Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens bronnen bij de NASA, is een exemplaar opgemerkt bij Pluto, echter de stroomvoorziening is er dermate ondermaats, dat een test weeral niet tot de mogelijkheden behoort.
We zoeken dus verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een paar dagen en dan is deze maand ook weer voorbij. Ik ben benieuwd of we de komende week nog iets gaan horen over de yuixx!!!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Men telt daar niet in maanden hoor, een bewezen feit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van Twitter:

@nielsbeijer zag het vorige week op tv. Als er ook een dvb-c kaart in kan wil ik hem misschien wel.

@YuiXXperience
YuiXX
@mvogel een DVB-C kaart kan er idd in.

[/i][/i]

Die Mvogel vogel werkt kennelijk bij Yuixx...Hij twitterde ook dat 'ze' hun best doen om de deadline van eind mei te halen...

we hebben in ieder geval genoeg tijd om te sparen voor het apparaat!!!!! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:59:
van Twitter:

@nielsbeijer zag het vorige week op tv. Als er ook een dvb-c kaart in kan wil ik hem misschien wel.

@YuiXXperience
YuiXX
@mvogel een DVB-C kaart kan er idd in.

[/i][/i]
Tja, in theorie kan er van alles in. Maar of dergelijke uitbreidingsmodules ook daadwerkelijk beschikbaar komt is natuurlijk een heel ander verhaal.
Die Mvogel vogel werkt kennelijk bij Yuixx...Hij twitterde ook dat 'ze' hun best doen om de deadline van eind mei te halen...
Tjonge jonge, mei heeft nog twee werkdagen en dan zouden ze nog niet weten bij Yuixx of alles logistiek op orde is om voor 1 juni het apparaat in de winkelschappen te hebben? Dan kan ik alleen maar de conclusie trekken dat ze hun "planning" voor de zoveelste keer weer niet gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 21:42
Eind mei 2050 zeker! _O-

Vaporware _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timgeelen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-08 14:36
We kunnen ook bij Rene Froger inbreken, hij heeft hem zelf........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:45

zeroday

There is no alternative!

Update .. (voor diegenen die het nieuwswaardig vinden)

http://www.5minuten.tv/node/video/4Xp6FQzm
hier zie je een kort 'impressie' over de YuiXX box.

Albert Dahan (eigenaar/ontwikkelaar van de Metrological software stack (of middleware) of de techniek die praat met de hardware .. (en dus het bedrijf dat zowel dus de YuiXX als de Fluxx qua software maakt)) vertelt hier iets over de box.

en nadat het voor de Toppers eind mei beschikbaar gemaakt zou zijn, verteld hij hier dat eind juni de box bij oa. de Mediamarkt zou moeten liggen.
Nu ken ik Albert een klein beetje, dus deze tijdstermijn hou ik dan maar even in mijn achterhoofd ..

Pesoonlijk geloof ik zeer zeker in het concept, alleen hebben, denk ik, velen de markt onderschat.Waarbij de contenteigenaren dusdanig veel te eisen hebben dat er continue aanpassingen aan het concept gemaakt moest worden om het een succes te kunnen laten zijn. (en of het uiteindelijk een succes wordt, dat is dan afwachten).

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
en nadat het voor de Toppers eind mei beschikbaar gemaakt zou zijn, verteld hij hier dat eind juni de box bij oa. de Mediamarkt zou moeten liggen.
Bla, bla, bla di, di, bla, bla kontverhaal................... :r

(Niets ten nadele van jou hoor Zeroday)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:13
Ondanks alle vertragingen, blijf ik het nog steeds een erg interessant apparaat vinden en vind niet (zoals zo veel anderen) dat het apparaat al ingehaald is door de concrurrentie. Hoogstens bij gehaald.
Ook qua hardware is het nog geen ouderwets ding. De CE41** serie is dan wel beschikbaar maar dat wil niet zeggen dat het ook betere hardware is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je apparaten al interessant vindt die niet eens op de markt zijn en te koop worden aangeboden, en door niemand getest zijn, laat staan dat ze geloofwaardig overkomen, dan stel ik mij daar grote vraagtekens bij.
Zolang het niet op de toonbank ligt, en terdege getest kan worden, is het een spookverhaal voor mij.
Eigenlijk is deze topic een pure verspilling voor iets dat er had moeten zijn, en er nooit komt, dus even nuchter worden, en misschien uitkijken naar een meer met de realiteit kloppende apparatuur.
Oh, i have a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
En gezien dit Twitter bericht gaan ze ook deze maand weer niet halen:
Unfortunately we did not succeed in shipping out the YuiXX this month. The coming weeks we will keep you updated with more news.
Je zal als klant zo'n speciale Toppers YuiXX hebben besteld om daarmee de Toppers te kunnen volgen tijdens de voorbereiding van de concerten:
Met de Toppers YuiXX box heb je direct toegang tot TOPPERS TV en kan je zien wat er allemaal gebeurt in het leven van René, Gerard, Gordon en Jeroen, tijdens de voorbereiding van de concerten.
Die concerten zijn toch alweer geweest? Of bedoelde YuiXX soms de voorbereiding van de concerten voor 2012?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

ArChie schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:40:
En gezien dit Twitter bericht gaan ze ook deze maand weer niet halen:

[...]

Je zal als klant zo'n speciale Toppers YuiXX hebben besteld om daarmee de Toppers te kunnen volgen tijdens de voorbereiding van de concerten:

[...]

Die concerten zijn toch alweer geweest? Of bedoelde YuiXX soms de voorbereiding van de concerten voor 2012?
Voor de Freak :-) (tis dat ik in de auto zat)

http://www.radio1.nl/terugluisteren/tijd
even terugluisteren op datum: 30 mei, tussen 06-07 op minuut 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
zeroday schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 07:53:
[...]

Voor de Freak :-) (tis dat ik in de auto zat)

http://www.radio1.nl/terugluisteren/tijd
even terugluisteren op datum: 30 mei, tussen 06-07 op minuut 33
Het is wat!
Lees je eerst iets van ene Albert Dahan ("klonk" als: "Bla, bla, bla di, di, bla, bla kontverhaal")
Hoor je vervolgens de zelfde klinkers en medeklinkers uit Renee Frogers mond komen: "Bla, bla, bla di, di, bla, bla kontverhaal".
_O-

Wederom niet ten nadele van jou Zeroday. Je bent "slechts" de boodschapper!

[ Voor 8% gewijzigd door dspijkers op 31-05-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die gasten bij conceptronic lachen zich suf. Wetend dat het er nooit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn niet alleen hoor, ik besterf het bijna _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
:+
http://twitter.com/#!/YuiXXperience/status/75171722348859394

PRI - PRA - PRUTSERS!!!

Vaporware
_O-

Sorry ArChie, niet gezien dat jij hem al gepost had. Maar het blijven prutsers ;)

[ Voor 28% gewijzigd door dspijkers op 06-06-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Zie tweet van 30 mei, we hebben nog iets meer tijd nodig.."

iets meer tijd nodig... hadden we dat al eens eerder gehoord?? 8)7

KNI - KNA - KNOEIERS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:28:
"Zie tweet van 30 mei, we hebben nog iets meer tijd nodig.."

iets meer tijd nodig... hadden we dat al eens eerder gehoord?? 8)7

KNI - KNA - KNOEIERS
;) _/-\o_ _O-

LI - LA - LOOSERS

[ Voor 5% gewijzigd door dspijkers op 09-06-2011 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:42
GI - GA - GRAPPIG :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie is er Fluxx? Yuixx... geen van beiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat ook nog wel even duren voordat die (Fluxx & Yuixx) er komen............ Zeker gezien de media stilte die er weer heerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
Dat is dan vast de bekende stilte voor de storm in een glas water!

