Hij komt hoor, na Independance Day........ als dan nog iemand in leven is ?
Herkenbaar ;-)Arctic Fox schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:29:
Releasedate Fluxx nu ook uitgesteld.
nieuws: Release AC Ryan Fluxx-mediaspeler loopt vertraging op
Ik ga ervanuit dat ik snel mijn ervaringen mbt de YuiXX kan delen ;-)
Goed bedachte reden, maar dat had je ook eerder kunnen bedenken dat DRM belangrijk is.....
(of ze veranderen van strategie en 'online content' wordt belangrijker dan locale content ..
Ben benieuwd wat die Rotterdammers er van bakken ..
update woensdag: zo zo .. de Toppers presenteren een Witte YuiXX Box op RTL boulevard.. 'het nieuwe televisie kijken' ..
zo zo ..
[ Voor 9% gewijzigd door zeroday op 30-03-2011 19:22 ]
There are no secrets, only information you do not yet have
Nu bij RTL boulevard. De Yuixx mediaspeler met "De Toppers" print. Het apparaat wordt daar gepromoot. Zal deze dan toch op korte termijn op de markt komen???
Net te laat
http://www.rtl.nl/xl/#/u/...f-44fd-a9e1-176e7ed4b054/
Net te laat
http://www.rtl.nl/xl/#/u/...f-44fd-a9e1-176e7ed4b054/
[ Voor 20% gewijzigd door Athome op 30-03-2011 20:35 ]
Je kunt de toppers Yuixx box zelfs al reserveren : http://www.yuixx.com/site/TopperTV_Registratie.aspx
(Levering St.Juttemis.... ?
)
(Levering St.Juttemis.... ?

Datumpje te pakkena3bouw schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:03:
Je kunt de toppers Yuixx box zelfs al reserveren : http://www.yuixx.com/site/TopperTV_Registratie.aspx
(Levering St.Juttemis.... ?)
YuiXX
De Toppers Rene, Jeroen, Gerard en Gordon hebben bij RTL Boulevard vandaag aangekondigd dat ze met een exclusieve Toppers YuiXX box komen! Vandaag hebben ze een eigen TV kanaal gelanceerd op www.5minuten.tv, genaamd Toppers TV. Alles van de Toppers is vanaf morgen te volgen op Internet en vanaf eind mei ook exclusief rechtstreeks op de TV met de Toppers YuiXX box.
Ik moet nog wel zien of deze versie over een tuner met CI+ slot beschikt en deze geschikt is voor Ziggo.a3bouw schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:03:
(Levering St.Juttemis.... ?)
In de actievoorwaarden staat zelfs een levertermijn :
"Twee weken voordat de Toppers YuiXX box wordt geleverd (eind mei) krijg je van ons een email bericht met het verzoek om te betalen en daarna leveren wij de box bij je thuis af."
Benieuwd hoe dit gaat verlopen.
Ik ga er van uit dat er geen CI+ slot in zit.
"Twee weken voordat de Toppers YuiXX box wordt geleverd (eind mei) krijg je van ons een email bericht met het verzoek om te betalen en daarna leveren wij de box bij je thuis af."
Benieuwd hoe dit gaat verlopen.
Ik ga er van uit dat er geen CI+ slot in zit.
In dat geval is de prijs van € 399,- in mijn ogen veel te hoog.Ik ga er van uit dat er geen CI+ slot in zit.
Same here... ben ik wel benieuwd OF er een CI+ slot komt en zo ja wat deze kost.
Dit product is echt volkomen uit de hand aan het lopen (zowel qua prijs als qua levertijd).
Dit product is echt volkomen uit de hand aan het lopen (zowel qua prijs als qua levertijd).
http://www.deyterra.com
Een HTPC bouwen wordt bij deze prijzen hoe langer hoe aantrekkelijker.
In ieder geval geen last van contentperikelen.
In ieder geval geen last van contentperikelen.
Bijna wel... maar ik wil gewoon een nette, onderhoudsarme alles-in-een oplossing zonder al teveel moeite.
En met een HTPC moet je toch nog behoorlijk wat werk zelf doen
Maar goed... deze vaporware is zo'n 2 jaar te laat, dus het zou nog wel een paar maanden duren voordat ze dit product niet kunnen leveren
En met een HTPC moet je toch nog behoorlijk wat werk zelf doen
Maar goed... deze vaporware is zo'n 2 jaar te laat, dus het zou nog wel een paar maanden duren voordat ze dit product niet kunnen leveren
Ik ga ervan uit dat het een smartcardreader bevat in plaats van CI+ slot, zodat je met een softcam kunt werken.XtratT schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 07:06:
[...]
Ik moet nog wel zien of deze versie over een tuner met CI+ slot beschikt en deze geschikt is voor Ziggo.
Anoniem: 338236
aan de afbeelding te zien een smartcardreader idd.....
eerst vond ik het een 'stoer' apparaat... maar in
toppers
uitvoering...
eerst vond ik het een 'stoer' apparaat... maar in

Een artikel in De Telegraaf over de Yuixx...
Ik heb er wel een behoorlijk raar gevoel bij als ik dat artikel zo lees. Alsof het product al een verschrikkelijk succes is, terwijl de eerste nog niet eens in de winkel terecht is gekomen!
Ik heb er wel een behoorlijk raar gevoel bij als ik dat artikel zo lees. Alsof het product al een verschrikkelijk succes is, terwijl de eerste nog niet eens in de winkel terecht is gekomen!
Hoeveel keer hebben ze bij Metrological, Conceptronic en YuiXX International nu al niet aangekondigd dat de productie begonnen is en dat aan het einde van de maand de YuiXX in de winkels moet liggen? Ondertussen is de maand maart ook al weer voorbij terwijl de YuiXX gezien de vorige aankondigingen van de mannen eigenlijk al eind december 2010 verkrijgbaar had moeten zijn.
Hoe geloofwaardig/betrouwbaar zijn deze nieuwe uitingen in de pers dan nog?
Hoe geloofwaardig/betrouwbaar zijn deze nieuwe uitingen in de pers dan nog?
Erhm... januari 2010 was de allereerste planning (zie ook de topic start).
En in September 2009 was de geruchtenmolen al aangeslingerd door ze
Ik weet het. Met "gezien de vorige aankondigingen van de mannen" doelde ik op de vorige keer dat ze na een lange pers stilte weer openlijk de pers opzochten om aan te kondigen dat "eind maand <x>" de YuiXX nu toch echt in de winkels zou liggen. En dat was dus eind vorig jaar. Dat hebben ze uiteraard al diverse keren eerder gedaan. Het artikel in de Telegraaf lijkt veel op het artikel in volgens mij de Volkskrant van jaren geleden waar ook zo de nadruk werd gelegd op de "uitvinding" van Metrological.rally schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:23:
Erhm... januari 2010 was de allereerste planning (zie ook de topic start).
Als ik dat Telegraaf artikel nog eens goed lees, dan krijg ik zo langzamerhand het idee dat er al een langere tijd een zee container met 10.000 exemplaren ergens in Nederland stond en dat die om de één of andere technische of functionele reden niet uitgeleverd konden worden. Het zal mij niet verbazen als later blijkt dat Conceptronic haar vingers niet meer aan de YuiXX wil branden, wat dan mogelijk weer de reden blijkt te zijn om YuiXX International op te richten voor het geval het straks toch mis gaat omdat er bijvoorbeeld nog steeds geen toestemming is van de content industrie en men toch graag die investering in 10.000 exemplaren om wil zetten in klinkende munt. A.C. Ryan loopt nu immers met de FluXX tegen dezelfde problemen aan met de content industrie en die maken gebruik van dezelfde Metrological firmware/SDK voor hun apparaat.quote: De Telegraaf artikelVandaag zet Metrological voor mediabedrijf Yuixx de eerste draadloze box op de markt. Niet in Azië maar in Amersfoort worden 10.000 exemplaren geproduceerd, die zijn uitgerust met spelletjes, twitters, websites en filmpjes voor het televisieprogramma ’Toppers’.
[ Voor 43% gewijzigd door ArChie op 01-04-2011 11:41 ]
Dan weet je misschien nu ook waar het bron van het probleem ligt.ArChie schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:23:
[...]
Ik weet het. Met "gezien de vorige aankondigingen van de mannen" doelde ik op de vorige keer dat ze na een lange pers stilte weer openlijk de pers opzochten om aan te kondigen dat "eind maand <x>" de YuiXX nu toch echt in de winkels zou liggen. En dat was dus eind vorig jaar. Dat hebben ze uiteraard al diverse keren eerder gedaan. Het artikel in de Telegraaf lijkt veel op het artikel in volgens mij de Volkskrant van jaren geleden waar ook zo de nadruk werd gelegd op de "uitvinding" van Metrological.
[...]
Als ik dat Telegraaf artikel nog eens goed lees, dan krijg ik zo langzamerhand het idee dat er al een langere tijd een zee container met 10.000 exemplaren ergens in Nederland stond en dat die om de één of andere technische of functionele reden niet uitgeleverd konden worden. Het zal mij niet verbazen als later blijkt dat Conceptronic haar vingers niet meer aan de YuiXX wil branden, wat dan mogelijk weer de reden blijkt te zijn om YuiXX International op te richten voor het geval het straks toch mis gaat omdat er bijvoorbeeld nog steeds geen toestemming is van de content industrie en men toch graag die investering in 10.000 exemplaren om wil zetten in klinkende munt. A.C. Ryan loopt nu immers met de FluXX tegen dezelfde problemen aan met de content industrie en die maken gebruik van dezelfde Metrological firmware/SDK voor hun apparaat.
Daarnaast vind ik die 10K producten een mooi getal voor een artikel, maar niet meer.
Prodrive uit nederland produceert die dingen .. dus container?
Reken maar dat de licenties in orde zijn, zonder dat gaat er weinig gebeuren aan de kant van Intel.
Daarnaast moet Metrological dus zorgen dat ze alles in orde hebben en dat contentpartijen akkoord gaan met hoe het gebakje overweg gaat met content.
Dat DRM verhaal zit ook wel goed in elkaar, ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het gebakje geroot wordt ((als tie eenmaal op de markt is).
.. ;-) zal in ieder geval anders zijn dan de boxee box, die nu ineens ook veel meer dicht getimmert zit
Gezien de lange stilheid vanaf de kant van de YuiXX en de tam tam van deze week denk ik echt dat ze nu eindelijk alle problemen achter zich hebben kunnen laten.
Gezien de hele voorgeschiedenis en het "verdwijnen" van Conceptronic ga ik er vooralsnog maar even vanuit dat er sprake is van een voorraad dump via een andere BV om te voorkomen dat Conceptronic eventueel in een lastig parket terechtkomt. Dan mag YuiXX International de komende jaren gaan laten zien dat ik er naast zat door support te (blijven) leveren en uitbreidingen uit te brengen om alle toezeggingen uit het verleden (zoals DVB-C ondersteuning) waar te maken.zeroday schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:53:
Gezien de lange stilheid vanaf de kant van de YuiXX en de tam tam van deze week denk ik echt dat ze nu eindelijk alle problemen achter zich hebben kunnen laten.
[ Voor 6% gewijzigd door ArChie op 01-04-2011 12:22 ]
tsja.. zolang ze de zaakjes met Metrological op de rit houden .. die zorgen voor software (en dus upgrades) en zover ik begrepen heb zal een gebruiker zelf geen upgrades hoeven te doen, dat wordt 'failsafe' door het apparaat gedaan.ArChie schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 12:19:
[...]
Gezien de hele voorgeschiedenis en het "verdwijnen" van Conceptronic ga ik er vooralsnog maar even vanuit dat er sprake is van een voorraad dump via een andere BV om te voorkomen dat Conceptronic eventueel in een lastig parket terechtkomt. Dan mag YuiXX International de komende jaren gaan laten zien dat ik er naast zat door support te (blijven) leveren en uitbreidingen uit te brengen om alle toezeggingen uit het verleden (zoals DVB-C ondersteuning) waar te maken.
Ik ben benieuwd of alle functionaliteiten van de CE3100 benut worden die er in de 4x reeks uitgesloopt zijn ..
Hallo Zeroday,
Even een vraag over jouw opmerking "Ik ben benieuwd of alle functionaliteiten van de CE3100 benut worden die er in de 4x reeks uitgesloopt zijn .."
Begrijp ik hieruit dat het gebruik van de CE3100 juist een voordeel zou moeten zijn tov de nieuwere CE4100?
Je zou toch verwachten dat juist een nieuwere processor voordelen biedt.
En wat zijn d an de grote verschillen tussen deze twee processoren ?
Groetjes,
dreesje
Even een vraag over jouw opmerking "Ik ben benieuwd of alle functionaliteiten van de CE3100 benut worden die er in de 4x reeks uitgesloopt zijn .."
Begrijp ik hieruit dat het gebruik van de CE3100 juist een voordeel zou moeten zijn tov de nieuwere CE4100?
Groetjes,
dreesje
Ik vraag me af waarom je mij dit vraagt .. Ik zit niet meer zozeer in deze chipset.dreesje schreef op maandag 11 april 2011 @ 13:11:
Hallo Zeroday,
Groetjes,
dreesje
http://www.tensilica.com/...tel-s-media-processor.htm
bekijk deze 2 overviews maar. Boven CE4100 / onder CE3100 . .
Het is gewoon niet altijd zo dat een hogere chipset versie per definitie beter of slechter zou moeten zijn.
vind dat mensen te snel roepen dat iets veroudert is waarbij ze alleen kijken naar het nummertje op de chip.
Suc6 met je eigen analyze en ik zie het antwoord met jou eigen conclusie dan wel waarop we dan wellicht wat commentaar kunnen leveren.
Voor een kastje dat volgende maand op de markt moet komen is het weer aardig stil.
Anoniem: 356920
Wellicht wordt ie op een andere verre planeet gebouwd, waar men niet met ons tijden stelsel werkt.
En dan moet het ding nog naar hier verscheept worden, dus de levertijd is helemaal niet meer te berekenen.
Good luck dus met je voor bestelling, mocht ik tegen toen nog in leven zijn, gelieve een bericht na te laten.
En dan moet het ding nog naar hier verscheept worden, dus de levertijd is helemaal niet meer te berekenen.
Good luck dus met je voor bestelling, mocht ik tegen toen nog in leven zijn, gelieve een bericht na te laten.
Als topic starter ben ik maanden geleden al afgehaakt. Jullie zijn wel volhouders hoor. Complimenten!
uiteindelijk wil ik dat kassie gewoon... maar dan wel met dvb-c.. dus denk dat ik nog wat lichtjaren geduld moet hebben...of 'licht-eeuwen' als die bestaan

Ah ja, de aanhouder wint, bovendien is er naar maar mijn weten geen kastje voor de consument zoals Yuixx mediaplayer/dvb-c (behoudens zelfbouw of anderszins). Je loopt nog steeds te k*tten met losse apparaten.
Geduld of niet, zolang er geen alternatief is..... dan waren deze letters niet getypt...............
Geduld of niet, zolang er geen alternatief is..... dan waren deze letters niet getypt...............
(een lichtjaar is een afstandsaanduiding, geen tijdsaanduiding
)
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
...oja... nou ja... als je daar nu de tanges van neemt, vermenigvuldigt met de wortel van pi, en dat vervolgens 3 bij optel... dan komt de Yuixx uit denk ik....Tijgert schreef op zondag 24 april 2011 @ 02:59:
(een lichtjaar is een afstandsaanduiding, geen tijdsaanduiding)

... maar hang me er niet aan op, ik kan er zo maar een paar dagen naast zitten !!!
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 338236 op 24-04-2011 17:49 ]
Het duurt nu zo belachelijk lang voordat ie uitkomt dat een paar hackers de site maar gehacked hebben !!
De site is net weer online gekomen..... niet dat er iets nieuws op te zien is trouwens...
De site is net weer online gekomen..... niet dat er iets nieuws op te zien is trouwens...
screendump?040Leon schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:26:
Het duurt nu zo belachelijk lang voordat ie uitkomt dat een paar hackers de site maar gehacked hebben !!
Of was de server gewoon even niet meer bereikbaar?
kuch ...
vind het altijd interessant te zien dat er gebruikers zijn, die zoiets 'specifieks' in een korte termijn opvalt,
dan weten dat er een specifieke topic draait op een forum, zichzelf dan dezelfde dag gaan registreren en dan een klein berichtje plaatsen ....
[ Voor 26% gewijzigd door zeroday op 29-04-2011 14:24 . Reden: paranoia? ]
Hun geduld was op, zaten al lichtjaren te wachten om dit toestel te hacken, dan maar eens de website onder handen genomen, tja als een mens zich begint te vervelen

Oh, de Yuixx wordt weer eens genoemd. Zie: http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=26926
Of steken ze nou de draak met dit mooie stukje Vaporware
Eigenlijk toch wel triest. Zo'n "bedrijf" dat toen (wanneer was het? In 1880??) veel tamtam maakt en dat daar dan NIETS uit komt. Een stelletje
.
Ik moet wel zeggen dat, als ze hem alsnog uitbrengen en het IS ook nog wat, ik zeker mijn verontschuldigingen zal maken! Het concept is (nog steeds) heel bijzonder/ goed.
Of steken ze nou de draak met dit mooie stukje Vaporware

Eigenlijk toch wel triest. Zo'n "bedrijf" dat toen (wanneer was het? In 1880??) veel tamtam maakt en dat daar dan NIETS uit komt. Een stelletje
Ik moet wel zeggen dat, als ze hem alsnog uitbrengen en het IS ook nog wat, ik zeker mijn verontschuldigingen zal maken! Het concept is (nog steeds) heel bijzonder/ goed.
[ Voor 24% gewijzigd door dspijkers op 05-05-2011 18:46 ]
Ik snap de sentimenten wel, maar dat gelul over "lichtjaren" is echt dom. Een lichtjaar is een aanduiding voor een afstand.Anoniem: 356920 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 18:35:
Of daar werkt maar 1 persoon, dan kan het wel lichtjaren duren hoor............
Edit: wat Tijgert al gezegd had dus
[ Voor 5% gewijzigd door jesco_white op 06-05-2011 10:26 . Reden: Edit tekst toegevoegd ]
jaja, je hebt gelijk, maar waar is je gevoel voor humor?jesco_white schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:25:
[...]
Ik snap de sentimenten wel, maar dat gelul over "lichtjaren" is echt dom. Een lichtjaar is een aanduiding voor een afstand.
Het eerste kwartaal van 2011 is alweer voorbij terwijl de YuiXX volgens de direct betrokkenen toch rond de kerst 2010 in de winkels had moeten liggen. Afgezien van een Toppers commercial voor een oerlelijke witte YuiXX is er op de website van YuiXX ook nog steeds geen officiële aankondiging te lezen wanneer de normale YuiXX'en eindelijk via de reguliere retailkanalen verkrijgbaar zullen zijn. Ze zullen toch wel iets van een planning hebben of doen ze maar wat?
Droogstoppel, "lichtjaren" is de enorme afstand die ons scheidt van dit apparaat, en die voorlopig niet te becijferen valt.jesco_white schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:25:
[...]
Ik snap de sentimenten wel, maar dat gelul over "lichtjaren" is echt dom. Een lichtjaar is een aanduiding voor een afstand.
Men weet niet eens op welke planeet ze ermee bezig zijn, dus een een diepgaand onderzoek dringt zich op.
Help us
Het duurt al 90 kilometer als het er niet 100 zijn.....damm,, waar is het licht in de tunnel...
Volgens bronnen bij de NASA, is een exemplaar opgemerkt bij Pluto, echter de stroomvoorziening is er dermate ondermaats, dat een test weeral niet tot de mogelijkheden behoort.
We zoeken dus verder.
We zoeken dus verder.
Anoniem: 138806
Nog een paar dagen en dan is deze maand ook weer voorbij. Ik ben benieuwd of we de komende week nog iets gaan horen over de yuixx!!!!!
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 138806 op 23-05-2011 11:20 ]
van Twitter:
@nielsbeijer zag het vorige week op tv. Als er ook een dvb-c kaart in kan wil ik hem misschien wel.
@YuiXXperience
YuiXX
@mvogel een DVB-C kaart kan er idd in.
[/i][/i]
Die Mvogel vogel werkt kennelijk bij Yuixx...Hij twitterde ook dat 'ze' hun best doen om de deadline van eind mei te halen...
we hebben in ieder geval genoeg tijd om te sparen voor het apparaat!!!!!
@nielsbeijer zag het vorige week op tv. Als er ook een dvb-c kaart in kan wil ik hem misschien wel.
@YuiXXperience
YuiXX
[/i][/i]
Die Mvogel vogel werkt kennelijk bij Yuixx...Hij twitterde ook dat 'ze' hun best doen om de deadline van eind mei te halen...
we hebben in ieder geval genoeg tijd om te sparen voor het apparaat!!!!!

Tja, in theorie kan er van alles in. Maar of dergelijke uitbreidingsmodules ook daadwerkelijk beschikbaar komt is natuurlijk een heel ander verhaal.Anoniem: 338236 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:59:
van Twitter:
@YuiXXperience
YuiXX
[/i][/i]
Tjonge jonge, mei heeft nog twee werkdagen en dan zouden ze nog niet weten bij Yuixx of alles logistiek op orde is om voor 1 juni het apparaat in de winkelschappen te hebben? Dan kan ik alleen maar de conclusie trekken dat ze hun "planning" voor de zoveelste keer weer niet gaan halen.Die Mvogel vogel werkt kennelijk bij Yuixx...Hij twitterde ook dat 'ze' hun best doen om de deadline van eind mei te halen...
We kunnen ook bij Rene Froger inbreken, hij heeft hem zelf........
Update .. (voor diegenen die het nieuwswaardig vinden)
http://www.5minuten.tv/node/video/4Xp6FQzm
hier zie je een kort 'impressie' over de YuiXX box.
Albert Dahan (eigenaar/ontwikkelaar van de Metrological software stack (of middleware) of de techniek die praat met de hardware .. (en dus het bedrijf dat zowel dus de YuiXX als de Fluxx qua software maakt)) vertelt hier iets over de box.
en nadat het voor de Toppers eind mei beschikbaar gemaakt zou zijn, verteld hij hier dat eind juni de box bij oa. de Mediamarkt zou moeten liggen.
Nu ken ik Albert een klein beetje, dus deze tijdstermijn hou ik dan maar even in mijn achterhoofd ..
Pesoonlijk geloof ik zeer zeker in het concept, alleen hebben, denk ik, velen de markt onderschat.Waarbij de contenteigenaren dusdanig veel te eisen hebben dat er continue aanpassingen aan het concept gemaakt moest worden om het een succes te kunnen laten zijn. (en of het uiteindelijk een succes wordt, dat is dan afwachten).
http://www.5minuten.tv/node/video/4Xp6FQzm
hier zie je een kort 'impressie' over de YuiXX box.
Albert Dahan (eigenaar/ontwikkelaar van de Metrological software stack (of middleware) of de techniek die praat met de hardware .. (en dus het bedrijf dat zowel dus de YuiXX als de Fluxx qua software maakt)) vertelt hier iets over de box.
en nadat het voor de Toppers eind mei beschikbaar gemaakt zou zijn, verteld hij hier dat eind juni de box bij oa. de Mediamarkt zou moeten liggen.
Nu ken ik Albert een klein beetje, dus deze tijdstermijn hou ik dan maar even in mijn achterhoofd ..
Pesoonlijk geloof ik zeer zeker in het concept, alleen hebben, denk ik, velen de markt onderschat.Waarbij de contenteigenaren dusdanig veel te eisen hebben dat er continue aanpassingen aan het concept gemaakt moest worden om het een succes te kunnen laten zijn. (en of het uiteindelijk een succes wordt, dat is dan afwachten).
Bla, bla, bla di, di, bla, bla kontverhaal...................en nadat het voor de Toppers eind mei beschikbaar gemaakt zou zijn, verteld hij hier dat eind juni de box bij oa. de Mediamarkt zou moeten liggen.

(Niets ten nadele van jou hoor Zeroday)
Ondanks alle vertragingen, blijf ik het nog steeds een erg interessant apparaat vinden en vind niet (zoals zo veel anderen) dat het apparaat al ingehaald is door de concrurrentie. Hoogstens bij gehaald.
Ook qua hardware is het nog geen ouderwets ding. De CE41** serie is dan wel beschikbaar maar dat wil niet zeggen dat het ook betere hardware is.
Ook qua hardware is het nog geen ouderwets ding. De CE41** serie is dan wel beschikbaar maar dat wil niet zeggen dat het ook betere hardware is.
Als je apparaten al interessant vindt die niet eens op de markt zijn en te koop worden aangeboden, en door niemand getest zijn, laat staan dat ze geloofwaardig overkomen, dan stel ik mij daar grote vraagtekens bij.
Zolang het niet op de toonbank ligt, en terdege getest kan worden, is het een spookverhaal voor mij.
Eigenlijk is deze topic een pure verspilling voor iets dat er had moeten zijn, en er nooit komt, dus even nuchter worden, en misschien uitkijken naar een meer met de realiteit kloppende apparatuur.
Oh, i have a dream
Zolang het niet op de toonbank ligt, en terdege getest kan worden, is het een spookverhaal voor mij.
Eigenlijk is deze topic een pure verspilling voor iets dat er had moeten zijn, en er nooit komt, dus even nuchter worden, en misschien uitkijken naar een meer met de realiteit kloppende apparatuur.
Oh, i have a dream
En gezien dit Twitter bericht gaan ze ook deze maand weer niet halen:
Je zal als klant zo'n speciale Toppers YuiXX hebben besteld om daarmee de Toppers te kunnen volgen tijdens de voorbereiding van de concerten:Unfortunately we did not succeed in shipping out the YuiXX this month. The coming weeks we will keep you updated with more news.
Die concerten zijn toch alweer geweest? Of bedoelde YuiXX soms de voorbereiding van de concerten voor 2012?Met de Toppers YuiXX box heb je direct toegang tot TOPPERS TV en kan je zien wat er allemaal gebeurt in het leven van René, Gerard, Gordon en Jeroen, tijdens de voorbereiding van de concerten.
Voor de Freak :-) (tis dat ik in de auto zat)ArChie schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:40:
En gezien dit Twitter bericht gaan ze ook deze maand weer niet halen:
[...]
Je zal als klant zo'n speciale Toppers YuiXX hebben besteld om daarmee de Toppers te kunnen volgen tijdens de voorbereiding van de concerten:
[...]
Die concerten zijn toch alweer geweest? Of bedoelde YuiXX soms de voorbereiding van de concerten voor 2012?
http://www.radio1.nl/terugluisteren/tijd
even terugluisteren op datum: 30 mei, tussen 06-07 op minuut 33
Het is wat!zeroday schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 07:53:
[...]
Voor de Freak :-) (tis dat ik in de auto zat)
http://www.radio1.nl/terugluisteren/tijd
even terugluisteren op datum: 30 mei, tussen 06-07 op minuut 33
Lees je eerst iets van ene Albert Dahan ("klonk" als: "Bla, bla, bla di, di, bla, bla kontverhaal")
Hoor je vervolgens de zelfde klinkers en medeklinkers uit Renee Frogers mond komen: "Bla, bla, bla di, di, bla, bla kontverhaal".

Wederom niet ten nadele van jou Zeroday. Je bent "slechts" de boodschapper!
[ Voor 8% gewijzigd door dspijkers op 31-05-2011 14:23 ]
http://twitter.com/#!/YuiXXperience/status/75171722348859394
PRI - PRA - PRUTSERS!!!
Vaporware

Sorry ArChie, niet gezien dat jij hem al gepost had. Maar het blijven prutsers
[ Voor 28% gewijzigd door dspijkers op 06-06-2011 10:42 ]
"Zie tweet van 30 mei, we hebben nog iets meer tijd nodig.."
iets meer tijd nodig... hadden we dat al eens eerder gehoord??
KNI - KNA - KNOEIERS
iets meer tijd nodig... hadden we dat al eens eerder gehoord??

KNI - KNA - KNOEIERS
Anoniem: 338236 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:28:
"Zie tweet van 30 mei, we hebben nog iets meer tijd nodig.."
iets meer tijd nodig... hadden we dat al eens eerder gehoord??![]()
KNI - KNA - KNOEIERS

LI - LA - LOOSERS
[ Voor 5% gewijzigd door dspijkers op 09-06-2011 17:15 ]
Gaat ook nog wel even duren voordat die (Fluxx & Yuixx) er komen............ Zeker gezien de media stilte die er weer heerst.
Dat is dan vast de bekende stilte voor de storm in een glas water!

Yuixx heeft op 30 mei via Twitter plechtig beloofd dat ze de klanten de komende weken op de hoogte gaan houden van de ontwikkelingen:Anoniem: 138806 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 00:17:
Zeker gezien de media stilte die er weer heerst.
Dus dit keer zal er geen media stilte zijn wat ook wel blijkt uit het volgende Twitter bericht op 6 juni waarin Yuixx zeer uitvoerig beschrijft waarom ze de vorige introductie weer niet gehaald hebben:Unfortunately we did not succeed in shipping out the YuiXX this month. The coming weeks we will keep you updated with more news.
Wel jammer dat ze vergeten zijn om deze uitleg ook even op hun eigen nieuws pagina op te nemen.@mdebruin Zie tweet van 30 mei, we hebben nog iets meer tijd nodig..
Volgens mij kunnen ze ook niet zo van die Toppers boxen afkomen, want die kunnen nog steeds gereserveerd worden. Gezien de actie voorwaarden vermoed ik dat de gereserveerde Toppersboxen eind mei 2012 uitgeleverd zullen worden:
Dat zal dan wel de nieuwe introductie datum worden, dus hebben ze bij Yuixx nog even de tijd. Tijd die ze uiteraard zullen benutten om straks een 100% bugvrij apparaat op te leveren.Twee weken voordat de Toppers YuiXX box wordt geleverd (eind mei) krijg je van ons een email bericht me het verzoek om te betalen en daarna leveren wij de box bij je thuis af.
Nu er twee jaar verstreken zijn sinds de eerste aankondigingen is het mooi moment om eens een chronologisch overzicht te maken van de vele YuiXX introducties die de afgelopen jaren hebben plaatsgevonden.
Mei 2009
Conceptronic kondigt in een artikel op Tweakers.net de komst van de YuiXX aan die op de Computex aan het publiek zal worden gepresenteerd. Conceptronic geeft aan dat de YuiXX in september of oktober 2009 verkrijgbaar moet zijn.
Juni 2009
Het failliet verklaarde 2L International, eigenaar van Conceptronic, maakt een doorstart onder de naam 2L Alliance. 2L Alliance laat weten dat de ontwikkeling van de YuiXX geen gevaar loopt.
September 2009
Hoewel aangekondigd toch geen YuiXX. In een artikel in het Parool geven alle betrokkenen partijen hoog op over de YuiXX en de software. Aangekondigd wordt in dit artikel dat de YuiXX eind november 2009 in de winkels moet liggen. Eén en ander wordt bevestigd in een artikel op Tweakers.net.
November 2009
Hoewel aangekondigd toch weer geen YuiXX. Kjeld Beijer laat in een artikel op Tweakers.net weten dat de introductie van de YuiXX met een maand vertraagd wordt. Eén van de redenen zou het verplaatsen van de fabricage en assemblage naar Nederland zijn. Opmerkelijk aangezien in het Parool artikel van september 2009 nog werd aangegeven dat de YuiXX "geheel en al 'made in Holland'" was. Ook wordt door Beijer aangegeven dat de YuiXX in die maand gecertificeerd wordt voor Digitenne van KPN.
December 2009
Hoewel aangekondigd toch weer geen YuiXX. Conceptronic komt met de aankondiging dat de introductie weer een maand vertraging oploopt. Uitlevering zal nu in januari 2010 plaatsvinden aan personen die een pre-order geplaatst hebben. Ook wordt aangekondigd dat de DVB-T tuner voor Digitenne in januari of februari 2010 besteld kan worden.
Januari 2010
Hoewel aangekondigd toch weer geen YuiXX. Nu komt Kjeld Beijer weer met het verhaal dat er nog wat last minute aanpassingen aan de firmware van de Intel processor gemaakt moesten worden. Alsof dat een paar maanden eerder nog niet bekend zou zijn geweest. Langzaam aan wordt duidelijk dat Beijer niet weet wat planning en doorlooptijden zijn. De introductie wordt nu aangekondigd voor februari 2010.
Februari 2010
Hoewel aangekondigd toch weer geen YuiXX.
Maart 2010
Conceptronic komt met de aankondiging dat de introductie van de YuiXX voor onbepaalde tijd wordt uitgesteld. Nu hebben ze volgens Beijer weer een probleem met het lezen en schrijven van de firmware naar de flashchips ontdekt. Opmerkelijk aangezien diezelfde Beijer in januari 2010 nog het geheel automatische firmware update mechanisme van de YuiXX roemt. Kennelijk waren ze dat toen even vergeten te testen.
Juni 2010
YuiXXperience meldt via Twitter dat de YuiXX geïntroduceerd zal worden tijdens het Media Jaarcongres 2010. In het persbericht van Metrological waarnaar YuiXXperience verwijst wordt aangegeven van de YuiXX de komende weken in Nederland zal worden uitgebracht en daarna zal de distributie in andere Europese landen op gang komen. Ook BNN wordt bij het marketing verhaal betrokken om een BNN Visual Radio widget voor de YuiXX aan te prijzen. Opmerkelijk genoeg geeft YuiXXperience eind juni aan dat ze nog bezig zijn met performance tests terwijl het apparaat eigenlijk al onderweg zou moeten zijn naar de winkels.
Juli 2010
Hoewel aangekondigd toch weer geen YuiXX. Twitteraar YuiXXperience geeft aan "dat ze er bijna zijn". Hoe kan dat nou? Beijer had in het persbericht van juni toch aangegeven dat men klaar was voor de introductie?
Augustus 2010
Twitteraar YuiXXperience kondigt weer een demo van de YuiXX aan tijdens de IBC van september 2010 in Amsterdam. Hoezo demo? Is Conceptronic dan al weer vergeten dat die YuiXX in juni 2010 in de winkels zou liggen? Kjeld Beijer doet zelf ook nog even een duit in het zakje door in een artikel op Molblog aan te kondigen dat de YuiXX binnenkort in de winkels ligt. Nu blijkt dat "binnenkort" van Beijer een zeer rekbaar begrip te zijn. Er verschijnt ook een persbericht op de YuiXX website waarin Gerben Romijn van 2L Alliance aangeeft dat ze gaan lanceren. Zou het dan toch?
September 2010
Hoewel aangekondigd toch weer geen YuiXX. Op de IBC krijgt Hardware.info van de ontwikkelaars te horen dat er helaas wat tegenslagen zijn geweest en dat de vermoedelijke lancering nu eind oktober 2010 zal plaatsvinden.
Oktober 2010
December 2010
Er komt weer leven in de brouwerij. John Goedgebuure meldt via iMMovator dat de YuiXX nog in december 2010 verkrijgbaar moet zijn. Kjeld Beijer meldt in email aan een klant dat hij hoopt de PCB's te kunnen goedkeuren voor productie. Hadden ze dan bij alle aankondigingen van introducties tussen mei 2009 en december 2010 nog geen productie geschikte hardware? En hoe vallen de uitspraken van Beijer nu weer te rijmen met die van Goedgebuure? Roept men soms maar wat?
Januari 2011
Hoewel aangekondigd toch weer geen YuiXX. YuiXX International wordt opgericht en alle links van de YuiXX naar Conceptronic worden verwijderd. In een artikel in DePers.nl kondigt Metrological aan dat de YuiXX nog in januari 2011 op de markt komt.
Februari 2011
Hoewel aangekondigd toch weer geen YuiXX. Na een korte winterslaap komt eind februari Twitteraar YuiXXperience weer tot leven. Hij waardeert ons geduld. Kennelijk gaat er binnenkort weer iets gebeuren.
Maart 2011
Kjeld Beijer van YuiXX International kondigt aan dat de YuiXX in mei 2011 op de markt gebracht zal worden. Beijer wil niets zeggen over de mogelijkheden van DVB-T en/of DVB-C ontvangst. Opmerkelijk aangezien diezelfde Beijer in november 2009 nog aangaf dat de YuiXX in het certificatie traject van de KPN zat en in december 2009 aangaf dat de benodigde DVB-T tuner in januari/febrari 2010 te bestellen zou zijn. Ook Metrological zoekt weer de pers op met een artikel in de Telegraaf waarin nogmaals bevestigd wordt dat er eind mei 2011 uitgeleverd zal worden. Verder worden de Toppers van stal gehaald om een speciale Toppers YuiXX box aan de man te brengen die ook eind mei uitgeleverd zal worden.
Mei 2011
Hoewel aangekondigd toch weer geen YuiXX. Twitteraar YuiXXperience meldt dat het ze helaas deze maand (weer) niet gelukt is om de YuiXX uit te leveren. Hij zegt gelukkig wel toe om de belangstellenden de komende weken op de hoogte te houden.
Juni 2011
Twitteraar YuiXXperience geeft aan dat ze nog iets meer tijd nodig hebben.
Mei 2009
Conceptronic kondigt in een artikel op Tweakers.net de komst van de YuiXX aan die op de Computex aan het publiek zal worden gepresenteerd. Conceptronic geeft aan dat de YuiXX in september of oktober 2009 verkrijgbaar moet zijn.
Juni 2009
Het failliet verklaarde 2L International, eigenaar van Conceptronic, maakt een doorstart onder de naam 2L Alliance. 2L Alliance laat weten dat de ontwikkeling van de YuiXX geen gevaar loopt.
September 2009
Hoewel aangekondigd toch geen YuiXX. In een artikel in het Parool geven alle betrokkenen partijen hoog op over de YuiXX en de software. Aangekondigd wordt in dit artikel dat de YuiXX eind november 2009 in de winkels moet liggen. Eén en ander wordt bevestigd in een artikel op Tweakers.net.
November 2009
Hoewel aangekondigd toch weer geen YuiXX. Kjeld Beijer laat in een artikel op Tweakers.net weten dat de introductie van de YuiXX met een maand vertraagd wordt. Eén van de redenen zou het verplaatsen van de fabricage en assemblage naar Nederland zijn. Opmerkelijk aangezien in het Parool artikel van september 2009 nog werd aangegeven dat de YuiXX "geheel en al 'made in Holland'" was. Ook wordt door Beijer aangegeven dat de YuiXX in die maand gecertificeerd wordt voor Digitenne van KPN.
December 2009
Hoewel aangekondigd toch weer geen YuiXX. Conceptronic komt met de aankondiging dat de introductie weer een maand vertraging oploopt. Uitlevering zal nu in januari 2010 plaatsvinden aan personen die een pre-order geplaatst hebben. Ook wordt aangekondigd dat de DVB-T tuner voor Digitenne in januari of februari 2010 besteld kan worden.
Januari 2010
Hoewel aangekondigd toch weer geen YuiXX. Nu komt Kjeld Beijer weer met het verhaal dat er nog wat last minute aanpassingen aan de firmware van de Intel processor gemaakt moesten worden. Alsof dat een paar maanden eerder nog niet bekend zou zijn geweest. Langzaam aan wordt duidelijk dat Beijer niet weet wat planning en doorlooptijden zijn. De introductie wordt nu aangekondigd voor februari 2010.
Februari 2010
Maart 2010
Conceptronic komt met de aankondiging dat de introductie van de YuiXX voor onbepaalde tijd wordt uitgesteld. Nu hebben ze volgens Beijer weer een probleem met het lezen en schrijven van de firmware naar de flashchips ontdekt. Opmerkelijk aangezien diezelfde Beijer in januari 2010 nog het geheel automatische firmware update mechanisme van de YuiXX roemt. Kennelijk waren ze dat toen even vergeten te testen.
Juni 2010
YuiXXperience meldt via Twitter dat de YuiXX geïntroduceerd zal worden tijdens het Media Jaarcongres 2010. In het persbericht van Metrological waarnaar YuiXXperience verwijst wordt aangegeven van de YuiXX de komende weken in Nederland zal worden uitgebracht en daarna zal de distributie in andere Europese landen op gang komen. Ook BNN wordt bij het marketing verhaal betrokken om een BNN Visual Radio widget voor de YuiXX aan te prijzen. Opmerkelijk genoeg geeft YuiXXperience eind juni aan dat ze nog bezig zijn met performance tests terwijl het apparaat eigenlijk al onderweg zou moeten zijn naar de winkels.
Juli 2010
Hoewel aangekondigd toch weer geen YuiXX. Twitteraar YuiXXperience geeft aan "dat ze er bijna zijn". Hoe kan dat nou? Beijer had in het persbericht van juni toch aangegeven dat men klaar was voor de introductie?
Augustus 2010
Twitteraar YuiXXperience kondigt weer een demo van de YuiXX aan tijdens de IBC van september 2010 in Amsterdam. Hoezo demo? Is Conceptronic dan al weer vergeten dat die YuiXX in juni 2010 in de winkels zou liggen? Kjeld Beijer doet zelf ook nog even een duit in het zakje door in een artikel op Molblog aan te kondigen dat de YuiXX binnenkort in de winkels ligt. Nu blijkt dat "binnenkort" van Beijer een zeer rekbaar begrip te zijn. Er verschijnt ook een persbericht op de YuiXX website waarin Gerben Romijn van 2L Alliance aangeeft dat ze gaan lanceren. Zou het dan toch?
September 2010
Hoewel aangekondigd toch weer geen YuiXX. Op de IBC krijgt Hardware.info van de ontwikkelaars te horen dat er helaas wat tegenslagen zijn geweest en dat de vermoedelijke lancering nu eind oktober 2010 zal plaatsvinden.
Oktober 2010
December 2010
Er komt weer leven in de brouwerij. John Goedgebuure meldt via iMMovator dat de YuiXX nog in december 2010 verkrijgbaar moet zijn. Kjeld Beijer meldt in email aan een klant dat hij hoopt de PCB's te kunnen goedkeuren voor productie. Hadden ze dan bij alle aankondigingen van introducties tussen mei 2009 en december 2010 nog geen productie geschikte hardware? En hoe vallen de uitspraken van Beijer nu weer te rijmen met die van Goedgebuure? Roept men soms maar wat?
Januari 2011
Hoewel aangekondigd toch weer geen YuiXX. YuiXX International wordt opgericht en alle links van de YuiXX naar Conceptronic worden verwijderd. In een artikel in DePers.nl kondigt Metrological aan dat de YuiXX nog in januari 2011 op de markt komt.
Februari 2011
Hoewel aangekondigd toch weer geen YuiXX. Na een korte winterslaap komt eind februari Twitteraar YuiXXperience weer tot leven. Hij waardeert ons geduld. Kennelijk gaat er binnenkort weer iets gebeuren.
Maart 2011
Kjeld Beijer van YuiXX International kondigt aan dat de YuiXX in mei 2011 op de markt gebracht zal worden. Beijer wil niets zeggen over de mogelijkheden van DVB-T en/of DVB-C ontvangst. Opmerkelijk aangezien diezelfde Beijer in november 2009 nog aangaf dat de YuiXX in het certificatie traject van de KPN zat en in december 2009 aangaf dat de benodigde DVB-T tuner in januari/febrari 2010 te bestellen zou zijn. Ook Metrological zoekt weer de pers op met een artikel in de Telegraaf waarin nogmaals bevestigd wordt dat er eind mei 2011 uitgeleverd zal worden. Verder worden de Toppers van stal gehaald om een speciale Toppers YuiXX box aan de man te brengen die ook eind mei uitgeleverd zal worden.
Mei 2011
Hoewel aangekondigd toch weer geen YuiXX. Twitteraar YuiXXperience meldt dat het ze helaas deze maand (weer) niet gelukt is om de YuiXX uit te leveren. Hij zegt gelukkig wel toe om de belangstellenden de komende weken op de hoogte te houden.
Juni 2011
Twitteraar YuiXXperience geeft aan dat ze nog iets meer tijd nodig hebben.
Haha, wow! Als je het allemaal zo op een rijtje ziet, wordt het wel duidelijk hoe ernstig men aan het lijntje gehouden wordt door Conceptronic. Wat een praktijken zeg!
Overigens las ik bovenstaand verhaal met die voice-over van Peter R. de Vries in m'n hoofd...op e.o.a. manier "klonk" dat logisch bij het verhaal/de tekst.
Edit: Tussen de bedrijven door heeft de Yuixx zelfs ook nog op de website van Informatique gestaan:
http://www.informatique.n...x-media-speler-nohdd.html
Helaas, niet meer leverbaar...
Overigens las ik bovenstaand verhaal met die voice-over van Peter R. de Vries in m'n hoofd...op e.o.a. manier "klonk" dat logisch bij het verhaal/de tekst.
Edit: Tussen de bedrijven door heeft de Yuixx zelfs ook nog op de website van Informatique gestaan:
http://www.informatique.n...x-media-speler-nohdd.html
Helaas, niet meer leverbaar...

[ Voor 25% gewijzigd door AmonTobin op 12-06-2011 16:52 ]
Ik ben @mvogel op twitter maar ik heb dat niet gezegd en ik werk ook niet voor de Yuixx..Anoniem: 338236 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:59:
weinig tot niks..
Nu al uitverkocht, het had niet eens de tijd om de winkel te bereiken.
Man man man, wat een miserie
Man man man, wat een miserie
oeps... scheef gelezen denk ik...didio schreef op maandag 13 juni 2011 @ 10:11:
[...]
Ik ben @mvogel op twitter maar ik heb dat niet gezegd en ik werk ook niet voor de Yuixx..

Hmmmmm............., de site van yuixx (www.yuixx.com) is (sowieso) sinds vrijdagavond uit de lucht...........
Zal er dan toch nog nieuws komen of trekken ze zelf de stekker eruit.
We wachten maar weer af.
We wachten maar weer af.
Anoniem: 340296
Dat was het dan, site uit de lucht: Het Einde van Eindeloos. Ik kan niet zeggen dat we een leuke tijd gehad hebben maar evenzogoed sterkte aan de nabestaanden. Vaarwel!
Op die server draaien meerdere sites en die liggen er allemaal uit .. Dus denk dat het een ander probleem is dan wat je hierboven schetst. Maar goed, Duke deed er ook 15 jaar over dus wat dat betreft hebben ze nog even ;-)Anoniem: 138806 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 10:54:
Hmmmmm............., de site van yuixx (www.yuixx.com) is (sowieso) sinds vrijdagavond uit de lucht...........
We wachten maar weer af.
Ik ga er vanuit dat ik nog steeds een YuiXX op mijn deurmat ga vinden en dat ik hem uitgebreid kan gebruiken en testen.
Goed om te zien dat er nog steeds "believers" zijn!!zeroday schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:08:
[...]
Op die server draaien meerdere sites en die liggen er allemaal uit .. Dus denk dat het een ander probleem is dan wat je hierboven schetst. Maar goed, Duke deed er ook 15 jaar over dus wat dat betreft hebben ze nog even ;-)
Ik ga er vanuit dat ik nog steeds een YuiXX op mijn deurmat ga vinden en dat ik hem uitgebreid kan gebruiken en testen.

[ Voor 29% gewijzigd door dspijkers op 18-06-2011 16:32 ]
Ik ben benieuwd naar 'Connected TV op de MPJC' vandaag
http://www.immovator.nl/w...-en-ziggo-in-connected-tv
leesvoer ArChie ;-)
http://www.immovator.nl/w...-en-ziggo-in-connected-tv
leesvoer ArChie ;-)
Ik citeer
"Een boeiende bundeling van hardware met programma's zonder tussenkomst van zenders en omroepen komt YuiXX met de Toppers Yiuxx box die toegang biedt tot Toppers TV, over de drie zangers die zo door het leven gaan en binnenkort weer in de Arena zingen. Dit is op de harde schijf gezet, die één terrabyte groot is, zoals momenteel in de meeste nieuwe pc's.
Dat betekent ook dat na langdurige beloften deze open settopbox op basis van Intel technologie en software van Metrological in Rotterdam eindelijk te koop zal zijn. Hij komt vanaf distributeur IBDL beschikbaar via ondermeer Mediamarkt en Dexcom (Dixons, Dynabyte). John Goedegebuure: "Ik meldde inderdaad tijdens het iMMovator Cross Media Café begin december dat YuiXX nog vóór kerst in de winkel zou liggen. Dat was helaas onjuist en de marktintroductie staat nu gepland voor eind mei."
De prijs van de Toppersdoos is 400 euro, nogal een bedrag voor een extra apparaat. Goedegebuure: "Het is de adviesprijs. De settopbox is volledig hybride met aansluitingen voor lineaire tv, internet connectie en apparatuur met harde schijven elders in huis via DLNA,UPnP. De afstandsbediening is nogal revolutionair, met pointer technologie en op de achterkant een qwerty keyboard. Dat maakt het ook duurder."
"Een boeiende bundeling van hardware met programma's zonder tussenkomst van zenders en omroepen komt YuiXX met de Toppers Yiuxx box die toegang biedt tot Toppers TV, over de drie zangers die zo door het leven gaan en binnenkort weer in de Arena zingen. Dit is op de harde schijf gezet, die één terrabyte groot is, zoals momenteel in de meeste nieuwe pc's.
Dat betekent ook dat na langdurige beloften deze open settopbox op basis van Intel technologie en software van Metrological in Rotterdam eindelijk te koop zal zijn. Hij komt vanaf distributeur IBDL beschikbaar via ondermeer Mediamarkt en Dexcom (Dixons, Dynabyte). John Goedegebuure: "Ik meldde inderdaad tijdens het iMMovator Cross Media Café begin december dat YuiXX nog vóór kerst in de winkel zou liggen. Dat was helaas onjuist en de marktintroductie staat nu gepland voor eind mei."
De prijs van de Toppersdoos is 400 euro, nogal een bedrag voor een extra apparaat. Goedegebuure: "Het is de adviesprijs. De settopbox is volledig hybride met aansluitingen voor lineaire tv, internet connectie en apparatuur met harde schijven elders in huis via DLNA,UPnP. De afstandsbediening is nogal revolutionair, met pointer technologie en op de achterkant een qwerty keyboard. Dat maakt het ook duurder."
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Aangezien mei 2011 al geweest is kan ik niets anders concluderen dat John Goedgebuure hier bevestigd wat ik eerder ook al concludeerde uit de voorwaarden van de Toppers Yuixx actie. Namelijk dat de YuiXX pas eind mei 2012 in de winkels zal liggen:
Of is dit soms een oud artikel en een nog oudere quote van John "ik roep maar wat" Goedgebuure?John Goedegebuure: "Ik meldde inderdaad tijdens het iMMovator Cross Media Café begin december dat YuiXX nog vóór kerst in de winkel zou liggen. Dat was helaas onjuist en de marktintroductie staat nu gepland voor eind mei."
Overigens lijken ze bij YuiXX maar niet te begrijpen dat de klanten meer zitten te wachten op een apparaat dat verkrijgbaar is i.p.v. allerlei extra's voor een virtueel apparaat getuige onderstaand bericht van YuiXXperience via Twitter:
En als ze dan zo nodig hun tijd willen verdoen aan extra's i.p.v. het uitbrengen van een 100% bugvrij apparaat, maak dan eerst de extra's waar die al zoveel langer beloofd worden (DVB tuners voor o.a. de kabel en de ondersteuning voor de Conditional Access Systems van Nederlandse providers).Adding gaming functionality with pointing and gesture control right now! Great update feature we would like to give you before going live..
Ik ben er inmiddels achter dat de remote control en de daarbij behorende layout overboord is gegooid en dat er dus een andere remote meegeleverd wordt en waar die vandaan komt. Ben alleen benieuwd of de consument de vraagprijs gaat betalen voor zo'n gebakje in totaliteit. Of dat het door een partij dusdanig gesponsored gaat worden (net zoals telefoons) en dat je het er voor een prikkie bijkrijgt.ArChie schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 21:49:
Overigens lijken ze bij YuiXX maar niet te begrijpen dat de klanten meer zitten te wachten op een apparaat dat verkrijgbaar is i.p.v. allerlei extra's voor een virtueel apparaat getuige onderstaand bericht van YuiXXperience via Twitter:
[...]
En als ze dan zo nodig hun tijd willen verdoen aan extra's i.p.v. het uitbrengen van een 100% bugvrij apparaat, maak dan eerst de extra's waar die al zoveel langer beloofd worden (DVB tuners voor o.a. de kabel en de ondersteuning voor de Conditional Access Systems van Nederlandse providers).
Dat met het pointing en gesture control vind ik zelf niet zo spannend.
maar kan me voorstellen dat het een leuke gimmick is (ik ben niet zo van de spelletjes)
Daar hadden ze afgelopen jaar (september 2010) op de IBC al een demo van.
http://myurls.nl/ibc2010 (en je ziet dat er een YuiXX naas staat die de demo draait)
een 2e video staat hier http://myurls.nl/ibc2 met een engineer van Metrological die de demo uitvoert.
(erg kort)
Een demo gegeven door Jeroen Ghijsen op de WCIT 2010
http://myurls.nl/wcit2010, waar je de functionaliteit ziet.
Ik ben dan ook erg benieuwd wat er in het jaar dat ik nu weg bij bij het project allemaal gedaan is qua interfacing en functionaliteit. En wat er van het originele concept en structuur over is gebleven.
Ik weet dat er (was de bedoeling en een demo gezien op de IBC) een complete web interface in zit met een soort van desktop waarin je alles in kan stellen op verschiillende niveaus, volgens mij gebaseerd op lua, maar kan daar naast zitten
Wat dat betreft is de info in die nieuwsectie wel handig om te zien wat er gedaan is/wordt in de achtergrond.
http://myurls.nl/gesture hier staat
Neemt niet weg dat ik benieuwd ben wanneer het product nu echt gelanceerd wordt .. In ieder geval staat de YuiXX redelijk prominent bij de distributeur op de website sinds kort.
Al die demo's zijn misschien leuk en aardig voor Metrological als ontwikkelpartij omdat die een concept moeten verkopen aan potentiele fabrikanten waarbij ze de werking van zoveel mogelijk eventuele (grappige) features willen kunnen tonen. Het zou echter de doelstelling van YuiXX International moeten zijn om producten aan klanten te gaan leveren om zo omzet te genereren waarvan ze dan weer een deel kunnen investeren in de ontwikkeling van bestaande en nieuwe producten. Ik kijk er zo langzamerhand niet echt meer vanop dat de ene na de andere BV op de fles gaat waar de mannen bij betrokken zijn als ze op deze manier maar wat blijven aan demonstreren zonder producten op de markt te brengen. Daardoor haken ook hun geïnteresseerde klanten af omdat die ondertussen al meer dan twee jaar alleen maar aan het lijntje gehouden worden met al die loze aankondigingsbeloften. Voorheen Conceptronic en nu YuiXX International zijn schoolvoorbeelden van het ondermijnen van het vertrouwen van hun potentiële klanten. Productontwikkeling doe je achter gesloten deuren. Aankondigingen die je pas als het product af is en gereed voor uitlevering aan de winkels.zeroday schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 08:32:
Ik ben er inmiddels achter dat de remote control en de daarbij behorende layout overboord is gegooid en dat er dus een andere remote meegeleverd wordt en waar die vandaan komt. Ben alleen benieuwd of de consument de vraagprijs gaat betalen voor zo'n gebakje in totaliteit. Of dat het door een partij dusdanig gesponsored gaat worden (net zoals telefoons) en dat je het er voor een prikkie bijkrijgt.
Dat met het pointing en gesture control vind ik zelf niet zo spannend.
maar kan me voorstellen dat het een leuke gimmick is (ik ben niet zo van de spelletjes)
Daar hadden ze afgelopen jaar (september 2010) op de IBC al een demo van.
http://myurls.nl/ibc2010 (en je ziet dat er een YuiXX naas staat die de demo draait)
een 2e video staat hier http://myurls.nl/ibc2 met een engineer van Metrological die de demo uitvoert.
(erg kort)
Een demo gegeven door Jeroen Ghijsen op de WCIT 2010
http://myurls.nl/wcit2010, waar je de functionaliteit ziet.
Ik begrijp gerust waarom jij vanuit jouw product ontwikkelingsachtergrond het allemaal bijzonder spannend blijft vinden wat er uiteindelijk van "jouw" YuiXX geworden is en dat je daarom ook alle vertragingen blijft vergoeilijken. Vanuit een technische invalshoek geredeneerd is het ook helemaal niet zo interessant wat er commercieel van een product terecht komt, maar is het veel leuker om te blijven ontwikkelen aan allerlei gadgets en op te sommen wat de eventuele mogelijkheden zijn i.p.v. die mogelijkheden ook echt waar te moeten maken om aan de verwachting van klanten te voldoen. Ook is jou bij je vertrek door Kjeld een gratis YuiXX toegezegd zodra die leverbaar is. Dat heeft tot gevolg dat je een min of meer verplicht bent om Conceptronic/YuiXX International te ontzien en als het echt niet anders kan probeert om de andere betrokken partijen de zwarte Piet toe te spelen voor de vele vertragingen.Ik ben dan ook erg benieuwd wat er in het jaar dat ik nu weg bij bij het project allemaal gedaan is qua interfacing en functionaliteit. En wat er van het originele concept en structuur over is gebleven.
Ik weet dat er (was de bedoeling en een demo gezien op de IBC) een complete web interface in zit met een soort van desktop waarin je alles in kan stellen op verschiillende niveaus, volgens mij gebaseerd op lua, maar kan daar naast zitten
Wat dat betreft is de info in die nieuwsectie wel handig om te zien wat er gedaan is/wordt in de achtergrond.
http://myurls.nl/gesture hier staat
Neemt niet weg dat ik benieuwd ben wanneer het product nu echt gelanceerd wordt .. In ieder geval staat de YuiXX redelijk prominent bij de distributeur op de website sinds kort.
Ik benader de gehele gang van zaken echter vanuit de positie van de klant. Vanwege de aangekondigde DVB-C ondersteuning was ik ook één van de geïnteresseerde klanten. Nu bijna twee jaar later kan ik nog steeds geen YuiXX aanschaffen en is er voor mij nog steeds geen duidelijkheid over de DVB-C ondersteuning die bij de initiele aankondigingen telkens naar voren werd geschoven als een belangrijke feature van de YuiXX. Vanuit de positie van de klant ben ik niet geïnteresseerd wie al die toeleveranciers/distributie partners van Conceptronic/YuiXX International zijn. Conceptronic/YuiXX International kondigt de YuiXX aan en al meer dan twee jaar leveren ze niet. Weg vertrouwen in Conceptronic/YuiXX International. Conceptronic/YuiXX International had er verstandiger aan gedaan als ze Metrological niet de naam YuiXX hadden laten gebruiken bij de sales activiteiten van Metrological zelf en gewoon hadden gewacht tot de software en het concept van Metrological gereed was om te kunnen starten met de productie van de YuiXX. Dat had ze een hoop imago schade gescheeld.
Dat zijn natuurlijk jou woorden ;-)ArChie schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:50:
[...]
Ook is jou bij je vertrek door Kjeld een gratis YuiXX toegezegd zodra die leverbaar is. Dat heeft tot gevolg dat je een min of meer verplicht bent om Conceptronic/YuiXX International te ontzien en als het echt niet anders kan probeert om de andere betrokken partijen de zwarte Piet toe te spelen voor de vele vertragingen.
Ik moet nog maar zien of ik dat ding op mijn deurmat ga vinden.
maar vooralsnog heb ik en maak mijn kritiek gewoon niet publiekelijk kenbaar. Of beperkt kenbaar.
zoals op mijn site. Alle postings over de YuiXX staan er op.
Ik ben 'volger' van het nieuws en pak dat op. Dat ik dan nog steeds goede hoop heb en kenbaar maak is dan mijn keuze.
Ik ben inderdaad vanuit ontwikkelingsperspectief geinteresseerd. Als klant minder want ik ben gewoonweg niet de gemiddelde gebruiker van hardware. En vanuit dat perspectief snap ik dat er best wel wat spanning zit tussen iets wat marketing moet heten en development.
Jou positie volg ik helemaal en kan dan ook jou visie best goed begrijpen en daarmee eens zijn.
je opsomming vond ik een goede weergave van feiten. Wellicht kan daar iemand wat van leren.
:-)
Uiteraard zijn het mijn woorden, maar wel gebaseerd op uitspraken die je hier en via Twitter hebt laten ontvallen. Misschien lees ik ze verkeerd of was de bewoording wat anders bedoelt, maar als je YuiXXperience via Twitter nog eens direct laat weten dat je de "doorstep" in de gaten houdt dan zie ik dat als een herinnering aan een eerder gemaakte toezegging.zeroday schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:02:
Dat zijn natuurlijk jou woorden ;-)
Ik moet nog maar zien of ik dat ding op mijn deurmat ga vinden.
maar vooralsnog heb ik en maak mijn kritiek gewoon niet publiekelijk kenbaar. Of beperkt kenbaar.
zoals op mijn site. Alle postings over de YuiXX staan er op.
Begrijp me overigens niet verkeerd. In jouw geval zou ik vermoedelijk precies hetzelfde doen, al was het maar om niet uit de school te klappen over de werkwijze van een voorgaande werkgever.
Dat is wat ik hoop. Op zich is de YuiXX een leuk concept, zeker als de DVB-C ondersteuning ook daadwerkelijk beschikbaar zou komen. I.p.v. een digitale ontvanger met een beetje mediaspeler-achtige functionaliteit een mediaspeler met geïntegreerde DVB-C ontvangst. Ik had best mee willen helpen aan het fieldtesten van die DVB-C functionaliteit. Helaas laat de uitvoering van dat concept veel te wensen over en ben ik op het punt aanbeland dat ik uitspraken van YuiXX en de betrokken pas geloof als de consumenten de YuiXX inclusief alle beloofde functionaliteiten echt kunnen aanschaffen. Nog één week en juni 2011 is ook weer ten einde zonder dat de YuiXX in de winkels ligt.Wellicht kan daar iemand wat van leren.
Klopt ;-)ArChie schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:51:
[...]
Uiteraard zijn het mijn woorden, maar wel gebaseerd op uitspraken die je hier en via Twitter hebt laten ontvallen. Misschien lees ik ze verkeerd of was de bewoording wat anders bedoelt, maar als je YuiXXperience via Twitter nog eens direct laat weten dat je de "doorstep" in de gaten houdt dan zie ik dat als een herinnering aan een eerder gemaakte toezegging.
Maar is geen geheim, want het staat al maanden in een posting op m'n site. ;-)
Tsja.. wat dat betreft snap ik de gang van zaken ook niet, maar goed: iemand zal er wel voor geleerd hebben dat het zo kan, mag en moet gaan ;-)Dat is wat ik hoop. Op zich is de YuiXX een leuk concept, zeker als de DVB-C ondersteuning ook daadwerkelijk beschikbaar zou komen. I.p.v. een digitale ontvanger met een beetje mediaspeler-achtige functionaliteit een mediaspeler met geïntegreerde DVB-C ontvangst. Ik had best mee willen helpen aan het fieldtesten van die DVB-C functionaliteit. Helaas laat de uitvoering van dat concept veel te wensen over en ben ik op het punt aanbeland dat ik uitspraken van YuiXX en de betrokken pas geloof als de consumenten de YuiXX inclusief alle beloofde functionaliteiten echt kunnen aanschaffen. Nog één week en juni 2011 is ook weer ten einde zonder dat de YuiXX in de winkels ligt.
Ik weet dat men een tijdje wilde fieldtesten voordat ie 'life'ging, dus beta getest door mensen die weten wat ze moeten doen ..
maar ze hebben nu wellicht zoveel tijd gehad dat het testen niet meer nodig is ;-)
Voor al het bovenstaande geldt:

Veel gepraat en excuses over een product waarvan het (volgens mij althans) ECHT de vraag is of het er gaat komen.
Nog even (en nog wat veranderingen) en ze kunnen hem beter een andere naam dan "de YuiXX" geven.
Ik snap zeroday overigens wel. Wanneer je zo nauw betrokken bent geweest bij de ontwikkeling van een nieuw en (toen ter tijd) revolutionair product zou ik ook veel hoop en geduld hebben
.
"Simpele", enthousiaste consumenten zijn iets minder hoopvol (IK in ieder geval!). Maar dat is/ was wel duidelijk.

Veel gepraat en excuses over een product waarvan het (volgens mij althans) ECHT de vraag is of het er gaat komen.
Nog even (en nog wat veranderingen) en ze kunnen hem beter een andere naam dan "de YuiXX" geven.
Ik snap zeroday overigens wel. Wanneer je zo nauw betrokken bent geweest bij de ontwikkeling van een nieuw en (toen ter tijd) revolutionair product zou ik ook veel hoop en geduld hebben
"Simpele", enthousiaste consumenten zijn iets minder hoopvol (IK in ieder geval!). Maar dat is/ was wel duidelijk.
[ Voor 97% gewijzigd door dspijkers op 24-06-2011 17:34 ]
Even wat getwitter van YuiXXperience:
Kennelijk wordt nu weer het updaten van de website gekoppeld aan het uitstel. Voor dat updaten van die website hadden ze de afgelopen jaren toch alle tijd van de wereld voor als de YuiXX volgens de eerste planning eigenlijk al in september 2009 in de winkels had moeten liggen. Trek een paar weken uit voor de distributie naar die winkels, dan had de YuiXX begin augustus 2009 al geproduceerd moeten zijn.
Ook het Twitter bericht van 22 juni van YuiXXperience valt weer niet te rijmen met het door zeroday aangedragen artikel van augustus 2010 waarin toch werd aangekondigd dat die technieken al vorig jaar op de IBC van 2010 getoond zijn. Het lijkt wel of Kjeld ontwikkelingen die een jaar geleden hebben plaatsgevonden nu als hernieuwde reden voor het uitstel probeert aan te dragen. Zou hij soms vergeten zijn dat ze dat allang hadden ingebouwd?
Conclusie: Weer geen YuiXX in juni 2011 en, aangezien iedere serieuze ondernemer toch wel een maand vooruit moet kunnen plannen, ook weer geen YuiXX in juli 2011.
Meer dan twee jaar over tijd en nog steeds kan YuiXX International geen definitieve datum noemen wanneer de YuiXX in de winkels moet liggen. Het hele Toppers gedoe was dus niets meer en niets minder dan weer een poging om te voorkomen dat de al te lang aan het lijntje gehouden potentiële klanten definitief zullen afhaken om een mediaspeler van een concurrent gaan aanschaffen. YuiXX International wist bij voorbaat al dat ze niet zouden kunnen leveren want anders zou YuiXXperience nu toch wel kunnen aangeven dat de YuiXX per 1 juli in de winkels zou moeten liggen na het zoveelste uitstel.quote: twitterYuiXXperience
Adding gaming functionality with pointing and gesture control right now! Great update feature we would like to give you before going live..
22 Jun
MarcelKuil
@YuiXXperience Would be nice to provide us with a realistic date. When will the YuiXX actually be available & plz provide updated specifics
24 Jun
YuiXXperience
@MarcelKuil Agree, we will do so when we have this date incl. fully updated website.
22 hours ago
Kennelijk wordt nu weer het updaten van de website gekoppeld aan het uitstel. Voor dat updaten van die website hadden ze de afgelopen jaren toch alle tijd van de wereld voor als de YuiXX volgens de eerste planning eigenlijk al in september 2009 in de winkels had moeten liggen. Trek een paar weken uit voor de distributie naar die winkels, dan had de YuiXX begin augustus 2009 al geproduceerd moeten zijn.
Ook het Twitter bericht van 22 juni van YuiXXperience valt weer niet te rijmen met het door zeroday aangedragen artikel van augustus 2010 waarin toch werd aangekondigd dat die technieken al vorig jaar op de IBC van 2010 getoond zijn. Het lijkt wel of Kjeld ontwikkelingen die een jaar geleden hebben plaatsgevonden nu als hernieuwde reden voor het uitstel probeert aan te dragen. Zou hij soms vergeten zijn dat ze dat allang hadden ingebouwd?
Conclusie: Weer geen YuiXX in juni 2011 en, aangezien iedere serieuze ondernemer toch wel een maand vooruit moet kunnen plannen, ook weer geen YuiXX in juli 2011.
Juni 2011 ligt achter ons en uiteraard weer geen YuiXX in de winkels. Ook geen verklaring van YuiXXperience en/of YuiXX International waar de geïnteresseerden nu weer op moeten wachten.
Een "gelukkige" prijswinnaar probeert alvast de door haar gewonnen Toppers YuiXX via Marktplaats te slijten. Er is wel één klein probleempje:
Een "gelukkige" prijswinnaar probeert alvast de door haar gewonnen Toppers YuiXX via Marktplaats te slijten. Er is wel één klein probleempje:
Beschrijving
toppers yuixx box in compleet nieuwe staat aangeboden gewonnen met prijsvraag.(5 minuten.tv)levering van het bedrijf moet nog komen. (verwachting eind juni)inclusief handtekeningen van Jeroen,Gerard, Gordon en Réne.
De zaak begint nu toch wel een hallucinante wending te nemen: men kan dus een niet-bestaande YuiXX-box winnen én alvast voor verkoop aanbieden op Marktplaats. Weet je wat, ik neem een optie op die aanbieding van een mogelijk gewonnen, mogelijk niet-bestaande YuiXX-box om ook een duit in het zakje te doen. Wie wil 'm hebben? Weinig gebruikt, nog in mogelijk originele verpakking...
;-)Anoniem: 340296 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 12:02:
De zaak begint nu toch wel een hallucinante wending te nemen: men kan dus een niet-bestaande YuiXX-box winnen én alvast voor verkoop aanbieden op Marktplaats. Weet je wat, ik neem een optie op die aanbieding van een mogelijk gewonnen, mogelijk niet-bestaande YuiXX-box om ook een duit in het zakje te doen. Wie wil 'm hebben? Weinig gebruikt, nog in mogelijk originele verpakking...
ik verwacht pas introductie 'Back To School'
ik kan me niet indenken dat het tijdens de zomer periode, met mooi (kuch kuch) weer in de markt gezet wordt (mochten ze dat al halen)
Ze proberen wel wat 'social' te doen
http://www.facebook.com/YuiXXperience
;-)
Nog een prijswinnaar van de Toppers actie:
In totaal waren er 24 van die Toppers uitvoeringen te winnen (exemplaar 25 staat bij René), maar de prijswinnaars moesten dan wel voor 27 mei een email versturen om hun prijs te claimen. Zouden prijswinnaars die te laat hebben gereageerd dan hun kans hebben verspeeld om op de wachtlijst te gekomen voor een gratis Toppers YuiXX?Je zal hem maar gewonnen hebben....gelijk geclaimt natuurlijk en nu maar afwachten wanneer ik hem in ontvangst kan nemen!!Ben zo benieuwd.
stil, stiller......................................yuixx!!!!!
Het gaat weer goed (haha).
Het gaat weer goed (haha).
XX staat voor het jaar waarin ie uitkomt, vandaar, wachten kan dus tot aan 99, even geduld graag.
Dat einde van die Maya-kalender en het begin van een nieuw tijdperk in 2012, zou dat soms iets met de YuiXX te maken kunnen hebben? Buitenaardse belangstelling en zo, het zou wel fantastisch wezen en in ieder geval zouden we dan eindelijk een introductiedatum hebben: 21 december 2012...
Vreemd dat de YUIXX toppers website nog steeds praat over uitlevering eind mei.
Verassing Juni en ook Juli is alweer voorbij, als ze deze maand nog zouden halen hadden we het al wel gehoord denk ik.
Verassing Juni en ook Juli is alweer voorbij, als ze deze maand nog zouden halen hadden we het al wel gehoord denk ik.
HAHAHAHAHAHA.... Je hebt waarschijnlijk gedacht dat ze dit jaar bedoelden 
Ze hebben gezegt "eind mei", maar niet van welk jaar
Ze hebben gezegt "eind mei", maar niet van welk jaar
Op hun facebook pagina zeggen ze dat ze achter de schermen druk bezig zijn....
Zoals ik ook al tegen Zeroday zei:Gorefest schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:50:
Op hun facebook pagina zeggen ze dat ze achter de schermen druk bezig zijn....
Welcome to "the believers"dspijkers schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:28:
[...]
Goed om te zien dat er nog steeds "believers" zijn!![afbeelding]
Waarschijnlijk zijn ze druk bezig met verstoppertje spelen en zijn ze op zoek naar een plek waar ze nooit gevonden gaan worden. Ze reageren ook niet op mijn e-mails.Anoniem: 356920 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:56:
Als ze nou ook eens zegden met wat ze druk zijn, maar ik heb zo'n vermoeden ...