Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Verwijderd
Ben ik zo maar eens benieuwd naar, omdat de 40NX700 niet onder de € 1500,- weg mag.
Ik heb namelijk al een prijs doorgekregen van de 46"
Prijzen zijn zo vast als iets.. alles wat je onder de verplichte advies verkoopprijs krijgt aangeboden kan vervelende gevolgen hebben voor het verkooppunt!Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 20:45:
Iemand een idee wat dan de uiterste verkoopprijs is voor de 46NX700?
Ben ik zo maar eens benieuwd naar, omdat de 40NX700 niet onder de € 1500,- weg mag.
Ik heb namelijk al een prijs doorgekregen van de 46"
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Er is toch geen verschil kwa design?FlowDesign schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 19:42:
Owja, zelf net bij de Harense Smid de 40EX700 gezien en deze vind ik zelf toch wel erg mooi voor dat geld hoor![]()
Vind het design ook beter dan van de EX500, dat dunne zwarte randje onder de grijze balk maakt het net iets sjeiker
debeerzietzevliegen.nl
Verwijderd
Daarom noem ik de prijs ook niet hierSchizo007nl schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 20:54:
[...]
Prijzen zijn zo vast als iets.. alles wat je onder de verplichte advies verkoopprijs krijgt aangeboden kan vervelende gevolgen hebben voor het verkooppunt!
Maar wat is dan de vaste prijs?
Het zou mooi zijn als je wat links van reviews waarover je het hebt hier kan posten.debeer schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 22:19:
...Door het lezen van een aantal reviews ben ik toch (weer) aan het twijfelen gegaan of ik deze Sony serie wel zal kopen. Ik ben in een aantal rewiews tegengekomen dan de beeldkwaliteit wel goed is maar ook niet meer dan dat. Er zijn betere LCD tv's te koop...
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Waarom niet?Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 22:20:
[...]
Daarom noem ik de prijs ook niet hier
Maar wat is dan de vaste prijs?
Denk je dat Sony door een prijs te lezen weet welke van de ladingen winkels jij benaderd hebt?
[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 02-04-2010 22:56 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Verwijderd
Klopt. Zit iets in.matthijst schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 22:55:
[...]
Waarom niet?
Denk je dat Sony door een prijs te lezen weet welke van de ladingen winkels jij benaderd hebt?
Maar dan weet ik nog niet wat die zogenaamde vaste prijs is.
Zou je niet eens een post boven die van jou kijken?Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 23:08:
[...]
Klopt. Zit iets in.
Maar dan weet ik nog niet wat die zogenaamde vaste prijs is.

debeer schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 23:07:
Met vaste prijs bedoel ik:
40NX700 € 1.499,00
46NX700 € 2.099,00
40NX800 € 1.799,00
Links:
klik
klik
Of ben ik nou een miere(n)neuker en zal ik er toch voor gaan
Verwijderd
Zou je niet even naar de tijd van posten kijken....Schizo007nl schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 00:59:
[...]
Zou je niet eens een post boven die van jou kijken?![]()
[...]

De 46 kan ik voor € 1775,- krijgen.
Als je de 46"wilt zou je nog ff kunnen wachten tot juni, dan komen de HX-versies uit.debeer schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 23:07:
Of ben ik nou een miere(n)neuker en zal ik er toch voor gaan
Zelfde buitenkant, ander scherm.
Het wordt definitief geen 46 inch, dat is in ieder geval wel zeker.matthijst schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 12:14:
[...]
Als je de 46"wilt zou je nog ff kunnen wachten tot juni, dan komen de HX-versies uit.
Zelfde buitenkant, ander scherm.
Ik vind het design van de NX door de smallere rand (5 cm) mooier dan de HX serie (6,5 cm).
@Hornikx
Waar kun je de 46 voor € 1775,- krijgen dan?
[ Voor 6% gewijzigd door debeer op 03-04-2010 15:03 . Reden: typo ]
debeerzietzevliegen.nl
Verwijderd
Ja, daar gaan we dan, hè?debeer schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 13:12:
[...]
@Hornikx
Waar kun je de 46 voor € 1775,- krijgen dan?
Wordt er hier eerst geroepen dat alles onder de adviesverkoopprijs gevolgen kan hebben voor de verkopende partij. En dan gaat men hier vragen waar ik die prijs vandaan haal.
Dat ga ik dus niet roepen hier. Maar het is geen winkel of rare site waar ik het vandaan haal.
Wel origineel NL-product.
De prijs was nog onder voorbehoud overigens, omdat dat nog voor de officiële leveringsdatum was.
Waar haal je die maten vandaan, of zijn die van de HX700 vs NX700?debeer schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 13:12:
Het wordt definitief geen 46 inch, dat is in ieder geval wel zeker.![]()
Ik vind het design van de NX door de smallere rand (5 cm) mooier dan de HX serie (6,5 cm).
Hier staat de maat bij de HX800 nog als TBC:
http://tweakimg.net/g/for.../Sony/braviabrochure1.jpg
[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 03-04-2010 16:48 ]
[ Voor 29% gewijzigd door debeer op 03-04-2010 17:15 ]
debeerzietzevliegen.nl
Als je zulke dingen nou niet roept op het forum, dan kun je de bovenstaande discussies voorkomen. Nu krijg je allemaal rare gezichten van, jah waar dan. En daar kun jij geen antwoord op geven, jah ergens nieuw in doos maar waar zeg ik niet.... die discussies schieten niet op.Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 11:38:
[...]
Zou je niet even naar de tijd van posten kijken....
De 46 kan ik voor € 1775,- krijgen.
OK
Wacht zelf nog ff op de HX800-versie, aangezien 3D ready en full LED me wel aanspreekt.
Bij de MM Amsterdam Arena staat de NX800 naast de HX700, daar kan je het verschil in vorm etc. goed zien.
debeerzietzevliegen.nl
De ex700 oogt kleiner, design vind ik mooier...FrE911 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 21:44:
[...]
Er is toch geen verschil kwa design?Ik heb thuis de EX500 maar wat me opviel is dat die rand onderaan veel donkerder is dan in de winkel. Wat positief is natuurlijk
40EX500:
40EX700:
Sorry maar ik zie geen verschil hoorFlowDesign schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 22:38:
[...]
De ex700 oogt kleiner, design vind ik mooier...![]()
40EX500:
[afbeelding]
40EX700:
[afbeelding]
Ik heb een EX500 en die onderste rand is zeker niet zilver bij mij. Eerder héél donker grijs. Gelukkig maar. Zal er morgen eens een foto van nemen.Homey D. Clown schreef op zondag 04 april 2010 @ 00:02:
Zijn er meer mensen die de 40EX701 of 702 hebben, met een zwarte in plaats van grijze rand? Ik blijf het gek vinden, maar ben er wel blij mee.
Verwijderd
WouterHelm schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 09:56:
[...]
Persoonlijk vind ik het niet echt arrogant, op die manier zul je op een aantal modellen toch nog een gezonde marge behouden. Op zo'n manier kan de elektronica zaak om de hoek toch nog een boterham verdienen. Bij het bedrijf waar ik werk worden bepaalde distribiteuren geweerd omdat je dan weet dat de prijs kapot gemaakt wordt, waar andere klanten (die wel een gezonde marge hebben) niet vrolijk van worden, met alle gevolgen van dien.
Internet verkoop wordt steeds populairder omdat mensen inmiddels het vertrouwen hebben om grote aankopen te doen via het internet. Voorheen waren mensen nogal huiverig om aankopen op het internet te doen.
Voor de consument is het natuurlijk goed dat er online steeds meer "dozen schuivers" zijn, omdat de marge die zij hanteren nihil is en het daardoor voor de consument goedkoper wordt.
Maar we wijken af, we moeten het hier over de nieuwe Sony modellen hebben.
Al die speciaalzaken met gladde praatjes van verkopers zijn helemaal niet meer nodig tegenwoordig. Je kunt je op internet prima inlezen over de voor en nadelen van nieuwe technologie bij deskundige sites als HDTVTest. En tevens ook specificaties/reviews tussen verschillende toestellen vergelijken. Mediamarkt/BCC/Saturn kun je daarna als 'kijkdoos' gebruiken om vervolgens online voor 400 euro minder je TV te bestellen van een dozenschuivermrc16 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:14:
[...]
En terecht, want ik begin de speciaalzaak die hier op de hoek zat steeds meer te missen!
Fysieke winkels moeten gewoon gaan concurreren met online-winkels (dus niet meer van die dikke marges hanteren) en anders kunnen ze beter opdoeken. Bied totaal geen meerwaarde meer anno 2010. Overigens ben ik er van overtuigd dat een paar slimme webwinkels het toch wel voor elkaar krijgen om bij een bepaalde distributeur goedkoop die high-end modellen te kunnen inkopen.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 03:00 ]
De balk van deze TV is bij ons donkergrijs.
Zodra ik er wat meer mee gespeeld heb zal ik mijn ervaringen hier neerzetten.
Kan het iedereen aanraden. Het kijkt echt heerlijk, een stuk minder vermoeiend voor je ogen als je films kijkt in een donkere kamer. Zeker in donkere scenes zie je nog meer details.
De witte leds op de lightstrips van de kit hebben een kleur temp van zo'n 5400K, ideaal is een kleur temp van 6500K.Heb nu wat professioneel filter-folie (Cinefilter) besteld besteld, wat ik over de ledstrips ga plaatsen zodat het licht alsnog met 6500K overeenkomt
Alle voordelen van bias lightning op een rijtje:
What are the proven benefits of bias lighting?
1. Reduces or eliminates eye strain and viewing fatigue in dark viewing conditions.
2. Eliminates image contamination due to reflections, haze and glare on the screen from conventional room lighting.
3. Enhances perceived black levels, contrast ratio, and picture detail by enabling dark adapted viewing.
4. Preserves correct color perception of the video image by the viewer.
5. Prolongs monitor phosphor life (phosphors are used in CRTs, plasmas, and LCDs with CCF back lighting) by enabling dark room viewing and lowering of screen brightness requirements.
6. Provides a low level of illumination in the room for movement and peripheral activities
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=451527
http://forum.blu-ray.com/...does-make-difference.html
http://www.cinemaquestinc.com/ideal_lumesb.htm
Zo'n setje van de IKEA kost 30 euro, een prima en goedkoop alternatief voor degene die geen 60 dollar (plus 30 dollar shipping) willen uitgeven voor een Ideal Lume D6500K CCFL lamp.
[ Voor 53% gewijzigd door Demon_Eyez op 04-04-2010 13:57 ]
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Zijn er nog Sony-modellen die sneller zijn qua opstarten en zappen, ook in combinatie met digitale televisie? Mijn zusje houdt nogal van veel zappen en een trage televisie is dan niet fijn. Op dit moment gebruikt ze nog een analoge waarbij het beeld dus direct te zien is. Ik weet dat de meeste nieuwe televisies niet al te snel zijn, maar zijn er misschien modellen die positief opvallen? Hier lees je eigenlijk nooit iets over.Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 09:47:
Gisteren die 40EX402 binnen gekregen. Best wel een groot verschil als je van 32" HD ready komt. Beeldkwaliteit van Blu Ray en PS3 games is echt wel opmerkelijk. Opstart tijd is inderdaad wel heel traag. Bizar dat hoe nieuwer de TV wordt hoe trager de bediening wordt. Toen ik vroeger nog op een CRT via kabel ging dat allemaal veel sneller. Nu met digitale tv en een nieuwere tv is het toch allemaal wel opmerkelijk traag geworden. Ipv 3D zou men zicht beter eens focussen op snelle tv. Gelukkig start je een TV maar één keer per dag op :-)
Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet
Ben je scheel ofzo?
Er zit duidelijk een zwart randje ónder de (donker)grijze rand op de EX700 en de EX500 heeft dat niet.
De rand om het scherm (link, rechts en boven) op de EX700 is ook net iets dunner,
de 40EX700 is namelijk bijna een centimeter minder breed dan de 40EX500.
Kunt u mij een foto sturen van de achterkant van uw tv? Heb ook zo'n set maar weet niet goed waar ik ze best bevestig op de achterkantDemon_Eyez schreef op zondag 04 april 2010 @ 13:36:
Heb gister m'n dioder kit van de IKEA achterop m'n Bravia aangesloten, voor bias lighting. krijg je dus dit effect:
[afbeelding]
Kan het iedereen aanraden. Het kijkt echt heerlijk, een stuk minder vermoeiend voor je ogen als je films kijkt in een donkere kamer. Zeker in donkere scenes zie je nog meer details.
De witte leds op de lightstrips van de kit hebben een kleur temp van zo'n 5400K, ideaal is een kleur temp van 6500K.Heb nu wat professioneel filter-folie (Cinefilter) besteld besteld, wat ik over de ledstrips ga plaatsen zodat het licht alsnog met 6500K overeenkomt
Alle voordelen van bias lightning op een rijtje:
What are the proven benefits of bias lighting?
1. Reduces or eliminates eye strain and viewing fatigue in dark viewing conditions.
2. Eliminates image contamination due to reflections, haze and glare on the screen from conventional room lighting.
3. Enhances perceived black levels, contrast ratio, and picture detail by enabling dark adapted viewing.
4. Preserves correct color perception of the video image by the viewer.
5. Prolongs monitor phosphor life (phosphors are used in CRTs, plasmas, and LCDs with CCF back lighting) by enabling dark room viewing and lowering of screen brightness requirements.
6. Provides a low level of illumination in the room for movement and peripheral activities
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=451527
http://forum.blu-ray.com/...does-make-difference.html
http://www.cinemaquestinc.com/ideal_lumesb.htm
Zo'n setje van de IKEA kost 30 euro, een prima en goedkoop alternatief voor degene die geen 60 dollar (plus 30 dollar shipping) willen uitgeven voor een Ideal Lume D6500K CCFL lamp.
frederic.lecossois@telenet.be
of gewoon hier posten, ik heb namelijk ook wel interesse (en ben eigenaar van zo'n dioder)FrE911 schreef op zondag 04 april 2010 @ 19:50:
Kunt u mij een foto sturen van de achterkant van uw tv?
[ Voor 3% gewijzigd door Ro-Maniak2 op 04-04-2010 22:51 ]
Verwijderd
37EX500-T37OHWO3 (AUO)
40EX500-LTY400HF06 (S-matrix LCD-Samsung)
46EX500-LTY460HJ01 (S-matrix LCD-Samsung)
55EX500-LTY550HJ01 (S-matrix LCD-Samsung)
hier een beetje info over de panelen die gebruikt worden in de ex500 serie.
(Ik had eigenlijk al besloten voor de 37" te gaan maar twijfel nu.)
EDIT: http://www.trustedreviews...DL-37EX503-37in-LCD-TV/p1 deze review begint trouwens precies hierover!
EDIT2: ok, in de comments op de laatste pagina van de review wordt bevestigd dat er inderdaad een ander paneel, nl. van AUO, in de 37" zit dan in de andere maten. http://www.trustedreviews...X503-37in-LCD-TV/comments
Er wordt bijgezegd en dat blijkt ook uit de review dat met name de zwarttonen minder zijn.
Wat nu?? Ik had besloten dat in 32" in principe te klein vind, 37" precies goed maar bijna te groot. Lijkt dus niet echt een optie om naar 40" te gaan, ook niet qua prijs......... ander merk dan? Iemand een suggestie (en kom op, ondanks dat het deze topic is svp niet Sony-biased zijn....
[ Voor 69% gewijzigd door Ro-Maniak2 op 05-04-2010 09:19 . Reden: artikel gevonden ]
Er is veel vraag naar de EX500 serie.. het komt dan ook vaak voor dat wanneer er een nieuw model op de markt komt dat dit de eerste keer een aantal weken op zich laat wachten alvorens hij goed leverbaar is.. Heeft te maken met de productie van het toestel en de verspreiding ervanRo-Maniak2 schreef op zondag 04 april 2010 @ 22:51:
Gasten, iemand een idee hoe het komt dat de 37ex500 nergens leverbaar/op voorraad is?? Is dat model nu zo populair, of zijn er andere redenen? De 32" lijkt prima leverbaar...
Sony Bravia KDL-32 BX 400
Zelfs op de Sony site kan ik niks vinden (Duitsland ook niet)
Echter is er op Google zeer weinig over bekend. Ik zie dat ie 4 HDMI ingangen heeft (dat wil ik ook) en dat ie Full HD heeft. Misschien heeft Amazon gewoon het type verkeerd genoteerd....
Prijs is 471 euro met gratis verzending.
http://www.amazon.de/Sony...de&qid=1270454423&sr=1-17
In hoeverre kan iemand zo zien als ie beter is ten opzichte van de Samsung 32b550? Want die kost 420 euro.
Mijn maximum is 500 euro.
Heb nu een 26 inch TECO LCD TV (kruidvat actie paar jaar geleden, 99 euro koste ie toen!)
Maar ik heb behoefte aan meer HDMI ingangen (nu al 3 apparaten en van kabel switchen is irritant elke keer) en een groter beeld...
Alvast bedankt
[ Voor 19% gewijzigd door Deezers op 05-04-2010 10:23 ]
Persoonlijk vind ik het veel geld voor een 32 inch TV met 50 hz. Die zijn dit weekend te koop voor ik geloof 360 euro bij MM Eindhoven. Voordat geld moet je op internet toch ook wel een maatje groter kunnen kopen. Waarom kom je specifiek bij deze TV uit?Dennis Lammers schreef op maandag 05 april 2010 @ 10:13:
Ik heb op Amazon.de deze Sony LCD tv gevonden.
Sony Bravia KDL-32 BX 400
Prijs is 471 euro met gratis verzending.
http://www.amazon.de/Sony...de&qid=1270454423&sr=1-17
In hoeverre kan iemand zo zien als ie beter is ten opzichte van de Samsung 32b550? Want die kost 420 euro.
Alvast bedankt
Verwijderd
Calibration Settings
Picture Mode Custom
Backlight 4
Picture 96
Brightness 52
Color 49
Hue G4
Color Temp Warm 2
Sharpness MIN
MotionFlow Standard
Cinemotion OFF
Advanced Settings
Gamma 0
White Balance
R-Gain 0
G-Gain -16
B-Gain -7
R-Bias -6
G-Bias 0
B-Bias -4
FrE911 schreef op zondag 04 april 2010 @ 19:50:
[...]
Kunt u mij een foto sturen van de achterkant van uw tv? Heb ook zo'n set maar weet niet goed waar ik ze best bevestig op de achterkantAlvast bedankt.
Hierbij de achterkant van m'n TV. Heb de ledstrips heel simpel met dubbelzijdig tape bevestigd.kontroll schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:24:
[...]
of gewoon hier posten, ik heb namelijk ook wel interesse (en ben eigenaar van zo'n dioder)

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
aha, dus gewoon een "omgekeerde U":Demon_Eyez schreef op maandag 05 april 2010 @ 15:17:
Hierbij de achterkant van m'n TV. Heb de ledstrips heel simpel met dubbelzijdig tape bevestigd.
_ _
|...|
thanx !
Stappen:
1. Digitale automatische afstemming
2. Kabel
3. Netwerk frequentie invullen
4. Netwerk ID invullen
5. Services zoeken
6. Klaar met zoeken --> TV uit
7. Na 1 minuut TV aan
8. CI+ CAM met smartcard erin
9. Authenticatie start
10. Klaar
Alle zenders werken incl. gids en zenderinformatie!
Thx voor de foto. Nog een kleine vraag.Demon_Eyez schreef op maandag 05 april 2010 @ 15:17:
[...]
[...]
Hierbij de achterkant van m'n TV. Heb de ledstrips heel simpel met dubbelzijdig tape bevestigd.
[afbeelding]
"Heb nu wat professioneel filter-folie (Cinefilter) besteld besteld, wat ik over de ledstrips ga plaatsen zodat het licht alsnog met 6500K overeenkomt ;)"
Waar koop je zoiets? Ik heb een site gevonden www.gamonline.com maar ik weet niet juist wat ik moet kiezen
[ Voor 7% gewijzigd door FrE911 op 05-04-2010 23:18 ]
Die donkergrijze rand duidt er denk ikop dat het een Belgisch model is. Misschien van het type EX501 o.i.d.FrE911 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 21:44:
[...]
Ik heb thuis de EX500 maar wat me opviel is dat die rand onderaan veel donkerder is dan in de winkel. Wat positief is natuurlijk
In Nederland kun je (als je geen import model wil) slechts die met de licht grijze rand kopen.
Verwijderd
Nope, de EX701 is in 40" 1-malig in NL uitgeleverd en kun je dus tegenkomen in de retail.FlowDesign schreef op maandag 05 april 2010 @ 23:45:
[...]
Die donkergrijze rand duidt er denk ikop dat het een Belgisch model is. Misschien van het type EX501 o.i.d.
In Nederland kun je (als je geen import model wil) slechts die met de licht grijze rand kopen.
Ik zit met precies hetzelfde dilemma. Bij mij is 37 goed of misschien net te groot. 40 wordt echt te groot voor mijn smalle huiskamer. Blijft dus over: 37 of (dan toch maar) 32 inch.Ro-Maniak2 schreef op maandag 05 april 2010 @ 09:09:
Hee, dus toch echt een ander paneel in de 37"dan in de andere maten...! Is er meer bekend over de prestaties van die panelen van Samsung ten opzichte van dat van AUO?
(Ik had eigenlijk al besloten voor de 37" te gaan maar twijfel nu.)
[...]
Er wordt bijgezegd en dat blijkt ook uit de review dat met name de zwarttonen minder zijn.
Aan de ene kant lezen we in de review dus over de 37 inch:
En in een reactie in die review:It’s when you start watching a few dark scenes on the 37EX503, though, that it suddenly falls short of the efforts of the 40EX503. For where I was very impressed by the depth of the 40EX503’s black levels, I was less taken with the black level response of the 37EX503.
For in place of the really deep black colours seen on the 40EX503, the 37EX503 portrays dark scenes through some of the notable grey mist that’s arguably LCD technology’s most common unwanted trademark. This inevitably makes dark scenes look less natural, as well as leaving them looking flatter and less detailed.
Maar aan de andere kant:I've had a KDL-37EX503 for just over a week and have been disappointed with the picture to such an extent that I'm pondering returning it (it also buzzes). The picture in dark areas just gets colours wrong, fading badly and losing detail.
Ik denk dat dit toch voldoende aanleiding voor mij is om voor 32 inch te gaan. Dan maar iets verder naar voren op het tv-meubel ter (gedeeltelijke) compensatieTo put this in a wider perspective, the 37EX503’s black levels aren’t bad versus the LCD market as a whole. They’re above average, in fact.
Eerste indruk:
- kraakhelder beeld, ook analoog (gelukkig niet nodig om een extra UPC-kastje te huren/kopen voor digitaal)..
- playback van video's op kleine usb-stick uitstekend, mijn Verbatim 500Gb herkent ie helaas niet
- Ik heb even moeten klooien om em via DLNA in het netwerk te krijgen (alle netwerkinstellingen waren ok, maar hij kon geen content downloaden). Na een reboot van de pc (!) alsnog op het netwerk..
- Internetcontent ('Internet video') is erg leuk, en uitgebreider dan ik dacht; YouTube, DailyMotion.. een kanaal met alle nieuwste filmtrailers, etc.
- Streamen vanaf mn pc (dmv WMP12) is simpel. alleen is met name 720p content erg korrelig.. Kan aan WMP12 liggen, ik moet eea nog met de PS3MS uitproberen.
- Widgets zijn voor de EX500 niet beschikbaar begrijp ik? Beetje vreemd, wellicht dat dat ooit nog met een firmware-update komt?
Ook het geluid is naar behoren, dit in tegenstelling tot andere berichten op dit forum.
Ik merk wel dat bij SD uitzendingen van UPC (met name de RTL zenders) de MPEG compressie duidelijk zichtbaar is 9zie wat artifacts en de subtitles zijn nog wel eens een beetje wazig). Ik vermoed zelf dat het enigszins te maken heeft met het formaat van de TV (46" is toch redelijk groot, maar wel fijn) en dat daardoor de compressie beter zichtbaar is. Ik ga in ieder geval een HD pakket aanvragen bij UPC.
Verder nog weinig gedaan met de settings zelf, alles stata nog redelijk default.
Ben ook aan het spelen met m'n ASRock ION 330, geeft een geweldig beeld op de TV!!
Verwijderd
geen sony nemen dan, ik ben ook zo'n ongeduldig typeWinnetou schreef op zondag 04 april 2010 @ 17:49:
[...]
Zijn er nog Sony-modellen die sneller zijn qua opstarten en zappen, ook in combinatie met digitale televisie? Mijn zusje houdt nogal van veel zappen en een trage televisie is dan niet fijn. Op dit moment gebruikt ze nog een analoge waarbij het beeld dus direct te zien is. Ik weet dat de meeste nieuwe televisies niet al te snel zijn, maar zijn er misschien modellen die positief opvallen? Hier lees je eigenlijk nooit iets over.

ik wil een 32" grootte dus kom ik op 32EX700/600 uit. Is alleen de EX serie met een led uitvoering? Of ook de NX en LX? Ik zie door de TVbomen het sonybos niet meer.
DUDE, chaos! hahaVerwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:10:
even een 'tweakers' sfeerplaatje van de 46EX500....
[afbeelding]
[sorry voor bovenstaande nutteloze bijdrage]
Ik ben zelf ook erg aan het twijfelen over welke maat van toestel ik zal kopen. 37" heb ik altijd een mooie maat gevonden voor mijn huiskamer. Ik wil namelijk niet zo een al te grote lap kunststof tegen de muur. Helaas worden er steeds vaker mindere panelen gebruikt voor 32" en 37" schermen. 40" lijkt me nog steeds te groot worden, luxe dilemma's zeg pfff.
Ik ga in iedergeval eens kijken of ik ergens een 40" tv kan lenen om te kijken wat die maat op mijn huidige meubel doet.
Verwijderd
en anders zeg ik het nu
"Als je twijfelt tussen 2 verschillende maten voor een tv, altijd de grootste pakken! Je raakt er snel aan gewend
Verwijderd
yep, en daarom ga ik voor de 52ex700, heb nu in 3 jaar 3 tv's gekocht en steeds een maat groter, nu pak ik direct de grootse die ik kan plaatsenVerwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:07:
Er is volgens mij ooit een door een wijze tweaker gezegd:
en anders zeg ik het nu
"Als je twijfelt tussen 2 verschillende maten voor een tv, altijd de grootste pakken! Je raakt er snel aan gewend"
52'' met 2.30 kijk afstand
Zou eerst midden feb zijn, toen eind maart, vervolgens hoorde ik van Correct 3 a 6 april (vandaag) en zie nu op Modern.nl dat de 46ex700 (en dus ook de 52) pas op 1 mei komen. Blijft maar verschuiven....
Nog even en die 20" die tijdelijk in de woonkamer staat begint nog te wennen ook.
Juist. In plaats van een 46 inch ben ik nu voor de KDL55EX500 gegaan. Gisteren opgehaald.Wat ben ik blij dat ik voor de 55 ben gegaan! Het beeld vind ik geweldig en het geluid vind ik ook helemaal niet slecht. Mijn samsung LE37A552 klinkt een stuk slechter.Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:07:
en anders zeg ik het nu
"Als je twijfelt tussen 2 verschillende maten voor een tv, altijd de grootste pakken! Je raakt er snel aan gewend"
Want dan past het lampje misschien niet meer naast de TV op het TV-meubel.... vrouwen
Die 40EX700 gaat er uiteraard wel komen, dat dan weer wel
Alleen als je net verhuist bent en vanalles gekocht hebt dan is dat nogal een aanslag op je bankrekening.
Echter een 80cm beeldbuis die geen NTSC ondersteunt wat resulteert in zwart-wit beeld omdat je Wii uit Amerika komt is natuurlijk ook niet echt ideaal
Verwijderd
neehabermas schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:17:
zag de vraag trouwens al n paar keer langskomen (maar nog niet beantwoord), weet iemand of de EX500 .srt ondersteund (via USB en/of DLNA)?
Verwijderd
is helemaal waar, heb nu al spijt dat ik een 46 heb gekocht ipv een 52 ...Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:07:
en anders zeg ik het nu

Haha klinkt bekendFlowDesign schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 21:24:
M'n vriendin vindt 40" eigenlijk al te groot![]()
Want dan past het lampje misschien niet meer naast de TV op het TV-meubel.... vrouwen![]()
Die 40EX700 gaat er uiteraard wel komen, dat dan weer wel![]()
Alleen als je net verhuist bent en vanalles gekocht hebt dan is dat nogal een aanslag op je bankrekening.
Echter een 80cm beeldbuis die geen NTSC ondersteunt wat resulteert in zwart-wit beeld omdat je Wii uit Amerika komt is natuurlijk ook niet echt ideaal
Verwijderd
Ik heb ook een kleintje in mijn woonkamer op dit moment, 19'', ik heb mijn 42'' verkocht want ik dacht dat de 52EX700 sneller beschikbaar zou zijn. Ik hoorde van een dat deze half april zou komen maar ik zie in pixmania 30-4-2010michelg1970 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 18:46:
Iemand al enig idee wanneer de 52ex700 leverbaar is?
Zou eerst midden feb zijn, toen eind maart, vervolgens hoorde ik van Correct 3 a 6 april (vandaag) en zie nu op Modern.nl dat de 46ex700 (en dus ook de 52) pas op 1 mei komen. Blijft maar verschuiven....
Nog even en die 20" die tijdelijk in de woonkamer staat begint nog te wennen ook.
in tegenstelling tot wat Borroz schrijft:habermas schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:17:
zag de vraag trouwens al n paar keer langskomen (maar nog niet beantwoord), weet iemand of de EX500 .srt ondersteund (via USB en/of DLNA)?
via USB krijg ik alleszins wel ondertitels te zien op basis van een SRT-bestand
Alleen ben ik nog niet zo gelukkig met het lettertype waarmee Sony de ondertitels op het scherm tovert.
Er worden trouwens vier verschillende lettertypes aangeboden, maar ik merk geen verschil tussen deze vier...
twijfel jah, maar prijs speelt ook een rolVerwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:07:
en anders zeg ik het nu

46ex500 is goedkoopst rond de 1.000, de 55ex500 is met 12500 euro gewoon 500 euro / 50 % meer
beetje zelfde beeld bij de ex700's, de 46 is rond de 1300, de 52 is op goedkoopst 1560...... (ok, iets kleinere stap)
Wellicht dat de verschillen wat minder worden zodra er (beter) leverbaar is ?????
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 14:38 ]
ahh dat is hoopgevendkontroll schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:17:
[...]
in tegenstelling tot wat Borroz schrijft:
Alleen ben ik nog niet zo gelukkig met het lettertype waarmee Sony de ondertitels op het scherm tovert.
Er worden trouwens vier verschillende lettertypes aangeboden, maar ik merk geen verschil tussen deze vier...
Ik ben al een paar keer in het menu van mn EX500 "subtitel uit" tegengekomen, maar zou niet weten waar ik ze zou moeten activeren, laat staan lettertypes selecteren..
Verwijderd
he .. daar ga ik nog eens even goed naar kijken dankontroll schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:17:
[...]
in tegenstelling tot wat Borroz schrijft:
Ik heb in ieder geval HDTV aangevraagd, dus ik neem aan dat ik er straks geen last meer van heb.
HD films vanaf m'n Mediacenter zijn wel erg strak overigens!
Probeer je beeldscherpte eens wat lager te zetten.mawi schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:33:
Ik heb sinds het weekend de Sony Bravia 46hx700 en hij bevalt me op zich prima; wat me alleen wel opvalt is dat met UPC Digital (niet HD) met name de RTL en SBS zenders nogal 'wazig' zijn; de randen rondom de subtitles is bv een beetje rafelig en ik zie wat artifacts. Zou dit komen ondat het scherm een stuk groter is dan ik gewend was (82cm CRT) en dat het gewoon meer opvalt nu?
Ik heb in ieder geval HDTV aangevraagd, dus ik neem aan dat ik er straks geen last meer van heb.
HD films vanaf m'n Mediacenter zijn wel erg strak overigens!
dus als de tv aan staat wat hou je dan zuiver over aan beeld.Kan een gebruiker dit bevestigen.
Dus onder de adviesprijs? Ik was bij een winkel hier in Rotterdam en ze zeiden dat als je écht interesse hebt er nog altijd wel wat te regelen valt...
Ben benieuwd of iemand op die manier al een deal heeft gemaakt, ondanks de gefixte prijzen...
Niet alle van die zenders zijn in HD...mawi schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:33:
Mijn e-mail is mondays apestaart live punt nl
Als een euro minder voldoende is dan hebben we een dealVerbalForce schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:51:
Kan iemand mij alsjeblieft laten weten waar die 40NX700 dan voor minder dan 1500 te koop is via een e-mail? Ik wil hem volgende week gaan kopen, maar de zaken waar ik ben geweest houden zich allemaal stug aan die 1500. Ben een student en vind het toch erg zonde van die 150 euro die ik dan extra betaal
Mijn e-mail is mondays apestaart live punt nl
[ Voor 22% gewijzigd door goosche op 07-04-2010 19:18 ]
Zou best kunnen. Ben in elk geval blij met de iets meer donkere rand. Dit is mijn 40EX500 :FlowDesign schreef op maandag 05 april 2010 @ 23:45:
[...]
Die donkergrijze rand duidt er denk ikop dat het een Belgisch model is. Misschien van het type EX501 o.i.d.

[ Voor 7% gewijzigd door FrE911 op 07-04-2010 20:08 ]
Is die €1500 dan inclusief die rvs voet?VerbalForce schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:51:
Kan iemand mij alsjeblieft laten weten waar die 40NX700 dan voor minder dan 1500 te koop is via een e-mail? Ik wil hem volgende week gaan kopen, maar de zaken waar ik ben geweest houden zich allemaal stug aan die 1500.
Ze hadden de 40EX700 staan en persoonlijk vond ik het er allemaal best mooi uitzien eigenlijk
Maar wel apart dat de mediamarkt, bcc e.d. m niet hebben staan en de Makro wel
Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
Aanpassen van de beeldscherpte scheelt inderdaad, bedankt voor de tip!Ruud2007 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 14:17:
[...]
Probeer je beeldscherpte eens wat lager te zetten.
Als ik het goed heb begrepen heb jij ook een 46hx700, hoe bevalt ie jou verder? Ik ben in ieder geval uiterst tevreden.
Ik ga zaterdag waarschijnlijk naar Antwerpen, hoopte dat ze daar wellicht een 52HX900 ter display hebben. (ivm preorder) of HX800... ik wil zien in hoeverre de nieuwe opticontrast panels spiegelen.
Als iemand kan bevestigen dat die een showmodel hebben staan zou dat wel prettig zijn.
Nee, heb een 37ex500. Maar voor alle Bravia's geldt hetzelfde qua beeldinstelling: less is more. Zeker een zo laag mogelijke beeldscherpte (veel mensen gaan uit van 0) geeft het beste resultaat in de details. Een hoge instelling van de beeldscherpte versterkt de contouren waardoor de de details daarbinnen juist onscherp worden.mawi schreef op donderdag 08 april 2010 @ 10:41:
[...]
Aanpassen van de beeldscherpte scheelt inderdaad, bedankt voor de tip!
Als ik het goed heb begrepen heb jij ook een 46hx700, hoe bevalt ie jou verder? Ik ben in ieder geval uiterst tevreden.
HX900 en HX800 zijn nog niet uit. De HX900 zeker want deze komt pas begin juni uit.williz schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:51:
Toevallig iemand onlangs nog bij Electro Sony Center - Antwerpen aan de eiermarkt geweest?
Ik ga zaterdag waarschijnlijk naar Antwerpen, hoopte dat ze daar wellicht een 52HX900 ter display hebben. (ivm preorder) of HX800... ik wil zien in hoeverre de nieuwe opticontrast panels spiegelen.
Als iemand kan bevestigen dat die een showmodel hebben staan zou dat wel prettig zijn.
Ik bedoel ook niet te koop... maar showmodel. Ze staan er toch ook mee op de beurs?morpheus schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:57:
[...]
HX900 en HX800 zijn nog niet uit. De HX900 zeker want deze komt pas begin juni uit.
Ik had eerder begrepen van iemand dat deze modellen ook bij Sony Center in Badhoevedorp te bezichtigen waren, echter kom je daar alleen op afspraak en als leverancier.. (ik kan me vergissen)
De mijne staat al op pre-prder sinds eind januari
Overigens schijnt de "rest" er net zo veel problemen mee te hebben. De schermfabrikanten hebben eind 2009 de productie teruggeschroefd vanwege de crisis en zien nu de vraag toenemen... Philips zou zelf nog moeten beginnen met de productie van de nieuwe serie....
Damn.....
Verwijderd
ik ben van ex500 naar de ex402 gegaan. HD beeld geen verschil te zien. Inputlag geen, en op ex500 cker wel te merken, boven de 30 ms is namelijk te merken, alhoewel het per persoon verschild. Als je net als mij voor de grootste gedeelte enkel games erop speelt en af en toe films en kabel tv dan zou ik je de ex402 aanraden. De zwartwaardes vond ik opmerkelijk beter op de 402 dan de 500...bjorntju schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:29:
Ik hoef zelf niet echt persé een dunne TV. Hoewel het wel mooi meegenomen is. Maar ik zal er nog even over nadenken
Verwijderd
Dus? Je kunt toch gewoon een afspraak maken? Zit verder geen koopverplichting aan vast hoor ;-)williz schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:39:
[...]
Ik bedoel ook niet te koop... maar showmodel. Ze staan er toch ook mee op de beurs?
Ik had eerder begrepen van iemand dat deze modellen ook bij Sony Center in Badhoevedorp te bezichtigen waren, echter kom je daar alleen op afspraak en als leverancier.. (ik kan me vergissen)
Ik ben geen leverancierVerwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 02:04:
[...]
Dus? Je kunt toch gewoon een afspraak maken? Zit verder geen koopverplichting aan vast hoor ;-)
Het probleem waar ik mee zit is dat ik al maanden op een 52pfl9704 (Philips) order zit te wachten en mijn leverancier heeft aangegeven dat als ik het om wilde zetten naar een preorder voor de 52HX900 dat dit wel mogelijk was. Om die beslissing te nemen wil ik natuurlijk wel even zo'n toestel bekijken. Hetgeen waar ik huiverig voor ben is spiegelende schermen en ik las dat de nieuwe opticontrast panel minder zou spiegelen, maar wil het toch even checken. Wil dan ook niet al te lang wachten met omzetten naar een preorder.
Wil ook wel graag te weten komen hoe dit paneel staat in vergelijking met de 9704 modellen van Philips. Of de localized dimming van Sony beter is dan die van Philips door het gebruik van de light guides. (misschien minder halo?) Had wel begrepen dat Sony dezelfde Sharp panelen gebruikt..
Verwijderd
Als ik het goed heb, verschilt de EX700 serie enkel van de EX500 door de aanwezigheid van Edge LED?
Ik heb beide series nog niet naast elkaar kunnen bekijken, maar levert dit bij de EX700 ook een mooier beeld op, of heeft Edge LED enkel als voordeel dat de TV's dunner zijn en minder stroom verbruiken?
Groeten,
Matthias