Op deze site van Yahoo:
http://connectedtv.yahoo.com/developer is sprake van een WDK oftewel een Widget Development Kit die te downloaden is. Is deze WDK geschikt voor de Yuixx of is er sprake van vergelijkbare technologie maar niet geschikt voor de Yuixx of is dit heel wat anders?
---
Ik zie dat de leveringstermijn bij Wehkamp varieert. Voor de Yuixx met schijf stond ie op 4 weken en voor de Yuixx zonder schijf op > 5 weken. Nu staan ze beiden op > 5 weken waaruit ik opmaak dat Wehkamp de eerste levering(en) van eind februari al voor-uitverkocht heeft zodat het voor nieuwe klanten wachten is op volgende leveringen van de Yuixx. Zou wel betekenen dat het aardig storm loopt bij de voorverkoop
---
Voor de liefhebbers: Ik heb de Yahoo WDK geinstalleerd, de installatie-file heet ywe-wdk_1.0.0.0_i386.deb en moet op een Linux Ubuntu x386 8.04 of 8.10 systeem draaien. Zelf gebruik ik VirtualBox met Ubuntu 8.10. Na installatie krijg je een aantal items waarbij de widget simulator de belangrijkste is. Als je deze draait dan verschijnt er een "TV" scherm met een aantal test widgets en deze lijken precies op de Yuixx widgets dus ik vermoed dat de technologie in ieder geval hetzelfde is. Duik je in de filestructuur dan bestaat een widget grofweg uit:
[com.yahoo.widgets.tv.template.widget]
____[Contents]
________[image]
____________[960x540]
____________application-icon.png
____________...
________[Javascript]
____________[views]
________________MainView.js
________________...
____________init.js
________[Resource]
____________[en]
________________Localizable.string
________main.TV
________widget.xml
Nu nog de javascript en property files doorsnuffelen om te zien hoe één en ander werkt
Eén ding is echter al duidelijk: de nadruk zal liggen op navigatie door de widget m.b.v. een afstandsbediening i.p.v. een keyboard dus de architectuur van een widget zal daaraan aangepast moeten worden. Een simpele pagina weergeven is niet zo moeilijk, maar hoe navigeer je op TV-wijze door de data, i.p.v. met muis en keyboard...
---
Interessante demo op YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=YssuBHqDts8
---
Uit de documentatie:
TV Widgets vs. TV Widgets HD
The Widget Channel platform for Intel® CE 3100 processors is the foundation for TV Widgets HD, the high-definition widget platform for consumer electronic devices, including: set top boxes, DVD players, BlueRay players, DVR’s and other media devices in the home. TV Widgets HD provides a true HD video and audio experience with a greater array of codec support. The Widget Channel platform also includes Intel’s media player for playing TV and web video formats in HD and additional APIs that take advantage of the advanced capabilities of Intel CE3100 processors.
[
Voor 115% gewijzigd door
Verwijderd op 12-02-2010 12:54
]