• mpfan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
mpfan schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 08:50:
Toch maar ff gemaild.
Ben benieuwd!!
Hierbij een gedeelte van de reactie van Conceptronic:

Ik heb vernomen dat u wilt weten wat de release datum van de YuiXX is.

Helaas is deze informatie hier niet beschikbaar. Het is de bedoeling dat de YuiXX compatible gaat worden met kabelmaatschappijen zoals Ziggo, echter kunnen wij hier op dit moment nog geen definitief uitsluitsel over geven.

Beetje vreemd dat de informatie daar niet bekend is. :?

Nu nog even afwachten wat de reactie van 2L Alliance is.

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
mpfan schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:19:
Hierbij een gedeelte van de reactie van Conceptronic:

Ik heb vernomen dat u wilt weten wat de release datum van de YuiXX is.

Helaas is deze informatie hier niet beschikbaar. Het is de bedoeling dat de YuiXX compatible gaat worden met kabelmaatschappijen zoals Ziggo, echter kunnen wij hier op dit moment nog geen definitief uitsluitsel over geven.

Beetje vreemd dat de informatie daar niet bekend is. :?

Nu nog even afwachten wat de reactie van 2L Alliance is.
Ik denk dat het verstandig is dat je niet alleen een gedeelte van de reactie van Conceptronic plaatst, maar ook de door jouw gestelde vraag zodat wij dit antwoord in de juiste context kunnen plaatsen. Ik begrijp nu tenminste niet waarom een vraag over de release datum van de YuiXX beantwoord wordt met een opmerking over het eventueel compatible maken met kabelmaatschappijen. Het kan toch niet zo zijn dat Conceptronic nu aangeeft dat de release van de YuiXX afhankelijk is geworden van de eventuele compabiliteit met kabelmaatschappijen?

Verwijderd

ArChie schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:42:
[...]

Het kan toch niet zo zijn dat Conceptronic nu aangeeft dat de release van de YuiXX afhankelijk is geworden van de eventuele compabiliteit met kabelmaatschappijen?
Misschien wil Ziggo wel helemaal niet in zee gaan met een bedrijf dat het (nog) niet voor elkaar krijgt om een werkende mediaspeler met televisiedecoder te ontwikkelen. In dat geval wordt het dus een gevalletje kip en ei: Ziggo wacht op Conceptronic, Conceptronic wacht op Ziggo. Wel een mooi excuus voor eeuwige vertraging...

• mpfan
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:08:
[...]

Misschien wil Ziggo wel helemaal niet in zee gaan met een bedrijf dat het (nog) niet voor elkaar krijgt om een werkende mediaspeler met televisiedecoder te ontwikkelen. In dat geval wordt het dus een gevalletje kip en ei: Ziggo wacht op Conceptronic, Conceptronic wacht op Ziggo. Wel een mooi excuus voor eeuwige vertraging...
Mijn excuus je hebt gelijk.
De vraag die ik stelde was als volgt:
Geachte heer/mevrouw,

Kunnen jullie al een datum geven dat de Yuixx op de markt gaat komen? Hij is namelijk al een paar keer eerder uitgesteld geweest. En volgens geruchten is dat nu weer het geval!?? (wat is de reden van de uitstel dan?)

Als hij wel uitgesteld wordt, waarom staat dit dan nog niet vermeld op de site??
(op 25-2-2010 staat er namelijk gewoon nog dat hij eind Februari uitgeleverd wordt)

ps gaat u Ziggo ook toevoegen?

• ArChie
  • Niet online
mpfan schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:54:
De vraag die ik stelde was als volgt:
Kijk, nu wordt het tenminste duidelijk waar die opmerking over Ziggo in het antwoord van Conceptronic op slaat.

Maar goed, zo te zien heb je op 25 februari je vraag gesteld en is morgen de laatste werkdag van de maand februari. Als je dan als reactie van Conceptronic op jouw vraagstelling de opmerking krijgt "Helaas is deze informatie hier niet beschikbaar.", dan is er dus weer sprake van uitstel want anders had deze medewerker toch moeten kunnen melden dat de eerste productie batch YuiXX'en momenteel naar de dealers verstuurd worden.

En aangezien deze medewerker zelfs niet in staat is om te melden of er sprake is van één à twee weekjes uitstel zullen de productie/leveringsproblemen wel groot zijn. Dit is uiteraard allemaal speculatie mijnerzijds, maar dat krijg je van dergelijke nietszeggende antwoorden van Conceptronics. Net zoals het de bedoeling is dat de YuiXX misschien ooit nog compatible gaat worden met kabelmaatschappijen zal het ook de bedoeling zijn dat deze een keer in de winkels verschijnt.

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 08:00

cue

Kunnen we de Yuixx niet gewoon zien als een grote grap? Volgens mij gaat inmiddels niemand meer geloven dat deze speler ooit nog op de markt gaat komen.

Ben overigens wel benieuwd wie ze dit keer de schuld gaan geven van de vertraging?

Inmiddels staat de teller op 4 keer uitgesteld...

Verwijderd

Bij Komplett moeten wel mensen met stalen zenuwen zitten:

YuiXX Full HD 1080p media speler
zonder harddisk, zonder tuner
Komplett #:575371/CYUIXXWL
Beschikbaarheid:in bestelling, verwacht 215 stuks op 26.feb.2010

Ben echt benieuwd wat er morgen gebeurt:

1. Tadaaa, verrassing, daar is ie dan!!!, of
2. Fuck, hebben die zenuwelijers op dat forum toch gelijk gehad...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery1976
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-06 22:18
Die gasten van 2L Alliance moeten maar niet te hoog van stapel lopen , als men zo door gaat kan waarschijnlijk conceptronic binnnenkort weer in de schappen !

Zorg dat die player de gangbare YAMJ en movieboxen ed ondersteund.
Duw er een Bluray licentie in zodat de menu's zichtbaar zijn.
Pomp de gangbare audiocodecs erin en zorg dat het geheel stabiel loopt!

Dat is wat de meesten willen !!!
Ziggo heen en weer. Als er niemand meewerkt heeft dat hele DVB-C gebeuren in het apparaat weinig nut !!

Op papier kan ik z'n apparaat ook presenteren 8)7

Ook ik kijk langzamerhand naar de C200

[ Voor 5% gewijzigd door Mystery1976 op 26-02-2010 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Ben benieuwd met welke koeriersdienst ze de Yuixx vandaag gaan rondbrengen. Op de website staat nog steeds dat alle pre-orders VOOR eind februari uitgeleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 20:20
cue schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:22:
Ben benieuwd met welke koeriersdienst ze de Yuixx vandaag gaan rondbrengen. Op de website staat nog steeds dat alle pre-orders VOOR eind februari uitgeleverd worden.
Haha denk dat die kans zeeeeer klein zal zijn :O

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat ze dit echt kopers gaan kosten, velen zullen een ander product kiezen of liever wachten op een betere variant van de Yuixx, maar dan van een andere leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05-2024
Wat mij irriteert is het ontbreken van duidelijke informatie over een leveringsdatum.
Conceptronic schittert daar niet in. Het is nu eind februari en nergens staan de seinen op groen.
Ik verwacht meer van een professionele organisatie.

Denon x2400 Dali Zensor 5.1 Nvidia TV Shield Xbox One X Ziggo Next

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 12:42

zeroday

There is no alternative!

zojuist is er een statement uitgegeven mbt de levering van de YuiXX
die ik hieronder even plaats. Origineel te vinden op http://www.yuixx.com/site....aspx?tabindex=1&tabid=30
Statement Conceptronic over YuiXX:

De YuiXX zal niet op de geplande deadline van eind februari in de winkels liggen. We stonden en staan startklaar voor de productie, maar tot op heden is een technisch issue, die cruciaal is voor het functioneren van de YuiXX, nog niet opgelost. Het betreft een instabiliteit tijdens het schrijven en lezen naar de NOR. Pas als dit is opgelost kunnen we een paar producten aanbieden ter evaluatie en voor reviews. Dit is helaas pas laat ontdekt, maar gelukkig net voor de start van de productie.

We hebben er alle vertrouwen in dat het ASAP wordt opgelost, maar wij beseffen ons dat u met deze woorden geen YuiXX in handen krijgt. Wij betreuren dat we de gecommuniceerde datum niet halen, maar ook wij willen niets liever dan iedereen blij maken met een mooie YuiXX in huis.

Ook hebben we heel veel vragen gekregen met betrekking tot tuner support en vooral over de compatibiliteit met Ziggo en UPC. Ik kan vertellen dat we aan de achterkant druk bezig zijn om, los van free-to-air kanalen, DVB-T, DVB-C en DVB-S(2) te ondersteunen met diverse kabelaars of Internet service providers. Zodra we meer kunnen melden zullen we dat zeker doen. Onze volledige attentie gaat momenteel uit naar het klaarmaken van de 1ste serie YuiXX.

Ondertussen zijn we bezig om meer en meer functionaliteit toe te voegen aan de YuiXX waaronder het additioneel aansturen en bedienen van de YuiXX via een externe browser. Iedereen kan, naast de instellingen via de TV, ook via zijn of haar PC toegang krijgen tot de YuiXX om diverse instellingen te veranderen, temperatuur te meten, statistieken bij te houden van o.a. netwerkverkeer en media bestanden te organiseren en nog veel meer. Ook zijn we druk bezig om meer widgets in de YuiXX Store te krijgen, zodat we vanaf 1ste uitlevering meer content kunnen bieden.

We hebben het volste vertrouwen dat we snel de productie kunnen voortzetten om de YuiXX in de markt te zetten. We zullen er alles aan doen om de verwachtingen waar te maken, want YuiXX is een geweldig concept waar we absoluut in geloven. We snappen dat het tijd is om woorden om te zetten in daden, daarom zullen we snel een aantal producten ter review aanbieden aan diverse partijen, zodat zij dit zelf kunnen beoordelen. Een update over de levering van de eerste serie zal spoedig volgen.

Nogmaals onze oprechte excuses voor de vertraging, maar wij verzekeren u dat het wachten zal worden beloond!

Met vriendelijke groet,
Kjeld Beijer
VP – Director Marketing & Development
2L Alliance BV

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

zeroday schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:41:

De YuiXX zal niet op de geplande deadline van eind februari in de winkels liggen. We stonden en staan startklaar voor de productie, maar tot op heden is een technisch issue, die cruciaal is voor het functioneren van de YuiXX, nog niet opgelost. Het betreft een instabiliteit tijdens het schrijven en lezen naar de NOR. Pas als dit is opgelost kunnen we een paar producten aanbieden ter evaluatie en voor reviews. Dit is helaas pas laat ontdekt, maar gelukkig net voor de start van de productie. Toch mooi hoe je je eigen mismanagement kan omzetten in een positief punt. Zou bijna gaan applaudisseren.

We hebben er alle vertrouwen in dat het ASAP wordt opgelost, maar wij beseffen ons dat u met deze woorden geen YuiXX in handen krijgt. Wij betreuren dat we de gecommuniceerde datum niet halen, maar ook wij willen niets liever dan iedereen blij maken met een mooie YuiXX in huis. Dat mag ik wel hopen ja... open deur lijkt me.

Ook hebben we heel veel vragen gekregen met betrekking tot tuner support en vooral over de compatibiliteit met Ziggo en UPC. Ik kan vertellen dat we aan de achterkant druk bezig zijn om, los van free-to-air kanalen, DVB-T, DVB-C en DVB-S(2) te ondersteunen met diverse kabelaars of Internet service providers. Zodra we meer kunnen melden zullen we dat zeker doen. Onze volledige attentie gaat momenteel uit naar het klaarmaken van de 1ste serie YuiXX. Weer gebakken lucht en open deur nummer 2... Niemand gaat er vanuit dat als jullie meer weten dit niet zouden communiceren...Een kleine update m.b.t. de status lijkt me na 4 maanden onderhandelen wel keer tijd worden als je deze zaken bij de start van de pre-order beloofd...

Ondertussen zijn we bezig om meer en meer functionaliteit toe te voegen aan de YuiXX waaronder het additioneel aansturen en bedienen van de YuiXX via een externe browser. Iedereen kan, naast de instellingen via de TV, ook via zijn of haar PC toegang krijgen tot de YuiXX om diverse instellingen te veranderen, temperatuur te meten, statistieken bij te houden van o.a. netwerkverkeer en media bestanden te organiseren en nog veel meer. Ook zijn we druk bezig om meer widgets in de YuiXX Store te krijgen, zodat we vanaf 1ste uitlevering meer content kunnen bieden. Klinkt weer allemaal fantastisch maar ik zou een paar mensen inhuren die verstand hebben om zo'n apparaat binnen afzienbare tijd van de lopende band te laten rollen.

We hebben het volste vertrouwen dat we snel de productie kunnen voortzetten om de YuiXX in de markt te zetten. We zullen er alles aan doen om de verwachtingen waar te maken, want YuiXX is een geweldig concept waar we absoluut in geloven. We snappen dat het tijd is om woorden om te zetten in daden, daarom zullen we snel een aantal producten ter review aanbieden aan diverse partijen, zodat zij dit zelf kunnen beoordelen. Een update over de levering van de eerste serie zal spoedig volgen. De verwachtingen kan je al niet meer waarmaken aangezien je al 2,5 maand aan het pre-orderen bent zonder maar 1 speler uitgeleverd te hebben

Nogmaals onze oprechte excuses voor de vertraging, maar wij verzekeren u dat het wachten zal worden beloond! Natuurlijk! Aan een nieuwe levertijd worden de handen iig niet meer gebrand. Toch treurig dat je na zo'n lange tijd nog steeds niet kan zeggen wanneer alle mensen met een pre-order hun Yuixx kunnen ontvangen...

Met vriendelijke groet,
Kjeld Beijer
VP – Director Marketing & Development
2L Alliance BV

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
Jammer, dat het weer zo laat naar buiten komt!! :(

Ook hebben we heel veel vragen gekregen met betrekking tot tuner support en vooral over de compatibiliteit met Ziggo en UPC. Ik kan vertellen dat we aan de achterkant druk bezig zijn om, los van free-to-air kanalen, DVB-T, DVB-C en DVB-S(2) te ondersteunen met diverse kabelaars of Internet service providers. Zodra we meer kunnen melden zullen we dat zeker doen.Ook zeker op het allerlaatste moment!

Daarnaast ben ik wel blij dat ze er überhaupt mee bezig zijn, dat geef mij als Ziggo klant toch nog wat hoop dat het ooit nog goed komt. (en eindelijk van mijn geld kan gaan genieten)
Maar laat het mensen die een pre-order hebben geplaatst in godsnaam eerder weten waar ze aan toe zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online

...

Ook hebben we heel veel vragen gekregen met betrekking tot tuner support en vooral over de compatibiliteit met Ziggo en UPC. Ik kan vertellen dat we aan de achterkant druk bezig zijn om, los van free-to-air kanalen, DVB-T, DVB-C en DVB-S(2) te ondersteunen met diverse kabelaars of Internet service providers. Zodra we meer kunnen melden zullen we dat zeker doen. Onze volledige attentie gaat momenteel uit naar het klaarmaken van de 1ste serie YuiXX.

...
En Conceptronic blijft maar volharden in het voeden van de speculaties over de eventuele TV/PVR functionaliteit van de YuiXX. Hoe moeilijk kan het nu voor Conceptronic zijn om even een lijstje te maken van alle digitale TV providers in Nederland, met daar achter het soort signaal transmissie (DVB-T, DVB-C, DVB-S(2), DVB-H, IPTV, etc), of er besprekingen hebben plaatsgevonden met de digitale TV provider, of de digitale TV provider medewerking verleent, of Conceptronic ondersteuning aan het inbouwen is voor de digitale TV provider en of er eventueel een speciale uitvoering van de YuiXX komt voor de betreffende digitale TV provider. Dan weet iedere koper waar deze aan toe is voor wat betreft de digitale TV providers op zijn/haar adres.

Verder is ondertussen ook de vraag gerezen of de potentiele koper straks zelf na aankoop zijn/haar YuiXX zal kunnen ombouwen voor een bepaalde digitale TV provider mits die digitale TV provider uiteraard de medewerking heeft toegezegd. Ook geen onbelangrijke vraag lijkt mij voor de potentiele klant om te kunnen bepalen of het uberhaupt zin heeft om al direct een YuiXX zonder tuner aan te schaffen of dat het juist verstandiger is om te wachten op een speciale uitvoering voor een bepaalde digitale TV provider. Ook die belangrijke kwestie wordt wederom niet beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 12:30
Met andere woorden: zodra de Yuixx uitgeleverd wordt zit er nog geen tuner support bij en is het niets meer dan een gewone mediaspeler. Wanneer de optionele tuners geleverd kunnen worden kunnen ze dus ook niks over kwijt en ook de support voor kabelaars en (sateliet, CD bijvoorbeeld wordt helemaal niet genoemd...) zal dus na de levering op zih laten wachten.

Ook wel begrijpelijk, het is verre van eenvoudig om werkende emus te schrijven voor een standaard ingebouwd smartcardslot... Om eerlijk te zijn maken ze het zichzelf ook erg moelijk door geen CI slot in te bouwen.
Meestal is er in dat geval wel iets te doen met een smargo usb lezer in combinatie met bijvoorbeeld CCcam of NewCs of iets dergelijks. Maar aangezien een bedrijf die zich concentreert op alleen een smart card lezer als bijvoorbeeld Smargo al enorm veel tijd nodig heeft voor de ontwikkeling hun product lijkt het mij dat Conceptronic het zich onnodig moelijk heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
mpfan schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:25:
Daarnaast ben ik wel blij dat ze er überhaupt mee bezig zijn, dat geef mij als Ziggo klant toch nog wat hoop dat het ooit nog goed komt. (en eindelijk van mijn geld kan gaan genieten)
Als je goed kijkt naar de formulering van de tekst, dan geeft Conceptronic geen uitsluitsel of Ziggo en UPC ook tot de "diverse kabelaars of Internet service providers" behoren waarvoor ze aan de achterkant druk bezig zijn. Er wordt alleen maar aangegeven dat er veel vragen over Ziggo en UPC binnenkomen, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze ook (nog steeds) bezig zijn met Ziggo en UPC. Ook zegt de zinssnede "aan de achterkant druk bezig" totaal niets over wat dat druk bezig zijn danwel inhoudt. Zijn dat alleen maar pogingen om in gesprek te komen met de digitale TV providers of zijn ze wel al in samenwerking met sommige digitale TV providers bezig met de implementatie? En zo ja, welke digitale TV providers?

Duidelijk een zorgvuldig gekozen formulering van de tekst om de potentiele kopers de indruk te geven dat het mogelijk zal komen, maar als dat uiteindelijk toch niet het geval is dan kan nooit iemand Conceptronic er van beschuldigen dat ze de klanten onjuist geïnformeerd hebben. Het zou netter zijn om gewoon aan te geven dat er helemaal geen ondersteuning komt voor digitale TV providers met uitzondering van de providers waarmee men een getekende overeenkomst heeft. Als er dan in de toekomst misschien toch nog ondersteuning komt voor één of meerdere digitale TV providers die nu nog niet op de lijst staan, dan komt dat als een aangename verrassing i.p.v. een teleurstelling bij het uitblijven van min of meer verwachte ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Okki5 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:30:
Ook wel begrijpelijk, het is verre van eenvoudig om werkende emus te schrijven voor een standaard ingebouwd smartcardslot... Om eerlijk te zijn maken ze het zichzelf ook erg moelijk door geen CI slot in te bouwen.
Meestal is er in dat geval wel iets te doen met een smargo usb lezer in combinatie met bijvoorbeeld CCcam of NewCs of iets dergelijks. Maar aangezien een bedrijf die zich concentreert op alleen een smart card lezer als bijvoorbeeld Smargo al enorm veel tijd nodig heeft voor de ontwikkeling hun product lijkt het mij dat Conceptronic het zich onnodig moelijk heeft gemaakt.
Ik denk niet dat Conceptronic zich zal inlaten met het toepassen van emu's, CCcam, etc. omdat ze dan problemen kunnen gaan verwachten met de Conditional Access System (CAS) fabrikanten. Om dezelfde reden bevat een Dreambox bij levering ook niet dergelijke faciliteiten, maar zal je als koper zelf met alternatieve images aan de slag moeten. Voor zover mij bekend wordt de YuiXX geen open systeem zoals de Dreambox, dus zelf alternatieve images bouwen met emu's e.d. zal niet tot de mogelijkheden behoren. Gevolg: Zonder medewerking van een bepaalde digitale TV provider en/of CAS fabrikant alleen maar FTA kanalen als er al een DVB tuner voor het soort digitale TV provider komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 12:30
Nou in dat geval kunnen we dat wel vergeten, Ziggo let de laatste tijd heel erg op hun content gebruik op verzoek van grote studios als Sony en Disney. Daarom is ook de werking van Alphacrypt CAMs in CI+ modules gesaboteerd en is de kans klein dat ze een multifunctionele box als deze gaan ondersteunen in het weergeven van Ziggo.

Zie ook het persbericht over de kwestie met content en Alphacrypt

Zoals ik het zie zijn er 2 mogelijkheden:
1) Deze box mag niet zoveel vrijheid hebben als bijvoorbeeld een Dreambox en er komen content beschermingsmaatregelen op PVR functionalteit.
2) Deze box krijgt geen Ziggo support.

Dit even uitgaande van de volgende definitie van CI+:
CI Plus or Common Interface Plus implements a form of copy protection between a Conditional Access Module (CAM) and the television receiver (display).

Voor zover ik zie kunnen alleen TV's met CI+ gebruik maken van de nieuwe CAM module van Ziggo en de appratuur die ontwikkeld wordt in samenwerking met Philips (CD klanten weten wat voor rommel dat in het verleden opleverde).

Dit is slechts gebaseerd op aannames die niet hoeven te kloppen, dus als iemand beter weet hoe het zit word ik graag gecorigeerd.

-edit-
Oeps sorry, ik was vergeten dat de Yuixx zowieso geen PVR functionaliteit zou hebben dus bovenstaande is niet echt van toepassing. Er wordt ook nergens mee geadverteerd, dus ik weet niet hoe ik daar in eerste instantie bij kwam.
Als er support voor Ziggo komt is dat dus alleen TV kijken (geen timeshift, opnemen)
We moeten TV dus zien als een extra op deze mediaspeler, verwacht dus geen vervanger van je PVR. Om eerlijk te zijn denk ik dus dat we de verwachtingen van het product een beetje hebben opgeblazen.

[ Voor 25% gewijzigd door Okki5 op 26-02-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een tip voor hen die, net als ik, dolgraag een DVB-C/S in hun mediaplayer ingebouwd zouden willen zien. Is de AZBOX niets voor jullie?

Is voorzien van een Sigma Processor, en heeft de volgende nuttige features:

DVB-C Support
DVB-S + cardsharing support
Wifi Optioneel
Internet harddisk met PVR functionaliteit
Media weggooien op je NAS/PC
DVD-menu's BR menu's niet, maar je kon wel de film afspelen en ondertitles kiezen
Downmixing DTS etc aanwezig
Autoframerate
Subtitle sync
Snelle menu's
LCD-schermpje
Internet radio streaming

wel duur: 300+ afhankelijk van de uitvoering

Nadeel: menu's zijn spartaans, zoals de Realtek apparaten op dit moment.
Alternatieve firmware is wel in de maak hiervoor.
http://www.azboxshop.nl/winkel/

Iemand hier ervaring mee? En dan het liefst ook nog met Caiway? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Okki5 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:31:
Dit even uitgaande van de volgende definitie van CI+:
CI Plus or Common Interface Plus implements a form of copy protection between a Conditional Access Module (CAM) and the television receiver (display).

Voor zover ik zie kunnen alleen TV's met CI+ gebruik maken van de nieuwe CAM module van Ziggo en de appratuur die ontwikkeld wordt in samenwerking met Philips (CD klanten weten wat voor rommel dat in het verleden opleverde).
Er zit geen CI+ slot in de YuiXX, dus heeft de YuiXX verder ook helemaal niets met de CI+ specificaties van doen. De term CI+ zou eigenlijk ook uit de openingspost verwijderd moeten worden omdat het alleen maar verwarring schept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Laat ze dan ook gelijk een NZB downloader erinzetten, ze hebben nu toch nog tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Mijn voorspelling: de speler gaat de komende maanden niet meer komen. Jammer, had er graag een gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Edgarz schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 20:09:
Mijn voorspelling: de speler gaat de komende maanden niet meer komen. Jammer, had er graag een gehad.
Check.... En als al deze voorspellingen een voorbode zijn voor de support en updates die deze speler krijgt ga ik mijn handen er niet meer aan branden.

Is te hopen voor de mensen met een preorder dat ze deze eenvoudig kunnen terugtrekken.

Vorig jaar november toen de Yuixx voor de eerste keer gelanceerd zou worden was dit nog een stuk nieuwere technologie. Nu hoor je links en rechts al andere spelers met dezelfde functionaliteit. Daarbij komt dat nog maar de vraag is wat de Yuixx allemaal waar gaat maken van alle beloftes. Inmiddels kunnen ze na 4 maanden allen nog maar melden dat ze nog steeds in onderhandeling zijn met oa. Ziggo... Toch zielig als je binnen 4 maanden geen enkele vooruitgang hebt weten te boeken...

Tot op heden hebben ze de meest eenvoudige belofte nog niet waar kunnen maken en dat is door het product uberhaubt in 4 maanden op de markt te kunnen zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door cue op 27-02-2010 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
cue schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 00:20:
[...]

Check.... En als al deze voorspellingen een voorbode zijn voor de support en updates die deze speler krijgt ga ik mijn handen er niet meer aan branden.

Is te hopen voor de mensen met een preorder dat ze deze eenvoudig kunnen terugtrekken.

Vorig jaar november toen de Yuixx voor de eerste keer gelanceerd zou worden was dit nog een stuk nieuwere technologie. Nu hoor je links en rechts al andere spelers met dezelfde functionaliteit. Daarbij komt dat nog maar de vraag is wat de Yuixx allemaal waar gaat maken van alle beloftes. Inmiddels kunnen ze na 4 maanden allen nog maar melden dat ze nog steeds in onderhandeling zijn met oa. Ziggo... Toch zielig als je binnen 4 maanden geen enkele vooruitgang hebt weten te boeken...

Tot op heden hebben ze de meest eenvoudige belofte nog niet waar kunnen maken en dat is door het product uberhaubt in 4 maanden op de markt te kunnen zetten.
Prima idee dus, die Yuixx, maar uitvoering k.u. :*) t

(bij voorbaat excuses voor de grove taal. Maar zo is het gezegde nu eenmaal)

[ Voor 4% gewijzigd door Edgarz op 27-02-2010 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery1976
  • Laatst online: 01-06 22:18
Inderdaad, sluit me bij de voorgangers aan.
Andere merken presenteren de specificaties en 1 maand later --> ziezo het apparaat is op de markt :)

Tja als je groot uitbrengt dat er DVB-C mogelijk is, moet je eerst zorgen dat je eerst met de benodigde kabelmaatschappijen kontakt hebt gehad voordat je het überhaupt aan de menigte presenteert.
En Ziggo kan heel moeilijk doen, dat weten we uit het verleden.

Weer een misser van conceptronic !!
Had de cfullhdma maar voorzien van een nieuwe processor ,wat nieuwe gadgets en een moderne GUI !!

Wat is er wel aan het apparaat klaar ?
Men kan en wil niets zeggen!
Ik hoor alleen maar weten we nog niets en kan ik niets over zeggen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Tip voor Yuixx (cq de marketing firma die dit gedoe fantastisch slecht managed): Wikipedia: NOR-poort

Kun je het technische issue oplossen.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Gaat zo langzamer hand op Vaporware beginnen te lijken....;)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
cue schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 00:20:
Inmiddels kunnen ze na 4 maanden allen nog maar melden dat ze nog steeds in onderhandeling zijn met oa. Ziggo...
Ik kan me niet herinneren dat Conceptronic expliciet heeft gezegd dat ze nog steeds in onderhandeling zijn met Ziggo. Ook in het laatste officiële statement wordt alleen maar in zeer algemene termen over digitale TV op de YuiXX gesproken zonder namen te noemen:
quote: Kjeld Beijer
Ik kan vertellen dat we aan de achterkant druk bezig zijn om, los van free-to-air kanalen, DVB-T, DVB-C en DVB-S(2) te ondersteunen met diverse kabelaars of Internet service providers.
En zoals ik eerder al opmerkte: Wat houdt "aan de achterkant druk bezig zijn" nu precies in?

De formulering van bovenstaande zin is overigens ook nogal krom. Kjeld Beijer zegt dat ze naast Free-To-Air (FTA) kanalen ook bezig zijn met DVB-T, DVB-C en DVB-S(2) ondersteuning. Via welke signaal transmissie techniek komen die FTA kanalen dan binnen? Ofwel: wat voor een type tuner komt er dan in de YuiXX voor die FTA kanalen? Ik heb tenminste nog nooit van een FTA tuner gehoord. Via welk medium verloopt dan het transport van die FTA kanalen?

Op de website is ook al zo'n kromme formulering te vinden over de digitale TV techniek:
Begin 2010 ondersteunt de YuiXX diverse middleware zoals Nagra, Conax & IrDeto, zodat consumenten hun smart card kunnen gebruiken van de bestaande set top boxen en hiermee meer functionaliteit hebben om te genieten van een unieke, alles-in-een, TV ervaring!
Nagravision, Conax en Irdeto zijn geen middleware, maar Conditional Access Systems (CAS) die door de digitale TV providers toegepast worden om abonnementen te kunnen verkopen voor toegang tot de digitale RTV kanalen. De term "middleware" wordt in de DVB wereld alleen gebruikt voor een laag bovenop de firmware van een ontvanger waarmee digitale TV providers hun eigen functionaliteit en interface kunnen maken voor de besturing van de ontvangers. Bij Ziggo en UPC wordt er OpenTV als middleware toegepast op de ontvangers voor extra diensten als Interactieve TV en Video On Demand (VOD). Voor dergelijke ontvangers worden er dan twee soorten software verspreid, namelijk de firmware van de ontvanger gemaakt voor de fabrikant en de OpenTV applicaties ontwikkelt door of in opdracht van de digitale TV provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
En zoals ik eerder al opmerkte: Wat houdt "aan de achterkant druk bezig zijn" nu precies in?
Normaliter betekent dit bij service providers dat hun billing systeem nog niet werkt ;)
Voor productleveranciers dat het product nog niet klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu de Yuixx voorlopig niet komt (ik blijf optimistisch :-)
Heeft iemand nog een tip voor me?

Ik zoek een goede mediaspeler die:
- Film / Foto / Muziek bestanden van een NAS via het netwerk kan afspelen
- Goede codec ondersteuning
- Uitzending gemist etc kan afspelen
- HDMI uitgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 12:26:
Nu de Yuixx voorlopig niet komt (ik blijf optimistisch :-)
Heeft iemand nog een tip voor me?

Ik zoek een goede mediaspeler die:
- Film / Foto / Muziek bestanden van een NAS via het netwerk kan afspelen
- Goede codec ondersteuning
- Uitzending gemist etc kan afspelen
- HDMI uitgang
Zelf ga ik nu voor de A-200. Zie deze review: http://www.hardware.info/...a/Test_Popcorn_Hour_A200/

Volgens deze site beste mediaplayer als je wilt streamen.

Deze gaat er nu bij mij iig komen aangezien ik het vertrouwen in de Yuixx verloren ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht ook niet langer en ga voor de Popcorn Hour A-200.
Je kan wel blijven wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nieuwe episode breekt aan (bij Komplett):

YuiXX Full HD 1080p media speler
zonder harddisk, zonder tuner
Komplett #:575371/CYUIXXWL
Beschikbaarheid:in bestelling, verwacht 216 stuks op 26.aug.2010

Wie zei d'r ook weer: "Zeg dan meteen een half jaar"? :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rofl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
??????

Wat bedoel je hier mee???

Heb ik iets gemist? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mpfan schreef op maandag 01 maart 2010 @ 10:54:
[...]

??????

Wat bedoel je hier mee???

Heb ik iets gemist? :?
Beschikbaarheid:in bestelling, verwacht 216 stuks op 26.aug.2010

Wie zei d'r ook weer: "Zeg dan meteen een half jaar"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Yuixx... Vaporware :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

It's official indeed

Conceptronic stelt Introductie Yuixx voor onbepaalde tijd uit
Door Dimitri Reijerman, maandag 1 maart 2010 12:04
Submitter: mpfan, views: 4.558

De marktintroductie van de Conceptronic Yuixx-mediaspeler is opnieuw uitgesteld, ditmaal voor onbepaalde tijd. De fabrikant stelt dat er problemen zijn gevonden bij het lezen en schrijven naar het nor-flashgeheugen.

Het is de vierde maal dat Conceptronic genoodzaakt is de introductie van de Yuixx uit te stellen. In een mailing naar potentiële klanten stelt de fabrikant dat er op he laatste moment een technisch probleem is ontdekt. Het zou gaan om een 'instabiliteit tijdens het schrijven en lezen naar de nor', de flashchip van de mediaspeler waarin onder andere de firmware is opgeslagen. Kjeld Beijer van Conceptronic laat aan Tweakers.net weten dat er hard gewerkt wordt aan een oplossing, maar dat het in ieder geval niet om defecte flashchips gaat. Toch wil Conceptronic geen nieuwe datum noemen voor de marktintroductie.

Conceptronic wil, ondanks het nieuwe uitstel, nog steeds geen mededelingen doen over eventuele deals met aanbieders van digitale televisie. Onder andere op GoT wordt geklaagd dat de fabrikant helderheid zou moeten geven over welke aanbieders niet ondersteund zullen worden. Beijer stelt dat Conceptronic dat niet kan. "We willen eerst de Yuixx op de markt brengen, dan pas kunnen wij of andere partijen daar mededelingen over doen."

Door het uitstel voor onbepaalde tijd zegt Beijer dat Conceptronic wel extra tijd heeft om de software uit te breiden. Zo zal een Yuixx-gebruiker de mediaspeler via een browser op de pc kunnen benaderen en diverse instellingen kunnen aanpassen. Ook zou op deze manier mediacontent georganiseerd kunnen worden en mediabestanden kunnen met behulp van netwerkshares naar de speler gestuurd worden.

Verder zal de speler enkele nieuwe widgets krijgen, maar Conceptronic wil nog geen details prijsgeven. Wel wilde Beijer kwijt dat in de eerste firmware-release geen bittorrent- of usenet-client is te verwachten, maar dat deze in een later stadium mogelijk alsnog beschikbaar komt. Hij erkent wel dat daarbij de hulp van Conceptronic voor nodig is, omdat een torrentclient niet als een eenvoudige widget gebouwd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Edgarz schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 20:09:
Tja, wat zal ik zeggen....En dat zonder inside information >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Laatst online: 22-03-2024
Vaporware indeed. En Conceptronics mag de specs wel flink gaan opschroeven als deze speler nog steeds de moeite waard moet zijn tegen de tijd dat hij uitkomt. Met de huidige specs is hij dan waarschijnlijk zwaar verouderd.

Tenzij ze tegen alle verwachting wel een deel met Ziggo krijgen.

Maar de Yuixx is van mijn shortlist af. Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
xahmol schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:31:
Vaporware indeed. En Conceptronics mag de specs wel flink gaan opschroeven als deze speler nog steeds de moeite waard moet zijn tegen de tijd dat hij uitkomt. Met de huidige specs is hij dan waarschijnlijk zwaar verouderd.

Tenzij ze tegen alle verwachting wel een deel met Ziggo krijgen.

Maar de Yuixx is van mijn shortlist af. Zonde.
En veel te duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

... en geen BR menu support... dus ik keek al elders...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat ze zichzelf echt enorm in de vingers snijden met dit. Er zijn namelijk wel meer partijen die over enkele maanden soortgelijke producten zullen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Nu is het dus wachten op een nieuwe speler met de CE4100.
Ben benieuwd wanneer er soortgelijke producten op de markt komen voordat de Yuixx uberhaupt uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Sorry Zeroday... in theorie een mooi product, maar hij is bij mij ook van de shortlist af.

Ik zit er nu over te denken om een HTPC te bouwen met twee/drie AnySee decoders als oplossing.
De komende maanden ga ik de ontwikkelingen even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
Toch mijn pre-order maar geannuleerd.
Ik moet zeggen dat er iegelijk wel ontzetten van baal.

Iemand nog suggesties voor een vergelijkbaar alternatief??

Misschien een nieuw topic maken met alternatieven voor de YuiXX, Slechtste eXXperience tot nu toe. |:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb nu een PCH-C200 staan waar ik erg tevreden over ben.
Een goedkoper alternatief is de A-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosth
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-09 18:10
Helaas, ik ga nu ook voor de A-200 lang genoeg gewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas!

Ook ik had hem in pre order staan maar heb hem vorige week ook moeten annuleren. Daarom vrijdag maar een BD base 3.0 gekocht met een 2TB HDD en tot nu ben ik er erg tevreden mee.

Het was een leuk concept maar ben bang dat het niet veel verder is gekomen als een mooi concept! Wel ironisch als je naar de naam concept(ronic) kijkt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Volgens mij heeft zeroday ook een spreekverbod opgelegd gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

cue schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:05:
Volgens mij heeft zeroday ook een spreekverbod opgelegd gekregen ;)
Nee hoor. Want ik schrijf hier nog altijd op persoonlijke titel.
En ik vind het net zo vervelend als jullie (misschien nog wel een beetje meer) dat het apparaat er nog niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 18:43:
Uit betrouwbare bron weet ik dat ze problemen hebben met de intel 3100 chipset, die doet niet helemaal wat ie moet doen, Schijnbaar zijn ze aan het wachten op de 4100. DRM, de beveiliging op films die de filmstudio's eisen schijnt ook een probleem. Maar waarom mensen dan zo aan het lijntje houden, van maand naar maand, dat begrijp ik niet, zeg dan meteen 'half jaar'. Het klopt inderdaad dat conceptronic al niet meer met Yuixx geassocieerd willen worden en een heleboel andere pre-order zaken ook niet.
Als het klopt wat de betrouwbare bron verteld, dat CE3100 wordt overgeslagen en CE4100 gebruikt gaat worden, is het wachten de moeite wel waard. De 4100 is 50% sneller dan de 3100 en de 4100 kan probleemloos 2 1080P streams verwerken. Als de nieuwe dan ook werkelijk ergens in de zomer beschikbaar wordt, verwacht ik dat Yuixx de concurentie nog steeds ruim voor is.

Duidelijkheid over de tuners zou dan wel heel erg prettig zijn, een pre zelfs. Conceptronic kan dan niet meer maken dat ze dan nog zeggen dat ze aan de achterkant nog steeds gesprekken voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

Heel erg jammer dat het apparaat weer is uitgesteld... maar begrijpelijk aangezien het een serieuze bug betreft.

Nogsteeds hoop ik dat dit apparaat op de markt komt (liefst met CE4100 chip) aangezien de Yuixx ENORM veel potentie heeft om alle andere aanbieders ver voor te zijn.

Gezien het verleden (andere conceptronic devices) zal het niet schorten aan de support....

"Als" de Yuixx een extra tuner optie zou krijgen ben ik benieuwd naar de DVB-S optie en of HD dan ondersteund word... dan vervangt het direct mijn Dreambox800 (mits software cams handmatig extra kunnen worden geinstalleerd)

Voor mij zou dit een echt multimedia "experience" kunnen worden, heb werkelijkwaar alle apparaten wel eens gezien/getest/gehad...

Op het moment van schrijven zit ik op mijn mediacenter (Win7 + XBMC en BOXEE en Media portal) en het is het allemaal nét niet..... BoxEE komt in de buurt maar ik zit toch met een besturingssysteem wat geladen moet worden (2min+ voor het opstarten en dan nog de app)

Vanaf nu tot begin juni heb ik zoiezo geen tijd om met een leuk apparaat te spelen (werk+studie+trouwen+honeymoon) dus als die rond die tijd af is vind ik het allang best (met de CE4100 dan!)

mvg.

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Gorefest

serial killer.

Tja ik ben ook bang dat ik ga afhaken. :|

Het is mij inderdaad allemaal veel te onduidelijk wat nou wel en niet kan met het apparaat.
Ook ik wil graag duidelijkheid over ondersteuning van DVB-S tuners en wil niet afhankelijk zijn van onderhandelingen met Canal Digitaal/Ziggo/UPC dat kan nog maanden duren. Als er nou gewoon een CI slot in had gezeten had je dit soort problemen niet gehad.

Ik hoor allemaal dingen wat het apparaat "zou kunnen" maar wat het nou echt kan blijft veel te vaag.

Ik ga mij richten op of de AZBOX of zelf iets bouwen met een ION en een Dual tuner kaartje en dan VDR erop ook al is de UI daarvan spartaans de mogelijkheden zijn wel enorm en kun je er wel alles mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AC Ryan komt met een DVR HD box of zo, daar zit een DVB-S en DVB-C tuner in. Alleen is dat niet HD of CI+.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij wordt het een HTPC vanwege de volwaardige functionaliteit:

Mooie (maar grote) kast
Alle aansluitmogelijkheden
Krachtige processor
Alle opslagmogelijkheden
Krachtige video- en codecmogelijkheden
Netwerk, filesharing, downloaden
Volledig internet

Alleen de prijs is een issue maar dan wordt het maar een najaarsproject... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Laatst online: 22-03-2024
Ben inmiddels ook aan het kijken naar een full spec HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:14:
Voor mij wordt het een HTPC vanwege de volwaardige functionaliteit:

Mooie (maar grote) kast
Alle aansluitmogelijkheden
Krachtige processor
Alle opslagmogelijkheden
Krachtige video- en codecmogelijkheden
Netwerk, filesharing, downloaden
Volledig internet

Alleen de prijs is een issue maar dan wordt het maar een najaarsproject... ;)
vergeet ook niet het stroomgebruik. Waar een media speler op ongeveer 25w zit komt een pc op 150w continu uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ik gebruik ondertussen ruim een jaar mijn huidige mediacenter. Ik ben daar op zich wel tevreden over, vooral de Eyecandy (MediaBrowser plugin voor VMC)
Het tooltje "MediaControl" heb ik werkend en heeft een deel van mijn bezwaren tegen MediaCenter opgelost.
Ik denk dat ik binnenkort met de ASUS HDAV 1.3 Slim ga experimenteren. Heb ik dit goed werkend, dan is mijn volgend bezwaar opgelost.
Ik heb ook een programma gevonden wat automatisch de refreshrate zou kunnen wijzigen van de PC. Dit is mijn een na laatste bezwaar.
Als laatste wil ik de Blu-Ray structuur (geript dus) en M2TS bestanden met de standaard Windows MediaCenter aan de praat krijgen (dus geen MediaPortal o.i.d)

Lukt me dit, dan is voor mij Yuixx voorlopig overbodig. Tuner ondersteuning vond ik toch al niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 17:52:
[...]

vergeet ook niet het stroomgebruik. Waar een media speler op ongeveer 25w zit komt een pc op 150w continu uit.
Op dit moment trekt mijn PC met quadcore 167 Watt en dan doe ik nog niets geks dus je hebt wel een punt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Hoe heet dat programmaatje dan? ben daar zeer in geintereseerd... :) tbv mijn media center

(auto refresh rate change per movie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
http://www.12noon.com/displaychanger.htm

Ik heb er nog niet mee gewerkt maar het schijnt te werken samen met het programma MediaControl. Meer kan ik je er niet over vertellen

[ Voor 63% gewijzigd door Athome op 04-03-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Inmiddels weer een week verder en nog geen nieuws...

Hoe groot kan het probleem zijn dat je dit niet binnen een week kan oplossen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Lees dit maar eens. nieuws: Conceptronic stelt Introductie Yuixx voor onbepaalde tijd uit

Er staat onbepaalde tijd. Een week noem ik niet onbepaald. Bij onbepaald denk ik eerder aan een aantal maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Erhm.... van wat ik heb begrepen gaat het voorlopig nog wel even duren hoor... Ik *gok* dat het meer dan een maand gaat duren (de productie is nog niet eens opgestart) en ik ben zelfs bang dat het 2-3 maanden gaat duren.

Kunnen ze zich beter gaan concentreren op de Intel 4100 versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:Heren en dames*, dit is niet het 'zoek een alternatief voor de YuiXX' topic. Het is erg jammer dat de levering niet vorige week al op gang is gekomen en alles, maar we blijven hier gewoon over het apparaat zelf praten.

* Deze vrouwvriendelijk modbreak werd mede mogelijk gemaakt door: a3bouw; uw gendervriendelijke user.

[ Voor 20% gewijzigd door Edmin op 05-03-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3bouw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-11-2021
Edmin schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:34:
[modbreak]Heren, .........[/]
Er zullen toch ook wel dames dit topic volgen...... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fred46
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-04 14:54
Is het mogelijk ook zonder tv turner,.voor mij geen optie maar betaal er wel voor.
Ben erg geinterseert in deze YuiXX player. of is er een andere vergelijkbare playervoor me.
Ondersteunt het DVD-BR menu.
Heeft het NZB ondersteunging
Kan je downkoade parre en uitpakken en automatish in een map laten plaatsen op je intern HD.
Dat zijn de belangrijkste opties voor me.
Ben namelijk opzoek naar een mediaplayer,en wezen google, erg moelijk en een leek er in.
En gaat dat sneller dan een PC.

Alvas vriendelijk bedankt voor respons.
MVG Fred.

[ Voor 31% gewijzigd door fred46 op 05-03-2010 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
fred46 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 17:02:
Is het mogelijk ook zonder tv turner,.voor mij geen optie maar betaal er wel voor.
Ben erg geinterseert in deze YuiXX player. of is er een andere vergelijkbare playervoor me.
Ondersteunt het DVD-BR menu.
Heeft het NZB ondersteunging
Kan je downkoade parre en uitpakken en automatish in een map laten plaatsen op je intern HD.
Dat zijn de belangrijkste opties voor me.
Ben namelijk opzoek naar een mediaplayer,en wezen google, erg moelijk en een leek er in.
En gaat dat sneller dan een PC.

Alvas vriendelijk bedankt voor respons.
MVG Fred.
Als je het topic een beetje dorgenomen hebt dan zul je gelezen hebben dat de Yiuxx de komende maanden nog helemaal niets gaat doen, laat staan dat de deatilled specs bekend zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fred46
Edgarz schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 21:47:
[...]

Als je het topic een beetje dorgenomen hebt dan zul je gelezen hebben dat de Yiuxx de komende maanden nog helemaal niets gaat doen, laat staan dat de deatilled specs bekend zijn...
Tja hoop doet leven.
Dat heb ik doorgenomen.
Weet jij een alternatief. IVM mijn opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fred46
Duidelijk Ed.
Sorry is voor mij de 1e keer hier dat ik reageer,en zag ook dat ik 2x een reactie had geplaatst.
Normaal lees ik alleen,maar ik was geintreseert in een media speler.vandaar.
Wist niet precies hoe het werkte,
MVG Fred.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Waar ik nu benieuwd naar ben is of Conceptronics nu de extra tijd gaat gebruiken om Widgets te creëren. Ze zeggen van wel, maar mij lijkt het met al die problemen dat de aandacht eerst zal uitgaan naar het apparaat werkend te krijgen.

Ik denk dat mocht het ooit op de markt komen, dan het aantal beschikbare widgets minimiem zal zijn.

@Fred: Groeten hoeft niet op GoT. We gaan er van uit dat we elkaar continue groeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
rally schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 11:34:
Waar ik nu benieuwd naar ben is of Conceptronics nu de extra tijd gaat gebruiken om Widgets te creëren. Ze zeggen van wel, maar mij lijkt het met al die problemen dat de aandacht eerst zal uitgaan naar het apparaat werkend te krijgen.

Ik denk dat mocht het ooit op de markt komen, dan het aantal beschikbare widgets minimiem zal zijn.

@Fred: Groeten hoeft niet op GoT. We gaan er van uit dat we elkaar continue groeten ;)
Ik denk dat Conceptronics de tijd zal benutten om onder de deal met de makers uit te komen. Conceptronic heeft zich aan het product gekoppeld (marketing rules), maar productie is volgens mij een andere partij. En of de ontwikkeling doorgaat hangt er van af hoe diep de geldzakken zijn. Als bovenstaande waar blijkt te zijn dan vrees ik het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fred46
Volgens Dynabyte eind Juni leverbaar.
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
fred46 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 11:29:
Ben benieuwd.
Staat er ook een jaartal bij? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fred46 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 11:29:
Ben benieuwd.
Ik geloof er eerlijk gezegd helemaal niets meer van. Hoe kun je nu al weten dat je precies over vier maanden al je problemen hebt opgelost? Ik vind ook dat er bijzonder weinig informatie is over eventuele beta-versies van het apparaat. In Las Vegas heeft men er één of meerdere getoond en het zou me niet verbazen als dat hetzelfde model was als Zeroday heeft getoond op zijn website. Verder heeft men ons een maand lang in de waan gelaten dat de productie al was opgestart terwijl dat dus nog helemaal niet het geval was maar men vond het niet nodig om ons potentiële kopers op de hoogte te houden. Ook had men in al die tijd best al meer widgets kunnen maken maar ook wat dat betreft zwijgt de website in alle talen. Volgens mij verkeert het apparaat nog steeds in een concept-stadium en heeft men geen idee wanneer het daadwerkelijk gereed is voor enige product launch. Men tracht natuurlijk wel om de imago-schade te verkleinen door uitspraken te doen maar er is geen enkel bewijs dat dit apparaat ooit geproduceerd zal worden en men doet ook geen enkele moeite om ons van het tegendeel te overtuigen en dat vind ik persoonlijk erg kwalijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Natuurlijk ben je niet verplicht om dit dan ook bij te houden, ik kies er voor om dit positief te bekijken. Welke andere fabrikant heeft iets gelijkwaardigs? ..... precies geen!

Omdat andere producten van Conceptronic wel op tijd zijn gereleased én de ondersteuning niets anders dan zeer goed is geweest kan ik me voorstellen dat met zo'n product niet alles mee zit.

Het gaat er om dat ze het proberen en elk bedrijf maakt fouten..... er is geen enkel bedrijf die alles 100% goed geregeld heeft of waar alles altijd helemaal goed gaat.

(ik ben trouwens een gewone gebruiker die conceptronic apparatuur geeft gekocht)

Ik houd ze nog wel even in de gaten maar ik verwacht dat ze net voor de zomer (jun) alles op een rijtje hebben en dat de mensen die gewacht hebben beloond worden met extra widgets en ondersteuning.

Al moet ik zeggen dat de informatie stroom "iets" beter had kunnen zijn...

[ Voor 0% gewijzigd door spanx op 08-03-2010 17:07 . Reden: spanx wijzigde dit bericht 08-03-2010 17:07 (0%) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Tot nu toe heeft zelfs Conceptronix niet eens iets gelijkwaardigs! Alleen een prototype en dat telt niet ;)

Het probleem is dat de belofte niet heel erg overeenkomen met het waarmaken er van. Dat in combinatie met de slechte communicatie is niet echt best voor hun reputatie.

Je kunt niet een product met veel bombarie aankondigen en dan het vervolgens 4x niet kunnen waarmaken.

Het concept is voor mij heel interessant en ik zou het zo kopen. Nu echter kijk ik de kat uit de boom totdat het product al een tijdje op de markt is.

Ik ben een echte fan van media spelers en ik heb bijna ieder model al wel gehad of mee gespeeld en dit komt HEEEEEL erg dicht in de buurt van mijn "droomspeler". Maar zoals gezegd ben ik nu toch wel wat voorzichtig gezien de huidge reputatie van Conceptronic.

Om een voorbeeld te geven: Normaal gesproken had ik vooraan in de rij gestaan bij pre-orders. Dus het is voor mij redelijk "bijzonder" daar nu niet op in te gaan.

Neemt niet weg dat er nog steeds veel potentie is van het apparaat. Het mooiste zou zijn als ze straks meer leveren dan iedereen had verwacht. Dan race ik echt naar de winkel (virtuele winkel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Ik ben een typische pre-order man, maar de release historie heeft mij dit maal verhinderd in te tekenen. En blijkbaar terecht. Naast de mooie GUI is (voor mij) de combi met de (mogelijke) digitale ondersteuning van Ziggo de grootste overweging om hem te willen, maar ik vraag mij af hoe Ziggo de betrouwbaarheid van de Yuixx/Conceptronics nu beoordeelt.

Alternatieven (AZbox) zijn mij te veel houwtje-touwtje oplossingen, alhoewel ik zelf (te) diep in de IT zit. Ik hou mij bij mijn eerdere stelling dat wij de Yiuxx met deze specs niet meer terug gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
Edgarz schreef op maandag 08 maart 2010 @ 20:00:
Naast de mooie GUI is (voor mij) de combi met de (mogelijke) digitale ondersteuning van Ziggo de grootste overweging om hem te willen
Voor mij ook.
maar ik vraag mij af hoe Ziggo de betrouwbaarheid van de Yuixx/Conceptronics nu beoordeelt.
inderdaad
Alternatieven (AZbox) zijn mij te veel houwtje-touwtje oplossingen
Helemaal mee eens maar ben hier wel naar aan het kijken(zie ik als enige waardige alternatief, zeker als ze wat aan de GUI doen.)
Ik hou mij bij mijn eerdere stelling dat wij de Yiuxx met deze specs niet meer terug gaan zien.
Dat zou verdomd jammer zijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Toen ik vroeg naar Blu-Ray menu support kreeg ik te horen dat dit niet zou komen want dat zou 'te veel aan royalty kosten'. Nu staat er op de Frontpage dit : nieuws: Vier bedrijven starten licentieprogramma voor blu-ray

Hier lijken die royalties voor veel uitgebreidere rechten erg mee te vallen, voor menu support kan het dan nooit meer zijn dan dit... Wat is de status nu van BR menu support?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fred46
De YuiXX Media Player 11N is één van de meest complete mediaspelers van dit moment. Hij combineert media uit uw ...

Verwacht: op dinsdag 1 juni 2010

Meer informatie over dit product
DYNABITE.
Hoop doet leven.
Is er hoop????.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fred46 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 00:17:
De YuiXX Media Player 11N is één van de meest complete mediaspelers van dit moment. Hij combineert media uit uw ...

Verwacht: op dinsdag 1 juni 2010

Meer informatie over dit product
DYNABITE.
Hoop doet leven.
Is er hoop????.
Ja, en Komplett zegt 26 augustus 2010, Wehkamp > 5 weken, Informatique niet op voorraad en DivXPlayer op voorraad 2-6 dagen. Lekker duidelijk dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
De leverdata van Dynabyte en Komplett zijn het meest duidelijk. Schijnbaar komt het apparaat het wel (ga ik ook van uit) maar de werkelijke data ligt een aantal maanden voor ons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Misschien kan zeroday wat duidelijkheid verschaffen. Lijkt erop dat de informatiestroom nu helemaal stil is gezet en leveranciers maar aan het gokken zijn wanneer ze de speler verwachten.

Loopt de productieband inmiddels al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
Ik heb toevalig vanochtend nog gevraagd naar de status van de levering:

Zie Reactie:

We hebben eind februari de volgende update op de website geplaatst. We vragen u nog even geduld te hebben.

http://www.yuixx.com/site....aspx?tabindex=0&tabid=0& (roze stukje tekst openen aub..)

We hopen snel meer duidelijkheid te kunnen geven en nogmaals onze excuses voor de vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Zeroday? Heb je inmiddels nog meer inside information?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

cue schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:08:
Zeroday? Heb je inmiddels nog meer inside information?
Het is een beetje naar de bekende weg vragen vind je niet?
Ik kan hier niets delen met jullie wat onder een NDA valt.
Ik zie hierboven mijn nick een aantal keer voorbij komen: sorry kan daarover gewoonweg niets meer vertellen dan wat via het officiele kanaal naar buiten komt.
gewoon afwachten en dan zul je het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Can't blame a man 4 trying....

Ik hoop dat ze iig doorgeven wanneer die bug is opgelost... dat geeft namelijk ook iets aan....

Het lijkt me niet erg slim om te zeggen dat Conceptronic 3 maanden bezig is geweest met die (ene) bug....

Bug prio 1 en dan releasen (misschien snel) of na een aantal weken....
bug prio 1 dan prio 2 extra's en dan releasen? na x maanden

[ Voor 6% gewijzigd door spanx op 15-03-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbaard
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-12-2023
@zeroday
Omdat er problemen zijn met de hardware kan ik me voorstellen dat er ook gewerkt wordt aan de uitbreiding van de software.
Wat ik zelf graag zou zien is:
- ondersteuning voor movie jukebox (bijvoorbeeld yamj) zodat films en series mooi worden weergegeven in de GUI.
- goed file management. Dus de mogelijkheid om bestanden te verplaatsen, hernoemen, maar vooral verwijderen.
- aanpassen van ondertiteling. Bijvoorbeeld iets vooruit of achteruit 'spoelen' als deze niet meer in sync loopt.
- auto framerate voor het goed afspelen en herkennen van 23.976, 24, 25, 29.97,50 etc.
- nas functionaliteit (in ieder geval bestanden beheren op de intern ingebouwde schijf als hij niet aan staat maar in standby is).

Wordt hier aan gewerkt voor de eerste oplevering? Zou je hier iets over kunnen/mogen zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

hjbaard schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:29:
@zeroday
Omdat er problemen zijn met de hardware kan ik me voorstellen dat er ook gewerkt wordt aan de uitbreiding van de software.
Wat ik zelf graag zou zien is:
- ondersteuning voor movie jukebox (bijvoorbeeld yamj) zodat films en series mooi worden weergegeven in de GUI.
- goed file management. Dus de mogelijkheid om bestanden te verplaatsen, hernoemen, maar vooral verwijderen.
- aanpassen van ondertiteling. Bijvoorbeeld iets vooruit of achteruit 'spoelen' als deze niet meer in sync loopt.
- auto framerate voor het goed afspelen en herkennen van 23.976, 24, 25, 29.97,50 etc.
- nas functionaliteit (in ieder geval bestanden beheren op de intern ingebouwde schijf als hij niet aan staat maar in standby is).

Wordt hier aan gewerkt voor de eerste oplevering? Zou je hier iets over kunnen/mogen zeggen?
je mag er inderdaad vanuit gaan dat de ontwikkeling van de Widgets en andersoortige functionaliteiten gewoon verder ontwikkeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

En BR menu support? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Daar wordt naar gekeken.
zoals je weet en hebt kunnen lezen zijn er 2 consortiums die licenties uitbrengen, het is dan de vraag wat voor licentie je moet hebben en of je wellicht meerdere licenties af moet nemen. Het is niet zomaar gezegt of het 1 dollar is of 7 dollar of minder of nog meer.
Maar in ieder geval kan ik je wel vertellen dat het bij lancering niet in het apparaat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

cheer: "Go conceptronic, Go!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubbig1979
  • Laatst online: 10-03-2022
Nou dan is het nu maar wachten op nieuw nieuws,,,mm~
Zij er niet nog andere merken die dit in ontwikkeling hebben, met name ziggo ondersteuning. Zal toch wel voor heel veel consumenten aantrekkelijk zijn 'zo'n alles in een kastje'. Evt blue-ray speler erin en je bent klaar. Daar heb ik wel een paar centen voor over en dan ben ik vast niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
Op de website staan 2 nieuwe widgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

LOL... Leuk die twee extra widgets... waar moeten die op draaien dan, want zonder de HW is het nogal useless.

En gezien het feit dat er nog steeds geen update is van Conceptronics hou ik het voorlopig nog maar even op Vaporware...

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste