Kabel van de Action, 3 euro ofzo. Works like a charm!mawi schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 07:50:
Ik krijg als het goed zaterdag a.s. m'n 46hx700 binnen en ik vroeg me af of er al kalibratie settings bekend zijn. Uiteraard ga ik zelf ook uitgebreid 'mee spelen', maar het zou handig zijn om ergens te beginnen.
Andere vraag, ik zie heel veel verschillen in hdmi kabels (vooral in prijs), waar hebben jullie goede ervaringen mee?
Ziet er goed uit! Grappig te zien dat jij ook een 'zelf geknutseld?' licht achter je TV hebt. Bevalt mij ook primaFrE911 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:35:
Ik heb sinds zaterdag dus de 40EX500 staan. Ook eventjes overwogen om de EX700 te nemen maar uiteindelijk toch voor de gewone LCD versie genomen. Denk niet dat ik er spijt van ga krijgen. Toestel doet meer dan ik ervan verlang. Plus de looks mogen er echt wel zijn.
Gsm pic :
http://img69.imageshack.us/img69/9674/27032010109.jpg
http://img218.imageshack.us/img218/1...032010111g.jpg
http://img26.imageshack.us/img26/8971/27032010108.jpg
www.ibood.nl lijkt wel goed.
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Ik denk echt niet dat je geld moet hangen aan die gold plated. HDMI is digitaal ... Koop jezelf een goedkoop kabeltje en het zal ook werken (eentje van 3 euro zoals hierboven gezegd). Het zal misschien alleen een probleem worden als ja lange kabels wil gebruiken (5M +), dan speelt de kwaliteit van de kabel al meer een rol ... Probeer juist te kijken dat je een cat2 kabel hebt en gebruik geen onnodig lange.
PSN: Beretta1979
Verwijderd
Die heb ik ook gehad, maar die is wel van een oudere type denk ik, want hij kon niet hoger dan 1080i weergeven, 1080p gaf ie zwart beeld aan via ps3.Aghanim schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:12:
[...]
Kabel van de Action, 3 euro ofzo. Works like a charm!
Ik zelf heb een officiële sony kabel gehaald destijds voor 15 euro, via uk besteld, normale prijs in NL 65 euro. Ik geef zoveel uit aan apparatuur, dan vind ik dat ik extra tientje voor een kwaliteitskabel wel te verantwoorden is. Ik wil geen discussie beginnen over of het echt wat uitmaakt of dergelijke...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2010 10:04 ]
Verwijderd
Inderdaad, beeld was ook wel belangrijk hoor, maar ze stonden naast elkaar en ik moet zeggen, ik kon niet direct een verschil zien ('t was wel in de winkel en misschien niet de optimale instellingen gezien ?). Veel success met jouw EX700, bij mij volgende week de 37EX500 . grtz.ruwepitje schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:57:
Ook ik heb gekozen voor de 40EX700. Hij staat inmiddels "al" 4 dagen in huis.
Ik ben ook nog aan het stoeien met de juiste kleurinstelling maar dat is voor iedereen verschillend gezien de lichtinval etc in je kamer. Verder heb ik al 2 maal een BluRay gekeken en whoawww, wat een prachtig beeld.
Voor DLNA is inmiddels bekend dat een HD film streamen echt niet zal lukken. Ook met mijn PS3 wilde dat niet lukken dus ik heb een kabel tussen mijn router middels een Hub naar mijn TV/PS3 en AC Ryan mediaspeler gelegd.
Gisteren mijn 40HX700 binnen gekregen (via de Wehkamp, super fijne bezorging die ook zelf al aanboden hem even neer te zetten, best lomp in je eentje). Wat een heerlijk scherm, wat een mooie apparaat. Zelfs als je alle schermen in de winkel bekijkt is het altijd maar de vraag hoe het er bij je thuis uit zal zien en afgelopen weekend was ik wat ongerust over de totale afmetingen, maar het lijkt alsof ie voor m'n meubel gemaakt is (foto's volgen hopelijk later).
Ook ik heb ervoor gekozen een ps3 als media relay/center te gebruiken, had ook al een Onkyo 5.77 staan met het bekende Jamo setje en aangezien mijn oude tv (een samsung 24 inch van al heel wat jaartjes oud met native 640x480 resolutie) geen hdmi had en ik alles analoog moest aansluiten, is de verbetering eigenlijk absurd.
Heerlijk om nu alle video's via de PMS te laten streamen naar de PS3, die alles lekker HD doorgeeft via de receiver, surround en HD is echt een genot. Analoge tv is minder slecht dan ik dacht, maar het belangrijkste voor mij is toch m'n dvd en hdd video collectie en een beetje gamen. Ik ben nog geen ps3 games gewend, heb maar even een Dante's Inferno demo gehaald, ik merkte maar een klein beetje lag, zeker geen probleem om te compenseren nog voor mij.
edit: Overigens alles aangesloten via cheape HDMI kabeltjes (wel goldplated aangezien de apparatuur dat ook heeft, dus 5-6 euro per kabel) oa via ibood, werkt perfect.
Tevreden nieuwe Sony klant hier, met een pluim voor de Wehkamp voor een goeie prijs (10% korting van het weekend) en super bezorging.
Ook ik heb ervoor gekozen een ps3 als media relay/center te gebruiken, had ook al een Onkyo 5.77 staan met het bekende Jamo setje en aangezien mijn oude tv (een samsung 24 inch van al heel wat jaartjes oud met native 640x480 resolutie) geen hdmi had en ik alles analoog moest aansluiten, is de verbetering eigenlijk absurd.
Heerlijk om nu alle video's via de PMS te laten streamen naar de PS3, die alles lekker HD doorgeeft via de receiver, surround en HD is echt een genot. Analoge tv is minder slecht dan ik dacht, maar het belangrijkste voor mij is toch m'n dvd en hdd video collectie en een beetje gamen. Ik ben nog geen ps3 games gewend, heb maar even een Dante's Inferno demo gehaald, ik merkte maar een klein beetje lag, zeker geen probleem om te compenseren nog voor mij.
edit: Overigens alles aangesloten via cheape HDMI kabeltjes (wel goldplated aangezien de apparatuur dat ook heeft, dus 5-6 euro per kabel) oa via ibood, werkt perfect.
Tevreden nieuwe Sony klant hier, met een pluim voor de Wehkamp voor een goeie prijs (10% korting van het weekend) en super bezorging.
[ Voor 5% gewijzigd door BradKing op 30-03-2010 11:00 ]
Ik ga zelf voor de ex500. Het prijsverschil vind ik te groot voor het verschil in dikte (maakt me niet uit) en energieverbruik (besparing is te klein) van de ex700. Blijft inderdaad alleen de beeldkwaliteit over, maar uit de reviews die ik gelezen heb, kwamen jouw ervaringen niet echt naar voren. Zo werd bijvoorbeeld de kwalteit van edge-led in de hoeken als minpunt genoemd en vind ik de beeldkwaliteit van de ex500 sowieso al prima, dus die extra euro's hou ik in m'n portemonnee.Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 19:03:
[...]
Tja het is wat je belangrijk vind, de prijs of het beeld? Ik heb zelf ook staan kijken naar deze twee toesstellen, en heb gelijk voor de EX700 gekozen!! Het beeld is veel mooier dan de EX500 juist omdat de edge led veel mooieren kleuren heeft en zwart ook echt zwart is. Succes met je beslissing. Mijn advies is ga voor de EX700 !!!!!!!!
Goed is goed genoeg?
Ik heb de led strips gekocht bij Ikea.Aghanim schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:13:
[...]
Ziet er goed uit! Grappig te zien dat jij ook een 'zelf geknutseld?' licht achter je TV hebt. Bevalt mij ook prima
http://www.hebbes.be/Vari...259;6010972&ResPos=2#Info
http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/60116540
Hmm bizar. Ik het zelf een PS3 met zo Action hdmi kabel en ik krijg toch normaal beeld bij 1080p hoorVerwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:02:
[...]
Die heb ik ook gehad, maar die is wel van een oudere type denk ik, want hij kon niet hoger dan 1080i weergeven, 1080p gaf ie zwart beeld aan via ps3.
Ik zelf heb een officiële sony kabel gehaald destijds voor 15 euro, via uk besteld, normale prijs in NL 65 euro. Ik geef zoveel uit aan apparatuur, dan vind ik dat ik extra tientje voor een kwaliteitskabel wel te verantwoorden is. Ik wil geen discussie beginnen over of het echt wat uitmaakt of dergelijke...Voor geïnteresseerde > ze zijn In verschillende maten, bv 1 meter €18, 2 meter €19 LINK
Heb dezelfde keuze gemaakt en tot nu toe beklaag ik het me niet en het zou me verbazen dat ik er ooit spijt van krijg. Toestel ziet er super straks uit en de beeldkwaliteit is super goed.DeadMetal schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:05:
[...]
Ik ga zelf voor de ex500. Het prijsverschil vind ik te groot voor het verschil in dikte (maakt me niet uit) en energieverbruik (besparing is te klein) van de ex700. Blijft inderdaad alleen de beeldkwaliteit over, maar uit de reviews die ik gelezen heb, kwamen jouw ervaringen niet echt naar voren. Zo werd bijvoorbeeld de kwalteit van edge-led in de hoeken als minpunt genoemd en vind ik de beeldkwaliteit van de ex500 sowieso al prima, dus die extra euro's hou ik in m'n portemonnee.
Goed is goed genoeg?
Idd. Ik gebruik ook deze kabels. Doen wat ze moeten doen. Kopen dusAghanim schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:12:
[...]
Kabel van de Action, 3 euro ofzo. Works like a charm!
Weet niet of iemand deze al gezien had, maar heb vandaag de volledige brochure voor 2010 gekregen van Sony. Het enige wat me echt opvalt is de HX800 die volgens mij nog nooit echt ergens voorbij is gekomen, maar het lijkt erop alsof dat de eigenlijke HX900 had moeten zijn met MotionFlow 200 Pro. Ben wel benieuwd hoe duur hij is want hij is ook 3D Ready!
Voor de geïnteresseerden, de overzichtstabel:

Voor de geïnteresseerden, de overzichtstabel:

Net terug van de Saturn... Ik heb 3D mogen ervaren met de Samsung 55 C 7700, maar dat valt tegen. 3D sla ik dus over, voor nu. De SONY's waren wel mooi, alleen ik snap niet waarom SONY ze niet dunner maakt. Mijn huidige TV uit 2004 is 11 CM dik, de SONY's zijn dat ook (behalve een paar).
Het beeld is, zoals te verwachten wel mooi ja. De LG's komen in 3 weken aan in Tilburg.
De Samsungs mwa mwa..
Het beeld is, zoals te verwachten wel mooi ja. De LG's komen in 3 weken aan in Tilburg.
Gulfstream G650
Wie o wie kan mij helpen? Ik probeer de neotion ci+ modulle aan de praat te krijgen in mijn KDL-37EX402. Ik heb de tv eerst laten zoeken(digitaal), 256 zenders gevonden, ned 1 HD werkt. Ik zet de tv uit. Doe de cam module er in, doe de tv aan en krijg een E106-9 foutmelding dat het signaal gecodeerd is.
Uitgangspunt: Ik hou niet van te felle beelden, wel van warme kleuren en ik probeer zoveel mogelijk detail te krijgen in donkere gedeeltes. Basissettings heb ik ingesteld met de Burosch calibratie DVD (via HDMI) en daarna naar smaak aangepast. Sommige settings (met name die in geavanceerd) zijn voor mij nog experimenteel, dus dat kan nog veranderen.Ruud2007 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 13:55:
Ik heb -zoals doorgaans wordt geadviseerd- de sensor uitgeschakeld. Allerlei instellingen geprobeerd, maar krijg naar mijn gevoel niet echt een goed 'gestoken' beeld. De 'winkelinstelling' (brilliant) is geen optie, daar deze het beeld erg onnatuurlijk scherp en fel maakt. Als iemand dus 100% tevreden is met zijn instellingen ben ik daar erg benieuwd naar...
Alle settings zijn in Gebruikersmode.
HDMI
----
Verlichting: 2
Contrast: 60
Helderheid 54
Kleur: 50
Kleurtint: 0
Beeldscherpte: Min
Kleurtemperatuur: Warm 2
Ruisonderdrukking: Uit
MPEG Ruisonderdrukking: Uit
Motionflow: Uit
Filmode: Auto 2
Advanced: Gamma +1, de rest staat uit
Digitaal
--------
Verlichting: 3
Helderheid 55
Beeldscherpte: 5
Motionflow: Standaard
Filmode: Auto 1
Advanced:
Geavanceerde contrast optimalisatie: Laag
Gamma +1
Automatische lcihtdimmer: Midden
De rest staat uit
Analoog
--------
Contrast: 65
Beeldscherpte: 10
Advanced:
Geavanceerde contrast optimalisatie: Midden
Verder gelijk aan Digitaal
Dit zijn de settings voor 's avonds. Voor overdag gebruik ik soms aangepaste scenes, waarbij de verlichting en helderheid wat hoger staan (4 resp. 60) en de rest gelijk is aan hierboven. Hoewel Warm 2 meestal het dichtst in de beurt komt van de ideale witbalans, is Warm 2 voor velen wellicht te geel; Warm 1 is m.i. ook een goede optie. Normaal is in mijn ogen veel te blauw.
Wil je een iets meer gestoken beeld, speel dan wat met de verlichting en het contrast. Ik vond met name het effect van verlichting erg effectief. En elk stapje lager hiervan, scheelt ongeveer 8 watt aan opgenomen vermogen...
Als je een PC hebt aangesloten, ga dan eens naar www.lagom.nl. Daar vind je wat LCD calibratie- en testpatronen. Je kunt ook even Googlen naar TVblink, een gratis test/calibratie DVD'tje.
Ik weet niet of de Neotion module anders is, maar mijn Ziggo module had na de eerste keer starten een paar minuten nodig om te initialiseren. Daarbij vlogen er regelmatig errors voorbij, totdat het proces voltooid was. (En je hebt er niet bijgezet dat je de smartcard in de module hebt gedaan, voordat je die in de TV stak... dat moet natuurlijk ook.Appie Heijn schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 20:06:
Wie o wie kan mij helpen? Ik probeer de neotion ci+ modulle aan de praat te krijgen in mijn KDL-37EX402. Ik heb de tv eerst laten zoeken(digitaal), 256 zenders gevonden, ned 1 HD werkt. Ik zet de tv uit. Doe de cam module er in, doe de tv aan en krijg een E106-9 foutmelding dat het signaal gecodeerd is.
Zal zo eens kijken na GTSTJoker schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 20:16:
[...]
Ik weet niet of de Neotion module anders is, maar mijn Ziggo module had na de eerste keer starten een paar minuten nodig om te initialiseren. Daarbij vlogen er regelmatig errors voorbij, totdat het proces voltooid was. (En je hebt er niet bijgezet dat je de smartcard in de module hebt gedaan, voordat je die in de TV stak... dat moet natuurlijk ook.)
Nou hij doet het
helaas wel met een soort van gebruiksaanwijzing. Ik doe de TV aan en krijg de E106-9 melding. Ik haal de CI+ module eruit en doe hem er weer in. vervolgens zap ik een zender hoger/lager en hij doet het.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen valt?
Verwijderd
Wat een arrogantie. Echt weer typisch Sony dit. Die hebben het soms echt te hoog in hun bol.Schizo007nl schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:04:
[...]
De NX-serie zijn modellen die alleen door Nederlandse winkels verkocht mogen worden... ook verkoop via internet zal door Sony worden tegengehouden!
Panasonic heeft er ook een handje van. Gewoon onzin om te voorkomen dat die mooie sales jongens niet failliet gaan.Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 01:59:
[...]
Wat een arrogantie. Echt weer typisch Sony dit. Die hebben het soms echt te hoog in hun bol.
Philips 9000 en geloof B8000(LED) van Samsung mogen ook niet via internet verkocht worden of gebruikt worden in acties, het is niet echt iets wat alleen bij Sony voorkomt...Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 01:59:
[...]
Wat een arrogantie. Echt weer typisch Sony dit. Die hebben het soms echt te hoog in hun bol.
Ik start altijd op met Ned1HD (favorieten) en dan even wachten. Heb zelfs 2 keer spontane reboot gehad toen ik te snel al zapteAppie Heijn schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 21:45:
Nou hij doet hethelaas wel met een soort van gebruiksaanwijzing. Ik doe de TV aan en krijg de E106-9 melding. Ik haal de CI+ module eruit en doe hem er weer in. vervolgens zap ik een zender hoger/lager en hij doet het.
Trouwens doet teletekst het alleen bij Ned1HD, de rest niet. Gek want zonder cam erin krijg ik weliswaar geen beeld bij de andere zenders maar wel teletekst

Persoonlijk vind ik het niet echt arrogant, op die manier zul je op een aantal modellen toch nog een gezonde marge behouden. Op zo'n manier kan de elektronica zaak om de hoek toch nog een boterham verdienen. Bij het bedrijf waar ik werk worden bepaalde distribiteuren geweerd omdat je dan weet dat de prijs kapot gemaakt wordt, waar andere klanten (die wel een gezonde marge hebben) niet vrolijk van worden, met alle gevolgen van dien.Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 01:59:
[...]
Internet verkoop wordt steeds populairder omdat mensen inmiddels het vertrouwen hebben om grote aankopen te doen via het internet. Voorheen waren mensen nogal huiverig om aankopen op het internet te doen.
Voor de consument is het natuurlijk goed dat er online steeds meer "dozen schuivers" zijn, omdat de marge die zij hanteren nihil is en het daardoor voor de consument goedkoper wordt.
Maar we wijken af, we moeten het hier over de nieuwe Sony modellen hebben
Mooi deze duidelijke uitleg! Ik zie dat je de lichtdimmer niet uitgeschakeld hebt, is dat van invloed op de instelling van de verlichting?Joker schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 20:10:
[...]
Uitgangspunt: Ik hou niet van te felle beelden, wel van warme kleuren en ik probeer zoveel mogelijk detail te krijgen in donkere gedeeltes. Basissettings heb ik ingesteld met de Burosch calibratie DVD (via HDMI) en daarna naar smaak aangepast. Sommige settings (met name die in geavanceerd) zijn voor mij nog experimenteel, dus dat kan nog veranderen.
Alle settings zijn in Gebruikersmode.
HDMI
----
Verlichting: 2
Helderheid 54
Beeldscherpte: Min
Motionflow: Uit
Filmode: Auto 2
Advanced: Gamma +1, de rest staat uit
Digitaal
--------
Verlichting: 3
Helderheid 55
Beeldscherpte: 5
Motionflow: Standaard
Filmode: Auto 1
Advanced:
Geavanceerde contrast optimalisatie: Laag
Gamma +1
Automatische lcihtdimmer: Midden
De rest staat uit
Analoog
--------
Contrast: 65
Beeldscherpte: 10
Advanced:
Geavanceerde contrast optimalisatie: Midden
Verder gelijk aan Digitaal
Dit zijn de settings voor 's avonds. Voor overdag gebruik ik soms aangepaste scenes, waarbij de verlichting en helderheid wat hoger staan (4 resp. 60) en de rest gelijk is aan hierboven. Hoewel Warm 2 meestal het dichtst in de beurt komt van de ideale witbalans, is Warm 2 voor velen wellicht te geel; Warm 1 is m.i. ook een goede optie. Normaal is in mijn ogen veel te blauw.
Wil je een iets meer gestoken beeld, speel dan wat met de verlichting en het contrast. Ik vond met name het effect van verlichting erg effectief. En elk stapje lager hiervan, scheelt ongeveer 8 watt aan opgenomen vermogen...
Als je een PC hebt aangesloten, ga dan eens naar www.lagom.nl. Daar vind je wat LCD calibratie- en testpatronen. Je kunt ook even Googlen naar TVblink, een gratis test/calibratie DVD'tje.
Ik heb zojuist contact gehad met zowel Sony als Ziggo. Beide geven aan dat de EX modellen nog niet gecertificeerd zijn en dat er waarschijnlijk aan gesleuteld wordt.
Daz weer fijn
koop je een Sony vanwege het Ci+ verhaal met Ziggo. Vervolgens werkt het niet omdat het model te nieuw is.
Ik heb het nu gedeeltelijk werkend. Zodra de TV uit is geweest werkt het niet meer. Ik krijg meteen de melding dat het gecodeerd is. Als ik vervolgens de Ci+ module eruit en er weer in doe en ik zap een zender verder dan doet hij het bijna altijd wel. Heeft iemand andere ervaringen(hopelijk betere) met de EX modellen? Ik heb nu een Neotion module, mss dat een SMIT module wel werkt. Iemand in de buurt van Den Haag van wie ik hem heel even mag lenen om te testen?
Daz weer fijn
Ik heb het nu gedeeltelijk werkend. Zodra de TV uit is geweest werkt het niet meer. Ik krijg meteen de melding dat het gecodeerd is. Als ik vervolgens de Ci+ module eruit en er weer in doe en ik zap een zender verder dan doet hij het bijna altijd wel. Heeft iemand andere ervaringen(hopelijk betere) met de EX modellen? Ik heb nu een Neotion module, mss dat een SMIT module wel werkt. Iemand in de buurt van Den Haag van wie ik hem heel even mag lenen om te testen?
En terecht, want ik begin de speciaalzaak die hier op de hoek zat steeds meer te missen!Rctworld schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 09:05:
[...]
Philips 9000 en geloof B8000(LED) van Samsung mogen ook niet via internet verkocht worden of gebruikt worden in acties, het is niet echt iets wat alleen bij Sony voorkomt...
Maar tussen de 40EX500 en 40EX700, wat vond je van het verschil in beeldkwaliteit?Flying Bobman schreef op maandag 29 maart 2010 @ 15:41:
Gisternacht de 30 pagina's van dit topic doorgespit, vanmorgen bij de MM in Den Haag geweest. Daar staan de 40EX700, de 46EX500 en de 40HX700 naast elkaar. De randen van de HX vind ik te dik. Ik wist bijna zeker dat ik voor de 40EX700 ging, maar nou twijfel ik toch tussen de 40EX700 en de 40EX500. Zo dun vond ik de 700 niet, dat 'ie de hogere prijs rechtvaardigt. Bij de MM waren alle TV's sowieso veel duurder dan op internet, ik weet niet of daar nog over te onderhandelen valt?
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Net ff MM Alexandrium aan de lijn. Zij kunnen de 40NX700 met of zonder die stand leveren, allebei € 1.499,-
Dat klopt inderdaad, dit zeiden ze bij MM in Utrecht ook.Pingu007 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:06:
Net ff MM Alexandrium aan de lijn. Zij kunnen de 40NX700 met of zonder die stand leveren, allebei € 1.499,-
Zijn er mensen die de 40NX700 met een ziggo Ci+ kaart wel werkend hebben?
[ Voor 11% gewijzigd door debeer op 31-03-2010 14:51 ]
debeerzietzevliegen.nl
In Utrecht is dit model leverbaar:debeer schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:48:
[...]
Dat klopt inderdaad, dit zeiden ze bij MM in Utrecht ook.
Zijn er mensen die de 40NX700 met een ziggo Ci+ kaart wel werkend hebben?
KDL40NX7FTI.YBN
Helaas heeft mijn 40EX500 gisteravond de geest gegeven. Hij reageert nog wel op de AB (lampje gaat van rood naar groen en vice versa), maar het beeld blijft zwart. Geen Sony logo, wel knippert om de ca. 5 min. het standby lampje even. En na 10-20 minuten merk ik dat de backlight aan is. Stekker eruit/erin, niks helpt.
Heb de TV nu 2,5 week en plasma-discounter.nl wil hem niet meer omruilen. Wacht nu op reactie van reparatiebedrijf van Sony voor een afspraak.
Heb de TV nu 2,5 week en plasma-discounter.nl wil hem niet meer omruilen. Wacht nu op reactie van reparatiebedrijf van Sony voor een afspraak.
Eerlijk gezegd zag ik geen verschil. Beide tv's geven mooi beeld, sowieso een paar van de mooiste schermen die ik daar heb gezien, vergeleken met bijv. Samsung en Phillips. Natuurlijke kleuren en beweging. Ik ga binnenkort voor de 500, ben ook maar een arme student..FlowDesign schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:47:
[...]
Maar tussen de 40EX500 en 40EX700, wat vond je van het verschil in beeldkwaliteit?
Verwijderd
Wellicht weten jullie dit....
Werkt het WiFi ook met een ander merk USB Wifi ? Dat scheelt namelijk aardig in de kosten.
Werkt het WiFi ook met een ander merk USB Wifi ? Dat scheelt namelijk aardig in de kosten.
Verwijderd
Hoi ik ben va plan de 40ex500 te kopen.
Weet iemand al of het een volwaardige mediaplayer via usb is.
Speelt hij xvid, divx, mpeg2-4, mkv, mov
De lcd tvs van sony van 2009 hadden soms moeite met een harde schijf lezen of bepaalde bestanden
De lcd tvs van sony van 2009 hadden soms moeite met een harde schijf lezen of bepaalde bestanden
Ik kan je niet vertellen wat er precies wordt ondersteund, maar ga er maar niet vanuit dat je video uit de mkv container kan afspelen. En als er al mkv bestanden geopend kunnen worden zal het zeker niet x264 video zijn met een HD resolutie.Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 19:05:
Hoi ik ben va plan de 40ex500 te kopen.
Verwijderd
Dan denk ik dat ik toch voor een LG 2010 modelga want zelfs de modellen van 2009 spelen moeiteloos bijna alle bestanden af en ook via 1 gb harde schijf fat of ntsc behalve mov files en geen dts ondersteuningBlaz0r schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 19:52:
[...]
Ik kan je niet vertellen wat er precies wordt ondersteund, maar ga er maar niet vanuit dat je video uit de mkv container kan afspelen. En als er al mkv bestanden geopend kunnen worden zal het zeker niet x264 video zijn met een HD resolutie.
Ik ben mij nog aan het oriënteren, maar ga waarschijnlijk voor een Sony Bravia. Ik twijfel echter nog over een aantal zaken:
- Model EX500/700 of model HX700.
- De afmeting 40" of 46".
Mijn woonkamer is 4.20 breed en daar gaat dan nog een stukje vanaf doordat de bank een klein stukje van de muur staat + het audio/videomeubel (afstand dus +- 3.70/3.80). Heeft iemand hierin adviezen? Het budget is max. € 1.000,00 en heb nog wel 2/3 maanden rustig de tijd (ook gunstig voor de prijs).
Tevens de vraag hoe ik mijn Logitech Z5500 het beste hierop kan aansluiten?
Mijn woonkamer is 4.20 breed en daar gaat dan nog een stukje vanaf doordat de bank een klein stukje van de muur staat + het audio/videomeubel (afstand dus +- 3.70/3.80). Heeft iemand hierin adviezen? Het budget is max. € 1.000,00 en heb nog wel 2/3 maanden rustig de tijd (ook gunstig voor de prijs).
[ Voor 9% gewijzigd door Bennykuh op 31-03-2010 20:40 ]
afstand:
2x schermdiagonaal = 1m'
of 3x scherm diagonaal
40' 2x1+1=3
46'2x1,2+=3,4
2x schermdiagonaal = 1m'
of 3x scherm diagonaal
40' 2x1+1=3
46'2x1,2+=3,4
Vroegah, voordat er HDTV was, zeiden ze dat je ongeveer 7x de beeldhoogte aan moest houden.Bennykuh schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 20:26:
Ik ben mij nog aan het oriënteren, maar ga waarschijnlijk voor een Sony Bravia. Ik twijfel echter nog over een aantal zaken:
Zeg voor 370 cm:
370 / 7 = 52,85 beeldhoogte
(52,85 / 9) * 16 = 93,95 cm breed
wortel van 52,85*52,85 + 93,95*93,95 = 107cm = 42"
Met HDTV zeggen ze:
"Voor een HD-uitzendingen is de ideale kijkafstand grofweg drie maal de schermdiagonaal. Staat uw stoel op drie meter van de plek waar de tv moet komen, dan moet het toestel dus een diagonaal van ongeveer een meter hebben. Is de kijkafstand te groot, dan ziet u het verschil tussen een HD- en gewone uitzending niet meer. Te dichtbij gaan de beeldlijnen en pixels opvallen."
Dus dan kom je op 48" uit.
In die berekeningen nemen ze uiteraard niet mee hoe de TV op zich eruit ziet: wil je bijvoorbeeld een TV die 1 meter 20(?) breed is in een kleine kamer, alleen omdat je anders schijnbaar niet van het volledige HD beeld kunt genieten

Haters everywhere but I don’t really care
Ik zit 3.9 meter van mijn tv af, en heb nu een 32 inch lcd.
Over een paar weken koop ik een KDL-40NX700 omdat ik 46 inch gewoon te groot vind.
Ik mag aannemen dat ik het verschil tussen een dvd en een blu-ray film toch wel ga zien?
Over een paar weken koop ik een KDL-40NX700 omdat ik 46 inch gewoon te groot vind.
Ik mag aannemen dat ik het verschil tussen een dvd en een blu-ray film toch wel ga zien?
debeerzietzevliegen.nl
Op nagenoeg 4 meter zal ik zelf zeker voor 46 inch gaan.
Wat zeggen jullie van een 40" op ongeveer 1,5 m afstand?
Heb slechts een klein appartementje
Bij mijn ouders hebben wij een 42" op 4.60m en dat vind ik op zich een mooie maat, zou wel groter mogen uiteraard maar niet te klein
Echter ik houd wel van grote schermen (zeker bij films!), maar twijfel dus of die 46 niet te groot is..... gezien de berekeningen zou het dus wel kunnen.... het beste zou uitproberen zijn maja das lastig
Voor HD en gamen moet het wel kunnen, als je veel SD kijkt is het eigenlijk niet te doen, zeker digitenne zal om te huilen zijn (mijn mening).kthxbye schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 22:34:
Wat zeggen jullie van een 40" op ongeveer 1,5 m afstand?Heb slechts een klein appartementje
Als je een fanatiek blu-ray kijken bent zou ik zeker voor een maatje groter gaan. Met dat formaat wordt het wel een opvallend object in je woonkamer, de vraag is of je dat wil, het voegt zeker wat toe bij HD kijken.debeer schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 22:23:
Ik zit 3.9 meter van mijn tv af, en heb nu een 32 inch lcd.
't is in het begin flink schrikken, zo'n bakbeest, maar went snel denk ik, had hetzelfde toen we van 60cm normaal naar 82cm breedbeeld gingen: eerst schrik je je kapot van zon giga TV, na een week of twee ben je eraan gewend en na een paar jaar wil je eigenlijk groter
Morgen s ff 46" TV-tje afdrukken op A4 en knippen/plakken om te kijken hoe groot dat ding "echt" is.
Zit nu op +/- 4m naar 32" (82cm) crt TV te kijken. Merk wel dat het met al die gedownloade HDTV-series best wat groter mag.
Hoewel een 46" behuizing ongeveer 25cm breder is, kan een LCD-TV ook weer een cm of 30 meer naar achteren/muur, dus dat scheelt wel iets denk ik (qua lompheid), omdat ie niet zo ver de kamer in komt
Morgen s ff 46" TV-tje afdrukken op A4 en knippen/plakken om te kijken hoe groot dat ding "echt" is.
Zit nu op +/- 4m naar 32" (82cm) crt TV te kijken. Merk wel dat het met al die gedownloade HDTV-series best wat groter mag.
Hoewel een 46" behuizing ongeveer 25cm breder is, kan een LCD-TV ook weer een cm of 30 meer naar achteren/muur, dus dat scheelt wel iets denk ik (qua lompheid), omdat ie niet zo ver de kamer in komt
[ Voor 16% gewijzigd door matthijst op 31-03-2010 23:08 ]
Verwijderd
Is gewoon de NX700 versie he Rich =)..mrc16 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:59:
[...]
In Utrecht is dit model leverbaar:
KDL40NX7FTI.YBN
volop op voorraad!
Haha, jah. En zekerz vol op voorraadVerwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 23:08:
[...]
Is gewoon de NX700 versie he Rich =)..
volop op voorraad!
[ Voor 8% gewijzigd door WidgetTWW op 31-03-2010 23:10 ]
Heb flink wat x264 SD, dus dat moet wel te doen zijn hoop ik, uiteraard ook van plan om flink wat HD te gaan kijken (eerste HD tvBlaz0r schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 22:50:
[...]
Voor HD en gamen moet het wel kunnen, als je veel SD kijkt is het eigenlijk niet te doen, zeker digitenne zal om te huilen zijn (mijn mening).
Als je een fanatiek blu-ray kijken bent zou ik zeker voor een maatje groter gaan. Met dat formaat wordt het wel een opvallend object in je woonkamer, de vraag is of je dat wil, het voegt zeker wat toe bij HD kijken.
[/quote]
Ik zal er toch voornamelijk dvd's (films en concerten) op gaan kijken en waarschijnlijk af en toe eens een blu-ray film. Daarbij komt ook nog dat de 46 inch versie 100 euro per inch duurder is. En van 32 naar 40 inch is natuurlijk al een aardige stap vooruit. Zit ik nu toch weer te twijfelen
[/quote]
Ik zal er toch voornamelijk dvd's (films en concerten) op gaan kijken en waarschijnlijk af en toe eens een blu-ray film. Daarbij komt ook nog dat de 46 inch versie 100 euro per inch duurder is. En van 32 naar 40 inch is natuurlijk al een aardige stap vooruit. Zit ik nu toch weer te twijfelen
debeerzietzevliegen.nl
Over zitafstand gesproken, sony opteert dat je voor een 52inch op slechts 2.1 meter moet zitten....
http://www.sony.be/lang/nl/hub/bravia-lcd-televisies/4/1
http://www.sony.be/lang/nl/hub/bravia-lcd-televisies/4/1
Ik ben van 32 naar 40 inch gegaan en had nu ook best 46 inch gewild. Het is inderdaad een redelijke vooruitgang maar je went er ook erg snel aan. Ik zou nu (na 3 weken) voor de 46 gegaan zijn. Misschien heb ik makkelijk praten maar wat is nu 100 euro....debeer schreef op donderdag 01 april 2010 @ 00:34:
Als je een fanatiek blu-ray kijken bent zou ik zeker voor een maatje groter gaan. Met dat formaat wordt het wel een opvallend object in je woonkamer, de vraag is of je dat wil, het voegt zeker wat toe bij HD kijken.
[/quote]
Verwijderd
Gisteren die 40EX402 binnen gekregen. Best wel een groot verschil als je van 32" HD ready komt. Beeldkwaliteit van Blu Ray en PS3 games is echt wel opmerkelijk. Opstart tijd is inderdaad wel heel traag. Bizar dat hoe nieuwer de TV wordt hoe trager de bediening wordt. Toen ik vroeger nog op een CRT via kabel ging dat allemaal veel sneller. Nu met digitale tv en een nieuwere tv is het toch allemaal wel opmerkelijk traag geworden. Ipv 3D zou men zicht beter eens focussen op snelle tv. Gelukkig start je een TV maar één keer per dag op :-)
Ik zit slechts op 1,5 m van mijn TV he, dan is 40" toch echt wel voldoende lijkt me? Anders moet ik mijn hoofd gaan draaien als er iets langsvliegt op het schermdebeer schreef op donderdag 01 april 2010 @ 00:34:
[/quote]
Ben nu een 66 cm (~ 25") Sony Trinitron TV gewend, dus ik zal er sowieso flink op vooruit gaan met de (waarschijnlijk) 40HX700 die ik ga aanschaffen
[ Voor 8% gewijzigd door honmashinsei op 01-04-2010 10:00 ]
Werkt niet, op de USB staat namelijk stukje software wat met de tv communiceert.. op een normale 'windows' usb stick wordt er gebruik gemaakt van de software van windows.. en die verschilt van een tvVerwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 18:45:
Wellicht weten jullie dit....
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Verwijderd
Heel vreemdAppie Heijn schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:52:
Ik heb zojuist contact gehad met zowel Sony als Ziggo. Beide geven aan dat de EX modellen nog niet gecertificeerd zijn en dat er waarschijnlijk aan gesleuteld wordt.
Daz weer fijnkoop je een Sony vanwege het Ci+ verhaal met Ziggo. Vervolgens werkt het niet omdat het model te nieuw is.

Succes verder!
Heb zelf -naar tevredenheid- een 37EX500, maar hoorde dat de 40"versie een panel van betere kwaliteit zou hebben. In winkels zie ik geen verschil, zijn er alleen verschillen in type of is er een duidelijk zichtbaar verschil?
En is het panel in de 37EX500 eigenlijk gelijk aan dat in de 37W5500?
[ Voor 13% gewijzigd door Ruud2007 op 01-04-2010 12:28 ]
Ik vind de panelen van de 37inch erg dramatisch. Het beeld slaat helemaal blauw weg. Alsof er een waas overheen zit. Bij de W5500 waren de panelen een stuk beter. Bij de 40inch EX500 is het beeld ook weer een stuk beter. Het ligt er echt aan welk paneel ze erin zetten.Ruud2007 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 12:19:
Heb zelf -naar tevredenheid- een 37EX500, maar hoorde dat de 40"versie een panel van betere kwaliteit zou hebben. In winkels zie ik geen verschil, zijn er alleen verschillen in type of is er een duidelijk zichtbaar verschil?
Het 37" paneel is vermoedelijk van AUO. In de samsung B650 topics op avforums werd er altijd veel over de verschillende panels gesproken en het verschil in kwaliteit. De 32" en 37" hadden namelijk een andere contrast ratio. In de Sony topics heb ik er weinig over gelezen, ik heb er wel wat vragen over gezien echter geen antwoorden. Gezien het feit dat de toestellen al even verkrijgbaar zijn en er nog geen rant is ontstaan over verschil in kwaliteit zal het allemaal wel meevallen.Ruud2007 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 12:19:
Net bij BCC geweest die 40EX500 en 40EX700 naast elkaar hadden staan. Na beide toestellen exact hetzelfde ingesteld te hebben (menutjes met beeldinstellingen 100% gelijk zetten), viel op dat de EX700 net ietsje meer contrast leek te hebben, maar slechts heel marginaal. Wat echter meer opviel was dat de EX500 (vergeleken met de EX700 op dezelfde instellingen) een licht blauw/groene tint had. De EX700 had duidelijk natuurlijkere kleuren dan de EX500.
Dit kan natuurlijk makkelijk verklaard worden door te stellen dat de EX500 en EX700 andere instellingen nodig hebben i.v.m. andere type backlight, maar ik dacht ik meld het toch maar even
.
Dit kan natuurlijk makkelijk verklaard worden door te stellen dat de EX500 en EX700 andere instellingen nodig hebben i.v.m. andere type backlight, maar ik dacht ik meld het toch maar even
Iemand een idee of de 52HX900 met monolith alu voet ergens te bezichtigen is? (anders dan SonyCenter Badhoevedorp) want volgens mij kun je daar als consument niet terecht.
Ik overweeg mijn huidige bestelling van een Philips toestel om te zetten naar een preorder van dit Sony model, maar wil deze wel even zien van te voren..
Wat ik metname wil weten is of de opticontrast panelen minder spiegelen dan de clearblack panels, en wat de opstarttijd is van het toestel. (dus van aanzetten/sony logo/tot moment dat je van kanaal kan wisselen)
Ik overweeg mijn huidige bestelling van een Philips toestel om te zetten naar een preorder van dit Sony model, maar wil deze wel even zien van te voren..

Wat ik metname wil weten is of de opticontrast panelen minder spiegelen dan de clearblack panels, en wat de opstarttijd is van het toestel. (dus van aanzetten/sony logo/tot moment dat je van kanaal kan wisselen)
[ Voor 24% gewijzigd door williz op 01-04-2010 14:49 ]
Vandaag naar het Sony Center centrum Antwerpen geweest om de nieuwe modellen te bekijken (vooral de 40HX700). En ik moet zeggen die rand rond de HX700 is inderdaad wel vrij breed maar ik weet niet of het mij echt stoort.
Voor de rest was het daar een zielige bedoening: de 40HX700 kostte daar zelfs 1199 euro ! Er komt een verkoper naar mij en ik vraag of ik eens een PS3 er aan mocht hangen (ze hebben daar test consoles). Zegt hij van "Is dat nodig ik kan hier met iets anders ook blu ray afspelen". Ik zeg van "Ja dat weet ik wel maar ik wil zien of de input lag bij het gamen wel meevalt." Zegt die verkoper van "Ja om te gamen moet je beter een model met 100 of 200hz namen, dat zijn 200 beeldjes per seconde: ideaal om te gamen". Dus ik van "Eeuh is het niet net omgekeerd die beeld verbeteraars zorgen voor een vertraging tussen hetgeen je ziet en hetgeen je doet met je bakje ?" Zijn antwoord was: "Als je het toch zelf weet waarom vraag je het mij dan ?" En hij liep gewoon weg
Ik had hem helemaal geen uitleg gevraagd maar dus gewoon of ik er een PS3 aan mocht hangen
(en ook heel vriendelijk)
Daar koop ik ook nooit iets en ik raad jullie hetzelfde aan. Wat een arrogante kerel.
Voor de rest was het daar een zielige bedoening: de 40HX700 kostte daar zelfs 1199 euro ! Er komt een verkoper naar mij en ik vraag of ik eens een PS3 er aan mocht hangen (ze hebben daar test consoles). Zegt hij van "Is dat nodig ik kan hier met iets anders ook blu ray afspelen". Ik zeg van "Ja dat weet ik wel maar ik wil zien of de input lag bij het gamen wel meevalt." Zegt die verkoper van "Ja om te gamen moet je beter een model met 100 of 200hz namen, dat zijn 200 beeldjes per seconde: ideaal om te gamen". Dus ik van "Eeuh is het niet net omgekeerd die beeld verbeteraars zorgen voor een vertraging tussen hetgeen je ziet en hetgeen je doet met je bakje ?" Zijn antwoord was: "Als je het toch zelf weet waarom vraag je het mij dan ?" En hij liep gewoon weg

Daar koop ik ook nooit iets en ik raad jullie hetzelfde aan. Wat een arrogante kerel.
Zal er niks kopenBeretta1979 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:09:
Vandaag naar het Sony Center centrum Antwerpen geweest om de nieuwe modellen te bekijken (vooral de 40HX700). En ik moet zeggen die rand rond de HX700 is inderdaad wel vrij breed maar ik weet niet of het mij echt stoort.
Voor de rest was het daar een zielige bedoening: de 40HX700 kostte daar zelfs 1199 euro ! Er komt een verkoper naar mij en ik vraag of ik eens een PS3 er aan mocht hangen (ze hebben daar test consoles). Zegt hij van "Is dat nodig ik kan hier met iets anders ook blu ray afspelen". Ik zeg van "Ja dat weet ik wel maar ik wil zien of de input lag bij het gamen wel meevalt." Zegt die verkoper van "Ja om te gamen moet je beter een model met 100 of 200hz namen, dat zijn 200 beeldjes per seconde: ideaal om te gamen". Dus ik van "Eeuh is het niet net omgekeerd die beeld verbeteraars zorgen voor een vertraging tussen hetgeen je ziet en hetgeen je doet met je bakje ?" Zijn antwoord was: "Als je het toch zelf weet waarom vraag je het mij dan ?" En hij liep gewoon wegIk had hem helemaal geen uitleg gevraagd maar dus gewoon of ik er een PS3 aan mocht hangen
(en ook heel vriendelijk)
En... heb je nou een PS3 eraan gehangen of niet? Verder duidelijk verhaal, klinkt net als BCC/Mediamarkt: 10 minuten op internet inlezen in een product en je prikt zo door de l*lkoek van de verkopers.
Hmmm dat weet ik niet, ik denk van wel eigenlijk als ik het mij goed herinnerwilliz schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:15:
[...]
Zal er niks kopenmaar weet je wel of de HX900 daar ook al stond? Antwerpen is voor mij dichterbij dan Badhoevedorp.
Edit: Er stond wel een groot model (50 +) met die monolithic voet ....
[ Voor 10% gewijzigd door Beretta1979 op 01-04-2010 15:35 ]
Nee de verkoper is is dus half kwaad weg gelopenBasNation schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:17:
En... heb je nou een PS3 eraan gehangen of niet? Verder duidelijk verhaal, klinkt net als BCC/Mediamarkt: 10 minuten op internet inlezen in een product en je prikt zo door de l*lkoek van de verkopers.
[ Voor 20% gewijzigd door Beretta1979 op 01-04-2010 15:39 ]
Dit is zo enorm herkenbaar. het is in (bijna) elke winkel. In de kleinere speciaalzaken staan nog wel eens echte freaks, maar zeker bij de grotere ketens weten de verkopen echt nauwelijks waar ze het over hebben. Ik heb serieus bij de grotere ketens (BCC, MM, IT's, enz enz) niemand getroffen die uberhaubt weet wat input lag is. Was een tijdje terug bij de MM en vroeg of ik een bepaalde tv in game-mode mocht zien. Die vent stond me daar toch wazig aan te kijken ineens. Ik vraag aan 'm om de afstandbediening en druk op het knopje 'scene'. Waarop het scherm tevoorschijn komt met de verschillende 'scenes' (waaronder game-mode). Zegt die vent: "zo hé, dat is handig". ???WTF??? dat is zijn werk ! Hij verkoopt die shit ! Hoe kan dat ? Kijk, ik ben een hele tijd op zoek geweest naar mijn 'ideale tv' (over de uiteindelijke keuze later meerBeretta1979 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:37:
[...]
Nee de verkoper is is dus half kwaad weg gelopenJa in de media markt is het ook erg. Heb daar ook al verkopers zaken tegen mensen horen zeggen dat ik mij echt moest inhouden om niet tussenbeide te komen en te zeggen "Deze man liegt !"
Kan iemand me helpen met het volgende probleem:
Ik ben sinds vandaag eigenaar van de KDL-40EX500 (prachtig beeld). Ik heb mijn laptop aangesloten via HDMI ingang 4 (achteraan) het is een rechtstreeks hdmi signaal (laptop heeft een hdmi aansluiting). Ik krijg echter geen geluid door de hdmi doorgestuurd en als ik de analoge minijack voor de pc verbind met m'n laptop krijg ik evenmin geluid. Kan iemand me vertellen hoe ik op de tv selecteer of die voor geluid moet zoeken in het hdmi signaal of naar de analoge pc ingang moet kijken voor geluid ()die minijack achteraan.
Alvast bedankt
EDIT: Never Mind: Probleem opgelost: Had te maken met laptop instellingen en de digitale output van het geluid.
Ik ben sinds vandaag eigenaar van de KDL-40EX500 (prachtig beeld). Ik heb mijn laptop aangesloten via HDMI ingang 4 (achteraan) het is een rechtstreeks hdmi signaal (laptop heeft een hdmi aansluiting). Ik krijg echter geen geluid door de hdmi doorgestuurd en als ik de analoge minijack voor de pc verbind met m'n laptop krijg ik evenmin geluid. Kan iemand me vertellen hoe ik op de tv selecteer of die voor geluid moet zoeken in het hdmi signaal of naar de analoge pc ingang moet kijken voor geluid ()die minijack achteraan.
Alvast bedankt
EDIT: Never Mind: Probleem opgelost: Had te maken met laptop instellingen en de digitale output van het geluid.
[ Voor 8% gewijzigd door micsimoen op 02-04-2010 10:54 ]
Ik ben zelf al een tijdje opzoek naar een 46EX700 model, maar deze is volgens mij nog nergens leverbaar? Iemand deze toevallig al in het 'wild' tegengekomen?
Verwijderd
Sony 37ex500
1. Video afspelen via usb-stick is geen probleem. Alleen als ik mijn externe harde schijf aansluit dan word hij niet herkend/ondersteund. NFTS en FAT32 beiden geprobeerd. Iemand een oplossing?
2. Tv is aangeloten op satteliet ontvanger via scart. Als is mijn tv aanzet krijg ik eerst eventjes ruis (sneeuwbeeld) te zien en horen. Daarna zwart beeld en dan schakelt hij over naar scart. Irriteer me rot aan dat ruis geluid bij het starten. Iemand een oplossing?
1. Video afspelen via usb-stick is geen probleem. Alleen als ik mijn externe harde schijf aansluit dan word hij niet herkend/ondersteund. NFTS en FAT32 beiden geprobeerd. Iemand een oplossing?
2. Tv is aangeloten op satteliet ontvanger via scart. Als is mijn tv aanzet krijg ik eerst eventjes ruis (sneeuwbeeld) te zien en horen. Daarna zwart beeld en dan schakelt hij over naar scart. Irriteer me rot aan dat ruis geluid bij het starten. Iemand een oplossing?
De lichtdimmer (in Opties - Beeld - Advanced) heb ik bij TV ingeschakeld, zodat ik niet verblind wordt bij een fel licht scherm. Deze functie drukt nl. de helderheid een beetje bij erg heldere beelden (vaak zijn dat reclames...).Ruud2007 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:18:
[...]
Mooi deze duidelijke uitleg! Ik zie dat je de lichtdimmer niet uitgeschakeld hebt, is dat van invloed op de instelling van de verlichting?
De auto-contrast optie heb ik wel uit staan. Als ik die aan zet, dan is het beeld 's avonds te donker en overdag te fel.
Ben ik het helemaal mee eens. Ik ben van een 37" naar een 46" TV gegaan. De 37" was een fors toestel, met brede randen, luidsprekers eronder, subwoofer achterop en redelijk grote en hoge stand. De EX500 is veel compacter uitgevoerd en daardoor maar iets breder, minder diep en minder hoog. De TV staat nu dichter tegen de muur en oogt kleiner.matthijst schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 23:07:
In het algemeen kun je voor films en games niet groot genoeg kiezen. Ik zit op een kleine 4 meter en 46" is prima. 52" zou ook nog wel kunnen... Je went erg snel aan een groot scherm.
Ik heb een soortgelijke probleem.Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 19:17:
Sony 37ex500
Wanneer ik van TV overschakel naar satelliet, zie ik nog de ondertiteling van een niet-satelliet zender (bijv. Discovery) heen en weer bewegen. Soms zie ik ook van die verticale strepen die heen en weer bewegen. Het gebeurt niet constant, maar het is ook niet zo dat het overgaat.
Heeft iemand ook last van dit en zijn er oplossingen?
Zo, vandaag 's ff een 46" TV op maat geprint.
Da's toch wel HUGE HUGE HUGE hoor.
Zit er 4 meter vanaf.
Die berekeningen van bv. Sony over het formaat zijn duidelijk gebaseerd op
'alle details kunnen zien', zonder mee ten nemen hoe groot een TV dan wordt.
Voor iedereen die een half uurtje wil hobbyen:
TV.doc - 2.54MB
21 pagina,s A4.
7 rijen breed, 3 rijen hoog.
Rij voor rij plakken, linksboven beginnen.
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
Als je alles aan elkaar geplakt hebt is de rechterkant een stuk te breed, ff uitmeten en afsnijden.
Zit er 4 meter vanaf.
TV.doc - 2.54MB
21 pagina,s A4.
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
Als je alles aan elkaar geplakt hebt is de rechterkant een stuk te breed, ff uitmeten en afsnijden.
Dat is altijd al zo geweest, ik weet nog in de tijd van de matrixprinters dat ze in een winkel een gezin een bepaalde tafel van 600 gulden aanraadde voor de printer, omdat die beter de trillingen dempte, en dit beter zou zijn voor de printer.BasNation schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:17:
Hahaha! Top verkopert! Maar serieus: bij zo'n oude matrix bak kan ik me dat wel voorstellen..... Kregen er ook gratis een gehoorbeschermer bij?MadButcher schreef op donderdag 01 april 2010 @ 20:31:
[...]
Dat is altijd al zo geweest, ik weet nog in de tijd van de matrixprinters dat ze in een winkel een gezin een bepaalde tafel van 600 gulden aanraadde voor de printer, omdat die beter de trillingen dempte, en dit beter zou zijn voor de printer.
Ik heb vandaag precies hetzelfde gedaan, alleen had ik er 16 pagina's voor nodig.matthijst schreef op donderdag 01 april 2010 @ 20:25:
Zo, vandaag 's ff een 46" TV op maat geprint.
Zit er 4 meter vanaf.
TV.doc - 2.54MB
21 pagina,s A4.
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
Waarschijnlijk omdat ik de voet niet meegerekend heb omdat ik de zilveren bar ga gebruiken.
Ik vond hem ook wel ERG groot, ga van de week nog eens naar de MM om het verschil te bekijken.
Hen mijn vrouw al wel om om toch voor 46 inch te gaan
debeerzietzevliegen.nl
Verwijderd
Vet! Ik wilde een stuk karton op maat knippen.debeer schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:07:
[...]
Ik heb vandaag precies hetzelfde gedaan, alleen had ik er 16 pagina's voor nodig.
Waarschijnlijk omdat ik de voet niet meegerekend heb omdat ik de zilveren bar ga gebruiken.
Ik vond hem ook wel ERG groot, ga van de week nog eens naar de MM om het verschil te bekijken.
Maar is er ook een mogelijkheid om zoiets op A3-papier te printen? Dat kan ik namelijk ook.
Scheelt een hoop papier én plakwerk. Maar ik ben alleen niet zo handig met Word.....
Afgelopen weekend is de 46HX700 hier in de huiskamer beland. Na 8 jaar op een 4*3 CRT van 81 cm te hebben gekeken is het wel een verschil hoor.... maar.....
Ik ben eerlijk gezegd aardig teleurgesteld in dit toestel.
Ten eerste de DLNA. Iedereen die denkt de TV hiervoor te kopen kan dat gerust uit zijn hoofd zetten. De feature is absoluut nutteloos in de Sony TVs. Hij ondersteund alleen MPEG2 en verder helemaal, maar dan ook helemaal niets. Daarnaast kent hij geen playlists voor muziek dus ook daarvoor geen enkele zin.
Ten tweede het geluid. Het geluid van deze televisie is het slechtste wat ik ooit gehoord heb. Gesprekken zijn absoluut onverstaanbaar tenzij je hem zo hard zet dat een achtergrond muziekje je ramen vernield.
Gamen als derde... Niet aan te raden.... Input lag is bizar op dit scherm, zelfs met alle beeldverbeteraars uit.
Al met al ben ik érg teleurgesteld in de features van deze TV. Begrijp me niet verkeerd; het beeld is best goed, maar nou ook niet zo overweldigend dat het een CRT kan vervangen. Het formaat is grandioos maar dat went zo snel en dan hoop je nog lol te kunnen hebben van de features....
Al met al zou ik absoluut aanraden om voor een ander merk te gaan. De Samsung 6000/7000 series heeft vele malen betere media ondersteuning via DLNA en oneindig veel beter geluid. Ik heb er serieus spijt van dat ik voor Sony gekozen heb.
Ten eerste de DLNA. Iedereen die denkt de TV hiervoor te kopen kan dat gerust uit zijn hoofd zetten. De feature is absoluut nutteloos in de Sony TVs. Hij ondersteund alleen MPEG2 en verder helemaal, maar dan ook helemaal niets. Daarnaast kent hij geen playlists voor muziek dus ook daarvoor geen enkele zin.
Ten tweede het geluid. Het geluid van deze televisie is het slechtste wat ik ooit gehoord heb. Gesprekken zijn absoluut onverstaanbaar tenzij je hem zo hard zet dat een achtergrond muziekje je ramen vernield.
Gamen als derde... Niet aan te raden.... Input lag is bizar op dit scherm, zelfs met alle beeldverbeteraars uit.
Al met al ben ik érg teleurgesteld in de features van deze TV. Begrijp me niet verkeerd; het beeld is best goed, maar nou ook niet zo overweldigend dat het een CRT kan vervangen. Het formaat is grandioos maar dat went zo snel en dan hoop je nog lol te kunnen hebben van de features....
Al met al zou ik absoluut aanraden om voor een ander merk te gaan. De Samsung 6000/7000 series heeft vele malen betere media ondersteuning via DLNA en oneindig veel beter geluid. Ik heb er serieus spijt van dat ik voor Sony gekozen heb.
Ik had de voet erbij inderdaaddebeer schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:07:
De 40" versie is links, rechts en boven 8cm kleiner, dus dat scheelt niet eens zo heel veel.
Krijg van m'n vrouw ook al te horen dat we maar gewoon voor 46 moeten gaan (maar zeker niet groter)...
Van de week nog eens een 40" versie printen, of deze ff omvouwen. Denk dat het allebei nogal ff wennen is, dus dat 46" wat dat betreft dan een betere keus is.
Als je document van mij op landscape A3 instelt en ff de pagina's rearranged, dan past het op 12 A3-tjesVerwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:34:
[...]
Vet! Ik wilde een stuk karton op maat knippen.
Maar is er ook een mogelijkheid om zoiets op A3-papier te printen? Dat kan ik namelijk ook.
Scheelt een hoop papier én plakwerk. Maar ik ben alleen niet zo handig met Word.....
1 2 3 4
5 6 7 8
9 10 11 12
Eventueel zou het op 9 A3-tjes passen, maar dan moet je m opnieuw maken en da's me ff teveel werk
Phhhhew, dacht ik toch eerst even dat je het over de 46NX700 had lol.Croga schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:51:
Afgelopen weekend is de 46HX700 hier in de huiskamer beland. Na 8 jaar op een 4*3 CRT van 81 cm te hebben gekeken is het wel een verschil hoor.... maar.....
Voor mij geeft het niets dat de DNLA eventueel niet goed werkt, heb ik mijn Xtreamer voor. De playlist geldt hetzelfde voor. Gamen doe ik al helemaal niet (op mijn tv). Het geluid, tja dat zal inderdaad niet erg goed zijn.
Maarja op welke lcd tv is dat nou wel goed..... daar heb ik een Marantz 6004 voor
[ Voor 0% gewijzigd door debeer op 01-04-2010 23:45 . Reden: edit: typo ]
debeerzietzevliegen.nl
Zou je dit wat meer kunnen toelichten? Hoe heb je dit ervaren / gemeten? Welke console en game gebruikte je? Welke Game-mode op de TV gebruikte je? etc.Croga schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:51:
Thx!
[ Voor 6% gewijzigd door honmashinsei op 01-04-2010 23:34 ]
Ik ben vandaag naar de MM in A'dam geweest. NX700 daar bekeken.
Het is dus inderdaad een contractverkoop. De prijs mag niet onder de 1500 euro en er zijn slechts 350 winkels in NL die het model mogen verkopen.
Ik begin nu wel een beetje te twijfelen aan de meerwaarde van de NX700 t.o.v. de HX700. Is het die 500 euro echt waard of niet is de overweging. In ieder geval heeft de verkoper wel bevestigd dat je allebei de voetsteunen erbij krijgt. In Duitsland bijvoorbeeld moet je deze er los bij kopen.
Heb even snel een foto gemaakt:
http://img704.imageshack..../img00064201004011832.jpg
Het is dus inderdaad een contractverkoop. De prijs mag niet onder de 1500 euro en er zijn slechts 350 winkels in NL die het model mogen verkopen.
Ik begin nu wel een beetje te twijfelen aan de meerwaarde van de NX700 t.o.v. de HX700. Is het die 500 euro echt waard of niet is de overweging. In ieder geval heeft de verkoper wel bevestigd dat je allebei de voetsteunen erbij krijgt. In Duitsland bijvoorbeeld moet je deze er los bij kopen.
Heb even snel een foto gemaakt:
http://img704.imageshack..../img00064201004011832.jpg
Benieuwd naar de HX800 (en de prijs ervan) aangezien die full LED (of wat de exacte term ook is) en 3D ready is. Tot nu toe lijkt NX700 me het mooist, maar HX800 is 3D ready: nu weinige behoefte aan, maar het kan er eventueel wel mee in de toekomst.
NX700 heeft ingebouwde wifi en Bravia Internet widgets meer dan de 800, maar of je daar echt veel aan hebt?
NX700 heeft ingebouwde wifi en Bravia Internet widgets meer dan de 800, maar of je daar echt veel aan hebt?
Verwijderd
Yep, is gelukt! Bedankt voor de uitleg.matthijst schreef op donderdag 01 april 2010 @ 23:00:
[...]
Als je document van mij op landscape A3 instelt en ff de pagina's rearranged, dan past het op 12 A3-tjes
1 2 3 4
5 6 7 8
9 10 11 12
Eventueel zou het op 9 A3-tjes passen, maar dan moet je m opnieuw maken en da's me ff teveel werk
Alleen: de plaatjes zijn 18,03 cm per stuk. Er zitten er 7 in de breedte. 7 x 18,03 = 126,21 cm.
Volgens Sony is de 46" maar 117,7 cm breed.......
Klopt, foutje van mij, in Photoshop fixed size selectie gebruikt en dan pakt ie als je aan de rechterkant aankomt een te groot stuk mee.
Ik ging uit van 113 cm x 74.8 cm
Dus als je ze aan elkaar geplakt hebt moet je rechts ff een strook van +/- 12,5 cm afsnijden
Ik ging uit van 113 cm x 74.8 cm
Dus als je ze aan elkaar geplakt hebt moet je rechts ff een strook van +/- 12,5 cm afsnijden
[ Voor 49% gewijzigd door matthijst op 02-04-2010 00:39 ]
Verwijderd
Ik zie veel over de kijk afstand en grote van de tv en nu heb ik hier twee links die ik gebruikt heb om mij gewenste grote te kiezen.
http://www.hdhes.com/tv/hdtvviewdistance.aspx
hier heb ik de kijk afstand ingevuld en daar kwam dan uit welke grote voor mij het beste zou zijn. Daarna heb ik de grote die ik nu heb ingevuld (40'') en ben op de afstand gaan zitten die deze link aangaf om te zien hoe de verschillende bronnen er uit zouden zien. Hiermee kreeg ik een goed idee hoe sd en hd eruit zou zien op een grotere set op mijn kijk afstand.
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1229341408
deze link is goed om te zien hoe groot de verschillen nu eigenlijk zijn tussen de de verschillende grote.
Dus ga nu van een 40'' naar een 52'' met 2.30 kijkafstand
http://www.hdhes.com/tv/hdtvviewdistance.aspx
hier heb ik de kijk afstand ingevuld en daar kwam dan uit welke grote voor mij het beste zou zijn. Daarna heb ik de grote die ik nu heb ingevuld (40'') en ben op de afstand gaan zitten die deze link aangaf om te zien hoe de verschillende bronnen er uit zouden zien. Hiermee kreeg ik een goed idee hoe sd en hd eruit zou zien op een grotere set op mijn kijk afstand.
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1229341408
deze link is goed om te zien hoe groot de verschillen nu eigenlijk zijn tussen de de verschillende grote.
Dus ga nu van een 40'' naar een 52'' met 2.30 kijkafstand
Wat geluid betreft;debeer schreef op donderdag 01 april 2010 @ 23:20:
Phhhhew, dacht ik toch eerst even dat je het over de 46NX700 had lol.
Voor mij geeft het niets dat de DNLA eventueel niet goed werkt, heb ik mijn Xtreamer voor. De playlist geldt hetzelfde voor. Gamen doe ik al helemaal niet (op mijn tv). Het geluid, tja dat zal inderdaad niet erg goed zijn.
Maarja op welke lcd tv is dat nou wel goed..... daar heb ik een Marantz 6004 voor
Tussen "goed" "bruikbaar" en "absoluut zinloos" zitten nogal wat gradaties.
Bij deze Sony is het geluid "absoluut zinloos". Het is absoluut ongeschikt voor normaal gebruik aangezien stemmen niet verstaanbaar zijn. Dat is toch nog een behoorlijk stap slechter dan het "bruikbaar" van de Samsung televisies waarbij het weliswaar geen THX kwaliteit is maar toch minstens goed genoeg om een programma normaal te kunnen volgen.
Je bent er wel erg negatief over, is het echt zo slecht? Zou je mijn andere vragen ook kunnen beantwoorden? (zie hierboven, over inputlag)Croga schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:14:
[...]
Wat geluid betreft;
Bij deze Sony is het geluid "absoluut zinloos". Het is absoluut ongeschikt voor normaal gebruik aangezien stemmen niet verstaanbaar zijn. Dat is toch nog een behoorlijk stap slechter dan het "bruikbaar" van de Samsung televisies waarbij het weliswaar geen THX kwaliteit is maar toch minstens goed genoeg om een programma normaal te kunnen volgen.
Verwijderd
Het geluid is voor mij echt helemaal niet belangrijk ik heb altijd mijn home cinema aan voor het geluid.
tv = beeld
home cinema = geluid
tv = beeld
home cinema = geluid
Ik moet zeggen dat ik voor normaal tv gebruik wel de tv speakers zal gebruiken.
Zal eens kijken of ik het geluid bij de MM kan testen.
Zal eens kijken of ik het geluid bij de MM kan testen.
debeerzietzevliegen.nl
Kan het niet gewoon zijn dat er iets met de betreffende speakers van je TV aan de hand is? 't kan natuurlijk altijd een defect zijn.Croga schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:14:
[...]
Wat geluid betreft;
Bij deze Sony is het geluid "absoluut zinloos". Het is absoluut ongeschikt voor normaal gebruik aangezien stemmen niet verstaanbaar zijn.
Als het goed is krijg ik deze morgen binnen en ik zal eens goed op het geluid letten.
Verwijderd
Klopt, op trustedreviews zijn zowel de 37 als de 40 inch gereviewed. Besluit: Beide mooi beeld maar de zwartwaarden op de 40'' zijn beduidend beter.Ruud2007 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 12:19:
Verwijderd
Mits een beetje research had je kunnen weten dat DLNA niet veel voorstelt en dat het geluid van een platte tv niet denderend is.Croga schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:51:
Wat ik mij nu onderhand afvraag is of er al een vergelijking te maken valt tussen de "oude" serie en deze nieuwe qua beeldkwaliteit. Ik heb in dit forum nog niet veel over gelezen.
Ik was erg gecharmeerd van de 40'' W5500. De reviews waren ook best erg positief.
Qua prijs is deze te vergelijken met de EX500 of EX700 (nieuwe serie valt wel wat duurder uit, maar dat is ook een kwestie van tijd).
Wie heeft een duidelijke mening over het verschil in kwaliteit tussen de oude en nieuwe serie?
Het gaat mij dus niet om de extras, maar om het belangrijkste, de beeldkwaliteit.
Ik was erg gecharmeerd van de 40'' W5500. De reviews waren ook best erg positief.
Qua prijs is deze te vergelijken met de EX500 of EX700 (nieuwe serie valt wel wat duurder uit, maar dat is ook een kwestie van tijd).
Wie heeft een duidelijke mening over het verschil in kwaliteit tussen de oude en nieuwe serie?
Het gaat mij dus niet om de extras, maar om het belangrijkste, de beeldkwaliteit.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Als ik jou was zou ik eerst deze stappen eens nagaan en laat dan nog eens weten wat je er van vindt:Croga schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:14:
[...]
Wat geluid betreft;
- Is er misschien iets kapot aan je speakers of staat er ergens een instelling niet goed?
- Ben je niet gewoon een (gedownload) bestand aan het afspelen met 7.1 geluid o.i.d. dat niet goed wordt weergegeven als Stero geluid? Dat komt best vaak voor.
Bovendien vind ik het nergens op slaan om te roepen dat het geluid van jouw platte Sony absoluut zinloos is en dan ook nog te roepen dat het geluid van Samsung platte tv's wél goed zou zijn

Samsung's staan er nml. bijna om bekend dat die geen goed geluid weergeven.
Uhm... waar haal jij je informatie vandaan?Xymox schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:59:
Wat ik mij nu onderhand afvraag is of er al een vergelijking te maken valt tussen de "oude" serie en deze nieuwe qua beeldkwaliteit. Ik heb in dit forum nog niet veel over gelezen.
De EX500 is de meest voor de hand liggende vervanger van de W5500 qua specs en de laatste keer dat ik keek was de W5500 in Januari dit jaar €200 duurder dan de EX500 nu is.
De EX700 is nu ongeveer net zo duur als de W5500 eerder dit jaar was, maar de EX700 schaal ik hoger in qua specs (LED backlight e.d.)
Mijn geheugen is blijkbaar niet zo fris meerFlowDesign schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 14:05:
[...]
Uhm... waar haal jij je informatie vandaan?![]()
De EX500 is de meest voor de hand liggende vervanger van de W5500 qua specs en de laatste keer dat ik keek was de W5500 in Januari dit jaar €200 duurder dan de EX500 nu is.
De EX700 is nu ongeveer net zo duur als de W5500 eerder dit jaar was, maar de EX700 schaal ik hoger in qua specs (LED backlight e.d.)
Maar zoals je zegt, qua specs lijken ze op elkaar. Maar specs zeggen mij niet zoveel.
Een puur vergelijk tussen de beeldkwaliteit, zonder af te gaan op de Sony superlatieven en gebruik van mooie technische kreten. Simpel gezegd, zijn we met de nieuwe serie er op vooruit gegaan?
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Pff ja, echt belachelijk. De NX700/800 stonden echt bovenaan mijn lijstje. Ik zag die prijs van 1500 voor de NX700 en ging er vanuit dat dat komende maanden wel zou zakken richting 1100/1200 euro. Dan is het de meerwaarde wel waard ja t.o.v. de HX700. Maarja, nu wordt de prijs vastgezet en ben ik bang dat het dan voor mij toch geen Sony wordt, want 1500 vind ik gewoon te veel voor wat je krijgt. Vooral als je naar concurrenten kijkt (in mijn geval bv de Sharp 705 in 40 inch), die ligt zelfs onder de 1000 euro.VerbalForce schreef op donderdag 01 april 2010 @ 23:25:
Ik ben vandaag naar de MM in A'dam geweest. NX700 daar bekeken.
Ik begin nu wel een beetje te twijfelen aan de meerwaarde van de NX700 t.o.v. de HX700. Is het die 500 euro echt waard of niet is de overweging.
Erg jammer...
Ik weet het niet zeker,maar volgens mij is de EX500 wel minstens net zo goed als de W5500Xymox schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 14:22:
[...]
Mijn geheugen is blijkbaar niet zo fris meer
Maar zoals je zegt, qua specs lijken ze op elkaar. Maar specs zeggen mij niet zoveel.
Een puur vergelijk tussen de beeldkwaliteit, zonder af te gaan op de Sony superlatieven en gebruik van mooie technische kreten. Simpel gezegd, zijn we met de nieuwe serie er op vooruit gegaan?
En aangezien de EX500 goedkoper is... dan zijn we er wel op vooruit gegaan ja