Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Waarom?ECiftci schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:32:
Voor die 30 euro verschil voor een Sony 50mm f1.8 zou ik zeker geen minolta kopen. Die dingen zijn bijna 10 jaar uit.
Mits de minolta in goede staat is kun je er nog heeeeel lang plezier van hebben!
voordelen zijn bv dat hij bij mijn weten wat steviger in elkaar zit dan de Sony 50 1.8 (o.a. metalen vs plastic mount) en dat het een FF lens is!
Mijn Flickr; Sony A7iii
Dus ik moet waarschijnlijk een nieuwe body kopen.
Ik vind de nieuwe A2xx/A3xx serie geen vooruitgang op mijn A200 wat ergonomie betreft dus deze vallen sowieso af.
Dan heb je nog de A4xx/A5xx serie welke ik interessant vind, of is er de mogelijkheid om te proberen om een tweedehands A700 te vinden. Wat zouden jullie me aanraden? Hoe doet een A4xx/A5xx het in vergelijking met de A700?
Wil je zoals powerup al aangeeft een werkpaard, en haal je je oog toch niet van de viewfinder --> A700
Qua sensor ben ik het niet zo eens met power-up, en DXo sensor benchmark ook niet
Op pure IQ ga je dus echt niks zien, er zit wel nog een verschilletje in het AF systeem, maar verder komt het neer op bovenstaande
[ Voor 0% gewijzigd door Markofnikoff op 20-05-2010 16:56 . Reden: typo ]
- Zooi - www.stefanjacobs.nl
Sterker nog m'n 2 meest gebruikte lenzen zijn meer als 20 jaar oud. En m'n body inmiddels bijna 5. M'n 50 f/1.7 Original is op dit moment de stevigste lens die ik heb.ECiftci schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:32:
Voor die 30 euro verschil voor een Sony 50mm f1.8 zou ik zeker geen minolta kopen. Die dingen zijn bijna 10 jaar uit.
Mocht je ergens in je achterhoofd het idee hebben om ooit eens voor een full frame body te gaan dan is zo'n oude 1.7 echt geen slecht plan.
Nee de 135 f/2.8 vind ik een fantastisch ding (noemen ze weleens pocket rocket om z'n absurd snelle AF, nette lichtsterkte en zeer compacte bouw). (een dagje rondlopen met een geleende 24 f/2.8, m'n eigen 50f/1.7 en die 135 f/2.8 heeft me doen inzien dat vooral die 135 hoog op m'n verlanglijstje staat. Aan de korte kant is een 1x-50 f/2.8 waarschijnlijk practischer.)PowerUp schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:33:
Bedoel je met de Minolta 135 de "cream machine"? Dat ding (of zijn Sony rebrand) zou ik ook zeker nog eens aan de collectie willen toevoegen. Maar ook hier mist het geld
De CZ 135 f/1.8 is nog niet eerder in een vergelijkbare vorm verschenen bij minolta.
[ Voor 20% gewijzigd door martijn_tje op 20-05-2010 19:23 ]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
of bij enig ander merkmartijn_tje schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:16:
[...]
De CZ 135 f/1.8 is nog niet eerder in een vergelijkbare vorm verschenen bij minolta.
Daarnaast loop ik met de A200 regelmatig tegen een hoop ruis aan op hoge ISO waarden, de A700 presteert hierin beter dan de A550 als ik de vergelijking op DxOMark zie. Het is jammer dat de A700 niet meer nieuw te koop is omdat ik dat liever heb dan tweedehands...
Voor de rest is de A700-sensor inderdaad vrij gelijk aan de A550 sensor, my bad
Edit: De A330 en A380 zijn van de Sony site verdwenen. Laatst werd er bij sonyalpharumors al gemeld dat er onderwaterbehuizingen uit zijn die de A390 al ondersteunen, dus deze zal dan binnenkort wel komen.
[ Voor 45% gewijzigd door PowerUp op 21-05-2010 08:45 ]
Je hebt gelijk, ik had het verkeerd gezien.PowerUp schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:17:
De A550 scoort toch duidelijk beter op "low-light ISO" dan de A700
Het gaat wel snel bij Sony zeg, maar ik hoop eigenlijk op een opvolger van de A700...PowerUp schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:17:
Edit: De A330 en A380 zijn van de Sony site verdwenen. Laatst werd er bij sonyalpharumors al gemeld dat er onderwaterbehuizingen uit zijn die de A390 al ondersteunen, dus deze zal dan binnenkort wel komen.
Ik ga als het even lukt vandaag eens de Sony A550 vasthouden bij een winkel en kijken wat zei er van te zeggen hebben...
Dat zou wel bizar zijn als ze dat in een hele korte tijd achter elkaar zouden doen.Markofnikoff schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:42:
Het lijkt er bijna op dat Sony gewoon de complete line-up gaat vervangen, als de geruchten allemaal waar zijn heet dat dan......
Als ze nou in 1 klap de hele line-up vervangen op fotokina zetten ze zichzelf wel meteen op de kaart denk ik.
Iedereen zou stomverbaasd zijn, helaas is dat alleen een droom
Maar ik denk dat ze wel druk bezig zijn met de gehele lijn, alleen komt het verspreid over een jaar ofzo op de markt.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
Edit: ook op de NL site.
Laat ik net vandaag een 50 mm f/1.8 binnengekregen te hebben, is hij verouderd. Daar kan je vast geen goede foto's meer mee maken
Eerste indrukken: de SAM motor is nogal aanwezig, maar wel vrij snel. Bouwkwaliteit is plastic. Bokeh CA is ook wat aanwezig. Een review volgt hopelijk komende week
f/1.8:

Bokeh CA:

[ Voor 5% gewijzigd door PowerUp op 22-05-2010 17:57 ]
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl
Ik heb ook nog niks gevonden...N3oC schreef op zondag 23 mei 2010 @ 22:52:
Weet iemand of er in nederland ook verhuur van Sony mount lenzen is? Ik ben al een paar dagen op zoek maar kan alleen canikon verhuur vinden...Ik wil een dag naar Circuit Zandvoort maar zou het leuk vinden eens een lens mee te nemen om uit te proberen :-)

Is het mogelijk om bij de sony A500 de AF-punten vast te zetten ?
Dus ik wil alleen iets scherp vastleggen aan de rechterkant van de foto bijvoorbeeld en dat de rest "wazig" is.
Is dat mogelijk met de A500 ?
2250 WP Zuid PVoutput
Fn --> AF gebied --> Lokaal
Dan kan je met de ronde knop het AF-punt selecteren.
http://sonyalpharumors.co...during-the-next-3-months/
Geruchten zijn geruchten, maar ze zijn wel heel erg hardnekkig. De A290 is al uitgelekt, de A330 en A380 zijn verdwenen. Een A7xx zal er sowieso uitkomen. De A900 is in sommige landen ook al verdwenen.
6 modellen:
A290, A390, A530?, A580?, A730?, A780?
[ Voor 65% gewijzigd door PowerUp op 28-05-2010 11:14 ]
Ik heb m'n keuze een aantal maanden geleden al gemaakt i.p.v afwachten...
3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW
600-700 vind ik ook prima, als de kwaliteit er naar is.Henning schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 12:57:
Ik verwacht dat die lens er niet op de korte termijn komt en al helemaal niet voor de 500€ die de concurrentie ervoor vraagt...
Ik heb m'n keuze een aantal maanden geleden al gemaakt i.p.v afwachten...
Maar het zal inderdaad wel niet.....
Op de Sony site is de A230 nu verdwenen en de A330 weer verschenen
Ik had Sony gemaild omdat in het stukje tekst de A380 nog wordt aangeprezen maar daar dus niet meer tussen staat. De A380 is volgens Sony niet meer leverbaar, een opvolger is nog niet bekend. Bij Sony UK staan ze wel gewoon allemaal vermeld.
Ik heb van de week de A550 uitvoerig bekeken en dat is toch niet helemaal wat ik wil. Ik vind hem nog teveel op de instapper gericht..
Ben nu aan het twijfelen of ik de opvolger van de A700 wil afwachten of dat ik overstap op een 40D of 50D...
Wanneer de camera ingeschakeld is, dan probeert de lens te focussen, voordat ik de ontspanknop aanraak. Mijn lenzen zoomen dus constant, voordat ik ergens op richt. Terwijl ik gewend ben rond te lopen met een camera die aan staat.
Ik heb al in het menu gezocht, of iets aan staat dat dit veroorzaakt, maar ik zie niets bijzonders.
Gemaakte foto's zijn goed, maar ik vraag me af of de camera goed kan focussen op deze manier. Ik gebruik meestal de voorkeuzeknop A, maar hij doet het op alle standen.
Zit er een defect in de camera?
Sony A99; Sony A77 Sony 70-400G SSM/4.5-5.6; Sony 70-300G SSM/4.5-5.6; Minolta 50/1.7; Sigma 150 Macro EX, Carl Zeiss 24-70 ZA
Waarschijnlijk staat eyestart-af aan in het menuElbee schreef op zondag 30 mei 2010 @ 12:08:
heel verhaal
Eyestart AF?Elbee schreef op zondag 30 mei 2010 @ 12:08:
Ik heb de afgelopen week mijn nieuwe Sony A550 binnengekregen. Nu weet ik dat dit een snelle camera is, maar de mijne is supersnel.
Wanneer de camera ingeschakeld is, dan probeert de lens te focussen, voordat ik de ontspanknop aanraak. Mijn lenzen zoomen dus constant, voordat ik ergens op richt. Terwijl ik gewend ben rond te lopen met een camera die aan staat.
Ik heb al in het menu gezocht, of iets aan staat dat dit veroorzaakt, maar ik zie niets bijzonders.
Gemaakte foto's zijn goed, maar ik vraag me af of de camera goed kan focussen op deze manier. Ik gebruik meestal de voorkeuzeknop A, maar hij doet het op alle standen.
Zit er een defect in de camera?
Klopt!! Dat is het. Reuze bedankt.mr.louie schreef op zondag 30 mei 2010 @ 12:13:
[...]
Waarschijnlijk staat eyestart-af aan in het menu
Nu de gebruiksaanwijzing eerst maar eens bestuderen
Sony A99; Sony A77 Sony 70-400G SSM/4.5-5.6; Sony 70-300G SSM/4.5-5.6; Minolta 50/1.7; Sigma 150 Macro EX, Carl Zeiss 24-70 ZA
Ik heb ook op de opvolger van de A700 gewacht, maar overal werd me verteld dat hier geen opvolger voor komt. Toen heb ik de A550 gekozen, de A800 werd me te zwaar in gewicht. Ik wilde niet overstappen op een ander merk, omdat ik de Minolta en Sony G lenzen hebnielsgaastra schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:50:
Ik hoop dat de opvolger van de A700 snel komt.
Ik heb van de week de A550 uitvoerig bekeken en dat is toch niet helemaal wat ik wil. Ik vind hem nog teveel op de instapper gericht..
Ben nu aan het twijfelen of ik de opvolger van de A700 wil afwachten of dat ik overstap op een 40D of 50D...
Als de camera het dus wel kan, kan je dan een software/firmware updat doen waardoor het wel kan?
And it goes BRAAAAAPP!
Los van dat zie ik het nut niet van zulke kleine stapjes in de ISO waarde. Elke stap (100, 200, 400 etc.) is nu een verdubbeling van de lichtgevoeligheid, je gaat steeds een 'stop' vooruit. Je gaat bijvoorbeeld van 1/50s op ISO100 naar 1/100s op ISO200. Een tussenstap bij 1/75s op ISO160 oid lijkt mij niet zo nuttig. Ik zelf zou het scrollen door de vele ISO-opties alleen maar irritant vinden.
Zelf zou ik graag nog een keer zien dat ze via een firmware update Mirror Lock Up toe zouden voegen. De klap van de spiegel is nogal lomp en kan zeker voor bewogen foto's zorgen op een statief.
___________________________________________________________________________________________
En nog in de categorie "yeah right":
"Sony wil Pentax overkopen"
Ik geloof er helemaal niks van, al zou het wel fijn zijn om eens fatsoenlijke camera's met wheaterseal te hebben bij Sony.
Sony to announce the first two Pellix cameras at Photokina in September! The A55 and A33!
bron: [url]SonyAlphaRumors[/url]
Het idee is al eens besproken hier: een semitransparante spiegel ipv een opklapbare spiegel --> zorgt wel voor verlies van licht op de sensor (zeg 1/3-de stop), maar heeft vele voordelen...:
Het blijft een Alphamount camera met een APS-c form factorWhy should pellix be interesting?
1) Ken Rockwell said it few days ago: “why isn’t (video on DSLR) it good enough for me? Simple: DSLRs have no real autofocus!“. Current DSLR+video cameras like the Canon 5D MarkII or the Nikon D3s do have a very slow contrast autofocus. With the fixed semitransparent mirror from the future Sony cameras you will have a fast working phase detection autofocus not only for stills but also for video. And it will be the fastest autofocus ever made on a DSLR+video camera!
2) The mirror is fixed so there will be no moving parts. That should help you to get sharper images (like on rangefinders)
3) The camera will be more silent!
4) The camera can take pictures (stills!) at over 10fps!
Mijn Flickr; Sony A7iii
Edit:
Wat is de A500 ineens weer in prijs gestegen! Een paar weken geleden was de kit met 18-55 SAM nog voor 419 te krijgen, nu is 549 de laagste prijs
Erg jammer want voor zo'n 450 euro is de A500 echt een aanrader, nu zit hij weer in de buurt van de D5000 en 500D.
[ Voor 36% gewijzigd door PowerUp op 01-06-2010 22:29 ]
En dan niet te vergeten, geen stof op de censor.PowerUp schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:12:
De voordelen lijken inderdaad gigantisch. Fatsoenlijke autofocus tijden filmen en Live View (op grote sensor). Geen MLU meer nodig doordat er geen klap van de spiegel meer is. Ik had niet gedacht dat ze daar dit jaar nog mee zouden komen.
Edit:
Wat is de A500 ineens weer in prijs gestegen! Een paar weken geleden was de kit met 18-55 SAM nog voor 419 te krijgen, nu is 549 de laagste prijs![]()
Erg jammer want voor zo'n 450 euro is de A500 echt een aanrader, nu zit hij weer in de buurt van de D5000 en 500D.
Zeer snelle burstspeed mogelijk met licht meting en focus tussen de foto's.
Ik zie dat ze ook een elektronische VF hebben, dat zou betekenen dat de hoeveelheid lichtverlies nog een stuk kleiner zou kunnen zijn.
Ik weet niet hoeveel licht het focus systeem nodig heeft, maar als het verder niet voor de zoeker nodig is kunnen ze volgens mij zo min mogelijk licht die kant opsturen.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Hoe meer licht hoe sneller en accurater, kijk maar naar de F2.8 cross-type sensoren. Ik heb er zelf wat mixed feelings bij. Van de ene kant is het een mooie innovatie maar van de andere kant offeren ze wel kwaliteit op, want hoe je het ook wend of keert je zult die kleine hoeveelheid licht moeten compenseren. Wat ik denk of eigenlijk hoop, is dat ze een hybride systeem maken. Voor de movie functie de half doorlatende spiegel en voor fotografie gewoon de hele spiegel wegklappen. Zo heb je (mits dat technisch mogelijk is) het beste van twee werelden. Of gewoon als een menu keuze, spiegel bewegen of niet, net als live-view zeg maar. Ben iig heel benieuwdMud.Starrr schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:28:
[...]
En dan niet te vergeten, geen stof op de censor.
Zeer snelle burstspeed mogelijk met licht meting en focus tussen de foto's.
Ik zie dat ze ook een elektronische VF hebben, dat zou betekenen dat de hoeveelheid lichtverlies nog een stuk kleiner zou kunnen zijn.
Ik weet niet hoeveel licht het focus systeem nodig heeft, maar als het verder niet voor de zoeker nodig is kunnen ze volgens mij zo min mogelijk licht die kant opsturen.
In de huidige dSLR camera's is de hoofdspiegel al gedeeltelijk lichtdoorlaten voor de AF. Hoe denk je anders dat er licht bij de AF sensor komt? Aangezien die sensor onderin de camera zit. Als je voorzichtig de hoofdspiegel iets optilt zie je een 2de spiegeltje daarachter zitten voor de AF sensor. Dus een AF sensor heeft niet veel licht nodig om de focus te kunnen bepalen.Markofnikoff schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:50:
[...]Hoe meer licht hoe sneller en accurater, kijk maar naar de F2.8 cross-type sensoren.
De reden dat een f/2.8 AF sensor beter kan focussen heeft niet met meer licht te maken, maar met een hogere precisie. Een f/2.8 AF sensor is ook fysiek groter dan een f/5.6 AF sensor. Handige link over hoe fase detectie AF werkt: http://graphics.stanford..../applets/autofocusPD.html
Hoezo zeggen ze dan dat als er een snellere lens wordt gebruikt (F2.8 of sneller) dat dan pas dit soort sensitievere punten in gebruik worden genomen (zoals bij de A700)? Ik kon me niet echt een andere reden dan meer licht bedenken.....Wolfensteijn schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:56:
[...]
In de huidige dSLR camera's is de hoofdspiegel al gedeeltelijk lichtdoorlaten voor de AF. Hoe denk je anders dat er licht bij de AF sensor komt? Aangezien die sensor onderin de camera zit. Als je voorzichtig de hoofdspiegel iets optilt zie je een 2de spiegeltje daarachter zitten voor de AF sensor. Dus een AF sensor heeft niet veel licht nodig om de focus te kunnen bepalen.
De reden dat een f/2.8 AF sensor beter kan focussen heeft niet met meer licht te maken, maar met een hogere precisie. Een f/2.8 AF sensor is ook fysiek groter dan een f/5.6 AF sensor. Handige link over hoe fase detectie AF werkt: http://graphics.stanford..../applets/autofocusPD.html
Als je inderdaad op je spiegel kijkt dan zie je de autofocus punten zitten. Maar bij zo'n half doorlatende spiegel geldt natuurlijk een iets ander principe......
Als je op de spiegel kijkt zie je het matglas, en een visueel hulpmiddel om te weten waar de camera op scherp aan het stellen is. De daadwerkelijke AF punten zitten onder in de behuizing, til maar eens voorzichtig je spiegel op, als je langzaam opklapt zie je een tweede (en veel kleinere) spiegel mee opklappen. Deze spiegel zorgt ervoor dat de AF sensoren licht vangen om hun werk te doen.Markofnikoff schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:01:
[...]
Hoezo zeggen ze dan dat als er een snellere lens wordt gebruikt (F2.8 of sneller) dat dan pas dit soort sensitievere punten in gebruik worden genomen (zoals bij de A700)? Ik kon me niet echt een andere reden dan meer licht bedenken.....
Als je inderdaad op je spiegel kijkt dan zie je de autofocus punten zitten. Maar bij zo'n half doorlatende spiegel geldt natuurlijk een iets ander principe......
Over hoe fase detectie werkt, lees dit artikel: http://www.scribd.com/doc...ingle-Lens-Reflex-Cameras
Ik dacht eigenlijk ook dat het door de vergrote hoeveelheid licht kwam. Blijkbaar toch niet.
[ Voor 23% gewijzigd door bartvl op 02-06-2010 17:50 ]
Life is not about specs, it is about joy!
Volgens het patent kan de spiegel gewoon nog opklappen.Markofnikoff schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:50:
[...]
Hoe meer licht hoe sneller en accurater, kijk maar naar de F2.8 cross-type sensoren. Ik heb er zelf wat mixed feelings bij. Van de ene kant is het een mooie innovatie maar van de andere kant offeren ze wel kwaliteit op, want hoe je het ook wend of keert je zult die kleine hoeveelheid licht moeten compenseren. Wat ik denk of eigenlijk hoop, is dat ze een hybride systeem maken. Voor de movie functie de half doorlatende spiegel en voor fotografie gewoon de hele spiegel wegklappen. Zo heb je (mits dat technisch mogelijk is) het beste van twee werelden. Of gewoon als een menu keuze, spiegel bewegen of niet, net als live-view zeg maar. Ben iig heel benieuwd
Dus het is inderdaad een hybride met het beste van beide.
Afhankelijk van je situatie kun je kiezen.
Het nadeel is een elektronische zoeker, hoewel dat ook weer voordelen heeft.
Maar voor dit systeem is de keus voor een EVF logisch.
De voordelen hangen voor een groot deel van de beeldkwaliteit af, wat tegenwoordig al erg goed moet kunnen zijn. (hier is al eerder een discussie over geweest, Sony heeft een heel mooi systeem hiervoor in de mogelijkheden liggen).
Over de hoeveelheid licht voor focussen:
Zoals wolf al aangeeft (zie ook de link) is er niet bepaald veel licht nodig, maar hoeveel dit precies is zou ik niet weten.
Maar vanwege de EVF zou er dus mogelijk veel minder licht verloren hoeven te gaan, puur voor alleen het focussysteem, dan wat er in het artikel aangegeven staat (dat is wat canon vroeger met een vergelijkbaar systeem aan licht verloor).
[ Voor 9% gewijzigd door Mud.Starrr op 02-06-2010 18:55 . Reden: Verduidelijkt ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Life is not about specs, it is about joy!
Als dat dezelfde hood is als bij mijn big beercan is dan is zo'n rubber ding misschien beter. Wat een fragiel dun plastic ding is dat zegMr_gadget schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 10:46:
Mijn beercan bevalt best goed! Zat alleen geen hood bij...losse hoods zijn op ebay vrij duur (35 euro). Zou je zo'n hood nog ergens in een tweedehandszaak kunnen krijgen? Of is zo'n rubberen hood met schroefdraad die je veel op ebay zit een goed alternatief?
PowerUp schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:40:
big beercan
Dat lijkt bijna niet samen te gaan...? De zonnekap van mijn "normale" beercan is gewoon metaal...PowerUp schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:40:
plastic ding
http://sonyalpharumors.co...-be-unveiled-in-few-days/
De A290 en A390 komen er aan, dat wisten we wel. Maar wat ik interessanter vind is dat de 14 MP CCD sensor een nieuw model is, dus niet die van de A350/A380. Hopelijk goed nieuws dus! Ik had ergens gelezen dat Sony weer met CCD sensors bezig is omdat dat het rolling shutter effect tijdens het filmen tegen gaat.
[ Voor 4% gewijzigd door PowerUp op 03-06-2010 22:28 ]
Omdat je zoeker dan toch echt te donker wordt.bartvl schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:36:
Als er alsnog een spiegel gebruikt wordt (ware het niet half lichtdoorlatend) dan kan je toch ook nog gewoon je OVF gebruiken, dan heb je toch niet perse een EVF nodig?
Of ze moeten genoeg licht afsplitsen voor de zoeker, maar dan krijg je weer te weinig licht op je censor.
Zoals eerder gezegd, het focus systeem kan met weinig licht toe waardoor de rest naar de censor kan.
Alleen is er dan geen licht meer voor de zoeker, dus EVF via het beeld van de Censor.
Ik heb hem ook altijd in plastic gezien bij meerdere beercan's.PowerUp schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 22:25:
Hee, dat is vreemd. Volgens mij in mijn zonnekap wel een originele, er staat in ieder geval de correcte lensnaam op. Wel jammer dat ze bij zo'n blok metaal zo'n plastic dingetje meeleveren. Moet je hem bij de normale Beercan ook er aan klikken?
http://sonyalpharumors.co...-be-unveiled-in-few-days/
De A290 en A390 komen er aan, dat wisten we wel. Maar wat ik interessanter vind is dat de 14 MP CCD sensor een nieuw model is, dus niet die van de A350/A380. Hopelijk goed nieuws dus! Ik had ergens gelezen dat Sony weer met CCD sensors bezig is omdat dat het rolling shutter effect tijdens het filmen tegen gaat.
Die van mij was ook plastic.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Correct taalgebruik is een uiting van respect jegens je gesprekspartners. Het omgekeerde gaat evenzeer op.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Duitser is met een hoofdletterburne schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 08:18:
Even een zijdelingse opmerking: Censors hebben we al heel lang niet meer in Nederland. De laatste was aangesteld tijdens de bezetting, in de Tweede Wereldoorlog, door de Nazi's, om de kranten vrij te houden van duitser-onvriendelijk nieuws. Er zijn genoeg voorgaande postings en pak 'm beet vijfenzeventig miljoen pagina's op het web waarvan je de correcte spelling over kunt nemen. Ik zit al een paar dagen met pijn in m'n ogen en een toenemende afkeer te kijken naar hoe bont bepaalde mensen het nu weer kunnen maken. En iedere dag worden er nieuwe diepterecords gebroken.
Correct taalgebruik is een uiting van respect jegens je gesprekspartners. Het omgekeerde gaat evenzeer op.

Het patent spreekt in ieder geval alleen van een EVF (onderdeel 8 ). Onderdeel 7 is de AF-unit.Mud.Starrr schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 03:01:
[...]
Omdat je zoeker dan toch echt te donker wordt.
Of ze moeten genoeg licht afsplitsen voor de zoeker, maar dan krijg je weer te weinig licht op je censor.
Zoals eerder gezegd, het focus systeem kan met weinig licht toe waardoor de rest naar de censor kan.
Alleen is er dan geen licht meer voor de zoeker, dus EVF via het beeld van de Censor.

Sommige mensen hebben dyslexie en spellen, ondanks ze hun best doen, soms woorden 50x achter elkaar verkeerd zonder het ook maar een keer door te hebben.burne schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 08:18:
Even een zijdelingse opmerking: Censors hebben we al heel lang niet meer in Nederland. De laatste was aangesteld tijdens de bezetting, in de Tweede Wereldoorlog, door de Nazi's, om de kranten vrij te houden van duitser-onvriendelijk nieuws. Er zijn genoeg voorgaande postings en pak 'm beet vijfenzeventig miljoen pagina's op het web waarvan je de correcte spelling over kunt nemen. Ik zit al een paar dagen met pijn in m'n ogen en een toenemende afkeer te kijken naar hoe bont bepaalde mensen het nu weer kunnen maken. En iedere dag worden er nieuwe diepterecords gebroken.
Mijn excuus, maar het had ook iets aardiger en zonder een heel verhaal gebracht kunnen worden (bijvoorbeeld: PS: Sensor schrijf je zo).
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Ah ik snap em, Liveview van de hoofd Sensor icm een halfdoorlatende spiegel. Nog een brainfart voor low iso (effectief) 50-400 (met een stopje licht verlies zou dat voor de sensor iso 100-800 betekenen) zouden ze die spiegel neer geklapt kunnen laten ondat dat beetje lichtverlies dan toch nog niet echt spannend is. Voor high iso zou er voor gekozen kunnen worden om de halfdoorlatende spiegel op te klappen om een stopje aan iso prestatie's te winnen (met verlies aan framerate, en silent mode)PowerUp schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 10:05:
[...]
Het patent spreekt in ieder geval alleen van een EVF (onderdeel 8 ). Onderdeel 7 is de AF-unit.
[afbeelding]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
De spiegel hoeft dus niet halfdoorlatend te zijn, hij kan ook 80% of zelfs 95% doorlatend zijn. Zoveel licht heeft de AF sensor niet nodig namelijk.martijn_tje schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 08:42:
[...]
Ah ik snap em, Liveview van de hoofd Sensor icm een halfdoorlatende spiegel. Nog een brainfart voor low iso (effectief) 50-400 (met een stopje licht verlies zou dat voor de sensor iso 100-800 betekenen) zouden ze die spiegel neer geklapt kunnen laten ondat dat beetje lichtverlies dan toch nog niet echt spannend is. Voor high iso zou er voor gekozen kunnen worden om de halfdoorlatende spiegel op te klappen om een stopje aan iso prestatie's te winnen (met verlies aan framerate, en silent mode)

Bron
Touchscreen op een dSLR. Het lijkt mij echt helemaal niks. Extra veel vette vingers op het scherm en echte knoppen werken gewoon fijner.
En waarom alweer instapcamera's. Ik wacht nog steeds op een A700 opvolger...
Ik heb even naar de specificaties gekeken van de A290 en A390, maar echt het enige verschil is de Live View en de zoeker, voor de rest zijn ze precies hetzelfde.
Verwijderd
Verwijderd
A290 en A390 toegevoegd, aankomende Pellix camera's toegevoegd, Sigma 18-50 OS, Sigma 120-400, Sony 300G toegevoegd.

Wat dat aangaat, heeft hier iemand ervaring met de 135mm zeiss? Ik twijfel tussen een 70-200 of toch nog wat extra geld te sparen en dit in de Zeiss te steken..... Maar ik weet niet zeker of het vaste brandpunt me gaat bevallen....Ervaringen?
Adviesprijs van Sigma is 2500 dollar. Dus 1600 euro is dan al een stuk goedkoper. Ik vermoed dat het OS gebeuren deze lens zo prijzig maakt.Markofnikoff schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 21:52:
Ik kwam net op konijnenberg de nieuwe 70-200 van sigma tegen, met OS en HSM. Ik snap alleen niks van de prijs die is bijna 3x zo hoog als het vorige model...... Voor het zelfde geld heb je de Sony/Canon versie...... Ik vraag me af of dit een foutje is of dat dit de werkelijke prijs gaat zijn. Als dat het geval is dan moet ik snel mijn beslissing gaan maken over mijn telelens........
Uiteraard kan je altijd nog op zoek naar een 2e hands wat ouder exemplaar. Zo heb ik vorig jaar zo eind april een goede sigma 70-200 gevonden. De versie zonder macro, HSM en dergelijke. Schijnt een beter optisch ontwerp te hebben dan de 2 macro versies die erna kwamen.
Dat snap ik wel, maar dat is nogal een verschil met de huidig lens..... nja dan maar hopen dat deze versie verkrijgbaar blijft......Wolfensteijn schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 22:35:
[...]
Adviesprijs van Sigma is 2500 dollar. Dus 1600 euro is dan al een stuk goedkoper. Ik vermoed dat het OS gebeuren deze lens zo prijzig maakt.
Uiteraard kan je altijd nog op zoek naar een 2e hands wat ouder exemplaar. Zo heb ik vorig jaar zo eind april een goede sigma 70-200 gevonden. De versie zonder macro, HSM en dergelijke. Schijnt een beter optisch ontwerp te hebben dan de 2 macro versies die erna kwamen.
Een A450, A500 of A550 komt ook al een heel eind kwa directe knoppen. Moet je eens bedenken welk dilemma een verstokte KM5D of A100 gebruiker heeft. Niet alleen voor directe knoppen maar ook voor MLU en DoF preview moet die inderdaad vanaf de A700 beginnen te kijken.Mr_gadget schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 23:55:
Je moet straks wel met naar een hoger model voor de knoppen...ik vind alle knoppen nu wel handig op mijn a200 maar daar moet je straks voor naar een a7xx..
Kwa vormgeving vind ik de nieuwe instappers wel een verbetering. De lineup ziet er nu weer een stuk uniformer uit (A290 t/m A550) en de grip bied waarschijnlijk veel meer houvast.
Wat is je doel om te gaan fotograferen?Markofnikoff schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 21:52:
Wat dat aangaat, heeft hier iemand ervaring met de 135mm zeiss? Ik twijfel tussen een 70-200 of toch nog wat extra geld te sparen en dit in de Zeiss te steken..... Maar ik weet niet zeker of het vaste brandpunt me gaat bevallen....Ervaringen?
135mm is vrij lang voor portretten op crop vind ik persoonlijk. Maar wel erg geschikt als zaal-sport lens....
Een 70-200 blijft alleen wel flexibeler.
3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW
Gebruik je de Dof knop wel dan? Toen ik mijn a200 kocht las ik juist dat een hoop mensen die knop nooit gebruikten en daarnaast de grip van de a200 beter vonden dan die van de nieuwere series. Maar het is maar wie het zegtmartijn_tje schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 10:11:
[...]
Kwa vormgeving vind ik de nieuwe instappers wel een verbetering. De lineup ziet er nu weer een stuk uniformer uit (A290 t/m A550) en de grip bied waarschijnlijk veel meer houvast.
Zijn er trouwens zaken in Nederland waar je sony objectieven kan huren? Ik zie eigenlijk alleen maar Canon / Nikon..Zou best wel eens een dagje met zoiets willen fotograveren
[ Voor 11% gewijzigd door Mr_gadget op 12-06-2010 12:17 ]
Helaas, ik moet je teleur stellen; Sigma's te huur zijn niet te vindenMr_gadget schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 12:16:
[...]
Gebruik je de Dof knop wel dan? Toen ik mijn a200 kocht las ik juist dat een hoop mensen die knop nooit gebruikten en daarnaast de grip van de a200 beter vonden dan die van de nieuwere series. Maar het is maar wie het zegt
Zijn er trouwens zaken in Nederland waar je sony objectieven kan huren? Ik zie eigenlijk alleen maar Canon / Nikon..Zou best wel eens een dagje met zoiets willen fotograveren
Ik heb de huren vraag eerder hier ook al gesteld, ik ben er achter dat je wel een leuke Sony 70-200 kan huren voor ik meen 50 euro per dag (bij KE). Tevens hebben ze dacht ik een mooie CZ (16-80 dacht ik) en een 50 f/1.8 te huur. Geen ervaring mee verder, maar dit is de enige die ik heb kunnen vinden.
https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl
Naar mijn weten is KE ook de enige in Nederland die Sony spullen verhuurd. Ik heb er in het verleden een paar keer een sony A900 gehuurd en een keer canon lens. Mijn ervaringen waren goed, spullen zijn goed onderhouden, borg kan met pin worden betaald (en wordt dan ook weer teruggeboekt). Van te voren reserveren is wel aan te raden.N3oC schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 19:27:
[...]
Geen ervaring mee verder, maar dit is de enige die ik heb kunnen vinden.
Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook
Voor sport/snapshots absoluut niet. Voor shots waar ik rustig de tijd voor heb en die dof kritisch (is f/4 genoeg of moet ik eerder richting f/5.6 of f/8) zijn zeer regelmatig. Dof tabelletjes ken ik ook weer niet uit m'n hoofd dus vandaar.Mr_gadget schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 12:16:
[...]
Gebruik je de Dof knop wel dan? Toen ik mijn a200 kocht las ik juist dat een hoop mensen die knop nooit gebruikten en daarnaast de grip van de a200 beter vonden dan die van de nieuwere series. Maar het is maar wie het zegt
Ik kan me heel goed voorstellen dat het wel/niet gebruiken van de dof preview knop heel persoonlijk is. Net zoiets als wel/niet gebruiken van AE-L, Slow Sync, Program Shift of Focus Hold knoppen. (ik doe haast niet anders als spelen met dergelijke functies)
Bedankt voor de reacties. Die sony 70-200 ga ik denk ik wel een keer proberen als ik een goede reden hebN3oC schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 19:27:
[...]
Helaas, ik moet je teleur stellen; Sigma's te huur zijn niet te vinden![]()
Ik heb de huren vraag eerder hier ook al gesteld, ik ben er achter dat je wel een leuke Sony 70-200 kan huren voor ik meen 50 euro per dag (bij KE). Tevens hebben ze dacht ik een mooie CZ (16-80 dacht ik) en een 50 f/1.8 te huur. Geen ervaring mee verder, maar dit is de enige die ik heb kunnen vinden.
Gevaar met dit mooie spul is wel weer dat als je het een keer gebruikt je het ook wil hebben omdat het zoveel beter is
Zo ben ik ook in het DSLR wereldje gerold
pricewatch: Tokina AT-X 116 PRO DX 11-16mm f/2.8 (Sony)
Edit: digitalstreet heeft hem zelfs op voorraad voor 549.
[ Voor 18% gewijzigd door PowerUp op 15-06-2010 17:39 ]
Verwijderd
Bij mijn favo winkel, camernu.nl, staat hij ook op de sitePowerUp schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:14:
De Tokina 116 is nu ook in een Nederlandse winkel te bestellen, voor dezelfde prijs als die voor de Canon mount. Nu nog het geld![]()
pricewatch: Tokina AT-X 116 PRO DX 11-16mm f/2.8 (Sony)
Komt wel mooi uit met die nieuwe lenscorrectie-gereedschappen in Lightroom 3
Verwijderd
Ik wil voor mn Sony Alpha 330 een tele-macro lens gaan kopen van Sigma met een macro stand van 1:2
Maar hoorde dat je voor macro beter een 1:1 lens kan nemen dus ik twijfel nog
Kan iemand me het verschil van vergroting in foto's laten zien met voorbeeld foto's?
Alvast bedankt.
Ik ben zelf geen macro expert maar ik weet wel dat een dedicated macro lens betere close focus prestaties levert dan een tele-zoom. Het is tegenwoordig in om op een lens macro te zetten omdat ze een verhouding van 1:2.5 of zo kunnen bereiken. Maar zoals altijd kijk even op dyxum.com daar staan alle macro lenzen die er zijn met voorbeeld foto'sVerwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 09:07:
Hallo,
Ik wil voor mn Sony Alpha 330 een tele-macro lens gaan kopen van Sigma met een macro stand van 1:2
Maar hoorde dat je voor macro beter een 1:1 lens kan nemen dus ik twijfel nog
Kan iemand me het verschil van vergroting in foto's laten zien met voorbeeld foto's?
Alvast bedankt.
[ Voor 9% gewijzigd door Markofnikoff op 16-06-2010 11:11 ]
Verwijderd
Dank voor het adres met voorbeeld foto's.Markofnikoff schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:09:
[...]
Ik ben zelf geen macro expert maar ik weet wel dat een dedicated macro lens betere close focus prestaties levert dan een tele-zoom. Het is tegenwoordig in om op een lens macro te zetten omdat ze een verhouding van 1:2.5 of zo kunnen bereiken. Maar zoals altijd kijk even op dyxum.com daar staan alle macro lenzen die er zijn met voorbeeld foto's
Ik ben er uit het wordt een dedicated macro lens 1:1.
Vind die Tamron wel een beetje duur voor mijn budget maar Ik weet wel dat dit is wat ik wil qua vergroting
Die voorbeeld foto's zijn echt geweldig om naar te kijken
Stel ik neem deze: http://www.cameranu.nl/ar...2.8_Macro_SAL-30M28_.html en ik zet hier nog een setje Macro ringen tussen kan ik dan een vergrotings factor van 2:1 of maybe zelfs 3:1 realiseren ?
ik weet dat macro ringen er wel voor zorgen dat je licht opbrengst reduceert maar als je dat min puntje even buiten beschouwing laat is het dan wel mogelijk ?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2010 11:25 ]
Dan zullen deze je ook wel bevallenVerwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:16:
[...]
Dank voor het adres met voorbeeld foto's.
Ik ben er uit het wordt een dedicated macro lens 1:1.![]()
Vind die Tamron wel een beetje duur voor mijn budget maar Ik weet wel dat dit is wat ik wil qua vergroting
Nou ja je wilt met macro fotografie natuurlijk wel een beetje DOF hebben dus licht is wel degelijk belangrijk. Op dit soort afstanden moet je misschien wel naar F11 voor een goede DOF. Maar je kunt geen te lage sluitertijd gaan nemen want op dit soort afstanden want dan zie je elk beweginkje...... Dus licht is heel belangrijkVerwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:16:
[...]
Dank voor het adres met voorbeeld foto's.
Ik ben er uit het wordt een dedicated macro lens 1:1.![]()
Stel ik neem deze: http://www.cameranu.nl/ar...2.8_Macro_SAL-30M28_.html en ik zet hier nog een setje Macro ringen tussen kan ik dan een vergrotings factor van 2:1 of maybe zelfs 3:1 realiseren ?
ik weet dat macro ringen er wel voor zorgen dat je licht opbrengst reduceert maar als je dat min puntje even buiten beschouwing laat is het dan wel mogelijk ?
Verwijderd
Rond de 100mm vind ik persoonlijk fijn werken.Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:04:
Duidelijk, wat is een beetje gangbaar voor het fotograferen van insecten qua brand punt afstand zonder dat je de beestjes laat schrikken? denk zelf dat je bij 30 mm er iets te dicht op zit of valt dat mee ?
De Tamron 90mm F/2.8 is een fijne lens daarvoor, maar er is nog wel meer te vinden rond dat bereik.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Verwijderd
Nog niemand een NEX aangeschaft?Markofnikoff schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:11:
Review van de NEX3/5 staat op DPreview
Ik ben iig niet van plan er eentje aan te schaffen. Ik vind dit soort camera's nog steeds te lomp om even in je zak mee te nemen.
Ik vermoed dat een aantal van die beestjes het niet hebben overleefd bij de goede insectenfoto'sVerwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:04:
Duidelijk, wat is een beetje gangbaar voor het fotograferen van insecten qua brand punt afstand zonder dat je de beestjes laat schrikken? denk zelf dat je bij 30 mm er iets te dicht op zit of valt dat mee ?

Staat vrij duidelijk Pentax bij, dus ik denk niet dat die lens op een Sony body werkt.Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:50:
Deze past toch ook op sony of niet soms? Of werkt het focus systeem dan niet?
Deze twee lijken me geschikter:
http://www.fotokonijnenbe...m_f35_ex_dc_hsm_sony.html
http://www.kamera-express.nl/ProductDetail.aspx?id=14375
[ Voor 4% gewijzigd door Markofnikoff op 21-06-2010 16:42 ]
Voor die bruiloft een Sony 70-200SSM huren. Wanneer je hem dan echt nodig hebt uiteraardMarkofnikoff schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:41:
Ben ik er eindelijk uit; Ik ga een Sigma 70-200F2.8 kopen, welke ik op 2 juli nodig ga hebben op een bruiloft, is het kreng nergens meer te krijgen. Leverings problemenOh cruel faith
Just because I rock, doesn't mean im made of stone
Dit topic is gesloten.
Heb je aanvullende informatie of op- en/of aanmerkingen op de openingspost? Maak dan een TR aan (handje linksboven).