Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:42

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 09:11:
@zeroday: Ik zie op Wehkamp dat de Yuixx met 1TB schijf eerder beschikbaar komt dan de Yuixx zonder schijf, kun je dat eventueel bevestigen? Ik zit zelf te dubben over met of zonder schijf en het prijsverschil bij Wehkamp tussen zonder en met schijf is nu 60 euro en dat is een nette prijs voor een 1TB schijf...

(Hmmm, moet natuurlijk ook de lagere prijs voor zonder schijf pakken... Nou ja, mijn vraag blijft :)
Kan ik niet bevestigen.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

xahmol schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:03:
[...]
Kosten zijn natuurlijk ook niet onbelangrijk. Is die SDK gratis en kun je ook buiten Conceptronics om widgets/plugins aanbieden?
Of moet alles weer via een soort appstore van Conceptronics?
Zover ik begrepen heb is en wordt de SDK gratis, je kan je eigen plugins dan gaan maken en draaien op je eigen box
wil je het publiekelijk gaan aanbieden dan zal Conceptronic deze in z'n store aanbieden. Dat is wat ik tot zover weet.
Dat laatste zou ik overigens erg dom vinden, dat beperkt de creativiteit aanzienlijk. Ik denk dat widgets waar mensen echt op zitten te wachten een stuk sneller gerealiseerd gaan worden als Conceptronics zich daar vooral niet tegen aan wil bemoeien.
Dat willen we ook niet, hoe meer widgets hoe leuker, maar het systeem vraagt wel een korte analyse of de widget geen rare dingen gaat uithalen met het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb hem besteld bij Wehkamp zonder harde schijf. Ik neem aan dat het apparaat verder precies hetzelfde is als die met schijf en dat ik er dus t.z.t. gewoon een 1.5TB schijf in kan zetten, te formatteren in de Yuixx, dat dan weer wel ;) Die tweede SATA aansluiting die we op de foto's zien, is die voor de in te bouwen decoder? Is dat nog steeds een klus die alleen Conceptronic kan en mag uitvoeren? Verder lees ik over een eenvoudige web browser die al in het apparaat zit, is dat waar of komt die nog? Zodat je met een draadloos toetsenbord en muis via een dongle kunt internetten? Dit zijn wel geen moeilijke vragen over een SDK om widgets te kunnen maken (wat ik overigens wel ga proberen) maar ik denk dat de meeste gebruikers hier toch het meest geïnteresseerd in zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:53:
[...]

Nou, ik heb hem besteld bij Wehkamp zonder harde schijf. Ik neem aan dat het apparaat verder precies hetzelfde is als die met schijf en dat ik er dus t.z.t. gewoon een 1.5TB schijf in kan zetten, te formatteren in de Yuixx, dat dan weer wel ;) Die tweede SATA aansluiting die we op de foto's zien, is die voor de in te bouwen decoder? Is dat nog steeds een klus die alleen Conceptronic kan en mag uitvoeren? Verder lees ik over een eenvoudige web browser die al in het apparaat zit, is dat waar of komt die nog? Zodat je met een draadloos toetsenbord en muis via een dongle kunt internetten? Dit zijn wel geen moeilijke vragen over een SDK om widgets te kunnen maken (wat ik overigens wel ga proberen) maar ik denk dat de meeste gebruikers hier toch het meest geïnteresseerd in zijn...
de images die je ziet zijn allemaal onder voorbehoud omdat dit foto's zijn van een ouder model en voorloper van het MP model. Dus in het model wat op de markt komt kunnen nog wijzigingen zitten. de 2e Sata connector kan ik dus niet garanderen.

TV decoder wordt zover ik weet niet door de gebruiker zelf ingebouwd.

nou .. eenvoudige browser weet ik niet ... er is inderdaad sprake geweest van een browser echter dat stond toen nog los van het widget verhaal, de widgets zijn eigenlijk allemaal HTML / Javascript applicaties, dus het apparaat is zelf eigenlijk al 1 grote browser

edoch willen we alleen een browser hebben die goed kan werken niet iets wat half werkt. Vooralsnog zijn er een aantal plugins nodig waarvan de ondersteuning nog niet 100% aanwezig is ivm het feit dat er geen goede compabiliteit gegarandeerd kan worden. Dus daarom zal het bij lancering niet beschikbaar zijn.
Dat is trouwens niet een keuze die ik maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
zeroday schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:30:
[...]Dat willen we ook niet, hoe meer widgets hoe leuker, maar het systeem vraagt wel een korte analyse of de widget geen rare dingen gaat uithalen met het apparaat.
Tja, en daar begint het probleem dus. Probleem is dat bijv een Torrent of NZB plugin al snel wordt gezien, al dan niet afgedwongen door de andere content leveranciers, als 'rare dingen'.

Maar goed, als je wel zelf plugins kan bouwen voor je eigen box, dan neem ik aan dat je deze plugins ook op je eigen website kan zetten om ze zo te verspreiden naar anderen. Of mag dat niet volgens de SDK voorwaarden?

Ik zou zeggen: zet het volledig open maar wijs gebruikers op de risico's van wdigets/plugins van buiten de officiële Conceptronics store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik hem nu pre order, kan ik er dan al dvbc mee kijken zodra hij uitkomt?

Of komt de dvbc optie pas later aan de orde?
of worden dat weer compleet andere modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 12:30
Deze box lijkt qua functies en vooruitzichten wel erg op de Azbox HD serie... Deze bezit ook allerlei functies als live TV streaming , ik ben benieuwd wat de grote verschillen gaan worden tussen deze en de Azbox

Een store klinkt wel veelbelovend:D

[ Voor 10% gewijzigd door Okki5 op 08-02-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Over DVB-C is nog helemaal niets bekent, behalve dat men in onderhandeling zou zijn met oa Ziggo. DVB-T zou kort na introductie beschikbaar moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:40
Ik hoop dat de dvb-c versie snel komt. In Harderwijk hebben we digitale kabel met een uitgebreid startpakket (geen extra cam en kaart nodig) Hoewel ik wel een beetje twijfel, ik doe nu nog niets met torrents e.d. maar als we een media-box hebben zullen we de kabel dan uberhaupt nog gebruiken?
Behalve voor het kijken van het journaal waarschijnlijk weinig. (en dan heb je de dvb-c versie niet nodig) Leuke series zijn er niet op tv, discovery herhaalt bijna alleen maar en heeft nu meer programma's over de vernietiging van de aarde dan leuke natuurprogramma's....
Kortom ik twijfel tussen een mediabox met dvb-c en een zonder. Wellicht wel met een torrent-client, maar daar moet ik me nog helemaal in verdiepen (wat mag/kan en wat mag/kan niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Zeroday

Weet jij of de NOS nieuws widget ook de gemiste journaals kan laten zien?
Ik mis het acht uur journaal vaak en zou dat graag later op de avond bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

Behoren deze specs ook tot de Yuixx?

HDMI v1.3a, 36bpp deep color, 12-bit xvYCC processing and HDCP 1.2 content protection

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op deze site van Yahoo: http://connectedtv.yahoo.com/developer is sprake van een WDK oftewel een Widget Development Kit die te downloaden is. Is deze WDK geschikt voor de Yuixx of is er sprake van vergelijkbare technologie maar niet geschikt voor de Yuixx of is dit heel wat anders?

---

Ik zie dat de leveringstermijn bij Wehkamp varieert. Voor de Yuixx met schijf stond ie op 4 weken en voor de Yuixx zonder schijf op > 5 weken. Nu staan ze beiden op > 5 weken waaruit ik opmaak dat Wehkamp de eerste levering(en) van eind februari al voor-uitverkocht heeft zodat het voor nieuwe klanten wachten is op volgende leveringen van de Yuixx. Zou wel betekenen dat het aardig storm loopt bij de voorverkoop :)

---

Voor de liefhebbers: Ik heb de Yahoo WDK geinstalleerd, de installatie-file heet ywe-wdk_1.0.0.0_i386.deb en moet op een Linux Ubuntu x386 8.04 of 8.10 systeem draaien. Zelf gebruik ik VirtualBox met Ubuntu 8.10. Na installatie krijg je een aantal items waarbij de widget simulator de belangrijkste is. Als je deze draait dan verschijnt er een "TV" scherm met een aantal test widgets en deze lijken precies op de Yuixx widgets dus ik vermoed dat de technologie in ieder geval hetzelfde is. Duik je in de filestructuur dan bestaat een widget grofweg uit:

[com.yahoo.widgets.tv.template.widget]
____[Contents]
________[image]
____________[960x540]
____________application-icon.png
____________...
________[Javascript]
____________[views]
________________MainView.js
________________...
____________init.js
________[Resource]
____________[en]
________________Localizable.string
________main.TV
________widget.xml

Nu nog de javascript en property files doorsnuffelen om te zien hoe één en ander werkt :)

Eén ding is echter al duidelijk: de nadruk zal liggen op navigatie door de widget m.b.v. een afstandsbediening i.p.v. een keyboard dus de architectuur van een widget zal daaraan aangepast moeten worden. Een simpele pagina weergeven is niet zo moeilijk, maar hoe navigeer je op TV-wijze door de data, i.p.v. met muis en keyboard...

---

Interessante demo op YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=YssuBHqDts8

---

Uit de documentatie:

TV Widgets vs. TV Widgets HD
The Widget Channel platform for Intel® CE 3100 processors is the foundation for TV Widgets HD, the high-definition widget platform for consumer electronic devices, including: set top boxes, DVD players, BlueRay players, DVR’s and other media devices in the home. TV Widgets HD provides a true HD video and audio experience with a greater array of codec support. The Widget Channel platform also includes Intel’s media player for playing TV and web video formats in HD and additional APIs that take advantage of the advanced capabilities of Intel CE3100 processors.

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Gorefest

serial killer.

Okki5 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:59:
Deze box lijkt qua functies en vooruitzichten wel erg op de Azbox HD serie... Deze bezit ook allerlei functies als live TV streaming , ik ben benieuwd wat de grote verschillen gaan worden tussen deze en de Azbox
Ik zit ook al een hele tijd over de AZbox te twijfelen.
De AZbox heeft voor zover ik nu kan beoordelen veel meer mogelijkheden en er is al een redelijk grote community etc.
Probleem is alleen dat die AZbox waarschijnlijk beetje hobby achtig blijft. Je zult als je er alles uit wilt halen steeds met de software updates mee moeten blijven gaan want er zijn veel kleine probleempjes...

Hoe dat met de YUIXX gaat blijft maar afwachten.
Ook is met de YUIXX niet duidelijk wat hij gaat ondersteunen qua tuners, voor de AZbox kun je alles al kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3bouw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-11-2021
Er bestaat al een externe USB DVB-T/DVB-C tuner die geschikt is om Ziggo HD op je PC in HD kwaliteit te ontvangen.
Zie : http://www.anysee.com/eng/product/anyseeE30ComboPlus.php

Hardware.info heeft al een uitgebreide test hiervoor.
Zie : http://www.hardware.info/...see_E30_Combo_Plus_test/1

Ik vraag mij af of deze ook te koppelen is aan de YUIXX.
Zijn we dus niet langer afhankelijk van Ziggo zelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

Tja je zou zeggen dat dat moet kunnen, mits er drivers voor de Yuixx worden geschreven...

Mooi spul trouwens, ik kende het helemaal niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:06:
Op deze site van Yahoo: http://connectedtv.yahoo.com/developer is sprake van een WDK oftewel een Widget Development Kit die te downloaden is.
Om deze te kunnen downloaden moet je een Bedrijfsnaam invullen, en een link naar de website van je bedrijf. Heb je hier ook iets echts ingevuld, of gewoon wat onzin om verder te kunnen? Anders moet ik ergens anders een download regelen om de WDK te bemachtigen.

Is het trouwens al bekend of dit ook echt gelijk is aan de WDK voor de YUIXX?

Een SqueezeCenter widget zou toch wel heel mooi zijn ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordsnow schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 18:18:
[...]

Om deze te kunnen downloaden moet je een Bedrijfsnaam invullen, en een link naar de website van je bedrijf. Heb je hier ook iets echts ingevuld, of gewoon wat onzin om verder te kunnen? Anders moet ik ergens anders een download regelen om de WDK te bemachtigen.

Is het trouwens al bekend of dit ook echt gelijk is aan de WDK voor de YUIXX?

Een SqueezeCenter widget zou toch wel heel mooi zijn ;p
Ach, er zou een heel "development team" klaarstaan om mijn informatie te verwerken maar zoals meestal is dit in Amerika en dan kun je dat rustig met een korreltje zout nemen. Ik heb dus een gefingeerde bedrijfsnaam ingevuld en daar rolde gewoon de downloadlink uit. Verder heb ik d.m.v. de documentatie aangetoond dat de TV Widgets HD een onderdeel zijn van de Intel CE 3100 chip die dus in de Yuixx is ingebouwd. Basis is het KONtx framework dat in beide gevallen gebruikt wordt. Enige echte verschil is dan die z.g.n. "widget-store". De software is volgens mij ontwikkeld door Yahoo en wanneer je widgets bouwt voor televisie's, zoals mijn Sony 40Z5500, dan kun je die laten goedkeuren door Yahoo zodat ie beschikbaar komt voor iedereen. In "ons" geval wordt die taak overgenomen door de Yuixx widgetstore zodat widgets alleen binnen de Yuixx-kring blijven. Zeroday: verbeter me alsjeblieft als dit niet klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:08
Het is nog steeds een beetje stil met een nieuwe review. Alles loopt nog op schema met de uitlevering van de Yuixx?

Op site Dynabyte verwachten ze hem al over 6 dgn

[ Voor 18% gewijzigd door knny op 15-02-2010 10:09 ]

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar vraagjes:

1) Buiten de widgets om, wat is dan nog de toegevoegde waarde van de Yuixx tov een Azbox HD? Zou die verder niet hetzelfde moeten kunnen?

2) Verder heeft iedereen het hier over Ziggo, maar is het nou al bekend of Caiway's free-to-air zender wel gewoon ontvangen kunnen worden?

3) Nog een vraagje over het verwijderen van bestanden op de server (als je de yuixx als streamer gebruikt).

Zeroday postte dit: "Dat vind ik in eerste instantie niet iets wat op de YuiXX gedaan moet worden mits het bestand op de YuiXX zelf staat."

De meeste mensen die veel series kijken (zoals ik en volgens mij ook jij ;)) doen het volgens het al eerder genoemde stramien: downloaden, kijken, deleten. Als je na een avondje series kijken achter je pc moet gaan kruipen om van je pc/nas de series weg te gooien die je al hebt gezien moet je alles bijhouden op een papiertje ofzo, niet echt handig. Dus gewoon bestanden weg kunnen gooien vanaf de yuixx zou toch zeker een nuttige functie zijn. Technisch lijkt het me geen probleem, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
2) Verder heeft iedereen het hier over Ziggo, maar is het nou al bekend of Caiway's free-to-air zender wel gewoon ontvangen kunnen worden?
Aangezien UPC niet samenwerkt met derde partijen is Ziggo in Nederland het belangrijkste kanaal voor DVB-C. Dus is de DVB-C tuner voornamelijk afhankelijk van Ziggo. Komt er werkelijk een DVB-C tuner van zal Caiway uiteraard ook gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Mijn bestelling van de Yuixx op Wehkamp wordt met 1 week verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ben wat voorbarig, ik weet het.

Ik neem aan dat er wel een aantal programeurs rond lopen hier. Ik zou graag een widget voor Apple Trailers zien voor Yuixx. Ik mag graag naar de Apple Trailers kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

Ik ga eerst een weekje op wintersport volgende week....

en dan ben ik benieuwd hoeveel reviews er zijn! En misschien wat eerste ervaringen.

Dit lijkt me een ontzettend mooi apparaatje!

Op basis van de eerste reviews + eerste gebruikers ervaringen zal ik de keus maken...

We hebben het tenslotte niet over kattepis.... 300 ballen zijn veel... vooral als je een vrouw hebt die vele malem duurder is :P

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3bouw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-11-2021
Goku33 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 16:54:
Tja je zou zeggen dat dat moet kunnen, mits er drivers voor de Yuixx worden geschreven...

Mooi spul trouwens, ik kende het helemaal niet!
Er is voor de Anysee E30 Combo ook een Linux driver.

Zie : http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/Anysee_E30

Aangezien de YUIXX een linuxbox is, zou die driver geimplementeerd moeten kunnen worden, wat Ziggo HD dan dus beschikbaar moet maken.

@Zeroday : Kan dit..... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben erg benieuwd, sta op het punt om iets nieuws te kopen en het hangt een beetje af of dit apparaat zich waar kan maken, zo niet dan wordt het gewoon een Humax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw vraagje voor Zeroday: kun je met een bluetooth keyboard een connectie maken? Bijv handig als je een url in moet tikken etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 13:17:
Nieuw vraagje voor Zeroday: kun je met een bluetooth keyboard een connectie maken? Bijv handig als je een url in moet tikken etc.?
Ik las ergens dat het mogelijk moet zijn om met een USB-dongle een draadloos keyboard en muis te besturen maar afgezien daarvan, de widgetstructuur bevat een keyboard-component zodat je met een virtueel keyboard tekst kunt ingeven, net zoals op PDA's bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
a3bouw schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 08:17:
[...]

Er is voor de Anysee E30 Combo ook een Linux driver.

Zie : http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/Anysee_E30

Aangezien de YUIXX een linuxbox is, zou die driver geimplementeerd moeten kunnen worden, wat Ziggo HD dan dus beschikbaar moet maken.

@Zeroday : Kan dit..... ?
Interessante discussie! Als Ziggo niet akkoord gaat zou dit een mooie manier zijn om toch HD te krijgen op de Yiuxx. Dit is nl wel hét onderdeel wat mij naar de Yiuxx zou trekken. Linksom of rechtsom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Laatst online: 11-09 12:30
Eigenlijk is het wel vreemd dat er geen CI sloten in dit apparaat zitten, nu moet er voor iedere soort codering een emulator worden gebruikt op het Smartcard slot. Terwijl het niet veel moeite is voor de fabrikant om even een CI slot in te bouwen, de meeste boxxen van deze prijscategorie hebben dat wel.
Bij deze box ben je dus afhankelijk van emulators en drivers om verschillende coderingen (zoals Irdeto, Mediaguard, Viaccess en Conax) en smartcards te ondersteunen in plaats van gecertificeerde CAM modules die gegarandeerd werken...
Of sla ik de plank nu helemaal mis?

[ Voor 22% gewijzigd door Okki5 op 16-02-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 13:28:
[...]

Ik las ergens dat het mogelijk moet zijn om met een USB-dongle een draadloos keyboard en muis te besturen maar afgezien daarvan, de widgetstructuur bevat een keyboard-component zodat je met een virtueel keyboard tekst kunt ingeven, net zoals op PDA's bijvoorbeeld...
USB is geen optie bij mij, geeft nu icm met mijn laptop enorm veel storing op 4 meter.
Ik heb ook gehoord dat een hoogglans witte meubel een negatieve invloed heeft op de kwaliteit van het signaal! true?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou de Yuixx deze week moeten komen of was het toch volgende week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Eind februari, dus (in principe) volgende week. Maar ik ben benieuwd of alles nog op schema ligt.

Ik wacht de reviews in spanning af!

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 17:22:
[...]Ik heb ook gehoord dat een hoogglans witte meubel een negatieve invloed heeft op de kwaliteit van het signaal!
Ben ik ff blij dat ik geen witte meubels heb. Werkt zwart beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 17:22:
[...]

USB is geen optie bij mij, geeft nu icm met mijn laptop enorm veel storing op 4 meter.
Ik heb ook gehoord dat een hoogglans witte meubel een negatieve invloed heeft op de kwaliteit van het signaal! true?
LOL... en bij volle maan wordt het probleem zeker nog groter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:11:
[...]

