Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net de EX 500 gekocht met de smarcard CI+ van Ziggo, echter krijg het niet aan de praat, denk dat de instellingen niet goed staan. Heb je nog tips voor de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 16:21:
Wij hebben ook de KDL 40EX500 gekocht maar het lukt niet om de digitale kanalen te ontvangen. Hij geeft melding dat signalen niet worden gevonden en dat de Tuning settings nagelopen moeten worden. Geen idee waar ik dat moet doen. Kunnen jullie mij hiermee helpen aangezien jullie wel op de EX500 digitale tv met CI+ van Ziggo ontvangst hebben?
Stomme vraag, maar zit de smartcard en/of de CI module er wel goed in? Het is nogal matig aangegeven hoe e.e.a er in geschoven moet worden...
Als je analoge signaal goed is, dan zou digitaal het over het algemeen gewoon moeten doen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelg1970
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-03-2023
Correct heeft en krijgt meerdere NX en EX led lcd's vandaag en vrijdag binnen....

Ging voor de 52EX700 maar twijfel nu enorm... toch een 46HX700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:09
ppaddo schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:02:
[...]

Stomme vraag, maar zit de smartcard en/of de CI module er wel goed in? Het is nogal matig aangegeven hoe e.e.a er in geschoven moet worden...
Als je analoge signaal goed is, dan zou digitaal het over het algemeen gewoon moeten doen.
niet helemaal mee eens, mij analoge signaal was goed. Toen ik echter een digitale decoder aansloot was het signaal te zwak.. heb nieuwe (dikkere) kabel moet trekken naar boven. Werkt nu perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wij hebben ook de KDL 40EX500 gekocht maar het lukt niet om de digitale kanalen te ontvangen. Hij geeft melding dat signalen niet worden gevonden en dat de Tuning settings nagelopen moeten worden. Geen idee waar ik dat moet doen. Kunnen jullie mij hiermee helpen aangezien jullie wel op de EX500 digitale tv met CI+ van Ziggo ontvangst hebben?
Als je niet de CI module gebruikt maar gewone digitale TV hebt hoef je in elk geval niks te tunen....wellicht is dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 07:10
Brm-G schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 22:02:
[...]

niet helemaal mee eens, mij analoge signaal was goed. Toen ik echter een digitale decoder aansloot was het signaal te zwak.. heb nieuwe (dikkere) kabel moet trekken naar boven. Werkt nu perfect.
Maar dat ligt niet aan het tv signaal, maar aan jouw kabels, toch O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
mauricedb schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 23:48:
[...]

Maar dat ligt niet aan het tv signaal, maar aan jouw kabels, toch O-)
Een goed signaal is dan inderdaad relatief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 11:34
michelg1970 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 21:23:
Correct heeft en krijgt meerdere NX en EX led lcd's vandaag en vrijdag binnen....

Ging voor de 52EX700 maar twijfel nu enorm... toch een 46HX700?
Hoe weet je dat Correct NX modellen binnen krijgt? Die zijn nog helemaal nergens leverbaar. Zou wel mooi zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 06:36
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 10:56:
[...]

Ik had exact hetzelfde (37ex500 met ziggo CI+), dit gebeurde ongeveer 1 a 2 keer per uur. Ik heb de 2 coax kabels (2 x 1 meter, geleverd bij video apparaten) vervangen door een nieuwe kabel van 1,5 meter en sindsdien geen problemen meer. Het is een coaxkabel van hema met filters op de uiteinden, natuurlijk wel met gouden contacten en dat voor 10 euro! De cam/ci+ module werkt trouwens prima op deze tv.
Ik kan me niet voorstellen dat het in mijn geval aan de kabels ligt, de signaalsterkte is 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
Je moet de kanalen zoeken (quick scan) zonder dat de CI+ in het toestel zit. Als het goed isi krijg je dan een lijst van geinstalleerde zenders. Vervolgens de CAM en smartcard op de juiste wijze insteken en er moet beeld zijn. Overigens moet je kabelaar wel met de CI+ werken, als je bv in UPC gebied zit werkt het niet en heb je een externe decoder nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help! Ik heb nu 3 weken de KDL-40ex500 en ben er super bij mee. Alleen ik krijg geen beeld van mijn pc op het scherm te zien. Ik heb deze aangesloten via HDMI. Ik heb een grafische kaart van XFX 9800GTX met een verloop van DVI>HDMI. Ik kan maar 1 scherm selecteren in het menu van beeld eigenschappen, ook uitbreiden beeldscherm naar tweede scherm werkt niet. Ik draai Windows Vista 64 bit.

Kan iemand mij uitleggen wat ik fout doe?

Niemand die mij het kan uitleggen??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2010 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 14:16
Ik probeer nu ook alle digitale zenders te ontvangen met mijn 37-ex402. Ik moet een frequentie invullen(heb ik) en een andere code. Die frequentie snap ik alleen met die andere code loop ik tegen het feit aan dat de tv 5 posities heeft en ziggo maar 4 opgeeft(volgens mij 5555). Kan iemand mij vertellen welke instellingen hij/zij gebruikt?

In de handleiding, zie hier, staat
Woont u in gebied A? Voer dan als frequentie 372.00 MHz in.
Het netwerknummer is 5555.

Ah gevonden: voorloop 0, dus invullen 05555

[ Voor 3% gewijzigd door Appie Heijn op 25-03-2010 13:08 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Pingu007 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 09:29:
[...]

Hoe weet je dat Correct NX modellen binnen krijgt? Die zijn nog helemaal nergens leverbaar. Zou wel mooi zijn!
Net even gebeld met Correct, 2de helft maart stond daar in het syteeem dat de 40NX700 binnenkomt.. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micsimoen
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik ben hier in Zweden aan het rondkijken voor een KDL-40EX500, prijs loopt hier wel wat op tov België en Nederland maar ja...

Ik ben erg overtuigd van deze tv en de beeldkwaliteit vind ik schitterend. Ik zit enkel een beetje met al die verhalen over input lag. Ik ben nl. ook van plan een ps3 aan te schaffen, ik ben dan wel niet de fanatieke gamer, maar ik speel af en toe wel graag eens een spelletje ter amusement (ben zeker geen topspeler, en al zeker niet als het op online gamen aankomt, speel vaak gewoon op de easy settings). Shooters speel ik niet zo veel (slechts occasioneel aangezien ik suck in die games :P , alhoewel dat ik mss wel MW2 koop), fighter games speel ik helemaal niet, ik denk dat ik liever GT5 en dergelijke ga spelen en bv. een spel als Little Big Planet lijkt me ook wel eens leuk.

Is er iemand die me hier wat info kan verschaffen of een tv als de 40EX500 geschikt is, voor de occasionele gamer (is 50ms lag dan haalbaar of is dat gewoon echt niet te doen)? Ik denk dat ik meer tv en films ga bekijken op het scherm. Ik weet wel dat het effect van input lag erg persoonlijk is (en ik heb geen flauw idee of ik er gevoelig aan ben) maar toch lijkt het me interessant wat feedback te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier een xbox 360 op een 46ex500 en dat werkt prima.
als je gewoon een goede tv zoekt voor een redelijke prijs is er niks mis met die sony's.

die lag verhalen zijn idd persoonlijk en soms een tikkeltje overdreven imho 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ micsimoen

Als je afentoe gamed, en geen snelle games speelt dan is het geen probleem.

@Borroz

Lag- verhalen zijn inderdaad overdreven voor mensen die niet veel gamen imho :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:51
Waarom heeft Sony wel de mogelijkheid tot YouTube, Dailymotion en weet ik het allemaal aangeboden, maar niet gewoon een simpele browser erin gestopt?

Het zou super fijn zijn als ze in de toekomst met een update komen met de mogelijkheid tot surfen.

Hoe groot achten jullie die kans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
ik heb een vaag probleem met de afstandsbediening...
Zet de tv net aan en de afstandsbediening doet niks meer terwijl die alleen op het plankje naast mn bed heeft gelegen. Erg vervelend niet kunnen zappen via remote en zeker niet als je 700 digitale zenders hebt..

iemand van jullie enig idee hoe ik dit op moet lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-08 20:52
baba420 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 21:52:
Waarom heeft Sony wel de mogelijkheid tot YouTube, Dailymotion en weet ik het allemaal aangeboden, maar niet gewoon een simpele browser erin gestopt?

Het zou super fijn zijn als ze in de toekomst met een update komen met de mogelijkheid tot surfen.

Hoe groot achten jullie die kans?
Erg klein :/, en waarom zou je dat willen? dan moet je ook op een of andere manier een toetsenbord op de tv kunnen aansluiten.. daarnaast lage resolutie en weinig toegevoegde waarde t.o.v. ff een laptop pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:51
Igor4 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 22:42:
[...]

Erg klein :/, en waarom zou je dat willen? dan moet je ook op een of andere manier een toetsenbord op de tv kunnen aansluiten.. daarnaast lage resolutie en weinig toegevoegde waarde t.o.v. ff een laptop pakken
Ik wil graag BBC Persian kijken. Een tijd terug was het nog mogelijk via de satelliet, maar nu hebben ze alleen nog web streams.

Als de ps3 het kan, dan vind ik dat een moderne Sony lcd tv het ook moet kunnen. Jammer dat de Xbox deze functionaliteit niet bied, want dan hoefde ik nu niet te zeuren hier :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:40:
@ micsimoen

Als je afentoe gamed, en geen snelle games speelt dan is het geen probleem.

@Borroz

Lag- verhalen zijn inderdaad overdreven voor mensen die niet veel gamen imho :>
En hoe zal het bijvoorbeeld zijn bij Heavy Rain? Kom je daarmee in de problemen, vanwege de QTE's? (Quick Time Events)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kthxbye schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 23:26:
[...]

En hoe zal het bijvoorbeeld zijn bij Heavy Rain? Kom je daarmee in de problemen, vanwege de QTE's? (Quick Time Events)
Ik moet bekennen dat ik er wel wat last van heb gehad, maar het was niet onspeelbaar. Je merkt het echt met games als Street fighter omdat je daar bepaalde moves moet linken, en dat linken gaat niet omdat er lag tussen zit, want een combo duurt denk amper een seconde en als je lag hebt van ~ 45 ms is dat onspeelbaar en dit is eigenlijk niet per persoon verschillend want je kan die linkcombo gewoon niet doen ;) . Bij adventures hoef je niet bepaalde moves te linken waardoor lag eigenlijk dan minder opvalt.

Als je afentoe gamed (ook HR) dan is het wel te doen. Ben je een fanatieke gamer, dan raad ik het persoonlijk absoluut af tenzij je het overdreven vind net als borozo :+ :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2010 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
De 40NX700W staat inmiddels bij It's op 4 april leverbaar voor € 1.499,-

http://www.itsonline.nl/T...-KDL-40NX7WFTI/14/012298/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Brm-G schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 22:35:
ik heb een vaag probleem met de afstandsbediening...
Zet de tv net aan en de afstandsbediening doet niks meer terwijl die alleen op het plankje naast mn bed heeft gelegen. Erg vervelend niet kunnen zappen via remote en zeker niet als je 700 digitale zenders hebt..

iemand van jullie enig idee hoe ik dit op moet lossen?
batterij leeg??? |:(

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
nope al geprobeerd; zou overigens ook belachelijk zijn als de batterij na nog geen week leeg is... vanavond even met de afstandsbediening naar de MM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Vandaag bij Expert in het Westland de Sony HX700 gezien, stond op een blueray van Spiderman, de kleuren en het beeld waren erg mooi en helder, alleen bij snelle beelden zag je echt naijl effect, viel behoorlijk op, waarschijnlijk een instelling??
Er stond ook een 40NX700 in zo'n voetstand, die was echt heel mooi en was ik aangenaam door verrast, ook het beeld, DiscoveryHD, zag er goed uit.....
De keus word dus lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de KDL-32EX700 , wat een prachtig toestel!! Zeer scherp en helder beeld!!! Heb een ziggo module en werkt perfect. met mijn PS3 totaal geen last van input lag. Echt een top toestel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApplePie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01 16:15
Jaja, na lang wachten heb ik dan ook de 46HX700!

Alleen was nu mijn vraag hoe 't nu precies zit met de UPC HD kanalen.

Als ik de UPC Digitale TV Starter zou aanvragen, betekend dit dat ik een "smartcard" krijg?
Die ik vervolgens direct in m'n HX700 kan stoppen? En vervolgens NED en RTL zenders in HD kan bekijken?

Dus dat ik zonder de Mediabox digitale HD zender kan bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eindelijk zo ver dat er nog 2 kandidaten overblijven, de KDL 40EX501 of de KDL40EX402. Maar nu vroeg ik me af of die eerste wel een Europees model is want ik vind er op de officiële site van Sony geen melding van. Hij staat wel beschreven in de amerikaanse handleiding en hier op de pricewatch staat ie ook niet.

Heeft er iemand ervaring met dat model? Zijn die extra features van de KDL 40EX501 het waard over de KDL40EX402 want al die technologieën waar ze zo'n mooie termen voor bedenken lijken allemaal nog minder interessant als je de handleiding leest.

Ik kijk het meest digitale TV en dat is in 720p, verder heb ik nog een playstation3 die ik bijna uitsluitend voor games gebruik. Is die 100hz van de 40EX501 wel interessant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 19:39
ApplePie schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 19:29:
Jaja, na lang wachten heb ik dan ook de 46HX700!

Alleen was nu mijn vraag hoe 't nu precies zit met de UPC HD kanalen.

Als ik de UPC Digitale TV Starter zou aanvragen, betekend dit dat ik een "smartcard" krijg?
Die ik vervolgens direct in m'n HX700 kan stoppen? En vervolgens NED en RTL zenders in HD kan bekijken?

Dus dat ik zonder de Mediabox digitale HD zender kan bekijken?
Je kan geen UPC zonder hun mediabox kijken. Helaas. Alleen Ziggo ondersteund die mogelijkheid en zijn opener met hun security op dat gebied.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 14:40
Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 19:07:
Ik heb nu de KDL-32EX700 , wat een prachtig toestel!! Zeer scherp en helder beeld!!! Heb een ziggo module en werkt perfect. met mijn PS3 totaal geen last van input lag. Echt een top toestel!!
En bedankt ;)
Nu hebben wij er ook maar direct een besteld _/-\o_
In het echt vonden we hem er al goed uitzien en na deze opmerking ook maar direct alles geregeld!!!
Volgende week maar direct ophalen, ga er vanuit dat ze hem dan wel hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 21:17:
Ik ben eindelijk zo ver dat er nog 2 kandidaten overblijven, de KDL 40EX501 of de KDL40EX402. Maar nu vroeg ik me af of die eerste wel een Europees model is want ik vind er op de officiële site van Sony geen melding van. Hij staat wel beschreven in de amerikaanse handleiding en hier op de pricewatch staat ie ook niet.

Heeft er iemand ervaring met dat model? Zijn die extra features van de KDL 40EX501 het waard over de KDL40EX402 want al die technologieën waar ze zo'n mooie termen voor bedenken lijken allemaal nog minder interessant als je de handleiding leest.

Ik kijk het meest digitale TV en dat is in 720p, verder heb ik nog een playstation3 die ik bijna uitsluitend voor games gebruik. Is die 100hz van de 40EX501 wel interessant?
100hz is niet te gebruiken als je gamed (game-mode) dus daar heb je totaal niets aan. Voor sd kanalen is het wel goed, maar jij geeft aan dat je digitale tv hebt dus niet nodig. Ik vind eerlijk gezegd 100hz niet rustig voor de ogen. Het beeld gaat alleen wat sneller, wat ik niet fijn vind kijken.

Als je het puur voor digitale tv gebruikt en gamen dan is denk ik de ex402 is een perfecte keuze. Ik zou zeggen ga eens ze bekijken in de winkel en zoek het verschil. Ik heb de ex500 gehad en omgeruild voor de ex402 vanwege de inputlag en extra's die ik never ga gebruiken. Heb de 37ex402 gehaald voor €538, de 40 inch variant kost geloof ik €568.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homey D. Clown
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-07 18:45
Heb vandaag de 40EX700 gekocht. Zag tot mijn verbazing dat de grijze balk onder het beeld niet grijs maar zwart is! Dat maakt 'm veel mooier, vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansentim1979
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 10:42
Bekijk myReact van jansentim1979Bekijk de gallery van jansentim1979Berichten: 3
Reg. datum: 02 november 2009
--------------------------------------------------------------------------------
Heren,

Volgende probleem:

TV KDL-40hx700
Draadloze dongel: SONY UWA-BR100
En een experiabox.

Wat ik ook probeer geen internet op de TV. Wel internet via de buren. Iemand een idee? Krijgt wel verbinding maar kan geen internet vinden

Gr Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbertus
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 10:03
Homey D. Clown schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 23:51:
Heb vandaag de 40EX700 gekocht. Zag tot mijn verbazing dat de grijze balk onder het beeld niet grijs maar zwart is! Dat maakt 'm veel mooier, vind ik persoonlijk.
Ik heb begrepen dat dat de EX701 is. Klopt dat ook met jouw typenummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Laatst online: 19-09 09:25
morpheus schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 21:43:
[...]

Je kan geen UPC zonder hun mediabox kijken. Helaas. Alleen Ziggo ondersteund die mogelijkheid en zijn opener met hun security op dat gebied.
Er gaan geruchten dat UPC er mee bezig is en dat we misschien dit jaar wel met een CAM module + smartcard HD TV kunnen kijken (dus zonder settop box). Voordeel van een settopbox is wel dat je nog steeds kunt opnemen (mits het een DVR is uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 22:22:
[...]
Als je het puur voor digitale tv gebruikt en gamen dan is denk ik de ex402 is een perfecte keuze. Ik zou zeggen ga eens ze bekijken in de winkel en zoek het verschil. Ik heb de ex500 gehad en omgeruild voor de ex402 vanwege de inputlag en extra's die ik never ga gebruiken. Heb de 37ex402 gehaald voor €538, de 40 inch variant kost geloof ik €568.
402 hier, erg tevreden mee op wat kleine puntjes maar die hebben de rest van de Sony modellen ook. Opstarttijd en afstandbediening doel ik dan op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 09:14:
[...]

402 hier, erg tevreden mee op wat kleine puntjes maar die hebben de rest van de Sony modellen ook. Opstarttijd en afstandbediening doel ik dan op :)
Mja van afstandsbediening zal ik niet zoveel merken vermits ik met een decoder met eigen afstandsbediening werk. Ook meteen de reden waarom ik denk dat veel geld uitgeven aan een TV niet echt mij van toepassing is vermits ik enkel de digitale poorten zal gebruiken en het dus enkel een scherm is en ik al die andere TV functies nooit zal gebruiken.

Is de opstart tijd dan echt heel lang? Mijn huidige LG HD ready is nou ook niet een kampioen in opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opstarttijd is denk ik 10 seconden, ik vind dat niet irritant eerlijk gezegd. Me vorige Samsung tv was t ongeveer 5 seconden, maar als dit het enige probleem is dan hoef je niet echt te klagen, het is echt een mooi tv voor weinig geld.

Trouwens, de zwartwaardes op 402 zijn veel beter dan de ex500, weet niet waarom. De ex500 had al goede zwartewaardes maar ex402 doet dat nog beter vreemd genoeg, had het niet verw8.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2010 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:31
Die opstarttijd is heel normaal hoor en dat het bij je Samsung maar 5 seconde was geloof ik niet echt. Ik heb het een keer uitgetest met meerdere tv's, maar vrijwel allemaal deden ze er 15 seconde over om beeld te tonen. Dat er sommige tv's tussen zitten die iets sneller zijn kan natuurlijk best, maar 10 seconde is eigenlijk al 'snel'.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mute schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 10:24:
Die opstarttijd is heel normaal hoor en dat het bij je Samsung maar 5 seconde was geloof ik niet echt. Ik heb het een keer uitgetest met meerdere tv's, maar vrijwel allemaal deden ze er 15 seconde over om beeld te tonen. Dat er sommige tv's tussen zitten die iets sneller zijn kan natuurlijk best, maar 10 seconde is eigenlijk al 'snel'.
Me vorige samsung tv deed er wel 5 seconden over geloof het of niet ;) En ik klaag niet het is die andere gast boven me :P Ik vind 10 seconden goed genoeg. Je spreekt je trouwens tegen, want je zegt zelf dat er sommige tv's tussen zitten die wel sneller zijn :+

En ik geloof niet dat jij elke lcd tv hebt getest _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
edit.

...
heel verhaal
....

Zie net pas dat topic alleen over 2010 modellen gaat. Excuus
Ik post het netjes in het 2009 modellen topic :)

[ Voor 107% gewijzigd door Demon_Eyez op 27-03-2010 17:30 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 13:35
Gisteren op het hoofdkantoor van Sony de volledige range voor 2010 bekeken, inclusief de HX900 en LX900, beiden uitgerust met 3D en 3D content. Helaas moet ik wel zeggen dat ik de HX900 wel erg donker ingesteld vond en heb helaas ook geen tijd gehad om daar echt iets mee te doen, de LX900 daarentegen was juist heel helder en daardoor kwam het 3D effect er ook een stuk beter uit naar mijn mening.

Overigens vond ik sowieso dat het 3D effect bij echte beelden(nabewerkt dat wel) van een voetbal wedstrijd stukken duidelijker en natuurlijker aanwezig was dan bij WipeOut HD en Motorstorm: Pacific Rift in 3D bijvoorbeeld, MLB The Show '09 daarentegen was juist weer wel super mooi. Helaas was het wel allemaal opgenomen materiaal en heb ik het niet real-time uit kunnen proberen met de PS3...

Het effect is overigens zo goed als gelijk aan Avatar 3D in de bios, alleen had wel verwacht dat de bril wat comfortabeler zou zijn dan diegene die in de bios gebruikt worden maar helaas viel dat nogal tegen. Of ik heb gewoon een groot hoofd? :P

Overigens zijn de adviesprijzen voor de HX900 en LX900 nog niet bepaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 15:23

Blaz0r

:)

Rctworld schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 15:53:
...
Overigens zijn de adviesprijzen voor de HX900 en LX900 nog niet bepaald...
En een release datum (of maand) voor deze 2 is ook nog niet bepaald zeker?
Zelf twijfel ik nog of ik wel voor 3D moet gaan, anders wordt het mogelijk de nx800 voor mij.

[ Voor 58% gewijzigd door Blaz0r op 27-03-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Blaz0r schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 16:02:
[...]

En een release datum (of maand) voor deze 2 is ook nog niet bepaald zeker?
Zelf twijfel ik nog of ik wel voor 3D moet gaan, anders wordt het mogelijk de nx800 voor mij.
Juni is volgens mij nog steeds de target ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homey D. Clown
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-07 18:45
Norbertus schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 08:15:
[...]

Ik heb begrepen dat dat de EX701 is. Klopt dat ook met jouw typenummer?
Dat klopt ja, maar volgens de verkoper zagen alle EX7's er hetzelfde uit en was dat cijfertje puur een productienummer of zoiets.

Prachtige tv trouwens, maar UPC zit helaas tegen: het geluid valt constant kort weg als je een HD-decoder hebt (netjes met HDMI verbonden uiteraard). Schijnt een bekend probleem te zijn, maar ik heb nog nergens kunnen vinden dat ze er ook iets aan doen... Misschien toch maar downgraden naar HD-loze digitale tv dan... Wel zonde van de mogelijkheden van je tv, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 09:32:
[...]

Is de opstart tijd dan echt heel lang? Mijn huidige LG HD ready is nou ook niet een kampioen in opstarten.
Mijn oude LG HD Ready start toch ook wel op in 5 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 22:13
Vandaag de NX700 gezien bij de mediamarkt.
Erg mooi ding, zeker ook met die luidsprekerstandaard erondern.
Enige vage is dat de TV niet rechtop staat, maar naar achter helt in de standaard.
Volgens de verkoper hoort dit zo en is dat niet in te stellen....
Vroeg er zelf naar en een man naast me vroeg er ook al om, verkoper gaf al antwoord alsof ie de vraag vaag kreeg...

Erg vaag, iemand enig idee of je 'm niet toch gewoon rechtop kunt zetten?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muurbeugel gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ja, dat kan sowieso natuurlijk, maar volgens die verkoper krijg je de standaard erbij en d'r zitten speakers in.
Vind het er op zich erg mooi uit zien, maar als ie naar achteren leunt niet...

Op Sonystyle hebben ze het over "tilts 6 degrees"... Misschien dat ie toch met de hand te draaien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 23:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ja, hij kan precies 90 graden rechtopstaan, en achteroverhellen tot 84 graden als het goed is. Trek je niet zoveel aan van MM-medewerkers. :)
Welke andere TV's uit 2010 staan er bij de MM? Betere SONY's? De LG LE8500? Staan er al Samsung C-tv's?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Is die 0-6 graden ook mogelijk met de losse zilveren luidsprekerbalkstandaard?
Ik weet dat de zwarte plastic standaard wel gewoon rechtop kan inderdaad, maar in dat luidsprekerding stonden er in de winkel twee achterover hellend in.

EX700, 500 en 400 (dacht dat het 400 was, maar zal wel 402 zijn) stonden er iig.

Ik dacht eigenlijk dat de NX het topmodel was, maar zie nu dat er ook een LX en HX zijn.
Dat wist ik niet, dus daar heb ik niet op gelet.

Samsung niet naar gekeken, vind die pianolak randen te hard glimmen...
LG8500 weet ik niet, wel naar de SL9000 gekeken, die vind ik ook erg mooi, samen met de NX700.

[ Voor 47% gewijzigd door matthijst op 27-03-2010 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joker
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Joker

Sinds kort staat er bij mij een 46 inch EX500 thuis, die m´n oude 37 inch plasma vervangt. De plasma had één groot nadeel: Reflecties. Vandaar de keuze om een LCD aan te schaffen, maar dan wel één met een mat scherm.

De TV oogt (en is relatief) niet groot, zeker in vergelijking met mijn oude PV500. Gevolg is wel dat het geluid maar matig is en eigenlijk alleen geschikt is voor TV uizendingen.

Mooie kleuren, hoge scherpte en uitstekend contrast. Als ik er recht voor zit, is zwart ook echt zwart, maar als ik ga staan dan wordt het beeld een stuk fletser. De TV staat vrij laag, dus misschien in de toekomst maar iets hoger plaatsen.

Upscalen van SD is verrassend goed: BE3 werkt prima. Van Motionflow merk ik niet echt veel: Hooguit wat beter leesbare tekst op reclameborden of in de scroller op RTL-Z. Lag is aanwezig (gemeten 50-70ms), maar voor mij niet merkbaar in games (Fallout 3, Mass Effect 2) of bij gebruik van de PC. Met Motionflow aan is de lag dubbel zo groot en wel merkbaar.

HD is super! Binnenkort maar eens kijken naar een Bluray speler.

De bediening is OK, maar soms traag. De afstandbediening is wel fijn, maar is een lelijk gedrocht. De codes zitten inmiddels in mijn Harmony, dus de AB kan in de la.

Er is veel in te stellen in de TV, maar een echte game-modus en 1:1 pixelmapping ontbreken. Ik had m'n PC op 1920x1080 ingesteld, maar dat vulde niet het hele beeld. Ik heb de videokaart in 1080p60 gezet en nu is het wel goed. Vreemd...

Nog iets aparts: De TV kan alle audio in Dolby 5.1 doorgeven aan mijn HDMI-loze receiver, maar dan worden de interne speakers uitgeschakeld en dat geldt dan meteen voor alle inputs. Dat had ik liever per input gezien.

CI+ werkt prima. Wel even de goede volgorde toepassen: Eerst zenders scannen, dan pas smartcard plaatsen.

Al met al een prima TV voor een schappelijke prijs. Hardcore gamers kunnen misschien beter kijken naar een ander model, maar voor TV en filmliefhebbers en casual gamers is dit zeker een interessante optie.

Wat pics van de lagmetingen en de TV vanuit diverse kijkhoeken vind je hier op Picasa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een vraag, ik heb nu de KDL-32EX700 nu wil ik mijn Playstation 3 synchroniseren (aangesloten met een HMDI kabel) , maar nu zegt de tv geen HMDI apparaten gevonden,wat doe ik verkeerd?? PS3 staat trouwens gewoon aan. Wie o wie????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 13:01
@matthijst, bij welke Mediamarkt heb je die NX700 gezien? En wat was je indruk? En wat was de prijs?

Die standaard helt overigens naar achter maar de TV kan er ook recht in worden gezet. Die helling is er omdat steeds meer mensen de televisie laag op de grond zetten en dit zou dan helpen bij het zicht. De Sony BDV-F700 (blueray 2.1 set) helt ook evenver naar achter. Valt onder het monolithic design van de NX-serie en sommige Blue-ray spelers.

Zie ook:
http://www.stylecowboys.n...d/NX800_incl_BDV-F700.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ik heb hem gezien bij de Arena.
46" versie was 1999,- en dat was volgens de verkoper inclusief die voet, want die zat er standaard bij (vreemd, want op andere websites heb ik al losse prijzen gezien).

42" versie stond er ook, maar prijs daarvan ben ik vergeten, dacht rond de 1399/1499.

Ik vond het een erg mooi toestel, ook vooral het design op zich. Was tot nu toe helemaal weg van de LG SL9000 en daar lijkt hij aardig op :)
Benieuwd naar de eerste recensies, hij is dacht ik 200-300 euro duurder dan de LG, maar dan heb je ook ingebouwde wi-fi, wat me wel geinig lijkt en de al 10x genoemde 'voet'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 17:54:
Vandaag de NX700 gezien bij de mediamarkt.
Erg mooi ding, zeker ook met die luidsprekerstandaard erondern.
Enige vage is dat de TV niet rechtop staat, maar naar achter helt in de standaard.
Volgens de verkoper hoort dit zo en is dat niet in te stellen....
Vroeg er zelf naar en een man naast me vroeg er ook al om, verkoper gaf al antwoord alsof ie de vraag vaag kreeg...

Erg vaag, iemand enig idee of je 'm niet toch gewoon rechtop kunt zetten?
Het feit dat de TV 6 graden kantelt is om de kijkhoek te verbeteren. Bij Sony (waar ik afgelopen woensdag was) gaven ze 2 redenen waarom dat gedaan is.

1. De kijkhoek is gunstiger (dus beter beeld)
2. De reflectie wordt dan gericht op het plafond, wat vaak egaler is dan een 'onrustige' muur zodat de weerspiegeling minder moet opvallen.

Maar daarnaast wordt de NX700 ook met een 2e voet geleverd waarop hij wel rechtop staat.

Wij hebben hem ook in de winkel geplaatst...(MM Utrecht) heb er eventjes mee kunnen spelen wat betreft de youtube-applicatie. Dit in combinatie met de ingebouwde wifi module werkte aardig vlotjes. Invoeren gaat als sms-en op de afstandbediening..

Beeldkwaliteit nog niet echt kunnen beoordelen middels een goede input. Er moest natuurlijk ook gewerkt worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 08:04
Sinds deze namiddag staat de 40EX500 hier te pronken. Lang getwijfeldtussen deze en de 42G20. Uiteindelijk de knoop doorgehakt in het voordeel van de Sony door de super ervaringen met Sony in het verleden, de toch wel veel knappere looks dan de Panasonic en het feit dat ik de gratis gekregen 'eco cheques' van mijn werkgever (twv 150 euro) enkel kon inruilen voor de Sony Bravia reeks. Winkelprijs was 749 euro - 150 euro maakt 699 euro. Koopje :-)

Eerste indrukken zijn echt wel positief zowel op vlak van looks als beeldkwaliteit. Meer kan ik er momenteel nog niet over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 22:16:
Het feit dat de TV 6 graden kantelt is om de kijkhoek te verbeteren.
Maar daarnaast wordt de NX700 ook met een 2e voet geleverd waarop hij wel rechtop staat.
Kan hij nou wel of niet ook rechtop op de luidsprekervoet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Vandaag met m'n afstandsbediening naar de mediamarkt geweest; bleek dat die het wel gewoon deed. Moest dus terug komen met mijn TV; bleek het aan de tv te liggen. Heb de tv in Maastricht (was niet meer op voorraad in Heerlen) zonder problemen kunnen ruilen voor een nieuw exemplaar. Er staat dus opnieuw een splinternieuwe TV op mn kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 22:33:
[...]

Kan hij nou wel of niet ook rechtop op de luidsprekervoet :o
Hij staat bij ons opgesteld in een 'look-a-like' luidspreker voet. Maar,.. het is geen luidspreker! (speakers zitten aan de achterkant) En in die voet kan je hem niet recht opzetten als je dat bedoeld.

En hoe die 2e voet eruit ziet weet ik niet..., die heb ik niet gezien (zal opgeborgen zijn in het magazijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joker
  • Niet online

Joker

Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 20:30:
Heb een vraag, ik heb nu de KDL-32EX700 nu wil ik mijn Playstation 3 synchroniseren (aangesloten met een HMDI kabel) , maar nu zegt de tv geen HMDI apparaten gevonden,wat doe ik verkeerd?? PS3 staat trouwens gewoon aan. Wie o wie????????????
Heb je een Slim of een oudere? Alleen de PS3 Slim is nl. compatible met Bravia Sync / CEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 22:38:
Hij staat bij ons opgesteld in een 'look-a-like' luidspreker voet. Maar,.. het is geen luidspreker! (speakers zitten aan de achterkant) En in die voet kan je hem niet recht opzetten als je dat bedoeld.
:D
Geen luidspreker?
Dan mogen ze die verkoper wel ff om de oren slaan.
Lekker als je als klant thuiskomt, ding aansluit en t geen luidspreker blijkt te zijn, zoals hij wel beweerde.

Oh, en de kijkhoek is toch te regelen.
Het was even zoeken, maar hier is de handleiding van de standaard:
http://www.docs.sony.com/release/SU40NX1.pdf

1 Kantel de tv naar voren.
2 Stel de regelaar in op de juiste hoek (naar voren voor 0 graden, naar achteren voor 6 graden).
3 Plaats de tv terug.
• De fabrieksinstelling is 6 graden.
• Ondersteun de regelaar met uw hand als u de tv terugplaatst. (Alleen bij het instellen op 0 graden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 22:52:
[...]

:D
Geen luidspreker?
Dan mogen ze die verkoper wel ff om de oren slaan.
Lekker als je als klant thuiskomt, ding aansluit en t geen luidspreker blijkt te zijn, zoals hij wel beweerde.

Oh, en de kijkhoek is toch te regelen.
Het was even zoeken, maar hier is de handleiding van de standaard:
http://www.docs.sony.com/release/SU40NX1.pdf

1 Kantel de tv naar voren.
2 Stel de regelaar in op de juiste hoek (naar voren voor 0 graden, naar achteren voor 6 graden).
3 Plaats de tv terug.
• De fabrieksinstelling is 6 graden.
• Ondersteun de regelaar met uw hand als u de tv terugplaatst. (Alleen bij het instellen op 0 graden.)
In eerste instantie ziet het eruit als een luidspreker met speakers aan de voorkant inderdaad. Dat dacht ik ook te zien, maar bij nadere inspectie kwam het geluid toch van achteren en diende de voet alleen voor het 'voet' zijn.. ;-)

Morgen maar weer eens verder bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 13:01
Dawes, wat is de prijs van de 40NX700 bij de MM? Kan je daar morgen naar kijken?
En kan je ook checken of die mooie voet ook inbegrepen zit bij de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-08 17:17
FrE911 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 22:18:
Sinds deze namiddag staat de 40EX500 hier te pronken. Lang getwijfeldtussen deze en de 42G20. Uiteindelijk de knoop doorgehakt in het voordeel van de Sony door de super ervaringen met Sony in het verleden, de toch wel veel knappere looks dan de Panasonic en het feit dat ik de gratis gekregen 'eco cheques' van mijn werkgever (twv 150 euro) enkel kon inruilen voor de Sony Bravia reeks. Winkelprijs was 749 euro - 150 euro maakt 699 euro. Koopje :-)

Eerste indrukken zijn echt wel positief zowel op vlak van looks als beeldkwaliteit. Meer kan ik er momenteel nog niet over zeggen.
Vind ik toch nog beste duur, 699 euro voor een tv van 749 euro met 150 euro aan kortingsbonnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:31
Die voet schijnt een soort klankkast te moeten zijn voor de speakers die ín de tv zitten, dus de voet zelf bevat inderdaad geen speaker.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik niet goed begrijp in die discussie over lag bij het gamen, op de site zie ik staan dat er presettings zijn "Scene Select" voor films en games en degelijke. Hoe speelt Sony het dan klaar om dat niet in de Game setting weg te werken als ze zelf de PS3 uitbrengen? Ik zou toch verwachten dat een Bravia de PS3 perfect ondersteund?

Ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen de 500 en 402, ik stond daarstraks bij de MM te kijken en er stond net een GT5 demo op en daar zag ik toch echt wel een verschil tussen Motionflow en geen, maar als dat echt inputlag veroorzaakt tja dan heeft die functie geen zin. Zeker niet bij GT5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
Oeps. 599 euro bedoelde ik ;-)
Gregoor schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 23:10:
[...]

Vind ik toch nog beste duur, 699 euro voor een tv van 749 euro met 150 euro aan kortingsbonnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 01:59:
Wat ik niet goed begrijp in die discussie over lag bij het gamen, op de site zie ik staan dat er presettings zijn "Scene Select" voor films en games en degelijke. Hoe speelt Sony het dan klaar om dat niet in de Game setting weg te werken als ze zelf de PS3 uitbrengen? Ik zou toch verwachten dat een Bravia de PS3 perfect ondersteund?

Ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen de 500 en 402, ik stond daarstraks bij de MM te kijken en er stond net een GT5 demo op en daar zag ik toch echt wel een verschil tussen Motionflow en geen, maar als dat echt inputlag veroorzaakt tja dan heeft die functie geen zin. Zeker niet bij GT5 :)
weet wel dat motionflow uitstaat in gamemode, dat kan je enkel voor films, sport etc gebruiken. Dus de functie heeft idd geen zin als je gamed. Volgens mij wordt motionflow voornamelijk voor sport gebruikt (voetbal).

Ik ben het met je eens dat sony meer aandacht moet geven aan de lag, maar het lukt ze gewoon niet, om het voor elkaar te krijgen. De voornaamste reden volgens mij is het de BE3 in combinatie met 100hz. Want 100hz staat misschien wel uit, maar nooit volledig en dat ga je met merken met lag. Ik begrijp wel dat mensen zeggen dat lagverhaal btje overdreven is, maar feit is dat sommige mensen niet eens weten wat je ermee bedoelt en het niet eens doorhebben 8)7 OP basis van mijn ervaring, raad ik je de 500 af als je gamen op je ps3 (net als ik 8) ) vind. Het beeld is hetzelfde als de ex500 het enige verschil is de motionflow en de BE3. Ik dacht dat ik eerst veel moest inleveren qua beeldkwaliteit maar dat is dus helemaal niet zo. De zwartwaardes vind ik zelfs beter op de 402. Daarnaast is de prijs ook erg lekker :P

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Joker schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:34:

Nog iets aparts: De TV kan alle audio in Dolby 5.1 doorgeven aan mijn HDMI-loze receiver, maar dan worden de interne speakers uitgeschakeld en dat geldt dan meteen voor alle inputs. Dat had ik liever per input gezien.
Dat is inderdaad vreemd aangezien mijn 40EX402 niet uitschakelt als ik via receiver (optische kabel) het geluid laat lopen. Had van mij wel automatisch uitgeschakeld mogen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustavson
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 18:21
Mijn 37ex500 wordt als het goed is 15 april geleverd, heb er zin in! Wil hem gaan o.a. gaan gebruiken als monitor voor een HTPC gebaseerd op mac + plex. Gisteren hiervoor een mini-display port + toslink --> HDMI converter gekocht, zodat er dolby digital wordt meegestuurd naar de TV vanaf de mac.
Nu las ik gisteren ergens, dat de TV geen dolby 5.1 kan doorgeven vanaf een HDMI bron via de optical out (dit heeft mijn voorkeur gezien evt problemen met sync bij directe aansluiting) naar een home-theater set, BEHALVE het DTV-C signaal zelf (ziggo).
Kan een van jullie kijken of er 5.1 wordt doorgegeven via de TV (dolby passthrough dus) vanaf een HDMI bron zoals HTPC, PS3 of Blueray (en dus niet vanaf de kabel), of wordt het gedownsampled naar stereo?
Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joker schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 22:42:
[...]

Heb je een Slim of een oudere? Alleen de PS3 Slim is nl. compatible met Bravia Sync / CEC.
Ik heb gewoon de eerste PS3 , jammer dat hij die niet synchroniseert :'( wel vreemd dat Sony zijn eigen producten niet allemaal synchroniseert. Maar ja dan maar even naar HMDI 1 schakelen. Voor de rest nog steeds super tevreden mee! _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ St00mwals,
Daar krijg je geen seconde spijt van!!! Heb ik ook niet !!!!
Weet niet waar je hem gaat kopen,maar ik heb hem zelf bij BCC gehaald voor 774,- (even een pagina van It's afdrukken met hun prijs 799,-) en je krijgt nog eens 25% extra korting op het verschil van de prijs!!! :) :Y

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Heeft iemand 3D al in het echt gezien op een TV?
Ziet dat er hetzelfde uit als in de bioscoop, ook een beetje donker allemaal?

De HX900 lijkt me ook een mooi toestel, voordeel is dat die 3D ready is, dus mocht die 3D thuis van de grond komen, dan kan je later alsnog een setje aanschaffen :)
En full direct LED zou mooi beeld moeten opleveren, gok ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
matthijst schreef op zondag 28 maart 2010 @ 19:36:
Heeft iemand 3D al in het echt gezien op een TV?
Ziet dat er hetzelfde uit als in de bioscoop, ook een beetje donker allemaal?

De HX900 lijkt me ook een mooi toestel, voordeel is dat die 3D ready is, dus mocht die 3D thuis van de grond komen, dan kan je later alsnog een setje aanschaffen :)
En full direct LED zou mooi beeld moeten opleveren, gok ik...
Zoals ik op de vorige pagina meldde heb ik vrijdag 3D mogen aanschouwen op het hoofdkantoor van Sony.

Waar het op neer komt is dat het effect zo goed als hetzelfde is als in de bios bij Avatar, qua helderheid zijn tv's volgens mij echter toch wel een stukje verder op te schroeven en ik vond het verschil tussen met/zonder bril niet noemenswaardig groot. Helaas stond de HX900 volgens mij nogal donker afgesteld(ook zonder 3D bril was die vrij donker), terwijl de LX900 super helder was,

Het beeld heb ik ook nog niet echt kunnen vergelijken aangezien ze naast elkaar stonden, maar verder zag het er super uit! Overigens mag ik 8 april weer naar de speeltuin dus zal kijken of ik wat meer te weten kan komen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 14:40
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 15:17:
@ St00mwals,
Daar krijg je geen seconde spijt van!!! Heb ik ook niet !!!!
Weet niet waar je hem gaat kopen,maar ik heb hem zelf bij BCC gehaald voor 774,- (even een pagina van It's afdrukken met hun prijs 799,-) en je krijgt nog eens 25% extra korting op het verschil van de prijs!!! :) :Y
Ik heb hem bij de Koopjeskampioen besteld, € 744 incl verwijderingsbijdrage.
Heb alleen pas vrijdag tijd om hem op te halen in Apeldoorn :(

Ook direct maar een Sony BDV-E300 besteld. Ook deze gaan we dus vrijdag ophalen. Maar vervolgens wel een extra lang weekend om ermee te spelen!!!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
[quote]Joker schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:34:
Sinds kort staat er bij mij een 46 inch EX500 thuis, die m´n oude 37 inch plasma vervangt. De plasma had één groot nadeel: Reflecties. Vandaar de keuze om een LCD aan te schaffen, maar dan wel één met een mat scherm.

De TV oogt (en is relatief) niet groot, zeker in vergelijking met mijn oude PV500. Gevolg is wel dat het geluid maar matig is en eigenlijk alleen geschikt is voor TV uizendingen.

Mooie kleuren, hoge scherpte en uitstekend contrast. Als ik er recht voor zit, is zwart ook echt zwart, maar als ik ga staan dan wordt het beeld een stuk fletser. De TV staat vrij laag, dus misschien in de toekomst maar iets hoger plaatsen.

Upscalen van SD is verrassend goed: BE3 werkt prima. Van Motionflow merk ik niet echt veel: Hooguit wat beter leesbare tekst op reclameborden of in de scroller op RTL-Z. Lag is aanwezig (gemeten 50-70ms), maar voor mij niet merkbaar in games (Fallout 3, Mass Effect 2) of bij gebruik van de PC. Met Motionflow aan is de lag dubbel zo groot en wel merkbaar.

HD is super! Binnenkort maar eens kijken naar een Bluray speler.

De bediening is OK, maar soms traag. De afstandbediening is wel fijn, maar is een lelijk gedrocht. De codes z
[/quote]

Zit nog steeds te puzzelen met de beelsinstellingen van mijn EX500. Kun je die van jou (voor TV kijken in HD/SD) posten?

[ Voor 5% gewijzigd door Ruud2007 op 29-03-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Weet iemand de adviesprijs in NL van de 40NX700W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Bob
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-08 10:56
Ik heb een week de 40ex700, en mbt het beeld ben ik tevreden, maar de DLNA functionaliteit krijg ik maar niet goed aan de gang. De TV biedt de mogelijk via server diagnosis om alle aanwezige DLNA devices te scannen.
Ik heb de volgende geprobeerd en deze faalde bij die check: Fuppes, PS3 Media Server (beide via Linux), XBMC (via de Mac). Falen betekent dat deze wel worden gezien, maar dat ze op de een of andere manier niet kunnen connecten met de TV.
De volgende lukken wel: miniDLNA, Twonky Media Server, Serviio. Dit is dus stap 1. Stap 2 is dat ze daadwerkelijk video gaan streamen. Het enige dat lukt bij al deze is de VOBs van DVDs te streamen (overigens je hebt dan niet de taalkeuze, maar krijgt de eerste geluidsspoor te horen, niet echt ideaal als dat frans is ;-).
Ik heb al van allerlei formaten geprobeerd, maar helaas. Via USB kan ik wel meerdere formaten afspelen, waaronder zelfs XVid in een AVI container. Dus zou je zeggen dat dat zonder transcoderen ook via dlna moet werken. Want dat is het andere uiterste, transcodeer alles. De enige die dat theoretisch kan is Twonky, maar bij mij lukt dat op de een of andere manier niet.

Hoe kan je zien welke formaten via DLNA (zonder transcoding) worden ondersteund door de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Gemaild naar platte tv wanneer de 40NX700W leverbaar is en welke prijs.
Antwoord:

Geachte,
Deze komt vanaf volgende week beschikbaar wij mogen deze niet op internet verkopen ( contract lijn van Sony ) dus ik kan u deze alleen aanbieden per mail.
De exacte prijs kan ik u vanaf eind deze week geven.
Als u mij dan nog even mailt of belt kan ik u ook melden of deze inmiddels op voorraad is.

Niet op internet verkopen?? Contractlijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede middag,

Ik zit te twijfelen tussen de 40HX700 en de 40EX700.
Kan iemand daar wat zinnigs over zeggen de functies van deze 2 zijn nagenoeg hetzelfde.
Volgens mij zijn zo'n beetje de verschillen:
De HX heeft motionflow 200Hz en de EX 100Hz en is een LED scherm.

Wie geeft / heeft advies of hebben jullie er nog andere suggesties ?

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joker
  • Niet online

Joker

Ruud2007 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 10:18:
Zit nog steeds te puzzelen met de beelsinstellingen van mijn EX500. Kun je die van jou (voor TV kijken in HD/SD) posten?
Ik ben ook nog aan het puzzelen inderdaad :). Probleem is eigenlijk dat er voor overdag iets andere instellingen nodig zijn dan voor 's avonds. De sensor gebruiken levert een te groot verschil op ('s avonds te donker, overdag te fel). Ik ben nu aan het experimenteren met de scene's; ééntje daarvan wil ik gebruiken om de dag-instellingen in op te slaan, een andere voor de avond instellingen. Ik zal vanavond 's kijken wat de instellingen nu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom net van de Saturn Tilburg.
Daar zijn hele gangen leeg. Ik heb niemand gesproken, maar ik vermoed dat er dus hele nieuwe series gaan komen. LG was leeg, Samsung ook. Zal binnenkort wel aangevuld worden.

Er stonden nu wel 3 nieuwe Sony's:

40NX800: € 1799,-
40NX700: € 1599
46NX700: € 2099,-

Ze zien er echt heel mooi uit. Zeker op die RVS-stand.
Beeld (promo-filmpje) op de 46"was heel mooi. De rest stond uit/gaf weinig beeld.

Ben benieuwd wat de prijzen nog gaan doen. Ik wil eigenlijk een 42". Maar bij Sony vang ik dan bot. Dus dan wordt het een 46NX700, als deze niet te groot wordt. Ik zal eens een stuk karton gaan knippen en thuis neerzetten ;)

Ik wacht sowieso op de nieuwe LG en Samsung-toestellen. Kijken hoe die eruit zien.
Vooralsnog blijft de 46NX700 bovenaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
Joker schreef op maandag 29 maart 2010 @ 13:25:
[...]

Ik ben ook nog aan het puzzelen inderdaad :). Probleem is eigenlijk dat er voor overdag iets andere instellingen nodig zijn dan voor 's avonds. De sensor gebruiken levert een te groot verschil op ('s avonds te donker, overdag te fel). Ik ben nu aan het experimenteren met de scene's; ééntje daarvan wil ik gebruiken om de dag-instellingen in op te slaan, een andere voor de avond instellingen. Ik zal vanavond 's kijken wat de instellingen nu zijn.
Ik heb -zoals doorgaans wordt geadviseerd- de sensor uitgeschakeld. Allerlei instellingen geprobeerd, maar krijg naar mijn gevoel niet echt een goed 'gestoken' beeld. De 'winkelinstelling' (brilliant) is geen optie, daar deze het beeld erg onnatuurlijk scherp en fel maakt. Als iemand dus 100% tevreden is met zijn instellingen ben ik daar erg benieuwd naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Zijn die prijzen redelijk "normaal", bv 1999-2099 voor de 46" NX700, of zouden die in een maand of 2-3 nog een paar honder euro zakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Van Videopartner kreeg ik dit antwoord op mijn vraag of de 40NX700W te bestellen is:

Deze toestellen mogen niet door een internet aanbieder worden verkocht.
Sony wil dat verkopers de advies verkoopprijs respecteren.

Met vriendelijke groet

Apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Gisternacht de 30 pagina's van dit topic doorgespit, vanmorgen bij de MM in Den Haag geweest. Daar staan de 40EX700, de 46EX500 en de 40HX700 naast elkaar. De randen van de HX vind ik te dik. Ik wist bijna zeker dat ik voor de 40EX700 ging, maar nou twijfel ik toch tussen de 40EX700 en de 40EX500. Zo dun vond ik de 700 niet, dat 'ie de hogere prijs rechtvaardigt. Bij de MM waren alle TV's sowieso veel duurder dan op internet, ik weet niet of daar nog over te onderhandelen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de prijs valt ALTIJD te onderhandelen ;)
mits je het een beetje slim aanpakt natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien nog iets anders voor zij die twijfelen tss de EX700 of EX500 series:
lange tijd ging mijn voorkeur uit naar de duurdere EX700, vnl vanwege de edge-LED en het daaraan gekoppeld lager E verbruik (anders zijn er bijna geen noemenswaardige verschillen met de EX500 serie).
Even binnegewipt bij de lokale tv verkoper en die had eens een berekening gemaakt na hoeveel tijd je
de meerprijs voor de LED terug hebt t.o.v. de gewone LCD. Als je ongeveer 4u/dag tv kijkt dan kwam dat neer op een besparing van ongeveer 10€/jaar ! nemen we de 32EX700 die ongeveer 150€ duurder is dan de 32EX500, dan moet je 15 jaar tv kijken wil je je profijt doen ... bovendien is edge led nog vrij recent dus ... nu denk ik toch maar de 500 serie te nemen. 't ja ofwel weet die man het totaal niet waarover hij het heeft anderzijds zwijgt hij gewoon en smeert hij mij een duurder model aan en ik dan maar denken yes ik ziet hier toch wel goedkoop tv t kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:35:
Misschien nog iets anders voor zij die twijfelen tss de EX700 of EX500 series:
lange tijd ging mijn voorkeur uit naar de duurdere EX700, vnl vanwege de edge-LED en het daaraan gekoppeld lager E verbruik (anders zijn er bijna geen noemenswaardige verschillen met de EX500 serie).
Even binnegewipt bij de lokale tv verkoper en die had eens een berekening gemaakt na hoeveel tijd je
de meerprijs voor de LED terug hebt t.o.v. de gewone LCD. Als je ongeveer 4u/dag tv kijkt dan kwam dat neer op een besparing van ongeveer 10€/jaar ! nemen we de 32EX700 die ongeveer 150€ duurder is dan de 32EX500, dan moet je 15 jaar tv kijken wil je je profijt doen ... bovendien is edge led nog vrij recent dus ... nu denk ik toch maar de 500 serie te nemen. 't ja ofwel weet die man het totaal niet waarover hij het heeft anderzijds zwijgt hij gewoon en smeert hij mij een duurder model aan en ik dan maar denken yes ik ziet hier toch wel goedkoop tv t kijken ?
Tja het is wat je belangrijk vind, de prijs of het beeld? Ik heb zelf ook staan kijken naar deze twee toesstellen, en heb gelijk voor de EX700 gekozen!! Het beeld is veel mooier dan de EX500 juist omdat de edge led veel mooieren kleuren heeft en zwart ook echt zwart is. Succes met je beslissing. Mijn advies is ga voor de EX700 !!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruwepitje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-01-2023
Ook ik heb gekozen voor de 40EX700. Hij staat inmiddels "al" 4 dagen in huis.
Ik ben ook nog aan het stoeien met de juiste kleurinstelling maar dat is voor iedereen verschillend gezien de lichtinval etc in je kamer. Verder heb ik al 2 maal een BluRay gekeken en whoawww, wat een prachtig beeld.
Voor DLNA is inmiddels bekend dat een HD film streamen echt niet zal lukken. Ook met mijn PS3 wilde dat niet lukken dus ik heb een kabel tussen mijn router middels een Hub naar mijn TV/PS3 en AC Ryan mediaspeler gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:53:
Over de prijs valt ALTIJD te onderhandelen ;)
mits je het een beetje slim aanpakt natuurlijk
Ook bij mediamarkt en dat soort zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:53
Tuurlijk, heb pas een nieuwe receiver bij MM gekocht en heb er 200 euro af kunnen praten (20%).

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:52
Pingu007 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 15:14:
Van Videopartner kreeg ik dit antwoord op mijn vraag of de 40NX700W te bestellen is:

Deze toestellen mogen niet door een internet aanbieder worden verkocht.
Sony wil dat verkopers de advies verkoopprijs respecteren.

Met vriendelijke groet

Apart..
De NX-serie zijn modellen die alleen door Nederlandse winkels verkocht mogen worden... ook verkoop via internet zal door Sony worden tegengehouden!

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Mooie manier om je eigen product uit de markt te drukken. Het prijsverschil met de andere series is dan volledig buiten proportie. En die NX serie is al niet goedkoop..

Ik ben zelf overigens voor een EX700 gegaan. Over 2 a 3 weken moet ie binnen zijn :)

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
Ik heb sinds zaterdag dus de 40EX500 staan. Ook eventjes overwogen om de EX700 te nemen maar uiteindelijk toch voor de gewone LCD versie genomen. Denk niet dat ik er spijt van ga krijgen. Toestel doet meer dan ik ervan verlang. Plus de looks mogen er echt wel zijn.

Gsm pic :

http://img69.imageshack.us/img69/9674/27032010109.jpg

http://img218.imageshack.us/img218/1...032010111g.jpg

http://img26.imageshack.us/img26/8971/27032010108.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door FrE911 op 29-03-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:53
Hier een review van de KDL-46NX800. Toch niet zo goed als ik gehoopt had....

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:52
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 13:45:
Ik kom net van de Saturn Tilburg.
Daar zijn hele gangen leeg. Ik heb niemand gesproken, maar ik vermoed dat er dus hele nieuwe series gaan komen. LG was leeg, Samsung ook. Zal binnenkort wel aangevuld worden.

Er stonden nu wel 3 nieuwe Sony's:

40NX800: € 1799,-
40NX700: € 1599
46NX700: € 2099,-

Ze zien er echt heel mooi uit. Zeker op die RVS-stand.
Beeld (promo-filmpje) op de 46"was heel mooi. De rest stond uit/gaf weinig beeld.

Ben benieuwd wat de prijzen nog gaan doen. Ik wil eigenlijk een 42". Maar bij Sony vang ik dan bot. Dus dan wordt het een 46NX700, als deze niet te groot wordt. Ik zal eens een stuk karton gaan knippen en thuis neerzetten ;)

Ik wacht sowieso op de nieuwe LG en Samsung-toestellen. Kijken hoe die eruit zien.
Vooralsnog blijft de 46NX700 bovenaan staan.
Het viel mij inderdaad ook op dat er heel veel modellen weg waren.. ze hebben overigens vrij veel nieuwe modellen staan..

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Laatst online: 19-09 09:25
Ik krijg als het goed zaterdag a.s. m'n 46hx700 binnen en ik vroeg me af of er al kalibratie settings bekend zijn. Uiteraard ga ik zelf ook uitgebreid 'mee spelen', maar het zou handig zijn om ergens te beginnen.

Andere vraag, ik zie heel veel verschillen in hdmi kabels (vooral in prijs), waar hebben jullie goede ervaringen mee?
Pagina: 1 ... 9 ... 42 Laatste