Het grote Sony dSLR en objectieven topic v2010 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste
Acties:
  • 85.830 views

Onderwerpen

Alle 101 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 23:52

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

PowerUp schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:09:
Zo, de TS heeft een update gehad, de vandaag aangekondigde speeltjes staan erin, plus een drietal flitsers. En nu is de TS vol, ik heb wat moeten verschuiven om niet over de 64k grens heen te gaan :P
Puik werk, alleen de kopjes kloppen nog niet, opmaak gaat vout.
Morgen ontvang ik als het goed is de tamron 70-200, ik zal posten wat ik ervan vind :)

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De opmaak gaat altijd fout als ik een edit doe, er moet eerst een modje langskomen die dat goed zet :)

Ik ben benieuwd naar je bevindingen met de Tamron. In de toekomst wil ik ook die of de Sigma 70-200 kopen (de Sony is net even te duur). Na een hoop gelezen te hebben is de Tamron scherper, maar de Sigma veel sneller met AF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:39
zo opmaak weer goed? :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

PowerUp schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:17:
De opmaak gaat altijd fout als ik een edit doe, er moet eerst een modje langskomen die dat goed zet :)

Ik ben benieuwd naar je bevindingen met de Tamron. In de toekomst wil ik ook die of de Sigma 70-200 kopen (de Sony is net even te duur). Na een hoop gelezen te hebben is de Tamron scherper, maar de Sigma veel sneller met AF.
Klopt maar al die reviews gaan over de canikon mount, en ik heb best veel vertrouwen in het belachelijke focus motortje in de A700 (ik bedoel als je lenzen kapot kan trekken dan moet het qua snelheid toch wel meevallen). En ach als het echt langzaam is dan stuur ik em gewoon terug :) Ik vond zelf de scherpte toch belangrijker dan de snelheid waarmee ie scherp stelt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaloca
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-10-2022
35 f/1.8 vind ik ook erg interessant ipv 50 f/1.8 op een APC camera (A350). De 85mm is dan wel 2.8 en zal wel iets scherper moeten zijn dan een zoomlens 50 of 70-200 2.8, maar die kost dan ook wel 3x meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is ook al een preview van de 85 f/2.8. Hij is vrij positief, al staat er helaas niet in of de SAM nog steeds zo luidruchtig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super nieuws van sony!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm die A560 ziet er interessant uit!
14MP 7FPS MF recording AVCHD full hd
All four will feature a HDR 6EV, 15 AF focus point, DOF preview, panorama/3D, ISO 100 (base).
Zeker een mogelijke opvolger van mijn A200, als de prijs een beetje bij de huidige A550 komt dan (A700 opvolger kan ik toch niet betalen :P).

Ook wel vreemd trouwens dat deze dingen al eind augustus, dus voor de Photokina geïntroduceerd zouden moeten worden.

Edit: Quickreview van de A390: http://dpreview.com/reviews/sonydslra390/
Conlcusie: niet zo best.

[ Voor 10% gewijzigd door PowerUp op 29-07-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker een mooie nieuwe line-up :) Eind september komt er wat geld mijn kant op, mooi op tijd om één van deze camera's te kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

PowerUp schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 12:23:
Hmm die A560 ziet er interessant uit!
14MP 7FPS MF recording AVCHD full hd
All four will feature a HDR 6EV, 15 AF focus point, DOF preview, panorama/3D, ISO 100 (base).
Zeker een mogelijke opvolger van mijn A200, als de prijs een beetje bij de huidige A550 komt dan (A700 opvolger kan ik toch niet betalen :P).

Ook wel vreemd trouwens dat deze dingen al eind augustus, dus voor de Photokina geïntroduceerd zouden moeten worden.
Als het allemaal waar is, en het komt voor Photokina kan dat voor mij maar een ding betekenen.
Dat er op Photokina nog belangrijkere modellen komen voor Sony, A700 en of A900 opvolgers?

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Die laatste twee zullen wel aangekondigd worden en dan begin 2011 verkrijgbaar zijn of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:00
Zou het enige verschil tussen de A560 en de A580 die 2 Mpixel zijn?
If so, waarom dan toch weer 2 bijna identieke camera's op de markt brengen met 2 verschillende sensoren.
Dat lijkt mij productietechnisch een stuk duurder als er maar 1 uitbrengen, mensen kopen die dan toch wel.
(of heb ik het nu mis, enige kennis van logistiek en economie heb ik lang geleden achter me gelaten)
Of zouden ze nog een hoop van die 14Mpixel sensoren hebben liggen en ervanaf moeten?

Wel erg interessant hoor!

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Zo eventjes gespeeld met de Tamron 70-200 F2.8, eerste gedachten..... lekkere lens, best goed gebouwd, maar een klein beetje minder stevig dan de Sigma, net wat meer plastic, maar dat scheelt dan ook weer in gewicht. Het MF mechanisme is een beetje vreemd (tokina achtig systeem), maar ik vindt het eigenlijk prima werken, je kunt alles met een hand doen. Het autofocussen, tja ik heb het maar met een filmpje laten zien: Klik
Het is niet snel, maar ook niet vreselijk traag. Het is niet zo rampzalig als hoe er in reviews over wordt gedaan. Nadeel: Wat een gewicht, serieus, dit ding is loodzwaar en gigantisch. En dan te bedenken dat de sigma of merk lenzen nog zwaarder zijn :S Het ziet er wél weer stoer uit op de camera :+

Meteen wat sample foto's
Te vinden in mijn Tweakers.net foto album :)

[ Voor 8% gewijzigd door Markofnikoff op 29-07-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel01
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 16:39
Via een webshop had ik een sony A550 gekocht en gelijk weer terug gestuurd.
Als ik de camera bewoog (zachtjes schut) klonk er een rammeltje in de camera als of er iets niet goed vast zat. Volgens de webshop was dit normaal en hoorde ze dat bij alle A550 toestellen. Nu is mijn vraag , zijn er A550 gebruikers die er ook last van hebben en gebruikers die er geen last van hebben? Als het alleen aan deze webshop ligt bestel ik morgen ergens anders een nieuwe en anders moet ik toch over stappen op een ander merk.

Kleine aanvulling. Het geluid is ook goed hoorbaar als de camera uitstaat.

[ Voor 7% gewijzigd door karel01 op 30-07-2010 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Was dat niet gewoon de beeld stabilisatie die je hoort? Die kan je met de switch uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Mr_gadget schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:29:
Was dat niet gewoon de beeld stabilisatie die je hoort? Die kan je met de switch uitzetten.
Daar dacht ik ook meteen aan, tenzij je het ook hoort als de camera uit staat.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel01
Mud.Starrr schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 01:07:
[...]

Daar dacht ik ook meteen aan, tenzij je het ook hoort als de camera uit staat.
Ik hoor het dus ook als de camera uitstaat,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

karel01 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 08:53:
[...]

Ik hoor het dus ook als de camera uitstaat,
Dan klopt er iets niet, groot gelijk dat je hem dan terugstuurt.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister een setje close-up lenzen gekocht
Afbeeldingslocatie: http://album.partyflock.nl/78538001.jpg

Iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Leuke dingen, maar de beeldkwaliteit gaat door die lenzen wel merkbaar achteruit. Maar als goedkope macro mogelijkheid zijn ze geinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mud.Starrr schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:06:
[...]

Dan klopt er iets niet, groot gelijk dat je hem dan terugstuurt.
Kan evt. ook de orrientatie sensor zijn. Bij canon en Nikon zijn er modellen met een orrientatie sensor die rammelt (metalen balletje dat een beetje heen en weer kan rammelen dat een magnetisch veld verstoord en zo aangeeft welke kant de camera op gehouden wordt).

Misschien dat Sony piezo cappacitieve sensoren gebruikt (massa aan 2 veertjes die spanning af geven als het veertje uitrekt of indrukt; principe voor een 1 assige sensor)

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

karel01 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 21:40:
Als ik de camera bewoog (zachtjes schut) klonk er een rammeltje
Ik heb nooit eerder met m'n camera aan m'n oor staan schudden, dus je hebt iets unieks op je geweten.

Ik hoor diverse rammeltjes in m'n A700, maar de meesten kan ik berederen. De accu beweegt een beetje in z'n uitsparing. Het vergrendelmechanisme van de accu heeft een beetje speling. Het SD-slot heeft een uitwerpmechanisme met twee delen die onderling altijd kunnen bewegen. Met een kaart in het slot zit het uitwerp-armpje vast, maar kan de knop bewegen, en met een leeg slot zit de knop vast maar kan het armpje vrijuit rammelen.

De CCD hangt vrij los in z'n ophanging en de beeldstabilisatie voorkomt beweging enkel op het moment dat je een foto maakt. Daarbuiten is het enkel nog even tijdens aan- en uitzetten actief. De rest van de tijd kan de CCD een paar millimeter in alle richtingen bewegen.

De spiegel- en focusmotoren hangen losjes in hun ophanging, zodat ze een beetje kunnen bewegen als ze actief worden. Anders zouden ze na een paar foto's van hun ophangpunt scheuren. Ook de tandwielen en armpjes hebben minime beetjes speling.

Ik kan vast nog wel meer bronnen van rammeltjes bedenken.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar hoor, met je oor naast een camera en dan schudden :D Ik hoor overigens ook een klein geluidje uit mijn a200 komen, denk dat het één van bovenstaande zaken is.

Laat het dumpen van de a550 beginnen: pricewatch: Sony Alpha DSLR-A550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 11:37:
Raar hoor, met je oor naast een camera en dan schudden :D Ik hoor overigens ook een klein geluidje uit mijn a200 komen, denk dat het één van bovenstaande zaken is.

Laat het dumpen van de a550 beginnen: pricewatch: Sony Alpha DSLR-A550
Ik heb het ook maar eens geprobeerd.
En inderdaad, mijn A900 rammelt aan alle kanten :+.
Is me nooit eerder opgevallen, maar ja blijkbaar hoort het toch.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel01
Omdat iedereen rammeltjes hoort heb ik maar een nieuwe Sony A550 gekocht. Deze is bijna rammel vrij. Alleen de flitser maakt wat geluid voor de rest niks. Heel wat minder dan het vorige exemplaar die ik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:08
Ik heb ergens een 50mm 1.8 Minolta/Sony lens gevonden. Dit moet toch de Sony zijn, want de een 50mm 1.8 Minolta bestaat niet ?

Ik kan hem trouwens voor 75 euro overnemen tweedehands, doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:40

Falcon10

Hit it i would !

(jarig!)
Voor 75 euro zou ik niet twijfelen.

Iemand trouwens ervaring met de Sigma 10-20 ? Vriend van me heeft die voor zijn Canon, en lijkt me wel leuk lensje.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
ik vraag me af, heb een keer fotos op een concert gemaakt waar ook een rookmachine aanwezig was, en heb tussentijds me sensor 15sec onbedekt gehad tijdens het lens verwisselen. is er een kans daar er rookmachine aanslag op de sensor zit? en zo ja ho eschadelijk kan dit zijn?

Ben hier toch wel benieuwd naar, sowieso omdat ik met de tijd toch me sensoren eens wil schoonmaken/laten schoonmaken. Weet sowieso niet wat hirevoor het beste is met Sony cameras, wat voor vloeistof etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Ik heb zelf een keer SensorSwabs van Photosol gebruikt. Een 'doekje' met dezelfde breedte als je sensor, beetje vloeistof erop heen en terug over je sensor vegen.
Werkte eigenlijk heel simpel en heel goed
(mijn sensor was behoorlijk smerig)

Let wel op dat je de goede vloeistof neemt, er zijn 2 verschillende vloeistoffen (voor CMOS en CCD sensoren geloof ik)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
ikmattie schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 08:53:
Ik heb zelf een keer SensorSwabs van Photosol gebruikt. Een 'doekje' met dezelfde breedte als je sensor, beetje vloeistof erop heen en terug over je sensor vegen.
Werkte eigenlijk heel simpel en heel goed
(mijn sensor was behoorlijk smerig)

Let wel op dat je de goede vloeistof neemt, er zijn 2 verschillende vloeistoffen (voor CMOS en CCD sensoren geloof ik)
maar je raakt de sensor zelf niet toch? dacht altijd dat er een filter erover heen zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Sn0wblind schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 12:24:
[...]

maar je raakt de sensor zelf niet toch? dacht altijd dat er een filter erover heen zat?
Nee er zit nog een filter voor inderdaad.
Misschien zit er verschil in de filters voor een CCD en CMOS?

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
is een lastige, maar volgens de fabrikant moet het safe zijn voor alle sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Volgens mij had het iets te maken met de coating op het filter.
(op de A100 is dit bv TinOxide, andere camera's weet ik niet)
misschien dat een TinOxide gecoat filter weer hoort bij een bepaald type sensor

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:08
Ik heb een beercan te koop staan. Aardig goede lens, misschien is een van jullie geïnteresseerd?

V&A aangeboden: Minolta 70-210mm F4 (Beercan) lens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Hoi, :)

Vandaag besteld:

Sony SAL 75-300
Sony A550 + 18-55 SAM
Lowepro 170 black
2x Sandisk 4Gb Extreme class 10

Leek mij een goed begin om mee te beginnen. :P
Deze set wil ik op den duur dan ook verder uitbreiden. Ik hoop hier nog heel veel plezier
van te beleven en als ik alles mag lezen, zal ik dat vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:34
karel01 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:51:
Omdat iedereen rammeltjes hoort heb ik maar een nieuwe Sony A550 gekocht. Deze is bijna rammel vrij. Alleen de flitser maakt wat geluid voor de rest niks. Heel wat minder dan het vorige exemplaar die ik had.
Mijn A500 heeft ook zo'n rammeltje. Paar andere camera's bij mij in de winkel geprobeerd, allemaal hetzelfde rammelen, zal wel normaal zijn dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens mijn vakantie 2 weken geleden is de ontspanknop van mijn A350 kapot gegaan. Hij viel er opeens uit, het veertje heb ik niet meer maar de knop zelf nog wel. Je kan nog wel foto's maken maar het knopje zit nu los op de body en valt er iedere keer uit.
Is dit een bekend probleem/euvel? Is dit snel te maken dat jullie weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet zo handig. Weet niet even naar de zaak gaan waar je hem gekocht heb en je verhaal doen?

Gisteren paar foto's gemaakt met de a500, toch een stuk fijner dan mij echt veelste oude a300. Kan niet wachten tot de a7** uitkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackLabel01 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 00:40:
[...]

Mijn A500 heeft ook zo'n rammeltje. Paar andere camera's bij mij in de winkel geprobeerd, allemaal hetzelfde rammelen, zal wel normaal zijn dus. :)
Bij mij ook zo'n rammeltje, alleen deze komt van het mechanisme van de flitser, niets meer dan normaal. (sony a-550)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alpharumors meldt dat Sony 23 augustus de A33 en A55 Pellix camera's gaat aankondigen. Misschien ook de A560 en A590. Geen idee hoe ik die allemaal in de TS kwijt kan, wordt creatief doen denk ik :P

Het valt mij trouwens op dat de A500 momenteel slecht verkrijgbaar is. Grote winkels als KE, Foto Konijn en digitalstreet hebben de kit niet meer op de site staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PowerUp schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:15:
alpharumors meldt dat Sony 23 augustus de A33 en A55 Pellix camera's gaat aankondigen. Misschien ook de A560 en A590. Geen idee hoe ik die allemaal in de TS kwijt kan, wordt creatief doen denk ik :P

Het valt mij trouwens op dat de A500 momenteel slecht verkrijgbaar is. Grote winkels als KE, Foto Konijn en digitalstreet hebben de kit niet meer op de site staan.
De uitlopende A550 er uit, de 2 en 3 serie samenvoegen. Maar de geruchten over die camera's zien er wel weer interessant uit.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn_tje schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:33:
[...]

De uitlopende A550 er uit, de 2 en 3 serie samenvoegen. Maar de geruchten over die camera's zien er wel weer interessant uit.
Wel interessant ja, maar ook ik blijf bij de mening dat je met een foto camera foto's moet maken en geen HD video. Daarvoor heb je dan een HD camcorder o.i.d. Foto's blijf ik toch mooier vinden dan video (IMHO).

De A550 is voor mij een super camera waarveel mogelijkheden in zitten. Ik ben er blij mee. Nog even wachten op mijn 70-300 lens, dan kan ik pas echt stoeien.. ook wil ik nog es een keer een macro lens, maar dat komt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:06:
Wel interessant ja, maar ook ik blijf bij de mening dat je met een foto camera foto's moet maken en geen HD video. Daarvoor heb je dan een HD camcorder o.i.d. Foto's blijf ik toch mooier vinden dan video (IMHO).

De A550 is voor mij een super camera waarveel mogelijkheden in zitten. Ik ben er blij mee. Nog even wachten op mijn 70-300 lens, dan kan ik pas echt stoeien.. ook wil ik nog es een keer een macro lens, maar dat komt nog wel.
Het verschil tussen liveview en video is in feite niet meer of minder als de mogenlijkheid om de beelden van de (al niet niet secundaire) sensor op te kunnen slaan.

Ook voor fotografie kan een pelix camera voordelen hebben, bijvoorbeeld
geen kwetsbare klapperende spiegel,
geen stof op de sensor,
echt continue AF,
geen mirror blackout,
geen bewongen foto's vanaf statief door gestuiter van de spiegel,
minder geluid bij afdrukken,
mogenlijkheid tot hogere framerates.

Het kost alleen 1/3e tot 2/3e stop licht op de hoofdsensor.

Die pellix camera's kunnen video opnemen, maar dat betekend niet dat ze geen fatsoenlijke foto's meer kunnen maken. Probeer jij maar eens aan te geven welke grote consessie's er gedaan moeten worden om video mogenlijk te maken (zonder er uit uit te komen dat er een extra knop op de body moet komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een grote concessie die Sony doet vind ik toch wel de EVF. Volgens mij kan je een Pellix camera ook best met OVF ontwerpen, maar Sony heeft in zijn patent de Phase-AF sensoren zitten waar normaal het spiegelhuis zit.
Verder heeft het ontwerp inderdaad erg veel voordelen, dus als hij in de winkel ligt ga ik eens kijken of zo'n EVF nou echt heel storend is. Ik heb er op een FZ-28 eens in gekeken, en toen kon je de pixels tellen, dus dat is misschien niet heel goed vergelijkingsmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Op de Photokina zouden de volgende 2 objectieven gepresenteerd gaan worden:
16-50 F2.8 SAM
10-20 G

De G lenzen waren (totnutoe) toch altijd FF lenzen?
Zou knap zijn als ze 10-20 op FF in een objectief gepropt krijgen...

Mijn verwachting is dan dat die 16-50 SAM in de 'Easy Choice' range ligt.
Wel leuk een 16-50 met een constante aperture voor waarschijnlijk een schappelijke prijs.
(concurrentie voor de bekende Tamron 17-50 F2.8?)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gaat ook niet lukken, 10mm is veel te wijd voor een FF camera. 16mm is meestal minimaal voor FF (peleng lenzen daar gelaten).

Zelf ben ik erg benieuwd naar de opvolgers van de a550. Volgens de geruchten worden dat er 2 die elk de nieuwe EXMOR-HD sensor gaan krijgen. Zelf zal ik niet al te veel gebruik maken van de filmmogelijkheden, maar toch wel handig als het aanwezig is. Wat ik vooral belangrijk vind is de aanwezigheid van ISO100. Snap nog steeds niet dat Sony voor ISO200 als basis gekozen heeft voor de a550...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:55:
Dat gaat ook niet lukken, 10mm is veel te wijd voor een FF camera. 16mm is meestal minimaal voor FF (peleng lenzen daar gelaten).

Zelf ben ik erg benieuwd naar de opvolgers van de a550. Volgens de geruchten worden dat er 2 die elk de nieuwe EXMOR-HD sensor gaan krijgen. Zelf zal ik niet al te veel gebruik maken van de filmmogelijkheden, maar toch wel handig als het aanwezig is. Wat ik vooral belangrijk vind is de aanwezigheid van ISO100. Snap nog steeds niet dat Sony voor ISO200 als basis gekozen heeft voor de a550...
Sigma heeft toch een 12-24mm FF?

Ik ben ook wel erg benieuwd naar de opvolgers van de A550, ik heb de stap naar de 550 niet gemaakt omdat deze geruchten op een gegeven moment de wereld in geslingerd zijn, so they'd better be true....
Eigenlijk zijn het er zelfs 3, als je de A55 ook meerekent...

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De aanwijzingen zijn sterk i.i.g. Sony Japan die de a550 officieel EOL verklaard, geruchten op alpharumors die in de hoogste categorie ingedeeld worden en het valt mij op dat verschillende Nederlandse webshops de prijs van de a550 verlaagd hebben.

Aanwijzingen genoeg dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als die geruchten van de 16-50 SAM waar zijn snap ik Sony niet helemaal meer. Als dit nog steeds dezelfde luidruchtige SAM-motoren zijn zoals in de 18-55 en 50 f/1.8 zijn ze dus niet stil en niet compatible met NEX. Ik had ook ergens gelezen dat de vloedgolf aan lenzen kwam omdat Sony nieuwe lenzen voor de NEX wil hebben met een stille motor die ook op dat ding werkt, zodat je tijdens het filmen niet dat lawaai hoort.
Wel een aantrekkelijke lens, die 16-50, alleen heb ik de Tamron 17-50 al :P

10-20 G kan ik ook nog wel begrijpen. De enige groothoeklens die Sony heeft is de Tamron Sony 11-18. Deze is al aardig oud en volgens mij heeft Tamron daar de 10-24 voor als opvolger. Eens kijken of deze lens mij van een Tokina 11-16 kan afhouden :9

Zou de opvolger van de A290 en A390 nog een focusmotor aan boord hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door PowerUp op 10-08-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort eigenaar van de A550. Super ding. Was de dynax 5 van minolta gewend. Maar was klaar met de rolletjes.
Wat een verbetering. En me oude lenzen kunnen er zo op. Iemand nog tips voor een goed betalbare flitser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:03:
Sinds kort eigenaar van de A550. Super ding. Was de dynax 5 van minolta gewend. Maar was klaar met de rolletjes.
Wat een verbetering. En me oude lenzen kunnen er zo op. Iemand nog tips voor een goed betalbare flitser?
De sony flitsers zijn niet echt duur heb een HVL f42 voor 200 euro gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 13:05
Is dit niet wat voor je:

V&A aangeboden: Konica Minolta HS3600 flitser ook voor sony DSLR

heb hem zelf ook, simpel in gebruik...

Verwijderd

Ja ik heb zelf ook nog eentje die op me minolta hoort. alleen die past niet direct. Is dat met deze wel zo dan. Misschien liever toch een orginele van sony. Weet niet wat beter is.

• forzafan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 13:05
de minolta hs 3600 is nagenoeg identiek aan de sony hvl f36...weliswaar worden beiden niet meer gemaakt, maar ze zijn geschikt voor digitaal en ondersteunen ADI en TTL op je sony.
En ja hij past dus ook op je a550.

[ Voor 17% gewijzigd door forzafan op 12-08-2010 11:58 ]

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:57:
Ja ik heb zelf ook nog eentje die op me minolta hoort. alleen die past niet direct. Is dat met deze wel zo dan. Misschien liever toch een orginele van sony. Weet niet wat beter is.
Er zijn een aantal Minolta flitsers die wel geschikt zijn voor digitaal.
De oudere echter niet inderdaad.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Verwijderd

Klein dilemma hierzo...

Even zeggen hoe het staat.

Ik heb nu een a300, daar ben ik echt helemaal doorheen. Ik was van plan om te sparen voor de vervanger van de a700, maar de vervangers voor de a550 zien er ook wel leuk uit alleen heb ik echt een max. van 700 euro. Ik heb nu dus het idee om een a550 te kopen en de a300 te houden zodat ik mijn 70-200 op eentje heb en mijn 18-70 op de andere heb. Dan ff sparen voor een 10-20 en dan op 6 tot 9 maanden termijn sparen voor de a750.

Iemand ooit hetzelfde moeten beslissen, wat heb je gedaan en wat vond je achteraf van je beslissing?

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:34:
Klein dilemma hierzo...

Even zeggen hoe het staat.

Ik heb nu een a300, daar ben ik echt helemaal doorheen. Ik was van plan om te sparen voor de vervanger van de a700, maar de vervangers voor de a550 zien er ook wel leuk uit alleen heb ik echt een max. van 700 euro. Ik heb nu dus het idee om een a550 te kopen en de a300 te houden zodat ik mijn 70-200 op eentje heb en mijn 18-70 op de andere heb. Dan ff sparen voor een 10-20 en dan op 6 tot 9 maanden termijn sparen voor de a750.

Iemand ooit hetzelfde moeten beslissen, wat heb je gedaan en wat vond je achteraf van je beslissing?
Ik heb gewacht toen ik de A700 kon kopen maar eigenlijk de A900 wou.
Achteraf blij dat ik even geduld heb gehad.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Verwijderd

huh, de a900 is beter dan a700 dus je had geen geduld gehabt? of bedoelde je blij dat je toch al de a700 heb gekocht. van een a300 naar a550 is trouwens wel echt een verschil he, niet dat ik er niet mee overweg kan maar voor mij persoonlijk is het gewoon al een hele verbetering qua qualiteit bij de a300 is iso 800 nog net acceptabel bij een sluitertijd korter dan 1/250 bij de a550 heb ik foto's gezien op iso 1000 die net zoveel ruis hebben als mijn a300 op iso 400. Persoonlijk is dit, +de 5 tot 7fps eigenlijk al genoeg reden.

Iemand toevallig hier een a550 en een aardig flickr acount?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 23:32:
huh, de a900 is beter dan a700 dus je had geen geduld gehabt? of bedoelde je blij dat je toch al de a700 heb gekocht. van een a300 naar a550 is trouwens wel echt een verschil he, niet dat ik er niet mee overweg kan maar voor mij persoonlijk is het gewoon al een hele verbetering qua qualiteit bij de a300 is iso 800 nog net acceptabel bij een sluitertijd korter dan 1/250 bij de a550 heb ik foto's gezien op iso 1000 die net zoveel ruis hebben als mijn a300 op iso 400. Persoonlijk is dit, +de 5 tot 7fps eigenlijk al genoeg reden.

Iemand toevallig hier een a550 en een aardig flickr acount?
Nee ik bedoel dat ik gewacht heb met de aankoop (A700 was op de markt, maar de A900 liet op zich wachten).
Dus zat in twijfel of ik de A700 zou moeten kopen, of doorsparen en tegelijk afwachten tot de A900 op de markt kwam.
Ik heb dus het laatste gedaan.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nu 100% zeker dat Sony eind augustus iets gaat laten zien :)

Afbeeldingslocatie: http://ww3.sonyalpharumors.com/wp-content/uploads/2010/08/SOny.jpg

:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:37:
Het is nu 100% zeker dat Sony eind augustus iets gaat laten zien :)

[afbeelding]

:Y
NICE!

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

even iets anders.

Kijk eens op de foto naar haar linker arm. Is dit een optische illusie omdat ze haar hand wellicht nog niet op zijn schouder had of heeft de camera zich vergist doordat haar huidskleur en zijn shirt voor een nogal extreem iets hebben gezorgd?

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4140/4885764832_b35bf13703.jpg

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

ROFLASTC schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:54:
even iets anders.

Kijk eens op de foto naar haar linker arm. Is dit een optische illusie omdat ze haar hand wellicht nog niet op zijn schouder had of heeft de camera zich vergist doordat haar huidskleur en zijn shirt voor een nogal extreem iets hebben gezorgd?

[afbeelding]
Ik kan het niet zo goed zien op zo'n klein plaatje.
Maar ik denk eerder dat het aan het flitsen ligt (is hij geflitst).

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Ik denk zelf óf in-camera processing óf het programma wat je gebruikt heeft iets vaags gedaan. De kleuren zien er nogal overgesatureerd uit waardoor het contrast tussen de arm en het rood, zoals je zelf al zegt, te sterk is. Met welke cam en welke instellingen heb je geschoten?

Edit: Is het niet zo dat sony camera's vaker last hebben van gekke rood tinten?

[ Voor 12% gewijzigd door Markofnikoff op 13-08-2010 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Markofnikoff schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:57:
Ik denk zelf óf in-camera processing óf het programma wat je gebruikt heeft iets vaags gedaan. De kleuren zien er nogal overgesatureerd uit waardoor het contrast tussen de arm en het rood, zoals je zelf al zegt, te sterk is. Met welke cam en welke instellingen heb je geschoten?

Edit: Is het niet zo dat sony camera's vaker last hebben van gekke rood tinten?
rood is bij veel dslr cameras een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 05:29
...Iemand nog tips voor een goed betalbare flitser?
Ja, deze: Sony HVL-F42AM.

Ik heb 'm daar voor 192 euro gekocht een jaar geleden, nu is-ie 208 euro, nog steeds 90 euro onder de adviesprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PowerUp schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:46:
Een grote concessie die Sony doet vind ik toch wel de EVF. Volgens mij kan je een Pellix camera ook best met OVF ontwerpen, maar Sony heeft in zijn patent de Phase-AF sensoren zitten waar normaal het spiegelhuis zit.
Verder heeft het ontwerp inderdaad erg veel voordelen, dus als hij in de winkel ligt ga ik eens kijken of zo'n EVF nou echt heel storend is. Ik heb er op een FZ-28 eens in gekeken, en toen kon je de pixels tellen, dus dat is misschien niet heel goed vergelijkingsmateriaal.
In een tijd dat één van de beste evf's zo niet de beste nog steeds in de inmiddels antieke Konica Minolta A2 (voorjaar 2004) terug is te vinden denk ik dat men wel instaat is een fatsoenlijke EVF te bouwen. Alleen dat bij compact camera's de kosten niet tegen de baten op wegen. In een EVIL camera zal men wel miet iets fatsoenlijks aan moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ROFLASTC schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:54:
even iets anders.

D'r hand zweeft boven z'n schouder en ze is roodharig, dus erg licht van huidskleur.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik heb de foto niet geflitst die dag. De body flitser is niet open gegaan nadat ik 'm na aankoop meteen had afgezet en de foto kwam uit de camera met dit gekke effect. Ik heb het verder niet gezien in andere foto's dus ik maak mij niet echt zorgen over de camera maar raar vond ik het wel. Er zit echt nergens schaduw of enige diepte rond haar arm en zijn schouder.

Ik zal het verder wel meemaken of het vaker voor komt bij zulke uiterste kleurcombi's

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Werk je toevallig in RAW met het AdobeRGB-profiel?

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Henning schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:45:
Werk je toevallig in RAW met het AdobeRGB-profiel?
euh ja , hoezo?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Toen ik in met Sony A200 in adobeRGB schoot vond ik de rood in mijn geëxporteerde foto;s altijd te gesatureerd, onrealistisch. Het is een lang en technisch verhaal wat hier een nader toegelicht wordt:

http://www.photofacts.nl/...obergb_en_prophotorgb.asp

Omdat het gros van mijn foto;s op een beeldscherm bekeken wordt ben ik in sRGB gaan schieten en heb in lightroom het ACR 4.4 profiel geselecteerd. Hierdoor was mijn rood zoals hij wezen moest...

Wellicht dat in deze hoek ook de oplossing voor jou rood schuilt.

*Het is even geleden dus misschien zit ik er technisch ook wel helemaal naast ;) het was voor mij in iedergeval de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Henning: Inmiddels heeft Adobe camera profielen vrijgegeven. Dat rood niet goed weergegeven wordt in RAW heeft ook te maken met het ACR profiel van Adobe.

Overigens: Wanneer je in RAW schiet maakt het geen bal uit in welk kleurprofiel je schiet, RAW foto's krijgen geen kleurprofiel toegewezen. Lightroom werkt altijd in het ProPhoto RGB profiel (tenzij je natuurlijk een niet-RAW bestand aan het bekijken bent) .

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Dan zat de oplossing dus in het selecteren van het juiste calibratie profiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

hmm. Ik heb Photoshop cs3 en daarin heb ik onder "color settings" ervoor gezorgd datdie hetzelfde is als in de camera. Maar zogezegd ziet de foto er hetzelfde uit, met dezelfde fout op het LCDtje van de camera.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik zat wat rond kijken voor een afstandsbediening. Nu zag ik 2 a 3 op internet die ogenschijnlijk zouden moeten werken op mijn a230 maar ik zie op het toestel geen poort voor een kabel AB en al helemaal geen oog voor een IR bediening.

Bestaat er uberhaupt een remote voor de a230 en zo ja kan je daarmee ook de bulbstand? Ik wilde nml ,zoals mijn dslr voor dummies boekje voorschrijft een nachtfoto gaan maken.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm de A230 lijkt geen connector te hebben voor een bedrade afstandsbediening (iets met drie pinnetjes). Misschien dat een draadloze dan wel werkt. DealExtreme heeft vaak wel wat van die namaakdingen liggen, van Sony zelf zijn een stuk duurder. Kijk dan wel of de bulb-stand kan met zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

PowerUp schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:42:
Hmm de A230 lijkt geen connector te hebben voor een bedrade afstandsbediening (iets met drie pinnetjes). Misschien dat een draadloze dan wel werkt. DealExtreme heeft vaak wel wat van die namaakdingen liggen, van Sony zelf zijn een stuk duurder. Kijk dan wel of de bulb-stand kan met zo'n ding.
http://www.sony.nl/produc...slr1#pageType=Compatibles

Volgens Sony de enige die op een a230 werkt ( tenzij ik een ander over het hofod heb gezien)

Ik ga 'm zsm binnenhalen en dan merken we het wel.

Edit: doh, out of stock, not yet available

[ Voor 3% gewijzigd door ROFLASTC op 15-08-2010 23:57 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Huh, zo'n mooie uitgebreide draadloze afstandsbediening kost 36 euro, en een ultra-simpele bedraad geval wat je zelf nog in elkaar kan solderen kost 56 euro 8)7

Bij DealExtreme heb je bijvoorbeeld deze voor $3,76. Voor dat geld valt het natuurlijk te proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

PowerUp schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 06:37:
Huh, zo'n mooie uitgebreide draadloze afstandsbediening kost 36 euro, en een ultra-simpele bedraad geval wat je zelf nog in elkaar kan solderen kost 56 euro 8)7

Bij DealExtreme heb je bijvoorbeeld deze voor $3,76. Voor dat geld valt het natuurlijk te proberen :P
Bij die van DealExtreme staat ergens onderaan de feedback:
** Note that one of the picture shows "Sony" on the packaging, "Sony" Cameras are actually not supported by this remote.

Dus ja, duur is het niet, maar ik zou niet teveel verwachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een bedrade remtoe bij dealextreme gehaald voor minder dan €10 :P Werkt perfect.

Die Sony a.b. is idd achterlijk duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

nou, weet je. ik zag alweer op Sony.com (en dus niet .nl) dat de A230 discontinued is als supported model voor zo'n ab.
Ik wil dan weer wel een camera waar ik alle functies van een slr kan benutten dusook met ab, battery grip en mettertijd als ik er goed in wordt een op ab bestuurbare flitser.

Ik denk dat ik de a230 dan maar moet in ruilen voor iets anders, a550 bijvoorbeeld.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:23
de a550 was inmiddels toch ook al discontinued?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Discontinued betekent dat de camera niet meer geleverd wordt, niet dat de AB er niet meer mee werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkieking
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:54
ROFLASTC schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:01:
Ik zat wat rond kijken voor een afstandsbediening. Nu zag ik 2 a 3 op internet die ogenschijnlijk zouden moeten werken op mijn a230 maar ik zie op het toestel geen poort voor een kabel AB en al helemaal geen oog voor een IR bediening.

Bestaat er uberhaupt een remote voor de a230 en zo ja kan je daarmee ook de bulbstand? Ik wilde nml ,zoals mijn dslr voor dummies boekje voorschrijft een nachtfoto gaan maken.
ik heb zelf deze (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27840) voor mijn a230. Werkt perfect, ook de bulbstand wordt ondersteund...

[ Voor 66% gewijzigd door rikkieking op 17-08-2010 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sonyalpharumors heeft weer wat info over de nieuwe Alpha's neergeplempt in een handig overzichtje. Voor de luie mensen :P :

ModelSensorISOvideoAF-puntenfpsBijzonderheden
A3314 MP CMOS100-128001080i157Pellix
A55v16 MP CMOS100-128001080i1510Pellix
GPS
A56014 MP CMOS100-128001080i157Klapbaar scherm
A580v16 MP CMOS100-128001080i1510Klapbaar scherm
GPS

De "v" in de modelnaam staat voor de GPS die aan boord is. Verder hebben ze allemaal "dual memory slots", dit zal wel weer de SD/MS combo zijn. Een aantal AF-punten is "cross-point".

Wat mij opvalt:
:) ISO100
:) 10 fps voor de A580v
:? Geen klapbaar scherm op de Pellix-camera's...
:? Is die "v" nu echt nodig? Het maakt het er niet overzichtelijker op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
:? Geen klapbaar scherm op de Pellix-camera's...
Misschien krijgen deze camera's een body die sterk afwijkt van de huidige DSLR, misschien iets tussen DSLR en NEX in, ofzo

wat ik me ook afvraag is hoeveel GPS van de batterij vraagt...

Concluderend uit de specs:
de A580 en de A55 (en de A33 en A560) zijn waarschijnlijk dus dezelfde camera's (sensor, software), met pellicle of spiegel als verschil, wat waarschijnlijk gevolgen heeft gehad voor de body's, met het niet klapbare scherm tot gevolg

[ Voor 33% gewijzigd door ikmattie op 17-08-2010 21:37 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ISO100 is belangrijk ja :Y Snap nog steeds niet dat Sony de a550 niet lager dan ISO200 laat gaan. Ik maak veel lange sluitertijd foto's en ISO100 heb ik dus nodig.

Aanwezigheid van GPS vind ik ook wel handig, gezien ik veel landschappen neem. Alleen heb ik er momenteel niet zo heel veel aan gezien Lightroom noch mijn website deze data uitleest. Als deze specs kloppen dan is de 580v een behoorlijke upgrade vanaf mijn a200 :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu weet ik het helemaal niet meer, kaneen sigma 10-20 f4-5.6 + sigma 400mm f5.6 APO voor samen ongeveer 500 euro kopen. Of een a700 2dehands of a550 of wachten op a750.... wat kan het leven toch moeilijk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Aanvullende 'specs' voor de A55:
(van Sonyalpharumors.com )

16.7 megapixel APS CMOS
15 points AF system
Center ***triple cross*** sensor
***Double cross*** sensor x2 at left/right
12 normal sensor(F5.6)
FullHD 1080 60i
Translucent mirror inside, can reflex light during power on
Translucent mirror can be open to clean the sensor
EVF super-clear, specific unknown pixel, image quality is only worse than the A900 only 8)7
10FPS continous shooting with AF
AFC just like Nikon's 3D tracking system; fast and reliable
SONY claims that would be better than 50D's AF
SUPER FAST AF speed at center point
ISO100-25600, ISO6400's noise just like a900's ISO400 8)7
Support NEX's hand-held night shot(Multi-shot)
Support a700's Quick Navi access mode
Support DOF, however EVF becomes dim during small aperture
Use NEX3/5 battery
a55 priced at about 900-1000USD

Mooie specs dus, sommige specs (gemarkeerd met een 8)7 ) moet ik eerst zien en dan pas geloven....

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat waren ook de twee dingen die mij opvielen :D Vind de geschatte prijs van USD 900~1000 dan ook wel goedkoop op het eerste gezicht.

Maar goed, na 24 augustus weten we hopelijk meer, maar de kans bestaat dat Sony alles pas officieel gaat maken tijdens photokina natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:41:
Dat waren ook de twee dingen die mij opvielen :D Vind de geschatte prijs van USD 900~1000 dan ook wel goedkoop op het eerste gezicht.

Maar goed, na 24 augustus weten we hopelijk meer, maar de kans bestaat dat Sony alles pas officieel gaat maken tijdens photokina natuurlijk.
Ik zie nog wel mees specs waar ik vraagtekens bij heb.
Dit is weer eens eens soort wishlist ipv echte specificaties, zoals we wel vaker gezien hebben.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Hmm ziet er natuurlijk leuk uit, maar we moeten maar afwachten wat hier waar van is. Besides, ze claimen 3d tracking, maar ik zie nergens iets over de belichtingsmeter wat toch redelijk vitaal is voor 3d tracking dacht ik. Verder zal een OVF zoals te vinden in de 900 850 en 700 naar mijn idee niet snel worden ingehaald door EVF. ISO rating is niet boeiend, heb liever een bruikbare ISO1600 dan een zinloze 32435846754.
En een triple cross sensor.... nja more is better? MP boeien al helemaal niet, 10-12 is prima. Ach zo kunnen we wel doorgaan, maar we zullen de 24e wel zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou heel goed kunnen, hoewel mijn interesse voornamelijk uitgaat naar de a560/a580 :) De specs daarvan lijken een stuk realistischer te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:30:
Zou heel goed kunnen, hoewel mijn interesse voornamelijk uitgaat naar de a560/a580 :) De specs daarvan lijken een stuk realistischer te zijn.
En wanneer komen ze in de winkels? voor december neem ik aan?
rikkieking schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:15:
[...]

ik heb zelf deze (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27840) voor mijn a230. Werkt perfect, ook de bulbstand wordt ondersteund...
err, hoe werkt de ab dan? Voor zover ik kan zien zit er geen IR poort op de camera enik zou niet weten hoe een IR ab dan zou moeten werken.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee :) Dat zal pas na 24aug. bekend worden. Zou ook heel goed kunnen dat ze dat pas bekend maken tijdens de photokina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Afbeeldingslocatie: http://media.share.ovi.com/m1/s/2370/1f3fce86d662477f9a73f4ed056f4c5d.jpg

Meer op Sonyalpharumours
Vind het persoonlijk uitzien als een mock-up......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Markofnikoff schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:29:
Vind het persoonlijk uitzien als een mock-up......
Een digitale mock-up, I presume?
Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je aanvullende informatie of op- en/of aanmerkingen op de openingspost? Maak dan een TR aan (handje linksboven).