Dan is die bundlebox optie dus niet al te slecht.
Een interessant artikel over de iPad.
Boeken kunnen via iTunes gesynct worden, ook boeken die ergens anders vandaan komen.
Scherm rotatie kan uitgezet worden, handig tijdens het lezen.
Boeken kunnen via iTunes gesynct worden, ook boeken die ergens anders vandaan komen.
Scherm rotatie kan uitgezet worden, handig tijdens het lezen.
Spin, magic wheel of bullshit! Spin!
heb de 32GB versie besteld. Zal zo rond de €660,- uitkomen inclusief shopping fee.Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:38:
[...]
Volgens de website: 465.20 Britse ponden, wat volgens goolge 511 euro is.
STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz
Volgensmij is mijn creditcard al belast. Mis ineens 450,- in me bestedingsruimte. Ziet er goed uit dus.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Sorry, misschien niet goed gekeken maarre heb je nou via Bundlebox besteld?Donstil schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:24:
Volgensmij is mijn creditcard al belast. Mis ineens 450,- in me bestedingsruimte. Ziet er goed uit dus.
Heb hem maar bij een Personal Shopper besteld , ik denk dat ze komende dagen alles er uit filteren.
Als je credit card idd. het bedrag aangerekend gekregen heeft, ben je erdoor geraakt. Zolang ze je kaart niet aanrekenen, is het nog niet beslist of afgewezen.Donstil schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:24:
Wil je de naam van die organisatie delen? Stuur me dan even een mail...Qorne schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:27:
Heb hem maar bij een Personal Shopper besteld , ik denk dat ze komende dagen alles er uit filteren.
Shipito.com daar heb ik het gedaan, had ook MyUS.com kunnen zijn, maar daar moet je een jaar abbo afsluiten... Sales tax is misschien iets hoger bij Shipito.com tja het is om het even denk ik...
Verwijderd
is dat bundlebox te vertouwen dan?
Wat als ze de orders via bundlebox er ineens uit filteren en ik heb al betaald aan bundlebox?
Wat als ze de orders via bundlebox er ineens uit filteren en ik heb al betaald aan bundlebox?
Dat heb je denk ik met alle forwarders Apple heeft mij laten weten dat ze NIET versturen naar Forwarders etc.Kans is dus best groot dat ze straks MyUs.com en Shipito.com ook uit gaan filteren, mijn Borderlinx account heeft iig niet gewerkt.
Ik heb trouwens all-in (tax, commissie kosten etc) 720dollar betaald. voor de 16GB wifi iPad
Ik heb trouwens all-in (tax, commissie kosten etc) 720dollar betaald. voor de 16GB wifi iPad
[ Voor 16% gewijzigd door Qorne op 12-03-2010 16:38 ]
Myus heeft ook 1x boxen. Die kosten $10,- daar heb ik er een van.Qorne schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:33:
Shipito.com daar heb ik het gedaan, had ook MyUS.com kunnen zijn, maar daar moet je een jaar abbo afsluiten... Sales tax is misschien iets hoger bij Shipito.com tja het is om het even denk ik...
Nee zelf bij Apple en laat hem naar een MYUS adres sturen.Tooooony schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:27:
[...]
Sorry, misschien niet goed gekeken maarre heb je nou via Bundlebox besteld?
Ja lijkt me ook filteren doen ze op steekproef. Athans dat was bij de iphone zo.Phuncz schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:30:
[...]
Als je credit card idd. het bedrag aangerekend gekregen heeft, ben je erdoor geraakt. Zolang ze je kaart niet aanrekenen, is het nog niet beslist of afgewezen.
Voor alle duidelijk hoeveel Tweakers hebben er nu 1 besteld?
Donstil
Qorne (eerst afwijzing via Apple.com, nu besteld via personal shopper)
Donstil heb jij al een bevestiging van Apple via de e-mail gehad?
Donstil
ik heb nog geen bevestiging via de mail.Qorne schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:50:
Voor alle duidelijk hoeveel Tweakers hebben er nu 1 besteld?
Donstil
Wel is er vandaag een bedrag van ca510,- euro afgeschreven van me creditcard zag ik online. Dus ik ga ervanuit dat het goed zit.
Oh dit is echt fijn Apple heeft een Screen rotation lock toegevoegd! Dit mis ik echt op de iPhone
http://www.macrumors.com/...ith-screen-rotation-lock/
Bij mij staat er ook nog dat Apple me CC heeft geautoriseerd voor 400euro... Lekker handig
http://www.macrumors.com/...ith-screen-rotation-lock/
Bij mij staat er ook nog dat Apple me CC heeft geautoriseerd voor 400euro... Lekker handig
[ Voor 20% gewijzigd door Qorne op 12-03-2010 17:12 ]
ooh das wel raar ja. Ik kan dus ook nog geweigerd worden.Qorne schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 17:09:
Heb wel om 1431 besteld dus neem ff aan dat ze dat al hebben door gevoerd.
Ik heb trouwens besteld met een USA acount dat ik al had. Geen nieuwe aangemaakt (onlangs) misschien dat dat iets heeft geholpen.
Het lijkt me wel heel vreemd dat ze op steekproef moeten filteren. Zo'n proces moet toch helemaal automatisch kunnen? Ik neem aan dat ze wel een lijstje met doorstuur-adressen hebben of zo. Of als 1 adres tientallen ipadsbestellingen verdeeld over verschillende orders wordt gedaan...Donstil schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:40:
[...]
Ja lijkt me ook filteren doen ze op steekproef. Athans dat was bij de iphone zo.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
EDIT: Fuck ik heb er nu twee in order staan. Heb maar ruimte op me CC voor 1.
Twijfel nu welke ik moet annuleren.
Ik sta op zaterdag 3/4 (bij toeval) op mich.avenue in Chicago . Heb er inmiddels twee gereserveerd die ik daar voor 15.00 uur moet afhalen. Jottem....
[ Voor 10% gewijzigd door swiebert op 12-03-2010 23:16 ]
Ik heb er ook 1 besteld.
$640 totaal (479 euro), 16GB, inclusief case en verzekerd verzenden.
Komt dan dus nog 19%BTW overheen hier, dan is ie +/- 570 totaal van deur tot deur.
Komt dan dus nog 19%BTW overheen hier, dan is ie +/- 570 totaal van deur tot deur.
Haters everywhere but I don’t really care
Hoe via welke forwarder heb je het besteld? Met personal shopper?matthijst schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 17:52:
Ik heb er ook 1 besteld.
Gewoon via iemand in de VS, geen postbox ofzo.
Verwijderd
Vandaag gelijk (15.35) de iPad besteld en kreeg zojuist een bevestigingsmail van Apple dat m'n order geaccepteerd is. Heb besteld met NL creditcard en een MyUS adres! Het kan dus wel op deze manier.
Meer mensen al bevestiging binnen?
Ja ik heb ook de bevestiging inmiddels binnen.Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 18:50:
Vandaag gelijk (15.35) de iPad besteld en kreeg zojuist een bevestigingsmail van Apple dat m'n order geaccepteerd is. Heb besteld met NL creditcard en een MyUS adres! Het kan dus wel op deze manier.
Is ook al van me cc afgeschreven.
Myus adres en Nederlandse cc.
Me tweede is wel gecanceld inmiddels.
Verwijderd
Wat vullen jullie dan in bij het CC adres? Want daar staat als land automatisch al US..
Ok..besteld met NL CC...en een bundlebox adres. Ben benieuwd of ik ook een bevestiging krijg...Heb bij de CC het amerikaanse adres ingevuld.
Ok..besteld met NL CC...en een bundlebox adres. Ben benieuwd of ik ook een bevestiging krijg...Heb bij de CC het amerikaanse adres ingevuld.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2010 19:15 ]
Gewoon het adres van me Myus suite.Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 19:07:
Wat vullen jullie dan in bij het CC adres? Want daar staat als land automatisch al US..
EDIT
Ik zie trouwens dat mijn Adres is verranderd.
Misschien dat ik er daarom ben doorgekomen.
Shipping is nu
Donstil
1905 60th Pl E
Ste Fxxxx
Bradenton FL 34203
US
Maar moet zijn.
Donstil
1905 60th Place E.
Suite Fxxxx
Bradenton FL 34203
US
Ik weet niet hoe dat in de VS gaat met afkortingen maar misschien een hint voor tweakers die nog willen bestellen.
Edit: Leuk nieuwtje. De website phanfare heeft berekend dat er ongeveer 20.000 iPad's per uur verkocht worden.
[ Voor 45% gewijzigd door Donstil op 12-03-2010 19:26 ]
Dat van het adres is standaard. Dat zegt dus vrij weinig.Donstil schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 19:16:
[...]
Gewoon het adres van me Myus suite.
EDIT
Ik zie trouwens dat mijn Adres is verranderd.
Misschien dat ik er daarom ben doorgekomen.
Shipping is nu
Donstil
1905 60th Pl E
Ste Fxxxx
Bradenton FL 34203
US
Maar moet zijn.
Donstil
1905 60th Place E.
Suite Fxxxx
Bradenton FL 34203
US
Ik weet niet hoe dat in de VS gaat met afkortingen maar misschien een hint voor tweakers die nog willen bestellen.
Edit: Leuk nieuwtje. De website phanfare heeft berekend dat er ongeveer 20.000 iPad's per uur verkocht worden.
Ik wil je wel helpen!Donstil schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 17:20:
EDIT: Fuck ik heb er nu twee in order staan. Heb maar ruimte op me CC voor 1.
Als ik je nu snel betaal, krijg je het er dan door met je cc om ze allebei te nemen?
Neem ik de andere over
Grrrr, zag even later dat je de 2e al gecanceled hebt...
Sorry voor de vervuiling on this page.....
[ Voor 13% gewijzigd door Tooooony op 12-03-2010 19:49 ]
De iPad is mij niet gegund
Zojuist annuleert Shipito.com mijn aanvraag, maar ik had al wel betaald dus ze storten mijn geld nu terug -3.4% en -5$ kost me 45$ en ik krijg er niks voor 
Conclusie nog steeds geen iPad besteld en wel 45$ kwijt
Ik raad iedereen aan om GEEN gebruik te maken van Shipito.com!!!
Zit zeggen ze:
COMMENT: Cannot purchase from apple
DETAILED INFORMATION:
==========================================================
Apple does not ship to known mail forwarders and therefore we cannot
make this purchase.
====
Conclusie nog steeds geen iPad besteld en wel 45$ kwijt

Ik raad iedereen aan om GEEN gebruik te maken van Shipito.com!!!
Zit zeggen ze:
COMMENT: Cannot purchase from apple
DETAILED INFORMATION:
==========================================================
Apple does not ship to known mail forwarders and therefore we cannot
make this purchase.
====
Je mag er maar 2 bestellen volgens mij.
Dus als ze checken op adres dan houdt het vrij snel op.
Daarom hebben al die forwarders er een extensie achter denk. Dan heb je nooit het zelfde adres.matthijst schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:02:
Je mag er maar 2 bestellen volgens mij.
(en natuurlijk om hun klanten uit elkaar te houden)
@Qorne
je kan altijd via de MEGA dure oplossing van fromus2eu gaan.
Verwijderd
Ik wil het shipping adres van mn order veranderen, maar als ik bij order status mijn order nummer en zip code invul, dan doet de pagina wel wat qua laden, maar dan krijg ik toch weer hetzelfde scherm er voor. Denk dat de order nog niet compleet verwerkt is ofzo?
Heb ook nog geen bevestigingsmailtje gehad..
Heb ook nog geen bevestigingsmailtje gehad..
Heb nu via Myus.com besteld ik zat vanmiddag te twijfelen tussen shipito.com en myus.com duidelijk de verkeerde keuze gemaakt want Shipito.com is echt slecht ze willen met paypal betaling ook niet ongedaan maken en reken dus in totaal ff 45$ kosten voor niksDonstil schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:24:
[...]
Daarom hebben al die forwarders er een extensie achter denk. Dan heb je nooit het zelfde adres.
(en natuurlijk om hun klanten uit elkaar te houden)
@Qorne
je kan altijd via de MEGA dure oplossing van fromus2eu gaan.
Nu hopen op Good Luck want heb nu 3 iPads betaald

[ Voor 10% gewijzigd door Qorne op 12-03-2010 20:41 ]
Schandalig ja dat ze $45,- rekenen voor een order die ze niet kunnen waarmaken.Qorne schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:40:
[...]
Heb nu via Myus.com besteld ik zat vanmiddag te twijfelen tussen shipito.com en myus.com duidelijk de verkeerde keuze gemaakt want Shipito.com is echt slecht ze willen met paypal betaling ook niet ongedaan maken en reken dus in totaal ff 45$ kosten voor niks
Nu hopen op Good Luck want heb nu 3 iPads betaalden nog geen zekerheid (Apple heeft me gannuleerde order wel op me CC geblockt
)
Automatische incasso paypal gewoon door je bank laten terugdraaien.
Verwijderd
Hoe weet je nou eigenlijk of je order er niet is door gekomen? Krijg je daar altijd een mail over?
Ja weer heel vervelend dit 
Wat is de gemiddelde tijd dat je een bevestiging krijgt? 2a3 uur ofzo?
ja met een uurtje had ik dat mailtje binnen.Qorne schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:59:
Ja weer heel vervelend dit
Verwijderd
Ik had na 3 uurtjes de bevestiging binnen per mail. Ze passen alleen je Myus adres aan, afkortingen. Je kunt handmatig later je shipping adres aanpassen door in te loggen op de apple store en dan het adres wijzigen, dan weet je zeker dat het goed gaat.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2010 21:16 ]
Hebben ze bij mij ook gedaan. Ze zullen wel weten wat ze doen lijkt me.Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:15:
Ik had na 3 uurtjes de bevestiging binnen per mail. Ze passen alleen je Myus adres aan, afkortingen. Je kunt handmatig later je shipping adres aanpassen door in te loggen op de apple store en dan het adres wijzigen, dan weet je zeker dat het goed gaat.
Ga het niet aanpassen, straks maak ik een slapende hond wakker.
[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 12-03-2010 21:28 ]
Pre-order bevestiging binnen, heb mazzel dat ik in die periode bij vrienden in de USA zit die er eentje voor me hebben besteld. Kreeg van ze te horen dat het bijna een uur gekost had om de pre-order erdoor te krijgen op de website ivm traagheid XD
Dit hele gedoe was in de tijd met de iPhone ook zo. Uiteindelijk heb ik het zelf geregeld via Myus.com en dan via FedEx laten versturen: veiliger en minder tot geen kans op luie douane.
Bijna uitverkocht?
MacDailyNews notes that multiple iPad customers who placed pre-orders for Wi-Fi iPad models and are looking to change those orders to in-store pickup reservations have been told by Apple representatives that customer response to the iPad has been "so overwhelming" that newly-placed reservations made not be available on the launch day of April 3rd.
Multiple iPad buyers have been told that in order to do such a change, the delivery order would have to be cancelled and a new in-store pickup order completed, but that iPad orders (which began this morning at 8:30am EST) have been "so overwhelming" that new iPad orders may not be available for in-store pickup on April 3.
MacDailyNews notes that multiple iPad customers who placed pre-orders for Wi-Fi iPad models and are looking to change those orders to in-store pickup reservations have been told by Apple representatives that customer response to the iPad has been "so overwhelming" that newly-placed reservations made not be available on the launch day of April 3rd.
Multiple iPad buyers have been told that in order to do such a change, the delivery order would have to be cancelled and a new in-store pickup order completed, but that iPad orders (which began this morning at 8:30am EST) have been "so overwhelming" that new iPad orders may not be available for in-store pickup on April 3.
Oke even mijn gezeur op Shipito.com recht zetten, ik heb ze een paar keer gemaild en duidelijk uitgelegd hoe je een Paypal transactie ongedaan kunt maken zonder daarvoor (extra) kosten te maken. Zojuist al mijn geld terug gekregen! Dus geen 45$ kosten. Ben heel blij nu
Shipito.com is trouwens wel SUPER snel met e-mail, kunnen Nederlandse organisaties iets van leren. Jammer genoeg willen ze geen zaken met Apple doen, of Apple niet met hun...
Thanks to Shipito.com
Shipito.com is trouwens wel SUPER snel met e-mail, kunnen Nederlandse organisaties iets van leren. Jammer genoeg willen ze geen zaken met Apple doen, of Apple niet met hun...
Thanks to Shipito.com
FedEx klaart zelf zijn producten in, dus dat is inderdaad negen van de tien keer zo gedaan. Vandaag nog een pakket uit Amerika ontvangen, wat via FedEx twee dagen geleden is verstuurd.Phuncz schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:39:
Dit hele gedoe was in de tijd met de iPhone ook zo. Uiteindelijk heb ik het zelf geregeld via Myus.com en dan via FedEx laten versturen: veiliger en minder tot geen kans op luie douane.
Leuk dat iedereen dat ding laat overvliegen, maar is al bekend of hij wel goed gaat werken in NL?
Ook ervaring hoe snel Myus producten kan doorsturen toevallig?Muthas schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 22:18:
[...]
FedEx klaart zelf zijn producten in, dus dat is inderdaad negen van de tien keer zo gedaan. Vandaag nog een pakket uit Amerika ontvangen, wat via FedEx twee dagen geleden is verstuurd.
Stel hij komt de 3de bij hun aan. kan hij dan de 4de de deur weer uit of gaan er een paar dagen overheen voordat je pakketje in je Suite beschikbaar is ?
Klinkt goed. Zou dat betekenen dat "wij" als vroege bestellers gegarandeerd zijn van een iPad?matthijst schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 22:08:
Bijna uitverkocht?
Ooh dat is heel mooi idd. 45,- is ook bezopen veel geld voor een annulering.Qorne schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 22:13:
Oke even mijn gezeur op Shipito.com recht zetten, ik heb ze een paar keer gemaild en duidelijk uitgelegd hoe je een Paypal transactie ongedaan kunt maken zonder daarvoor (extra) kosten te maken. Zojuist al mijn geld terug gekregen! Dus geen 45$ kosten. Ben heel blij nu![]()
Thanks to Shipito.com
hoezo verwacht je dat de atmosfeer hier zodanig anders is dat hij niet wil opstarten of dat het schermpje ineens alleen maar grijstinten kan weergeven.FerdiV schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 22:49:
Leuk dat iedereen dat ding laat overvliegen, maar is al bekend of hij wel goed gaat werken in NL?

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 12-03-2010 22:52 ]
Geen ondersteuning voor de Nederlandse taal bijvoorbeeld? Of tja, geen idee. Waarom zou de wifi-only dan anders hier niet gewoon op de release uitkomen?Donstil schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 22:49:
[...]
hoezo verwacht je dat de atmosfeer hier zodanig anders is dat hij niet wil opstarten of dat het schermpje ineens alleen maar grijstinten kan weergeven.
En hoe zit het met de garantie?
[ Voor 3% gewijzigd door FerdiV op 12-03-2010 23:02 ]
Mijn Amerikaanse iPhone spreekt en verstaat ook Nederlands geen probleemFerdiV schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 23:02:
[...]
Geen ondersteuning voor de Nederlandse taal bijvoorbeeld? Of tja, geen idee. Waarom zou de wifi-only dan anders hier niet gewoon op de release uitkomen?
Garantie is world-wide heb zelf een Macbook Air uit de USA en die ging stuk en is gewoon omgeruild door Apple voor een nieuwe (toen wel Nederlands) model.
Okee, hopelijk ook bij de iPad dan. Lijkt me wel aangezien het dezelfde OS heeftQorne schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 23:04:
[...]
Mijn Amerikaanse iPhone spreekt en verstaat ook Nederlands geen probleem
Garantie is world-wide heb zelf een Macbook Air uit de USA en die ging stuk en is gewoon omgeruild door Apple voor een nieuwe (toen wel Nederlands) model.
Enige nadeel is nu de studentenvoordeel. Ik geloof dat die er komt en dat scheelt mij altijd 12 procent...
Ach ik spreek ook Engels. Lijkt me sterk dat ze in os 3.2 de andere talen hebben verwijderd.FerdiV schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 23:02:
[...]
Geen ondersteuning voor de Nederlandse taal bijvoorbeeld? Of tja, geen idee. Waarom zou de wifi-only dan anders hier niet gewoon op de release uitkomen?
Dat van die garantie weet ik nog niet eigenlijk (is hier al wel besproken dacht ik)
de iPod/iPhone heeft het niet maar de Macs weer wel.
Krijg je op een iPod 12%? NeeFerdiV schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 23:11:
[...]
Okee, hopelijk ook bij de iPad dan. Lijkt me wel aangezien het dezelfde OS heeft![]()
Enige nadeel is nu de studentenvoordeel. Ik geloof dat die er komt en dat scheelt mij altijd 12 procent...
Mmm ja had wel over anders gelezen maar goed, dan lijkt het me toch een goed idee. Maar ik heb totaal geen ervaring met iets bestellen uit USA. Misschien maar via marktplaats proberen of degene contacteren in dit topic die enkele iPads verstuurd.Qorne schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 23:13:
[...]
Krijg je op een iPod 12%? NeeAlleen op computers, en Apple ziet dit niet als een computer dus max 2a3% stelt niks voor, scheelt hoogstens een paar bier in de kroeg
wis deze maar was voor ander topiq bedoeld.

[ Voor 87% gewijzigd door Qorne op 12-03-2010 23:25 ]
LanguagesFerdiV schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 23:02:
[...]
Geen ondersteuning voor de Nederlandse taal bijvoorbeeld?
* Language support for English, French, German, Japanese, Dutch, Italian, Spanish, Simplified Chinese, Russian
* Keyboard support for English (U.S.), English (UK), French (France, Canada), German, Japanese (QWERTY), Dutch, Flemish, Spanish, Italian, Simplified Chinese (Handwriting and Pinyin), Russian
* Dictionary support for English (U.S.), English (UK), French, French (Canadian), French (Swiss), German, Japanese, Dutch, Flemish, Spanish, Italian, Simplified Chinese (Handwriting and Pinyin), Russian
Staat gewoon op www.apple.com/ipad bij de specs.
Data abo contracten en ebook aanbod vermoedelijkWaarom zou de wifi-only dan anders hier niet gewoon op de release uitkomen?
Zoals de meeste Apple producten, wereldwijd.En hoe zit het met de garantie?
Als je genaaid wilt worden zeker op Marktplaats en eBay bestellen. Met de iPhone ging het ook vaak genoeg mis dankzij oplichters. Ofwel doe je het zelf met een kredietkaart op de Apple.com site --> nieuwe US account via Myus.com --> tijdelijke postbus fixen --> laten versturen via FedEx en dan kom je op dezelfde prijs als hier uit als hij hier uitkomt. Maar dan heb je hem veel vroeger.Maar ik heb totaal geen ervaring met iets bestellen uit USA. Misschien maar via marktplaats proberen of degene contacteren in dit topic die enkele iPads verstuurd.
[ Voor 21% gewijzigd door Phuncz op 12-03-2010 23:40 ]
hmmm... interesting. Je kan alle accesoires pre-orderen. Op de camera kit na. Is dat misschien het kadootje?
http://www.apple.com/ipad/specs/
http://www.apple.com/ipad/specs/
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Aangezien je iPad toch niet op 3 april verzonden gaat worden en het een tijd duurt voordat hij in NL is lijkt het me geen slecht idee om hem gewoon in Duitsland op te halen. Maar ik twijfel en houd alles maar goed in de gaten de komende tijd!
Tsja, inderdaad, je hebt het over 3 weken verschil ofzo.
De grote vraag is nog steeds wat hij in Duitsland moet gaan kosten.
Als dat 449 is, dan ben je een stukje goedkoper uit, als hij in DE 499 is scheelt het niet zo heel veel met de US (VS 35 euro duurder ongeveer).
Voordeel van de VS is dat je hem iets eerder hebt en er niet voor naar Duitsland hoeft te rijden.
Ben wel benieuwd of ze eind april halen voor de genoemde landen, of dat de VS voor gaat en ze evt. de rest nog verder uitstellen.
De grote vraag is nog steeds wat hij in Duitsland moet gaan kosten.
Als dat 449 is, dan ben je een stukje goedkoper uit, als hij in DE 499 is scheelt het niet zo heel veel met de US (VS 35 euro duurder ongeveer).
Voordeel van de VS is dat je hem iets eerder hebt en er niet voor naar Duitsland hoeft te rijden.
Ben wel benieuwd of ze eind april halen voor de genoemde landen, of dat de VS voor gaat en ze evt. de rest nog verder uitstellen.
Onderbouwen graag.FerdiV schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 23:45:
Aangezien je iPad toch niet op 3 april verzonden gaat worden en het een tijd duurt voordat hij in NL is lijkt het me geen slecht idee om hem gewoon in Duitsland op te halen. Maar ik twijfel en houd alles maar goed in de gaten de komende tijd!
De meesten hier spelen voor 10april met een iPad hoor. Sommige (express shipping als je maar betaald) zelfs al veel eerder.
in Theorie is 4april haalbaar. UPS 3april in de morgen weg met Expressplus is 4april in de middag bezorgd.
Op ipadplanet.nl meld het eerste persoon zich die een mail heeft gehad van Apple dat ze ook niet naar Myus.com sturen....... Tot op heden heb ik nog geen bevestiging van Apple gehad...
Ik denk niet dat ze voor de pre-orders een te kort hebben, als je dit bericht moet geloven:
http://www.macrumors.com/...s-of-shortages-at-launch/
Hebben ze iets van 700.000 iPads , kan me niet voorstellen dat er vandaag meer dan 700.000 iPads zijn gepreorderd
Ik denk niet dat ze voor de pre-orders een te kort hebben, als je dit bericht moet geloven:
http://www.macrumors.com/...s-of-shortages-at-launch/
Hebben ze iets van 700.000 iPads , kan me niet voorstellen dat er vandaag meer dan 700.000 iPads zijn gepreorderd
Ze hadden het pas over 300.000 units bij de release.
En zeggen dat er 50.000 verkocht zijn in de eerste 2 uur, of later, 20.000 per uur.
We just bought two iPads, about 30 minutes apart. Our order IDs are 10,000 apart. Assuming those order IDs are sequential, and they appear to be, then Apple is selling 20,000 iPads per hour.
This also means that Apple will sell out of all devices built in the initial manufacturing run sometime this week.
En zeggen dat er 50.000 verkocht zijn in de eerste 2 uur, of later, 20.000 per uur.
We just bought two iPads, about 30 minutes apart. Our order IDs are 10,000 apart. Assuming those order IDs are sequential, and they appear to be, then Apple is selling 20,000 iPads per hour.
This also means that Apple will sell out of all devices built in the initial manufacturing run sometime this week.
Verwijderd
Aanname op aanname. Ze gaan er vanuit dat de nummers opeenvolgend zijn en dat er alleen iPads zijn verkocht. Niets concreets dus.matthijst schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 00:07:
Ze hadden het pas over 300.000 units bij de release.
Klopt.
Van de week zal het wel duidelijk worden allemaal, gok ik.
Niet zo lang geleden hadden ze met de Barnes & Noble Nook hetzelfde trouwens: vastgestelde shipdate op een bepaalde datum, waar ze na een paar dagen preorders al niet meer aan konden voldoen. Zou me niet verbazen als Apple ook snel uitverkocht is... Benieuwd of ze cijfers vrij geven.
Van de week zal het wel duidelijk worden allemaal, gok ik.
Niet zo lang geleden hadden ze met de Barnes & Noble Nook hetzelfde trouwens: vastgestelde shipdate op een bepaalde datum, waar ze na een paar dagen preorders al niet meer aan konden voldoen. Zou me niet verbazen als Apple ook snel uitverkocht is... Benieuwd of ze cijfers vrij geven.
Lees ik net op de Apple site "Wi-Fi models available on April 3. If Saturday delivery is not available in your area, iPad will be delivered on April 5. Wi-Fi + 3G models available in late April." Dan zou je kunnen zeggen denk ik dat hij niet eerder dan 6april wordt verzonden vanaf MyUs ook even rekening houden dat ze het daar druk krijgen
De discussie over het importeren kan verder gaan in [iPad] importeren
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Tijd die nodig was om 1 miljoen stuks te verkopen:
iPod - 2 jaar
2G iPhone - 74 dagen
3GS iPhone - 3 dagen
iPad - ?
iPod - 2 jaar
2G iPhone - 74 dagen
3GS iPhone - 3 dagen
iPad - ?
Verwijderd
Het schijnt wel loeihard te gaan met de pre orders van de iPad. En iedereen het apparaat maar afzeiken, flop van de eeuw, geen interesse voor.
Ik verwacht eerder een groot succes dan een grote domper.
Vraag me af hoeveel ze er op dit moment al geproduceerd hebben en hoeveel er per dag bijkomen.
Ik verwacht eerder een groot succes dan een grote domper.
Vraag me af hoeveel ze er op dit moment al geproduceerd hebben en hoeveel er per dag bijkomen.
Een verkoopsucces betekend nog niet dat het apparaat zelf ook goed is. Of tenminste zo goed als het had kúnnen zijn. Want de grootste kritiekpunten zijn wel terecht; een paar simpele aanpassingen (camera, multitasking, Flash, geen optimale ereader) en Apple had ook de critici overgehaald. Waarschijnlijk bewaard men die voor de 2G, anders valt er weinig meer te verbeteren.Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 13:29:
Het schijnt wel loeihard te gaan met de pre orders van de iPad. En iedereen het apparaat maar afzeiken, flop van de eeuw, geen interesse voor.
Gelukkig voor Apple maakt hebzucht veel consumenten blind, of tenminste slechtziend. Hij gaat absoluut goed verkopen, maar ik denk dat veel mensen met deze 1G toch al snel de beperkingen tegenkomen.
Klopt, maar als vervolgens iedereen er toch tevreden mee is, is het een succes. Net als de iPhone dit is, ondanks de enorme nadelen die veel Tweakers eraan vinden kleven. De iPad heeft mijn interesse nog niet, maar ik weet dat het als tablet pas interessant wordt als er goede software voor gaat uitkomen en mijn krant erop komt... dan wordt het voor mij wellicht een killer-device. Support is waar het om zal gaan bij de iPad, niet de features an sich, net als bij de iPhone.Roamor schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 15:55:
[...]
Een verkoopsucces betekend nog niet dat het apparaat zelf ook goed is. Of tenminste zo goed als het had kúnnen zijn. Want de grootste kritiekpunten zijn wel terecht; een paar simpele aanpassingen (camera, multitasking, Flash, geen optimale ereader) en Apple had ook de critici overgehaald. Waarschijnlijk bewaard men die voor de 2G, anders valt er weinig meer te verbeteren.
Gelukkig voor Apple maakt hebzucht veel consumenten blind, of tenminste slechtziend. Hij gaat absoluut goed verkopen, maar ik denk dat veel mensen met deze 1G toch al snel de beperkingen tegenkomen.
En als die punten waren aangepakt, dan nog had men het niet boeiend gevonden. Dat is nu eenmaal het probleem van Apple, die roept altijd te hoge emoties op om de een of andere reden.
[ Voor 7% gewijzigd door vgroenewold op 13-03-2010 16:09 ]
Met de earederfunctionaliteit zit het wel goed lijkt me?Roamor schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 15:55:
Een verkoopsucces betekend nog niet dat het apparaat zelf ook goed is. Of tenminste zo goed als het had kúnnen zijn. Want de grootste kritiekpunten zijn wel terecht; een paar simpele aanpassingen (camera, multitasking, Flash, geen optimale ereader)
Ding ondersteunt ePub en kan boeken aan je voorlezen, wat wil je nog meer?
Als je e-inkt wilt, dan moet je een dedicated ereader kopen
Ontbrekende camera is jammer, maar volgens mij gebruikt 90% van de mensen met een in een laptop of PC ingebouwde camera dat ding niet of nauwelijks.
Multitasken wordt deels ondersteund, iig op de dingen die je verwacht (muziek spelen terwijl je surft bijvoorbeeld).
Flash, ach ja, mis het op de iPhone ook nooit, dus betwijfel of ik het op het op de iPad zal missen.
Ik vind het wel fijn dat ie geen flash ondersteunt , heb het eigenlijk nooit nodig op me Mac heb ik zelfs een flashblocker, dat maakt het internet wel ff wat sneller en heb je niet van die vervelende banners
Hier nog een. Ik zie het ontbreken van flash juist als een feature. Flash is achterhaald en dat merk je direct als je op je mac een flashbloker installeerd. Ik surf nu wat maanden zonder flash en ik geniet ervan.Qorne schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:43:
Ik vind het wel fijn dat ie geen flash ondersteunt , heb het eigenlijk nooit nodig op me Mac heb ik zelfs een flashblocker, dat maakt het internet wel ff wat sneller en heb je niet van die vervelende banners
De camera op me iPhone gebruik ik persoonlijk zelden.
Multitasking is wel jammer (werkt op me 3gs met proswitcher wel top) maar niet echt een gemis. Voor de Apple apps wordt het alsnog ondersteund en de andere starten razend snel (en met de save functie komt dat op multitasking neer)
Moeten we weer terugvallen naar de discussies omtrent de tekortkomingen? Volgens mij zijn alle argumenten al opgeschreven...
Blijkbaar zijn de tekortkomingen voor heel veel mensen helemaal niet van belang en als die wel belangrijk zijn voor jouw, dan nog hoef je degene die wel geinteresseerd zijn in een ipad nog niet
Blijkbaar zijn de tekortkomingen voor heel veel mensen helemaal niet van belang en als die wel belangrijk zijn voor jouw, dan nog hoef je degene die wel geinteresseerd zijn in een ipad nog niet
te noemen.hebzucht veel consumenten blind, of tenminste slechtziend
Zojuist mijn Ipad besteld via Ebay
Daar betaal je ongeveer een fee van 100 dollar voor de aanschaf maar dan krijg je wel de garantie dat je het ook echt krijgt door de Ebay bescherming. Mijn prijs was inclusief verzenden 650 dollar (ex invoertax).
Klopt, maar we moeten nog 3-4 weken vullen tot er nieuwe dingen te melden zijnkmf schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:05:
Moeten we weer terugvallen naar de discussies omtrent de tekortkomingen? Volgens mij zijn alle argumenten al opgeschreven...
650 is erg netjes, zeker als het inclusief verzenden is
[ Voor 8% gewijzigd door matthijst op 13-03-2010 18:37 ]
In plaats van steeds weer met dingen te komen die je met de ipad niet kan, kan je ook met dingen komen die door de ipad juist wel mogelijk wordt.matthijst schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 18:36:
[...]
Klopt, maar we moeten nog 3-4 weken vullen tot er nieuwe dingen te melden zijn
Een portable broadcast production machine bv.

http://blog.svconline.com...or-broadcast-pix-systems/
Dit is wel voor de 16gb versie neem ik aan?Dimby schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 18:14:
Zojuist mijn Ipad besteld via EbayDaar betaal je ongeveer een fee van 100 dollar voor de aanschaf maar dan krijg je wel de garantie dat je het ook echt krijgt door de Ebay bescherming. Mijn prijs was inclusief verzenden 650 dollar (ex invoertax).
Verder is eBay idd geen slechte keuze. Zeker als het een powerseller is. (eBay garantie via een particulier is altijd wat lastiger/langdradiger)
Hoe toont je ebayer aan hem op de release echt te hebbe btw?
(donstil heeft nog een tweede ipad nodig namelijk)
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 13-03-2010 19:03 ]
Handig voor in de klas. Of gewoon om notities te maken:
Welke versie bestellen jullie?
Ik vraag mij namelijk af wat je met de ruimte moet doen. Op mijn 16gb iPhone gebruik ik de ruimte voor muziek. De apps en foto's nemen amper ruimte in beslag. Muziek hoef ik niet op de iPad (hooguit een paar albums). Neem aan dat die remote app ook werkt zodat je via je Mac muziek kan afspelen. Als iPod ga ik em toch niet gebruiken, daarvoor heb ik een dedicated iPod en mijn iPhone.
Films en series erop afspelen zal ik niet snel doen, misschien leuk om mee te nemen op vakantie om op locatie eens wat te kijken, maar ook dan heb je met een paar gb meer dan voldoende ruimte. Boeken zullen ook weinig in beslag nemen.
Kortom; ik denk dat het instapmodel met 16gb al genoeg ruimte heeft en zie niet in waarom ik voor een groter model zou gaan. Of zie ik iets over het hoofd?
Ik vraag mij namelijk af wat je met de ruimte moet doen. Op mijn 16gb iPhone gebruik ik de ruimte voor muziek. De apps en foto's nemen amper ruimte in beslag. Muziek hoef ik niet op de iPad (hooguit een paar albums). Neem aan dat die remote app ook werkt zodat je via je Mac muziek kan afspelen. Als iPod ga ik em toch niet gebruiken, daarvoor heb ik een dedicated iPod en mijn iPhone.
Films en series erop afspelen zal ik niet snel doen, misschien leuk om mee te nemen op vakantie om op locatie eens wat te kijken, maar ook dan heb je met een paar gb meer dan voldoende ruimte. Boeken zullen ook weinig in beslag nemen.
Kortom; ik denk dat het instapmodel met 16gb al genoeg ruimte heeft en zie niet in waarom ik voor een groter model zou gaan. Of zie ik iets over het hoofd?
Verwijderd
Je kunt de geheugen grootte toch gewoon uitbreiden met een SD-card, zoals net als iedere andere moderne telefoon? Een 32 GB SD-kaartje kost ongeveer 65 euro pricewatch. Dus dan zit je op 48GB. Bereken zelf het prijsverschil met upgraden via een SD-kaartje of direct voor 32GB te gaan.
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2010 19:17 ]
De vraag is, wat ga JIJ er mee doen.Tom schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:06:
Welke versie bestellen jullie?
Ik gebruik de ipad voor vooral voor magazines en strips. Mijn verzameling is al tientallen GBs groot. Nou neem ik ze natuurlijk niet allemaal mee.
Maar ik weet zeker dat 16GB voor mij niet voldoende zal zijn. Ik twijfel wel tussen 32GB en 64GB.
Hoewel geen van mijn laptops meer dan 20GB aan data heeft, omdat ik vooral via het netwerk werkt, dat gaat met de iPad dus niet.
Wat je over het hoofd ziet, is dat de applicaties voor de ipad waarschijnlijk veel ingewikkelder worden, en dus ook veel groter. Ik kan me voorstellen dat de textures van een game bv al 2-3x groter is.
Ik vermoed ook dat een app zoals iwork zeker 100-200MB groot is.
Ehm voor zover ik weet niet hoor
Ik zie nergens staan dat de iPad ruimte biedt voor een SD-card. Alleen met de Camera accessoire kunt je een SD-card lezen
EDIT:
Input and output
Dock connector port
3.5-mm stereo headphone jack
Built-in speaker
Microphone
Micro SIM card tray (Wi-Fi + 3G model only)
Capacity
16GB, 32GB, or 64GB flash drive
EDIT:
Input and output
Dock connector port
3.5-mm stereo headphone jack
Built-in speaker
Microphone
Micro SIM card tray (Wi-Fi + 3G model only)
Capacity
16GB, 32GB, or 64GB flash drive
[ Voor 40% gewijzigd door FrameWork. op 13-03-2010 19:17 ]
Verwijderd
Telefoon? Dit is het ipad topic he...Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:13:
Je kunt de geheugen grootte toch gewoon uitbreiden met een SD-card, zoals net als iedere andere moderne telefoon? Een 32 GB SD-kaartje kost ongeveer 65 euro pricewatch. Dus dan zit je op 48GB. Bereken zelf het prijsverschil met upgraden via een SD-kaartje of direct voor 32GB te gaan.
Verwijderd
Ik kan me niet voorstellen dat er geen SD-slot op zit. Hoe wil je anders snel je foto's van je digitale camera aan je familie, vrienden laten zien? Daarvoor is de iPad toch ook voor een groot deel bedoeld. En iedere moderne smartphone heeft naast interne opslag een SD-slotje. Het zou me echt verbazen als blijkt dat dit er niet op zit, want technisch/OS-wise stelt support voor een SD-slotje niks voor en bied heel veel extra mogelijkheden (zoals gezegd bv voor je foto's uit je digitale camera). SD is een industry standaard van digitale camera's, smartphones, mp3-spelers tot digitale fotolijstjes en e-book readers.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2010 19:31 ]
Een iPhone heeft ook geen SD slot en is ook - in mijn ogen - een moderne smartphone. Om die foto's te laten zien heeft Apple dus besloten om zo'n accessoire te maken. En daarbij komt, een foto is zo overgezet van computer naar de iPad.
Verwijderd
Ik ga er nog steeds vanuit dat je als echte Android fan hier een loopje met ons probeert te nemen en eigenlijk heel goed weet wat de ipad wel of niet kan, maar ok. Smartphone is ook niet een ipad. En dan nog: je hebt wifi, bluetooth en de camera adapter waarmee je de sd cards van je digitale camera kan uitlezen. Wat mij betreft genoeg mogelijkheden.Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:27:
Ik kan me niet voorstellen dat er geen SD-slot op zit. Hoe wil je anders snel je foto's van je digitale camera aan je familie, vrienden laten zien? Daarvoor is de iPad toch ook voor een groot deel bedoeld. En iedere moderne smartphone heeft naast interne opslag een SD-slotje. Het zou me echt verbazen als blijkt dat dit er niet op zit, want technisch/OS-wise stelt support voor een SD-slotje niks voor en bied heel veel extra mogelijkheden (zoals gezegd bv voor je foto's uit je digitale camera).
Bij de iphone mis ik het sd slotje niet, dus voor mij persoonlijk maakt het weinig uit.
Verwijderd
Maar waarom extern, via een accessoire die je kwijt kunt raken of vergeten etc, als het direct intern zou kunnen? SD zit tegenwoordig overal in, smartphones, mp3-spelers, fotocamera's, e-book readers, diigtale fotolijstjes enz. Zelfs de Wii en de PS3 hebben een SD-slot als ik me niet vergis. Het gebruik van een SD-kaartje/slot voor je media is echt zo geaccepteerd in de industrie. Of het nou om foto's, ebooks, muziek of films, of documenten of whatever gaat. Zelfs video-camera's kunnen tegenwoordig meestal wel opnemen op een SD-kaartje om vervolgens gemakkelijk af te spelen in je console, pc maar ipad dus nietVerwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:32:
camera adapter waarmee je de sd cards van je digitale camera kan uitlezen. Wat mij betreft genoeg mogelijkheden.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2010 19:40 ]
Verwijderd
Ontwerp keuze. Intern kost het bij iedere ipad geld. Niet iedereen gebruikt het. Vanuit apple's visie is het iets wat niet direct nodig is (je kan ook foto's synchen met itunes enzo). Personen die het niet nodig hebben, kopen m zonder dus ook wel. Extern kunnen ze er een adapter voor maken en daar houden ze waarschijnlijk nog meer geld aan over ook. En mensen die die optie echt willen kopen de adapter toch wel.Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:35:
[...]
Maar waarom extern, via een accessoire die je kwijt kunt raken of vergeten etc, als het direct intern zou kunnen? SD zit tegenwoordig overal in, smartphones, mp3-spelers, fotocamera's, e-book readers, diigtale fotolijstjes enz.
Verwijderd
PS3 heeft geen SD slot. Alleen de aller eerste PS3 had flash kaart slots, maar daar na niet meer. Maar eigenlijk zijn die kaarten wat achterhaald. Zelfde als MMS. Alle telefoons hebben het, maar niemand gebruikt het. Alle dingen die jij noemt zijn ook over te zetten via wifi, bluetooth of usb sync.Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:35:
[...]
Maar waarom extern, via een accessoire die je kwijt kunt raken of vergeten etc, als het direct intern zou kunnen? SD zit tegenwoordig overal in, smartphones, mp3-spelers, fotocamera's, e-book readers, diigtale fotolijstjes enz. Zelfs de Wii en de PS3 hebben een SD-slot als ik me niet vergis. Het gebruik van een SD-kaartje/slot voor je media is echt zo geaccepteerd in de industrie. Of het nou om foto's, ebooks, muziek of films, of documenten of whatever gaat.
Als aanvulling op de argumenten van Ozzmantsjeh zou het kunnen dat er geen ruimte meer was voor een reader. Er zit al enorm veel technologie in zoiets kleins. Een SD card reader neemt relatief veel ruimte in beslag in zo´n klein apparaat. Als de behoefte voor een SD reader voor de gemiddelde Ipad gebruikers niet zo groot is kan ik me in Apple;s besluit vinden. Wellicht komt er een reader in een volgende versie van de Ipad.
[ Voor 9% gewijzigd door Dimby op 13-03-2010 19:53 ]
Nou SD ga ik persoonlijk niet missen. Ik wil niet de foto's van me camera op me iPad laden
zie het al gebeuren dat ik me Dslr aan ne ipad hang en dan ff de foto's overzet. IPad is dan wel erg snel vol haha.
Jammer dat iedereen (die hem niet koopt) alleen ziet wat hij niet kan.
Jullie willen te veel. De ipad is GEEN notebook/netbook vervanger. Ga daar je foto's lekker op laden. Surfen met flash of webcammen.
Krijgen we nu echt elke pagina weer een tegenstander die dezelfde nadelen gaat opsommen?
EDIT: persoonlijk vind ik het jammer dat hij geen koffie kan zetten. Raar hoor dat er geen nespresso cups in kunnen. Er zijn toch tegenwoordig zat apparaten die dat wel kunnen
.
zie het al gebeuren dat ik me Dslr aan ne ipad hang en dan ff de foto's overzet. IPad is dan wel erg snel vol haha.
Jammer dat iedereen (die hem niet koopt) alleen ziet wat hij niet kan.
Jullie willen te veel. De ipad is GEEN notebook/netbook vervanger. Ga daar je foto's lekker op laden. Surfen met flash of webcammen.
Krijgen we nu echt elke pagina weer een tegenstander die dezelfde nadelen gaat opsommen?
EDIT: persoonlijk vind ik het jammer dat hij geen koffie kan zetten. Raar hoor dat er geen nespresso cups in kunnen. Er zijn toch tegenwoordig zat apparaten die dat wel kunnen

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 13-03-2010 20:36 ]
Verwijderd
Ik zou niet weten waarom ik een SD card slot nodig zou hebben @ iPad. Het beheren van foto's doe ik op de iMac, op die manier houd ik alles netjes en kan ik het mooi geordend syncen met iPad of iPhone.
Waarvoor ik em ga gebruiken? Tja, vanalles, waarvoor het ding gemaakt is. Gewoon internet en mail natuurlijk, misschien af en toe een spelletje spelen, apps die uitkomen, een paar e-books. Mijn foto's staan gewoon online. Kortom, ik heb niet extreem veel opslagruimte nodig. Vraag is inderdaad hoe groot die apps straks gaan worden. Komt Apple met meer zaken die veel ruimte in beslag nemen?kmf schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:15:
[...]
De vraag is, wat ga JIJ er mee doen.
Ik gebruik de ipad voor vooral voor magazines en strips. Mijn verzameling is al tientallen GBs groot. Nou neem ik ze natuurlijk niet allemaal mee.
Maar ik weet zeker dat 16GB voor mij niet voldoende zal zijn. Ik twijfel wel tussen 32GB en 64GB.
Hoewel geen van mijn laptops meer dan 20GB aan data heeft, omdat ik vooral via het netwerk werkt, dat gaat met de iPad dus niet.
Wat je over het hoofd ziet, is dat de applicaties voor de ipad waarschijnlijk veel ingewikkelder worden, en dus ook veel groter. Ik kan me voorstellen dat de textures van een game bv al 2-3x groter is.
Ik vermoed ook dat een app zoals iwork zeker 100-200MB groot is.
Wat heeft de iPad geen SD kaart slot? Ik kan cancel direct al me bestellingen
Nee flauw.
Ik heb wel een 16GB besteld omdat mijn 8GB iPhone ook niet vol is (gebruik hem niet voor muziek) daarvoor heb ik nog een iPod
16GB lijkt me in eerste instantie wel genoeg... Voor internet + e-mail en een beetje iWork. Maar het ligt er aan wat je er mee doet, ga je heel veel films er op kijken dan is een 64GB wel handiger. Ik ga er vanuit dat ik me iPhoto library in de toekomst wel via wifi kan benaderen dus hoeven die foto's er ook niet op
Althans niet allemaal.
Ik heb wel een 16GB besteld omdat mijn 8GB iPhone ook niet vol is (gebruik hem niet voor muziek) daarvoor heb ik nog een iPod
Ik kan me niet voorstellen dat een app-verzameling meer dan 3-4GB in beslag zal nemen. Dat is groter dan wat een gemiddelde windows proginstallatie-map zal zijn.Tom schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:49:
[...]
Waarvoor ik em ga gebruiken? Tja, vanalles, waarvoor het ding gemaakt is. Gewoon internet en mail natuurlijk, misschien af en toe een spelletje spelen, apps die uitkomen, een paar e-books. Mijn foto's staan gewoon online. Kortom, ik heb niet extreem veel opslagruimte nodig. Vraag is inderdaad hoe groot die apps straks gaan worden. Komt Apple met meer zaken die veel ruimte in beslag nemen?
Hou wel rekening mee dat de ipad de perfecte foto-album is. Ik ben wel van plan om een zeer groot gedeelte van mijn foto-collectie er op zal zetten. Voor de salontafel. Mijn huidige collectie op de iphone is 3.5GB. Op de ipad zal dat wel minimaal 7GB zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door kmf op 13-03-2010 21:11 ]
Daar komt bij dat Apple een enorm datacenter heeft gebouwd waar ze "cloud" diensten aan willen bieden dus ik ga er vanuit dat straks nog meer online staat dan heb ik niet eens zoveel GB nodig
Alleen zal je via een cloud echt niet zo snel je foto's kunnen bekijken. Tenminste, nooit zo snel als de foto-app dat kan vanaf de SSD.Qorne schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 21:07:
Daar komt bij dat Apple een enorm datacenter heeft gebouwd waar ze "cloud" diensten aan willen bieden dus ik ga er vanuit dat straks nog meer online staat dan heb ik niet eens zoveel GB nodig
Persoonlijk vind ik het belachelijk dat ik als blinde de ipad niet kan gebruiken... het heeft geen ingebouwde braille iconsDonstil schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:31:
EDIT: persoonlijk vind ik het jammer dat hij geen koffie kan zetten. Raar hoor dat er geen nespresso cups in kunnen. Er zijn toch tegenwoordig zat apparaten die dat wel kunnen.
Goednieuws, als je iPad batterij stuk is krijg je gewoon een nieuwe iPad voor 99$
http://www.macrumors.com/...ew-battery-replaces-ipad/
http://www.macrumors.com/...ew-battery-replaces-ipad/
Verwijderd
Only.Holoris gaat vast geen iPad halen
..die wacht op een goed Android alternatief en zal vast nog 3 jaar moeten wachten
Dat PadNotes ziet er wel geniaal uit. De apps komen langzaam binnen en ben erg benieuwd wat er nog allemaal gaat komen.
Ik hoop zelf nog op een pinball game/emulator waarbij je meerdere bekende flipperkasten kan bespelen.
Ik heb van het weekend besloten om mn macbook weg te doen. Ik zie in de iPad een goeie vervanger en met mn iPhone en mn pc heb ik genoeg electronica in huis.

Dat PadNotes ziet er wel geniaal uit. De apps komen langzaam binnen en ben erg benieuwd wat er nog allemaal gaat komen.
Ik hoop zelf nog op een pinball game/emulator waarbij je meerdere bekende flipperkasten kan bespelen.
Ik heb van het weekend besloten om mn macbook weg te doen. Ik zie in de iPad een goeie vervanger en met mn iPhone en mn pc heb ik genoeg electronica in huis.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op of je post niet beter past in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1399545//">~~~[iPad] Importeren</a>.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>
Let op of je post niet beter past in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1399545//">~~~[iPad] Importeren</a>.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>