Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
knny schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 16:36:
hier een Yuixx presentatie, zou het dan eindelijk zover zijn dat we deze speler mogen verwachten?
Ik kan niet zeggen dat ik nu erg onder de indruk was. Honderd en één keer uitgesteld en nog hebben ze eigenlijk nauwelijks iets te tonen. Belangrijkste innovatie lijkt te zijn dat je content mee kan laten schalen als je nog iets anders op het scherm toont. Verder blijft Conceptronic volharden in aanprijzen van features die er bij introductie niet op zullen zitten en waarvan het maar de vraag is of ze ooit zullen komen. Neigt naar opzettelijke misleiding van de potentiële klanten.

Op de eigen website stellen ze het volgende:
Midden 2010 ondersteunt de YuiXX diverse middleware zoals Nagra, Conax & IrDeto, zodat consumenten hun smart card kunnen gebruiken van de bestaande set top boxen en hiermee meer functionaliteit hebben om te genieten van een unieke, alles-in-een, TV ervaring!
We leven nu midden 2010 en nog steeds kan de persoon die namens Conceptronic aan het filmpje deelnam niet concreet maken voor welke providers er nu ondersteuning zal komen, laat staan dat de YuiXX al iets ondersteunt. Zullen ze bij YuiXX ook een garantie af gaan geven dat de kopers hun apparaat mogen teruggeven als ze al die beloofde features uiteindelijk toch niet gaan waarmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
De functie die mij zou kunnen overhalen om mijn CFULLHDMAi in te ruilen voor een YUIXX zou DVB-C ondersteuning voor Ziggo zijn incl. opnamemogelijkheid. Wel jammer dat ik dan weer een extra afstandsbediening nodig zou hebben om TV te kijken (nu via Alpacrypt in Sony Bravia)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is weer een stukje geschreven over de YuiXX:

http://www.molblog.nl/ber...xx-een-multimedia-all-in/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

zucht.... we wachten het weer allemaal af....

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3bouw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-11-2021
Wakker worden......
Er is nieuws op de Yuixx website.
Men heeft een stand op de IBC van 10-14 september.
Dus tot die tijd nog niets in de winkel natuurlijk. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De productie is nog niet gestart, omdat de software nog niet af is.
Dit heb ik vernomen van een bron binnen de hardwarefabrikant van Metrological, die overigens al in februari kond produceren.
De dvb-t en dvb-c modules zitten nu in de kwalificatiefase.
De dvb-s module(s) zijn nog niet zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:O :Z :O .. anders wachten we toch gewoon effe... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-07 12:44
misschien ligt ie deze keer wel voor de kerst in de winkel :9 :9 :9

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49

rally

Deyterra Consultancy

Kerst 2012 dan zeker....

http://www.deyterra.com

Verwijderd

Samsung BD-C8200 of Yuixx... tja...

plus van yuixx is wellicht de dual tuner (als ie erin komt)...
plus van de BD-C8200 is de Blu-Ray...

oja, en de samsung is leverbaar. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

Conceptronic... you lose...

na meer dan een jaar gewacht te hebben op de Yuixx heb ik de keus gemaakt om voor de Med8er (mediaplayer) te gaan (nieuwe chipset DD+)

Wederom een klant verloren,echt dom van ze.

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:29

Goku33

Ownage!

Idd spanx, kan niet anders dan dat dit bedrijf enorm veel potentiële klanten verliest door dit complete gebrek aan informatie. Ik wil over uiterlijk 2 maanden een mediaplayer aanschaffen, en het lijkt er steeds meer op dat dit geen Yuixx zal gaan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Het lijkt erop dat de nieuwe Dune HD Max ook een interessante concurrent van de YuiXX gaat worden:

Afbeeldingslocatie: http://dune-hd.com/uploads/posts/2010-08/thumbs/1281708141_dune_hd_max_front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dune-hd.com/uploads/posts/2010-08/thumbs/1282062556_dune_hd_max_back.jpg
One of the main features that distinguishes this media player from its direct competitors is its special compartment for extension boards. The compartment is located behind a panel at the rear of the media player. Up to 2 boards can be installed simultaneously. Extension boards for DVB-T/T2, DVB-S/S2, and DVB-C (terrestrial, satellite and cable TV) will be available shortly. Some of them will also include a slot for CAM cards which will allow to watch encrypted TV channels.
http://dune-hd.com/news/143-dune-hd-max.html

Verwijderd

Sounds interesting, ware het niet dat ie vast ook weer duur gaat worden vanwege die BR-speler erin.
Het zou mooi zijn als ze ook een BR-loze player erbij leveren.

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Volgens MPCClub wordt het een modulair systeem.
Dus je kunt zelf kiezen welke componenten je er in wilt hebben.

Overigens gaat het system board "upgradable" worden. Dus als er een nieuwe versie uitkomt, dan kun je naar een servicepunt om deze te laten vervangen voor de nieuwere/betere versie tegen lagere kosten dan een geheel nieuw apparaat te kopen.

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:44
Ik ga op 10sept ff een kijkje nemen op de IBC,

Als het apparaat blijft overtuigen dan wacht ik wel tot hij uitkomt, zo niet dan ga ik meteen voor een andere media player. Het wachten heeft nu wel lang genoeg geduurt

• Goku33

Goku33

Ownage!

Die Dune wordt helaas 500 euro, maar ook wel mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubbig1979
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-03-2022
Deze Dune is zeker interessant! Wanneer komt deze op de markt? Als ze beide binnenkort uitkomen en ze doen aan de verwachting 'digitale HD Tuner/media player + blue ray' zal ik voor dat extra geld waarschijnlijk voor de Dune gaan.. Daar we nog steeds deze discussie hebben 'Yuixx u hebt u kans gehad, .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Huubbig1979 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:36:
Deze Dune is zeker interessant! Wanneer komt deze op de markt? Als ze beide binnenkort uitkomen en ze doen aan de verwachting 'digitale HD Tuner/media player + blue ray' zal ik voor dat extra geld waarschijnlijk voor de Dune gaan.. Daar we nog steeds deze discussie hebben 'Yuixx u hebt u kans gehad, .....
september wordt er gezegt in de wandelgangen...
Ik heb de Dune Prime 3.0 en kan niets anders zeggen dat ik zeer postief over dit appraat ben.
Ik verwacht van de HD MAX eigenlijk ook niets anders.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Misschien wordt het lange wachten van de rest dan toch beloond!

Las namelijk het volgende op de site:
De bezoekers van de voorgaande editie van IBC kregen al een voorproefje van de YuiXX, een innovatieve hybride 2-way mediaspeler die gebruik maakt van Intel® CE mediaprocessor technologie en aangedreven wordt door het Metroconnnect besturingssysteem van Metrological. Dit media entertainment systeem wil gebruikers een verbeterde manier van tv-kijken bieden en zal door 2L Alliance op IBC 2010 officieel worden voorgesteld.

“Na de demonstratie in januari 2010 van een eerdere versie van de YuiXX op de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas, zijn we opgetogen dat we eindelijk ‘s werelds meest complete alles-in-een mediaspeler kunnen lanceren. We zijn zeer benieuwd naar de reactie van de markt. Tv-kijkers zullen ontdekken dat hun huidige televisie gemakkelijk geüpgrade kan worden van een passief toestel dat simpelweg analoge tv-kanalen uitzendt naar een veelzijdige tv, die een unieke interactieve ervaring biedt.” vertelt Gerben Romijn, CEO van 2L Alliance .

De YuiXX geeft een nieuwe dimensie aan de woonkamer, de unieke en vernieuwende mediaspeler brengt digitale tv, internettoepassingen (TV Widgets) en persoonlijke media en informatie, samen in één klein doosje. Het hart van de YuiXX is een Intel® Media Processor. Het is een perfect voorbeeld van naadloze integratie van internet en televisie wat geavanceerde grafische afbeeldingen, buitengewone beeldkwaliteit en home cinema geluidskwaliteit oplevert. Dankzij zijn vele jaren PC-ervaring, slaagde Intel erin om CE apparaten te voorzien van computerapplicaties en op die manier Full HD kwaliteit te combineren met snelle interactiviteit.

Dankzij het ruime en uit te breiden aanbod verschillende internettoepassingen geschikt voor tv, heeft de kijker volledige controle over zowel de tv-set zelf als wat er op het scherm verschijnt. De YuiXX maakt de weg vrij voor content op maat met bijvoorbeeld tv-kanalen, video on demand-diensten, sociale netwerken, games, online winkelen en nog veel meer met slechts een afstandsbediening.

De YuiXX geeft bovendien media service operators de kans om hun home entertainment services uit te breiden voor hun huidige klanten. Tv-kijkers kunnen tegelijkertijd toegang krijgen tot een uitgebreid aanbod vernieuwende online multimediasupplementen en tegelijkertijd gewone televisie kijken.

Ben benieuwd wat jullie bevindingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-05-2017
mpfan schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:43:

...
Lijkt mij vooralsnog een erg commerciëel verhaaltje, waarin veel wordt beloofd. Ik krijg hierdoor nog niet de indruk dat er nu concreet geleverd gaat worden. Maar laten we hopen dat ik het mis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mpfan schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:43:

----
ik blijf toch nieuwsgierig naar die Yuixx... Mpfan, op welke site stond dat eigenlijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Is hij ondertussen al verkrijgbaar dan? Ze blijven bij Conceptronic die YuiXX maar introduceren op diverse beurzen. We zijn al weer een kleine 13 weken verder t.o.v. de "introductie" die op 9 juni op een beurs werd gedaan en waarbij werd aangegeven dat de YuiXX over een "paar weken" in Nederland in de winkels zou liggen. Een vreemd concept van tijd houden ze er op na daar bij Conceptronic. Zo langzamerhand worden ze aan alle kanten ingehaald door andere fabrikanten en ook bevatten nieuwe TV's tegenwoordig een groot deel van die "unieke" functionaliteit van de YuiXX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynst2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-09-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:22:
[...]

ik blijf toch nieuwsgierig naar die Yuixx... Mpfan, op welke site stond dat eigenlijk??
http://www.yuixx.com/site...aspx?tabindex=1&tabid=200

onder 'Persberichten' en dan '30-8-2010 “Hoe veelzijdig is uw TV?” '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 20:17
En toen was het bekeken >:)

_/-\o_ LG HR550 _/-\o_

Zie hier: http://nl.hardware.info/n...s-in-een-settopbox-van-lg

ENDEX voor "de" Yuixx! :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Zal vergelijkbaar zijn met de Samsung BD-C8200 en BD-C8500. Deze spelers kunnen veel maar als mediaspeler komen nog niet goed uit de verf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3bouw
Ook voor LG geldt natuurlijk : Eerst zien dan geloven !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-07 12:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
a3bouw schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 11:30:
[...]

Ook voor LG geldt natuurlijk : Eerst zien dan geloven !!!
Helemaal waar! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3bouw
De IBC 2010 is in volle gang.
Zijn er al Yuixx geinteresseerden geweest die er geweest zijn en daar op dit forum iets over kunnen zeggen.
Leveringsinfo bijvoorbeeld, of Ziggo ondersteuning (Te mooi om waar te zijn...)

Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

a3bouw schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:24:
De IBC 2010 is in volle gang.
Zijn er al Yuixx geinteresseerden geweest die er geweest zijn en daar op dit forum iets over kunnen zeggen.
Leveringsinfo bijvoorbeeld, of Ziggo ondersteuning (Te mooi om waar te zijn...)

Ben benieuwd...
YouTube: Pimp your TV! Intel SmartTV concept gives television a new future
vanaf 3:35. Ze staan er wel maar er wordt weinig onthuld.
YouTube: Softkinetic Studios game running on Yuixx set-top-box

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2010 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
Ondertussen op de IDF zijn de volgende spelers al aangekondigd.

http://nl.hardware.info/n...edia-center-op-ce4100-soc

Kan je nu net zo goed wachten op de CE4100 want over de YUIXX is nog niks naar buiten gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Laatst online: 22-03-2024
Greekmaster schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:43:
Ondertussen op de IDF zijn de volgende spelers al aangekondigd.

http://nl.hardware.info/n...edia-center-op-ce4100-soc

Kan je nu net zo goed wachten op de CE4100 want over de YUIXX is nog niks naar buiten gekomen
Kijk, DAT is pas echt interessant. Een complete en kant en klare WinMediacenter oplossing voor onder de 300 euro, alleen nog maar hopen dat er ook DVB-C tuners in gaan kunnen met CI of softCAM.

Exit Yuixx inderdaad als dat niet allang zo was, verouderde technologie inmiddels dus al weer.

EDIT: Beter lezen ;)
Beide apparaten werkten nu nog met extern via USB-aangesloten tuners, maar zullen ook met interne tuners op de markt komen.
Beter! Zou geweldig zijn als ik gewoon mijn Anysee E30TC bv er aan kan hangen.

[ Voor 16% gewijzigd door xahmol op 14-09-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het ligt redelijk in de lijn der verwachting dat we niets gaan horen ook..of weer een hoop blablabla maar weinig concreets.

Als ik voor het weekend geen uitsluitsel heb over datum,prijs en functionaliteit dan houd het op ook, dan mogen ze m houden al willen ze geld toegeven.Heb de aanschaf voor een mp uitgesteld al die tijd voor die yuixx, had geen haast nieuwe tv was er nog niet, maar nu wordt het echt tijd.

Hopelijk komt de Animo Freedom snel op de markt (slickdesign!) of het nieuwe Dunespul en anders eerst maar een goedkoop Realtek dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van hardware.info

"Nee nog niet. Ik heb de ontwikkelaars van de Yuixx gisteren gesproken op de beurs en die vertelden me dat helaas nog wat tegenslagen hebben gehad tijdens het testen van de software.

Vermoedelijke lancering is nu eind oktober. (Met de nadruk op vermoedelijk)

De Yuixx heeft in de tussentijd wel wat interessante extra features gekregen, waar ik nu nog niet op in kan gaan."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:04:
van hardware.info

"Nee nog niet. Ik heb de ontwikkelaars van de Yuixx gisteren gesproken op de beurs en die vertelden me dat helaas nog wat tegenslagen hebben gehad tijdens het testen van de software.

Vermoedelijke lancering is nu eind oktober. (Met de nadruk op vermoedelijk)

De Yuixx heeft in de tussentijd wel wat interessante extra features gekregen, waar ik nu nog niet op in kan gaan."
Heerlijk weer een nieuwe wortel voor je neus.
Ik wijk wel uit naar een van de ander oplossingen op basis van de CE4100 soc oplossingen die ws nog eens OS zijn ook. Het heeft lang genoeg geduurt, dan gaat dit fout, dan dat, het resultaat is immer gelijk: over een paar maanden is ie er met een paar leuke extra features. Anders hadden ze alvast een beperkte versie neergezet die later te updaten is, niet heel vreemd in deze markt...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schokkend!

Toch te hopen voor ze dat als dat ding dan eindelijk op de markt komt, augustus 2011, de nodige hardwareupdates zijn gedaan of m voor 180,- wegdoen want denk niet dat de prijs veel langer verantwoord is zodra de concurrentie tig 4100 spelers de markt opslingert

jammer jammer jammer, had dit NL product graag een kans gegeven maar helaas...

Conceptronic Yuixx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
Nee, niet zo veel emoticons posten...

[ Voor 92% gewijzigd door FeaR op 24-10-2010 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo denk ik er ook over
Er komen nu meerdere concurrenten aan. Is er eentje die je bevalt en te koop...niet wachten.
Zelfs als het uitkomt moet je je afvragen hoe snel ze zullen zijn met de updates.

• a3bouw
Zoals al eerder gezegd, er kunnen zoveel aankondigen zijn als je wilt met nieuwe processors, met allemaal fantastische specs, zolang er geen apparaat in de schappen staat, valt er weinig te kiezen en kopen.

Het is supervervelend dat Conceptronic steeds blijft uitstellen, maar er is momenteel geen leverbaar alternatief.
Dus blijf ik bij mijn huidige mediaspeler, de CFULLHDMA.

Zodra er een alternatief voor de Yuixx op de markt komt en dus ook leverbaar is, zal ik die uiteraard serieus bekijken. Zolang dat alternatief er niet echt is, kan ik niet meer doen dan afwachten.

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 08:00

cue

Kan dit topic niet gewoon dicht? Inmiddels weten we toch allemaal wel dat na al meer dan een jaar lang speculeren die Yuixx er echt niet meer gaat komen... Mocht hij er in 2020 toch zijn dan kan er misschien weer een topic open voor ze :D.

Wat een stelletje prutsers...

Ik ben inmiddels erg tevreden met mij playonHD mini. Ik gebruik deze nu tot ik een goede all in one oplossing zie verschijnen. Voor die 85,- heb ik er al veel plezier van :).

[ Voor 24% gewijzigd door cue op 15-09-2010 10:52 ]

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Wellicht kunnen we het topic hernoemen naar :
De ultiemen mediaspeler & DVB recorder?

Ik ben namelijk wel benieuwd naar wat ervaringen/kennis van anderen. De markt lijkt nu namelijk "lost" te komen met diverse oplossingen.
HDI heeft bijv. met de Max aangekondigd ook DVB modules te gaan ondersteunen (S en T zeker, C is nog onzeker). Helaas is dat apparaat op dit moment MEGA duur.
Maar ik zou er redelijk wat voor over hebben om een apparaat minder onder de TV te hebben.

• Greekmaster
Nog wat nieuws van de IDF

"Tijdens IDF spraken we met Metrological, het Rotterdamde bedrijf dat verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van de Yuixx. Zij wisten ons te melden dat ze het verschil tussen de CE3100 en CE4100 vrij beperkt vonden, ondermeer omdat de bus tussen CPU en GPU zo beperkt blijkt dat de snellere 3D-rendering van de CE4100 bijna niet goed te gebruiken is. Ze hebben inmiddels de eerste experimenten met de CE4200 gedaan en zijn daar juist erg enthousiast over. Volgens Metrological biedt de CE4200 ondermeer de mogelijkheid om mediaspelers beter geschikt te maken voor 3D-games, maar ook zijn mooiere gebruiksinterfaces mogelijk"

Ik zou ook ptrecies hetzelfde zeggen over de CE4100 als ik zelf een CE3100 zou hebben. Ik neem aan dat de volgende Yuixx wel even op zich laat wachten tot de CE4200 uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Volgens is het grootste verschil tussen de CE3100 en CE4100 het prestatieverschil in de CPU waardoor 2 1080P streams simultaan mogelijk moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Correct, maar het maakt ook complexere/mooiere interfaces mogelijk omdat er meer grafische rekenkracht voor beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat voegt dit toe aan het topic?

[ Voor 80% gewijzigd door FeaR op 26-09-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Dit ding wordt niks meer? Inmiddels verouderde Intel 3100 chip, prijs van 300euro, release op zijn vroegst in december, totale radiostilte van Conceptronic...
De concurrentie rent dit apparaat voorbij en ik vrees dat men weinig terug gaat zien van de investeringen die gedaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Als je de Big Picture bekijkt zijn er heus wel voordelen te behalen voor ons door Conceptronics falen.
Andere maatschapijen horen ook dat de Yiuxx er aan komt en wat die zal kunnen gaan doen en daardoor gaan ze als een dolle innoveren om niet achteraan te moeten staan.
Dan blijkt de Yiuxx erg vertraagd te zijn, maar het voorwaartse momentum voor de sector is er al.

Neem je de Yiuxx niet, zijn er binnenkort zat andere die hetzelfde kunnen die WEL beschikbaar zijn.

Every cloud... ;)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Iedereen heeft het hier over de concurrentie die de Yuixx voorbij raast, maar toon mij nu eens een mediaspeler die de volgende combo heeft:

- DVB-T twin tuner (of mogelijkheid hiertoe)
- Ondersteuning voor Digitenne smartcard (of mogelijkheid hiertoe)
- DLNA ondersteuning
- HDMI
- NAS

Ik heb er nog niet één kunnen vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

AmonTobin schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 18:50:
Iedereen heeft het hier over de concurrentie die de Yuixx voorbij raast, maar toon mij nu eens een mediaspeler die de volgende combo heeft:

- DVB-T twin tuner (of mogelijkheid hiertoe)
- Ondersteuning voor Digitenne smartcard (of mogelijkheid hiertoe)
- DLNA ondersteuning
- HDMI
- NAS

Ik heb er nog niet één kunnen vinden..
Toon ons een Yuixx die dat kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
pelican schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:22:
[...]

Toon ons een Yuixx die dat kan :+
Hah! Touché! :P

Maar toch, de Yuixx is de enige mediaplayer die aan mijn wensen voldoet zijnde een 'compleet alles-in-één' oplossing. Toch wel de moeite waard om hoop te blijven houden in de uiteindelijke release van dit product.

*fingers crossed*

[ Voor 0% gewijzigd door AmonTobin op 06-10-2010 19:49 . Reden: Zeg ik lekker niet.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Ik heb geen hoop meer als het Conceptronic betreft. Het bedrijf en de support lijkt volledig op zijn gat te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3bouw
Zolang er geen andere speler is die minstens hetzelfde kan bieden als Conceptronic met de Yuixx zijn er weinig andere keuzes lijkt mij, dan gewoon afwachten.
Ik gebruik momenteel tot volle tevredenheid de CFULLHDMA en wacht gewoon af wat er ECHT beschikbaar komt en voldoet aan de eisen die ik stel aan een nieuwe speler.
Voorlopig is er nog geen leverbaar alternatief.
Natuurlijk blundert Conceptronic door al ruim een jaar weinig tot niets mede te delen.
Maar dat zijn marketing keuzes. Zegt niets over de uiteindelijke kwaliteit van het product.
En daar zullen ze uiteindelijk toch op beoordeeld moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
a3bouw schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:16:
Zolang er geen andere speler is die minstens hetzelfde kan bieden als Conceptronic met de Yuixx zijn er weinig andere keuzes lijkt mij, dan gewoon afwachten.
Ik heb het idee dat Dune met de HD Max wel vergelijkbaar is qua specificaties. Deze speler is inmmiddels leverbaar. HDI heeft met Dune al wel een behoorlijke reputatie opgebouwd en geeft mij meer vertrouwen dan Conceptronic met de Yuixx.

http://dune-hd.com/hd_players/135-dune-hd-max.html

Aardig is dat je als gebruiker kan stemmen op fuctionaliteit die door HDI in volgende releases moet worden toegevoegd of verbeterd.

Enig nadeel van de Dune HD Max is dat deze fors duurder is dan de Yuixx. En ook niet onbelangrijk de onzekerheid van de aangekondigde mogelijkheid om een CI(+?) tuner in te bouwen. Eerst zien dan geloven. Ik wacht met de aanschaf tot deze uitbreiding daadwerkelijk leverbaar is.

Onderstaande info komt van Hardware.Info:
http://nl.hardware.info/r...n-pro-preview-dune-hd-max
De speler moet 499 euro gaan kosten en heeft óók ruimte voor tot twee optionele tuners. Net als bij de HD Smart worden DVB-T/T2, DVB-S/S2 en DVB-C ondersteund, alsmede een CAM-slot voor bekijken van gecodeerde tv-kanalen. Of CI+ wordt ondersteund was nog niet duidelijk, maar ligt in de lijn der verwachting.

[ Voor 25% gewijzigd door XtratT op 07-10-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubbig1979
Juist de HD DUNE MAX zie ik ook wel zitten en inderdaad even afwachten of die CI+ module er komt. Als die CI+ module een zekerhied is ga ik allicht tot aanschaf over. Mooi een kastje onder de tv, een afstandsbediening voor mediaplayer, blue/dvd speler en 'top of the bill' HD Digitale Televisie van Ziggo!!

Er zijn helaas nog weinig revieuws mbt DUNE MAX, nog maar even geduld.
Efin als je op de YUIXX hebt moeten wachten,,,,, wie weet..

[ Voor 3% gewijzigd door Huubbig1979 op 07-10-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Hmm...
Blu-ray playback: Blu-ray menu, BD-J, BonusView, BD-Live – for both Blu-ray discs (retail and user-authored) and full Blu-ray structures (Blu-ray-ISO, BDMV) played from HDD and network
Ik lees het hier niet exact, maar kan hij nu BR menu's afspelen vanuit ISO's en file structure (folders via netwerk) of enkel van de BR schijfjes??

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Huubbig1979 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:25:
Juist de HD DUNE MAX zie ik ook wel zitten en inderdaad even afwachten of die CI+ module er komt. Als die CI+ module een zekerhied is ga ik allicht tot aanschaf over. Mooi een kastje onder de tv, een afstandsbediening voor mediaplayer, blue/dvd speler en 'top of the bill' HD Digitale Televisie van Ziggo!!

Er zijn helaas nog weinig revieuws mbt DUNE MAX, nog maar even geduld.
Efin als je op de YUIXX hebt moeten wachten,,,,, wie weet..
De CI modules werken ook nog altijd in apparaten die geen CI+ ondersteunen (oudere TV's bijvoorbeeld). Ik gok er op dat je in de Dune ook gewoon een CI-module kun stoppen (Alphacrypt)

[ Voor 0% gewijzigd door Athome op 08-10-2010 03:44 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
Athome schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 03:44:
[...]
De CI modules werken ook nog altijd in apparaten die geen CI+ ondersteunen (oudere TV's bijvoorbeeld). Ik gok er op dat je in de Dune ook gewoon een CI-module kun stoppen (Alphacrypt)
Voor zover ik het begrijp moet je dan nog wel eerst een tuner in de Dune prikken (DVB-C, DVB-T of DVB-S), Deze zou optioneel beschikbaar komen, maar wordt nog niet aangeboden. De CI-module (CAM) zorgt alleen voor de decryptie.

Informatique schrijft:
TV kijken/opnemen:
Door middel van twee uitbreidbare sloten voor DVB-T/T2, DVB-S/S2 en DVB-C tuners (apart verkrijgbaar**) kunt u de functies van de HDI Dune HD Max nog verder uitbreiden. Zo kunt met deze tuners al uw (digitale) TV zenders eenvoudig bekijken en/of opnemen, zonder dat u daar andere apparaten voor nodig heeft.

Goed nieuws en slecht nieuws dus. Het slechte nieuws is dat hij daarmee nog duurder uit zal vallen. ;(

[ Voor 32% gewijzigd door XtratT op 08-10-2010 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
Omdat ik dit YuiXX topic niet verder wil "vervuilen" met opmerkingen/vragen over de Dune HD MAX, heb ik mijn vraag naar informatie over de DVB-C tuner gesteld in het Dune Topic:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubbig1979
Voor wie het nog niet heeft gezien. Filmpje over Dune MAX, maar ook wordt YUIXX nog even besproken. Volgens die jongen - zegt gesproken te hebben met Conceptronic- komt ie er aan... ??

http://www.gamekings.tv/videos/hardwarewoensdag-dune-hd-max/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Tja, ik wil het nog steeds heel graag geloven, maar Conceptronic heeft nu echt al zooo vaak gezegd dat hij er nu écht aan zit te komen... en vooralsnog is er nog steeds niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
Dit soort posts met een overvloed aan emoticons is niet nodig.

[ Voor 92% gewijzigd door FeaR op 24-10-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb het wachten even "opgeschort". Mijn HDX 1000 en 900 staan in de verkoop en heb er twee PCH's A-200 voor terug gekocht (die zijn namelijk een stuk sneller/stabieler/mooier dan de HDX'en).

Dan kan ik het even uitzingen tot volgend jaar januari/februari. Wellicht dat er dan meer duidelijkheid is m.b.t. de Yuixx (right) of de Dune HDI Max (d.w.z. of er DVB-C modules beschikbaar komen die werken i.c.m. Ziggo)... of wellicht dat er een andere partij in het gat springt.

De Samsung heeft me namelijk niet overtuigd. Veel content speelt die niet af, dus het is eigenlijk een digitale decoder met een media player pretenties. En dat is niet waar ik op zoek naar ben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
dspijkers schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 20:19:
[MBR]Dit soort posts met een overvloed aan emoticons is niet nodig.[/]
Toch jammer dat een (goede) grap niet kan!

Iets wat totalitair. Sorry hoor _/-\o_

Denk je wat leven in de brouwerij te brengen (ten koste van DE GEWELDIGE Yuixx) wordt je gewoon gewist :(

Blijft feit dat ze er bij Conceptronic een PR puinhoop van maken!

Ik ga weer verder met :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubbig1979
Over 'het gat' gesproken iemand enig idee of er binnenkort iets te verwachten is op het gebied van mediaspeler/digitale tv tuner combinatie.. iets met de nieuwe proc. ce41/4200 bijvoorbeeld??
Of een HTPC - de ASrock Vison 3d bijvoorbeeld - in combinatie met Anysee E30 Combo Plus setje. Zou dat werken? Iemand idee? De Dune Max schijnt ook nog niet optimaal te werken als ik de forums zo lees.
De yuiix moet nu maar gewoon uitkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Komt niet meer. Waarom? Momentum is al bijna een jaar voorbij.
En dat voor een topic-starter.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edgarz schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:44:
Komt niet meer. Waarom? Momentum is al bijna een jaar voorbij.
En dat voor een topic-starter.....
http://www.yuixx.com/

-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:30
zal het dan toch ....

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
Ik weet niet precies waar je op doelt maar die "flyer", als de website opend, is inmiddels ook alweer HEEEEEEEEEEEEEEEEL oud :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en als de yuixx er dan komt (???) hoop ik niet dat de betrouwbaarheid gelijk is aan de communicatie van dit bedrijf....
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huubbig1979 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:30:
Over 'het gat' gesproken iemand enig idee of er binnenkort iets te verwachten is op het gebied van mediaspeler/digitale tv tuner combinatie.. iets met de nieuwe proc. ce41/4200 bijvoorbeeld??
Of een HTPC - de ASrock Vison 3d bijvoorbeeld - in combinatie met Anysee E30 Combo Plus setje. Zou dat werken? Iemand idee? De Dune Max schijnt ook nog niet optimaal te werken als ik de forums zo lees.
De yuiix moet nu maar gewoon uitkomen...
Ik heb lang genoeg gewacht..ik heb de boxee box besteld met de intel 4100 chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 22:29:
[...]

Ik heb lang genoeg gewacht..ik heb de boxee box besteld met de intel 4100 chip
Ik hoop voor je dat je de goede keuze hebt gemaakt.. De Logitech Revue, met de CE 4100 chip wordt volledig de grond in geboord in de US op dit moment (http://forums.logitech.com/t5/Revue/bd-p/revue). Ook de nieuwe player van Sony met de 4100 wordt niet echt juichend ontvangen (http://technolog.msnbc.ms...-only-half-baked#comments) en (http://reviewhorizon.com/2010/10/sony-google-tv-review/). Belangrijkste redenen zijn speelt niks af en het product is niet af... Dus ik hoop voor je dat het niet aan de chip ligt, maar aan slechte implementatie van Logitech en Sony...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:18:
[...]

Ik hoop voor je dat je de goede keuze hebt gemaakt.. De Logitech Revue, met de CE 4100 chip wordt volledig de grond in geboord in de US op dit moment (http://forums.logitech.com/t5/Revue/bd-p/revue). Ook de nieuwe player van Sony met de 4100 wordt niet echt juichend ontvangen (http://technolog.msnbc.ms...-only-half-baked#comments) en (http://reviewhorizon.com/2010/10/sony-google-tv-review/). Belangrijkste redenen zijn speelt niks af en het product is niet af... Dus ik hoop voor je dat het niet aan de chip ligt, maar aan slechte implementatie van Logitech en Sony...
Ach, heb deze bij bol.com besteld met acceptgiro, indien de boxee niet aan mijn verwachtingen voldoet,gaat deze direct terug.
Volgens de specs.moet deze alles kunnen afspelen,incl ondertiteling en speciaal gebouwd voor hd.
We wachten rustig af,ik heb begrepen dat de dune max hd ook nog niet 100% werkt,dus de keus wordt er niet makkelijker op.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ach, heb deze bij bol.con besteld
Pas op hoor met die oplichters ;) (geintje)

Effe weer OT, ik kan nog steeds niet vinden of de Yiuxx (of enig andere speler die op het punt staat uit te komen) BR menu's kan weergeven of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Kijk eens naar de Dune

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:37:
[...]

Pas op hoor met die oplichters ;) (geintje)

Effe weer OT, ik kan nog steeds niet vinden of de Yiuxx (of enig andere speler die op het punt staat uit te komen) BR menu's kan weergeven of niet...
Volgens bol.com aflevering 1 nov. , 6 nov. nog niks ontvangen, weer uitgesteld,net als de yuixx,heb de boxee geannuleerd.
Heb nu de Dune hd Max, deze is vervangen voor de cfullhdma, wat een verademing. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:43

zeroday

There is no alternative!

laat ik na maanden weer eens iets over de YuiXX schrijven ..

http://www.aroundmyroom.com/2010/11/12/yuixx-info-2/

Enjoy!

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:26
Nou t zou mij benieuwen :), heb (nog) geen Dune HD Max gekocht, dus nog eventjes afwachten :D

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
zeroday schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 22:18:

Enjoy!
Ach, mijn als alternatief aangekochte A200 doet het prima en de mogelijke Ziggo module mis ik niet want ik ga onverwachts naar een UPC-gebied. Jammer van de widgets maar aangezien ik de machine toch niet voor Kerst (2010) in de winkel zie liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers

Enjoy!
Het "KLINKT" natuurlijk allemaal erg mooi, maar...........................
We wachten nu al zoooooooooooooooooo lang. Het KAN gewoon niet goed zijn dat een bedrijf zoveel ophef maakt over een "nieuw" product en dan vervolgens 1 jaar een soort van radio stilte hanteer (omdat ze het niet kunnen waar maken (?) ).
Ik was (ooit) echt super enthousiast over dit Nederlandse "feestje" . Nu ga ik zeker mijn vingers niet branden wanneer dit product wel leverbaar wordt.
Eerst maar eens even wat maandjes wachten op reviews en het "uitfaseren" van de kinderziektes.
Die maanden gaan lukken (1. Ik heb al een aantal andere spelers gekocht nu en 2. Ik heb al een jaar gewacht).
Het blijft zonde :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Het heeft er veel van weg dat Conceptronic nu met de cadeau maand in het verschiet weer probeert om wat aandacht te trekken voor de YuiXX in de hoop dat klanten toch nog even afzien van het aankopen van een ander merk mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ik moet zeggen dat dit stukje
So now to the YuiXX and the concept: do I like the Widget system?: in my personal opinion I still feel that the Widget part is too small for the screen to hold all info, but as I never have seen it working properly: I could be surprised. I hope they have listened to me.
mij enigzins doet vrezen voor de rest.

Ik ben nog steeds erg benieuwd naar de Yuixx ondanks dat ik nu al een half jaar, naar volle tevredenheid, een Dune 3.0 in huis heb staan. Ik verwacht niet dat de Yuixx veelzijdiger is in afspelen dan de Dune maar ik hoop dat de interface prettiger is (meer XMBC/Media Center-achtig). Al moet ik zeggen dat de Dune al een hele vooruitgang is t.o.v de Realtek-spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Athome schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 17:00:
Ik moet zeggen dat dit stukje
[...]
mij enigzins doet vrezen voor de rest.
dat wat je quote was en is mijn mening. Niet meer en niet minder.
Ik ben nog steeds erg benieuwd naar de Yuixx ondanks dat ik nu al een half jaar, naar volle tevredenheid, een Dune 3.0 in huis heb staan. Ik verwacht niet dat de Yuixx veelzijdiger is in afspelen dan de Dune maar ik hoop dat de interface prettiger is (meer XMBC/Media Center-achtig). Al moet ik zeggen dat de Dune al een hele vooruitgang is t.o.v de Realtek-spelers.
Ik had in het begin een heel mooi concept in gedachten, maar dat ging hem uiteindelijk niet worden..
Een van de redenen is dat belangrijke content partners in de TV wereld het gewoonweg niet willen toestaan om een 'overlay' over de content te leggen.

Goed en dan zijn er nog genoeg andere dingen waar je je druk over zou kunnen maken, maar de feitelijke beleving van de GUI kan je meedelen als je er mee gespeelt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3bouw
Wil je een mediaspeler, dan is er meer dan voldoende keus op de markt om HD content af te spelen.
Wil je meer, dan blijft de YUIXX, ondanks de lange wachttijd, toch interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
zeroday schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 21:06:
[...]

dat wat je quote was en is mijn mening. Niet meer en niet minder.
Ik weet dat het jouw mening is. Die mening is ergens op gebaseerd en aangezien je (zoals je zelf al aangeeft) mede-ontwikkelaar was van Yuixx, weet je heel goed waar je over praat. Vandaar mijn mening er over. Ontwikkelaars hebben over het algemeen hele mooie ideeën maar hogere bedrijfspolitiek heeft toch het uiteindelijke laatste woord en dat wil niet altijd zeggen dat het beste is voor het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Athome schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:02:
[...]

Ik weet dat het jouw mening is. Die mening is ergens op gebaseerd en aangezien je (zoals je zelf al aangeeft) mede-ontwikkelaar was van Yuixx, weet je heel goed waar je over praat. Vandaar mijn mening er over. Ontwikkelaars hebben over het algemeen hele mooie ideeën maar hogere bedrijfspolitiek heeft toch het uiteindelijke laatste woord en dat wil niet altijd zeggen dat het beste is voor het product.
tsja
nieuws: Boxee Box-bezitters klagen over nieuwe firmware
ik ben benieuwd hoe Boxee het met die content partners voor elkaar gaat krijgen (drm etc.. ) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Op dit moment zit ik zelf ook nog niet te wachten op een product als Boxee of Google TV. Laat de contentproviders (voornamelijk entertaimentindustrie volgens mij) maar eens leren luisteren naar de massa, i.p.v dan de boel door de strot blijven drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubbig1979
Allemaal leuk en aardig zo'n nieuwe site, maar ik kan nog steeds niet ondekken of en wanneer yuixx komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Om nog even weer in te haken.

Zeroday heeft aangegeven dat een reden voor de vertraging de overeenkomsten met contentleveranciers zou zijn en dan voornamelijk het DRM gedeelte.

Toen las ik het bericht op Nu.nl over Google TV en dan ga je (ik wel tenminste) toch wel wat begrip opbrengen voor de situatie en de keuzes die Conceptronic gemaakt m.b.t de lancering van de Yuixx

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Athome schreef op woensdag 24 november 2010 @ 18:46:
Om nog even weer in te haken.

Zeroday heeft aangegeven dat een reden voor de vertraging de overeenkomsten met contentleveranciers zou zijn en dan voornamelijk het DRM gedeelte.

Toen las ik het bericht op Nu.nl over Google TV en dan ga je (ik wel tenminste) toch wel wat begrip opbrengen voor de situatie en de keuzes die Conceptronic gemaakt m.b.t de lancering van de Yuixx
Dat is niet iets wat ik heb geschreven.
of hetgeen wat ik geschreven heb lees je anders dan dat ik bedoelt heb. ;-)

De vertraging heeft niets met overeenkomsten te maken want als je een concept bedenkt dan weet je wat je moet doen. Pas wanneer je met onverwachte dingen in aanraking komt dan krijg je vertraging. (en ik laat dus in het midden wat de redenen zijn/ zijn geweest).

Ik geef in mijn bericht alleen aan dat een Google TV en een Boxee Box een ander soort concept bedacht hebben waarin ze 'min of meer' de browser het werk willen laten doen om zo content te laten ontsluiten.

Zo kan webkit / firefox zonder problemen draaien op de Intel chip echter als dan een flash component niet stabiel draait moet je dan de browser wel releasen? Of je neemt crashes en traagheid voor lief? Of je besluit het niet te releasen .. en pas op een ander tijdstip.

Voor content partijen zijn mensen met een PC interessant maar daar ligt niet hun directe aandachtsgebied. Daar ligt niet direct de massa. (maar kan punt van discussie zijn).

Tuurlijk zullen ze hun content onsluiten voor de PC maar dan heb je het dan wel gehad. Anders wordt het als een Google TV of Boxee Box besluit om diezelfde content op de startpagina te zetten van de TV .. Dat is nu juist net iets waar content partijen de controle over willen hebben .. (of proberen te houden).

Dus wat krijg je dan: content partijen zien ineens dat content van een PC op de TV gezet wordt, zonder eigen controle, waar ligt nu het verdien model? ......
Dus daar zie je al die blokkades ineens en moet er een 'hack' volgen om de server van de content provider te foppen.

Wat moet er dan gebeuren: de Google TV en Boxee box mannen moeten met content partijen om de tafel .. en krijgen dan met regels te maken die ze ineens voor dilemma's stelt voor hun box / user interface etc.

En het zou zelfs zo kunnen zijn dat als de huidige box geen mogelijkheid tot DRM heeft (geen idee of Google TV / Boxee overweg kan met verschillende vormen van DRM) dan zeggen content partijen: kom maar terug als u een apparaat heeft die dat wel kan.

Wat dus de eerste generatie van een Google TV / Boxee Box een mooie dure mediaspeler maakt die nog verder ontwikkeld moet worden want tsja.. die Intel kan nou net met zijn gstreamer niet alles afspelen....
....

zoiets .... ;-)

[disclaimer: ik heb geen boxee box of google TV .. dus bovenstaande zijn mijn eigen veronderstellingen die helemaal verkeerd kunnen zijn]

Verwijderd

Beste Zeroday,

FF aanhakend op je theorie (waar ik voor een groot deel achter sta).. Als ik in de forums kijk, dan liggen alle sourcescodes open en bloot op straat van Boxee Box, incl. die van de Intel CE 4100, File updater, bootloader etc.

Ik mag er vanuit gaan dat geen enkele content partij hier dan instapt, want alle beveiliging ligt gewoon op straat! Als ze wel DRM willen toepassen, dan zal de chip meer beveiligd moeten worden en misschien kan dat alleen via een andere CE 4100 versie met beveiliging. Dat zou dat tevens kunnen betekenen dat de huidige Boxees in de markt deze upgrade niet kunnen krijgen en die services dus nooit beschikbaar zullen zijn.. Zou dat kunnen kloppen en hebben ze daarmee hun eigen glazen ingegooid?

Daarnaast, als blocken van content niet lukt, dan zou het kunnen zijn dat content partijen rechtzaken beginnen tegen het koppelen van content zonder toestemming? Dan kunnen features die juist de USPs waren verdwijnen en dat maakt de box een dure media player. het valt me op dat Google TV zwaar onder vuur ligt en Boxee niet, terwijl er dezelfde dingen gebeuren, nietwaar?

Ach, we zullen het wel zien of er in Nederland content partijen de boel blocken zoals de RTLs en SBSs mbt de uitzending gemist die er nu op staan, dan is wel meteen de toon gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:33:
Beste Zeroday,

FF aanhakend op je theorie (waar ik voor een groot deel achter sta).. Als ik in de forums kijk, dan liggen alle sourcescodes open en bloot op straat van Boxee Box, incl. die van de Intel CE 4100, File updater, bootloader etc.

Ik mag er vanuit gaan dat geen enkele content partij hier dan instapt, want alle beveiliging ligt gewoon op straat! Als ze wel DRM willen toepassen, dan zal de chip meer beveiligd moeten worden en misschien kan dat alleen via een andere CE 4100 versie met beveiliging. Dat zou dat tevens kunnen betekenen dat de huidige Boxees in de markt deze upgrade niet kunnen krijgen en die services dus nooit beschikbaar zullen zijn.. Zou dat kunnen kloppen en hebben ze daarmee hun eigen glazen ingegooid?
Ik denk dat bovenstaande kan kloppen en dat is dan ook een van de dingen waarvan ik zelf persoonlijk denk dat als dat zo zou zijn dat het gaat failen. Maar het zal Google TV aka Logitec/Sony of Boxee moeten zijn die kan vertellen of ze wel of geen DRM stuff ondersteunen via een secure wijze.
Daarnaast, als blocken van content niet lukt, dan zou het kunnen zijn dat content partijen rechtzaken beginnen tegen het koppelen van content zonder toestemming? Dan kunnen features die juist de USPs waren verdwijnen en dat maakt de box een dure media player. het valt me op dat Google TV zwaar onder vuur ligt en Boxee niet, terwijl er dezelfde dingen gebeuren, nietwaar?
Boxee is meer als mediaspeler gericht, zijn wat meer freaks mee bezig die ook wel op bepaalde punten dingen niet leuk vinden, er zijn wel contentpartijen voor Boxee maar niet echt superbekende diensten waarbij premium subscriptions nodig zijn.
GoogleTV is veel meer op online content van Google gericht, dus die bepalen wel wat ze via een browser laten zien .... daar zou ik zelf toch echt niet voor kiezen ..

En tsja. tuurlijk kunnen content partijen rechtzaken beginnen....
Ach, we zullen het wel zien of er in Nederland content partijen de boel blocken zoals de RTLs en SBSs mbt de uitzending gemist die er nu op staan, dan is wel meteen de toon gezet.
Ik denk dat ze zoiets gaan doen als ze samenwerkingsovereenkomsten sluiten met partijen die wel eea hebben geregeld .. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroent83
  • Laatst online: 03-03-2021
Een vraagje, want ik ben nog steeds aan het wachten op de Yuixx. Op dit moment heb ik Ziggo als tv provider, de kans zit er dik in dat Ziggo nog niet gaat werken op de Yuixx. Als ik dan zou overstappen naar Interactieve TV van KPN, kan ik dan wel de Yuixx als "decoder" gebruiken ?, ivp het kasje van KPN ?

Overstappen vind ik namelijk geen probleem, als ziggo stug blijft net zoals met hun poort 25 die dicht staat. dan zou dit voor mij de stap zijn om over te gaan naar KPN interactieve TV. de prijzen zijn nagenoeg het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enjoy!
Dat je nog zo positief bent doet mijn wenkbrauwen fronsen. Er is al zo vaak gezegd dat het er zou komen.
productie datums en prijzen waren al bekend. Wanneer was de 1e officiele aankondiging?
25-05-2009? Meer dan anderhalf jaar geleden. Het kan gewoon geen unforseen issues zijn maar flater op flater. Wie gelooft er nog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groennom
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-12-2024
In het verleden heb ik ook interesse getoond in de Yuixx, ondertussen ben ik afgehaakt en zal ik ook niet meer aanhaken. De Yuixx is een gepasseerd station,. Jammer, had wel potentie. Maar je weet wat ze zeggen: "Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven!".

Voor wie er nog op wacht, suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...helaas... geen Yuixx in mijn schoen dit jaar... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:26
Dat ding zal niet meer voor eind 2010 op de markt komen ben ik bang :(

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mguzz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:07
reaktie Informatique op vraag levertijd:

Ook wij vinden de oplopende levertijd van de YuiXX speler vervelend.
Echter heeft de fabrikant op dit moment nog steeds geen gegarandeerde releasedatum aangegeven.
De reden voor de vertraging is voornamelijk een aaneenschakeling van verschillende software-fouten.
Zoals u begrijpt wenst een fabrikant liever een werkend product op de markt te brengen dan een product dat niet naar behoren functioneert.

De levertijd die wij geven (31-12-2010) is gebaseerd op een verwachting van de leverancier. Hier kan dus altijd enige tijd van worden afgeweken.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,
Informatique computers en componenten BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste