Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Vanaf medio januari 2010 lijkt deze nieuwe mediaplayer, gebaseerd op de Intel® CE 3100 Media Processor, zijn opwachting te gaan maken. En men belooft veel: HD mediastreaming (wired/wireless N), optionele HDD, keuze uit verschillende DVB tuners en spectaculaire widgets.

Als men de claim van diverse DVB ondersteuning kan waarmaken, dan lijkt de YiuXX inderdaad een grote potentie te hebben. Onduidelijk is momenteel echter of Ziggo, UPC etc een certificering zullen afgeven én of deze varianten in de winkel te koop zullen zijn.

Op voorintekening is de speler nu reeds te bestellen, echter alleen met of zonder HDD.

De YiuXX

Beelden: Achterzijde
en de voorzijde

Mediaplayer

Ondersteunt streaming video met DRM protectie voor TV kanalen, VoD services via IPTV of via een DVB-T, DVB-C, DVB-S tuner of ATSC tuner gecombineerd met een ingebouwde smart card lezer.

Audio formaten- MP3
- MPEG-4 AAC (unprotected)
- WMA
- FLAC
- OGG
- WAV with LPCM/ PCM/ DTS audio
- LPCM/PCM

Foto formaten
- JPEG
- BMP
- PNG
- GIF

Video formaten

Supported file extensions by YuiXX (Audio & Video)
AVI, MOV, TS, M2TS, MTS, TRP, IFO, ISO, MP4, MKV, TP, WMV, MPG, MPEG, DAT, WAV, MP3, AAC, FLAC, OGG, M4P, M4A, WMA, FLV

MPEG transport streams with
· MPEG-1 / MPEG-2 / H.264 video
· PCM / AC3 / MP3 / AAC audio

MPEG program streams with
· MPEG-1 / MPEG-2 / H.264 video
· LPCM / PCM / AC3 / MP3 / AAC / DTS audio

ASF content
· Hardware decoded WMV 9 video
· Software decoded WMV 7, 8 video
· Hardware decoded WMA 9 audio
· Software decoded WMA 7,8 audio

AVI / DMF (unprotected) content with
· Software decoded Xvid / H.264 video
· AC3 / MP3 / LPCM / PCM / AAC audio

MPEG-4 (MP4) content with H.264 video and AAC audio
Flash (FLV) content with Sorenson / On2 VP6 / H.264 video and MP3 / AAC audio
Matroska (MKV) content with H.264 / MPEG-2 and MP3 / AAC / AC3 / DTS audio
DVD Playback (with menu) using: IFO or ISO

Ondertiteling
- SRT,
- SMI,
- SUB,
- IDX,
- ASS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als de Yuixx gaat werken i.c.m. Ziggo dan ga ik wellicht over tot aanschaf.
Ben ook benieuwd naar de tweak mogelijkheden zoals toegang via telnet/SSH zodat evt. funplug en of optware packages geïnstalleerd kunnen worden.
Lijkt me ideaal om er Music Player Daemon op te hebben om deze dan extern via Laptop/PDA/IPod-touch o.i.d. mee te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-07 21:21
Op hardware.info stond een tijdje geleden een goed filmpje met daarin een demo van een widget die speciaal voor hun is ontwikkeld. Filmpje geeft wel een goed beeld van de interface van de Yuixx

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-07 01:23

Royz

Kleurenblind!!

Dit apparaat kan niet opnemen voor zover ik lees toch? Ik denk dat ze dat bewust niet hebben gedaan, anders zouden de providers de decoder wss gewoon niet goedkeuren.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Royz schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 23:15:
Dit apparaat kan niet opnemen voor zover ik lees toch? Ik denk dat ze dat bewust niet hebben gedaan, anders zouden de providers de decoder wss gewoon niet goedkeuren.
Op de plaatjes zie ik wel staan 'rec' aan de voorkant, boven zo'n lampje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 22:21

Bullet NL

Eigen Wijs

Ziet er goed uit, even afwachten wat Ziggo in het appraat ziet... Een media player & digitale TV decoder in één is natuurlijk erg intressant....

Het zou helemaal top geweest zijn als ze ala de HDI DUNE Prime 3.0 ook Blue-Ray speler uitvoering konden leveren.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-07 12:02

cue

Zucht... begint ook al weer zo'n never ending story te worden....

Eerst eind november.. toen eind december (voor de kerst) en nu eind januari...

Ik waag me er niet aan om nu al een preorder vooruit te betalen. Had dit graag gedaan als hij deze maand nog beschikbaar zou komen... maar om nu weer twee maanden te wachten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Bullet NL schreef op zondag 06 december 2009 @ 11:06:
Ziet er goed uit, even afwachten wat Ziggo in het appraat ziet... Een media player & digitale TV decoder in één is natuurlijk erg intressant....

Het zou helemaal top geweest zijn als ze ala de HDI DUNE Prime 3.0 ook Blue-Ray speler uitvoering konden leveren.
Ik kan je bijna garanderen dat Ziggo in de problemen komt als ze deze decoder certificeren. Uitzending gemist en een apparaat wat op kan nemen = auteursrechten probleem

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:01

zeroday

There is no alternative!

WillemJan schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 21:31:
Als de Yuixx gaat werken i.c.m. Ziggo dan ga ik wellicht over tot aanschaf.
Ben ook benieuwd naar de tweak mogelijkheden zoals toegang via telnet/SSH zodat evt. funplug en of optware packages geïnstalleerd kunnen worden.
Lijkt me ideaal om er Music Player Daemon op te hebben om deze dan extern via Laptop/PDA/IPod-touch o.i.d. mee te bedienen.
even hierop inhaken
zeroday is dicht betrokken bij de ontwikkeling van de Yuixx, ik zal me in dit forum ophouden, niet altijd antwoorden maar waar mogelijk een antwoord verstrekken als ik dat kan.
Zie mijn toevoegingen 'as-is' mijn bijdragen kun je zien in threads voor de CFULLHDMA en/of CH3SNAS/CH3MNAS

mbt de YuiXX kan ik je nu al vertellen dat als jij iets wilt ontwikkelen je dit via de SDK kan gaan doen die voor de widget channel beschikbaar komt. Echter het zal niet 1-2-3 ter beschikking voor iedereen komen omdat het dan via de Widget store uitgerold moeten worden.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Royz schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 23:15:
Wanneer er een tuner in komt dan kan er een opname mogelijkheid wel of niet aangeboden worden. Dit is totaal afhankelijk van wat er besproken wordt met een kabel leverancier.

Dus er zal bijv. een overeenkomst met ziggo moeten zijn om ziggo abonnementen te ondersteunen.
Daar hou ik me niet mee bezig dus daar kan ik je ook geen info over verstrekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Royz schreef op zondag 06 december 2009 @ 11:41:
[...]

Ik kan je bijna garanderen dat Ziggo in de problemen komt als ze deze decoder certificeren. Uitzending gemist en een apparaat wat op kan nemen = auteursrechten probleem
Alles is configureerbaar. Dus als iets niet mag, dan wordt het niet aangezet of geimplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

zeroday schreef op zondag 06 december 2009 @ 11:52:
[...]

Alles is configureerbaar. Dus als iets niet mag, dan wordt het niet aangezet of geimplementeerd.
Ok, nice om te horen... tot nu toe zitten namelijk alle decoders potdicht, zelfs de UTP poorten. Ik ben echt zeer geinteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Niet online
zeroday schreef op zondag 06 december 2009 @ 11:45:
[...]

mbt de YuiXX kan ik je nu al vertellen dat als jij iets wilt ontwikkelen je dit via de SDK kan gaan doen die voor de widget channel beschikbaar komt. Echter het zal niet 1-2-3 ter beschikking voor iedereen komen omdat het dan via de Widget store uitgerold moeten worden.
Dus wat de Widgets betreft zijn we geheel afhankelijk van Conceptronics?
Kunnen we bij jou terecht m.b.t. ideeën om nieuwe functionaliteit in een Widget te krijgen?

Nog een paar vraagjes:
• Mogelijk om tegelijkertijd component en HDMI uitgang te gebruiken (Beamer & TV) zonder iedere keer dit te moeten selecteren?
• Audio tegelijkertijd via optische uitgang en HDMI mogelijk?
• 24P ondersteuning?
• Scraper functionaliteit zoals XBMC heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

[quote]WillemJan schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:17:
[...]
Dus wat de Widgets betreft zijn we geheel afhankelijk van Conceptronics?
Yep. daar zijn verschillende redenen voor te bedenken.
Kunnen we bij jou terecht m.b.t. ideeën om nieuwe functionaliteit in een Widget te krijgen?
je mag alles op mijn bordje gooien. Of ik er wat mee kan is natuurlijk een 2e ;-)
Nog een paar vraagjes:
• Mogelijk om tegelijkertijd component en HDMI uitgang te gebruiken (Beamer & TV) zonder iedere keer dit te moeten selecteren?
• Audio tegelijkertijd via optische uitgang en HDMI mogelijk?
• 24P ondersteuning?
• Scraper functionaliteit zoals XBMC heeft?
bovenste 3 kan ik je zo 1-2-3 niet vertellen
wat bedoel je met scraper functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Niet online
Beter kan ik het niet uitleggen:
http://xbmc.org/wiki/?title=Scraper.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Als dit een hd-tuner is, vervolgens kun je er ook programma opnemen van Ziggo, inclusief ingebouwde HDD, en mogelijkheid tot 1080p bestandjes probleemloos kan afspelen dan is dit een ideale speler.

je hebt dan niet eens digitale tuner meer nodig! maarja de prijs is wel aan de hoge kant, ik zou het product weleens een paar maandjes willen testen dit kan zomaar de nieuwe standaard worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

info scrapen wordt alleen gedaan als er samenwerkingsovereenkomsten zijn met sites / aanbieders die dit legaal aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Opnemen van (HD) tv materiaal hoeft helemaal geen issue te zijn: op de door Ziggo geleverde HD PVR kastjes kun je volkomen legaal opnemen. Dus wat dan het verschil is waardoor het op de YiuXX wel een probleem zou zijn is mij niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Niet online
zeroday schreef op zondag 06 december 2009 @ 14:14:

je mag alles op mijn bordje gooien. Of ik er wat mee kan is natuurlijk een 2e ;-)
Dacht zelf aan een Widget die de status van NZBGet laat zien welke op mijn CH3SNAS draait.

Ander idee: Een Widget welke Pop3 accounts kan monitoren.

En dan nog het liefst Music Player Daemon. (welke dan evt. via een Widget te configureren is)
Hiermee zou je dan zonder de tv/beamer aan te hoeven zetten je muziek kunnen afspelen.

Is het OS van de YuiXX eigenlijk wel op Linux gebaseerd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-07 12:36
Royz schreef op zondag 06 december 2009 @ 12:21:
[...]

Ok, nice om te horen... tot nu toe zitten namelijk alle decoders potdicht, zelfs de UTP poorten. Ik ben echt zeer geinteresseerd.
Bij de Humax 5050C kun je de gemaakte opnamen met FTP overhalen naar je PC. Inderdaad, via de UTP-poort.
(Kopieren naar een USB-schijf is ook mogelijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:51
Zal de Yuixx overweg kunnen met de "Mymovies.XML" bestanden voor het weergeven van de metadata op het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Athome schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:24:
Zal de Yuixx overweg kunnen met de "Mymovies.XML" bestanden voor het weergeven van de metadata op het scherm
Er zal een bepaald systeem gebouwd zijn voor metadata gebruik, maar of deze compatible zijn met mymovies.xml is een 2e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

WillemJan schreef op zondag 06 december 2009 @ 15:04:
[...]

Dacht zelf aan een Widget die de status van NZBGet laat zien welke op mijn CH3SNAS draait.

Ander idee: Een Widget welke Pop3 accounts kan monitoren.

En dan nog het liefst Music Player Daemon. (welke dan evt. via een Widget te configureren is)
Hiermee zou je dan zonder de tv/beamer aan te hoeven zetten je muziek kunnen afspelen.

Is het OS van de YuiXX eigenlijk wel op Linux gebaseerd? :?
Widget channel is gebaseerd op de Yahoo widget channel echter zal geen gebruik maken van yahoo widgets
SDK voor ontwikkeling komt beschikbaar.

Ja, OS van Yuixx is gebaseerd op Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
zeroday schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:36:
[...]

Ja, OS van Yuixx is gebaseerd op Linux
Dat zou mogelijkheden voor een bloeiende community kunnen bieden (en dat uit de mond van een verstokte Windows-man :P )

[ Voor 10% gewijzigd door Edgarz op 06-12-2009 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:01

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Kan dit juweeltje nou ook Blu-Ray images afspelen?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

geerten schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:24:
[...]

Bij de Humax 5050C kun je de gemaakte opnamen met FTP overhalen naar je PC. Inderdaad, via de UTP-poort.
(Kopieren naar een USB-schijf is ook mogelijk.)
Omdat de Humax geen Interactieve TV heeft en de Cisco (en deze volgens mij) wel.

Wat me trouwens opvalt nu... geen dubbele tuner?

[ Voor 6% gewijzigd door Royz op 07-12-2009 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin86
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-04 09:13
Inderdaad op de achterzijde is maar 1 coax ingang en uitgang. Maar aan de voorzijde is er wel een "rec" ledje zichtbaar dus er is een record mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

kevin86 schreef op maandag 07 december 2009 @ 18:52:
Inderdaad op de achterzijde is maar 1 coax ingang en uitgang. Maar aan de voorzijde is er wel een "rec" ledje zichtbaar dus er is een record mogelijkheid.
Ja, dus opnemen als je weg bent of kijken wat je opneemt ;)

Of je lust hem door naar een DVD recorder, mara dna heb je nog geen alles in 1 apparaat

[ Voor 12% gewijzigd door Royz op 08-12-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06 15:42

spanx

_Sp[A]nX_

Mooi apparaat maar de prijs vind ik wel stevig....

Als er een grote community achter komt te staan dan kan alles slagen (zie dreambox)

ik had alleen wel verwacht dat hij ook een optie tot blu-ray drive had gehad.....

\Achja als hij BD images kan afspelen ben ik ook happy.....

vooralsnog geen antwoord va zeroday

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283434

Heb je voor een dubbele tuner 2x een ingang nodig dan? Dat kan gewoon intern doorgelust worden van tuner naar tuner toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

waarom zou je 2 coax aansluitingen moeten hebben? ah schrijver boven mij schrijft hetzelfde.. heb je als je niet verder leest dan waar je ogen op dat moment stil bijven staan

[ Voor 16% gewijzigd door zeroday op 08-12-2009 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

spanx schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 09:58:
Mooi apparaat maar de prijs vind ik wel stevig....

Als er een grote community achter komt te staan dan kan alles slagen (zie dreambox)
ik had alleen wel verwacht dat hij ook een optie tot blu-ray drive had gehad.....
\Achja als hij BD images kan afspelen ben ik ook happy.....
vooralsnog geen antwoord va zeroday
Dingen die als dusdanig niet aangekondigd zijn kan ik moeilijk bevestigen.
Bluray staat niet als dusdanig vermeld wat dan niet wil zeggen dat het niet zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06 15:42

spanx

_Sp[A]nX_

thnx 4 the info :)

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

@zeroday: kan dit juweeltje nou BR images afspelen? Of zelfs al maar de structuur in file formaat?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91098

@Tijgert: Lijkt me wel:

Supported file extensions by YuiXX (Audio & Video)
AVI, MOV, TS, M2TS, MTS, TRP, IFO, ISO, MP4, MKV, TP, WMV, MPG, MPEG, DAT, WAV, MP3, AAC, FLAC, OGG, M4P, M4A, WMA, FLV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Precies, M2TS is het formaat van BR tijgert. Zo heel veel is er nog niet bekend, maar ben bijv ook wel benieuwd of hij BR images aankan. Maar daar komen we wel achter, blijft een heerlijke speler dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

De Cfullhdmai speelt ook M2TS files af, maar geen BR's of de bestands/menustructuur.
Het zegt dus helemaal niks.

Zonder BR image support is het helaas niks meer dan een veredelde mediaplayer met wat extra opleukingen.

[ Voor 32% gewijzigd door Tijgert op 08-12-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin86
Anoniem: 283434 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:37:
[...]

Heb je voor een dubbele tuner 2x een ingang nodig dan? Dat kan gewoon intern doorgelust worden van tuner naar tuner toch?
zeroday schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 12:51:
[...]

waarom zou je 2 coax aansluitingen moeten hebben? ah schrijver boven mij schrijft hetzelfde.. heb je als je niet verder leest dan waar je ogen op dat moment stil bijven staan
Bedankt.. Wist niet dat dat ook intern gesplitst kan worden. Wist ook niet hoe bijv. de DVD recorders van tegewoodig dit aanpakken. Wist alleen dat het met mijn oude media center wel met 2 tuners werkte en dus ook 2 kabels. Maargoed deze mediaspeler heeft voor mij heel veel potentie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-07 10:42
Erg jammer dat er niet gewoon een DVD-speler inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin86
Tijgert schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:46:
De Cfullhdmai speelt ook M2TS files af, maar geen BR's of de bestands/menustructuur.
Het zegt dus helemaal niks.
Inderdaad alleen support voor het bestandstype maar niet voor de volledige ISO. Voor een BD speler moet ook een licentie betaald worden door de fabrikant. Maar misschien in een volgende versie dat ze een BD speler inbouwen.
Tijgert schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:46:
Zonder BR image support is het helaas niks meer dan een veredelde mediaplayer met wat extra opleukingen.
De standaard versie zonder harde schijf wel maar de versie met een digitale DVB-T/C/S tuner vervangt ook de setupbox. Dus alle media behalve fysieke schijven kan worden afgespeeld/ bekeken worden met de Yuixx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Erg jammer dat er niet gewoon een DVD Blu-Ray speler inzit

[ Voor 4% gewijzigd door Tijgert op 09-12-2009 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:38

Gorefest

serial killer.

Anoniem: 283434 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:37:
[...]
zeroday schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 12:51:
[...]waarom zou je 2 coax aansluitingen moeten hebben? ah schrijver boven mij schrijft hetzelfde.. heb je als je niet verder leest dan waar je ogen op dat moment stil bijven staan
Bij DVB-S (Satelliet) heb je zeer zeker 2 aparte ingangen nodig, dit heeft te maken met het feit dat een LNB maar naar 1 band kan tunen en je hebt totaal 4 banden (VL/VH/HL/HH)

(Tenzij je met een single cable LNB gaat werken maar deze zijn nog niet echt gebruikelijk en dat brengt weer andere problemen met zich mee. En dat moet ook weer ondersteund worden in hardware en software.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groennom
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst van de gesprekken met Ziggo. Zoals iedereen weet lukt het Ziggo niet een fatsoenlijke HD-PVR in de markt te zetten. Je mag blij zijn als er eenmaal per jaar een firmware upgrade is, en die lost niet eens de grootste problemen op en creert wel nieuwe problemen. Vanuit ervaring met de CFULLHDMA weet ik dat conceptronics in staat is te luisteren naar haar gebruikers en zeer frequent firmware updates uit te brengen.

Als er Ziggo ondersteund wordt, stap ik direct over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Met groennom... omdat ik meer vertrouwen heb in zeroday en conceptronic en hun beroeps-eer dan in ziggo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3bouw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-11-2021
Nog een stem voor de Ziggo ondersteuning....!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-07 12:02

cue

Laten ze eerst het apparaat nou maar eens op de markt zetten dan steeds te speculeren over een lanceer datum. Eerst zien dan geloven zullen we maar zeggen :). Inmiddels zijn we bijna een half jaar verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Januari op de markt, laten we hopen.

En ook van mij een stevige hint naar Ziggo O-)

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Tijgert schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:07:
Kan dit juweeltje nou ook Blu-Ray images afspelen?
ja / ja-min-of-meer
menu van blu-ray niet, ivm licentierechten en daarin wordt momenteel nog niet in voorzien
de rest wel.
Zit het niet in de MP firmware dan staat het op de schedule om erin gezet te worden.

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Royz schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 14:46:
Met groennom... omdat ik meer vertrouwen heb in zeroday en conceptronic en hun beroeps-eer dan in ziggo :)
Helaas kan ik vooralsnog weinig vertellen over samenwerkingsovereenkomsten met kabelproviders.
Dat zal zover ik weet allemaal via officiele kanalen en persberichten gecommuniceerd worden.

• Tijgert

Tijgert

ja / ja-min-of-meer, menu van blu-ray niet, ivm licentierechten en daarin wordt momenteel nog niet in voorzien de rest wel.
Optimist als ik ben (en zeer goede ervaring hebbende met Conceptronic apparatuur) lees ik dus dat het mogelijk wel nog geimplementeerd gaat worden? (dus wel mogelijk is)

Ik zit op de wip om een apparaat aan te schaffen wat dus BR ISO's kan afspelen (dus niet enkel de ge-extracte bestanden) en eigenlijk ook de menustructuur.
Op dit moment is de C-200 mijn enige optie... maar ik heb liever een Yuixx die het kan.
Ik ben vast niet de enige die daar zo over denkt...
Zit het niet in de MP firmware dan staat het op de schedule om erin gezet te worden.
Eh.. bedoel je dat het wel gaat komen dus?

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Tijgert schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:39:
[...]

Optimist als ik ben (en zeer goede ervaring hebbende met Conceptronic apparatuur) lees ik dus dat het mogelijk wel nog geimplementeerd gaat worden? (dus wel mogelijk is)
Ja.
Ik zit op de wip om een apparaat aan te schaffen wat dus BR ISO's kan afspelen (dus niet enkel de ge-extracte bestanden) en eigenlijk ook de menustructuur.
Op dit moment is de C-200 mijn enige optie... maar ik heb liever een Yuixx die het kan.
Ik ben vast niet de enige die daar zo over denkt...
[...]
Eh.. bedoel je dat het wel gaat komen dus?
Menu structuur kan technisch wel, maar de licentiekosten zijn verschrikkelijk duur.

Anoniem: 330353

Nog een paar weekjes :P

Ik vraag me nog het volgende af;
- Blu-Ray: is of wordt het mogelijk om een blu-ray speler aan te sluiten en indien ja, hoe, middels de USB aansluiting of middels de S-ata (intern)?
- DVB-C: is of wordt het mogelijk om HD-signaal op te nemen op een externe NAS en tegelijkertijd een ander HD signaal te bekijken (2-tuners)?

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Anoniem: 330353 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 18:47:
Nog een paar weekjes :P

Ik vraag me nog het volgende af;
- Blu-Ray: is of wordt het mogelijk om een blu-ray speler aan te sluiten en indien ja, hoe, middels de USB aansluiting of middels de S-ata (intern)?
nope. wordt niet ondersteund
- DVB-C: is of wordt het mogelijk om HD-signaal op te nemen op een externe NAS en tegelijkertijd een ander HD signaal te bekijken (2-tuners)?
externe nas: nope dat zal veels te veel problemen opleveren
dual tuner: ja opnemen / kijken

Anoniem: 330353

zeroday schreef op donderdag 17 december 2009 @ 21:44:

nope. wordt niet ondersteund
Wat is hiervan de reden? Hard- en softwarematig toch eenvoudig te ondersteunen.....?
zeroday schreef op donderdag 17 december 2009 @ 21:44:

externe nas: nope dat zal veels te veel problemen opleveren
dual tuner: ja opnemen / kijken
Bij W7 mediacenter werkt het streamer / opslaan op een externe NAS via Gb-lan toch prima......

Jammer, had even de hoop om de Yuixx in een Origen AE S10 of S14 kast te kunnen schroeven met een BR-speler.. 8)7

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Anoniem: 330353 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 22:10:
[...]

Wat is hiervan de reden? Hard- en softwarematig toch eenvoudig te ondersteunen.....?

Jammer, had even de hoop om de Yuixx in een Origen AE S10 of S14 kast te kunnen schroeven met een BR-speler.. 8)7
Geen Blu-ray ondersteuning zal voornamelijk met licenties te maken hebben, welke geld kosten en uiteindelijk doorberekend moeten worden naar de klant.

iStockphoto

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Waarom zou ik een BR speler willen als alle codecs worden ondersteund... de speler is prima zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:35
Van mij ook een vraagje

Ik kijk tv via de sateliet zou ik mijn tuner uit de dreambox kunnen halen en dan in YuIXX kunnen plaatsen? ik kan hierover weinig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Greekmaster schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:28:
Van mij ook een vraagje

Ik kijk tv via de sateliet zou ik mijn tuner uit de dreambox kunnen halen en dan in YuIXX kunnen plaatsen? ik kan hierover weinig vinden.
nee, tuner kan je niet overhalen, ik verwacht dat de kans erg klein is dat de tuner die jij hebt in je dreambox in de YuiXX zal passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Anoniem: 330353 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 22:10:
[...]
intern is er geen plaats voor, en extern kan ook problemen geven met licenties en is in eerste opzet geen functionaliteit de we noodzakelijk achten.
[...]
Bij W7 mediacenter werkt het streamer / opslaan op een externe NAS via Gb-lan toch prima......
Kan best. Maar wil nog niet zeggen dat die functie dan ook zomaar in de YuiXX gezet zou kunnen worden
niet alles is mogelijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 16:48

Goku33

Ownage!

Dat opnemen naar je NAS zou wel ideaal zijn... maar op een interne schijf opnemen en dan via het netwerk die bestanden overplaatsen naar de NAS kan dan wel gewoon, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Idd, YiuXX met Synology, wat een wereldcombinatie lijkt me dat :). Eindelijk ook een apparaat met een normale gigabit adapter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-03 21:17

xyl

Hoe zit het eigenlijk met Usenet? Kan er zo snel niets over vinden.
Kan het apparaat downloaden? En zo ja, ook uitpakken et cetera zonder dat film kijken et cetera er onder lijdt?

Edit:
volgens Informatique geen client. :|

[ Voor 28% gewijzigd door xyl op 22-12-2009 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

xyl schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 10:31:
Hoe zit het eigenlijk met Usenet? Kan er zo snel niets over vinden.
Kan het apparaat downloaden? En zo ja, ook uitpakken et cetera zonder dat film kijken et cetera er onder lijdt?

Edit:
volgens Informatique geen client. :|
in principe zou zoiets gebouwd kunnen worden, maar laten we nu maar eerst naar de basis kijken, al die 'extra dingen' is leuk maar ik heb liever de aandacht op dingen die bijv. nu niet goed zouden werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Maar dan moet de Yuixx wel beschikbaar zijn :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voidth
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik ben vooral geinteresseerd in photo viewing en afspelen van HD content van een video camera danwel HD video content van een professionele spiegelreflex zoals de 5d mark II. Kan iemand (zeroday ?) iets meer vertellen over deze zaken ?

Wat kan de photo viewer zoal ? Denk aan:
- Albums met thumbnails laten zien ?
- Browsen van subfolders ?
- Kan hij large size JPEG aan ? Wat is de maximale pixel dimensie / maximale grootte ?
- Met welke effectieve snelheid displayed hij large size JPEG ( bv > 3888x 2592 pixel, -+ 5mb photo) als je de snelste transitie tijd kiest ? Vooral al dit gestreamed zou worden van een NAS
- View opties (resize/crop/zoom/aspect ratio correcties)
- Slideshow opties (fade outs, pause, loop, view time per picture standen)

Ondersteund de speler verder mbt HD camcorders AVCHD met H.264 High-Profile, Level 4.1, 24Bmit/s aangeboden als transport stream (MTS/M2TS)?

Voor Canon spiegelreflex filmpjes (denk 5d Mark II), wordt H.264 video Level 5.1 (38.6 Mbits/sec @ 1920x1080) met linear PCM audio in Quicktime .mov formaat ondersteund ?
(Dit alles natuurlijk zonder te transcoden / recontaineren ..)

Alvast dank voor je antwoorden....

P.S: Een youtube filmpje die photoviewing of AVCHD demonstreert zou trouwens helemaal geweldig zijn ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Voidth op 23-12-2009 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl
  • Laatst online: 28-03 21:17

xyl

zeroday schreef op woensdag 23 december 2009 @ 08:07:
[...]

in principe zou zoiets gebouwd kunnen worden, maar laten we nu maar eerst naar de basis kijken, al die 'extra dingen' is leuk maar ik heb liever de aandacht op dingen die bijv. nu niet goed zouden werken.
Ik kan nu nog niet oordelen over dingen die wel of niet zouden werken. Maar goed, dan waar ik wel over kan oordelen: uiterlijk... Als je toch contacten hebt met de producent, wellicht dat versie 2 een iets fraaiere behuizing kan krijgen. Dit doet het niet lekker bij de rest van mijn apparatuur/inrichting. Wel belangrijk voor de WAF natuurlijk! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Laatst online: 00:36
zeroday schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 17:30:
[...]

intern is er geen plaats voor, en extern kan ook problemen geven met licenties en is in eerste opzet geen functionaliteit de we noodzakelijk achten.
<knip>
niet alles is mogelijk ;-)
Zou een externe DVD speler via USB wel tot de mogelijkheden behoren? Of zijn hier ook licenties voor nodig?
* Jerome wil af van al die afstandsbedieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ga voor de Dune, dan weet je dat het mogelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Athome schreef op woensdag 23 december 2009 @ 21:57:
Ga voor de Dune, dan weet je dat het mogelijk is
Jij koopt ook appels ipv peren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65925

Ik ben zeer geintresseerd in deze speler, het wordt deze of de popcorn hour c200 maar ik heb wat vraagjes:

hoe gaat deze speler om met video_ts files?
speelt hij direct af of moet je een ifo bestand aanklikken?
en hoe is het menu snel of tergend langzaam als de eminent 7080 die ik zsm weer heb terug gestuurt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Anoniem: 65925 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 08:49:
Ik ben zeer geintresseerd in deze speler, het wordt deze of de popcorn hour c200 maar ik heb wat vraagjes:

hoe gaat deze speler om met video_ts files?
speelt hij direct af of moet je een ifo bestand aanklikken?
en hoe is het menu snel of tergend langzaam als de eminent 7080 die ik zsm weer heb terug gestuurt. :(
Kan je volgens jou met de c200 ook televisie kijken met je smartcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Royz schreef op woensdag 23 december 2009 @ 22:15:
[...]

Jij koopt ook appels ipv peren
Hoezo,
Jerome vraagt of een externe DVD-rom ook tot mogelijkheden behoort. Zodat hij een losse DVD speler niet meer nodig heeft. De Dune Prime heeft een optische drive standaard en ik vind het daarom een geschiktere kandidaat dan de Yuixx met een losse DVD-Rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Royz schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 09:42:
[...]

Kan je volgens jou met de c200 ook televisie kijken met je smartcard?
nee dat kan het niet volgens mij.
volgens mij ontlopen de yuixx en de pch-c200 elkaar niet zoveel met als voordeel dat de yuixx een tuner krijgt en later misschien mijn ziggo smartcard voor hdtv kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Volgens mij wordt de Yiuxx anders op de markt gezet dan de C200, ook al lijken de specs misschien op elkaar. Maar misschien ligt dan wel aan mij dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Ben ook wel geïnteresseerd in dit apparaat. En met name de mogelijkheid tot het inbouwen van de/een DVB-S tuner. Mijn vraag dus aan zeroday. Hoe moet ik mij dat voorstellen dat uitbreiden met een DVD-S tuner? Moet er dan een kaartje ingebouwd worden of komt er dan een apart kastje bij. Op de achterzijde van het kastje zie ik namelijk wel in/uitgangen voor een tuner, maar geen aansluitmogelijkheid voor de F-connector van mijn schotel-installatie. Indien mogelijk gaarne wat meer info hierover.

Verder wil ik m dan aan me netwerk hangen voor het afspelen van mediacontent. Dat lijkt mij goed genoeg gedekt als ik de specs lees.

Dan nog een zeer basale vraag. Melden jullie m ook aan bij Logitech? Dit omdat ik al mijn hardware nu bedien met de Harmony one, en dat is wel zo makkelijk.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Is het mogelijk om per audioformaat (AC3, DTS, Flac, etc) in te stellen of deze gedecodeerd of als bitstream doorgegeven moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Athome schreef op zondag 27 december 2009 @ 11:03:
Is het mogelijk om per audioformaat (AC3, DTS, Flac, etc) in te stellen of deze gedecodeerd of als bitstream doorgegeven moet worden.
yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkiespenkie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-10-2023
essentieel voor mij is of er een bittorrent applicatie zal zijn, anders is de popcorn een beter alternatief. Is hier al meer over bekend of dit geintegreerd gaat worden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Direct een pluspunt voor de Yuixx. De Dune Prime (mijn alternatief voor de Yuixx) kan dit bij mijn weten niet.

Ondersteunt de Yuixx ook het 5.1 WMA-Pro audio, zoals veel gebruikt in WMV-HD films/series

[ Voor 16% gewijzigd door Athome op 28-12-2009 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Is er al enige indicatie of (en zo ja, wanneer) de DVB-C tuner met Ziggo beschikbaar komt? Dit zou, icm de mediaplayer finctionaliteit, m.i. de killer app voor deze speler zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Laatst online: 09-06 22:14
Zeroday is er al wat meer te zeggen over de lanceerdatum, want we worden nu toch wel een beetje ongeduldig, zie hem al maanden bij mijn bedrijfje `Informatique` op de lijst staan, alleen niet op voorraad ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Eind Jan 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-07 13:18
Zit nog te twijfelen tussen de Yiuxx en de PCH, komt uiteindelijk denk ik toch vooral neer op gebruikers toepassing. Qua snelheid en menustructuur lijkt de Yiuxx wel superieur.
Heb nog wel een paar vragen, voordat ik ga pre-orderen ;)

- Is er al iets bekend over een YouTube widget? YouTube plugin bij de PCH schijnt nog niet optimaal te werken.
- Vraag me net als Voidth af; kan de speler thumbnails van fotocollecties weergeven? Enkele screenshots van preview Hardware Info doen wel zo vermoeden; Hardware Info - Yiuxx Preview
- Is er iets bekend over uitvoering van de Firefox webbrowser in de uiteindelijke versie? (zie ook screenshots Hardware Info)
- Is het mogelijk om Meta-data van bijv. IMDb op te halen? Dit zou voor mij persoonlijk een groot pluspunt zijn, aangezien je dan een behoorlijke filmdatabase overzichtelijk kunt maken.
- Even over de dvb-tuner; heb hier weinig kaas van gegeten (lees: noob!), maar dit stelt je toch in staat om tv- te kijken (op te nemen / pauzeren enz) via de Yiuxx? Ik gebruik hem dan icm een UPC mediabox. Kan deze smart card in de yiuxx? En heb je dan de mediabox nog nodig?

Alvast bedankt voor de antwoorden!! _/-\o_ :*) _/-\o_

PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noeslee
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-11-2023
_Slick_Rick_ schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:30:
- Even over de dvb-tuner; heb hier weinig kaas van gegeten (lees: noob!), maar dit stelt je toch in staat om tv- te kijken (op te nemen / pauzeren enz) via de Yiuxx? Ik gebruik hem dan icm een UPC mediabox. Kan deze smart card in de yiuxx? En heb je dan de mediabox nog nodig?
Ja je zou kunnen opnemen, timeshifting ed, maar Conceptronic moet eerst er nog met de kabelaars uit zien te komen mbt certificering of licensering? Als ze tot overeenstemming komen zou je je mediabox niet meer nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Laatst online: 09-06 22:14
Waar baseer je dat op. Toen ik eind november informatique belde was dat ergens december.
Nu eind januari, staat daar ergens een officiele noot van op 't net ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

210667 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 14:06:
Ben ook wel geïnteresseerd in dit apparaat. En met name de mogelijkheid tot het inbouwen van de/een DVB-S tuner. Mijn vraag dus aan zeroday. Hoe moet ik mij dat voorstellen dat uitbreiden met een DVD-S tuner? Moet er dan een kaartje ingebouwd worden of komt er dan een apart kastje bij. Op de achterzijde van het kastje zie ik namelijk wel in/uitgangen voor een tuner, maar geen aansluitmogelijkheid voor de F-connector van mijn schotel-installatie. Indien mogelijk gaarne wat meer info hierover.

Verder wil ik m dan aan me netwerk hangen voor het afspelen van mediacontent. Dat lijkt mij goed genoeg gedekt als ik de specs lees.

Dan nog een zeer basale vraag. Melden jullie m ook aan bij Logitech? Dit omdat ik al mijn hardware nu bedien met de Harmony one, en dat is wel zo makkelijk.... ;)
Ja, remotes van conceptronic komen veelal gewoon in de Logitec database.

als er een tuner ingezet wordt dan is dit een 'kaartje' die op het board geprikt kan worden. De foto laat vooralsnog geen tuner zien, maar dat kan een normale connector zijn of een F-Connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Edgarz schreef op maandag 28 december 2009 @ 18:24:
Is er al enige indicatie of (en zo ja, wanneer) de DVB-C tuner met Ziggo beschikbaar komt? Dit zou, icm de mediaplayer finctionaliteit, m.i. de killer app voor deze speler zijn.
Nope.
Daar valt vooralsnog niets over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Diego27 schreef op maandag 28 december 2009 @ 19:30:
Zeroday is er al wat meer te zeggen over de lanceerdatum, want we worden nu toch wel een beetje ongeduldig, zie hem al maanden bij mijn bedrijfje `Informatique` op de lijst staan, alleen niet op voorraad ;(
Van mij krijg je geen data te horen. Data wordt via het officiele kanaal cq. website verspreid en/of persbericht.
Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

_Slick_Rick_ schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:30:
Zit nog te twijfelen tussen de Yiuxx en de PCH, komt uiteindelijk denk ik toch vooral neer op gebruikers toepassing. Qua snelheid en menustructuur lijkt de Yiuxx wel superieur.
Heb nog wel een paar vragen, voordat ik ga pre-orderen ;)

- Is er al iets bekend over een YouTube widget? YouTube plugin bij de PCH schijnt nog niet optimaal te werken.
Youtube XL zou gewoon kunnen draaien. Of het erin zit bij de lancering: durf ik nog geen uitspraken over te doen. Maar dat het een mogelijkheid is: dat zeker.
- Vraag me net als Voidth af; kan de speler thumbnails van fotocollecties weergeven? Enkele screenshots van preview Hardware Info doen wel zo vermoeden; Hardware Info - Yiuxx Preview
Is wel de bedoeling. Echter de crux zit hem in NAS data en Locale HDD data
ivm databases, refreshing, aanslingeren van een NAS, hoe realtime etc.
- Is er iets bekend over uitvoering van de Firefox webbrowser in de uiteindelijke versie? (zie ook screenshots Hardware Info)
Alleen de kern wordt gebruikt en er worden bepaalde plugins gebruikt. Echter zolang een plugin niet stabiel is, die noozakelijk is het niet bij lancering erin zetten. Een browser met beperkte functionaliteit wil je niet.
- Is het mogelijk om Meta-data van bijv. IMDb op te halen? Dit zou voor mij persoonlijk een groot pluspunt zijn, aangezien je dan een behoorlijke filmdatabase overzichtelijk kunt maken.
Of het IMDb is / wordt kan ik nog niet vrijgeven maar dat er gewerkt wordt aan zo'n systeem, klopt.
echter overal zullen licenties voor gebruikt moeten worden, zonder dat geen implementatie. Er zijn gewoonweg bepaalde contentpartijen die zulke dingen niet toestaan. Dat geldt ook voor de GUI.

Alvast bedankt voor de antwoorden!! _/-\o_ :*) _/-\o_
Kan ik vooralsnog geen antwoord op geven. Licht geheel aan de support voor de box door de verschillende kabelaanbieders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Diego27 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 01:43:
[...]

Waar baseer je dat op. Toen ik eind november informatique belde was dat ergens december.
Nu eind januari, staat daar ergens een officiele noot van op 't net ?
Vooruit, een linkje dan

http://www.yuixx.com/site....aspx?tabindex=1&tabid=30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-07 13:18
Hardware.info - Conceptronic introduceert YuiXX tijdens CES

Yiuxx zal dus wereldwijd worden gelanceerd bij de CES 2010 van 7-10 Jan. Quote: "De eerste modellen worden in Nederland geïntroduceerd en liggen eind januari 2010 in de winkels."
Goed nieuws, dan wacht ik eerst even die introductie af, zal hopelijk wat meer duidelijkheid over zaken gaan geven, zit te hopen op een user demo van de belangrijkste functies :9~ (en niet alleen gericht op de widgets, zoals op de Yiuxx website :*) )
zeroday schreef op woensdag 30 december 2009 @ 08:00:
[...]

Alleen de kern wordt gebruikt en er worden bepaalde plugins gebruikt. Echter zolang een plugin niet stabiel is, die noozakelijk is het niet bij lancering erin zetten. Een browser met beperkte functionaliteit wil je niet.
Zeroday, moet ik hierbij denken aan plug-ins zoals flash en java? Als alleen de kern wordt gebruikt, streeft men wel naar een full-function browser? (adresbalk, bookmarks, history, search functions, multiple tabs and windows) Wederom dank voor de antwoorden! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door _Slick_Rick_ op 30-12-2009 10:33 ]

PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

_Slick_Rick_ schreef op woensdag 30 december 2009 @ 10:27:
Hardware.info - Conceptronic introduceert YuiXX tijdens CES

Zeroday, moet ik hierbij denken aan plug-ins zoals flash en java? Als alleen de kern wordt gebruikt, streeft men wel naar een full-function browser? (adresbalk, bookmarks, history, search functions, multiple tabs and windows) Wederom dank voor de antwoorden! ;)
je kan daar inderdaad aan denken.
ik geloof niet dat het gaat om een full function browser, dan hadden ze gewoon wel de normale branch kunnen pakken. D'r zijn altijd dingen die iets anders moeten ..
Dus wat er exact in komt te zitten kan ik vooralsnog niet vrijgeven.

Er zijn mensen die zeggen: browsen op de TV nie nodig .. en anderen vinden weer van wel

Mij gaat het om de stabiliteit en dan is functionaliteit met alle opties en gadgets wat minder van belang bij de eerste implementatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNot2
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-06 19:20
Als Ziggo toestemming geeft, zou ik dan dus m'n smartcard in de Yuixx kunnen proppen en op kunnen nemen? Zou ik dan ook dat op bijvoorbeeld een USB mee kunnen nemen en op de computer kijken? En gebeurd er nu iets als ik m'n smartcard erin stop of is het echt nog wachten op Ziggo's licensie?

-Roy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ik denk dat het in eerste instantie alleen toestemming komt om de Yuixx als tuner te gebruiken en niet als recorder.

Zoals ZeroDay ook al eens aangaf. Er is van alles mogelijk met de hardware maar de beperking zit 'm in de licenties.
Meer licenties maken het apparaat weer duurder. Een hoeveel mensen gebruiken de door Conceptronic aangekochte licenties ook werkelijk. Dit is een afweging die Conceptronic moet maken.

is het ook mogelijk om hier een usb hub aan te hangen op stroom aangezien ik een dvddrive heb met 2 usb aansluitingen (VOOR STROOM)?

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 22:21

Bullet NL

Eigen Wijs

Athome schreef op woensdag 30 december 2009 @ 16:03:
Ik denk dat het in eerste instantie alleen toestemming komt om de Yuixx als tuner te gebruiken en niet als recorder.

Zoals ZeroDay ook al eens aangaf. Er is van alles mogelijk met de hardware maar de beperking zit 'm in de licenties.
Meer licenties maken het apparaat weer duurder. Een hoeveel mensen gebruiken de door Conceptronic aangekochte licenties ook werkelijk. Dit is een afweging die Conceptronic moet maken.
Wat ik wel weet is dat Ziggo niet zomaar een licentie geeft, kijk maar wat er gebeurt bij het hele CI+ verhaal met de decoders & tv's zelfs een groot bedrijf als Philips heeft moeite met de eisen die Ziggo steld. Zou het een strakke actie vinden als de YiuXX inderdaad met Ziggo gaat werken, maar gezien de prikkelen waarmee andere bedrijven mee te maken krijgen als ze iets met Ziggo willen doen... ik weet het nog niet zo net...

Cogitationis poenam nemo patitur

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Sinds wanneer geeft Ziggo licenties af voor apparatuur? Verder valt het mij op dat er in de start post gesproken wordt over CI+ terwijl er geen CI+ slot of CI slot te ontdekken is op het apparaat. Zeker bij DVB apparatuur die voor allerlei digitale TV providers geschikt zou moeten zijn en als gevolg daarvan overweg zou moeten kunnen met allerlei Conditional Access Systems verwacht ik dat er een CI(+) slot aanwezig is. Ik meen dat een CI(+) slot zelfs een basis voorziening zou moeten zijn voor dergelijke apparatuur volgens Europese commissies.

Als YuiXX een CI+ slot zou implementeren waarvan de werking voldoet aan de CI+ specificaties en het CI+ slot laat certificeren door de CI Plus LLP authorized certificate agent / License Agreement agent dan hebben ze in principe niets te maken met Ziggo of vreemde extra eisen die Ziggo zou stellen. De voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM die in de YuiXX gestopt moet worden werkt immers ook volgens de CI+ specificaties. Het is nu net het doel van de CI+ specificaties om tot een gemeenschappelijke interface voor CI+ slot en CI+ CAM te komen ongeacht de digitale TV aanbieder. Het enige waar YuiXX eventueel Ziggo nog voor nodig zou kunnen hebben is een specificatie van de afwijkingen en uitbreidingen op het DVB signaal die Ziggo toepast, maar de praktijk leert dat je die net zo goed zelf kan uitvogelen wil je niet in een maandenlang trial and error traject met Ziggo terecht komen waarbij je ook nog eens een keer allerlei flauwekul eisen moet implementeren zoals een niet door de gebruiker te editten basis kanalenlijst. Als YuiXX wil weten wat de specificates van de Logical Channel Numbering van Ziggo zijn of hoe ze uit de Network Information Tables (NIT) de kanalenlijst moeten samenstellen voor een bepaalde regio dan wil ik ze wel wat tips geven.

• MeNot2
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-06 19:20
Op het moment dat je de beelde binnen krijgt is Ziggo wel 1 van de eigenaren en er verantwoordelijk voor dat deze beelden niet verder verspreid worden. Daarom moet Ziggo een licensie afgeven om op te nemen.

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
MeNot2 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 19:06:
Op het moment dat je de beelde binnen krijgt is Ziggo wel 1 van de eigenaren en er verantwoordelijk voor dat deze beelden niet verder verspreid worden. Daarom moet Ziggo een licensie afgeven om op te nemen.
Wat zou een licentie dan moeten doen om te voorkomen dat je iets kan verspreiden? Je hoeft maar één uploader te hebben en anderen kunnen van die content meegenieten. Maar goed, hier in Nederland zijn nog geen wetten tegen het opnemen van programma's en voor zover mij bekend is de persoon die de content ontvangt/opneemt nog altijd zelf verantwoordelijk voor hetgeen die persoon met die content doet. Ziggo is niet één van de eigenaren, de TV zender maakt afspraken met de programma leveranciers over verspreiding en betaalt daar voor. Als een TV zender zodanige afspraken heeft gemaakt met haar programma leveranciers dat er niet mag worden opgenomen, dan zal de TV zender met de distributeur (Ziggo) moet gaan regelen dat dit technisch niet meer mogelijk is bij het kanaal van die specificieke TV zender. En dat is iets wat geregeld is via de CI+ specificaties. Sterker nog, via de EPG informatie kan een TV zender eventueel zelf sturen welke programma's wel en niet opgenomen mogen worden en hoe lang die programma's eventueel houdbaar zijn. Dus als een apparaat, zoals bijvoorbeeld de YuiXX, voldoet aan de opname bepalingen die zijn vastgelegd in de CI+ specificaties en het CI+ slot een CI+ certificaat heeft, dan kan de digitale TV provider (Ziggo) via de CI+ CAM de controle over de opgenomen content uitoefenen die de TV zender vereist gezien afspraken die de TV zender heeft gemaakt met de programma leveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbaard
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-12-2023
Ik zit ook te twijfelen tussen de Dune HD Base 3.0, the pch c-200 en de YuiXX

Ik vraag me af hoe de YuiXX om zal gaan met bestanden met verschillende frames per seconds.
Wij kijken veel series in HD (mkv) en deze zijn vaak 24fps of 23.987fps.
Als dit niet goed wordt ondersteund (een probleem bij mijn huidige HTPC) dan krijg je schokkerig beeld.

Ik weet dat de Dune dit goed doet, mits je dit steeds handmatig aanpast (erg onhandig dus!), maar hoe zal de YuiXX hier mee omgaan?

Verder vraag ik me af of je ook zelf een HDD kan inbouwen? Ik heb nog een HDD 1TB liggen dus...
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste