Het grote Sony dSLR en objectieven topic v2010 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste
Acties:
  • 85.832 views

Onderwerpen

Alle 101 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:53:
Vraag mij af of MLU dan ook beschikbaar is zonder gebruik te maken van de self-timer. Wel handig voor schieten vanaf een statief.
Volgens de bron: "The mirror is raised immediately when the shutter button is pressed, and the shot is taken 2 seconds later."
Het schijnt de 2s zelfontspanner optie te zijn.

Via het dpreview forum heb ik nog een erg interessant filmpje gevonden. Het gaat officieel over de SLT maar de verschillende Live View methoden worden ook uitgelegd:

[ Voor 23% gewijzigd door PowerUp op 27-08-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.louie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-02-2021
PowerUp schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:01:
[...]
Via het dpreview forum heb ik nog een erg interessant filmpje gevonden. Het gaat officieel over de SLT maar de verschillende Live View methoden worden ook uitgelegd:
Interessant filmpje, thnx! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

PowerUp schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:22:
Met dat budget zou ik kijken naar een A500. Hij is alleen momenteel nogal moeilijk te krijgen, maar is zeker een hoop camera voor je geld. Een betere sensor dan de A350, 5 fps, ook een goed werkende Live View en klapbaar scherm. Misschien dat voor op het circuit de 18-55 kitlens de dingen niet genoeg dichtbij haalt.

Nog een nieuwtje: A560 en A580 hebben MLU? (klik)
Bedankt voor je reactie, ik zie idd dat hij bijna nergens leverbaar is.

Nu zag ik ook een A390l (incl 18-55 lens), is dit een leuke camera om mee te beginnen?

18-55 lens is misschien net niet genoeg voor op het circuit, maar aangezien het seizoen bijna afgelopen is, kan ik sparen voor een extra lens voor volgend jaar :)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 14:12
martijn_tje schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 21:44:
[...]
het is nog volledig ge vraag of bol kan er wel leveren voor die prijs. Als je een echte 1:1 macro wil zou dit je kans kunnen zijn. De Minolta/ Sony 100mm macro presteerd erg goed.
Je twijfel is terecht. Gisteren stond hij nog op de site maar nu staat er "Niet leverbaar". Flauw! :'(
Markofnikoff schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 20:35:
Doe je het voor het "Macro" of wil je echte macro?
Geen idee wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mad-Matt schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:50:
[...]

Bedankt voor je reactie, ik zie idd dat hij bijna nergens leverbaar is.

Nu zag ik ook een A390l (incl 18-55 lens), is dit een leuke camera om mee te beginnen?

18-55 lens is misschien net niet genoeg voor op het circuit, maar aangezien het seizoen bijna afgelopen is, kan ik sparen voor een extra lens voor volgend jaar :)
Op zich is de A390 een mooie camera om mee te beginnen, maar hij zit wel een klasse lager dan de A500. Een wat oudere sensor (sneller last van ruis), minder fps. Wel de Quick-AF Live View en een klapbaar scherm. Misschien dat de MediaMarkt oid de A500 nog wel heeft, maar die staan niet in de Pricewatch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best kans inderdaad. Bij de mediamarkt heb ik vorig jaar mijn a200 gehaald voor €289 :D Toen was hij al 3 maanden EOL verklaard, waarschijnlijk hebben ze een grote voorraad goedkoop van Sony kunnen overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik ga vandaag maar eens op jacht, wish me luck :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I wish u luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Heb een A390 gekocht, kan niet wachten tot de accu vol is en ik ermee kan gaan spelen.

De A500 is trouwens niet leverbaar, niemand in de winkels kon mij vertellen of hij nog leverbaar wordt. De zaak waar ik de 390 gekocht heb heeft hem zelf al uit het assortiment gehaald omdat ze er al tijden op zaten te wachten en nooit wat kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In verschillende webshops zie ik hem ook niet meer verschijnen, wellicht dat Sony hem stiekem EOL verklaard heeft?

Overigens is de a580 te bestellen bij sony.co.uk voor een prijs van 649GBP, wat neerkomt op €788. Grote kans dus dat de euro prijs €799 wordt. Versie met lens zal dan wel €100 duurder worden.

Dan kunnen we een webshopprijs van tussen de €700 en €750 verwachten denk ik in de eerste weken na de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je 100,- meer betalen voor die 18-55 lens, die lens is apart 40,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, op de sonystyle site staat deze lens voor 159GBP te koop, dus daar gaan ze van uit. L versie van de a580 is 90GBP duurder dan alleen de body.

Maar voor mij totaal niet interessant gezien ik een Tamron 17-50 heb. Ik haal alleen de body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komen de nieuwe lenzen eigenlijk uit? Ben wel benieuwd naar de 35mm f/1.8 :) Eind juli aangekondigd maar niets meer van vernomen...

Dit is wel grappig om een beetje te volgen: pricewatch: Sony Alpha DSLR-A550 Digitale prijzenoorlog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanaf midden oktober moet die beschikbaar worden
http://www.dpreview.com/n...sonyalpha24mm35mm85mm.asp

Die A550 is flink aan het dalen ja, dat zal ook wel moeten nu de A500 niet meer te krijgen is en er een A580 aan komt in oktober.
Mad-Matt schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 15:27:
Heb een A390 gekocht, kan niet wachten tot de accu vol is en ik ermee kan gaan spelen.
Gefeliciteerd met je aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, mooi samen met de a580 dus :D Oktober wordt een dure maand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

En nou maar hopen dat midden oktober ook echt midden oktober is want 29 oktober wil ik toch wel een nieuwe in mijn tas hebben zitten als in naar Brazillie ga :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een sigma 1.4x teleconverter voor 100 euro op de kop kunnen tikken voor mn 70-200 2.8 hsm macro ii. Iemand ervaring met deze combo, voorbeeld foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:54
Hier op imaging-resource.com is een uitgebreide review van de a55 te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 15:01:
heb een sigma 1.4x teleconverter voor 100 euro op de kop kunnen tikken voor mn 70-200 2.8 hsm macro ii. Iemand ervaring met deze combo, voorbeeld foto's?
Ik heb die combo op een canon camera gebruikt (20d) maar vond de bokeh wat minder bij f/4 (wideopen met de converter) en f/5.6. Ook 't contrast en ca werd wat minder.
Al met al vond ik de converter 't geld niet waard.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe camera's zijn nog niet eens uit of er zijn al nieuwe geruchten: Sony zal in januari/februari de a77 gaan aankondigen. Zou wel eens de opvolger van de a700 kunnen worden.

Ze willen eerst kijken wat het effect van de a33/a55 op de markt is en kritische punten van zowel pers als gebruikers verzamelen voordat ze aan de gang gaan met de a77.

Over de a560: Als ik naar Amerikaanse webshops kijk heb ik het idee dat in Europa de a580 uitkomt en in de VS de a560. Nergens in de VS is de a580 te bestellen maar de a560 wel. In Europa is het precies andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 23:52

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Ik hoop maar dat er ook een gewone A7xx komt, zeg maar in het rijtje 7D en D300s......

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

man... Zo kan een mens toch niet kiezen! Ze zijn bijna hetzelfde potver.... Ik zag zelfs de a580 geodkoper dan de a55? de a580 voor 730 pon op sony.co.uk en de a55 voor 770? beiden incl 18-55 SAM

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ROFLASTC schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 18:06:
Zo kan een mens toch niet kiezen!
Met een EFV is de keuze heel snel gemaakt door deze jongen. Ik heb die van de A55 nog niet gezien maar het moet wel erg spectaculair zijn wil ik de mogelijkheid tot nauwkeurig focussen opgeven. Sony geeft het niet op, maar de 0.9Mpixel van m'n α700's LCD is ook al niet genoeg om vast te stellen of een foto echt scherp is of niet, tenzij je uitvergroot. Een vergelijkbare resolutie voor de EFV zou spektakel zijn, en net zo zeer onvoldoende.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1,15 Megapixel heeft de EVF. In de reviews lees ik er veel positiefs over, maar ik twijfel er zelf ook over. De pitch en roll indicatie is dan wel weer handig voor mij, ik ben echt scheef in de portretstand O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Mijn ouders hun camera (Canon 720IS) is kapot, en ze vragen me om een nieuwe camera uit te zoeken. Ze hebben een review gelezen van een Olympus e-620 en dat spreekt hun wel aan. Ik vrees echter dat een "standaard" spiegelreflex te groot is voor hun omdat ze het gemak van een point&shoot gewoon zijn. Ze willen zeker wel betere kwaliteit fotos dan een point&shoot.
Daarom zou ik hun graag een nex3 aanraden (full hd filmen van nex5 is niet nodig). Zijn er hier mensen met een nex3/5 die gebruikerservaringen kunnen delen?
Ik denk niet dat ze regelmatig lenzen zullen wisselen. Ik zou ze graag enkel de 16mm geven (compactheid), maar vrees dat ze het dan niet veelzijdig genoeg zullen vinden...

[ Voor 14% gewijzigd door mngm op 30-08-2010 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 23:52

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Ik heb de NEX5 even kunnen proberen en het voelt echt prima aan, het is een compact met SLR kwaliteit, net zoals de slogan zegt ;) De 16mm zou ik zeker niet kiezen maar voor de prima 18-55 gaan. Zeker als je ouders niet alles zelf willen instellen dan vallen eigenlijk alle nadelen weg, namelijk het lastige handmatig instellen.
Review NEX3: Klik
Review 18-55: Klik
Review 16mm: Klik

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerUp schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 18:50:
1,15 Megapixel heeft de EVF. In de reviews lees ik er veel positiefs over, maar ik twijfel er zelf ook over. De pitch en roll indicatie is dan wel weer handig voor mij, ik ben echt scheef in de portretstand O-)
Heeft de live view dit eigenlijk ook? Ik maak veel landschapsfoto's en zit altijd met een scheve horizon :D Komt ook door de kleine OVF van de a200.. Momenteel gebruik ik een bubble spirit maar een oplossing in de camera lijkt mij handiger en beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens imaging resource wel:
The level gauge can be shown on either the electronic viewfinder or the rear-panel LCD, but only alongside the most basic information overlay -- you can't combine the detailed display overlays with the level gauge. A clever way around it, though, is to set one viewer to the level gauge, and the other to a more informative display, since by default you can set the display modes independently.
In landschapstand heb ik er niet zoveel last van, en dat is met Lightroom ook makkelijk te verhelpen. In portretstand zit ik soms zo scheef dat er echt flinke stukken van de foto wegvallen als je dat gaat rechtzetten :P
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:39:
Nieuwe camera's zijn nog niet eens uit of er zijn al nieuwe geruchten: Sony zal in januari/februari de a77 gaan aankondigen. Zou wel eens de opvolger van de a700 kunnen worden.

Ze willen eerst kijken wat het effect van de a33/a55 op de markt is en kritische punten van zowel pers als gebruikers verzamelen voordat ze aan de gang gaan met de a77.
Wel raar dat ze nu ineens willen luisteren naar gebruikers terwijl die al dik een jaar roepen dat er nou eens een A7xx moet komen :N
Ik kan mij ook niet voorstellen dat er geen A7xx naast komt trouwens. Als ze een A580 naast een A55 zetten, dan zal een A77 daar ook wel iets naast krijgen lijkt me.
Over de a560: Als ik naar Amerikaanse webshops kijk heb ik het idee dat in Europa de a580 uitkomt en in de VS de a560. Nergens in de VS is de a580 te bestellen maar de a560 wel. In Europa is het precies andersom.
Het lijkt er wel op ja, maar waarom willen ze de Amerikanen alleen een "kreupele" versie aanbieden?

[ Voor 45% gewijzigd door PowerUp op 30-08-2010 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws en slecht nieuws over camera RAW 6.2:

a33 en a55 worden ondersteunt (NEX ook, maar dat was al bekend), net als een 120 nieuwe lensprofielen. a560 en a580 worden niet vermeld en worden dus ook niet ondersteunt in deze update.

Dat betekent dat ik zal wachten op Lightroom 3.3 voordat ik de a580 zal kopen want zonder Lightroom ondersteuning kan ik niet zo gek veel met die bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand op het forum van dpreview was zo vriendelijk om de RAW-foto's van de A55-review van imaging resource door LR 3.2 te halen. Hier een vergelijking op ISO6400. De A33 doet het slechter dan de NEX5, waarschijnlijk doordat die licht verliest aan de AF. De A55 (meer MP's maar even ver uitvergroot) doet het net iets beter dan de NEX5. Dat belooft dus wat voor de A580 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet er een stuk beter uit dan ISO1600 op de a200 :P Maar persoonlijk ben ik daar niet echt in geïnteresseerd, schiet niet zo vaak op erg hoge ISO standen.

Moet zeggen dat ik wel twijfel tussen de a580 en a55, een niet opklapbare spiegel heeft toch wel zijn voordelen, net als een EVF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:29:
Dat ziet er een stuk beter uit dan ISO1600 op de a200 :P Maar persoonlijk ben ik daar niet echt in geïnteresseerd, schiet niet zo vaak op erg hoge ISO standen.

Moet zeggen dat ik wel twijfel tussen de a580 en a55, een niet opklapbare spiegel heeft toch wel zijn voordelen, net als een EVF.
Beiden hebben toch heen EVF? De a580 heeft bepaald praktische voordelen zoals de mogelijkheid voor een grip en de langere levensduur van de batt. Ook is de a580 groter en ik heb kolenschoppen als handen.

nuance ligt bij de a580 op foto en bij de a55 op film. Dat is imo het verschil tussen de 2. de manier waarop, of het nou met een bewegingsensor is of een soort visueel waterpas. Tja wat je maar prettig vindt.

[ Voor 14% gewijzigd door ROFLASTC op 31-08-2010 18:50 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De A580 heeft een OVF. 1050 foto's op een accu ipv 300 vind ik wel een groot verschil trouwens. En ik heb een extra accu voor de A200 die ook in een A580 kan, scheelt toch een paar tientjes.
Betere ISO-prestaties vind ik persoonlijk wel belangrijk. Vooral met telelenzen en wat minder licht is een bruikbare ISO1600 erg handig. In dat forumdraadje is nog een vergelijking geplaatst tussen de A55 en Canon 7D. En ik vind de A55 minstens net zo goed eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, de a580 heeft een OVF, die als nadeel heeft minder AF punten (11) en een minder accurate lichtmeting (40 segment honeycomb). Voordeel is dat deze veel minder energie gebruikt en er zullen vast nog meer voordelen zijn :P

Voordelen EVF:
Meer info in het scherm dan een OVF
100% beelddekking (alleen dure full-frame camera's hebben een 100% dekkende OVF)

Ander voordeel van geen opklappende spiegel is minder geluid en sneller gereed om een foto te maken en geen camera shake door het opklapmechanisme.

Als je Sony marketing moet geloven ligt de nadruk anders, maar gezien beide dezelfde sensor hebben geloof ik daar niet veel van :P Beeldkwaliteit van de a580 zal niet veel verschillen met de beeldkwaliteit van de a55, daarnaast ligt beeldkwaliteit ook nog eens voornamelijk aan de gebruikte lens. DPReview zou de a55 geen gold star geven als er iets mis zou zijn met de beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie productvideo van Sony UK:

YouTube: Sony A55 and A33 High Speed Digital Cameras

Let vooral ook op de viewfinder-vergelijking tussen instapmodellen en de EVF van de a55 :D Dat is toch wel een behoorlijk verschil. Hoewel de OVF van de a580 natuurlijk wel groter s dan die van een instapmodel dSLR.

Denk dat ik toch voor de a55 ga, maar nog even de complete review van dpreview afwachten. Nu ACR 6.2 de a55 ondersteunt gaat dpreview cijfer toekennen en RAW vergelijkingen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm Photozone is op zoek naar een Sony 30 mm f/2.8 Macro en een Sony 50 mm f/1.8. Op zich zou ik mijn 50 mm wel 'for the cause' op willen sturen. Ze willen zelfs huur betalen :o . Dat hoeft dan ook weer niet. Je bent hem alleen wel een kleine maand kwijt, maar dat is nog wel te overleven :P
http://www.photozone.de/s...ens-tests/363-requestsony

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

http://www.sony.nl/produc...ns/slt-a55vl/tab/overview

Nou dat is iig een prijs en je kunt 'm alvast via de site bestellen/preorder plaatsen.

And it goes BRAAAAAPP!

Ik dacht dat de adviesprijs 800 euro was? Anyway, de winkelprijs zal dan wel in het begin rond de 800 euro uitkomen.

Vergelijking tussen de contrast-AF van de 550D en phase-AF van de A55 tijdens het filmen:

Het is natuurlijk jammer dat er weinig in te stellen is aan sluitertijd, diafragma etc., maar een fatsoenlijke AF tijdens het filmen lijkt mij voor de meeste mensen van meer nut.

Edit: de rest van de Sony-prijzen:

Kit met 18-55 en 55-200:
A580Y: 1100 euro
A560Y: 950 euro
A55VY: 1050 euro
A33Y: 950 euro

Kit met 18-55:
A580L: 900 euro
A560L: 750 euro
A55VL: 850,01 euro :?
A33L: 750 euro

Bodies:
A580: 800 euro
A560: 650 euro
A55V: 750 euro
A33: 650 euro

[ Voor 25% gewijzigd door PowerUp op 02-09-2010 14:40 ]

Verwijderd

Ik schrok even van de prijs van €850, tot ik zag dat het hier om de versie met lens ging :P Voor €700 moet hij dan wel in de winkel te krijgen zijn denk ik. (alleen body).

Dat is het voordeel van je huidige upgraden, een lens heb je al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mede dankzij dit uitgebreide topic ben ik van een Canon Ixus compact camera overgestapt naar een Sony Alpha 390 (nog in bestelling).

De beperkingen van de Canon Ixus waren niet meer onhandig, maar frustrerend. Ik ben heel beniewd naar de prestaties van mijn nieuwe aankoop.

Bedankt voor de uitgebreide informatie, ik hou het topic in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

de A55 bij digicamshop issie ook 750,-

http://www.digicamshop.nl.../sony-alpha-a55-body.html

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit ziet er wel goed uit zeg:
Afbeeldingslocatie: http://www.jkphoto.nl/fora/viewfinder.jpg

Enige wat mij tegenhoud om voor de a55 te gaan is dat de hoogte wellicht te laag is waardoor mijn pink er onder hangt, wat ik vervelend vind. Maar goed, de a33 komt een maand eerder uit dus ga ik die wel even bekijken bij de lokale mediamarkt :P Zolang de grip maar voldoende diepte heeft moet dat wel goed gaan.
Waarschijnlijk omdat hij nog niet officieel uit is. Zodra dat wel het geval is zal hij voor iets minder dan de adviesprijs aangeboden worden lijkt mij. Die online shops moeten toch met elkaar de concurrentie aan gaan.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet zozeer bang voor de grootte van een electronische viewfinder, maar eerder voor de prestaties bij weinig licht. De electronische viewfinders die ik heb gezien (incl de Panasonic G serie) vind ik last hebben van ruis en van lag bij weinig licht. Ik ben erg benieuwd hoe de Sonys hier mee omgaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:23:

Waarschijnlijk omdat hij nog niet officieel uit is. Zodra dat wel het geval is zal hij voor iets minder dan de adviesprijs aangeboden worden lijkt mij. Die online shops moeten toch met elkaar de concurrentie aan gaan.
ach, fuk it. Ik heb 'm maar gepreorderd. Volgens de meneer zou ik dan NR.4 hebben van de 1e 20 stuks. Ikzelf heb vrij grote handen maar ik heb ook nog RAM mount spul liggen dus ik fabriek zelf wel meer grip ruimte om de body heen

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:27:
Ik ben niet zozeer bang voor de grootte van een electronische viewfinder, maar eerder voor de prestaties bij weinig licht. De electronische viewfinders die ik heb gezien (incl de Panasonic G serie) vind ik last hebben van ruis en van lag bij weinig licht. Ik ben erg benieuwd hoe de Sonys hier mee omgaan!
http://www.dpreview.com/reviews/sonyslta55/page17.asp

Hier lees ik goede dingen over de EVF van de a55. Alleen wordt er niet vermeld over welke situaties dit dan gaat.

edit: Hier nog een review die ook ingaat op de EVF en als zeer goed bestempeld wordt:
YouTube: Sony Alpha 33 hands-on review

Hier http://www.dpreview.com/reviews/sonyslta55/page12.asp kun je test RAW bestanden downloaden. Heb je wel Lightroom 3.2 of Photoshop CS5 met ACR 6.2 nodig.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2010 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 14:12
nobleone schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:14:
[...]
Je twijfel is terecht. Gisteren stond hij nog op de site maar nu staat er "Niet leverbaar". Flauw! :'(
Hé! Hij staat er weer!
Gelijk besteld en benieuwd of die "bestel vóór 21.30, morgen in huis"-belofte waargemaakt wordt.
Bedankt Tweakers.net pricealert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:08:

http://www.dpreview.com/reviews/sonyslta55/page17.asp

Hier lees ik goede dingen over de EVF van de a55. Alleen wordt er niet vermeld over welke situaties dit dan gaat.
http://www.dpreview.com/reviews/sonyslta55/page4.asp

Daar staat wat meer duidelijke info. Er staat dat ze naast de tearing geen commentaar hebben. Ik neem aan dat ze dus ook de low light prestaties hebben meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De eerste A33's zijn verscheept, dus ik denk dat er binnenkort op dpreview en dyxum wel de eerste gebruikerservaringen binnendruppelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, ben er erg benieuwd naar :) Op het forum wordt ook gevragd naar ervaringen met de EVF in lage licht situaties :)

ACR ondersteunt nu de .ARW bestanden van de A55 en A33 dus dpreview zal binnenkort wel komen met een volledige review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Dat hele video gebeuren legt natuurlijk wel een zekere druk op Sony om stil en liefst ook snel focusende lenzen te bouwen. Std.zoom, Tele + een handje effect lenzen (voornamelijk snelle primes).

En contrast detect AF (zoals te vinden in de nex reeks) maakt het mogenlijk om een STF met AF te bouwen. ;)

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martijn_tje schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 21:45:
En contrast detect AF (zoals te vinden in de nex reeks) maakt het mogenlijk om een STF met AF te bouwen. ;)
:9~

n.a.v. een interview met een Zweeds persoon van Sony: de A580 is misschien de laatste dSLR van Sony, daarna alleen nog SLT's ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

PowerUp schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 16:29:
[...]

n.a.v. een interview met een Zweeds persoon van Sony: de A580 is misschien de laatste dSLR van Sony, daarna alleen nog SLT's ???
Tja er staat ergens anders weer een totaal andere vertaling die veel logischer is want deze antwoorden zijn best vaag af en toe.
Waarom zou zo iemand dat ook aankondigen? de concurrenten mogen dat niet weten als het waar zou zijn.
Daarnaast is dit iemand zo laag op de ladder dat je er niet van uit kan gaan dat die dat soort informatie heeft.
Maar in de andere vertaling (ergens op dyxum) staat dat er staat na die vraag dat er hoogst waarschijnlijk wel meer SLT's komen omdat het een zeer belangrijke technologie is.
Over hogere modellen zijn er nog geen berichten binnen Sony bekend gemaakt (behalve bij de ontwikkel teams en dergelijke).

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ook veel te snel zijn om nu al over te stappen... Eerst zien wat de markt doet en dan pas bepalen.

Nog een review waar ook de EVF in behandeld wordt: http://thepicturedesk.blo...y-alpha-a55v-and-a33.html Hij is er zeer over te spreken :)

En een Flickr groep speciaal voor de a33/55: http://www.flickr.com/groups/1507977@N21/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaring met tokina 17mm at x pro op een sony dslr crop camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn_tje schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 21:45:

Helaas lees ik weinig mensen die een STF hebben gekocht. Ik vind het een logische stap van Sony om de oude Minolta lens weer leven in te blazen, maar je verwacht voor crop camera's toch een wat kleiner brandpunt (50 of max 85 mm). Ik hoop dat men aan de crop mensjes gaat denken en dit heerlijke objectief een nuttig bereik op dSLR gaat geven. Voorzien van AF wordt het natuurlijk helemaal smullen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AF met SAM/SSM lenzen op de NEX moet binnenkort mogelijk zijn :*)
Ik snapte al niet waarom het niet mogelijk zou zijn, alle elektrische verbindingen zijn in principe hetzelfde.

Oh en de STF staat absoluut op het verlanglijstje, maar daar staat nog genoeg boven :P

[ Voor 37% gewijzigd door PowerUp op 06-09-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Wellicht een stomme vraag, maar wat is nou het verschil tussen de dSLR en de SLT ?

Is dit alleen een naamsverandering of gebeurd er meer onder de motorkap ?

(en ik zal eerlijk zeggen heb nog niet echt gezocht :X )

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cameranu.nl, toch wel één van de betere online shops, heeft de niuwe camera's toegevoegd. Wat opvalt is de prijs, welke hoger is dan die van sonystyle.nl.

http://www.cameranu.nl/index.php?hg_id=262&sg_id=1016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Thnx, zal als ik er tijd voor hem me er eens in verdiepen :D

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:28
Voor mensen met interesse in een A200 of 50mm lens

V&A aangeboden: Sony Alpha DSLR-A200K + DT 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inmiddels heeft dpreview de review van de A55 bijgewerkt met RAW-resultaten, en de klachten over ghosting bekeken. De conclusie wat betreft dat laatste was dat het heel soms zichtbaar is, maar dat je er echt naar moet zoeken en het meestal niet te zien is. De score is op 76% uitgekomen. Daarmee zit hij wat score betreft tussen de D5000 (75%) en de 550D (77%) in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heeft Sony een goede camera weten te maken :) De 550D wordt toch wel gezien als één van de beste in zijn klasse ooit.

Vraag mij af wanneer dpreview de a580 onder handen krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dit nieuwtje kan hem wel eens voorbij de 550D pushen:
Bei einem Pressegespräch auf der IFA ließ Ichiro Takagi (Deputy President der Imaging Business Group von SONY) auf eine Anfrage unserer Redaktion etwas überraschendes verlauten: So sollen einige der neuen FotoVideo-Modelle bereits zur Photokina in drei Wochen eine neue Firmware erhalten, die mehr manuelle Kontrollmöglichkeiten bietet. Welche Funktionen und welche Modelle er damit konkret meinte war leider nicht zu erfahren, jedoch richtete sich unsere Anfrage konkret auf den Videomodus der neuen Kameras mit APS-C-Sensor, die ja aktuell fast durch die Bank nur vollautomatische Kontrolle bieten. Dies könnte so manches Sony-Modell in neuem Licht erstrahlen lassen. Wir sind auf jeden Fall gespannt.
http://www.sonyalpharumor...ontrols-for-sony-cameras/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Dat zou mooi zijn als dit waar is voor de nieuwe SLT modellen.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Ik ben van plan een NEX3 op marktplaats te gaan kopen. Omdat er een aantal aangeboden worden die gewonnen zijn bij een of andere wedstrijd, is er geen bon/garantiebewijs meer beschikbaar. Een van de aanbieders wist mij te vertellen dat Sony levenslange garantie geeft. Is dat zo? Zijn garantiebewijzen en bonnetjes bij sony overbodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flauwekul natuurlijk, geen enkele aanbieder van elektronica geeft levengslange garantie. Sony geeft dacht ik 2 jaar garantie?

Ik zou gewoon even contact opnemen met Sony of het niet hebben van een bon een probleem is, vaak kunnen ze via het serienummer zien wanneer hij uitgegeven is.

Lees dit als je een Sigma lens hebt en een a33/a55 wilt gaan kopen: http://www.flickr.com/gro...iscuss/72157624799710373/

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2010 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker is dat, ook al kan het goedkoop verholpen worden. Gelukkig heb ik nog geen Sigma in het assortiment, toekomstige lenzen zullen een speciaal stickertje op de doos hebben dat ze werken met de A33/A55.

Verwijderd

De a560 zal waarschijnlijk niet meer uitkomen in de VS. De a560 gebruikt dezelfde sensor als de NEX serie en de vraag naar deze camera's is zo groot dat Sony niet genoeg sensoren kan produceren voor de a560. De a580 gebruikt een andere sensor en zal dus wel op tijd uitkomen. Waarschijnlik gaat Sony USA de a580 nu in november uitbrengen.

Als het goed is zal de a580 dus gewoon in oktober in Europa verschijnen, ik denk dat de a560 gewoon verdwijnt en niet geproduceert zal worden gezien er eigenlijk helemaal geen reden meer voor is. Maar goed om te zien dat Sony iets op de markt gezet heeft waar veel vraag naar is :) Nu moeten Canon en Nikon wel met een Nex rivaal komen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2010 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Brilliant. Types schrappen wegens tekort aan productiecapaciteit. Wie had dat na de overname van KM door Sony kunnen denken. Tekort aan productie capaciteit legt ook druk op de verkoop van sensoren aan andere partijen.

Een A5x0 of een A55 lonken op dit moment al behoorlijk. Misschien begin volgend jaar eens kijken.

[ Voor 39% gewijzigd door martijn_tje op 12-09-2010 11:10 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de nex-5 met 18-55 lens.
Nu ben ik op zoek naar een tas waar ook de accessoires in meegenomen kunnen worden.
De meeste zijn te groot en kan er geen één vinden die wel voldoet.
Misschien dat iemand hier een degelijke tas heeft gevonden.
b.v.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
Hier heb je dit ook voor nodig: http://www.sony.nl/product/dsa-cases---straps/lcs-emb1a
Mijn ouders hebben vorige week een nex-3 gekocht, met deze 2 accesoires, maar ben zelf nog niet thuis geweest dus heb het nog niet irl gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mngm schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:37:
[...]

Hier heb je dit ook voor nodig: http://www.sony.nl/product/dsa-cases---straps/lcs-emb1a
Mijn ouders hebben vorige week een nex-3 gekocht, met deze 2 accesoires, maar ben zelf nog niet thuis geweest dus heb het nog niet irl gezien.
Nee hoor,wat JEPEM post is voldoende.
Daar kunnen alleen geen accessoires in meegenomen worden alleen de body+lens.
En dat is precies wat ik niet zoek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:49:
[...]

Misschien zo iets: http://products.lowepro.com/product/Rezo-110%20AW,2003.htm of http://products.lowepro.com/product/Apex-100%20AW,1900.htm

Heb zelf als kleinste tasje de rezo 140AW waar precies een KM5D+ 2 niet al te grote lenzen in passen. Dus misschien dat de kleinste uit de reeks net leuk is voor een nex5+ 18-55+ oplader enz.

[ Voor 6% gewijzigd door martijn_tje op 12-09-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke,bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
hebben mensen hier ervaring met de sony camera garantie?

Scrollwheel van me NEX begint maf te doen. Het begon eerst een soort van piepend geluid te maken als ik tegen de klok in draaide door het menu. Na verloop van tijd verdween dit. Maar de knop gericht naar onder in eht scrollwieltje is opeens zijn "klik" verloren en die naar rechts is gedempt qua geluid. Dit was dus eerst niet zo. Maak me hier toch wel zorgen om (gare scrollwieltjes altijd).

Zal Sony dit oplossen of zien ze dit als geen probleem? Via de winkel of sony zelf is dan ook nog eens de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Sn0wblind schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:47:
hebben mensen hier ervaring met de sony camera garantie?

Scrollwheel van me NEX begint maf te doen. Het begon eerst een soort van piepend geluid te maken als ik tegen de klok in draaide door het menu. Na verloop van tijd verdween dit. Maar de knop gericht naar onder in eht scrollwieltje is opeens zijn "klik" verloren en die naar rechts is gedempt qua geluid. Dit was dus eerst niet zo. Maak me hier toch wel zorgen om (gare scrollwieltjes altijd).

Zal Sony dit oplossen of zien ze dit als geen probleem? Via de winkel of sony zelf is dan ook nog eens de vraag.
Tot nu toe positieve ervaringen.
Wat ook voor ze spreekt is dat ze nog steeds een oud probleem van de oude Minolta 7D repareren (gratis).

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Mud.Starrr schreef op maandag 13 september 2010 @ 00:55:
[...]

Tot nu toe positieve ervaringen.
Wat ook voor ze spreekt is dat ze nog steeds een oud probleem van de oude Minolta 7D repareren (gratis).
morgen maar even contact met ze opnemen erover dan, ik haat om deze reden scrollwieltjes dan ook echt, het is gewoon zo gevoelig voor foutjes en slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:49:
[...]

Meen je het? Ik had de NEX3 bij een webwinkel besteld met de LCS-EML2A, en de webwinkel contacteerde me om te zeggen dat ik daar ook de LCS-EMB1A bij nodig had... Heb die er dus ook maar bijbesteld dan. Als dit niet noodzakelijk was is dat leuk 40euro in de vuilbak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Sn0wblind schreef op maandag 13 september 2010 @ 01:53:
[...]

morgen maar even contact met ze opnemen erover dan, ik haat om deze reden scrollwieltjes dan ook echt, het is gewoon zo gevoelig voor foutjes en slijtage.
Dat je dat nu al hebt is wel vreemd natuurlijk.
Maar ik ken het probleem wel met die wieltjes ja.
Succes!

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
mngm schreef op maandag 13 september 2010 @ 09:37:
[...]

Meen je het? Ik had de NEX3 bij een webwinkel besteld met de LCS-EML2A, en de webwinkel contacteerde me om te zeggen dat ik daar ook de LCS-EMB1A bij nodig had... Heb die er dus ook maar bijbesteld dan. Als dit niet noodzakelijk was is dat leuk 40euro in de vuilbak...
Die heb je ook nodig, is correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luminous landscape heeft de a55 wat langer kunnen testen en geeft hem aanbevolen mee :) Zitten nog wel wat hekelpuntjes aan wat betreft video-opname, maar verder als zeer goed bevonden.

http://www.luminous-lands...cameras/a55-further.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop dat de firmware-update er echt komt, en dat het de grootste bezwaren gaat wegnemen. Ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit of het de A55, A580 of misschien wel de A77 wordt. De minpunten van de A55 zijn bij mij de magere accuduur, het kleine formaat en mogelijke hitteproblemen. Als er een A77 komt zal die waarschijnlijk wel groter zijn, grotere accu's slikken. Maar waarschijnlijk ook veel te duur zijn, onder de 1000 euro zal die wel niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

PowerUp schreef op maandag 13 september 2010 @ 17:43:
Ik hoop dat de firmware-update er echt komt, en dat het de grootste bezwaren gaat wegnemen. Ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit of het de A55, A580 of misschien wel de A77 wordt. De minpunten van de A55 zijn bij mij de magere accuduur, het kleine formaat en mogelijke hitteproblemen. Als er een A77 komt zal die waarschijnlijk wel groter zijn, grotere accu's slikken. Maar waarschijnlijk ook veel te duur zijn, onder de 1000 euro zal die wel niet zitten.
Ik ben ook erg benieuwd wat de firmware brengt.
Bij de A900 is ook heel lang een update verwacht maar nooit gekomen.
Nu hopen dat het hierbij wel echt klopt, maar nu is het ook iemand van Sony geweest die zegt dat het komt.

A77, ja ik zal zeker afwachten wat dat voor camera gaat worden.
Maar ik denk toch dat je wel rekening moet houden met 1500 euro.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Laatst online: 13:37
Update voor de Nex-5 met wat meer manuale controle over het video en audio zou ik ook wel op prijs stellen. Maar zelfs zonder dat is het een heerlijke camera.

Had eigenlijk geen zin om weer met de a700 te gaan fotograferen na afloop van de vakantie. Maar ik moest wel, omdat de 17-50/2.8 en 70-200/2.8 niet op de Nex passen (standaard, wel met €150,- dure adapter), en zelfs dan geen AF hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Wolfensteijn schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:05:
Update voor de Nex-5 met wat meer manuale controle over het video en audio zou ik ook wel op prijs stellen. Maar zelfs zonder dat is het een heerlijke camera.

Had eigenlijk geen zin om weer met de a700 te gaan fotograferen na afloop van de vakantie. Maar ik moest wel, omdat de 17-50/2.8 en 70-200/2.8 niet op de Nex passen (standaard, wel met €150,- dure adapter), en zelfs dan geen AF hebben.
Ja bevalt hij zo goed?
Ik heb hem een dagje geprobeerd maar ik mis toch het snel kunnen veranderen van de instellingen.
Dat vond ik al een achteruitgang op de A900 (Vs 7D).

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NEX valt voor mij ook af vanwege het niet snel kunnen veranderen van de instellingen. Ik ga toch voor de a580, hitte is een probleem met lange sluitertijden net als de te kleine batterij. a580 weegt niet zo heel veel meer dan de a200 n het voordeel is dat body en lens meer in balans zijn qua gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Het grootste nadeel is het niet snel kunnen veranderen van de ISO instelling, en ja, dat is een nadeel. Maar de intelligent auto modus is ontzettend flexibel en weet in vrij veel omstandigheden prima dienst te doen. Samen met de Background Defocus optie waar je direct bij kan, is dat voor mij een prima optie voor snapshots.

's Avonds (op de camping, in de kroeg enzo) werkt de iA wat minder goed, maar dan zet ik hem op manual, en heb ik voldoende controle over sluitertijd en diafragma om het prima bruikbaar te maken.

Dus nee, het is geen perfecte camera, maar voor mij is het de beste keuze geweest om over de zomer periode weer lol in het fotograferen te krijgen. Vooral op het gebied van hoge kwaliteit snapshots is hij veel beter dan mijn a700 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sn0wblind schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:00:
[...]

Die heb je ook nodig, is correct
Uitleg aub.

De ene is voor bescherming van body en lens.
De andere om de body te beschermen bij gebruik.

Hebben ze het zo gemaakt dat je het ene nodig heb om het op te bergen in het andere.
Beetje omslachtig en vrij prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:51:
[...]

Uitleg aub.

De ene is voor bescherming van body en lens.
De andere om de body te beschermen bij gebruik.

Hebben ze het zo gemaakt dat je het ene nodig heb om het op te bergen in het andere.
Beetje omslachtig en vrij prijzig.
het is een soort van onder en boven kan, de onderkant bschermt het body gedeelte en de zijkanten. De bovenkant de achterkant, bovenkant van de camera en de lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Photozone heeft weer een lading lenzen met Leica-Mount getest op de NEX5. De Voigtländer 12 mm f/5.6 lijkt mij een fijne lens om mee te nemen op een wandeltocht. MF is toch geen probleem bij groothoeklenzen. Het ding kost alleen 700 euro...

Afbeeldingslocatie: http://www.photozone.de/images/8Reviews/lenses/voigtlander_12_56_nex/kit.jpg

Een lens waar ik ook erg benieuwd naar ben is de nieuwe Tamron 70-300 f/4-5.6 USD. Hij is nu alleen nog uit voor Nikon, maar moet ook voor Canon en Sony uitkomen. Misschien was het zelfs handiger geweest om hem als eerste voor Sony uit te brengen. Bij Nikon zit de 70-300VR in de weg, bij Canon de 70-300IS. De Sony 70-300G is dik 300 euro duurder, dus zou de Tamron mooi tussen deze en de budgetmodellen in kunnen vallen. De eerste berichten melden dat de lens behoorlijk scherp is, en de USD (tegenhanger van SSM) is ook mooi voor die prijs (419 euro). Wie weet brengt Sony hem wel onder eigen vlag uit B)

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Wolfensteijn schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:05:
Update voor de Nex-5 met wat meer manuale controle over het video
.. ik las alleen dit stuk en werd hoopvol, helaas bleek het een wens te zijn en geen feit :P

Wat ik (buiten auto exposure / white balance toggle etc.) fijn zou vinden is een toggle tussen auto en manual focus, om 2 redenen:
  • Soms beweegt het onderwerp van de video een klein beetje, maar vliegt de camera helemaal uit focus. Dit is me gelukkig maar 1 keer gebeurd tot nu toe, helaas op een vrij kritiek moment, maar met m'n HDR-HC9 camcorder (ook Sony) heb ik vaker soortgelijke problemen dus ik denk niet dat dit een uniek geval is. Autofocus het beginpunt laten zoeken en daarna de focus 'vastzetten' in manual zou in zo'n geval handig zijn.
  • Focus shift effecten, voorgrond/achtergrond, helemaal uit focus draaien, etc. zijn (wanneer niet teveel gebruikt) soms leuk als smaakmakers.
In beide gevallen gaat het dan vooral om (snel) bewegende objecten / omgevingen, want als je de tijd hebt om alles netjes neer te zetten is puur MF natuurlijk geen probleem.

Videokwaliteit, vooral kleurdiepte, is wel beter dan van m'n dedicated HD camcorder op de meeste punten. En daar was ik al behoorlijk tevreden mee omdat die weer een grote verbetering op z'n voorganger was. Alleen een beetje jammer van het rolling shutter effect en de beperktere zoom. Dat laatste is natuurlijk afhankelijk van de lens en in de praktijk nog niet echt een probleem geweest, en van het rolling shutter effect heb ik tot nu toe eigenlijk ook alleen maar last gehad toen ik 300 km/u ging, wat bij lange na niet zo problematisch is als bij de andere digicams met filmfunctie die ik gebruikt heb.

Vraag me af of de camcorder versie van de NEX ook het rolling shutter effect heeft.. het is dezelfde sensor dus ik neem bijna aan van wel, maar dat is toch niet acceptabel in een camcorder? Laat staan eentje met die prijs. Of ze sturen de sensor anders aan, dat kan natuurlijk ook nog. In ieder geval vrees ik dat dat product de reden is dat de NEX 3/5 niet veel updates op videogebied hoeven te verwachten. Maar ik vind de resultaten nu al prima eigenlijk.

Al met al ben ik nog steeds erg blij met de NEX 5. Ik was even teleurgesteld dat ik al krassen in het scherm had gemaakt (camera los in rugzak met allerlei hoekige dingen gegooid en daar een halve stad mee afgecrossed dus volledig mijn fout), maar kwam er later achter dat er een screenprotector op meegeleverd was en ik die dus alleen hoef te vervangen (uiteraard pas zodra ik door de krassen de foto's niet meer kan zien :P)

Verwijderd

What the... Ik had de a580 op voorraad indicatie gezet bij koopdigital.nl omdat hij daar voor €769 te koop is, staat de prijs ineens op €849 (net als bij cameranu.nl..)

Kan ik hem net zo goed bij sonystyle.nl bestellen, waar hij leverbaar staat op begin oktober voor €800 incl. verzenden. Heeft iemand hier ervarig met het kopen via sonystyle.nl?
Ik ben ook wel benieuwd wanneer die dingen eens in de pricewatch opduiken. Nu staan er nog geen prijzen bij.

Hier een voorbeeld van de multiframe NR reduction op de A580, op ISO25600. Dat is gewoon totaal bruikbaar :o
Komt wel van een Sony-forum, dus nog even een slag om de hand houden.

Verwijderd

Batterij en tripod voor HDcam gekocht via Sony style. Dit nadat ik een enquette had ingevuld na de registratie van de cam en als wederdienst een code kreeg voor 20% korting. Deze gold enkel voor acc. dus misschien een tip om met de aanschaf daarvan te wachten?

Verder werd pakketje binnen (4 dgn) verstuurd met UPS, dit was drie dgn sneller dan indicatie. Goed verpakt en prima verlopen. Hoefde niets te routerneren dus daar kan ik niets over zeggen.

Verwijderd

PowerUp schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:21:
Ik ben ook wel benieuwd wanneer die dingen eens in de pricewatch opduiken. Nu staan er nog geen prijzen bij.

Hier een voorbeeld van de multiframe NR reduction op de A580, op ISO25600. Dat is gewoon totaal bruikbaar :o
Komt wel van een Sony-forum, dus nog even een slag om de hand houden.
Als je kijkt naar de verschillende websites dan hebben de meeste de nieuwe Sony's al opgenomen in de prijslijst. Alleen een beetje jammer dat de prijs €50 hoger uitvalt dan de eerder genoemde prijs van €800... Nu weet ik niet zeker of ik hem nog wel ga kopen, is een blijft een hobby voor mij.

a33 is overigens op voorraad bij cameranu.nl

• Wolfensteijn
Sinds vandaag ben ik in het bezit van een Minolta MD naar Nex mount adapter. Vooral omdat ik tijdje terug een goedkope MD lens had gevonden in de lokale spullenhulp. De Makinon 75-150/3.8, niet heel erg boeiende lens opzich, maar voor de prijs van €12,- zeer prima.

Net even een rondje meegelopen, en dat werkt best goed eigenlijk. Maar ik moet wel meer met statief gaan werken, of een monopod zien te regelen. Anders is het vrij lastig stabiel houden, en met Focus Assist te focussen.

De moraal van dit verhaal, ik ben nu dus op zoek naar leuke en goedkope minolta MC/MD lenzen. Dus als iemand iets tegenkomt, ik houd mij aanbevolen ;)

Ik overweeg ook nog de Pentax K naar Nex adapter, aangezien ik ook nog een paar Pentax lensjes heb liggen :P
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:03:
[...]

Als je kijkt naar de verschillende websites dan hebben de meeste de nieuwe Sony's al opgenomen in de prijslijst. Alleen een beetje jammer dat de prijs €50 hoger uitvalt dan de eerder genoemde prijs van €800... Nu weet ik niet zeker of ik hem nog wel ga kopen, is een blijft een hobby voor mij.

a33 is overigens op voorraad bij cameranu.nl
Ik zag de A33 inderdaad opduiken in mijn tracker, handig zo'n wensenlijst :)

De prijzen gaan absoluut nog wel dalen. Dit is gewoon eerst de markt 'afromen' voor de mensen die altijd het nieuwste van het nieuwste willen hebben. Voor deze prijs ga ik ook geen A580 kopen, eens kijken waar de prijs na Kerst op ligt.

Ik zat me vandaag ook nog te bedenken of het nou handiger is om in een body of in glas te investeren. Maar van de A200 naar A580 is waarschijnlijk minstens 2 stops winst in ISO-prestaties. Dat is ook het verschil tussen f/5.6 en f/2.8 (ja ik weet dat er meer factoren meespelen bij lichtsterkte). Dat vergroot de mogelijkheden van mijn huidige glaswerk :)

[ Voor 18% gewijzigd door PowerUp op 15-09-2010 21:15 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je aanvullende informatie of op- en/of aanmerkingen op de openingspost? Maak dan een TR aan (handje linksboven).