Helaas geen resultaat. De gedeelde mappen zijn wel gewoon via mijn andere computer te benaderen en ook via mijn iPad. Zo lang ik maar inlog met de juiste credentials gaat dat goed. Op de Dune echter niet.
Ik heb opeens sinds vandaag een probleem met Yadis.
Als ik op het icoontje Yadis klik dan krijg ik eerst de melding: Impossible to load language files, the application will close.
Als ik dan op ok klik dan krijg ik weer een rechthoekig schermpje met bovenin de balk: Microsoft.NET Framwwork waarin het volgende staat: Unhandled exception has occured in your application. if you click continue the application will ignore this error and attempt to continue. if you click quit, the application will close immediately.
Configuration system failed to initiatlize.
Als ik dan op details klik dan zie ik het volgende:
See the end of this message for details on invoking
just-in-time (JIT) debugging instead of this dialog box.
************** Exception Text **************
System.Configuration.ConfigurationErrorsException: Configuration system failed to initialize ---> System.Configuration.ConfigurationErrorsException: Root element is missing. (C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\yaDIS\yaDIS.exe_Url_2po4kesfjhilcgtdwwyn0mivezbnhrgr\2.2.0.0\user.config) ---> System.Xml.XmlException: Root element is missing.
at System.Xml.XmlTextReaderImpl.Throw(Exception e)
at System.Xml.XmlTextReaderImpl.ParseDocumentContent()
at System.Xml.XmlTextReaderImpl.Read()
at System.Xml.XmlTextReader.Read()
at System.Configuration.XmlUtil..ctor(Stream stream, String name, Boolean readToFirstElement, ConfigurationSchemaErrors schemaErrors)
at System.Configuration.BaseConfigurationRecord.InitConfigFromFile()
--- End of inner exception stack trace ---
at System.Configuration.ConfigurationSchemaErrors.ThrowIfErrors(Boolean ignoreLocal)
at System.Configuration.BaseConfigurationRecord.ThrowIfParseErrors(ConfigurationSchemaErrors schemaErrors)
at System.Configuration.BaseConfigurationRecord.ThrowIfInitErrors()
at System.Configuration.ClientConfigurationSystem.OnConfigRemoved(Object sender, InternalConfigEventArgs e)
at System.Configuration.ConfigurationManager.PrepareConfigSystem()
at System.Configuration.ConfigurationManager.RefreshSection(String sectionName)
at System.Configuration.ClientSettingsStore.ReadSettings(String sectionName, Boolean isUserScoped)
at System.Configuration.LocalFileSettingsProvider.GetPropertyValues(SettingsContext context, SettingsPropertyCollection properties)
at System.Configuration.SettingsBase.GetPropertiesFromProvider(SettingsProvider provider)
at System.Configuration.SettingsBase.SetPropertyValueByName(String propertyName, Object propertyValue)
at System.Configuration.SettingsBase.set_Item(String propertyName, Object value)
at System.Configuration.ApplicationSettingsBase.set_Item(String propertyName, Object value)
at yaDIS.My.MySettings.set_FormMaximized(Boolean Value)
at yaDIS.MainForm.MainForm_FormClosing(Object sender, FormClosingEventArgs e)
at System.Windows.Forms.Form.OnFormClosing(FormClosingEventArgs e)
at System.Windows.Forms.Form.RaiseFormClosingOnAppExit()
at System.Windows.Forms.Application.ExitInternal()
at System.Windows.Forms.Application.Exit(CancelEventArgs e)
at System.Windows.Forms.Application.Exit()
at yaDIS.MainModule.LoadLanguages()
at yaDIS.MainForm.MainForm_Load(Object sender, EventArgs e)
at System.EventHandler.Invoke(Object sender, EventArgs e)
at System.Windows.Forms.Form.OnLoad(EventArgs e)
at System.Windows.Forms.Form.OnCreateControl()
at System.Windows.Forms.Control.CreateControl(Boolean fIgnoreVisible)
at System.Windows.Forms.Control.CreateControl()
at System.Windows.Forms.Control.WmShowWindow(Message& m)
at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.ScrollableControl.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.Form.WmShowWindow(Message& m)
at System.Windows.Forms.Form.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)
************** Loaded Assemblies **************
mscorlib
Assembly Version: 4.0.0.0
Win32 Version: 4.0.30319.269 (RTMGDR.030319-2600)
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework/v4.0.30319/mscorlib.dll
----------------------------------------
yaDIS
Assembly Version: 2.2.0.0
Win32 Version: 2.2
CodeBase: file:///C:/Program%20Files%20(x86)/yaDIS/yaDIS.exe
Microsoft.VisualBasic
Assembly Version: 10.0.0.0
Win32 Version: 10.0.30319.1 built by: RTMRel
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/Microsoft.VisualBasic/v4.0_10.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/Microsoft.VisualBasic.dll
System
Win32 Version: 4.0.30319.269 built by: RTMGDR
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
System.Core
Win32 Version: 4.0.30319.233 built by: RTMGDR
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Core/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Core.dll
System.Windows.Forms
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll
System.Drawing
Win32 Version: 4.0.30319.276 built by: RTMGDR
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll
System.Runtime.Remoting
Win32 Version: 4.0.30319.1 (RTMRel.030319-0100)
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Runtime.Remoting/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Runtime.Remoting.dll
System.Configuration
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Configuration/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Configuration.dll
System.Xml
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll
SplitButton
Assembly Version: 2.1.0.0
Win32 Version: 2.1.0.0
CodeBase: file:///C:/Program%20Files%20(x86)/yaDIS/SplitButton.DLL
************** JIT Debugging **************
To enable just-in-time (JIT) debugging, the .config file for this
application or computer (machine.config) must have the
jitDebugging value set in the system.windows.forms section.
The application must also be compiled with debugging
enabled.
For example:
<configuration>
<system.windows.forms jitDebugging="true" />
</configuration>
When JIT debugging is enabled, any unhandled exception
will be sent to the JIT debugger registered on the computer
rather than be handled by this dialog box.
ik heb e .exe file al vervangen.
op mijn laptop werkt het. Alle bestanden gekopieerd van de laptop naar mijn desktop. en dan nog werkt het niet
Als ik op het icoontje Yadis klik dan krijg ik eerst de melding: Impossible to load language files, the application will close.
Als ik dan op ok klik dan krijg ik weer een rechthoekig schermpje met bovenin de balk: Microsoft.NET Framwwork waarin het volgende staat: Unhandled exception has occured in your application. if you click continue the application will ignore this error and attempt to continue. if you click quit, the application will close immediately.
Configuration system failed to initiatlize.
Als ik dan op details klik dan zie ik het volgende:
See the end of this message for details on invoking
just-in-time (JIT) debugging instead of this dialog box.
************** Exception Text **************
System.Configuration.ConfigurationErrorsException: Configuration system failed to initialize ---> System.Configuration.ConfigurationErrorsException: Root element is missing. (C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\yaDIS\yaDIS.exe_Url_2po4kesfjhilcgtdwwyn0mivezbnhrgr\2.2.0.0\user.config) ---> System.Xml.XmlException: Root element is missing.
at System.Xml.XmlTextReaderImpl.Throw(Exception e)
at System.Xml.XmlTextReaderImpl.ParseDocumentContent()
at System.Xml.XmlTextReaderImpl.Read()
at System.Xml.XmlTextReader.Read()
at System.Configuration.XmlUtil..ctor(Stream stream, String name, Boolean readToFirstElement, ConfigurationSchemaErrors schemaErrors)
at System.Configuration.BaseConfigurationRecord.InitConfigFromFile()
at System.Configuration.ConfigurationSchemaErrors.ThrowIfErrors(Boolean ignoreLocal)
at System.Configuration.BaseConfigurationRecord.ThrowIfParseErrors(ConfigurationSchemaErrors schemaErrors)
at System.Configuration.BaseConfigurationRecord.ThrowIfInitErrors()
at System.Configuration.ClientConfigurationSystem.OnConfigRemoved(Object sender, InternalConfigEventArgs e)
at System.Configuration.ConfigurationManager.PrepareConfigSystem()
at System.Configuration.ConfigurationManager.RefreshSection(String sectionName)
at System.Configuration.ClientSettingsStore.ReadSettings(String sectionName, Boolean isUserScoped)
at System.Configuration.LocalFileSettingsProvider.GetPropertyValues(SettingsContext context, SettingsPropertyCollection properties)
at System.Configuration.SettingsBase.GetPropertiesFromProvider(SettingsProvider provider)
at System.Configuration.SettingsBase.SetPropertyValueByName(String propertyName, Object propertyValue)
at System.Configuration.SettingsBase.set_Item(String propertyName, Object value)
at System.Configuration.ApplicationSettingsBase.set_Item(String propertyName, Object value)
at yaDIS.My.MySettings.set_FormMaximized(Boolean Value)
at yaDIS.MainForm.MainForm_FormClosing(Object sender, FormClosingEventArgs e)
at System.Windows.Forms.Form.OnFormClosing(FormClosingEventArgs e)
at System.Windows.Forms.Form.RaiseFormClosingOnAppExit()
at System.Windows.Forms.Application.ExitInternal()
at System.Windows.Forms.Application.Exit(CancelEventArgs e)
at System.Windows.Forms.Application.Exit()
at yaDIS.MainModule.LoadLanguages()
at yaDIS.MainForm.MainForm_Load(Object sender, EventArgs e)
at System.EventHandler.Invoke(Object sender, EventArgs e)
at System.Windows.Forms.Form.OnLoad(EventArgs e)
at System.Windows.Forms.Form.OnCreateControl()
at System.Windows.Forms.Control.CreateControl(Boolean fIgnoreVisible)
at System.Windows.Forms.Control.CreateControl()
at System.Windows.Forms.Control.WmShowWindow(Message& m)
at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.ScrollableControl.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.Form.WmShowWindow(Message& m)
at System.Windows.Forms.Form.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)
************** Loaded Assemblies **************
mscorlib
Win32 Version: 4.0.30319.269 (RTMGDR.030319-2600)
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework/v4.0.30319/mscorlib.dll
yaDIS
Assembly Version: 2.2.0.0
Win32 Version: 2.2
CodeBase: file:///C:/Program%20Files%20(x86)/yaDIS/yaDIS.exe
Microsoft.VisualBasic
Assembly Version: 10.0.0.0
Win32 Version: 10.0.30319.1 built by: RTMRel
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/Microsoft.VisualBasic/v4.0_10.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/Microsoft.VisualBasic.dll
System
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
System.Core
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Core/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Core.dll
System.Windows.Forms
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll
System.Drawing
Win32 Version: 4.0.30319.276 built by: RTMGDR
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll
System.Runtime.Remoting
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Runtime.Remoting/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Runtime.Remoting.dll
System.Configuration
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Configuration/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Configuration.dll
System.Xml
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll
SplitButton
Assembly Version: 2.1.0.0
Win32 Version: 2.1.0.0
CodeBase: file:///C:/Program%20Files%20(x86)/yaDIS/SplitButton.DLL
************** JIT Debugging **************
To enable just-in-time (JIT) debugging, the .config file for this
application or computer (machine.config) must have the
jitDebugging value set in the system.windows.forms section.
The application must also be compiled with debugging
enabled.
For example:
<configuration>
<system.windows.forms jitDebugging="true" />
</configuration>
When JIT debugging is enabled, any unhandled exception
will be sent to the JIT debugger registered on the computer
rather than be handled by this dialog box.
ik heb e .exe file al vervangen.
op mijn laptop werkt het. Alle bestanden gekopieerd van de laptop naar mijn desktop. en dan nog werkt het niet
Systeem gereboot? laatste Windows/Microsoft updates allemaal geinstalleerd? Systeem herstart? Welk OS, 32/64 bit verschillen tussen beide systemen? Welke versie(s) .Net framework op beide systemen?chimera2 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 20:52:
Ik heb opeens sinds vandaag een probleem met Yadis.
Win10 64 bit. gister opnieuw opgestart met alle win updatesswhnld schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:28:
[...]
Systeem gereboot? laatste Windows/Microsoft updates allemaal geinstalleerd? Systeem herstart? Welk OS, 32/64 bit verschillen tussen beide systemen? Welke versie(s) .Net framework op beide systemen?
De verschillen tussen de .Net moet ik even bekijken. Voor de rest is alles gelijk
ook al gedaan maar dan nog krijg ik die foutmeldingVerwijderd schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:28:
Optie om Yadis eens nieuw te installen?
Kan iemand me de voor/nadelen vertellen van de Dune HD Pro 4K tov een htpc.
Voorlopige eisen zijn x265 kunnen afspelen en Bluray iso + de standaard geluidscodecs (DTS alle varianten,AC 5.1,...) Atmos of DTS:X niet nodig
4k is nog geen vereiste maar wel een pluspunt. Tv is nog een "oude" plasma.
Alvast bedankt voor de feedback!
Voorlopige eisen zijn x265 kunnen afspelen en Bluray iso + de standaard geluidscodecs (DTS alle varianten,AC 5.1,...) Atmos of DTS:X niet nodig
4k is nog geen vereiste maar wel een pluspunt. Tv is nog een "oude" plasma.
Alvast bedankt voor de feedback!
Ik heb mijn Mede8er vervangen voor een Dune HD Max. Ik heb op dit moment twee vraagjes.
Vraag 1,
is er een manier om de Dune via de iPad te bedienen zonder te tv aan te zetten? Met de Mede8er kon ik met de Marantz app de inhoud van de HD bekijken en zo content afspelen zonder de tv aan te hebben. De Marantz app ziet de Dune niet, ook niet na het handmatig invoeren van het ip-adres.
Vraag 2,
deze Dune heeft aanzienlijk meer instellingen dan de Mede8er. Nu is er op internet wel een snelstartgids te vinden, maar waar kan ik iets vinden over alle instellingen die deze Dune bied?
Vraag 1,
is er een manier om de Dune via de iPad te bedienen zonder te tv aan te zetten? Met de Mede8er kon ik met de Marantz app de inhoud van de HD bekijken en zo content afspelen zonder de tv aan te hebben. De Marantz app ziet de Dune niet, ook niet na het handmatig invoeren van het ip-adres.
Vraag 2,
deze Dune heeft aanzienlijk meer instellingen dan de Mede8er. Nu is er op internet wel een snelstartgids te vinden, maar waar kan ik iets vinden over alle instellingen die deze Dune bied?
Er is online een handleiding op de website, deze link wijst er naar, en links in het menu kun je de hoofdstukken aanklikken:
http://dune-hd.com/eng/support/online_manual/getting_started
http://dune-hd.com/eng/support/online_manual/getting_started
Ja, die site heb ik gevonden. Alleen staat er maar een zeer klein gedeelte van de instellingen in. Ik zou een uitgebreide manual, met uitleg van de mogelijkheden willen hebben maar die is er blijkbaar niet.
Nog een ander vraagje. Ik zet de Dune na gebruik helemaal uit met de schakelaar op de achterzijde. Dit omdat de standby stand nog steeds zo'n 50W zou verstoken.
Echter krijgt de Dune nu telkens een nieuw ip-adres toegewezen waardoor twee apps, die ik nu aan het uitproberen ben ( Dunepad en NA Dune) na het uit/aanzetten de Dune niet meer kunnen vinden.
Zou ik dit op kunnen lossen door de Dune een vast ip-adres te geven en in de router dit aan te passen?
Nog een ander vraagje. Ik zet de Dune na gebruik helemaal uit met de schakelaar op de achterzijde. Dit omdat de standby stand nog steeds zo'n 50W zou verstoken.
Echter krijgt de Dune nu telkens een nieuw ip-adres toegewezen waardoor twee apps, die ik nu aan het uitproberen ben ( Dunepad en NA Dune) na het uit/aanzetten de Dune niet meer kunnen vinden.
Zou ik dit op kunnen lossen door de Dune een vast ip-adres te geven en in de router dit aan te passen?
Ja je kan de Dune HD gewoon een statisch IP geven in de instellingen.sonsan schreef op zondag 14 april 2019 @ 16:17:
Ja, die site heb ik gevonden. Alleen staat er maar een zeer klein gedeelte van de instellingen in. Ik zou een uitgebreide manual, met uitleg van de mogelijkheden willen hebben maar die is er blijkbaar niet.
Waarom iets in de router aanpassen? Het kan op de DHCP server ook ja.
Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).
Oké, dus alleen op de Dune is voldoende? Ik meende dat ik dit ook in de router moest vastleggen.
(Zoveel verstand van netwerken heb ik dus niet....)
Edit, inmiddels via de router een vast ip aangemaakt en alles werkt naar wens.
(Zoveel verstand van netwerken heb ik dus niet....)
Edit, inmiddels via de router een vast ip aangemaakt en alles werkt naar wens.
[ Voor 21% gewijzigd door sonsan op 14-04-2019 18:53 ]
Verwijderd
Hallo,
Ik heb sinds kort wat problemen met mijn Dune HD (smart D1).
Een groot deel van de films en series speelt hij niet meer af.
mkv is geen probleem, maar alle overige pakt ie niet meer.
Ik krijg dan de volgende melding te zien:
"Update Applicatie Dune Extension.
Appliclatie update is nodig om verder te gaan"
Als ik vervolgens kies voor JA krijg ik een volgende pop-up te zien:
"Geen geschikte opslag met 31182 Kb vrije ruimte gevonden. Flashgeheugen heeft niet genoeg vrije ruimte.
Systeemopslag is niet aangesloten.
Inschakelen van systeemopslag?"
Maar dit inschakelen lukt dus niet. Ik kan niet selecteren of inschakelen om het systeemopslag te activeren. Ook heb Ik er al een lege usb-stick aangehangen, maar ook dat hielp niet.
Wat nu??
Een groot deel van de films en series speelt hij niet meer af.
mkv is geen probleem, maar alle overige pakt ie niet meer.
Ik krijg dan de volgende melding te zien:
"Update Applicatie Dune Extension.
Appliclatie update is nodig om verder te gaan"
Als ik vervolgens kies voor JA krijg ik een volgende pop-up te zien:
"Geen geschikte opslag met 31182 Kb vrije ruimte gevonden. Flashgeheugen heeft niet genoeg vrije ruimte.
Systeemopslag is niet aangesloten.
Inschakelen van systeemopslag?"
Maar dit inschakelen lukt dus niet. Ik kan niet selecteren of inschakelen om het systeemopslag te activeren. Ook heb Ik er al een lege usb-stick aangehangen, maar ook dat hielp niet.
Wat nu??
Of je er wat aan hebt weet ik niet maar ik heb een jaar geleden ook vage problemen met mijn Dune D1 gehad. Het apparaat is sinds maart 2011 vrijwel dagelijks in gebruik dus verder geen klagen...Verwijderd schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:27:
Eerst wilde hij audio niet decoderen, alleen bitstreams werden doorgeven naar de receiver. AC3 en DTS ok maar AAC en MP3 niet. Dacht eerst dat de receiver een probleem had. Kort daarna verloor hij settings en nog wat later artifacts in het background image. Uiteindelijk bleek dat de microsd (in een USB houdertje) voor de system storage na al die jaren defect geraakt was. Ik had niets anders dan een rondslingerende 8GB maar dat bleek te werken. Nu alweer een jaar probleemloos.
Goede tip! Thuis eens proberen. Mijn Dune heeft sinds kort (2 - 3 weken?) ook dat geluid en film glitchen. Gekke is dat oude films het niet doen, nieuwe films wel.dirks schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:17:
[...]
Of je er wat aan hebt weet ik niet maar ik heb een jaar geleden ook vage problemen met mijn Dune D1 gehad. Het apparaat is sinds maart 2011 vrijwel dagelijks in gebruik dus verder geen klagen...
Eerst wilde hij audio niet decoderen, alleen bitstreams werden doorgeven naar de receiver. AC3 en DTS ok maar AAC en MP3 niet. Dacht eerst dat de receiver een probleem had. Kort daarna verloor hij settings en nog wat later artifacts in het background image. Uiteindelijk bleek dat de microsd (in een USB houdertje) voor de system storage na al die jaren defect geraakt was. Ik had niets anders dan een rondslingerende 8GB maar dat bleek te werken. Nu alweer een jaar probleemloos.
Vrijwel alles al getest volgens mij.
- Diverse Firmware ingeladen
- Films getest op PC (uitsluiten dat het aan de NAS ligt)
- NAS direct aan de Dune (uitsluiten dat het aan de netwerkbekabeling ligt.
- Media van verschillende shares geprobeerd om te zien of het aan een share lag
- Player herstart, andere bekabeling, etc
Edit:
Enige gekke is dat een Read Test ook maar 5,5 MB/s doet en niet de 8/9 die de Dune aan kan. Lijkt me niet dat die door de USB gaat?
Edit 2:
Nou, schiet mij maar in de feestverlichting. Bedacht me net dat de test met de Dune en de NAS direct aan elkaar goed was, maar er zit nog een kleine netwerkswitch tussen. Test nog een keer gedaan door beide apparaten aan het modem te koppelen, direct 9 MB/s uit de Read Test en geen haperingen/glitches. Dune in de meterkast doorgepatcht zonder de switch er tussen (interne bekabeling testen), ook direct 9 MB/s uit de test. Dan moet het toch de switch zijn? Die er weer tussen in de verwachting dat alles naar de 5 MB/s zakt en ik weer glitches heb... direct 9 MB/s uit de Read Test en geen haperingen/glitches. Geen kabels vervangen, niets.
[ Voor 25% gewijzigd door FeaR op 11-08-2019 23:00 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Verwijderd
Even een kick met een vraag:
Gebruik Yadis als scraper voor de video wall op mijn Dune's. Yadis wordt niet meer door ontwikkeld en ik mis dus de 4K films. Hij scraped dan dus alleen de 4K's als 1080P's etc.
Iemand een aangepaste template opdat de 4K's ook verwerkt worden als 4K?
Gebruik Yadis als scraper voor de video wall op mijn Dune's. Yadis wordt niet meer door ontwikkeld en ik mis dus de 4K films. Hij scraped dan dus alleen de 4K's als 1080P's etc.
Iemand een aangepaste template opdat de 4K's ook verwerkt worden als 4K?
De ventilator van mijn HD Max begint aardig op te vallen. Deze bromt en is goed hoorbaar. Weet iemand wat voor een ventilator er inzit (voltage e.d.) ?
Ik heb 'm ooit vervangen. Deze ging na een half jaar ook weer lawaai maken (ondanks dat het een beter en stiller type was). Ik weet niet meer of ik het eerst open heb gemaakt en gekeken welke erin zat of dat ik het via een manual wist. Maar het is niet veel werk. En ook niet duur.sonsan schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:43:
De ventilator van mijn HD Max begint aardig op te vallen. Deze bromt en is goed hoorbaar. Weet iemand wat voor een ventilator er inzit (voltage e.d.) ?
Echter laat ik hem (de ventilator) nu maar gewoon uit staan, hij is min of meer vervangen door een vero 4k+ dus draait ie niet vaak en zeker niet langere tijd meer.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Ik heb al een tijdje een dune hd lite, en nu vroeg ik mij af of je op deze speler ook android tv kan krijgen? Ik lees dat de hd 4k wel een dual boot met android heeft maar deze volgens mij niet, maar ik dacht dat deze spelers redelijk gelijk waren qua processor enzo.
Het is al een tijd stil in dit topic maar het was te verwachten dat de markt en aandacht voor externe mediaspelers zou gaan tanen.
Ik val in herhaling want vijf jaar geleden plaatste ik dit al... Maar nu is mijn Dune Smart D1 10 jaar oud! En deze wordt nog steeds vrijwel iedere dag gebruikt. Omdat ik het gevoel had dat de Dunes wel eens zouden kunnen verdwijnen (zoals deze week bleek voor de Logitech Harmony, ook zo'n fijn ding) kocht ik al een tijd terug als backup een Solo-Lite maar deze zit nog steeds in de motteballen. Ik ben verknocht aan het display van de Smart D1, altijd de verstreken kijktijd en chapters in beeld. Ook voor muziek.
Op naar het volgende lustrum!
Ik val in herhaling want vijf jaar geleden plaatste ik dit al... Maar nu is mijn Dune Smart D1 10 jaar oud! En deze wordt nog steeds vrijwel iedere dag gebruikt. Omdat ik het gevoel had dat de Dunes wel eens zouden kunnen verdwijnen (zoals deze week bleek voor de Logitech Harmony, ook zo'n fijn ding) kocht ik al een tijd terug als backup een Solo-Lite maar deze zit nog steeds in de motteballen. Ik ben verknocht aan het display van de Smart D1, altijd de verstreken kijktijd en chapters in beeld. Ook voor muziek.
Op naar het volgende lustrum!
Ik heb jarenlang een Smart D1 als mediaspeler gehad. Begin vorig jaar begon deze steeds meer kuren te vertonen en in juni heb ik 'm vervangen door een Shield. Ik weet niet hoe de nieuwe Dune's zijn maar alleen al vanwege het gebruik van Plex nu, wil ik niet meer terug. Yadis is toch echt een heel stuk onhandiger dan bijvoorbeeld Plex.
Alleen het kunnen gebruiken van ISO's van blurays mis ik enigzins, verder niets.
En natuurlijk is het vergelijken van een 10 jaar oude Dune Smart D1 met een gloednieuwe Shield niet helemaal eerlijk...
Alleen het kunnen gebruiken van ISO's van blurays mis ik enigzins, verder niets.
En natuurlijk is het vergelijken van een 10 jaar oude Dune Smart D1 met een gloednieuwe Shield niet helemaal eerlijk...
Ik heb ook nog een Smart D1, weet iemand of ik daar een universele USB-wifi ontvanger in kan doen?
Actueler: zijn er ook Dune's die NZB kunnen downloaden/uitpakken?
Actueler: zijn er ook Dune's die NZB kunnen downloaden/uitpakken?