Ik ben nu sinds een aantal weken klant van XMSNET in Almere (glasvezel), en ik loop tegen een probleempje aan, wellicht dat iemand (vooral van XMSNET) met kan helpen.
Ik heb mijn eigen mail server (thuis staan, achter mijn XMS IP), die draai ik al 10 jaar, zonder problemen, echter alleen sinds ik over ben naar XMS (ik zat bij TweakDSL), heb ik problemen met mail verzenden.
Wanneer ik een mailtje stuur naar xxxxxx@zonnet.nl, dan krijg ik de melding terug dat er geen Reverse DNS naam gevonden is, en de mail om deze reden niet verwerkt wordt.
Oke, prima, ik dus een mailtje gestuurd naar XMSNET met de vraag om een reverse dns (PTR Record) aan te maken. Nu reageren ze niet heel erg goed op email, duurt echt weken en dan nog moet je bellen voor een antwoord. Krijg ik als antwoord dat ik geen DNS maar SMTP moet gebruiken om mail te versturen
Dus stuur ik weer een mailtje, bel er weer achteraan, krijg ik nu als antwoord dat dit niet kan. Oke, niet handig als je een product verkoopt waar je een eigen mailserver mag draaien en je ondersteund geen reverse dns, maar goed, dan wil ik best wel via smtp.xmsnet.nl mijn mail versturen. Krijg ik daarvan de melding dat ik niet mag versturen.
Iemand nog heldere ideeen hoe ik op een vriendelijke manier de mensen van XMSNET duidelijk kan maken wat ik graag wil, want ik voel me totaal niet begrepen (En ik doe dit werk toch al een jaar of 14), de mensen die ik aan de telefoon krijg weten niet het verschil tussen DNS en SMTP, snappen niet wat een PTR record is, wat een hostnaam doet of wat een email domein is. Dus voordat ik al te onaardig wordt: HELP, hoe krijg ik XMSNET zover dat ze in elk geval snappen wat ik wil bereiken.
Tip@XMSNET: wanneer je een email adres hebt voor support vragen, geef dan een ticketnummer terug, en reageer op zijn minst binnen 1 week. Dit probleem hebben jullie al vanaf oktober 2009, en is nu niet leuk meer, zelfs als particuliere klant mag ik verwachten dat er met een week een reactie op mijn vraag komt.
(excuses voor mijn gezeur, maar ik kan al weken niet fatsoenlijk mijn mail de deur uit krijgen, en dat is best lastig....)
I play my enemies like a game of chess...