LOL... en bij volle maan wordt het probleem zeker nog groter :+
Is dat een 'nee, dat is onzin?' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groennom
  • Laatst online: 16-12-2024
De AZbox is gewoon verkrijgbaar met een DVB-C tuner waar Ziggo het op doet, is niet door Ziggo gecertificeerd maar het werkt wel. Een DVB-C tuner is te koop voor 39,95. Ik neem aan dat zoiets in de Yuixx ook gewoon kan? Ben je niet meer afhankelijk van de kabel leverancier. @Aroundmyroom: is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:15:
[...]
Is dat een 'nee, dat is onzin?' ;)
Een hoogglans kast kan hooguit invloed hebben op een infrarood signaal. Niet op bluetooth of radiogolven.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Verwijderd

wachten duurt altijd zo lang ....

Verwijderd

Ik vind de oorverdovende stilzwijgendheid van zeroday een tikje beangstigend om eerlijk te zijn. Misschien is ie op wintersport, misschien bezig een andere baan te zoeken, je weet het niet...

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Of druk met de product launch... ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:49:
[...]

Ik vind de oorverdovende stilzwijgendheid van zeroday een tikje beangstigend om eerlijk te zijn. Misschien is ie op wintersport, misschien bezig een andere baan te zoeken, je weet het niet...
Lol. 'Beangstigend' nog wel ;)
Laten we maar gewoon even afwachten, komt vast wel goed.

Tevens een TVP, interessant apparaat. Ik was op zoek naar een mediaplayer met tuner. Maar eigenlijk; ik vraag me steeds meer af in hoeverre dat ik nog wel gewoon tv-signaal wil. Ik kijk er vrijwel nooit naar. Hooguit het nieuws, en soms per ongeluk eens DWDD ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:49:
[...]
Nou Nou .. is het al zo erg?
Nee, ik vier geen carnaval
Nee, ik ben niet op wintersport
Nee, ik ben niet bezig een andere baan te zoeken

Wat ik wel weet is dat we dagelijks hard bezig zijn om de YuiXX klaar te maken voor lancering
dan moet je denken aan het maken van een handleiding, het vertalen van de GUI, functionaliteiten laten implementeren, testen en wat al niet meer.

Het heeft voor mij geen zin op vragen te reageren waarvan ik gewoonweg het antwoord niet heb.
Het product kan veel, we implementeren veel maar bovenal wil ik gewoon hebben dat het product stabiel is en een goede basisfunctionaliteit heeft die gebruikers kunnen en mogen verwachten.

Alles extra's wat ik hier lees is heel mooi uitgedacht en zal wellicht misschien op de YuiXX kunnen, maar of dat ook daadwerkelijk het geval is, is een tweede.

Een keyboard, Muis: zou allemaal kunnen, maar is niet direct noodzakelijk, de basis setup en gebruik moet en zal simpel zijn. Maar ik sluit niets uit.

Uitspraken over DVB-C, -S -T wil ik ook niet doen omdat vooralsnog alleen aangekondigd is dat de YuiXX eerst met een DVB-T tuner uitgebracht wordt. Dus al het andere is louter speculatief .. ga ik hier op persoonlijke titel niet beschrijven.

heb je prangende vragen: stuur je vraag naar het mail adres die je op de site van YuiXX kan vinden en hij zal beantwoord worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
@zeroday

Succes met de laatste loodjes dan :-)

Als hij eenmaal uitgebracht is kun je dan wat meer vertellen over je eigen bevindingen en tweaks??

Alvast een goed weekend.

ps het aftellen is begonnen!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
zeroday schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 07:13:
Uitspraken over DVB-C, -S -T wil ik ook niet doen omdat vooralsnog alleen aangekondigd is dat de YuiXX eerst met een DVB-T tuner uitgebracht wordt. Dus al het andere is louter speculatief .. ga ik hier op persoonlijke titel niet beschrijven.
Is Conceptronic tot dusver dan al niet zeer speculatief geweest over DVB ondersteuning in de YuiXX? Als ik bijvoorbeeld nieuwsberichten over de YuiXX lees waarin met veel ophef wordt aangegeven dat Conceptronic wel even de ideale DVB ontvanger/PVR zal maken van de YuiXX dan wekt dat verwachtingen bij de kopers waarvan nog maar zeer de vraag is of die verwachtingen ooit een keer waar gemaakt gaan worden.

In eerste instantie werd er in de berichtgeving hier op dit forum en in nieuwsberichten vooral op gewezen dat het zo handig was dat er tuner modules in de YuiXX konden worden geplaatst na aankoop om de YuiXX achteraf geschikt te maken voor het signaal type van een digitale TV provider, maar als ik de laatste berichten goed begrijp is Conceptronic nu al van het idee afgestapt om losse tuner modules uit te brengen die de koper zelf kan plaatsen en worden er speciale uitvoeringen uitgebracht voor een bepaalde digitale TV provider. Dat is toch een heel ander concept dan dat een deel de kopers/voorinschrijvers voor ogen zal staan. Die zitten na aankoop waarschijnlijk met spanning te wachten op die in de berichtgeving van Conceptronic diverse keren aangehaalde DVB-C tuner voor Ziggo die mogelijk niet gaat komen als Ziggo en Irdeto niet hun medewerking gaan verlenen. En mochten die partijen in de toekomst misschien toch meewerken dan bestaat de kans dat de kopers van de huidige YuiXX dan alsnog een speciale Ziggo YuiXX uitvoering moeten kopen waar wel een DVB-C tuner in zit.

Ondertussen zie ik dat fabrikanten die een CI+ slot in hun apparaat hebben geplaatst steeds meer onafhankelijk van de digitale TV providers zoals Ziggo bezig zijn met de ontwikkeling van producten waarin ook meerdere DVB tuners zijn opgenomen samen met een HDD om PVR functionaliteit aan hun apparaat toe te voegen. Samsung is daar nu bijvoorbeeld mee bezig. Als ze de in de CI+ specificaties beschreven PVR functionaliteit op de correcte manier implementeren dan is die geïntegreerde PVR functionaliteit in hun TV's in de toekomst te gebruiken bij iedere digitale TV provider die een CI+ CAM uitbrengt. En langzaam aan komen er steeds meer Nederlandse kabelbedrijven die officieel de CI+ CAM ondersteunen zoals Ziggo, Caiway en Kabel Noord. Een commerciele misser dat er in de YuiXX geen CI+ slot zit waardoor het apparaat in de toekomst bij steeds meer digitale TV providers te gebruiken zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we niet vergeten dat de Yuixx vooral een MEDIASPELER is met internet-functionaliteit. Die CE 3100 chip van Intel is volgens mij ook bedoeld om daar het beste uit te halen. Zelf heb ik al een BluRay-speler en een Humax 5050C dus wat zal ik me druk maken om een DVB-C decoder in de Yuixx, mijn televisie heeft ook een CI+ mogelijkheid die ik dus niet gebruik. Goed, het scheelt een afstandsbediening en Conceptronic heeft de DVB mogelijkheden natuurlijk aangedragen als verkooppunt maar ik ga voor de media-mogelijkheden en ik vertrouw er op dat ik daar niet teleurgesteld zal worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
Ik ben het wel een beetje met Archie eens.

Kijk maar eens naar de volgende zin van de yuixx site:

Begin 2010 ondersteunt de YuiXX diverse middleware zoals Nagra, Conax & IrDeto, zodat consumenten hun smart card kunnen gebruiken van de bestaande set top boxen en hiermee meer functionaliteit hebben om te genieten van een unieke, alles-in-een, TV ervaring!

Als je dit leest wordt er inderdaad een bepaalde verwachting geschetst m.b.t. tv kijken via de yuixx!
Maar over de PVR functie word er in deze zin niks gezegd.

Ik hoop wel dat er voor ziggo klanten een mogelijkheid komt om hun smartcard te gebruiken, PVR is voor mij persoonlijk geen vereiste.(zou uiteraard wel leuk zijn)

Mocht ziggo niet mee gaan werken hoop ik dat er snel tweaks o.i.d. komen.

Kortom ik wacht rustig af(zal ook wel moeten aangezien hij in pre-order staat) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike86
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-08-2023
Ook ik heb de YUIXX besteld, ben erg benieuwd!
Nu zag ik dat Dynabyte over 2 dagen het toestel op voorraad moet hebben.
Maar is dit uberhaupt wel haalbaar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m.beisser schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 13:01:
Nu zag ik dat Dynabyte over 2 dagen het toestel op voorraad moet hebben.
Maar is dit uberhaupt wel haalbaar??
Ik heb hem daar dus ook besteld en ben idd erg benieuwd of dat wel klopt. Bij komplett staat bijv. dat er op 26 februari 216 verwacht worden maar bij wehkamp staat nog steeds gewoon 5 weken levertijd.

Heb zelf vorige maand een em 7080 gekocht met een 1TB hdd er los bij gekocht dus ik heb geen haast maar door de vele extra's die de Yuixx beloofd te bieden heb ik toch maar een pre-order geplaatst en gelijk een nieuwe 2TB HDD erbij besteld

Zeroday: kan ik na de format met de yuixx de HDD nog eruit halen en hem aan mijn PC koppelen samen met de HDD uit mijn 7080 en zo +\- 900GB aan video overpompen naar mijn nieuwe 2TB schijf? Weet namelijk niet welk bestandssysteem de Yuixx gebruikt voor de format.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was in beginsel nogal enthousiast over dit apparaat VOORAL omdat er een DVB-C in zou zitten.
Ik wilde nl toch al binnenkort een HD-kastje gaan halen voor caiway, dus als de Yuixx een DVB-C zou hebben zou het ideaal zijn, 1 afstandsbediening, en nog maar 1 ontsierend kastje onder mijn strakke tv-meubel (helaas IR ipv RF waardoor je um niet helemaal onzichtbaar kunt krijgen.

Maar als dat er niet in zit, tsja, dan is het just one of the mediaplayers, met in beginsel nog brakke firmware en weinig functionaliteit.
Ik ga dus voorlopig voor een AC Ryan mini om in elk geval mijn hd-films/series op mijn tv te kunnen kijken zonder gedoe, en kijk aan het einde van het jaar wel hoe de zaken staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Het hele verhaal over DVB-C mocht inderdaad wel duidelijker (lag niet aan Zeroday, hij was duidelijk genoeg). Ook ben ik het eens dat DVB-C ondersteuning een zeer interessante optie is.

Het is inderdaad een mediaspeler, zo heeft Intel de chip bedoelt en Conceptronic geeft dit ook aan in de specs. Ik weet niet wat je allemaal verwacht van een mediaspeler maar downloaden, etc, hoort in mijn ogen op een PC thuis. Een mediaspeler moet media probleemloos afspelen en meer niet.

Of de firmware brak is, kunnen we nu uiteraard niet zeggen maar ik verwacht er duidelijk meer van. Sigma staat er bekend om gammele SDK's af te leveren naar de OEMs. Realtek lijkt het op dit gebied niet beter te doen. De producten met een Sigma chip blijven dan ook altijd irritante bugs houden, heeft het verleden geleerd.

Intel heeft een goede naam in de PC wereld, dus heb met de Yuixx ook hoopvolle verwachtingen. Als de Yuixx uit de doos stabiel doet wat de website zegt, ben ik een tevreden mens. Het streamen vanaf een netwerk is belangrijk voor mij. Daar blinken de Sigma en de Realtek chip nou niet echt in uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Vooral de prijs maakt het als DVB-C mediaspeler interessant en wellicht zijn er nog genoeg mensen die slechts 1 HDMI aansluiting hebben (zoals ik met een 2005 Pana plasma die nog lang niet afgeschreven is en nog steeds in vergelijking met vele nieuwe LCD/plasma modellen een prima beeldkwaliteit heeft). Component is een optie maar dan zit je weer met allerlei extra kabels voor audio.

Even afgezien van de Ziggo aanbiedingen (€99) is de prijs dan ook niet slecht, vooral als de Intel de beloftes waarmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
mpfan schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 07:39:

Succes met de laatste lootjes dan :-)
Loodjes

Kom op mensen, een beetje kennis van spelling mag wel.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
Edgarz schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 19:01:
[...]

Loodjes

Kom op mensen, een beetje kennis van spelling mag wel.... O-)
Aangepast!

Bedankt voor je correctie ;)

Je hebt helemaal gelijk was me niet opgevallen toen ik het intikte op mijn Iphone. 8)7

Maar het doet niks af aan het feit dat ik hier Zeroday een beetje steun in de laatste periode voor de launch.
We vragen met zijn allen wat af aan zeroday en hebben veel commentaar!!
Een beetje waardering is toch wel op zijn plaats dacht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike86
Als ik de site van Dynabyte mag geloven moeten ze vandaag de YUIXX op voorraad hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Het lijkt er dus op dat komende week, de week wordt van de eerste afleveringen. Aan de ene kant wil ik er wel een bestellen (ik heb wel vertrouwen in Intel) maar aan de andere kant wil ik de teleurstelling van grove bugs voorkomen en de eerste gebruikerservaringen afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Athome schreef op zondag 21 februari 2010 @ 12:02:
Het lijkt er dus op dat komende week, de week wordt van de eerste afleveringen. Aan de ene kant wil ik er wel een bestellen (ik heb wel vertrouwen in Intel) maar aan de andere kant wil ik de teleurstelling van grove bugs voorkomen en de eerste gebruikerservaringen afwachten.
Het YuiXX systeem zal niet handmatig geupdate hoeven te worden. Een nieuwe firmware wordt automatisch aan je aangeboden. Het opnieuw starten van de YuiXX is dan voldoende om bugs te fixen en nieuwe functies te verkrijgen alsmede extra widgets (en wat al niet meer).

Dus stel dat iemand iets vind wat je een grove bug kan noemen dan wordt dat geanalyseerd, gefixed en uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Athome schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 18:21:
Het hele verhaal over DVB-C mocht inderdaad wel duidelijker (lag niet aan Zeroday, hij was duidelijk genoeg). Ook ben ik het eens dat DVB-C ondersteuning een zeer interessante optie is.
Ik ga niet in op speculaties en ik snap dat mensen perberichten/marketing uittingen als een handgreep gebruiken om hun wens van de gedachte kenbaar te maken maar daarover kan ik in fora op persoonlijke titel gewoonweg geen uitspraken doen.
Het is inderdaad een mediaspeler, zo heeft Intel de chip bedoelt en Conceptronic geeft dit ook aan in de specs. Ik weet niet wat je allemaal verwacht van een mediaspeler maar downloaden, etc, hoort in mijn ogen op een PC thuis. Een mediaspeler moet media probleemloos afspelen en meer niet.
;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 13:26:
[...]
Zeroday: kan ik na de format met de yuixx de HDD nog eruit halen en hem aan mijn PC koppelen samen met de HDD uit mijn 7080 en zo +\- 900GB aan video overpompen naar mijn nieuwe 2TB schijf? Weet namelijk niet welk bestandssysteem de Yuixx gebruikt voor de format.
Ik geloof dat dat niet gaat werken.
Maar je zal het, als de YuiXX er is, natuurlijk altijd kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Zal de Yuixx als Windows Media Center Extender gebruikt kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
zeroday schreef op zondag 21 februari 2010 @ 12:09:
Dus stel dat iemand iets vind wat je een grove bug kan noemen dan wordt dat geanalyseerd, gefixed en uitgerold.
Het zou ook niet best zijn als problemen niet opgelost worden maar ik wil niet teleurgesteld worden als blijkt dat "out of the box" bepaalde dingen niet naar behoren werken terwijl dit wel zo zou moeten zijn. Allerlei mediaspelers (vrijwel allemaal) hebben de afgelopen jaren laten zien dat dit het geval is. Daar heb ik dus geen zin in.

@Zeroday.

De Yuixx blijkt volgens de specs DTS-MA te ondersteunen. Normaal gesproken zit dit audioformaat in een M2TS bestand. Echter, de laatste tijd zie je langzaam steeds meer MKV films met deze DTS-MA audiobestand (Framestor encodes). Kan de Yuixx er in deze combinatie ook mee omgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Athome schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:12:
[...]
Het zou ook niet best zijn als problemen niet opgelost worden maar ik wil niet teleurgesteld worden als blijkt dat "out of the box" bepaalde dingen niet naar behoren werken terwijl dit wel zo zou moeten zijn. Allerlei mediaspelers (vrijwel allemaal) hebben de afgelopen jaren laten zien dat dit het geval is. Daar heb ik dus geen zin in.
Via de GUI zal de YuiXX simpel in te stellen zijn, er zal ook een soort van expert mode zijn waarin veel meer in te stellen is.
@Zeroday.

De Yuixx blijkt volgens de specs DTS-MA te ondersteunen. Normaal gesproken zit dit audioformaat in een M2TS bestand. Echter, de laatste tijd zie je langzaam steeds meer MKV films met deze DTS-MA audiobestand (Framestor encodes). Kan de Yuixx er in deze combinatie ook mee omgaan
Pin me er niet of vast: maar dat is wel een van de dingen waarin de YuiXX zich in gaat onderscheiden.

Geef me een nzb en ik ga kijken of het werkt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeroday zit er ook een soort movie jukebox in de yuixx die verwijst naar filmplots van bv moviemeter? zoals dit bijv werkt als yamj op mijn hdx box,of mymovies op de dune,of tvixie op de tvix players?En is deze dan ook makkelijk te editeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Zeroday?

Kan je een tipje van de sluier oplichten en ons vertellen dat de Yuixx volgende week in mijn huis gaat staan of niet? Het is dan eind feb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Ik ben erg benieuwd naar de netwerk performance van de Yuixx. Wireless N zal mij worst zijn, toch teveel gebonden aan lokale omstandigheden, maar veel mediaplayers op de markt hebben een verrassend slechte ethernet prestatie.

Is er al eens getest met deze netwerk aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 19:04:
Zeroday zit er ook een soort movie jukebox in de yuixx die verwijst naar filmplots van bv moviemeter? zoals dit bijv werkt als yamj op mijn hdx box,of mymovies op de dune,of tvixie op de tvix players?En is deze dan ook makkelijk te editeren?
Dat zal niet aanwezig zijn tijdens de release.
je zal synopsis etc. niet 1-2-3 te zien krijgen. Kan allemaal wel, maar dat willen we goed doen en op een juiste manier. illegaal scrapen van een site gaan we niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Edgarz schreef op zondag 21 februari 2010 @ 21:22:
Ik ben erg benieuwd naar de netwerk performance van de Yuixx. Wireless N zal mij worst zijn, toch teveel gebonden aan lokale omstandigheden, maar veel mediaplayers op de markt hebben een verrassend slechte ethernet prestatie.

Is er al eens getest met deze netwerk aansluiting?
de YuiXX zal snelheden laten zien >20Mbyte/s
en dan ben ik nog voorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

knny schreef op zondag 21 februari 2010 @ 20:36:
Zeroday?

Kan je een tipje van de sluier oplichten en ons vertellen dat de Yuixx volgende week in mijn huis gaat staan of niet? Het is dan eind feb ;)
Ik zou het niet weten, want ik hou me daar niet mee bezig. Stel die vraag via de officiele YuiXX website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op maandag 22 februari 2010 @ 10:29:
[...]

je zal synopsis etc. niet 1-2-3 te zien krijgen. Kan allemaal wel, maar dat willen we goed doen en op een juiste manier. illegaal scrapen van een site gaan we niet doen.
illegaal scrapen? dit is niet illegaal moviemeter stelt gratis hun api beschikbaar!!

http://www.moviemeter.nl/forum/1/8783/0

Jammer dat deze functie niet in de release zit.Anders dan zou de yuixx de ultime mediabox kunnen zijn.

Is jullie software opensource?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 16:15:
[...]

illegaal scrapen? dit is niet illegaal moviemeter stelt gratis hun api beschikbaar!!

http://www.moviemeter.nl/forum/1/8783/0

Jammer dat deze functie niet in de release zit.Anders dan zou de yuixx de ultime mediabox kunnen zijn.

Is jullie software opensource?
niet alles kan je tijdens release erin zetten.
ik zou dat wel willen, maar dan moet het ook werken en goed werken,

De Yuixx maakt gebruikt van Linux en waar noodzakelijk zal de broncode beschikbaar gesteld worden.
volgens de geldende GNU-GPL/watvoor licentie dan ook gebruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
zeroday schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:21:
[...]

niet alles kan je tijdens release erin zetten.
ik zou dat wel willen, maar dan moet het ook werken en goed werken,

De Yuixx maakt gebruikt van Linux en waar noodzakelijk zal de broncode beschikbaar gesteld worden.
volgens de geldende GNU-GPL/watvoor licentie dan ook gebruikt is.
Zeroday

Neem aan dat jij al lekker aan het testen bent met de Yuixx..... :)
Welk adres kan ik mailen voor de vraag wat de huidige status is van de launch? Via de conceptronics site moet ik heel uitgebreid formulier invullen, heb daar niet zo'n zin in. Wil gewoon weten of alles nog op schema ligt voor deze week (eind febr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Weet iemand (Zeroday) of de yuixx over een uitzending gemist widget beschikt. Uitzending gemist hoort tenslotte bij de meest populaire videodiensten van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Laatst online: 12-09 15:42
knny schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:26:
[...]
Zeroday

Neem aan dat jij al lekker aan het testen bent met de Yuixx..... :)
Welk adres kan ik mailen voor de vraag wat de huidige status is van de launch? Via de conceptronics site moet ik heel uitgebreid formulier invullen, heb daar niet zo'n zin in. Wil gewoon weten of alles nog op schema ligt voor deze week (eind febr)
Pffff.....luiheid zeg. Je weet dat gewoon een paar dagen wachten nog minder moeite kost? Zo uitgebreid is dat formulier trouwens niet.

Maar goed probeer anders info@yuixx.com of info@2l.net eens.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:00

cue

DeOS schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 08:47:
[...]

Pffff.....luiheid zeg. Je weet dat gewoon een paar dagen wachten nog minder moeite kost? Zo uitgebreid is dat formulier trouwens niet.

Maar goed probeer anders info@yuixx.com of info@2l.net eens.
Nouja nadat de speler al 3 keer is uitgesteld kan ik me de vraag wel voorstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike86
Ik ben ook wel benieuwd naar de release datum, mocht iemand het verlossende antwoord krijgen. post het dan even :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Heb gemaild naar info@yuixx.com, keep you posted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyce
  • Laatst online: 14-05-2024
Dit is wat ik aan reactie kreeg (na het invullen van het hele form op de site van Conceptronic).
Ik had trouwens ook niet meer verwacht :O

Dank u voor het contact opnemen met de Conceptronic Klantenservice.
Mijn naam is Nick, ik zal u helpen met uw zaak: xxxxxxxxxx

Ik heb vernomen dat u wilt weten wanneer de YuiXX beschikbaar is.

Helaas hebben wij hier nog geen concrete informatie over.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en dat deze aanwijzingen of informatie uw probleem opgelost hebben.
Indien u verdere vragen heeft over dit onderwerp dan kunt u gerust weer contact met ons opnemen, meldt AUB het volgende referentie nummer: xxxxxxxxxxxxxx.

Met vriendelijke groet

Nick
Conceptronic Customer Care

Denon x2400 Dali Zensor 5.1 Nvidia TV Shield Xbox One X Ziggo Next

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Zag trouwens dat Komplett op de site heeft staan dat ze 108 1TB modellen en 215 zonder HD verwachten op 26 februari.

Ik hoop dat dit klopt, want bij Wehkamp staat < 5 weken.

Vervelende is dat ik van plan was er geen aan te schaffen en de reviews af te wachten, maar nu is mijn portomonee toch weer aan het kriebelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Wehkamp gevraagd waarom twee weken na mijn bestelling de leverdatum niet is veranderd van >5 weken naar >3 weken zoals je zou verwachten. Antwoord volgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat we de 26ste gewoon als richtlijn moeten aanhouden, of eventueel de maandag na het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 16:24

duderuud

Sliden is koel

Wat ik wel raar vind is dat er nergens reviews te lezen zijn. Dat is toch wel hoogst uitzonderlijk moet ik zeggen.

Eerst reviews lezen, dan beslissen of er aangeschaft gaat worden ;)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Er zijn geen reviews omdat het apparaat eenvoudigweg nog nergens is uitgeleverd.

"Normaal" gesproken gaan er een aantal review expemplaren rond een paar weken/dagen voordat een apparaat officieel te krijgen is, maar blijkbaar is er bij Conceptronics voor gekozen om dat niet te doen.

Ik kan me voorstellen dat er nog HEEL druk gesleuteld word, en dan is iedere week/dag/uur/minuut dat je langer kunt werken aan de code mooi meegenomen (disclaimer: Dit is speculatie mijner zijds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
De speler is bij Dynabyte van de site verdwenen. Wat is hier de reden van? Weer een uitstel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Athome schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 18:12:
De speler is bij Dynabyte van de site verdwenen. Wat is hier de reden van? Weer een uitstel??
hmm vreemd, als je via www.yuixx.com gaat en dan op de dynabyte link drukt, dan krijg je een 404 te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike86
Dat is wel erg vreemd aangezien ik daar een pre-order heb hoop toch wel dat ze dit keer de deadline halen heb geen zin om nog langer te wachten... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het toch moeilijk om betrouwbare informatie te geven in de internet-business zeg... Er zijn hordes mensen die precies weten wat er aan de hand is maar niemand: wil het zeggen, kan het zeggen, mag het zeggen, durft het te zeggen... En de winkels maar voorverkopen en dan gewoon de info van de site halen of afleveringstijd op onbepaald zetten... Advies aan de commerciele jongens: ZEG gewoon hoe het zit dan weten we wat er aan de hand is, is "the least damaging"... 't Is dat ik hem graag wil hebben maar dat geheimzinnige gedoe is voor mij meestal reden om van een koop af te zien...

Antwoord van Wehkamp:

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Helaas hebben wij het door u bestelde artikel nog niet op voorraad. Op
onze website melden wij de verwachte levertijden die we van de
leveranciers doorkrijgen. Om verschillende redenen kan het voorkomen dat
de artikelen ons toch niet binnen de gestelde termijn geleverd worden.
Uiteraard doen wij voortdurend ons best om de bestelling binnen de
afgesproken termijn af te leveren. Onze excuses voor het ongemak. Voor
de actuele status van uw bestelling kunt u op Mijn wehkamp.nl kijken.

Levertijd is dus >5 weken volgens Wehkamp!

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2010 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelvind
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-01-2016
zeroday schreef op maandag 22 februari 2010 @ 10:29:
[...]

Zeroday,
Allereerst bedankt voor de info in dit forum _/-\o_
Ik volg de yuixx al geruime tijd en kan eigenlijk niet wachten totdat hij leverbaar is.
Toch nog even twee vragen waar jij vast wat zinnigs over kan zeggen, daar emails naar conceptronics niet helpen.
1. Heb jij al meer info over een mogelijke ondersteuning vanuit Ziggo?
2. Denk jij dat synopsis wel via een update beschikbaar gaan worden en zo ja waar zou het nivea van deze synopsis mee vergeleken kunnen worden?
a. media center met mymovies (super layout!)
b. mymovies als op een dune (minder maar goed)
c. synopsis als op een PCH C200 (is het net niet)
Beide zijn voor mij nog enkele grote vraagtekens richting het wel / niet investeren in de yuixx, gewoon vanwege het feit ik beide erg belangrijk vindt.

Ik denk trouwens wel dat de Yuixx een zeer grote concurrent (wellicht zelfs de winnende) gaat worden van de dune , PHC en zelfs ook voor de HTPC`s (gezien de prijsrange).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Heb zojuist reactie gehad op mijn mail :(
Lijkt op wederom uitstel

Beste meneer *****,

u heeft helemaal gelijk en daar zijn we zelf ook niet blij mee. We zijn echter ook afhankelijk van externe partijen, vandaar. Als alles goed nu doorloopt zal de Yuixx in de loop van maart verschijnen.

Met vriendelijke groet,

Margrit van de Braak
2L Central Europe BV

Sent: Tuesday, February 23, 2010 1:43 PM
To: Yuixx Info
Subject: releasedate Yuixx

Geachte heer/mevrouw,

Kunnen jullie al een datum geven dat de Yuixx op de markt gaat komen? Hij is namelijk al 3 keer eerder uitgesteld geweest.

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Bij Komplett staat er nog steeds de 26e...

http://www.komplett.nl/k/search.aspx?q=yuixx

Fingers Crossed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Conceptronic is niet goed bezig. Heb zelden gezien dat een aparaat zo vaak is uitgesteld. Telkens met een maand. Zal nu weer gebeuren denk ik. Eind Maart. Wat een service. En maar vragen om pre-orders. Gelukkig heb ik dat niet gedaan. Ik wacht rustig af. Ben bang dat het apparaat nog gaat tegenvallen ook. Denk dat je met NET-TV en een gemiddelde mediaspeler beter af bent dan met de Yuixx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Nou... de Popcorn Hour A-100 en A-110 zijn anders ook aardig wat keren uitgesteld met enkele maanden vertraging.

Mijns inziens kan dit echt een heel goed apparaat worden (wellicht dat ze een deal met AnySee kunnen afsluiten voor de softCAM ;) ) want dan is het wel zo'n beetje het ultieme apparaat voor mij.

Dan gaat de 5050c meteen naar de gasten kamer en koop ik er eentje voor de slaapkamer en de woonkamer!

maarrrrr.... Eerst even de reviews afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ik heb er al wel 1 besteld maar wel pas betalen bij levering. Op deze manier kan ik er toch nog makkelijk van af komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit betrouwbare bron weet ik dat ze problemen hebben met de intel 3100 chipset, die doet niet helemaal wat ie moet doen, Schijnbaar zijn ze aan het wachten op de 4100. DRM, de beveiliging op films die de filmstudio's eisen schijnt ook een probleem. Maar waarom mensen dan zo aan het lijntje houden, van maand naar maand, dat begrijp ik niet, zeg dan meteen 'half jaar'. Het klopt inderdaad dat conceptronic al niet meer met Yuixx geassocieerd willen worden en een heleboel andere pre-order zaken ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 18:43:
Uit betrouwbare bron weet ik dat ze problemen hebben met de intel 3100 chipset, die doet niet helemaal wat ie moet doen, Schijnbaar zijn ze aan het wachten op de 4100. DRM, de beveiliging op films die de filmstudio's eisen schijnt ook een probleem. Maar waarom mensen dan zo aan het lijntje houden, van maand naar maand, dat begrijp ik niet, zeg dan meteen 'half jaar'. Het klopt inderdaad dat conceptronic al niet meer met Yuixx geassocieerd willen worden en een heleboel andere pre-order zaken ook niet.
Zo zie je maar, dat de helpdesk van Yuixx ineens met een heel ander antwoord komt dan iemand anders eerder al kreeg waarop de introductiedatum nog onbekend was.

We worden gewoon aan het lijntje gehouden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het eigenlijk wel vervelend voor Conceptronic want ik geloof best dat ze met de Yuixx een mooi product op de markt proberen te zetten. Ergens is het wel vreemd dat Intel al jaren met die CE 3100 loopt te leuren en dat het na al die tijd nog steeds niet goed mogelijk lijkt er een betrouwbaar product omheen te bouwen, dat moeten we Intel aanrekenen en niet Conceptronic. Verder weet ik zelf als geen ander hoe waardeloos het is om iets te ontwikkelen terwijl de eisen steeds veranderen, dan kun je wel blijven uitstellen. Toch is men met de Yuixx iets te hard van stapel gelopen lijkt het, waarschijnlijk omdat men niet anders meer kon dan de productie aan te kondigen. Zelf heb ik mijn order geannuleerd om rustig af te wachten wat er gebeurt. Mocht het er alsnog van komen dan kan ik altijd nog tot aanschaf overgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duikhond
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-12-2022
Tjonge, het lijkt wel of bij sommigen het leven er van af hangt wanneer de Yuixx geleverd wordt........ het is maar een mediaspeler ;)

Pre-order is leuk, maar idd bestellen en betalen bij levering is nagenoeg risicovrij (zelf bij Komplett besteld). Ben je het beu, cancel je gewoon de order.
Wachten is nooit leuk, maar als ik in eigen keuken kijk (bij mijn werkgever, producent van electronica) dan is het heel erg moeilijk om leverdata van nieuwe producten af te geven als je afhankelijk bent van leveranciers die ook nieuwe componenten produceren. Zoals gewoonlijk zit "Murphy" altijd bij dit soort situaties mee te kijken wat hij nog meer overhoop kan gooien :P

Ik vind de opzet van de Yuixx in ieder geval verfrissend en past bij wat ik wil, zeker als ze bij ons (OnsBrabantnet) straks digitale TV via de "normale" DBV-C ontvangers gaan vrijgeven (wel kaartje uiteraard).
Dat ik nu wat langer moet wachten, het zij zo.
Ik ga er niet dood van en stream mijn films nog steeds prima in HD via de Cfullhdma (ook van Conceptronic)
(nee, geen andelen in Conceptronic of 2Lalliance :+ :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Same here...

Ik ben voorlopig nog tevreden met mijn HDX-1000 en PCH C-200. Neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben naar dit product.

Geduld is een schone zaak (lastig, maar wel nodig ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike86
Ik heb na deze berichten mijn order ook laten vallen. Vind het echt onacceptabel dat het weer is uitgesteld.
Hele slechte reclame voor conceptronics dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Tja als deze speler er halverwege maart nog niet is, dan cancel ik mijn order ook

• mpfan
Toch maar ff gemaild.
Ben benieuwd!!

Verwijderd

zitten we elkaar niet teveel op te fokken hier. Laten we nou gewoon even deze maand afwachten, dan zou er vast wel meer duidelijkheid komen.

Zo niet, dan... tja dan wachten we op de nieuwe Humax lijn ;)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste