[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 105.676 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-06 16:13
Anoniem: 106714 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 16:46:
Ik draai met veel plezier Snow Leopard en vraag me af waarom mensen nog op Tiger blijven hangen.
Voor het geld hoef je de upgrade niet te lagen liggen!!
Vind je? Ik draai ook nog Tiger op mijn macbook, maar ik vind 170 euro voor een mac box set (de enige legale upgrademogelijkheid van Tiger naar Snow Leopard) wel behoorlijk aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radagast2005
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

Wanneer komt de Wifi versie uit? Zou je dan ook foto's vanaf je PC naar je Ipad kunnen syncen of moet je dan eerst de Ipad aan iTunes hangen?

Ticking away the moments that make up the dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ZpAz schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:44:
[...]

Ik dacht altijd dat het via een driehoeksmeting ging... en dat het enkel via wifi werkt wanneer de locatie van de betreffende access-point bekend is.

Volgens wikipedia krijg je wel ongeveer je 'eigen locatie' door. Dus je kan 'A-GPS' hebben zonder een daadwerkelijke GPS chip (hoewel het dan misschien anders zou heten?).
Volgens mij hadden ze beter de naam GPS+ aan kunnen geven, want nu wordt deze altijd als slechter gezien, terwijl het juist veel en veel beter is dan normaal GPS.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06 13:58
Ik doe echt mn best om me in te lezen, maar het zijn nogal wat posts.
Welke apparatuur heb je nodig om de IPAD draadloos als Jukebox (muziek/video) te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

Als je bedoeld de iPad als afstandsbediening dan heb je Apple's Remote. Daarmee kun je iTunes aansturen.

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:08
ArnieNFW schreef op maandag 22 maart 2010 @ 20:16:
Welke apparatuur heb je nodig om de IPAD draadloos als Jukebox (muziek/video) te gebruiken?
Je hebt de Airport Express, maar ik ben bang dat de iPad dit niet gaat ondersteunen, de iPhone doet dit ook niet. Muziek zou je draadloos nog via Bluetooth (A2DP) op je HIFI-setje kunnen laten afspelen. Maar met beeld.. geen idee of dat mogelijk is.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159350

ArnieNFW schreef op maandag 22 maart 2010 @ 20:16:
Volgens mij kan dat inderdaad met de (iphone, dus ipad) app Remote van apple zelf. Deze kan je iTunes library aansturen die je dan weer
- direct op je TV af kan laten spelen als je Mac aan je TV hangt (audio en video)
- via een Airport Express naar je stereo kan sturen (enkel audio)

Of je kan via Remote een Apple TV aansturen. Of er moet een DLNA server komen voor de iPad, die naar een DLNA client (TV/Stereo/PS3) kan sturen, maar dat lijkt me stug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
ZpAz schreef op maandag 22 maart 2010 @ 21:08:
[...]

Je hebt de Airport Express, maar ik ben bang dat de iPad dit niet gaat ondersteunen, de iPhone doet dit ook niet.
Ik neem aan dat je enkel het musicstreaming ondersteuning bedoeld? Je kan gewoon surfen via de AE toch?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
kmf schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:28:
[...]

Ik neem aan dat je enkel het musicstreaming ondersteuning bedoeld? Je kan gewoon surfen via de AE toch?
Dat wel, uiteraard, dat is gewoon een wifi-netwerk.. vind het wel zonde dat Airtunes niet ondersteund wordt door de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Laatst online: 09-06 13:58
Wat ik bedoelde, met muziek bijvoorbeeld, is dat ik mn versterker aan wil doen, en dan de muziek hoor die ik op de IPAD selecteer.
Eigenlijk dus (met draad) mn "koptelefoon" aansluiting (of docking-audio-aansluiting) aan mn versterker koppel. Maar dan draadloos.

Bluetooth, inderdaad, is een optie. Maar een WIFI adapter?

Wat ik niet bedoel is met de IPAD mn PC-Itunes bedienen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
ArnieNFW schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 18:51:
Wat ik bedoelde, met muziek bijvoorbeeld, is dat ik mn versterker aan wil doen, en dan de muziek hoor die ik op de IPAD selecteer.
Eigenlijk dus (met draad) mn "koptelefoon" aansluiting (of docking-audio-aansluiting) aan mn versterker koppel. Maar dan draadloos.

De Airport Express is een 'wifi-adapter' waarop je je HIFI-set kan aansluiten (http://apple.com/airportexpress/) ik gebruik dat om draadloos muziek van mn Macbook Pro op mn speakers te laten klinken.. maar zoals ik al zei.. werkt dat helaas niet via de iPhone.. en ben bang dat het ook niet vanaf de iPad wil... waarom? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:45
ArnieNFW schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 18:51:

Airport Express maakt juist wel gebruik van je PC of Mac iTunes bibliotheek. Je Mac of PC moet dus aan staan wil je muziek af kunnen spelen.

Misschien is dit iets voor je? Weliswaar Bluetooth, maar welk handig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

De iPod Dock van Marantz werkt met Bluetooth, werkt echt super goed :) http://www.marantz.com/ne...803&series=comp&type=ipod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Interessant leesvoer

een paar appmakers over hun ipad-versie
http://blogs.computerworld.com/15800/ipad_apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 23:05:
Interessant leesvoer

een paar appmakers over hun ipad-versie
http://blogs.computerworld.com/15800/ipad_apps
Zeker.

Hoewel ik alleen tweetie(2) gebruik uit de lijst en die is nou weer net niet geschikt op de release.
Athans tweetie2 via de 2x modus wel maar geen echte iPad versie.

Ben trouwens wel benieuwd naar de prijzen van software op de iPad. Als je bv ff kijkt naar Tweetie.

Op de iPhone kost tweetie2 E2,39. De Mac versie die verder niets toevoegd kost echter al gelijk $19,95.
Veel van dit soort Mac software zit rond de $20,- dus het zal me verbazen als de iPad versie's de prijs gaan krijgen van iPhone versie's.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 23:21:
[...]

Op de iPhone kost tweetie2 E2,39. De Mac versie die verder niets toevoegd kost echter al gelijk $19,95.
Veel van dit soort Mac software zit rond de $20,- dus het zal me verbazen als de iPad versie's de prijs gaan krijgen van iPhone versie's.
Dat is waarschijnlijk ook de reden dat apple de iworks apps verkoopt voor $10,-. Om als een lat te dienen voor appmakers. Eigenlijk zegt apple dan "hey, als je meer dan $10,- wilt vragen, dan moet jouw app wel beter zijn dan iworks"
Een versie die niets toevoegt en niet goed voor ipad is ontworpen zal de ergste recensies krijgen. Een verstandige appmaker zal dat echt niet wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Flatwhite schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 21:51:
[...]

Airport Express maakt juist wel gebruik van je PC of Mac iTunes bibliotheek. Je Mac of PC moet dus aan staan wil je muziek af kunnen spelen.

Misschien is dit iets voor je? Weliswaar Bluetooth, maar welk handig....
Inderdaad, maar je zou net zo goed in je iPhone (imho) de 'airport' boxen moeten kunnen selecteren, en dat je iPhone het dan naar de boxen streamt. Dat lijkt me niet echt een 'technische' limitatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

ZpAz schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 00:38:
[...]

Inderdaad, maar je zou net zo goed in je iPhone (imho) de 'airport' boxen moeten kunnen selecteren, en dat je iPhone het dan naar de boxen streamt. Dat lijkt me niet echt een 'technische' limitatie.
Waarschijnlijk wordt dat niet gedaan i.v.m. batterijduur van de iPhone. Om een beetje zuinig te zijn worden apps geacht om hun data verkeer te minimaliseren en in bursts te sturen in plaats van constante streams, omdat dan de wifi adapter in standby kan gaan (veel zuiniger). Dat is bij een dergelijke toepassing niet mogelijk en zuigt waarschijnlijk je accu vrij snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
kmf schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 00:26:
[...]

Dat is waarschijnlijk ook de reden dat apple de iworks apps verkoopt voor $10,-. Om als een lat te dienen voor appmakers. Eigenlijk zegt apple dan "hey, als je meer dan $10,- wilt vragen, dan moet jouw app wel beter zijn dan iworks"
Een versie die niets toevoegt en niet goed voor ipad is ontworpen zal de ergste recensies krijgen. Een verstandige appmaker zal dat echt niet wagen.
tsja, op de iphone is sommige apple software gratis... Denk niet dat ze daar een lat mee wilden stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
ZpAz schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 09:47:
[...]

tsja, op de iphone is sommige apple software gratis... Denk niet dat ze daar een lat mee wilden stellen.
Het is een referentie. Zoveel kost kwaliteit.
Dat er gratis apps zijn doet daar niet aan toe.

Als je een paar appmakertwitter volgt dan zie je hun ook twijfelen of ze wel meer dan 9,99 willen gaan vragen, omdat iworks ook maar 9,99 kost. (ik lees ook veel reacties van mensen die zeggen dat een ipad-app wel heel goed gemaakt moet zijn om een >$10 te rechtvaardigen.)

Concurrentie telt ook mee natuurlijk.

Ik hoop dat appmakers wel inzien dat juist de relatief lage prijs van iphone apps, juist aanzetten tot impulsaankopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ZpAz schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 09:47:
[...]

Ik denk dat ze daar op termijn zelfs problemen mee zullen krijgen. Dat is in feite hetzelfde dat Microsoft deed met het gratis meeleveren van Internet Explorer bij Windows.

Voorlopig is het nog mooi meegenomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@hierboven.

Dat is natuurlijk wel iets heel anders. Apps die gratis zijn kan je niet vergelijken met Internet Explorer die geinstalleerd staat op Windows (bleh! het W woord) lijkt me toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 12:39:
@hierboven.

Dat is natuurlijk wel iets heel anders. Apps die gratis zijn kan je niet vergelijken met Internet Explorer die geinstalleerd staat op Windows (bleh! het W woord) lijkt me toch?
En dan ook nog dat windows als losse OS wordt aangeboden, en bij apple is het onderdeel van het product. Niet los verkrijgbaar dus. Anders zal apple met safari wel dezelfde problemen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Het draait om monopoliemisbruik. Microsoft heeft met Windows vrijwel een monopolie op operating systems. Dat zouden ze misbruiken om ook een monopolie met browsers te krijgen. En dat mag niet. Apple heeft geen monopolie met Mac OS X dus dat kunnen ze ook niet niet misbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106714

AMSTERDAM - De geniale ingeving die de Amerikaan Nik Tyler een jaar geleden had, zou er weleens voor kunnen zorgen dat hij binnenkort miljonair is.

De platenproducent had het gevoel dat de tablet die Apple volgens geruchten aan het ontwikkelen was, iPad zou kunnen gaan heten en registreerde de domeinnamen ipaddownload.com, ipaddownloads.com en ipaddownloads.net.

Die domeinnamen zette hij vorige week te koop op veilingwebsite Ebay voor 1 miljoen dollar per stuk. De Amerikaan was zelf in totaal 18 dollar kwijt voor de domeinnamen. Tegen journalist en Apple-kenner Philip Elmer-DeWitt zegt de 31-jarige Tyler: "Dit is waarschijnlijk het eerste erg slimme ding dat ik in mijn hele leven heb gedaan."

E-commerce

Woensdag zal de veiling voor de domeinnamen van Tyler sluiten. Hij zegt dat verschillende geïinteresseerden al een bod hebben uitgebracht, maar dat er nog geeneen in de buurt kwam van het miljoen. Ook zijn er bedrijven die hem hebben aangeboden de websites te ontwikkelen. Tyler weet nog niet precies wat hij daarmee aanmoet: "Ik produceer platen. Ik weet eigenlijk helemaal niets van e-commerce."

Op Ebay worden nog veel meer domeinnamen met daarin het woord iPad aangeboden. De url's ipadsurfs.com en ipadinternetstore.com moeten zelfs 21 miljoen dollar opleveren.

De iPad is vanaf 3 april in de Verenigde Staten verkrijgbaar. Wanneer de tablet in Nederland beschikbaar is, is nog niet bekend.

Bron © NUzakelijk

Dat ik daar niet aan heb gedacht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 106714 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:49:
[..]
Dat ik daar niet aan heb gedacht :(
Ach, een domeinnaam registreren en op eBay aanbieden voor een paar miljoen is niet zo moeilijk, ik moet nog zien dat hij er ook daadwerkelijk iets voor krijgt.

Linkje naar eBay.

[ Voor 20% gewijzigd door fsfikke op 24-03-2010 15:52 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
fsfikke schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:52:
[...]Ach, een domeinnaam registreren en op eBay aanbieden voor een paar miljoen is niet zo moeilijk, ik moet nog zien dat hij er ook daadwerkelijk iets voor krijgt.
Ja, en dan is er ook nog de kans dat hij (of de eventuele koper) door Apple wordt aangeklaagd voor het inbreuk maken op hun merkenrecht. Dat hebben ze destijds in de iPod tijd ook gedaan. Link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij elk nieuw product zie je van die kerels die geld zien in urls.

Nexusoneblabla.com ipadblabla.com pspblabla.com jemoederheefteensnoreneenipad.org
je kan het zo gek niet bedenken of ze verkopen het op ebay.

EDIT: waarom is iPaddownloads.com btw bijzonder? ik zie hem niet geloof ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 24-03-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024
Mijn moeder heeft nog helemaal geen Ipad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tooooony schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 18:51:
Mijn moeder heeft nog helemaal geen Ipad...
De mijne wil er trouwens wel serieus een. Misschien nog wel liever dan ikzelf.
(beetje offtopic maargoed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
Mijn lieftallige echtgenote heeft onze fotocamera laten vallen, waardoor ik mooi kan shoppen voor een nieuwe.
Nu wil ik eigenlijk deze aanschaffen : http://www.photographyblo...ic_lumix_dmc_tz10_review/

Nu zit er ook GPS op dit fijne toestelletje. Dit lijkt me redelijk zinloos, maar de overige specs zijn voldoende om de GPS voor lief te nemen.
Maarrrrrrrrr, ik moest ook even aan het filmpje van de Ipad denken met die foto`s die op een landkaart te zien waren.
Zou dit met de Lumix "automatisch" gaan of moet je alles met de hand invoeren?
Volgens mij geeft de Lumix de GPS coordinaten mee in de "exif" data.
Ik weet niet wat dat betekent, maar jullie vast en zeker wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 14:09
Tooooony schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 19:04:
Mijn lieftallige echtgenote heeft onze fotocamera laten vallen, waardoor ik mooi kan shoppen voor een nieuwe.
Nu wil ik eigenlijk deze aanschaffen : http://www.photographyblo...ic_lumix_dmc_tz10_review/

Nu zit er ook GPS op dit fijne toestelletje. Dit lijkt me redelijk zinloos, maar de overige specs zijn voldoende om de GPS voor lief te nemen.
Maarrrrrrrrr, ik moest ook even aan het filmpje van de Ipad denken met die foto`s die op een landkaart te zien waren.
Dat betekent inderdaad dat iPhoto (en straks de iPad als die dat ondersteund, weet ik niet zeker) de foto's op een kaart kan laten zien, zonder dat je zelf een locatie eraan hoeft te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Fantastische berichtgeving ook, zal straks een Ford Ka voor 1 miljoen aanbieden, kom ik ook in de krant :S

De list prijs is op eBay nog iets heel anders dan de prijs die je er daadwerkelijk voor krijgt, en gezien bij de iPad alles via de appstore gaat is ipaddownoads nog minder nuttig.

Misschien had ie met iPad.com wel een leuke Macbook kunnen afdwingen, maar met ipaddownloads...

[ Voor 57% gewijzigd door Dutch_Razor op 24-03-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
Hmmmm, de verkoper ziet weer een koopsignaal bij mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:34

aerofreak

Steve Jobs

Goed nieuws voor de iPad *O*
Sanoma gaat tijdschriften op iPad brengen

AMSTERDAM – Uitgever Sanoma, bekend van tijdschriften als Panorama, Viva, Donald Duck, Autoweek, Margriet en tientallen andere titels, zal deze bladen niet beschikbaar maken voor e-readers maar wel voor tablets als de iPad.
Dat vertelt de grootste bladenmaker van Nederland tegenover Bright.nl.
In digitale edities bedoeld voor e-readers ziet het bedrijf helemaal niets. “In readers zonder kleur en zonder touchscreans gaan we geen energie steken”, aldus directeur Michiel Buitelaar.

Entertainment
“Tijdschriften zijn anders dan boeken. De entertainmentwaarde is belangrijker. We hebben gekeken naar de Kindles (een soort e-reader red.) en dachten: we wachten nog wel even.”
Over de iPad is Buitelaar zichtbaar enthousiaster: “Je kunt meer uit het medium halen en multimediale dingen toevoegen.” De directeur is dan ook van plan om applicaties te ontwikkelen voor tijdschriften voor op met name de iPhone.
“Dat er steeds meer apparaten bijkomen is leuk, maar ook gevaarlijk. We moeten kiezen voor welk apparaat we apps gaan maken. Dat is nu bij smartphones zo en dat krijg je straks bij tablets ook”, denkt Buitelaar.

© NU.nl

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:34
Cool, lijkt me wel relaxt als je bij een normaal abonnement voor weinig een digitale versie kunt krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Dankje oom Donald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 21:20
Tooooony schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 19:04:

Als dat zo is kan je toch net zo goed de TZ7 nemen? scheelt weer geld >:)

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
starwave schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 22:05:
[...]

Als dat zo is kan je toch net zo goed de TZ7 nemen? scheelt weer geld >:)
Je bent te laat, ik heb net de TZ10 besteld. (voor 22:00u want dan kom ie morgen! :9~ )
Als rechtgeaarde gadgetfetisjist (?) moet en zal je toch het nieuwste willen hebben.
Zo werkt het bij mij tenminste >:)

Was een beetje off topic, maar ook niet helemaal.
Ik ben nl. een beetje verdrietig om het wachten op de Ipad. Ik vond dat ik een beloninkje verdiend had....

[ Voor 21% gewijzigd door Tooooony op 24-03-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Laatst online: 12-06 21:28
Het uitbrengen van tijdschriften is dus 1 van die dingen die de iPad echt nodig heeft. Ik bedoel, de Donald Duck op je iPad.... ik voel een hernieuwd abbonnement aankomen. ;) Daar gaat de iPad, als dit soort bedrijven doorzetten, het mee winnen. Wat kan mij het schelen dat het geval geen Flash kan, dat het nauwelijks aansluitingen heeft en dat we zitten met een gesloten App-Store... welk andere apparaat heeft straks wireless syncing van m'n eigen krant, de Donald Duck en allerlei mooie boeken en tijdschriften? Een E-reader tot op zekere hoogte, maar ik heb weinig zin in het inruilen van al die multimedia-pracht just for e-ink. Andere tablets hebben deze deals straks niet, daar is geen app-store en als het er is een veel minder populaire, dus wordt er vanzelf meer ontwikkeld voor de iPad. En ik wacht dat even af, als dat het geval is zie ik er meteen de meerwaarde van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
vgroenewold schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 22:19:
Het uitbrengen van tijdschriften is dus 1 van die dingen die de iPad echt nodig heeft. Ik bedoel, de Donald Duck op je iPad.... ik voel een hernieuwd abbonnement aankomen. ;) Daar gaat de iPad, als dit soort bedrijven doorzetten, het mee winnen. Wat kan mij het schelen dat het geval geen Flash kan, dat het nauwelijks aansluitingen heeft en dat we zitten met een gesloten App-Store... welk andere apparaat heeft straks wireless syncing van m'n eigen krant, de Donald Duck en allerlei mooie boeken en tijdschriften? Een E-reader tot op zekere hoogte, maar ik heb weinig zin in het inruilen van al die multimedia-pracht just for e-ink. Andere tablets hebben deze deals straks niet, daar is geen app-store en als het er is een veel minder populaire, dus wordt er vanzelf meer ontwikkeld voor de iPad. En ik wacht dat even af, als dat het geval is zie ik er meteen de meerwaarde van in.
Check. enkel jammer dat dat nooit op de FP van tweakers door blijkt te dringen. Daar is alles 'specs' wat de klok slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Digitaal een tijdschrift lezen zal perfect gaan op de iPad. Ik ben er helemaal klaar voor.

Zeker voor de Donald Duck moet ik zeggen ;)

Misschien gaat de iPad er ook wel voor zorgen dat ik weer wat meer ga lezen in die bladen. Zeker op vakantie een uitkomst, ik koop elke keer op schiphol voor tientallen euro's lees meuk en lees het werkelijkwaar nooit. Lezen in een fatsoenlijk blad gaat namelijk zo onhandig op het strand of bij het zwembad.

Nu pak ik het nieuws als ik thuis ben voornamelijk van de diverse site's (tweakers/iphoneclub/autoblog/engadget/enz). Wel lekker gratis natuurlijk maar vaak niet echt geweldig geschreven en meestal zonder verdere diepgang (persberichtje herschrijven en klaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Tijd om een pre-order op de DD aan te vragen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Boeken op de iPad worden waarschijnlijk $9.99:
http://appadvice.com/appn...e-ibooks-prices-revealed/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZpAz schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 22:28:
[...]

Check. enkel jammer dat dat nooit op de FP van tweakers door blijkt te dringen. Daar is alles 'specs' wat de klok slaat.
Ik ben ook al meerdere keren een discussie aangegaan met die jongens, maar die leven helemaal in hun eigen DDR440MB GHZ RAMROM wereld.
Zeker als ze als reactie 'ohh weer zo'n fanboy van die troep van Apple' o.i.d. geven. How stupid can you be. Apple brengt een nieuw product en gelijk 20 jaloerse ICT'ers roepen dat het een gesloten OS is, het product overpriced, fanboys blabla.

Het beste wat je kan doen is gewoon negeren en die gasten gelukkig laten zijn in hun wereldje. Zij kopen een tablet met Win 7 erop en kunnen een usb device erop aansluiten. Trage tablets, virussen foutmeldingen nemen ze voor lief, want ze zijn echte tweakers ;(

Oh ja.. eerst roepen dat Mac/iPhone gebruikers fanboys zijn. Uiteraard jaloers omdat hun LG Viewty of Nokia geen fijn touchscreen of OS had. En nu hebben ze Android en hoor eens wie hier de fanboys zijn. Pfff ik heb nog nooit een stelletje wijven zo hard horen roepen hoe goed wel niet alles is :P
Had laatst op mobilecowboys nog een discussie met iemand, ik begin er niet meer aan 8)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 106714 op 25-03-2010 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:12
ZpAz schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 22:28:
[...]

Ik heb de link zojuist ingestuurd, ik hoop ook dat ze er wat mee gaan doen, want je hebt immers helemaal gelijk. Altijd gemekker als er die en die chip inzit, maar dit soort dingen, waar je veel meer mee doet (/zou kunnen doen), zie je dan weer niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-06 07:43
Het beste wat je kan doen is gewoon negeren en die gasten gelukkig laten zijn in hun wereldje. Zij kopen een tablet met Win 7 erop en kunnen een usb device erop aansluiten. Trage tablets, virussen foutmeldingen nemen ze voor lief, want ze zijn echte tweakers ;(
Ik ben zelf een 'Windows gebruiker' en verder absoluut geen Applefan o.i.d. maar heb wel een iPad besteld, omdat ik in dit concept geloof en onder de indruk ben van de gehele bediening. De iPad is gewoon wat een tablet behoort te zijn!

Voor mij hoeft een tablet niet compleet 'open' te zijn maar moet gewoon lekker draaien. Als ik iets anders/meer wil, dan pak ik wel mijn laptop met windows 7 (zonder foutmeldingen, en virussen overigens).

Ik kijk in ieder geval erg uit naar 10 april (verwachte aflever datum) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
De appmakers mogen over hun ipadversie praten. Tenminste een klein beetje.

http://www.bitolithic.com...he-beans-on-comic-zeal-v4
Dit is comiczeal. Bedoeld om strips/comics van cbr/cbz etc te lezen. Ik had het ooit gekocht voor iphone, maar nooit gebruikt omdat het scherm te klein is. Op de ipad zal het veel beter werken. Waarschijnlijk wordt het mijn meest gebruikte app.

De verkoopstrategie is interessant, en ik denk dat veel makers ook zoiets gaat doen.
Gaat initieel 8 dollar kosten en enkel voor de ipad. Later komt de iphone versie erbij. En de oude versie wordt weggehaald uit de store.

En dit stukje doet me denken dat er nieuwe transfermogelijkheden bij komen. Misschien een repository?
At the moment we can’t talk about any other options for transferring the comic files into Comic Zeal so please don’t think I’ve forgotten to mention it, I just can’t talk about it.

[ Voor 20% gewijzigd door kmf op 26-03-2010 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-01 20:56
Las in een stukje van de New York times het volgende:

'...Line2 also turns the iPhone into a dual-mode phone. That is, it can make and receive calls either using either the AT&T airwaves as usual, or -- now this is the best part -- over the Internet. Any time you're in a wireless hot spot, Line2 places its calls over Wi-Fi instead of AT&T's network...'

'...Line2 also runs on the iPod Touch. When you're in a Wi-Fi hot spot, your Touch is now a full-blown cellphone, and you don't owe AT&T a penny...'

Mooie app als een soort Iphone emulator op je Ipad.

http://finance.yahoo.com/...phone-app-to-sidestep-att

[ Voor 8% gewijzigd door .CoUk op 26-03-2010 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Mmmm, beetje jammer dat al die apps nu plots HD of XL achter de naam moeten hebben. Was er niet gewoon een apart iPad gedeelte straks? Lijkt me veel prettiger. Verder wel tof zo, Worms HD... I'm in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Geohot heeft schijnbaar ook al een jailbreak voor de iPad klaar.
's kijken of er daardoor nog handige extra programma's beschikbaar komen die door Apple niet gewenst zijn:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:33
vgroenewold schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:13:
Mmmm, beetje jammer dat al die apps nu plots HD of XL achter de naam moeten hebben. Was er niet gewoon een apart iPad gedeelte straks? Lijkt me veel prettiger. Verder wel tof zo, Worms HD... I'm in. :)
Zou het niet een bewuste keuze van Apple kunnen zijn? Straks met de nieuw iPhone zou het ook zomaar kunnen dat die een groter scherm krijgt met een hogere resolutie. Dan komt er nog een categorie apps bij. Als ze dan weer een aparte afdeling moeten gaan maken....

Tevens is het voor ontwikkelaars volgens mij mogelijk om 1 app te maken die op zowel de iPhone als de iPad gaat werken:
Pricing and versions

So why is this called Comic Zeal 4 and not Comic Zeal iPad?

The plan at the moment is to have both versions on the app store (this means that Comic Zeal 4 will be an additional purchase).

As the tools to do it become easier we’ll make version 4 iPhone compatible too and at that point we’ll stop development of version 3. Whilst both versions are on the store I’ll do my best to ensure that any big version 4 features that are feasible on the iPhone also make it into version 3.

So Comic Zeal Version 4 isn’t just for the iPad, at some point it will also be available for the iPhone, just not yet.
Nu lijkt het erop alsof veel ontwikkelaars een nieuwe versie uitbrengen om geld binnen te tikken en daarna pas een universele app uitbrengen voor alle devices?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
heuker schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:21:
[...]

Zou het niet een bewuste keuze van Apple kunnen zijn? Straks met de nieuw iPhone zou het ook zomaar kunnen dat die een groter scherm krijgt met een hogere resolutie. Dan komt er nog een categorie apps bij. Als ze dan weer een aparte afdeling moeten gaan maken....

Tevens is het voor ontwikkelaars volgens mij mogelijk om 1 app te maken die op zowel de iPhone als de iPad gaat werken:

[...]

Nu lijkt het erop alsof veel ontwikkelaars een nieuwe versie uitbrengen om geld binnen te tikken en daarna pas een universele app uitbrengen voor alle devices?
Ik ga meer uit van het positieve. Ik denk dat de ontwikkelaars een nieuwe versie moeten maken omdat de SDK zoveel veranderd is, en dus daarbij meer mogelijkheden. Een ipadversie zal niet automatisch kunnen werken op de iphone en omgekeerd. Er zijn vast wel truukjes voor, maar dat moeten ze nog aanleren lijkt mij.

IPV dat ze dan hun iphoneversie omzetten naar ipadversie, kunnen ze beter een nieuwe versie maken en daarmee de mogelijkheden uitproberen, om vervolgens de iphoneversie te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 09:58
Ik bedenk me nu pas de reden om een iPad te kopen. Ik wilde er sowieso al wel een hebben, mits ik geld over heb en ik wilde graag even de kat uit de boom kijken, maar;
Een iPad als controller voor Logic of Ableton Live... Dat zou helemaal, maar dan ook echt helemaal te gek zijn!

Zodra die apps er zijn ben ik verkocht! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244197

iPad bij Duitse webwinkel vanaf €549,-
zie ook het bericht op ipadplanet.nl

http://www.ipadplanet.nl/...webwinkel-vanaf-549-euro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
CoiLive schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:53:
Ik bedenk me nu pas de reden om een iPad te kopen. Ik wilde er sowieso al wel een hebben, mits ik geld over heb en ik wilde graag even de kat uit de boom kijken, maar;
Een iPad als controller voor Logic of Ableton Live... Dat zou helemaal, maar dan ook echt helemaal te gek zijn!

Zodra die apps er zijn ben ik verkocht! :D
Ik zie mijn iPad al helemaal in de rol (1 van de) van Plex controller. Als het er niet is, maak ik daar zelf wel een app voor denk ik. Of wat dacht je van remote desktop, superlicht touchscreen op de bank en dan een bad-ass workstation bedienen ergens op de bovenverdieping.

[ Voor 10% gewijzigd door vgroenewold op 26-03-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Tsja, de iPhone applicaties zijn al niet zo duur, dus als de ontwikkelaar een 'gelijkende' applicatie voor een ander platform maakt, dan mag hij daar toch wel voor beloond worden als hij dat wil? Tis niet alsof je een applicatie met 10 minuten uit de grond stampt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
ZpAz schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:11:
[...]

Tsja, de iPhone applicaties zijn al niet zo duur, dus als de ontwikkelaar een 'gelijkende' applicatie voor een ander platform maakt, dan mag hij daar toch wel voor beloond worden als hij dat wil? Tis niet alsof je een applicatie met 10 minuten uit de grond stampt ofzo.
Ik vind het alleen wel jammer dat er geen mogelijkheid tot korting is. Voor bestaande gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

kmf schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:39:
[...]

Ik vind het alleen wel jammer dat er geen mogelijkheid tot korting is. Voor bestaande gebruikers.
:+ Sorry hoor, maar en App van 79cent voor de iPhone, überhaupt elke App die ik koop is onder de 10euro dan verwacht ik geen dual license :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Knallen ze nu niet gewoon de e-reader markt omver? die zou binnenkort ook leuke kleurtjes krijgen :p.
als de iPad wint, staken daar de ontwikkelingen dus mee (de e-readers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Eduardboon schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:17:
Knallen ze nu niet gewoon de e-reader markt omver? die zou binnenkort ook leuke kleurtjes krijgen :p.
Nee joh, ereaders zijn heel anders en lezen op een LCD scherm, pfoe, daar krijg je slechte ogen van...
Tenminste, dat zeggen ze hier de hele tijd:
FullThrottle in "Het eBookreader-ervaringentopic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

kmf schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:44:
[...]

Ik ga meer uit van het positieve. Ik denk dat de ontwikkelaars een nieuwe versie moeten maken omdat de SDK zoveel veranderd is, en dus daarbij meer mogelijkheden. Een ipadversie zal niet automatisch kunnen werken op de iphone en omgekeerd. Er zijn vast wel truukjes voor, maar dat moeten ze nog aanleren lijkt mij.

IPV dat ze dan hun iphoneversie omzetten naar ipadversie, kunnen ze beter een nieuwe versie maken en daarmee de mogelijkheden uitproberen, om vervolgens de iphoneversie te activeren.
Volgens mij is de SDK hetzelfde en was er bij de presentatie sprake dat je huidige apps ook gewoon op de iPad runnen. Ik zou het wel een nadeel vinden als ik mijn gekochte apps nogmaals moet kopen om ze in 'XL' te kijken. Dat er uiteindelijk apps komen die alleen voor de iPad geschikt zijn (zoals games) vind ik prima. Andersom zou ik raar vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Eduardboon schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:17:
De ipad gooit de e-reader markt niet omver IMO. Die zal juist de interesse naar ereaders en bijbehorende hard en software (e.g. e-books) juist sterk vergroten.

Toen ik mijn sony ereader liet zien, zijn mensen die veel lezen heel enthousiast over de scherpte, rust, en gewicht van de reader.
Niet veel-lezers (geen complete boeken, maar wel magazines, strips, kranten) vallen juist over de traagheid en zwart wit beeld.
De diehard boeklezers willen niks digitaals hebben, want het ruikt niet naar dood hout.

De ipad zal de markt opengooien voor de "niet veel lezers". En als deze pandaro's box open is gegooid, dan zien de publishers hopelijk echt de waarde van ebooks en komt er ook meer aanbod, en dus meer investeringen in nieuwe technologie.
matthijst schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:26:
[...]

Nee joh, ereaders zijn heel anders en lezen op een LCD scherm, pfoe, daar krijg je slechte ogen van...
Ik heb vanaf het begin (toen ereaders in NL totaal onbekend was) veel reacties gekregen van mensen die eink niet begrepen. "Grappig" dat er nu een hoop fanatiekelingen zijn die juist het eink-techniek verdedigen....
Qorne schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:44:
[...]

:+ Sorry hoor, maar en App van 79cent voor de iPhone, überhaupt elke App die ik koop is onder de 10euro dan verwacht ik geen dual license :P
Ach, voor de vaste klanten zal een kleine presentje wel leuk zijn. Voor de ipad zullen er heel veel ongeteste apps voorbij komen in de eerste instantie, omdat de appmakers zelf nog geen ipad hebben kunnen krijgen.
Dan zal het wel zo handig zijn, om in ieder geval een paar oudgebruikers de eerste ipadversies als eerste kopen.
Krijgen ze nog wat verdedigers in hun reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
kmf schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:59:
[...]
Ik heb vanaf het begin (toen ereaders in NL totaal onbekend was) veel reacties gekregen van mensen die eink niet begrepen. "Grappig" dat er nu een hoop fanatiekelingen zijn die juist het eink-techniek verdedigen....
Ik vind eInk nog steeds niet prettig, het contrast is laag, en het beeld zo 'wazig'. Ook de refresh gaat me snel irriteren, je kan niet snel even een paar pagina's doorspoelen om iets terug te zoeken bijvoorbeeld.

Ik heb mijn Kindle ook maar in de verkoop gezet (ja schaamteloze plug), ik denk dat ik tzt wel voor de iPad ga. Dat lijkt me een stuk veelzijdiger. Ik had van eInk toch een stuk meer verwacht.

Ik vind het trouwens ook geen probleem om van LCD te lezen, ik kan me niet voorstellen dat je ogen daar slecht van worden. Ik heb het idee dat het wel slecht is om heel lang heel dichtbij te focussen maar daar heb je dan met alle leesactiviteiten wel last van, ongeacht de techniek.

[ Voor 26% gewijzigd door GekkePrutser op 26-03-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
GekkePrutser schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 17:37:
[...]

Ik vind eInk nog steeds niet prettig, het contrast is laag, en het beeld zo 'wazig'. Ook de refresh gaat me snel irriteren, je kan niet snel even een paar pagina's doorspoelen om iets terug te zoeken bijvoorbeeld.

Ik heb mijn Kindle ook maar in de verkoop gezet (ja schaamteloze plug), ik denk dat ik tzt wel voor de iPad ga. Dat lijkt me een stuk veelzijdiger. Ik had van eInk toch een stuk meer verwacht.

Ik vind het trouwens ook geen probleem om van LCD te lezen, ik kan me niet voorstellen dat je ogen daar slecht van worden. Ik heb het idee dat het wel slecht is om heel lang heel dichtbij te focussen maar daar heb je dan met alle leesactiviteiten wel last van, ongeacht de techniek.
Het voordeel voor mij is de resolutie en de lange gebruiksduur. Dat het rustgevender is, is discutabel. Want inderdaad, het contrast is slecht. Op mijn laptop met echt wit en zwart valt het heel erg op. Als de backlight daarvan op het minimum is gezet, leest het ook prettig. De warmteontwikkeling en gewicht (1kg) daarentegen....

Ik ben dan ook geen voorstander van het argument "het leest rustiger". Eink moet het hebben van de gebruiksduur vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
matthijst schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:26:
[...]

Dat je het niet snapt, wil niet zeggen dat het niet goed is... Ik weet zeker dat je nog nooit een ereader hebt gezien.

eInk is absoluut het beste medium om boeken te lezen. Wil je echter meer multimedia en kleuren in magazines, dan ben je voorlopig idd beter af met de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Roamor schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 18:04:
[...]

Dat je het niet snapt, wil niet zeggen dat het niet goed is... Ik weet zeker dat je nog nooit een ereader hebt gezien.

eInk is absoluut het beste medium om boeken te lezen. Wil je echter meer multimedia en kleuren in magazines, dan ben je voorlopig idd beter af met de iPad.
Ik denk zelfs dat die twee apparaten elkaars tegenpolen zijn. Eink doet het goed in veel licht, maar in het schemer (bed, vliegtuig) vind ik het juist vermoeiender om te lezen.
ipad zal het waarschijnlijk weer beter doen in het schemer, maar minder goed in fel licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
[...]

Ik heb een Sony prs300 ereader (maar die gaat weg als ik de iPad heb) dus weet prima waar ik over praat. Denk dat het eerder andersom is: ereaderfans geloven niet dat een ipad goed kan zijn om boeken te lezen omdat er 5 jaar geleden eens geroepen is dat een scherm niet fijn leest. Toen was dat misschien waar, tegenwoordig zijn lcd schermen niet meer te vergelijken met schermen van toen.

Komt bij dat je vroegah geen lcd tablets had die 10 uur op een accu gingen, dus dan kom je al snel op een dedicated ereader uit. Of je moest het leuk vinden om 5 uur per dag achter je bureau een boek te lezen.

[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 26-03-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Appadvice heeft wat iPadStore afbeeldingen weten te achterhalen.

Ziet er allenmaal best wel goed uit.
Afbeeldingslocatie: http://wp.appadvice.com/wp-content/uploads/2010/03/ipad_spotlight.png
.
.
.
Afbeeldingslocatie: http://wp.appadvice.com/wp-content/uploads/2010/03/ipad_toppaid.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jammer alleen dat je dus voor iPad en iPhone 2x flight control moet kopen en het niet in 1 versie kan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
SaURoN schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 17:57:
Jammer alleen dat je dus voor iPad en iPhone 2x flight control moet kopen en het niet in 1 versie kan :(
Inderdaad, en volgens mij was dit ook niet de bedoeling van Apple. Ook opmerkelijk dat bijvoorbeeld Flight Control op de iPhone €0,79 is en op de iPad opeens €4,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

Het zijn geen officiële prijzen hè.. Het kan net zo goed een Photoshop zijn, sowieso worden de prijzen van de Apps gekozen door de makers en niet door Apple. Moet zeggen dat me "Flight Control HD" wel erg tof lijkt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 09:58
Wat natuurlijk wel leuk zou zijn is dat als je een app koopt voor de iPad, je hem automatisch ook gratis voor de iphone krijgt. Geen idee of ze dit zullen gaan doen, maar lijkt me een leuke constructie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Emile schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 18:04:
[...]

Inderdaad, en volgens mij was dit ook niet de bedoeling van Apple. Ook opmerkelijk dat bijvoorbeeld Flight Control op de iPhone €0,79 is en op de iPad opeens €4,99.
Een duidelijk geval van "laat je portemonnee spreken".
CoiLive schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 18:35:
Wat natuurlijk wel leuk zou zijn is dat als je een app koopt voor de iPad, je hem automatisch ook gratis voor de iphone krijgt. Geen idee of ze dit zullen gaan doen, maar lijkt me een leuke constructie :)
De makers moeten eerst even peilen hoe het gaat. Als ze veel geld vragen voor een ipadversie en daarmee een groot gedeelte van hun originele klanten verliezen, of dat mensen enkel de iphone versie kopen, dan moet er ergens toch wel een lampje gaan branden.

Ik zal zelf niet snel 5 euro uitgeven aan een 2e versie. Enkel als de app echt een meerwaarde heeft op een groot scherm (bv comiczeal) dan zal ik het wel kopen.

[ Voor 52% gewijzigd door kmf op 27-03-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
CoiLive schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 18:35:
Het is gewoon mogelijk om een app te maken welke zowel op de iPhone als op iPad opstart, waarbij de variant voor de iPad compleet anders is. Het is alleen aan de ontwikkelaars of ze dat doen (gratis applicaties welke er voor zowel de iPad als iPhone zijn zullen dus niet onder twee verschillende noemers in de App Store staan, bij betaalde applicaties is er natuurlijk de kans dat ze extra willen cashen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Emile schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 18:04:
[...]

Dat vind ik helemaal niet zo gek. Ik ontwikkel ook voor de iPhone en wil niet zomaar m'n app opblazen voor de iPad en klaar. Dan zou ik zeker hetzelfde vragen, ik wil dan veel meer functionaliteit toevoegen en dat kost maanden extra werk. Uiteraard ga ik dat niet voor 80 cent doen. Hoe de prijzen nu ontwikkelen voor de iPad is wel interessant, wat willen mensen voor uitgebreide software neertellen.

En zoals hier al is aangegeven, ik zou zeker een constructie willen waarbij mensen die de iPad versie kopen, gratis de iPhone versie krijgen. Ingebouwd is ook mogelijk, alleen kan ik dan dat voordeel weer niet geven.

[ Voor 4% gewijzigd door vgroenewold op 27-03-2010 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

Een mooie tussenoplossing zou eventueel zijn dat een app zowel voor iPhone als voor iPad los te verkrijgen zijn, bijvoorbeeld voor een euro, en dan beide versies samen voor 1,50 oid. :9 Maar 5 euro voor een iPad versie is iets te veel van het "goeie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:14:
Een mooie tussenoplossing zou eventueel zijn dat een app zowel voor iPhone als voor iPad los te verkrijgen zijn, bijvoorbeeld voor een euro, en dan beide versies samen voor 1,50 oid. :9 Maar 5 euro voor een iPad versie is iets te veel van het "goeie".
Mee eens. Een flink aantal apps voor de iPad staan nu op $9,99 en ik vrees dat een hoop mensen deze apps links gaan liggen. Zeker als Geohot erin slaagt een jailbreak te realiseren en appsync op de iPad te krijgen is het een makkelijke keus voor veel mensen.
Ik wil 1 euro best betalen voor een app. 2,50 euro voor een veel gebruikte app. 5 euro voor bijv. een MSN app of air video o.i.d. op de iPad, maar 7,50 euro voor een spel wat ik amper speel..no way!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vgroenewold schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 18:55:
[...]

Dat vind ik helemaal niet zo gek. Ik ontwikkel ook voor de iPhone en wil niet zomaar m'n app opblazen voor de iPad en klaar. Dan zou ik zeker hetzelfde vragen, ik wil dan veel meer functionaliteit toevoegen en dat kost maanden extra werk. Uiteraard ga ik dat niet voor 80 cent doen. Hoe de prijzen nu ontwikkelen voor de iPad is wel interessant, wat willen mensen voor uitgebreide software neertellen.
Het probleem lijkt me dat veel programmamakers ineens €7,99 of €9,99 voor een iPad versie gaan vragen omdat het een "grotere" versie is. De appstore is juist een succes omdat er veel onder de €4,99 blijft.

Neem bv Tweetie (wat ik al eens eerder aanhaalde) deze kost op de iPhone €2,39 maar op de Mac $19,95 terwijl die helemaal niets extra's doet. Als dat straks met de iPad versie's ook gaat gebeuren is dat natuurlijk geen fijne zaak.

Ik ga geen €0,79 betalen voor flightcontrol en dan €9,99 voor flightcontrolHD met de zelfde gameplay en een extra iPad leveltje in een iets hogere resolutie.

iPad versie's mogen alleen duurder zijn als er ook ECHT iets aan is toegevoegd en niet alleen de resolutie omhoog is geflikkerd (iets wat je waarschijnlijk in de komende weken veel erg veel zal gaan zien)
Anoniem: 106714 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 20:36:
[...]

Mee eens. Een flink aantal apps voor de iPad staan nu op $9,99 en ik vrees dat een hoop mensen deze apps links gaan liggen. Zeker als Geohot erin slaagt een jailbreak te realiseren en appsync op de iPad te krijgen
Geohot maakt de jailbreak alleen he. Hij heeft niet met het hele (sneue) appsync van doen.
(een grote fout die veel mensen maken is dat geohot voorziet in dit soort dingen, dat is echter iets waar hij juist niet mee geassocieerd wil worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Laatst online: 18-06 14:34
Zit er een belfunctie in de iPad (3G dan uiteraard)?

Niet dat ik ermee aan mijn oor wil lopen ofzo maar heb net een nieuwe BT carkit ingebouwd en als mijn simkaart (als Duo sim) er toch al in zit is het een kwestie van iPad netjes monteren in de auto (heheheh Sygic op Full screen :)) en als het bellen via de bluetooth werkt zou dat wel sjiek zijn, iemand daar iets over gehoord?

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
nils7 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 05:22:

Niet dat ik ermee aan mijn oor wil lopen ofzo maar heb net een nieuwe BT carkit ingebouwd en als mijn simkaart (als Duo sim) er toch al in zit is het een kwestie van iPad netjes monteren in de auto (heheheh Sygic op Full screen :)) en als het bellen via de bluetooth werkt zou dat wel sjiek zijn, iemand daar iets over gehoord?
Het heeft geen belfunctie. Tenminste, deze is nooit aangegeven. Wat wel zeker is, is dat de 3G een microsim heeft.

Maar je kan natuurlijk altijd nog skypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

WAAROM zou je willen bellen met een iPad ? Voor de ergonomie moet je het niet doen, aan het scherm heb je niets tijdens bellen en een GSM met Bluetooth kost een paar knaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87260

Ik zou me nog niet te druk maken om de prijzen. Ik dan dat iedereen deze op 9,99$ heeft gezet om te kijken wat de concurrent doet. En op de dag van de launch zullen ze de prijzen wel naar beneden gooien. In de nieuwe store kunnen dev's nu al aangeven wanneer de prijsverlaging/verhoging in moet gaan. Ik denk dat tussen 3 en 6 april de meeste al gedaald zullen zijn.

Kunnen ze nu nog even lekker geld vangen van reviewers die hun ipad al eerder ontvangen hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zolang er een "free apps" sectie is maak ik me geen zorgen. Maar persoonlijk vind ik dat de Appstore zijn charme heeft verloren. In het begin met iPhone 2.0 had je véél minder apps maar waren ze over het algemeen kwalitatief beter. Nu vind je van elk programma 500 versies en je weet niet welke goed of slecht is. Zoek maar eens op "weather"...

Ik betwijfel of ik nog zomaar een app zal kopen of downloaden zonder dat er een goede reden voor is zoals een vriend die het aanraad of positieve feedback op forums als deze. Want voor je het weet ben je een "Lite" versie aan het downloaden en mag je nog betalen. Op zich niks mis mee maar ik zie niet in waarom ik € 11,99 moet dokken voor een programma dat MSN (Live) Messenger nabootst wat gratis is voor de PC. Of een zoveelste 1-functie app voor € 0,79.

Te bedenken dat de gemiddelde tweaker vind dat Apple te beperkend is en dus nog meer apps wenst, is echter ver voorbij mijn logisch vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

eh voor mij is dat nog altijd lekker op papier. Dus doe mij maar liever een iPad + echte boeken, dan nep boeken en geen iPad. Zolang populaire boeken niet significant goedkoper worden in e-book formaat, ben je beter af met de papierenvariant en de iPad dan andersom.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 28-03-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Anoniem: 69767 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 13:19:
[...]

eh voor mij is dat nog altijd lekker op papier. Dus doe mij maar liever een iPad + echte boeken, dan nep boeken en geen iPad. Zolang populaire boeken niet significant goedkoper worden in e-book formaat, ben je beter af met de papierenvariant en de iPad dan andersom.
Ik ben sinds twee jaar bezig om complete jaargangen aan "tijdschriften en ander leesmateriaal die ik al gelezen heb, maar die het bewaren waard zijn" aan het inscannen. Voor een kleurentablet. Dit is nu eerst de ipad. Later misschien wat anders.

Mijn boekenkasten raken vol en op papier zal ik die tijdschriften niet meer doorbladeren. Digitaal, dat weer wel. Zomaar, even een enorme berg boeken mee op reis of waar dan ook. Momenteel heb ik al meer dan 200kg (20 vuilniszakken) gedigitaliseerd.

Een voordeel van het digitaliseren? je kan het contrast bijwerken. Kleuren die eruit zien zoals ze bedoeld zijn.

(en ik weet dat er een hoop mensen zijn die hetzelfde aan het doen is als ik. Strips zoals asterix, donald duck weekblad, maar ook tijdschriften zoals Quest. Allemaal digitaal. Te zonde om weg te gooien, teveel ruimte om te bewaren)

[ Voor 28% gewijzigd door kmf op 28-03-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Feitelijk zou de EU om het milieu/recyclage te steunen, een actie moeten aanbieden dat tijdschriften die binnengebracht worden bij inzamelcentra, je gratis of tegen zeer lage bijdrage de digitale versie moeten bezorgen. Dus bv. 20x AutoWereld binnenbrengen en je krijgt ze alle twintig digitaal. Dat zal de tablet revolutie zeker ten goede komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 20:15

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Feitelijk betaal je dat geintje dan zelf he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
sebastius schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:41:
Feitelijk betaal je dat geintje dan zelf he ;)
Alsof dat wat uitmaakt. :) Ik betaal al 5 euro of meer voor een tijdschrift. Als zij dat ook digitaal kunnen leveren, in een open formaat (zodat ik het op elk apparaat kan zetten wat ik wil), dan heb ik maar al te graag een digitale versie.
Phuncz schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:30:
Feitelijk zou de EU om het milieu/recyclage te steunen, een actie moeten aanbieden dat tijdschriften die binnengebracht worden bij inzamelcentra, je gratis of tegen zeer lage bijdrage de digitale versie moeten bezorgen. Dus bv. 20x AutoWereld binnenbrengen en je krijgt ze alle twintig digitaal. Dat zal de tablet revolutie zeker ten goede komen.
Of gewoon die dingen digitaal laten aanbieden. Maar dan wel in een open formaat. Protected PDF welke gebruikt wordt voor national geographic of zo, is niet echt handig. Je tablet/reader moet het maar net aan kunnen...

Ik scan mijn dingen dus in JPG. Een meer toekomstbestendig formaat is er niet. (tiff is zelfs voor mij te duur.... 1,5-3GB per tijdschrift... Hoewel... ik heb nog een paar 300GB schijven over. Ik gooi de raws wel daar op...)

By the by. Ik maakte me zorgen of de ipad genoeg juice had voor m'n komende vliegtrip van meer dan 14 uur incl. overstap. En kijk eens wat ik net in m'n RSS feed zie: :)
Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_35035_1.jpg Een mooie externe accu voor nagenoeg alle laptops.

Heeft ook een USB-aansluiting, dus kan in principe alle apparatuur met een usb-hub opladen. Incl iphone+ipad :)

[ Voor 78% gewijzigd door kmf op 28-03-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-01 20:56

Mijn eerdere post:

Las in een stukje van de New York times het volgende:

'...Line2 also turns the iPhone into a dual-mode phone. That is, it can make and receive calls either using either the AT&T airwaves as usual, or -- now this is the best part -- over the Internet. Any time you're in a wireless hot spot, Line2 places its calls over Wi-Fi instead of AT&T's network...'

'...Line2 also runs on the iPod Touch. When you're in a Wi-Fi hot spot, your Touch is now a full-blown cellphone, and you don't owe AT&T a penny...'

Mooie app als een soort Iphone emulator op je Ipad.

http://finance.yahoo.com/...phone-app-to-sidestep-att

Ik bel overigens veel internationaal met skype via m'n Macbook. Dus voor iedereen met die stukjes over 'waarom zou je er mee willen bellen? Waarom denk je dat er mensen zijn die skype gebruiken? Niet omdat ze geen mobiel hebben!

[ Voor 3% gewijzigd door .CoUk op 28-03-2010 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.CoUk schreef op zondag 28 maart 2010 @ 18:55:
[...]
Ik bel overigens veel internationaal met skype via m'n Macbook. Dus voor iedereen met die stukjes over 'waarom zou je er mee willen bellen? Waarom denk je dat er mensen zijn die skype gebruiken? Niet omdat ze geen mobiel hebben!
Dat mensen Skype gebruiken is leuk maar dan dus niet op de iPad. Daar kan je namelijk niet mee bellen en aangezien skypen bellen is via internet kan dat (voorlopig) ook niet.
Maar dan weer niet voor MacBookPro modellen jammer genoeg.

14uur is trouwens wel goed door te komen met 1 accu lading. Mijn mac gaat 9uur mee (mbp17") en was voldoende voor de lange vluchten die ik maak.

bij het stijgen/landen mag je hem vaak niet gebruiken, je eet eens wat, je praat eens wat met je vriendin (athans ik dan) en in de terminal houd ik hem in de tas.

Ik ga me 17" unibody niet meer meezeulen als ik straks me iPad heb. Dan maar een halfuurtje niet gebruiken (mits de iPad ook echt 10uur haalt)

[ Voor 69% gewijzigd door Donstil op 28-03-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 28 maart 2010 @ 20:44:
[...]

Dat mensen Skype gebruiken is leuk maar dan dus niet op de iPad. Daar kan je namelijk niet mee bellen en aangezien skypen bellen is via internet kan dat (voorlopig) ook niet.
Ehm.. skype is idd bellen via internet. Er is een app voor de iphone om dat mogelijk te maken. Enige wat je nodig hebt is wifi. Dus dat zal op de ipad ook prima lukken. Hoewel ik het waarschijnlijk niet zal gebruiken.
Met de iPhone via skype bellen werkt namelijk heel lekker.
Maar dan weer niet voor MacBookPro modellen jammer genoeg.
Wat voor exotische voeding heeft de MBP dan?
14uur is trouwens wel goed door te komen met 1 accu lading. Mijn mac gaat 9uur mee (mbp17") en was voldoende voor de lange vluchten die ik maak.

bij het stijgen/landen mag je hem vaak niet gebruiken, je eet eens wat, je praat eens wat met je vriendin (athans ik dan) en in de terminal houd ik hem in de tas.

Ik ga me 17" unibody niet meer meezeulen als ik straks me iPad heb. Dan maar een halfuurtje niet gebruiken (mits de iPad ook echt 10uur haalt)
Alleen heb ik 3 uur overstap, en natuurlijk de tijd voordat je gaat vliegen. Op het vliegveld dus. Op die momenten ga ik de ipad wel intensief gebruiken denk ik. Naja. in het vliegtuig zit je toch op airplane mode, dus wat meer juice, maar ik denk niet dat ie genoeg juice heeft.

(op vakantie zal ik wel m'n netbook+ipad meezeulen. Mijn sony reader zal ik dan wel weer thuis laten)

[ Voor 3% gewijzigd door kmf op 28-03-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ach, je slaapt wat, en inflight "entertainment" zit tegenwoordig soms ook weleens wat bij.
Moet dan zeker lukken met die 10 uur :9

Notebook blijft ook bij mij wel meegaan, al is het alleen maar omdat nog niet alle hotels wifi hebben en je soms een kabel moet gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136075

Ik lees veel tegenstrijdigheden, dus vandaar hier mijn vraag; komt die e-book reader app + boekstore nou wel of niet in Nederland op de iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op zondag 28 maart 2010 @ 21:52:
Notebook blijft ook bij mij wel meegaan, al is het alleen maar omdat nog niet alle hotels wifi hebben en je soms een kabel moet gebruiken :)
mm daar zeg je wat. Dat is idd best nog wel eens het geval.
(en om nou een acces point mee te nemen op vakantie gaat me ook te ver. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk er trouwens aan mijn iPad wifi te gebruiken tot in de VS de 3G versie uit is.
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met Vodafone Dual sim?

Dat is namelijk een stuk handiger dan me iPhone (met mywi) instellen als accespoint.

(microsim is een kwestie van knippen)

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 28-03-2010 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Anoniem: 136075 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 21:59:
Ik lees veel tegenstrijdigheden, dus vandaar hier mijn vraag; komt die e-book reader app + boekstore nou wel of niet in Nederland op de iPad?
De iBookstore app+achterliggende bookstore is bij de launch niet beschikbaar voor europa. Wanneer deze er wel is, is onbekend.

Voor ebooks zijn er echter legio andere alternatieven. epub, pdf, cbr. Voor alles zijn er wel wat te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op zondag 28 maart 2010 @ 21:23:
[...]

Ehm.. skype is idd bellen via internet. Er is een app voor de iphone om dat mogelijk te maken. Enige wat je nodig hebt is wifi. Dus dat zal op de ipad ook prima lukken. Hoewel ik het waarschijnlijk niet zal gebruiken.
Met de iPhone via skype bellen werkt namelijk heel lekker.
Ja een app op de iPhone idd, dat is een telefoon en die kan bellen. De iPad is echter geen telefoon en kan dus ook niet bellen (ook niet via de skype app die op de iPhone werkt)

De iPod Touch werkt ook via iPhone os en die kan ook niet bellen dus ik zie niet waarom de iPad dat ineens wel moet kunnen.
EDIT: Via een headset zou het wel moeten kunnen vind google
kmf schreef op zondag 28 maart 2010 @ 21:23:
Wat voor exotische voeding heeft de MBP dan?
De enigste voeding op de markt waar WEL over is nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Anoniem: 136075 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 21:59:
De iBookstore app+achterliggende bookstore is bij de launch niet beschikbaar voor europa. Wanneer deze er wel is, is onbekend.

Voor ebooks zijn er echter legio andere alternatieven. epub, pdf, cbr. Voor alles zijn er wel wat te vinden.
matthijst schreef op zondag 28 maart 2010 @ 21:52:
Ach, je slaapt wat, en inflight "entertainment" zit tegenwoordig soms ook weleens wat bij.
Moet dan zeker lukken met die 10 uur :9
Yup, zal leuk zijn. Van een crisp 9.7" IPS scherm naar een 7"VGA kwaliteit met heel veel ruis schermpje...
Ik zat nog te denken om een airport express te kopen voor dat soort "problemen"
Donstil schreef op zondag 28 maart 2010 @ 23:05:
[...]

Ja een app op de iPhone idd, dat is een telefoon en die kan bellen. De iPad is echter geen telefoon en kan dus ook niet bellen (ook niet via de skype app die op de iPhone werkt)
Ehm.. skype heeft niks met telefoon te maken. Enige wat je nodig hebt is de programma, en een pc/hardware met een microfoon en een speaker. Dat heeft de ipad, dus skype zal gewoon werken.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1399545//">~~~[iPad] Importeren</a>.

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>