Verwijderd

Ik wacht ook al 4 weken op mijn PS3 ... zou het kunnen dat ze niet gewacht hebben met deze te verzenden tot de release van GT5 ( scheelt weer een postzegel )

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik sta op het punt om de KDL-37EX500 aan te schaffen. Ik twijfel alleen nog lichtelijk om eventueel voor de Philips 37PFL5405H te gaan. Het voornaamste voordeel is het feit dat de Sony DLNA heeft uiteraard, maar wat is hier echt de meerwaarde van? Ik heb namelijk al een (simpele) mediaplayer die ik op mijn TV aan kan sluiten.

Zijn er nog meer voordelen die ik over het hoofd zie? Ik kan me voorstellen dat iemand anders hierover ook getwijfeld heeft en hier wellicht iets van af weet?

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 20:13
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:47:
Ik wacht ook al 4 weken op mijn PS3 ... zou het kunnen dat ze niet gewacht hebben met deze te verzenden tot de release van GT5 ( scheelt weer een postzegel )
Nee, ik heb mijn PS3 1,5 week geleden ontvangen. Heeft 3,5 week geduurd. Je kan ook een belletje wagen naar het telefoonnummer wat op het formulier stond. Als het goed is heb je daar een kopie van gemaakt.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:48
Mijn exemplaar van GT5 is net binnengekomen. Gelijk maar ff installeren want dat duurt 45 minuten......

• Spb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-07 11:41

Spb

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:47:
Ik zou hoe dan ook maar even bellen als ik jou was. Gerede kans dat er iets fout is gegaan (zoals met zovelen, lees deze thread maar eens erop na). Hieronder meer uitleg ter lering ende vermaak.

Ik heb ook maar eens gebeld nadat ik al 4 weken aan het wachten was op mijn PS3... wat bleek ? Mijn type TV zou niet goed zijn (ik heb het type 55nx810F dat geoon aan de actie meedoet), en de code van het 3d pakket was ook niet goed ??? WTF ? Dus ik stond wel in het systeem, maar er gebeurde verder niets met mijn inzending. En denk maar niet dat ze je daar actief over inlichten.

Ik moest de hele handel maar via email opnieuw insturen (scannen). Dit maar gedaan en tevens foto gemaakt van mijn serienummer op de TV. Mail terug: nu was de TV code wel goed. Wat blijkt volgens mij: Sony weigert de registratie van de TV als je het typenummer 55NX810F of 55NX81F opgeeft (dit is de versie MET de speakervoet). Braaf als ik was had ik op het oorspronkelijke invulformulier het typenummer overgenomen zoals het ook op de streepjecode stond (dus met de "F" op het einde). Dat is volgens sony dus iets anders als type 55nx810 8)7

Toen de 3d brillen. Ik had de code die OP de doos van het 3d pakket geplakt zat opgestuurd. "Ja meneer dat is fout we moeten de codes van de brillen hebben, niet de streepjescode op de doos". Zucht. Het blijkt dat IN het 3d pakket, waarin dus 3 doosjes zitten (2 brillen en een transmitter), ook op elke verpakking een streepjescode zit. Die moeten ze dus hebben ... |:(

Dit alles is nu 3 weken geleden en nog steeds heb ik geen PS3. Heb uiteraard hierover weer gebeld, maar alles is nu wel goed en mij is verzekerd dat ik de PS3 aanstaande vrijdag (dat is de verzenddag) opgestuurd krijg. Ben benieuwd...

Verwijderd

PCan schreef:
Mijn vraag is dus, welke DLNA serversoftware gebruiken jullie? Wat moet ik doen om ondertitels te krijgen?
Als bij jullie toevallig PS3ms wel werkt, welke instellingen moet ik dan zeker gebruiken (is nogal ingewikkeld)?
PS3 media server werkt hier en ook Wild Media Server (op NX700). De laatste is erg uitgebreid en er wordt aan een Nederlandse vertaling gewerkt (huidige klopt op vele fronten niet).
Wel is even handig te weten of je bedraad of draadloos verbinding probeert te maken.

Verwijderd

@ SPB

Heb reeds 1 x via mail en 2 X telefonisch contact gehad." Helaas we hebben nog niks ontvangen , als u geen reactie van ons heeft binnen 2 weken dan mag u nog eens bellen" was de reactie vandaag .

Dus blijkbaar verwachten ze dat een brief 6 weken op zich laat wachten . Meteen daarna beleefd scheldmailtje gedaan met het verhaal en kopie van serienummer en factuur .

And now , we wait ..... again

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:45:
[...]

PS3 media server werkt hier en ook Wild Media Server (op NX700). De laatste is erg uitgebreid en er wordt aan een Nederlandse vertaling gewerkt (huidige klopt op vele fronten niet).
Wel is even handig te weten of je bedraad of draadloos verbinding probeert te maken.
Ja, ik heb Wild Media Server nu een paar dagen en ben er heel blij mee. HD en Ondertitels werkt goed.
Die vertaling is gemaakt met google dus de gramatica klopt niet, maar daar moet je even doorheen kijken.
Ik heb een bedraad netwerk naar BDP S470. PC sluit wel wat trager af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PCan schreef:
[...]Die vertaling is gemaakt met google dus de gramatica klopt niet, maar daar moet je even doorheen kijken.
Als je email nou in je profiel stond had ik je een bijgewerkte versie kunnen sturen.
Update versie 1.03 is in de maak heb ik van de programeur begrepen. Aan versie 1.08 wordt tevens ook gewerkt had nogal wat commentaar (1.07.2).
Wat is de snelheid die je bedraad haalt (welke transcoder / tv?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Sinds gisteren een trotse eigenaar van een 40EX711, was nog even aan het twijfelen over de 40NX700, maar voor het verschil in geld heb ik een mooi audio setje besteld (de Sony BDV-E370). Even snel getest met journaal kijken over internet, werkte prima! Mooi beeld en XMB werkt erg fijn (heb zelf ook een PS3). Geluid valt me ook niet tegen voor een LED tv :)

Streamen vanaf mn NAS (Synology DS409+) ging nog niet helemaal goed, zal denk ik wel aan de container liggen.

[ Voor 12% gewijzigd door aramdin op 26-11-2010 16:37 . Reden: extra info ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 14:08:
[...]

Wat is de snelheid die je bedraad haalt (welke transcoder / tv?)
947 Mbit/s Lan/Lan max. , ffmpeg.mplayerhq/Sony BDP470 blueray speler/JVC 32" HD ready.
Denk niet dat er veel verschil zit in de interface van de BDP470 of een Bravia TV.
Ik ben nog op zoek naar een nieuwe tv, maar of dat een Sony wordt?
Gezien alle klachten hier begin ik daar sterk aan te twijfelen.

p.s. ik heb 1.07 van versie feb 2010.

[ Voor 3% gewijzigd door PCan op 26-11-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Spb schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:45:
[...]

Toen de 3d brillen. Ik had de code die OP de doos van het 3d pakket geplakt zat opgestuurd. "Ja meneer dat is fout we moeten de codes van de brillen hebben, niet de streepjescode op de doos". Zucht. Het blijkt dat IN het 3d pakket, waarin dus 3 doosjes zitten (2 brillen en een transmitter), ook op elke verpakking een streepjescode zit. Die moeten ze dus hebben ... |:(

Dit alles is nu 3 weken geleden en nog steeds heb ik geen PS3. Heb uiteraard hierover weer gebeld, maar alles is nu wel goed en mij is verzekerd dat ik de PS3 aanstaande vrijdag (dat is de verzenddag) opgestuurd krijg. Ben benieuwd...
Ik heb mijn PS3 precies binnen 2 weken na opsturen binnengekregen. Vorige week vrijdag nog gebeld (na 1 week) en toen was er nog niets geregistreerd. Wel zijn toen per telefoon mijn gegevens genoteerd in het systeem. GT5 zit er ook bij in de doos.
MBT de brillen: ik de streepjescode op de doos opgestuurd en niet van de 3 doosjes. Blijkbaar geen enkel probleem in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Iemand enig idee waarom er vrijwel geen enkele winkel rond Almere/Amsterdam de HX900 in de showroom heeft staan? Ik ben namelijk op jacht naar een goede LCD/Plasma (lees: eentje uit het hogere segment) mét 3D ondersteuning en de HX900 lijkt na de 50VT20 van Panasonic de beste keus te zijn. Echter wil ik wel graag iets zien voordat ik wat aanschaf... en dat lijkt nu dus niet te lukken :(

Als iemand toch nog een adresje weet: alvast heel erg bedankt!

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben sinds kortin het bezit van een bravia KDL-46HX800. Ik gebruik ook wild media server en dat werkt goed. Alleen als ik een 3d film met wild media server afspeel. Dus een video waarbij de twee videos naast elkaar staan. Als ik met 3d-opties bij 3d-formaat wil selecteren dat de beelden naast elkaar staan zegt hij: functie niet beschikbaar.
Weet iemand waarom dit niet werkt?

Met vriendelijke groeten,

Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:42
Er is nieuwe firmware: PKG4.085EUL-0108. Hij biedt 'IPTV new service support'. Geen idee wat het concreet inhoudt.
Nu nog een update die de zapsnelheid verhoogt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
Heb de vraag al eens eerder gepost, maar het is me nog steeds niet duidelijk of bij het bekijken van een Blu Ray disc motionflow nu in- of uitgeschakeld moet worden. En voor DVD? Iemand een duidelijke mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Da's toch je eigen keuze? Je test het, bevalt het resultaat je, dan hou je 't, indien niet schakel je 't opnieuw uit. Simple as that.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
Borromini schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 11:27:
Da's toch je eigen keuze? Je test het, bevalt het resultaat je, dan hou je 't, indien niet schakel je 't opnieuw uit. Simple as that.
Waar het mij om gaat is de theorie dat Motionlow 100HZ zou conflicteren met de 24p functie van de blu ray/DVD speler. Vraag me af of dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 10:15
Ruud2007 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:04:
[...]

Waar het mij om gaat is de theorie dat Motionlow 100HZ zou conflicteren met de 24p functie van de blu ray/DVD speler. Vraag me af of dat zo is.
Natuurlijk. Hoe wil je 100Hz delen door ~24Hz of een meervoud daarvan?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
@ruben. in WMP staat het emailadres onder Help, stel je vraag daar (in het engels).
Ik heb nog geen 3D tv dus kan je niet vertellen of het aan de server ligt of aan je cliënt.
Ik heb naar de prijzen gekeken van Wild MS, die vallen best wel tegen.
$40 voor een single cliënt en $65 voor 2 apparaten. Je moet ook je hele trailperiod uitzitten voordat je de betaalde versie kan gebruiken. Het apparaatnr van je cliënt (TV, Blue Ray speler o.i.d.) maakt onderdeel uit van je registratiecode. Heb je dit eenmaal geregistreerd dan kan je dit niet meer wijzigen. Dus als je een nieuw apparaat koopt, moet je opnieuw betalen. Da's best wel een addertje onder het gras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:29
Ik heb een 40EX700 maar sinds kort krijg ik 'gaten' in m'n geluid. Volgens mij zit er iets mis in de overdracht via de optische uitgang en het lijkt erop dat de televisie output hierin het probleem is. Wanneer de plug bij de TV iets bewogen wordt (wat kan omdat de ingang iets los zit) valt het geluid ook weg.

Kent iemand dit probleem en is het handig om hierbij de garantie in te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:00
/captain obvious mode aan:

Heb je al een andere kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:29
Raymond schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 14:26:
/captain obvious mode aan:

Heb je al een andere kabel geprobeerd?
Ik heb hier helaas geen pakhuis aan optische kabels liggen. Anders had ik dat gedaan. Op het moment dat ik ipv een optische verbinding een coaxial kabel ertussen wilde doen kwam ik tot de ontdekking dat de TV enkel een optische uitgang heeft (digitaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
24p is het aantal frames per seconde waarmee een speelfilm is opgenomen.
De blue ray speler zal bij 24p ditzelfde aantal beelden per seconde aanbieden aan de tv.
Motion Flow is het aantal keren per seconde dat het beeld ververst wordt op het scherm.
Normaal is 50Hz. Bij 100Hz of meer zullen er een extra aantal beelden tussen geplaatst worden.
Het verschil in wel of geen motionflow is denk ik alleen zichtbaar bij live tv en games.
Dan heb je ook nog Image Blur Reduction. Dit wist het beeld volledig voordat het volgende beeld getoond wordt. Dat zorgt er voor dat er geen restanten van het vorige beeld te zien zijn in het nieuwe.
Maar dat is alleen een probleem als er tegelijkertijd een framewisseling van de bron is.
Ik denk dus niet dat Motion Flow en 24p elkaar in de weg zitten.

Bij 3D is het een ietsje ander verhaal. Daar worden 2 beelden opgenomen met een iets andere hoek.
(linker en rechter oog van de camera :) )
Het signaal naar de bril moet precies overeenkomen met het tonen van het ene of het andere beeld.
Ik weet niet met hoeveel frames per seconde dit opgenomen wordt, maar ik denk 48?
Dan ben je dus wel aan de juiste frequentie gebonden.

[ Voor 19% gewijzigd door PCan op 27-11-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spb

Spb

jobr schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 19:31:
[...]

Ik heb mijn PS3 precies binnen 2 weken na opsturen binnengekregen. Vorige week vrijdag nog gebeld (na 1 week) en toen was er nog niets geregistreerd. Wel zijn toen per telefoon mijn gegevens genoteerd in het systeem. GT5 zit er ook bij in de doos.
MBT de brillen: ik de streepjescode op de doos opgestuurd en niet van de 3 doosjes. Blijkbaar geen enkel probleem in mijn geval.
PS3 binnen. Eindelijk ! Hosanna. En GT5 zit inderdaad bijgesloten in de doos. Waarom dit bij een aantal inzenders binnen 1-2 weken wordt afgewikkeld, en bij anderen 6-8 weken duurt, blijft wel zeer typisch.
@Sony, wat mij betreft geen toonbeeld van service.

Maar goed, "now let's enjoy the experience".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
mindcrash schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:21:
Iemand enig idee waarom er vrijwel geen enkele winkel rond Almere/Amsterdam de HX900 in de showroom heeft staan? Ik ben namelijk op jacht naar een goede LCD/Plasma (lees: eentje uit het hogere segment) mét 3D ondersteuning en de HX900 lijkt na de 50VT20 van Panasonic de beste keus te zijn. Echter wil ik wel graag iets zien voordat ik wat aanschaf... en dat lijkt nu dus niet te lukken :(

Paar weken geleden stond deze bij mediamarkt Arena.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xplod0099
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-01-2011
Vreemd, prijzen Belgie terug omhoog???
Of heb ik dat verkeerd gezien? De 46NX710 staat terug op 2300euro op de Sony.be site????
Nog iemand dit opgemerkt?

In Nederland wel 2000euro voor dit type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Nu online
mindcrash schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:21:

MediaMarkt Almere heeft de HX900 gewoon staan hoor. Ik heb deze een paar weken geleden daar mogen ophalen na sinds mei op de lijst te hebben gestaan bij Sony... :P

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ruud2007 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:04:
[...]

Er is geen sprake van 'conflicteren' aangezien ze niet combineerbaar zijn: je kan maar één frequentie tegelijk aanspreken. Ofwel gebruik je de 1080/24p die je Blu-Ray standaard aanbiedt, ofwel schakel je Motionflow in.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
LB06 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:07:
[...]

Natuurlijk. Hoe wil je 100Hz delen door ~24Hz of een meervoud daarvan?
Motion Flow uit = 50 HZ. Deelt ook niet zo makkelijk door 24..

De meningen blijken nogal te verschillen. Volgens jou kan hij beter uitgeschakeld worden, volgens PCan maakt het niet veel verschil en volgens Borromini 'overschrijft' Motionflow de 24p functie en werkt deze dan niet (als ik hem goed begrepen heb).
Maar eens gaan testen als ik deze week de Blue rayspeler binnen heb, denk ik. Benieuwd of ik verschil zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Ruud2007 schreef op zondag 28 november 2010 @ 07:13:
[...]

Motion Flow off = 50 HZ. Deelt ook niet zo makkelijk door 24..

De meningen blijken nogal te verschillen. Volgens jou kan hij beter uitgeschakeld worden, volgens PCan maakt het niet veel verschil en volgens Borromini 'overschrijft' Motionflow de 24p functie en werkt deze dan niet (als ik hem goed begrepen heb).
Maar eens gaan testen als ik deze week de Blue rayspeler binnen heb, denk ik. Benieuwd of ik verschil zie.
Helemaal fout. Nou, niet helemaal, maar toch zeker in 2/3 van de scenario's.

Motion Flow disabled = 24Hz in / 120Hz uit (dmv 5:5 pulldown), voor BluRay's en encodes en indien de speler/HTPC op 24Hz output.

Motion Flow disabled = 50Hz in / 50Hz uit, in geval van PAL DVD's en TV-uitzendingen. Of indien het materiaal is telecined op 50Hz.

Motion Flow disabled = 60Hz in / 60Hz uit (d.m.v. 3:2 pulldown), voor BluRay's, encodes en NTSC DVD's en indien de speler/HTPC geen 24p output ondersteunt. Of indien het materiaal hard telecined is op 60Hz uiteraard.

[ Voor 3% gewijzigd door HarmoniousVibe op 28-11-2010 11:45 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Die bovenste is MF in?
Heb net even in mijn BR speler gekeken en 24p staat op auto en is alleen beschikbaar voor 2D.
De speler kijkt dus zelf wat ie aangeboden krijgt en past het signaal daarop aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PCan schreef:
Je moet ook je hele trailperiod uitzitten voordat je de betaalde versie kan gebruiken.
Nee da's niet waar, je kunt gewoon tijdens de twee weken trial een licentie invoeren (heb dr nog wel één over)
Overigens zijn de licenties aan een MAC adres gekoppeld. Dus kan idd voorkomen dat je meerdere licenties nodig hebt (afhankelijk van je configuratie).
Overigens is er een update uit, naar versie 1.07.3 en via draadje Territory of free licenses (WMS forum) een betere versie Nederlandse taal op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
PCan schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:19:
Die bovenste is MF in?
Heb net even in mijn BR speler gekeken en 24p staat op auto en is alleen beschikbaar voor 2D.
De speler kijkt dus zelf wat ie aangeboden krijgt en past het signaal daarop aan.
in? Ik bedoel MF uit, als in 'off', as opposed to 'on'. Veel spelers inclusief HTPC's hebben inderdaad autodetectie om de refresh rate aan te passen aan de bron. De output van de speler/HTPC is overigens de input voor de TV.

Mijn woordkeuze was inderdaad ietwat ongelukkig. Ik heb het originele bericht maar even aangepast.

[ Voor 8% gewijzigd door HarmoniousVibe op 28-11-2010 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LB06 schreef op zondag 28 november 2010 @ 10:41:
[...]

Helemaal fout. Nou, niet helemaal, maar toch zeker in 2/3 van de scenario's.

Motion Flow disabled = 24Hz in / 120Hz uit (dmv 5:5 pulldown), voor BluRay's en encodes en indien de speler/HTPC op 24Hz output.

Motion Flow disabled = 50Hz in / 50Hz uit, in geval van PAL DVD's en TV-uitzendingen. Of indien het materiaal is telecined op 50Hz.

Motion Flow disabled = 60Hz in / 60Hz uit (d.m.v. 3:2 pulldown), voor BluRay's, encodes en NTSC DVD's en indien de speler/HTPC geen 24p output ondersteunt. Of indien het materiaal hard telecined is op 60Hz uiteraard.
Vind MF wel heel mooi als ik een animatie kijk zoals Monsters Inc. Voor de rest heb ik het altijd uit staan, want ik wil de BluRay bekijken zoals de filmmaker het heeft bedoeld zonder dat mijn tv zelf allerlei beeldlijnen gaat toevoegen die er niet zijn.

Maar wat ik niet begrijp is hoe jou uitleg van toepassing is op een 100Hz tv, die in europa worden verkocht. 120HZ gaat op voor de amerikaanse modellen, waar dus 5:5 pulldown mogelijk is. Hierdoor heb je een vloeiend beeld, omdat elke frame gewoon 5 maal herhaald word. Dit suggereert dat ik een 600Hz tv moet hebben om 24p materiaal vloeiend te kunnen weergeven.

Dus kan je me uitleggen hoe mijn 46KDL-EX500 100Hz tv omgaat met 24p materiaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Hij doet een 5:5 pulldown naar 120Hz. Het is niet zo dat Europese modellen geen 120Hz kunnen. Als jij 1080p/24p linksboven ziet staan, wordt dat 24fps-beeldmateriaal weergegeven op een refresh rate van 120Hz. Een Amerikaans toestel gaat niet anders om met 24p spul dan Europese tellies. 120Hz wordt als zijnde 5:5 pulldown niet geadverteerd, omdat dat alleen maar verwarrend werkt. De consument hoeft alleen maar de term 24p te kennen. De uiteindelijk refresh rate van de TV doet ook niet echt terzake. Of dit nu 48, 72, 96 of 120Hz is, maakt uiteindelijk niet zo heel veel uit. Het gaat erom dat het een veelvoud van 24 is.

Je moet is de gaten houden dat de 120Hz MotionFlow compleet anders dan de 120Hz van 5x24p. 120Hz MotionFlow is voor Amerikanen inderdaad wat 100Hz MF voor ons is. Zij hebben 60Hz-uitzendingen, welke dmv interpolatie worden geupped naar 120Hz. Wij hebben 50Hz-uitzendingen, welke worden geMF'ed naar 100Hz.

De 120Hz voor 24p is echter een ander verhaal. Het feit dat die refresh rates toevallig hetzelfde zijn is louter toeval. Hiermee oversimplificeer ik de zaak een beetje, maar het komt er wel op neer dat er 'in effect' geen relatie bestaat tussen de 120Hz MF en 120Hz voor 24p.

[ Voor 20% gewijzigd door HarmoniousVibe op 28-11-2010 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je hiermee zegt is dat een paneel geen vaste refresh rate heeft van 100Hz, maar variabel is!!!???
Waarom zetten ze dan niet 100Hz/120Hz op de doos?

Ik denk dat een paneel gewoon een vaste refresh rate heeft van 100Hz.

Ik versta onder motionflow, het toevoegen van beeldlijnen die niet door de desbetreffende content word uitgezonden. Met andere woorden worden "verzonnen" door de tv.

Als mijn tv een refresh rate van 120Hz aan kan, waarom ondervind ik nog steeds "judder" met 24p content?

Mijn visie hierop is dat motionflow in de wereld geroepen is om die "judder" te verminderen. Maar helaas heeft motionflow ook nadelen, zoals ghosting etc, als ik het goed heb.

Is wat er linksboven word weergegeven (bijv 1080/24p) niet gewoon de input van de tv en niet hoe hij het weergeeft?

50Hz uitzendingen worden toch ook gewoon geinterpoleerd naar 100Hz en heeft niets met MF te maken.

Ben een noob op dit vlak & ben alleen op zoek naar duidelijkheid.

edit: Als het allemaal klopt wat jij zegt dan ontstaat er, bij mij tenminste, juist onduidelijkheid door 100Hz op de doos te plakken en niet 120Hz of 100Hz/120Hz.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2010 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 15:38:
Wat je hiermee zegt is dat een paneel geen vaste refresh rate heeft van 100Hz, maar variabel is!!!???
Waarom zetten ze dan niet 100Hz/120Hz op de doos?
Dat leg ik net uit. Dat is omdat het voor consumenten niet belangrijk is dat 24p @120Hz wordt afgespeeld.
Ik denk dat een paneel gewoon een vaste refresh rate heeft van 100Hz.
Dat is een onjuiste veronderstelling. Een 100Hz TV heeft hoe dan ook ondersteuning voor 50Hz (indien MF uit staat) en ook voor veelvoud van 24Hz, indien 24p wordt ondersteund. Daarnaast kunnen alle HDTV's ook gewoon 60Hz.
Ik versta onder motionflow, het toevoegen van beeldlijnen die niet door de desbetreffende content word uitgezonden. Met andere woorden worden "verzonnen" door de tv.
Accurater zou zijn het verzinnen van tussenliggende frames. MF kun je dus ook uitzetten, waardoor dit interpoleren niet meer gebreurt.
Als mijn tv een refresh rate van 120Hz aan kan, waarom ondervind ik nog steeds "judder" met 24p content?

Mijn visie hierop is dat motionflow in de wereld geroepen is om die "judder" te verminderen. Maar helaas heeft motionflow ook nadelen, zoals ghosting etc, als ik het goed heb.
MF is niet in de wereld geroepen om judder te verminderen. Je moet onderscheid maken tussen een te lage frame rate (24fps is nu eenmaal erg laag) en judder. Judder is een mismatch tussen de frame rate en de refresh rate. MF is een 'oplossing' voor het eerste, maar niet voor het tweede probleem. Daarvoor is 24p uitgevonden. Als de bron gemastered is op 24p, de speler/HTPC 24Hz output ondersteunt, de TV dit als input accepteert en dit signaal weer in een veelvoud van 24Hz weergeeft, dan is er geen sprake van judder.

Wat jij ziet is waarschijnlijk geen judder, maar gewoon een lage framerate.
Is wat er linksboven word weergegeven (bijv 1080/24p) niet gewoon de input van de tv en niet hoe hij het weergeeft?
Ja, dat klopt. Daarom staat er ook niet 1080p/120 of iets van dien aard.
50Hz uitzendingen worden toch ook gewoon geinterpoleerd naar 100Hz en heeft niets met MF te maken.
Het interpoleren van 50->100 of 60->120Hz is MotionFlow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
De discussie wordt voor mij te technisch, ben een absolute noob. Mijn vraag was zo simpel: heeft het gebruik van Motionflow 100Hz nadelen tov de 24p functie op de BD player, of heeft het wel degelijk nut bij bv. snelle actiefilms e.d.? Dus: in- of uitschakelen bij het kijken naar BD/DVD? Of is er geen eenduidig antwoord te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Ruud2007 schreef op zondag 28 november 2010 @ 15:55:
De discussie wordt voor mij te technisch, ben een absolute noob. Mijn vraag was zo simpel: heeft het gebruik van Motionflow 100Hz nadelen tov de 24p functie op de BD player, of heeft het wel degelijk nut bij bv. snelle actiefilms e.d.? Dus: in- of uitschakelen bij het kijken naar BD/DVD? Of is er geen eenduidig antwoord te geven?
Daar is door ons geen sluitend antwoord op te vinden, omdat ik niet kan zeggen hoe 100Hz MF wordt gecomineerd met 24p. Het kan zijn dat als beide aanstaan de een de ander impliciet uitschakelt. Maar 100Hz combineren met 24Hz is niet goed mogelijk. Dit verstoort de cadence van de film of zorgt voor een 4% versnelling. Tenzij MF voor 24p stiekem interpoleert naar 96Hz (of 120Hz), dan wordt het een ander verhaal. Het zou wellicht kunnen zijn dat dit het geval is.

Zelf zou ik MF hoe dan ook uitzetten, zelfs al zou het gecombineerd kunnen worden met 24p. Ik wil de film zien zoals deze gemaakt is, dus zonder judder, zonder speedup en zonder interpolatie. Ik heb zelf dan ook gekozen voor een TV zonder MF overigens.

[ Voor 11% gewijzigd door HarmoniousVibe op 28-11-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, mijn hoofd tolt alle kanten op nu, maar misschien zou je deze discussie effe moeten lezen. Ben op t moment ook een ander forum aan t lezen en toevallig staat er een discussie hierover, misschien ook interessant voor U

http://www.avsforum.com/a...ad.php?t=1227927&page=101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 16:08:
OK, mijn hoofd tolt alle kanten op nu, maar misschien zou je deze discussie effe moeten lezen. Ben op t moment ook een ander forum aan t lezen en toevallig staat er een discussie hierover, misschien ook interessant voor U

Daar komt alleen maar weer uit naar voren dat de 120Hz MF (60Hz met interpolated frames) niet hetzelfde is als 120Hz 24p, waarbij elke frame simpelweg 5 keer wordt herhaald om flicker tegen te gaan. Een herhaling van zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Als je nu eens gewoon bij kieskeurig of zo kijkt naar de uitleg van de functies. Maak het niet te ingewikkeld.
De meeste films worden opgenomen met 24 frames (foto's) per seconde. Om nu te zorgen dat de weergave gelijk is aan de opname wordt dit bij 24p ook met 24 frames per seconde weergegeven.
Of motionflow nu 50, 100 of 400 Hz is, zolang er maar nooit een moment is (minder dan een fractie van een seconde) dat er een (deel van) het vorige frame tegelijk wordt weergegeven met het volgende frame.
Image Blur Reduction zorgt daar voor. Normaal zie je er niets van want je hersens zijn niet zo snel.
Alleen bij live tv (voetbal of zo) of games waarbij elk frame wezenlijk kan verschillen van het volgende en dat ook bijna constant zo is, kan dit tot een onscherp beeld leiden. Vogels kunnen frequenties>70 Hz (+/-) waarnemen, mensen niet. Van een te lage frequentie kan je wel onbewust hoofdpijn krijgen. Een 100Hz 3D tv is dan ook voor mensen die daar gevoelig voor zijn niet slim. >100Hz is dus gewoon beter voor je gezondheid.
Bovendien worden de beeldpunten constanter verlicht waardoor je gewoon en scherper beeld hebt.
Ik weet alleen niet zeker of dit bij LCD tv nog een rol speelt.

http://atrak.usc.edu/~mas...acklight-control-jsid.pdf
Ik hoop niet dat dit tegen de forumregels is, anders excusses en verwijder het maar.
Maar hierin staat heel veel informatie over de techniek.

[ Voor 8% gewijzigd door PCan op 28-11-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat van die frequenties geldt alleen maar voor CRT's. Beeldbuistelevisies hadden dat inderdaad erg sterk, ook computermonitoren leden daaraan. LCD- en plasmaschermen hebben een aparte lichtvoorziening (de CCFLs zijn klassiek, de LED-backlights zijn hip bij LCD's), de verversingsfrequentie van het beeldmateriaal staat los van de lichtbron. Bij CRT's staat de kathodestraalbuis zelf in voor de lichtvoorziening, en 'tekent' die niet alleen het beeld op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Ruud2007 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 07:17:
Er is nieuwe firmware: PKG4.085EUL-0108. Hij biedt 'IPTV new service support'. Geen idee wat het concreet inhoudt.
krijg je hiervan een melding op de TV? Is wel zo handig, anders moet je de hele tijd de site inde gaten houden.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Borromini schreef op maandag 29 november 2010 @ 01:38:
Dat van die frequenties geldt alleen maar voor CRT's.
de LED-backlights zijn hip bij LCD's),
de verversingsfrequentie van het beeldmateriaal staat los van de lichtbron.
Dat je van te lage frequenties hoofdpijn krijgt is een feit. Je zit wel uren naar een soort van lamp te staren.
Is ook een veel gehoorde klacht bij 3D brillen. LED backlight is een wezenlijke verbetering.

[ Voor 5% gewijzigd door PCan op 29-11-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

PCan schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:31:
[...]

Dat je van te lage frequenties hoofdpijn krijgt is een feit.
Dat ontkende ik toch niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratilim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-03 10:10
Dag allen,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een goede HD tv tussen de 500 en 700 euro. De tv gaat vooral gebruikt worden met een xbox 360 en een Playstation 3 (zowel gamen als blu-ray). Ik vind zwart waarden en contrast erg belangrijk in een tv.

Nu is mijn oog gevallen op de Sony Bravia KDL-40EX500. Wat voor ervaringen hebben jullie hiermee? hebben jullie mischien alternatieven?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
  • Laatst online: 01-07 08:34
Vraag: hoe zit 't inmiddels met ondersteuning van NTFS-harde schijven? En dan met name in het geval van de HX800... Ik ben het FAT32-tijdperk voorbij inmiddels ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 16:08:

OK, mijn tip dan: ga gewoon proberen wat jij mooi vindt. Dit soort dingen zijn vaak toch heel persoonlijk. Net zoals iemand jou niet kan vertellen welke speakers je moet kopen bij een nieuwe versterker: dat is geheel afhankelijk van persoonlijk smaak. De een wil vloeiende beelden en accepteert wat artefacts in beeld, de ander wil die artefacts niet en accepteert niet helemaal soepel pannende beelden.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Grrrrrene schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:13:
[...]

OK, mijn tip dan: ga gewoon proberen wat jij mooi vindt. Dit soort dingen zijn vaak toch heel persoonlijk. Net zoals iemand jou niet kan vertellen welke speakers je moet kopen bij een nieuwe versterker: dat is geheel afhankelijk van persoonlijk smaak. De een wil vloeiende beelden en accepteert wat artefacts in beeld, de ander wil die artefacts niet en accepteert niet helemaal soepel pannende beelden.
Daar wil ik me uiteraard bij aansluiten, maar wel met de kanttekening dat je niet naar de Mediamarkt of een andere pauperwinkel moet gaan. Daar kun je je TV best kopen, maar niet testen. De belichting is daar namelijk heel erg anders en je hebt vaak niet de mogelijkheid om alles te testen. E.g. 24p en MF, waar het in jouw geval over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustavson
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 18:21
Sinds de nieuwe update heb ik problemen met het aansluiten van mijn macbook pro via HDMI. Gebruikte hiervoor tot nu toe zonder problemen de Dr. Bott Audio en mini DisplayPort naar HDMI Adapter Pro (link: http://catalog.drbott.info/catalog.php?group=mDPAdapter). Sinds de update 3dg geleden herkent hij de macbook nog maar sporadisch. Hopelijk snel een nieuwe update, volgens mij is de TV niet te downgraden naar de vorige firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
Ruud2007 schreef op zondag 28 november 2010 @ 15:55:
Heb een paar interessante en bruikbare reacties gehad op mijn post in een Amerikaanse thread. De instelling van Film Mode blijkt het meest belangrijk te zijn. Op Auto 2 doet Motionflow wat hij moet doen, zonder 'soap opera effecten' e.d. Mijn keuze is dus voorlopig: Motionflow aan (standard), Film mode op Auto 2.
Twee duidelijke voorbeelden:

Unlike Samsung (and now LG), Sony do not advertise explicit control over the Deblur and Dejudder parameters of the Motionflow system. What does that mean in practice? Normally, this means that if users want to reap the benefits of the higher motion clarity given by the system, they have to tolerate some degree of motion interpolation during films, which makes them look very tacky and video-like. Fortunately, closer testing reveals that this functionality actually is present here, meaning that the Sony KDL40EX703 can be configured in a way which preserves the filmic motion of movies and avoids the “soap opera effect”. Setting [Film Mode] to “Auto1″ allows our Sony KDL40EX703 sample to interpolate motion to its heart’s content, giving films the unnatural video feel. “Auto2″ on the other hand protects against this, and using the “Auto2″ [Film Mode] alongside the Motionflow system means that users can see films as intended, and with clear motion. We tested this with all three dominant input signal types: 24p, as well as 50hz and 60hz sources, and confirmed that with this configuration, all retained their filmic look. Excellent!

En:

This is why I use auto2. Auto1 causes soap opera effect. Auto2 does not. This then allows for higher resolution with moving scenes wihout losing the film look.

BTW, I think the SoE is caused by having to many frames put in to the point that you see to much detail in motion. anyway Auto2 with motionflow is the answer and a beautiful answer. It works far better than any other brands interpolation. I know this for a fact because I spent hrs checking and testing this in stores before I purchased the sony. Sonys motionflow in 2010 sets is the reason I went back to LCD.

[ Voor 6% gewijzigd door Ruud2007 op 01-12-2010 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Handige tip, thx! Vanavond gelijk instellen

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Ik heb een HX800. Een tijdje geleden heb ik iets aangesloten gehad op AV1 en AV2. Nu niet meer.
Echter bij de selectie van de ingangen staat er nog steeds een blauw pijltje achter deze 2. Bij de ingangen die je nog nooit heb gebruikt staat dit niet. Als je nu de selectie over de kanalen bediend dan worden de ingangen zonder blauwe pijl overgeslagen.

Hoe krijg ik dat blauwe pijltje weer weg ?
(en ik wil niet resetten naar fabrieksinstellingen)

Ik wil dus eigenlijk ook weer AV1 en AV2 overslaan omdat daar niets op zit (zoals bij AV3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
jobr schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:06:
Ik heb een HX800. Een tijdje geleden heb ik iets aangesloten gehad op AV1 en AV2. Nu niet meer.
Echter bij de selectie van de ingangen staat er nog steeds een blauw pijltje achter deze 2. Bij de ingangen die je nog nooit heb gebruikt staat dit niet. Als je nu de selectie over de kanalen bediend dan worden de ingangen zonder blauwe pijl overgeslagen.

Hoe krijg ik dat blauwe pijltje weer weg ?
(en ik wil niet resetten naar fabrieksinstellingen)

Ik wil dus eigenlijk ook weer AV1 en AV2 overslaan omdat daar niets op zit (zoals bij AV3).
Dat heb ik ook bij een HX700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heb ik ook bij een 40ex711

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spb

Spb

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:12:
[...]

Dit heb ik ook bij een 40ex711
Meen dat je dit kunt instellen en beheren bij instellingen, menu-item externe ingangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AV1 en AV2 zijn scart aansluitingen , deze blijven normaal altijd actief . Op hdmi zit herkenning dus deze lichten enkel op indien er een kabel in zit. Via Home - instellinegn - externe aansluitingen - av voorkeuze kunnen deze eventueel uitgeschakeld worden ( of andere naam / icoon )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:44:
AV1 en AV2 zijn scart aansluitingen , deze blijven normaal altijd actief . Op hdmi zit herkenning dus deze lichten enkel op indien er een kabel in zit. Via Home - instellinegn - externe aansluitingen - av voorkeuze kunnen deze eventueel uitgeschakeld worden ( of andere naam / icoon )
Het blijft vreemd dat deze oplichten zodra ze 1x gebruikt zijn, maar daarna 'opgelicht' blijven, ook na verwijdering van de scart(s). Op de EX500 is dat ook het geval. Beetje lastig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:18
Sterker nog, ik heb nog nooit iets in de scarts gepropt, maar toch zijn die aansluitingen altijd actief (32EX500). Ik vind dat hinderlijk en stom en onnodig.

Is het bij SCART soms niet mogelijk te detecteren of er iets in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope , blijven altijd branden bij de sony's ... is al jaren zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 19:02
Leuk tvtje dat sony uitbrengt, namelijk de KDL-22PX300 met ingebouwde ps2, ja de ps2 en niet de ps3 :P Op zich wel leuk cadeau voor de kleintjes op hun kamer.

Prijs in UK is 200 pond. Dat is op zich best goede deal als je nagaat dat een ps2 rond de 100 euro kost en een 22inch lcd rond de 300 euro kost.

Afbeeldingslocatie: http://www.tarifas.sony.es/resources/KDL22PX300AEP/KDL-22PX300_h_eu_b-600-20100923175438534_WI.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door M0otje op 03-12-2010 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 20:06
Hoewel ik het niet kan vinden (ook niet op de sony site), kan ik het verschil tussen de NX700, NX710 en de NX710F niet vinden ...Zou iemand mij kunnen helpen met de (essentiële) verschillen?

EDIT:
Ok, de NX710 heeft dus 3D erbij en de NX700 niet. Wat is de NX710F dan?

[ Voor 17% gewijzigd door Mattie84 op 04-12-2010 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spb

Spb

Mattie84 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 08:46:
Hoewel ik het niet kan vinden (ook niet op de sony site), kan ik het verschil tussen de NX700, NX710 en de NX710F niet vinden ...Zou iemand mij kunnen helpen met de (essentiële) verschillen?

EDIT:
Ok, de NX710 heeft dus 3D erbij en de NX700 niet. Wat is de NX710F dan?
NX710F is de versie met de speaker/design voet inclusief. Standaard wordt de TV dus zonder de kenmerkende designvoet geleverd, vooral op internet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen welke 32 inch Sony Bravia ik het best kan aanschaffen met een budget van 800 euro?
Minder is altijd goed natuurlijk.
Gaat vooral gebruikt worden icm ps3, maar ook gewone tv, blu rays etc :)
De 32W5500 bv is wel mooi maar niet meer verstandig om te kopen toch, oud model? Welke is wel verstandig om te kopen?
Overbodige functionaliteit zit ik niet echt op te wachten(wifi enzo)
Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 09:45:
Kan iemand mij vertellen welke 32 inch Sony Bravia ik het best kan aanschaffen met een budget van 800 euro?
De 32W5500 bv is wel mooi maar niet meer verstandig om te kopen toch, oud model? Welke is wel verstandig om te kopen?
De 32EX500 lijkt mij een goede keuze, die heb je al voor een kleine 500 euro. Of toch meteen maar voor de 40 inch gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 13:46
Beste mensen, na weken kan ik eindelijk TV signaal ontvangen. De coax kabels zijn helemaal goed aangesloten, maar nu zie ik niet meer de optie om mijn TV naar signaal te laten scannen. Is er een manier om je TV te resetten, zodat ik weer het menu krijg alsof deze uit de fabriek komt. Of indien mogelijk, een optie via het menu dat ik de TV naar zenders kan laten scannen? Ik hoor graag van jullie

Excuses, inmiddels gevonden. Menu was ietwat onduidelijk, en moest toch wennen aan een vrij geavanceerde tv in tegenstelling tot mijn vorige.

[ Voor 15% gewijzigd door reAaa op 05-12-2010 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reAaa schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:19:
Beste mensen, na weken kan ik eindelijk TV signaal ontvangen. De coax kabels zijn helemaal goed aangesloten, maar nu zie ik niet meer de optie om mijn TV naar signaal te laten scannen. Is er een manier om je TV te resetten, zodat ik weer het menu krijg alsof deze uit de fabriek komt. Of indien mogelijk, een optie via het menu dat ik de TV naar zenders kan laten scannen? Ik hoor graag van jullie
jeetje zeg, lees ff de handleiding ofzo?
of: support.sony-europe.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traice
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-07 19:03
Spb schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 09:15:
[...]

NX710F is de versie met de speaker/design voet inclusief. Standaard wordt de TV dus zonder de kenmerkende designvoet geleverd, vooral op internet !
Tevens is de NX710 veel slanker van ontwerp. De zwarte randen zijn dunner. Ook is de NX710 3D compatible. Zelf heb ik eergisteren met mijn vriendin een NX710F gekocht. Ik wilde graag de NX700 maar na het zien van de NX710 was ik verkocht door het nog strakkere ontwerp. Ik zou zelf in de winkel gaan kijken dan kun je de verschillen met beide ogen zien.

Over die design voet. Er is 1 versie waar speakers ingebouwd zijn en ook 1 versie waarbij dat niet is. Dan fungeert hij alleen als klankkast. Let daar goed op! Want op internet en ook in winkels staan nog wel eens verkeerde meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Iemand hier die verstand heeft van de internet connectie van de Bravia's? Ik heb hier een 37EX500 staan, die met een ethernetkabel aan de Dlink-dir655 hangt. De ene keer gaat het prima, werkt internet meteen. Ze je de tv een paar uur later aan: "verbinding mislukt," vervolgens kan ik de tv opnieuw aanzetten, de router opnieuw opstarten, de instellingen opnieuw invoeren etc. Soms lukt het, soms blijft het niet werken, en de volgende dag doet het internet het op de tv weer prima.

Ik kan echt niet vinden wat er nu voor zorgt dat de verbinding met de router via ethernet wel/niet lukt. Lijkt compleet random, ook omdat geen een oplossing altijd werkt om het te fixen, en de volgende dag (of een paar uur later) de tv opeens wel weer internet heeft.

Erg vervelend gezien er nou juist meer betaald is voor de EX500 vanwege de internet functies en de mogelijkheid om via PS3 Media Server content op de tv te bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
Heb sinds een week het HD pakket van Ziggo. Op Discovery Showcase heb ik echter geen ondertiteling. Dat schijnt met de instellingen van mijn TV (Sony 40EX500 icm CI+) te maken te hebben, maar ik kan niet ontdekken hoe en wat. Hoop op een oplossing…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Traice schreef op maandag 06 december 2010 @ 04:38:
[...]

Tevens is de NX710 veel slanker van ontwerp. De zwarte randen zijn dunner. Ook is de NX710 3D compatible. Zelf heb ik eergisteren met mijn vriendin een NX710F gekocht. Ik wilde graag de NX700 maar na het zien van de NX710 was ik verkocht door het nog strakkere ontwerp. Ik zou zelf in de winkel gaan kijken dan kun je de verschillen met beide ogen zien.

Over die design voet. Er is 1 versie waar speakers ingebouwd zijn en ook 1 versie waarbij dat niet is. Dan fungeert hij alleen als klankkast. Let daar goed op! Want op internet en ook in winkels staan nog wel eens verkeerde meldingen.
Kun je mij vertellen of de NX710 alleen in de 6 graden naar achteren stand kan staan in de 2.1 speakervoet of dat je deze ook gewoon geheel rechtop kunt plaatsen? Hier bestaat nogal onduidelijkheid over namelijk. Het volledig rechtop zetten is voor mij absoluut een vereiste, aangezien mijn tv dressoir 63 cm. hoog is.

Heel graag hoor ik het verlossende antwoord, mss dat ik straks ook nog wel even in de winkel ga kijken.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spb

Spb

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 11:31:
[...]

Kun je mij vertellen of de NX710 alleen in de 6 graden naar achteren stand kan staan in de 2.1 speakervoet of dat je deze ook gewoon geheel rechtop kunt plaatsen? Hier bestaat nogal onduidelijkheid over namelijk. Het volledig rechtop zetten is voor mij absoluut een vereiste, aangezien mijn tv dressoir 63 cm. hoog is.

Heel graag hoor ik het verlossende antwoord, mss dat ik straks ook nog wel even in de winkel ga kijken.

Alvast bedankt!
TV is NIET verstelbaar in de speakervoet (dit itt. het vorige model, de nx700). Staat dus altijd 6 graden gekanteld. Op de bijgeleverde standaard kan je de TV overigens WEL verstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spb schreef op maandag 06 december 2010 @ 11:40:
[...]

TV is NIET verstelbaar in de speakervoet (dit itt. het vorige model, de nx700). Staat dus altijd 6 graden gekanteld. Op de bijgeleverde standaard kan je de TV overigens WEL verstellen.
Dankjewel voor je snelle antwoord, wat bedoel je precies met de bijgeleverde standaard? Ik neem aan dat je daarmee gewoon de normale voet bedoelt?

Is er dan bij de 40NX710 ook een designvoet (dus zonder speakerfunctie) leverbaar waarin de tv wél rechtop geplaatst kan worden? En zo ja, hoeveel kost deze? Ik kom deze op i-net namelijk echt niet tegen, alleen bij de NX700.

Ik wacht het antwoord af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spb

Spb

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:03:
[...]

Dankjewel voor je snelle antwoord, wat bedoel je precies met de bijgeleverde standaard? Ik neem aan dat je daarmee gewoon de normale voet bedoelt?

Is er dan bij de 40NX710 ook een designvoet (dus zonder speakerfunctie) leverbaar waarin de tv wél rechtop geplaatst kan worden? En zo ja, hoeveel kost deze? Ik kom deze op i-net namelijk echt niet tegen, alleen bij de NX700.

Ik wacht het antwoord af!
1. Klopt
2. Bij mijn weten niet, de speakervoet is specifiek voor het model gemaakt, geen uitwisselbaarheid mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Laatst online: 26-07 14:19
Ik heb de KDL-40NX800F met design speakervoet, waarbij er geen speakers in de voet zitten.
Omdat ik niet echt tevreden ben over het geluid overweeg ik een soundbar. (HT-CT350)
Nu zie ik dat er dus ook een los type voet leverbaar is met speakers in de voet.

Iemand ervaring met deze voet met speakers qua klank ??
En is deze ook leverbaar voor model KDL-40NX800F ??
Of toch maar gaan voor de soundbar ??

[ Voor 8% gewijzigd door Moost01 op 06-12-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruud2007 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:43:
[...]

De 32EX500 lijkt mij een goede keuze, die heb je al voor een kleine 500 euro. Of toch meteen maar voor de 40 inch gaan?
Ik ga maar eens in de lokale winkel kijken, waar natuurlijk niet al teveel keus is ;) maar in ieder geval de maten zie ik dan voor me.
De 32NX500 ziet er er online mooier uit voor zover dat is in te schatten, maar die heeft dan weer een verouderde engine/refreshrate en flink duurder :o
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 11:31:
[...]

Alvast bedankt!
Speakervoet?
Net zoiets als Joenes heeft staan?
Geinige accesoires allemaal :) ben wel nieuwsgierig wat je dan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spb

Spb

Moost01 schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:19:
[...]

Ik heb de KDL-40NX800F met design speakervoet, waarbij er geen speakers in de voet zitten.
Omdat ik niet echt tevreden ben over het geluid overweeg ik een soundbar. (HT-CT350)
Nu zie ik dat er dus ook een los type voet leverbaar is met speakers in de voet.

Iemand ervaring met deze voet met speakers qua klank ??
En is deze ook leverbaar voor model KDL-40NX800F ??
Of toch maar gaan voor de soundbar ??
Op de eerste plaats klinkt een gemiddelde soundbar toch nog net iets beter dan de design speakervoet, maar de speakervoet is inderdaad t.o.v. de build in tv speakers een flinke verbetering.

Op de tweede plaats past de design speakervoet echt alleen op types nx710 en nx810. Voor andere modellen bestaat er geen speakervoet bij mijn weten. De oude designvoet -zonder speaker- past alleen op de nx700 en de nx800 modellen.

Er zijn geen andere opties dan deze, ook volgens de sony helpdesk (ik had nl. zelf destijds ook die vraag).

Ik heb de 55nx810 met voet, en ben er erg tevreden over (zowel qua beeld als geluid).

Wel opletten: Omdat de speakervoet via de hdmi arc wordt aangesloten is deze poort helaas niet meer beschikbaar voor mijn marantz sr7005 receiver, die ook hdmi arc ondersteunt. In een home cinema setup, wat bij deze prachtige toestellen toch wel aan te bevelen is, is de speakervoet helaas een complicatie: ik moet een aparte optische kabel trekken om het geuid van de TV ook over de home cinema te laten lopen.

Maar ja, dat design is onovertroffen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Same here (55NX810F), ben er erg tevreden over. Ik heb die voet er overigens alleen voor het design bijgekocht, geluid gaat altijd via mijn home cinema set.

Heb het toevallig vandaag getest hoe de voet alleen klinkt, en dat is toch wel een stukje beter dat televisie alleen. Maar dat is logisch; bij geen enkele platte televisie verwacht ik een supergeluid. :)

Afbeeldingslocatie: http://i557.photobucket.com/albums/ss17/staticverystatic/P1010051.jpg

Nadeel is inderdaad de arc, die kabel kostte me redelijk veel extra geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumba
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-01 20:28
Sinds de update heb ik last van meldingen dat zenders niet gedecodeerd kunnen worden.
Voor de update PKG4.077EUL-0108 had ik hier ook last van.
Totdat de update PKG4.077EUL-0108 was geinstalleerd. Nu dus weer last van... :X

Kan ik mijn TV opnieuw instellen met update PKG4.077EUL-0108 of zit ik aan PKG4.085EUL-0108 vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik mijn TV opnieuw instellen met update PKG4.077EUL-0108 of zit ik aan PKG4.085EUL-0108 vast?
Daar zit je idd aanvast je kunt NIET downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spb

Spb

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 01:11:
[...]

Daar zit je idd aanvast je kunt NIET downgraden.
Maar ik waag te betwijfelen of de decoderings fouten iets met die firmware te maken hebben: ik heb zelf de nx810 en heb eens in de 1-2 weken ook deze fouten, soms 3 weken niet, en dan weer 3 dagen achter elkaar ...; inmiddels al op 3 verschillende versies van de firmware.

TV uit, en CI+ met smartcard even eruit en dan weer erin stoppen, TV weer aan, en het probleem is weer opgelost. Hoort natuurlijk niet voor een door ZIGGO gecertificeerde TV, en het is vooral lastig voor mijn vrouw en kinderen, die ik liever niet lastig val met extra instructies om dingen aan te praat te krijgen en te houden. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-09 19:42
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 09:45:
Als je input lag een issue vindt (zoals ik) kan je het beste voor een ouder model gaan. De EX402's zijn bijvoorbeeld beter dan de EX500 (welke bekend staan om aanzienlijke input lag). Ik heb me er een half jaar geleden in verdiept, dus ik weet niet hoe het met de nieuwste modellen zit. De vuistregel was toen dat 50 Hz beter was dan 100 Hz en dat je het liefst Bravia Engine 2 had en niet 3. Hoe minder beeldverbeteraars, hoe beter. Die werken alleen goed met video, niet met gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Die kan je toch allemaal uitschakelen (beeldverbeteraars) door voor de Game modus te kiezen? Kan zo prima shooters spelen op mn 40EX711 / PS3 combo.

Bravia Engine 3 is volgens mij ook een stuk zuiniger dan BE2

[ Voor 17% gewijzigd door aramdin op 07-12-2010 15:10 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almanbrother
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-08 22:31
Wel opletten: Omdat de speakervoet via de hdmi arc wordt aangesloten is deze poort helaas niet meer beschikbaar voor mijn marantz sr7005 receiver, die ook hdmi arc ondersteunt. In een home cinema setup, wat bij deze prachtige toestellen toch wel aan te bevelen is, is de speakervoet helaas een complicatie: ik moet een aparte optische kabel trekken om het geuid van de TV ook over de home cinema te laten lopen.

Maar ja, dat design is onovertroffen !
Ik heb een iets bescheidener TV, de 40nx700, met daarbij de bdv-e370, waarvan ik helaas enorm spijt heb. Bagger-geluid. Nu praat jij over de marantz sr7005. Ik neem aan dat je daarbij een losse luidsprekerset hebt?
De prijs is stevig, maat betekent dat ook dat het geluid ook naar de prijs is? Kun je met de sr7005 ook hoge midden lage tonen regelen of heb je nog andere componenten daarnaast om je geluid te regelen?

Ik zoek me al weken suf, maar ik kom er niet uit wat ik moet doen.
Dat ik iets anders wil staat vast, maar dan moet het geen nieuwe teleurstelling gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spb

Spb

almanbrother schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:02:
[...]

Ik heb een iets bescheidener TV, de 40nx700, met daarbij de bdv-e370, waarvan ik helaas enorm spijt heb. Bagger-geluid. Nu praat jij over de marantz sr7005. Ik neem aan dat je daarbij een losse luidsprekerset hebt?
De prijs is stevig, maat betekent dat ook dat het geluid ook naar de prijs is? Kun je met de sr7005 ook hoge midden lage tonen regelen of heb je nog andere componenten daarnaast om je geluid te regelen?

Ik zoek me al weken suf, maar ik kom er niet uit wat ik moet doen.
Dat ik iets anders wil staat vast, maar dan moet het geen nieuwe teleurstelling gaan worden.
Die sr7005 van Marantz is een fantastich apparaat. Als je die koopt wordt het zeker geen teleurstelling. Maar dat is wel significant duurder >:) Antwoorden op jouw vragen: Ja, ik heb er losse luidsprekers bij, het geluid is super, je kunt op tig manieren je tonen regelen, ik heb geen andere componenten om mijn geluid mee te regelen, en dat is ook niet nodig omdat de receiver je kamer acoustiek via ene microfoon helemala doormeet en de EQ daar dynamisch op aanpast.

De Marantz sr7005 kost -listprice- 1699 euro (ik heb hem overigens gekocht voor 1379). En dan moeten daar uiteraard nog je speakers bij, en een disk speler (ik gebruik overigens de ps3 voor alles behalve cd weergave, daar heb ik een dedicated cd speler voor).

In alle gevallen gaat een dergelijke aanpak al snel tussen de 4000 tot 5000 euro kosten (of nog meer), met inbegrip van speakers die recht doen aan deze receiver. Maar wellicht heb je al goede frontspeakers, en kan je volstaan met een paar bijpassende surrounds en een center. Ik was voor ruim 2800 euro klaar, omdat ik geen nieuwe fronts nodig had, al een ps3 en cd speler had, en de subwoofer heb laten zitten (mijn fronts kunnen heel laag).

Maar eerlijk is eerlijk, om dat te vergelijken met die sony bdv-e370 (waarschijnlijk vanuit de 3d actie?) is volkomen mijl op zeven. Die sony kost nog geen 10% van de opstelling die ik nu schets. Bedenk ook dat de voornaamste bottleneck in jouw set ongetwijfeld die sony speakers zullen zijn.

Het komt hier op neer: alle waar is naar zijn geld, waarbij ik wel denk dat het mogelijk is om vanaf zo'n 1500 euro een behoorlijk klinkende volledige home cinema set te kopen. Daarboven wordt het snel de wet van de verminderde meeropbrengsten, zeker als je geen belang stelt in audiofiele muziekweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Net de 37EX500 ontvangen en even snel boven geïnstalleerd en met een netwerkkabel aangesloten. Films kan ik echter niet afspelen.

Beneden heb ik o.a. een PS3 op het netwerk staan die aangesloten is op mijn NAS (DS209). Daarbij kan ik allerlei foto's, muziek en films afspelen. Dat werkt perfect.

Films die ik opneem via de Humax 5050C worden gekopieerd naar de NAS en kan ik dan met via de PS3 afspelen.

Bij de 37EX500 krijg ik elke keer de foutmelding dat de film bestanden niet afgespeeld kunnen worden.
De bestanden van de Humax zijn .ts (dat is MPEG2?). Echter heb ik ook filmpjes van mijn fototoestel en videocamera en die zijn opgenomen in AVCHD. Daarbij krijg ik ook dezelfde foutmelding?

MP3 en foto's is geen probleem, youtube etc uiteraard ook niet. Alleen alle filmformaten die op de NAS staan krijg ik niet werkend op de EX500.

Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
readytoflow schreef op donderdag 09 december 2010 @ 18:52:
Net de 37EX500 ontvangen en even snel boven geïnstalleerd en met een netwerkkabel aangesloten. Films kan ik echter niet afspelen.

Beneden heb ik o.a. een PS3 op het netwerk staan die aangesloten is op mijn NAS (DS209). Daarbij kan ik allerlei foto's, muziek en films afspelen. Dat werkt perfect.

Films die ik opneem via de Humax 5050C worden gekopieerd naar de NAS en kan ik dan met via de PS3 afspelen.

Bij de 37EX500 krijg ik elke keer de foutmelding dat de film bestanden niet afgespeeld kunnen worden.
De bestanden van de Humax zijn .ts (dat is MPEG2?). Echter heb ik ook filmpjes van mijn fototoestel en videocamera en die zijn opgenomen in AVCHD. Daarbij krijg ik ook dezelfde foutmelding?

MP3 en foto's is geen probleem, youtube etc uiteraard ook niet. Alleen alle filmformaten die op de NAS staan krijg ik niet werkend op de EX500.

Waar kan dit aan liggen?
Mij lukt het ook niet met miin 40ex711. Ik heb Mezzmo gedownload op mijn laptop. Via mijn laptop speel ik nu de films af op mijn tv. Dat werkt prima. Je kunt een trial versie downloaden. Je tv herkent dit programma als het geactiveerd is en via deze app speel je dan de films af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ja, maar dat is voor mij geen optie.
Daar heb ik een NAS voor die prima met de Sony overweg kan. Alleen de Sony niet met de NAS (hoewel de PS3 er dus geen problemen mee heeft).

Ik probeer nu trouwens divX te registreren, maar dat lukt ook voor geen meter. (niet via USB en niet via de NAS).
Hoe kan ik het DivX bestand afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traice
Beste mensen,

Op 8 december heb ik samen met mijn vriendin de Sony Bravia KDL-46NX710FT1 gekocht.
Hij ziet er super uit! Alleen heb ik van die vage vlekken in mijn scherm. De It's zegt dat het normaal is en dat ik met de instellingen moet werken. Dat heb ik geprobeerd maar het gaat niet weg. It's zegt dat elke tv dit heeft en dat het geen defect is. Ze hebben mij wel het nummer van Sony gegeven.
Hebben jullie hier ook last van? En is hij defect? Kan iemand meer uitleg geven hierover?

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/t7omlw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Ik zie alleen maar vage vlekken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spb

Spb

Traice schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 01:16:
Beste mensen,

Op 8 december heb ik samen met mijn vriendin de Sony Bravia KDL-46NX710FT1 gekocht.
Hij ziet er super uit! Alleen heb ik van die vage vlekken in mijn scherm. De It's zegt dat het normaal is en dat ik met de instellingen moet werken. Dat heb ik geprobeerd maar het gaat niet weg. It's zegt dat elke tv dit heeft en dat het geen defect is. Ze hebben mij wel het nummer van Sony gegeven.
Hebben jullie hier ook last van? En is hij defect? Kan iemand meer uitleg geven hierover?

Alvast bedankt!

[afbeelding]
Op basis van de foto is moeilijk aan te geven of het in jouw geval normaal is. Wel is het zo dat je op een donker scherm bij deze types TV (Edge LED met slechts deels local dimming) soms lichte fluctuaties kunt zien tussen lichtere en donkere gebieden. Ben dus geneigd te zeggen dat het normaal is als je dit ietwat ziet in het XMB menu op een zwart scherm. Je zou het iig. niet moeten merken bij regulier (helder) beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 19:02
Slecht nieuws denk ik voor toekomstige Sony lcd tv's.

"Sony To Use Taiwan-Made LCD TV Panels In Half Of Bravia HDTV Sets"

For financial reasons, Sony will increase the percentage of LCD TV panels procured from Taiwanese manufacturers from the current level of 30% to a quite alarming 50%, according to Japanese national newspaper Yomiuri Shimbun. This means that in the near future, half of the LCD panels installed on Sony Bravia HDTV displays will have come from factories in Taiwan.

--

One thing’s for sure: from now on there is going to be a rise in incidents of “panel lottery” – where separate samples of the same HDTV model may exhibit a variation in picture quality due to different LCD panels used – when it comes to buying Sony LCD televisions. The average consumers may complain that the Sony HDTVs they bought do not perform as well as the reviews say they should, while the more knowledgeable and proactive enthusiasts will probably try their best to obtain a set with the “right” LCD panel.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:18
IIIeeuw?? Maar zijn dat dan ook panels van een andere fabrikant... want ze gebruiken bijvoorbeeld in de 32EX500 (32"en 40" in ieder geval) naar verluid Samsung panelen.

Als dat Samsung blijft, kan het dan wel zoveel schelen? Heeft Samsung niet overal/in al haar fabrieken dezelfde manufacturing en quality control??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traice
Spb schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 10:48:
[...]

Op basis van de foto is moeilijk aan te geven of het in jouw geval normaal is. Wel is het zo dat je op een donker scherm bij deze types TV (Edge LED met slechts deels local dimming) soms lichte fluctuaties kunt zien tussen lichtere en donkere gebieden. Ben dus geneigd te zeggen dat het normaal is als je dit ietwat ziet in het XMB menu op een zwart scherm. Je zou het iig. niet moeten merken bij regulier (helder) beeld.
Bedankt voor de reactie. Ik heb het bij een effe zwarte foto en een effe rode foto geprobeerd. Dan is het nog steeds aanwezig maar wel een stukje minder. Bij een gewone film kan ik het niet opmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almanbrother
[b].....
Het komt hier op neer: alle waar is naar zijn geld, waarbij ik wel denk dat het mogelijk is om vanaf zo'n 1500 euro een behoorlijk klinkende volledige home cinema set te kopen. Daarboven wordt het snel de wet van de verminderde meeropbrengsten, zeker als je geen belang stelt in audiofiele muziekweergave.
Dat is een duidelijk verhaal. Dank voor je uitgebreide uitleg en toelichting. Je verhaal is helder en die set van sony is een miskoop gebleken. Had ook echt geen idee in welke prijsklasse ik moest gaan zoeken voor iets fatsoenlijks. Duidelijk onder de maat gezocht dus. :X
Dat ik iets anders wil staat voor mij zo vast als een huis, maarwil geen nieuwe teleurstellingen. Dus als het e.e.a. wat moet gaan kosten, so be it.
Mag ik tevens vragen welk type luidsprekers je daarop aangesloten hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almanbrother
Spb schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:33:
[...]

......
Dat is een duidelijk verhaal. Dank voor je uitgebreide uitleg en toelichting. Je verhaal is helder en die set van sony is een miskoop gebleken. Had ook echt geen idee in welke prijsklasse ik moest gaan zoeken voor iets fatsoenlijks. Duidelijk onder de maat gezocht dus. :X
Dat ik iets anders wil staat voor mij zo vast als een huis, maarwil geen nieuwe teleurstellingen. Dus als het e.e.a. wat moet gaan kosten, so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spb

Spb

almanbrother schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 19:59:
[...]

Ik heb b&w speakers, momenteel nog zonder sub. Maar speakers zijn erg persoonlijk, en bovendien ook nog deels afhankelijk van je overige apparatuur. Voor goed resultaat: Ga luisteren in een speciaalzaak. Let alleen op dat je je daar geen overbodige zaken zoals dure kabels en stekkerdozen laat aansmeren, dat wil men nl. vaak nogal snel proberen. Concentreer je op de speakers (1e plaats), de receiver (2e plaats) en de eventuele bluray speler (3de plaats). Succes.
Pagina: 1 ... 34 ... 42 Laatste