Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fred46
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-04 14:54
Gisteren nog even bij Dynabite winkel wat informatie gevraagd.
Verkoper wist van niks????.
Terwijl op de webside van Dynabite een datum stond.
Zie reactie 10 Maart 2010.
Wist ook niet informatie te verstrekken van andere mediaspelers.
Goed dat er een tweakerside is voor info.
Want in de winkels word je niks wijs.

[ Voor 3% gewijzigd door fred46 op 23-03-2010 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

tegenwoordig weten al die winkeliers he-le-maal niets.... echt bedroevend.... als ik de verkoper betrap op onzin zeg ik dat direct en geloof me dat gebeurt vaak... omgekeerde wereld... zij moeten kennis hebben en de klant goed en objectief informeren over een product.. maargoed ik dwaal af...

we moeten gewoon geduldig zijn op Conceptronic....en Zeroday...

misschien geeft hij binnenkort een tip?

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08 08:10
Misschien dat Zeroday dit topic vanuit zijn hotel volgt. Maar als je zijn blog bekijkt verwacht ik niet dat hij daar momenteel veel interesse in heeft met zulke foto's Afbeeldingslocatie: http://www.aroundmyroom.com/images/2010/03/octopusmetkoraalduivel-400x300.jpg
bron:http://www.aroundmyroom.com/

[ Voor 6% gewijzigd door Tim_bots op 24-03-2010 07:55 ]

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 12:42

zeroday

There is no alternative!

Jammer voor je Tim ;-) ook in Hurghada gaat het werk gewoon door.
ik mag dan wel 2x per dag ergens onder water zitten momenteel, maar het werk aan de YuiXX kan ik bijna overal doen ;-)
Dit is trouwens de eerste keer in jaren dat ik op vakantie een notebook mee heb, en ook nog eens internet (moet het wel een open wifi routertje zijn, want op zoek naar een internetcafe of betalen voor internet gebruik doe ik niet.

maar inderdaad: je zal van mij vooralsnog geen nieuwe updates lezen, want momenteel gaat dus de aandacht meer naar het onderwaterleven.

[ Voor 6% gewijzigd door zeroday op 24-03-2010 19:30 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het spijt me hoor Zeroday, maar ik ben sinds je laatste bijdragen niet erg overtuigd geraakt dat het nog goed gaat komen met de Yuixx. Je draagt bij maar je vertelt niets en doet zelfs een tikje hooghartig als mensen een poging wagen om meer te weten te komen. Ik stelde me een heel team van designers, ingenieurs, programmeurs en commerciele mensen voor die koortsachtig werken aan het zo snel mogelijk verhelpen van die ene bottleneck (geheugenprobleem) die verhindert dat de Yuixx, die eigenlijk al net in productie was genomen, alsnog binnenkort gaat worden geproduceerd. In plaats daarvan zie ik een onvermogen om een nieuwe productietermijn publiek te maken, een website die amper nog leeft, een onbestaande PR afdeling en vage forumbijdragen. Het beeld dat ik nu heb is een klein groepje mensen, twee heren met het oorspronkelijke idee en wat mensen die, blijkbaar goedbetaald maar schijnbaar ongehaast bijdragen leveren, nu de productiedatum toch al onbepaald is en veel mensen al zijn afgehaakt. Ik begrijp dat het Yuixx-team niet geinteresseerd is om mij te overtuigen maar al die enthousiast gebleven mensen dan, verdienen die niet beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 12:42

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 00:57:
Het spijt me hoor Zeroday, maar ik ben sinds je laatste bijdragen niet erg overtuigd geraakt dat het nog goed gaat komen met de Yuixx. Je draagt bij maar je vertelt niets en doet zelfs een tikje hooghartig als mensen een poging wagen om meer te weten te komen. Ik stelde me een heel team van designers, ingenieurs, programmeurs en commerciele mensen voor die koortsachtig werken aan het zo snel mogelijk verhelpen van die ene bottleneck (geheugenprobleem) die verhindert dat de Yuixx, die eigenlijk al net in productie was genomen, alsnog binnenkort gaat worden geproduceerd. In plaats daarvan zie ik een onvermogen om een nieuwe productietermijn publiek te maken, een website die amper nog leeft, een onbestaande PR afdeling en vage forumbijdragen. Het beeld dat ik nu heb is een klein groepje mensen, twee heren met het oorspronkelijke idee en wat mensen die, blijkbaar goedbetaald maar schijnbaar ongehaast bijdragen leveren, nu de productiedatum toch al onbepaald is en veel mensen al zijn afgehaakt. Ik begrijp dat het Yuixx-team niet geinteresseerd is om mij te overtuigen maar al die enthousiast gebleven mensen dan, verdienen die niet beter?
Hans, het is heel simpel: ik zit hier op persoonlijke titel en niet uit hoofde van mijn functie. ik kijk, ik lees en observeer. Als mensen niet willen lezen dat ik vooralsnog niets meer kan schrijven anders dat wat officieel wordt gemaakt dan is dat niet hooghartig, dat is dan gewoon mensen weer wijzen op het feit dat ik niets kan schrijven maar dat ik wel aanwezig ben. Waar ik kan antwoord ik. Zo worden er op mijn site geregeld vragen gesteld die ik kan beantwoorden. Het vragen naar tijdstermijnen is iets wat je niet van mij krijgt. En reken maar dat er hard gewerkt wordt van alle kanten. Een nieuwe tijdstermijn krijg je zodra dat kan.

Ik kan helaas, vanuit een zonnig hurghada om 06.00 weinig anders schrijven.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Heb alle begrip voor deze NDA, waarvan ik persoonlijk denk dat het beter is, dan het scheppen van de nodige verwachtingen door verstrekte informatie, die mensen weer eventueel kunnen teleurstellen.

Hadden jullie dat maar vanaf het begin gedaan, dat jullie de hype pas gingen opbouwen zodra de YuiXX echt af was. Nu zitten we al bijna een half jaar te speculeren over het hoe en wat over de YuiXX.

We zien het allemaal wel als de YuiXX gereleased wordt.
Maar ondertussen, fijne vakantie in Egypte Zeroday :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks al het gebaggetaliseer van zeroday, die er verder ook niets aan kan doen dat hij werkt bij een bedrijf dat organisatorisch, technisch en marketinggewijs niet goed in elkeer steekt, lijkt het me qua specs en beloften een mooi product. Maar zoals ook hier op het forum aangegeven, zijn er vele steekhoudende argumenten die aantonen dat de cruciale voordelen t.o.v. de concurrerende apparaten simpelweg niet bestaan. Wij zijn zelf ook prima in staat om te kunnen beoordelen wat de mogelijkheden en beperkingen van de chip zijn. Deze chip is al uit ontwikkeld en functioneert. Het enige waar conceptronic zich mee bezig houdt is het eromheen bouwen van de I/O's, de case, en het schrijven van een aangepaste firmware, die voornamelijk is gebaseerd op de firmware voor de chip die door de fabrikant Intel is uitgegeven.
Kennelijk heeft conceptronic vol verwachtingen vele uitbreidingen willen toevoegen, wat altijd goed is om te horen, maar waarbij ze het cruciale kern functioneren van het apparaat nog niet eens grondig hebben gecontroleerd, of ze simpelweg met hun uitbreidingen hebben belemmerd dat het kern functioneren goed werkt. Dat zullen ze uiteraard nooit toegeven, want het ligt altijd aan anderen of aan iets "kleins". Het gevolg is wel dat alle extra's die dit apparaat met zich meebrengt totaal niet ondersteund worden door de chip en daarbij behorende firmware zelf. Hiervoor moet conceptronic dus nog meer derden erbij halen en nog meer onderdelen van de firmware zelf aanpassen, waardoor het naar mijn idee een nog grotere soep van probeersels gaat worden. Al word het apparaat gereleased, dan zal het dus nog allemaal verkocht worden onder het mom van "bij de volgende firmware zal het wel werken hoor, echt waar!". Zulke bedrijven hebben we al genoeg gezien, en tegen de tijd dat het dan werkt is de opvolger allang weer uit bij de concurrent. Toen ik 2 jaar geleden commentaar had op de werkwijze van conceptronic werd ik door zeroday ook uitgemaakt als iemand die niets weet van conceptronic, en dat het intern allemaal zo geweldig is. Gelukkig heb ik als objectieve observator na 2 jaar dik mijn gelijk gehaald door hun eigen falen. Ik had ze een mooi product gegunt, en het graag aangeschaft als het "bug-vrij" gerealiseerd was, maar ik voel me nu een gelukkig man met m;n volledig functionerende C-200, zonder beloften wat er mogelijk ooit nog in de verre toekomst bij zal komen. Wat werkt dat werkt, en wat er niet is, dat is er niet. Helaas is dit de nieuwe en goedkope manier van klantenbinding en werving om via speculaties en geruchten de core-groep van de klanten lekker te maken. Ik kan alleen maar zeggen: mensen trap er niet in, voor sprookjes ga je voor 35 euro naar de efteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Al knarsetandend moest ik hier nu wel even op reageren (en mijn therapist had nog zulke goede hoop voor me..), maar mijn reply op jouw rant nam te grote vormen aan en het moet wel leesbaar blijven.
Dus.. --snipsnipsnip--- en meteen maar door naar de conclusie.

Man oh man, waar zijn we nou helemaal mee bezig? Het is een product, er is vertraging en omdat wij met z'n allen uit interesse er bovenop zitten is het opeens onacceptabel en moeten we onze frustraties maar gebruiken om alles en idereen gelieerd aan dat ding neer te sabelen? Don't have a cow man.

Ik kijk er naar uit om te zien wat dat dingetjes allemaal kan en dat hangt niet af van onmiddelijke beschikbaarheid. Totdat we reviews hebben gelezen kunnen we gewoon niet weten hoe goed het ding is en wat hij allemaal wel of niet kan.

Verder moet ik je ook een klein beetje uitlachen omdat je blijkbaar niet weet dat de C200 net zo een HUGE vertraging had opgelopen destijds NA de eerste presentatie en PR offensief van het apparaat, maar daar hoor ik je niet over.

Zeroday, ga maar lekker door met zonnen, it'll be done when it's done! :)
(betatester nodig? :P)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is conceptronic die een website bouwt met een product met launch datum en statements over wat het apparaat allemaal gaat kunnen, terwijl wij er als kritische liefhebbers juist achterkomen dat dat nog verre van het geval is.

Dat de C200 vertraging opgeleverd heeft is natuurlijk ook een feit. Maar ik heb het over gelijksoortige producten, waarvan er een af is en volledig werkt, en de ander nog speculatief is, en slechts bij geruchten beter. Want al is de chipset krachtiger, beide aparaten spelen dezelfde content prima, het zijn alleen de extra's zoals de DVB-units die het interessant mogen gaan maken, terwijl er nog niets is.

Natuurlijk ben ik het met je eens dat we moeten wachten en moeten oordelen op het moment dat het klaar is. Daar sta ik achter. Maar wat er momenteel gebeurt is dat de fabrikant mogelijke kopers lokt en probeert te binden op basis van onmogelijke targets, baggetaliseren van problemen en loze beloften. En daarom is mijn aanraden ook om verder te kijken naar producten die op dit moment wel af zijn en functioneren, en niet puur vast te houden aan iets wat nog verre van af is.

Dan word er wel gezegd, ja ALS het af is, dan is het mooi en nice en superb, maar de concurrent zit ook niet stil en zal dan op basis van soortgelijke chips ook hun vervanger presenteren.

Het hele gejubel van positieve en negatieve racties op speculaties, geruchten, etc. heeft het bedrijf dus ook zelf gecreëerd door hun slechte organisatie. Zo'n product hoort gewoon vrij van geruchten gemaakt te worden achter gesloten deuren. Zodra het klaar en af is gestuurd te worden naar beta-testers. En zodra alle major bugs eruit zijn gehaald pas gepubliceerd te worden voor release. Dat ze het eerder aankondigen om mogelijke kopers te binden is hun goed recht, maar dan moeten ze ook niet janken als ze achteraf de bal teruggekaatst krijgen in de zin van negatieve beoordeling van potentiële kopers, door hun eigen wan-presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 12:22:
Ik had ze een mooi product gegunt, en het graag aangeschaft als het "bug-vrij" gerealiseerd was, maar ik voel me nu een gelukkig man met m;n volledig functionerende C-200, zonder beloften wat er mogelijk ooit nog in de verre toekomst bij zal komen.
Is de Rich UI al gereleased dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• famod
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:15
Ik snap niet waarom jij het hele uitstellen van een product van Conceptronic zo persoonlijk opvat. Als je het jammer vind dat iets uitgesteld wordt, zeg dat dan, want om eerlijk te zijn schiet je niet veel op met een rant. Verder praat je over Conceptronic als 'objectieve observator', terwijl je hele post bol staat met eigen interpretaties en meningen danwel (eigen) conclusies op basis van dingen die voorgevallen zijn. Als je er niet tevreden over bent, dan koop je toch lekker geen producten van Conceptronic?

Dat is trouwens toch wel het grootste 'slachtoffer' hier: Conceptronic zelf. Een aantal posts hierboven zijn doordrenkt van frustratie over dat de Yuixx niet komt, en dat er daarom valse beloften gemaakt zijn etc etc. terwijl er per saldo niemand ook maar op achteruit is gegaan, behalve dan het bedrijf zelf.
Denk aan extra ontwikkelkosten, misgelopen inkomsten en extra uitgaven aan marketing, licenties en ga zo maar door; ze doen er ongetwijfeld alles aan om het product zo snel mogelijk op de markt te brengen. Of omgedraaid: ik kan me niet voorstellen dat ze het expres in deze mate uitstellen..

Los van die hele discussie blijf ik de YuiXX in ieder geval volgen, als het namelijk -eenmaal op de markt- voldoet aan de verwachtingen dan is het in mijn ogen een zeer interessant product dat mogelijkheden combineert die tot nu toe niet in één CE-product te vinden zijn. Tot die tijd wacht ik af, en mocht er in de tussentijd een ander product komen dat beter is, ben ik toch vrij om daarvoor te gaan (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij tevreden bent met een bedrijf die 'zijn best doet om" iets te bereiken, dan ben je snel tevreden. Eet je dan ook je biefstuk rauw op in het restaurant als de kok zegt dat hij zijn best heeft gedaan om hem te bakken, en hij na 3 uur wachten nog niet gaar is. Tja dat is dan jouw keuze. En ik zeg niet dat je die keuze niet mag hebben.
Dat conceptronic het slachtoffer in dit gebeuren is, is het logisch gevolg van de slechte organisatie. Ik ben niet pro-yuixx geweest, en ik ben ook geen anti-yuixx. Als ik qua specs had moeten vergelijken dat had ik hem mogelijk wel gekocht. En ik heb het neutraal bekeken wat het beste zou zijn, maar daar trek ik vervolgens wel mijn subjectieve mening uit en die deel ik met jullie. Ik vraag jullie niet om het er mee eens te zijn, en tuurlijk kun je mierenneuken over kleine dingen die bij anderen ook niet goed zijn. Het gaat mij niet om ongelukjes of kleine bugs in de producten. Het gaat mij om de manier van handelen van het bedrijf dat IK niet waardeer en als een grote FAIL verklaar. Mensen die niet kritisch genoeg zijn om dat te erkennen zullen bij mij in het bedrijf dan ook geen plaats krijgen.

Al met al is mijn advies gewoon om niet te lang te wachten en mogelijk op een teleurstelling uit te komen, maar om te kijken wat je op het moment wel kunt krijgen als je op zoek bent naar een dergelijk apparaat. Ik heb gekozen voor de C200 en ben er blij mee, als mensen graag op de yuixx wachten en het aan hun verwachtingen voldoet dan zullen zijn evenzo blij zijn.
Ik ben ook eerlijk om toe te geven dat mocht het apparaat geleverd worden met dergelijke verwachtingen dat ik het dan ook zeker overweeg om hem alsnog naast mijn C200 te plaatsen of te vervangen. IK heb alleen PERSOONLIJK het idee dat dat nog erg lang zal duren en IK denk zonder de verwachtingen die nu geschept zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Als jij tevreden bent met een bedrijf die 'zijn best doet om" iets te bereiken, dan ben je snel tevreden. Eet je dan ook je biefstuk rauw op in het restaurant als de kok zegt dat hij zijn best heeft gedaan om hem te bakken, en hij na 3 uur wachten nog niet gaar is
Wat een onzin. Wij hebben die 'biefstuk' nog helemaal niet dus valt er niks over te klagen en als de kok het druk heeft omdat er een probleem is dan accepteer ik dat hij zijn best doet voor mij ook al is het even ongemakkelijk. Men verprutst dingen niet met opzet, ook koks niet.
maar daar trek ik vervolgens wel mijn subjectieve mening uit en die deel ik met jullie.
Subjectief is een understatement, speculatief en opgeblazen lijkt er meer op. Je rant blijft nogal los op zichzelf staan zonder enige andere onderbouwing dan je eigen teleurstelling.

Een paar andere dingen: Je kan gewoon niet weten of het verre van af is omdat je niet tot het ontwikkelteam behoort. Wie weet was de directeur wel woedend om deze PR blunder en heeft hij een blackout aangekondig tot de eerste doos de deur uit is, dat kan dus al morgen zijn. Je weet het niet en je speculeert er maar op los dat het een lieve lust is.

Vergeet niet dat dit geen klanten lokt... Men verliest stoom door deze vertraging en zodra hij echt beschikbaar is is het een 'oud' product in de ogen van sommige kopers. Dit is geen PR truc, dit is een dure tegenvaller.

Nogmaals als repliek op je 'Conceptronic deed het fout' verhaal, de C200 had exact hetzelfde probleem en maakte dezelfde fout van hoog van de toren blazen en opeens kwam er niks en dat is ook uiteindelijk opgelost en een prima apparaat geworden. Geef de mensen eens het voordeel van de twijfel, ze doen het echt niet om jou het leven zuur te maken.

p.s. wees liever blij dat men het probleem op wilt lossen voor de release en niet denkt zoals sommige andere bedrijven om eerst het product op de markt te gooien, te cashen en dan de vloed aan RMA's op te lossen.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Tijgert schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:25:

p.s. wees liever blij dat men het probleem op wilt lossen voor de release en niet denkt zoals sommige andere bedrijven om eerst het product op de markt te gooien, te cashen en dan de vloed aan RMA's op te lossen.
Inderdaad kijk maar is even naar dat PConTV verhaal vol met bugs tijdens de release.

http://www.stylecowboys.nl/Multimedia/350

[ Voor 5% gewijzigd door mpfan op 26-03-2010 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Zullen niet meer gaan rant-en...?

Dit IS een Yuixx nieuws topic.....

Telkens als ik replies zie denk ik "HA! Hij komt! " of "Er is weer nieuws.!.".

Maar als er steeds over meningen wordt gesproken wat Conceptronic beter zou kunnen of dat iemand voelt dat ze Conceptronic moeten verdedigen, dwalen we alleen maar af. Ook hier ben ik schuldig aan geweest maar zal me beperken tot alleen zinnige opmerkingen.

Het product is er nog niet, er is geen ander product met gelijkwaardige specs (of komt in de buurt)(FEIT) dus laten we gewoon even wachten.

/mening mode
Vooralsnog ondanks de vertraging is het voor mij (subjectief) een ideale oplossing vooral met DVB-S en eigen cams. Dat is voor mij wel een investering waard... 300/max 400
/mening mode off

Laten we dit een mooie/leuke topic houden......misschien staat hij dichterbij de launch dan wij denken ?!
(lokt NDA info uit :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

@Zeroday: Is het glas half-vol of half-leeg mbt de Yuixx?

(hahahaha dat zegt namelijk ook al iets zonder je NDA te schenden of toch wel?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Wat een hoop commotie om...niets.
* Is het nu echt zo boeiend om te horen waarom 'iemand' een bedrijf een puinzooi vindt? Nee. Da's hun eigen probleem, niet het mijne.
* Vind ik het boeiend als Conceptronics een puinzooi is? Nee, het zal mij geheel worst zijn. Zolang mijn eigen werk maar goed georganiseerd is.
* Vind ik het jammer dat de YuiXX, gezien de specs, er nog niet is? Ja, erg jammer. Maar de wereld draait gewoon door en er zijn genoeg andere leuke dingen waar ik van ga genieten.
* Ben ik nu gefrustreerd over YuiXX/Conceptronics? Nee, ze hebben vooral zichzelf ermee, want de komende maanden gaan ze geen geld verdienen. En ik heb gewoon een A200 gekocht.Their loss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubbig1979
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-03-2022
Je kunt zeggen wat je wilt, maar nog geen ander merk biedt mogelijk digitale tv ondersteuning, althans voorzover ik weet. Wat mij betreft valt of staat dit product bij digitale ondersteuning wat waarschijnlijk de reden is van het steeds maar uitstellen? Waarschijnlijk krijgen ze de deal met Ziggo e.a. niet rond en wordt deze mediaplayer gewoon een van velen. De vraag is dan of je deze koopt mede gelet op het lange wachten, if you know what i mean!

Efin, ik heb nog wel even geduld, maar zodra ik weet dat er geen digitale ondersteuning is haak ik af en met mij denk ik meer mensen. Ik pleit er voor dat ze hier duidelijkheid over verschaffen! Dan kan ik meteen afhaken,... of juist niet, waar ik op hoop natuurlijk. Het wachten is het dan zeer zeker waard en heb ik daar ook meer geld voor over.

Wat houdt ze eigenlijk tegen of om dit niet bekend te maken, als ze digitale ondersteuning bieden wil men daar als bedrijf toch mee promoten? Je trekt dan toch een nog groter publiek aan "een alles ineen kastje"? Precies de enige gevolgtrekking hieruit 'ze hebben de deal niet' ...dus uitstel........

[ Voor 5% gewijzigd door Huubbig1979 op 31-03-2010 01:42 . Reden: verbetering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy1971
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 12:09
Is het niet mogelijk om op de Yuixx gewoon een digitale ontvanger (bij topfield digitenne) aan te sluiten?
Zodoende zou je toch al kunnen profiteren van de widgets over het tv-beeld heen. Dat zou voor mij al genoeg zijn om nu zo'n apparaat te kopen. Heb die topfield toch al, en ook nog wel ruimte op mijn av-set om de yuixx er dan nog eens bovenop te zetten.

Ben benieuwd of Zeroday hierover iets zinnigs kan melden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Dit geldt ook voor mij met mijn DVB-S Dreambox... als ik "door" de Yuixx heen kan gaan (pass through met widgets) en dan van de Yuixx naar mijn versterker zou dit een hele mooie oplossing zijn!

gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle voor en tegenstanders omtrent de Yuixx kan ik alleen zeggen dat ik zelf als eerste in mei 2009 over de Yuixx heb gehoord. Op de failissement nagalaten is het bijna 1 jaar geleden. Een bedrijf gaat toch niet een product aankondigen die ruim 1 jaar na dato (misschien) gaat komen?.

http://www.hardware.info/...speler_met_Intel_CE_3100/

Ik ken er genoeg van die producten (meizu m8 of garmin asus telefoon). Dat bleken later too little too late.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 08:00

cue

Wanneer halen ze die pre-order eens van de site af.....schandalig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cue schreef op maandag 05 april 2010 @ 15:22:
Wanneer halen ze die pre-order eens van de site af.....schandalig
Dat zal pas gebeuren zodra de curator weer de touwtjes in handen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:06:
[...]

Dat zal pas gebeuren zodra de curator weer de touwtjes in handen krijgt.
Wouter (Xforce), jouw opmerkingen hebben blijkbaar een persoonlijke wrok als basis die verder reikt dan alleen de levering van de YiuXX. IMHO leveren jouw opmerkingen dan ook werkelijk niets bij op dit forum. Begin een eigen blog, dan kun je zo veel uitrazen over Conceptronics als je maar wilt. Gezien je eigen hardware bedrijfje ben je wellicht gedupeerd door Conceptronics, dus misschien terecht, maar nogmaals: echt bijdragen aan dit forum doe je niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Edgarz op 05-04-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor jou heet ik xforce en geen wouter, en dat ik blijkbaar gedupeerd ben door conceptronic is niet blijkbaar, want dat is niet waar. en dat ik een hardware zaakje run is ook niet waar. Dus baseer je dat op jouw vermoeden of op onjuiste bronnen. Dat maakt mij niet uit. Ik ben het gewoon met cue eens dat het schandalig is dat er nog steeds na een jaar vertraging pre-orders geplaats kunnen worden, terwijl ik uit wel betrouwbare bronnen weet dat het product er voor de kerst 2010 nog niet zal zijn. Dat kan je aannemen of niet, het zal mij niet uitmaken welk van de 2 opties je kiest. En gezien het er al een jaar als mogelijkheid op de site staat zullen ze het ook nu niet verwijderen van de site, want gezien de liquiditeit van conceptronic zijn alle aanbetalingen welkom. En dat maakt het gewoon feitelijk nog schandaliger, omdat al het geld wordt gebruikt om de bestaande schulden te financieren en verder te gaan met de developments. Bij een eventueel nieuw failliessement zijn deze pre-order klanten simpelweg hun geld kwijt. Er is totaal geen waarborg fonds of iets dergelijks bij deze rechtstreekse aankopen. Als "klanten" dat niet erg vinden is dat hun eigen keus, maar we kunnen ze op zijn minst behoeden voor dit risico.
Het moet ontopic blijven uiteraard, maar het lijkt wel of we hier alleen maar een niet bestaand product mogen ophemelen, terwijl de negatieve kanten niet belicht morgen worden. Een beetje scheve verhouding. Vooral gezien er in de realiteit meer negatieve aspecten aan de ontwikkeling zitten dan positieve. Dat is dan wel in jouw ogen een subjectieve interpretatie, maar daarom komt het ook van mij, en staat het onder de naam xforce. Al jouw positieve reacties op het apparaat zijn evenzo welkom als mijn negatieve. En dan hoef je er geen onjuiste suggeraties over mijn persoonlijke rol bij te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Apart veschijnsel, dat verbergen achter een alter ego. Wordt erg makkelijk op die manier om grove aantijgingen de wereld in te slingeren. Maar ja, als je persoonlijke emailadres de voornaam Wouter bevat (en nog een achternaam die we vanwege privacy overwegingen maar niet zullen noemen) en Internet verder een schat aan persoonsinformatie bevat voor de handige googlelaar...ach, je kunt 'm zelf wel inkoppen. O-)

En weet je wat het mooie is? Niemand heeft het product nog in handen gehad en getuige de afgelasting van de leveringsdata mag het dus als vanzelfsprekend worden verondersteld dat de reacties puur op de specs en mogelijke gebruiksmogelijkheden gebaseerd zijn. Hoeveel mensen zijn er niet lovend over een ander gebruiksartikel (neem een Ferarri) zonder deze feitelijk zelf te hebben gehad?

Ik ben blij dat je zelf al constateert dat we 'on topic' moeten blijven. En dit topic gaat helaas niet over mogelijk fraudeuleuze fabrikanten, boekhoudkundige trucs enzovoorts. Ik kan het weten omdat ik de topic starter ben en dus zeer goed op de hoogte ben van intenties en ingebrachte informatie. Het staat je geheel vrij een eigen topic met dat onderwerp te starten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Het moet ontopic blijven uiteraard, maar het lijkt wel of we hier alleen maar een niet bestaand product mogen ophemelen, terwijl de negatieve kanten niet belicht morgen worden.
Je belicht geen negatieve kanten van het product, je foetert enkel de fabrikant uit.
Al jouw positieve reacties op het apparaat zijn evenzo welkom als mijn negatieve.
HAD je maar een reactie op het apparaat... Het is dat je best vermakelijk bent met je rant en dat het ons bezig houdt tot er ECHT nieuws is, anders zou een mod je vast wel even tot de orde roepen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:07:
En dat maakt het gewoon feitelijk nog schandaliger, omdat al het geld wordt gebruikt om de bestaande schulden te financieren en verder te gaan met de developments. Bij een eventueel nieuw failliessement zijn deze pre-order klanten simpelweg hun geld kwijt. Er is totaal geen waarborg fonds of iets dergelijks bij deze rechtstreekse aankopen. Als "klanten" dat niet erg vinden is dat hun eigen keus, maar we kunnen ze op zijn minst behoeden voor dit risico.
Ik zou me eens even wat beter verdiepen in pre-orderen via distributeurs als wehkamp en komplett voordat je dit soort onzin in het rond strooit. Ik heb nog nooit een cent aanbetaald op m'n pre-order en zelfs als dat zo was heb ik een vordering op de distributeur en niet op conceptronic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:04

rally

Deyterra Consultancy

Hoewel ik het eens ben dat het wat "vreemd" is om een pre-order mogelijkheid te houden als een bepaald product voorlopig niet op de markt komt, is het aan een ieder voor zich om in te schrijven nietwaar?
Helemaal omdat het risico minimaal is.

Ok... en "back on topic".
Ik begin me wel wat zorgen te maken als het inderdaad "Kerst 2010" gaat worden omdat ze dan een product met een "verouderde" chipset op de markt gaan brengen (hoewel het nog steeds het eerste product kan zijn).
Iemand zei eerder in dit topic dat de PCH's ook "enorme" vertraging hebben opgelopen, maar die vertraging was zeker geen 1.5 jaar ;)

Ik zal het topic blijven volgen, maar meer om te zien of het product ooit op de markt gaat komen of dat het vaporware blijft.

Helaas zal ik het dus voorlopig nog moeten doen met de Humax 5050c/PCH-C200 combinatie :(

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Ik ga ook inderdaad maar aan deze (soortgelijke) combi. De A200 staat er inmiddels, dit weekend maar even de Humax halen. Jammer maar helaas (voor Conceptronics >:) en een beetje voor mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05-2024
Ik vind de radiostilte van 1,5 maand wel verontrustend.
Ik had de Yuixx bij Wehkamp in pre order staan, maar
daar toch maar weer uit pre order gehaald. Druk op zoek naar
een alternatief, geen echt succes tot nu toe.
Ik wil dit apparaat eigenlijk gewoon hebben...
Blijkbaar is het een moeilijk oplosbaar probleem??
Of valt dit ook onder je NDA Zeroday/Dennis?

[ Voor 10% gewijzigd door Dyce op 12-04-2010 15:39 ]

Denon x2400 Dali Zensor 5.1 Nvidia TV Shield Xbox One X Ziggo Next

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Dyce schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:28:
Ik vind de radiostilte van 1,5 maand wel verontrustend.
Ik had de Yuixx bij Wehkamp in pre order staan, maar
daar toch maar weer uit pre order gehaald. Druk op zoek naar
een alternatief, geen echt succes tot nu toe.
Ik wil dit apparaat eigenlijk gewoon hebben...
Blijkbaar is het een moeilijk oplosbaar probleem??
Of valt dit ook onder je NDA Zeroday/Dennis?
Zeroday zal niets zeggen (denk ik), dat moge uit zijn vorige commentaren wel afgeleid worden.
Als je 'm echt wilt zul je 'gewoon' geduld moeten hebben, met het risico dat-ie helemaal niet komt.

Het enige alternatief is een AZbox; mediaplyer en mogelijkheid tot HD TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

geduld
zn onz geduld ( mv) [xəˈdʏlt] vermogen lang te kunnen wachten zonder boos te worden;= ongeduld

.... maar hoeveel is veel....

Als hij er over max 2 maanden is zou ik dat perfect vinden.

@ Zeroday: worden draadloze toetsenborden (via USB) ondersteund? Ik heb een Trust Vista Remote Keyboard KB-2950....

En kan je dan internetten op de Yuixx??

[ Voor 6% gewijzigd door spanx op 13-04-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:52
UPDATE

Zou er dan toch nog hoop bestaan dat deze voor de zomer uitkomt?

Beste ******,

De YuiXX zal zeker komen en we hopen volgende week een nieuwe datum te kunnen geven voor de eerste shipment.

Met vriendelijke groet,
YuiXX team

-----Original Message-----
From: ****** [mailto:******@gmail.com]
Sent: woensdag 21 april 2010 20:25
To: Yuixx Info
Subject: Re: releasedate Yuixx

Beste heer/mevrouw,

Is er nog informatie over de releasedate van deze speler. Hij is wederom weer uitgesteld. Of gaat hij niet meer komen?

Met Vriendelijke Groet,

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
dit kreeg ik op 14 april

Wij hadden u graag deze duidelijkheid willen geven, maar gezien de meerdere malen uitstel willen we een 100% fixed datum af kunnen geven. Wij vragen u nog even geduld, want ook wij hebben liever een YuiXX in uw woonkamer staan dan een andere brand.
Momenteel zijn we achter de schermen bezig met een update van de YuiXX website, dus hierop zal binnenkort meer nieuws verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

Ik ben benieuwd!! Mijn hoop: vóór oktober want dan betrek in mijn nieuwe huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Goku33 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:47:
Ik ben benieuwd!! Mijn hoop: vóór oktober want dan betrek in mijn nieuwe huis :)
Hopen doen we op de WC :). En zeker als het om Yuixx gaat :).

Klassiek voorbeeld van knap staaltje mismanagement :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Klassiek voorbeeld van knap staaltje mismanagement
Begin jij nu ook al? Het is hier niet het grote 'Schijt op Conceptronic Topic'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:Laten we het netjes houden, dames en heren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Tijgert schreef op donderdag 22 april 2010 @ 18:13:
[...]

Begin jij nu ook al? Het is hier niet het grote 'Schijt op Conceptronic Topic'.
Helaas is er op dit moment weinig anders mogelijk :). Praten over de Yuixx gaat erg lastig na meer dan 2 maanden radio stilte :).

Ik druk er nog eentje uit ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op donderdag 22 april 2010 @ 19:22:
Modbreak:Laten we het netjes houden, dames en heren.
Wat is netjes~Ed L?, heb je al eens goed naar dat plaatje/filmpje gekeken onder je naam...!

Commentaar op moderaties kun je per DM versturen. In het topic zelf is je commentaar offtopic en ongewenst.

[ Voor 18% gewijzigd door Edmin op 24-04-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal me zeer positief opstellen!

Ik ben namelijk zeer beniewd naar het moederbord van dit apparaat, dat momenteel moet bestaan uit een overdosis by-passes om alle ontwerpfouten te omzeilen.

Nog benieuwder ben ik hoe ze de site aanpassen zodat niet meteen opvalt welke functionaliteiten toch ontbreken, ondanks dat ze met veel bravoure werden beloofd.

Misschien een leuke casus voor een rechten student om dit product aan te schaffen, en daarna een procedure op te starten voor de gebreken die zeer mogelijk aanwezig zullen zijn. Ik wil het aparaat voor diegene nog financieren ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xforce hou toch eens op met je gezeur.
We weten het nu wel.
Je bent ontevreden, je bent niet blij, je vertrouwt ze niet, je weet ik veel wat.
Ga lekker op een ander forum zitten, er zijn genoeg leuke andere mediaplayers waar je vast wel blij van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 21:39:
Ik zal me zeer positief opstellen!

Ik ben namelijk zeer beniewd naar het moederbord van dit apparaat, dat momenteel moet bestaan uit een overdosis by-passes om alle ontwerpfouten te omzeilen.

Nog benieuwder ben ik hoe ze de site aanpassen zodat niet meteen opvalt welke functionaliteiten toch ontbreken, ondanks dat ze met veel bravoure werden beloofd.

Misschien een leuke casus voor een rechten student om dit product aan te schaffen, en daarna een procedure op te starten voor de gebreken die zeer mogelijk aanwezig zullen zijn. Ik wil het aparaat voor diegene nog financieren ook.
Ik financier er ook eentje mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubbig1979
Niet geheel onterecht, de opmerkingen van Xforce' zeker na het lange wachten blijft ik ook wantrouwend en is het inderdaad de vraag of ze alles kunnen waarmaken. Het houdt ons wat dat betreft scherp.
Als ik het goed begrijp is rond 14 april de berichtgeving ontvangen. Zal dus aankomende wk meer verteld worden. Ik ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de die-hard fans, dynabyte.nl zegt: Verwacht: over 5 weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Mooi... dan kan ik precies na mijn vakantie zien of Dynabyte gelijk heeft en of het apparaat ook doet wat Conceptronix beloofd zonder (of met weinig) bugs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Huubbig1979 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 08:15:
Niet geheel onterecht, de opmerkingen van Xforce' zeker na het lange wachten blijft ik ook wantrouwend en is het inderdaad de vraag of ze alles kunnen waarmaken. Het houdt ons wat dat betreft scherp.
Als ik het goed begrijp is rond 14 april de berichtgeving ontvangen. Zal dus aankomende wk meer verteld worden. Ik ben benieuwd....
Scherp op de verkeerde zaken, als je het mij vraagt (alvast ter info: zelfgestelde retorische vraag). Of je moet het (waan?) idee hebben dat je freelance voor de Consumentenbond werkt. Volgens mij is 99,9% van de aanwezigen hier geinteresseerd in wat het apparaat wél kan. Zeiken over wat het níet kan en de persoonlijke kruistocht van Xforce tegen Conceptronic hoort hier dan IMHO ook niet thuis. Start dan een 'afzeik' draadje of i.d. En het eerste apparaat zonder bugs moet nog ontworpen cq gebouwd worden, dat weet zelfs een wanna-be IT-er ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Edgarz op 26-04-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:22:
Voor de die-hard fans, dynabyte.nl zegt: Verwacht: over 5 weken...
Dit is de datum 1 juni en deze datum heeft Dynabyte al heel lang op zijn site staan. Het zou mooi zijn als Conceptronic dit haalt maar ik verwacht er zelf niet veel van. Hopen doe ik uiteraard wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Edgarz schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:43:
[...]

Scherp op de verkeerde zaken, als je het mij vraagt (alvast ter info: zelfgestelde retorische vraag). Of je moet het (waan?) idee hebben dat je freelance voor de Consumentenbond werkt. Volgens mij is 99,9% van de aanwezigen hier geinteresseerd in wat het apparaat wél kan. Zeiken over wat het níet kan en de persoonlijke kruistocht van Xforce tegen Conceptronic hoort hier dan IMHO ook niet thuis. Start dan een 'afzeik' draadje of i.d. En het eerste apparaat zonder bugs moet nog ontworpen cq gebouwd worden, dat weet zelfs een wanna-be IT-er ;)
Heb jij aandelen in Conceptronics... mijn hemel...

Volgens mij is het toch niet meer dan normaal dat er kritiek komt op een bedrijf wat al 5 maanden een pre-order op zijn site heeft staan en al 5 keer een release heeft uitgesteld en vervolgens 2 maanden niets meer van zich laat horen??

Denk dat juist dit soort opmerkingen hier thuis horen.... zoals gezegd valt er op dit moment verder weinig over het apparaat te discussieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Vast niet, wel een volwassenere en realistischere houding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cue schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:03:
[...]

Volgens mij is het toch niet meer dan normaal dat er kritiek komt op een bedrijf wat al 5 maanden een pre-order op zijn site heeft staan en al 5 keer een release heeft uitgesteld en vervolgens 2 maanden niets meer van zich laat horen??

Denk dat juist dit soort opmerkingen hier thuis horen.... zoals gezegd valt er op dit moment verder weinig over het apparaat te discussieren.
Je vergeet erbij te vermelden dat het bedrijf al eens failliet is gegaan en een doorstart heeft moeten maken!

Maar dat zal Edgarz ook wel niet relevant vinden,

Maar zonder te suggereren dat het negatief is, kan ik objectief ook wel stellen dat het verdacht stil is. Of is zeroday 8 weken in Egypte op vakantie. Lijkt me erg coulant van conceptronic, 8 weken vakantie in turbulente tijden :+

update:
Frm Topic Topicstarter Replies Laatste post
OM Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 27-04-2010 15:37

Wel actief, maar toch niets te vertellen of dit geweldige apparaat zonder problemen, toch echt bijna klaar voor uitlevering.

vragen vragen vragen.

Voor de bikkels onder ons die niet kunnen wachten:
http://computer-software....ixxwl1t-media-player.html

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Laatste keer dat ik kijk op deze topic, morgen ochtend is het trouwen en dan overmorgen honeymoon!

Over 4 weken hoop ik toch ECHT iets te zien qua nieuws.... (of misschien het product ?! ) wishfull thinking!

gr en tabee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
cue schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:03:
[...]

Nee, heb je mij Conceptronics zien verdedigen? Sterker nog, je zou vermoeden dat Xforce aandelen in de concurrent heeft.
En dat heeft niemand geld gekost. Alleen pruillipjes omdat het speeltje er nog niet is. So what's the harm?
Soms is niets beter dan iets :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:07:
[...]

Je vergeet erbij te vermelden dat het bedrijf al eens failliet is gegaan en een doorstart heeft moeten maken!

Maar dat zal Edgarz ook wel niet relevant vinden,
Ik laat mij wel verrassen, leg eens uit waarom dat stigma (eens een... altijd een...) zo boeiend is, vooral gezien het ffeit dat niemand nog iets betaald heeft.
Maar zonder te suggereren dat het negatief is, kan ik objectief ook wel stellen dat het verdacht stil is. Of is zeroday 8 weken in Egypte op vakantie. Lijkt me erg coulant van conceptronic, 8 weken vakantie in turbulente tijden :+

update:
Frm Topic Topicstarter Replies Laatste post
OM Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 27-04-2010 15:37

Wel actief, maar toch niets te vertellen of dit geweldige apparaat zonder problemen, toch echt bijna klaar voor uitlevering.

vragen vragen vragen.

Voor de bikkels onder ons die niet kunnen wachten:
http://computer-software....ixxwl1t-media-player.html
Als ik werk ben ik niet continue bezig om mijn omgeving te vertellen dat ik weer een letter getikt heb. Als de brief klaar is is wat relevanter.
Beetje kleine-kinderen gedrag, dat ongeduld en subtiele (?) verdachtmakingen. IMHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:Het gekissebis moest maar eens afgelopen zijn. Ik voorspel dat er onder dit mooie rood-blauwe blokje een lange lijst aan ontopic postings zal verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de introductie nog langer duurt, zou het unieke karakter wel eens niet meer zo uniek kunnen zijn. Of zie ik dat verkeerd?

http://www.wegotserved.co...nected-tvs-set-top-boxes/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubbig1979
Wordt inderdaad tijd dat andere merken dit concept (mediatank en HD/TV decoder) gaan ontwikkelen. Dit is toch een 'gat in de markt': een kastje, een afstandsbediening en bedieningsgemak voor zowel TV als PC. Dit is toch hetgeen consumenten willen en aldus geld voor over hebben. Ik snap niet waarom dit nu pas en niet al veel verder in ontwikkeling is (even daargelaten die box voor de schotelantenne). Nu zitten wij te wachten op de Yuixx, terwijl ik liever zag dat ook andere merken dit concept ontwikkelen zodat straks keuze is. Zitten andere merken dan te slapen of is het dan toch niet zo interessant? Media tanks in overvloed toch alleen voor dit concept is het vooralsnog wachten wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie - nogmaals - de link hieronder:

http://www.wegotserved.co...nected-tvs-set-top-boxes/

Hier wordt ook gesuggereerd dat vele grote merken hier in willen stappen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kennelijk wordt de YuiXX binnenkort gedemonstreerd:
http://www.connectedhomee...-het-connected-home-event

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Hey dat noem ik nieuws.....

(zit nu in Kayenta, vandaag de hele dag in de "Grand Canyon" gelopen... machtig mooi!)

morgen monument valley....

see ya.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 20:17
Het einde van YuiXX is al ingeluid ;w :
http://www.intelconsumere...0/Amino-Announcement.aspx
en
http://www.aminocom.com/index.asp?pageID=2145848683
Gebaseerd op Intel® Atom™ Processor CE4100.
Dat krijg je ervan als je TE LANG op je laat wachten >:) !!!
Applaus voor Aminocom _/-\o_.

[ Voor 3% gewijzigd door dspijkers op 07-05-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Een eindje terug in dit topic staat ook het gerucht dat de CE3100 wordt vervangen door de CE4100, waardoor de Yuixx toch helemaal bij de tijd is. Als dit waar is verklaart het ook wel waarom het een tijd stil is. Er zal dan veel getest en ontwikkeld moeten worden neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
Athome schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 17:21:
Een eindje terug in dit topic staat ook het gerucht dat de CE3100 wordt vervangen door de CE4100, waardoor de Yuixx toch helemaal bij de tijd is. Als dit waar is verklaart het ook wel waarom het een tijd stil is. Er zal dan veel getest en ontwikkeld moeten worden neem ik aan.
Dan nog!
Het zou (op zijn minst) netjes geweest zijn om (toekomstige) geïnteresseerden op te hoogte te houden.
Ook YuiXX/ Conceptronic begint de "rare" gewoonte te krijgen zich bijzonder ONGEINTRESSERD op te stellen naar consumenten. Daar is maar één woord voor: BELACHELIJK (= verbeterd) :( !

[ Voor 3% gewijzigd door dspijkers op 07-05-2010 19:02 . Reden: Spelfout(je) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Als je dat "ene" woord dan toch wil gebruiken schrijf het dan goed: Belachelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
rally schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 18:14:
Als je dat "ene" woord dan toch wil gebruiken schrijf het dan goed: Belachelijk ;)
LOL 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusbalpol
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jammer alleen van de DVB-T, want daar heeft zelfs AC Ryan een product voor wat niet eens op Intel draait. Hadden ze hier nu DVB-c in leverbaar, dan was het weer een leuke optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
tinusbalpol schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 21:21:
Jammer alleen van de DVB-T, want daar heeft zelfs AC Ryan een product voor wat niet eens op Intel draait. Hadden ze hier nu DVB-c in leverbaar, dan was het weer een leuke optie.
Tja als ze nou met een mediaspeler (Dolby HD , DTS-HD, Bluray ISO, nzb) uitkomen met DBV-C Ziggo gecertificeerd + PVR mogelijkheid, dan heb je echt een goudmijn in handen! Maarja wie zal het eerst zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3bouw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-11-2021
De Amino lijkt leuk, maar analoge audio..... ?
Daarnaast is de Amino nog niet leverbaar, dus feitelijk in hetzelfde stadium als de Yuixx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
a3bouw schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 00:19:
De Amino lijkt leuk, maar analoge audio..... ?
Daarnaast is de Amino nog niet leverbaar, dus feitelijk in hetzelfde stadium als de Yuixx
Dat hij nog in het zelfde stadium is is waar maar dan wel met een Intel CE4100 chip. Dus is de YuiXX al achterhaald.

Dit heb ik even "geleend" van MPC Club (van CarverS om precies te zijn):

Just got the full specs here, I will mention some of them:
- input: Gigabit ethernet via RJ-45 shielded connector, 802.11n wireless, Bluetooth.
- outputs: HDMI 1.3 with HDCP, Composite video, Component(YPrPb), RGB, S-Video, and
analogue video, S/PDIF(optical). USB2.0
- ADOBE Flash 10.1 , Microsoft Silverlight
- Video: MPEG-2 MP@HL, MPEG-4 pt10 AVC/H.264 HP@L4 Multi-plane dual HD (1080p)
decode and display of video (MPEG 2, VC1 and H264) and other low bit rate codec
support such as DivX/XVid, MKV
- Audio: Dual Audio DSP with support for DD+, AC3, Dolby True HD, DTS, DTS HD, MP3,
AAC, WM9
- SD Card support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3bouw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-11-2021
dspijkers schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:49:
[...]

Dat hij nog in het zelfde stadium is is waar maar dan wel met een Intel CE4100 chip. Dus is de YuiXX al achterhaald.

Dit heb ik even "geleend" van MPC Club (van CarverS om precies te zijn):

Just got the full specs here, I will mention some of them:
- input: Gigabit ethernet via RJ-45 shielded connector, 802.11n wireless, Bluetooth.
- outputs: HDMI 1.3 with HDCP, Composite video, Component(YPrPb), RGB, S-Video, and
analogue video, S/PDIF(optical). USB2.0
- ADOBE Flash 10.1 , Microsoft Silverlight
- Video: MPEG-2 MP@HL, MPEG-4 pt10 AVC/H.264 HP@L4 Multi-plane dual HD (1080p)
decode and display of video (MPEG 2, VC1 and H264) and other low bit rate codec
support such as DivX/XVid, MKV
- Audio: Dual Audio DSP with support for DD+, AC3, Dolby True HD, DTS, DTS HD, MP3,
AAC, WM9
- SD Card support
Vapourware met de CE3100 of de CE4100 blijft beiden vapourware, oftewel helemaal niets.
Op de site van de Amino worden nauwelijks specs vermeld.
De op de MPC club vermelde specs zien er goed uit, inclusief digitale audio, waar op de Aminosite slechts analoge audio wordt vermeld.
We zullen het zien wanneer de eerste Amino of Yuixx echt wordt uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
Zou het dan echt waar zijn????!!!
Gaan ze echt uitleveren?
(hier is de leveringsdatum ook aangepast naar 3 weken)

http://www.wehkamp.nl/Zoe...6&Nty=1&Ntk=ART&Ntt=yuixx

Ben benieuwd.
Toch blijf ik wachten voordat ik hem weer bestel.
Ik wil hem nu eerst wel eens aan het werk zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Same here... geloven dat hij daadwerkelijk geleverd gaat worden is goed, maar zien is beter.

Ondanks alle "ellende", de 4100 die staat te dringen om de 3100 chipset op te volgen blijft het nog steeds een interessant apparaat, mits ze hem voor Ziggo DBV-C geschik kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Beste heer .....,

Wij kunnen u melden dat er geen technische issues meer zijn en wij er vanuit gaan dat de 1ste serie YuiXX in juni zal worden uitgeleverd. De reden van een stille periode van onze zijde had ook te maken met het feit dat we graag meteen een exacte datum communiceren, zoals we dat hadden afgesproken in de laatste update. Zodra wij weten wat de datum in juni zal zijn, dan zullen we dat op de website bekend maken.

Onze excuses dat de YuiXX nog steeds niet op de markt is, wij hadden het ook graag anders gezien, maar we willen u graag een kwalitatief stabiel product uitleveren. Wij vragen uw begrip hiervoor.

Met vriendelijke groet,
YuiXX team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Laatst online: 22-03-2024
Heb inmiddels naar tevredenheid een Popcorn Hour A-200, dus voor mij komt hij iig te laat.

Zet wel een Anysee DVB-C tuner in de PC boven, kan ik ook opnemen van Ziggo en beneden via de PCH afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knny,

we wachten in spanning af..
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..... net als sex, 'vertraging' maakt het lekkerder...? tja...

De makers van de Yuixx kunnen in ieder geval originele vergelijkingen maken
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
Vandaag is de dag!!!?? :?

Hij wordt weer (live gepresenteerd).
Ik hoop dat er meteen een review komt?
http://www.connectedhomeevent.eu/workshops.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-07 12:44
enig nieuws of dat de yuixx ook met upc gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
Nope.....over de onderhandelingen met Ziggo/UPC is nog niks bekend.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Is er ergens iets te lezen/zien over de Yuixx op het Connected Home Event gisteren in de Nelle Ontwerp Fabriek, Rotterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
We gaan opnieuw beginnen met aftellen :)

@Dynabyte verwacht in 13 dgn .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...helaas op hun site nog geen nieuws....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubbig1979
Eh waar zit eigenlijk de antenne ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusbalpol
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Op de achterkant zijn 2 afgeschermde gaten zichtbaar waar de antenne-module in moet worden geplaatst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Van een franse site, voorspelt weinig goeds......

Conceptronic weldra gepresenteerde maar niet meteen verkochte Yuixx
Geregeld Jehl
17 Mei 2010 11:14
De multimediadoos Conceptronic Yuixx maakt deel deze modellen uit die in hoge mate voor dit jaar worden verwacht. Oorspronkelijk voorzien voor begin 2010, is deze nog altijd niet beschikbaar. Het punt op de laatste informatie die wij hebben.

Wij nemen contact op regelmatig met de fabrikant om een nieuws van de doos te hebben. Goed nieuws, wordt Yuixx niet opgegeven en officieel bij de salon MedPI gepresenteerd die zich aan Monaco van 25 tot 28 mei 2010 zal houden. Wij zullen trouwens van onze overgang op deze salon profiteren om glaner enkele aanvullende informatie.

Helaas zal de beschikbaarheid niet nochtans in juni zijn zoals het bepaalde kleinhandelaars laten horen. De fabrikant spreekt ons eerder over september in het beste geval. Een nog een beetje geduld dus…

Uiteindelijk kleine prik van oproep voor degenen die zich afvragen die Yuixx is: het gaat om een erg veelbelovende multimediadoos die op een processor Intel berust. De interface lijkt voorts zeer soignée met een systeem van toepassingen en plugins dat via „een Scherm“ moet toegevoegd worden, zoals op smartphones. Wij sturen u terug naar onze vorige actualiteit voor alle details.

Bron: http://babelfish.yahoo.co...=fr_nl&btnTrUrl=Translate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Leuk die vertaalsites.
Maar goed. Het apparaat komt er dan ook werkelijk aan. Ik heb het apparaat in februari al besteld bij Dynabyte (voor het bericht van de uitstel) en ben benieuwd of ik bericht krijg dat deze klaar ligt bij mijn Dynabyte filiaal begin Juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
Athome schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:42:
Leuk die vertaalsites.
Maar goed. Het apparaat komt er dan ook werkelijk aan. Ik heb het apparaat in februari al besteld bij Dynabyte (voor het bericht van de uitstel) en ben benieuwd of ik bericht krijg dat deze klaar ligt bij mijn Dynabyte filiaal begin Juni.
Ik geef je weinig kans! ;w
Bij Overtoom is hij ook weer uitgesteld: levertijd +> 5 weken(was eerst minder dan 3)

http://www.wehkamp.nl/Zoe...Nao=1&Ns=Aanbevolen&N=186

Ik denk dat September zoals op die Franse site realistischer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubbig1979
Verdorie nog weer langer wachten!!
Ik heb liefst nog voor het WK begint een HD decodertje. Dit kastje als mediatank en de hoop op Ziggo ondersteuning zou de perfecte oplossing zijn. Als het pas september wordt ben ik bang dat ik afhaak... Dan maar de humax en dune....Damm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Hoop niet te veel op Ziggo ondersteuning. Het is leuk als het gaat komen maar daarvoor moet er niet op gaan wachten.
Koop de Humax 5050 HD-recorder. Deze heeft net van de week een software-update gehad en is nu een top-apparaat. HD-kijken en HD-opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Als je nou digitale televisie hebt via glasvezel van XMSNet, zou je dat dan ook ooit met de Yuixx af kunnen spelen / op kunnen nemen?

Op hun eigen website staat namelijk het volgende:
quote: XMSNet Q&A
Kan ik mijn eigen settopbox gebruiken?

Nee, Digitale Televisie van XMS maakt gebruik van het zogenaamde DVB-IP standaard (DigitalVideoBroadcasting over InternetProtocol). Om onze Digitale Televisie te kunnen ontvangen heeft u een Amino 110 of Amino 130M settopbox nodig die besteld is via XMS. Andere settopboxen worden door ons netwerk niet herkend en zullen dus ook niet werken.
Dan zou je dus persé hun decoder moeten gebruiken en kan je met de Yuixx alleen het analoge signaal opnemen? Of krijgt de Yuixx geen analoge tuner?

In dat laatste geval heeft een Yuixx eigenlijk weinig meerwaarde boven een standaard mediabox die een stuk minder kost... Het zijn echt de tuning mogelijkheden (en de interface ook wel) die het verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Je moet de Yuixx niet vergelijken met de standaard mediaspelers maar met de Dune Base 3.0. De meerwaarde van dit soort spelers zit 'm in de hogere processorsnelheid (yuixx zelfs 800 mhz) waardoor het apparaat in principe beter overweg kan met de moeilijkere bitrates en streamen over het netwerk. Voor de Yuixx wordt zelfs een effectieve netwerksnelheid van minimaal 20 MB/s geclaimed, daar waar de goedkopere spelers het bij ongeveer 7 MB/s al voor gezien houden.
zeroday schreef op maandag 22 februari 2010 @ 10:33:
[...]

de YuiXX zal snelheden laten zien >20Mbyte/s
en dan ben ik nog voorzichtig.
Het is heel simpel. Zie je geen meerwaarde voor de Yuixx, dan heeft de Dune Base 3.0 en de Popcornhour C-200 ook geen meerwaarde voor jou.

Voor zover ik het begrijp, zou de Yuixx mogelijk alleen ondersteunig krijgen voor DVB-T, DVB-C en DVB-S tuners. En deze tuners zullen niet los te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Dit kwam ik op een andere site tegen
Update 19th May 2010: The Yuixx is now slated for release in December 2010. Since this is more than a year after it was meant to appear we are relegating it to 1901 launch probable vaporware. We hope it does appear someday but we aren't holding our breath.
http://www.iboum.com/pr/yuxx.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stel voor dat we Conceptronic en het YuiXX team een ultimatum stellen: OF er wordt in juni geleverd OF we zeggen als consument definitief het vertrouwen op in de YuiXX en ik zal er dan mede toe bijdragen dat de vertrouwensbreuk gecommuniceerd wordt naar derden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-07 12:44
en wie ben jij dan wel niet, de ombudsman of zo

als je hem besteld hebt ,zeg hem dan af en vraag je geld terug

en volgens mij had je een posts terug gezegd dat je een htpc ging bouwen
dus wat doe je hier nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Haha, ja dat zal indruk maken! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 12:01:
Ik stel voor dat we Conceptronic en het YuiXX team een ultimatum stellen: OF er wordt in juni geleverd OF we zeggen als consument definitief het vertrouwen op in de YuiXX en ik zal er dan mede toe bijdragen dat de vertrouwensbreuk gecommuniceerd wordt naar derden.
Je neemt jezelf iets te serieus denk ik...wel een goede keus qua alias BTW.
Of zou Conceptronics allemaal expres doen? :+

[ Voor 3% gewijzigd door Edgarz op 22-05-2010 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zelf ook in de internet-business en het is verdomde moeilijk om je positie te handhaven wanneer je een goed product levert, laat staan wanneer je iets op de markt zet wat minder geslaagd is... Ik begrijp dus niet waarom sommigen van jullie ondanks alles dit debacle, want zo mogen we het ondertussen toch wel noemen, blijven steunen en goedpraten... Conceptronic zit hier met een enorme misser en ik reken ze daarop af. Wat jullie doen moet je zelf weten...

Even op Wehkamp gekeken, nohdd stond eerst op 2 weken en nu weer op >5 weken. Vraag me toch af waarop hun inkoopafdeling die informatie baseert maar moed kun je ze niet ontzeggen. Blijkbaar gaat één sterke versie van een marketingbureau maandenlang mee, zelfs zonder echt product. Moet die jongens toch eens benaderen... 8)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2010 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubbig1979
MM geen goede zet dus,, maar ja,, waarom geven ze geen info? Het blijft stil..?
In Rotterdam hadden ze laatst toch een presentatie "Connected Home Event "?
Waar zijn de verslagen, waar zijn de previeuws?? Is toch wel iemand?
Het blijft stil.............. en stil ....?? Dat is toch wel raar
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste