Het grote Sony dSLR en objectieven topic v2010 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste
Acties:
  • 85.829 views

Onderwerpen

Alle 101 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flanger schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 10:41:
Is het een goed idee om nu te investeren in de 18-250 lens van Sony of staat er iets anders in het vooruitzicht? Blijft toch een flinke prijs...
Voor zover ik weet staat er nog geen opvolger klaar, alleen een 18-200 voor de NEX-camera's. De Sony 18-250 is overigens optisch hetzelfde als de goedkopere Tamron 18-250, alleen de AF is sneller.

[ Voor 39% gewijzigd door PowerUp op 22-06-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wolfensteijn schreef op maandag 21 juni 2010 @ 17:17:
[...]
Voor die bruiloft een Sony 70-200SSM huren. Wanneer je hem dan echt nodig hebt uiteraard :)
Weet je toevoellig ook een adres waar je body's kan huren? ik wil wel weer eens met een wat snellere body (A550 of A700 inplaats van m'n KM 5D) over de atletiekbaan hobbelen. (en dan ook meteen kunnen testen hoe m'n oude glas zich houdt). Nu krijp ik voor een riante dof tot minimaal f/8 en hikt de AF er nog vaak achteraan (helemaal dramatisch als het wat minder zonnig is)
flanger schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 10:41:
Is het een goed idee om nu te investeren in de 18-250 lens van Sony of staat er iets anders in het vooruitzicht? Blijft toch een flinke prijs...
Wat wil je er mee doen? als vakantie / all in one is t ding lastig te verslaan, maar als je de lens wil kopen om aan tele bereik te winnen dan kan je beter een echte tele kopen. Meer prestatie's voor minder geld.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Even terug bladeren:
N3oC schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 19:27:
[...]

Helaas, ik moet je teleur stellen; Sigma's te huur zijn niet te vinden :+
Ik heb de huren vraag eerder hier ook al gesteld, ik ben er achter dat je wel een leuke Sony 70-200 kan huren voor ik meen 50 euro per dag (bij KE). Tevens hebben ze dacht ik een mooie CZ (16-80 dacht ik) en een 50 f/1.8 te huur. Geen ervaring mee verder, maar dit is de enige die ik heb kunnen vinden.
Op pagina 3 kan je zien dat ze een a850 verhuren, is wel gelijk full frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_gadget schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 17:15:
[...]

Ik vermoed dat een aantal van die beestjes het niet hebben overleefd bij de goede insectenfoto's :X Hoorde laast een verhaal waarin de fotograaf ze eerst een half uur in de vriezer had gedaan... >:)
Zitten ze iig wel mooi stil >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 23:52

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

PowerUp schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:16:
Een review van de NEX-5 van onze eigen tweakers.net (klik) :)
Goeie review vind ik. Ik ga zaterdag 10 juli naar een demo dag in Eindhoven bij cityfoto. Een kijken of dit cameratje een goede vervanger is voor een dedicated video cam :)

Ow Trouwens gefeliciteerd ;)

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik was vandaag even bij de Media Markt, daar hadden ze de NEX-5 liggen. Helaas was de accu leeg en de rest van de camera zoals altijd onder de vlekken dus aan ging hij niet, maar hij lag tot mijn verbazing best goed in de hand. Maar zelfs met 16 mm pancake iets het niet iets wat je even in je broekzak of binnenzak stopt.

Ze hadden ook nog een A850 staan... met 50 mm f/1.8 SAM, zeker om de APS-C modus van de camera te laten zien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerUp schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:16:
Een review van de NEX-5 van onze eigen tweakers.net (klik) :)
Goeie review. Ik zag 'em vandaag bij de MM voor 650 euro. Ligt goed in de hand, erg leuke camera.
Wie maakt een apart topic ervoor aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb een Kingston (133x) 8GB Compactflash kaartje in mijn A300 gebruikt. Helaas bleken er foto's corrupt. Op het schermpje leken ze goed, maar de JPEG's zijn gewoon echt kaduuk. Niet allemaal maar een paar. Ik heb daarna het kaartje geformateerd en weer gebruikt, zelfde resultaat.

Zijn er problemen met 8GB kaartjes in de A300? Ik wil natuurlijk wel zeker weten dat het kaartje kapot is, voordat ik RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:57:
[...]

Goeie review. Ik zag 'em vandaag bij de MM voor 650 euro. Ligt goed in de hand, erg leuke camera.
Wie maakt een apart topic ervoor aan?
Ik heb het er eerder met een mod over gehad. Aangezien dit topic niet heel hard loopt hebben de NEX camera's hier onderdak gevonden. Ze staan in de OP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

PWM schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:15:
Ik heb een Kingston (133x) 8GB Compactflash kaartje in mijn A300 gebruikt. Helaas bleken er foto's corrupt. Op het schermpje leken ze goed, maar de JPEG's zijn gewoon echt kaduuk. Niet allemaal maar een paar. Ik heb daarna het kaartje geformateerd en weer gebruikt, zelfde resultaat.

Zijn er problemen met 8GB kaartjes in de A300? Ik wil natuurlijk wel zeker weten dat het kaartje kapot is, voordat ik RMA.
Ander kaartje geprobeerd? Kan aan je cam maar ook aan je card liggen nl....
Mocht het niet aan je kaartje liggen (maw een andere CF levert ook corrupte files op) dan kun je je camera eens proberen te resetten.

[ Voor 10% gewijzigd door Markofnikoff op 30-06-2010 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerUp schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:56:
[...]

Ik heb het er eerder met een mod over gehad. Aangezien dit topic niet heel hard loopt hebben de NEX camera's hier onderdak gevonden. Ze staan in de OP ;)
Toch zou ik een apart topic waarderen. In Japan staan 3 modellen (kleuren) in de top 10 best verkochte camera's. Gecombineerd verkoopt de nex als een tierelier daar, ook in Engeland vliegen ze de winkels uit.
Het gaat een great succes worden, de kwaliteit van een SLR in een compacte behuizing is waar veel mensen op wachten. Ik ben onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 01:09:

Toch zou ik een apart topic waarderen.
Gaan we voorlopig nog even niet doen. :) Zoals PowerUp al aangeeft staan de modellen keurig in de OP en dit Sony topic is niet dermate druk bezocht dat de discussies totaal door elkaar zullen lopen. Mocht hier in de toekomst verandering in komen, dan gaan we dat zeker oppakken. Voor nu is het op deze manier prima. :)

nieuws: Sony NEX-5 en NEX-3 krijgen firmware-update voor 3d-panorama's

Titel zegt genoeg denk ik ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2010 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De firmware update was bij de introductie al aangekondigd, maar daar zijn ze wel snel mee. Er wordt nog steeds gewacht op een firmware update van de A850 en A900, maar daar zijn problemen mee.

De NEX-3 en NEX-5 zijn nu ook door dxomark getest, en scoren iets beter dan bijvoorbeeld de Canon 550D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Markofnikoff schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 23:57:
[...]

Ander kaartje geprobeerd? Kan aan je cam maar ook aan je card liggen nl....
Mocht het niet aan je kaartje liggen (maw een andere CF levert ook corrupte files op) dan kun je je camera eens proberen te resetten.
Heb vandaag als test even een ander 8Gb kaartje gekocht van Sandisk. Morgen eens wat foto's schieten.

Ook de NEX-5 in mijn handen gehad, ongeloofelijk mooi ding eigenlijk. Maar de kit met 18-200 ging voor 1099,-, toch wel erg veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Als beginner wil ik de a330 van sony kopen.
Nu is mijn vraag wat ik beter kan doen:
A330 DT18-55 met DT-55-200mm of Tamron 55-200 of gelijk een 18-200.
En wat is het verschil tussen de Y,G en L.

b.v.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De letters slaan op welke kitlenzen er bij zitten, L is 18-55, Y is 18-55+55-200, G is Tamron 18-250.
Wat kwaliteit betreft ben je het beste uit met de 18-55 plus 55-200. Je zal dan af en toe van lens moeten wisselen. Als dat geen probleem voor je is dan zou ik voor de Y-kit gaan.
Een superzoom als de 18-200 heeft als voordeel dat je niet hoeft te wisselen, maar dit heeft consequenties voor de beeldkwaliteit. Ze zijn meestal nergens echt goed in, maar dus wel veelzijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

PWM schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 18:47:
[...]
Ook de NEX-5 in mijn handen gehad, ongeloofelijk mooi ding eigenlijk. Maar de kit met 18-200 ging voor 1099,-, toch wel erg veel geld.
Maar vergeet niet dat de lens los bijna €800 gaat kosten. Waarschijnlijk mede vanwege de ingebouwde beeldstabilisatie. Het is in elk geval wat zoombereik betreft een erg interessante reislens.

Ik ben in elk geval aan het wachten tot de Nex-5D (dubbele lenskit) beschikbaar komt.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flanger
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:27

flanger

That Guy

PowerUp schreef op zondag 04 juli 2010 @ 17:15:
De letters slaan op welke kitlenzen er bij zitten, L is 18-55, Y is 18-55+55-200, G is Tamron 18-250.
Wat kwaliteit betreft ben je het beste uit met de 18-55 plus 55-200. Je zal dan af en toe van lens moeten wisselen. Als dat geen probleem voor je is dan zou ik voor de Y-kit gaan.
Een superzoom als de 18-200 heeft als voordeel dat je niet hoeft te wisselen, maar dit heeft consequenties voor de beeldkwaliteit. Ze zijn meestal nergens echt goed in, maar dus wel veelzijdig.
Vreemd, waarom brengt Sony een kit uit met de Tamron lens terwijl ze een eigen identieke lens in het gamma hebben?

Just because I rock, doesn't mean im made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die kit staat ook niet op de Sony website vermeld, dus ik denk dat andere mensen die kit hebben verzonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=34292931,noline]F_demon schreef op maandag 05 juli 2010 @ 15:05[/

Ik ben in elk geval aan het wachten tot de Nex-5D (dubbele lenskit) beschikbaar komt.
Ik will die misschien ook hebben. Wanneer komt ie uit?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

F_demon schreef op maandag 05 juli 2010 @ 15:05:
[...]

Maar vergeet niet dat de lens los bijna €800 gaat kosten. Waarschijnlijk mede vanwege de ingebouwde beeldstabilisatie. Het is in elk geval wat zoombereik betreft een erg interessante reislens.
Voor 800,- mag het wel een verdomd fijn lensje zijn ;) Er zijn voor dat bedrag bij veel merken toch fijne lenzen te krijgen. Ik ben benieuwd hoe hij zich houdt :)

EDIT:

Volgens mij is dit de duurste 18-200 (18-180 of 18-250) op de markt, ongeacht het merk.

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 05-07-2010 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Advies gevraagd:

Ik heb nog een analoge Minolta set liggen, met 3 lenzen, t.w. 28-80, 75-300 en 50/1.7.
Deze passen op de Sony body's, welke zou dan een goede, niet te dure combinatie vormen, evt. ook tweedehans.
Het meest ga ik de 50/1.7 en de 28-80 gebruiken, veelal landschap en portret fotografie, geen sport/actie, verder heb ik ook nog een statief en een Minolta flitser, de 3500 dacht ik.

Tot nu toe gebruikte ik mijn Lumix TZ3 voor de digitale opnamen, maar ik loop tegen de (handmatige instellingen) beperkingen aan.

Alvast bedankt.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Met de 28-80 ga je zeer waarschijnlijk wel wat groothoek missen voor je landschappen. Dus het is een idee om de standaard Sony lens er wel bij te nemen. Dat is of de 18-70 (oude Minolta kitlens), of de 18-55.

Qua body, tja, je hebt best veel keus :) Wat is voor jou belangrijk, veel opties en mogelijkheden, of juist een zo laag mogelijke prijs? Een tweedehands a200 is volgens mij een interessante mogelijkheid, of juist een nieuwere a380/a390.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Wolfensteijn schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:19:
Met de 28-80 ga je zeer waarschijnlijk wel wat groothoek missen voor je landschappen. Dus het is een idee om de standaard Sony lens er wel bij te nemen. Dat is of de 18-70 (oude Minolta kitlens), of de 18-55.
Groothoek is inderdaad voor mij veel belangrijker dan tele.
18-55 is dan wel een mooi bereik.
Moet ik nog rekening houden met de cropfactor met de "oude" lenzen?

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:00
sorcees schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:24:
[...]

Moet ik nog rekening houden met de cropfactor met de "oude" lenzen?
Ik had een beetje hetzelfde,
had een 28-80 liggen, heb deze echter nooit gebruikt, aangezien er in de kit een 18-70 zat en die gewoon een veel fijner bereik heeft.
Later ook nog een Minolta 50/1.7 erbij gekocht, en dat is toch wel een heel fijn lensje!
Cropfactor is voor oude lenzen hetzelfde als voor nieuwe lenzen.

Ik heb nu een 16-105, aan de onderkant een paar mm's erbij en iets meer zoom. Heerlijk objectief!

[ Voor 9% gewijzigd door ikmattie op 06-07-2010 10:10 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cropfactor heeft niets met objectieven te maken, maar met de camera. De brandpuntafstand-aanduiding is voor gebruik op 35mm. Sony APS-C camera's hebben een cropfactor van 1.6x.

Zelf heb ik een Tamron 17-50, maar die is dan natuurlijk wel wat duurder dan de Sony 18-70. Vervelende van die lens is dat het frontelement beweegt waardoor het gebruik van verloopfilters lastig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou wel eerder de 18-55 SAM nemen dan de 18-70. De eerste schijnt echt een stuk scherper te zijn. Het prijsverschil tussen die twee is niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

ikmattie schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:54:
Ik heb nu een 16-105, aan de onderkant een paar mm's erbij en iets meer zoom. Heerlijk objectief!
Is dat een beetje handige lens voor normaal gebruik? Ik heb nu een 18-200 voor op vakantie, en gebruik de Minolta 28-80 (D) en soms de 18-70 kitlens als normale lens. Verder nog wel een heerlijke 105mm Macro lens van Sigma die ik ook voor portretgebruik.

De 18-200 is best zwaar. Hij geeft, zeker voor zijn prijs, best goed beeld, maar je ziet wel de beperkingen. Ik wil nu nog een lens die ik er gewoon standaard op heb zitten, dus als vervanging van de kitlens. 16-105 klinkt nog wel lekker, maar ik kan me voorstellen dat dat al een best zware lens is?

Is, for the time being, the 18-55 kitlens van Sony echt een betere keuze? Ik zie dat die 60,-, kost dus die kan ik wel even bestellen. Er is ook nog een Sigma 18-50 voor hetzelfde geld. Kan ik daarna rustig zoeken naar een "echte" lens.

/EDIT:

Overigens is het voor een relatieve leek/instapper wat ik nog wel ben, wel enorm moeilijk hoor, al die lenzen. Er zijn echt zoveel verschillende dingen. 18-70, 18-55, 18-50, 17-70, 17-50, 18-50 van Sigma deel 1, 18-50 Sigma deel 2, 17-50, en allemaal hebben weer + en - punten, en de prijzen liggen ook nog eens relatief bij elkaar (op echt goedkope uitzonderingen na).

Lastig lastig

[ Voor 28% gewijzigd door PWM op 06-07-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
PWM schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:42:
[...]

Is dat een beetje handige lens voor normaal gebruik? Ik heb nu een 18-200 voor op vakantie, en gebruik de Minolta 28-80 (D) en soms de 18-70 kitlens als normale lens. Verder nog wel een heerlijke 105mm Macro lens van Sigma die ik ook voor portretgebruik.

De 18-200 is best zwaar. Hij geeft, zeker voor zijn prijs, best goed beeld, maar je ziet wel de beperkingen. Ik wil nu nog een lens die ik er gewoon standaard op heb zitten, dus als vervanging van de kitlens. 16-105 klinkt nog wel lekker, maar ik kan me voorstellen dat dat al een best zware lens is?
Qua gewicht en grootte is hij volgens mij wel redelijk te vergelijken met de 105mm Macro van Sigma (die ik ook heb)
Hij voelt iig een stuk degelijker dan de 18-70 kitlens en de goedkopere zooms

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nadeel van de 16-105 vind ik dat hij maar iets goedkoper is dan de CZ 16-80

pricewatch: Sony Vario Sonnar T* DT DT16-80mm F3.5-4.5ZA
pricewatch: Sony DT 16-105 mm F3.5-5.6

Het laatste gerucht is trouwens dat de CZ 16-80 f/3.5-4.5 wordt vervangen door een 16-80 G SSM f/2.8-3.5. Dit alles ook om hem geschikt te maken voor de NEX. Net toen ik dacht nog vele jaren vooruit te kunnen met mijn Tamron 17-50 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door PowerUp op 06-07-2010 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Misschien is het handig om even te wachten, en meteen de body te vervangen. Ik heb nu de A300, en wacht eigenlijk op een Alpha die een grotere zoeker heeft. Ik weet dat Live View de kleine zoeker veroorzaakt, maar ik hoop wel dat nieuwere modellen hier verbetering laten zien. Zodra er een body is met Live View en uitklapscherm aangevuld met grote zoeker, haal ik die. Kan ik meteen een leuke deal maken met de 16-105.

Dat uitklapscherm met live view is trouwens wel echt enorm handig. Ik heb hem echt veel gebruikt. Zowel voor Macro doeleinden (niet continu op de knien), maar ook op vakantie voor zelfontspanner foto's. Ideaal.

Voor 400,- kon ik dit weekend bij cameranu de A500 meenemen, dan jeukt het wel :+ Toch even wachten.

[ Voor 27% gewijzigd door PWM op 06-07-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
PWM schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:35:
Misschien is het handig om even te wachten, en meteen de body te vervangen. Ik heb nu de A300, en wacht eigenlijk op een Alpha die een grotere zoeker heeft. Ik weet dat Live View de kleine zoeker veroorzaakt, maar ik hoop wel dat nieuwere modellen hier verbetering laten zien. Zodra er een body is met Live View en uitklapscherm aangevuld met grote zoeker, haal ik die. Kan ik meteen een leuke deal maken met de 16-105.

Dat uitklapscherm met live view is trouwens wel echt enorm handig. Ik heb hem echt veel gebruikt. Zowel voor Macro doeleinden (niet continu op de knien), maar ook op vakantie voor zelfontspanner foto's. Ideaal.

Voor 400,- kon ik dit weekend bij cameranu de A500 meenemen, dan jeukt het wel :+ Toch even wachten.
Same here,
zit al een hele tijd te wachten op een camera die mijn A100 kan vervangen, de enige die op dit moment als upgrade in de buurt komt is denk ik een A550 (en misschien een 500), maar aangezien deze binnenkort (Sept?) opgewaardeerd zullen worden, wacht ik daar eerst maar even op.

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik vind het wel leuk om te zien dat Sony met de Alpha in beweging is. Toen ik de A300 kocht was hij net op de markt. Sony had alleen de A100 eerder vrijgegeven.

Tot op dat moment wist ik niet dat foto fanboys bestonden, maar toen ik een camera ging kopen werd het wel duidelijk. Vooral de mensen met de verschillende EOS modellen verklaarde me totaal voor gek dat ik geen Canon kocht. Mij boeide het niet, ik wilde graag dat uitklap scherm voor de Macro foto's. Stabilisatie in de body en het uiterlijk van de A300 zelf waren bonus.

Mij werd verteld dat Sony het toch niet kon bijhouden, lenzen een probleem zouden vormen en weinig nieuwe toestellen zouden volgen.

Nu zijn we ruim 2.5 jaar verder, en zie wat er gebeurd. Er zijn meer lenzen dan ik ooit nodig zou hebben, elk half jaar komen er nieuwe body's, en wat mij betreft volgt Sony in zijn keuzes de juiste weg. Geen idee hoe goed de Alpha reeks verkoopt, maar ik hoop nog lang nieuwe camera's te zien :)

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 06-07-2010 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

PWM schreef op maandag 05 juli 2010 @ 22:25:
[...]
Voor 800,- mag het wel een verdomd fijn lensje zijn ;) Er zijn voor dat bedrag bij veel merken toch fijne lenzen te krijgen. Ik ben benieuwd hoe hij zich houdt :)
EDIT:
Volgens mij is dit de duurste 18-200 (18-180 of 18-250) op de markt, ongeacht het merk.
Daar ben ik ook bang voor, maar de 18-250 van Sony is ook officieel €686,-. Ik ben in elk geval benieuwd naar de kwaliteit van de lens. :)
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:20:
[...NEX-5D...]
Ik will die misschien ook hebben. Wanneer komt ie uit?
Er stond eerst op de Sony.nl website eind juli, maar sommige andere landen hebben ze al.
Denk aan ongeveer rond die tijd. Ik ga pas 7 augustus weg, dus ik heb nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikmattie schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:45:
de enige die op dit moment als upgrade in de buurt komt is denk ik een A550 (en misschien een 500), maar aangezien deze binnenkort (Sept?) opgewaardeerd zullen worden, wacht ik daar eerst maar even op.
Een A450 of A550 of A7x0 zijn ook een beetje de body's waar ik op zit te azen op dit moment. Misschien eens informeren of en voor hoeveel ik een 2e hands A550 over kan nemen van een kennis (vond de totale set toch te zwaar voor dagelijks gebruik, met een IXUX als referentie kader is dat ook niet zo gek ;))

Oke hij wil z'n set wel kwijt maar alleen in 1 x dus met tasje, kitlens, tamron 28-70 f/2.8 en sigma 70-300 er bij. (maakt het er financieel niet makkelijker op, m'n 5D, oude kitlens, 50 f/1.7, 70-300 APO en het tasje van die kennis in de verkoop en eens zien waar het schip strand ;) .)

[ Voor 19% gewijzigd door martijn_tje op 06-07-2010 19:11 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
martijn_tje schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 19:02:
[...]

Een A450 of A550 of A7x0 zijn ook een beetje de body's waar ik op zit te azen op dit moment. Misschien eens informeren of en voor hoeveel ik een 2e hands A550 over kan nemen van een kennis (vond de totale set toch te zwaar voor dagelijks gebruik, met een IXUX als referentie kader is dat ook niet zo gek ;))

Oke hij wil z'n set wel kwijt maar alleen in 1 x dus met tasje, kitlens, tamron 28-70 f/2.8 en sigma 70-300 er bij. (maakt het er financieel niet makkelijker op, m'n 5D, oude kitlens, 50 f/1.7, 70-300 APO en het tasje van die kennis in de verkoop en eens zien waar het schip strand ;) .)
je gaat je 50 f/1.7 en je 70-300 APO toch zeker niet verkopen?

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikmattie schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 09:48:
[...]

je gaat je 50 f/1.7 en je 70-300 APO toch zeker niet verkopen?
  • 50 f/1.7 gebruik ik niet echt vaak; heeft op de oude body's (5D en 7D) focus problemen
  • Sigma 70-300 (die bij die set zou zitten) voegt eigenlijk niet zo veel toe ten opzichtte van de 70-210 f/3.5-4.5 die ik al heb. (minder licht sterk, optisch minder, tragere AF, alleen 100mm meer tele)
Het liefst zou ik gewoon een 1x-50 f/2.8 en een 135 f/2.8 (of die 70-210 f/3.5-4.5) als lichte set mee nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
martijn_tje schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 07:26:
[...]
  • 50 f/1.7 gebruik ik niet echt vaak; heeft op de oude body's (5D en 7D) focus problemen
  • Sigma 70-300 (die bij die set zou zitten) voegt eigenlijk niet zo veel toe ten opzichtte van de 70-210 f/3.5-4.5 die ik al heb. (minder licht sterk, optisch minder, tragere AF, alleen 100mm meer tele)
Het liefst zou ik gewoon een 1x-50 f/2.8 en een 135 f/2.8 (of die 70-210 f/3.5-4.5) als lichte set mee nemen.
Aaaah,
Maar zou je die 50 f/1.7 niet heroverwegen als hij het goed blijkt te doen op de nieuwe body?

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan best heel leuke dingen met een 50f/1.7 doen, alleen als ik straks ook met een 28-75 f/2.8 rondloop dan ontgaat me de meerwaarde van het stukje f/2.2-f/2.8 (want om heel eerlijk te zijn moet je het ding echt wel tot minimaal f/2.2 knijpen voor contrast en scherpte)

Ik heb wel een beetje een idee wat je met een lens die langs 50mm komt kan doen maar dat hoeft van mij niet perse een prime te zijn en sneller als f/2.8 staat niet hoog op m'n wensen lijstje. Onderstaande foto moest ik knijpen naar f/3.5 en dat is nog sneeds net op het randje kwa scherpte diepte.
Afbeeldingslocatie: http://img688.imageshack.us/img688/1898/test4s.jpg
(mmm de nek is een beetje uitgebeten, het origineel is wat donkerder daar zit die beeldinformatie nog wel in)

Zoals te zien is de bokeh ook niet echt voorbeeldig zoals bij bijna elke 50mm prime

[ Voor 5% gewijzigd door martijn_tje op 09-07-2010 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Ik ben eens even gaan kijken in mijn foto's,
je hebt gelijk, er zijn weinig foto's die ik op f/1.7 of f/2.2 gemaakt.
Maar die ik op f/1.7 heb gemaakt zijn vaak wel blijvertjes:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2197/2130119005_7240a2f6fc.jpg

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Review van de A450 van tweakers.net. Hoewel het een vreemd model is wordt hij wel iets te hard neergesabeld, vooral het stukje over de kitlens snap ik niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

PowerUp schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:55:
Review van de A450 van tweakers.net. Hoewel het een vreemd model is wordt hij wel iets te hard neergesabeld, vooral het stukje over de kitlens snap ik niet zo.
Ik snap, als leek, wel meer niet. Ik heb de kitlenzen van Nikon en Canon in mijn handen gehad, zeker die laatste is ook niet bepaald indrukwekkend.

De tests worden gedaan met de kitlens :? De A450 is volgens mij bedoeld voor de wat meer gevorderde fotograaf, waarom niet met een iets betere lens schieten? Hoe kan ik nu de kwaliteit van de camera goed beoordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De A450 is nog steeds een instapcamera, en wordt gewoon geleverd met de 18-55 SAM. Dus dat ze de kitlens meenemen in de test vind ik niet zo vreemd. Alleen staat het er nu alsof de oude 18-70 kitlens beter was, terwijl er niet gekeken is naar CA (paarse randjes) en randscherpte, wat de grote minpunten van die lens waren en die nu met de 18-55 verbeterd zijn. Dat de bouwkwaliteit aangevallen wordt vind ik ook wel vreemd, hij voelde bij mij even goed/slecht aan als de Nikon 18-55 VR. De Canon 18-55 IS voelt m.i. nog zelfs iets slechter aan. Alle kitlenzen zijn mechanisch voor verbetering vatbaar, maar optisch zijn ze allemaal prima om mee te starten en te kijken naar welke kant je evt wil uitbreiden.
De kwaliteit van de sensor zelf kan je zien op dxomark (hier een vergelijking met A450, D5000 en 500D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb ook eens naar de review gekeken. Maar ik zit nog te twijfelen of onderstaande reactie ook gepast is op de FP.

Wat mij opvalt is dat in deze review vanaf de eerste tot de laatste zin consequent naar de meest negatieve bewoordingen is gezocht. Waarom meteen al met de titel een negatieve toon aan slaan. Dat is nergens voor nodig. Dat doet op het voorkomen alsof er al met een bepaalde menig aan de review begonnen is.
Sinds juni is het Alpha-landschap nog verder veranderd met de komst van de Alpha A390 en de A290. Dit zijn de opvolgers van de A230 en de A380. Op deze laatste twee was veel kritiek vanwege de korte grip aan de voorkant. Sony heeft inmiddels ingezien dat dat ontwerp nooit door de usability-testen had mogen komen en ook de Alpha A290 en de A390 hebben daarom de body van de A5x0-serie gekregen.
Waarom nou weer die bewoording in de laatste zin. dat is toch nergens voornodig. Daarnaast staat er een fout in. De A290 en de A390 zijn een redelijke slag kleiner. Kwa vormgeving sluit de serie wel mooier aan.
Tweakers.net probeerde uit te vinden of er in de Alpha-line-up wel ruimte voor de A450 is, en hoe het toestel zich verhoudt tot zijn concurrenten.
De plaats in de lineup is: de simpelste midend camera, dus bijvoorbeeld wel de body(groter/steviger), CMOS sensor, AF systeem en framerate maar geen liveview, VGA scherm en andere gadgets/extra's.
Het ontwerp van de Alpha A450 is gebaseerd op de behuizing van de Alpha A500 en de A550. Om kosten te besparen heeft Sony de A450 uitgerust met een vast 2,7"-lcd met 230.400 subpixels. De A500 en de A550 hebben allebei een kantelbaar 3"-scherm, maar alleen de duurdere A550 heeft een lcd met vga-resolutie, oftewel 921.600 subpixels. Het scherm van de A450 is ook nog eens voorzien van een dikke bezel, waardoor het nog kleiner lijkt dan het al is.
Zo klein is een 2,7" scherm toch ook weer niet. Een slechts 0,3"of wel 7,5mm kleinere diagonaal. Dus een diagonaal van 67,5mm in plaats van 75mm (maar 10% kleiner). "Nog kleiner dan het al is" is dus een bewoording die nergens op slaat.
Het corpulente uiterlijk van de A450 staat wel in schril contrast met de graatmagere NEX-camera's die Sony onlangs introduceerde.
Vergelijk met een NEX als het om uiterlijk gaat slaat nergens op. Het schrille contrast noemen is dan ook niet nodig. Vergelijk het uiterlijk maar met Sony dSLR body's uit de zelfde generatie en je ziet een behoorlijk uniforme reeks (290,390, 450, 500, 550). Ga even lekker een ixux met een 1D4 vergelijken op uiterlijk 8)7 .
Gemankeerde live view
De Quick AF Live View-functie van de A5x0-toestellen ontbreekt bij de A450. Er is wel een MF Check Live View-knop aanwezig, waarmee live view wordt ingeschakeld. Omdat de spiegel daarvoor moet worden opgeklapt, worden de optische zoeker en fasedetectie-af zo uitgeschakeld. Opmerkelijk genoeg heeft Sony ook geen contrastdetectiesysteem ingebouwd; de A450 kan in de live-viewstand dus in het geheel niet automatisch scherpstellen.

Verder kan de A450 geen video opnemen. Voor een camera die in 2010 wordt uitgebracht, is dat een flinke misser.
Tsja mank zijn/afwezigheid van liveview; voor de een een probleem voor de ander niet. Gelukkig zit de Sony lineup dan weer zo inelkaar dat er binnen de entry en midend body's keus is tussen modellen met en zonder. Anders het Sony geen A450, A500 en A550 gemaakt die uiterlijk sterk op elkaar lijken is zich juist kwa features als LV, resulutie en video van elkaar onderscheiden.
Sony gebruikt deze om de lcd automatisch uit te schakelen als je de camera voor je oog houdt, en voor het Eye-start AF-systeem. Dat systeem, waarbij scherpgesteld wordt als je de camera voor je oog houdt, heeft naar onze mening niet echt veel voordelen en het is bovendien mogelijk dat er per ongeluk scherpgesteld wordt. Dat hebben we dus maar snel uitgezet.
Duh daarom kan het uit. Het is een extra feature. Automatisch LCD aan/uit is trouwens wel erg practisch.
Brildragers kunnen de Alpha 450 misschien beter mijden vanwege de geringe eye relief van de zoeker. Wie een bril draagt, moet bij de A450 het hoofd verschuiven om de groene infobalk en de uiterste randen van het beeld in de zoeker te kunnen zien.
De zoeker is de zelfde als van de KM 5D, Sony A100, A200 en A230. Een oude bekende dus. Als brildrager heb ik geen probleem met deze zoeker. Eye point kan een aanwijzing zijn, voor problemen met bril maar is dat lang niet altijd. Vooral wat grotere zoekers vind ik gevoelig voor een laag eyepoint.
Om toch bij minder licht te kunnen fotograferen, kan de flitser voor een stroboscopische belichting bij het scherpstellen worden gebruikt. Dat is voor de mensen aan de andere kant van de camera niet zo'n prettige ervaring. Wordt een opzetflitser op de A450 gezet, dan kan desgewenst met een infrarood af-hulplicht van de flitser worden scherpgesteld.
Misschien een beetje oppassen met de eerste zin. "te kunnen fotograferen" kan misschien beter vervangen worden door "te kunnen scherpstellen"

Welke body van onder de 500 euro heeft er eigenlijk wel een AF hulplicht? Het stroboscoop feest is dus niet beter maar ook niet slechter als de concurentie. En het is uit te schakelen.
Trage kitlens
We zijn niet zo te spreken over de nieuwe 18-55mm-kitlens. De ingebouwde scherpstelmotor is luidruchtig en niet al te snel, en de oudere 18-70mm-kitlens had eigenlijk een veel interessanter bereik. Die laatste maakte gebruik van een schroef voor het scherpstellen en ook de Alpha A450 is daarmee uitgerust. De scherpstelmotor van de DT 18-55mm SAM-lens haalt het in ieder geval niet bij de ultrasone af-motor van een professionele lens van Sony.

Ook treedt bij de nieuwe kitlens behoorlijk wat vignettering op in de hoeken van het beeld en draait het voorste lenselement mee, zodat het gebruik van filters problematisch is. Verder zijn de behuizing en ook de lensmount van de DT 18-55mm SAM van plastic gemaakt.
Kitlens doet wat de kitlens moet doen, en wat practisch elke kitlens doet. Het ding is redelijk scherp, vertoont geen / nouwelijks CA (in tegenstelling tot een aantal andere kitlenzen) en is kwa bouw vergelijkbaar met de kitlenzen van Nikon en Canon. Dingen die van de oude 18-70 niet te zeggen waren. Dus om nou juist die lens als interessanter te benoemen :?.

En natuurlijk haalt het micromotortje van een kitlens van 5 tientjes het niet bij de ringmotor uit een lens van 1000 euro. De firma opendeur is dus ook weer vertegenwoordigd.
De kwaliteit van de foto's bij iso 200 en 400 is goed te noemen, hoewel het beeld baat zou hebben bij wat verscherping. Het is niet duidelijk of de softe look afkomstig is van de beeldsensor of van de suboptimale kitlens. Bij iso 800 boet het beeld echter al flink aan scherpte in. Zo zijn de lijntjes op het moederbord bij deze iso-waarde al niet meer zichtbaar. Bij de NEX-5 werd de ruisreductie pas bij iso 1600 aangeslingerd.
Ik vermoed dat er iets mis gaat in de iso test. Andere websites bijvoorbeeld dxo mark laten zien dat de iso prestatie's practisch het zelfde zijn. Daarnaast lijkt de belichting een stopje af te wijken waardoor een 1:1 vergelijk per definitie onmogelijk is. SSS hoeft trouwens niet uit (doet een statief en pan detectie). Het iso 200 cropje doet mij vermoeden dat de focus niet correct ligt. De voorste condensator is onscherper als de rest. Dit zou een indicatie kunnen zijn voor backfocus. Met 14MP is het trouwens al oppassen bij het gebruik van f/8 diffractie ligt dan al aardig op de loer. Gebruik liever een 50 f/1.4 geknepen tot f/5.6 Dat bied minder reden tot discussie omdat elk merk een dergelijke lens heeft en ze geknepen allemaal goed presteren.
In de praktijk

De Alpha A450 stelt vlot en probleemloos scherp.
Staaft niet met de opmerkingen over de kitlens. Hoe kan je een uitspraak doen over de snelheid van de body als de gebruikte lens traag zou zijn.
Net als de Alpha A550 en de NEX-5 kan de Alpha A450 in de burstmodus zeven foto's per seconde maken, maar hierbij kan niet tussentijds scherpgesteld worden. In de live view-stand zakt deze snelheid naar vier beelden per seconde.
Hoeveel camera's van andere merken kunnen uberhoubt een burst schieten in LV modus? Dus dat verdient eigenlijk een positieve vermelding in plaats van de negatieve omschrijving "inzakken".

Dus eigenlijk zou ik deze review willen bestempelen als vlees vog vis. Wel 7 pagina´s leesvoer maar inhoudelijk kan het echt wel wat sterker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

ikmattie schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:54:
[...]

Ik had een beetje hetzelfde,
had een 28-80 liggen, heb deze echter nooit gebruikt, aangezien er in de kit een 18-70 zat en die gewoon een veel fijner bereik heeft.
Later ook nog een Minolta 50/1.7 erbij gekocht, en dat is toch wel een heel fijn lensje!
Cropfactor is voor oude lenzen hetzelfde als voor nieuwe lenzen.

Ik heb een tweedehandse A200 met 18-55 via MP aangeschaft, als nieuw, denk dat ik alleen de kitlens, de 50/1.7 en de 75-300 nog ga gebruiken.
Eerste resultaten zijn meer dan bevredigend, zeker als ik op lage ISO waarden fotografeer, maar er is nog veel uit te proberen, ook met statief.
Gelukkig hebben we nu uitzonderlijke weer en licht omstandigheden, dus experimenteren maar, vooral met handmatige instellingen, ook AF uit.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sorcees schreef op zondag 11 juli 2010 @ 18:29:
Ik heb een tweedehandse A200 met 18-55 via MP aangeschaft, als nieuw, denk dat ik alleen de kitlens, de 50/1.7 en de 75-300 nog ga gebruiken.
Eerste resultaten zijn meer dan bevredigend, zeker als ik op lage ISO waarden fotografeer, maar er is nog veel uit te proberen, ook met statief.
Gelukkig hebben we nu uitzonderlijke weer en licht omstandigheden, dus experimenteren maar, vooral met handmatige instellingen, ook AF uit.
Oef alles handmatig, ik zou er niet aan moeten denken. Ik heb wel veel geoefend in het onder de knie krijgen wat lichtmeting doet met bepaalde instellingen en omstandigheden. M gebruik ik soms wel (icm flits of sport met van die lekker felle of juist zwarte lichtmeting verprutsende kleding) maar niet voordat ik de camera zelf een keer licht heb laten meten. En dan nog maak ik vaak een proef shot vooraf.

MF vind ik een drama met die kleine zoekertjes. Prefocus en naarna op MF zetten (of DMF) gebruik ik soms wel. Als de AF het er moeilijk mee heeft bijvoorbeeld. Anders gewoon een stopje knijpen voor meer scherpte diepte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Hoort hier misschien niet echt,
maar de HD-camcorder met interchangable lenzen (E en Alpha mount) komt er dus aan:

http://www.engadget.com/2...geable-lens-hd-camcorder/

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/07/nex-vg10-sony-4_103x88.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/07/sony-nex-vg10.jpg

Aangezien er alpha lenzen op passen en je er foto's mee kan maken zet ik hem toch maar in dit topic....

Moet 2000 dollar gaan kosten...

Ik vind het een mooi concept!

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ikmattie schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 09:30:
Hoort hier misschien niet echt,
maar de HD-camcorder met interchangable lenzen (E en Alpha mount) komt er dus aan:
Die is er al een tijdje, maar voor iets meer geld. 6500 dollar kost een HVR-S270.

http://www.youtube.com/wa...feature=player_embedded#!

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Wel een gaaf ding inderdaad. Vooral die microfoon is best grappig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
burne schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 09:57:
[...]

Die is er al een tijdje, maar voor iets meer geld. 6500 dollar kost een HVR-S270.

http://www.youtube.com/wa...feature=player_embedded#!
Omdat ik me met film niet echt bezighoud had ik die nog nooit gezien...

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

burne schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 09:57:
[...]

Alleen had die een cropfactor van 7x wat nogal waardeloos is.

Dat nieuwe ding heeft een cropfactor van 1,5x waardoor 35mm objectieven ook daadwerkelijk bruikbaar worden. Het lijkt mij een erg mooi apparaat. De prijs is aantrekkelijk, hij heeft de handelbaarheid van een videocamera en het werkt veel makkelijker dan een lompe pro-camcorder met 35mm adapter op een rail, waarvoor je alleen al een kwartier nodig hebt om 'm op te bouwen.

Ik heb sinds twee weken overigens een NEX-5 waar ik nu een Minolta MD en Contax/Yashica adapter voor besteld heb op eBay. Het is best een leuke camera voor point en shoot doeleinden en de bediening vind ik eigenlijk prima. Het is nu eenmaal een klein ding waar je niet veel knoppen op kwijt kunt. Sony is wel tot het uiterste gegaan om zoveel mogelijk functies toegankelijk te maken via het beperkte aantal knoppen op de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Ik vind het alleen jammer dat die camcorder niet als body te koop is, eigenlijk interesseert die 18-200 lens me geen bal, ik vindt het juist spannend om de alpha mount lenzen te kunnen gebruiken. (135mm Zeiss en HD movies opnemen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je daar een fisheye opzet zie je de microfoon constant, lol.

Wel een ruig ding zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Markofnikoff schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:43:
Ik vind het alleen jammer dat die camcorder niet als body te koop is, eigenlijk interesseert die 18-200 lens me geen bal, ik vindt het juist spannend om de alpha mount lenzen te kunnen gebruiken. (135mm Zeiss en HD movies opnemen :) )
De alpha-converter is nog niet uitgebracht dus voorlopig moet je het met die 18-200 moeten stellen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inmiddels ook op de FP: nieuws: Sony introduceert camcorder met verwisselbare lenzen

Er gaan ook geruchten dat Sony de introductie van de opvolger van de A700 naar voren heeft gehaald van begin 2011 naar eind 2010. Op de Photokina in september zou de datum bekend gemaakt worden.
(Bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie niet kan kiezen:
Afbeeldingslocatie: http://sonyalpharumors.com/wp-content/uploads/2010/07/new-colors.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Geruchten:
http://sonyalpharumors.co...announced-on-late-august/
There will be a very important press release by end of August (should be between 23 and 31 of August…we don’t know the exact data yet).
1) Sony will introduce the two “translucent” cameras, the A55 (16MPX) and A33 (14MPX) -> (ultra fast autofocus during videorecording, very fast fps)
2) Sony will introduce two new Sony A5xx cameras with ExmorHD sensor. The higher-level camera will also be able to take 3D pictures (and it comes with GPS)
3) Many new lenses. Many current kit-lenses will be updated. The new Zeiss 24mm f/2.0 and Sony 500mm beast will finally come to market.
4) New NEX accessories are expected to be announced (electronic viewfinder???)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we hopen dat het waar is, de dSLR sectie kan wel wat nieuw bloed gebruiken :P Zelf heb ik moenteel een a200 maar zou die op den duur willen vervangen voor een a5xx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Laatst online: 11-09 08:23
Maar niets over een mogelijke opvolger van de a700. Er zit nu best wel een gat tussen de a550 en de a850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zijn al de nodige geruchten over verspreid. Die spreken van een release tegen het einde van dit jaar. Eerder was er sprake van begin 2011.

Maar goed, in september is Photokina, hopelijk brengt Sony daar wat naar buiten toe :) Er mogen ook wel wat nieuwe lenzen bij.. Met name voor het middensegment.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Weet iemand of er al winkels zijn die de NEX-5D verkopen, dus de set met de dubbele lenskit?
Volgens de PW is er wel een winkel die hem op voorraad heeft, maar de recensies laten zien dat ze wel vaker zeggen iets te hebben en dat daarna blijkt dat het er niet is.

Hij stond eerst op Sonystyle.nl zelf aangegeven op eind juli, maar daar is op dit moment niets meer van te zien. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

F_demon schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:01:
Weet iemand of er al winkels zijn die de NEX-5D verkopen, dus de set met de dubbele lenskit?
Volgens de PW is er wel een winkel die hem op voorraad heeft, maar de recensies laten zien dat ze wel vaker zeggen iets te hebben en dat daarna blijkt dat het er niet is.

Hij stond eerst op Sonystyle.nl zelf aangegeven op eind juli, maar daar is op dit moment niets meer van te zien. :(
Ik heb eerder deze week bij de lokale fotoboer gekeken (omdat die meedoet aan de NEX demodagen) en die had een aantal 5K's liggen (18-55), maar geen 5A (16) of 5D (set). Heb hem zelf inmiddels in een vlaag van verstandsverbijstering bij een andere site besteld die ook onterecht aangaf hem op voorraad te hebben, maar dit inmiddels heeft aangepast. Ik zou de bestelling kunnen annuleren, maar ik hoop nu bij de eerste batch te zitten en als dat zo is heb ik hem alsnog zo snel mogelijk in huis.

Aangezien Sonystyle.nl inderdaad voor meerdere zaken aangeeft (of aangaf) dat ze eind juli leverbaar zijn, hoop ik dat ze volgende week wel ergens opduiken. Volgens http://www.sony.nl/article/nex-demolocator vinden alle demodagen plaats vanaf 23 juli, dus daar zal een reden voor zijn (wel handig als je op een demodag ook voorraad hebt om te verkopen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Myedvyed schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 09:12:
[...]
Volgens demolocator vinden alle demodagen plaats vanaf 23 juli, dus daar zal een reden voor zijn (wel handig als je op een demodag ook voorraad hebt om te verkopen :+ )
Inderdaad. :P
Ik was toch al van plan om deze zondag de locale mediamarkt met zijn demodag te bezoeken, dus hopelijk hebben ze dan wat meer op voorraad. Plus, ik krijg vrijdag pas mijn salaris. :>
Voorlopig maakt de prijs tussen de gewone winkels en de webshops toch niet uit.

[ Voor 46% gewijzigd door JaccoW op 21-07-2010 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Zit nog te twijfelen om de 50mm 1.8 te kopen maar zie nu dat hij end of life is. Beter om te wachten?
Neem aan dat er dan in augustus een nieuwere versie komt in de zelfde prijsrange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Volgens de geruchten zouden er veel nieuwe lenzen komen..... ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr_gadget schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:57:
Zit nog te twijfelen om de 50mm 1.8 te kopen maar zie nu dat hij end of life is. Beter om te wachten?
Neem aan dat er dan in augustus een nieuwere versie komt in de zelfde prijsrange?
De SAM's schijnen er inderdaad uit te gaan en vervangen te worden door iets vergelijkbaars/stillers dat ook op de NEX te gebruiken is. Optisch zal het niet veel schelen, maar als ze het koffiemolentje wat stiller maken is dat wel het wachten waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:14

Neoz

Neoz & Hobbes

Afgelopen dagen problemen met mijn Sony Aplha 200, en ben benieuwd of iemand mijn vermoedens kan bevestigen.

Ik had een Sigma lens (70-300) gekocht, en deze werkte naast mijn kitlens (18-70) perfect. Nu is aantal dagen geleden mijn camera met de kitlens enorm gaan ratelen. Ik denk dat de autofocus van de kitlens kapot is gegaan. Ik test gedaan met mijn Sigma lens en die deed het zonder trillngen en ratelen bij het opstarten.

Totdat ik vandaag mijn camera aanzette met de Sigma lens, en deze nu ook begon te ratelen. Is dit een probleem van de camera of de lenzen ? En is dit te repareren ?

Mijn probleem is namelijk dat ik momenteel op vakantie in Amerika ben voor 3 weken. Ik heb nog 2 weken te gaan en zonder foto's is toch wel beetje jammer. Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven, want ben behoorlijk ten einde raad.

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChemRikki
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 11:33
@Neoz: Truly annoying. Is er niet een Sony Store, Sony Centre of iets dergelijks in de buurt, waar je even met de camera kunt binnenwandelen? Van een gewone fotozaak zou ik geen kosteloze service (willen) verwachten, maar van een Sony speciaalzaak wel. Misschiend dat die snel kunnen constateren wat er scheelt (aan je α200).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
blergh baal dan toch wel dat ik niet even gewacht heb, heb nu de plain silver en had achteraf al eigenlijk de zwarte gewilt.

vind die champagne gold wel erg nice en die nex3 orange ook eigenlijk. Al blijft het niks meer als een tool, toch nice als je tools er ook mooi eruit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees net op alpharumors.com dat Sony officieel de a550 EOL heeft verklaard en dat er eind augustus twee oplvolgers bekend worden gemaakt.

Bron is alleen verkrijgbaar in het Japans en dat kan ik helaas niet lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn wel meer EOL-aankondigingen geweest waar voorlopig nog niks van de merken is. De A900 zou het zijn, maar is nog gewoon te krijgen, net als de A230, A330 en A380. Die zullen er vanzelf wel uitvallen natuurlijk. De A550 moet dan vervangen worden door twee nieuwe Alpha's met ExmorHD sensor (zoals in de NEX), maar dit zijn dan niet de A33 en A55 Pellix camera's :?

De poll op alpharumors over welke lens Sony moet gaan maken is ook wel interessant. Momenteel in de top 5:
  1. 70-200 Vario-Sonnar T* f/2.8 (Zeiss)
  2. 70-200 f/4 (Zeiss or G)
  3. 35mm f/1.8
  4. 50mm f/1.0 SSM (Zeiss)
  5. 35mm f/1.4 (Zeiss)
Zelf heb ik o.a. op de 70-200 f/4 en 35 f/1.8 gestemd. Dit zijn duidelijk gaten die nog opgevuld moeten worden vind ik. Wel grappig dat zo'n 50 f/1.0 daar tussen staat, hoeveel mensen zouden die kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

ZIt even met een vraagje over een Tamron lens, namelijk de Tamron AF 18-200 f/3.5-6.3 XR Di II LD. Deze heb ik aangeschaft bij alternate voor mn Sony A200 camera. Eerst even gebeld en dit zou moeten passen.

http://www.alternate.nl/h...le+Cameras&l3=Objectieven

Nu heb ik de lens binnen en past hij dus niet.. op de doos staat ook alleen Canon, en geen Sony. Het duurde ook 2 maanden eer ze deze lens konden leveren en ik ga volgende week op vakantie dus ben bang dat ze dat voor die tijd niet meer geregeld krijgen.. Is er een andere manier om dit werkend te krijgen dmv een speciale mount ofoz?

Bvd !

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treedo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 23:18
Het was voor jou misschien niet bekend dat elk merk zijn eigen mount heeft. Dit houdt dus in dat een canon lens niet op een sony past en andersom. Tamron maakt dan weer lenzen voor elk merk en elke mount heeft een aparte lens. Het enige wat je kan doen is de lens terug sturen naar Alternate en hopen om je geld terug te krijgen en een nieuwe te bestellen bij een winkel die er wel 1 heeft voor sony. Bijvoorbeeld digitalstreet die heeft hem op voorraad en is daar goedkoper. Of kijk in de pricewatch. Veel succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aan de specificaties bij Alternate is niet te zien voor welke mount dit is, dus het lijkt mij dat Alternate dit gewoon terug moet nemen. Sowieso heb je iets van 7 dagen om "af te koelen" en het product zonder opgaaf van reden terug te sturen.
En volgende keer idd niet bij een computerdozenschuiver bestellen, vaak zijn de camerawinkels goedkoper en hebben meer verstand van zaken :)

Het is trouwens weer tijd om te sparen, Carl Zeiss en Sony presenteren dinsdag de Distagon T* 24 mm f/2 ZA SSM. Het ding zal ongetwijfeld iets met 4 cijfers voor de komma kosten :X
Bron.

Edit: plaatje erbij...

Afbeeldingslocatie: http://francescophoto.files.wordpress.com/2010/02/distagon_t_24mm_f2_za_ssm_prototype_1_s.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door PowerUp op 23-07-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Nice, zal inderdaad wel erg kostbaar worden.

Ik heb vandaag de NEX-5K in het zwart gekocht. Op zich had de 5D met de dubbele lenskit wel erg leuk geweest, maar ik had geen zin meer om te wachten of ze al dan niet nog voor mijn vakantie ergens op voorraad waren. Daarnaast wacht ik liever af wat er nog meer voor leuke lenzen voor deze camera in de toekomst verkrijgbaar zijn. Of voor een leuk prijsje de 16mm tweedehands kopen natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]F_demon schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 23:45[/message]:
Nice, zal inderdaad wel erg kostbaar worden.

Ik heb vandaag de NEX-5K in het zwart gekocht. Op zich had de 5D met de dubbele lenskit wel erg leuk geweest, maar ik had geen zin meer om te wachten of ze al dan niet nog voor mijn vakantie ergens op voorraad waren. Daarnaast wacht ik liever af wat er nog meer voor leuke lenzen voor deze camera in de toekomst verkrijgbaar zijn. Of voor een leuk prijsje de 16mm tweedehands kopen natuurlijk. ;)
De lens gaat 250 euro los kosten geloof ik, of 100 euro extra in de Dkit. Dan wacht ik nog ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 15:33
voorlopig is de nex-5 toch zeer moeizaam te krijgen, heb een demo gezien bij bcc, mediamarkt en foto klein maar geen enkel toestel te krijgen.
Je kan wel nu bestellen om de gratis strap te krijgen maar de prijs is overal nog de adviesprijs van 650 icm de 18-55 lens.

Heb zelf even met het toestel kunnen spelen; lekker licht, menu is vrouwvriendelijk, shot tot shot time best rap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 13:29:
[...]
De lens gaat 250 euro los kosten geloof ik, of 100 euro extra in de Dkit. Dan wacht ik nog ff.
Klopt, het is het verschil tussen €900 en €750. Voor dat geld is het een erg interessante set. Ik had echter helemaal geen camera meer (kapot gegaan) en ga begin augustus op vakantie. Ik heb simpelweg de tijd (of het geduld :+ ) niet om te wachten. Op deze manier kan ik nog even wat spullen uitzoeken (draagtasje enzo) en er een beetje mee om leren gaan.
En zoals Marz01 al zegt, hij is zeer lastig te krijgen. Vooral de zwarte nex-5 is op veel plaatsen uitverkocht.

[ Voor 5% gewijzigd door JaccoW op 24-07-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matushki
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 09:26
Bij sommige fotozaken kun je de duo lens kit bestellen, ook al hebben ze alleen kits met camera en 1 lens op voorraad. Voor 749 euro heb ik de duo lens kit gekocht, maar kreeg ik de 5A (zilver nex5 met 16 mm lens) mee. Als zij de andere lens binnen krijgen halen zij deze uit een kit en kan ik 'm ophalen. Overigens was de levertijd voor de andere lens, kits, accessoires etc. nog onbekend. En ik had de laatste 16mm kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]Matushki schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 23:10[/message]:
Bij sommige fotozaken kun je de duo lens kit bestellen, ook al hebben ze alleen kits met camera en 1 lens op voorraad. Voor 749 euro heb ik de duo lens kit gekocht, maar kreeg ik de 5A (zilver nex5 met 16 mm lens) mee. Als zij de andere lens binnen krijgen halen zij deze uit een kit en kan ik 'm ophalen. Overigens was de levertijd voor de andere lens, kits, accessoires etc. nog onbekend. En ik had de laatste 16mm kit.
Welke zaken zijn dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
Bij foto klein in rotterdam gaven ze aan dat di of do de voorraad weer zou aangevuld worden.
Ik kon wel een demo uit de etalage meekrijgen en die later omruilen, heb hiervoor bedankt had geen zin in gezeur bij inlevering aangezien er nu al krassen op het toestel zaten.

Ik wacht wel totdat hij bij een demodag staat met gratis strap, of in prijs gedaald is zoals bij fotovideoboom en vos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier een Nex3 in combinatie meteen iPad? Ben benieuwd of je de video dan inderdaad rechtstreeks op je iPad kunt afspelen zonder conversie. I.c.m. Met de camerakit van Apple helemaal handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matushki
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 09:26
fotoprisma.nl, zit in Utrecht. Klein, maar fijn zaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdtThys
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-06 21:44
Zijn de accesoires feitelijk al verkrijgbaar? En indien van wel, welke hebben jullie er bij gekocht?
Mis je niet het ontbreken van een flits en een zoeker in de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
SdtThys schreef op maandag 26 juli 2010 @ 01:24:
Zijn de accesoires feitelijk al verkrijgbaar? En indien van wel, welke hebben jullie er bij gekocht?
Mis je niet het ontbreken van een flits en een zoeker in de camera?
mis totaal niet de flitser al zit die erbij. de camera kan bij weinig licht nog erg goed zijn werk doen zonder enorme ruis. zoeker gebruikte ik altijd al weinig, vind dat in combi met een bril een ramp dus een goede liveview vind ik ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
accesoires voor de nex-lijn zijn belachelijk duur, beter is het om een combi-pakket te krijgen indien leverbaar.

Ik heb de camera met de demo dag gehaal bij de MM den haag hierbij krijg je ook een betere strap mee, van de verkoper begreep ik dat bij intro demo bij MM in amsterdam dat er en 16gig kaart werd meegegeven.

Bij foto konijnenberg krijg je een nex-workshop erbij echter deze is niet van sony zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
marz01 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 09:00:
accesoires voor de nex-lijn zijn belachelijk duur, beter is het om een combi-pakket te krijgen indien leverbaar.

Ik heb de camera met de demo dag gehaal bij de MM den haag hierbij krijg je ook een betere strap mee, van de verkoper begreep ik dat bij intro demo bij MM in amsterdam dat er en 16gig kaart werd meegegeven.

Bij foto konijnenberg krijg je een nex-workshop erbij echter deze is niet van sony zelf.
prijzen zijn vergelijkbaa rmet accesoires van andere fabrikanten, voor de Plympus pen zijn bijvoorbeeld die straps en leren covers ongeveer net zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
Fisheye conversion lens VCL-ECF1 149 euro
Ultra-wide conversion lens VCL-ECU1 149 euro
A-mount adapter LA-EA1 199 euro
Optical viewfinder FDA-SV1 199 euro
Stereo microphone ECM-SST1 129 euro
AC adapter AC-PW20 119 euro
Sony NP-FW50 Accu 89euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
marz01 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:36:
Fisheye conversion lens VCL-ECF1 149 euro
Ultra-wide conversion lens VCL-ECU1 149 euro
A-mount adapter LA-EA1 199 euro
Optical viewfinder FDA-SV1 199 euro
Stereo microphone ECM-SST1 129 euro
AC adapter AC-PW20 119 euro
Sony NP-FW50 Accu 89euro
die lens conversions snap ik wel, dat zijn gewoon lens opzet stukken. Lenzen zijn nooit echt goedkoop :D

A mount adapter is de enige adapter die Aperture ook kan regelen electronisch. wel aan de dure kant maar een normale lensmount converter van goede kwaliteit is ook al snel 100 euro van een ander merk.

die viewfinder en ac adapter zijn wel beyond duur maar is het bij al die fabriekanten.

niets shockerends ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

24mm Zeiss Distagon en nog twee andere primes morgen?

[ Voor 3% gewijzigd door Markofnikoff op 26-07-2010 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Daar zijn ze dus:
http://www.dpreview.com/n...sonyalpha24mm35mm85mm.asp
Afbeeldingslocatie: http://a.img-dpreview.com/news/1007/Sonylenses/SAL35F18_SAL85F28_SAL24Z_onp-001.jpg

Prijzen:
Distagon T* 24mm F2 ZA SSM (SAL24F20Z)
1250 euro
DT 35mm F1.8 SAM (SAL35F18)
200 euro
85mm F2.8 SAM (SAL85F28)
250 euro

de 35mm is dus een APC-c lens, de andere 2 FF.
De laatste 2 hebben een SAM motortje, de Distagon heeft een SSM aan boord.
De laatste 2 (35 en 85mm) maken deel uit van de 'Easy Choice' range, wat volgens mij zoets is als een soort lichtgewicht, budgettechnisch verantwoordelijk, maar kwalitatief goede range van objectieven is...
Grappig dat die 85mm dan een FF objectief is

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 35mm f/1.8 lijkt mij wel een winnaar voor het aps-c segment :) Dat plus dat €200 de richtprijs vanuit Sony is en hij zal online dan ook wel voor minder te krijgen zijn. Ben benieuwd naar de optische prestaties van dit ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die 35 f/1.8 vind ik erg interessant, met een adviesprijs van 200 euro zal de 'echte' prijs wel rond die van de 50 f/1.8 uitkomen. Ik hoop wel dat dit de 'nieuwe' SAM motoren zijn, dus stiller gemaakt voor de NEX. De 50 f/1.8 is toch wel redelijk aanwezig.
85 f/2.8 is misschien interessant, hij is wel goedkoop maar ik spaar dan liever door voor een Sigma/Tamron 70-200 f/2.8 (wat wel net iets groter is :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:48:
Die 35mm f/1.8 lijkt mij wel een winnaar voor het aps-c segment :) Dat plus dat €200 de richtprijs vanuit Sony is en hij zal online dan ook wel voor minder te krijgen zijn. Ben benieuwd naar de optische prestaties van dit ding.
Samen met die 85mm en de 50mm 1.7 en de 105mm 2.8 (en ook nog een 28 2.8, maar die gebruik ik eigenlijk nooit) die ik al heb kan ik op deze manier een leuke line-up van primes bij elkaar krijgen....

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister een Sigma 70-300mm APO DG macro lens gekocht
Afbeeldingslocatie: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR0JLyYTbaaan-AhAFix58H6gIZRif5HFLGy5dTBY4EW89c7Dw&t=1&usg=__0pmjX9AJYd1nIGMg6ErI_5okpJc=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:40:
Gister een Sigma 70-300mm APO DG macro lens gekocht
[afbeelding]
Erg leuke lens, zeker voor zijn geld!

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, de TS heeft een update gehad, de vandaag aangekondigde speeltjes staan erin, plus een drietal flitsers. En nu is de TS vol, ik heb wat moeten verschuiven om niet over de 64k grens heen te gaan :P
Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je aanvullende informatie of op- en/of aanmerkingen op de openingspost? Maak dan een TR aan (handje linksboven).