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 00:17:
Zeker gezien de media stilte die er weer heerst.
Yuixx heeft op 30 mei via Twitter plechtig beloofd dat ze de klanten de komende weken op de hoogte gaan houden van de ontwikkelingen:
Unfortunately we did not succeed in shipping out the YuiXX this month. The coming weeks we will keep you updated with more news.
Dus dit keer zal er geen media stilte zijn wat ook wel blijkt uit het volgende Twitter bericht op 6 juni waarin Yuixx zeer uitvoerig beschrijft waarom ze de vorige introductie weer niet gehaald hebben:
@mdebruin Zie tweet van 30 mei, we hebben nog iets meer tijd nodig..
Wel jammer dat ze vergeten zijn om deze uitleg ook even op hun eigen nieuws pagina op te nemen.

Volgens mij kunnen ze ook niet zo van die Toppers boxen afkomen, want die kunnen nog steeds gereserveerd worden. Gezien de actie voorwaarden vermoed ik dat de gereserveerde Toppersboxen eind mei 2012 uitgeleverd zullen worden:
Twee weken voordat de Toppers YuiXX box wordt geleverd (eind mei) krijg je van ons een email bericht me het verzoek om te betalen en daarna leveren wij de box bij je thuis af.
Dat zal dan wel de nieuwe introductie datum worden, dus hebben ze bij Yuixx nog even de tijd. Tijd die ze uiteraard zullen benutten om straks een 100% bugvrij apparaat op te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Nu er twee jaar verstreken zijn sinds de eerste aankondigingen is het mooi moment om eens een chronologisch overzicht te maken van de vele YuiXX introducties die de afgelopen jaren hebben plaatsgevonden.

Mei 2009
Conceptronic kondigt in een artikel op Tweakers.net de komst van de YuiXX aan die op de Computex aan het publiek zal worden gepresenteerd. Conceptronic geeft aan dat de YuiXX in september of oktober 2009 verkrijgbaar moet zijn.

Juni 2009
Het failliet verklaarde 2L International, eigenaar van Conceptronic, maakt een doorstart onder de naam 2L Alliance. 2L Alliance laat weten dat de ontwikkeling van de YuiXX geen gevaar loopt.

September 2009
Hoewel aangekondigd toch geen YuiXX. In een artikel in het Parool geven alle betrokkenen partijen hoog op over de YuiXX en de software. Aangekondigd wordt in dit artikel dat de YuiXX eind november 2009 in de winkels moet liggen. Eén en ander wordt bevestigd in een artikel op Tweakers.net.

November 2009
Hoewel aangekondigd toch weer geen YuiXX. Kjeld Beijer laat in een artikel op Tweakers.net weten dat de introductie van de YuiXX met een maand vertraagd wordt. Eén van de redenen zou het verplaatsen van de fabricage en assemblage naar Nederland zijn. Opmerkelijk aangezien in het Parool artikel van september 2009 nog werd aangegeven dat de YuiXX "geheel en al 'made in Holland'" was. Ook wordt door Beijer aangegeven dat de YuiXX in die maand gecertificeerd wordt voor Digitenne van KPN.

December 2009
Hoewel aangekondigd toch weer geen YuiXX. Conceptronic komt met de aankondiging dat de introductie weer een maand vertraging oploopt. Uitlevering zal nu in januari 2010 plaatsvinden aan personen die een pre-order geplaatst hebben. Ook wordt aangekondigd dat de DVB-T tuner voor Digitenne in januari of februari 2010 besteld kan worden.

Januari 2010
Hoewel aangekondigd toch weer geen YuiXX. Nu komt Kjeld Beijer weer met het verhaal dat er nog wat last minute aanpassingen aan de firmware van de Intel processor gemaakt moesten worden. Alsof dat een paar maanden eerder nog niet bekend zou zijn geweest. Langzaam aan wordt duidelijk dat Beijer niet weet wat planning en doorlooptijden zijn. De introductie wordt nu aangekondigd voor februari 2010.

Februari 2010
Hoewel aangekondigd toch weer geen YuiXX.

Maart 2010
Conceptronic komt met de aankondiging dat de introductie van de YuiXX voor onbepaalde tijd wordt uitgesteld. Nu hebben ze volgens Beijer weer een probleem met het lezen en schrijven van de firmware naar de flashchips ontdekt. Opmerkelijk aangezien diezelfde Beijer in januari 2010 nog het geheel automatische firmware update mechanisme van de YuiXX roemt. Kennelijk waren ze dat toen even vergeten te testen.

Juni 2010
YuiXXperience meldt via Twitter dat de YuiXX geïntroduceerd zal worden tijdens het Media Jaarcongres 2010. In het persbericht van Metrological waarnaar YuiXXperience verwijst wordt aangegeven van de YuiXX de komende weken in Nederland zal worden uitgebracht en daarna zal de distributie in andere Europese landen op gang komen. Ook BNN wordt bij het marketing verhaal betrokken om een BNN Visual Radio widget voor de YuiXX aan te prijzen. Opmerkelijk genoeg geeft YuiXXperience eind juni aan dat ze nog bezig zijn met performance tests terwijl het apparaat eigenlijk al onderweg zou moeten zijn naar de winkels.

Juli 2010
Hoewel aangekondigd toch weer geen YuiXX. Twitteraar YuiXXperience geeft aan "dat ze er bijna zijn". Hoe kan dat nou? Beijer had in het persbericht van juni toch aangegeven dat men klaar was voor de introductie?

Augustus 2010
Twitteraar YuiXXperience kondigt weer een demo van de YuiXX aan tijdens de IBC van september 2010 in Amsterdam. Hoezo demo? Is Conceptronic dan al weer vergeten dat die YuiXX in juni 2010 in de winkels zou liggen? Kjeld Beijer doet zelf ook nog even een duit in het zakje door in een artikel op Molblog aan te kondigen dat de YuiXX binnenkort in de winkels ligt. Nu blijkt dat "binnenkort" van Beijer een zeer rekbaar begrip te zijn. Er verschijnt ook een persbericht op de YuiXX website waarin Gerben Romijn van 2L Alliance aangeeft dat ze gaan lanceren. Zou het dan toch?

September 2010
Hoewel aangekondigd toch weer geen YuiXX. Op de IBC krijgt Hardware.info van de ontwikkelaars te horen dat er helaas wat tegenslagen zijn geweest en dat de vermoedelijke lancering nu eind oktober 2010 zal plaatsvinden.

Oktober 2010
Hoewel aangekondigd toch weer geen YuiXX.

December 2010
Er komt weer leven in de brouwerij. John Goedgebuure meldt via iMMovator dat de YuiXX nog in december 2010 verkrijgbaar moet zijn. Kjeld Beijer meldt in email aan een klant dat hij hoopt de PCB's te kunnen goedkeuren voor productie. Hadden ze dan bij alle aankondigingen van introducties tussen mei 2009 en december 2010 nog geen productie geschikte hardware? En hoe vallen de uitspraken van Beijer nu weer te rijmen met die van Goedgebuure? Roept men soms maar wat?

Januari 2011
Hoewel aangekondigd toch weer geen YuiXX. YuiXX International wordt opgericht en alle links van de YuiXX naar Conceptronic worden verwijderd. In een artikel in DePers.nl kondigt Metrological aan dat de YuiXX nog in januari 2011 op de markt komt.

Februari 2011
Hoewel aangekondigd toch weer geen YuiXX. Na een korte winterslaap komt eind februari Twitteraar YuiXXperience weer tot leven. Hij waardeert ons geduld. Kennelijk gaat er binnenkort weer iets gebeuren.

Maart 2011
Kjeld Beijer van YuiXX International kondigt aan dat de YuiXX in mei 2011 op de markt gebracht zal worden. Beijer wil niets zeggen over de mogelijkheden van DVB-T en/of DVB-C ontvangst. Opmerkelijk aangezien diezelfde Beijer in november 2009 nog aangaf dat de YuiXX in het certificatie traject van de KPN zat en in december 2009 aangaf dat de benodigde DVB-T tuner in januari/febrari 2010 te bestellen zou zijn. Ook Metrological zoekt weer de pers op met een artikel in de Telegraaf waarin nogmaals bevestigd wordt dat er eind mei 2011 uitgeleverd zal worden. Verder worden de Toppers van stal gehaald om een speciale Toppers YuiXX box aan de man te brengen die ook eind mei uitgeleverd zal worden.

Mei 2011
Hoewel aangekondigd toch weer geen YuiXX. Twitteraar YuiXXperience meldt dat het ze helaas deze maand (weer) niet gelukt is om de YuiXX uit te leveren. Hij zegt gelukkig wel toe om de belangstellenden de komende weken op de hoogte te houden.

Juni 2011
Twitteraar YuiXXperience geeft aan dat ze nog iets meer tijd nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Haha, wow! Als je het allemaal zo op een rijtje ziet, wordt het wel duidelijk hoe ernstig men aan het lijntje gehouden wordt door Conceptronic. Wat een praktijken zeg!

Overigens las ik bovenstaand verhaal met die voice-over van Peter R. de Vries in m'n hoofd...op e.o.a. manier "klonk" dat logisch bij het verhaal/de tekst. :P

Edit: Tussen de bedrijven door heeft de Yuixx zelfs ook nog op de website van Informatique gestaan:

http://www.informatique.n...x-media-speler-nohdd.html

Helaas, niet meer leverbaar... 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door AmonTobin op 12-06-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 08:00

didio

didio.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:59:
Ik ben @mvogel op twitter maar ik heb dat niet gezegd en ik werk ook niet voor de Yuixx..

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu al uitverkocht, het had niet eens de tijd om de winkel te bereiken.
Man man man, wat een miserie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

didio schreef op maandag 13 juni 2011 @ 10:11:
[...]

Ik ben @mvogel op twitter maar ik heb dat niet gezegd en ik werk ook niet voor de Yuixx..
oeps... scheef gelezen denk ik... :$ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmmm............., de site van yuixx (www.yuixx.com) is (sowieso) sinds vrijdagavond uit de lucht...........

Zal er dan toch nog nieuws komen of trekken ze zelf de stekker eruit.

We wachten maar weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was het dan, site uit de lucht: Het Einde van Eindeloos. Ik kan niet zeggen dat we een leuke tijd gehad hebben maar evenzogoed sterkte aan de nabestaanden. Vaarwel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 10:54:
Hmmmmm............., de site van yuixx (www.yuixx.com) is (sowieso) sinds vrijdagavond uit de lucht...........

Zal er dan toch nog nieuws komen of trekken ze zelf de stekker eruit.

We wachten maar weer af.
Op die server draaien meerdere sites en die liggen er allemaal uit .. Dus denk dat het een ander probleem is dan wat je hierboven schetst. Maar goed, Duke deed er ook 15 jaar over dus wat dat betreft hebben ze nog even ;-)
Ik ga er vanuit dat ik nog steeds een YuiXX op mijn deurmat ga vinden en dat ik hem uitgebreid kan gebruiken en testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
zeroday schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:08:
[...]

Op die server draaien meerdere sites en die liggen er allemaal uit .. Dus denk dat het een ander probleem is dan wat je hierboven schetst. Maar goed, Duke deed er ook 15 jaar over dus wat dat betreft hebben ze nog even ;-)
Ik ga er vanuit dat ik nog steeds een YuiXX op mijn deurmat ga vinden en dat ik hem uitgebreid kan gebruiken en testen.
Goed om te zien dat er nog steeds "believers" zijn!!Afbeeldingslocatie: http://mltdsny.files.wordpress.com/2010/12/mulder.jpg

;)

[ Voor 29% gewijzigd door dspijkers op 18-06-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De site is weer online. Nu maar wachten totdat er weer nieuws komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Ik ben benieuwd naar 'Connected TV op de MPJC' vandaag

http://www.immovator.nl/w...-en-ziggo-in-connected-tv
leesvoer ArChie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 16:30
Ik citeer

"Een boeiende bundeling van hardware met programma's zonder tussenkomst van zenders en omroepen komt YuiXX met de Toppers Yiuxx box die toegang biedt tot Toppers TV, over de drie zangers die zo door het leven gaan en binnenkort weer in de Arena zingen. Dit is op de harde schijf gezet, die één terrabyte groot is, zoals momenteel in de meeste nieuwe pc's.

Dat betekent ook dat na langdurige beloften deze open settopbox op basis van Intel technologie en software van Metrological in Rotterdam eindelijk te koop zal zijn. Hij komt vanaf distributeur IBDL beschikbaar via ondermeer Mediamarkt en Dexcom (Dixons, Dynabyte). John Goedegebuure: "Ik meldde inderdaad tijdens het iMMovator Cross Media Café begin december dat YuiXX nog vóór kerst in de winkel zou liggen. Dat was helaas onjuist en de marktintroductie staat nu gepland voor eind mei."

De prijs van de Toppersdoos is 400 euro, nogal een bedrag voor een extra apparaat. Goedegebuure: "Het is de adviesprijs. De settopbox is volledig hybride met aansluitingen voor lineaire tv, internet connectie en apparatuur met harde schijven elders in huis via DLNA,UPnP. De afstandsbediening is nogal revolutionair, met pointer technologie en op de achterkant een qwerty keyboard. Dat maakt het ook duurder."

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Aangezien mei 2011 al geweest is kan ik niets anders concluderen dat John Goedgebuure hier bevestigd wat ik eerder ook al concludeerde uit de voorwaarden van de Toppers Yuixx actie. Namelijk dat de YuiXX pas eind mei 2012 in de winkels zal liggen:
John Goedegebuure: "Ik meldde inderdaad tijdens het iMMovator Cross Media Café begin december dat YuiXX nog vóór kerst in de winkel zou liggen. Dat was helaas onjuist en de marktintroductie staat nu gepland voor eind mei."
Of is dit soms een oud artikel en een nog oudere quote van John "ik roep maar wat" Goedgebuure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Overigens lijken ze bij YuiXX maar niet te begrijpen dat de klanten meer zitten te wachten op een apparaat dat verkrijgbaar is i.p.v. allerlei extra's voor een virtueel apparaat getuige onderstaand bericht van YuiXXperience via Twitter:
Adding gaming functionality with pointing and gesture control right now! Great update feature we would like to give you before going live..
En als ze dan zo nodig hun tijd willen verdoen aan extra's i.p.v. het uitbrengen van een 100% bugvrij apparaat, maak dan eerst de extra's waar die al zoveel langer beloofd worden (DVB tuners voor o.a. de kabel en de ondersteuning voor de Conditional Access Systems van Nederlandse providers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

ArChie schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 21:49:
Overigens lijken ze bij YuiXX maar niet te begrijpen dat de klanten meer zitten te wachten op een apparaat dat verkrijgbaar is i.p.v. allerlei extra's voor een virtueel apparaat getuige onderstaand bericht van YuiXXperience via Twitter:

[...]
En als ze dan zo nodig hun tijd willen verdoen aan extra's i.p.v. het uitbrengen van een 100% bugvrij apparaat, maak dan eerst de extra's waar die al zoveel langer beloofd worden (DVB tuners voor o.a. de kabel en de ondersteuning voor de Conditional Access Systems van Nederlandse providers).
Ik ben er inmiddels achter dat de remote control en de daarbij behorende layout overboord is gegooid en dat er dus een andere remote meegeleverd wordt en waar die vandaan komt. Ben alleen benieuwd of de consument de vraagprijs gaat betalen voor zo'n gebakje in totaliteit. Of dat het door een partij dusdanig gesponsored gaat worden (net zoals telefoons) en dat je het er voor een prikkie bijkrijgt.

Dat met het pointing en gesture control vind ik zelf niet zo spannend.
maar kan me voorstellen dat het een leuke gimmick is (ik ben niet zo van de spelletjes)

Daar hadden ze afgelopen jaar (september 2010) op de IBC al een demo van.
http://myurls.nl/ibc2010 (en je ziet dat er een YuiXX naas staat die de demo draait)
een 2e video staat hier http://myurls.nl/ibc2 met een engineer van Metrological die de demo uitvoert.
(erg kort)

Een demo gegeven door Jeroen Ghijsen op de WCIT 2010
http://myurls.nl/wcit2010, waar je de functionaliteit ziet.

Ik ben dan ook erg benieuwd wat er in het jaar dat ik nu weg bij bij het project allemaal gedaan is qua interfacing en functionaliteit. En wat er van het originele concept en structuur over is gebleven.

Ik weet dat er (was de bedoeling en een demo gezien op de IBC) een complete web interface in zit met een soort van desktop waarin je alles in kan stellen op verschiillende niveaus, volgens mij gebaseerd op lua, maar kan daar naast zitten

Wat dat betreft is de info in die nieuwsectie wel handig om te zien wat er gedaan is/wordt in de achtergrond.
http://myurls.nl/gesture hier staat

Neemt niet weg dat ik benieuwd ben wanneer het product nu echt gelanceerd wordt .. In ieder geval staat de YuiXX redelijk prominent bij de distributeur op de website sinds kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
zeroday schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 08:32:
Ik ben er inmiddels achter dat de remote control en de daarbij behorende layout overboord is gegooid en dat er dus een andere remote meegeleverd wordt en waar die vandaan komt. Ben alleen benieuwd of de consument de vraagprijs gaat betalen voor zo'n gebakje in totaliteit. Of dat het door een partij dusdanig gesponsored gaat worden (net zoals telefoons) en dat je het er voor een prikkie bijkrijgt.

Dat met het pointing en gesture control vind ik zelf niet zo spannend.
maar kan me voorstellen dat het een leuke gimmick is (ik ben niet zo van de spelletjes)

Daar hadden ze afgelopen jaar (september 2010) op de IBC al een demo van.
http://myurls.nl/ibc2010 (en je ziet dat er een YuiXX naas staat die de demo draait)
een 2e video staat hier http://myurls.nl/ibc2 met een engineer van Metrological die de demo uitvoert.
(erg kort)

Een demo gegeven door Jeroen Ghijsen op de WCIT 2010
http://myurls.nl/wcit2010, waar je de functionaliteit ziet.
Al die demo's zijn misschien leuk en aardig voor Metrological als ontwikkelpartij omdat die een concept moeten verkopen aan potentiele fabrikanten waarbij ze de werking van zoveel mogelijk eventuele (grappige) features willen kunnen tonen. Het zou echter de doelstelling van YuiXX International moeten zijn om producten aan klanten te gaan leveren om zo omzet te genereren waarvan ze dan weer een deel kunnen investeren in de ontwikkeling van bestaande en nieuwe producten. Ik kijk er zo langzamerhand niet echt meer vanop dat de ene na de andere BV op de fles gaat waar de mannen bij betrokken zijn als ze op deze manier maar wat blijven aan demonstreren zonder producten op de markt te brengen. Daardoor haken ook hun geïnteresseerde klanten af omdat die ondertussen al meer dan twee jaar alleen maar aan het lijntje gehouden worden met al die loze aankondigingsbeloften. Voorheen Conceptronic en nu YuiXX International zijn schoolvoorbeelden van het ondermijnen van het vertrouwen van hun potentiële klanten. Productontwikkeling doe je achter gesloten deuren. Aankondigingen die je pas als het product af is en gereed voor uitlevering aan de winkels.
Ik ben dan ook erg benieuwd wat er in het jaar dat ik nu weg bij bij het project allemaal gedaan is qua interfacing en functionaliteit. En wat er van het originele concept en structuur over is gebleven.

Ik weet dat er (was de bedoeling en een demo gezien op de IBC) een complete web interface in zit met een soort van desktop waarin je alles in kan stellen op verschiillende niveaus, volgens mij gebaseerd op lua, maar kan daar naast zitten

Wat dat betreft is de info in die nieuwsectie wel handig om te zien wat er gedaan is/wordt in de achtergrond.
http://myurls.nl/gesture hier staat

Neemt niet weg dat ik benieuwd ben wanneer het product nu echt gelanceerd wordt .. In ieder geval staat de YuiXX redelijk prominent bij de distributeur op de website sinds kort.
Ik begrijp gerust waarom jij vanuit jouw product ontwikkelingsachtergrond het allemaal bijzonder spannend blijft vinden wat er uiteindelijk van "jouw" YuiXX geworden is en dat je daarom ook alle vertragingen blijft vergoeilijken. Vanuit een technische invalshoek geredeneerd is het ook helemaal niet zo interessant wat er commercieel van een product terecht komt, maar is het veel leuker om te blijven ontwikkelen aan allerlei gadgets en op te sommen wat de eventuele mogelijkheden zijn i.p.v. die mogelijkheden ook echt waar te moeten maken om aan de verwachting van klanten te voldoen. Ook is jou bij je vertrek door Kjeld een gratis YuiXX toegezegd zodra die leverbaar is. Dat heeft tot gevolg dat je een min of meer verplicht bent om Conceptronic/YuiXX International te ontzien en als het echt niet anders kan probeert om de andere betrokken partijen de zwarte Piet toe te spelen voor de vele vertragingen.

Ik benader de gehele gang van zaken echter vanuit de positie van de klant. Vanwege de aangekondigde DVB-C ondersteuning was ik ook één van de geïnteresseerde klanten. Nu bijna twee jaar later kan ik nog steeds geen YuiXX aanschaffen en is er voor mij nog steeds geen duidelijkheid over de DVB-C ondersteuning die bij de initiele aankondigingen telkens naar voren werd geschoven als een belangrijke feature van de YuiXX. Vanuit de positie van de klant ben ik niet geïnteresseerd wie al die toeleveranciers/distributie partners van Conceptronic/YuiXX International zijn. Conceptronic/YuiXX International kondigt de YuiXX aan en al meer dan twee jaar leveren ze niet. Weg vertrouwen in Conceptronic/YuiXX International. Conceptronic/YuiXX International had er verstandiger aan gedaan als ze Metrological niet de naam YuiXX hadden laten gebruiken bij de sales activiteiten van Metrological zelf en gewoon hadden gewacht tot de software en het concept van Metrological gereed was om te kunnen starten met de productie van de YuiXX. Dat had ze een hoop imago schade gescheeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

ArChie schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:50:
[...]
Ook is jou bij je vertrek door Kjeld een gratis YuiXX toegezegd zodra die leverbaar is. Dat heeft tot gevolg dat je een min of meer verplicht bent om Conceptronic/YuiXX International te ontzien en als het echt niet anders kan probeert om de andere betrokken partijen de zwarte Piet toe te spelen voor de vele vertragingen.
Dat zijn natuurlijk jou woorden ;-)
Ik moet nog maar zien of ik dat ding op mijn deurmat ga vinden.
maar vooralsnog heb ik en maak mijn kritiek gewoon niet publiekelijk kenbaar. Of beperkt kenbaar.
zoals op mijn site. Alle postings over de YuiXX staan er op.

Ik ben 'volger' van het nieuws en pak dat op. Dat ik dan nog steeds goede hoop heb en kenbaar maak is dan mijn keuze.

Ik ben inderdaad vanuit ontwikkelingsperspectief geinteresseerd. Als klant minder want ik ben gewoonweg niet de gemiddelde gebruiker van hardware. En vanuit dat perspectief snap ik dat er best wel wat spanning zit tussen iets wat marketing moet heten en development.

Jou positie volg ik helemaal en kan dan ook jou visie best goed begrijpen en daarmee eens zijn.
je opsomming vond ik een goede weergave van feiten. Wellicht kan daar iemand wat van leren.
:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
zeroday schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:02:
Dat zijn natuurlijk jou woorden ;-)
Ik moet nog maar zien of ik dat ding op mijn deurmat ga vinden.
maar vooralsnog heb ik en maak mijn kritiek gewoon niet publiekelijk kenbaar. Of beperkt kenbaar.
zoals op mijn site. Alle postings over de YuiXX staan er op.
Uiteraard zijn het mijn woorden, maar wel gebaseerd op uitspraken die je hier en via Twitter hebt laten ontvallen. Misschien lees ik ze verkeerd of was de bewoording wat anders bedoelt, maar als je YuiXXperience via Twitter nog eens direct laat weten dat je de "doorstep" in de gaten houdt dan zie ik dat als een herinnering aan een eerder gemaakte toezegging.

Begrijp me overigens niet verkeerd. In jouw geval zou ik vermoedelijk precies hetzelfde doen, al was het maar om niet uit de school te klappen over de werkwijze van een voorgaande werkgever.
Wellicht kan daar iemand wat van leren.
Dat is wat ik hoop. Op zich is de YuiXX een leuk concept, zeker als de DVB-C ondersteuning ook daadwerkelijk beschikbaar zou komen. I.p.v. een digitale ontvanger met een beetje mediaspeler-achtige functionaliteit een mediaspeler met geïntegreerde DVB-C ontvangst. Ik had best mee willen helpen aan het fieldtesten van die DVB-C functionaliteit. Helaas laat de uitvoering van dat concept veel te wensen over en ben ik op het punt aanbeland dat ik uitspraken van YuiXX en de betrokken pas geloof als de consumenten de YuiXX inclusief alle beloofde functionaliteiten echt kunnen aanschaffen. Nog één week en juni 2011 is ook weer ten einde zonder dat de YuiXX in de winkels ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

ArChie schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:51:
[...]

Uiteraard zijn het mijn woorden, maar wel gebaseerd op uitspraken die je hier en via Twitter hebt laten ontvallen. Misschien lees ik ze verkeerd of was de bewoording wat anders bedoelt, maar als je YuiXXperience via Twitter nog eens direct laat weten dat je de "doorstep" in de gaten houdt dan zie ik dat als een herinnering aan een eerder gemaakte toezegging.
Klopt ;-)
Maar is geen geheim, want het staat al maanden in een posting op m'n site. ;-)
Dat is wat ik hoop. Op zich is de YuiXX een leuk concept, zeker als de DVB-C ondersteuning ook daadwerkelijk beschikbaar zou komen. I.p.v. een digitale ontvanger met een beetje mediaspeler-achtige functionaliteit een mediaspeler met geïntegreerde DVB-C ontvangst. Ik had best mee willen helpen aan het fieldtesten van die DVB-C functionaliteit. Helaas laat de uitvoering van dat concept veel te wensen over en ben ik op het punt aanbeland dat ik uitspraken van YuiXX en de betrokken pas geloof als de consumenten de YuiXX inclusief alle beloofde functionaliteiten echt kunnen aanschaffen. Nog één week en juni 2011 is ook weer ten einde zonder dat de YuiXX in de winkels ligt.
Tsja.. wat dat betreft snap ik de gang van zaken ook niet, maar goed: iemand zal er wel voor geleerd hebben dat het zo kan, mag en moet gaan ;-)
Ik weet dat men een tijdje wilde fieldtesten voordat ie 'life'ging, dus beta getest door mensen die weten wat ze moeten doen ..
maar ze hebben nu wellicht zoveel tijd gehad dat het testen niet meer nodig is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
Voor al het bovenstaande geldt:
Afbeeldingslocatie: http://www.martijnburg.nl/blog/images/blog//sleep32480134d3.gif

Veel gepraat en excuses over een product waarvan het (volgens mij althans) ECHT de vraag is of het er gaat komen.
Nog even (en nog wat veranderingen) en ze kunnen hem beter een andere naam dan "de YuiXX" geven.

Ik snap zeroday overigens wel. Wanneer je zo nauw betrokken bent geweest bij de ontwikkeling van een nieuw en (toen ter tijd) revolutionair product zou ik ook veel hoop en geduld hebben ;) .
"Simpele", enthousiaste consumenten zijn iets minder hoopvol (IK in ieder geval!). Maar dat is/ was wel duidelijk.

[ Voor 97% gewijzigd door dspijkers op 24-06-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Even wat getwitter van YuiXXperience:
quote: twitter
YuiXXperience
Adding gaming functionality with pointing and gesture control right now! Great update feature we would like to give you before going live..
22 Jun

MarcelKuil
@YuiXXperience Would be nice to provide us with a realistic date. When will the YuiXX actually be available & plz provide updated specifics
24 Jun

YuiXXperience
@MarcelKuil Agree, we will do so when we have this date incl. fully updated website.
22 hours ago
Meer dan twee jaar over tijd en nog steeds kan YuiXX International geen definitieve datum noemen wanneer de YuiXX in de winkels moet liggen. Het hele Toppers gedoe was dus niets meer en niets minder dan weer een poging om te voorkomen dat de al te lang aan het lijntje gehouden potentiële klanten definitief zullen afhaken om een mediaspeler van een concurrent gaan aanschaffen. YuiXX International wist bij voorbaat al dat ze niet zouden kunnen leveren want anders zou YuiXXperience nu toch wel kunnen aangeven dat de YuiXX per 1 juli in de winkels zou moeten liggen na het zoveelste uitstel.

Kennelijk wordt nu weer het updaten van de website gekoppeld aan het uitstel. Voor dat updaten van die website hadden ze de afgelopen jaren toch alle tijd van de wereld voor als de YuiXX volgens de eerste planning eigenlijk al in september 2009 in de winkels had moeten liggen. Trek een paar weken uit voor de distributie naar die winkels, dan had de YuiXX begin augustus 2009 al geproduceerd moeten zijn.

Ook het Twitter bericht van 22 juni van YuiXXperience valt weer niet te rijmen met het door zeroday aangedragen artikel van augustus 2010 waarin toch werd aangekondigd dat die technieken al vorig jaar op de IBC van 2010 getoond zijn. Het lijkt wel of Kjeld ontwikkelingen die een jaar geleden hebben plaatsgevonden nu als hernieuwde reden voor het uitstel probeert aan te dragen. Zou hij soms vergeten zijn dat ze dat allang hadden ingebouwd?

Conclusie: Weer geen YuiXX in juni 2011 en, aangezien iedere serieuze ondernemer toch wel een maand vooruit moet kunnen plannen, ook weer geen YuiXX in juli 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Juni 2011 ligt achter ons en uiteraard weer geen YuiXX in de winkels. Ook geen verklaring van YuiXXperience en/of YuiXX International waar de geïnteresseerden nu weer op moeten wachten.

Een "gelukkige" prijswinnaar probeert alvast de door haar gewonnen Toppers YuiXX via Marktplaats te slijten. Er is wel één klein probleempje:
Beschrijving
toppers yuixx box in compleet nieuwe staat aangeboden gewonnen met prijsvraag.(5 minuten.tv)levering van het bedrijf moet nog komen. (verwachting eind juni)inclusief handtekeningen van Jeroen,Gerard, Gordon en Réne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De zaak begint nu toch wel een hallucinante wending te nemen: men kan dus een niet-bestaande YuiXX-box winnen én alvast voor verkoop aanbieden op Marktplaats. Weet je wat, ik neem een optie op die aanbieding van een mogelijk gewonnen, mogelijk niet-bestaande YuiXX-box om ook een duit in het zakje te doen. Wie wil 'm hebben? Weinig gebruikt, nog in mogelijk originele verpakking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 12:02:
De zaak begint nu toch wel een hallucinante wending te nemen: men kan dus een niet-bestaande YuiXX-box winnen én alvast voor verkoop aanbieden op Marktplaats. Weet je wat, ik neem een optie op die aanbieding van een mogelijk gewonnen, mogelijk niet-bestaande YuiXX-box om ook een duit in het zakje te doen. Wie wil 'm hebben? Weinig gebruikt, nog in mogelijk originele verpakking...
;-)
ik verwacht pas introductie 'Back To School'
ik kan me niet indenken dat het tijdens de zomer periode, met mooi (kuch kuch) weer in de markt gezet wordt (mochten ze dat al halen)

Ze proberen wel wat 'social' te doen

http://www.facebook.com/YuiXXperience

;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Nog een prijswinnaar van de Toppers actie:
Je zal hem maar gewonnen hebben....gelijk geclaimt natuurlijk en nu maar afwachten wanneer ik hem in ontvangst kan nemen!!Ben zo benieuwd.
In totaal waren er 24 van die Toppers uitvoeringen te winnen (exemplaar 25 staat bij René), maar de prijswinnaars moesten dan wel voor 27 mei een email versturen om hun prijs te claimen. Zouden prijswinnaars die te laat hebben gereageerd dan hun kans hebben verspeeld om op de wachtlijst te gekomen voor een gratis Toppers YuiXX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stil, stiller......................................yuixx!!!!!

Het gaat weer goed (haha).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XX staat voor het jaar waarin ie uitkomt, vandaar, wachten kan dus tot aan 99, even geduld graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat einde van die Maya-kalender en het begin van een nieuw tijdperk in 2012, zou dat soms iets met de YuiXX te maken kunnen hebben? Buitenaardse belangstelling en zo, het zou wel fantastisch wezen en in ieder geval zouden we dan eindelijk een introductiedatum hebben: 21 december 2012...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Optimist, tot in 2112.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 23:55

Gorefest

serial killer.

Vreemd dat de YUIXX toppers website nog steeds praat over uitlevering eind mei.
Verassing Juni en ook Juli is alweer voorbij, als ze deze maand nog zouden halen hadden we het al wel gehoord denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:48

rally

Deyterra Consultancy

HAHAHAHAHAHA.... Je hebt waarschijnlijk gedacht dat ze dit jaar bedoelden :)
Ze hebben gezegt "eind mei", maar niet van welk jaar ;)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Op hun facebook pagina zeggen ze dat ze achter de schermen druk bezig zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
Gorefest schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:50:
Op hun facebook pagina zeggen ze dat ze achter de schermen druk bezig zijn....
Zoals ik ook al tegen Zeroday zei:
dspijkers schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:28:
[...]

Goed om te zien dat er nog steeds "believers" zijn!![afbeelding]

;)
Welcome to "the believers" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze nou ook eens zegden met wat ze druk zijn, maar ik heb zo'n vermoeden ... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:56:
Als ze nou ook eens zegden met wat ze druk zijn, maar ik heb zo'n vermoeden ... :z
Waarschijnlijk zijn ze druk bezig met verstoppertje spelen en zijn ze op zoek naar een plek waar ze nooit gevonden gaan worden. Ze reageren ook niet op mijn e-mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat allemaal nadat ze getest hadden met de film "Lost in Space", dit kost Hollywood een spraakmakend proces hoor :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Oktober 2011 is blijkbaar de nieuwe datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:42
Voor een dev kit zo te zien op die site. Niet voor de YuiXX zelf. Of zie jij iets wat ik niet zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

xburchartz schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 22:30:
[...]

Voor een dev kit zo te zien op die site. Niet voor de YuiXX zelf. Of zie jij iets wat ik niet zie?
Die site bestaat al een tijdje, en je zal niet blij worden van de prijs van die DEV kit, want die zal niet een paar tientjes zijn. Het apparaat zoals op die site heeft gewoonweg alles onboard wat de CE4100 aan kan, vandaaruit kan je dan gaan ontwikkelen. Niet voor de doorsnee gebruiker dus.

Dit heeft in feite niets te maken met de YuiXX anders dan dat Prodrive die gebakjes produceert, heeft geproduceert of gaat produceren (vul in wat jij wil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusbalpol
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Enige goede nieuws in de DEV-kit is de ingebouwde DVB-C tuner....
Maar wordt de YUIXX de nieuwe kandidaat om de Duke Nukem Whenever award te winnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
tinusbalpol schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:18:
..............
Maar wordt de YUIXX de nieuwe kandidaat om de Duke Nukem Whenever award te winnen?
AL (Naar mijn bescheiden mening).
Ik heb serieus overwogen om die ontzettende YuiXX maar te gaan toevoegen op Wikipedia (en dan wel HIER: Wikipedia: Vaporware ).
Omdat ik niet zo goed weet of dat dat consequenties zou kunnen hebben voor mij, heb ik het maar niet gedaan (Je weet wel: Chicken ;) )

Hoe was het ook al weer?
PRI- PRA-.......... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die dit leest:
ik volg dit topic nu al meer dan 2 jaar.
Maar kan er nu echt geen 1 een simpel antwoord geven of de Yuixx er nu nog komt, of waneer??
Ik ben nu in het bezit van de Fullhdma, maar ik vind het tijd om een andere media speler te gaan kopen(al een tijdje)Als ik nu nog een " paar jaartjes'' moet wachten op de yuixx ga ik maar op zoek naar een andere speler.
Misschien is het dan wel een goed idee om dit topic te sluiten tot er daadwerkelijk een yuixx is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:46:
Voor iedereen die dit leest:
ik volg dit topic nu al meer dan 2 jaar.
Maar kan er nu echt geen 1 een simpel antwoord geven of de Yuixx er nu nog komt, of waneer??
Ik ben nu in het bezit van de Fullhdma, maar ik vind het tijd om een andere media speler te gaan kopen(al een tijdje)Als ik nu nog een " paar jaartjes'' moet wachten op de yuixx ga ik maar op zoek naar een andere speler.
Misschien is het dan wel een goed idee om dit topic te sluiten tot er daadwerkelijk een yuixx is.
Ik zou zeggen: ga begin september naar de IBC in Amsterdam.
Het schijnt dat de YuiXX daar ergens op een stand gedemonstreerd wordt. Ik vermoed op de stand waar Metrological ook staat. YuiXX zelf kon ik als standhouder niet vinden. Ik ga daar ook kijken en zien wat de voor demo ze weggeven.

Ik ben erg benieuwd wat voor soort remote control ze gaan gebruiken. Ikzelf heb het vermoeden dat ze een 'move' hebben gemaakt richting de nieuwe remote van Philips:
(opmakende uit deze tweet: http://myurls.nl/yuixxgesture)
Als je dan beetje verder zoekt dan zou het om deze remote control type kunnen gaan: http://vr-zone.com/articl...-for-smart-tvs/12864.html

maar ik kan het ook helemaal mis hebben.
Wellicht interessant is deze video: http://myurls.nl/intelconnectedhome
hier zie je een presentatie van een nieuwe man binnen Intel. Gezien wat hij daar allemaal verteld denk ik zelf dat het eerdere momentum zelfs te vroeg was. Erg interessant is het stuk over free.fr .. En ook over de aantallen.

En als ik dan zo verder wegdroom .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Eind van de maand wat interessante dingen weer op het internet gevonden ..

De Yuixx, de UPC Horizon box in 1 zin. Kan dat? Denk het wel: http://myurls.nl/yuixxhorizon een video waarin 5minuten.tv wordt gepromoot en waarbij de technologie van Metrological in de UPC box wordt gestopt en dit in 1 adem met de YuiXX wordt gepromoot.

IBC .. here I come . dit wil ik wel aanschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-05-2017
zeroday schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:49:

De Yuixx, de UPC Horizon box in 1 zin. Kan dat? Denk het wel: http://myurls.nl/yuixxhorizon een video waarin 5minuten.tv wordt gepromoot en waarbij de technologie van Metrological in de UPC box wordt gestopt en dit in 1 adem met de YuiXX wordt gepromoot.

IBC .. here I come . dit wil ik wel aanschouwen.
Gaahhhaaap....., wat is dit verhaal op een saaie manier gepresenteerd zeg.

Verder geldt in het geval van YuiXX nog steeds: eerst zien dan geloven. Hadden de toppers pas ook niet zo'n mooie presentatie waarbij ze de YuiXX aankondigden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs een Dune HD speler gekocht die samen met mijn smart-tv, mijn 3D-Bluray-speler en mijn IPTV-decoder aan het glasvezelnetwerk hangen. Internetten doe ik met de iPad voor de televisie. Kan iemand mij misschien nog eens de voordelen van de YuiXX opsommen want ik zie ze niet meer. Dit heeft allemaal veel te lang geduurd en nog even en de YuiXX kan in het rariteitenkabinet, àls-ie had bestaan dan tenminste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 17:06

Goku33

Ownage!

Tja, ik vind het knap dat zeroday zo positief blijft. Maar realistisch gezien wordt deze IBC al de zoveelste presentatie van het product maar nog steeds heeft niemand een flauw idee wat de releasedatum zal gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Goku33 schreef op zondag 04 september 2011 @ 23:14:
Tja, ik vind het knap dat zeroday zo positief blijft. Maar realistisch gezien wordt deze IBC al de zoveelste presentatie van het product maar nog steeds heeft niemand een flauw idee wat de releasedatum zal gaan worden.
Kijk, ik vraag me ook af wat de toegevoegde waarde is van de YuiXX als bijv. de UPC box ook zo'n app market of widget systeem krijgt van Metrological. En als het dan de mediaspeler gedeelte moet zijn, dan moet het wel een verdomt goede mediaspeler zijn/worden ;-) En ik ben er niet meer werkzaam, dus enige inzicht omtrend storage/media zullen ze echt missen.

Dus positief .. .mwoah .. ik zie ook niets meer over de Fluxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb nog steeds geen apparaat gezien wat een uitstekende mediaspeler is en DVB-C kan weergeven.

Ja... een HTPC, maar dat heb ik al eens getest en daar kan mijn vrouw "niet echt" (lees: niet) mee overweg.
Dus ik zou nog steeds open staan voor een apparaat a'la YUIXX. Wellicht niet de YUIXX, want die moet hoog op de vaporware lijst 2011/2012 gezet worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Laatst online: 22-03-2024
rally schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:33:
Ik heb nog steeds geen apparaat gezien wat een uitstekende mediaspeler is en DVB-C kan weergeven.

Ja... een HTPC, maar dat heb ik al eens getest en daar kan mijn vrouw "niet echt" (lees: niet) mee overweg.
Dus ik zou nog steeds open staan voor een apparaat a'la YUIXX. Wellicht niet de YUIXX, want die moet hoog op de vaporware lijst 2011/2012 gezet worden :)
Vermoed dat de kabelaars de reden zijn dat een dergelijk apparaat er niet komt. Die zullen nml niet snel officiële certificatie geven aan zo'n product (ze zijn veel te bang voor de contentmaffia en zetten daarom de weinige netwerk mogelijkheden die hun decoders hebben steeds vaker dicht).
Waardoor de grote fabrikanten niet snel hun vingers zullen willen branden aan zo'n product. Niet dat het verboden is een niet-gecertificeerde ontvanger uit te brengen, maar je loopt dan als fabrikant toch de kans op een hoop imagoschade mocht Ziggo besluiten hun hele encryptiesysteem om te gooien. Zullen ze niet gauw doen, maar toch.

Waarschijnlijk ook de reden waarom er geen enkele grote hardware boer in DVB-C kaarten voor PCs stapt. Zijn nu toch met name de kleine wat vagere niche spelers in die markt.

Overigens @rally: een Dreambox schijnt wel te kunnen wat je zoekt. Zelf alleen geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

xahmol schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:46:
[...]

Vermoed dat de kabelaars de reden zijn dat een dergelijk apparaat er niet komt. Die zullen nml niet snel officiële certificatie geven aan zo'n product (ze zijn veel te bang voor de contentmaffia en zetten daarom de weinige netwerk mogelijkheden die hun decoders hebben steeds vaker dicht).
Waardoor de grote fabrikanten niet snel hun vingers zullen willen branden aan zo'n product. Niet dat het verboden is een niet-gecertificeerde ontvanger uit te brengen, maar je loopt dan als fabrikant toch de kans op een hoop imagoschade mocht Ziggo besluiten hun hele encryptiesysteem om te gooien. Zullen ze niet gauw doen, maar toch.

Waarschijnlijk ook de reden waarom er geen enkele grote hardware boer in DVB-C kaarten voor PCs stapt. Zijn nu toch met name de kleine wat vagere niche spelers in die markt.

Overigens @rally: een Dreambox schijnt wel te kunnen wat je zoekt. Zelf alleen geen ervaring mee.
Daar ben ik op zich niet zo bang voor mbt de YuiXX, dat ding zal zo dichtgetimmerd zijn als de wiederweerga en zal zelfs ook een soort van 'secure boot' hebben wat zoveel mag betekenen dat alles wat maar over de pcba gestuurd wordt encrypt is.. Dus DVB-C zal best wel haalbaar zijn maar het zal best bepaalde beperkingen met zich mee gaan brengen.

Daarom ben ik ook zo benieuwd wat de status is...op de IBC dus wellicht meer te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
rally schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:33:

Er zijn verschillende apparaten a'la YUIXX:

Dreambox 500HD (DVB-C)
Dreambox 800se (DVB-C + HDD)
Dreambox 8000 (Dual DVB-C + HDD)

AZBox
Vu+ Uno
Rebox

Het zijn allemaal linux dvb ontvangers met mediaspeler mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik maar bedoelde is dat de YuiXX (volgens mij) niet echt meer zo'n vernieuwend concept is als twee jaar geleden. Toen was een mediaspeler met harde schijf, streaming- en NAS-mogelijkheden, internet en een DVB-C module helemaal geweldig maar tegenwoordig heb je met een televisie, bluray-speler en gewone mediaspeler al overlap aan mogelijkheden. Ik begrijp best dat veel mensen nog DVB-C hebben maar zelf zit ik toch echt te wachten op de definitieve doorbraak van IPTV zodat je bijvoorbeeld met een soort Spotify-abonnement naar de hele wereld kunt kijken want daar gaat het toch naar toe lijkt me. Lekker één glasvezeltje de meterkast in en dan met één apparaat een wireless router, 3D-Bluray-speler, mediaspeler, webradio, NAS, IPTV-decoder, VoIP adapter en internet portal onder je televisie hebben. Oh ja, hang er dan ook even een touchscreen AMOLED-schermpje aan zodat je niet steeds die verdomde televisie aan hoeft te zetten of in ieder geval een dedicated app voor je tablet of een soort universele remote erbij and voilà...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:46:
Wat ik maar bedoelde is dat de YuiXX (volgens mij) niet echt meer zo'n vernieuwend concept is als twee jaar geleden. Toen was een mediaspeler met harde schijf, streaming- en NAS-mogelijkheden, internet en een DVB-C module helemaal geweldig maar tegenwoordig heb je met een televisie, bluray-speler en gewone mediaspeler al overlap aan mogelijkheden. Ik begrijp best dat veel mensen nog DVB-C hebben maar zelf zit ik toch echt te wachten op de definitieve doorbraak van IPTV zodat je bijvoorbeeld met een soort Spotify-abonnement naar de hele wereld kunt kijken want daar gaat het toch naar toe lijkt me. Lekker één glasvezeltje de meterkast in en dan met één apparaat een wireless router, 3D-Bluray-speler, mediaspeler, webradio, NAS, IPTV-decoder, VoIP adapter en internet portal onder je televisie hebben. Oh ja, hang er dan ook even een touchscreen AMOLED-schermpje aan zodat je niet steeds die verdomde televisie aan hoeft te zetten of in ieder geval een dedicated app voor je tablet of een soort universele remote erbij and voilà...
Dat is natuurlijk ook een achterliggende gedachte. Waarom zou je DVB-C of DVB-T nodig hebben als je al een internet verbinding hebt en met weinig bandbreedte gewoon TV signalen over IP kan binnen hengelen.
het concept van de YuiXX is al verschillende malen aangepast aan de wensen van de markt.
Ik denk dan ook dat naast andere perikelen (oa Licenties, contracten met content providers etc). dit tot enorme vertraging heeft geleid (Markt er nog niet klaar voor?)

Waar het eerst een Taiwan/China productje zou worden gefocussed als een mediaspeler werd het daarna een apparaat met veel meer mogelijkheden. Daarom ben ik ook benieuwd wat er op de IBC getoond wordt.
Vorig jaar was het concept nog niet veel anders dan toen ik er nog betrokken bij was, nu een jaar later ben ik dus benieuwd wat er gedaan is.

Of er wat overgebleven is van de WebInterface die als background voor de gebruiker te gebruiken is om hem in te stellen / fine-te-tunen, wat voor widgets/apps er nu op zitten, wat nu de daadwerkelijke toegevoegde waarde is, welke remote control er nu uiteindelijk is ontwikkeld. etc.. We zien het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-05-2017
Onderstaand bericht trof ik aan op Tweakers.net naar aanleiding van de IBC.

Door Dimitri Reijerman, maandag 12 september 2011 13:41, views: 11.933
De nog steeds niet uitgebrachte Yuixx-mediaspeler gaat gebruikmaken van de uWand, een pointing device dat door Philips is ontwikkeld en aan oem's wordt geleverd. De remote beschikt ook over een toetsenbordje aan de achterzijde.

Yuixx bevestigt aan Tweakers.net dat de diverse malen uitgestelde Yuixx-mediaspeler het pointing device van Philips gaat gebruiken. De fabrikant durft echter nog steeds geen concrete releasedatum te geven voor zijn mediaspeler, die dezelfde Intel-hardware gebruikt als UPC's nieuwe Horizon-settopbox. Volgens Yuixx is de vertraging in het op de markt brengen van de mediaspeler onder andere te wijten aan het kiezen van een andere hardwarefabrikant en het ontwikkelen van een geheel cloud based-oplossing voor het toegankelijk maken van de widgets op het Intel-platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

beetje apart, maar yuixx.com verwijst naar een site die in aanbouw is
waar yuixx.nl verwijst naar de oude site ..
uhmm
zal mij benieuwen wanneer de nieuwe site online komt ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

;( helemaal geen internetsite meer.... is de Yuix een langzame dood gestorven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
dspijkers schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:09:
[...]

AL (Naar mijn bescheiden mening).
Ik heb serieus overwogen om die ontzettende YuiXX maar te gaan toevoegen op Wikipedia (en dan wel HIER: Wikipedia: Vaporware ).
Omdat ik niet zo goed weet of dat dat consequenties zou kunnen hebben voor mij, heb ik het maar niet gedaan (Je weet wel: Chicken ;) )

Hoe was het ook al weer?
PRI- PRA-.......... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:02:
;( helemaal geen internetsite meer.... is de Yuix een langzame dood gestorven?
Ik zie dat de YuiXX verwijst naar een website die nu door Metrological gehost / gebruikt wordt.
Daarvoor hing deze nog op een andere server.
Gezien het momentum denk ik dat de focus totaal verschoven is. de AC Ryan Fluxx is gecancelled
van de YuiXX werd al op de IBC niets meer getoond anders dan alleen de remote control. En Metrological heeft in UPC een partner gevonden waar de widgets in geknald kunnen worden.

ben dus benieuwd

[ Voor 17% gewijzigd door zeroday op 05-10-2011 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
zeroday schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 15:10:
[...]

Ik zie dat de YuiXX verwijst naar een website die nu door Metrological gehost / gebruikt wordt.
Daarvoor hing deze nog op een andere server.
Gezien het momentum denk ik dat de focus totaal verschoven is. de AC Ryan Fluxx is gecancelled
van de YuiXX werd al op de IBC niets meer getoond anders dan alleen de remote control. En Metrological heeft in UPC een partner gevonden waar de widgets in geknald kunnen worden.

ben dus benieuwd
Dus..........................als ik het goed begrijp is de YuiXX nu dus ECHT Vaporware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, dat een product mislukt daar zullen de meesten nog wel begrip voor hebben maar de manier waarop er naar potentiële klanten (niet) is gecommuniceerd verdient echt de Gouden Eikel-award 2009~2011, gefeliciteerd Conceptronic en nu dus ook AC Ryan! Ik heb mede hierdoor voor een Dune gekozen, die lui nemen klanten tenminste wèl serieus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

dspijkers schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 16:43:
[...]

Dus..........................als ik het goed begrijp is de YuiXX nu dus ECHT Vaporware?
ik ga de webpagina in de gaten houden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

AC Ryan heeft nu dus een Android mediaspeler aangekondigd.
http://www.androidplanet....-android-mediaspeler-aan/

Denk dat dit hem maar moet gaan worden ook al kun je er niet direct TV mee kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

We zijn een paar maandjes verder en het is nogal still vanuit het YUIXX kamp.
Het is ook al weer het einde van het jaar en ik denk dat we wel mogen stellen dat de YUIXX er nooit zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Het is ZO stil dat ik vorige week de PopcornHour C-300 en A-300 heb besteld.
En volgens mij kan de YUIXX nu officieel op de vaporware 2011 lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste hoop is de Kerstman, of is ie nog niet digitaal overgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:39

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik ben nu blij met een Mede8er 500X2 en die Yiuxx... laat maar zitten.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Verwijderd

HDI DUNE DUO, hier al een paar maanden in gebruik, daar word een mens blij van, het verschil tuusen reality en Science Fiction zeg maar, ik kan hem zelfs aanraken :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2011 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ik was de speler al helemaal vergeten, totdat ik dit topic weer zag.
Volgens mij is de Yuixx net als de Fluxx een dood eind. Al lijkt Conceptronic dat nog niet toe te willen geven.

Ik heb het idee gekregen dat ze gaan proberen om Yuixx als softwareplatform op de markt te zetten i.p.v. als fysieke mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Laatst online: 22-03-2024
rally schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:13:
En volgens mij kan de YUIXX nu officieel op de vaporware 2011 lijst.
Net zoals hij dat in 2010 ook al kon ;) Als je terugbladerd is oorspronkelijk de Yuixx aangekondigt voor januari 2010.

Erg komisch om dit topic soms nog te bezoeken. Al heb ik allang een Popcorn Hour A200 en een Apple TV2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
In eerste instantie was het zelfs najaar 2009. Ruim 2 jaar geleden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We weten nu voor wat de XX in de naam stond, dat was de datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majama
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-07-2012
Ik ben eigenlijk wel benieuw wat voor alternatief ik zal krijgen. In mei 2010 heb ik met een prijsvraag van 5minuten.tv zo'n Yuixx box (in Toppers uitvoering) gewonnen. Tot op heden heb ik mijn prijs nog niet gezien. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Majama schreef op maandag 27 februari 2012 @ 23:05:
Ik ben eigenlijk wel benieuw wat voor alternatief ik zal krijgen. In mei 2010 heb ik met een prijsvraag van 5minuten.tv zo'n Yuixx box (in Toppers uitvoering) gewonnen. Tot op heden heb ik mijn prijs nog niet gezien. :?
Wil je zeggen dat YuiXX je nu al bijna twee jaar laat wachten op de gewonnen prijs zonder je een alternatieve regeling aan te bieden? Kjeld Beijer, de voormalige Managing Director van YuiXX International BV, is sinds oktober 2011 aan het werk bij KPN als Customer device manager KPN TV. Het zal mij niets verbazen als je nooit meer wat gaat horen van YuiXX over je gewonnen prijs.

[ Voor 20% gewijzigd door ArChie op 27-02-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Majama schreef op maandag 27 februari 2012 @ 23:05:
Was wel benieuwd of je ooit een prijs ontvangen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsonje, wat gaan die dingen binnen een 10-tal jaar waard zijn, vanwege de zeldzaamheid, zeker een goede belegging dus.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste