Nou in dat geval kunnen we dat wel vergeten, Ziggo let de laatste tijd heel erg op hun content gebruik op verzoek van grote studios als Sony en Disney. Daarom is ook de werking van Alphacrypt CAMs in CI+ modules gesaboteerd en is de kans klein dat ze een multifunctionele box als deze gaan ondersteunen in het weergeven van Ziggo.
Zie ook het persbericht over de kwestie met content en Alphacrypt
Zoals ik het zie zijn er 2 mogelijkheden:
1) Deze box mag niet zoveel vrijheid hebben als bijvoorbeeld een Dreambox en er komen content beschermingsmaatregelen op PVR functionalteit.
2) Deze box krijgt geen Ziggo support.
Dit even uitgaande van de volgende definitie van CI+:
CI Plus or Common Interface Plus implements a form of copy protection between a Conditional Access Module (CAM) and the television receiver (display).
Voor zover ik zie kunnen alleen TV's met CI+ gebruik maken van de nieuwe CAM module van Ziggo en de appratuur die ontwikkeld wordt in samenwerking met Philips (CD klanten weten wat voor rommel dat in het verleden opleverde).
Dit is slechts gebaseerd op aannames die niet hoeven te kloppen, dus als iemand beter weet hoe het zit word ik graag gecorigeerd.
-edit-
Oeps sorry, ik was vergeten dat de Yuixx zowieso geen PVR functionaliteit zou hebben dus bovenstaande is niet echt van toepassing. Er wordt ook nergens mee geadverteerd, dus ik weet niet hoe ik daar in eerste instantie bij kwam.
Als er support voor Ziggo komt is dat dus alleen TV kijken (geen timeshift, opnemen)
We moeten TV dus zien als een
extra op deze mediaspeler, verwacht dus geen vervanger van je PVR. Om eerlijk te zijn denk ik dus dat we de verwachtingen van het product een beetje hebben opgeblazen.
[
Voor 25% gewijzigd door
Okki5 op 26-02-2010 15:49
]