One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Serieus? Ik zou best een iPad willen, maar dan toch echt naast m'n Macbook. De iPad is puur bedoelt voor casual surfing, mailing en apps gebruik. Het is echter totaal geen laptop vervanger, daar is het geheel simpelweg te beperkt voor. Ik zou daar nog even over nadenken als ik jou was.Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 22:13:
Ik heb van het weekend besloten om mn macbook weg te doen. Ik zie in de iPad een goeie vervanger en met mn iPhone en mn pc heb ik genoeg electronica in huis.
Valt dat even tegen, maar voor blinden is er de 'spraak' oplossing. Zie onder andere deze pagina: http://www.apple.com/ipad/features/accessibility.htmlkmf schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 21:15:
[...]
Persoonlijk vind ik het belachelijk dat ik als blinde de ipad niet kan gebruiken... het heeft geen ingebouwde braille icons
Like iPhone and iPod touch, iPad includes VoiceOver, the world’s first gesture-based screen reader for the blind.
Ik ben het met je eens, ik vind het missen van een SD slot echt jammer. Nu gaat er toch een deel van het gebruiksgemak weg doordat je weer met accesoires loopt te klooien. Ik denk dat Apple dit heeft gedaan om je gewoon de grotere (lees duurdere) versie van de iPad aan te smeren (immers, 8 gb SD kaartjes kosten bijna niets).
Verwijderd
Ik heb mn macbook nog geen halfjaar en tis een superapparaat, maar ik gebruik hem uitsluitend voor mail en surfen. Oh ja ik kijk af en toe filmpie (bij weekendje weg ofzo). Dus voor mij is een iPad ideaal vanwege een betere batterij, mobieler, lichter, appstore. Wat moet ik verder alleen met al die apparten thuis? Maar snap je punt want je macbook doe je niet zomaar weg :-)vgroenewold schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 22:44:
[...]
Serieus? Ik zou best een iPad willen, maar dan toch echt naast m'n Macbook. De iPad is puur bedoelt voor casual surfing, mailing en apps gebruik. Het is echter totaal geen laptop vervanger, daar is het geheel simpelweg te beperkt voor. Ik zou daar nog even over nadenken als ik jou was.
Ach ja, Apple is al een stap verder, die zullen wel verwachten dat je straks alles online opslaat, denk ik.Knul schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 23:13:
@Only.Horosis
Ik denk dat Apple dit heeft gedaan om je gewoon de grotere (lees duurdere) versie van de iPad aan te smeren (immers, 8 gb SD kaartjes kosten bijna niets).
Net als met de iMac, waar ze een hoop gezeik hadden omdat ze geen floppy drive meer hadden.
Haters everywhere but I don’t really care
Apple heeft dit waarschijnlijk gedaan om het os gesloten te houden. data gaat weer via iTunes en extra data via sd zou er "een rommeltje" van maken.Knul schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 23:13:
@Only.Horosis
Ik ben het met je eens, ik vind het missen van een SD slot echt jammer. Nu gaat er toch een deel van het gebruiksgemak weg doordat je weer met accesoires loopt te klooien. Ik denk dat Apple dit heeft gedaan om je gewoon de grotere (lees duurdere) versie van de iPad aan te smeren (immers, 8 gb SD kaartjes kosten bijna niets).
[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 14-03-2010 04:14 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
Gaat er iemand ook een stylus kopen voor gebruik bij de iPad? Lijkt me wel makkelijk voor padnotes.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 09:05 ]
Ik niet aangezien ik er al een heleboel heb liggen hier door het huis, voor m'n nintendo DS en telefoon, die laatste gebruik ik er niet voor maar de ds voor sommige spellen wel. dus onzin voor mij om er nog meer aan te schaffen.Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 09:04:
Overigens is dat PadNotes he-le-maal top. Dat is nou precies waar ik op zat te wachten. Pdf'jes kunnen lezen en daarbij kunnen highlighten en notities kunnen maken.
Gaat er iemand ook een stylus kopen voor gebruik bij de iPad? Lijkt me wel makkelijk voor padnotes.
Maar ik ben het met je eens hoe meer ik zie van Ical en Padnotes, Geweldig. Mijn papieren agenda gaat er dan echt uit, alles lekker overzichtelijk op dat ding(op mijn telefoon nog geen goede kunnen vinden omnia )
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Blik knakworsten doet wel wonderen:
http://www.youtube.com/watch?v=BtTo7qGbWKE
[ Voor 42% gewijzigd door matthijst op 14-03-2010 10:23 ]
Ik zoek een goed programma (voor de mac) waarmee ik mkv/xvid/divx kan omzetten naar MP4 voor de iPad.
(ik weet als ik google vind ik er zat maar daar mist altijd wel iets aan)
http://handbrake.fr/ Deze doet het primaDonstil schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:09:
Zijn er mensen die wel eens Films op hun iPhone zetten?
Ik zoek een goed programma (voor de mac) waarmee ik mkv/xvid/divx kan omzetten naar MP4 voor de iPad.
Zier er goed uit. Zo gelijk ff proberen.
Werkt nog in 64bit ook (Y).
Deze mp4's kunnen direct in itunes? Ik had namelijk vaak met andere programma's dat het programma er keurig een mp4'tje van maakt maar dat itunes dan zegt "deze files kun je niet bekijken op de iPhone"
Zolang je ervoor zorgt dat je de goede instellingen gebruikt (bijvoorbeeld de preset voor iPhone / iPod touch), dan kunnen deze prima in iTunes en op de iPhone.Donstil schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:50:
[...]
Deze mp4's kunnen direct in itunes? Ik had namelijk vaak met andere programma's dat het programma er keurig een mp4'tje van maakt maar dat itunes dan zegt "deze files kun je niet bekijken op de iPhone"
Dus gewoon bestand laden, goede preset aanklikken en gaan.
Wanneer is je Mac 64bit dan? Ik heb de huidige MBP 2.8Ghz...Donstil schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:50:
[...]
Als je hem daarin zet wel. Standaard draait hij nog op 32bit.Qorne schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:55:
[...]
Wanneer is je Mac 64bit dan? Ik heb de huidige MBP 2.8Ghz...
Top. ga het zo ff proberen.Mikey NL schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:55:
[...]
Zolang je ervoor zorgt dat je de goede instellingen gebruikt (bijvoorbeeld de preset voor iPhone / iPod touch), dan kunnen deze prima in iTunes en op de iPhone.
Dus gewoon bestand laden, goede preset aanklikken en gaan.
Voor batch-dingen gebruik ik de gratis http://www.mediacoderhq.com/Donstil schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:09:
Zijn er mensen die wel eens Films op hun iPhone zetten?
alleen heeft ie nog geen ipad-presets.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Brr, als je een mac hebt moet je darwine gebruiken, nee, dan gebruik ik liever handbrake. Dat is native onder mac en ook nog eens 64 bitkmf schreef op zondag 14 maart 2010 @ 16:37:
[...]
Voor batch-dingen gebruik ik de gratis http://www.mediacoderhq.com/
alleen heeft ie nog geen ipad-presets.
gaat ff 5uur duren dus dat doe ik wel ff een andere keer
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 23:10 ]
Uuuh dat is er al en dat heet dan gewoon een laptop, met toetsenbord en een muisVerwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:02:
Hopelijk gaat er snel een projectje van start om MeeGo (Moblin), Chrome OS of Debian naar de iPad te porten. Voor de iPod bestaat al een Linux-distro (iPodLinux). Als je dan dualboot zou kunnen booten naar Linux zou dat toch fantastisch zijn. Flash, Firefox, Open Office, VLC DiVX/Streaming, noem maar op! Dat zou de iPad echt helemaal vet maken.
Sorry, maar dan streeft het toch totaal zijn doel voorbij? Dag gebruiksvriendelijkheid, het hele idee van de iPad is dat je alle simpele taken van de computer (lees: internet,e-mail,fotos bekijken,muziek luisteren en film kijken) op een apparaat doet wat daar voor ontwikkeld is, right tool for the right job filosofie.
Voor het "echte" computer werk pak je gewoon de computer. de iPad staat tussen de iPhone en de Macbook/Mac in.
Verwijderd
Ik bedoel het lijkt me dus echt wel vet hoor om Debian of eea Linux distro als dual-boot er op te kunnen draaien. Dat geeft toch echt wel een andere ervaring dan achter je PC zonder touchscreen.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 23:21 ]
Ja dat is zo, het lijkt me ook wel grappig Ubuntu Remix voor notebooks werkt ook wel goed op een touchscreen denk ikVerwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:19:
Ja maar we zijn toch Tweakers?
Ik bedoel het lijkt me dus echt wel vet hoor om Debian of eea Linux distro als dual-boot er op te kunnen draaien. Dat geeft toch echt wel een andere ervaring dan op je PC.
Je ziet 1 klein dingetje over het hoofd. Een ipad zal je maandenlang niet afsluiten, en hoef je dus ook niet te booten. Als je zo nodig wilt hobbyen, dan kan je beter 1 van de alternatieve tablets proberen.Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:19:
Ik bedoel het lijkt me dus echt wel vet hoor om Debian of eea Linux distro als dual-boot er op te kunnen draaien. Dat geeft toch echt wel een andere ervaring dan achter je PC zonder touchscreen.
Tweaken is bedoeld om een stuk hardware optimaal te gebruiken. Een ipad is waarschijnlijk al tot de max getweaked om de ultieme balans tussen performance, gebruiksvriendelijkheid en gebruiksduur te krijgen.
[ Voor 15% gewijzigd door kmf op 14-03-2010 23:46 ]
Dat wel maar van Linux krijg ik echt jeuk hoor. Nooit zal er Linux komen op me Apple producten (wat op Unix is gebaseerd ik weet het)
Linux is meer een leuk alternatief voor mensen met een Windows pc.
Verwijderd
Eh, Mac OS X is meer Linux (eigenlijk *nix) dan je denkt hoorDonstil schreef op maandag 15 maart 2010 @ 00:43:
[...]
Dat wel maar van Linux krijg ik echt jeuk hoor. Nooit zal er Linux komen op me Apple producten (wat op Unix is gebaseerd ik weet het)
Linux is meer een leuk alternatief voor mensen met een Windows pc.
//edit: nvm er stond eerst Unicef...je hebt het nu aangepast naar Unix. Nu snap ik het
Maar eh om niet off-topic te raken: het lijkt me dus echt wel vet hoor (dual boot dan; geen full wipe). Ik wacht met spanning af.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 00:50 ]
De spellingscheck op de iPhone heeft zijn eigen wil haha.Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 00:46:
[...]
Eh, Mac OS X is meer Linux (eigenlijk *nix) dan je denkt hoor
//edit: nvm er stond eerst Unicef...je hebt het nu aangepast naar Unix. Nu snap ik het
- iPad: 500 euro
- Dat hoesje van Apple: 40 euro
- Dat toetsenbord: 70 euro
--- +
610 euro
Winst Apple: 450 ofzo

The Diamond iPad
Listen up, rich people: If you ordered an iPad, cancel it. This is the one you need, covered with 11.43 carats of diamonds, graded G/H in color, VS2/SI1 in clarity, and 100/100 in stupidity. I can imagine Steve Jobs reaction:
Indeed. The price tag: $19999, available June 1.
[ Voor 9% gewijzigd door Icelus op 15-03-2010 10:15 ]
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Gelukkig maar dat software ontwikkelen gratis is, alsook transport, support bedenken en ontwikkelen van de hardware en wat wel niet meer.Nickalicious schreef op maandag 15 maart 2010 @ 06:39:
Ik durf er geld op in te zetten dat het zo wordt:
- iPad: 500 euro
- Dat hoesje van Apple: 40 euro
- Dat toetsenbord: 70 euro
--- +
610 euro
Winst Apple: 450 ofzo
Sure, het bedrijf maakt winst, dat zie je wel aan de cash waar ze op zitten, maar is dat niet het doel van een bedrijf? Vind je het het bedrag niet waard, ga je wat bij de concurrentie halen. Zo lastig is het allemaal niet.
SL is 64 bit, althans de door de 'normale mens' gestarte applicaties worden standaard in 64 bits modus gestart.Als je hem daarin zet wel. Standaard draait hij nog op 32bit.
[ Voor 13% gewijzigd door ZpAz op 15-03-2010 22:10 ]
Verwijderd
Daar zit ik nog steeds op te wachten.. een dualboot met linux of android. Of een programma a la crossover/parallels op de Mac ;-)Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:19:
Apple staat dat nooit toe, dus zou Saurik zijn slag moeten slaan.
Ook blijf ik errrug benieuwd of de iPad te JBen is. Voordeel is dat ie als eerste in the US komt en het Dev Team ermee zal gaan stoeien. Misschien dat Geohot er 1 gedoneerd krijgt en een exploit weet te vinden..how cool would that be.
His next thriller, "Deliver Us from Evil," comes out April 20 as a hardcover, an e-book, and in an "enriched" electronic version which will include passages deleted from the final text, research photos, an audio interview and video footage of Baldacci at work.
The "enriched" Baldacci release will cost $15.99, according to Maja Thomas, senior vice president for Hachette Book Group's digital and audio publishing.
"Deliver Us from Evil" (not to be confused with Sean Hannity's best-seller of the same name) is the latest publishing experiment with multimedia releases.
It comes more than two weeks after the arrival of Apple's iPad, the touchscreen device that already has dramatically changed the growing e-book market and should be an ideal platform for the Baldacci e-edition.
Ik heb geen idee wat andere Apple apparaten doen maar het viel me persoonlijk wat tegen.
Haha precies dat is best wel een poepie meer.matthijst schreef op maandag 15 maart 2010 @ 23:05:
Apple announced that they sold 270,000 iPhones in the first 30 hours of iPhone sales.
Verwijderd
150.000 stuks is niet verkeerd hoor. Ik denk dat mensen toch eerst de kat uit de boom kijken. Een tablet is toch een minder gangbaar en verkoopbaar product als een mobiele telefoon.Muthas schreef op maandag 15 maart 2010 @ 23:44:
De markt voor telefoons is natuurlijk een stuk groter. Bovendien gaat dit om pre-orders, en niet om de echte verkopen in het eerste weekend, wat bij die 270.000 iPhones volgens mij wel het geval is.
Ik denk dat na wat goeie reviews en software announcements dat nog veel Amerikanen overstag gaan. Het apparaat staat nu voor de early adapters in pre-order en een kwart miljoen early adapters wil ieder bedrijf wel ;-)
ik hoop alleen maar dat ie wat slechter verkoopt, zodat er op de Europese release nog wat overblijft voor ons
Was dat de eerste iPhone? Denk dat je een eerste launch niet zo kan vergelijken met een derde generatie product.matthijst schreef op maandag 15 maart 2010 @ 23:05:
Apple announced that they sold 270,000 iPhones in the first 30 hours of iPhone sales.
De eerste iPhone inderdaad.jip_86 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:38:
[...]
Was dat de eerste iPhone? Denk dat je een eerste launch niet zo kan vergelijken met een derde generatie product.
De 3e iPhone verkocht er dacht ik een miljoen in 72 uur
Ik vind 150.000 ook al behoorlijk wat.
't is toch minimaal 500 dollar voor een apparaat waar je nog niks van hebt kunnen zien, op filmpjes na.
[ Voor 18% gewijzigd door matthijst op 16-03-2010 11:02 ]
In store pickup-bestellingen zijn niet meegenomen.
Another analyst who says he's not authorized to speak publicly about the Apple iPad says we are seeing a great deal of pent-up demand for the iPad. He says the enthusiasm is so strong that he expects Apple to announce it has sold 1 million or even 2 million iPads when the device becomes available on April 3.
http://www.thestreet.com/...-estimates-are-wrong.html
Ik zat er aan te denken hem langs Collorware te sturen. Hij lijkt me in "volledig" zwart veel gaver.kmf schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:19:
Ik zat al te kijken naar mogelijkheden om de achterkant te etsen.
Alleen straks krijg ik nog een tweede keer BTW
Verwijderd
bron: ipadplanet.nlDe hacker posixninja van het Chronic Dev Team heeft in een blog-post aangekondigd dat ze een exploit hebben voor een untethered jailbreak op de iPhone 3GS en de 3e generatie iPod touch, die vermoedelijk ook zal werken op de iPad. De exploit zal verwerkt worden in Greenpois0n; de jailbreaktool waar PosixNinja en het Chronic Dev Team inmiddels al zeven maanden aan hebben gewerkt.
Goed nieuws voor alle nieuwe 3GS en iPad klanten
Ermmm volgens mij is dat wel erg prijzigDonstil schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 22:46:
[...]
Ik zat er aan te denken hem langs Collorware te sturen. Hij lijkt me in "volledig" zwart veel gaver.
Alleen straks krijg ik nog een tweede keer BTW
Programmer - an organism that turns coffee into software.
nou de prijzen zijn nog niet bekend maar ik vind de iPhone/iPod prijzen wel meevallen.
175$Donstil schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 16:46:
[...]
nou de prijzen zijn nog niet bekend maar ik vind de iPhone/iPod prijzen wel meevallen.
Mwoah, ik vindt dat persoonlijk nogal prijzig
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Met een gunstige koers is dat 4euro50LuCarD schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:02:
[...]
175$

http://www.businessweek.c...010/tc20100318_833402.htm
Tering, inderdaad .LuCarD schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:02:
[...]
175$
130 euro + tax + shipping voor een gekleurde iPhone.

Hoe gek kan je zijn.
Apple make developers swear bizarre secrecy oaths
Written by Nick Farrell
Friday, 19 March 2010 11:12
It is getting like the Freemasons
Fruity toymaker Apple is making its iPad developers sign bizarre secrecy oaths which make the Freemasons look like a bunch of pansies. Masons have to swear to keep things in their order secret or else they will have their throat cut, their stomach slit open and their guts tossed over their shoulders.
To become a developer who needs to test the iPad you have to promise to keep it isolated in a room with blacked-out windows. The 10-page oath bars partners from disclosing any information about the iPad. The borrowed iPad must also remain tethered to a “fixed object” we assume that is because it will escape. Apple won't send out an iPad until potential partners send photographic evidence that they've complied.
Bending to Apple's bizarre demands may be a small price to pay for inclusion amongst an elite Illuminati of Apple's favoured developers. Of course it will all look pretty silly if users suddenly realise that they have just bought a $500 keyboardless netbook that sucks so hard that when you turn it on all the windows in the room blow out.

nou ik heb er een paar gezien en ze zijn echt geweldig afgewerkt.matthijst schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:31:
[...]
Tering, inderdaad .
130 euro + tax + shipping voor een gekleurde iPhone.![]()
Hoe gek kan je zijn.
Denk dat een volledig zwarte iPad toch wel erg mooi zal zijn.
Er zijn al zat mensen die zeggen dat de iPhone zelf te duur was hier op tweakers en daar heb je je blijkbaar ook niets van aangetrokken
Als je dan net voor 130 euro dat ding zwart hebt gemaakt...
Ik gebruik hem behoorlijk intensief.
[ Voor 15% gewijzigd door Qorne op 19-03-2010 17:56 ]
Inderdaad, sommige mensen gooien en smijten met alles wat ze hebben en proppen hun zakken vol met zoveel mogelijk sleutels.Qorne schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 17:56:
Mijn iPhone is bijna 3 jaar oud en heeft minimale beschadigingen, het is ook maar hoe je er mee omgaat
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ja, 2G met aluminium achterkantQorne schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 17:56:
Mijn iPhone is bijna 3 jaar oud en heeft minimale beschadigingen, het is ook maar hoe je er mee omgaat

Tegenwoordig is die zooi plastic
3G en 3GS staan bekend om kleine barstjes die erin komen.
[ Voor 8% gewijzigd door matthijst op 19-03-2010 18:30 ]
Het is volgensmij Zirconia ipv plastic.
http://www.telegraaf.nl/d...sneller_dan_iPhone__.html
Ook goed, het blijft slappe zooiDonstil schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 18:57:
Het is volgensmij Zirconia ipv plastic.
http://www.google.nl/sear...&aqi=g1&aql=&oq=&gs_rfai=

[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 19-03-2010 21:32 ]
Verwijderd

Maar goed, ik denk dat ik zodra ik geld over heb wel ga overwegen om er 1 te kopen.
Verwijderd
Het zijn er inmiddels al meer dan 150.000.Phuncz schreef op zondag 21 maart 2010 @ 01:16:
...want 100.000 apps zijn niet genoeg ?

persoonlijk zit ik niet te wachten op die "2x apps". Handig dat het kan maar ik zie liever echte ipad apps komen.Phuncz schreef op zondag 21 maart 2010 @ 01:16:
...want 100.000 apps zijn niet genoeg ?
Dat dus.. dat is echt iets wat wel moet gebeuren... vraag me af of ze hier ook weer een 'race to the bottom' qua prijzen van gaan maken.. voor de consument leuk.. maar voor de ontwikkelaar hoeft het niet altijd beter uit te pakken.Donstil schreef op zondag 21 maart 2010 @ 12:56:
[...]
persoonlijk zit ik niet te wachten op die "2x apps". Handig dat het kan maar ik zie liever echte ipad apps komen.
Ben wel benieuwd wat een gemiddelde iPad prijs wordt, kan me nauwelijks voorstellen dat dat ook op 79ct uitkomt.
Ja precies ik vraag me dat ook wel af. Hoewel ik in me omgeving veel iPhone gebruikers zie die 79cent al te veel lijken te vinden en de eerste vraag na het bespreken van een app is dan ook vrijwel altijd "is het gratis"ZpAz schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:46:
[...]
Dat dus.. dat is echt iets wat wel moet gebeuren... vraag me af of ze hier ook weer een 'race to the bottom' qua prijzen van gaan maken.. voor de consument leuk.. maar voor de ontwikkelaar hoeft het niet altijd beter uit te pakken.
Ben wel benieuwd wat een gemiddelde iPad prijs wordt, kan me nauwelijks voorstellen dat dat ook op 79ct uitkomt.
Hopelijk blijven de "bier drink" en "fart" apps een beetje achterwegen op de iPad.
Dat kon als het goed is gewoon.Fedde schreef op zondag 21 maart 2010 @ 15:12:
Ik hoop dat de betaalde apps die ik voor mijn iPod Touch heb gekocht, ik ook zo kan importeren via iTunes op de iPad. Maar ik vrees het ergste...
dit kan gewoon is volgensmij in de keynote al besproken.Fedde schreef op zondag 21 maart 2010 @ 15:12:
Ik hoop dat de betaalde apps die ik voor mijn iPod Touch heb gekocht, ik ook zo kan importeren via iTunes op de iPad. Maar ik vrees het ergste...
Er zitten dus wel limieten aan, wou ik even zeggen.

gniffel
Rabo: simkaart + 150mb kost per maand 22,50 (7200/1400 kbs)
Maandelijks opzegbaar
tmobile relax: simkaart + web n walk plus met fair use (1mb/384kbs) 22,45
1 jaar looptijd
Hier krijg je uiteraard redelijk nutteloze belminuten bij. Ik ga er maar vanuit dat er een Ipad simonly abonnement komt bij de introductie in NL. Ik overweeg dus rabomobiel omdat je deze per maand kunt opzeggen. Alleen lijkt 150mb me wat weinig. Iemand een voordeliger idee?
en als de standaard tethering van T-Mobile niet werkt zal er zeker een via Cydia te vinden zijn, en als die niet werken zal het ook weer niet lang duren voor er een work-around komt
ik ben er van overtuigd, dat er via een slinkse weg, er dadelijk toch via iPhone te internetten is
Met een jailbreak op je iPhone kan je inderdaad via MyFi je 3G-verbinding met je iPad delen. De tetheringfunctie van de iPhone gaat niet werken en ik betwijfel of daar snel een hack voor gaat komen. Nadeel aan MyFi is wel dat je je accu erg snel leeg trekt met 3G en WiFi aan.
[ Voor 25% gewijzigd door Muthas op 22-03-2010 11:26 ]
Sorry maar 48KB per seconde vind ik echt niet voldoende om te internetten. Al helemaal niet als je (i.t.t. de iPhone) bijna alleen maar volledige websites gaat laden...Muthas schreef op maandag 22 maart 2010 @ 11:24:
Bij Ben kan je voor 13 euro per maand een abonnement nemen, per maand opzegbaar, onbeperkt 384/64 Kbps. Op zich genoeg voor normaal internetten, alleen YouTube wordt minder.
Met een jailbreak op je iPhone kan je inderdaad via MyFi je 3G-verbinding met je iPad delen. De tetheringfunctie van de iPhone gaat niet werken en ik betwijfel of daar snel een hack voor gaat komen. Nadeel aan MyFi is wel dat je je accu erg snel leeg trekt met 3G en WiFi aan.

eerste 2 jaar 13,50pm inc 200sms/bel en internet op je iPhone tot 3,6 Mbps (afhankelijk van je toestel)
[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 22-03-2010 11:57 ]
De GPS zit niet op de WiFi versie... voor mijn een reden om te wachten op de 3G!absrnd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 10:53:
Ik denk dat je beter kan wachten tot de Wifi versie uit is, want je hebt grote kans dat je via tethering op de iPad kan internetten.
en als de standaard tethering van T-Mobile niet werkt zal er zeker een via Cydia te vinden zijn, en als die niet werken zal het ook weer niet lang duren voor er een work-around komt
ik ben er van overtuigd, dat er via een slinkse weg, er dadelijk toch via iPhone te internetten is
Overigens vreemd dat ze geen telefoonfunctie inbouwen dmv een Bluetooth Headset ofzo
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Hoezo het is geen telefoon waarom zou die dan moeten kunnen bellen?nils7 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 12:17:
[...]
Overigens vreemd dat ze geen telefoonfunctie inbouwen dmv een Bluetooth Headset ofzo
Wat denk je ermee te gaan doen (GPS)?nils7 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 12:17:
De GPS zit niet op de WiFi versie... voor mijn een reden om te wachten op de 3G!
Op je dashboard zetten?
Of mee over straat lopen?
Zal wel handig zijn om te kijken waar het dichtsbijzijnde shushitent ismatthijst schreef op maandag 22 maart 2010 @ 13:05:
[...]
Wat denk je ermee te gaan doen (GPS)?
Op je dashboard zetten?
Of mee over straat lopen?
Edit:
Ze hebben beide geen echte GPS module maar een assisted GPS:
Digital compass
Assisted GPS (Wi-Fi + 3G model)
Cellular (Wi-Fi + 3G model)
Bron: apple.com
[ Voor 51% gewijzigd door Dimby op 22-03-2010 15:12 ]
Assisted GPS zit enkel op de 'Wifi + 3G' model, alsook Cellular, het andere model heet enkel 'Wifi' dus zonder de + 3G. Beetje beroerde naamgeving maar ja.Dimby schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:11:
Ik dacht dat er op de WiFi versie een assisted GPS zat ? Lijkt me genoeg voor je sushitent
Edit:
Digital compass
Verwijderd
Sterker nog.. alleen de 3G uitvoering heeft Assisted GPS.. wifi only heeft dus geen A-GPSDimby schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:11:
Ik dacht dat er op de WiFi versie een assisted GPS zat ? Lijkt me genoeg voor je sushitent
Edit:
Digital compass
ZpAz is me net voor
Klopt inderdaad dat het A-GPS is. Maar zoals hier eerder vermeld wil dat alleen zeggen dat de GPS-chip sneller je locatie kan bepalen door de GSM masten ook te gebruiken!Dimby schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:11:
Edit:
Digital compass
De iPhone 3G en 3GS hebben allebei ook A-GPS
Kijk maar...
-------
Viel julie trouwens ook op dat de iPad alleen op een Mac te gebruiken is v.a. 10.5.8 ? M.a.w. geen ondersteuning meer voor Tiger (10.4)...
[ Voor 9% gewijzigd door Flatwhite op 22-03-2010 15:50 ]
Ja had ik ook gezien. Goeie ontwikkeling lijkt me.Flatwhite schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:47:
[...]
Viel julie trouwens ook op dat de iPad alleen op een Mac te gebruiken is v.a. 10.5.8 ? M.a.w. geen ondersteuning meer voor Tiger (10.4)...
Verwijderd
Voor het geld hoef je de upgrade niet te lagen liggen!!
Was het niet zo dat je vanaf een bepaalde versie Mac OS niet meer op netbooks kan installeren? Wellicht dat ze daarom ook nog eens een versiecheck voor ondersteuning in douwen.Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 16:46:
Ik draai met veel plezier Snow Leopard en vraag me af waarom mensen nog op Tiger blijven hangen.
Voor het geld hoef je de upgrade niet te lagen liggen!!
En dan pak je nu... de iPhone.. je sloopt je GPS chip... en wat heb je dan? Je kan dan immers nog steeds via de masten je 'locatie' sneller fixen / met een grotere radius weten waar je bent. Hoe heet dat dan?Flatwhite schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:47:
De iPhone 3G en 3GS hebben allebei ook A-GPS
Ja een kreupele iPhone.. maar ik bedoel.. is dat niet A-GPS?
Verwijderd
Er staat bij 'Super Sim is alleen te gebruiken in je Apple iPhone 3G'. Zou dit met het OS te maken hebben?Donstil schreef op maandag 22 maart 2010 @ 11:56:
Vodafone Super Sim Only iPhone lijkt me de beste optie.
eerste 2 jaar 13,50pm inc 200sms/bel en internet op je iPhone tot 3,6 Mbps (afhankelijk van je toestel)
En je dus in het buitenland moet betalen?Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:43:
Nee, a-gps krijgt door via wifi/cellular network waar de satelieten ongeveer in de hemel staan, zodat de gps chip weet waar die ongeveer moet zoeken.
nee hoor werkt ook keurig in de 3gs. Denk dat de pagina gewoon weinig wordt verbouwd..CoUk schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:51:
[...]
Er staat bij 'Super Sim is alleen te gebruiken in je Apple iPhone 3G'. Zou dit met het OS te maken hebben?
Ik dacht altijd dat het via een driehoeksmeting ging... en dat het enkel via wifi werkt wanneer de locatie van de betreffende access-point bekend is.Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:43:
Nee, a-gps krijgt door via wifi/cellular network waar de satelieten ongeveer in de hemel staan, zodat de gps chip weet waar die ongeveer moet zoeken.
Volgens wikipedia krijg je wel ongeveer je 'eigen locatie' door. Dus je kan 'A-GPS' hebben zonder een daadwerkelijke GPS chip (hoewel het dan misschien anders zou heten?).
[ Voor 21% gewijzigd door ZpAz op 22-03-2010 18:47 ]
Dus zonder GPS chip is het geen A-GPS....is een techniek waarbij plaatsbepaling door een GPS-ontvanger wordt ondersteund (assisted) ...
Spin, magic wheel of bullshit! Spin!
Dit topic is gesloten.
Let op of je post niet beter past in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1399545//">~~~[iPad] Importeren</a>.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>