[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 105.668 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:11
kmf schreef op zondag 28 maart 2010 @ 23:09:
Yup, zal leuk zijn. Van een crisp 9.7" IPS scherm naar een 7"VGA kwaliteit met heel veel ruis schermpje...
:'( :'(
Overdrijven is ook een vak.

10 uur lang een iPad in je hand houden lijkt me overigens ook geen pretje.

[ Voor 14% gewijzigd door matthijst op 28-03-2010 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
matthijst schreef op zondag 28 maart 2010 @ 23:34:
[...]

10 uur lang een iPad in je hand houden lijkt me overigens ook geen pretje.
Reminds me.. moet ook even een klittenbandachtigsleeveding maken voor handsfree ipadding.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op zondag 28 maart 2010 @ 23:09:
[...]

een microfoon en een speaker. Dat heeft de ipad, dus skype zal gewoon werken.
ik had ff gemist dat er een microfoon zit in de iPad.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 08:54
Dat reminds mij aan nog iets...

Als je een iPad importeert (zal voorlopig niet anders kunnen) moet iTunes en alles wel functioneren.
Zonder jailbreaks enzo uit te voeren.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ik neem aan dat een geimporteerde iPad prima werkt.
Waarschijnlijk ff een US account gebruiken om apps te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 29 maart 2010 @ 00:07:
[...]

ik had ff gemist dat er een microfoon zit in de iPad.
In- en uitvoer

* Dockconnector
* 3,5-mm stereokoptelefoonaansluiting
* Ingebouwde luidsprekers
* Microfoon
* Sleuf voor simkaart (alleen Wi-Fi + 3G-model

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
kmf schreef op zondag 28 maart 2010 @ 18:30:
[...]
By the by. Ik maakte me zorgen of de ipad genoeg juice had voor m'n komende vliegtrip van meer dan 14 uur incl. overstap. En kijk eens wat ik net in m'n RSS feed zie: :)
[afbeelding] Een mooie externe accu voor nagenoeg alle laptops.
Check wel even met je vliegmaatschappij, bij sommige maatschappijen is het verboden om apparatuur met extern aangesloten accupacks te gebruiken. Ik heb het pas nog gelezen toen ik op wou zoeken hoe het zat met de flight mode van mijn iPhone (en dat mocht voor de verandering eens een keer wel!). Weet alleen niet meer welke maatschappij het was.

Zowiezo gaat je iPad wel genoeg hebben denk ik, na 10 uur naar een 10" schermpje kijken ben je het ook wel zat, lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Voor iedereen die wacht:
http://www.apple.com/ipad/guided-tours/

Ladingen filmpjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shit nu kan ik helemaal niet meer wachten. Erg gaaf die filmpjes (goed gefilmd ook btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308200

Zie zojuist iets wat mij nog niet eerder is opgevallen, Homescreen in landscape!

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/28cg6lj.png

Misschien ook iets wat voor de andere iDevices gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
vgroenewold schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 18:55:
[...]

Dat vind ik helemaal niet zo gek. Ik ontwikkel ook voor de iPhone en wil niet zomaar m'n app opblazen voor de iPad en klaar. Dan zou ik zeker hetzelfde vragen, ik wil dan veel meer functionaliteit toevoegen en dat kost maanden extra werk. Uiteraard ga ik dat niet voor 80 cent doen. Hoe de prijzen nu ontwikkelen voor de iPad is wel interessant, wat willen mensen voor uitgebreide software neertellen.

En zoals hier al is aangegeven, ik zou zeker een constructie willen waarbij mensen die de iPad versie kopen, gratis de iPhone versie krijgen. Ingebouwd is ook mogelijk, alleen kan ik dan dat voordeel weer niet geven.
Ontwikkelaars zouden een versie van een app kunnen maken die je koopt en alleen op de iPhone werkt. Daarnaast maken ze dan een versie van diezelfde app die ook op de iPad werkt, iets duurder is, en waarbij de versie voor de iPhone is ingebouwd (dat kan), zodat kopers met een iPhone hem niet twee keer moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Muthas schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:32:
[...]

Ontwikkelaars zouden een versie van een app kunnen maken die je koopt en alleen op de iPhone werkt. Daarnaast maken ze dan een versie van diezelfde app die ook op de iPad werkt, iets duurder is, en waarbij de versie voor de iPhone is ingebouwd (dat kan), zodat kopers met een iPhone hem niet twee keer moeten kopen.
Wat dacht je van dat ontwikkelaars enkel een iphone EN ipad versie bouwen. En als je een iphone-versie koopt, je dan met behulp van in-app purchases ga je dan ipad functionaliteit unlocken. Of omgekeerd, als je een ipadversie hebt, dat je gratis de iphone versie bij krijgt (in-app purchase van 0-dollar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Muthas schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:32:
[...]

Ja ik hoop dat we daar naartoe gaan. Gewoon een dure app met de iPad en iPhone/touch versie en een goedkopere met alleen de iPhone/toch versie. Dat iTunes vanzelf detecteerd welke versie van het ipa filetje hij moet syncen.

Toch verwacht ik dat de iPad app prijzen kunstmatig hoog zullen blijven. Veel ontwikkelaar zullen denken "hee das extra cashen want het is een iPad versie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Opgevallen: damn... map/places voor foto's zijn alleen geactiveerd als je iPhoto hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
kmf schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:19:
[...]

Of omgekeerd, als je een ipadversie hebt, dat je gratis de iphone versie bij krijgt (in-app purchase van 0-dollar).
Dat zeg ik, gewoon bij de (waarschijnlijk meestal duurdere) versie voor de iPad, gelijk die van de iPhone er bij doen. Gratis in-app purchase is een beetje onzinnig natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ah... ik las net dat ComicZeal het niet gaat halen op ipad launch. Rejected met slechte feedback van apple.
Muthas schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:34:
[...]

Dat zeg ik, gewoon bij de (waarschijnlijk meestal duurdere) versie voor de iPad, gelijk die van de iPhone er bij doen. Gratis in-app purchase is een beetje onzinnig natuurlijk ;)
Volgens mij had ik gelezen dat je als appmaker niet kan weten of iemand al een iXXX-versie heeft, en dus ook geen korting (dus gratis) op een andere aankoop kan geven. Een in-app purchase lijkt me een loophole om dit mogelijk te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Een in-app purchase is geen nieuwe losse applicatie. Dat is een extra stukje code dat door de applicatie zelf ook wordt ingeladen. Dan kan je dat extra stukje code wat je anders met een in-app purchase zou downloaden, net zo goed gelijk bij de applicatie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:13:
[...]

Opgevallen: damn... map/places voor foto's zijn alleen geactiveerd als je iPhoto hebt...
Viel me ook al op. Hopelijk werkt het ook met Aperture3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Hmmm. Minder fijn nieuws. Voor grote firmware releases moet waarschijnlijk betaald worden http://iphone.appleinside...os_updates.html#12987-1-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:21
niets wat we al gewend zijn van de iPod touch, en wat we hadden kunnen verwachten :O
kmf schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 07:12:
Hmmm. Minder fijn nieuws. Voor grote firmware releases moet waarschijnlijk betaald worden http://iphone.appleinside...os_updates.html#12987-1-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ja, als het 10$ is ofzo, wat maakt het dan uit? Echt.. mensen die daar over vallen.. je gaat toch ook niet zeuren dat je moet betalen voor een nieuw OS versie op je PC... en als je niet updated, kan je alles nog wat je eerder ook kon, en waarvoor je het apparaat hebt gekocht... want toen vond je het apparaat het geld waard voor de features die die had op dat moment.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106714

ZpAz schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:48:
Nou ja, als het 10$ is ofzo, wat maakt het dan uit? Echt.. mensen die daar over vallen.. je gaat toch ook niet zeuren dat je moet betalen voor een nieuw OS versie op je PC... en als je niet updated, kan je alles nog wat je eerder ook kon, en waarvoor je het apparaat hebt gekocht... want toen vond je het apparaat het geld waard voor de features die die had op dat moment.
Ben het helemaal met je eens, maar als ze een minimale update gaan uitbrengen en daar $10 voor vragen is niet fair. Helemaal niet omdat ze je kunnen dwingen, aangezien nieuwe software minimaal voor FW 3.2 zal zijn bijvoorbeeld.

Het moet dus wel een flinke update zijn..dan geen probleem!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 14:05
Was het al iemand opgevallen dat de iPad sprekend lijkt op het 10 inch digitale fotolijstje van Philips (de SPF7010/10)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Anoniem: 106714 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:34:
[...]

Ben het helemaal met je eens, maar als ze een minimale update gaan uitbrengen en daar $10 voor vragen is niet fair. Helemaal niet omdat ze je kunnen dwingen, aangezien nieuwe software minimaal voor FW 3.2 zal zijn bijvoorbeeld.

Het moet dus wel een flinke update zijn..dan geen probleem!!
Apple heeft nog nooit bij de ipod touch geld gevraagd voor updates binnen een minor update.

#.1 #.2 etc. zijn gratis alleen een flinke update, bv. van 3.# naar 4.# vragen ze dus geld voor.
Daartoe zijn ze zelf volgens mij zelf verplicht geld voor te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk $10 dollar voor een softwareupdate is natuurlijk helemaal niets.
Het iPhone os kennende gaat 4.0(voorbeeld) ineens Weer meer bieden dan 3.2.

Zou Er ook niet gek van opkijken als ze straks stoppen met de ondersteuning van de iPhone. Dat de ipodtoch en de iPhone niet meer naar 4.0 worden geupgrade BV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Vistajevski schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:41:
Was het al iemand opgevallen dat de iPad sprekend lijkt op het 10 inch digitale fotolijstje van Philips (de SPF7010/10)?
Ja, had het ook gezien.

dan weet je wat kje in je handen hebt;)

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iTunes 9.1 is beschikbaar.
Vanavaf die download kan je de iPad syncen. Zit er ondersteuning in voor ebooks en nog wat nieuwe meuk.

Downloaden via de softwareupdate app op je mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Apple aangeklacht voor patenschending, dit keer met verzoek aan ITC om het verkoop van ipad tegen te houden

http://www.pcworld.com/ar...touch_patent_lawsuit.html

En een andere handige app voor op het werk

*Still updating itunes library...
Donstil schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 23:10:
iTunes 9.1 is beschikbaar.
Vanavaf die download kan je de iPad syncen. Zit er ondersteuning in voor ebooks en nog wat nieuwe meuk.

Downloaden via de softwareupdate app op je mac.
Update is klaar, maar ik heb geen ebooks ondersteuning. Nog steeds audiobooks alleen.

[ Voor 60% gewijzigd door kmf op 30-03-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 23:15:
Update is klaar, maar ik heb geen ebooks ondersteuning. Nog steeds audiobooks alleen.
Ik heb ff een willekeurig epub boek gedownload (stiekem 8)7 ) en iTunes herkend hem keurig.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/sq72gi.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
heheh, ik probeerde een pdf-ebook. Naja, ik converteer morgen wel een epub-bestand.

Trouwens... iemand al opgevallen dat de iphone ook 10 uur video zal moeten afspelen. Net zoals de ipad, maar als ik zie hoe snel de stroom daarvan leeg wordt getrokken.... voorspeld niet veel goed voor de ipad.

Maar goed, nog 2 dagen, dan zullen de reviews binnenstromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Laatst online: 13:05
vind de iPad steeds leuker worden, vooral voor video, safari en twitter+hyves... als de 32gb wifi versie voor €499 in de winkel ligt neem ik hem, maar is dat realistisch? zullen ze de europrijzen redelijk maken tov. de dollarprijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Oh, hadden we deze al gezien?
Als ik dit kon gebruiken als student zijnde...

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=kSjXO7Odh9E]

Maar ja, dan had ik ook niet genoeg geld om een ipad te kopen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kmf schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 00:19:
heheh, ik probeerde een pdf-ebook. Naja, ik converteer morgen wel een epub-bestand.

Trouwens... iemand al opgevallen dat de iphone ook 10 uur video zal moeten afspelen. Net zoals de ipad, maar als ik zie hoe snel de stroom daarvan leeg wordt getrokken.... voorspeld niet veel goed voor de ipad.

IPhone komt wel redelijk in de buurt van 10 uur. Probeer het maar een op een volle accu. Uiteraard wifi, bluetooth e.d. uitzetten.
De praktijk zal eerder 8 uur zijn, maar dat zijn nog altijd 4 films of de gehele Lord ot Rings trilogie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Igor4 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:19:
vind de iPad steeds leuker worden, vooral voor video, safari en twitter+hyves... als de 32gb wifi versie voor €499 in de winkel ligt neem ik hem, maar is dat realistisch? zullen ze de europrijzen redelijk maken tov. de dollarprijzen?
Ik denk dat als je er 50 a 100 euro bij optelt dat je een 32gb wifi versie kan kopen. €499,00 is niet realistisch. De winkels zelf zullen er zeker nog wat winst op willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128933

kmf schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:31:
Oh, hadden we deze al gezien?
Als ik dit kon gebruiken als student zijnde...

[video]

Maar ja, dan had ik ook niet genoeg geld om een ipad te kopen denk ik...
Ziet er wel tof uit, maar je bent niet de eigenaar van de boeken, je leased ze als het ware. Dat vind ik wel een groot nadeel, aangezien ik boeken heb die voor meerdere vakken worden gebruikt, en je kan de basisstof weer even teruglezen als je het nodig hebt voor een bepaald vak. Het idee vind ik wel goed, maar ik zou de boeken dan echt willen hebben, niet leasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Anoniem: 128933 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 15:06:
[...]

Ziet er wel tof uit, maar je bent niet de eigenaar van de boeken, je leased ze als het ware. Dat vind ik wel een groot nadeel, aangezien ik boeken heb die voor meerdere vakken worden gebruikt, en je kan de basisstof weer even teruglezen als je het nodig hebt voor een bepaald vak. Het idee vind ik wel goed, maar ik zou de boeken dan echt willen hebben, niet leasen.
Ach, je moet ergens beginnen. Als dat de uitgevers kunnen overhalen...

Maar persoonlijk hoef ik de boeken niet te houden hoor. Ik heb iig nooit meer aan m'n studieboeken gezeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
Anoniem: 106714 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:34:
[...]

Ik denk dat als je er 50 a 100 euro bij optelt dat je een 32gb wifi versie kan kopen. €499,00 is niet realistisch. De winkels zelf zullen er zeker nog wat winst op willen maken.
Vergeet ook niet dat de Amerikaanse dollarprijzen exclusief BTW zijn, omdat in de VS in elke staat een ander BTW tarief kan gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:36

Hertog

Aut bibat, aut abeat

kmf schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 23:15:
Apple aangeklacht voor patenschending, dit keer met verzoek aan ITC om het verkoop van ipad tegen te houden
Dat is vrij standaard bij dit soort zaken, manier om een snelle schikking af te dwingen omdat het enorm veel kost als dat verzoek wordt toegewezen, ook al win je de zaak uiteindelijk...

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Igor4 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:19:
De Nederlandse prijzen zijn natuurlijk gokken maar ik denk dat je 499 niet gaat halen.

De 32gb ipad is in de states $599(ex vat) dat maal 0,74 (koers) en dan weer maal de Nederlandse btw en jè komt al op 527,50 zonder marge voor de winkel. Denk dat €549 a €579 redelijker is.

€499,- voor een 16gb zal wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik wel mis is dat je in de 'ebook' applicatie volgens mij geen notities kan plaatsen, dat had ik wel fijn gevonden. Althans, op de Apple site staat hier niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Nu online
ZpAz schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 16:52:
Wat ik wel mis is dat je in de 'ebook' applicatie volgens mij geen notities kan plaatsen, dat had ik wel fijn gevonden. Althans, op de Apple site staat hier niets over.
Hoe bedoel je?
Notities binnen je book?

Want er is, net zoals op de iphone en ipod touch, gewoon een notitie app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
appshopper heeft nu ook een ipadsectie.

maar of de info, prijzen en apps definitief zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We zullen binnenkort (of eigenlijk nu al) wel overspoeld gaan worden met apps voor de iPad, maar ik wil er toch nog eentje posten. Omdat ik dol op muziek ben en af en toe wat draai..
http://pixil.info/portfolio/mixr/
Afbeeldingslocatie: http://pixil.info/wp-content/themes/pixil2010/images/portfolio/post/img/mixr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Laatst online: 12-06 21:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaspermeul schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 17:34:
[...]

Hoe bedoel je?
Notities binnen je book?

Want er is, net zoals op de iphone en ipod touch, gewoon een notitie app.
Binnen je boek inderdaad, dat je een stukje tekst kan markeren, en daar een notitie bij kan plaatsen. Netzoals ze bijvoorbeeld bij 'iWork' online hebben, als je een document daar publiceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 106714 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 20:30:
We zullen binnenkort (of eigenlijk nu al) wel overspoeld gaan worden met apps voor de iPad,
Helaas heb ik nog niets gezien waarvan ik dacht "whow"
het zijn toch voornamelijk grotere versie's van bestaande iPhone apps.

EDIT: hoewel de Nederlandse app BirdEye lijkt me wel leuk. (als twitter je ding is)
in deze app zie je al de foto's die worden geplaatst op de diverse twitter foto kanalen. Best wel leuk om te zien wat "de wereld" nou zoal fotografeerd.

http://www.ipadplanet.nl/...ie-van-nederlandse-bodem/

[ Voor 32% gewijzigd door Donstil op 01-04-2010 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06 07:39
Eerste (?) video review van de iPad:

PCMag: Apple iPad video review

PCMag's Tim Gideon takes an in-depth look at Apple's first tablet, the iPad, prior to the April 3rd launch. Check out iWork, Maps, iBooks, and other apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
De eerste golf van officiele en onofficiele reviews is inderdaad gestart:

http://ptech.allthingsd.com/20100331/apple-ipad-review/
http://www.reuters.com/ar...00401?type=technologyNews
http://online.wsj.com/art...od=WSJ_hp_mostpop_emailed
http://www.pcworld.com/bu...e_business_computing.html
http://www.suntimes.com/t...ies-extras-033110.article
http://www.nytimes.com/20...personaltech/01pogue.html

Zeer belangrijke vinding
I was impressed with the iPad’s battery life, which I found to be even longer than Apple’s ten-hour claim, and far longer than on my laptops or smart phones.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door kmf op 01-04-2010 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Die reviews zijn wel veelbelovend :)
Grappig, dat elementen-kaart programma met die bewegende dingen erin.

Enig vreemde tot nu toe vind ik dat de iPad zo krap in de doos zit: nauwelijks ruimte eromheen, als dat maar geen gebroken schermen bij aflevering oplevert, wegens lompe bezorgers |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op donderdag 01 april 2010 @ 09:16:

Enig vreemde tot nu toe vind ik dat de iPad zo krap in de doos zit: nauwelijks ruimte eromheen, als dat maar geen gebroken schermen bij aflevering oplevert, wegens lompe bezorgers |:(
nou dat vind ik met al de Apple producten zeg.
Me nieuwe 17" zat niet eens in piepschuim maar lag in een soort plastic bak.

Erg akelig idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Elke middelgrote Apple verpakking (MacBooks bv.) zit in een plastic zak en nog eens in een grotere stevige kartonnen doos met zeer stevige hoeken (tussenschotten). Degelijker verpakken zonder over the top te gaan is niet mogelijk...

De Magic Mouse zit verpakt in een plastic zakje en een zeer dicht schuim, wederom in een grotere stevige kartonnen doos.

Er staat ook nergens op de dozen echt opvallend wat het is, gewoon één of twee stickers met barcodes, productcodes en zeer klein geschreven de onderscheidende specs zoals opslagcapaciteit.

No worries dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
1 april :+

Afbeeldingslocatie: http://images.macrumors.com/article/2010/04/01/023520-icade_main.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Icelus op 01-04-2010 10:25 ]

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294402

Ik vind die arcade kist eigenlijk wel een heel tof iets! Alleen als dock is ie geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87260

matthijst schreef op donderdag 01 april 2010 @ 09:16:

Komt omdat apple nu groen wil zijn. Hoe minder verpakkingsmateriaal hoe vrolijker Greenpeace wordt. Want dan kunnen er meer ipads op een pallet zodat er weer minder vliegtuigen nodig zijn om alles te vervoeren.

Hieronder een voorbeeld van de MacBook

Smaller packaging.
Efficient packaging design helps reduce the emissions produced during transportation. The packaging for the 13-inch MacBook Pro, for example, is 41 percent smaller than the previous-generation MacBook.

That means 50 percent more boxes fit on each shipping pallet, more pallets fit on each boat and plane, and fewer boats and planes are used — resulting in fewer CO2 emissions.

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/environment/complete-lifecycle/images/reduction_packaging20090810.jpg

By reducing our packaging over 40 percent between 2006 and 2009, we ship 50 percent more boxes in each airline shipping container. That saves one 747 flight for every 32,000 units we ship.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 87260 op 01-04-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phuncz schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:13:
Elke middelgrote Apple verpakking (MacBooks bv.) zit in een plastic zak en nog eens in een grotere stevige kartonnen doos met zeer stevige hoeken (tussenschotten). Degelijker verpakken zonder over the top te gaan is niet mogelijk...

De Magic Mouse zit verpakt in een plastic zakje en een zeer dicht schuim, wederom in een grotere stevige kartonnen doos.

Er staat ook nergens op de dozen echt opvallend wat het is, gewoon één of twee stickers met barcodes, productcodes en zeer klein geschreven de onderscheidende specs zoals opslagcapaciteit.

No worries dus.
nou Apple verscheept wel keurig maar het is voornamelijk de winkel doos die zo akelig is.
Athans als je hier wat koopt niet maar het is natuurlijk maar af te wachten hoe personal shoppers/ebayers hem doorsturen naar nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Anoniem: 87260 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 12:43:
[...]Komt omdat apple nu groen wil zijn. Hoe minder verpakkingsmateriaal hoe vrolijker Greenpeace wordt. Want dan kunnen er meer ipads op een pallet zodat er weer minder vliegtuigen nodig zijn om alles te vervoeren.
Bij het vervoeren naar de eindgebruiker zit er trouwens meestal ook nog een doos omheen. Toen ik mijn Mac Mini kocht, zat de doos daarvan (die ook zo krap was) in een op maat gemaakte 'bruine' doos, met speciale papier mache voorgevormde stukken zodat het goed beschermd zat.

Dat geeft dus extra bescherming, en heeft het voordeel dat het niet zo opvalt dat je met een duur apparaat over straat loopt (zeiden ze bij de reseller die er vervolgens een opvallende tas met een heel groot apple logo omheen deed 8)7 )

Maar ik heb het idee dat de besparing van Apple hem meer zit in het volume transport vanuit de fabriek in China naar de eind markt. Ik denk dat je die buiten doos er altijd omheen krijgt als hij naar je huis verstuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Tweakers is ook lekker snel met dit soort nieuws he. Nee, we horen pas wat als er een knopje is verandert. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:16
Review van Stephen Fry.
Erg vermakelijk stuk!!

http://www.time.com/time/...n-fry-ipad-time-magazine/

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

De review van Stephen Fry is inderdaad erg leuk om te lezen (zijn beheersing van de Engelse taal is super). Alhoewel hij niet super diep ingaat op het functioneren van de iPad, daarvoor kun je beter een tech-journalist lezen.

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is ook wel een gave preview.

http://www.sanomadigital.nl/en-web-Nieuws-iPad_apps.php
Autoweek op de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
let wel:
Onderstaande demo is een studie en geen preview van de Autoweek app, zoals hij er straks daadwerkelijk uit zal zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maakt het concept niet minder fet. Dat ze er aan werken is al een plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

GekkePrutser schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:33:
[...]
Maar ik heb het idee dat de besparing van Apple hem meer zit in het volume transport vanuit de fabriek in China naar de eind markt. Ik denk dat je die buiten doos er altijd omheen krijgt als hij naar je huis verstuurd wordt.
Zowiezo worden ze vanuit de fabriek zo verstuurd met die tweede doos errond en dan op pallet gezet voor wereldwijde verdeling. In principe hoeft die "buiten"doos niet open tot hij aan je deur staat omdat alle gegevens voor vervoer op de witte sticker staan. Héél erg Apple, uniformiteit in zelfs de details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
net dit filmpje bekeken,
http://www.youtube.com/watch?v=xrqKVKhNNx4

en in de doos zit de 10W oplader, maar hij geeft aan dat de standaard oplader die je bvb voor de iphone hebt ook kan gebruiken, maar dat het opladen dan wel langer duurt, klinkt logisch.

dus morgen even een 10W adapter halen bij de Mac store, dan ben ik geheel voorbereid als Maandag mijn iPad arriveert (hoop ik dan :))

[ Voor 6% gewijzigd door absrnd op 01-04-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De eerste wachtende op de iPad in the US gesignaleerd ;-)

http://www.youtube.com/wa...&feature=player_embedded#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
absrnd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 19:42:
net dit filmpje bekeken,
http://www.youtube.com/watch?v=xrqKVKhNNx4

en in de doos zit de 10W oplader, maar hij geeft aan dat de standaard oplader die je bvb voor de iphone hebt ook kan gebruiken, maar dat het opladen dan wel langer duurt, klinkt logisch.
Twee keer zo lang. De oplader van je iPhone is 5W. Als het via je computer ook werkt, duurt het vier keer zo lang als met de 10W oplader.
dus morgen even een 10W adapter halen bij de Mac store, dan ben ik geheel voorbereid als Maandag mijn iPad arriveert (hoop ik dan :))
Die verkopen ze nog niet in Nederland, want die is specifiek voor de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 19:49
Muthas schreef op donderdag 01 april 2010 @ 20:02:
[...]
Twee keer zo lang. De oplader van je iPhone is 5W. Als het via je computer ook werkt, duurt het vier keer zo lang als met de 10W oplader.

[...]

Die verkopen ze nog niet in Nederland, want die is specifiek voor de iPad.
Enige wat je nodig hebt is een Duck-head...

Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.macupgrade.be/images/duckhead.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flatwhite schreef op donderdag 01 april 2010 @ 20:04:
[...]

Enige wat je nodig hebt is een Duck-head...

Deze dus:
[afbeelding]
Volgens mij gebruikt de ipad lader geen duckhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Anoniem: 87260 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 20:07:
[...]

Volgens mij gebruikt de ipad lader geen duckhead.
Jawel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Gebruikt wel duckheads, in genoeg reviews te zien.

Ik kan het zo snel niet vinden in de Apple Store, maar duckheads verkopen ze inderdaad voor zover ik weet in een reisset van 5 verschillende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Muthas schreef op donderdag 01 april 2010 @ 20:11:
Gebruikt wel duckheads, in genoeg reviews te zien.

Ik kan het zo snel niet vinden in de Apple Store, maar duckheads verkopen ze inderdaad voor zover ik weet in een reisset van 5 verschillende.
Sommige APR's verkopen de kabels of duckheads ook los... ± 20 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik was in de war door dit filmpje.

Ik denk alleen dat je beter de lader gewoon uit Duitsland kan halen als een losse duck-head 20 euro kost. Dan heb je tenminste er een lange kabel bij.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 87260 op 01-04-2010 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er kan natuurlijk elk "achtje" op. Die koop je bij de lokale elektro boer voor een paar kwartjes.
Desnoods die van het scheerapparaat gebruiken.

Zou de iPhone opgeladen kunnen worden met de 10e adapter van de iPad?
(voltage moest toch gelijk zijn. Amperage mocht afwijken toch?)

Edit: iPad-applicaties nu al in de App Store te vinden.
Net zelf ff gekeken. Eigenlijk staan al de games + apps die ik nu opgezocht heb ook in de Nederlandse store. Wel fijn dat je dus niet hoeft te switchen naar de USAStore op de iPad.

[ Voor 37% gewijzigd door Donstil op 01-04-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Muthas schreef op donderdag 01 april 2010 @ 20:11:
http://store.apple.com/nl/product/MB974ZM/A

USB lader + verschillende koppen + USB-iPod kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
De eerste Ipad apps zijn nu al in de app store te vinden
http://itunes.apple.com/nl/artist/cobra-mobile/id290142990

en een beetje zoekwerk levert nog meer op, en in de US store zijn de iWork apps ook al te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Yup. ik heb m'n eerste app ook al binnen... Triest eigenlijk....

Harbor master HD :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Apple lijstje met iPad compatible websites:
http://www.apple.com/ipad/ready-for-ipad/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:30:
Yup. ik heb m'n eerste app ook al binnen... Triest eigenlijk....

Harbor master HD :P
Haha ik ook want die was gratis. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Net trouwens Modern Family gekeken. Aflevering van gisteren ging over iPad. Verder hele slechte serie IMO.

Nog een paar ipad apps "gekocht" Feeddler, twitterific wn wikipanion.

Ze komen onderaan in je apps van itunes te staan. Als "ipad apps"

[ Voor 20% gewijzigd door kmf op 01-04-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:31
Ik ben echt zo benieuwd hoe de ebooks lezen in vergelijking met een ereader! Ik ga dit jaar 6 week new zealand doen en het scheelt heel wat gewicht in me koffer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Wanneer komt de iPad eigenlijk in Nederland? Of doen ze de iPad nu niet in Nederland lanceren, het eerste jaar? Ben een beetje de draad kwijt. Eerst zeiden ze eind april voor Nederland (was toen trouwens voor heel veel landen), en een van de weinige standaard talen in het OS is Nederlands en nu brengen ze hem voorlopig niet uit? (of tenminste niet tot mei of juni ofzo?)

Hoop wel een beetje eerlijke prijzen.

[ Voor 46% gewijzigd door Uniciteit op 01-04-2010 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Squatjj schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:01:
Wanneer komt de iPad eigenlijk in Nederland? Of doen ze de iPad nu niet in Nederland lanceren, het eerste jaar? Ben een beetje de draad kwijt. Eerst zeiden ze eind april voor Nederland (was toen trouwens voor heel veel landen), en een van de weinige standaard talen in het OS is Nederlands en nu brengen ze hem voorlopig niet uit? (of tenminste niet tot mei of juni ofzo?)

Hoop wel een beetje eerlijke prijzen.
helaas nog niets over bekend. We zullen wel in de derde wave zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Tito129 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:58:
Ik ben echt zo benieuwd hoe de ebooks lezen in vergelijking met een ereader! Ik ga dit jaar 6 week new zealand doen en het scheelt heel wat gewicht in me koffer!
3 reviews:
The iPad is much more than an e-book or digital periodical reader, though it does those tasks brilliantly, better in my view than the Amazon Kindle...I also found iBooks, Apple's book reader and store, easy to use, and read a couple of books on it. I consider the larger color screen superior to the Kindle's, and encountered no eye strain.

But it's just such a bloody good book reader that some folks will never wander far from its eBook functions. And why not? From one perspective, it's hands-down the best book reader you can buy.

"The Kindle is a great device, and I own several," Theo says. "But the concept of an e-book has always been that it's like PDF. Imagine if the web standard was PDF instead of html, if everyone's web pages consisted of what you can do in PDF? That would be a really boring world. I hate to see ebooks as being pigeonholed as these static, PDFlike things, in which the biggest 'a-ha' you can have is an exciting pageturning animation, or search. What could an ebook be? Let's draw a line in the sand out in the future and say, this is the greatest aspiration, if the limitations of code and hardware were no object."
Draw that imaginary line in the sand, and you've sketched out iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op donderdag 01 april 2010 @ 23:09:
[...]

3 reviews:
The iPad is much more than an e-book or digital periodical reader, though it does those tasks brilliantly, better in my view than the Amazon Kindle...I also found iBooks, Apple's book reader and store, easy to use, and read a couple of books on it. I consider the larger color screen superior to the Kindle's, and encountered no eye strain.

But it's just such a bloody good book reader that some folks will never wander far from its eBook functions. And why not? From one perspective, it's hands-down the best book reader you can buy.

"The Kindle is a great device, and I own several," Theo says. "But the concept of an e-book has always been that it's like PDF. Imagine if the web standard was PDF instead of html, if everyone's web pages consisted of what you can do in PDF? That would be a really boring world. I hate to see ebooks as being pigeonholed as these static, PDFlike things, in which the biggest 'a-ha' you can have is an exciting pageturning animation, or search. What could an ebook be? Let's draw a line in the sand out in the future and say, this is the greatest aspiration, if the limitations of code and hardware were no object."
Draw that imaginary line in the sand, and you've sketched out iPad.
Behoorlijk positief zeg. Ben benieuwd of de "ebook" lezers over een halfjaar nog roepen dat lezen op digitaal inkt beter is.

("omdat dat ooit eens geroepen is" zoals iemand dat hier al eens zo mooi omschreef.)

edit: trouwens waar zo Apple het uitsturen van review exemplaren op bepalen? Er zijn een paar grote website's die nog helemaal geen review hebben (engadget BV).

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 01-04-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Geen zin om alle reviews door te lezen?

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/oho56p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Dit soort apps zien er qua interface wel echt als een juweeltje uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
pfoeh, lange zit. maar wel waard

ibooks die crasht

[ Voor 10% gewijzigd door kmf op 02-04-2010 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

kmf schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 00:33:
pfoeh, lange zit. maar wel waard
[video]

ibooks die crasht
Wow, super vet! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
ibooks die crasht >> op welke tijd?

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Somebody get me a fricking napkin!!!
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

http://www.boingboing.net...marvel-comics-for-ip.html

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
KnoppenSpook schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 09:54:
ibooks die crasht >> op welke tijd?
Ehm.. toen ie het voor de tweede keer toont en net op dat moment een mailtje krijgt. weet de tijd niet. Hij kon niet meer naar de bookstore en ibooks wou niet een pagina tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Dat is inderdaad tof, Marvel. Nu nog DC en de mogelijkheid het in Nederland te kopen (en dit laatste vrees ik met grote vrezen). Als de content weer net zo slecht is als op de Apple-TV in NL, dan heeft de iPad hier echt een groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:43
Anoniem: 106714 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 20:36:
[...]

Mee eens. Een flink aantal apps voor de iPad staan nu op $9,99 en ik vrees dat een hoop mensen deze apps links gaan liggen. Zeker als Geohot erin slaagt een jailbreak te realiseren en appsync op de iPad te krijgen is het een makkelijke keus voor veel mensen.
Ik wil 1 euro best betalen voor een app. 2,50 euro voor een veel gebruikte app. 5 euro voor bijv. een MSN app of air video o.i.d. op de iPad, maar 7,50 euro voor een spel wat ik amper speel..no way!!
Nou, het valt allemaal wel iets mee imho. Ik vind 5 euro voor een game als flightcontrol niet teveel en ook niet te weinig. Ik vind de vergelijking met iphone apps niet helemaal terecht, ik snap het natuurlijk wel, maar het gaat niet in elk geval op. En de prijzen voor de iphone waren ook wel erg concurrerend, leuk voor de consument, minder leuk voor devs. Overigens denk ik dat de prijzen nog wel wat gaan dalen op de iPad. Hoop niet teveel, want dan wordt het platform misschien niet interessant genoeg voor goede devs omdat jezelf onderscheiden steeds moeilijker wordt.

Flightcontrol is trouwens een veel leukere game op de iPad (denk ik). De iphone game is leuk, maar ook en priegelwerk voor mijn grote nederlandse vingers. Zat net dit artikel te lezen:http://gizmodo.com/5507569/gizmodos-essential-ipad-apps?skyline=true&s=i

Dan krijg je er wel zin om zon apparaat in huis te halen, fantastische apps, op een fatsoenlijk scherm, ik zie mezelf dit ding echt wel meer gebruiken als een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:43
kmf schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 00:19:

Heb review gelezen van iemand die het ding dus achter elkaar video had laten afspelen en die haalde idd iets van 11 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:46
Ik heb zowel Flight Control als Civilization en daar heb ik resp. 1,79 en 5 euro voor betaald. Nu zou ik dus diezelfde spellen opnieuw moeten aanschaffen voor de iPad voor 5 en 13 dollar? Terwijl het in feite precies dezelfde spellen zijn? Nah, dan upscale ik de iPhone versie wel.

Het zou netjes zijn als je een soort upgrade deal zou kunnen krijgen maar dat zal wel niet.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 15:19:
Ik heb zowel Flight Control als Civilization en daar heb ik resp. 1,79 en 5 euro voor betaald. Nu zou ik dus diezelfde spellen opnieuw moeten aanschaffen voor de iPad voor 5 en 13 dollar? Terwijl het in feite precies dezelfde spellen zijn? Nah, dan upscale ik de iPhone versie wel.

Het zou netjes zijn als je een soort upgrade deal zou kunnen krijgen maar dat zal wel niet.
Datzelfde geld voor fieldrunners, creeps, plants vs zombies, en in principe zo'n beetje alle populaire apps.

Ik moet ook even goed nadenken of ik dat wil. Zeker als de grote versie behalve wat graphics niets toevoegd.

Maar ik heb wel net m'n eerste betaalde app gekocht. GoodReader. De iphone versie werkt prima, dus ik heb vertrouwen in dat de nieuwe versie ook goed werkt.
vgroenewold schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:40:
Dat is inderdaad tof, Marvel. Nu nog DC en de mogelijkheid het in Nederland te kopen (en dit laatste vrees ik met grote vrezen). Als de content weer net zo slecht is als op de Apple-TV in NL, dan heeft de iPad hier echt een groot probleem.
Als de originele betaalde content wat tegenvalt qua volume, dan bestaat er natuurlijk nog de minder officiele content.
DarkShadow schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 14:07:
[...]

Heb review gelezen van iemand die het ding dus achter elkaar video had laten afspelen en die haalde idd iets van 11 uur.
Yup. In die video interview hoor je ook dat hij met pijn en moeite (films, games, muziek, brightness max, sound max) de speelduur wist terug te brengen naar 6-7 uur. Tijdens normale praktijkdingen kon hij meer dan 11 uurtjes halen een twee keer (en maar zeuren hoe moeilijk het is om zo'n review te maken, want hij kreeg dat ding maar een week, dus kon hij niet zoveel runs maken. Waarschijnlijk heeft ie de iPad maar 3-4 keer leeggekregen in z'n reviewweek.)

[ Voor 40% gewijzigd door kmf op 02-04-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-06 09:26
Jammer dat we nog zo lang moeten wachten... Na al die berichten van de laatste dagen haal ik hem het liefst nu al :).. Ik denk dat ik hem maar mee neem uit Italië tijdens de vakantie :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:46
vgroenewold schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:40:
Als je US-only content wil registreer je gewoon een US-account waar je vervolgens credit opzet met een op eBay gekochte US iTunes gift card. De goede verkopers van die dingen mailen je binnen een uur na je buy it now de codes waardoor je dingen kan kopen die je hier niet kan krijgen en je hebt de dingen die je wel kan krijgen goedkoper :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:50
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 15:19:

Voor de prijzen die je voor iPhone-apps betaalt, vind ik het niet meer dan logisch dat je nogmaals mag betalen als een developer de apps aanpast voor een ander platform :) Maar dan nog, je hebt gewoon de mogelijkheid om de huidige versies te draaien op de iPad. Daarbij komen er sommige ontwikkelaars wel met een gratis upgrade, stem met je portemonnee en koop alleen die apps.

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe erg onder de indruk ben, van de apps die in relatief korte tijd voor de iPad zijn gemaakt. De Marvel-app is hier al veel genoemd als voorbeeld, maar ook The Elements is erg mooi:

Nog één app erbij, er zijn inmiddels al meerdere kranten app's in de App Store gezet, maar die van de Wall Street Journal roept bij het meeste krantengevoel op (helaas ook het duurst):

Afbeeldingslocatie: http://online.wsj.com/media/wsjipad_G_20100401173354.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Hoedje op 02-04-2010 16:56 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DarkShadow schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 14:00:
[...]
Nou, het valt allemaal wel iets mee imho. Ik vind 5 euro voor een game als flightcontrol niet teveel en ook niet te weinig. Ik vind de vergelijking met iphone apps niet helemaal terecht, ik snap het natuurlijk wel, maar het gaat niet in elk geval op. En de prijzen voor de iphone waren ook wel erg concurrerend, leuk voor de consument, minder leuk voor devs.
Juist het concurrende karakter en de lage prijzen zorgden ervoor dat veel mensen gingen kopen. 10 euro voor een game en niemand koopt het..geloof me. tenzij het een topper is. Waarom denk je dat er zoveel apps zijn. Juist omdat het voor de devs interessant is. Iedereen kan dev worden met de SDK. Waar zou je anders je fart app moeten verkopen? Voor de devs een ideaal sales/verkoopkanaal en voor de consumenten met hooguit een euro voor een game een goedkoop gaaf gaming device. Gaan alle devs veel meer vragen is het hele effect van de appstore weg.
Dan krijg je er wel zin om zon apparaat in huis te halen, fantastische apps, op een fatsoenlijk scherm, ik zie mezelf dit ding echt wel meer gebruiken als een laptop.
Daar ben ik het dan wel weer helemaal mee eens 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Nou kunnen de haters wel zeggen "dat kan ik ook met m'n netbook/laptop/desktop". Maar ik denk niet dat er voor al die apps een windows/*nux/apple-equivalent te vinden IS.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1399545//">~~~[iPad] Importeren</a>.

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>