Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:42

zeroday

There is no alternative!

xahmol schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:09:
[...]

Begint ook steeds meer mijn idee te worden. Dit verhaal geefrt niet echt veel vertrouwen. Zeker als noodzakelijke firmware releases een zelfde planningmethodiek gaan kennen.

Ook niet echt handig van Conceptronics gezien de complete stortvloed van mediaplayers die op de CES aangekondigd zijn. Kijk, als ik dan toch moet wachten is wellicht de Boxee box ook wel interessant bijvoorbeeld.
Nee inderdaad niet handig voor ons, maar ik kan er niets aan doen als de chipsetleverancier zijn chip niet kan leveren. Dat is zoiets als een auto uitleveren zonder motor.
Dus ik wil jou best een YuiXX geven maar dan zit de main chip er nog niet op. Niet erg toch?

En waarom is die chip dan niet geleverd? Omdat er in de fabriek nog altijd mannetjes rondlopen die een robotje verkeerd kan programmeren. Damn. Human Error.

Dus je mag hier ook lezen dat die chipset gewoonweg build to order is en niet op de plank ergens ligt.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:13
is het zo dat alle pre orders zijn uitgesteld of zijn er toch een paar gelukkige mensen die hem deze maand nog gaan krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Greekmaster schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:38:
is het zo dat alle pre orders zijn uitgesteld of zijn er toch een paar gelukkige mensen die hem deze maand nog gaan krijgen??
ik krijg um zowieso, maar dat is een flauwe opmerking ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:08
Ik heb hem net ook pre-orderd :)

Nu maar afwachten wanneer de TNT voor de deur staat :P

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
zeroday schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:41:
[...]

ik heb hem sinds begin december in pre order staan vandaar mijn vraag.

Wehkamp geeft 2 dagen levertijd aan. We zien het vanzelf wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
zeroday schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:41:
[...]

@Zeroday,

Zou het moeilijk zijn om straks zelf een nzb widget te maken of vergt dat veel computerkennis?
Hoop dat iemand deze snel beschikbaar maakt na de launch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
zeroday schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:32:
[...]
Nee inderdaad niet handig voor ons
Even los van het feit dat het natuurlijk absoluut zo is dat sommige dingen overmacht zijn, was dit uiteraard niet persoonlijk bedoeld.
Alleen: de concurrentie is moordend op deze markt en eind deze week brand het geld van mijn 13e maand in mijn zakken. Dus dan wordt de vraag vrij actueel wachten op een Yuixx of eventueel nog betere spelers (en let's face it: in deze markt heb je met elke maand wachten weer drie nog betere spelers) of gewoon nu voor eentje gaan die leverbaar is en aan mijn eisen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noeslee
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-11-2023
Hopelijk worden er wel enkele units alvast verstuurd naar reviewers. Weet jij dat, Zeroday?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

knny schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:18:
[...]

@Zeroday,

Zou het moeilijk zijn om straks zelf een nzb widget te maken of vergt dat veel computerkennis?
Hoop dat iemand deze snel beschikbaar maakt na de launch
het zal grotendeels html en javascript zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Noeslee schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:44:
Hopelijk worden er wel enkele units alvast verstuurd naar reviewers. Weet jij dat, Zeroday?
Enkele reviewers krijgen hem binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

xahmol schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:28:
[...]

Even los van het feit dat het natuurlijk absoluut zo is dat sommige dingen overmacht zijn, was dit uiteraard niet persoonlijk bedoeld.
Alleen: de concurrentie is moordend op deze markt en eind deze week brand het geld van mijn 13e maand in mijn zakken. Dus dan wordt de vraag vrij actueel wachten op een Yuixx of eventueel nog betere spelers (en let's face it: in deze markt heb je met elke maand wachten weer drie nog betere spelers) of gewoon nu voor eentje gaan die leverbaar is en aan mijn eisen voldoet.
Elke gebruiker heeft andere eisen. Echter dit product is uniek in zijn soort. Er zijn nog maar weinig mediaspelers waarbij er content partijen zijn die dankzij het concept en alles wat daarachter hangt zijn of haar content beschikbaar willen maken.
Zo zullen vele partijen zijn of haar content via de widget beschikbaar kunnen maken. Wil je het NOS journaal zien: geen probleem.
Wil je er een Tuner in? Kan, maar je zou ook IPTV kunnen nemen.
Wil je shoppen? er zullen webshops zijn met een widget
filenieuws voordat je naar je werk gaat? even de file widget pakken en hop je kan zien waar de files staan. Real Time !

etc. etc.

kijk .. wil je alleen maar een speler hebben die via UPnP of Samba films af kan spelen .. (kan ook), dan heb je inderdaad veel alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Ik wil met name een mediaspeler met een krachtige processor zodat zonder enig probleem alles wordt afgespeeld en dat in een prettige GUI.

Van zeker de goedkopere huidige mediaspelers heb ik zo mijn twijfel over de processorkracht, om over de spartaanse GUI nog maar niet te spreken.

De GUI van de Yuixx ziet er in de beperkte screenshots tot nu toe goed uit, gecombineerd met een krachtige processor en de mogelijkheid er een harde schijf in te zetten maken het tot een aantrekkelijke speler. Maar vandaar dat ik ook naar de PCH C-200 of de Dune Prime als alternatieven kijk.

Widgets kunnen mij persoonlijk gestolen worden. Voor het NOS Journaal heb ik Ziggo kanaal 504 (of anders mijn Playstation 3, iPhone, laptop etc). Youtube heb ik persoonlijk nooit zo de populariteit van gesnapt.
Filenieuws zie ik liever op mijn iPhone, hoef ik niet 's ochtends eerst de TV aan te doen.

Een tuner voor Ziggo zou absoluut een killer feature zijn, dan zou ik meteen verkocht zijn. Maar realiseerbaarheid daarvan is zeer de vraag.

En als ik dan toch even moet wachten: qua GUI is naar mijn mening de komende Boxee box helemaal ideaal. Al heeft die weer geen harddisk.

Een HTPC op basis van nVidia ION met XMBC? Flexibel, fantastische interface en alles wat ik wil, maar heb eigenlijk helemaal geen zin zelf zo'n ding te gaan configureren. Ben erg voor een out-of-the box werkt meteen oplossing.

Maar goed: we wachten af dan maar. Ga er nog maar eens over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Greekmaster schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:54:
[...]

ik heb hem sinds begin december in pre order staan vandaar mijn vraag.

Wehkamp geeft 2 dagen levertijd aan. We zien het vanzelf wel
Grappig dat Wehkamp 2 dagen levertijd aangeeft, en dat terwijl er nog amper reviewers zijn die het apparaat in bezit hebben. Ik hoop nog steeds dat ik die van mij eind jan ontvang :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:00

cue

zeroday schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:32:
[...]

Nee inderdaad niet handig voor ons, maar ik kan er niets aan doen als de chipsetleverancier zijn chip niet kan leveren. Dat is zoiets als een auto uitleveren zonder motor.
Dus ik wil jou best een YuiXX geven maar dan zit de main chip er nog niet op. Niet erg toch?

En waarom is die chip dan niet geleverd? Omdat er in de fabriek nog altijd mannetjes rondlopen die een robotje verkeerd kan programmeren. Damn. Human Error.

Dus je mag hier ook lezen dat die chipset gewoonweg build to order is en niet op de plank ergens ligt.
Hoe bedoel je "Maar ik kan er niets aan doen... etc" ... volgens mij ben jij (lees: zijn jullie) verantwoordelijk om goede afspraken te maken met jullie leveranciers en te zorgen voor een backup plan?

Altijd zo interessant dat bedrijven hun eigen verantwoordelijkheid weer afschuiven op andere partijen. Jullie starten toch ook een pre-order campagne waarin jullie vertellen dat het apparaat eind januari leverbaar is?
Dit wordt toch niet gedaan door jullie chipset leverancier?

Slecht verhaal weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
zeroday,

Wat is jouw rol binnen het bedrijf van Conceptronic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

cue schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:24:
[...]

Hoe bedoel je "Maar ik kan er niets aan doen... etc" ... volgens mij ben jij (lees: zijn jullie) verantwoordelijk om goede afspraken te maken met jullie leveranciers en te zorgen voor een backup plan?

Altijd zo interessant dat bedrijven hun eigen verantwoordelijkheid weer afschuiven op andere partijen. Jullie starten toch ook een pre-order campagne waarin jullie vertellen dat het apparaat eind januari leverbaar is?
Dit wordt toch niet gedaan door jullie chipset leverancier?

Slecht verhaal weer...
wat wil je dan van mij horen en lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

knny schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:26:
zeroday,

Wat is jouw rol binnen het bedrijf van Conceptronic?
google me ;-)
iets met Product Ontwikkeling :-)

[ Voor 9% gewijzigd door zeroday op 18-01-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

zeroday schreef op maandag 18 januari 2010 @ 17:07:
[...]

wat wil je dan van mij horen en lezen?
Aangezien ik geen idee heb welke mogelijkheden je zelf binnen Conceptronic/Yuixx hebt is het misschien wel zo fair om m'n kritiek te uiten tegen Conceptronic/Yuixx.

Zou het wel zo netjes vinden als Yuixx de mensen die nu al een pre-order hebben geplaatst (en dus betaald) en nu nog een maand langer op een speler kunnen wachten tegemoet te komen. Op welke manier dan ook... Door voor de 4'de keer een nieuwe lever datum bekend te maken en dan alleen maar te roepen: "maar wij kunnen er niets aan doen" slaat natuurlijk nergens op.

Net zoals deze zin op de Yuixx website raakt natuurlijk kant noch wal: "Unfortunately YuiXX cannot do anything about this delay, because the chipset manufacturer postponed the delivery."

Tuurlijk kan Yuixx er wel wat aan doen....euuuh jullie maken dit ding en zijn verantwoordelijk voor het eindproduct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas de yuixx niet ontvangen.
De nieuwe levering datum is bekend...... 1 april. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Dit geeft de site weer, die ze net geupdate hebben.

PRE ORDER de YuiXX!
Pre-Order
Wil jij als een van de eersten de YuiXX hebben?

Dan kan dat! Hieronder staat een aantal verkooppunten waar je een pre-order kan plaatsen voor de YuiXX (sommige adressen zijn alleen voor inwoners in Nederland en sommige ook voor buitenlandse bestellingen). Naar verwachting zullen alle pre-orders van de YuiXX eind februari 2010 worden uitgeleverd. Helaas is er een vertraging door de uitgestelde levering van de chipset leverancier waar YuiXX helaas geen invloed op heeft.

T is nu eind februari dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

cue schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:56:
[...]
Aangezien ik geen idee heb welke mogelijkheden je zelf binnen Conceptronic/Yuixx hebt is het misschien wel zo fair om m'n kritiek te uiten tegen Conceptronic/Yuixx.
Ik schrijf hier grotendeels op persoonlijke titel. Zover waar mogelijk. Ik kan alleen uitleggen aan de mensen die niet het forum lezen wat er speelt bij gebruikers, geinteresseerden etc.
Zou het wel zo netjes vinden als Yuixx de mensen die nu al een pre-order hebben geplaatst (en dus betaald) en nu nog een maand langer op een speler kunnen wachten tegemoet te komen. Op welke manier dan ook... Door voor de 4'de keer een nieuwe lever datum bekend te maken en dan alleen maar te roepen: "maar wij kunnen er niets aan doen" slaat natuurlijk nergens op.

Net zoals deze zin op de Yuixx website raakt natuurlijk kant noch wal: "Unfortunately YuiXX cannot do anything about this delay, because the chipset manufacturer postponed the delivery."

Tuurlijk kan Yuixx er wel wat aan doen....euuuh jullie maken dit ding en zijn verantwoordelijk voor het eindproduct.
bij de keren dat er een delay onstond hebben we elke keer de hand in eigen boezem gestoken en uitgelegd waardoor de vertraging onstaan is. Altijd hebben we de verantwoordelijkheid bij onszelf neergelegd. Dus niet bij iemand anders. We nemen waar dat nodig is onze verantwoordelijkheid en leggen uit wat er is, zowel de leuke als minder leuke dingen.

Neem van mij aan dat niemand blij is met een vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn bestelling welke al een geruime tijd in pre-order stond maar geannuleerd en ga op zoek naar een goed alternatief. Het iedere keer maar uitstellen van de leveringsdatum geeft nu niet echt vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Laatst online: 30-08 11:25
Ik zou dit apparaat graag willen aanschaffen mits hij van usenet can downloaden
Is dit mogelijk met bv een NZBaddon
het word of deze of een popcorn a200 die kan zeker weten wel

Misschien kan zeroday hier antwoord opgeven

[ Voor 11% gewijzigd door rjn27 op 19-01-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
rjn27 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:06:
Ik zou dit apparaat graag willen aanschaffen mits hij van usenet can downloaden
Is dit mogelijk met bv een NZBaddon
het word of deze of een popcorn a200 die kan zeker weten wel

Misschien kan zeroday hier antwoord opgeven
zeroday schreef op zondag 17 januari 2010 @ 18:33:
[...]

iemand zou inderdaad zo'n widget kunnen maken.
zeroday gaf al eerder aan dat een NZBmogelijkheid niet bij de launch zal zitten. Dit was ook niet de prioriteit van de Yuixx. Omdat het script dees HTML en JAVA is zou iemand een NZBwidget kunnen maken :)
Voel je je geroepen? ;)

[ Voor 29% gewijzigd door knny op 19-01-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IMHO is dit gewoon een joke. Hoe vaak is de release date nu uitgesteld. Voordat de Yuixx eindelijk wordt uitgeleverd is de chipset alweer achterhaald (natuurlijk niet helemaal waar maar bij wijze van spreken).

En de schuld naar toeleveranciers schuiven is al helemaal een zwaktebod. Was dit dan niet te voorzien op het moment dat eind januari als leverdatum de wereld ingeslingerd werd.

Maar goed....ben nu dus ook serieus aan het overwegen om niet langer te wachten en een Dune aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
zeroday schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:03:
[...]
Enkele reviewers krijgen hem binnenkort.
Als Conceptronic zijn potentiële klanten wilt behouden, zou Conceptronic de review units nu al de deur uit moeten sturen !!! Zeker nu de uiteindelijke release weer is uitgesteld.

Een positieve review binnen 2 weken van enkele gerenommeerde site's zoals o.a de MPCclub, zou dan het wachten op de uiteindelijke release van ondergeschikt belang gaan maken. Stuur desnoods enkele volledig werkende dev kits de deur uit, als jullie nog geen units kunnen assembleren die geschikt zijn voor review.

Maar nee, met alle respect voor de opleverings problemen, we krijgen weer een vaag antwoord, in plaats van duidelijke taal. Kijk maar naar het CES gerucht, wat naar buiten is gekomen, waarna Conceptronic pas actie genomen heeft, omtrent rectificatie van de release datum, nadat het gerucht overal op internet naar boven was gekomen.

Marketing technisch gezien, vind ik het jammer dat het zo moet lopen. Nu moet Conceptronic heel hard z'n best doen, om het voordeel van de twijfel te krijgen, bij een hele grote groep potentiële kopers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Jeetje... wat een heftige reacties zeg!.

Het is blijkbaar een gewild product (en om eerlijk te zijn... ik ben ook ERG geinteresseerd), maar feit is dat het ontwikkelen en produceren van een nieuw product tegenwoordig behoorlijk complex is.

Enige "fout" is dat de producenten/leveranciers in de race om als eerste het product op de markt te brengen tegenwoordig al heeeel vroeg persberichten de duur uit doen.

Als Conceptronix tot the CES had gewacht met de announcement, dan hadden we het allemaal wel een redelijke termijn gevonden.

En ja... er zijn diverse factoren van invloed in dit geval (intern en extern), maar het product gaat er echter niet sneller van op de markt komen.

Oh... en voor de goede orde: Ik ben op geen enkele wijze verbonden aan Conceptronix. Ik ben ook een eenvoudige (en ongeduldige :P) potentiele klant die alleen de heftige reacties niet snapt.

Autoproducenten kondigen hun nieuwe modellen soms meer dan een jaar van te voren aan, waarna er heftig getest word etc, maar als electronica producenten het zelfde doen, dan lijkt dat niet door de beugel te kunnen.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Montoya200x schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:31:
[...]

Als Conceptronic zijn potentiële klanten wilt behouden, zou Conceptronic de review units nu al de deur uit moeten sturen !!! Zeker nu de uiteindelijke release weer is uitgesteld.
Een positieve review binnen 2 weken van enkele gerenommeerde site's zoals o.a de MPCclub, zou dan het wachten op de uiteindelijke release van ondergeschikt belang gaan maken. Stuur desnoods enkele volledig werkende dev kits de deur uit, als jullie nog geen units kunnen assembleren die geschikt zijn voor review.
gerenommeerde sites zoals jij ze noemt zitten niet te wachten op dev kits, die willen daar ook geen review over schrijven. Vraag Hijack maar die wil geen 'beta-tester' zijn.
Maar nee, met alle respect voor de opleverings problemen, we krijgen weer een vaag antwoord, in plaats van duidelijke taal. Kijk maar naar het CES gerucht, wat naar buiten is gekomen, waarna Conceptronic pas actie genomen heeft, omtrent rectificatie van de release datum, nadat het gerucht overal op internet naar boven was gekomen.
Wat is er nu onduidelijk aan mij verhaal?
Wat is een vaag antwoord?
Wat is duidelijk taal?

Ik wil je heel graag dingen duidelijk maken, maar meer dan nu weet ik echt niet wat ik kan schrijven naar je om je tegemoet te komen.

Wat is het CES gerucht? Wat is daar naar buiten gekomen?
Volgens mij probeer jij nu iets te suggereren wat er niet eens is.

Als er op de CES mensen zijn geweest die met onze mensen op de Intel stand hebben gesproken dan is dat toch geen gerucht?
Marketing technisch gezien, vind ik het jammer dat het zo moet lopen. Nu moet Conceptronic heel hard z'n best doen, om het voordeel van de twijfel te krijgen, bij een hele grote groep potentiële kopers....
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Ach ik geloof in het product en hoop dat hij straks ook voorzien kan worden van een DVB-C mogelijkheid.
En ik vind de GUI mooier dan de realtek/sigma chip en hij is qua processor ook nog eens veel sneler.
Ik denk dat je hier echt een snelle machine mee in huis haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
knny schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:37:
Ach ik geloof in het product en hoop dat hij straks ook voorzien kan worden van een DVB-C mogelijkheid.
En ik vind de GUI mooier dan de realtek/sigma chip en hij is qua processor ook nog eens veel sneler.
Ik denk dat je hier echt een snelle machine mee in huis haalt.
Dat WAS dus ook mijn gedachte. Net nog even gegoogled naar de GUI van de Dune en de PCH en dat valt idd niet mee (lelijk!!). Alleen: anderhalve maand is in de mediaplayer wereld een eeuwigheid.

Inmiddels ben ik weer erg aan het twijfelen geslagen aangezien je veruit de mooiste GUI (of het nu Windows Mediacenter, XBMC of Mediaportal is) en de meeste flexibiliteit je toch krijgt met een volledige HTPC. Mischien toch naar even doorsparen als ik toch moet wachten.

Heb ook gekeken naar wat Asrock Ion revieuws maar heb toch wat twijfels over de processorkracht van dat ding.

PS: Wat die widget content betreft, dat worden toch niet dezelfde beloften en hetzelfde fiasco in de realisering als destijds Commodore World voor de Commodore Gravel? Conceptronics is/was toch van dezelfde eigenaren als Commodore was/is?
Maar goed, zoals gezegd zijn de widgets voor mij nu net geen verkoopargument. Eerder integendeel als ze te veel in de weg zitten in de menus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmmm...jammer dat de releasedatum weer is uitgesteld. Ik had al verwacht langer te moeten wachten voor de DVB-C... wordt nu nog later. Op de site staat dat eind maart de DVB-T op de markt komt...wanneer dan de C?

wordt hier ook niet vrolijk van :/ ... maar wat zijn alternatieven...iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@all:

Is het niet zo dat de tuners eind feb. leverbaar worden?
is het dan niet mogelijk om de yuixx die eind feb. geleverd worden meteen met een tuner te leveren?
het lijkt mij wel de moeite waard van het wachten (heb toch even geen 300 euro ervoor op dit moment O-) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
zeroday schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:31:
gerenommeerde sites zoals jij ze noemt zitten niet te wachten op dev kits, die willen daar ook geen review over schrijven. Vraag Hijack maar die wil geen 'beta-tester' zijn.
Dus de exemplaren van de YuiXX, die jullie hebben meegenomen naar de CES, waren dus in feite allemaal dev kits ? Zo niet, waarom gebruik je deze exemplaren dan niet voor je promotie doeleinden, om reviewers alvast een verslag te laten schrijven ? Is dat vanwege de laatste aanpassingen die jullie nog willen doen aan de hardware/software/firmware om de YuiXX te perfectioneren, waardoor deze machines niet in aanmerking komen voor een eerlijke review vanwege de verschillen met de "release" versie?

Of hebben jullie überhaupt nog geen machine kunnen assembleren door het ontbreken van de Intel® CE 3100 Media Processor, zoals de laatste berichtgeving ? Als dat laatste het geval is, dan begrijp ik de moeilijke situatie waarin jullie nu zitten.
Wat is er nu onduidelijk aan mij verhaal?
Wat is een vaag antwoord?
Wat is duidelijk taal?
Begrijp met niet verkeerd. Ik waardeer het heel erg, dat jij persoonlijk de communicatie op je neemt hier op Tweakers mbt tot de laatste ontwikkelingen van de YuiXX. Alleen lopen er een aantal zaken mis waar jij in mijn ogen misschien helemaal geen vat op hebt, maar deze wel binnen de organisatie aan kan kaarten om deze te stroomlijnen, zodat elke laag binnen de organisatie weet hoe te communiceren.

Hiermee bedoel ik de informatie die op de YuiXX website te vinden was over de mogelijke ondersteuning van het DVB-C verhaal, waarna hier door enkele Tweakers gerichte emails naar Conceptronic toe gingen, omtrent vragen hierover, maar hier geen duidelijk antwoord over terug kregen.

Dan het CES "gerucht" of beter nu gezegd feit, wat tussen 7 en 10 januari medegedeeld werd aan een reseller/distributeur/bezoeker van de CES aan jullie CES stand, wat inhield dat Intel een fout gemaakt had, waardoor jullie de chipset niet op tijd binnen konden krijgen en daardoor de levering van de YuiXX uitstelden tot eind februari.

Als vervolgens de PR afdeling van Conceptronic pas na bijna een week, nadat de CES is afgelopen, een officieel bericht op de YuiXX website plaatst, omtrent het uitstellen van de launch, dan schept dat natuurlijk een vertekend beeld omtrent de duidelijke berichtgeving, over een feit dat al bijna een week bekend was bij de meeste mensen. Als dit bericht al direct na de CES op de website had gestaan, dan had dat heel anders overgekomen.

Nogmaals, dit zijn zaken waar jij weinig aan kon doen dat ze gebeurd zijn, maar waarbinnen de organisatie wel schuldig is, in het tot stand komen daarvan.
Ik wil je heel graag dingen duidelijk maken, maar meer dan nu weet ik echt niet wat ik kan schrijven naar je om je tegemoet te komen.
Je hoeft me niet tegemoet te komen, omdat ik toch hoop dat de YuiXX het wachten waard wordt en dat de YuiXX een Nederlands product wordt waar we trots op mogen zijn, die de concurrentie met gemak aan kan, vanwege die extra features die andere mediaspelers simpelweg niet hebben :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
We zullen niks anders kunnen doen dan afwachten op de eerste reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@zeroday

laat jij ons weten waar de eerste reviews zullen schijnen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Het lijkt me toch dat er toch snel reviews moeten komen? Er was namelijk al een speelbaar model op CES 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje @zeroday:
Ik woon in Caiway gebied en daar is het basispakket via DVB-C free-to-air. Dat bekent dus dat er gaan CAM problemen zijn. Betekent dat ook dat er voor Caiway mogelijk eerder een dvb-c upgrade voor de Yuixx geleverd kan worden dan bijv. voor Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:13:
Vraagje @zeroday:
Ik woon in Caiway gebied en daar is het basispakket via DVB-C free-to-air. Dat bekent dus dat er gaan CAM problemen zijn. Betekent dat ook dat er voor Caiway mogelijk eerder een dvb-c upgrade voor de Yuixx geleverd kan worden dan bijv. voor Ziggo?
Goede vraag, die ik vooralsnog niet kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:52:
@zeroday

laat jij ons weten waar de eerste reviews zullen schijnen? ;)
Als die info weet en mag delen dan zal ik dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

knny schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:01:
Het lijkt me toch dat er toch snel reviews moeten komen? Er was namelijk al een speelbaar model op CES 2010
Wat is de definitie van een review bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
zeroday schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:39:
[...]

Wat is de definitie van een review bij jou?
Het systeem aan de tand voelen.

Hoop dat ze die chips daar snel bakken in China :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knny schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:12:
[...]

Het systeem aan de tand voelen.
Nou, er zijn natuurlijk twee manieren om de Yuixx aan de tand te voelen: door de fabrikant en door onafhankelijke reviewers. De mening van Conceptronic weten we nu wel: het wordt een fantastisch apparaat. Waar we natuurlijk op zitten te wachten zijn de meningen van de onafhankelijke reviewers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Een persbericht een week na de CES...valt iemand daar nu werkelijk over? Het is zoals het is, de machine is er gewoon nog niet of nog niet klaar voor. Wellicht iets te opportunistisch geweest met de communicatie van introductie-data. Maar zo erg is dat ook niet, het leven gaat gewoon door.

Helaas, de wereld is niet maakbaar. Intel is een grote partij die zelf de regels opsteld. Yiuxx is maar een dwerg, een afnemer. Dat kun je zelf wel begrijpen. Zo niet, dan ben je niet echt een Tweaker. Sorry.
En ja, Yiuxx is verantwoordelijk voor het eindproduct, maar als de core niet geleverd wordt dan houdt het op. Of zou je blij geweest zijn met een machine zonder processor? Zo te horen wel. Beetje domme opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
jterpstra schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:13:
[...]

liever dat, dan een half brakke machine ;)
ik wacht liever dan wat langer en een lekker stabiel platform hebben
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Probleem is dat met elke maand 'even wachten' er weer 10 alternatieven bij zijn. Als ze te lang wachten moet de Yuixx weer op de schop om niet hopeloos verouderd te zijn.
Voor de goede orde: ik verwijt niemand wat, weet alleen wel dat de Yuixx voor nu even van mijn verlanglijst af is en ik naar alternatieven aan het kijken ben,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbaard
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-12-2023
@zeroday
Ik heb nog 2 detail vraagjes die je misschien kunt beantwoorden (verder niet belangrijk hoor :) )

- Ik heb inmiddels al wat software op mijn HTPC geprobeerd en soms kom ik tegen dat ik een video die ik gekeken heb (bijvoorbeeld een aflevering van een serie) niet snel kan weggooien. Komt er in de YuiXX wel een mogelijk om snel een bekeken bestand te deleten?

- Wat zijn de mogelijkheden voor subtitles? Kan ik bijvoorbeeld de synchronisatie bijstellen als de ondertiteling niet helemaal in sync loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
xahmol schreef op zondag 24 januari 2010 @ 09:15:
[...]

Probleem is dat met elke maand 'even wachten' er weer 10 alternatieven bij zijn. Als ze te lang wachten moet de Yuixx weer op de schop om niet hopeloos verouderd te zijn.
Voor de goede orde: ik verwijt niemand wat, weet alleen wel dat de Yuixx voor nu even van mijn verlanglijst af is en ik naar alternatieven aan het kijken ben,
Da's gewoon het business risico voor Conceptronics, dus m.i. niet iets waar een gebruiker zo gefrusteerd over moet raken. Als je de Yiuxx echt wilt omdat er geen alternatief is voor bepaalde features dan is het even wachten. Een brakke machine levert weer reacties op van het kaliber: "hadden ze niet beter even kunnen wachten totdat het goed werkte..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

jterpstra schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:13:
[...]

liever dat, dan een half brakke machine ;)
ik wacht liever dan wat langer en een lekker stabiel platform hebben
Euuh goed lezen is ook een kunst :).
Als je gelezen had is de Yuixx niet uitgesteld omdat deze nog niet stabiel draait maar omdat de chips nog niet geleverd zijn. Dit heeft daarom volgens mij vrij weinig te maken met het stabieler maken van het platform :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stukje over de Yuix bij de buren: http://www.hardware.info/..._YuiXX_productie_gestart/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyJJ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-04 15:51
Ik heb dit hele draadje doorgelezen en één van de zaken die niet aan bod is gekomen, maar die het voor mij een vreselijk aantrekkelijk apparaat zou maken is als er een widget zou komen om "Uitzending Gemist" te kunnen kijken. Hoe groot is de kans dat die er komt en op welke termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-01 23:36
Op de website van yuixx staat het volgende:

Begin 2010 ondersteunt de YuiXX diverse middleware zoals Nagra, Conax & IrDeto, zodat consumenten hun smart card kunnen gebruiken van de bestaande set top boxen en hiermee meer functionaliteit hebben om te genieten van een unieke, alles-in-een, TV ervaring!

Dit betekend dus dat begin 2010 Ziggo, Delta, CAIW, Rekam en Kabel Noord worden ondersteund of lees ik dit verkeerd? Er wordt gezegd dat irdeto wordt ondersteund en dat zijn deze providers die zo werken.

Wordt dit ondersteund doormiddel van een singeltuner of een dualtuner, zodat je kan opnemen en tv kijken tegelijk?

[ Voor 4% gewijzigd door zedzed1 op 27-01-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbaard
zedzed1 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 14:12:
Wordt dit ondersteund doormiddel van een singeltuner of een dualtuner, zodat je kan opnemen en tv kijken tegelijk?
Wat ik heb begrepen worden het sowieso dual tuners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
zedzed1 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 14:12:
Dit betekend dus dat begin 2010 Ziggo, Delta, CAIW, Rekam en Kabel Noord worden ondersteund of lees ik dit verkeerd? Er wordt gezegd dat irdeto wordt ondersteund en dat zijn deze providers die zo werken.
Als je de rest van de thread leest, lees je ook dat deze statement in ieder geval voor Ziggo wat optimistisch is. Helaas, anders zou ik er echt al één besteld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

DVB-S.... gaat dat ook tot de mogelijkheden horen?

verder ik ben echt benieuwd naar dit apparaatje, heb zelf nu een Dreambox 800S als sat ontvanger. Basis is linux maar ben er zo content mee... echt een leuke ervaring.

Is de Yuixx ook afhankelijk van firmware updates die de bluray licenties eens in de zo veel tijd (ik d8 4 jaar) moet updaten?

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

spanx schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:53:
DVB-S.... gaat dat ook tot de mogelijkheden horen?

verder ik ben echt benieuwd naar dit apparaatje, heb zelf nu een Dreambox 800S als sat ontvanger. Basis is linux maar ben er zo content mee... echt een leuke ervaring.

Is de Yuixx ook afhankelijk van firmware updates die de bluray licenties eens in de zo veel tijd (ik d8 4 jaar) moet updaten?
Het apparaat gaat vooralsnog geen native blueray films ondersteunen. Zeg niet nooit, maar vooralsnog niet.

Dus een ISO afspelen kan tot de mogelijkheden behoren, echter dan wel zonder het menu en/of extra functionaliteiten.

[ Voor 4% gewijzigd door zeroday op 28-01-2010 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbaard
Ik post mijn vraag nog maar een keertje want hij was nog niet beantwoord :)

@zeroday
Ik heb nog 2 detail vraagjes die je misschien kunt beantwoorden.

- Ik heb inmiddels al wat software op mijn HTPC geprobeerd en soms kom ik tegen dat ik een video die ik gekeken heb (bijvoorbeeld een aflevering van een serie) niet snel kan weggooien. Komt er in de YuiXX wel een mogelijk om snel een bekeken bestand te deleten?

- Wat zijn de mogelijkheden voor subtitles? Kan ik bijvoorbeeld de synchronisatie bijstellen als de ondertiteling niet helemaal in sync loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightjar
  • Laatst online: 20-05 15:35
Plurk. schreef op maandag 04 januari 2010 @ 19:42:
...
De YuiXX zal voorzien zijn van een opname mogelijkheid.
Echter, deze mogelijkheid zal nog niet functioneel zijn bij de lancering eind Januari, omdat de YuiXX zonder tuner verkocht zal worden.
Vlak na de lancering zullen de tuners voor de YuiXX beschikbaar komen, die als upgrade aangeschaft kunnen worden.
Na het laten installeren van een tuner is de YuiXX zowel een netwerk mediaspeler, als PVR, als online media streamer.
...
Van de week gemaild met Yuixx en ik kreeg als antwoord terug dat er geen analoge tuner wordt geleverd. Het argument was dat dit een speler voor de toekomst is... braak.

Op dit moment hebben 3,9 mio huishoudens van de 7,4 mio een digitale tv aansluiting. marktpotentie genoeg dus voor een analoge tuner...

En wat wil je nog meer, je zet een topspeler in de markt, dus ook met analoge tuner.. De klant kent het kastje, de (uiteraard) goede werking en wanneer de klant overgaat naar digitaal, hoeft hij of zij alleen maar een andere tuner te kopen en een kaartje in de decoder. Klaar is kees.

Hopelijk zien ze nog het licht en maken ze wel een analoge tuner, want dan meld ik me gelijk aan voor dit mooie apparaat.

Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Nightjar schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:02:
[...]

Van de week gemaild met Yuixx en ik kreeg als antwoord terug dat er geen analoge tuner wordt geleverd. Het argument was dat dit een speler voor de toekomst is... braak.

Op dit moment hebben 3,9 mio huishoudens van de 7,4 mio een digitale tv aansluiting. marktpotentie genoeg dus voor een analoge tuner...

En wat wil je nog meer, je zet een topspeler in de markt, dus ook met analoge tuner.. De klant kent het kastje, de (uiteraard) goede werking en wanneer de klant overgaat naar digitaal, hoeft hij of zij alleen maar een andere tuner te kopen en een kaartje in de decoder. Klaar is kees.

Hopelijk zien ze nog het licht en maken ze wel een analoge tuner, want dan meld ik me gelijk aan voor dit mooie apparaat.

Hoor het graag!
Kan wel genoeg marktpotentie zijn voor een analoge tuner. Alleen is de verwachting dat er binnen niet al te lange tijd (lees max 2 jaar) geen analoog signaal meer op de kabel aanwezig is.

Daarbij komt ook de vraag of de grote groep mensen die in dit soort mediaplayers geïnteresseerd zijn nog wel analoog kijken. Naar mijn idee ben je hierin een uitzondering.

Verder zijn er oplossingen genoeg als je analoog wilt kijken / opnemen etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
cue schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 12:36:
[...]

Kan wel genoeg marktpotentie zijn voor een analoge tuner. Alleen is de verwachting dat er binnen niet al te lange tijd (lees max 2 jaar) geen analoog signaal meer op de kabel aanwezig is.

Daarbij komt ook de vraag of de grote groep mensen die in dit soort mediaplayers geïnteresseerd zijn nog wel analoog kijken. Naar mijn idee ben je hierin een uitzondering.

Verder zijn er oplossingen genoeg als je analoog wilt kijken / opnemen etc...
Tja. Het liefste heb ik een Yuiixx met DVB-C tuner voor Ziggo. Maar geloof er helemaal niets van dat die er gaat komen.
En dan heb ik liever een analoge tuner dan helemaal geen tuner. Al was het maar voor twee jaar.

En denk dat ik daar niet de enige in ben, dus die markt kan wel eens groter zijn dan jij denkt.

Los daarvan vind ik het antwoord van Conceptronics op de vraag naar een analoge tuner ronduit onbeschoft. Belooft niet veel goeds voor hun klantenservice.

[ Voor 8% gewijzigd door xahmol op 28-01-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

hjbaard schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:15:
Ik post mijn vraag nog maar een keertje want hij was nog niet beantwoord :)

@zeroday
Ik heb nog 2 detail vraagjes die je misschien kunt beantwoorden.

Dat vind ik in eerste instantie niet iets wat op de YuiXX gedaan moet worden mits het bestand op de YuiXX zelf staat.
De mogelijkheid zou ingebouwd kunnen worden maar staat niet voor de release geplanned.
We verwachten dat deze functie beschikbaar komt, maar ik kan niet beloven bij introductie.

We proberen een zo goed mogelijke release firmware uit te brengen met basisfuncties die gewoon werken, zou je e.e.a te complex maken dan wordt het debuggen complex, lastig en de tijdstermijn om iets toe te voegen te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Op dit moment ben ik zeer aan het twijfelen over de aanschaf van dit apparaatje.... maar toch ook eigenlijk niet....

Heb goede ervaringen met Conceptronic, heb zelf een CH3SNAS die door hun goed word gesupport. En een medewerker die net iets extra's geeft..... (www.aroundmyroom.com) (TOP!)

vraag 1:
Ben vooral benieuwd naar de ondersteunig (+licenties) van Bluray... moet deze player ook elke paar jaar de bluray licenties vernieuwen middels een firmware update?

vraag 2:
Gaat er ook een optie in zitten net als de Dune 3.0 dat hij de refrshrate aanpast van de TV aan het videobestand? dus film :

1080p24p tv op 1080p24p.... en indien

720p25 tv op 1080p50 (of 720p50) en zo voort

vraag 3:
Licenties mbt Dolby TRUE HD vormt dat ook een issue bij jullie straks net als de voorbeeld: EM7080 ea realtek spelers

[ Voor 1% gewijzigd door spanx op 29-01-2010 12:37 . Reden: tekst aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
@Zeroday:
Hoe zit het met de ondersteuning van de HD Audio formaten (Doly TrueHD, DTS MA, enz)? Worden die allemaal ondersteunt. Dit is voor mij een vereiste. Zit er geen HD Audio ondersteuning op, dan wordt de speler niet gekocht.

Blu-Ray menu ondersteuning zit er (in eerste instantie) niet in maar kan een Blu-Ray map structuur wel geselecteerd worden en dat vervolgens de film gewoon begint af te spelen. Is het dan ook mogelijk om vervolgens de te kunnen wisselen tussen de aanwezige interne (eventueel ook externe) subs en audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

@spanx & athome

Wat bedoel je exact met ondersteuning voor de HD Audio formaten?
Dolby True HD gaat bijv. via HDMI raw naar buiten .. ik weet niets van issues voor de Sigma of Realtek spelers, misschien dat je wat meer info kan geven. Je moet gewoon als toko je licenties geregeld hebben.

Bluray ondersteuning is standaard niet aanwezig. Dus een BluRay Menu zal niet gaan werken. Het afspelen van een ISO met M2TS zal in combinatie met PGS (ondertitels) wel tot de mogelijkheden gaan behoren.

Sommige functies zullen bij lancering niet aanwezig zijn zoals hier al eerder aangegeven: je kan het product wel dusdanig uitrusten met dusdanig veel features maar als dat maar voor de helft werkt dan kun je beter even wachten met die functies zodat je het gefaseerd introduceert.

Mbt de refreshrates kan ik vooralsnog weinig meedelen. We proberen de beste compabiliteit te bieden en garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 14:10
Plurk. schreef op maandag 04 januari 2010 @ 19:42:
De YuiXX zal voorzien zijn van een opname mogelijkheid.
Echter, deze mogelijkheid zal nog niet functioneel zijn bij de lancering eind Januari, omdat de YuiXX zonder tuner verkocht zal worden.
Vlak na de lancering zullen de tuners voor de YuiXX beschikbaar komen, die als upgrade aangeschaft kunnen worden.
Na het laten installeren van een tuner is de YuiXX zowel een netwerk mediaspeler, als PVR, als online media streamer.
Hoe zit het dan met IPTV? Ik wilde juist de YuiXX aanschaffen omdat hij als een van de weinige mediaplayers IPTV kan afspelen, kan ik dit dan niet opnemen?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

sig69 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:17:
[...]

Hoe zit het dan met IPTV? Ik wilde juist de YuiXX aanschaffen omdat hij als een van de weinige mediaplayers IPTV kan afspelen, kan ik dit dan niet opnemen?
Wie schrijft dat het niet zou kunnen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 14:10
Dit stukje:
Of lees ik het verkeerd?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
sig69 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:42:
Dit stukje:

[...]

Of lees ik het verkeerd?
PVR staat voor personal video recorder. Dat is een vrij ruim begrip en sluit het opnemen van IPTV dus niet uit.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbaard
zeroday schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:54:
[...]

Dat vind ik in eerste instantie niet iets wat op de YuiXX gedaan moet worden mits het bestand op de YuiXX zelf staat.
De mogelijkheid zou ingebouwd kunnen worden maar staat niet voor de release geplanned.

[...]

We verwachten dat deze functie beschikbaar komt, maar ik kan niet beloven bij introductie.

We proberen een zo goed mogelijke release firmware uit te brengen met basisfuncties die gewoon werken, zou je e.e.a te complex maken dan wordt het debuggen complex, lastig en de tijdstermijn om iets toe te voegen te lang.
Ten eerste wou ik je even bedanken voor het beantwoorden van alle vragen!

Wat betreft het verwijderen van bestanden. Ik bedoel dat als bestanden op een interne harde schijf staan, dan zou ik die graag willen kunnen verwijderen. Dit is vooral handig bij series. Als je klaar bent met het kijken naar een aflevering zou ik die graag willen weggooien. Dat scheelt ruimte en dan is het makkelijk bijhouden welke je nog moet kijken. Vandaar mijn vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-B
  • Laatst online: 24-08 15:46

H-B

hjbaard schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 07:45:
[...]

Ten eerste wou ik je even bedanken voor het beantwoorden van alle vragen!

Wat betreft het verwijderen van bestanden. Ik bedoel dat als bestanden op een interne harde schijf staan, dan zou ik die graag willen kunnen verwijderen. Dit is vooral handig bij series. Als je klaar bent met het kijken naar een aflevering zou ik die graag willen weggooien. Dat scheelt ruimte en dan is het makkelijk bijhouden welke je nog moet kijken. Vandaar mijn vraag :)
Ik ben nu in het bezit van een PCH-A110 en daar kan ik bestanden verwijderen ongeacht waar ze staan (bij mij op een nas) als deze functie niet op de YuiXX zit vind ik dat een tekortkoming vooral bij series gaat het bij mij "Starten" "Kijken" "Gekeken = Verwijderen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbaard
H-B schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 09:47:
[...]

Ik ben nu in het bezit van een PCH-A110 en daar kan ik bestanden verwijderen ongeacht waar ze staan (bij mij op een nas) als deze functie niet op de YuiXX zit vind ik dat een tekortkoming vooral bij series gaat het bij mij "Starten" "Kijken" "Gekeken = Verwijderen".
Ja dat is precies hoe ik het ook gebruik. Daarom hoop ik van harte dat deze optie er wel in zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

@zeroday

mbt Dolby True HD... de realtek (chipset) spelers kunnen vooralsnog geen Dolby True HD via HDMI doorsturen. Dit zou een licentie kwestie zijn (of ook gedeeltelijk technisch?)

voorbeeld EM7080... kan/mag alleen DTS MA doorsturen naar reciever... Dolby True HD mag gewoonweg niet... dit speelt vooral bij de EM7080, PlayonHD e.a. met een realtek chipset... de logo's hebben ze (als ze al aanwezig waren) verwijderd van die producten...

Als de Yuixx deze zonder problemen RAW 1:1 door kan sturen is dat een enorm voordeel!

Als sabnzb ook in de toekomst ondersteund gaat worden ga ik hem vandaag nog bestellen! (dit ivm RSS ondersteuning) maar een andere nzb downloader mag ook :)

De prijs is al iets gezakt zag ik bij Wehkamp... € 279,- (4 weken levertijd)!!
http://www.wehkamp.nl/Zoe...Nao=0&Ns=Aanbevolen&N=186

Wat kan je ons vertellen mbt performance van het apparaat 800Mhz ......
en de video kaart (die volgens mij niet zo spannend is Intel GMA500 (PowerVR SGX535 oid?)

Maar alles bij elkaar opgeteld "schopt hij kont" denk ik... _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door spanx op 30-01-2010 16:31 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe gaat de uitgang van geluid optisch of coaxiaal ? het lijkt dat de uitgang optisch is,zo ja waarom hebben ze hier dan voor gekozen? (vraag aan zeroday)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Laatst online: 07-09 10:46
zeroday schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:12:
@spanx & athome

Wat bedoel je exact met ondersteuning voor de HD Audio formaten?
Dolby True HD gaat bijv. via HDMI raw naar buiten .. ik weet niets van issues voor de Sigma of Realtek spelers, misschien dat je wat meer info kan geven. Je moet gewoon als toko je licenties geregeld hebben.

Bluray ondersteuning is standaard niet aanwezig. Dus een BluRay Menu zal niet gaan werken. Het afspelen van een ISO met M2TS zal in combinatie met PGS (ondertitels) wel tot de mogelijkheden gaan behoren
Doet de Yuixx alleen Dolby True HD als raw (passtrough) naar buiten of geldt het voor alle nu beschikbare audio formaten die voor Blu-RAY (en ook DVD) beschikbaar zijn. Passthrough naar buiten ben ik tevreden mee, decoding in het apparaat hoeft voor mij niet. DTS downmixing zou makkelijk kunnen zijn en verwacht ook eigenlijk voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

spanx schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 16:09:
@zeroday

mbt Dolby True HD... de realtek (chipset) spelers kunnen vooralsnog geen Dolby True HD via HDMI doorsturen. Dit zou een licentie kwestie zijn (of ook gedeeltelijk technisch?)

voorbeeld EM7080... kan/mag alleen DTS MA doorsturen naar reciever... Dolby True HD mag gewoonweg niet... dit speelt vooral bij de EM7080, PlayonHD e.a. met een realtek chipset... de logo's hebben ze (als ze al aanwezig waren) verwijderd van die producten...
duidelijk
Als de Yuixx deze zonder problemen RAW 1:1 door kan sturen is dat een enorm voordeel!

Als sabnzb ook in de toekomst ondersteund gaat worden ga ik hem vandaag nog bestellen! (dit ivm RSS ondersteuning) maar een andere nzb downloader mag ook :)
ik ben geen fan fan sabnzb omdat deze meer vergt van het systeem zelf, ik heb liever nzbget echter zoals ik al eerder heb geschreven: er kunnen widgets gemaakt worden en zulke applicaties kunnen dan op de yuixx gezet worden. Leuke uitbreiding.
Wat kan je ons vertellen mbt performance van het apparaat 800Mhz ......
en de video kaart (die volgens mij niet zo spannend is Intel GMA500 (PowerVR SGX535 oid?)
tsja.. ga je eens verdiepen in de CE3100 van Intel zou ik zeggen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 22:35:
hoe gaat de uitgang van geluid optisch of coaxiaal ? het lijkt dat de uitgang optisch is,zo ja waarom hebben ze hier dan voor gekozen? (vraag aan zeroday)
Geen flauw idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Athome schreef op zondag 31 januari 2010 @ 12:26:
[...]

Doet de Yuixx alleen Dolby True HD als raw (passtrough) naar buiten of geldt het voor alle nu beschikbare audio formaten die voor Blu-RAY (en ook DVD) beschikbaar zijn. Passthrough naar buiten ben ik tevreden mee, decoding in het apparaat hoeft voor mij niet. DTS downmixing zou makkelijk kunnen zijn en verwacht ook eigenlijk voor die prijs.
ik ga later hier wel schrijven wat wel en niet kan. Nu vooralsog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Ach het mooiste is als je reciever het zelf codeert naar DTS-HD of Dolby-HD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om programma gemist en you tube draadloos te bekijken met deze speler. Ik hoor het graag.
Ik heb het al een keer gevraagd maar nog geen antwoord gekregen? Graag een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 20:11:
Is het mogelijk om programma gemist en you tube draadloos te bekijken met deze speler. Ik hoor het graag.
Ik heb het al een keer gevraagd maar nog geen antwoord gekregen? Graag een reactie.
ik kan vooralsnog geen antwoord geven op welke diensten er wel of niet op zitten bij lancering
dat is allemaal afhankelijk van afgesloten samenwerkingsovereenkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*laat maar even zitten*

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Al nieuws uit China of de eerste reeks chips klaar zijn? De Yuixx wordt toch verder in Nederland gebouwd neem ik aan?

Kan niet meer wachten!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

feeeed us with information......

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
spanx schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:30:
feeeed us with information......

:P
Lijkt me als ze over 4 weken al willen uitleveren ze die dingen al wel aan t bouwen moeten zijn :) en zal het niet meer duren voordat er mee nieuws gaat komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voidth
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het apparaat gaat vooralsnog geen native blueray films ondersteunen. Zeg niet nooit, maar vooralsnog niet.

Dus een ISO afspelen kan tot de mogelijkheden behoren, echter dan wel zonder het menu en/of extra functionaliteiten.
Maar kun je dan wel verschillende chapters kiezen via een simpel menuutje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Vet!!!

Zeroday heeft net op zijn eigen site foto's van de binnenkant geplaatst.
Ziet er goed uit ;-)

http://www.aroundmyroom.com/2010/02/04/yuixx-the-inside

Nu maar wachten op een review ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
@zeroday

Zie ik het nu goed dat er 2x sata + voeding aansluitingen aanwezig zijn???

Je kunt er toch maar 1 harddisk in kwijt waarom dan die dubbele aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
Hmmm......2 ventilatoren. Hoop dat deze niet merkbaar aanwezig zijn.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is er weer vertraging.

Wehkamp.nl staat de hele week al op een levertijd van 4 weken en ik zie net in ene: Levertijd: >5 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbaard
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:52:
Volgens mij is er weer vertraging.

Wehkamp.nl staat de hele week al op een levertijd van 4 weken en ik zie net in ene: Levertijd: >5 weken
Dit kan natuurlijk een foutje zijn van Wehkamp. Op de website van YuiXX staat nog steeds eind februari.
Of ben ik nu te optimistisch :)

Misschien kan zeroday wat helderheid scheppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

hjbaard schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 08:26:
[...]

Dit kan natuurlijk een foutje zijn van Wehkamp. Op de website van YuiXX staat nog steeds eind februari.

ik kan alleen maar naar de officiele website verwijzen, niet naar sites van derden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prijzen beginnen al te dalen, had een pre order geplaatst voor 399,- met schijf
is nu 359,- geworden bij wehkamp. :D

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 17:03:
Prijzen beginnen al te dalen, had een pre order geplaatst voor 399,- met schijf
is nu 359,- geworden bij wehkamp. :D
Inderdaad vandaag toch maar de knoop door gehakt en besteld bij bovengenoemde. :9~ :*)

Let op! Dit geld alleen dit weekend dus denk niet dat de prijzen daadwerkelijk zakken.
Na dit weekend zullen de prijzen gewoon weer terug gaan. ;)

En nu maar hopen dat het niet verder wordt uitgesteld, dat was voor mij een reden om hem tot nu toe niet te bestellen.

En Ziggo Please _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

ze waren vorige week ook al 269 hoor :)

jammer dat ze dan weer zeggen... VAN 299 voor 269,10.... terwijl hij vorige maand/week al 269,- was!

[ Voor 57% gewijzigd door spanx op 05-02-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
hjbaard schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 08:26:
[...]

Bij Wehkamp staat het op >5 weken
Bij Divxplayer eind februari
Bij Komplett Beschikbaarheid: Niet op voorraad 216 stuks op 26.feb.2010 (in bestelling, verwacht)

Dus zal wel goed komen neem ik aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

lordsnow

I know nothing

@zeroday: Zijn er plannen om een SqueezeCenter plug-in / widget te maken, voor het streamen van muziek vanaf een netwerk HD naar een Squeezebox? Is dit uberhaupt mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
lordsnow schreef op maandag 08 februari 2010 @ 04:20:
@zeroday: Zijn er plannen om een SqueezeCenter plug-in / widget te maken, voor het streamen van muziek vanaf een netwerk HD naar een Squeezebox? Is dit uberhaupt mogelijk?
In plaats van vragen of dit er allemaal bij de release al in zit (volgens mij heeft zeroday al min of meer aangegeven dat alleen de basis functies bij de release er in zitten) is de vraag misschien relevanter of het bouwen van widgets / plugins met een makkelijke omgeving en open omgeving kan. Dan komen de widgets / plugins van derden nml vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

xahmol schreef op maandag 08 februari 2010 @ 07:00:
[...]

In plaats van vragen of dit er allemaal bij de release al in zit (volgens mij heeft zeroday al min of meer aangegeven dat alleen de basis functies bij de release er in zitten) is de vraag misschien relevanter of het bouwen van widgets / plugins met een makkelijke omgeving en open omgeving kan. Dan komen de widgets / plugins van derden nml vanzelf wel.
Helemaal correct

mensen die nu vooraf al dingen willen developen kunnen mailen naar developer [a t] yuixx.com
na lancering komt er een pagina beschikbaar waar meer informatie verkrijgbaar is mbt de SDK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@zeroday: Ik zie op Wehkamp dat de Yuixx met 1TB schijf eerder beschikbaar komt dan de Yuixx zonder schijf, kun je dat eventueel bevestigen? Ik zit zelf te dubben over met of zonder schijf en het prijsverschil bij Wehkamp tussen zonder en met schijf is nu 60 euro en dat is een nette prijs voor een 1TB schijf...

(Hmmm, moet natuurlijk ook de lagere prijs voor zonder schijf pakken... Nou ja, mijn vraag blijft :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2010 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
zeroday schreef op maandag 08 februari 2010 @ 09:04:
[...]
mensen die nu vooraf al dingen willen developen kunnen mailen naar developer [a t] yuixx.com
na lancering komt er een pagina beschikbaar waar meer informatie verkrijgbaar is mbt de SDK
Kosten zijn natuurlijk ook niet onbelangrijk. Is die SDK gratis en kun je ook buiten Conceptronics om widgets/plugins aanbieden?
Of moet alles weer via een soort appstore van Conceptronics?

Dat laatste zou ik overigens erg dom vinden, dat beperkt de creativiteit aanzienlijk. Ik denk dat widgets waar mensen echt op zitten te wachten een stuk sneller gerealiseerd gaan worden als Conceptronics zich daar vooral niet tegen aan wil bemoeien.
Apple komt misschien nog weg met een gesloten systeem, Conceptronics niet. Daar is de targetgroep te klein voor.

Kortom: als dit een gesloten systeem wordt kunnen we direct concluderen in mijn opinie dat we van wdigets / plug-ins weinig hoeven te verwachten. Dan krijgen we idd alleen gesponsorde meuk zoals een hardware.info widget.

Dat heeft Microsoft in WinMC, en ook bv XBMC/Boxee/Mediaportal iig wel begrepen en daar kun je dus ook voor zo ongeveer elke gewenste functie wel een plugin vinden.
Bijv WinMC: de officiële Online Spotlight voegt weinig toe, maar sommige plugins daarintegen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
zeroday schreef op maandag 08 februari 2010 @ 09:04:
[...]

Helemaal correct

Iemand die een nzb progje wil maken? :) Vast wel iemand die zich geroepen voelt.
Ik heb helaas niet die programmeer kennis :(

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste