Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Beste Tweakers,

Zoals vele onder ons ben ik al erg lang op zoek naar een alles in een oplossing voor de woonkamer.
(een van de opties die ik overwogen heb zijn bijvoorbeeld de Yuixx en iets op het ion platform)
Daarnaast heb ik 3 jaar geleden ook al eens mijn eigen HTPC gebouwd.

Nu zit ik weer eens te speuren en kom ik deze mogelijk interessante oplossing tegen.
Voor de mensen die niet op een linkje willen klikken het gaat om de Samsung BD-C8200 en de BD-C8500.

Pricewatch: Samsung BD-C8200

Pricewatch: Samsung BD-C8500

http://www.samsung.com/nl...x.idx?pagetype=prd_detailAfbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1277803721.jpeg
Voorkant

Afbeeldingslocatie: http://www.freeviewhdrecorder.com/bd-c8500.jpg
Bovenkant
Afbeeldingslocatie: http://www.freeviewhdrecorder.com/rear500.jpg
Achterkant (aansluitingen)
Afbeeldingslocatie: http://www.freeviewhdrecorder.com/bdc8500touch500.jpg
Touch bediening

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/productsurvey/25287/14692.jpg
En hier de inhoud van de doos.

Filmpje van de Samsung OSD

Filmpje van de binnenkant

Merk en Type:
Merk: Samsung
Type: BD-C8200/BD-C8500

Afspeelmogelijkheden:
Schijftype: Blu-Ray
Videoformaten: 3gp, Divx 3, DivX 4, DivX 5, DivX 6, h.264, mkv, Mpeg 2, Mpeg 4, wmv
Audioformaten: aac, mp3, wma
Audio filters: Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, DTS, DTS HD
Upscaling: Ja
DLNA: Ja
SRT: ja (bij mij alleen via PC share) moet nog verder uitgediept worden

Videoverbinding:
Video uit: Component Video, Composite, HDMI,

Audioverbinding:
Audio uit: 2.0 Tulp Analoog, Digitaal Optisch (S/PDIF)

Overige verbindingen:
Verbinding (Ethernet): Ethernet 100Mbps
Verbinding (USB): USB 2.0
Verbinding (wlan): 802.11n

Uiterlijk:
Kleur: Zwart

Overigen:
Bijzonderheden: HDD: 250 GB(BD-C8200) 500GB (BD-C8500), Tuner: DVB-T/C
UPDATE 16-08-2010
App store US is in de lucht

Wat ik me alleen afvraag is:
1. Wat zijn nu de daadwerkelijke video formaten wat deze ondersteund?
(Er staat wel dat hij DLNA gecertificeerd is maar dat is al snel imho) nog in onderzoek
2.Wat is de geluidsproductie? (van de interne fan, volgens mij is 20 dB nog te doen?) Vrijwel geruisloos
3.Wordt deze ondersteund door Ziggo!!???? Bij mij wel met de Ziggo CI+ Cam Module Neotion
UPDATE 16-08-2010
Jaaaa!!! zie de site van ziggo!!

Ik hoop dat een van jullie mij hier de antwoorden op kan geven, en misschien zit er zelfs wel een gebruiker van dit interessante apparaat tussen?? _/-\o_

Aantal vragen zijn reeds beantwoord.(staan cursief achter de vragen)

[ Voor 25% gewijzigd door mpfan op 16-08-2010 22:43 . Reden: SRT functie/ziggo/app store ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

mpfan schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:53:
2.Wat is de geluidsproductie?
??

Net zoveel als elke andere BR/dvd speler, Als een BR met versterker wil waar je de boxen erop aan wilt sluiten heb je een home cinema systeem nodig. enige home cinema met Harddisk en Blue ray die ik zie in pricewatch is

pricewatch: Sony HTD-A105SS (maar die heeft weer geen dvb-C )

[ Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 06-07-2010 15:30 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
leuk_he schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:26:
[...]

??

Net zoveel als elke andere BR/dvd speler, Als een BR met versterker wil waar je de boxen erop aan wilt sluiten heb je een home cinema systeem nodig. enige home cinema met Harddisk en Blue ray die ik zie in pricewatch is

pricewatch: Sony HTD-A105SS (maar die heeft weer geen dvb-C )
Bedankt voor je reactie!!

Sorry voor de onduidelijkheid!
Ik bedoel met de geluidsproductie: het aantal Db wat de fan produceert. Aangepast in TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:51
mpfan schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:53:
Wat ik me alleen afvraag is:
1. Wat zijn nu de daadwerkelijke video formaten wat deze ondersteund?
(Er staat wel dat hij DLNA gecertificeerd is maar dat is al snel imho)
2.Wat is de geluidsproductie?
3.Wordt deze ondersteund door Ziggo!!????
1.) Dat staat toch gewoon in je eigen post?
3.) Staat niet bij het lijstje gecertificeerde decoders, maar wil niet zeggen dat 't niet werkt. Op ziggo-gebruikers.nl staan wel een paar posts over dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
Nielson schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:24:
[...]

1.) Dat staat toch gewoon in je eigen post?
Ik bedoel eigenlijk of deze formaten ondersteund worden via het netwerk. O-)
Het is namelijk de bedoeling om alle films liefst HD en Blu-Ray rip vanaf mijn synology diskstation af te spelen.
Dus als iemand hier de ervaring mee heeft dan hoor ik het graag. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
Iemand??

[ Voor 152% gewijzigd door mpfan op 13-07-2010 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
Ben toch echt erg benieuwd over ervaringen met dit speeltje!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
Nou ik heb besloten de gok maar te wagen!!

pricewatch: Samsung BD-C8200

Dus mag wat mij betreft een slotje op.

Misschien dat ik er straks nog wel een gebruikers topic van ga schrijven, maar dat kan ik helaas niet alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338236

En?? werkt het een beetje met Ziggo? Kun je opnemen en gelijktijdig een andere zender kijken (dual tuner?).
je schrijft bij 'video uit' dat het beschikt over S-Video, maar dat kan ik nergens terugvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
Anoniem: 338236 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 21:37:
En?? werkt het een beetje met Ziggo? Kun je opnemen en gelijktijdig een andere zender kijken (dual tuner?).
je schrijft bij 'video uit' dat het beschikt over S-Video, maar dat kan ik nergens terugvinden...
Je hebt gelijk S-Video zit er niet op, ik heb de specificaties over genomen van pricewatch.
Deze blijken dus niet helemaal te kloppen. Zal het zoveel mogelijk aanpassen.
Maar kijk anders maar even hier

En ja :9~ het werkt bij mij met Ziggo.
En nee hij bevat geen dual tuner. Wel de mogelijkheid tot timeshift, maar je kunt helaas maar een kanaal tegelijkertijd opnemen en kijken :/

Mocht je besluiten over te gaan tot koop, probeer dan ff een winkel in de buurt te vinden om Ziggo te testen.
Er is wel iemand hier op GOT die heeft vernomen dat het apparaat in het certificeringstraject van Ziggo wordt opgenomen.Maar dit is natuurlijk onofficieel en totaal niet bevestigd!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 11:04
speelt deze ook Blu Ray iso's af?

Lijkt me ook een leuk alternatief voor de Yuixx

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mpfan schreef op maandag 26 juli 2010 @ 08:01:
[...]

Je hebt gelijk S-Video zit er niet op, ik heb de specificaties over genomen van pricewatch.
Deze blijken dus niet helemaal te kloppen. Zal het zoveel mogelijk aanpassen.
Maar kijk anders maar even hier

En ja :9~ het werkt bij mij met Ziggo.
En nee hij bevat geen dual tuner. Wel de mogelijkheid tot timeshift, maar je kunt helaas maar een kanaal tegelijkertijd opnemen en kijken :/

Mocht je besluiten over te gaan tot koop, probeer dan ff een winkel in de buurt te vinden om Ziggo te testen.
Er is wel iemand hier op GOT die heeft vernomen dat het apparaat in het certificeringstraject van Ziggo wordt opgenomen.Maar dit is natuurlijk onofficieel en totaal niet bevestigd!!!
Bedankt voor je reactie Mpfan,

Als het bij jou met Ziggo werkt, waarom zou het dan bij een ander niet werken??

En, hoe bedoel je 'tegelijkertijd opnemen en kijken'. Kun je bijvoorbeeld op RTL4 opnemen en gelijktijdig Veronica kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubbig1979
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-03-2022
Ik volg ook al een tijde de Yuixx, maar eh of die er nog komt? Dit lijkt inderdaad het perfecte alternatief mediapayer en hD-decoder. Heb je inmiddels getetst of je dvd/hd-films via het kastje kunt afspelen? Kun je ook internet opstraten en youtube/uitzending gemist afspelen? Met timeschift bedoel je dat je het beeld pauze kunt zetten en 10 min later weer in kunt zetten?
Ondersteund hij ook de betaalpakketen Film1/sport1 (als je die hebt) en kun je die opnemen? ALs je opneemt kun ook alleen maar naar dat kanaal kijken zeker?
Ik benieuwd naar je antwoorden. Heb verdorie al lnag genoeg op de yuixx gewacht en hier heb je nog Blue speler bij ook.. De DUNE/Yuixx combinatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
Anoniem: 338236 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:29:
[...]

Bedankt voor je reactie Mpfan,

Als het bij jou met Ziggo werkt, waarom zou het dan bij een ander niet werken??

En, hoe bedoel je 'tegelijkertijd opnemen en kijken'. Kun je bijvoorbeeld op RTL4 opnemen en gelijktijdig Veronica kijken?
Daar bedoel ik mee dat je het kanaal wat je kijkt ook tegelijkertijd kan opnemen.
Ziggo kan nogal moeilijk zijn wat ik begrepen heb. Dit omdat er verschillende netwerken zijn samen gevoegd tot Ziggo. Dus iets wat in een voormalig Casema gebied werkt hoeft niet automatisch te werken in een voormalig caiway.
Ik zeg niet dat het niet werkt maar geef geen garantie dat het wel werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
Huubbig1979 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 21:42:
Ik volg ook al een tijde de Yuixx, maar eh of die er nog komt? Dit lijkt inderdaad het perfecte alternatief mediapayer en hD-decoder. Heb je inmiddels getest of je dvd/hd-films via het kastje kunt afspelen? Kun je ook internet opstarten en youtube/uitzending gemist afspelen? Met timeschift bedoel je dat je het beeld pauze kunt zetten en 10 min later weer in kunt zetten?
Ondersteund hij ook de betaalpakketen Film1/sport1 (als je die hebt) en kun je die opnemen? Als je opneemt kun ook alleen maar naar dat kanaal kijken zeker?
Ik benieuwd naar je antwoorden. Heb verdorie al lnag genoeg op de yuixx gewacht en hier heb je nog Blue speler bij ook.. De DUNE/Yuixx combinatie!
Ja er is HD (netwerk)content mee af te spelen. Ik moet zeggen, gaat nog niet vlekkeloos. Maar zal dit nog wel verder gaan onderzoeken.

Srt ondertitels heb ik nog niet geprobeerd. Maar zal kijken of ik daar dit weekend wat mee kan gaan doen. Persoonlijk voor mij geen must. ( beheers Engels voldoende om het te begrijpen)
Wat betreft film 1 ea. Ja, heeft niks met het apparaat te maken is gewoon wat je kabel provider kan leveren.

Uitzendinggemist nog niet(wie zich geroepen voelt om hier de widget voor te maken graag!! _/-\o_ )
YouTube, buieradar, picassa en nog wat andere widgets ja. (rtl gemist en moviemaxx staan nog in de planning als mede de lancering van een apps store in de US, NL weet ik niet)
Maar houd nog niet over.

Timeshift (live tv op ieder moment pauzeren)werkt goed. Maar helaas kun je alleen nog maar naar het menu. Je kunt dus nog geen andere functie gebruiken. (wellicht dat dit in een latere update opgenomen kan worden??!)

Mochten er nog meer vragen zijn hoor ik het graag. En mocht iemand anders inmiddels de gok ook gewaagd hebben? Deel je ervaringen dan aub.

[ Voor 10% gewijzigd door mpfan op 28-07-2010 07:42 . Reden: info internet@tv ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-06 09:31
Is de DVD speler hierin regiovrij (of dat te maken)? Ik heb n.l. nog wel een aantal regio 1 DVD's liggen en die zou ik er ook graag op kunnen afspelen. Wat zijn de mogelijkheden om opnames te programmeren? (EPG, recurring opnames, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
Frank S schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 00:11:
Is de DVD speler hierin regiovrij (of dat te maken)? Ik heb n.l. nog wel een aantal regio 1 DVD's liggen en die zou ik er ook graag op kunnen afspelen. Wat zijn de mogelijkheden om opnames te programmeren? (EPG, recurring opnames, etc.)
Nee hij is gewoon regio code 2.
Regio vrij maken weet ik niet.
Herhaaldelijk afspelen opnames is geen probleem. Deze staan in een overzichtelijke bibliotheek.
Wil je toch regio 1 kunnen kijken zet ze dan ff op je pc ofzo.

EPG werkt goed, en je kunt er gewoon opnames mee plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelbeerkens
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-07 00:10
Het is een mooi apparaat ik ook opzoek naar zoiets! Ik wacht jou reactie even af of de speler ook .SRT ondertiteling ondersteunt, omdat ik best veel films heb met een apparte .srt ondertiteling erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
maikelbeerkens schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:54:
Het is een mooi apparaat ik ook opzoek naar zoiets! Ik wacht jou reactie even af of de speler ook .SRT ondertiteling ondersteunt, omdat ik best veel films heb met een apparte .srt ondertiteling erbij!
Ik heb het geprobeerd maar nee srt werkt nog niet.(dacht ik)
Maar zal het nog verder gaan onderzoeken.

UPDATE
En ja ik heb SRT files aan het werk gekregen!! :*) Het vreemde is dat het alleen bij mij werkte met de PC Share Manager van Samsung. als ik het zelfde file via mijn synology wil afspelen werkt de SRTniet.
Dit kan natuurlijk aan een heleboel dingen liggen. maar ben niet ver genoeg thuis in SRT files en hoe bepaalde netwerken ingesteld moeten worden met betrekking voor het streamen van de bepaalde files.

Ik zou zeggen probeer het!

[ Voor 36% gewijzigd door mpfan op 28-07-2010 22:56 . Reden: SRT ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubbig1979
Mpfan

Heb jij inmiddels al een en andere getest met betrekking tot het afspelen van de gangbare data vanaf je computer/NAS? Speelt hij inderdaad Blue ray/DVD/AVI -rips af daar je eerder aangaf dat het allemaal (nog) niet zo vlekkeloos liep? Neem aan dat daar wel gewoon de ondertitels in worden doorgeven behalve de lossen srt files bij avi bestanden? Welke bestanden worden daadwerkelijk ondersteund? Ondersteund hij overigens ook video_TS en ISO en/of andere niet uitgepakte bestanden??? Kun jij ook via het kastje op het internet komen mbt youtube/uitzendig gemist of loopt dat via Samsung inlog/APPZ store ofzoiets?
Heb kastje zelf gezien bij de TV winkel, 499 euro (8200).. Waar heb jij hem besteld, moest je lang wachten?
Ik heb bij de winkel nagevraagd Ziggo zal het gewoon doen daar zij C+ cam module ondersteunen ongeachte welke regio. Ik hoor het nog wel alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mpfan is op vakantie denk ik... B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3bouw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-11-2021
Wat ik mis aan de info, is het verschil tussen de 8200 en de 8500.
Voor zover ik kan nagaan, betreft dat slechts de grootte van de ingebouwde harddisk: 250 om 500 Gb.
Wat ik me dan afvraag is, of het mogelijk is om die 250 Gb harddisk te vervangen door bijvoorbeeld een 2 Tb harddisk.
Zullen toch wel standaard harddisks zijn neem ik aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
idd was er ff tussenuit :*)

Mijn excuus dat ik dat niet gemeld heb.(maar je weet nooit wie er mee kijkt :+ )
Ik zal proberen zo snel mogelijk antwoorden te vinden op jullie vragen.
Maar als er iemand anders is die hem ook heeft aangeschaft, meld je dan aub even hier.
Hoe meer mensen er naar kijken hoe meer antwoorden we kunnen vinden!! (samen zijn we sterker ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
a3bouw schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:48:
Wat ik mis aan de info, is het verschil tussen de 8200 en de 8500.
Voor zover ik kan nagaan, betreft dat slechts de grootte van de ingebouwde harddisk: 250 om 500 Gb.
Nou volgens mij mis je dus niks want dat is idd het enigste verschil wat er is.
Wat ik me dan afvraag is, of het mogelijk is om die 250 Gb harddisk te vervangen door bijvoorbeeld een 2 Tb harddisk.
En natuurlijk zou je de harde schijf kunnen vervangen(is tot nu toe altijd mogelijk geweest) maar dat ga ik niet even voor je proberen als je snapt wat ik bedoel O-)

Kijk anders even naar het filmpje van de binnenkant. Misschien dat je daar wat kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
En dit is misschien ook nog wel een leuke review!

En verder heb ik ook nog goed nieuws hij is nu officieel gecertificeerd door Ziggo _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door mpfan op 16-08-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:24

rally

Deyterra Consultancy

Ik begin toch ook wel ERG geinteresseerd te raken in deze Samsung.

Het enige waar ik benieuwd naar ben is hoe deze andere media files afspeelt en dan met name high-bitrate MKV's.

Helaas zijn er nog maar weinig (goede) reviews te vinden over dit apparaat :(

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 18:13
Dank voor je mooie review MPfan! Ook ik denk er hard over om dit apparaat aan te schaffen.

Eén ding vraag ik me nog af. In deze review wordt gezegd "Using either the LAN port or a wireless dongle (which you can buy separately from Samsung) you can connect the BD-C8500 to your home network". In de specs staat echter dat hij 802.11n heeft.

Ook op de site van Samsung staat op het ene punt "Wireless LAN: Ingebouwd" en elders "Wireless LAN-adapter aan te sluiten op de achterkant van de Blu-ray-diskspeler".

Kan jij uitsluitsel geven? Verbindt dit apparaat out of the box met een draadloos wifi netwerk?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
deechtewber schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:05:
Dank voor je mooie review MPfan! Ook ik denk er hard over om dit apparaat aan te schaffen.

Eén ding vraag ik me nog af. In deze review wordt gezegd "Using either the LAN port or a wireless dongle (which you can buy separately from Samsung) you can connect the BD-C8500 to your home network". In de specs staat echter dat hij 802.11n heeft.

Ook op de site van Samsung staat op het ene punt "Wireless LAN: Ingebouwd" en elders "Wireless LAN-adapter aan te sluiten op de achterkant van de Blu-ray-diskspeler".

Kan jij uitsluitsel geven? Verbindt dit apparaat out of the box met een draadloos wifi netwerk?

Bedankt!
Ja dat kan ik.
Is gewoon ingebouwd _/-\o_ .
En ik moet zeggen het werkt erg netjes en stabiel out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KolonisT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 21:09
Interessant apparaat!

Ik had mijn oog laten vallen op een AZBOX premium+, maar twijfelde nog omdat de firmware nog steeds beta is en een aantal zaken (nog) niet goed ondersteund worden. De AZBOX heeft weliswaar 2 tuners, maar dit apparaat van Samsung heeft voor minder geld een harde schijf en een bluray speler aan boord. Bovendien zijn 2 tuners voor mij helemaal geen vereiste.

Voor ik meteen naar de winkel hol, heb ik een vraag voor je, mpfan:
Op de website van Samsung zie ik bij de specificaties "DLNA DMP / DMS" staan. Betekent dit dat tv-programma's die met de BD-C8200 opgenomen zijn, via het netwerk op een pc of mediaplayer te bekijken zijn? En werkt dit ook voor bluray discs? Het zou natuurlijk wel erg prettig zijn om opnames en bluray films in de slaapkamer te kunnen kijken zonder het hele apparaat te moeten verplaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
KolonisT schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:47:
Interessant apparaat!

Ik had mijn oog laten vallen op een AZBOX premium+, maar twijfelde nog omdat de firmware nog steeds beta is en een aantal zaken (nog) niet goed ondersteund worden. De AZBOX heeft weliswaar 2 tuners, maar dit apparaat van Samsung heeft voor minder geld een harde schijf en een bluray speler aan boord. Bovendien zijn 2 tuners voor mij helemaal geen vereiste.

Voor ik meteen naar de winkel hol, heb ik een vraag voor je, mpfan:
Op de website van Samsung zie ik bij de specificaties "DLNA DMP / DMS" staan. Betekent dit dat tv-programma's die met de BD-C8200 opgenomen zijn, via het netwerk op een pc of mediaplayer te bekijken zijn? En werkt dit ook voor bluray discs? Het zou natuurlijk wel erg prettig zijn om opnames en bluray films in de slaapkamer te kunnen kijken zonder het hele apparaat te moeten verplaatsen...
Zover ik nu weet geldt het echt alleen voor het afspelen van je eigen netwerk content dus ook films die in de film map van de Samsung staan maar niet de opgenomen tv.
Ik denk dat het zo wie zo niet gaat gebeuren dat je je opgenomen programma ergens anders in je netwerk kunt kijken.(anders zouden ze nooit de Ziggo certificering krijgen)
Ja en voor de blu-ray het is zoals het beschreven wordt een speler, dus daar hoef je ook verder niets van te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
Dan is er weer een nieuwtje te melden!! :9~

Samsung gaat deze mooie lijn nog verder uitbreiden.
Er komt er namelijk nog een uit maar dan met 3D _/-\o_ met het nummer BD-C8900
Prijzen weet ik nog niks van maar zal niet goedkoop zijn gok ik.
(btw er schijnt hier ook een satelliet versie van te komen maar helaas niet in Nederland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubbig1979
Mpfan,

Heb jij inmiddels al een en andere getest met betrekking tot het afspelen van de gangbare data vanaf je computer/NAS? Speelt hij inderdaad Blue ray/DVD/AVI -rips af daar je eerder aangaf dat het allemaal (nog) niet zo vlekkeloos liep? Neem aan dat daar wel gewoon de ondertitels in worden doorgeven behalve de lossen srt files bij avi bestanden? Welke bestanden worden daadwerkelijk ondersteund? Ondersteund hij overigens ook video_TS en ISO en/of andere niet uitgepakte bestanden??? Kun jij ook via het kastje op het internet komen mbt youtube/uitzendig gemist of loopt dat via Samsung inlog/APPZ store ofzoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218263

Ik heb het apparaat 2 maanden in gebruik, maar ISO bestanden speelt het apparaat niet af, TS-folders worden niet herkend als een "DVD", je kan wel het VOB betsand afspelen, maar dat is niet echt handig.
Ik heb daarom een aparte mediaspeler aangeschaft (Xtreamer Sidewinder).
MKV speelt het apparaat wel af, ook Divx/Xvid zonder problemen.
Streamen vanaf mijn laptop gaat ook goed, zonder haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23

job

Anoniem: 218263 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:50:
Ik heb het apparaat 2 maanden in gebruik, maar ISO bestanden speelt het apparaat niet af, TS-folders worden niet herkend als een "DVD", je kan wel het VOB betsand afspelen, maar dat is niet echt handig.
Jammer, erg gemiste kans van samsung.
iso's/t-folders werkt niet. ondertitels krijg je dus alleen aan de praat via een omweg met dnla.

Het lijkt wel alsof fabrikanten geen goed product af willen leveren. Ze kopen wat chips in, passen het bijgeleverde software platform wat aan en klaar is het.

Hoe zit het met ingebakken ondertitels in mkv's?
Kan het ding mts bestanden aan? En zo ja, doen de ingebouwde ondertitels het daarvan ook?

[ Voor 11% gewijzigd door job op 23-08-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MTS heb ik niet getest, die heb ik allemaal op de Xtreamer staan, zal vanavond testen of de Samsung dit bestandsformaat afspeelt.
Ook de ingebakken SRT's van MKV's zal ik vanavond proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:11
@Job:
De fabrikanten willen echt wel een goed apparaat op de markt zetten. Maar volgens mij zit er meer achter
Tussen de huidige generatie mediaspelers, zit daar een bekende CE-fabrikant tussen (Samsung, Sony, etc). Nee. Deze spelers worden over het algemeen gebruikt om niet legaal aangeboden film en muziek materiaal te kunnen weergeven en verschillende grote CE fabrikanten zitten meestal linksom of rechtsom met mediabedrijven verbonden. Dus branden de grote CE fabrikanten zich niet aan de mogelijkheden van een mediaspeler

Het afspelen van TS-mappen met de Samsung werkt niet via Netwerk maar wel vast via een schijfje. Kan DLNA uberhaupt wel overweg met mappenstructuur, volgens mij niet maar ik gebruik het ook niet. En rechtstreeks streamen via SMB of NFS zal misschien ook lastiger te programmeren zijn en ook lastiger in gebruik (eerste installatie). Het apparaat zal direct out-of-the-box zijn werk moeten doen (je oma moet het ook kunnen bij wijze van spreken) en aangezien het voor CE apparaten niet gebruikelijk is dat er om de haverklap nieuwe firmware vrijgegeven wordt, is DLNA is hierdoor een goede oplossing

@MPFan
Waarom zou het niet mogelijk zijn opnames van de Samsung ergens aan op het netwerk te kunnen bekijken. De Humax 5050C heeft FTP. Wanneer ik een opname via FTP download naar mijn PC kan ik deze vervolgens gewoon bekijken op mijn PC, er zit geen encryptie op.

[ Voor 1% gewijzigd door Athome op 23-08-2010 12:04 . Reden: kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubbig1979
Mpfan
Heb jij inmiddels al een en andere getest met betrekking tot het afspelen van de gangbare data vanaf je computer/NAS? Speelt hij inderdaad Blue ray/DVD/AVI -rips af daar je eerder aangaf dat het allemaal (nog) niet zo vlekkeloos liep? Neem aan dat daar wel gewoon de ondertitels in worden doorgeven behalve de losse .srt files bij avi's? Welke bestanden worden daadwerkelijk ondersteund? Ondersteund hij bijv. ook video_TS en ISO en/of andere niet uitgepakte bestanden? Kun jij ook via het kastje op het internet komen mbt youtube/uitzendig gemist of loopt dat via Samsung inlog/APPZ store ofzoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
Huubbig1979 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 23:47:
Mpfan
Heb jij inmiddels al een en andere getest met betrekking tot het afspelen van de gangbare data vanaf je computer/NAS? Speelt hij inderdaad Blue ray/DVD/AVI -rips af daar je eerder aangaf dat het allemaal (nog) niet zo vlekkeloos liep? Neem aan dat daar wel gewoon de ondertitels in worden doorgeven behalve de losse .srt files bij avi's? Welke bestanden worden daadwerkelijk ondersteund? Ondersteund hij bijv. ook video_TS en ISO en/of andere niet uitgepakte bestanden? Kun jij ook via het kastje op het internet komen mbt youtube/uitzendig gemist of loopt dat via Samsung inlog/APPZ store ofzoiets?
Ik zal hier zo snel mogelijk naar proberen te gaan kijken.
Ben helaas niet zoveel in de gelegenheid ivm met andere werkzaamheden.
Maar ik kom er op terug.

Wat betreft internet op je Samsung. Daar kan ik je snel antwoord opgeven: dit loopt idd via de apps van Samsung.
Maar ik zou zeggen haak niet te snel af! En aangezien er toch meer van dit type verkocht worden zullen er steeds meer field testers zijn, misschien dat er dan wel het ea met Samsung besproken kan worden.

@ Richie2710 Bedankt dat je hier aan wil mee denken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372400

Hoi, nieuw hier.

Heb hem (BD-C8200) inmiddels 3 dagen en teleurgesteld om het volgende:
- Kan hem niet bereiken in het windows netwerk. Om bestanden te streamen heb je dus software nodig (PC Share). Deze software werkt ok. Maar: Als je bestanden wilt kopieren van de PC HD naar de Samsung HDD moet dit vanuit de Samsung. Geen samba dus. K*T, want mijn netwerk is niet bedraad (PC staat op zolder).
- Gisterenavond een geripte blueray (MKV) met ingebakken ondertiteling via USB schijf op de Samsung HDD gekopieerd. Resultaat: Prachtig beeld, echter GEEN ondertitels. Ik kon dat eerst niet voorstellen, omdat hij het op mijn PC wel gewoon doet met subs (en het is 1 bestand)
- Ditzelfde heb ik geprobeerd met DVD bestanden in VIDEO_TS folder structuur. Wat Richie2710 al zei gisteren is waar. Nada. Je kunt alleen de vob bestandjes afspelen.

Misschien dat iemand tips heeft mbt bovenstaande. Voorlopig ben ik toch een tikkie disappointed.
Wat ie wel prima doet;
- Streamen van muziek en foto's. Oh en ook van divx bestanden.
- Leuke apps beschikbaar
- Blueray is top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-05-2017
Anoniem: 372400 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:49:
- Gisterenavond een geripte blueray (MKV) met ingebakken ondertiteling via USB schijf op de Samsung HDD gekopieerd. Resultaat: Prachtig beeld, echter GEEN ondertitels. Ik kon dat eerst niet voorstellen, omdat hij het op mijn PC wel gewoon doet met subs (en het is 1 bestand)
- Ditzelfde heb ik geprobeerd met DVD bestanden in VIDEO_TS folder structuur. Wat Richie2710 al zei gisteren is waar. Nada. Je kunt alleen de vob bestandjes afspelen.
Is voor mij herkenbaar. Ik heb sinds een week voor de slaapkamer een Samsung 32C6000 LED TV met ingebouwde mediaspeler en deze geeft ook de ingebakken ondertiteling van MKV bestanden niet weer. Hetzelfde geldt voor VIDEO_TS. Bij MXV of DIVX met afzonderlijke SRT bestanden wordt de ondertiteling wel weergegeven. Het lijkt dus een standaard werkwijze van Samsung.

Voor mij is dit, samen met de beperkte netwerkmogelijkheden, een reden om de Samsung links te laten liggen.

In het YUIXX topic is overigens een aankondiging van de DUNE HD MAX opgenomen. Deze ziet er zeer interessant uit. Ik wacht nog even.

[ Voor 6% gewijzigd door XtratT op 24-08-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is al gemeld zie reply hierboven, maar heb het ook net getest, en dus ook bij mij helaas geen ingebakken ondertitel werkend, MKV met losse ondertitel werkt wel.
MTS bestanden ook niet, ik vind dit apparaat geen waardige vervanger voor een goede mediaspeler, vandaar dat ik de Xtreamer erbij heb aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
Even terug komend op het afspelen van de verschillende media types.

Ik ben het met jullie eens dat dit enigszins wat teleurstellend is te noemen, maar daarin tegen moet ik wel zeggen dat hij afspeelt wat er beloofd is.

Als je weet wat hij kan afspelen dan gebruik je toch alleen de extensies die wel werken?
(m2ts extensie veranderen in MKV en hoppa gaan met die banaan)
En wat de ondertitels betreft, dat is iets wat erg vervelend kan zijn maar zoals ik al eerder heb aangegeven is dat voor mij echt geen must.

Mocht de ondertiteling zo belangrijk voor je zijn? Dan zijn er zeker wel sites te vinden waar de srt bestanden los te downloaden zijn.

Wegens tijdgebrek kan ik nu niet alles onderzoeken en dat duurd zeker nog wel een maand voordat ik er tijd voor kan maken. Dus heb geduld.
Daarnaast hoop ik dat de andere mensen die dit apparaat ook hebben mee kunnen denken in de vragen die hier gesteld worden.
Misschien dat we zelfs een echt topic kunnen openen.(daar wil ik best aan mee werken)

Wees a.u.b. niet boos op mij als je niet direct de antwoorden kunt vinden.( lijkt me vrij logisch aangezien het een vrij nieuw apparaat is) Maar probeer het ook een keer bij Samsung zelf.

Mocht er ook nog een tweaker zijn die toegang tot het apparaat heeft gekregen(root) hoor ik dat graag. Misschien dat er dan wat makkelijker met bepaalde files omgegaan kan worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je die ondertitels niet ziet dan is het dus NIET ingebakken, ingebakken betekent namelijk dat het in de video zelf zit en niet optioneel is. Veel MKV's hebben een aparte subtitle track in het bestand zelf, dit is echter niet ingebakken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• deechtewber
MPfan, dank voor je reactie ten aanzien van wifi.
Ik heb het product inmiddels besteld en sinds gisteren in huis. Blijkt echter dat afuture.nl mij, ondanks mijn uitdrukkelijke vraag, de satelliet-versie heeft gestuurd in plaats van de kabel-versie. Ik kan mijn kabel er dus niet op aansluiten. Even afwachten hoe ze dit gaan oplossen...

• argusb79
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 09:13
mpfan schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 22:35:
En wat de ondertitels betreft, dat is iets wat erg vervelend kan zijn maar zoals ik al eerder heb aangegeven is dat voor mij echt geen must.

Mocht de ondertiteling zo belangrijk voor je zijn? Dan zijn er zeker wel sites te vinden waar de srt bestanden los te downloaden zijn.

Wegens tijdgebrek kan ik nu niet alles onderzoeken en dat duurd zeker nog wel een maand voordat ik er tijd voor kan maken. Dus heb geduld.
Daarnaast hoop ik dat de andere mensen die dit apparaat ook hebben mee kunnen denken in de vragen die hier gesteld worden.
Yep, en desnoods kan je zelf een srt-file maken uit de .mkv-file, zie:

http://rsnijders.info/vak...verteren-naar-dvd-formaat

Ik heb het apparaat ook besteld en wacht nog met smart op het opsturen :)
Mocht er ook nog een tweaker zijn die toegang tot het apparaat heeft gekregen(root) hoor ik dat graag. Misschien dat er dan wat makkelijker met bepaalde files omgegaan kan worden :?
Met een beetje geluk valt er op termijn ook nog wat met Linux/SamyGo op te knutselen :P

PVoutput 3.3kWp Bauer mono, SB3000-TL21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Inmiddels heb een coax versie in huis, ben er erg blij mee.
Ik heb echter (nog) geen digitale TV, maar alleen analoog. De C8200 vindt alle kanalen digitaal, maar vervolgens kan in alleen NL1 t/m 3 kijken en de rest is gecodeerd en kan ik dus niet kijken zonder kaartje. Hoe kan ik de Samsung vertellen dat hij het analoge signaal moet nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-07 19:51
deechtewber schreef op zondag 05 september 2010 @ 14:19:
Inmiddels heb een coax versie in huis, ben er erg blij mee.
Ik heb echter (nog) geen digitale TV, maar alleen analoog. De C8200 vindt alle kanalen digitaal, maar vervolgens kan in alleen NL1 t/m 3 kijken en de rest is gecodeerd en kan ik dus niet kijken zonder kaartje. Hoe kan ik de Samsung vertellen dat hij het analoge signaal moet nemen?
Volgens de specificaties heeft hij alleen een DVB-T en een DVB-C en geen PAL demodulator. Oftewel geen analoog, maar alleen digitaal via de lucht en via kabel. Dat wordt een digitale aansluiting regelen helaas.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• argusb79
Ik heb mijn bd-c8200 gisteren binnen gekregen en ben er (uiteraard) meteen mee aan de slag gegaan, digitale TV en blue-ray werken perfect _maar_ ik heb "ruzie" met het klepje voor de blue-rayspeler, dat gaat niet automatisch open. Is dit "normaal"? Of kan ik 'm gelijk alweer terugsturen :'(?

• deechtewber
Vorlon, bedankt voor je reactie. Ik moet inderdaad maar een CI+ module en een ziggo kaartje halen.
argusb79 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 09:06:
Ik heb mijn bd-c8200 gisteren binnen gekregen en ben er (uiteraard) meteen mee aan de slag gegaan, digitale TV en blue-ray werken perfect _maar_ ik heb "ruzie" met het klepje voor de blue-rayspeler, dat gaat niet automatisch open. Is dit "normaal"? Of kan ik 'm gelijk alweer terugsturen :'(?
Mijn klepje gaat vanzelf naar beneden als het laatje eruit komt, zodra ik op de eject knop druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argusb79
deechtewber schreef op donderdag 09 september 2010 @ 13:43:
Vorlon, bedankt voor je reactie. Ik moet inderdaad maar een CI+ module en een ziggo kaartje halen.
Yep, ik heb hier http://www.koopjeskampioe...digitaal&subcat=cammodule eentje gehaald (~70 euro inclusief smartcard) met als voordeel dat ik 'm zelf op kon halen, werkt perfect :).
Mijn klepje gaat vanzelf naar beneden als het laatje eruit komt, zodra ik op de eject knop druk.
Daar was ik al bang voor, met de leverancier en met Samsung gebeld, ik kon het apparaat opsturen.
Daar had ik echter niet veel behoefte aan en er zitten geen zegeltjes op de schroeven dus ik heb het apparaat toch eerst maar even opengemaakt >:) .

Na wat pielen aan het mechanisme heb ik een paar pinnetjes die niet goed op hun plek zaten gecorrigeerd en nu gaat de klep netjes open, blij :9 !

• mpfan
Fijn dat er toch meer mensen zich verdiepen in dit apparaat!! _/-\o_ _/-\o_
Zo kunnen we met zijn allen betere antwoorden geven!!

Bedankt allen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

Kun je opgenomen bestanden die op de HDD staan er ook af halen via het netwerk of USB en welk formaat hebben die opgenomen bestanden?

• deechtewber
Ik heb uiteindelijk e50 betaald voor de digitale TV kaart en de module. Steenweg in Utrecht wilde mij zover tegemoet komen, omdat ik bij de koop expliciet had gevraagd of hij analoge TV kan weergeven en opnemen, wat ze hadden bevestigd. Goede service van Steenweg!
Anoniem: 248577 schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:22:
Kun je opgenomen bestanden die op de HDD staan er ook af halen via het netwerk of USB en welk formaat hebben die opgenomen bestanden?
Je kunt ze geloof ik kopieren van de HDD naar een externe HDD, maar ik moet er nog even induiken. Wat mij echter nog niet lukt is kopieren van de interne HDD direct naar de PC met PC Share Manager. Er is een map PCShareManagerUpload, maar ik weet niet hoe ik daarheen kan kopieren. Iemand een idee?

deechtewber schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:26:
Ik heb uiteindelijk e50 betaald voor de digitale TV kaart en de module. Steenweg in Utrecht wilde mij zover tegemoet komen, omdat ik bij de koop expliciet had gevraagd of hij analoge TV kan weergeven en opnemen, wat ze hadden bevestigd. Goede service van Steenweg!

[...]

Je kunt ze geloof ik kopieren van de HDD naar een externe HDD, maar ik moet er nog even induiken. Wat mij echter nog niet lukt is kopieren van de interne HDD direct naar de PC met PC Share Manager. Er is een map PCShareManagerUpload, maar ik weet niet hoe ik daarheen kan kopieren. Iemand een idee?
Ok, ben erg benieuwd of je ze kunt kopieren naar een externe HDD of USB stick en of ze vervolgens afspeelbaar zijn op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Kun je hiermee ook HD-materiaal opnemen, net zoals de Humax 5050c?
Daarmee kun je zo'n 53 uur HD-materiaal opnemen.. (op 320GB HDD) hoe is dat met deze Samsung?

Wij zijn ook op zoek naar een oplossing voor een televisie, een decoder en BluRay-mogelijkheden namelijk...

En kan ik .divxjes / DVD-folders en .MKV'tjes op de HDD zetten en zo direct afspelen?
Eventueel via een extra aangesloten externe harde schijf of een USB-stickje? Soort mediacenter..

[ Voor 25% gewijzigd door CLB op 24-09-2010 15:22 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• mpfan
CLB schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:10:
Kun je hiermee ook HD-materiaal opnemen, net zoals de Humax 5050c?
Daarmee kun je zo'n 53 uur HD-materiaal opnemen.. (op 320GB HDD) hoe is dat met deze Samsung?

Wij zijn ook op zoek naar een oplossing voor een televisie, een decoder en BluRay-mogelijkheden namelijk...

En kan ik .divxjes / DVD-folders en .MKV'tjes op de HDD zetten en zo direct afspelen?
Eventueel via een extra aangesloten externe harde schijf of een USB-stickje? Soort mediacenter..
Hd opnemen dat kan.( maar hij heeft maar een single tuner)
Divxhd afspelen kan ook, maak niet zoveel uit waar het staat het zelfde geld voor mkv.
Een volledig DVD of bluray menu kan die niet lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dank voor de antwoorden, klinkt allemaal erg goed..

Nog een vraagje wat betreffende het upscalen van DVD's, wordt dat gedaan of niet?

En kunnen mensen misschien wat foto's maken van het device met die blauwe ledjes / lampjes aan?
Een lampje of wat is niet erg, maar het moet geen futuristisch uitziende kermisattractie worden natuurlijk..

Hij staat eventueel wel op het lijstje hier om aan te schaffen..
Heb ook een TV gevonden met ingebouwde BluRay-speler, maar die scaled weer geen DVD's up...

Als deze Samsung wordt aangeschaft, dan zeer waarschijnlijk in combinatie met een: Sony Bravia 32EX700

Dan hebben we een mooie televisie met de laatste technieken en een mooi mediacenter met BR-functionaliteit.

Televisie, decoder, gedownloade content en BluRay

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• deechtewber
CLB schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:09:
Nog een vraagje wat betreffende het upscalen van DVD's, wordt dat gedaan of niet?
Lees hier: Video Scaling | DVD Upconversion | Ja

Ik wilde zelf eens wat spelen met de USB aansluiting, maar mijn externe USB 2,5" HD wordt niet herkend. Nou lees ik in de handleiding dat alleen Mass Storage Class apparaten worden ondersteund, dus wel USB flash drives en sticks maar geen USB HD's. Is er een mogelijkheid om toch een HD aangesloten te krijgen op de USB poort?

Ik heb geen USB stick van enig relevant formaat, dus heb nog niet kunnen testen of ik van de interne HD naar USB kan kopieren. Ik had mijn USB HD voor dat experiment in gedachten :F :F

• deechtewber
Ik heb inmiddels zowel NTFS als FAT32 geprobeerd op mijn HD, maar geen van beide werkt. Iemand die wel een HD via USB gekoppeld heeft gekregen?

En kunnen mensen misschien wat foto's maken van het device met die blauwe ledjes / lampjes aan?
Een lampje of wat is niet erg, maar het moet geen futuristisch uitziende kermisattractie worden natuurlijk..
YouTube: Samsung BD-C8500 Βy FullHD.gr.MP4

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm thanks.. Die had ik niet gevonden, alleen die Italiaanse filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:11
Eigenlijk de is de vraag over het upscalen beetje een onzinvraag. Als de speler een DVD niet kan uiscalen dan doet je TV dat wel. Hoe dacht je dat 1920*1080 gevuld wordt. Juist, door upscalen!

Ik moet wel toegeven dat over het algemeen het upscalen in een speler wat beter gebeurd dan in een TV. Waarschijnlijk gebeurd het upscalen in de speler in een vroeger traject van de beeldprocessing (het is immers de bron). Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een scaler in een speler veel beter is dan die van een TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Er zit nogal een verschillen tussen upscalen of gewoon uitrekken, wat gewoon onwijs slecht beeld geeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Anoniem: 248577 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 21:01:
Ok, ben erg benieuwd of je ze kunt kopieren naar een
externe HDD of USB stick en of ze vervolgens afspeelbaar zijn op de pc.
Zou ik ook wel willen weten... Documentaires / films die je wil bewaren op externe HDD's ipv de interne..
deechtewber schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:23:
Ik heb inmiddels zowel NTFS als FAT32 geprobeerd op mijn HD,
maar geen van beide werkt. Iemand die wel een HD via USB gekoppeld heeft gekregen?
Er staat hier een Samsung BC-8500 bij de plaatselijke witgoed boer, ik ga er vandeweek even langs met een USB-stickje en een externe HDD vol met allerlei film- en muziekbestanden om het een en ander te testen...

Bij de MM kost deze speler trouwens 499,- waarbij je dan wel een Ziggo CI+ cam module bij krijgt..
Bij de plaatselijke witgoedboer is deze speler voor zo ver ik weet zo'n 600,00 euro en via internet dus 420,00

Is het trouwens mogelijk om via deze speler radio te ontvangen.. Ik denk dan aan de internetverbinding..?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Ik heb een vraag over dit interessante apparaat.. Heb namelijk digitale tv bij Ziggo met een Samsung DCB 9401R en zo'n kaartje. Nu wil ik graag HD tv gaan kijken en wellicht de C8200 gaan aanschaffen.

Heb ik die 9401R bij aanschaf van een C8200 nog steeds nodig, een andere, of helemaal niet meer (kaartje kan rechtstreeks in de C8200)? Het gaat mij overigens alleen maar om kijken, opnemen vind ik niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

CLB schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 09:05:
Is het trouwens mogelijk om via deze speler radio te ontvangen.. Ik denk dan aan de internetverbinding..?!
Je kan ook te veel willen van zo'n apparaat :P
Radio zit ook in het dvb-c pakket, dus dat gaat prima lukken. radio via internet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekissen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-02-2023
vraag:
ik heb nu de humax 5050
daar zitten 2 tunes in zodat je 2 zenders kan opnemen en als het in de zelfde box is ook nog 1 kijken.

hoeveel tuners heeft deze samsung,s?

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
Er zit maar 1 tuner in. Dus of kijken of opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Of kijken via de tuner van je tv en met deze opnemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekissen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-02-2023
als er maar 1 tuner in zit heb je niets aan dit aparaat.
al sze nu 10euro meer hadden besteed had je wel een goed aparaad gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dan heb je wel wat aan het apparaat..
Als je tv ook een tuner heeft, heb je nergens last van..

Final question: Is het ook mogelijk om mp3'tjes (hele albums) en films (divx'jes of mkv'tjes ofzo)
op de interne harde schijf te zetten, zodat je er door kan zappen als een soort media-center en het kan afspelen?

Is toch wel leuk om daar 50 CD'tjes op te zetten die we hier in het huis graag luisteren natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Ik heb inmiddels een oplossing voor het probleem dat mijn externe USB harde schijf niet werd herkend. Ik had al geprobeerd de hard disk te formatteren in NTFS en FAT, beide werkten niet. Uiteindelijk heb ik een USB hub met externe voeding gekocht (in mijn geval een van Eminent), hopende dat een gebrek aan voeding aan mijn Packard Bell 320GB Silver 2,5" HD het probleem was, en inderdaad. Met hubje draait hij prima! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm dat is wel erg chill om te horen.. Wij twijfelen nog tussen deze Samsung en een Humax 5050...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvpoeijer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-07-2021
hallo allemaal.

mijn naam is gerard .
gisteren een samsung c8200 gehaald en aan gesloten.
kabel tv bij upc met hd mediabox.
krijg geen zender signaal door.
draadloos internet werkt uit stekend en de rest ook.
prachtig beeld
wat is er aan de hand ,ik heb van alles al geprobeerd. :(
gr. gerard

[ Voor 14% gewijzigd door gvpoeijer op 24-10-2010 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-07 15:53

burgt

Starbass

UPC werkt met een ander formaat en ondersteund (nog) geen CI, je zal dus je UPC mediabox naast dit apparaat moeten blijven gebruiken.

Wij hebben ook UPC, dus alleen de andere functionaliteit zou interresant zijn voor mij, maar zoals ik het hier lees is de Dune prime 3.0 dan een betere keuze voor BD en media streaming.

[ Voor 41% gewijzigd door burgt op 25-10-2010 16:04 ]

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-06 14:21
Ik ben sinds kort in het bezit van een c8200, dus met 250 GB HD. Tweaker dat ik ben, heb ik na vastgesteld te hebben dat het product goed werkte hem open geschroeft in de hoop de HD te kunnen upgraden. De 250GB schijf is een standaard SATA 'pipeline 2" schijf en ik had nog een 500GB p2 liggen. Ik heb de schijf sector voor sector gecloned maar helaas zonder resultaat.

Heeft iemand van jullie misschien de code voor het verborgen menu? Ik verwacht dat daar een serinummer of iets dergelijks aangepast moet worden om dit werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelbeerkens
Toch even een navraag!

- Het apparaat kan dus alles afspelen?
- .SRT bestanden werkt, alleen ingebakken ondertiteling werkt niet?
- Films afspelen vanaf een NAS werkt ook goed?

Kortom dit apparaat kan eigenlijk dus net zoveel afspelen als de Popcorn hour C200, alleen de C200 heeft meer andere applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelbeerkens
niemand hier een antwoord op of dit ding net zoveel kan afspelen als de PCH C200? met uizondering van de features eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:24

rally

Deyterra Consultancy

Volgens mij kan de Samsung niet worden vergeleken qua afspeel mogelijkheden met de PCH A/C-200. Dat apparaat is ZO specifiek ontwikkelt als media speler dat er maar weinig apparaten zijn die er in de buurt komen (met inachtneming van stabiliteit etc).

En als ik zo op internet lees, dan kan deze Samsung wel heel veel afspelen, maar is deze (nog) niet te vergelijken met een volwaardige media speler

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220054

Kan ik met deze speler ook een dvd streamen over het netwerk naar een andere tv die dlna ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Ik weet niet wat UPC doet, maar met ziggo CI+ kaartje werkt het feilloos.

De popcorn hour ken ik niet. Misschien kan hij meer formaten afspelen. De redenen voor mij om dit apparaat te kopen en niet een of ander apparaat met een exotische naam waren:
- de mogelijkheid om TV op te nemen op de harde schijf
- de ingebouwde blu-ray speler

Ten aanzien van ondertitels: de ingebakken ondertitels werken meestal prima. Srt files zouden ook goed moeten werken, maar heb ik nog niet getest. Ik had echter gisteren een .mkv met ingebakken ondertitels die niet werden weergegeven. Op de PC werden ze dat wel. Eerder had ik meerdere .mkv's met ondertitels die het wel deden op de C8200. Ik geloof dat het ervan afhangt hoe ze zijn ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Anoniem: 220054 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 16:33:
Kan ik met deze speler ook een dvd streamen over het netwerk naar een andere tv die dlna ondersteund?
Ik vermoed van niet. Het is immers een speler, geen server. Maar zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311229

Dit is een top apparaat alleen is het voor mij een MUST om 2 tuners te hebben. Ik wil opnemen en kijken tegelijk.
Ik heb reeds een HUMAX RS-505 decoder. Kan ik daar dan iets mee?
Zo, ja hoe moet ik ze dan aansluiten?

Of kan ik beter gaan voor de HDI Dune BD Prime 500GB met behoud van mijn huidige decoder?

GrtZ Klick

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 311229 op 19-11-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-07 11:57
Dit apparaat lijkt qua specificaties ook op een alles-in-1.
http://tweakers.net/pricewatch/268008/lg-hrx550.html#tab:info

Is er al iemand met ervaring met dit apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382777

ik heb nu ook een samsung bd c8200 gekocht, samen met een marantz nr 1501 receiver, ben niet zo technies aangelegd, maar ik heb het bijna voor elkaar. het tv kijken lukt, en een dvd`tje ook. maar het internetten op de tv krijg ik nog niet voor elkaar. maar dat zal ook wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

marcelsius schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:20:
Dit apparaat lijkt qua specificaties ook op een alles-in-1.
http://tweakers.net/pricewatch/268008/lg-hrx550.html#tab:info

Is er al iemand met ervaring met dit apparaat?
Geinig dat LG nu ook met decoders komt. Hij staat nog niet op de ziggo site genoemd als gecertificeerde decoder. Er staat al wel een ziggo logo op hun website. Ben inderdaad ook wel benieuwd hoe dit apparaat is. De humax 9200C van mijn ouders begint ook last te krijgen van het bekende voedingsprobleem.

[ Voor 226% gewijzigd door job op 20-12-2010 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 389230

Ik heb een tijdje terug een Samsung BD-C8200 gekocht en ik ben er nu achter gekomen dat er beduidend minder apps op zitten dan bijvoorbeeld op een Samsung 3D LED televisie. Bij Samsung zeggen ze dat de televisies meer apps meekrijgen dan de Blu-Ray spelers en dat je ook geen extra apps voor de Blu-Ray kunt krijgen. Hier moet toch inmiddels wel iemand een mogelijkheid voor hebben gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daakhaos
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-07 22:47
Ik heb nog steeds geen antwood kunnen zien op de volgende vraag, iemand misschien?

Kun je opgenomen bestanden ook weer UIT het apparaat krijgen?

Maakt mij niet uit of het via FTP, Samba, USB of weet ik wat voor software is. Maar ik heb geen zin om alles wat ik wil bewaren op dit apparaat zelf te moeten bewaren... O ja, indien dit mogelijk is: wat voor formaat komt er dan uit? Indien niet mogelijk, kun je dan in theorie de harde schijf eruit slopen en even backupen, en zo alsnog de opnames bewaren?

[ Voor 13% gewijzigd door daakhaos op 28-12-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237196

Heb de BD-C8500 nu een paar maanden in bezit en heb er een haat-liefde-verhouding mee. De liefde zit in het fraaie ontwerp en de prima beeld en geluidskwaliteit (maar ik ben geen echte geluidsfreak). De haat zit in de lullige software. Er wordt veel beweerd in de handleiding maar er is veel wat niet klopt.

Ik heb de volgende configuratie:
1. Een Samsung HD-TV met eigen Ziggo-kaart.
2. De BD-C8500, ook met eigen Ziggo-kaart. Geen last dus van kiezen tussen kijken óf opnemen.
3. Een HDX-1000 mediaplayer voor afspelen van bestanden op het apparaat zelf en op mijn NAS. De HDX heeft zelf een HD van 2 Tb.
4. Een NAS van Synology.

Het negatieve van de BD-C8500:
a. je kunt vrijwel geen bestanden vanaf je computer afspelen. Met Samsung Share Manager kun je je computer koppelen aan de Samsung. Maar veel formaten worden niet ondersteund. Het is dus bij lange na geen Popcorn of AC-Ryan e.d.! Daarom heb ik dus die HDX-1000.
b. Een NAS wordt helemaal niet ondersteund. De Samsung ziet hem wel maar speelt niks af.
c. Er is ook geen 2-richting-verkeer mogelijk tussen PC en Samsung, of USB-stick en Samsung. Hoewel in de handleiding staat dat diverse bestanden te kopiëren zijn is dat in de praktijk onmogelijk. Je zult de Harddisk moeten losschroeven als hij vol is en dan als externe schijf in een losse behuizing aan je PC koppelen.
d. De Apps zijn gewoon niks. Iedere slimme telefoon levert meer info dan de Samsung.
e. De recorder is niet voorzien van PCD of VPS. Hierdoor wordt tijdens het gebruik van GUIDE het op te nemen programma exact gestart en gestopt op de geplande tijd. Het is me nog niet gelukt op die manier een complete film op te nemen. Er is wel een andere manier overigens.
f. Opgenomen programma's krijgen de naam van het programma wat bezig is als de recorder start. Start hij 1 minuut te vroeg dan heet het dus naar het lopende programma, ongeacht of je gebruik maakt van GUIDE of een alternatief.
g. Films of foto's op een USB-stick of externe HD speelt hij wel af, maar lang niet alle formaten. Geen ISO, geen Blu-Ray en nog zo wat.
h. opstarten duurt een eeuwigheid

Het positieve:
a. Ik vind hem er goed uitzien. Ik heb zelf de zwarte uitvoering en die valt niet op tussen de andere zwarte componenten in de mediakast.
b. Vooral het beeld is perfect. Blu-Ray uiteraard, maar ook gewone DVD's worden geüpgrade en zien er strak uit.
c. Opgenomen TV van de commerciëlen (heb ik geen HD-abonnement op) wordt eveneens opgepept tot HD-kwaliteit.
d. Op de HD van 500 Gb passen een boel films. Overigens kan je niet een lagere opnamekwaliteit instellen om meer films te kunnen opslaan.
e. Je kunt opgenomen films achteraf opschonen van reclame etc. Dat kon ook al met mijn Panasonic maar bijvoorbeeld niet met de Cisco van Ziggo.

Conclusie:
Een mooi apparaat, maar qua software nog lang niet goed ontwikkeld.
Zet er een Popcorn of Netgear naast en je hebt een leuke combi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daakhaos
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-07 22:47
Hoi Gubbels,

dank voor je uitgebreide beschrijving, daar heb ik wat aan!
Zelf heb ik ook een mediaplayer ernaast (CFULLHDMAi), dus al die internet-apps kunnen mij gestolen worden. :-) De mediaplayer speelt alles, maar ik wil de Samsung BD C-8500 wel als HD videorecorder gebruiken. Dus vraag ik mij nu alleen nog af: dit gaat zo te zien niet goed, getuige punt e en f van bovenstand verhaal. Maar hoe doen jullie het dan wel, opnemen van programma's? Is het gewoon een kwestie van zelf de begin & eindtijd invullen, met een beetje marge? En hoe gaat dat als het programma tot bv. 00:15 uur duurt, ik hoor daar ook af en toe klachten over...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekenworm
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-06 16:29
Ik heb zelf een c8200 en ik ben er erg tevreden over. Hij speelt bijna alles af. Ondertitels in MKV speelt hij soms en soms niet.Ik vermoed dat dit ligt aan de ASCII/UTF encoding. Als dat niet lukt kan je met een tool (MKVExtract) ze er uithalen en als SRT bestand bewaren. Wel zorgen dat de namen van de bestanden hetzelfde zijn. Dit gaat altijd goed.

Die PC share manager werkt als een speer. Ik heb 1 directory waar ik mijn bestanden in zet. Vervolgens start ik dat programma, doe ik een "gewijzigde status instellen". Vergeet niet je apparaat toe gang te geven (Beleid apparaat instellen en dan toestaan). Werkt top zelfs 1920x1080 mkv bestanden via WIFI.

Verder ben ik erg benieuwd hoe ik marges er in zet bij opnames. De tijden uit de EPG kloppen niet altijd.

Ik mis wel nog samsung apps voor uitzending gemist en rtl gemist.

[ Voor 4% gewijzigd door Boekenworm op 09-01-2011 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigDoom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-07 19:34
(jarig!)
heb sinds september 2010 een samsung bd-c8200, maar wat een graf apparaat is dit zeg.

heb nu ondertussen 2 nieuwe exemplaren gehad, waarvan de laatste nu voor de tweede keer wordt gerepareerd. Elke keer gaat dat ding weer kapot, happeren, vast slaan e.d. Wordt er een beetje moe van moet ik zeggen. :(

Buiten dat zijn de functionaliteiten ook erg beperkt, een favorieten lijst aanmaken kan maar alleen op de volgorde van kanaal nummer of alfabetische volgorde. Dus als je HD rtl4 hebt van ziggo, dan ziet die dus niet op nr.4 maar ergens richting de 60. Lekker handig zoeken :S

In vergelijking met een Humax IRC5050c is dit echt een vreselijk ding qua decoder functies.
Geen aanrader in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392260

Ook ik heb inmiddels een Samsung BD-C8200 hier staan.

Ik sluit me aan bij Gubbels en Daakhaos....

-Hoe kan ik van TV opnemen en het programma eerder laten starten of later eindigen ivm uitlopen TV zenders?
-Hoe kan ik uberhaupt buiten de TV gids om manueel instellen?
- Bijvoorbeeld als je verder als een week van te voren al iets wil klaarzetten?
- Guide doet alleen 3 dagen vooruit......?
- en wekelijks opnemen?

Volgens de handleiding moet ik via menu - kanalen - kanaalbeheer - kanaal selecteren - tools en dan timeropname selecteren, maar die staat daar niet in mijn keuze's?!?!? :?

Voor de Film1 zenders is het prima opnemen, alle films staan er keurig op, met dank aan Film1 voor het keurig op tijd en volgens schema uitzenden. Alle credits gaan naar Film1. _/-\o_

Ik heb mijn DVD HDD Pioneer DVR-555H er nog naast staan en die doe ik niet weg. Ook handig om films of andere opgenomen zaken nog uit de BD-C8200 te kunnen halen, met een kabeltje tussen die 2 zo opgelost. Dan verlies je in kwaliteit uiteraard, maar ja, daar doen ze het om, kopiëren mag niet, en zeker niet in HD kwaliteit natuurlijk.... :+

Edit:

Ik weet niet of mijn update van het systeem, of een helder moment van mij heeft geholpen, maar ik heb het gevonden! Er kan inderdaad manueel ingesteld worden, en dat ook voor dagelijks of wekelijks. Als de verkeerde naam wordt opgeslagen kan je de naam toch altijd nog handmatig aanpassen, dus geeft ook niet.

Het is geweldig! Ik ga ermee aan de slag.....

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 392260 op 21-01-2011 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gents, na wat opstart problemen ben ik toch best enthousiast over mijn BD-C8200.
Zeker nu ik uitgevonden heb dat ik 1080P via powerline van zolder naar de benedenverdieping kan streamen.
Zelfs internet radio is ook te streamen (hierbij een tip: via Wild Media Server).

Verder overweeg ik nu een Synology erbij aan te schaffen. Nu las ik in verschillende post dat het niet mogelijk was om vanuit de NAS te streamen naar de Samsung.

@MPfan (of anderen), ik zag dat jij ook een Synology hebt. Lukt het jou wel om deze met elkaar te laten praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392260

Ik neem enkele woorden terug. Communicatie naar de DVD rec van Pioneer lijkt mooi. Opnemen lukt, maar daarna op schijfje zetten toch een probleem met foutmelding ivm kopieerbeveiliging. Dus wil ik het op schijfje hebben, zal ik toch mijn Pioneer DVD rec via een ouder Humax kastje moeten laten opnemen of analoog, maar niet met een kabeltje via de Samsung. Mooie boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:58

Videopac

Rommelt wat aan.

Iemand al ervaring met de BDC-C8900?
Kan die wel fatsoenlijk HD content vanaf een NAS laten zien?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
Anoniem: 372400 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:53:
Gents, na wat opstart problemen ben ik toch best enthousiast over mijn BD-C8200.
Zeker nu ik uitgevonden heb dat ik 1080P via powerline van zolder naar de benedenverdieping kan streamen.
Zelfs internet radio is ook te streamen (hierbij een tip: via Wild Media Server).

Verder overweeg ik nu een Synology erbij aan te schaffen. Nu las ik in verschillende post dat het niet mogelijk was om vanuit de NAS te streamen naar de Samsung.

@MPfan (of anderen), ik zag dat jij ook een Synology hebt. Lukt het jou wel om deze met elkaar te laten praten?
ik heb idd een synology nas staan.
Hierin gewoon je media laten delen via UPnP en hij zal hem zo vinden.
Succes!! mocht het niet lukken dan hoor ik het wel.
Ik ben namelijk weer meer in de gelegenheid om dit topic in de gaten te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mpfan schreef op zondag 06 februari 2011 @ 13:31:
[...]

ik heb idd een synology nas staan.
Hierin gewoon je media laten delen via UPnP en hij zal hem zo vinden.
Succes!! mocht het niet lukken dan hoor ik het wel.
Ik ben namelijk weer meer in de gelegenheid om dit topic in de gaten te houden
Dank voor je snelle reactie.
Waar het mij om gaat is of het mogelijk is om video/film bestanden (mkv, avi, mpg, etc) vanuit de synology te streamen naar de samsung. Eigenlijk dus net zo als dat vanuit een PC kan via DLNA (Samsung PC share manager).

Je geeft aan dat de Samsung de NAS direct via UPnP ziet, maar kan hij ook daadwerkelijk gestreamde data weergeven op de TV. H.R Gubbels geeft nl eerder in dit forum aan dat dit niet kan. Ik vroeg me af of het bij jou wel lukt.

Edit 04032011: Zelf maar een test gedaan bij kennis op zijn nieuw aangekochte Synology DS 211J.
BD-C8200 in zijn netwerk gehangen en op zijn Samsung TV aangesloten. Conclusie: Werkt perfect. Je hebt zelfs geen Samsung PC Share Manager meer nodig omdat je content via DLNA software op de NAS (in Disk Manager 3.0) kan streamen naar de BD-C8200. Geweldig. Dit geldt voor zowel muziek, photo's als Video. Voor video heb ik mkv bestanden getest (H264 in 1080p).

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 372400 op 04-03-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396271

Heren (en dames?) Vanaf oktober 2010 de 8200 in huis..... Helaas liep het apparaat telkens na enige dagen vast. Eerst geprobeerd met een update, maar geen resultaat. Wegebracht voor reparatie na 5 weken weer in huis en de volgende dag weer terug, loopt nu na 2 minuten al vast. Weer ruim een week weg en bij terugkomst dezelfde avond weer retour Wifi adapter niet aanwezig?
Van de leverancier een nieuwe gekregen (Top geregeld van deze zaak) Nu lijkt het allemaal goed.
Heb veel content op een Homeserver staan, deze wordt wel gezien in de apparatenlijst en kan ook de mappen benaderen, kan alleen heel veel niet afspelen.
Heb nu het Shareprogramma van Samsung op de server geinstalleerd en de mappen met content gedeeld via dit programma en nu is nagenoeg alles af te spelen. Alleen geripte DVD's die als Vob's ed op de server staan kan je niks mee, Je kan wel de losse Vob's afspelen, maar menu's zijn niet te bedienen en ondertitels werken ook niet.
Dit vind ik één van de grootste nadelen van dit apparaat. Volgens de leverancier kan het zijn dat er hiervoor tzt nog een update voor komt, maar dat is eerst zien en dan geloven.
Beeld en geluidkwaliteit vind ik top,
Het is bij lange na geen mediaplayer, maar ik heb hem vooral gekocht voor de BluRay en de streaming van muziek. Heb hiernaast nog een gewone dvd recorder en een Ziggo ontvanger staan.
Bedenk goed wat je zoekt voor je dit apparaat koopt, een losse BluRay-speler en Mediaplayer zijn misschien duurder, maar hebben meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In het kader van deel uw kennis vandaag "How to kanalen sorteren naar eigen wensen", met Ziggo.

1. Kanaalbeheer -> Land niet instellen op "Nederland", maar op "Ander"
2. Opnieuw automatisch zenders zoeken. Kies daarbij voor "snel" en stel daarbij de diverse variabelen (freq etc) handmatig in (deze moet je eerder even opschrijven vanuit een selectie met NL taal)
3. Als ie klaar is heeft hij als het goed is dezelfde lijst gemaakt als met NL taal
4. Ga naar kanaalbeheer en ga naar een kanaalnummer dat je wilt wijzigen. Kies Tools->Kanaalnummer wijzigen en geef een ander nummer in.

Duurde ff voordat ik dit had. Dank aan mr X.
Pagina: 1 2 Laatste