Het grote Sony dSLR en objectieven topic v2010 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste
Acties:
  • 85.831 views

Onderwerpen

Alle 101 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 21:23
Op Sonyalpharumors staan nu ook foto's van de a33 in vergelijking met andere Alpha's:
Afbeeldingslocatie: http://sonyalpharumors.com/wp-content/uploads/2010/08/a33_nex.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sonyalpharumors.com/wp-content/uploads/2010/08/a550_a33.jpg

Klein toestel!

Meer foto's op Sonyalpharumors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:49
Ik vind hem wel mooi eigenlijk,
klein, compact, niks voor mij, maar kan me voorstellen dat mensen die willen upgraden vanaf A2xx of A3xx hier wel iets in zien.
Hoop wel dat de nieuwe A5xx een stuk beefier zal zijn...
Vergeleken met de A550:
Afbeeldingslocatie: http://www.sonyalpharumors.com/wp-content/uploads/2010/08/a550_a33.jpg

LCD kan wel draaien dus, dus die geruchten over die specificaties kunnen de prullenbak in

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Wel klein zo'n A33. Echt formaatje instapper (die A55 ziet er ook klein uit). De speccs zijn trouwens niet erg instapper achtig. Beide body's lijken trouwens ook weer DOF preview te hebben. Ook grappig om te zien dat de zoeker extra ver naar achteren steekt zodat je geen last hebt van het dikke klapbare scherm.

Drie serie's naast elkaar lijkt me trouwens ook wel erg veel
2 of 3 nex modellen
2 of meer pellix modelen
6 of meer DSLR modellen (kan wel wat gestroomlijns worden evt)

[ Voor 15% gewijzigd door martijn_tje op 18-08-2010 18:24 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die 900-1000 USD voor de A55 vallen mij nog best wel mee. Dat wordt een winkelprijs van ongeveer 700-800 euro (tijdje na introductie)?

In ieder geval genoeg om naar uit te kijken dinsdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn_tje schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:17:
Wel klein zo'n A33. Echt formaatje instapper (die A55 ziet er ook klein uit). De speccs zijn trouwens niet erg instapper achtig. Beide body's lijken trouwens ook weer DOF preview te hebben. Ook grappig om te zien dat de zoeker extra ver naar achteren steekt zodat je geen last hebt van het dikke klapbare scherm.

Drie serie's naast elkaar lijkt me trouwens ook wel erg veel
2 of 3 nex modellen
2 of meer pellix modelen
6 of meer DSLR modellen (kan wel wat gestroomlijns worden evt)
Ik heb begrepen dat Sony de pellix camera als een soort NEX vor professionals ziet. Vandaar ook zo klein denk ik.

Sony heeft momenteel vooral veel instapmodellen, daar moeten ze wat gaan snijden en met opvolgers voor de a700 en a900 gaan komen.

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 23:53:
[...]

Ik heb begrepen dat Sony de pellix camera als een soort NEX vor professionals ziet. Vandaar ook zo klein denk ik.

Sony heeft momenteel vooral veel instapmodellen, daar moeten ze wat gaan snijden en met opvolgers voor de a700 en a900 gaan komen.
Ja het zijn echt teveel modellen, 2 pellix, 1 goede instapper 2 goede midrange en 2 goede high end cameras zou beter zijn denk ik. want nu heb je echt veelste veel in te korte tijd instappers.
Nog weer wat nieuws van alpharumors.

De EVF van de A55 zou 2 MP OLED zijn (~1920x1080). Lijkt mij ruim voldoende voor op zo'n klein oppervlak.
Verder zou het diafragma tijdens het filmen aanpasbaar zijn. Ik hoop echt dat Sony de filmfunctie goed uitwerkt, dan hebben samen met de Phase-AF tijdens het filmen een gigantisch voordeel op de rest :9

• ikmattie
Even een misschien ietwat dommige vraag:
Hoe kan een camera waarvan je het diafragma op laten we zeggen f/14 zet tijdens het filmen ook nog AF-en?
Je hebt hier toch te weinig licht voor?

Of zou hij bij kleine diafragma's niet meer kunnen autofocussen?
(sorry, misschien is dit zo'n typisch klepel/klok verhaal)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Ja dat is inderdaad nu wel een issue met Phase-AF filmen :P
Dan kan je misschien niet kleiner dan f/5.6 of inderdaad met MF. Als de A560 en A580 ook het diafragma aan kunnen passen maakt dat niet uit, want die hadden geloof ik sowieso al geen AF.

• martijn_tje
ikmattie schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:08:
Even een misschien ietwat dommige vraag:
Hoe kan een camera waarvan je het diafragma op laten we zeggen f/14 zet tijdens het filmen ook nog AF-en?
Je hebt hier toch te weinig licht voor?

Of zou hij bij kleine diafragma's niet meer kunnen autofocussen?
(sorry, misschien is dit zo'n typisch klepel/klok verhaal)
Het AF probleem met trage lenzen is deels waar idd. deels. Een sigma 400 f/5.6 met een 2x TC die geen diafragma door geeft doet nog steeds AF ondanks het diafragma van f/11,2. Echt snel is het niet en tracking is enigsinds problematisch maar op zich doet ie nog wel AF. De grens van f/6.3 die sony aanhoud hoeft geen harde grens te zijn. F/11,2 met een tele met redelijk wat licht is heel iets anders als f/5.6 met een uwa bij (vrijwel) complete afwezigheid van licht.

Er zijn situatie's waar f/5.6 al voldoende uitdaging is voor het AF systeem, maar ook situatie's waar AF met f/8 of trager nog zeer behoorlijk werkt.

Geen idee of in de pellix camera's de f/6.3 limiet nog steeds gehandhaaft blijft.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Plaatjes van de nieuwe Alpha's :)

A560:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4XwKpsCtmAT3BQkJueueuGF4/full.jpg

A580:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7daYWFSaXMbPKaueDNKPtC3n/full.png

Achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mmA8PpJbY0OMRZx7y1DXV9Mq/full.png

Zie ik daar een DOF-preview button onder de lens? >:)

Hier nog een soort van vergelijking, indirect lijken de nieuwe A5xx even groot als de oude.

[ Voor 18% gewijzigd door PowerUp op 19-08-2010 23:26 ]

Verwijderd

Maar 1 instelwiel? Dat vind ik toch wel jammer gezien ik 90% v.d. tijd in Manual mode werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Jammer dat het geen echte foto's zijn, (aangezien de 560 en 580 exact hetzelfde zijn op de 6 en de 8 na)
het zou dus alsnog kunnen zijn dat dit niet de definitieve looks zijn. Hoewel ik verwacht dat ze er wel zo uit zullen gaan zien.
Ik twijfel nog, een extra wieltje bij je duim en een top LCD (volgens mij is daar best plek voor) zouden het voor mij een echte must have hebben gemaakt, maar ja, er moet natuurlijk nog plek zijn voor verbetering (en voor de A7xx)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikmattie schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:49:
Jammer dat het geen echte foto's zijn, (aangezien de 560 en 580 exact hetzelfde zijn op de 6 en de 8 na)
het zou dus alsnog kunnen zijn dat dit niet de definitieve looks zijn. Hoewel ik verwacht dat ze er wel zo oud zullen gana zien.
Op zich is het verschil tussen de voorkant van de A500 en A550 ook alleen de kleur plastic bovenop. En op die kleur van de A550 hebben ze aardig wat kritiek gekregen. Ik ben benieuwd, ik dacht toen er foto's van de A850 opdoken ook dat ze nep waren omdat hij ook niet verschilde van de A900.

Photozone heeft de 18-200 OSS voor de NEX getest. Hij krijg 4 sterren, scherpte is goed, bouwkwaliteit is ongekend voor een superzoom. Vervorming en CA zijn traditioneel goed vertegenwoordigd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Misschien niet helemaal on-topic, maar een leuke ervaring met een Sony: Ik heb net een paar dagen in Taiwan rondgelopen met een NEX 5 om m'n nex.. euh nek. Door drie Taiwanezen en een Amerikaan, geen van allen bekenden verder, ben ik op straat / in een metrostation / in een restaurant helemaal uitgehoord over de camera en wat ie allemaal wel niet kan en of ik er blij mee ben, etc. Zelfs met pancake lens erop. Ik voelde me bijna een Sony vertegenwoordiger. Een paar andere mensen keken in het voorbijlopen naar de camera (jaja, they turned their nex), eentje bukte zich om beter te kunnen zien wat voor type camera het was. Dat is me nog nooit eerder gebeurd, zelfs niet toen ik de vorige keer met een 3D camera (Fujifilm W1) rondliep, die me toch opvallender lijkt. Een van de potentiële voordelen van de NEX, dat ie minder opvallend/intimiderent zou zijn voor straatfotografie, gaat dus niet op (niet als je hem om je nek laat hangen in ieder geval).

Maarja, aan de andere kant, iedereen loopt hier ook met een DSLR om z'n nek of een compact in de hand, dus dan valt het juist op als je iets daar tussen in hebt. Zeker als dat een NEX is die kapotgepromoot (sp?) wordt. Ze richten zich hier (voor zover ik gezien heb) trouwens meer op het promoten van de NEX 3, vooral de rode variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Toevallig zit ik op dit moment ook nog in Taiwan. Ik draag de Nex5 in een Crumpler tas om mijn heup of schouder, dus hij valt wat minder op.
Ik kan me voorstellen dat mensen er naar kijken inderdaad. Heel veel dslr's en compactcameras. Af en toe een m4/3 camera, maar daaar houdt het wel zo'n beetje op.

Nu moet ik zeggen dat ik het land rondreis en vrij weinig westerlingen zie. De meeste Chinezen en Japanners lopen je meer (stiekem) aan te staren en willen met je op de foto. :P

Wel valt mij op dat de Japanners hier meer met de Nikon en soms Canon toestellen rondlopen, maar dat een groot deel hier met Sony dslr cameras loopt. Ook in de winkel zijn die oververtegenwoordigt.
Dat lijkt een beetje een trend te zijn in zowel Hong Kong en Taiwan.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Ik zag inderdaad opvallend veel Sony DSLR's, maar dacht dat dat toeval was omdat ik daar nu meer op let. Goed om dat dus bevestigd te horen :P

Het klopt inderdaad dat je als westerling nog steeds opvalt hier, en af en toe mensen een praatje willen maken puur uit nieuwsgierigheid of om hun Engels te testen. Maar het verschil tussen wel/geen NEX valt me wel op. Nouja, ik zit er ook nog steeds maar de vakantietijd is voorbij en op werk mag ik geen camera meenemen, dus het zal wel wat stiller worden.

Wat meer terug on-topic:

Ik heb de NEX de eerste anderhalve dag met 18-55mm lens (pancake heb ik later hier aangeschaft) in een standaard heuptasje gedragen. Hoewel ik de camera met die lens niet zo compact vond, paste het PRECIES, en toen was ik toch wel een klein beetje extra blij met m'n aankoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

En ik ben nog niet terug van het avondeten en inderdaad, iemand die vraagt naar mijn camera. :P
Ik was met mijn familie, dus niet heel erg veel kunnen praten.
Hij had wel de erg leuke combinatie van een a700 en een Olympus E-pl1.

Ik zit erg te wachten op de 18-200 lens, al twijfel ik wel over de draagbaarheid.
En iets van een 35 of 50mm die een beetje lichtsterk is.
Ik vind het erg leuk om zonder flits foto's te kunnen maken en aangezien de 18-55 begint bij F3.5, laat dat nog een beetje te wensen over. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Myedvyed schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:50:
Misschien niet helemaal on-topic, maar een leuke ervaring met een Sony: Ik heb net een paar dagen in Taiwan rondgelopen met een NEX 5 om m'n nex.. euh nek. Door drie Taiwanezen en een Amerikaan, geen van allen bekenden verder, ben ik op straat / in een metrostation / in een restaurant helemaal uitgehoord over de camera en wat ie allemaal wel niet kan en of ik er blij mee ben, etc. Zelfs met pancake lens erop. Ik voelde me bijna een Sony vertegenwoordiger. Een paar andere mensen keken in het voorbijlopen naar de camera (jaja, they turned their nex), eentje bukte zich om beter te kunnen zien wat voor type camera het was. Dat is me nog nooit eerder gebeurd, zelfs niet toen ik de vorige keer met een 3D camera (Fujifilm W1) rondliep, die me toch opvallender lijkt. Een van de potentiële voordelen van de NEX, dat ie minder opvallend/intimiderent zou zijn voor straatfotografie, gaat dus niet op (niet als je hem om je nek laat hangen in ieder geval).

Maarja, aan de andere kant, iedereen loopt hier ook met een DSLR om z'n nek of een compact in de hand, dus dan valt het juist op als je iets daar tussen in hebt. Zeker als dat een NEX is die kapotgepromoot (sp?) wordt. Ze richten zich hier (voor zover ik gezien heb) trouwens meer op het promoten van de NEX 3, vooral de rode variant.
Het is een heel apart iets, hier in nederlandse op concerten waar ik een aantal fotos schoot met mijn NEX kwamen er andere fotografen naar me toe lopen om te vragen of dat die "nieuwe" Sony cam was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik ben door alle reclame acties wel eeenoorm aan het twijfelen geslagen. Ik wil sowieso mijn a230 verkopen en een ander apparaat hebben. maar wil ik een A550? een 560 of een NEX-5? Ik merk namelijk dat alle randvoorwaarden zoals een makkelijke optie voor een AB, Live vieuw, Hogere resolutie die sowieso erbij zit.meer fps en lager ruis op bepaalde ISO waarden zodat ik ook meer kansmaak op goede fotoos van een sterrehemel als ik het ding 15 minuten open zet bv. Burst mode op zo'n a550 is ook leuk als ik een groepsfoto maak. Daar faalt de a230 wel. Zelfs met statief is er van de 3 maar 1 scherp als ik het probeer.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak je wel gebruik van de ingebouwde timer dan? Als je geen AB hebt en de sluiterknop indrukt krijg je te maken met beweging van de camera doordat je de camera aanraakt.

Met mijn a200 geen enkel probleem. Alleen bij lange sluitertijden moet ik de L.E. ruisreductie aanzetten anders krijg ik paarse hot pixels. Één van de redenen voor mij om uit te kijken naar de a560/a580.

Morgen krijgen we hopelijk de details door, dan houdt Sony een presentatie voor dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.sonyalpharumors.com/sr5-price-of-the-a55-and-a33/

Prijs van de A33: $649 voor de body, $749 met 18-55
Prijs van de A55: $749 voor de body, $849 met 18-55

Dus ongeveer 500-600 euro voor de A33 kit en 600-700 euro voor de A55 kit een tijdje na introductie?
Dat zijn dan prima prijzen, gelet op de D3100 en de 550D.

Een punt dat ik langs zag komen is dat Sony nu met zijn eigen NEX camera's gaat concurreren. Natuurlijk is de A55 niet zo compact als de NEX5, maar voor erbij (een A850 oid) lijkt het een mooie camera waarbij je ook echt je A-mount lenzen kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:24
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:24:
Met mijn a200 geen enkel probleem. Alleen bij lange sluitertijden moet ik de L.E. ruisreductie aanzetten anders krijg ik paarse hot pixels. Één van de redenen voor mij om uit te kijken naar de a560/a580.
Die ruisreductie ga je ook nodig hebben met een a560/a580. Dat is namelijk een bij-effect van een digitale sensor. Er moet stroom doorheen, die ondervind weerstand en wordt daardoor deels omgezet in warmte. Bij korte sluitertijden heeft dit geen zichtbaar effect, bij langere sluitertijden wel.

De Long Exposure ruis reductie doet niets meer dan een 2e foto maken met de sluiter dicht, zodat er geen licht op de sensor valt. Dit levert een kaart op met wat de hot-pixels zijn, zodat de camera deze uit de eerste foto kan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, vandaar dat het net zo lang duurt als het maken van de foto zelf. Weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
de bayonet van de A33:
Afbeeldingslocatie: http://www.sonyalpharumors.com/wp-content/uploads/2010/08/a33.jpg
Met screwdrive! (toch?)
Wordt die A55 ineens een stuk interessanter!

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jep, dat is de schroevendraaier. De "spiegel" ziet er wel erg groot uit trouwens. Zou die omlaag kunnen klappen ipv omhoog?

De aankondiging is morgen tussen 6.00 en 7.00 NL tijd. Dan ben ik al aan het werk, ik zie het vanmiddag morgenmiddag wel, of op mijn telefoon in de pauze :P

[ Voor 3% gewijzigd door PowerUp op 23-08-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sony a550 is nog maar 445 euro op fotokonijnenberg. Maar wat gaat er morgen/vandaag aangekondigd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

ikmattie schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:13:
de bayonet van de A33:
[afbeelding]
Met screwdrive! (toch?)
Wordt die A55 ineens een stuk interessanter!
Dat maakt hem zeker interessant!
Een NEX leek me leuk erbij, maar de handeling bevalt me niet zo.
Dan liever een A55 (+ een gewone compact) erbij.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er zo bijzonder aan screwdrive? :D Geen idee wat dat is c.q. doet. Ik zag het op sonyalpharumors.com ook al staan.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Op sommige oudere lenzen zit de motor voor de autofocus niet in de lens zelf, maar zit die in de body van de camera door middel van een 'screw drive'. Veel mensen waren niet blij dat deze ontbrak op sommige nieuwere modellen, omdat veel van de oude minolta lenzen deze nog wel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:24:
sony a550 is nog maar 445 euro op fotokonijnenberg. Maar wat gaat er morgen/vandaag aangekondigd worden?
Vandaag worden de A33 en A55 aangekondigd, die een halfdoorlatende spiegel hebben. Hiermee is het mogelijk om de snelle AF-sensoren te gebruiken tijdens Live View en filmen(!) Verder geen geklap van de spiegel meer, dus geen bewegingsonscherpte door trillingen en het is een stuk stiller. Nadeel is dat er een elektronische zoeker in zit ipv een optische en dat er ongeveer 1/3 stop licht verloren gaat.
Ook worden vandaag de A560 en A580 aangekondigd, als opvolger van de A500 en A550. Verbeteringen zijn een betere sensor, HD filmfunctie, een een depth of field preview knop.
De A560 en A33 zouden $749 als kit moeten kosten, de A580 en A55 $849. Die prijsverschil zou in de resolutie zitten (14 vs 16 MP), fps (7 vs 10), en de laatste twee hebben een ingebouwde GPS-ontvanger.

Dat is het zo ongeveer samengevat :)
F_demon schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 01:28:
Op sommige oudere lenzen zit de motor voor de autofocus niet in de lens zelf, maar zit die in de body van de camera door middel van een 'screw drive'. Veel mensen waren niet blij dat deze ontbrak op sommige nieuwere modellen, omdat veel van de oude minolta lenzen deze nog wel gebruiken.
Tot nu toe zit de schroevendraaier gewoon op alle Alpha dSLR's, alleen niet op de NEX. En alle lenzen die geen SAM/SSM/HSM in de naam hebben moeten met die schroevendraaier autofocussen. Dat zijn ook nieuwe lenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Ze zijn nu dus officieel aangekondigd!
A580 wordt $900 (body), beschikbaar in Oktober,
de A560 is 100 dollar goedkoper en komt in 2011 op de markt
De prijzen van de A55 en A33 zijn respectievelijk 750 en 650 dollar

Voor de kits (18-55 SAM) moet 100 dollar extra betaald worden

Veel info en links zijn te vinden op Sonyalpharumors

(EU prijzen = dollarprijs + 100 euro?)

[ Voor 23% gewijzigd door ikmattie op 24-08-2010 10:02 . Reden: prijzen aangepast n.a.v. de post van iKremers ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Nu ook op de Frontpage.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Op het forum van Dpreview is de sfeer ook omgeslagen zeg. (van negatief naar erg positief over Sony)
Ik denk dat mensen die 2de hands Nikon en Canon spullen willen kopen in de komende tijd hun slag kunnen slaan ;)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ikmattie: De dollar prijs die jij noemt voor de a560/580 klopt niet, die werd gistere genoemd maar ligt werkelijk op $800/$900.

Ik heb het even nagekeken en de adviesprijs van de a550 staat op $950 (dpreview.com). Weet iemand wat de introductieprijs van de a550 in Nederland was? a580 zal dan ook rond die prijs liggen. Valt mij namelijk wel op dat de prijzen die Sony hanteert op zijn webshop een stuk hoger liggen dan wat Nederlandse webshops vragen.

edit: A580 staat inmiddels ook op sony.nl: http://www.sony.nl/product/dsi-body/dslr-a580 Medio oktober dus, nog geen Nederlandse prijs vermeld. a560 komt medio maart 2011 uit.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:56:

edit: A580 staat inmiddels ook op sony.nl: http://www.sony.nl/product/dsi-body/dslr-a580 Medio oktober dus, nog geen Nederlandse prijs vermeld. a560 komt medio maart 2011 uit.
Ben wel erg benieuwd naar die 580, geen verlies van licht door de spiegel, dus nog indrukwekkender low light prestaties ivm de A33 en A55.

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook :) Jammer dat dpreview daar nog geen review van heeft kunnen schrijven. Waarschijnlijk omdat hij ook pas een maand later uitkomt dan de a33/a55.

Wel één groot nadeel voor long exposure fotografen (zoals ik): Op dpreview.com staat dat de bulb mode van de a33/a55 niet verder gaat dan 4minuten.. Te kort voor mij, v.d. week nog een foto gemaakt op 6m40. a580 heeft wel een normale bulb mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, ik ben weer zo'n beetje bijgelezen :)
Het is bijna eng hoe positief dpreview over de camera is. Zijn die whiners op het forum daar ook weer even blij :P
Het lijkt wel dat de A55 een beetje processorkracht mist, waardoor de 10 fps burstfunctie niet helemaal uit de verf komt.

Eens kijken of we al die nieuwe modellen nog in de OP kwijt kunnen...
Videospecs staan nu in Het video-dSLR hardware topic (voor zover deze duidelijk zijn).

[ Voor 14% gewijzigd door PowerUp op 24-08-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
1 ding wat ik wel vreemd vind is de introductiedatum van de A560,
pas ergens begin volgend jaar, ik vind hem sowieso al vreemd, mist toch heel wat specs tov de A580 en is 'maar' 100 euro goedkoper.
Lijkt mij marketingtechnisch slimmer om eerst de mindere op de markt te zetten (maar ja, wie ben ik). Mensen die twijfelen tussen de 2 maar wel willen upgraden zullen dan geneigd zijn genoegen te nemen met de mindere, nu hoeven ze dat niet.

[ Voor 3% gewijzigd door ikmattie op 24-08-2010 17:52 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben ook benieuwd welke modellen nu EOL gaan. De A500 is nergens meer op voorraad. De A550 is in prijs gedaald.

Focussnelheid van de A55 tijdens filmen:

[ Voor 17% gewijzigd door PowerUp op 24-08-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viel mij ook al op :) a550 staat in de PW nog op €619 bij digicamshop.nl maar op hun site staat hij inmiddels voor €549 aangeboden. Das een behoorlijke daling.

Enige verschil tussen de a580 en a560 is volgens mij de 2MP. Snap ook het nut van de a560 niet helemaal, volgens mij had Sony net zo goed alleen de a550 kunnen uitbrengen als opvolger voor zowel de a50 als de a550. Ze hebben al zo veel camera's in hun line-up staan. De a450 zet je dan tegenover de a580.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm de A580 heeft geen GPS-ontvanger? Dan zit er helemaal weinig verschil in. Van de A450 heb ik nooit het nut gezien eigenlijk. De A33 verschilt ook erg weinig. Die is op teveel punten kreupel gemaakt.
A290, A390, A580, A7xx, A900 lijkt mij een hele overzichtelijke lineup. Met NEX3, NEX5 en A55 als buitenbeentjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar was sprake van in de geruchten, maar schijnbaar niet.. De a55 heeft wel GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat alleen de A55v GPS heeft. En die wordt alleen in Amerika verkocht, beetje raar allemaal.

Maar wel prachtige camera:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
DPreview heeft een 'europese' A55 gekregen, daar zit wel GPS op.
Hmmm, verwarrend allemaal...

Nu lees ik ook dat er landen zijn waar een camera geen GPS zou mogen hebben, die zouden dan een niet-GPS A55 krijgen.
In NL mag het toch wel hopelijk?

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is wel vreemd ja. Dpreview heeft aangegeven wel een Europees model met GPS voor hun review gebruikt te hebben.

Edit: laat :P

Momenteel lijkt mij de A560 nog steeds het meest aantrekkelijk, die 2 MP maakt mij niks uit. Wel jammer dat deze pas volgend jaar komt, dan duurt het nog tot de zomer totdat de prijs een beetje gedaald is.

[ Voor 51% gewijzigd door PowerUp op 24-08-2010 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikmattie schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:52:
DPreview heeft een 'europese' A55 gekregen, daar zit wel GPS op.
Hmmm, verwarrend allemaal...

Nu lees ik ook dat er landen zijn waar een camera geen GPS zou mogen hebben, die zouden dan een niet-GPS A55 krijgen.
In NL mag het toch wel hopelijk?
Het is inerdaad enorm verwarrend aan het worden :D Volgens sonyalpharumors zou alleen de Amerikaanse versie van de a55, de SLT a55v GPS krijgen maar als ik kijk op sony.nl dan staat er bij de a55 vermeld dat deze GPS heeft.

Ziet er dus naar uit dat het Nederlandse a55 model ook GPS krijgt. Jammer dat de a580 geen GPS heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:04:
[...]

Ziet er dus naar uit dat het Nederlandse a55 model ook GPS krijgt. Jammer dat de a580 geen GPS heeft.
Dat zou voor mij de keuze voor de A55 nog makkelijker maken
(of die A580 moet echt de hele wereld op zijn kop gaan zetten prijs/kwaliteit verhoudingsgewijs)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het nu goed zie hebben de A55 en de A580 op die translucent technologie na heel veel met elkaar gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.sony.nl/produc...DSLR-A580&models=SLT-A55V

Vergelijking tussen de a580 en a55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.sony.nl/comparison/dslra560l.cee5/dslra580l.cee5

Verschillen tussen de A560 en A580. Twee dingen: de resolutie en het aantal foto's die in de burstmodus te maken zijn. Dat is mij geen 100 euro waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
PowerUp schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:12:

Verschillen tussen de A560 en A580. Twee dingen: de resolutie en het aantal foto's die in de burstmodus te maken zijn. Dat is mij geen 100 euro waard :)
en een half jaar langer wachten? ;)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikmattie schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:23:
en een half jaar langer wachten? ;)
Oja, dan is die nog goedkoper door de rente die je over die 100 euro trekt :P

De OP heeft een update gehad. Het past allemaal maar net. 64 kB is het maximum:
Post 1: 63,7 kB
Post 2: 60,7 kB
Post 3: 61,3 kB

Dus nu moet Sony effe kappen met die nieuwe modellen! Maar waarschijnlijk komt er dit jaar nog wel een A7xx bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Een stel Polen zijn de AF aan het testen:
http://klubkm.pl/forum/sh...p?p=1068672&postcount=167

hele topic

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoe het komt en of het de bedoeling is maar is dit de bedoeling: [font=sansserif,16,"black"] Changelog [/font]

Edit: en om nog een beetje hulpzaam te zijn ook nog een http://www.youtube.com/user/dSLRMedia#p/u/1/l-BSLwqj8DA

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is niet de bedoeling, maar alleen een mod mag het lettertype veranderen. Even wachten tot er eentje langsfietst dan is het weer in orde :)

Op de NL Sony site staat dat de A560 begin maart 2011 beschikbaar is, ik weet niet of ik zin heb om een jaar te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik niet i.i.g :P Wil mijn a200 nu wel eens inruilen voor iets beters. Live view lijkt mij enorm handig, schiet ook bijna altijd vanaf een statief. En depth of field preview niet te vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerUp schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:01:
Dat is niet de bedoeling, maar alleen een mod mag het lettertype veranderen. Even wachten tot er eentje langsfietst dan is het weer in orde :)
Als je even kijkt naar de edit tijd dan zul je zien dat het niet slecht is gegaan :>

Wat een fantastische camera's zeg die SLT modellen. Ik hoop dat mijn merk binnenkort met iets soortgelijks komt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

maar kunnen de A55/560/580 cameras dingen die een NEX5 niet kan? Ikzelf heb nog bepaalde minolta lenzen liggen, nooit gedacht dat ze nog een leven zouden hebben tot ik hier wat aanleiding zag om te lezen over de screwdrive.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

PowerUp schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:12:

Voor mij is het een erg belangrijk verschil en zou de A560 gelijk waardeloos maken.
Ik fotografeer veel momenten waarbij de een lange burst erg handig kan zijn; bijv sport (kitesurfen ed) en kiddo's.
De RAW-buffer op de 560 is maar 1,nog wat sec groot, de 580 houdt het 3 sec vol daarmee is de kans veel groter dan je het moment hebt.

Ziet er verder allemaal leuk uit! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Henning op 25-08-2010 08:31 ]

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grotere buffer vind ik ook wel handig :) Mijn a200 is toch wel gelimiteerd in dit soort zaken, snelle actiefoto's zit er eigenlijk niet in omdat alles net even te langzaam is.

Ik hoop overigens wel dat Adobe deze nieuwe camera's nog meeneemt in de nieuwe RAW update, anders moet ik daar op gaan wachten. Als ik mijn foto's niet in Lightroom kan importeren kan ik er niet zo heel veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Photozone heeft de 16 mm f/2.8 en 18-55 mm OSS getest. Bij de eerste valt vooral de scherpte in de hoeken en de CA tegen, bij de tweede de vervormingen en CA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 09:57:
Grotere buffer vind ik ook wel handig :) Mijn a200 is toch wel gelimiteerd in dit soort zaken, snelle actiefoto's zit er eigenlijk niet in omdat alles net even te langzaam is.

Ik hoop overigens wel dat Adobe deze nieuwe camera's nog meeneemt in de nieuwe RAW update, anders moet ik daar op gaan wachten. Als ik mijn foto's niet in Lightroom kan importeren kan ik er niet zo heel veel mee.
goed punt!
Zou het (als tussenoplossing) mogelijk zijn in de Sony software ARW-->DNG te doen, en vervolgens importeren naar Lightroom
(nu converteer ik ook alle RAW's naar DNG, maar dan in Lightroom)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan de Sony software dan ARW omzetten naar DNG? En ik ou het niet weten eigenlijk, heb ik geen ervaring mee. Mij lijkt van niet, gezien ACR de camera niet herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik mij ook nog bedacht is dat de A580 zo'n 5 maanden uit is als de A560 komt. Dan is er inmiddels al wat van de prijs van de A580 afgegaan en zijn ze beiden even duur. Dan verkoop je toch geen enkele A560?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
PowerUp schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:36:
Wat ik mij ook nog bedacht is dat de A580 zo'n 5 maanden uit is als de A560 komt. Dan is er inmiddels al wat van de prijs van de A580 afgegaan en zijn ze beiden even duur. Dan verkoop je toch geen enkele A560?
Dat leek mij ook,
op andere websites is nu echter te zien dat de A560 als eerste zou komen,
http://www.sonyalpharumor...le-for-preorder/#comments

Verwarring alom dus

Leuk plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4140/4926376780_b8b2a88c6f.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door ikmattie op 25-08-2010 13:39 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij een fout van Sony USA. Alle bronnen zeggen eerst de a580 en ook de Nederlandse en Britse sonystyle website onderschrijven dit. Dat of in Amerika doen ze het andersom... Dat zou ook nog kunnen. Hoewel mij dat onlogisch lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm komt dat van Sony zelf? Dat laat dan wel mooi zien welke line up ze overhouden :)

Ik zie dat ik ook nog twee dingen moet veranderen aan de specs van de A560/A580. Er is wel een 3,5mm jack voor een externe microfoon, en met "Focus Check LV" is nu ook te focussen net als andere merken doen met hun Live View. Of door contrast autofocus of door de spiegel weer even naar beneden te klappen en met de Phase-AF te focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
[b][message=34572997,noline]
Wel één groot nadeel voor long exposure fotografen (zoals ik): Op dpreview.com staat dat de bulb mode van de a33/a55 niet verder gaat dan 4minuten.. Te kort voor mij, v.d. week nog een foto gemaakt op 6m40. a580 heeft wel een normale bulb mode.
Dit schijnt trouwens niet zo te zijn, bulb is buld, zolang je de shutter release ingedrukt houdt...

van dpreview forum:
http://forums.dpreview.co...rum=1037&message=36125405

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog wat interessante info van de redactie: blackTIE in "Sony kondigt nieuwe Alpha-cameraserie me..."

Dat zet wel zo'n beetje een streep door mijn A560 aankoopplannen. Nu nog kijken of het een A55 of A580 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:43
mmm.... Ik begin nu wel te twijfelen of ik mijn 300 hou en wacht op 7xx of dat ik toch mi overstap op de 580 of 55 (wil eerst ff de 55 in mijn grote handen houden!). Wat betreft die EVF bij de 55 is zoiets nou erg groot qua beeldkwaliteit verschil met een penta?

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Zijn er webshops in NL die al pre-order mogelijkheden bieden? Ik zit ze gestaag af te gaan maar zie nog niks. Toch nog maar 1 maand te gaan tot begin oktober en dan wil ik wel een a55 hebben.

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Nou ik zag laast nog een videoreview waarbij stond met dank aan cameranu.nl dus ik verwacht daar de komende dagen wel een preorder komt.

Verwijderd

Zijn ook nog geen officiële prijzen van Europa bekend, denk dat ze daar op wachten. Hoewel bij een Britse online warnhuis (ben de naam kwijt..) stond hij voor 649GBP (€794). Geen idee of dat de verwachte prijs is of dat dit de aanbevolen prijs is waar nog iets van af gaat. Sonystyle online winkel is altijd erg duur vergeleken met cameranu.nl etc.
Sonystyle scheelt wel heel veel altijd ja... paar voorbeelden:

Relatief nieuwe producten:
A290L: 389 in PW, 450 bij Sony = 14% verschil
A390L: 444 in PW, 500 bij Sony = 11% verschil

Relatief oudere producten:
A330L: 332 in PW, 550 bij Sony = 40% verschil
A550L: 444 in PW, 650 bij Sony = 32% verschil

Dus met een Sony-adviesprijs van 800 euro voor de A580, eerst een verwachte PW-prijs van 720 euro, wat later daalt naar 560 euro. Dit allemaal volledig uit de duim gezogen natuurlijk, maar 600 euro zou een mooie prijs zijn ;)

Verwijderd

Ondhoudt ook dat de prijs in Amerika en de prijs in Europa altijd wat verschilt. Je denkt dat door de Dollar de prijs een stuk lager is, maar door hogere belastingen, meer consumenten-bescherming, en de verkoop punten nemen een wat groter deel van de opbrengst.

Verwijderd

@PowerUP: Tweede voorbeeld komt ook omdat deze modellen nu vervangen gaan worden en webshops van hun voorraad af willen. Maar ik denk dat je rustic €100 kunt aftrekken van de Sonystyle prijs om bij de laagste webshop prijs uit te komen.
30% minder is wel heel erg veel ja. Het was ook een heel lomp rekenvoorbeeld. Ik zie het vanzelf wel, ik moet toch nog een tijdje sparen :)

Ik dacht trouwens dat het Sony dSLR forum bij dpreview soms erg was, maar bij de Canon buren gaan ze ook los: http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1019 >:)

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 11:18
Ik heb nu een A200 en op het eerste gezicht lijkt het alsof de A55 een mooie upgrade is maar een elektronische zoeker en 1/3 stop die je mist, is best wel slecht naar mijn mening..
Ja dat zijn de consequenties van het ontwerp. Met een OVF zou je het licht naar de sensor, Phase-AF én OVF moeten sturen. Dan heb je of een hele donkere OVF of je mist veel meer dan 1/3 stop op je sensor.
Op verzoek de spiegel toch omhoog klappen kan volgens mij ook niet omdat je spiegel veel te groot is en dan tegen de lens aan knalt. Of hij moet naar onder klappen (hier het plaatje van de spiegel).

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

ECiftci schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 19:07:
Ik heb nu een A200 en op het eerste gezicht lijkt het alsof de A55 een mooie upgrade is maar een elektronische zoeker en 1/3 stop die je mist, is best wel slecht naar mijn mening..
Ik las (op dpreview geloof ik) dat de EVF beter was dan camera's met een pentamirror.
Een pentaprisma is natuurlijk veel fijner, maar de A200 heeft volgens mij een pentamirror.
Die 1/3e stop mis je denk ik niet...dat is echt heeeel weinig.
Zeker omdat de ISO prestaties erg goed zijn, daarmee ga je zeker een stop hoger mee komen dan de A200.

Edit:
PowerUp schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 19:14:
Ja dat zijn de consequenties van het ontwerp. Met een OVF zou je het licht naar de sensor, Phase-AF én OVF moeten sturen. Dan heb je of een hele donkere OVF of je mist veel meer dan 1/3 stop op je sensor.
Op verzoek de spiegel toch omhoog klappen kan volgens mij ook niet omdat je spiegel veel te groot is en dan tegen de lens aan knalt. Of hij moet naar onder klappen (hier het plaatje van de spiegel).
Hij kan wel omhoog klappen, maar alleen om de sensor schoon te maken.
Misschien dat er nog modellen komen die dat wel kunnen, maar dan moet de body groter worden.
Ik denk dat ze nu de camera juist zo klein mogelijk wilden houden (en ook goedkoper).

Edit 2:
Wat ik me nog afvraag is of ze nu misschien meer licht op het focussysteem hebben kunnen krijgen waardoor je in donkere situaties makkelijker kunt focussen.
Normaal laat de spiegel een beetje licht door voor de focus sensor die onderin de camera zit.
Maar ik kan me niet voorstellen dat dat 1/3e van het licht is.
Nu krijg je 1/3e van al het licht op je focus sensor, dat lijkt me positief voor het focus systeem.
Misschien heb je dat vooral bij het filmen ook echt wel nodig (omdat je dan met hoge diafragma waarde's nog moet kunnen focussen).
Iemand een idee hierover?

[ Voor 55% gewijzigd door Mud.Starrr op 26-08-2010 19:40 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 14:12
Al een tijd wil ik een macrolens aanschaffen en had eindelijk besloten om voor de Sigma 105 mm f/2.8 EX DG Macro te gaan.
Dit voornamelijk omdat de Sony AF 100mm f/2.8 Macro véél duurder was en de Sigma volgens de meeste reviews niet onder doet voor de Sony.
Nu is de prijs van de Sony echter sinds deze week drastisch gedaald.
Wat is wijs? Voor amper iets meer voor het 'originele spul' gaan?
Of, nu de (nòg goedkopere) Sony AF 85 mm f/2.8 SAM (Fullframe) is aangekondigd dáár nog even op wachten?

Kan iemand me adviseren? Liefst naast kwaliteitsaspecten (ik ben een beetje allergisch voor CA) ook de voor/nadelen van het Smooth Autofocus Motor gegeven van die nieuwe lens in dat advies mee te nemen?

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 23:52

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Doe je het voor het "Macro" of wil je echte macro?

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

• martijn_tje
ECiftci schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 19:07:
De iso prestatie's zijn meerdere stops beter als de A200 die je nu hebt. Die 1/3e stop kan je idd wel missen. Daarnaast is er nu nog de A550 om gehakt van je A200 te maken en nemen straks de A560 en A580 die rol over.

De eerste klachten over de EVF moeten nog uit de reviews te voorschijn komen dus je angst om er kwa zoeker op achteruit te gaan lijkt ongegrond.
nobleone schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 20:23:
Nu is de prijs van de Sony echter sinds deze week drastisch gedaald.
het is nog volledig ge vraag of bol kan er wel leveren voor die prijs. Als je een echte 1:1 macro wil zou dit je kans kunnen zijn. De Minolta/ Sony 100mm macro presteerd erg goed.

[ Voor 5% gewijzigd door martijn_tje op 26-08-2010 21:45 ]

• martijn_tje
Mud.Starrr schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 19:18:
Normaal laat de spiegel een beetje licht door voor de focus sensor die onderin de camera zit.
Maar ik kan me niet voorstellen dat dat 1/3e van het licht is.
Nu krijg je 1/3e van al het licht op je focus sensor, dat lijkt me positief voor het focus systeem.
Misschien heb je dat vooral bij het filmen ook echt wel nodig (omdat je dan met hoge diafragma waarde's nog moet kunnen focussen).
Iemand een idee hierover?
Stops werken logaritmisch dus 1/3e stop is niet 1/3e van het licht maar minder als 1/3e van het licht.

Afhankelijk van de bronnen die je tegen komt wordt er wel vanalles geroepen inclusief dat het AF systeem 70% van het licht zou opslurpen.

Edit:
Hee dit was een edit op de vorige post, geen losse post :?

[ Voor 3% gewijzigd door martijn_tje op 26-08-2010 21:53 ]

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

martijn_tje schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 21:52:
[...]

Stops werken logaritmisch dus 1/3e stop is niet 1/3e van het licht maar minder als 1/3e van het licht.

Afhankelijk van de bronnen die je tegen komt wordt er wel vanalles geroepen inclusief dat het AF systeem 70% van het licht zou opslurpen.

Edit:
Hee dit was een edit op de vorige post, geen losse post :?
Ik vroeg me al af of het wel helemaal klopte zoals ik het schreef nadat ik het gepost had.
Maar nog minder licht natuurlijk, 1/3 van het licht zou wel erg veel verlies zijn.
En verder is het gewoon afwachten tot we de camera's zelf in de hand kunnen houden, en zien wat de prestaties zijn.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

gekke vraag misschien maar hoe lang kan je filmen met een a55? Op de sony site staat niet of je kan filmen tot je SD vol is of dat je maar 1 minuut haalt. Ik neem aan dat je heel lang kunt filmen?

And it goes BRAAAAAPP!

Mud.Starrr schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 19:18:
[...]

Hij kan wel omhoog klappen, maar alleen om de sensor schoon te maken.
Misschien dat er nog modellen komen die dat wel kunnen, maar dan moet de body groter worden.
Ik denk dat ze nu de camera juist zo klein mogelijk wilden houden (en ook goedkoper).
Als je dat doet vergroot je de afstand tussen lens en sensor, dan moet je met adapters gaan werken etc.
ROFLASTC schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 23:46:
gekke vraag misschien maar hoe lang kan je filmen met een a55? Op de sony site staat niet of je kan filmen tot je SD vol is of dat je maar 1 minuut haalt. Ik neem aan dat je heel lang kunt filmen?
Het grote Sony dSLR en objectieven topic v2010, kopje Filmfunctie ;)

[ Voor 30% gewijzigd door PowerUp op 27-08-2010 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

PowerUp schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 23:50:
[...]

Als je dat doet vergroot je de afstand tussen lens en sensor, dan moet je met adapters gaan werken etc.
Niet perse, er zijn meerdere manieren om een spiegel te laten klappen.
In de A900 gaat hij ook een stukje omhoog tijdens het wegklappen vanwege ruimte te kort.
Er is vast ook wel een manier te verzinnen in een iets grotere body om dit op te lossen.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 21:23

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Kost super steady shot bij het filmen kennelijk zoveel energie dat het de filmduur tot 7 minuten reduceert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

heheh "oeps"

Maar goed 9 minuten vind ik wel wat weinig.

[ Voor 10% gewijzigd door ROFLASTC op 27-08-2010 00:30 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mud.Starrr schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 00:17:
[...]

Niet perse, er zijn meerdere manieren om een spiegel te laten klappen.
In de A900 gaat hij ook een stukje omhoog tijdens het wegklappen vanwege ruimte te kort.
Er is vast ook wel een manier te verzinnen in een iets grotere body om dit op te lossen.
Ah, ik dacht dat je met een grotere body meer ruimte in de diepte bedoelde :)
Mr_gadget schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 00:17:
Kost super steady shot bij het filmen kennelijk zoveel energie dat het de filmduur tot 7 minuten reduceert?
Waarschijnlijk zorgt het voor warmte, waardoor de sensor sneller oververhit raakt. Maar voor de kwaliteit van je film lijkt mij het wel wenselijk om het aan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ROFLASTC schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 00:23:
Maar goed 9 minuten vind ik wel wat weinig.
Doe maar een lijstje van speelfilms met 'single shots' van meer dan 9 minuten. Ik voorspel een bijzonder kort lijstje.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

burne schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 00:43:
[...]

Doe maar een lijstje van speelfilms met 'single shots' van meer dan 9 minuten. Ik voorspel een bijzonder kort lijstje.
Ik ben spielberg niet :P

Als ik met dit ding in het buitenland ben dan maak ik wel wat meer dan 9 minuten aaneen. Ik meen mij te herinneren dat ik eens een gesprek heb gefilmd van 1 uur, aan een stuk. Nu ik van plan ben om in het buitenland weer zoiets te doen wil ik wel wat langer kunnen. Elke 9 minuten stoppen maakt de kans dat je in de film bepaalde spontane momenten mist.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Laatst online: 12:24
ROFLASTC schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 00:48:
[...]

Ik ben spielberg niet :P

Als ik met dit ding in het buitenland ben dan maak ik wel wat meer dan 9 minuten aaneen. Ik meen mij te herinneren dat ik eens een gesprek heb gefilmd van 1 uur, aan een stuk. Nu ik van plan ben om in het buitenland weer zoiets te doen wil ik wel wat langer kunnen. Elke 9 minuten stoppen maakt de kans dat je in de film bepaalde spontane momenten mist.
Op video camera's zit een bepaald soort Europese belasting, om daar onderuit te komen kunnen foto camera's sowieso nooit langer dan 29 minuten opnemen. Dus zelfs dat uur zal je niet kunnen halen, behalve als je een camcorder erbij haalt. Die dan uiteraard ook HD moet kunnen filmen, en liefst ook nog een grote sensor heeft zodat je met DOF kan spelen. Hey, dat klinkt als de Sony NEX-VG10 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Wolfensteijn schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 00:52:
Hey, dat klinkt als de Sony NEX-VG10 ;)
I know... Ik had geen weet van de tijdsduur beperking. Nu zit ik weer heen en weer te hikken of ik niet een A550 voor weinig moet oppikken en dan even doorspaar voor een echte camera.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Heren (en dames uiteraard),

Deze vraag zal meerdere malen gesteld zijn, maar ik ga hem toch nog een keer stellen.
Ik heb afgelopen woensdag voor het eerst met een dslr-camera gespeeld en dit beviel toch wel. (Sony a350) en ik ben nu zover (na in het verleden al twijfelen erover) om er 1 aan te schaffen.
Ik ben volledig nieuw in het dslr fotograferen. Ik heb geen ambities tot professioneel fotograferen, het gaat mij om leuke foto’s van circuitdagen (motoren, hoge snelheid) en landschappen/architectuur.

Nu is mijn vraag, met welke camera kan ik het beste beginnen? (Budget variabel, maar liefst niet meer dan rond de € 450,00)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met dat budget zou ik kijken naar een A500. Hij is alleen momenteel nogal moeilijk te krijgen, maar is zeker een hoop camera voor je geld. Een betere sensor dan de A350, 5 fps, ook een goed werkende Live View en klapbaar scherm. Misschien dat voor op het circuit de 18-55 kitlens de dingen niet genoeg dichtbij haalt.

Nog een nieuwtje: A560 en A580 hebben MLU? (klik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag mij af of MLU dan ook beschikbaar is zonder gebruik te maken van de self-timer. Wel handig voor schieten vanaf een statief.
Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je aanvullende informatie of op- en/of aanmerkingen op de openingspost? Maak dan een TR aan (handje linksboven).