heel erg goed op email, duurt echt weken en dan nog moet je bellen voor een antwoord. Krijg ik als antwoord dat ik geen DNS maar SMTP moet gebruiken om mail te versturen 8)7
Dat is een stuk security wat Tele 2 gebruikt.

XMS levert geen reverse DNS records (jammer genoeg).
Je kunt je mailserver alles laten versturen middels de smarthost van xms = smtp.xmsnet.nl

Als je SPF gebruikt, ook die servers van xmsnet.nl even toevoegen aan geauthoriseerde servers ;)

Dan kun je alleen nog last hebben van blacklists waar xmsnet op voorkomt (op dit moment bij ucenet).

[ Voor 3% gewijzigd door GerkeP op 08-03-2010 21:18 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelfire

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Tnx LoveParade voor de informatie.
Zo jammer, en zo 1999, geen ondersteuning voor Reverse-DNS (ik had hier nog om gevraagd toen ik klant werd, was geen probleem, en nu blijkt het niet te kunnen. Gemiste kans noem ik dat)

Maar goed, het is zoals het is.
smtp.xmsnet.nl staat al ingesteld als smarthost voor de domeinen waar ik problemen mee heb, maar de smtp.xmsnet.nl accepteert in elk geval geen mail van mijn mail server. Krijg een 451 4.4.0 SMTSEND.DNS.NonExistingDomain foutmelding. Kom ik dus ook niet verder mee (mede om dit soort wazige dingen haat ik smarthosts). Ik zoek wel uit wat dit weer kan zijn.

Leuke foutmelding, krijg hem alleen als ik een smarthost gebruik. Alle KB artikelen van Microsoft al uitgevoerd (IPv6 uitgezet, reverse DNS zone gecontroleerd, hosts file aangepast), allemaal zonder restultaat.
Gaat leuk worden, kan nu helemaal niet meer mailen......

Mijn SPF bevat inderdaad al een tijdje smtp.xmsnet.nl, dus dat mag het probleem niet zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Angelfire op 09-03-2010 10:45 . Reden: Regeltje tekst vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocolade-reep
Wil je eigen servers draaien (beperkt mogelijk en op dit moment nog onstabiel), intern een VPN server opzetten, instellingen van je LAN aanpassen (zoals extra DHCP opties) of zelfs iets simpel als online gamen, dan is KPN verre van de beste keus, vanwege hun dichtgetimmerde Experiabox. Hetzelfde geldt voor providers (Tweak, Plinq) die de producten van KPN doorverkopen.
Als KPN niet slim is, wat kun je dan aanraden voor als je ook servers wilt draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
* Als je KPN (of een reseller) neemt de Experiabox afkoppelen en je eigen layer2 switch en router gebruiken (evt. gecombineerd als je dat kan vinden). Je verliest wel support en je kan ook niet meer bellen via de lijn die je evt. krijgt van hun.

* XMS nemen :+. Of een andere provider waarbij je gewoon je eigen router direct aan de Genexis kan hangen (volgens mij ook Concepts, bv. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelfire

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Angelfire schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:24:
smtp.xmsnet.nl staat al ingesteld als smarthost voor de domeinen waar ik problemen mee heb, maar de smtp.xmsnet.nl accepteert in elk geval geen mail van mijn mail server. Krijg een 451 4.4.0 SMTSEND.DNS.NonExistingDomain foutmelding. Kom ik dus ook niet verder mee (mede om dit soort wazige dingen haat ik smarthosts). Ik zoek wel uit wat dit weer kan zijn.

Leuke foutmelding, krijg hem alleen als ik een smarthost gebruik. Alle KB artikelen van Microsoft al uitgevoerd (IPv6 uitgezet, reverse DNS zone gecontroleerd, hosts file aangepast), allemaal zonder restultaat.
Gaat leuk worden, kan nu helemaal niet meer mailen......

Mijn SPF bevat inderdaad al een tijdje smtp.xmsnet.nl, dus dat mag het probleem niet zijn.
Oke, probleem gevonden, weet nu nog niet of de fout in Exchange 2010 zit, of dat er iets niet goed gaat met smtp.xmsnet.nl. Wanneer ik smtp.xmsnet.nl als smarthost gebruik binnen Exchange 2010, dan krijg ik de eerder genoemde 451 4.4.0 melding. Vul ik echter het IP in (217.149.192.65) dan doet iet het in 1 keer helemaal goed.
De exacte foutmelding van exchange is: SMTP,smpt.xmsnet.nl,>,Non-existent domain reported by 217.149.192.6
(217.149.192.6 is 1 van de DNS servers van XMSNET, die op de "external lookup" van Exchange ingesteld staat). Echt veel waziger dan dit krijg je ze niet.

In elk geval blij dat ik na 3 weken weer kan mailen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 18-09 11:14
ari3 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:24:
Hmmm. Er lijkt een update te zijn op de storingspagina. De zenders 13th Street en MisdaadNet zouden nu beschikbaar moeten zijn in het pluspakket.

Heeft iemand wel Travel Channel in het basispakket? Bij mij namelijk nog steeds niet en ik heb ook geen storingsmelding hiervoor gezien?
Hmm kijk XML begint eindelijk een interessant tv aanbod aan te bieden.
Zag ook dat nu op de storing pagina vermeld staat dat "MGM moviechannel, Sci-Fi (nu SyFy)
worden verwacht binnen 2 weken"

Interessant basis en extra pakketten nu. Ik mis alleen nog Studio Brussel bij het radio aanbod en Eurosport2, FoxLife, History bij het basis zender aanbod. Zou ook mooi zijn als BBC 3,4 in Plus pakket erbij komen. Overstap van UPC wordt dan wel de moeite zeker ivm buitenlands tv, radio aanbod van XMS.

[ Voor 3% gewijzigd door funrider op 09-03-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 21:50

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Tnx LoveParade voor de informatie.
Zo jammer, en zo 1999, geen ondersteuning voor Reverse-DNS (ik had hier nog om gevraagd toen ik klant werd, was geen probleem, en nu blijkt het niet te kunnen. Gemiste kans noem ik dat)
Haha, dat is zo XMS. Krijgen jullie Film1? Komt er ook een HD recorder?
- Ja meneer, het duurt nog even voordat glasvezel er ligt maar tegen die tijd hopen wij dat allemaal aan te bieden.

We wachten nog steeds..... En als ik hier het topic goed heb begrepen komt Film1 nooit op XMS. Eerlijkheid is niet waarvoor je bij XMS helpdesk moet zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelfire

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

swtimmer schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:47:
[...]

Haha, dat is zo XMS. Krijgen jullie Film1? Komt er ook een HD recorder?
- Ja meneer, het duurt nog even voordat glasvezel er ligt maar tegen die tijd hopen wij dat allemaal aan te bieden.

We wachten nog steeds..... En als ik hier het topic goed heb begrepen komt Film1 nooit op XMS. Eerlijkheid is niet waarvoor je bij XMS helpdesk moet zijn.....
Ik kan hier niet helemaal over oordelen, ik kan alleen zeggen dat ze hun helpdesk op orde moeten brengen. Een ticketing systeem moeten implementeren, kunnen escaleren naar een tweede lijn, en wenselijk een skilled helpdesk er van maken. Nu is het alleen een call center, en zelfs terugbellen is vaak al te moeilijk.

De meest gehoorde opmerking die ik tegen kwam is: "Sorry meneer, ik weet niet wat u bedoelt". Ik kan wel zeggen dat wanneer een aantal van deze mensen bij mij op de helpdesk zouden werken, ze de week niet vol maken en voor die tijd er al uit gevlogen zijn. Let wel: "Just my 2 cents"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

T
Maar goed, het is zoals het is.
Dat is een DNS configuratiefout.

Daar had ik ook last van, heb ik opgelost door ipv de DNS servers van XMS die van OpenDNS te gebruiken ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Angelfire schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:53:
[...]

Ik kan hier niet helemaal over oordelen, ik kan alleen zeggen dat ze hun helpdesk op orde moeten brengen. Een ticketing systeem moeten implementeren, kunnen escaleren naar een tweede lijn, en wenselijk een skilled helpdesk er van maken. Nu is het alleen een call center, en zelfs terugbellen is vaak al te moeilijk.

De meest gehoorde opmerking die ik tegen kwam is: "Sorry meneer, ik weet niet wat u bedoelt". Ik kan wel zeggen dat wanneer een aantal van deze mensen bij mij op de helpdesk zouden werken, ze de week niet vol maken en voor die tijd er al uit gevlogen zijn. Let wel: "Just my 2 cents"
- Er is een ticket systeem
- Ze kunnen tickets naar 2e lijn zetten (of gewoon met een vraag naar ze toe gaan)

Wat ik me alleen afvraag:
Het probleem wat je hier aangeeft, verwacht je daarvan dat een helpdesk van een ISP je daar zo maar mee kan helpen?
De dienst die XMS levert is internet met daarbij een email adres natuurlijk, ze weten vast allemaal wel hoe je dat moet instellen en dergelijke. Maar als je begint over je eigen mailserver en reverse DNS met PTR dan is dat niet iets wat ze weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 21:50

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Yogoi schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:32:
[...]

- Er is een ticket systeem
- Ze kunnen tickets naar 2e lijn zetten (of gewoon met een vraag naar ze toe gaan)

Wat ik me alleen afvraag:
Het probleem wat je hier aangeeft, verwacht je daarvan dat een helpdesk van een ISP je daar zo maar mee kan helpen?
De dienst die XMS levert is internet met daarbij een email adres natuurlijk, ze weten vast allemaal wel hoe je dat moet instellen en dergelijke. Maar als je begint over je eigen mailserver en reverse DNS met PTR dan is dat niet iets wat ze weten.
Ik denk ook niet dat hij verwacht dat de eerste lijns dat weet. Hij verwacht dat dan zijn moeilijke vraag via een ticket terecht komt bij mensen die wel het verschil tussen DNS en SMTP weten. Als dat ticket systeem dan ook nog eens zou aangeven hoe lang hij ongeveer op een antwoord moet wachten dan hoor je hem volgens mij niet meer klagen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort krijg ik digitale tv via de Aminet 110 setupbox.
Ik kan nergens vinden hoe ik de digitale radio uitzendingen kan ontvangen.
Komt dat signaal binnen via de oude coax kabel of via de aminet 110?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
swtimmer schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:37:
[...]

Ik denk ook niet dat hij verwacht dat de eerste lijns dat weet. Hij verwacht dat dan zijn moeilijke vraag via een ticket terecht komt bij mensen die wel het verschil tussen DNS en SMTP weten. Als dat ticket systeem dan ook nog eens zou aangeven hoe lang hij ongeveer op een antwoord moet wachten dan hoor je hem volgens mij niet meer klagen....
Het ticket (of althans ik heb ticket niet gecontroleerd want de CSDer kwam vanochtend met de vraag naar me toe) stond bij mij uit.

Echter wel vreemd dat smtp.xmsnet.nl niet werkt maar 217.149.192.65 wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:16
Yogoi schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:10:
@Roncom:

Je word pas per 16-03 opgezegt omdat je contract op 16-03-2009 gestart is.
Oftewel je word gehouden aan je jaar contract.

Zoals dOs al zegt kun je gewoon een huur/koop contract opsturen waarin staat dat je daar weggaat (of dus ergens anders woont) Dan had je abonnement per direct gestopt kunnen worden (wat nog steeds kan alleen zit er dan niet zoveel verschil meer in)
Dus als ik alsnog aan kan tonen dat ik daar per 1 februari weg ben (moest), mogen ze vanaf 1 februari niets meer in rekening brengen? Want nu wordt er dus zeg maar nog 1,5 maand (+/- 50EU) in rekening gebracht.

Ik heb de opzegging pas op het laatste moment gedaan, omdat ik in principe terug zou gaan naar mijn ouders (buiten het leveringsgebied), maar ook kans had op een woning in hetzelfde gebied, dus dan wel XMS voort kon zetten. Dit ging helaas niet door. En zoals ik vanaf het begin vanuit de algemene voorwaarden begreep, is dat het contract direct beeindigd zou worden zodra ik zou verhuizen naar een gebied waar XMS niet levert wat nu dus het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:48:
Binnenkort krijg ik digitale tv via de Aminet 110 setupbox.
Ik kan nergens vinden hoe ik de digitale radio uitzendingen kan ontvangen.
Komt dat signaal binnen via de oude coax kabel of via de aminet 110?
via de Amino110 (UTP dus)

de TV is dan dus je interface
Of als je versterker/boxen op je amino110 aansluit dan hoeft de tv neit aan te staan natuurlijk alleen zie je de interface dan niet, maar de radio zenders beginnen op kanaal 601, dus je kan vanaf daar gewoon "zappen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:50:
[...]

via de Amino110 (UTP dus)

de TV is dan dus je interface
Of als je versterker/boxen op je amino110 aansluit dan hoeft de tv neit aan te staan natuurlijk alleen zie je de interface dan niet, maar de radio zenders beginnen op kanaal 601, dus je kan vanaf daar gewoon "zappen"
Ok dat is duidelijk, bedankt.
Ik ga natuurlijk niet de tv aanzetten als ik radio wil horen.
Blijft nog een vraag op welke uitgang komt dan de radioaansluiting te zitten?
Nu zit de radioaansluiting op de coax met een male coax stekkertje.
Ik heb een tuner/versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Je kan een coaxiale audio kabel trekken van de Amino110 naar je versterker toe. SPDIF heet dat. Dat is gewoon een kabeltje met een tulpstekkertje aan beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@Roncom:

Als je die brief nu stuurt word je nu afgesloten (dus in principe morgen)
Als je het op 1 feb had gestuurt was je toen afgesloten.

Als je dat nu nog wil doen dan moet je dat officeel via een klachten brief doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Hadu: zo moeilijk is het toch niet? :S

Je krijgt een standaard set radio en tv zenders analoog binnen, dus gewoon via een zelfde soort coax aansluitingen als bij je kabelboer. Trek vanaf de coax aansluiting op de Genexis een normale coax-kabeltje naar een mooie einddoos van bv. Hirschmann, waargewoon een "R" en een "TV" aansluiting op zit.

Wil je meer (digitale) radiozenders ontvangen, hang je je Amino box aan je audio installatie via whatever manier jij mooi/handig vindt. En dan kies je dus de radiozenders direct (als dat mogelijk is, heb zelf geen XMS) op je Amino .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelfire

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

swtimmer schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:37:
[...]

Helemaal mee eens.

Ik verwacht niet van XMS dat zij mijn problemen oplossen. Dat kan ik prima zelf.
Alleen wanneer ik een vraag stel, dan verwacht ik een antwoord. En niet op 24 februari een vraag stellen, en pas als je gaat bellen (8 maart) wordt ie in behandeling genomen.
Als XMS een ticket systeem heeft, dan merk ik daar nul van, ik heb nog nooit een ticketnummer ontvangen, en moet dus elke keer weer alles uitleggen, ipv te verwijzen naar een bestaand ticket.

"Maar als je begint over je eigen mailserver en reverse DNS met PTR dan is dat niet iets wat ze weten."

Ben ik deels met je eens Yogoi. Als een eerste lijner dit niet weet (wat ik kan begrijpen) > dan door naar tweede lijn. Voordat ik mijn contract met XMS afsloot, heb ik dit expliciet gevraagd, en toen is aangegeven dat dit kon. Nu blijkt van niet. Dat is een onaangename verrassing achteraf. Vooral als je twee weken moet wachten op dit antwoord, en dan ook nog een half antwoord krijgt.

Een email adres van XMS is leuk, maar heb ik niets aan als ik over x jaar naar een andere provider over stap, juist daarom hou ik dit in eigen beheer, op mijn eigen domein en eigen server.

De 451 4.4.0 foutmelding trad alleen op als ik een verbinding maakte met de smarthost smtp.xmsnet.nl en verder met geen enkele andere mail server. Logisch dat ik dan denk dat er iets op die bak niet goed is, en nog vager dat ie het wel accepteert wanneer ik het op IP basis doe.

@LoveParade:
"Dat is een DNS configuratiefout.
Daar had ik ook last van, heb ik opgelost door ipv de DNS servers van XMS die van OpenDNS te gebruiken"

Is bij mij geen DNS fout, want zelfs als ik de betreffende records in mijn hosts file opnam bleef deze fout komen. En nu ik verbind naar het IP ipv de hostname is de foutmelding weg en wordt de mail verwerkt (met exact dezelfde DNS servers). Voor de duidelijkheid: ik heb een 3-tal totaal verschillende (en toegankelijke) DNS servers gebruikt, allen met hetzelfde resultaat. In de social groups van MS wordt dit 451 4.4.0 probleem heel vaak gekoppeld aan IPv6, maar de diverse oplossingen daar hebben ook verschillende uitwerkingen voor verschillende mensen. Het is echt een heel raar ding deze melding.

Anyway, case solved, ik blij dat het werkt.

Pagina: 1 ... 5 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.