Ja... ik denk dat er inderdaad een kans is dat we de Yuixx onder de kerstboom kunnen leggen.... Kerst 2020!
Sorry hoor, maar over twee weken is het al kerst en de meeste resellers hebben nog niet eens een verwachtte levertijd vermeld.
Kortom: Gewoon een marketing stunt waarmee de Yuixx niet dichter bij de release gaat komen.
En dan nog iets: Als het al ZO lang duurt om het product NIET op de markt te brengen... hoe zou het dan zitten met de ondersteuning? Hoe regelmatig zouden ze firmware updates etc uitbrengen?
Nee... ik hou het (voorlopig) nog op de C-200/Humax 5050c combinatie en zie wel wanneer deze uit komt en hoe goed/stabiel hij is.
Wellicht dat de Dune Max tegen die tijd ook een DVB-C module uit heeft gebracht.
Sorry hoor, maar over twee weken is het al kerst en de meeste resellers hebben nog niet eens een verwachtte levertijd vermeld.
Kortom: Gewoon een marketing stunt waarmee de Yuixx niet dichter bij de release gaat komen.
En dan nog iets: Als het al ZO lang duurt om het product NIET op de markt te brengen... hoe zou het dan zitten met de ondersteuning? Hoe regelmatig zouden ze firmware updates etc uitbrengen?
Nee... ik hou het (voorlopig) nog op de C-200/Humax 5050c combinatie en zie wel wanneer deze uit komt en hoe goed/stabiel hij is.
Wellicht dat de Dune Max tegen die tijd ook een DVB-C module uit heeft gebracht.
http://www.deyterra.com
Zie dat hij nu nog niet uit is. Dit is wel gewoon een "faal" geworden. Eerst was het het beste van het beste en helemaal geweldig, maar anderhalfjaar NA de 1ste releasedatum is er echt nogsteeds niks.
Heb daarom na 1 jaar wachten(!) maar een Dune 3.0 Prime gekocht.....
Nog nooit heb ik zo lang gewacht voor een product, nooit...... 1 jaar wat heb ik toch in mijn hoofd gehaald.
Mensen, tip koop hem niet.... mocht hij ooit op de markt komen... wij als consument kunnen ook een signaal afgeven.... dit is belachelijk...
Nog nooit heb ik zo lang gewacht voor een product, nooit...... 1 jaar wat heb ik toch in mijn hoofd gehaald.
Mensen, tip koop hem niet.... mocht hij ooit op de markt komen... wij als consument kunnen ook een signaal afgeven.... dit is belachelijk...
Damn it's good 2b a Tweaker!
Van de week, via de mail, contact gehad met "iemand" van de YuiXX clan (iemand die ook echt iets kan vertellen).
Hierin wordt verteld dat er wel van alles en nog wat kan worden geroepen maar dat, als daar geen datum bij wordt vermeld (van lancering), het alleen maar geroep blijft. Men heeft er dus voor gekozen om pas weer mededelingen te doen als de lanceer datum officieel is.
Door allerlei oorzaken is de introductie steeds maar weer uitgesteld.
Hier een klein stukje uit de mail:
" Ik wil u daarom best vertellen dat we in de laatste fase zijn, ik heb vandaag zelf de fabricage van de PCBs bijgewoond in de fabriek en verwacht ik aankomende week final versies die we definitief goedkeuren voor het eindtraject, die dit jaar nog van de band moeten komen en de markt in. Ik heb nog geen datum genoemd, omdat ik nog meer mogelijke teleurstelling wil voorkomen na alle vertraging. Ik kan dit posten op Internet, maar het levert alleen maar extra vragen op, tenzij ik de definitieve datum noem.."
Ik weet natuurlijk niet in hoeverre dit een "standaard" statement is?
Zoals al eerder gemeld door mij hier op het forum:
We wachten maar WEER af (nu dan met het iedee dat het ECHT
niet lang meer gaat duren).
Hierin wordt verteld dat er wel van alles en nog wat kan worden geroepen maar dat, als daar geen datum bij wordt vermeld (van lancering), het alleen maar geroep blijft. Men heeft er dus voor gekozen om pas weer mededelingen te doen als de lanceer datum officieel is.
" Ik wil u daarom best vertellen dat we in de laatste fase zijn, ik heb vandaag zelf de fabricage van de PCBs bijgewoond in de fabriek en verwacht ik aankomende week final versies die we definitief goedkeuren voor het eindtraject, die dit jaar nog van de band moeten komen en de markt in. Ik heb nog geen datum genoemd, omdat ik nog meer mogelijke teleurstelling wil voorkomen na alle vertraging. Ik kan dit posten op Internet, maar het levert alleen maar extra vragen op, tenzij ik de definitieve datum noem.."
Zoals al eerder gemeld door mij hier op het forum:

is er iemand die een antwoord kan geven op mijn vraag ?, dan weet ik ook of ik nog moet wachten op deze device.
Thx.
Thx.
Jeroent83 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 23:13:
Een vraagje, want ik ben nog steeds aan het wachten op de Yuixx. Op dit moment heb ik Ziggo als tv provider, de kans zit er dik in dat Ziggo nog niet gaat werken op de Yuixx. Als ik dan zou overstappen naar Interactieve TV van KPN, kan ik dan wel de Yuixx als "decoder" gebruiken ?, ivp het kasje van KPN ?
Overstappen vind ik namelijk geen probleem, als ziggo stug blijft net zoals met hun poort 25 die dicht staat. dan zou dit voor mij de stap zijn om over te gaan naar KPN interactieve TV. de prijzen zijn nagenoeg het zelfde.
Aangezien het vandaag maandag is neem ik aan dat je met "van de week" eigenlijk vorige week bedoelt. Als die "iemand" het dan in de reactie heeft over "aankomende week" dan neem ik aan dat die persoon doelt op deze week. Dus ergens deze week, de op één na laatste week van dit jaar, moet Conceptronic de definitieve versie van de PCBs goedkeuren zodat de productie eindelijk kan beginnen. En dan zouden de eerste producten in een week tijd van de band moeten rollen en gedistribueerd moeten worden naar de retailers. Of ze hebben echt geen idee wat het concept tijd behelst of deze persoon roept ook maar wat omdat ze toch weer via het geruchtencircuit hebben geprobeerd om potentiële klanten voor te houden dat het apparaat met de kerst onder de boom zou liggen.dspijkers schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:05:
Van de week, via de mail, contact gehad met "iemand" van de YuiXX clan (iemand die ook echt iets kan vertellen).
Hoe goed zijn deze definitieve versies van de PCBs eigenlijk getest? Tot dusver was er toch voornamelijk sprake van firmware "probleempjes" en was men toch juist zo intensief aan het testen om de eerste bugvrije mediaplayer op te leveren? Dat was toch de reden van die vertragingen? Ik krijg nu weer de indruk dat ze op het allerlaatste moment toch nog hardware aanpassingen hebben laten maken.
En zoals ik dus al zei:Aangezien het vandaag maandag is neem ik aan dat je met "van de week" eigenlijk vorige week bedoelt. Als die "iemand" het dan in de reactie heeft over "aankomende week" dan neem ik aan dat die persoon doelt op deze week. Dus ergens deze week, de op één na laatste week van dit jaar, moet Conceptronic de definitieve versie van de PCBs goedkeuren zodat de productie eindelijk kan beginnen. En dan zouden de eerste producten in een week tijd van de band moeten rollen en gedistribueerd moeten worden naar de retailers. Of ze hebben echt geen idee wat het concept tijd behelst of deze persoon roept ook maar wat omdat ze toch weer via het geruchtencircuit hebben geprobeerd om potentiële klanten voor te houden dat het apparaat met de kerst onder de boom zou liggen.
Hoe goed zijn deze definitieve versies van de PCBs eigenlijk getest? Tot dusver was er toch voornamelijk sprake van firmware "probleempjes" en was men toch juist zo intensief aan het testen om de eerste bugvrije mediaplayer op te leveren? Dat was toch de reden van die vertragingen? Ik krijg nu weer de indruk dat ze op het allerlaatste moment toch nog hardware aanpassingen hebben laten maken.
"Zoals al eerder gemeld door mij hier op het forum:

En let op:
Don't shoot the messenger (die alleen maar wat nieuws weergeeft via deze site).
Ze moeten wel met iets van hardware aanpassingen komen, want hun prijsstelling is in anderhalf jaar alweer geheel achterhaald. Ik had in 1e instantie veel intresse in dit apperaat maar ben echt blij dat ik er niet op gewacht heb.
De markt wordt momenteel overspoelt met mediaspelers en het zal moeilijk zijn om je dar nog te in onderscheiden als je een produkt hebt wat niet meer onderscheidend is...
De markt wordt momenteel overspoelt met mediaspelers en het zal moeilijk zijn om je dar nog te in onderscheiden als je een produkt hebt wat niet meer onderscheidend is...
Misschien niet zo heel erg gek dat de YuiXX wordt uitgesteld als je dit artikel leest?
nieuws: Google vraagt fabrikanten Google TV uit te stellen
Ik "denk" dat ze dit soort publicaties liever voorkomen en gewoon een goed product willen afleveren.
Hoeveel fabrikanten "gooien" geen apparatuur op de markt dat niet (of niet voldoende) presteert (PCH, Xtreamer, PlayOn enz, enz, enz)?
nieuws: Google vraagt fabrikanten Google TV uit te stellen
Ik "denk" dat ze dit soort publicaties liever voorkomen en gewoon een goed product willen afleveren.
Hoeveel fabrikanten "gooien" geen apparatuur op de markt dat niet (of niet voldoende) presteert (PCH, Xtreamer, PlayOn enz, enz, enz)?
[ Voor 7% gewijzigd door dspijkers op 23-12-2010 12:16 ]
John Goedegebuure (YuiXX): Connected TV is de oplossing van de C-puzzel
John Goedegebuure is van YuiXX, volgens hem is Connected TV de oplossing van de C-puzzel. De C-puzzel staat voor: we moeten content bij de consument krijgen en daarbij spelen de manier van communiceren en hoe heb ik controle over de content een rol.
[knip]
De YuiXX box wordt vermoedelijk voor de kerst in Nederland en Spanje in de markt gezet en gaat € 300 kosten.
Gezien bovenstaande uitspraken heeft de YuiXX nu bij sommigen onder de kerstboom gelegen. Ik ben dus nieuwsgierig naar de eerste ervaringen met dit apparaat. Maakt de YuiXX alle hooggespannen verwachtingen waar?Than the person (spokesman) talking about the YuiXX told the crowd: “YuiXX will be available in the stores in Holland before Christmas this year ….. after that we will roll-out the product to the rest of the world ..
Zoals natuurlijk te voorspellen was, is er nog helemaal geen Yuixx te krijgen:
pricewatch: Conceptronic Yuixx
Hoe vaak gaat dit bedrijf nog beloven dit apparaat in de markt te zetten?
pricewatch: Conceptronic Yuixx
Hoe vaak gaat dit bedrijf nog beloven dit apparaat in de markt te zetten?
Haha, bespeur ik daar een vleugje cynisme?ArChie schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 13:18:
[...]
[...]
Gezien bovenstaande uitspraken heeft de YuiXX nu bij sommigen onder de kerstboom gelegen. Ik ben dus nieuwsgierig naar de eerste ervaringen met dit apparaat. Maakt de YuiXX alle hooggespannen verwachtingen waar?
Het komt wel erg knullig over hoor en mocht dit apparaat uiteindelijk releasen en nog interessant zijn t.o.v. mogelijke concurrentie, lees ik er eerst 3000 reviews op na voordat ik er überhaupt maar over peins om er een aan te schaffen. Heb niet echt vertrouwen in een bedrijf dat constant A zegt, maar vervolgens B doet.
We moeten ons gewoon flexibel (blijven) opstellen. Er zal echt wel een heel valide reden zijn geweest waarom ze de kerst (net) niet gehaald hebben, maar dat zal ongetwijfeld helemaal goed komen als eind deze week, nog net voor het het nieuwe jaar, de eerste exemplaren over de toonbank zijn gegaan. Het zal de kopers dan waarschijnlijk niet meer lukken om nog in 2011 de eerste gebruikerservaringen met ons te delen, maar zaterdag middag op nieuwjaarsdag kunnen we dan natuurlijk het één en ander verwachten. Nog even geduld dus.AmonTobin schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:23:
Haha, bespeur ik daar een vleugje cynisme?![]()
Het komt wel erg knullig over hoor en mocht dit apparaat uiteindelijk releasen en nog interessant zijn t.o.v. mogelijke concurrentie, lees ik er eerst 3000 reviews op na voordat ik er überhaupt maar over peins om er een aan te schaffen. Heb niet echt vertrouwen in een bedrijf dat constant A zegt, maar vervolgens B doet.
There are no secrets, only information you do not yet have
Beter kan het jaar toch niet beginnen, mijn hdxje is net overleden bij een firmware update bleef hij hangen en natuurlijk nergens een firmware recovery file te vinden, nu maar hopen dat in 2011 januari niet meer dan 31 dagen zal bestaanzeroday schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:58:
vooruit, ik zal wat ik lees delen ;-)
http://www.depers.nl/econ...pp-naar-de-televisie.html
En ze blijven maar introductie momenten opboeren. Nu is het al weer "in januari", wat ook weer een lekker ruime marge geeft van een maand. Zou er nu echt helemaal niemand bij één van beide tenten rondlopen die bekend is met het concept tijd? Ik begrijp in ieder geval uit dit artikel dat de Juixx morgen nog niet verkrijgbaar zal zijn, dus eind 2010 is (volgens verwachting) ook weer niet gehaald.Onder de merknaam Juixx komt de technologie in januari voor het eerst op Nederlandse markt in een box van het Nederlandse Conceptronic.
Opmerkelijk trouwens dat het hele artikel vooral over Metrological gaat en Conceptronic en de Juixx maar één keer genoemd worden waarbij Albert Dahan er ook nog met nadruk op wijst dat hij met nog een paar andere fabrikanten in zee is gegaan. Zou het soms niet meer zo boteren tussen Metrological en Conceptronics?
Anoniem: 340296
Als we dan toch uit de school aan het klappen zijn, hebben we het hier nog steeds over een apparaat met de CE 3100 chip of is er intussen al iets moois ontstaan met de CE 4100?
Nou als we dan helemaal uit de school gaan klappen dan staat deze op mijn lijstje, yuixx=exit
http://www.acryan.com/en/news1.html#news1 met een CE4150 processor!!
Personalisable User Interface
Movie Jukebox with automatic information retrieval
TV-Series Jukebox with automatic information retrieval
Music Jukebox with full ID3 tag support
Photo Albums and Slidehow
App (Widgets) Store for free and payed content
Autorun Playlist on Startup
Folder Lock (Hidden / Password Folder)
Watched Folder Tag
Network Path Shortcut
BD ISO with Light navigation, folder playback
DVD ISO / IFO with Full Menu, folder playback
Flash version 10
Java FX
Windows DRM, Widevine DRM, SecureMedia DRM, Verimatric DRM
Remote Control via HTTP
Remote Control via iPhone
Remote Control via Android
HTML
XML
UPnP Client
UPnP Server
DLNA DMP (Player)
DLNA DMR (Renderer)
DLNA DMC (Control)
DLNA DMS (Server)
Samba Client
Samba Server
NFS 4 Server (Linux)
NFS 4 Client (Linux)
Bonjour Server
FTP Client
FTP Server
AFP (Mac OS-X)
http://www.acryan.com/en/news1.html#news1 met een CE4150 processor!!
Personalisable User Interface
Movie Jukebox with automatic information retrieval
TV-Series Jukebox with automatic information retrieval
Music Jukebox with full ID3 tag support
Photo Albums and Slidehow
App (Widgets) Store for free and payed content
Autorun Playlist on Startup
Folder Lock (Hidden / Password Folder)
Watched Folder Tag
Network Path Shortcut
BD ISO with Light navigation, folder playback
DVD ISO / IFO with Full Menu, folder playback
Flash version 10
Java FX
Windows DRM, Widevine DRM, SecureMedia DRM, Verimatric DRM
Remote Control via HTTP
Remote Control via iPhone
Remote Control via Android
HTML
XML
UPnP Client
UPnP Server
DLNA DMP (Player)
DLNA DMR (Renderer)
DLNA DMC (Control)
DLNA DMS (Server)
Samba Client
Samba Server
NFS 4 Server (Linux)
NFS 4 Client (Linux)
Bonjour Server
FTP Client
FTP Server
AFP (Mac OS-X)
[ Voor 71% gewijzigd door mguzz op 31-12-2010 12:15 ]
De Conceptronic Yuixx contra de AC Ryan Fluxx? Dat kan geen toeval meer zijn...
Ik lees net dat AC Ryan ook in Rotterdam zit... Dealtje met Metrological gesloten om de Yuixx op een alternatieve manier te verkopen of zo? Goh, komt mijn voorspelling toch nog uit. Er is natuurlijk wel een hoop ontwikkeld aan het apparaat maar men is te vroeg naar de media gestapt met een concept. Daardoor is er veel schade aan de naam Yuixx ontstaan en Metrological, ook niet gek, is naar een andere leverancier gestapt om het apparaat nieuw leven in te blazen en onder een gelijkwaardige naam opnieuw aan de man te brengen: Fluxx.
Of zit ik er nou erg naast?
Ik ben misschien een grote fantast maar alles valt wel op zijn plek... Zeroday weg bij Conceptronic en in dienst bij AC Ryan, gevalletje ons-kent-ons daar in Rotterdam zeg maar. En die begint opeens weer persberichten te lekken over Metrological die "grote partners" heeft gevonden... Heerlijk, ik hou van conspiracies...
Ik lees net dat AC Ryan ook in Rotterdam zit... Dealtje met Metrological gesloten om de Yuixx op een alternatieve manier te verkopen of zo? Goh, komt mijn voorspelling toch nog uit. Er is natuurlijk wel een hoop ontwikkeld aan het apparaat maar men is te vroeg naar de media gestapt met een concept. Daardoor is er veel schade aan de naam Yuixx ontstaan en Metrological, ook niet gek, is naar een andere leverancier gestapt om het apparaat nieuw leven in te blazen en onder een gelijkwaardige naam opnieuw aan de man te brengen: Fluxx.
Ik ben misschien een grote fantast maar alles valt wel op zijn plek... Zeroday weg bij Conceptronic en in dienst bij AC Ryan, gevalletje ons-kent-ons daar in Rotterdam zeg maar. En die begint opeens weer persberichten te lekken over Metrological die "grote partners" heeft gevonden... Heerlijk, ik hou van conspiracies...
[ Voor 116% gewijzigd door Anoniem: 340296 op 31-12-2010 14:02 ]
HMMMMMMMMMMMMMMMMMMMAnoniem: 340296 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 13:39:
Zou het dan........??
Conspiracies
Jij heet niet voor niets bijdehansjeAnoniem: 340296 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 13:39:

Zijn toch niet bepaald identieke producten of wel? Waar zijn de DVB-x tuners of de CI(+) sloten op de Fluxx? Ik kan ze in de specs niet zo 1-2-3 vinden..Anoniem: 340296 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 13:39:
Precies... het feit dat ze over een vergelijkbare chipset beschikken betekend niet dat ze dezelfde functionaliteit krijgen.
Belangrijkste voor mij is de combinatie van een flexibele/snelle mediaspeler en een CI+ dual tuner die Ziggo gecertificeerd is.
We wachten 2011 maar in spanning af
Belangrijkste voor mij is de combinatie van een flexibele/snelle mediaspeler en een CI+ dual tuner die Ziggo gecertificeerd is.
We wachten 2011 maar in spanning af
?? Ik weet niet waar je de wijsheid vandaan haalt waar ik werk, maar dat is niet bij AC Ryan ..Anoniem: 340296 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 13:39:
wellicht bezoek ik ze even in het Bellagio op de CES en schud ze een handje, maar ik rij dagelijks toch rechtdoor de A12 op en sla niet af richting Rotterdam bij Gouda.
Metrological maakt 'middle-ware' die dus op de Intel SDK kan draaien, dat ze dan met meerdere bedrijven zaken gaan doen of willen doen is gewoon een simpele optel som. De YuiXX is niet meer en minder dan een mediaspeler waar een bepaald concept voor bedacht is en waarbij gebruik gemaakt wordt van de middle-ware van Metrological.
Geen idee met wat voor concept de fluxx op de markt gebracht wordt en wat de tijdstermijn is voor release.
willen ze zuiver een kick-ass mediaspeler waar content providers geen partij zijn: dan kunnen de ontwikkelaars zich uitleven en een hele mooie userinterface maken, maar zodra content providers om de hoek komen kijken gooi dan al je mooie overlays over afspelende video maar de prullenbak in, dat mag en kan niet ..
Note: of het nu de CE31xx of de CE41xx is dat maakt op zich niet zoveel uit uit, ik geloof zelfs dat de CE3100 meerdere functies heeft en kent dan dat de CE41xx heeft. Dus staar je niet blind op die versies.
Prettige jaarwisseling !..
en wie weet tot ziens op de CES ...
[ Voor 7% gewijzigd door zeroday op 31-12-2010 17:50 ]
Wat moet ik me hier bij voorstellen. Kunnen de overlays dingen verbergen o.i.d?zeroday schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 17:40:
[...]
maar zodra content providers om de hoek komen kijken gooi dan al je mooie overlays over afspelende video maar de prullenbak in, dat mag en kan niet ..
Ik begrijp ook niet wat je daar als consument mee moet. Ik irriteer me al mateloos als de Nederlandse commerciële TV zenders met allerlei banner overlays in beeld komen bij films, dus waarom dan een mediaplayer aanschaffen die kennelijk iets soortgelijks wil doen als ik een video aan het afspelen ben?Athome schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 11:37:
Wat moet ik me hier bij voorstellen. Kunnen de overlays dingen verbergen o.i.d?
Content providers, willen gewoon niet hebben dat je over 'hun' content (bijv. film, tv serie, tekenfilm, noem maar op) schermen (aka overlays) toont. Het tonen van een afspeelbalk/tijd/play/pause is nog daar aan toe en mag nog net, maar een mooi menu over een doorspelende film leggen mag niet ..Athome schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 11:37:
[...]
Wat moet ik me hier bij voorstellen. Kunnen de overlays dingen verbergen o.i.d?
wat bijvoorbeeld 'niet' mag
http://www.aroundmyroom.c...dia-player-iptv-solution/
Dit was een concept die linea recta de prullenbak in kon na wat maanden hard werk.
Duidelijk
Het eerste wat bij opkwam. Wat een arrogante kwasten
B.T.W
Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar
Het eerste wat bij opkwam. Wat een arrogante kwasten
B.T.W
Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar
Het zal mij benieuwen.... stukje uit een bericht op de pers
Het Nederlandse Metrological is ook in Las Vegas te vinden. Dit Rotterdamse bedrijf ontwikkelde de software voor een box die interactiviteit op tv bevordert met apps. Zij beloven de tv eenvoudig om te toveren in een multimediaparadijs. De box met hun software – de Yuixx – komt deze maand op de markt
Tja, wat werd er een jaar geleden ook al weer geschreven?Gorefest schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:10:
[...]
Blijft de vraag hoe betrouwbaar deze "introductie" is?introductie YuiXX tijdens CES 2010, Las Vegas
Conceptronic kondigde vandaag aan dat de YuiXX wereldwijd zal worden uitgebracht en getoond op Intel® de stand (Central Hall stand 7153) tijdens de International CES 2010 in Las Vegas, 7-10 januari 2010. De eerste modellen worden in Nederland geïntroduceerd en liggen eind januari 2010 in de winkels. Samen met twee andere Nederlandse bedrijven, ProDrive (fabrikant) en Metrological Media Innovations (total integrator), zal Conceptronic de YuiXX wereldwijd op de markt brengen als volgende-generatie internet mediaspeler.
Ik denk dat ze hetzelfde persbericht in januari 2012 weer gaan gebruiken
http://ces2011.techradar..../acryans-fluxx-capacitor/

Goh wat lijkt die qua menu op de Yuixx
ACRyan, one of the fastest growing names in media streaming devices, is planning to launch its first Intel-based streamer in March this year.
We had a sneak peak at the FLUXX box and a very impressive looking bit of connected kit it is too. Packing the 1.2GHz Atom CE4150, 1GB DDR3 and built in storage ranging all the way up to the 2TB mark, the FLUXX is a powerful little streamer.
As well as the usual, almost limitless, format support the FLUXX includes its own application store, and will have a host of names ready at launch offering downloadable and/or streamed content at the touch of a button.
These will include the usual video on demand services as well as casual games, weather and news reports and a full, Flash-capable web browser to access all the goodies that don’t necessarilly come with a widget.
The dual-core Intel Atom processor also brings its own DRM to the table, making the FLUXX a more attractive proposition to content providers such as the movie producers. ACRyan’s team believe that this year could see movies being available on the FLUXX as soon as they’re out at the cinema.
Making it just as easy for the consumer to pick up legitimate versions of new media as it is to pick up the pirated, illegal versions can only be healthy for the movie industry. Though obviously the cinema companies don’t share that view…
The FLUXX will also ship with a remote housing more buttons than England have scored runs in this Ashes series. With a full QWERTY keyboard on one side and a host of shortcut and navigation buttons on the other the FLUXX remote is very button-happy.
Compared to the simplistic Boxee remote this is a very different take on things. Though ACRyan maintain the fact the important, oft-used buttons on the front of the remote are all within reach of the average thumb makes that less of an issue.
The remote pictured here is just a prototype though, but the basic design will remain though the buttons will be inversed so as to have black buttons with white text on them. Theses remotes will also be available as an optional upgrade for the existing PlayOn media boxes too.
Look out for a full review of the ACRyan FLUXX in the next couple of months.

Goh wat lijkt die qua menu op de Yuixx
ACRyan, one of the fastest growing names in media streaming devices, is planning to launch its first Intel-based streamer in March this year.
We had a sneak peak at the FLUXX box and a very impressive looking bit of connected kit it is too. Packing the 1.2GHz Atom CE4150, 1GB DDR3 and built in storage ranging all the way up to the 2TB mark, the FLUXX is a powerful little streamer.
As well as the usual, almost limitless, format support the FLUXX includes its own application store, and will have a host of names ready at launch offering downloadable and/or streamed content at the touch of a button.
These will include the usual video on demand services as well as casual games, weather and news reports and a full, Flash-capable web browser to access all the goodies that don’t necessarilly come with a widget.
The dual-core Intel Atom processor also brings its own DRM to the table, making the FLUXX a more attractive proposition to content providers such as the movie producers. ACRyan’s team believe that this year could see movies being available on the FLUXX as soon as they’re out at the cinema.
Making it just as easy for the consumer to pick up legitimate versions of new media as it is to pick up the pirated, illegal versions can only be healthy for the movie industry. Though obviously the cinema companies don’t share that view…
The FLUXX will also ship with a remote housing more buttons than England have scored runs in this Ashes series. With a full QWERTY keyboard on one side and a host of shortcut and navigation buttons on the other the FLUXX remote is very button-happy.
Compared to the simplistic Boxee remote this is a very different take on things. Though ACRyan maintain the fact the important, oft-used buttons on the front of the remote are all within reach of the average thumb makes that less of an issue.
The remote pictured here is just a prototype though, but the basic design will remain though the buttons will be inversed so as to have black buttons with white text on them. Theses remotes will also be available as an optional upgrade for the existing PlayOn media boxes too.
Look out for a full review of the ACRyan FLUXX in the next couple of months.
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Maarrrrr... het unieke van de Yuixx was dat deze ook over weg zou kunnen met DVB-C/S/T
Volgens mij was dat niet de bedoeling van de Fluxx. Want dan blijf ik gewoon bij de PopcornHour A-210/C-200
Volgens mij was dat niet de bedoeling van de Fluxx. Want dan blijf ik gewoon bij de PopcornHour A-210/C-200
Zullen we eerst maar eens kijken of de YuiXX nog in januari 2011 in de winkels ligt? Dan kunnen we daarna gaan kijken of dit inderdaad de eerste bug vrije mediaplayer is en of ze al die aangekondigde unieke features waar kunnen maken. Er is immers al zoveel door die bedrijven achter de YuiXX geroepen dat tot op heden niet uitgekomen is.rally schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:24:
Maarrrrr... het unieke van de Yuixx was dat deze ook over weg zou kunnen met DVB-C/S/T
Ik had het niet over de timing van de Yuixx, maar het concept.
Er zijn op dit moment volgens mij net zoveel smaken media spelers/streamers als er tablets zijn.
Maar in mijn ogen is er vrijwel geen enkele ECHT onderscheidende mediaspeler. Ik heb voor de A-200/C-200 gekozen, maar dat had net zo goed een WD of ACRyan kunnen zijn.
Zodra er een echte mediaspeler op de markt is die zo goed met media files als de PopcornHour om kan gaan EN digitale TV kan opnemen (Ziggo gecertificeerd) dan ben ik verkocht en zou ik het apparaat denk ik meteen bestellen.
Daar wil ik nog wel aan toevoegen dat het waarschijnlijk geen Yuixx zou worden. Als ik zie hoeveel tijd en moeite het tot nu toe heeft gekost en het apparaat is nog steeds niet op de markt, dan maak ik me ook ernstig zorgen over de product ondersteuning.
Er zijn op dit moment volgens mij net zoveel smaken media spelers/streamers als er tablets zijn.
Maar in mijn ogen is er vrijwel geen enkele ECHT onderscheidende mediaspeler. Ik heb voor de A-200/C-200 gekozen, maar dat had net zo goed een WD of ACRyan kunnen zijn.
Zodra er een echte mediaspeler op de markt is die zo goed met media files als de PopcornHour om kan gaan EN digitale TV kan opnemen (Ziggo gecertificeerd) dan ben ik verkocht en zou ik het apparaat denk ik meteen bestellen.
Daar wil ik nog wel aan toevoegen dat het waarschijnlijk geen Yuixx zou worden. Als ik zie hoeveel tijd en moeite het tot nu toe heeft gekost en het apparaat is nog steeds niet op de markt, dan maak ik me ook ernstig zorgen over de product ondersteuning.
[ Voor 18% gewijzigd door rally op 07-01-2011 17:23 ]
Bericht van Zeroday:rally schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:24:
Bij DVB ben je dus afhankelijk van contentproviders met hierboven genoemde restricities.Content providers, willen gewoon niet hebben dat je over 'hun' content (bijv. film, tv serie, tekenfilm, noem maar op) schermen (aka overlays) toont. Het tonen van een afspeelbalk/tijd/play/pause is nog daar aan toe en mag nog net, maar een mooi menu over een doorspelende film leggen mag niet ..
wat bijvoorbeeld 'niet' mag
http://www.aroundmyroom.c...dia-player-iptv-solution/
Dit was een concept die linea recta de prullenbak in kon na wat maanden hard werk.
Ac-Ryan wil de Fluxx wel graag op de markt brengen en zal het daarom achterwege hebben gelaten, vermoed ik.
Ook AC Ryan maakt gebruik van de software stack van Metrological, afhankelijk van hun concept kunnen ze besluiten hoe eea als layer over het scherm getoond wordt, wat je hierboven in een eerder bericht zag is gewoon het widget kanaal die dus gelijkwaardig is aan de YuiXXAthome schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:30:
[...]
Bericht van Zeroday:
[...]
Bij DVB ben je dus afhankelijk van contentproviders met hierboven genoemde restricities.
Ac-Ryan wil de Fluxx wel graag op de markt brengen en zal het daarom achterwege hebben gelaten, vermoed ik.
YuiXX richt zich dus op mediaplayer / streamer waarin dan ook tuners gezet kunnen worden (DVB-T & DVB-S) en dit heeft de AC Ryan er dus niet in zitten
ik verwacht dat een paar weken naar de CES eea op de markt komt . .
maar pin me er niet op vast ;-)
Ik heb de YuiXX al afgeschreven wacht wel op de FluXX.
Maar daar komt toch geen DVB-C ontvanger in?
Ik meen wel iets gelezen te hebben over DVB-T/S dus als je geen C nodig hebt begrijp ik dat wel.
Ik meen wel iets gelezen te hebben over DVB-T/S dus als je geen C nodig hebt begrijp ik dat wel.
In de Yuixx wel dan (CI+ voor de meesten)?rally schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:01:
Ik heb alleen maar dingen gelezen als 'wellicht', 'zijn in gesprek met diverse kabelmaatschappijen'...
DVB-C is ook niet belangrijk voor mij Heb namelijk satelliet.En vind DVB-T/S/C niet zo belangrijk koop een Media player om films mee te kijken niet voor tv kijken daar heb ik een Rebox voor.rally schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:01:
De maand is bijna voorbij en er is nog niks aangekondigd....Gorefest schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:10:
[...]
Zal wel 2012 worden...of 2013 of 2014...
Ze kunnen volgensmij beter stoppen en met iets zinnings bezig gaan.
Ach, als ik er geen Ziggo kabel mee kan kijken dan vraag ik me serieus af wat de meerwaarde is tov bijvoorbeeld een Dune of een Boxee Box. De mediaspeler markt is verzadigd, voor iedereen is er wel wat, goedkoop, wat duurder, heel erg duur..
Zeker voor een simpele mediaspeler waar nu al een ruim een jaar geruchten over gaan maar waar nog geen review van te vinden is.. nah daarvoor 100 anderen.
Voor mij was de DVB-C tuner belangrijk ivm TV kijken/opnemen en een mediaspeler ineen. Nu heb ik een Humax 5200c en de oude CFULLHDMA (die al tijden geen FW upgrade gehad heeft), die wordt vervangen door een Dune of Boxee Box, dat weet ik nog niet. Dan ben ik wel weer even klaar voor de aankomende 2 jaar. Wel jammer, het was een veelbelovend apparaat.
Zeker voor een simpele mediaspeler waar nu al een ruim een jaar geruchten over gaan maar waar nog geen review van te vinden is.. nah daarvoor 100 anderen.
Voor mij was de DVB-C tuner belangrijk ivm TV kijken/opnemen en een mediaspeler ineen. Nu heb ik een Humax 5200c en de oude CFULLHDMA (die al tijden geen FW upgrade gehad heeft), die wordt vervangen door een Dune of Boxee Box, dat weet ik nog niet. Dan ben ik wel weer even klaar voor de aankomende 2 jaar. Wel jammer, het was een veelbelovend apparaat.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ik heb een klein jaar de Dune Base 3.0 staan en ga kijken naar de Fluxx (AC-Ryan). Of ik deze ook ga kopen is een ander verhaal.
Heb op zich altijd wel vertouwen gehad in de Intel CE3100/CE4100 serie.
Heb op zich altijd wel vertouwen gehad in de Intel CE3100/CE4100 serie.
Anoniem: 338236
Tja, maar toch....welk apparaat heeft 'alles in een' zoals de yuixx zou moeten gaan kunnen....ooit..wellicht 'n keer...mogelijk...?
Ik heb in de afgelopen jaren wel geleerd dat een alles-in-een apparaat ook niet de echte oplossing is. Bij een alles-in-een moeten er ook compromissen gedaan worden. Dit zorgt er dan voor dat het apparaat toch niet is wat er van verwacht word.
Ik heb er vrede mee als een geen DVB tuners in kunnen. Een pure video streamer is voor mij voldoende
Ik denk dat een HTPC de beste alles-in-een oplossing zou zijn maar een HTPC heeft ook zijn nadelen.
Ik heb er vrede mee als een geen DVB tuners in kunnen. Een pure video streamer is voor mij voldoende
Ik denk dat een HTPC de beste alles-in-een oplossing zou zijn maar een HTPC heeft ook zijn nadelen.
Is er al iemand die ergens een winkel of webshop heeft gevonden die de Yuixx kan leveren? Dit apparaat zou toch eerst rond de jaarwisseling op de markt komen en toen dat (weer) niet gehaald werd toch aangegeven door Conceptronic en andere betrokken partijen dat het ding in januari in de winkels zou moeten liggen? Of zal er nog een wonder geschieden waardoor a.s. maandag de eerste koper het apparaat thuis zal kunnen aansluiten? Persoonlijk heb ik daar echter weinig vertrouwen in.
Wat zal er nu weer aan de hand zijn? Hebben ze soms hardware/software problemen met de DVB-C tuners in de Yuixx? Loopt de Ziggo "keuring" uit? Maar die DVB-C tuners zijn toch achteraf toe te voegen, dus waarom leveren ze dan de Yuixx niet alvast uit en sturen ze die DVB-C tuners na?
Of hebben wij niet goed opgelet en bedoelden ze januari 2012?
Wat zal er nu weer aan de hand zijn? Hebben ze soms hardware/software problemen met de DVB-C tuners in de Yuixx? Loopt de Ziggo "keuring" uit? Maar die DVB-C tuners zijn toch achteraf toe te voegen, dus waarom leveren ze dan de Yuixx niet alvast uit en sturen ze die DVB-C tuners na?
Of hebben wij niet goed opgelet en bedoelden ze januari 2012?
Lees even het topic zeg..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
excuus, ik was nog niet wakker
Ik zit ook al sinds jaar en dag op de YUIXX te wachten. Ik gebruik op dit moment een HTPC met XBMC, en geloof dat de YUIXX nu toch steeds meer door de werkelijikheid wordt ingehaald.
Dat idee van een tuner in 1 apparaat out-of-the-box heb ik al laten vallen (heb het wel in m'n HTPC), maar zeker nu XBMC naar de Apple TV2 is geport, wordt dat wel een heel serieus alternatief...
Van de FLUXX had ik nog niet eerder gehoord, daar ga ik me ook maar even verder in verdiepen.
Dat idee van een tuner in 1 apparaat out-of-the-box heb ik al laten vallen (heb het wel in m'n HTPC), maar zeker nu XBMC naar de Apple TV2 is geport, wordt dat wel een heel serieus alternatief...
Van de FLUXX had ik nog niet eerder gehoord, daar ga ik me ook maar even verder in verdiepen.
...maar zijn er alternatieven voor de Yuixx dan? Iets met DVB-C en media/internet moglijkheden? Ik heb ze nog niet kunnen vinden...
Niet kant en klaar in de winkel, maar als je een ion nettop koopt, daar xbmc en tvheadend op installeert ben je in mum van tijd klaar en heb je een beter, mooier en flexibeler systeem.
Nou .. vertel eens meer zou ik zeggen ..gertjan! schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:53:
Ik heb vernomen dat de productie van de Yuixx is begonnen.
Ik heb dit gehoord van iemand, die werkt bij het bedrijf die de Yuixx fabriceert.
Maar de productie was nog niet volledig, uiteindelijk zouden er 10.000 per week gemaakt moeten worden.
Er zijn in het afgelopen jaar al meerdere berichten geweest dat de productie begonnen was. Als dit werkelijk zo was, dan hadden de magazijnen van Conceptronic helemaal vol moeten liggen.
Eerst zien, dan geloven.
Eerst zien, dan geloven.
Tja... als er enige vorm van productie zou plaatsvinden, dan zouden ze dit denk ik ook wel 'weer' vooraf kenbaar maken... of zouden ze met de staart tussen de billen heel geruisloos de Yuixx op de markt brengen.... na alle commotie...

Als ie in productie was genomen dan zou er binnenkort geleverd kunnen worden en zouden er toch minstens winkels een verwachte leverdatum moeten aangeven. Ze hebben 'm allemaal geschrapt en blijkbaar ook nog niets vernomen, dus...
Dat met ene Kjeld geweest zijn.gertjan! schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:51:
[...]
Ik heb dit gehoord van iemand, die werkt bij het bedrijf die de Yuixx fabriceert.
Maar de productie was nog niet volledig, uiteindelijk zouden er 10.000 per week gemaakt moeten worden.
Noooooooooooooooooooooooooit meer iets van gehoord na een "vage uitspraak" als;
"Ik wil u daarom best vertellen dat we in de laatste fase zijn, ik heb vandaag zelf de fabricage van de PCBs bijgewoond in de fabriek en verwacht ik aankomende week final versies die we definitief goedkeuren voor het eindtraject, die dit jaar nog van de band moeten komen en de markt in. Ik heb nog geen datum genoemd, omdat ik nog meer mogelijke teleurstelling wil voorkomen na alle vertraging. Ik kan dit posten op Internet, maar het levert alleen maar extra vragen op, tenzij ik de definitieve datum noem.."
Boven genoemde uitspraak van deze "meneer" was van, LET OP: 21-12-2010.
Veel bla, bla bij dat bedrijf

Ik ben definitief afgehaakt.
Wel heel leuk om de "onzin" over DE YuiXX te blijven volgen
Same here.... wellicht moeten we de Yuixx gaan nomineren voor de Vaporware award.
Ik denk dat de witte iPhone 4 er sneller zal zijn dan de Yuixx
Ik denk dat de witte iPhone 4 er sneller zal zijn dan de Yuixx
Er zijn zeker werkende alternatieven.Anoniem: 338236 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:03:
...maar zijn er alternatieven voor de Yuixx dan? Iets met DVB-C en media/internet moglijkheden? Ik heb ze nog niet kunnen vinden...
Ik zelf heb de VU+ Duo (satelliet) deze speelt alle gangbare formaten af maar niet allemaal helaas.
Ook heb je nog de Dreambox, AZBox, Octagon etc etc.
Het liefst zou ik een ontvanger (mini htpc) hebben met XBMC erop maar dat werkt nog niet helemaal perfect met TV kijken. Duurt nog ff denk ik.
Ik heb ook een VU+. Het is een prima sat ontvanger, zonder meer.Gorefest schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:09:
[...]
Er zijn zeker werkende alternatieven.
Ik zelf heb de VU+ Duo (satelliet) deze speelt alle gangbare formaten af maar niet allemaal helaas.
Ook heb je nog de Dreambox, AZBox, Octagon etc etc.
Het liefst zou ik een ontvanger (mini htpc) hebben met XBMC erop maar dat werkt nog niet helemaal perfect met TV kijken. Duurt nog ff denk ik.
Maar hij speelt zeker niet(!) alle formaten af.
Blueray niet, DVD ISO's spelen maar menu werkt vaker niet dan wel. MKV's weet ik niet.
Mediaplayer is erg basiek.
Deze kun je niet vergelijken met een mediaplayer.
Ze kunnen beter stoppen met alles !!Gorefest schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:13:
[...]
De maand is bijna voorbij en er is nog niks aangekondigd....
Zal wel 2012 worden...of 2013 of 2014...
Ze kunnen volgensmij beter stoppen en met iets zinnings bezig gaan.
Wees eens eerlijk, na de CH3SNAS en CFULLHDMA is er toch niets bruikbaars meer van hun verschenen, behalve dan de lege beloftes... De overname is dus niet al te best geweest !!

Ik heb ook lang gewacht op de Yuixx, echter heb het geld andere bedrijven in de keel gestoken welke wel nog actief zijn.
bla, bla, bla, bla,gertjan! schreef op zondag 06 februari 2011 @ 18:03:
Na zo'n 4.000 stuks is de productie weer gestopt, omdat de software nog niet in orde is.

Eerlijk gezegd volg ik deze discussie eigenlijk alleen nog omdat het een betere soap is dan "Goede tijden, slechte tijden" 
Wat... een... grap...
Zo kun je als bedrijf toch niet meer serieus genomen worden?
Wat... een... grap...

Ik denk eerder dat dit bedrijf zijn consumenten flink aan het "nemen" is!rally schreef op maandag 07 februari 2011 @ 09:14:
Eerlijk gezegd volg ik deze discussie eigenlijk alleen nog omdat het een betere soap is dan "Goede tijden, slechte tijden"
Wat... een... grap...![]()

uhm.. het bedrijf verteld tot op heden toch niets? Je leest alleen van iemand die een lijntje naar de productielijn schijnt te hebben dat de productie gestopt zou zijn ivm software problemen.dspijkers schreef op maandag 07 februari 2011 @ 09:32:
[...]
Ik denk eerder dat dit bedrijf zijn consumenten flink aan het "nemen" is!
tjsa. is dat een gerucht? waarheid?
Ik zou het veel interessanter vinden om te weten wat er dan exact niet lekker loopt?
Het spijt me heel erg hoor. Maar dit hele topic (en het "product") MOET gewoon een grap zijn.zeroday schreef op maandag 07 februari 2011 @ 09:53:
[...]
uhm.. het bedrijf verteld tot op heden toch niets? Je leest alleen van iemand die een lijntje naar de productielijn schijnt te hebben dat de productie gestopt zou zijn ivm software problemen.
tjsa. is dat een gerucht? waarheid?
Ik zou het veel interessanter vinden om te weten wat er dan exact niet lekker loopt?
Kijk hoe lang het topic nu loopt, hoe vaak het product is uitgesteld (wat je toch heel erg zou moeten laten twijfelen aan het bedrijf) en alle onzin verhalen (nu wéér "software problemen).
Jij hebt het over een lijntje naar de "productielijn"?
Je zal de consument "áán" het lijntje bedoelen?

En het is niet eens stangen dat ik doe. Ik heb ECHT lol!!
[ Voor 3% gewijzigd door dspijkers op 07-02-2011 11:56 ]
Anoniem: 208658
en als we het toch over uitstel hebben, dan is er nog iemand op het lijstje gekomen..
https://dynabyte.nl/artik...AC_Ryan_Fluxx_Mediaplayer
Fluxx is inmiddels al van eind feb, naar maart en inmiddels naar 30 april verplaatst..
https://dynabyte.nl/artik...AC_Ryan_Fluxx_Mediaplayer
Fluxx is inmiddels al van eind feb, naar maart en inmiddels naar 30 april verplaatst..
Erg interessant maar de prijs zal waarschijnlijk wat tegenvallen, gok ik.
In principe is dit gewoon een ATOM pc en niet echt een mediaspeler.
zoals ze schrijven: HTPC in de box, daar kan en zal je hem mee moeten vergelijken: voor de freak wellicht een leuk hakbakje (ik wil wel eens met xbmc spelen). Ben inderdaad benieuwd naar de kosten, want er zitten een paar dure chipsets in .. de D525 van Intel phew ..Athome schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:53:
Erg interessant maar de prijs zal waarschijnlijk wat tegenvallen, gok ik.
we gaan er maar eens naar kijken op de Cebit.
Ben benieuwd
Hij gaat volgens de website 200,- Euro kosten.
Lijkt veel op deze van Manli die kost (adviesprijs) 229,90 Manli
Is net gelanceerd.
Lijkt veel op deze van Manli die kost (adviesprijs) 229,90 Manli
Is net gelanceerd.
Interessant, zeker als mijn Anysee DVB 30TC tuner met dit apparaat te gebruiken is.dspijkers schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:03:
Misschien wel een vervanger?
http://www.xtreamer.net/Ultra/
Deze vervanger is ook op basis van het metrological platform is leverbaar vanaf volgende maand:
http://www.prodrivemultimedia.com/home
Wat is nu eigenlijk weer de reden voor het oponthoud van de YuiXX? Nog één week en februari hebben ze ook weer niet gehaald terwijl ze toch eind december 2010 op de markt zouden komen. Ondertussen kondigen allerlei nieuwe aanbieders hun komst aan die allemaal gekozen hebben voor de nieuwere hardware/processor van Intel en kennelijk in staat zijn om veel sneller op de markt te komen dan de YuiXX waarmee Conceptronic nu al jaren aan het klooien is.
Voor zover ze de naam Conceptronic nog aan de YuiXX zullen gaan verbinden, want er is weer een nieuwe BV uit de grond gestampt voor de YuiXX:
Voor zover ze de naam Conceptronic nog aan de YuiXX zullen gaan verbinden, want er is weer een nieuwe BV uit de grond gestampt voor de YuiXX:
Op de website van Conceptronic zelf blijft het ook akelig stil over de YuiXX. Eén linkje naar de YuiXX website, maar geen grote nieuws aankondigingen over de definitieve lancering van de YuiXX.YuiXX International BV is een jong bedrijf opgericht in 2011 met de ambitie om het huidige TV kijken radicaal te veranderen met een nieuw concept genaamd YuiXX.
Ik heb het idee gekregen dat de Yuixx niet meer komt maar dat het nieuwe bedrijf Yuixx verantwoordelijk wordt voor de firmware van spelers als de Fluxx. Beetje het Syabas idee waar de Popcornhour ook wegkomt.
Dat is een development kit voor geinteresseerden ;-)gertjan! schreef op zondag 20 februari 2011 @ 09:03:
Deze vervanger is ook op basis van het metrological platform is leverbaar vanaf volgende maand:
daar mag je zelf nog een berg aan gaan prutsen.
nee, dat is onjuistAthome schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:10:
Ik heb het idee gekregen dat de Yuixx niet meer komt maar dat het nieuwe bedrijf Yuixx verantwoordelijk wordt voor de firmware van spelers als de Fluxx. Beetje het Syabas idee waar de Popcornhour ook wegkomt.
Metrological is verantwoordelijk voor de software. En die hebben ook een overeenkomst gesloten met de mensen van Acryan, voor de Fluxx, iets andere hardware en opties, maar de middleware practisch gelijkwaardig
Wat houdt zo'n development kit in? Dat er ook nog geen drivers voor de onderdelen zijn? Of is het alsof je een computer koopt zonder OS erop, waar je zelf alles kunt/mag inrichten?zeroday schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:18:
[...]
Dat is een development kit voor geinteresseerden ;-)
daar mag je zelf nog een berg aan gaan prutsen.
een Dev kit is over het algemeen een stukkie hardware met praktisch alle hardware functies die de chip aan kan en waarbij je dan een SDK (Software Developments Kit) krijgt en daarbij kan je dan verder gaan ontwikkelen. Daar zitten dus over het algemeen alle benodigde software / driver elementen in.xburchartz schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:44:
[...]
Wat houdt zo'n development kit in? Dat er ook nog geen drivers voor de onderdelen zijn? Of is het alsof je een computer koopt zonder OS erop, waar je zelf alles kunt/mag inrichten?
De kern is dan de SDK en jij kan dan in een andere laag je eigen meuk programmeren, kom je een probleem tegen, dan kun je dus uitzoeken of het aan jou ligt of aan de SDK, zit het in de SDK dan moet die partij dat dus oplossen en vrijgeven. Kom je nu veel problemen tegen .. tsja ...
Voor de YuiXX geldt dat er een Hardware development platform is van Intel en de SDK van Intel en daarbovenop wordt dan de stack van Metrological gezet (makkelijk geschreven; de middleware).
Maar zo'n apparaat als deze is dan dus niet geschikt voor een hobbyende eindgebruiker?
correctxburchartz schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:44:
Maar zo'n apparaat als deze is dan dus niet geschikt voor een hobbyende eindgebruiker?
haha...het yuixx forum begint zo langzamerhand een 'wat is het alternatief' forum te worden....
Yuixx
Uitstel
Is
XX
XL
Yuixx
Uitstel
Is
XX
XL

Er is weer een week voorbij, wellicht heeft onze informant die een mannetje bij de fabriek schijnt te hebben nog wat extra info voor ons.Anoniem: 338236 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 19:49:
haha...het yuixx forum begint zo langzamerhand een 'wat is het alternatief' forum te worden....
Yuixx
Uitstel
Is
XX
XL
Als je mij bedoeld dan is het antwoord: nee!zeroday schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 07:28:
[...]
Er is weer een week voorbij, wellicht heeft onze informant die een mannetje bij de fabriek schijnt te hebben nog wat extra info voor ons.
Al het "contact" is verbroken na het verhaal dat eind van het jaar (2010) de eerste modellen van de band zouden gaan rollen.
Ik heb nog even een mailtje gestuurd om hem te vragen wat er was gebeurd (al was het maar dat hij melde dat, for whatever reason, er weer een uitstel was), maar NUL reactie!
Ik denk dat er nu het "zwijg maar dood" principe wordt gehanteerd.
Ik denk ook echt dat hij er niet meer gaat komen. Er gaan nu zoveel spelers uitkomen met dezelfde capaciteiten (of beter) voor een lagere prijs, dat gaan ze nooit meer inhalen.
Ik weet dat ook voor de andere merken geldt: "eerst zien dan geloven"

Mooie toevoeging voor in het synoniemenwoordenboek:
Yuixx, ander woord voor hoax...
Nou ja... het produkt lijkt mij zo goed als dood, dus die "strategie" is wel in lijn met het produktdspijkers schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:36:
[...]
Ik denk dat er nu het "zwijg maar dood" principe wordt gehanteerd.
Wat mij betreft mag deze op nummer 1 in de Vaporware top tien (de Witte iPhone 4 mag dan naar de 2e plek).
Tja, hoe dan ook... het blijft schofterig dat een fabrikant/leverancier potentiële klanten op deze manier een vis voor houdt. Niet echt een goede marketing strategie voor je imago lijkt mij !!

Beetje kort door de bocht, de laatste tijd heb je geen officiele berichten gehoord met de status. Het enige wat je kan zien is dat er wat veranderd schijnt te zijn met de benaming van de toko die het product op de markt gaat brengen. Keb ook gezien dat de domeinnamen op een andere eigenaar gezet zijn. Dus er zijn wel veranderingen gaande. (keb zelf indertijd die dingen geregged) dus af en toe en whois .. mwoa .. ;-)Anoniem: 338236 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 19:38:
Tja, hoe dan ook... het blijft schofterig dat een fabrikant/leverancier potentiële klanten op deze manier een vis voor houdt. Niet echt een goede marketing strategie voor je imago lijkt mij !!
en wellicht is 'silence' hier key want er is al tevaak enthousiast geroepen dat er iets zou komen en ook daar leert men van. Ik denk dat pas wanneer het eerste product in de doos klaar staat om te verschepen er wat gedaan wordt.
"Ik kan tweeten terwijl ik televisie kijk"... aldus de site van Yuixx.com
nou... zonder Yuixx wordt dat knap lastig... dus wat nou 'kort door de bocht'? De site Yuixx.com presenteert een apparaat dat niet bestaat....wie houdt wie voor de gek?
maar ach... dat is slechts mijn mening. Ik hoop oprecht dat de Yuixx een dezer dagen op de plank verschijnt (inclusief DVB-C). Tot op heden heb ik geen alternatief gevonden voor een out of the box apparaat die kan wat de Yuixx kan (moet gaan kunnen).
nou... zonder Yuixx wordt dat knap lastig... dus wat nou 'kort door de bocht'? De site Yuixx.com presenteert een apparaat dat niet bestaat....wie houdt wie voor de gek?
maar ach... dat is slechts mijn mening. Ik hoop oprecht dat de Yuixx een dezer dagen op de plank verschijnt (inclusief DVB-C). Tot op heden heb ik geen alternatief gevonden voor een out of the box apparaat die kan wat de Yuixx kan (moet gaan kunnen).
Eind december 2010 werd niet gehaald. Januari 2011 ging voorbij zonder levering van de YuiXX en nu gaat februari 2011 ook weer de geschiedenis in als een maand waarin de YuiXX nog steeds niet verkrijgbaar was. Wat zal er nu weer aan de hand zijn?
Het laatste en enige persbericht op de "Nieuws" pagina van de YuiXX website dateert alweer van 30 augustus 2010. Vreemd dat al die andere persberichten met aankondigingen van de YuiXX introducties verdwenen zijn. Ook is het natuurlijk opmerkelijk te noemen dat men op de YuiXX website nog steeds niet kan aankondigen wanneer het apparaat nu wel in de winkels zal liggen. Als ze dat na een kleine twee jaar van introduceren nu nog steeds niet met zekerheid kunnen zeggen dan zal het nog wel de nodige maanden gaan duren.
Wat is er eigenlijk gebeurd met de klanten die op basis van voorinschrijving op de YuiXX website zo'n apparaat besteld hebben? Die webpagina's vind ik ook niet meer terug.
Het laatste en enige persbericht op de "Nieuws" pagina van de YuiXX website dateert alweer van 30 augustus 2010. Vreemd dat al die andere persberichten met aankondigingen van de YuiXX introducties verdwenen zijn. Ook is het natuurlijk opmerkelijk te noemen dat men op de YuiXX website nog steeds niet kan aankondigen wanneer het apparaat nu wel in de winkels zal liggen. Als ze dat na een kleine twee jaar van introduceren nu nog steeds niet met zekerheid kunnen zeggen dan zal het nog wel de nodige maanden gaan duren.
Wat is er eigenlijk gebeurd met de klanten die op basis van voorinschrijving op de YuiXX website zo'n apparaat besteld hebben? Die webpagina's vind ik ook niet meer terug.
Ik had er destijds een bij Dynabyte besteld en tot op de dag van vandaag nog niets over gehoord. Ik was wel zo verstandig om voor afhalen te kiezen en bij afhalen te betalen.
En maar wachten... Nu is ook de AC-Ryan Fluxx uitgesteld tot 1 juli (volgens de site van informatique).
Het is een trend aan het worden, een product presenteren dat voorlopig nog niet verkrijgbaar is.
Het is een trend aan het worden, een product presenteren dat voorlopig nog niet verkrijgbaar is.
Deze tekst niet lezen !
Hoezo trend aan het worden?
Volgens mij gebeurt dat regelmatig hoor
Maar de markt van mediaspelers is nu in een stroomversnelling gekomen dus leveranciers struikelen zo'n beetje over elkaars persberichten welke mooie producten er waarschijnlijk "binnenkort" aan gaan komen.
Ik wacht nog even af tot ik de Xtreamer Ultra kan testen.... Kan ik de tijd overbruggen tot er weer een "echte" nieuwe generatie producten opstaat
Volgens mij gebeurt dat regelmatig hoor
Maar de markt van mediaspelers is nu in een stroomversnelling gekomen dus leveranciers struikelen zo'n beetje over elkaars persberichten welke mooie producten er waarschijnlijk "binnenkort" aan gaan komen.
Ik wacht nog even af tot ik de Xtreamer Ultra kan testen.... Kan ik de tijd overbruggen tot er weer een "echte" nieuwe generatie producten opstaat
Yuixx klinkt als "joeks". Hij had dus eigenlijk tijdens de carnaval uit moeten komen.xburchartz schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:51:
Mooie toevoeging voor in het synoniemenwoordenboek:
Naja, volgend jaar weer een kans.