Als YuiXX in vele ogen van jullie vaporware is, waarom zal Intel zijn naam te grabbel leggen aan zoiets? Intel nam, zoals eerder genoemd in dit forum, YuiXX mee tijdens de workshop van connected Home Event (http://www.connectedhomeevent.eu/workshops.html), dus als het een lariekoekverhaal is, dan zou Intel de YuiXX toch niet meenemen? Misschien moeten jullie anders Intel bellen wat de status is, die zullen er ook bij betrokken zijn.
Ik denk dat de meeste mensen hier graag het ding als beloofd al in gebruik zouden hebben, dit omdat het een kek ding met leuke features is die voor veel zaken bruikbaar is. Je leest dus met name teleurgestelde mensen.Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 10:07:
Als YuiXX in vele ogen van jullie vaporware is, waarom zal Intel zijn naam te grabbel leggen aan zoiets? Intel nam, zoals eerder genoemd in dit forum, YuiXX mee tijdens de workshop van connected Home Event (http://www.connectedhomeevent.eu/workshops.html), dus als het een lariekoekverhaal is, dan zou Intel de YuiXX toch niet meenemen? Misschien moeten jullie anders Intel bellen wat de status is, die zullen er ook bij betrokken zijn.
Tuurlijk levert Intel de chip en wat ondersteuning, maar conceptronic zal het verder wel moeten doen en ik heb het vermoeden dat ze te veel in een keer in het ding willen stoppen(als ik die website zo zie), nu is het ook wel een beetje make-or-break voor ze, dus ze zullen het goed willen doen....

Ik heb mijn meubel klaar ja, kom nou maar snel
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Conceptronics is niets meer dan een marktingbedrijf, net als Nike. De gehele productie, R&D en het assortiment zijn volledig uitbesteed. Moeilijke balans dus tussen een korte time to market, vooral als het 'pionier' producten betreft (bv. eerste mediaplayer device met Intel chipset, performance en CI+ mogelijkheden). Natuurlijk wil je dit zo snel mogelijk in de markt zetten om de markt af te romen, het gaat immers om omzet. En hier is het misgegaan omdat er nog enkele kritische bugs waren.
Je kunt er dus schande van spreken, en dit is inderdaad geen mooi plaatje voor Conceptronics. Maar dit weten ze zelf ook heel erg goed, daar kun je wel van uit gaan. Opportunisme loont vaak, maar een beetje kenner van de IT branche weet dat dit soort dingen gewoon kunnen gebeuren. Je kunt ook het positieve benadrukken: Het is een dappere keus om de introductie te verlaten om de zaak technisch op orde te krijgen (met alle kosten van dien). Er wordt immers al vaak genoeg iets geintroduceerd waar eerst 10 nieuwe firmwares nodig zijn om het een beetje fatsoenlijk te laten functioneren!
Je kunt er dus schande van spreken, en dit is inderdaad geen mooi plaatje voor Conceptronics. Maar dit weten ze zelf ook heel erg goed, daar kun je wel van uit gaan. Opportunisme loont vaak, maar een beetje kenner van de IT branche weet dat dit soort dingen gewoon kunnen gebeuren. Je kunt ook het positieve benadrukken: Het is een dappere keus om de introductie te verlaten om de zaak technisch op orde te krijgen (met alle kosten van dien). Er wordt immers al vaak genoeg iets geintroduceerd waar eerst 10 nieuwe firmwares nodig zijn om het een beetje fatsoenlijk te laten functioneren!
wederom *zucht*
Conceptronic laat ajb iets van u horen ...(!)
Geen enkele piep komt er van dit bedrijf....
Conceptronic laat ajb iets van u horen ...(!)
Geen enkele piep komt er van dit bedrijf....
Damn it's good 2b a Tweaker!
Als ik de website van Yuixx mag geloven, dan zit er geen CI+ slot in de Yuixx. De Yuixx is uitgerust met een smartcard reader die software-matig gebruikt en aangestuurd kan worden door een softCAM. De Yuixx heeft als zodanig dus geen "CI+ mogelijkheden". Om verkeerde verwachtingen te voorkomen lijkt het mij daarom verstandig dat je ook het noemen van CI+ uit de startpost verwijdert.Edgarz schreef op maandag 24 mei 2010 @ 00:13:
Moeilijke balans dus tussen een korte time to market, vooral als het 'pionier' producten betreft (bv. eerste mediaplayer device met Intel chipset, performance en CI+ mogelijkheden).
Alle Ziggo decoders zijn ook voorzien van een softcam. Op deze manier kan Ziggo de levensduur makkelijker oprekken door nieuwe firmware te plaatsen.
De overbekende AnySee is ook een softcam. Eigenlijk ben ik blij dat er gebruikt wordt gemaakt van een softcam i.p.v. een gewone (hardware) cam.
De overbekende AnySee is ook een softcam. Eigenlijk ben ik blij dat er gebruikt wordt gemaakt van een softcam i.p.v. een gewone (hardware) cam.
De voor- en nadelen van een softCAM in de Yuixx heb ik al eens aangestipt in dit topic. Er wordt echter gesuggereerd dat er "CI+ mogelijkheden" in de Yuixx zouden zitten wat gezien de specificaties op de Yuixx website niet het geval is. Er zit immers geen CI+ slot in de Yuixx waarin de voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM geplaatst zou kunnen worden.Athome schreef op maandag 24 mei 2010 @ 10:51:
Maar wellicht dat de tunermodule deze wel bevat. Wie het weet mag het zeggen. Voorlopig zul je het hiermee moeten doen: "Midden 2010 ondersteunt de YuiXX diverse middleware zoals Nagra, Conax & IrDeto, zodat consumenten hun smart card kunnen gebruiken van de bestaande set top boxen"ArChie schreef op maandag 24 mei 2010 @ 11:58:
[...]
De voor- en nadelen van een softCAM in de Yuixx heb ik al eens aangestipt in dit topic. Er wordt echter gesuggereerd dat er "CI+ mogelijkheden" in de Yuixx zouden zitten wat gezien de specificaties op de Yuixx website niet het geval is. Er zit immers geen CI+ slot in de Yuixx waarin de voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM geplaatst zou kunnen worden.
Bij die opsomming van Conditional Access Systems hebben ze het dus over softCAM's die communiceren met de smartcard via de ingebouwde smartcard lezer. Geen vermelding van CI+ waar andere hardware voor nodig is. Door gebruik te maken van termen als CI+ in je berichten wek je de indruk dat Yuixx ook geschikt zal zijn voor de Irdeto CI+ CAM van Ziggo wat door Conceptronic zelf nergens als zodanig op hun Yuixx website is aangegeven. Als een CI+ slot en de bijbehorende CI+ certificering door CI Plus LLP wel onderdeel zou uitmaken van de Yuixx, dan zou Conceptronic dit volgens mij wel gebruiken in hun officiele communicatie om klanten over de streep te trekken. Een CI+ slot en de bijbehorende CI+ certificering door CI Plus LLP is namelijk niet iets dat je later even kan en/of mag toevoegen aan een apparaat. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de extra CI+ "certificering" door Ziggo wil de Yuixx ook door Ziggo "ondersteunt" worden.Edgarz schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 00:18:
Voorlopig zul je het hiermee moeten doen: "Midden 2010 ondersteunt de YuiXX diverse middleware zoals Nagra, Conax & IrDeto, zodat consumenten hun smart card kunnen gebruiken van de bestaande set top boxen"
Ik vind het erg jammer dat het allemaal zo lang moet duren bij Yuixx. Kijk er al een hele poos naar uit.
Ben nu op zoek naar alternatieven, en kwam dit tegen: http://www.noontec.com/En...ome/0912251442412903.html
Eigenlijk het enige wat ik zoek is een apparaat om via WLAN mee te streamen en tevens om tv mee op te kunnen nemen....
Ben nu op zoek naar alternatieven, en kwam dit tegen: http://www.noontec.com/En...ome/0912251442412903.html
Eigenlijk het enige wat ik zoek is een apparaat om via WLAN mee te streamen en tevens om tv mee op te kunnen nemen....
Dat ding ziet er ook wel gaaf uit! In deze review zeggen ze echter dat dit alleen werkt icm Australische DVB-T?
Verwijderd
Ik hoop dat je het dan over de behuizing hebt, want de interface is behoorlijk stone-aged als je die review bekijkt. Het apparaat staat bij mij in een kastje, maar de interface, daar werk ik mee.Goku33 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:25:
Dat ding ziet er ook wel gaaf uit! In deze review zeggen ze echter dat dit alleen werkt icm Australische DVB-T?
Dan doen ze het bij de YuiXX wel beter.
Als je TV wilt kijken heb je niks aan dit ding in Nederland, het ontbeert een CI slot. Dus dan zou je alsnog een ander apparaat moeten hebben wat je key deelt en zou dit apparaat de mogelijkheid moeten hebben om een softcam te kunnen draaien.jansenpam schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:41:
Ik vind het erg jammer dat het allemaal zo lang moet duren bij Yuixx. Kijk er al een hele poos naar uit.
Op dit moment ben je nog het beste uit met een aparte mediatank en een aparte tv decoder/recorder.
Zelfs een combinatie van deze 2 dingen, zoals de Azbox, heeft vaak een aantal beperkingen (Op dit moment alleen nog maar support voor MPEG2 TS streams over het netwerk).
En wat als je TV een PCMIA card slot heeft? Heb je dan nog steeds een ander apparaat nodig voor je key?Okki5 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:47:
[...]
Als je TV wilt kijken heb je niks aan dit ding in Nederland, het ontbeert een CI slot. Dus dan zou je alsnog een ander apparaat moeten hebben wat je key deelt en zou dit apparaat de mogelijkheid moeten hebben om een softcam te kunnen draaien.
Ben een tijdje niet op dit topic geweest en lees eigenlijk hetzelfde soort berichten als een half jaar terug. Ik snap niet dat jullie nog steeds op dit ding wachten. Koop/bouw een htpc of koop een tv met dlna, internetfunctionaliteit en geintegreerde decoder. Het is misschien wat duurder maar je hebt meer waar voor je geld en je weet waar je aan toe bent.
Tja als je tv een PCMIA slot heeft, werkt dat alleen voor de ingebouwde tuner van de tv. Volgens mij is er geen enkele tv die een het zijn van een keyserver ondersteund. Je kan een PC gebruiken als keyserver, maar zelfs dan is het ook nog vereist dat het apparaat dienst kan doen als client op die keyserver.jansenpam schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:18:
[...]
En wat als je TV een PCMIA card slot heeft? Heb je dan nog steeds een ander apparaat nodig voor je key?
Het apparaat 'out of the box' ondersteund alleen FTA zenders, dus een heleboel zenders zal je moeten missen. De welbekende smartcard is nodig voor een apparaat om het gecodeerde signaal te decoderen.
Als we kijken naar die codering zijn er eigenlijk 3 belangrijke delen in het decoderen.
Even gejat van het Azbox topic.
- Een Smartcard bevat een sleutel met een bepaalde codering, provider afhankelijk.
Zo is er Seca Mediaguard 2 voor CD, Irdeto 2 voor bijvoorbeeld Ziggo en Conax voor Digitenne.
- De Smartcard gaat in een smartcard slot/CAM module. Dit smartcardslot moet de codering ondersteunen, anders gaat niet werken. Daarom zijn er verschillende CAM modules ontwikkeld, die aangeboden kunnen worden door digitale tv providers. Een CAM dient in een CI of CI+ slot gestopt te worden in de decoder.
- Door de Smartcard in een juiste CAM of smartcard slot te stoppen is er genoeg informatie om het TV signaal te decoderen.
Die V9T uit de link kan je geen smartcard instoppen, dus zal het met een keyserver moeten doen. Dit werkt echter alleen als de V9T een linux box is die die mogelijkheid heeft een softcam te installeren die dienst kan doen als een client.
Na even googlen kom je erachter dat je op de V9T geen softcam kan installeren, dus het ding is in Nederland waardeloos.
[Ohja, even herinneren aan een eerdere modbreak, dit is niet het "Zoek een alternatief voor de Yuixx topic", hoewel het mij wel een goed idee lijkt om zo'n dergelijk topic te starten.]
[ Voor 5% gewijzigd door Okki5 op 27-05-2010 10:39 ]
Thanx voor de reply!
En ik snap dat het een beetje een off-topic aan het worden was.
Maar even on-topic dan maar weer: Dynabyte verwacht de Yuixx nog steeds 1 juni. Zou mooi zijn, maar ik verwacht dat ze de verwachtingsdatum nog niet aangepast zullen hebben
.
Misschien toch maar het "Zoek een alternatief voor de Yuixx topic" opstarten??
En ik snap dat het een beetje een off-topic aan het worden was.
Maar even on-topic dan maar weer: Dynabyte verwacht de Yuixx nog steeds 1 juni. Zou mooi zijn, maar ik verwacht dat ze de verwachtingsdatum nog niet aangepast zullen hebben
Misschien toch maar het "Zoek een alternatief voor de Yuixx topic" opstarten??
Is er nou echt helemaal geen enkel plaatje / foto / beeld / ervaring te lezen van de Yuixx die schijnbaar vorige week door Intel op het Connected Home Event is geshowed? Daar moet toch iemand geweest zijn?
Bij Komplett en Wehkamp is hij overigens niet te vinden met de search... Dit geeft me een slecht voorgevoel
http://www.deyterra.com
Bij Wehkamp stond deze gisteren nog op de site en vandaag is deze verdwenen, dit voorspelt inderdaad niet veel goeds.
vziw is dat connected home meer een soort van vakbeurs geweest, met name mensen die in domotica werken op wat grotere schaal(denk zorginstellingen, evt hotels e.d.) zijn daar geweest. Voor dat soort mensen is het minder interessant de hele dag met camera rond te lopen en van elke gadget een foto/gebruikerservaring te knippen. Ik kan wel even rondvragen, maar de meeste zullen het of niet gezien hebben of niet geïnteresseerd zijn geweest wegens ontberen van een beheersbare infrastructuur.Goku33 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:42:
Is er nou echt helemaal geen enkel plaatje / foto / beeld / ervaring te lezen van de Yuixx die schijnbaar vorige week door Intel op het Connected Home Event is geshowed? Daar moet toch iemand geweest zijn?
Zeroday is zijn baan kwijt?
Het gaat denk ik niet zo goed met Conceptronic
Gezocht: een nieuwe uitdaging
Na ongeveer 16 jaar valt dan helaas het doek voor mij binnen de Conceptronic / Dynalink organisatie. Bedrijfseconomische redenen zijn de directe oorzaak dat ik op zoek kan gaan naar een nieuwe uitdaging.
Zo, dat is eruit en even schrikken, ja ook voor mij. Zoiets op je dak krijgen is niet leuk en niet prettig.
Wat heb ik te bieden? Ontzettend veel kennis op het gebied van productontwikkeling, communiceren met het verre oosten en het goed blijven ondersteunen van een product na lancering. Van modem tot mediaspeler van het Linux tot Windows operating systeem en ook software .. eigenlijk is me niets te vreemd.
Als Manager Technical Product Developement moet ik afscheid nemen van 2L wat ik erg jammer vind. Wellicht, als je dit leest, ken je iemand in de markt die gebruik wil maken van mijn kennis, mogelijkheden: neem contact op.
bron: http://www.aroundmyroom.com/
P.S. Ik wens je veel sterkte met het vinden van een nieuwe job
Het gaat denk ik niet zo goed met Conceptronic
Gezocht: een nieuwe uitdaging
Na ongeveer 16 jaar valt dan helaas het doek voor mij binnen de Conceptronic / Dynalink organisatie. Bedrijfseconomische redenen zijn de directe oorzaak dat ik op zoek kan gaan naar een nieuwe uitdaging.
Zo, dat is eruit en even schrikken, ja ook voor mij. Zoiets op je dak krijgen is niet leuk en niet prettig.
Wat heb ik te bieden? Ontzettend veel kennis op het gebied van productontwikkeling, communiceren met het verre oosten en het goed blijven ondersteunen van een product na lancering. Van modem tot mediaspeler van het Linux tot Windows operating systeem en ook software .. eigenlijk is me niets te vreemd.
Als Manager Technical Product Developement moet ik afscheid nemen van 2L wat ik erg jammer vind. Wellicht, als je dit leest, ken je iemand in de markt die gebruik wil maken van mijn kennis, mogelijkheden: neem contact op.
bron: http://www.aroundmyroom.com/
P.S. Ik wens je veel sterkte met het vinden van een nieuwe job
Aangezien als referentie oa. Yuixx wordt genoemd neem ik aan dat dit een product is wat alsnog uitgebracht gaat worden. quote: pdf: "(o.a. YuiXX en CFULLHDMAI)"
Het lijkt me niet waarschijnlijk om dat er in te zetten als het product niet op de markt zou komen toch?
Of is dit wel erg tussen de regels lezen?
anyway, heel erg jammer voor Dennis.
Ik hoop dat je gauw iets vind!
Het lijkt me niet waarschijnlijk om dat er in te zetten als het product niet op de markt zou komen toch?
Of is dit wel erg tussen de regels lezen?
anyway, heel erg jammer voor Dennis.
Ik hoop dat je gauw iets vind!
Ik las trouwens nog veel treuriger nieuws voor hem op die pagina... daar wens ik hem ook sterkte mee.
Begrijp hem wel dat hij die zeikerds hier links laat liggen met hun achterlijke verdenkmakingen als je zo iets gebeurt...
Begrijp hem wel dat hij die zeikerds hier links laat liggen met hun achterlijke verdenkmakingen als je zo iets gebeurt...
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Dennis, sterkte in dit vervelende jaar. Na ieder slecht jaar komt echter altijd weer een goed jaar!
Ja inderdaad zegTijgert schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 18:30:
Ik las trouwens nog veel treuriger nieuws voor hem op die pagina... daar wens ik hem ook sterkte mee.
Dennis, veel sterkte toegewenst
Effe zonder gekheid, het nieuws dat Zeroday dus niet meer betrokken is bij Conceptronic, geeft zo ook mijn bedenkingen of de YUIXX uiteindelijk nog wel gereleased gaat worden helaas 
edit: onzin verwijderd welke door Modbreak niet meer benodigd is.
[ Voor 105% gewijzigd door Montoya200x op 31-05-2010 12:45 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
De wereld draait door, ook die voor de YuiXX en Conceptronic.Montoya200x schreef op zondag 30 mei 2010 @ 12:19:
Effe zonder gekheid, het nieuws dat Zeroday dus niet meer betrokken is bij Conceptronic, geeft zo ook mijn bedenkingen of de YUIXX uiteindelijk nog wel gereleased gaat worden helaas
Ik maak echter daar vanaf 31 juli geen deel meer vanuit. Ondanks dat ik een grote rol speel in de ontwikkeling, bepaling van functionaliteit en de wijze van implementatie denkt men ook zonder mijn expertise de YuiXX uit te kunnen rollen.
Erg spijtig want het is een erg leuk project.
Dat ik hier weinig updates heb gegeven ligt zuiver aan het feit dat er weinig te vertellen is.
Conceptronic laat iets ontwikkelen en als daar dingen om de hoek komen kijken die buiten ons om vertraagd dan ben ik de eerste die daar ontzettend van baalt.
There are no secrets, only information you do not yet have
@Zeroday
Je mag of kan waarschijnlijk niets zeggen maar ik vraag het toch.
Kun je al iets zeggen over datum wanneer de Yuixx op de markt komt.
Nee, een datum is mij niet bekend. Wel kan ik je vertellen dat de laatste hand aan de software wordt gelegt voor versie 1.0. Daarna wordt de box automatisch van updates voorzien.Athome schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:47:
@Zeroday
Eindelijk nog een lichtpuntje in de ontwikkeling van de YuiXX na een lange duistere stilte. Ben benieuwd
[ Voor 4% gewijzigd door Montoya200x op 31-05-2010 18:16 ]
Ik ben bang dat het voor mij toch allemaal te lang gaat duren. Ik ga vrijdag naar de Dune kijken
Verwijderd
Voor de mensen die zich afvragen of de YuiXX ergens op een beurs stond... Intel heeft het getoond tijdens WCIT2010 in Amsterdam vorige week en 3x raden welke royalty de demo van de YuiXX bekijkt?
http://communities.intel....xy/nederland/blog/2010/05
http://communities.intel....xy/nederland/blog/2010/05
Hoppa!
@Dynabyte verwacht 1 aug 2010, gaan we weer
@Dynabyte verwacht 1 aug 2010, gaan we weer
Is dat echt een verrassing dan?
Ik heb een vriend die bij een grote webwinkel werkt en die heeft na diverse gesprekken met Conceptronics er weinig vertrouwen meer in.
Ik heb een vriend die bij een grote webwinkel werkt en die heeft na diverse gesprekken met Conceptronics er weinig vertrouwen meer in.
OMG..... nogsteeds NIETS
nu begint ook bij mij het vertrouwen te brokkelen....
kom op Conteptronic!
nu begint ook bij mij het vertrouwen te brokkelen....
kom op Conteptronic!
UPDATE:
http://www.tradingmarkets...-mediaplayer--973542.html
'Metrological, 2L Alliance to present YuiXX MediaPlayer'
Jun 09, 2010 (DMEUROPE via COMTEX) --
Middleware provider Metrological Media Innovations and international supplier of media and connectivity products 2L Alliance are officially presenting the YuiXX MediaPlayer on 9 June at the Mediapark Jaarcongres. The YuiXX is a hybrid two-way Home Media Device that enables TV viewers to access a range of enhanced, web-based multimedia applications and personal media stored elsewhere in the consumer's home network, whilst watching conventional linear television. The YuiXX is powered by Metrological's Metroconnect Operating System and based on the Intel CE Media Processor. The YuiXX enables media service operators, such as cable TV companies, IPTV providers and internet service providers, content owners and retailers, to deliver branded tailor-made OTP home entertainment media services, based on standard TV Widget technology. Consumers are able to view content of their liking on TV, at the time they choose to do so. The YuiXX, is to expand its total content offering and the media player will initially be launched with among others, content from Dutch public broadcasters, BNN, Avro Television and NOS. The YuiXX brand is owned 2L Alliance and marketed by Conceptronic, and was developed and created by partnering with two other Dutch companies, hardware manufacturer Prodrive, and Metrological being the total integrator. The YuiXX Mediaplayer will be made available to consumers throughout the Netherlands, in the coming weeks and will initially be distributed through retail chains, such as Wehkamp, Mediamarkt and Dynabyte. Following the launch in the Netherlands, Conceptronic will start the distribution of YuiXX in Spain, Portugal, Belgium, France and Italy.
Distributed for DMeurope.com via M2 Communications (www.m2.com)
Nog even wachten dus, maar het lijkt nu echt te gaan gebeuren
http://www.immovator.nl/f...0DUTCH%20ANNUAL%20MED.pdf
http://www.tradingmarkets...-mediaplayer--973542.html
'Metrological, 2L Alliance to present YuiXX MediaPlayer'
Middleware provider Metrological Media Innovations and international supplier of media and connectivity products 2L Alliance are officially presenting the YuiXX MediaPlayer on 9 June at the Mediapark Jaarcongres. The YuiXX is a hybrid two-way Home Media Device that enables TV viewers to access a range of enhanced, web-based multimedia applications and personal media stored elsewhere in the consumer's home network, whilst watching conventional linear television. The YuiXX is powered by Metrological's Metroconnect Operating System and based on the Intel CE Media Processor. The YuiXX enables media service operators, such as cable TV companies, IPTV providers and internet service providers, content owners and retailers, to deliver branded tailor-made OTP home entertainment media services, based on standard TV Widget technology. Consumers are able to view content of their liking on TV, at the time they choose to do so. The YuiXX, is to expand its total content offering and the media player will initially be launched with among others, content from Dutch public broadcasters, BNN, Avro Television and NOS. The YuiXX brand is owned 2L Alliance and marketed by Conceptronic, and was developed and created by partnering with two other Dutch companies, hardware manufacturer Prodrive, and Metrological being the total integrator. The YuiXX Mediaplayer will be made available to consumers throughout the Netherlands, in the coming weeks and will initially be distributed through retail chains, such as Wehkamp, Mediamarkt and Dynabyte. Following the launch in the Netherlands, Conceptronic will start the distribution of YuiXX in Spain, Portugal, Belgium, France and Italy.
Distributed for DMeurope.com via M2 Communications (www.m2.com)
Nog even wachten dus, maar het lijkt nu echt te gaan gebeuren
http://www.immovator.nl/f...0DUTCH%20ANNUAL%20MED.pdf
[ Voor 92% gewijzigd door knny op 12-06-2010 08:07 ]
zucht.....ik heb nogsteeds niets gezien. ce3100 is toch al best oud
"oud" of niet, de cpu/chipset blijft prima geschikt voor wat-ie moet doen. Lijkt mij het meest relevantespanx schreef op zondag 13 juni 2010 @ 19:58:
zucht.....ik heb nogsteeds niets gezien. ce3100 is toch al best oud
De CE3100 komt qua specs behoorlijk overeen met de komende topchip van Sigma (ook 800 MhZ). Op dat punt is de CE3100 dus helemaal nog niet oud.
CE4100 is de vervanger van de 3100 ....
Verwijderd
Het gaat om de oplossing, niet om het nummertje op de chip.. CE3100 is goed genoeg, laat eerst maar eens een 4100 uitkomen gezien de CE3100 historie... Laten we het maar rustig afwachten, meer kunnen we toch niet doen op dit moment..
Als de YuiXX doet wat hij zegt en binnen nu en een maand daadwerkelijk uitkomt, dan hebben we een player te pakken waar iemand anders eerst maar eens over heen moet gaan.
Als de YuiXX doet wat hij zegt en binnen nu en een maand daadwerkelijk uitkomt, dan hebben we een player te pakken waar iemand anders eerst maar eens over heen moet gaan.
Way ahead of myself again. excuses laten we eerst kijken wat de CE3100 kan..
Ik had gehoopt dat de Yuixx HIER bij zou zitten: http://www.anandtech.com/show/3767/media-streamer-platforms-roundup/
maar helaas....
Ik had gehoopt dat de Yuixx HIER bij zou zitten: http://www.anandtech.com/show/3767/media-streamer-platforms-roundup/
maar helaas....
Naar aanleiding van de berichten van o.a. het ontslag van Dennis, en het uitblijven van echt nieuws heb ik het voorlopig even opgegeven (bestelling geannulleerd bij Komplett).
Ben nu (mede dankzij het nieuwe "HD kastje" van OnsBrabantnet, een IPTV van Animo) de PCH C-200, Dune HD Base 3.0 of misschien zelfs wel de Animo Freedom (als die eerder is als de Yuixx, EN ook "open" gezet gaat worden) aan het bekijken.
Ben er nog niet uit.....
Ben nu (mede dankzij het nieuwe "HD kastje" van OnsBrabantnet, een IPTV van Animo) de PCH C-200, Dune HD Base 3.0 of misschien zelfs wel de Animo Freedom (als die eerder is als de Yuixx, EN ook "open" gezet gaat worden) aan het bekijken.
Ben er nog niet uit.....
Om mijn ontslag hoef je niet iets te annuleren hoor ;-)Duikhond schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:01:
Naar aanleiding van de berichten van o.a. het ontslag van Dennis, en het uitblijven van echt nieuws heb ik het voorlopig even opgegeven (bestelling geannulleerd bij Komplett).
Ben er nog niet uit.....
ik heb inmiddels een andere baan gevonden en deze week is mijn laatste bij 2L
'Echt nieuws' ...
mensen zouden bijvoorbeeld
www.metrological.com in de gaten kunnen houden, die ontwikkelen het MetroConnect OS, het besturingssysteem waarop de YuiXX draait.
En zo zijn er via Twitter ook nog wel wat YuiXX dingen te vinden ...
Helaas ben ik verder niet meer bij de YuiXX betrokken en zal ik net als jullie straks een kritische gebruiker en/of potentieel geinteresseerde klant zijn ;-)
Gefeliciteerd met je nieuwe baan, zelfde sector?zeroday schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:08:
Om mijn ontslag hoef je niet iets te annuleren hoor ;-)
ik heb inmiddels een andere baan gevonden en deze week is mijn laatste bij 2L
'Echt nieuws' ...
mensen zouden bijvoorbeeld
www.metrological.com in de gaten kunnen houden, die ontwikkelen het MetroConnect OS, het besturingssysteem waarop de YuiXX draait.
En zo zijn er via Twitter ook nog wel wat YuiXX dingen te vinden ...
Helaas ben ik verder niet meer bij de YuiXX betrokken en zal ik net als jullie straks een kritische gebruiker en/of potentieel geinteresseerde klant zijn ;-)
Ik wacht met spanning af, hoe het een en ander zich ontwikkeld. Op dit moment zie ik vooral de meerwaarde in het NL-georiënteerde portal-idee en de recording/tuning-modules. Daarmee maak je van een apparaat als dit een all-round device die verschillende disciplines overspant.
Maar eens zien of er reviews op gaan duiken(HWI, T.net?
Er staat op youtube een video van de yuixx op wcit 2010 beurs
http://www.youtube.com/watch?v=GgZJBR5NVtcGreekmaster schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:07:
Er staat op youtube een video van de yuixx op wcit 2010 beurs
jammer dat het geluid zo slecht is ... maar hij praat nederlands... dus dat scheelt alweer.
Op wehkamp is de versie zonder de HD niet meer te vinden... alleen met HD en die is 399
via deze link kan je de yuixx zonder HD nogsteeds vinden... anders kom je er niet
http://www.wehkamp.nl/computers-telecom/externe-harde-schijf-media-speler-dvd-brander/media-speler/yuixx-cyuixxwl-media-player/C09_I09_I35_732109/
Op wehkamp is de versie zonder de HD niet meer te vinden... alleen met HD en die is 399
via deze link kan je de yuixx zonder HD nogsteeds vinden... anders kom je er niet
http://www.wehkamp.nl/computers-telecom/externe-harde-schijf-media-speler-dvd-brander/media-speler/yuixx-cyuixxwl-media-player/C09_I09_I35_732109/
[ Voor 54% gewijzigd door spanx op 16-06-2010 16:16 ]
Is er al een shop waar het bericht is binnen gekomen dat de Yuixx er dan binnenkort echt aan gaat komen?
http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=24345Goku33 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:23:
Is er al een shop waar het bericht is binnen gekomen dat de Yuixx er dan binnenkort echt aan gaat komen?
Dus het blijft afwachtenOut of curiosity I emailed dvixplayer.com and they said they expect to have them in 14 days.
Leuk al die positieve berichten, maar voor mij geld nog steeds: Eerst zien en dan geloven.
Het is niet de eerste keer dat het apparaat nu "echt" gaat komen
Het is niet de eerste keer dat het apparaat nu "echt" gaat komen
er is nog maar 1 site met een geschatte releasedate.
Kom op Yuixx, ik zit nu nog met die mediaserver voor ps3.
Ik wil de Yuixxxx!
Kom op Yuixx, ik zit nu nog met die mediaserver voor ps3.
Ik wil de Yuixxxx!
Verwijderd
Ik ben ook nog steeds in afwachting, Bovendien vraag ik mij af of dit apparaat kan wat ik verwacht.
Ik zoek namelijk een mediaspeler die het volgende kan:
Draadloos N, direct contact met mijn modem zonder dat er een computer aanstaat (zoals de internet module van de Wii), Programma gemist en you tube kunnen bekijken, full hd.
Wie weet of dit mogelijk is of dat ik uit moet kijken naar een andere speler?
Ik zoek namelijk een mediaspeler die het volgende kan:
Draadloos N, direct contact met mijn modem zonder dat er een computer aanstaat (zoals de internet module van de Wii), Programma gemist en you tube kunnen bekijken, full hd.
Wie weet of dit mogelijk is of dat ik uit moet kijken naar een andere speler?
Draadloos N is standaard en gaat gewoon via de router. Uitzending gemist en Youtube zouden via de zogenaamde widgets beschikbaar moeten zijn/komen. Of deze standaard in speler zit weet ik niet.
Kijk eens op www.yuixx.com voor alle info
Kijk eens op www.yuixx.com voor alle info
Even een n00b vraag over de yuixx.
Ik heb nu (naar volle tevredenheid) een Cfullhdmai mediaspeler van Conceptronic, hiermee speel ik media af vanaf een externe harddisc. Digitaal tv-kijken doe ik met een simpele Humax IR-Fox C bij Ziggo.
Voor zover ik kan zien kan de Yuixx in ieder geval hetzelfde als de cfullhdmai. Ik zou echter een alles-in-een apparaat willen die in ieder geval kan wat de cfullhdmai kan, en als decoder dient om tv te kijken, en eventueel een programma op kan nemen op interne harddisc. De rest (internet toepassingen enzo) boeit me niet. Mijn Humax decoder en cfullhdmai kunnen dan weg. Ik zie echter nergens een coax-aansluiting achter op de Yuixx zitten. Hoe moet ik dan de Yuixx op mijn Ziggo kabelmodem aansluiten om tv te kunnen kijken? Mijn Humax zit nu met een coax kabel namelijk aan mijn Ziggo modem.
Ik heb nu (naar volle tevredenheid) een Cfullhdmai mediaspeler van Conceptronic, hiermee speel ik media af vanaf een externe harddisc. Digitaal tv-kijken doe ik met een simpele Humax IR-Fox C bij Ziggo.
Voor zover ik kan zien kan de Yuixx in ieder geval hetzelfde als de cfullhdmai. Ik zou echter een alles-in-een apparaat willen die in ieder geval kan wat de cfullhdmai kan, en als decoder dient om tv te kijken, en eventueel een programma op kan nemen op interne harddisc. De rest (internet toepassingen enzo) boeit me niet. Mijn Humax decoder en cfullhdmai kunnen dan weg. Ik zie echter nergens een coax-aansluiting achter op de Yuixx zitten. Hoe moet ik dan de Yuixx op mijn Ziggo kabelmodem aansluiten om tv te kunnen kijken? Mijn Humax zit nu met een coax kabel namelijk aan mijn Ziggo modem.
Er zijn plannen om de Yuixx ook als DVB-C decoder te kunnen gebruiken. Maar het zijn nog steeds alleen maar plannen. Of een recorder-functie tot mogelijkheden behoort is nog een aantal stappen verder weg.
Zoals het er nu uit ziet is de Yuixx gewoon een betere versie van het apparaat wat je nu hebt.
Zoals het er nu uit ziet is de Yuixx gewoon een betere versie van het apparaat wat je nu hebt.
Klopt, Ziggo en andere DVB-C aanbieders staan het niet zonder meer toe dat digitale signalen worden opgenomen, dit is ook de reden dat Ziggo CI niet ondersteund, Volgens Ziggo hebben ze ook geen aanvraag of plannen op een Yuixx te certificeren. Opnemen gaat dus sowiezo niet lukken, afsprelen vermoedelijk alleen wanneer de Yuixx het zelfde tracject in gaat als bijvoorbeeld de Humax of Samsung decoders...Athome schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 03:48:
Er zijn plannen om de Yuixx ook als DVB-C decoder te kunnen gebruiken. Maar het zijn nog steeds alleen maar plannen. Of een recorder-functie tot mogelijkheden behoort is nog een aantal stappen verder weg.
Persoonlijk zie ik dit er nog niet 123 van komen....
Cogitationis poenam nemo patitur
....zucht.... na de zomervakantie zal dit dus gelanceerd worden... 1,5 jaar te laat... echt zonde....
Afspelen (van Ziggo) is dus nog maar de vraag. Opnemen wordt het helemaal niet, vermoedelijk. Vraag me af wat voor mij de toegevoegde waarde van dit apparaat zou moeten zijn, aangezien ik met de cfullhdmai al een prima mediaplayer heb.Bullet NL schreef op maandag 28 juni 2010 @ 12:21:
[...]
Klopt, Ziggo en andere DVB-C aanbieders staan het niet zonder meer toe dat digitale signalen worden opgenomen, dit is ook de reden dat Ziggo CI niet ondersteund, Volgens Ziggo hebben ze ook geen aanvraag of plannen op een Yuixx te certificeren. Opnemen gaat dus sowiezo niet lukken, afsprelen vermoedelijk alleen wanneer de Yuixx het zelfde tracject in gaat als bijvoorbeeld de Humax of Samsung decoders...
Persoonlijk zie ik dit er nog niet 123 van komen....
Levering is nog steeds onzeker hoor... ik vroeg aan Komplett of ze echt kunnen gaan leveren op 6 juli, maar ze geven aan dat ze dat op dit moment nog niet kunnen bevestigen.
we gaan er van uit na de vakantie.... 2 jaar te laat dus
Komplett
Beschikbaarheid: 0 stuks op voorraad, voorraad verwacht op 17 augustus
Komplett
Beschikbaarheid: 0 stuks op voorraad, voorraad verwacht op 17 augustus
Reken er maar niet op...
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat Conceptronics nog steeds niet wil bevestigen dat ze op 6 Juli geleverd gaan worden of wanneer dan wel.
17 augustus is ook niet zeker....
Jammer... mooi concept om zeep geholpen. Het vreemde is dat ik nog geen ander bedrijf in dat gat heb zien springen. Dit zou een uitgelezen kans zijn om Conceptronics de wind uit de zeilen te nemen.
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat Conceptronics nog steeds niet wil bevestigen dat ze op 6 Juli geleverd gaan worden of wanneer dan wel.
17 augustus is ook niet zeker....
Jammer... mooi concept om zeep geholpen. Het vreemde is dat ik nog geen ander bedrijf in dat gat heb zien springen. Dit zou een uitgelezen kans zijn om Conceptronics de wind uit de zeilen te nemen.
[ Voor 33% gewijzigd door rally op 02-07-2010 12:17 ]
Ik vind het met name jammer dat een NL bedrijf dat toch al geplaagd is geweest door financiële malheur zich deze gans(je weet wel, die met de gouden eieren) laat ontlopen. Ze hebben een mooi stukje hardware dat getuige de verschillende(schaarse) demo's ook met een leuk stukje software gebundeld is en vervolgens blijft het wachten op een release.rally schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 12:16:
Wellicht willen de dure heren daar teveel in eens, maar als ze nu eens beginnen met een unit puur als mediaplayer en dan vervolgens een plusversie later in het jaar, volgend jaar...
Maar wat kan deze mediaplayer dan dat andere mediaplayers niet kunnen? Ofwel, waar is het gat waarin andere bedrijven zouden moeten springen?rally schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 12:16:
Het feit dat het een mediaspeler is die ook met digitale TV overweg zou kunnen en zodanig is opgezet dat er widgets op gezet kunnen worden.
Welke (betaalbare) mediaspelers kunnen dat op dit moment?
Als je de specs bekijkt zit er weinig verschil tussen de Intel en de gevestigde orde. De praktijk moet uitwijzen wat de sterke punten van de Intel zijn.ArChie schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 15:00:
[...]
Maar wat kan deze mediaplayer dan dat andere mediaplayers niet kunnen? Ofwel, waar is het gat waarin andere bedrijven zouden moeten springen?
Op papier zijn de goedkope Realtek en de duurdere Sigma ook grotendeels gelijk maar in praktijk zit er toch meer verschil in dan de specs doen geloven.
Van digitale TV ondersteuning is er op dit moment nog niets concreet. Er is iemand van Conceptronic die in een interview geroepen heeft dat zij van de YuiXX wel even een probleemloze digitale ontvanger zouden maken. Iets dat de gespecialiseerde digitale ontvanger fabrikanten nauwelijks voor elkaar weten te krijgen, dus waarom zal Conceptronic het wel voor elkaar krijgen. Ze weten niet eens dat Irdeto een Conditional Access System is en geen middleware getuige hun eigen website. Tot dusver is de introductie van de YuiXX zelf al een grote teleurstelling en wordt het kennelijk belangrijker gevonden om in de tussentijd ontwikkelinspanning te besteden aan allerlei nauwelijks interessante dingetjes i.p.v. zich volop te storten op de al zo lang beloofde digitale TV ondersteuning die het grote onderscheid t.o.v. de concurrentie zou moeten maken. Het zal mij niets verbazen als de digitale TV ondersteuning van de YuiXX er uiteindelijk toch niet komt of beperkt blijft tot DVB-T.rally schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 18:25:
Het feit dat het een mediaspeler is die ook met digitale TV overweg zou kunnen en zodanig is opgezet dat er widgets op gezet kunnen worden.
Blijft over de widgets.
Op dit moment geen één, dus ook de Yuixx niet. En het is kennelijk nog maar zeer de vraag of het uberhaubt gaat gebeuren. Ik vind het wel jammer, want ik zou 'm direct kopen als ik mijn smartcard erin kan stoppen en tv kan kijken, en hem ook als mediaplayer kan gebruiken.rally schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 18:25:
Het feit dat het een mediaspeler is die ook met digitale TV overweg zou kunnenen zodanig is opgezet dat er widgets op gezet kunnen worden.
Ik denk dat weinig mensen de Yuixx voor de Widget functionaliteit zullen aanschaffen.
Maar goed, we zullen zien wat er mogelijk blijkt met de Yuixx...
We zullen het hopelijk zien ja... maar voor nu; weer niks. Nu maar weer kijken of eind augustus haalbaar is. Ik heb laatst ook nog naar Conceptronics/2L gemaild, maar die reageren niet eens. Ik begin het een beetje zat te worden zo...
Erhm... volgens mij gingen ze er bij Yuixx prat op dat dit de eerste mediaplayer zou worden die DTV zou ondersteunen.
Ja... daar kwamen ze later op terug en werd het terug gebracht: "we zijn met Ziggo in onderhandeling".
Maar ik ben ong steeds zeer sceptisch en ik denk persoonlijk dat met het laatste uitstel het product er nooit meer gaat komen.
Ja... daar kwamen ze later op terug en werd het terug gebracht: "we zijn met Ziggo in onderhandeling".
Maar ik ben ong steeds zeer sceptisch en ik denk persoonlijk dat met het laatste uitstel het product er nooit meer gaat komen.
Op het Chelloo forum voor de UPC klanten kwam ik de volgende informatie tegen over een "Multimediarally schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 12:16:
Het vreemde is dat ik nog geen ander bedrijf in dat gat heb zien springen. Dit zou een uitgelezen kans zijn om Conceptronics de wind uit de zeilen te nemen.
Home Gateway" die Liberty Global, het moederbedrijf van UPC, van plan is te gaan ontwikkelen:
Bron: Persberichtquote: PersberichtLiberty Global Announces Plans to Build Multimedia Home Gateway with World Class Partners
Englewood, Colorado – May 12, 2010: Liberty Global, Inc. (“Liberty Global”, “LGI”, or the “Company”) (NASDAQ: LBTYA, LBTYB and LBTYK) announces plans to work with Samsung, Intel Corporation, NDS and Nagravision to build a revolutionary new device for our digital TV customers. This multimedia home gateway will be an all-IP platform capable of distributing video, voice and data content throughout the home and to multiple video displays. The user interface, which will seamlessly integrate video content, widgets, apps, and an advanced search and recommendation engine, will forever change how our customers experience digital TV and IP-based content.
Liberty Global has selected a set of world class technology partners for this project. Samsung will build the multimedia home gateway, which will be powered by the Intel® Atom™ CE Media Processor. The middleware and the user experience will be provided by NDS, based on Flash™ Technology. Nagravision will provide the conditional access solution through NAGRA Media Access. This solution will support MoCA and WiFi, and participate in the Digital Living Network Alliance (DLNA) ecosystem.
Liberty Global’s President and CEO Mike Fries said, “This revolutionary platform will provide LGI’s customers in Europe with a groundbreaking new product that has long been anticipated but never delivered: a seamless, intuitive way for people to access their live, time-shifted, on-demand, and web-based content on the television. Consumers everywhere are increasingly demanding smart, elegant and simple tools to navigate, share and enjoy their video content. Together with our partners, we are making this experience a reality for our customers.”
Woonsub Kim, Executive Vice President and head of the Telecommunication Systems Business of Samsung Electronics said, “As a leading provider of home entertainment devices, we are very honored to join a historical milestone for the development of the next-generation multimedia platform as one of LGI’s partners. Through strong collaboration between LGI and Samsung, this multimedia platform can meet the growing consumer demands for interoperable and more abundant home convergence services. We are developing innovative products with optimized solutions by leveraging the wide area of expertise within Samsung, including our retail and marketing expertise.”
“Intel is honored to be selected as a technology provider for this innovative home gateway,” said Eric Kim, senior vice president, Intel Digital Home Group. “We share LGI’s vision to integrate broadcast, Internet and personal media into TV. Our Intel® Atom™ CE Media Processors provide the performance needed to bring Internet and multimedia applications to the TV. Together we will provide a smart, interactive and entertaining TV experience for consumers.”
“This innovative platform will revolutionize entertainment in the home, introducing the next generation of multimedia services enabled by NDS’ world leading MediaHighway® middleware technology, and a state of the art user experience based on the award-winning NDS Snowflake™,” Said Abe Peled, Chairman and CEO, NDS. “The convergence of multiple platforms through one device will provide a truly unified experience for Liberty Global customers.”
The multimedia home gateway is scheduled for deployment in Europe from the first half of 2011 and will join our current line-up of advanced digital set-top boxes.
Het lijkt allemaal erg veel op hetgeen Conceptronic in samenwerking met Metrological met de YuiXX voor ogen heeft, maar dan gemaakt door Samsung in samenwerking met NDS dat NDS Snowflake voor user interface en widgets toepast. Opmerkelijk is overigens in dit persbericht dat MediaHighway van NDS als middleware platform wordt genoemd voor deze Multimedia Home Gateway en niet de OpenTV middleware van Nagra dat UPC toepast in alle UPC Mediaboxen, maar dat terzijde.
Op basis van deze informatie is het denk ik niet aannemelijk dat Conceptronic met UPC overeenstemming zal bereiken om in de YuiXX met DVB-C ondersteuning te komen voor de UPC klanten.
Is er eigenlijk al (weer) een verklaring afgegeven door Conceptronic waarom er nog steeds niets geleverd wordt? Ze hebben het in dat bericht over de komende weken en niet over de komende maanden. Ondertussen zijn we al weer bijna zo'n 6 weken verder sinds dat bericht en ik ben nog geen enkele gebruikerservaringen tegen gekomen van kopers van de YuiXX.'Metrological, 2L Alliance to present YuiXX MediaPlayer'
...
The YuiXX Mediaplayer will be made available to consumers throughout the Netherlands, in the coming weeks and will initially be distributed through retail chains, such as Wehkamp, Mediamarkt and Dynabyte. Following the launch in the Netherlands, Conceptronic will start the distribution of YuiXX in Spain, Portugal, Belgium, France and Italy.
Het is net alsof ze het ding dood zwijgen.... Natuurlijk, er is info over te vinden, maar wat heb je aan informatie als het appraat niet leverbaar is.... De afscheid van Dennis bij 2L kwam ook al zo raar over.... het bedrijf wordt er in mijn ogen niet betrouwbaarder op.ArChie schreef op zondag 18 juli 2010 @ 11:21:
[...]
Is er eigenlijk al (weer) een verklaring afgegeven door Conceptronic waarom er nog steeds niets geleverd wordt? Ze hebben het in dat bericht over de komende weken en niet over de komende maanden. Ondertussen zijn we al weer bijna zo'n 6 weken verder sinds dat bericht en ik ben nog geen enkele gebruikerservaringen tegen gekomen van kopers van de YuiXX.
Cogitationis poenam nemo patitur
Ik heb tijdens telefonisch contact met 2L gehoord dat het eerder een kwestie van weken dan maanden zal zijn voordat het apparaat uit zal komen. De hardware staat al helemaal klaar, de firmware wordt nu gefinetuned. Verder geven ze geen verwachtingen meer over de release, omdat ze daar nu een paar keer hard op gevallen zijn.
Ik ben de opperoptimist en katuitdeboomkijkert van het eerste uur, maar deze PR prietpraat jeukt bij mij alleen maar...
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Yeah right... Eerst is het probleem het fabriceren van de hardware... de software was zo goed als af en zou alleen maar door ontwikkeld worden. Nu maken ze ons wijs dat de hardware al klaar staat maar de software nog wat bijgeschaafd moet worden...Volgens mij hebben ze in al die maanden tijd genoeg gehad om de software af te krijgen.Goku33 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:09:
Ik heb tijdens telefonisch contact met 2L gehoord dat het eerder een kwestie van weken dan maanden zal zijn voordat het apparaat uit zal komen. De hardware staat al helemaal klaar, de firmware wordt nu gefinetuned. Verder geven ze geen verwachtingen meer over de release, omdat ze daar nu een paar keer hard op gevallen zijn.
Ik geloof er niet meer in...
Ho ho... ik maak jullie niks wijs. Ik heb niks met 2L / Conceptronics te maken en ben gewoon een consument die geïntresseerd is in de Yuixx, en dus heb ik ze gewoon eens opgebeld. Ik kreeg iemand van Sales aan de lijn die zometeen het apparaat aan de winkelketens moet gaan slijten, en hij vertelde mij dit verhaal. Wat er waar is weet ik niet, maar dit is in ieder geval informatie uit de bron.
We vallen jou niet aan hoor, we vallen 2L enkel een beetje af omdat ze zichzelf gaan tegenspreken en duidelijke PR BS spuien...
Heb m'n reactie misschien wat verkeerd geformuleerd maar zoals gezegd was het commentaar niet voor jou bedoeldGoku33 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:49:
Ho ho... ik maak jullie niks wijs. Ik heb niks met 2L / Conceptronics te maken en ben gewoon een consument die geïntresseerd is in de Yuixx, en dus heb ik ze gewoon eens opgebeld. Ik kreeg iemand van Sales aan de lijn die zometeen het apparaat aan de winkelketens moet gaan slijten, en hij vertelde mij dit verhaal. Wat er waar is weet ik niet, maar dit is in ieder geval informatie uit de bron.
Ik ben het wachten zat!!!
En heb als redelijk alternatief de BD-C8200 maar gekocht.
pricewatch: Samsung BD-C8200
natuurlijk is dit geen volwaardige media player, maar hij komt redelijk in de buurt!!
Adios Yuixx
en
Welcome SAMSUNG
pricewatch: Samsung BD-C8200
natuurlijk is dit geen volwaardige media player, maar hij komt redelijk in de buurt!!
Adios Yuixx
en
Welcome SAMSUNG
Ik denk dat je daarmee geen slechte keuze hebt gemaakt. Beschikt ook over DVB-C/T tuner en een CI+ slot. Verder heeft een Ziggo medewerker zich laten ontvallen dat de Samsung BD-C8200 en de BD-C8500 ook in het "certificeringstraject" van Ziggo zitten.mpfan schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 14:29:
Ik ben het wachten zat!!!
Dat dacht ik ook al en ik moet zeggen Ziggo draait bij mij uitstekend en vindt de zap vertraging erg mee vallen.ArChie schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 14:44:
[...]
Ik denk dat je daarmee geen slechte keuze hebt gemaakt. Beschikt ook over DVB-C/T tuner en een CI+ slot. Verder heeft een Ziggo medewerker zich laten ontvallen dat de Samsung BD-C8200 en de BD-C8500 ook in het "certificeringstraject" van Ziggo zitten.
Daarnaast vindt ik het beeld er echt top uit zien en de interface zit redelijk in elkaar.
Bravo aan SAMSUNG
IS dit niet hetgeen we zochten "Samsung BD-C8200" ziggo ondersteuning en medaiplayer ineen !!?? Waar zit de adder??
Voor mijn tv series heb gebruik ik ondertitel bestanden van het formaat SRT, maar zover ik gelezen heb, ondersteund hij dat niet. Dan valt die bij mij al af...Huubbig1979 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 21:05:
IS dit niet hetgeen we zochten "Samsung BD-C8200" ziggo ondersteuning en medaiplayer ineen !!?? Waar zit de adder??
Ik lees ook dat die Samsungs geen dual tuner hebben. Dus je kan óf opnemen óf kijken, ook niet echt handig dus. Wat mij betreft helaas nog geen volledige vervanger...
Ach, bij de Samsung zit er tenminste een DVB-C tuner in, kan je opnames maken bij Ziggo e.d. en staat het apparaat gewoon in de winkels. Bij de YuiXX is en blijft het afwachten tot het apparaat eindelijk eens in de winkels gaat verschijnen en of er dan ooit nog een DVB-C tuner gaat komen die je bij Ziggo e.d. kan gebruiken en zoja of er dan ook opnames mee gemaakt mogen worden en of er dan ook nog een dual DVB-C tuner in zit zodat je tijdens het maken van de opname iets anders kan kijken.Goku33 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:41:
Ik lees ook dat die Samsungs geen dual tuner hebben. Dus je kan óf opnemen óf kijken, ook niet echt handig dus. Wat mij betreft helaas nog geen volledige vervanger...
De BD-C8200 en BD-C8500 zijn waarschijnlijk meer bedoeld om gebruikt te worden in combinatie met TV's die zelf ook beschikken over een DVB-C en CI+ slot zodat deze apparaten onafhankelijk gebruikt kunnen worden voor het maken van opnames terwijl je via de TV een ander digitaal TV kanaal bekijkt. Met de huidige Irdeto CI+ CAM's van Ziggo is het toch niet mogelijk om één digitaal kanaal te bekijken terwijl via een tweede DVB-C tuner een ander kanaal wordt opgenomen omdat op die Irdeto CI+ CAM's geen PVR resource aanwezig is voor het hercoderen van de decryptie sleutels. Zonder dat hercoderen van de decryptie sleutels kunnen gemaakte opnames met encryptie niet worden teruggekeken omdat de decryptie sleutels niet meer geldig zijn.
Om het yuixx topic niet verder te vertroebelen met de Samsung. Nodig ik jullie graag uit op het volgende topic.
Alles in een oplossing van Samsung
Ik hoop voor de mensen die het geduld hebben. Er ook daadwerkelijk een yuixx komt. Maar ik ben het wachten en de slechte info meer dan zat.
Alles in een oplossing van Samsung
Ik hoop voor de mensen die het geduld hebben. Er ook daadwerkelijk een yuixx komt. Maar ik ben het wachten en de slechte info meer dan zat.
Kijk maar even in het topic over de Samsung. SRT werk op een bepaalde manier wel!!Kozz schreef op maandag 26 juli 2010 @ 21:25:
[...]
Voor mijn tv series heb gebruik ik ondertitel bestanden van het formaat SRT, maar zover ik gelezen heb, ondersteund hij dat niet. Dan valt die bij mij al af...
http://vimeo.com/13543040
hier een Yuixx presentatie, zou het dan eindelijk zover zijn dat we deze speler mogen verwachten?
hier een Yuixx presentatie, zou het dan eindelijk zover zijn dat we deze speler mogen verwachten?