Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).
Die kreeg ik gewoon elke keer automatisch binnen, kreeg gewoon een melding.servies schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:17:
[...]
De 3 firmwares die jij noemt heb ik nooit gezien... Kreeg je die automatisch binnen of heb je die handmatig gedownload/geïnstalleerd?
Mijn Dune heeft idd een vast ip. Zou ik dat eraf moeten halen?itsalwaysme schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:57:
[...]
Als je Dune een vast IP adres heeft, dan kan je je die instellingen eens controleren, bijvoorbeeld Gateway of dns instellingen.
Anders moet je in je router of firewall van de router gaan kijken.
Spielerei...
Nee, maar wel de correcte gateway, subnetmask en DNS server adressen instellen.el-jorge schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:43:
[...]
Mijn Dune heeft idd een vast ip. Zou ik dat eraf moeten halen?
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).
De Dune speelde MVC bestanden niet af in 3D maar enkel 2D, tot zo ver jammer maar helaas.
Nu echter worden de bestanden helemaal niet meer afgespeeld...
Langzaam zijn met support inbouwen is tot daar aan toe, maar de support verder afbreken is toch de omgekeerde wereld
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
210667
Vreemd. Hier doen ze het prima op de Dune HD Base 3D v2Tijgert schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 00:55:
Wat mindere ervaring met de laatste firmware:
De Dune speelde MVC bestanden niet af in 3D maar enkel 2D, tot zo ver jammer maar helaas.
Nu echter worden de bestanden helemaal niet meer afgespeeld...
Upload die mvc eens ergens kan ik m even testen hier
Ik heb hier een Solo Lite en het zijn een 4 tal die ik getest heb, alle 4 no-go.210667 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:06:
[...]
Vreemd. Hier doen ze het prima op de Dune HD Base 3D v2
Upload die mvc eens ergens kan ik m even testen hier
o.a. The Great Wall. Met 30Gig+ per stuk is éven uploaden' wat lastig.
Wanneer ik de MKV omvorm naar ISO werkt het wel weer.
Vervelende is wel dat een 3D MKV met TrueHD audio omvormen naar BR ISO niet goed gaat.
TSmuxer herkent de TrueHD stream niet uir de MKV en doet enkel AC3 integreren dan
De Solo Lite herkent TrueHD wel, maar als je het niet kan integreren dan wordt het lastig.
[ Voor 32% gewijzigd door Tijgert op 09-06-2017 09:36 ]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Zodra je de firmware downgrade werkt het weer?Tijgert schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:30:
[...]
Ik heb hier een Solo Lite en het zijn een 4 tal die ik getest heb, alle 4 no-go.
Wanneer ik de MKV omvorm naar ISO werkt het wel weer.
Vervelende is wel dat een 3D MKV met TrueHD audio omvormen naar BR ISO niet goed gaat.
TSmuxer herkent de TrueHD stream niet uir de MKV en doet enkel AC3 integreren dan![]()
De Solo Lite herkent TrueHD wel, maar als je het niet kan integreren dan wordt het lastig.
Als je de nieuwe functies niet zou gaan gebruiken kan je net zo goed terug.
[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 09-06-2017 09:47 ]
Allereerst krijg ik bij elke film na enkele seconden een audio dropout van een seconde.
Ten tweede, als ik een film stream van mijn Synology-nas, bevriest het beeld als ik te heftig vooruit spoel. Het lijkt wel of de buffer opnieuw gevuld moet worden. Na enige tijd wordt de film wel weer hervat.
Ik ben nu weer terug op de voorlaatste firmware en beide problemen doen zich niet meer voor.
Waarschijnlijk vragen de nieuwe features in de 2017 firmware te veel resources voor een oude D1.
210667
Nzb ?Tijgert schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:30:
[...]
Ik heb hier een Solo Lite en het zijn een 4 tal die ik getest heb, alle 4 no-go.
Nee, mag ik niet doen
Bovendien komt het van Blu-Rays af die ik zelf geript heb en niet van kant en klare MKV MVC's.
Anoniem: 941561
Ik heb een HDMI naar dr tv voor beeld
En nu een optilink voor de dac. Dus geluid moet digitaal naar de dag
Ik heb wel beeld maar geen geluid nog. Het lichtje in de kabel is wel rood aan dus.
Welke setting moet ik doen voor het juiste geluid via opitshe kabel.
Bedankt
Ik zou iig beginnen om bij de audio instellingen te kijken op de Dune. Wellicht moet je ook nog op je DAC kijken of je daar de instellingen goed hebt gedaan?
Heb twee plugins voor mezelf gevonden omdat ik tzt over ga stappen naar een NUC. Het irriteert me mateloos dat met yaDIS teveel gedoe is en vaak ik nog meldingen krijg dat hij de mappen niet kan vinden of gewoonweg niets update. Dat staat los van de Dune zelf, maar wil toch wel iets visueels hebben.
Er zijn twee soort van plugins voor Plex voor de Dune. Emplexer en Dune plugin dpc.
Beide maar eens testen om te zien hoe dat gaat werken.
[ Voor 52% gewijzigd door Arunia op 04-07-2017 11:20 ]
Ik gebruik nog steeds Dune Explorer om de mappen/plaatjes in te delen.Arunia schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:16:
@Anoniem: 941561 Wat heb je zelf allemaal geprobeerd?
Ik zou iig beginnen om bij de audio instellingen te kijken op de Dune. Wellicht moet je ook nog op je DAC kijken of je daar de instellingen goed hebt gedaan?
Heb twee plugins voor mezelf gevonden omdat ik tzt over ga stappen naar een NUC. Het irriteert me mateloos dat met yaDIS teveel gedoe is en vaak ik nog meldingen krijg dat hij de mappen niet kan vinden of gewoonweg niets update. Dat staat los van de Dune zelf, maar wil toch wel iets visueels hebben.
Er zijn twee soort van plugins voor Plex voor de Dune. Emplexer en Dune plugin dpc.
Beide maar eens testen om te zien hoe dat gaat werken.
Ondanks dat hij niet meer ondersteund word, en af en toe sommige films niet wil indexeren, werkt het nog prima
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Het is nog for the time being. Zodra ik genoeg heb, ga ik over naar een NUC. Altijd prima geweest want van prime naar 303d gegaan. Maar het is gewoon tijd zeg maar. Merk dat ik meer voor automatisch wil gaan. En ga deze vakantie plex in de auto draaien via een pi. Als dat bevalt weet ik het wel.
Na het uitzetten van de speler, in standby-stand, en opnieuw inschakelen begint dit proces opnieuw als of er voortdurend een factory reset plaatsvindt.
Ik heb inmiddels een nieuwe "system storage" aangemaakt en een keer "dune_service_reset_settings.dsf" gedraaid maar ook dat biedt geen soelaas.
Heeft deze speler mogelijkerwijze een (verborgen) batterij die leeg geraakt is?
Klinkt inderdaad als een batterij of een defecte EEPROM .EnricoA schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 09:58:
Ik ondervind momenteel grote problemen met de Smart D1. Plotseling, na het opstarten, is de speler alle instellingen kwijt en begint het initiatieproces: "Choose interface language", opgeven van de schermresolutie etc. Alle snelkoppelingen en favorieten zijn ook verdwenen.
Na het uitzetten van de speler, in standby-stand, en opnieuw inschakelen begint dit proces opnieuw als of er voortdurend een factory reset plaatsvindt.
Ik heb inmiddels een nieuwe "system storage" aangemaakt en een keer "dune_service_reset_settings.dsf" gedraaid maar ook dat biedt geen soelaas.
Heeft deze speler mogelijkerwijze een (verborgen) batterij die leeg geraakt is?
Je zal hem denk ik open moeten maken om te zoeken naar een knoopcell batterijtje en als die er niet is dan ben ik bang dat er iets met de EEPROM aan de hand is.
Opnieuw flashen/updaten van de firmware biedt ook geen oplossing?
Ik ben bang dat het apparaat afgeschreven is.
Ik heb de player ook even aan en uit gezet (stroom af) maar dat lijkt ook niet te helpen, naar de vorige stable filmware leverde ook niks op. ik ben benieuwd of andere hier ook last van hebben en misschien zelfs een fix hebben?
Zeker bij 23.976 (BR-rips) wil alleen de instelling "Except 24p" nog wel eens helpen.
Fast SMB heb ik aan en uit gezet maar het veranderd niks, aan mijn netwerk ligt het niet want op de zelfde kabel die ik in me tv prik haal ik veel hogere snelheden.
Op deze manier kan ik hoge bitrate films niet afspelen geen idee hoe ik dit oplos
Heb hier ook veel last van, al meerdere keren gevraagd op diverse fora maar nooit uitsluitsel gehad waar het aan ligt. Alles ligt gigabit bedraad, server die aan dezelfde switch hangt trekt met gemak 300mbit stabiel, maar verder dan 8-9MB/s trekt de Dune niet.jackzonztyl schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:25:
Ik heb een test uitgevoerd en het blijkt dat mijn snelheid erg tegen valt maar met 8.4 mbyte/sec
Fast SMB heb ik aan en uit gezet maar het veranderd niks, aan mijn netwerk ligt het niet want op de zelfde kabel die ik in me tv prik haal ik veel hogere snelheden.
Op deze manier kan ik hoge bitrate films niet afspelen geen idee hoe ik dit oplos
Vind de 4k sowieso geen verbetering over de D1, eigenlijk kan ik er niks meer mee namelijk. Hij laadt ook niet sneller ofzo, door hdmi 1.4 kan je maar zeer beperkt 4k kijken en door dat netwerkprobleem kan je toch geen hoge bitrates afspelen.
Dan ook nog het niet werkende VXP wat voor lichtflitsen zorgt en veel last van microstutters bij de laatste 2 versies van de firmware.
Ondertussen voelt het als een complete miskoop, zeker omdat de D1 een van mijn beste aankopen ooit is geweest. Doet al zoveel jaren dienst zonder enig probleem.
[ Voor 13% gewijzigd door Malt007 op 25-07-2017 14:51 ]
Ik zal anders even moeten kijken of ik een NFS share kan opzetten schijnt sneller te zijn. op de officiele Dune forum melde een gebruiker dat er SMB bugs zijn en dat daar aan gewerkt word maar hoe lang dat duurt..
http://dunehd-forum.nl/index.php?topic=91.0
Malt007 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:48:
[...]
Heb hier ook veel last van, al meerdere keren gevraagd op diverse fora maar nooit uitsluitsel gehad waar het aan ligt. Alles ligt gigabit bedraad, server die aan dezelfde switch hangt trekt met gemak 300mbit stabiel, maar verder dan 8-9MB/s trekt de Dune niet.
Vind de 4k sowieso geen verbetering over de D1, eigenlijk kan ik er niks meer mee namelijk. Hij laadt ook niet sneller ofzo, door hdmi 1.4 kan je maar zeer beperkt 4k kijken en door dat netwerkprobleem kan je toch geen hoge bitrates afspelen.
Heb ik ook al eens gelezen ergens alleen zelf totaal geen verstand van. Dus mocht je eruit komen en is het makkelijk dan hoop ik dat je wilt delen hoe het moetjackzonztyl schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:52:
Idd, 4K films heeft geen zin over netwerk. ik zal even wachten op een nieuwe filmware kijken of dat het oplost maar er zijn mensen die 30~ MB/s melden met de Dune 4K
Ik zal anders even moeten kijken of ik een NFS share kan opzetten schijnt sneller te zijn. op de officiele Dune forum melde een gebruiker dat er SMB bugs zijn en dat daar aan gewerkt word maar hoe lang dat duurt..
http://dunehd-forum.nl/index.php?topic=91.0
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door Hulliee op 25-07-2017 18:49 ]
Mijn TV-102 haalt al 22MB/s dus de 4k zou daar zeker boven moeten zitten.
Na een test ben ik van ~8.0 Mbyte/sec gegaan naar ~30 Mbyte/sec
Als ik 4k videos die ik met me telefoon heb opgenomen wil kijken over SMB krijg ik erg veel stutters.
Dus blijkbaar is het toch niet snel genoeg voor 4K videos?
Malt007 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:58:
[...]
Heb ik ook al eens gelezen ergens alleen zelf totaal geen verstand van. Dus mocht je eruit komen en is het makkelijk dan hoop ik dat je wilt delen hoe het moet
Kan er niks over op internet vinden...
Is een van de laatste modellen geweest die enkel 2d deed.
Alles daarna kan wel 3d afspelen, staat ook expliciet in het type aangegeven sinds men er mee begonnen is.
Zit zelf nog steeds te wachten op een UHD versie van de Prime, maar dat zal helaas wel nooit gaan gebeuren vanwege strenge BDA eisen. Misschien dat de chinezen iets maken, die hebben toch lak aan de BDA regels volgens mij.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound
Bedankt voor je reactie.Malignant schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 07:51:
Prime kan geen 3d afspelen.
Is een van de laatste modellen geweest die enkel 2d deed.
Alles daarna kan wel 3d afspelen, staat ook expliciet in het type aangegeven sinds men er mee begonnen is.
Zit zelf nog steeds te wachten op een UHD versie van de Prime, maar dat zal helaas wel nooit gaan gebeuren vanwege strenge BDA eisen. Misschien dat de chinezen iets maken, die hebben toch lak aan de BDA regels volgens mij.
Ik heb onlangs een LG OLED55E6V aangeschaft en wil graag 3D streamen, maar wat moet ik daarvoor aanschaffen? Mijn huidige Dune Prime 3.0 ondersteund dus geen 3D content (jammer!)
Ik kom van Popcorn en ben met de Dune dik tevreden! Wat zouden jullie adviseren?
Solo Lite vandaag in de Ibood actie voor 99 euro.Vjenne-ICT schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 00:13:
[...]
Ik kom van Popcorn en ben met de Dune dik tevreden! Wat zouden jullie adviseren?
http://www.ibood.com/nl/n...-lite-4k-mediaspeler.html
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound
nVidia Shield TVVjenne-ICT schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 00:13:
[...]
Bedankt voor je reactie.
Ik heb onlangs een LG OLED55E6V aangeschaft en wil graag 3D streamen, maar wat moet ik daarvoor aanschaffen? Mijn huidige Dune Prime 3.0 ondersteund dus geen 3D content (jammer!)
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Bedankt voor de Tip!Malignant schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 07:44:
[...]
Solo Lite vandaag in de Ibood actie voor 99 euro.
http://www.ibood.com/nl/n...-lite-4k-mediaspeler.html
Ben de Dune echt aan het overwegen! Prijs is ook netjes....
Vind alleen het design niet echt wat..... verder lijkt die wel bij mijn wensen aan te sluiten.
Bluray disc moet ik dan maar blijven kijken via de Prime 3.0.
Iemand ervaring met deze box, een aanrader?
Ik heb desalniettemin wat kanttekeningen, die het resultaat zijn van eerdere gewenning aan Plex en Emby. De Plex-client(s) bevinden zich in een beta-stadium. Voor wat betreft de GUI, wil ik dingen weg kunnen laten die ik niet gebruik. Ten slotte, heb ik nog geen manier gevonden om nieuwe content automatisch te indexeren.
Nu ben ik wat meer aan het groeperen geweest mbt al mijn films..ik heb films die vallen onder favorieten, films zoals documentaires en films die ik op mijn NAS zet, kijk en weggooi om nooit meer opnieuw te kijken.
Nu wilde ik graag weten hoe ik zelf (ben geen photoshoper) plaatjes en zo kan maken voor de Skin?
Documentaires en Films zijn geen probleem, want die zaten al in de Skin. Muziek Audio mag van mij bijv wel omgebouwd worden...maar hoe doe ik dat? Met de AAImageGen van Dune kan ik de AI omzetten naar PNG en bewerken met bijv Paint, maar ja...dat is niet zo'n handige tool om 't nog mooi te kunnen laten smoelen
Ik heb een tijdje geleden zelf de Smart D1 geupdate en kreeg toen ook de vraag of ik user content wilde downloaden. Deze melding genegeerd maar de update zorgde er ook voor dat de .iso bestanden niet meer konden worden afgespeeld. Aangezien ik veel .iso bestanden bestanden afspeel heb ik de firmware teruggedraaid.swhnld schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:35:
Vandaag mijn Dune HD Max geüpdate en kreeg de vraag of ik user content wil downloaden en installeren. Heeft iemand daar al ervaring mee?
Ik heb wel gelezen dat de user content voornamelijk bedoeld lijkt te zijn om je een soort van abonnement in de maag te splitsen.
Euh... mijn Smart D1 heeft de laatste updates geïnstalleerd en ik kan vziw nog steeds .iso bestanden afspelen...poppyzbrite schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:02:
[...]
Ik heb een tijdje geleden zelf de Smart D1 geupdate en kreeg toen ook de vraag of ik user content wilde downloaden. Deze melding genegeerd maar de update zorgde er ook voor dat de .iso bestanden niet meer konden worden afgespeeld. Aangezien ik veel .iso bestanden bestanden afspeel heb ik de firmware teruggedraaid.
Werkt prima, zit alleen met 1 ding.
Met mijn prime 3.0 kwam ik gelijk in het overzicht van shares (heb er meerdere), maar nu moet ik eerst naar sources gaan. Hoe kan ik dit instellen? Heb alle menus al 20x doorgelopen, maar kan het niet vinden..
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Nu zoek ik opvulling in mijn TV meubel
Is dit ding zijn geld waard? Ik heb op de C-200 veel gebruik gemaakt van NZBGet maar dat doet mijn NAS tegenwoordig. Streamen kan ook vanuit de NAS maar ik vond het juist wel fijn om mijn media apart te hebben staan. Vandaar dat ik opslag ook prettig vind en een dergelijke case handig is ivm HDD.
Ik zie ook nog de Dune HD Duo, maar voor 70 euro minder voelt het of ik dan beter meteen de 4K variant kan aanschaffen (ook al ga ik 4K niet gebruiken)?
Mijn boefje is liev!
Het duurde even maar zo nu en dan kijk ik nog wel eens ..Tallguy schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:59:
... Muziek Audio mag van mij bijv wel omgebouwd worden...
Je bedoeld zoiets?
Edit: afbeelding erg groot => verwijderd.
Heb je een andere afbeelding in gedachte laat het even weten en als dit iets is voor je dan maak ik de rest ook in orde. De naam van de Audio map hoef je niet te veranderen het gaat slechts om een afbeelding die geladen moet worden meer niet..
[ Voor 44% gewijzigd door WD-Medic op 17-12-2017 20:29 ]
Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000
Dus mocht je nog wat hebben...stuur het maar door graag! DIt keer ga ik het dan wel beter bewaren (in de cloud) om het niet weer een keer kwijt te raken
Mocht je tijd en zin hebben, dan lees ik ook graag hoe jij die dingen zelf maakt. Ben gisteren voor het eerst met Photoshop aan de slag gegaan, maar dat is wel ff wennen
Wat ik supergraag zou willen is de verdeling:
Films, Saga's, Favorieten, Series, Documentaires.
Maar even waar het om gaat nl het hoofdmenu dat je graag wilt hebben ... zoiets? Ik heb alle toeters en bellen uitgezet en slechts in beeld gehouden wat er toe doet.

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000
Ik denk dat ik er zo wel uit ben. Bekijk het eens op je gemak. De manier van werken en het gebruik ervan op je Dune is hetzelfde gebleven, je begint slechts met een schone lei.
Edit: link verwijderd ..
[ Voor 39% gewijzigd door WD-Medic op 21-11-2018 00:47 ]
Waar ik dus wel het afgelopen weekend achterkwam is dat sommige mkv bestanden niet goed werden afgespeeld. En dan voornamelijk de audiosporen.servies schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:45:
[...]
Euh... mijn Smart D1 heeft de laatste updates geïnstalleerd en ik kan vziw nog steeds .iso bestanden afspelen...
Bij diverse mkv's was het NL geluidspoor niet meer af te luisteren. Net alsof er iets met de verdeling overhoop was gegooid. Ik ben een firmware terug gegaan en geen problemen meer...
Met de internetverbinding ( ook naar de Dune ) mankeert niks, ik kan bijvoorbeeld gewoon Youtubefilmpjes kijken via de Dune.
Iemand dit ook gemerkt en zo ja weten jullie wat er aan de hand is met de firmwareserver van Dune?
- Website kan onderhoud hebben.lowo schreef op donderdag 21 december 2017 @ 00:10:
Mijn Dune Solo Lite gaf aan dat een update van de firmware niet gevonden kon worden en ik mijn internetverbinding na moest kijken.
Met de internetverbinding ( ook naar de Dune ) mankeert niks, ik kan bijvoorbeeld gewoon Youtubefilmpjes kijken via de Dune.
Iemand dit ook gemerkt en zo ja weten jullie wat er aan de hand is met de firmwareserver van Dune?
- Lokatie van Updates kan veranderd zijn maar je hebt de update gemist die dat "bekent" maakte op je systeem
Je kunt echter handmatig op de website kijken of er een update is, deze dan handmatig downloaden downloaden en installeren.
[ Voor 97% gewijzigd door swhnld op 22-12-2017 13:05 ]
Was ws onderhoud van de server. De laatste versie is deze: Version "170602_0154_r11" (stable version) en die heb ik op mijn Dune HD Solo Lite staan.swhnld schreef op donderdag 21 december 2017 @ 12:55:
[...]
- Website kan onderhoud hebben.
- Lokatie van Updates kan veranderd zijn maar je hebt de update gemist die dat "bekent" maakte op je systeem
Je kunt echter handmatig op de website kijken of er een update is, deze dan handmatig downloaden downloaden en installeren.
Net even gechecked en er zijn geen nieuwe updates oftewel.. Hij doet het weer...
Samelowo schreef op donderdag 21 december 2017 @ 00:10:
Mijn Dune Solo Lite gaf aan dat een update van de firmware niet gevonden kon worden en ik mijn internetverbinding na moest kijken.
De Dune HD 4K Pro ziet er wel heel interessant uit.
https://www.minipcdb.com/articles/Dune-HD-new-devices-2018
Het ziet er zeker aleen stuk beter uit, al is de implementatie van Android TV alleen maar een stap in de goede richting, niet de beste oplossing. Ik heb nu een Android TV box (Mi Box) naast mijn Dune HD Max, en op Android TV zijn lang niet alle apps beschikbaar. Ervoor had ik een gewone Android box die een volledige Android draaide en daar kon ik alles op zetten, ook uit de app store van Amazon bijvoorbeeld en daarmee had ik geen last van app blokkades door de ruzie tussen Google en Amazon.Malignant schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 08:14:
2018 spelers zijn inmiddels aangekondigd.
De Dune HD 4K Pro ziet er wel heel interessant uit.
https://www.minipcdb.com/articles/Dune-HD-new-devices-2018
Als ik het goed lees wordt android tv niet het primaire besturingssysteem.swhnld schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:16:
[...]
Het ziet er zeker aleen stuk beter uit, al is de implementatie van Android TV alleen maar een stap in de goede richting, niet de beste oplossing. Ik heb nu een Android TV box (Mi Box) naast mijn Dune HD Max, en op Android TV zijn lang niet alle apps beschikbaar. Ervoor had ik een gewone Android box die een volledige Android draaide en daar kon ik alles op zetten, ook uit de app store van Amazon bijvoorbeeld en daarmee had ik geen last van app blokkades door de ruzie tussen Google en Amazon.
Sinds een week ineens dat ik wel yadis kan zien (de videowall), maar bestanden zijn niet te bereiken. Al wel een reset gedaan van het geheugen, maar lost niets op. Daarbij kan ik de server bereiken met een ander apparaat en de dune inlog. Mijn klomp breekt echt.
En ineens werkt het weer. Ach ja.
[ Voor 6% gewijzigd door Arunia op 02-02-2018 09:23 ]
Hi, is deze skin nog ergens te vinden? Ziet er erg strak uit..zou hem graag uit willen proberen!
Yadis is al eeuwen niet meer bijgewerkt en wellicht dat het met de interne scraper niet meer wilt samen werken...
Reden dat ik eerst vraag en DAN pas probeer is omdat het lang duurde voor alles (redelijk) goed werkte met die scraper en ik verpest het liever niet. Beter iets dan niet...
Ja werkt gewoon op de Solo LiteTijgert schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:46:
Ik krijg steeds meer misses bij films scrapen, weet iemand of Yadis werkt op Dune HD Solo Lite?
Yadis is al eeuwen niet meer bijgewerkt en wellicht dat het met de interne scraper niet meer wilt samen werken...
Reden dat ik eerst vraag en DAN pas probeer is omdat het lang duurde voor alles (redelijk) goed werkte met die scraper en ik verpest het liever niet. Beter iets dan niet...
Ja maar die heeft te veel misses. Snap toch al niet waarom ze geen imdb gebruiken...EnricoA schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:15:
Zit op de Solo Lite niet de standaard schraper van Dune: my collection?
Mijn films staan allemaal in een aparte folder met als foldernaam Jaar Titel. In de folder staat de film als Titel (Jaar). Tot op heden geen missers gehad. Wel ontbreekt soms wat informatie.
Met de verwerking van series heb ik geen ervaring. Welke film wordt bij jou niet herkend in My Collection?
Ach, ergens dit jaar wordt het spul vervangen voor een htpc, dan vol op plex. Daarna server vervangen voor een highend en gaan met die banaan.
Nou, om te beginnen de halve Harry Potter serie (voor de kids, niet voor mijEnricoA schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:32:
Mijn ervaring met My Collection is juist heel positief maar het vraagt enige discipline in het foldermanamegent.
Mijn films staan allemaal in een aparte folder met als foldernaam Jaar Titel. In de folder staat de film als Titel (Jaar). Tot op heden geen missers gehad. Wel ontbreekt soms wat informatie.
Met de verwerking van series heb ik geen ervaring. Welke film wordt bij jou niet herkend in My Collection?
Ze hebben bij mij de hele naam met (jaar) er achter, maar na "Harry Potter" wel een nummer om de sequentie aan te geven zodat ze op volgorde blijven.
Hierdoor raakt het systeem heeelemaal van slag. De hele titel klopt, maar dat ene nummer en hij snapt er niks van.
Ook diverse tekenfilms, zoals Deep (2017). Geen coverart, wel juiste film herkend.
Batman vs. Two Face (2017), kent hij niet.
En meerdere normale films. Wel allemaal wat nieuwer maar via IMDB op mijn oude Mede8er kan het wel dus wat een dom probleem dan.

Komt iemand dit bekent voor? En enig idee of ik dit op een of andere manier nog kan herstellen?
[ Voor 198% gewijzigd door Ruud2001 op 28-02-2018 10:12 ]
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
Bovenstaand probleem heb ik destijds opgelost door gewoon W7 weer te installeren. Omdat ik uiteindelijk toch weer ben overgestapt op W10 en het probleem is er helaas nog steeds. Heeft iemand dit destijds op weten te lossen?kadoendra schreef op zondag 9 augustus 2015 @ 10:33:
Ik kan sinds de overstap van Windows 7 naar Windows 10 mijn gedeelde netwerkmappen op mijn Dune Smart D1 niet meer benaderen via SMB. Windows Share Manager biedt geen soelaas.
Onder Windows 8 speelde dit probleem kennelijk ook (althans, dat heb ik na wat speuren op google) en daar werd de oplossing gevonden in het vergroten van de waarde van de IRPStack size. Zie Link
Ik wilde dus kijken of dit ook een oplossing zou kunnen zijn voor Windows 10, maar ik kan de waarde IRPstacksize in zijn geheel niet vinden.
Hebben meer mensen problemen met Windows 10 en netwerkmappen op de Dune? En belangrijker; wat is er aan te doen?
De netwerkverkenner komt dus tot WORKGROUP --> Naam van mijn PC, maar dan moet ik gebruikersnaam en wachtwoord invoeren en dan komt hij niet bij de gedeelde mappen.
Ook als ik handmatig een SMB map aanmaak geeft hij aan dat de netwerkmap niet toegankelijk is. Dit zowel als ik met mijn hoofdaccount inlog als met het aparte account dat ik speciaal voor de Dune heb aangemaakt.
De rechten in de gedeelde mappen staan goed.
Die truc met de IRPStackSize Value heb ik ook geprobeerd. Geen resultaat.
Iemand suggesties?
Staat gewoon onder Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Programma's en onderdelenkadoendra schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 13:49:
Is dat ergens een schuifje of moet ik dat in het register doen?
En dan Windows-onderdelen in of uitschakelen.
Zie ook (bijna halfweg de pagina):
https://support.microsoft...-and-smbv3-in-windows-and
Als ik op het icoontje Yadis klik dan krijg ik eerst de melding: Impossible to load language files, the application will close.
Als ik dan op ok klik dan krijg ik weer een rechthoekig schermpje met bovenin de balk: Microsoft.NET Framwwork waarin het volgende staat: Unhandled exception has occured in your application. if you click continue the application will ignore this error and attempt to continue. if you click quit, the application will close immediately.
Configuration system failed to initiatlize.
Als ik dan op details klik dan zie ik het volgende:
See the end of this message for details on invoking
just-in-time (JIT) debugging instead of this dialog box.
************** Exception Text **************
System.Configuration.ConfigurationErrorsException: Configuration system failed to initialize ---> System.Configuration.ConfigurationErrorsException: Root element is missing. (C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\yaDIS\yaDIS.exe_Url_2po4kesfjhilcgtdwwyn0mivezbnhrgr\2.2.0.0\user.config) ---> System.Xml.XmlException: Root element is missing.
at System.Xml.XmlTextReaderImpl.Throw(Exception e)
at System.Xml.XmlTextReaderImpl.ParseDocumentContent()
at System.Xml.XmlTextReaderImpl.Read()
at System.Xml.XmlTextReader.Read()
at System.Configuration.XmlUtil..ctor(Stream stream, String name, Boolean readToFirstElement, ConfigurationSchemaErrors schemaErrors)
at System.Configuration.BaseConfigurationRecord.InitConfigFromFile()
--- End of inner exception stack trace ---
at System.Configuration.ConfigurationSchemaErrors.ThrowIfErrors(Boolean ignoreLocal)
at System.Configuration.BaseConfigurationRecord.ThrowIfParseErrors(ConfigurationSchemaErrors schemaErrors)
at System.Configuration.BaseConfigurationRecord.ThrowIfInitErrors()
at System.Configuration.ClientConfigurationSystem.OnConfigRemoved(Object sender, InternalConfigEventArgs e)
--- End of inner exception stack trace ---
at System.Configuration.ConfigurationManager.PrepareConfigSystem()
at System.Configuration.ConfigurationManager.RefreshSection(String sectionName)
at System.Configuration.ClientSettingsStore.ReadSettings(String sectionName, Boolean isUserScoped)
at System.Configuration.LocalFileSettingsProvider.GetPropertyValues(SettingsContext context, SettingsPropertyCollection properties)
at System.Configuration.SettingsBase.GetPropertiesFromProvider(SettingsProvider provider)
at System.Configuration.SettingsBase.SetPropertyValueByName(String propertyName, Object propertyValue)
at System.Configuration.SettingsBase.set_Item(String propertyName, Object value)
at System.Configuration.ApplicationSettingsBase.set_Item(String propertyName, Object value)
at yaDIS.My.MySettings.set_FormMaximized(Boolean Value)
at yaDIS.MainForm.MainForm_FormClosing(Object sender, FormClosingEventArgs e)
at System.Windows.Forms.Form.OnFormClosing(FormClosingEventArgs e)
at System.Windows.Forms.Form.RaiseFormClosingOnAppExit()
at System.Windows.Forms.Application.ExitInternal()
at System.Windows.Forms.Application.Exit(CancelEventArgs e)
at System.Windows.Forms.Application.Exit()
at yaDIS.MainModule.LoadLanguages()
at yaDIS.MainForm.MainForm_Load(Object sender, EventArgs e)
at System.EventHandler.Invoke(Object sender, EventArgs e)
at System.Windows.Forms.Form.OnLoad(EventArgs e)
at System.Windows.Forms.Form.OnCreateControl()
at System.Windows.Forms.Control.CreateControl(Boolean fIgnoreVisible)
at System.Windows.Forms.Control.CreateControl()
at System.Windows.Forms.Control.WmShowWindow(Message& m)
at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.ScrollableControl.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.Form.WmShowWindow(Message& m)
at System.Windows.Forms.Form.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)
************** Loaded Assemblies **************
mscorlib
Assembly Version: 4.0.0.0
Win32 Version: 4.0.30319.269 (RTMGDR.030319-2600)
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework/v4.0.30319/mscorlib.dll
----------------------------------------
yaDIS
Assembly Version: 2.2.0.0
Win32 Version: 2.2
CodeBase: file:///C:/Program%20Files%20(x86)/yaDIS/yaDIS.exe
Microsoft.VisualBasic
Assembly Version: 10.0.0.0
Win32 Version: 10.0.30319.1 built by: RTMRel
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/Microsoft.VisualBasic/v4.0_10.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/Microsoft.VisualBasic.dll
System
Win32 Version: 4.0.30319.269 built by: RTMGDR
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
System.Core
Win32 Version: 4.0.30319.233 built by: RTMGDR
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Core/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Core.dll
System.Windows.Forms
Win32 Version: 4.0.30319.269 built by: RTMGDR
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll
System.Drawing
Win32 Version: 4.0.30319.276 built by: RTMGDR
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll
System.Runtime.Remoting
Win32 Version: 4.0.30319.1 (RTMRel.030319-0100)
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Runtime.Remoting/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Runtime.Remoting.dll
System.Configuration
Win32 Version: 4.0.30319.1 (RTMRel.030319-0100)
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Configuration/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Configuration.dll
System.Xml
Win32 Version: 4.0.30319.233 built by: RTMGDR
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll
SplitButton
Assembly Version: 2.1.0.0
Win32 Version: 2.1.0.0
CodeBase: file:///C:/Program%20Files%20(x86)/yaDIS/SplitButton.DLL
************** JIT Debugging **************
To enable just-in-time (JIT) debugging, the .config file for this
application or computer (machine.config) must have the
jitDebugging value set in the system.windows.forms section.
The application must also be compiled with debugging
enabled.
For example:
<configuration>
<system.windows.forms jitDebugging="true" />
</configuration>
When JIT debugging is enabled, any unhandled exception
will be sent to the JIT debugger registered on the computer
rather than be handled by this dialog box.
ik heb e .exe file al vervangen.
op mijn laptop werkt het. Alle bestanden gekopieerd van de laptop naar mijn desktop. en dan nog werkt het niet
Systeem gereboot? laatste Windows/Microsoft updates allemaal geinstalleerd? Systeem herstart? Welk OS, 32/64 bit verschillen tussen beide systemen? Welke versie(s) .Net framework op beide systemen?chimera2 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 20:52:
Ik heb opeens sinds vandaag een probleem met Yadis.
Als ik op het icoontje Yadis klik dan krijg ik eerst de melding: Impossible to load language files, the application will close.
Als ik dan op ok klik dan krijg ik weer een rechthoekig schermpje met bovenin de balk: Microsoft.NET Framwwork waarin het volgende staat: Unhandled exception has occured in your application. if you click continue the application will ignore this error and attempt to continue. if you click quit, the application will close immediately.
Win10 64 bit. gister opnieuw opgestart met alle win updatesswhnld schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:28:
[...]
Systeem gereboot? laatste Windows/Microsoft updates allemaal geinstalleerd? Systeem herstart? Welk OS, 32/64 bit verschillen tussen beide systemen? Welke versie(s) .Net framework op beide systemen?
De verschillen tussen de .Net moet ik even bekijken. Voor de rest is alles gelijk
ook al gedaan maar dan nog krijg ik die foutmelding210667 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:28:
Optie om Yadis eens nieuw te installen?
Voorlopige eisen zijn x265 kunnen afspelen en Bluray iso + de standaard geluidscodecs (DTS alle varianten,AC 5.1,...) Atmos of DTS:X niet nodig
4k is nog geen vereiste maar wel een pluspunt. Tv is nog een "oude" plasma.
Alvast bedankt voor de feedback!
Vraag 1,
is er een manier om de Dune via de iPad te bedienen zonder te tv aan te zetten? Met de Mede8er kon ik met de Marantz app de inhoud van de HD bekijken en zo content afspelen zonder de tv aan te hebben. De Marantz app ziet de Dune niet, ook niet na het handmatig invoeren van het ip-adres.
Vraag 2,
deze Dune heeft aanzienlijk meer instellingen dan de Mede8er. Nu is er op internet wel een snelstartgids te vinden, maar waar kan ik iets vinden over alle instellingen die deze Dune bied?
http://dune-hd.com/eng/support/online_manual/getting_started
Nog een ander vraagje. Ik zet de Dune na gebruik helemaal uit met de schakelaar op de achterzijde. Dit omdat de standby stand nog steeds zo'n 50W zou verstoken.
Echter krijgt de Dune nu telkens een nieuw ip-adres toegewezen waardoor twee apps, die ik nu aan het uitproberen ben ( Dunepad en NA Dune) na het uit/aanzetten de Dune niet meer kunnen vinden.
Zou ik dit op kunnen lossen door de Dune een vast ip-adres te geven en in de router dit aan te passen?
Ja je kan de Dune HD gewoon een statisch IP geven in de instellingen.sonsan schreef op zondag 14 april 2019 @ 16:17:
Ja, die site heb ik gevonden. Alleen staat er maar een zeer klein gedeelte van de instellingen in. Ik zou een uitgebreide manual, met uitleg van de mogelijkheden willen hebben maar die is er blijkbaar niet.
Nog een ander vraagje. Ik zet de Dune na gebruik helemaal uit met de schakelaar op de achterzijde. Dit omdat de standby stand nog steeds zo'n 50W zou verstoken.
Echter krijgt de Dune nu telkens een nieuw ip-adres toegewezen waardoor twee apps, die ik nu aan het uitproberen ben ( Dunepad en NA Dune) na het uit/aanzetten de Dune niet meer kunnen vinden.
Zou ik dit op kunnen lossen door de Dune een vast ip-adres te geven en in de router dit aan te passen?
Waarom iets in de router aanpassen? Het kan op de DHCP server ook ja.
(Zoveel verstand van netwerken heb ik dus niet....)
Edit, inmiddels via de router een vast ip aangemaakt en alles werkt naar wens.
[ Voor 21% gewijzigd door sonsan op 14-04-2019 18:53 ]
Anoniem: 618698
Ik heb sinds kort wat problemen met mijn Dune HD (smart D1).
Een groot deel van de films en series speelt hij niet meer af.
mkv is geen probleem, maar alle overige pakt ie niet meer.
Ik krijg dan de volgende melding te zien:
"Update Applicatie Dune Extension.
Appliclatie update is nodig om verder te gaan"
Als ik vervolgens kies voor JA krijg ik een volgende pop-up te zien:
"Geen geschikte opslag met 31182 Kb vrije ruimte gevonden. Flashgeheugen heeft niet genoeg vrije ruimte.
Systeemopslag is niet aangesloten.
Inschakelen van systeemopslag?"
Maar dit inschakelen lukt dus niet. Ik kan niet selecteren of inschakelen om het systeemopslag te activeren. Ook heb Ik er al een lege usb-stick aangehangen, maar ook dat hielp niet.
Wat nu??
Of je er wat aan hebt weet ik niet maar ik heb een jaar geleden ook vage problemen met mijn Dune D1 gehad. Het apparaat is sinds maart 2011 vrijwel dagelijks in gebruik dus verder geen klagen...Anoniem: 618698 schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:27:
Ik heb sinds kort wat problemen met mijn Dune HD (smart D1).
Eerst wilde hij audio niet decoderen, alleen bitstreams werden doorgeven naar de receiver. AC3 en DTS ok maar AAC en MP3 niet. Dacht eerst dat de receiver een probleem had. Kort daarna verloor hij settings en nog wat later artifacts in het background image. Uiteindelijk bleek dat de microsd (in een USB houdertje) voor de system storage na al die jaren defect geraakt was. Ik had niets anders dan een rondslingerende 8GB maar dat bleek te werken. Nu alweer een jaar probleemloos.
Goede tip! Thuis eens proberen. Mijn Dune heeft sinds kort (2 - 3 weken?) ook dat geluid en film glitchen. Gekke is dat oude films het niet doen, nieuwe films wel.dirks schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:17:
[...]
Of je er wat aan hebt weet ik niet maar ik heb een jaar geleden ook vage problemen met mijn Dune D1 gehad. Het apparaat is sinds maart 2011 vrijwel dagelijks in gebruik dus verder geen klagen...
Eerst wilde hij audio niet decoderen, alleen bitstreams werden doorgeven naar de receiver. AC3 en DTS ok maar AAC en MP3 niet. Dacht eerst dat de receiver een probleem had. Kort daarna verloor hij settings en nog wat later artifacts in het background image. Uiteindelijk bleek dat de microsd (in een USB houdertje) voor de system storage na al die jaren defect geraakt was. Ik had niets anders dan een rondslingerende 8GB maar dat bleek te werken. Nu alweer een jaar probleemloos.
Vrijwel alles al getest volgens mij.
- Diverse Firmware ingeladen
- Films getest op PC (uitsluiten dat het aan de NAS ligt)
- NAS direct aan de Dune (uitsluiten dat het aan de netwerkbekabeling ligt.
- Media van verschillende shares geprobeerd om te zien of het aan een share lag
- Player herstart, andere bekabeling, etc
Edit:
Enige gekke is dat een Read Test ook maar 5,5 MB/s doet en niet de 8/9 die de Dune aan kan. Lijkt me niet dat die door de USB gaat?
Edit 2:
Nou, schiet mij maar in de feestverlichting. Bedacht me net dat de test met de Dune en de NAS direct aan elkaar goed was, maar er zit nog een kleine netwerkswitch tussen. Test nog een keer gedaan door beide apparaten aan het modem te koppelen, direct 9 MB/s uit de Read Test en geen haperingen/glitches. Dune in de meterkast doorgepatcht zonder de switch er tussen (interne bekabeling testen), ook direct 9 MB/s uit de test. Dan moet het toch de switch zijn? Die er weer tussen in de verwachting dat alles naar de 5 MB/s zakt en ik weer glitches heb... direct 9 MB/s uit de Read Test en geen haperingen/glitches. Geen kabels vervangen, niets.
[ Voor 25% gewijzigd door FeaR op 11-08-2019 23:00 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Anoniem: 1222698
Gebruik Yadis als scraper voor de video wall op mijn Dune's. Yadis wordt niet meer door ontwikkeld en ik mis dus de 4K films. Hij scraped dan dus alleen de 4K's als 1080P's etc.
Iemand een aangepaste template opdat de 4K's ook verwerkt worden als 4K?
Ik heb 'm ooit vervangen. Deze ging na een half jaar ook weer lawaai maken (ondanks dat het een beter en stiller type was). Ik weet niet meer of ik het eerst open heb gemaakt en gekeken welke erin zat of dat ik het via een manual wist. Maar het is niet veel werk. En ook niet duur.sonsan schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:43:
De ventilator van mijn HD Max begint aardig op te vallen. Deze bromt en is goed hoorbaar. Weet iemand wat voor een ventilator er inzit (voltage e.d.) ?
Echter laat ik hem (de ventilator) nu maar gewoon uit staan, hij is min of meer vervangen door een vero 4k+ dus draait ie niet vaak en zeker niet langere tijd meer.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Ik val in herhaling want vijf jaar geleden plaatste ik dit al... Maar nu is mijn Dune Smart D1 10 jaar oud! En deze wordt nog steeds vrijwel iedere dag gebruikt. Omdat ik het gevoel had dat de Dunes wel eens zouden kunnen verdwijnen (zoals deze week bleek voor de Logitech Harmony, ook zo'n fijn ding) kocht ik al een tijd terug als backup een Solo-Lite maar deze zit nog steeds in de motteballen. Ik ben verknocht aan het display van de Smart D1, altijd de verstreken kijktijd en chapters in beeld. Ook voor muziek.
Op naar het volgende lustrum!
Alleen het kunnen gebruiken van ISO's van blurays mis ik enigzins, verder niets.
En natuurlijk is het vergelijken van een 10 jaar oude Dune Smart D1 met een gloednieuwe Shield niet helemaal eerlijk...
Actueler: zijn er ook Dune's die NZB kunnen downloaden/uitpakken?