XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 26 Laatste
Acties:
  • 161.430 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:54
Het is echt een zegen als ik eindelijk die Amino 110 het huis uit zou kunnen trappen, ik heb aan alle kanten gedoe met dat ding.

RTL gemist werkt gewoon slecht.. doorspoelen lukt niet, en als je op pauze drukt omdat je ff wat wil drinken en je wil daarna weer verder kijken dan zegt ie gewoon Movie Unavaleble bla bla bla. Vervolgens spaningsloos maken en tot 3 a 4 keer dezelfde melding en dat doet i het gelukkig weer. Doet ie trouwens bij Alle RTL gemist programma`s

Slam TV is nog steeds een berg blokken en af en toe haperend geluid. Dat is niet zo erg, maar ik ben nogal van: Ik neem een product af en daar betaal ik voor, dan wil ik alles ook goed werkend hebben. Ik ga dan weer geen restutie vragen maar wil graag dat alles lekker loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347650

Hoi,

Ook in Arnhem komt de digitale TV van xmsnet.
Ik heb de aminet 110 al klaar staan.
Aangezien ik niet zoveel zin heb om 23 meter UTP kabel te gaan leggen een vraagje:

Kan ik het signaal uit de meterkast over het stroomnet naar de huiskamer sturen?

Ik hoop dat dit gaat lukken, wie weet meer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:04
Riddler85 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:43:
[...]

Zijn deze streams ook toe te voegen aan Windows Media Center?
Gevonden op het Zeewolde forum
Riddler85 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:43:
[...]
En is analoge TV van XMS voldoende of moet je wel minimaal een kastje voor digitale TV gekocht hebben bij XMS?
Er brand geen tweede lampje op de genexis betekend dit dat de IPTV niet aan staat? Hoe kan ik die laten activeren zonder dat ik een STB moet kopen?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
Anoniem: 347650 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 18:45:
Hoi,

Ook in Arnhem komt de digitale TV van xmsnet.
Ik heb de aminet 110 al klaar staan.
Aangezien ik niet zoveel zin heb om 23 meter UTP kabel te gaan leggen een vraagje:

Kan ik het signaal uit de meterkast over het stroomnet naar de huiskamer sturen?

Ik hoop dat dit gaat lukken, wie weet meer/
Check deze link http://www.zeewoldeopglas...f=21&t=841&st=0&sk=t&sd=a
er zijn in zeewolde ook een aantal mensen die netwerk via stroomnet gebruiken voor de STB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347650

Riddler bedankt voor je antwoord.
In de thread staat niets over een stroomnet verbinding.

Ik wil ook niet mijn internet over het stroomnet sturen maar mijn tv-signaal.

Voor de aansluiting wordt wel een ethernetkabel gebruikt maar ik weet niet welk signaal er doorheen gaat.
Is het TV-signaal ook over het stroomnet te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Yep,
Dit is gewoon een dood normaal netwerk signaal.
Kan je prima gebruiken dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
[quote]MiK schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 13:41:
Het is echt een zegen als ik eindelijk die Amino 110 het huis uit zou kunnen trappen, ik heb aan alle kanten gedoe met dat ding.

RTL gemist werkt gewoon slecht.. doorspoelen lukt niet, en als je op pauze drukt omdat je ff wat wil drinken en je wil daarna weer verder kijken dan zegt ie gewoon Movie Unavaleble bla bla bla.

Bij RTL gemist kun je helemaal niet doorspoelen!, deze optie bestaat alleen maar bij uitzending gemist maar wat niet is kan nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hebben jullie ook dat met digitale TV de stream ieder kwartier even wegvalt voor een paar seconden (5-10 seconden). Lijkt op alle zenders voor te komen. Regio Amersfoort overigens.

Herkenbaar?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:30
ari3 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 17:12:
Hebben jullie ook dat met digitale TV de stream ieder kwartier even wegvalt voor een paar seconden (5-10 seconden). Lijkt op alle zenders voor te komen. Regio Amersfoort overigens.

Herkenbaar?
Nee nog nooit last van gehad met de amino 110.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
probeer met sabnzb via de gratis newsserver wat te downloaden, maar krijg nu de hele tijd een melding te zien dat news.xmsnet.nl een password nodig heeft. Dit was anders nooit. Iemand een idee?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 22:37

Herkenbaar?
Nee, ik heb eigenlijk nooit storingen/haperingen met de Amino110. Als 't probleem zich regelmatig voordoet zou ik 'm eens resetten of misschien 'n firmware upgrade uitvoeren.
Ik weet niet of je 'm in 'n kast hebt staat ofzo, maar die dingen kunnen vrij warm worden (misschien te warm?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238539

De gratis newsserver werkt al een week niet zoals het hoort kan geen verbinding maken met news.xmsnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online

Herkenbaar?
Ik heb het niet elk kwartier... Het gebeurd mij 1x binnen een uur en daarna niet meer... Hij rest zichzelf dan wel naar Nederland 1.

Ik heb soms wel met aanzetten dat ie op wit blijft staan... (ik haal hem altijd van de stroom, heb idee dat ie met opstarten dan wat problemen heeft) Dan moet ik hem even uit en aanzetten met de afstandbediening en werkt het weer. Maar het gebeurd wisselend...

Ik heb het idee dat TE koud soms ook niet goed is voor dat ding. in de slaapkamer nooit verwarming aan en dan wordt het minimaal 14 graden in de winter. Ik denk dat ie dat ook niet leuk vind. Maar dat is een gok.

Dit is mijn 2de 110. De eerste versie had dat met aanzetten op wit ook, maar na tijd kwam ik daar niet meer uit en kreeg ik een nieuwe.

Met die "pilot 130" heb ik nog steeds geen problemen, heb het wel tijdje gehad met witte scherm, maar dat is maar een periode van af en toe in 2 weken gebleven. En deze gaat af en toe ook van het stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Anoniem: 238539 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:48:
De gratis newsserver werkt al een week niet zoals het hoort kan geen verbinding maken met news.xmsnet.
Wat zei de helpdesk erover toen je dat bij hun melde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:15

Fiber

Beaches are for storming.

Mau_Maus schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:08:
.........
Ik heb soms wel met aanzetten dat ie op wit blijft staan... (ik haal hem altijd van de stroom, heb idee dat ie met opstarten dan wat problemen heeft) Dan moet ik hem even uit en aanzetten met de afstandbediening en werkt het weer. Maar het gebeurd wisselend.........Ik heb het idee dat TE koud soms ook niet goed is voor dat ding
.........
Die Amino's zijn er volgens mij dan ook eigenlijk op gemaakt om altijd standby te blijven staan. Er zit niet voor niets geen aan/uit knop op..... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-05 22:07
Tsja, niet iedereen heeft behoefte aan een apparaat dat dag en nacht stroom staat te slurpen (weet trouwens niet hoeveel dat bij de Amino is, bij de Motorola 1960 kastjes van KPN is het 12 watt :S).

Zeker als je straks de basiszenders met dvb-c kan ontvangen kan ik me voorstellen dat er dagen zijn dat je helemaal geen behoefte hebt aan het aanzetten van je Amino.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 09:22
Tjee, zit net naar de aanbieidng van Tweak.nl te kijken. 50Mbit up/down met alles er op en er aan voor 57 euro per maand en GEEN jaarcontract!!! Dat mag dan 3 euro per maand meer kosten dan XMS, maar dan zit ik niet aan een jaarcontract vast. Dat gaat een leuke oorlog worden in Almere!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
Riddler85 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:02:

Er brand geen tweede lampje op de genexis betekend dit dat de IPTV niet aan staat? Hoe kan ik die laten activeren zonder dat ik een STB moet kopen?

Thx!
Zo XMS mijn IPTV verbinding laten activeren. Lampje brand dus ben weer een stap dichterbij IPTV op mijn media center PC.

Klopt het dat je geen IP adres op die poort krijg van een DHCP server? Wat ik probeer te ver komen is dat ik een STB moet kopen want die ga ik toch niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-05 12:51
chocka schreef op maandag 01 maart 2010 @ 17:14:
Tjee, zit net naar de aanbieidng van Tweak.nl te kijken. 50Mbit up/down met alles er op en er aan voor 57 euro per maand en GEEN jaarcontract!!! Dat mag dan 3 euro per maand meer kosten dan XMS, maar dan zit ik niet aan een jaarcontract vast. Dat gaat een leuke oorlog worden in Almere!!!
Uhm, Bij Xms zit je ook niet aan een jaar contract vast hoor. Alleen het eerste jaar, daarna kan je het iedere maand gewoon opzeggen :P

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:11

d0s

sssst

pieterbas12 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 18:29:
[...]

Uhm, Bij Xms zit je ook niet aan een jaar contract vast hoor. Alleen het eerste jaar, daarna kan je het iedere maand gewoon opzeggen :P
Dan zit je toch wel degelijk aan een jaar contract 'vast'? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-05 12:51
Ja oké , Maar 1 jaartje :P . Het kwam over of je elk jaar je er aan vast zat :P

* White_Collar gaat weer stil in een hoekje zitten ;)

[ Voor 79% gewijzigd door White_Collar op 01-03-2010 19:15 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
chocka schreef op maandag 01 maart 2010 @ 17:14:
Haha, het wordt pas een "oorlog" als XMS ook in heel Almere verder gaat uitrollen. Ik zou nog steeds het liefst XMS nemen, puur vanwege de (toekomstige) DVB-C mogelijkheid via Coax en het feit dat ik graag ook nog een zooi radiozenders via FM ontvang (zodat ik niet steeds een settopbox moet starten om alleen de radio aan te zetten). En ook omdat XMS nog steeds de meest no-nonsense aanpak heeft als je je eigen router wil aansluiten.

edit: Het meest jammere bij KPN/Tweak is misschien nog wel dat je met de IPTV streams zelf zonder de tuner helemaal niets kan beginnen (in tegenstelling tot XMS, waar je na wat trucs nog wel wat kan doen met bv. een mediacenter). De streams van KPN zijn allemaal encrypted :O

Maar goed, ik denk dat ik met Tweak tot die tijd ook wel tevreden ga zijn :) :)

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 01-03-2010 21:37 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Hmmm.... is nu al 5 minuten 2 maart... zie nog geen nieuwe zenders :P

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 10:38
http://www.xmsnet.nl/135_Storing.html

Ze zijn op de goede weg met de zenders!
Nu nog werkend krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Hmmm... Bij mij doen de RTL-zenders ondanks de storing prima, zowel de NOB als de BCE streams werken hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Fiber schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:22:
[...]

Die Amino's zijn er volgens mij dan ook eigenlijk op gemaakt om altijd standby te blijven staan. Er zit niet voor niets geen aan/uit knop op..... ;)
Het zegt meer over de kwaliteit als ze er niet tegen kunnen. 9f iets wel of geen aan/uit knop heeft, heeft vaak met gemak te maken. (snellere opstartttijd, niet van de bank af hoeven om aan te zetten)
En het werkt gewoon. Heeft denk ik puur met opstarten te maken en optijd de connectie hebben. Op de 130 nooit problemen.
En ik weet niet of je je stroom verbruik goed bijhoud. Maar als je dit op belangrijke plekke in je huis doet scheelt dat wel. Niet dat ik zo groen ben hoor, maar ik doe het ook vanwege brandgevaar en juist om levensduur van apparaten te verlengen. Eneuh genoeg instanties die het aanraden.

Ik heb de volgende 3 opstellingen een schakeldoos (draadloos en stekkerdoos)

Woonkamer tv: tv, switch, setupbox, xbox360, wii, ps3, reciever en nog wat randapperatuur.
Woonkamer pc: pc, scanner, printer, beeldschermen, randapperatuur
slaapkamer: tv, dvdspeler, setupbox en wat andere onnodige dingen

Maar goed op die paar probleempjes die ik had en soms heb met de amino is het waard. Als het daar al door komt. Keertje extra aan/uit is geen ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Laatst online: 13:27

GerkeP

Vragen mag altijd........

ari3 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 00:25:
Hmmm... Bij mij doen de RTL-zenders ondanks de storing prima, zowel de NOB als de BCE streams werken hier prima.
Bij Ziggo was et gisteren ook wel/niet RTL. Als het er wel was, was het zonder geluid, was er geluid dan hadden de beelden een framerate van 1 beeld per seconde ;)

Probleem zal wel in Luxemburg/Aalsmeer hebben gelegen :-D

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
DTV: Pluspakket
Vanwege technische problemen zullen de volgende zenders nog niet direct leverbaar:

- MGM moviechannel
- 13th Street
- Sci-Fi
- Misdaadnet
- Star!

Wij verwachten deze zenders binnen de komende 2 weken toe te kunnen voegen aan het pakket.

Onze excuses voor het ongemak.
Ajjj wat slecht zeg ;( DTV heeft iets van 2 jaar in de pilot gestaan, en nou mag je hopen dat je nadat je per 2 maart een betaalde dienst afneemt binnen 2 weken al je zender compleet hebt.. Dat begint in ieder geval hoopgevend.

Overigens hapert hier het beeld van de amino 110 ook constant sinds een paar weken. Zappen lukt niet altijd meer omdat ie regelmatig op "refreshing" blijft staan en na een reboot blijft hij regelmatig hangen op het witte scherm.. Verder wil ik niet zeuren, maar dtv werkt echt slecht momenteel. Sorry :(

Oja. En de helpdeks heeft me geadviseerd nog een paar weken af te wachten omdat het dan beter zou worden.. we wachten braaf af :)

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mau_Maus schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 01:29:
[...]

Het zegt meer over de kwaliteit als ze er niet tegen kunnen. 9f iets wel of geen aan/uit knop heeft, heeft vaak met gemak te maken. (snellere opstartttijd, niet van de bank af hoeven om aan te zetten)
En het werkt gewoon. Heeft denk ik puur met opstarten te maken en optijd de connectie hebben. Op de 130 nooit problemen.
En ik weet niet of je je stroom verbruik goed bijhoud. Maar als je dit op belangrijke plekke in je huis doet scheelt dat wel. Niet dat ik zo groen ben hoor, maar ik doe het ook vanwege brandgevaar en juist om levensduur van apparaten te verlengen. Eneuh genoeg instanties die het aanraden.

Ik heb de volgende 3 opstellingen een schakeldoos (draadloos en stekkerdoos)

Woonkamer tv: tv, switch, setupbox, xbox360, wii, ps3, reciever en nog wat randapperatuur.
Woonkamer pc: pc, scanner, printer, beeldschermen, randapperatuur
slaapkamer: tv, dvdspeler, setupbox en wat andere onnodige dingen

Maar goed op die paar probleempjes die ik had en soms heb met de amino is het waard. Als het daar al door komt. Keertje extra aan/uit is geen ramp.
Mja, niet om al te erg off-topic te gaan maar bij mij is er gewoon een onderverdeling in:

* Waarvan wil ik graag dat het altijd standby/online blijft (NAS, modem/router, dect centrale, pc voor ake on lan)
* Apparatuur die standby op een Cresta of EC3000 verbruiksmeter onmeetbaar is dus minder dan 1 watt verbruikt (Home cinema, TV, dvdspeler, htpc)
* Apparatuur die standby voor mij een onacceptabel verbruik heeft (KPN 1960 box, wii, waarschijnlijk behoort Amino ook tot deze groep als ik het had).

Apparatuur van de laatste categorie gaat via een klik-aan-klik-uit timer van de stroom af tussen 01:00 en 07:30 's nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
eymey schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 09:42:
* Apparatuur die standby voor mij een onacceptabel verbruik heeft (KPN 1960 box, wii, waarschijnlijk behoort Amino ook tot deze groep als ik het had).

Apparatuur van de laatste categorie gaat via een klik-aan-klik-uit timer van de stroom af tussen 01:00 en 07:30 's nachts.
Als ik het met goed herinner verbruikt de Amino in standby 3-4 wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Als dat zo is, dan zou die bij mij 24/7 aan mogen blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:13:
Als dat zo is, dan zou die bij mij 24/7 aan mogen blijven :)
Ok.. specs even opgezocht.

Amino 110
In use 5 watt
Standby 3-5 watt

Amino 130
In use 8 watt
Standby 6-7 watt

@yogoi: sloop deze eens uit je startpost Yogoi in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..." :)

[ Voor 17% gewijzigd door denan op 02-03-2010 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
eymey schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 09:42:
[...]

Mja, niet om al te erg off-topic te gaan maar bij mij is er gewoon een onderverdeling in:

[...]
Klopt ik heb ook aantal dingen die niet uitgaan. zoals: Router, Slingbox, HDD recorder (voor ophalen Guide+).
Maar die verwaarloosbare dingen heb ik zoiets van als het gezamelijk met de rest uit kan, ga ik ze niet apart niet uitschakelen met de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Whooo, in use minder dan 10 watt staat echt in schril contrast met de box die ik van KPN (en straks van Tweak) heb....

18-20 watt in use, standby 12 watt (zodra de harddisk uitgespind is)......... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Hmm apart, die wilde ik er helemaal niet inzetten toen ik topic starte.
blijkbaar niet goed opgelet :P

changed:
Yogoi wijzigde dit bericht 02-03-2010 11:00 (198%)
(198%? dat is veel :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:50

DjVe

Hatsaflats!

denan schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 09:50:
[...]

Als ik het met goed herinner verbruikt de Amino in standby 3-4 wat.
De amino 110 heeft een adapter welke 5V op 3A levert, wat dus resulteert op een piekvermogen van 15 Watt. Standby is het nog geen 5 Watt en als hij speelt net iets meer. Maar hij zal nooit boven de 15 Watt uit kunnen komen. Zie ook de manual: http://www.aminocom.com/files/Amino%20A110.pdf

De Amino 130 heeft een diezelfde adapter, maar verbruikt standby 8W en maximaal dus ook 15W. Volgens manual: http://www.aminocom.com/files/Amino%20A130M.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Volgens mij halen die Amino's soms ook updates binnen als ze standby staan.

Ik vond het in het begin ook gek. De tv gaat hier wel helemaal uit, maar bij die Amino moet ik 's avonds zelfs bewust controleren of hij wel op standby staat, en niet nog aan is blijven staan.

Als de A110 standby staat koelt hij af, aan blijft hij warm, dus ook dat maakt wel een verschil.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Bij mij is de zenderlijst van de Amino vernieuwd. Klopt het dat ik Het Gesprek en Travel Channel in het basispakket mis? Op de storingspagina staat alleen dat een aantal zenders uit het pluspakket nog niet beschikbaar zijn.

Edit: verwarrend: Nick Jr. zit nu op gedeeld met Comedy Central en apart in het pluspakket. De programmering van Nick Jr. in pluspakket is anders als op Comedy Central...

[ Voor 24% gewijzigd door ari3 op 02-03-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Fiber schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:08:
Volgens mij halen die Amino's soms ook updates binnen als ze standby staan.

Ik vond het in het begin ook gek. De tv gaat hier wel helemaal uit, maar bij die Amino moet ik 's avonds zelfs bewust controleren of hij wel op standby staat, en niet nog aan is blijven staan.

Als de A110 standby staat koelt hij af, aan blijft hij warm, dus ook dat maakt wel een verschil.
Die updates haalt ie over de hele dag volgens mij... En je kan anders altijd een keer handmatig een update uitvoeren... Daarvoor hoeft ie niet de hele nacht aan te staan... En ik heb deze situatie met schakelaars al vanaf het begin.. en had altijd dingen als Hyves, iFranzy, nieuwe menu enz gewoon er gelijk werkend opzitten als ik hem aan deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Wel brilliant dat TCM en Cartoon Network geen kanaal meer delen. Ook kun je op beide zenders nu naar keuze ondertitels aan/uit zetten. Cartoon Network heeft naar keuze Engelse of Nederlandse audio! Echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:55
Ik heb op de Amino website ook de A532 PVR bekeken (HD decoder met opname functie), die heeft dezelfde 5V, 3A adapter. Valt me niet tegen! Ik had verwacht dat deze een hoger stroomverbruik zou hebben door de 160GB harddisk.

Is er enige richtlijn wat zo'n Amino zou gaan kosten indien XMS deze ZOU aanbieden?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
Riddler85 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 17:27:
[...]

Zo XMS mijn IPTV verbinding laten activeren. Lampje brand dus ben weer een stap dichterbij IPTV op mijn media center PC.

Klopt het dat je geen IP adres op die poort krijg van een DHCP server? Wat ik probeer te ver komen is dat ik een STB moet kopen want die ga ik toch niet gebruiken.
Niemand? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
ari3 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:18:
Bij mij is de zenderlijst van de Amino. Klopt het dat ik Het Gesprek en Travel Channel in het basispakket mis? Op de storingspagina staat alleen dat een aantal zenders uit het pluspakket nog niet beschikbaar zijn.

Edit: verwarrend: Nick Jr. zit nu op gedeeld met Comedy Central en apart in het pluspakket. De programmering van Nick Jr. in pluspakket is anders als op Comedy Central...
Nickelodeon zit nog gewoon gedeeld met Comedy Central.
Volgens mij is het de programmering van Nickelodeon die veranderd is. 's Morgens worden programma's van Nick jr. uitgezonden.
Verder mis ik in het basispakket Het Gesprek, Travel Channel en Arte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 00:45
ari3 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:50:
Wel brilliant dat TCM en Cartoon Network geen kanaal meer delen. Ook kun je op beide zenders nu naar keuze ondertitels aan/uit zetten. Cartoon Network heeft naar keuze Engelse of Nederlandse audio! Echt super!
Op welke manier kun je de ondertitels en/of audio aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295271

XMS heeft weer 1 probleempje gefixed mbt de Ifanzy TV gids : hij zapt niet meer naar de verkeerde zenders
wat mega irritant was :)

Nu nog die issue fixen die ik al meerdere keren vie de e-mail aan de helpdesk heb medegedeeld (1e keer op 19 januari :? 8)7 :'(

Je krijgt een zwart scherm op:

Ned1, Ned2, Ned3
RTL4/5/7/8
SBS6
Veronica
Net5

als je 1 van deze zenders met de A110 vanuit de Ifanzy gids probeert te bereiken. De enige reactie die ik tot 2x toe heb gekregen is software update uitvoeren (ik dus braaf 2x doen, maar dat hielp niks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:07
Om even op dat stroomverbruik terug te komen...
Laatst werd ik door een collega gewezen op het standby effect van apparatuur en de hoeveelheid vermogen dat kost. Hij had een systeem aangeschaft (www.plugwise.com) en kwam er achter dat er 's nachts toch nog het eea aan KW werd verbruikt. Om de apparatuur 's nachts echt uit te schakelen scheelde dat op jaarbasis zo'n €150.
Echter het systeem was zo duur dat dit pas na 4 jaar zich terug gaat verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Plugwise is idd een leuk systeem. Voor het terugverdienen doe je het echter niet echt omdat het inderdaad best duur is. Het is puur om alles wat handiger bij te kunnen houden en er zodoende een sport van te kunnen maken om er zo bewust mogelijk mee om te gaan.

Wil je wat goedkoper inzicht in je energieverbruik, check dan eens
Energiemeters... deel hier je ervaringen

Vooral de meters van Cresta en Conrad/voltkraft zijn aanradertjes. Kost iets meer werk maar je weet het net zo snel als met plugwise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoudenbalch
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08-2024
Nog altijd geen Arte, het gesprek en Travel Channel in het basispakket. Ik baal toch al zo omdat door mij veel bekeken zenders als Holland Doc, Cultura 24 naar het pluspakket zijn verhuisd en Geschiedenis TV er helemaal uit is gegooid.
Vroeger toen de kabelnetten nog publiek bezit waren had je programmaraden waarin het aanbod aan zenders werd besproken en er een evenwichtig aanbod werd gecreëerd. Ik zie duidelijk een verschuiving naar een aanbod van meer "plat vermaak' zenders. Het idee van digitale t.v. was toch o.a. dat er meer ruimte was voor zenders en daardoor ook zenders voor kleinere doelgroepen in de lucht konden blijven. Ik zie er niet veel van XMS!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wat is er met de dtv zenderindeling gebeurd? Het was al een ramp maar nu is het helemaal een puinhoop.
NGC en Discovery van 20 en 22 naar 161 en 168....? O-) Zo dwing je me bijna om analoog te kijken waar ze samen met Science netjes op 15, 16 en 17 staan..... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Ik vind de indeling ook super onlogisch en irritant. Nostalgienet staat echt verkeerd tussen Discovery en Animal Planet bijvoorbeeld :S Maar goed wie weet zijn ze er nog mee bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:11

d0s

sssst

Mau_Maus schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 23:44:
Ik vind de indeling ook super onlogisch en irritant. Nostalgienet staat echt verkeerd tussen Discovery en Animal Planet bijvoorbeeld :S Maar goed wie weet zijn ze er nog mee bezig...
Ze zijn er sowieso nog mee bezig, het menu klopt nog niet met de zenders en ook nog niet alle zenders zitten erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Mwah, ik vind het wel logisch dat alle muziekzenders nu bij elkaar zitten. Beter zou natuurlijk zijn als je zelf de gewenste zendervolgorde kon instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat ik raar vindt is dat op zenders als Discovery Science en ook andere zenders geen ondertiteling zit, terwijl dat er analoog wel is.

Ook teletekst is er op veel zenders nog niet.

Verder missen er inderdaad nog wat beloofde zenders en is de indeling erg onoverzichtelijk.

Wordt dit alles nog in orde gemaakt?

Ik wilde mijn overstap naar Ziggo nog even uitstellen toen ik hoorde van de nieuwe uitbreiding, maar het is tot nu toe teleurstellend.

Vreemd dat ik voor dit halve product wel gelijk 10 euro extra moet betalen.

[ Voor 4% gewijzigd door rfbroek op 03-03-2010 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janneman1965
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-05 10:10
SBS gemist zit er ook nog niet bij. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

The Wizard

Moderator Mobile
En alleen Ned 1,2,3 zijn nog maar HD, waar is de rest? Er staat wel op de website dat niet alle HD kanalen worden doorgegeven, maar nu is er nog niks extra doorgegeven tov voor 2 maart.

Naar mijn idee is het een slechte zaak dat ze dit niet beter voor elkaar hebben, stel het dan nog een maand uit zodat wel alles goed kan worden aangeleverd.

En het zou heel prettig zijn om zelf de zenders in te delen, kan moeilijk van alle kanalen de nummers onthouden :).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Ze zullen nog wel hard aan het werk zijn met de digitale TV. Op dit moment mis ik nog de zenders, Arte, Het Gesprek en Travel channel. Het menu met TV zenders is nog niet volledig bijgewerkt, BBC 1 en 2 staan er nog niet bij. Verder ontbreekt SBS gemist nog.
Van de zenderindeling heb ik geen last. Gewoon alles ingesteld op mijn Harmony afstandsbediening met zenderlogo's en dan kan ik direct naar mijn favoriete zenders toe zappen met 1 druk op een knop. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
rfbroek schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 02:21:
Wat ik raar vindt is dat op zenders als Discovery Science en ook andere zenders geen ondertiteling zit, terwijl dat er analoog wel is.
Ik vind het juist positief dat er geen ondertitels meer opgedrongen worden. Ondertitels zijn op de digitale Discovery-zenders wel aanwezig in een aparte stream, net als audio in meerdere talen. Echter heeft de Amino (officieel) geen mogelijkheid om de taal of audio stream van een zender te wijzigen. Dit ligt aan XMS want de Amino kan het onderwater namelijk wel: via het verborgen "witte menu" kun je de ondertitel- en audiovoorkeur instellen. Werkt prima voor de Discovery-zenders.

Nadeel van het witte menu is dat als je Nederlandse ondertitels als voorkeur instelt dat je ook op Nederland 1/2/3 ondertiteling krijgt voor alles wat in het Nederlands gesproken is. Het zou fijn zijn als XMS een functie implementeert die per zender de ondertitel- en audiovoorkeur instelbaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 00:45
ari3 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 09:47:
[...]
Ik vind het juist positief dat er geen ondertitels meer opgedrongen worden. Ondertitels zijn op de digitale Discovery-zenders wel aanwezig in een aparte stream, net als audio in meerdere talen. Echter heeft de Amino (officieel) geen mogelijkheid om de taal of audio stream van een zender te wijzigen. Dit ligt aan XMS want de Amino kan het onderwater namelijk wel: via het verborgen "witte menu" kun je de ondertitel- en audiovoorkeur instellen. Werkt prima voor de Discovery-zenders.

Nadeel van het witte menu is dat als je Nederlandse ondertitels als voorkeur instelt dat je ook op Nederland 1/2/3 ondertiteling krijgt voor alles wat in het Nederlands gesproken is. Het zou fijn zijn als XMS een functie implementeert die per zender de ondertitel- en audiovoorkeur instelbaar maakt.
Hoe kom je in dit "witte menu"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Is er een storing geweest in Veenendaal, postcode 3905?

Ik kon vanaf het KPN netwerk tussen 10.30 uur en 13.40 uur niet bij mijn servers.
Ik gaf eerst KPN de schuld, maar nu ik inlog zie ik dat verschillende timeservers niet bereikbaar zijn geweest en mijn VPN verbindingen hebben er allemaal ook uitgelegen tussen die tijd.

En nee, ik heb niets gedaan, zit 100 km van huis.

Iets van routeringsproblemen oid?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312857

ik moet binnenkort op routerjacht. nou wil ik eentje hebben met draft N etc. zijn er nog speciale dingen waar ik naar moet kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:45
Loveparade schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:54:
Nope de hele middag nog geen last van gehad, maar het kan ook nog een deelgebied zijn natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Anoniem: 312857 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 14:28:
ik moet binnenkort op routerjacht. nou wil ik eentje hebben met draft N etc. zijn er nog speciale dingen waar ik naar moet kijken?
Kijk eens naar een Draytek Vigor 2920N, dual WAN (1x gigabit, 1x 100 Mbit) en 3G fallbackmogelijkheid
Vooral die gigabit wanpoort is natuurlijk handig wanneer die 200 Mbit er gaat komen ;)

Bij de routershop kost die dacht ik 259 euro (http://www.routershop.nl/...l-wan-security-router.htm)

[ Voor 20% gewijzigd door GerkeP op 03-03-2010 14:54 . Reden: link toegevoegd ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:45
[nutteloos]
Of een WNDR3700 die kost ongeveer 110E en doet het ook niet slecht...
[/nutteloos]

Ik raad je aan even op http://www.smallnetbuilder.com/wireless rond te kijken :)
Even kijken naar de charts en naar welke functionaliteiten je daadwerkelijk wilt en nodig hebt en dan je keuze maken.

[ Voor 23% gewijzigd door Caelorum op 03-03-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Krishly schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:16:
[...]

Hoe kom je in dit "witte menu"?
Dat wil ik ook graag weten, ik wil ondertitels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
rfbroek schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 16:09:
[...]

Volgens mij was het tijdens het opstarten vaak op menu drukken... En volgens mij zelfs pas wanneer het Amino logo is geweest... Maareuh op eigen risico hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348

rfbroek schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 16:09:
[...]

Het is inderdaad op eigen risico.
Gaat het mis daarna, en XMS constateerd dat,
dan vervalt de garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 269348 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 17:40:
[...]

dan vervalt de garantie!
Ohw? Ik denk niet dat dat wettelijk zomaar mag, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mau_Maus schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 18:02:
[...]

Ohw? Ik denk niet dat dat wettelijk zomaar mag, maar goed.
Nou.. je gaat namelijk in een menu spitten die instellingen gaat wijzigen "diep" in de Amino.
Kijk de meeste apparaten, neem bv. modems daar kun je in een bepaald menu (waar we hier over spreken) komen die normaal niet voor de consument is.
Ga jij hier dingen in wijzigen dan is het logisch dat dat op eigen risico gedaan word.
Lijkt mij zo logisch als wat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Anoniem: 269348 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 19:30:
[...]

Nou.. je gaat namelijk in een menu spitten die instellingen gaat wijzigen "diep" in de Amino.
Kijk de meeste apparaten, neem bv. modems daar kun je in een bepaald menu (waar we hier over spreken) komen die normaal niet voor de consument is.
Ga jij hier dingen in wijzigen dan is het logisch dat dat op eigen risico gedaan word.
Lijkt mij zo logisch als wat :9
Is niet logisch, dan is de boel gewoonweg niet genoeg afgeschermd. Dat kan nimmer een discussie opleveren. Als dat wel het geval is dan kun je met het consumentenrecht dit oplossen in je voordeel ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Hmmm... Het Gesprek staat nu in de zenderlijst. Nu Travel Channel en Arte nog. Vreemd genoeg is de stream voor Arte nooit weggeweest (of van adres verandert). Ik vermoed dat men Arte gewoon vergeten is toe te voegen aan het menu.

[ Voor 5% gewijzigd door ari3 op 03-03-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:07
Loveparade schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:54:

Ik kon vanaf het KPN netwerk tussen 10.30 uur en 13.40 uur niet bij mijn servers.
Ik gaf eerst KPN de schuld, maar nu ik inlog zie ik dat verschillende timeservers niet bereikbaar zijn geweest en mijn VPN verbindingen hebben er allemaal ook uitgelegen tussen die tijd.

En nee, ik heb niets gedaan, zit 100 km van huis.

Iets van routeringsproblemen oid?
Ik heb toevallig naar huis gebeld om 12:30, maar kreeg meteen de voicemail. Mijn telefonieverkeer loopt via budgetphone en die was dus niet bereikbaar. Dit is nu al de 2e keer in korte tijd. (in gebied 3905, Veenendaal)
Ik mag toch aannemen dat eventueel preventief onderhoud of wijzigingen aan de infrastructuur 's nachts worden gepland?

[ Voor 7% gewijzigd door marigo op 03-03-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freds_28
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-02 17:29

Freds_28

test

Weet iemand welke ip-adressen bij de nieuwe zenders BBC 1 en BBC 2 horen? Eigenlijk zoek ik een nieuwe m3u zenderlijst. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Loveparade schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 20:10:
[...]

Is niet logisch, dan is de boel gewoonweg niet genoeg afgeschermd. Dat kan nimmer een discussie opleveren. Als dat wel het geval is dan kun je met het consumentenrecht dit oplossen in je voordeel ;)
Nou ik moet toegeven dat ik niet zo thuis ben in het consumenten rechten gebeuren.
Maar goed.. je zou best gelijk kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Anoniem: 269348 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 17:40:
[...]

dan vervalt de garantie!
Das dan jammer. Ik heb nu een slecht product en XMS communiceert totaal niet of en hoe eraan gewerkt wordt.

Samen met de nog altijd onbetrouwbare telefonie heb ik hier geen 60 euro in de maand meer voor over.

Volgende maand bestel ik Ziggo en dan mogen ze die Amino in hun **** proppen :-)

Gr Ronald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik kan Discovery Science ook niet in het menu terugvinden, maar wel als ik rondzap.. Ergens op plek 200 ofzo. Moet ik nu door 40 zenders heenzappen om Science te kunnen kijken ? Het zou toch erg prettig zijn als je je eigen indeling kan maken. Bovendien staan de andere Discoveries in het menu Nederlands. Vraag ik me af wat er Nederlands aan die zenders is.. Ze zijn engelsgesproken en zonder ondertiteling..

En begrijp ik het nou goed dat je in een verborgen menu ondertitels aan moet krijgen, met als bijkomende risico dat je garantie mogelijk kan vervallen?

Mag alleen maar hopen dat ze voorlopig nog niet factureren voor het extra zenderpakket. :(

[ Voor 15% gewijzigd door Wilde op 04-03-2010 08:23 ]

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

marigo schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 20:47:
[...]

Ik heb toevallig naar huis gebeld om 12:30, maar kreeg meteen de voicemail. Mijn telefonieverkeer loopt via budgetphone en die was dus niet bereikbaar. Dit is nu al de 2e keer in korte tijd. (in gebied 3905, Veenendaal)
Ik mag toch aannemen dat eventueel preventief onderhoud of wijzigingen aan de infrastructuur 's nachts worden gepland?
Gisteravond rond een uur of 22.00 wederom diverse zaken niet bereikbaar, lijkt toch echt op routeringsproblemen

@Yogoi, kun jij hier misschien iets zinnigs over zeggen?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijkt Ziggo wel na een zender uitbreiding.
Die hebben overigens alle porno er uit gehaald en in een pakket van 11,95 gestopt.
Eerst had je alle zenders in een plus pakket van 9,95 daar halen ze nu 3 porno zenders uit en wil je die terug dan betaal je 11,95 extra op de kosten van dat plus pakket waar ze tot 1 maart gewoon altijd inzaten... met een streamer en internet..stelletje gekken... maar goed ik kijk het voorlopig nog wel ff aan want als het mogelijk wordt alles via dvb-c te gaan zien wil ik wel eens weten welke zenders er in het basis pakket zitten... sex sells maar niet hier... het is dus bij elke provider wel wat..

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 04-03-2010 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Loveparade schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 20:10:
[...]
Precies, dan heb je gewoon in je enthousiasme per ongeluk wat te vroeg op dat menu knopje gedrukt. Weet jij veel dat je in het 'verkeerde' menu zit...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fiber schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:08:
[...]

Precies, dan heb je gewoon in je enthousiasme per ongeluk wat te vroeg op dat menu knopje gedrukt. Weet jij veel dat je in het 'verkeerde' menu zit...... ;)
Je moet er aardig je best voor doen.. dus 'toevallig' komt bijna nooit voor. Verder heb ik in mijn enthousiasme ook wel eens met een hamer op de aan/uit knop van mijn computer lopen drukken.. als ie dan stuk gaat krijg ik er ook geen garantie op :)

In de handleiding van je dienst staat nergens beschreven dat de functionaliteit die jij zoekt aangeboden is in de dienst. Ook op de productpagina's van XMS staat dat niet. Alle menu's die je als klant kunt gebruiken staan daar wel in.

Als jij dan via een 'hack/omweg' toch bepaalde functionaliteit weet te activeren dan ben jij daarvoor zelf verantwoordelijk. Hetzelfde als een klant die de dhcp server in zijn router uitzet (die geen resetknop heeft) en vervolgens een random IP instelt in de router. Dat is duidelijk pebkac :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 23-05 12:55
The Wizard schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 09:22:

En het zou heel prettig zijn om zelf de zenders in te delen, kan moeilijk van alle kanalen de nummers onthouden :).
Treurig dat dit ook speelt bij IPTV kastjes danwel dat de providers het zo willen. Ik weet dat KPN Interactieve tv het ook niet schijnt te kunnen.

Bij UPC is het waarschijnlijk vanwege commerciële belangen. Wat nou de klant is koning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
funrider schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:41:
[...]

Treurig dat dit ook speelt bij IPTV kastjes danwel dat de providers het zo willen. Ik weet dat KPN Interactieve tv het ook niet schijnt te kunnen.

Bij UPC is het waarschijnlijk vanwege commerciële belangen. Wat nou de klant is koning.
Lijkt me eerder een firmware issue.. een 'favoriete zenders' optie lijkt me niet al te moeilijk te maken.. en daarin zou je dan je eigen persoonlijke zenderindeling neer kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 11:24
Dwazer schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 10:03:
Heb sinds oktober 2009 een glas aansluiting in de woning prikken, is het gebied niet bereikbaar voor XMS :(

Wordt die markt nog vrijgegeven of duurt dit ook nog tijden voordat er zich andere aanbieders mogen mengen?
Gisteren folder van Tweak binnen gekregen, deze kunnen leveren.

Vreemd dat XMS het niet kan, erg jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39403

Dwazer schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:49:
[...]

Gisteren folder van Tweak binnen gekregen, deze kunnen leveren.

Vreemd dat XMS het niet kan, erg jammer :(
Tweak doet dat over KPN netwerk, XMS leverd over reggefiber netwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Anoniem: 39403 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:59:
[...]

Tweak doet dat over KPN netwerk, XMS leverd over reggefiber netwerk :)
Aha! Duidelijk :)

Had ik tegen dat SD-grietje aan de tel wel iets vriendelijker over KPN kunnen zijn als ik dat geweten had 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 18:00
Hier precies hetzelfde probleem. Vandaag aan het rondbellen geweest voor mijn XMS aanvraag (september 2009).
XMS-medewerker: of het kan moet u navragen bij Glashart Hilversum, dat kunnen wij niet zien.
Glashart: Jawel hoor, gebied AP2 in Hilversum kan aangesloten worden, ook bij XMS
XMS: Word ik eerst doorverbonden naar de planning van aansluiting, kennelijk verkeerd gevraagd, verkeerde menukeuze maar ze konden me daar in ieder geval niet vinden
XMS-medewerker: Heel lang gewacht omdat ze met collega's moest uitzoeken of het nou wel of niet kon. Het kan dus kennelijk wel alleen wanneer wil ze eigenlijk niet zeggen. Zijn eerst andere gebieden die opgeleverd moeten worden. Als ik doorvraag komt ze met een verwachting: TWEEDE HELFT 2010! In een eerdere brief stond najaar 2009!

Daarna gebeld met Tweak: binnen 4 tot 6 weken kunnen zij aansluiten. Alleen, geen analoge TV en IPTV gecodeerd als de pest dus niet te gebruiken in combinatie met Media Center. Tja dat kan ik gebruiken tot XMS wel kan leveren maar dat is ook geen schoonheidsprijs. Tweak levert pas synchrone snelheid in de loop van April trouwens.

Morgen nog maar even langs het XMS huis hier in Hilversum, kijken of die misschien iets duidelijker (kunnen) zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
denan schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:34:
[...]

Je moet er aardig je best voor doen.. dus 'toevallig' komt bijna nooit voor. Verder heb ik in mijn enthousiasme ook wel eens met een hamer op de aan/uit knop van mijn computer lopen drukken.. als ie dan stuk gaat krijg ik er ook geen garantie op :)

In de handleiding van je dienst staat nergens beschreven dat de functionaliteit die jij zoekt aangeboden is in de dienst. Ook op de productpagina's van XMS staat dat niet. Alle menu's die je als klant kunt gebruiken staan daar wel in.

Als jij dan via een 'hack/omweg' toch bepaalde functionaliteit weet te activeren dan ben jij daarvoor zelf verantwoordelijk. Hetzelfde als een klant die de dhcp server in zijn router uitzet (die geen resetknop heeft) en vervolgens een random IP instelt in de router. Dat is duidelijk pebkac :)
Nou het is mij zeker in het begin van de kastjes regelmatig gebeurd. Het is toen in een firmware aangepast dat het minder snel 'per ongeluk' gebeurd... Maar het is niet afgesloten. Maar evengoed ben je echt niet de garantie kwijt wettelijk na aanpassing van zo'n menu. Het is alleen niet slim geweest, das alles.

Op zijn minst moet er ergens in voorwaarde staan, die je bij het product krijgt, dat je iets in dat menu niet mag veranderen (En zelfs dan sta je wettelijk nog sterk).
Het is niet zo dat je alleen dingen mag doen die in een handleiding worden besproken.

Maar goed, de kans dat er iets mis gaat is klein... en wat er mis gaat is altijd weer terug te zetten. En XMS is nog druk bezig met de nieuwe zenders en ondertiteling enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Mja, dus jij wil meldingen dat je geen katten in de magnetron moet stoppen? Iets in die zin denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nick39 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:13:
Het lijkt Ziggo wel na een zender uitbreiding.
Die hebben overigens alle porno er uit gehaald en in een pakket van 11,95 gestopt.
.........
LOL

https://www.ziggo.nl/#pro...miumpakket-gay-lifestyle/ ;) :> :P :9 :o :z O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 93986 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 17:04:
Mja, dus jij wil meldingen dat je geen katten in de magnetron moet stoppen? Iets in die zin denk ik?
Sterker nog... iets in die trant zou nu in je boekje moeten staan, dat geen levende wezens er in mogen worden gestopt.

Maar we hebben het er nu over iets dat je, bij wijze van spreken, in een speciale menu je lettertype van de display van je magnetron veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

marigo schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:54:
Om even op dat stroomverbruik terug te komen... [...] Echter het systeem was zo duur dat dit pas na 4 jaar zich terug gaat verdienen.
Een stekker met schakelaar kost zo'n 2 euro. Moet je handmatig bedienen, maar verdien je voor bepaalde apparaten in no-time terug. Gewoon de stekker er uit trekken is nog goedkoper, maar ook weer wat onhandiger in veel gevallen... Met een klein beetje moeite kun je het in ieder geval redelijk gemakkelijk maken om ook apparaten zonder aan/uit knop te schakelen zonder dat dat meer hoeft te kosten dan een paar stekkerdozen met schakelaar of verlengsnoeren (-tjes).

Gelukkig zijn er ook apparaten die niet zo veel verbruiken in standby, zoals moderne LCD TVs die dit best goed regelen.

De Genexis CPEs verbruiken in de praktijk overigens ook normaal maar iets tussen de 2.5 (helemaal idle) en 4.5W (met voice en data), dus dat valt ook wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mau_Maus schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 17:54:
[...]

Sterker nog... iets in die trant zou nu in je boekje moeten staan, dat geen levende wezens er in mogen worden gestopt.

Maar we hebben het er nu over iets dat je, bij wijze van spreken, in een speciale menu je lettertype van de display van je magnetron veranderd.
1) vergeet niet dat het 'witte menu' tijdens de pilot al verder verstopt is. Wat voor jou redelijk vaak voorkwam is voor 'normale' klanten totaal nieuw.

2) We hebben het hier niet over een speciaal menu waarmee je het lettertype van je magnetron kan veranderen. Dit is meer dat schroefje dat onder het klepje aan de achterkant zit. Draai je het een kwartslag dan heb je opeens geen 900 watt maar 1200 watt vermogen. Draai je het te ver dan heb je 9000 watt en branden je stoppen door.
In dat menu kun je gewoon veel zaken 'tweaken' die voor een aantal gebruikers van interesse kunnen zijn... maar.. een onvoorzichtige gebruiker die niet weet wat hij/zij doet kan in dat menu de stb volledig onbereikbaar maken en ook onflashbaar via remote updates. Sloop je daar iets dan bestaat de kans dat dat permanent is... en ja.. dan is het wel je eigen fout. Persoonlijk kan ik het prima begrijpen dat XMS dan zegt 'je hebt geen garantie'... en ja.. ook al is de stb niet meer te flashen -> door de stb uit te lezen is wel te achterhalen hoe/wat er mis is gegaan. De leverancier kan dus ook zien dat een eindgebruiker zaken heeft gedaan die niet de afspraak zijn..

Met andere woorden: verpruts je iets.. dan is het je eigen fout.

(en mocht je het er niet mee eens zijn aangezien het menu niet achter een wachtwoord zit... dat is vast te regelen bij een eerstvolgende firmware update >:) )

[ Voor 4% gewijzigd door denan op 04-03-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Ik vind toch dat je een verkeerde vergelijking maakt. De opties die je kan veranderen zijn aanpassingen binnen een bepaalde (hardware)omgeving, parameters en waardes... Die software matig nooit iets hardwarematigs stuk zou moeten kunnen maken. En zelfs als een apparaat het toelaat met de software die erop staat en de hardware heeft om iets stuk te maken, dan is dat een tekortkoming van een apparaat. en is het de eigen schuld van de maker dat het überhaupt mogelijk is. Enuh zoveel zaken zijn er nou ook weer niet in te stellen die direct zichtbaar zijn ieder geval. Maar goed er valt lang over te discussiëren. Maar je kan echt in deze situatie volgens mij nooit garantie ontnemen aan de hand softwarematige instellingen, waar het staat en hoe verstopt het staat (ook al is het een wachtwoord). En je voegt er zelf ook geen software aan toe wat schadelijk is. Maar goed we zullen het pas zeker weet als zoiets echt voorkomt, maar ik denk echt niet dat XMS sterkt staat wanneer ze zeggen: Ja het apparaat is stuk gegaan door een instelling waar de gebruiker niet bij had moeten kunnen komen.

Eneuh van mij mag er een wachtwoord op hoor... Dat moet XMS ook echt doen als ze denken dat het schadelijk kan zijn. Maar al wordt dat password ooit bekend, xms moet gewoon de schadelijke opties eruit verwijderen (als die er überhaupt zijn, anders blijft het een eigen tekortkoming) En ik kwam in het witte menu in de 110 allang voor de pilot van de 130 zonder dat bewust te willen doen. Omdat de status van standby en uit nog wel eens onduidelijk is, en men dan nogal geneigd is willekeurige knoppen in te drukken om te zien of er leven in het kastje zit.

Maar goed het gaat misschien nu iets teveel offtopic. Dus ik laat het hier maar bij.

[ Voor 20% gewijzigd door Mau_Maus op 04-03-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Nou ik heb in dat witte menu zitten kijken, is niet zo uitgebreid als ik had verwacht.

Met keyboard eraan kan je in t menu ook nog een "debug" menu in, weet niet wat het doet dus ik ben er maar van afgebleven.

Subtitles op Nederlands gezet, werkt nog niet. Vraag me af of de ondertitles uberhaupt wel worden meegestuurd?

Erg jammer dus, het lijkt erop dat XMS denkt "t is wel best zo". Dat er op de site niks wordt gecommuniceerd vind ik nog t ergste.

Zijn wel meer problemen ook, bv het geluid op "het gesprek" jankt, sommige zenders regelmatig blokjes of valt gewoon een paar seconden weg.

Sommige zenders staat gele knop voor teletext - maar als je erop klikt "teletekst niet beschikbaar".

Betaal ik hiervoor nou mn geld? Ik weet het - misschien kom ik over als een zeikerd, maar XMS zei zelf "u heeft al lang genoeg gewacht". Eindelijk is het zover - blijkt het WEER een teleurstelling.

Iemand nog een bemoedigend woord voor ik overstap naar Ziggo?

Gr Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
rfbroek schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 21:13:
Subtitles op Nederlands gezet, werkt nog niet. Vraag me af of de ondertitles uberhaupt wel worden meegestuurd?
Heb net even gekeken. Voor de Discovery-kanalen zijn er nu geen ondertitels substreams meer. Ik heb gisteren nog Discovery HD gekeken met Nederlandse ondertitels dus er waren wel ondertitels. Mischien heeft iemand van XMS naar aanleiding van dit topic de provisioning van de streams gewijzigd? })

Kan natuurlijk ook gewoon een storing zijn want andere kanalen zoals Cartoon Network en NatGeo Wild hebben nog wel aparte ondertitel streams en daar werkt het witte menu wel voor.

[ Voor 21% gewijzigd door ari3 op 04-03-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mau_Maus schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 21:10:
[...]Maar goed we zullen het pas zeker weet als zoiets echt voorkomt,
Kzou zeggen, probeer het en je weet het :9 Maar ik zou het een betje 8)7 vinden ;)
Had niet geweten dat het nog zoveel reacties zou opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
ari3 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 22:35:
[...]

...andere kanalen zoals Cartoon Network en NatGeo Wild hebben nog wel aparte ondertitel streams en daar werkt het witte menu wel voor.
Bij mij niet, op geen enkele manier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
Het lijkt erop dat het 'witte' menu op de 130M is uitgeschakeld ?!? Als ik tijdens het booten op de menu-knop druk, dan krijg ik heel even het menu te zien, vervolgens verdwijnt het weer. Tenslotte laat de Amino Ned 1 zien. Heeft iemand dat witte menu op een 130M getoverd ? Zo ja, op welke manier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Je moet er even mee spelen, ik had met de 110 hetzelde.

De truuk is volgens om tijdens het witte scherm zo vaak mogelijk op "menu" te drukken, maar dan ook opletten dat je het menu niet weg klikt. Indien dat gebeurt weer op menu klikken, op een gegeven moment blijft ie staan. Op een gegeven moment krijg je er handigheid in.

Overigens zou ik me niet teveel van dat menu voorstellen - bij mij was het zeer beperkt en had het geen enkel effect.

Gr Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Laat ff weten wat de uitslag van je bezoek is geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Laatst online: 29-05 10:55
rfbroek schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 21:13:
Betaal ik hiervoor nou mn geld? Ik weet het - misschien kom ik over als een zeikerd, maar XMS zei zelf "u heeft al lang genoeg gewacht". Eindelijk is het zover - blijkt het WEER een teleurstelling.
Ik wil graag het hd-pakket nemen maar ik geloof dat ik maar even wacht. Zo te horen blijft XMS teleurstellen. Of zijn er mensen die tevreden zijn met het hd-pakket? Welke hd-zenders worden nu concreet al doorgegeven, en op welke wordt nog gewacht?

Ik kwam gister wel tot de ontdekking dat teletekst en ifanzy het ein-de-lijk weer doen bij mij, yey.

Maar antwoorden op mijn vele mails naar de supportdesk over de geluidsproblemen met mijn Amino, en mijn vraag over 5.1-geluid, blijven helaas onbeantwoord. Mijn trip naar het XMS-huis heeft ook tot niets geleid: ik was daar beloofd gebeld te zullen worden, maar dat is niet gebeurd.

Laat XMS haar beloftes eindelijk maar eens nakomen en gewoon een goede stb-firmware neerzetten. Pas daarna wil ik overwegen te blijven of zelfs meer te gaan betalen voor een extra dienst.

Misschien moet Krizna toch maar naar de XMS-meeting met Folkert, ook al ik hij niet zo technisch onderlegd als sommige andere gewaardeerde Tweakers hier...
Pagina: 1 ... 4 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.