Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 14:43
marcelsmit schreef op zondag 14 november 2010 @ 00:16:
Ik heb voor mijn ouders een Sony Bravia KDL32EX500 gekocht en er zit op de zijkant een aan/uit knop,echter als we die gebruiken gaat de tv gewoon in standby stand en we willen hem helemaal uit hebben als we er niet zijn.

Bij mijn eigen Sony Bravia KDL40W5500 werkt dat knopje aan de zijkant wel gewoon naar behoren,en gaat de tv ook echt uit als ik hem indruk.

Iemand enig idee? misschien een instelling ofzo?(ik heb niets kunnen vinden).
Eerst in standby zetten en dan op dat knopje drukken misschien?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:35
marcelsmit schreef op zondag 14 november 2010 @ 00:16:
Ik heb voor mijn ouders een Sony Bravia KDL32EX500 gekocht en er zit op de zijkant een aan/uit knop,echter als we die gebruiken gaat de tv gewoon in standby stand en we willen hem helemaal uit hebben als we er niet zijn.

Bij mijn eigen Sony Bravia KDL40W5500 werkt dat knopje aan de zijkant wel gewoon naar behoren,en gaat de tv ook echt uit als ik hem indruk.

Iemand enig idee? misschien een instelling ofzo?(ik heb niets kunnen vinden).
dit dus, ben zeer benieuwd. Heb dit toestel namelijk ook, en blijf het rode lampje (doet standby vermoeden) zien. Toch wel fijn als ie helemaal uit kan -zoals het hoort.

[ Voor 10% gewijzigd door reAaa op 14-11-2010 04:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-05 05:56
reAaa schreef op zondag 14 november 2010 @ 04:24:
[...]

dit dus, ben zeer benieuwd. Heb dit toestel namelijk ook, en blijf het rode lampje (doet standby vermoeden) zien. Toch wel fijn als ie helemaal uit kan -zoals het hoort.
Hij kan niet helemaal uitgeschakeld worden, tenzij je een powerkiller oid aan je netsnoer bevestigt. De standbystand is zinnig als je tussenijds updates e.d. wil blijven kunnen ontvangen.Het stroomverbruik in standby is overigens zo goed als niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als er een knop aan de zijkant zit kan ie toch wél helemaal uitgeschakeld worden? :?

Ik heb een NX800, standaard gaat dat ding op standby als je 'm met de afstandsbediening uitschakelt. Gewoon die fysieke knop omschakelen verhelpt dat 'probleem' ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383359

Beste techneuten en andere,

Ik volg deze topic al geruime tijd omdat ik aan een nieuw tv-toestel toe ben en toch graag wat ervaringen wil horen voor ik een aankoop doe.

Mijn keuze is gevallen op de KDL-46HX900 :) , samen met de blu-ray BDP-S570. Ik heb nu al een AV-receiver STR-DH800 en DVD-recorder RDR-AT205.

Nu mijn vraag: Als ik de DVD en Blu-ray via Hdmi naar de av receiver laat gaan en vervolgens maar één Hdmi van de receiver naar de televisie, kan ik dan nog wel DVD of Blu-ray kijken zónder receiver of moet deze laatste dan altijd "aan" staan?

Dit is het schema dat door Sony wordt voorgesteld:
http://support.sony-europ...L&ct=&d=hd_16&m=STR-DG820 (Zou het wel met digitale audio-kabel doen dan.)

Ik zou graag maximaal profiteren van de "bravia sync", maar zelf "makkelijk" kunnen beslissen wanneer de receiver gebruikt wordt. Wat is volgens jullie het beste schema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-04 11:41
Hoi, goeie vraag, dat heb ik ook altijd willen weten. Heb namelijk een prima Reciever zonder HDMI en vroeg me af of het nut heeft een nieuwe te kopen. Kan je het niet uit proberen met je huidige tv? Of een ander apparaat met HDMI in? Audio gaat al via HDMI dus de kabel heb je misschien niet per sé nodig.
De DH-800 is niet geschikt voor 3D, dan zou je b.v. de DN1010 moeten hebben.
De DN 1010 en de DN 2010 hebben een HDMI doorvoer functie waarbij je alle HDMI apparaten kunt gebruiken als de Reciever uit staat.

[ Voor 14% gewijzigd door PCan op 14-11-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Eindelijk..na iets teveel maanden heb ik gisteren de 40ex711 gekocht! Nu ben ik dus op zoek naar de juiste instellingen.

Wel een nadeeltje waar ik niet op gerekend had: ik heb een Sony geluidsset (DAV DZ630) en ik had verwacht dat ik die dusdanig kon aansluiten dat ik hem via de afstandbediening van de tv kon afspelen, maar helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:37
@Frank_79

Via de sony site wat betreft je set.
BRAVIA THEATRE-synchronisatie - synchronisatie met de BRAVIA via HDMI

In je tv controle voor hdmi aanzetten en ook in je geluidsset, dan op je tv je hdmi-apparatuurlijst updaten en je kunt de afstandsbediening van je tv ook voor je set gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383359

PCan schreef op zondag 14 november 2010 @ 11:51:
Hoi, goeie vraag, dat heb ik ook altijd willen weten. Heb namelijk een prima Reciever zonder HDMI en vroeg me af of het nut heeft een nieuwe te kopen. Kan je het niet uit proberen met je huidige tv? Of een ander apparaat met HDMI in? Audio gaat al via HDMI dus de kabel heb je misschien niet per sé nodig.
De DH-800 is niet geschikt voor 3D, dan zou je b.v. de 1010 moeten hebben.
Ik kan het nog niet uitproberen. Mijn huidige tv is nog van het "visbak-formaat" ( crt ;) ) en heeft enkel scarts. Ik heb de receiver begin dit jaar gekocht met in het achterhoofd de toekomstige aankoop van een "degelijke" tv. Het is mij in eerste instantie te doen om de uitstekende 2D beeldkwaliteit van de HX900. Ik ben zelfs niet van plan om de brilletjes aan te kopen. Vind dat maar een gedoe.

Ik zou vooral graag op voorhand weten hoe ik de kabels aansluit. Ben van plan om het dit keer "goed" te doen en alles op voorhand in de nieuwe kast weg te werken. (Mijn vriendin heeft een kabel-allergie) De componenten passen maar juist en het is een hele rompslomp om alles in en uit te bouwen om eens "iets anders" te proberen. Weet het graag op voorhand :Y . Wanneer ze de tv leveren zou alles moeten klaarliggen. "I have a dream"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
Borromini schreef op zondag 14 november 2010 @ 09:06:
Als er een knop aan de zijkant zit kan ie toch wél helemaal uitgeschakeld worden? :?

Ik heb een NX800, standaard gaat dat ding op standby als je 'm met de afstandsbediening uitschakelt. Gewoon die fysieke knop omschakelen verhelpt dat 'probleem' ;).
Niet bij de EX500. De knop aan de zijkant doet hetzelfde als de knop op de AB en zet de TV op standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
Neefdave schreef op zondag 14 november 2010 @ 12:23:
@Frank_79

Via de sony site wat betreft je set.
BRAVIA THEATRE-synchronisatie - synchronisatie met de BRAVIA via HDMI

In je tv controle voor hdmi aanzetten en ook in je geluidsset, dan op je tv je hdmi-apparatuurlijst updaten en je kunt de afstandsbediening van je tv ook voor je set gebruiken.
Dank voor je hulp. Op de tv staat dat nu ingesteld. Kom alleen niet in het systeemmenu van de dvd speler/geluidssysteem.

Is het uiteindelijk mogelijk om het geluid van de tv ook via de boxen van mijn geluidssysteem te laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122647

Gisteren de 55EX711 aangeschaft. Veel onderzoek gedaan. Ik wilde perse 55inch en niet al te duur. 3D was voor mij geen optie omdat het nog in de kinderschoenen staat.

Het beeld is fantastisch, zwart is zwart. Geen hindelijke zaken verder. Gebruik is erg eenvoudig.
Ik heb hem aangesloten om mijn Cisco-PVR en kijk Digitaal + HD via Ziggo.
Ook een WD HD TV Live erbij gekocht. Mijn muziek, foto's en films staan op mijn Synology-NAS en alles is nu vanaf de zitbank te zien en te horen.
Leuk dat mijn Picassa- Flickr- (alleen via de WD HD) en Youtube-accounts ook benaderbaar zijn.

Ik denk dat in zijn prijsklasse (ik betaalde 1900 euro) dit echt een topper is.
De Samsung 6700 heb ik ook overwogen maar het beeld van de Sony is toch echt mooier en heeft ook geen spiegelend scherm.

Een absolute aanrader voor degenen die nog twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marqis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-05-2024
Ik heb 1 maand geleden de 52'' HX900 gekocht bij MediaMarkt, maar hij is nog steeds niet geleverd (levertijd onbekend...).

Voor wie er onlangs een heeft gekregen; Hoe lang hebben jullie moeten wachten op de HX900? Zijn er winkels die het beter (sneller) doen? Ik ben bang dat de PS3 actie afgelopen is tegen de tijd dat ik 'm krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-06 07:35
Ik zou als ik jou was Sony NL maar eens bellen. Die geven aan wanneer ze verwachten dat er een serie HX900 verwacht wordt.

Ga vooral niet af op de sites die aangeven dat ze het apparaat op voorraad hebben, als je om uitlevering vraagt dan blijkt dat ze het niet hebben, maar verwachten dat ze het deze week nog binnen krijgen wat NIET zo is.

MM Eindhoven heeft al maanden HX900 in bestelling staan en er nog geen geleverd gekregen.

Sony zelf heeft tegen mij telefonisch gemeld dat ze voorlopig geen levering van de HX900 verwachten.

Ik ben 2 weken geleden uiteindelijk een paar uur gaan bellen naar verschillende zaken en zelfs de hoofdkantoren van verschillende ketens en heb bij toeval nog 1 apparaat kunnen vinden wat niet eens bij de filialen als voorraad bekend was. Succes.

Ik denk dat je de meeste kans hebt bij MM Arena.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:12
M'n ouders hebben sinds gister een sony bravia. Nu hebben zij tv via Tele2. De decoder wordt zowel aangesloten via een soort scart/tulp als HDMI (geen idee waarom dat nodig is maar anders werkt het niet.) M'n ouders willen graag de interface van de decoder zien. Dit is alleen zichtbaar als als input HDMI1 gekozen wordt. Maar de tv start standaard in de AV modes. Heeft iemand een idee hoe de tv standaard de HDMI1 poort kan kiezen bij het uit stand by komen?

En is er nog iets nodig om de USB te laten werken? op dit moment lukt het niet met zowel een externe HD als een stick. Er gaat ook geen lampje branden dus het lijkt erop dat er geen stroomtoevoer is ofzo.

Voor de rest is de tv prima alleen jammer van het karige HD aanbod bij Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383452

Ik ben nieuw hier op dit forum.

Ik ben actief aan het kijken voor een nieuwe tv.
Mij voorkeur gaat uit naar de sony 40ex711, dit omdat de 37inch slechte panelen bevat en de 40 en 55 niet.
Heeft iemand ervaringen met de sony 40ex711?
Wat is een vergelijkbare variant van samsung vergeleken met deze sony?
Heb nu een samsung 32a656 maar ik wil weer wat groters en zelf ben ik niet heel erg te spreken over deze tv, (ghosting, backlight bleeding).

Ik hoor graag van iemand,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marqis
johoo schreef op zondag 14 november 2010 @ 20:01:
MM Eindhoven heeft al maanden HX900 in bestelling staan en er nog geen geleverd gekregen.

Sony zelf heeft tegen mij telefonisch gemeld dat ze voorlopig geen levering van de HX900 verwachten.

Ik ben 2 weken geleden uiteindelijk een paar uur gaan bellen naar verschillende zaken en zelfs de hoofdkantoren van verschillende ketens en heb bij toeval nog 1 apparaat kunnen vinden wat niet eens bij de filialen als voorraad bekend was. Succes.

Ik denk dat je de meeste kans hebt bij MM Arena.
Thanks, Sony heeft tegen MM Amsterdam Noord gezegd, in ieder geval dit jaar nog te leveren... Ik moet zeggen, dat me dat niet echt tevreden stemt...
Ik vroeg me alleen af of dat overal in Nederland zo is. Op avformums.com lees ik dat in engeland de sony speciaalzaken wel binnen een week kunnen leveren, maar b.v. bij Currys gaat het net zo slecht als bij MM...
Als ik in NL ergens wel binnen 1 week geleverd kan krijgen, annuleer ik mijn order bij MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubleyouk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-03 19:30
marqis schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:59:
Ik heb 1 maand geleden de 52'' HX900 gekocht bij MediaMarkt, maar hij is nog steeds niet geleverd (levertijd onbekend...).

Voor wie er onlangs een heeft gekregen; Hoe lang hebben jullie moeten wachten op de HX900? Zijn er winkels die het beter (sneller) doen? Ik ben bang dat de PS3 actie afgelopen is tegen de tijd dat ik 'm krijg...
zelf heb ik de voorinschrijving mogen meemaken, langsgeweest in badhoevedorp, en de 52HX900 besteld.
de betreffende persoon achter de balie, gaf 2 maal hardkeels aan"3200 euro meneer!"
zo van dat is een boel geld. weet u het zeker???
ben blij dat ik de tv gekocht heb, maar deze werd pas geleverd na ca. 7 weken.
en als je nu kijkt wat de advies prijs is....een dikke 600 euro minder, een ps3 erbij gekregen..
wachten duurt altijd lang..

suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
MM Arena had tot 3,5 week geleden die prijs ook nog aangehouden. Het was de oorspronkelijke adviesprijs die Sony had opgegeven. Echter toen het toestel in enkele winkels verscheen (slechts een handje vol) was de adviesprijs inmiddels verhoogd naar 3900 euro. MM Arena kwam daar pas later achter.

De Sony style shop heeft de 52" nog wel op voorraad maar die doen niet mee met de gratis PS3 actie.

[ Voor 15% gewijzigd door johoo op 15-11-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marqis
johoo schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:08:
MM Arena had tot 3,5 week geleden die prijs ook nog aangehouden. Het was de oorspronkelijke adviesprijs die Sony had opgegeven. Echter toen het toestel in enkele winkels verscheen (slechts een handje vol) was de adviesprijs inmiddels verhoogd naar 3900 euro. MM Arena kwam daar pas later achter.

De Sony style shop heeft de 52" nog wel op voorraad maar die doen niet mee met de gratis PS3 actie.
Ok, dus de 3200 euro, met gratis 3D pakket (t.w.v. 200, die ik erbij had onderhandeld), en PS3, die ik betaald heb, zijn een goede prijs dus? Ik dacht dat ze inmiddels overal voor die prijs stonden... In engeland zijn ze dacht ik nog wel iets goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
PS3 krijg je van Sony, heeft niets met de winkel te maken.

Als jij voor 3200 euro een 52HX900 hebt gekocht inclusief 3D brillenpakket (2 brillen en zender) dan heb je een keurige deal. De 52HX900 kost nu overal 3900 zonder 3D brillenpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurDent2002
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-04 10:03
Zou iemand mij kunnen helpen om aan te geven of een CI+ CAM module in mijn Sony 32v2500 past of andersom of ik een oudere CAM module kan kopen waar een Ziggo smartcard in kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
Vraagje over de EX711. Deze tv heb ik afgelopen zaterdag gekocht.

Ik heb mijn laptop gekoppeld aan mijn tv. Vervolgens heb ik een harde schijf weer aan mijn laptop gekoppeld. Hierop staan mijn films. Via de tv kan ik tot die harde schijf komen, maar nu heb ik twee problemen.

1) De mappen met films zie ik staan, maar bij selectie geeft de tv aan dat er geen items voor weergave zijn (AVI container; codecs xvid, dvix, div3, mjpg). Het is me wel gelukt om foto's en muziek van de harde schijf af te spelen.
2) Ik heb wat nieuwe bestanden neergezet op de harde schijf, maar ik snap niet hoe het synchroniseren werkt, want de tv ziet de nieuwe mappen niet.

Dan nog twee uitdagingen met de USB-ingang:

3) Ik heb geprobeerd om mijn harde schijf via de USB-ingang aan te sluiten. Het lichtje van mijn schijf gaat branden, maar de tv herkent de harde schijf niet.
4) De iPhone van mijn vriendin wordt wel herkend, maar daar lukte het weer niet om de muziek die er op staat af te spelen.

Ben overigens tot nu toe prima te spreken over de tv overigens.

Wellicht dat iemand me kan helpen?

Dank alvast,
Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Je kunt hem beter met een VGA/hdmi/DVI draadje aansluiten.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
LB06 schreef op maandag 15 november 2010 @ 20:46:
Je kunt hem beter met een VGA/hdmi/DVI draadje aansluiten.
Dank voor je reactie. Voor mijn duidelijkheid: waar doel je op? De harde schijf? Die heeft alleen een mini usb ingang.

Hoor graag, dank weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Frank_79 schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:27:
[...]

Dank voor je reactie. Voor mijn duidelijkheid: waar doel je op? De harde schijf? Die heeft alleen een mini usb ingang.

Hoor graag, dank weer.
Je laptop. Dat direct streamen naar de ingebouwde mediaspeler van TVs is altijd lastig. Dan doet mkv het niet, dan is er weer geen DTS support, wordt H.264 L4.1 weer niet ondersteunt of ondersteunt de TV geen MKV header compression. En als dat het allemaal doet is er wel weer iets anders mis.

Als je overigens alleen maar wat xvidjes kijkt zou er geen probleem mogen zijn. Dan moet je gewoon even je harde schijf formatteren als FAT32 vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
LB06 schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:35:
[...]

Je laptop. Dat direct streamen naar de ingebouwde mediaspeler van TVs is altijd lastig. Dan doet mkv het niet, dan is er weer geen DTS support, wordt H.264 L4.1 weer niet ondersteunt of ondersteunt de TV geen MKV header compression. En als dat het allemaal doet is er wel weer iets anders mis.

Als je overigens alleen maar wat xvidjes kijkt zou er geen probleem mogen zijn. Dan moet je gewoon even je harde schijf formatteren als FAT32 vrees ik.
Goede tip. Dank je!

Heb overigens net op een ander forum gelezen dat het programma Mezzmo ook helpt. Daar is een free trial versie van. Net geprobeerd en dat lijkt ook te werken. Kost echter na de trial dan wel iets van 30 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Laatst online: 13-06 09:56
Ok, ik kom er echt niet uit! Ik heb de hele avond al gezocht, maar nog steeds geen oplossing:

Ik probeer om mijn laptop(Toshiba A300-16I) via VGA te verbinden met mijn 32EX500.
Dat lukt tot de resolutie 720p. Als ik dan vervolgens voor 1080p kies, dan geeft de TV aan:
"Niet ondersteund signaal. Controleer de uitgang van uw toestel."

Ik heb me al helemaal suf gezocht op het internet, maar ik kan maar steeds geen antwoord vinden. Weet iemand het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TiNo_21
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:06
joris1989 schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:18:
Ok, ik kom er echt niet uit! Ik heb de hele avond al gezocht, maar nog steeds geen oplossing:

Ik probeer om mijn laptop(Toshiba A300-16I) via VGA te verbinden met mijn 32EX500.
Dat lukt tot de resolutie 720p. Als ik dan vervolgens voor 1080p kies, dan geeft de TV aan:
"Niet ondersteund signaal. Controleer de uitgang van uw toestel."

Ik heb me al helemaal suf gezocht op het internet, maar ik kan maar steeds geen antwoord vinden. Weet iemand het?
1080p wordt alleen ondersteund als je HMDI of component aansluitingen gebruikt. Zie hier de informatie: http://www.sony.nl/produc...0#pageType=TechnicalSpecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
De nieuwe Sony 3D actie,

Een gratis PS3 met 5 spellen w.o. GT5

of 200 euro cashback.

Actieperiode 16 november / 16 januari 2011

Toestellen; NX710, NX810, HX800, HX900 en LX900.

[ Voor 16% gewijzigd door johoo op 16-11-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 12:53

TDB

johoo schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:27:
De nieuwe Sony 3D actie,

of 200 euro cashback.

Hmmm, deze klinkt beter dan de vorige PS3 aktie of heb ik het nu mis?

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

Sinds vorige week een 46NX710 aan de muur hangen met met CAM module en Ziggo DTV kaart.

Nu krijg ik elke keer bij het aanzetten van de TV (na het Sony logo) "Authentication OK" 2 seconden in beeld en dan pas TV signaal.

ik heb op een andere kamer een 32EX500+CAM staan en daar komt gewoon direct beeld na het logo zonder die lelijke "Authentication OK" melding.

Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:53
MiKeZZa schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:34:
Ik heb ook een vraagje over deze tv-serie. Heb hem hier sinds enige tijd ook staan en ben er prima tevreden mee.

Nu wilde ik echter via DNLA mijn NAS (synology) aansluiten. Dit heb ik gedaan en de tv ziet hem dan ook prima verschijnen. Als ik echter bijvoorbeeld voor fotos kies en ik open de fotomap dan zegt hij 'Er zijn geen items voor weergave'.

Dit terwijl de NAS aangeeft dat er bestanden in de photo map zitten (http://yfrog.com/f7synologyp).

DNLA staat aan, ik heb zelfs photostation aangezet, maar ze blijven onzichtbaar op de tv. Iemand een idee wat ik fout doe?
Iemand die hier een idee over heeft? Ben helaas nog geen steek verder gekomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
TDB schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:38:
[...]

Als je voor de 200 euro cashback gaat dan wel ja...maar anders is het voor de de PS3 hetzelfde aanbod, alleen mis je nu nog 2 andere aanbiedingen. De Bluray speler, Homecinema set of fotocamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

johoo schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:27:
De nieuwe Sony 3D actie,

of 200 euro cashback.

zonder 3d pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Zo te zien zonder 3D pakket inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
_TiNo_21 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 10:03:
[...]

1080p wordt alleen ondersteund als je HMDI of component aansluitingen gebruikt. Zie hier de informatie: http://www.sony.nl/produc...0#pageType=TechnicalSpecs
Bedankt!

Doh, ik moet er dus mee leren leven... Of mijn TV nog gaan ruilen. Ik dacht hem toch zo goed geselecteerd te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
joris1989 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:02:
[...]

Bedankt!

Doh, ik moet er dus mee leren leven... Of mijn TV nog gaan ruilen. Ik dacht hem toch zo goed geselecteerd te hebben ;)
Een andere verbinding dan VGA gebruiken lijkt me niet onoverkomelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:01
CrushOne schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:42:
Sinds vorige week een 46NX710 aan de muur hangen met met CAM module en Ziggo DTV kaart.

Nu krijg ik elke keer bij het aanzetten van de TV (na het Sony logo) "Authentication OK" 2 seconden in beeld en dan pas TV signaal.

ik heb op een andere kamer een 32EX500+CAM staan en daar komt gewoon direct beeld na het logo zonder die lelijke "Authentication OK" melding.

Is dit normaal?
Opzich wel, maar het hangt er ook vanaf of je TV op standby staat of helemaal uit. Als je TV standby staat blijft de CAM module actief en hoeft ie niet opnieuw te authenticaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
tiguan schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:55:
[...]

Opzich wel, maar het hangt er ook vanaf of je TV op standby staat of helemaal uit. Als je TV standby staat blijft de CAM module actief en hoeft ie niet opnieuw te authenticaten.
Klopt niet helemaal. Heb 2 exemplaren van de EX500 die altijd standby staan (de EX500 kan niet compleet uitgeschakeld worden). Eén van hen toont bij het opstarten regelmatig de genoemde melding, de ander doet dat nooit (het beeld blijft na het tonen van het Sony-logo wel even zwart). Het opstarten duurt bij beide even lang, dus ik neem aan dat ook beide door het authenticatieproces heen moeten, ook als die melding niet te zien is. Vind dat verschil overigens wel wat vreemd, beide hebben dezelfde, de meest recente, firmwareversie. Er is mee te leven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 06:36

Atmoz

Techno!!

Klopt het dat de SONY 40W4720 DEZE module niet "aan kan" ?

Afbeeldingslocatie: http://www.4launch.com/images/producten/4launch/084623s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187021

doubleyouk schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:22:
[...]

zelf heb ik de voorinschrijving mogen meemaken, langsgeweest in badhoevedorp, en de 52HX900 besteld.
de betreffende persoon achter de balie, gaf 2 maal hardkeels aan"3200 euro meneer!"
zo van dat is een boel geld. weet u het zeker???
ben blij dat ik de tv gekocht heb, maar deze werd pas geleverd na ca. 7 weken.
en als je nu kijkt wat de advies prijs is....een dikke 600 euro minder, een ps3 erbij gekregen..
wachten duurt altijd lang..

suc6.
Grapje zeker? De 52HX900 is 700 euro in prijs verhoogd, de prijs waar jij aan refereert is de 46" variant.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TDB schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:38:
[...]

Misschien wel, misschien niet. Geen optie meer om te kiezen voor Blu-ray speler, Home cinemaset of fotocamera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:01
Ruud2007 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:04:
[...]

Klopt niet helemaal. Heb 2 exemplaren van de EX500 die altijd standby staan (de EX500 kan niet compleet uitgeschakeld worden). Eén van hen toont bij het opstarten regelmatig de genoemde melding, de ander doet dat nooit (het beeld blijft na het tonen van het Sony-logo wel even zwart). Het opstarten duurt bij beide even lang, dus ik neem aan dat ook beide door het authenticatieproces heen moeten, ook als die melding niet te zien is. Vind dat verschil overigens wel wat vreemd, beide hebben dezelfde, de meest recente, firmwareversie. Er is mee te leven...
Ok dan heb ik nog een andere theorie. Ik heb zelf een 40W5500, als je die met de AB uit zet, dan blijft ie ongeveer een kwartiertje in 'high'-standby en daarna schakelt ie over naar 'low' standby. Met high bedoel ik dat ie paraat blijft en met low staat ie in een minder stroom consumerende stand. In het eerste geval heb ik weer direct beeld bij het aanzetten, in het tweede geval moet m'n CAM weer opnieuw authenticaten, net alsof ie uit heeft gestaan. Je kan dit volgens mij instellen bij de energie instellingen. Wellicht dat je twee EX500 tv's hier verschillende instellingen hebben staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318417

ldhhz schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:52:
Ik heb vanochtend gebeld. met Sony werd door een man te woord gestaan. De papieren die ik had opgestuurd waren ontvangen maar in het syteem stond dat ze de ps3 niet konden verschepen omdat er op het formulier nog iets miste aan gegevens. Dus ik vroeg "wat mist er dan" Ik had namelijk me copy meegenomen. Hij kwam tot de conclusie dat er niets miste alle gegevens stonden in het syteem. Hij begreep het ook niet waarom het vinkje was aangezet dat er gegevens miste. Dus het vinkje werd weggehaald en as vrijdag wordt de ps3 verstuurd.(dat doen ze 1x in de week op vrijdag).

Dus zou de ps3 op zaterdag kunnen krijgen of maandag hang van tnt af. Ik vroeg meteen wat voor versie het was en hij gaf aan dat het de 120gb ps3 versie was.

Later op de dag belde ik weer want ik dacht ik werk in Amstelveen en Mijdrecht ligt niet al te ver weg dus ik zou het misschien kunnen ophalen op vrijdag. De vrouw die me te woord stond gaf al aan dat ze dat niet doen en er was al eerder een vraag binnen gekomen met het zelfde verzoek . Dus ik vroeg kan ik dan een track and trace nummer krijgen als het vrijdag verstuurd is dan kan ik de status van de verzending tracken .

Dat ging ze navragen en ik wordt binnen twee dagen terugggebeld.

Ik wacht geduldig af.
Ik heb een soortgelijke ervaring met de afdeling in Mijdrecht. In mijn geval ontbrak de streepjescode van de 3D brillenset met transmitter. Deze zat toch echt in dezelfde enveloppe waar ik de rest van de bescheiden in had gestopt. Heb gelukkig een scan van de streepjescode gemaakt en deze mocht ik doormailen. Direct na de mail gebeld of alles zo oke was. Dit werd positief bevestigd. Op mijn vraag wanneer geleverd zou worden kreeg ik als antwoord dat dit volgende week zou worden. Wat schetst mijn verbazing de volgende dag om 18.45 uur, een pakketdienst die de blu-rayspeler incl. 4 films keurig netjes in de doos kwam afleveren. Buiten verwachting en naast alle negatieve berichtgeving wilde ik dit positieve bericht ook kwijt.

Vervelend voor de mensen die nog zitten te wachten overigens.

Voor de liefhebbers ik heb de Sony KDL-52HX900 aangeschaft bij de MM in Amsterdam. De tv stond daar nu te koop voor 3899,- en niet de 3199 euro die ik hier eerder gelezen heb. Ook ik had eerder die prijs van 3200 euro gezien bij dezelfde MM doch dit bleek een prijsfout te zijn. De mensen die hem dus voor 3200 euro hebben gekocht incl. de brillenset, want ook die moest ik apart aanschaffen voor 200 euro, hebben geluk gehad. Heb uiteindelijk een redelijke korting kunnen afdingen.

Echte diepgang qua ervaringen met de tv kan ik nog niet geven maar mijn eerste indruk is WAUW wat een beeld. Ik heb de 50inch plasma 3D van Panasonic gezien en ja de zwartkleuren zijn wat dieper maar de 3D ervaring vind ik beduidend minder dan de Sony. 3D brillen zitten onprettig en staan te ver van de ogen af waardoor je last heb van lichtinval vanaf de zijkanten. Ook heb je last van flikkering van de active shutter. Voorts wordt het beeld bij gebruik van 3D een stuk donkerder.

Omtrent de ophangbeugel. Ik heb de flatmount XL van Vogel waardoor de tv op 2,4 cm vanaf de muur hangt. Dit is lastig want de hdmi kabels aan de achterkant zijn hierdoor slecht te bevestigen. Dit opgelost door (meegeleverde) bussen tussen de tv en de beugel te plaatsen. Dit scheelt 1 centimeter. Bevestigen ging vrij eenvoudig je moet alleen opletten dat je de tv precies in het midden hangt anders gaat de tv aan de onderkant niet in de vergrendeling. Ik heb de bijbehorende kabelgoot van 94 cm hoog genomen (groot gedeelte valt achter tv) en die staat ook nog eens op een holle plint van 7 centimeter hoog. Desalniettemin hangt de tv niet te hoog. Ooghoogte is 1/3 vanaf de bovenkant van de tv gemeten.

Kabels waren prima weg te werken. Hou alleen de spanningskabels weg bij de overige kabels (ethernet, cai etc).

Al met al tot zover tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
johoo schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:11:
Zo te zien zonder 3D pakket inderdaad.
Dit zou dus betekenen dat ik een 40HX800 (€1550,--)kan kopen en €200,-- terug krijg zodat ik een 3D set erbij kan kopen? Geld die aktie ook in nl? Waarom dan niet een aktie met gratis 3D set?

Net even de aktievoorwaarden gelezen. Staat "complete 3D tv", kan dus uitgelegd worden dat je de set erbij moet kopen.

Misschien of topic, maar ik heb een tip voor al die mensen die moeite hebben met de CI+ cam module voor Ziggo. Als je nu eens voor €320,-- een Humax iHDR-5200c koopt? Heb je er ook nog een 500Gb HDD bij en extra mogelijkheden. Bij mijn "oude" JVC 32" HD ready tv heb ik een 5050c die geeft een loepzuiver beeld. Jammer dat JVC geen nieuwe modellen meer verkoopt :-( .

[ Voor 41% gewijzigd door PCan op 16-11-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318417

ArthurDent2002 schreef op maandag 15 november 2010 @ 16:43:
Zou iemand mij kunnen helpen om aan te geven of een CI+ CAM module in mijn Sony 32v2500 past of andersom of ik een oudere CAM module kan kopen waar een Ziggo smartcard in kan?
Voor ondersteuning van ziggo en caiway modules kijk op onderstaande link.

http://www.sony.nl/sectio...-door-ziggo-caiway-en-kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
PCan schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:40:
[...]

Dit zou dus betekenen dat ik een 40HX800 (€1550,--)kan kopen en €200,-- terug krijg zodat ik een 3D set erbij kan kopen? Geld die aktie ook in nl? Waarom dan niet een aktie met gratis 3D set?

Net even de aktievoorwaarden gelezen. Staat "complete 3D tv", kan dus uitgelegd worden dat je de set erbij moet kopen.
Ja ook in NL want de actie staat op sony.nl.
Je hoeft alleen de streepjescode van de TV op te sturen dus niet van de 3d set. Die wordt ook niet genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Anoniem: 187021 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:38:
[...]

Grapje zeker? De 52HX900 is 700 euro in prijs verhoogd, de prijs waar jij aan refereert is de 46" variant.... :)
Ik zou nog eens goed terug lezen wat er geschreven staat over de prijs van de 52".

De 46" variant kost overal 2800 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 06:36

Atmoz

Techno!!

Anoniem: 318417 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:48:
[...]

Voor ondersteuning van ziggo en caiway modules kijk op onderstaande link.

http://www.sony.nl/sectio...-door-ziggo-caiway-en-kpn
Dus heb ik het goed met:
atmoz schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:37:
Klopt het dat de SONY 40W4720 DEZE module niet "aan kan" ?

[afbeelding]
Waarom zit er dan wel zo'n slot in voor een CI module vraag ik me af?
En hij zou volgens de verkopers ook moeten werken met Ziggo. (het is niet mijn tv, maar van een collega)
Heeft'ie voor niets dus die module (op aanraden van mij) bij 4Launch gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
atmoz schreef op woensdag 17 november 2010 @ 10:06:
[...]

Dus heb ik het goed met:

[...]

Waarom zit er dan wel zo'n slot in voor een CI module vraag ik me af?
En hij zou volgens de verkopers ook moeten werken met Ziggo. (het is niet mijn tv, maar van een collega)
Heeft'ie voor niets dus die module (op aanraden van mij) bij 4Launch gekocht...
De V2500 is niet gecertificeerd, maar zou volgens mij wel met de Alhacrypt CAM moeten werken. Ik weet niet of de CI+ module backward compatible is en misschien dus toch ook zou kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TiNo_21
MiKeZZa schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:05:
[...]

Iemand die hier een idee over heeft? Ben helaas nog geen steek verder gekomen....
Ik heb hier zelf geen problemen mee, ik heb een Synology DS209 waarop ik DNLA heb aangezet. De foto's heb ik verschillende folders in de /photo directory gezet in de root.

Als ik op mijn Sony NX710F naar Home ga en dan naar Foto dan verschijnt het logo van Synology. Als ik daar op klik kan ik kiezen uit Muziek, Foto en Video. Als ik op Foto klik dan zie ik de folders met inhoud zoals ik ze ook op de Diskstation heb staan en kan ik gewoon foto's bekijken.

Hetzelfde geldt voor video en muziek. Muziek draait prima. Er worden maar weinig videoformaten ondersteund, dus je kan hier niet heel veel me afspelen en subtitles heb ik ook nog niet werkend gezien. Je moet alleen voor Muziek wel eerst muziek kiezen in het menu, want onder foto wordt geen muziek gevonden bijvoorbeeld. Zorg er dus voor dat je eerst Foto kiest voordat je naar de Diskstation gaat.

Als je naar Instellingen gaat krijg je ook een button voor Serverdiagnose. Wat is daarin de status van de Synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

johoo schreef op woensdag 17 november 2010 @ 07:56:
[...]

Ik zou nog eens goed terug lezen wat er geschreven staat over de prijs van de 52".

De 46" variant kost overal 2800 Euro.
Dat heb ik gedaan, oa dit lees ik terug:

Voor de liefhebbers ik heb de Sony KDL-52HX900 aangeschaft bij de MM in Amsterdam. De tv stond daar nu te koop voor 3899,- en niet de 3199 euro die ik hier eerder gelezen heb. Ook ik had eerder die prijs van 3200 euro gezien bij dezelfde MM doch dit bleek een prijsfout te zijn.

wellicht begrijp ik je verkeerd?

• johoo
In den begine had de 52" een adviesprijs van 3199 euro, de 46" 2799 euro.

Voor die bedragen zijn de apparaten dan ook verkocht bij de voorintroductie. Op het moment dat de apparaten summier leverbaar werden heeft Sony de adviesprijs van de 52" verhoogd naar 3899 euro.

MM Arena/Amsterdam had echter nog de oude prijs (later toegegeven dat het een vergissing was) van 3199 euro aangehouden en tot pakweg 4 weken geleden ook voor verkocht.

MM Eindhoven heeft altijd de 3899 aangehouden maar hebben er nog geen 1 geleverd gekregen, ook geen 46".

De gratis 3D pakket is nergens in de prijs inbegrepen geweest als advieasprijs. Daar moest 199 euro voor afgerekend worden. Degene die dat pakket er gratis bij gekregen hebben, hebben of goed onderhandeld of heeft de winkelier een vergissing gemaakt.

BCC zou de 52" op voorraad hebben, de 46" niet.

[ Voor 7% gewijzigd door johoo op 18-11-2010 10:41 ]

• Kuukert
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-01-2024
Goede middag,

Ik heb dit topic aardig doorzocht maar kan eigenlijk niet vinden wat ik zoek en hoop dat mijn vraag hier correct is..

ik heb enkele weken geleden een Sony Bravia KDL-46EX700 46" Led gekocht en deze middels utp op mijn netwerk aangesloten. Nu heb ik mijn pc via HDMI op mijn sony versterker zitten en ik krijg het niet voor elkaar een link tussen mijn pc en mij tv te krijgen..

weet iemand hoe ik dit wellicht voor elkaar krijg of waar ik op moet letten?

Bij voorbaat dank :)

Michiel

• PCan
Kuukert schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:32:
Goede middag,

Ik heb dit topic aardig doorzocht maar kan eigenlijk niet vinden wat ik zoek en hoop dat mijn vraag hier correct is..

ik heb enkele weken geleden een Sony Bravia KDL-46EX700 46" Led gekocht en deze middels utp op mijn netwerk aangesloten. Nu heb ik mijn pc via HDMI op mijn sony versterker zitten en ik krijg het niet voor elkaar een link tussen mijn pc en mij tv te krijgen..

weet iemand hoe ik dit wellicht voor elkaar krijg of waar ik op moet letten?

Bij voorbaat dank :)

Michiel
Als het gaat om netwerk, ik neem aan dat je een router hebt, dan moet je in Windows7 naar je netwerkcentrum gaan en naar apparaten laten zoeken. Uiteraard moet je tv aan staan. Hoe je de netwerk instellingen van je tv in moet stellen moet je even in je gebruiksaanwijzing checken. Komt je TV (na een tijdje) voor in je netwerkcentrum dan heb je verbinding.
(kijk ook even in je router of daar alles goed staat, moet ip adres van je tv zien)
Soms moet je even resetten (router) of pc en tv uit/aan zetten.

Ik heb nog geen Sony tv en heb de hdmi direct vanaf mijn videokaart in mijn tv zitten.
Rechtsklik op je bureaublad en ga naar de instellingen van je videokaart.
ga naar Set up multiple display's (tv moet weer aan staan) en kijk of je tv erbij staat.
Bij Nvidia kan je gewoon een venster van een programma of foto met je muis naar je tv slepen.
suc6

• Kuukert
  • Laatst online: 12-01-2024
Bedankt voor de respons!!

TV kijken via de HDMI is het probleem niet. Dit werkt al namelijk. Wat ik wil is via het netwerk vanaf de tv bestanden op mijn pc benaderen. Ik zal het boekje is raadplegen.

Iig bedankt :)

• PCan
Even voor de zekerheid, bestanden etc gaan niet via HDMI :-) das alleen voor beeld en geluid.
De DLNA functie van je TV moet aan staan.
van je TV via UTP kabel<->Router<->PC
Er kan zowel in je pc als in je router een firewall zitten die de verbinding tegen houdt.
Kijk in je TV wat het MAC adres is, kijk dan in DHCP Status van je router of dit MAC adres voorkomt in je client lijst.
Naast dit MAC adres staat het toegewezen IP adres van je tv
In je PC netwerkcentrum/geavanceerde instellingen voor delen openen
Netwerkdetectie inschakelen
Bestand en printer delen inschakelen
Openbare mappen delen inschakelen
De map waarin de bestanden staan die je wilt delen "gedeeld" maken. (rechtsklikken op de map/eigenschappen/delen met ....)
suc6

• doubleyouk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-03 19:30
Anoniem: 187021 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:38:
[...]

nee, zekers geen grapje. puur geluk lijkt het achteraf. 3299,00 euro. heb hem door voorinschrijven laten bezorgen bij HOBO hifi. direkt afgerekend, en achteraf nog de ps3 actie kunnen verzilveren.

(geluk is met de dommen ) heb dat wel vaker moet ik toegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:48
Weet iemand al wanneer de mensen die meedoen aan de sony actie (gratis ps3 + 5 spellen) een kopie van gran turismo 5 toegestuurd krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 15:29
Ik heb gisteren voor het eerst een externe harde schijf gekoppeld aan mijn tv (Sony KDL-40EX711) via de USB poort. Nu kan het zijn dat de harde schijf niet FAT32 is, maar NTSF. Ik kreeg echter niets te zien in mijn tv. Waar zou de harde schijf te zien moeten zijn? Of gebeurd dat misschien pas als hij fat32 is? ook heb ik de firmware van mn tv nog niet geupdate. Kan nog niet makkelijk vinden waar dat bestand vandaan te halen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Carnagy schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:50:
Ik heb gisteren voor het eerst een externe harde schijf gekoppeld aan mijn tv (Sony KDL-40EX711) via de USB poort. Nu kan het zijn dat de harde schijf niet FAT32 is, maar NTSF. Ik kreeg echter niets te zien in mijn tv. Waar zou de harde schijf te zien moeten zijn? Of gebeurd dat misschien pas als hij fat32 is? ook heb ik de firmware van mn tv nog niet geupdate. Kan nog niet makkelijk vinden waar dat bestand vandaan te halen is.
Via de site http://support.sony-europe.com/ en dan je modelnummer invoeren.
Daarna kom je het vanzelf tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-05-2017
Carnagy schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:50:
Waar zou de harde schijf te zien moeten zijn? Of gebeurd dat misschien pas als hij fat32 is? ook heb ik de firmware van mn tv nog niet geupdate.
Je USB station is o.a. te zien met de Menu functie en daarna bijv. Film te selecteren. Je ziet dan het USB symbool dat je kan selecteren. En ja het werkt alleen met fat32 geformatteerde stations. Dit is niet zo handig omdat deze indeling geen grote bestanden aankan.

Firmwareupgraden zal wel niet lukken. Mijn 40EX719 was al voorzien van de laatste firmware.

Ik heb het probleem dat ik het lettertype van de ondertiteling (bij SRT bestanden) niet kan vergroten dat is wel heel erg klein en ook nog eens op een grijze achtergrond. Ik hoop dus ook op een nieuwere firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
XtratT schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 20:26:
[...]
En ja het werkt alleen met NTFS FAT32 geformatteerde stations. Dit is niet zo handig omdat deze indeling geen grote bestanden aankan.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Ik heb de Sony BDP470 en wil films van mijn PC op de TV zien, dat lukt (afhankelijk van het bestandsformaat) maar ondertitels werken niet. Ik heb uiteraard WMP11 en ook Twonkyserver geinstalleerd.
Iemand enig idee of je in Twonky ook de ondertitels kan kiezen/instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterVamp
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03 22:54
Beste Sony liefhebbers,

Mijn PS3 of elk ander apparaat kan niet "gepaard" worden via hdmi van mijn tv, 55nx810.
Ik gebruik al een highspeed hdmi kabel :)
De sharp tv die ik hiervoor had herkent wel gelijk dat het om een ps3 gaat. Als ik de ps3 aanzet, gaat de sharp wel gelijk op die hdmi kanaal maar de sony niet.
Herkent iemand dit probleem?
Firmware update nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-06 07:22
MasterVamp schreef op zondag 21 november 2010 @ 13:01:
Beste Sony liefhebbers,

Mijn PS3 of elk ander apparaat kan niet "gepaard" worden via hdmi van mijn tv, 55nx810.
De sharp tv die ik hiervoor had herkent wel gelijk dat het om een ps3 gaat. Als ik de ps3 aanzet, gaat de sharp wel gelijk op die hdmi kanaal maar de sony niet.
Firmware update nodig?
Check de instellingen op zowel TV als PS3. Die opties staan niet altijd standaard aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

[b][message=35044058,noline]stealth0001 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:30[/messageKabels waren prima weg te werken. Hou alleen de spanningskabels weg bij de overige kabels (ethernet, cai etc).
Had je hier problemen mee? Ik heb namelijk 1 sleuf gefreesed voor alles
Moet ik die spanningskabel extra afschermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
MasterVamp schreef op zondag 21 november 2010 @ 13:01:
Beste Sony liefhebbers,

Firmware update nodig?
Heb je daar geen HMDI 1.4 voor nodig? Of bedoel je dat met 'highspeed'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Hallo, ik ben al de hele dag aan het stoeien met diverse DLNA serverprogramma's, maar geen van ze werkt echt lekker met mijn Sony BDP470 Blue Ray speler. Omdat de DNLA interface hetzelfde is al van de TV's en PS3(denk ik), en ik geen andere thread kan vinden hierover, vraag ik het maar hier. Ik heb geprobeerd:
Windows Media Player 12, TwonkyMediaManager, met server en PS3mediaserver.
Bij geen van ze lukt het om ondertitels te krijgen.
WMP ondersteund geen HD. Twonkey werkt het beste (trailversie), maar ondanks dat beweert wordt van wel ook geen HD. En PS3ms Lijkt te werken tot je op een film klikt en dan doet ie niks.
Mijn vraag is dus, welke DLNA serversoftware gebruiken jullie? Wat moet ik doen om ondertitels te krijgen?
Als bij jullie toevallig PS3ms wel werkt, welke instellingen moet ik dan zeker gebruiken (is nogal ingewikkeld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterVamp
Sanction schreef op zondag 21 november 2010 @ 15:56:
[...]

Ik heb een hdmi 1.4 kabel gebruikt. Ik kan wel zelf de hdmi poort kiezen, maar als het goed is moet de tv vanzelf naar de hdmi poort gaan.
Bij de Sharp ging het iig wel vanzelf.
Als ik de ps3 probeer te paren met de tv (of een ander apparaat) krijg ik de melding dat er geen hdmi apparaat aanwezig is :?

Heb al gegoogled maar kan er weinig over vinden. Misschien morgen maar eens sony bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Heeft iemand trouwens internet aan de gang gekregen met een KPN Experia box? Mij lukt het niet en Sony houdt bij hoog en bij laag vol dat het aan het protocol in die boxen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Sanction schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:54:
Heeft iemand trouwens internet aan de gang gekregen met een KPN Experia box? Mij lukt het niet en Sony houdt bij hoog en bij laag vol dat het aan het protocol in die boxen ligt.
Werkt prima hier met KPN internetplusbellen. Wel met een Siemens experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterVamp
supermm958 schreef op zondag 21 november 2010 @ 23:59:
[...]

Werkt prima hier met KPN internetplusbellen. Wel met een Siemens experiabox.
Hier ook geen problemen met kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Ik krijg het niet voorelkaar, dit is wat Sony in de mail zet:
De xperia box van KPN maakt gebruik van het zogenaamde NAT 3 of 4 protocol
Om een foutloze verbinding te hebben moet het NAT 1 of 2 zijn
Met een zelf gekochte router, en bijv een upc modem zijn er geen problemen
de problemen komen vaak voor bij modem Routers van Tele 2 of KPN
Het heeft te maken met de firmware die KPN in de modems flasht, deze wijkt af van de standaard firmware

Hopend u hiermee voldoende te hebben geinformeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glauring
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-05 10:26
Sanction schreef op zondag 21 november 2010 @ 15:56:
[...]

Heb ietwat tellen geleden een probleem gepost die op hetzelfde lijkt, namelijk braviasync werkt ook niet met een high speed hdmi kabel, echter wel met een oudere hdmi kabel. Denk dat je nu hetzelfde probleem tegenkomt. (hier kdl 46-hx800 met een bluray s570)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
tiguan schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:06:
[...]

Ok dan heb ik nog een andere theorie. Ik heb zelf een 40W5500, als je die met de AB uit zet, dan blijft ie ongeveer een kwartiertje in 'high'-standby en daarna schakelt ie over naar 'low' standby. Met high bedoel ik dat ie paraat blijft en met low staat ie in een minder stroom consumerende stand. In het eerste geval heb ik weer direct beeld bij het aanzetten, in het tweede geval moet m'n CAM weer opnieuw authenticaten, net alsof ie uit heeft gestaan. Je kan dit volgens mij instellen bij de energie instellingen. Wellicht dat je twee EX500 tv's hier verschillende instellingen hebben staan?
Die high en low standby optie heeft de EX500 niet. Wel een snelle start, maar die is bij beide toestellen uitgeschakeld ivm het (aanzienlijk) hogere stroomverbruik in de standby stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolgaliya
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-03-2021
Sinds dit weekend in het bezit van de 46" NX710 met soundbar. Wat een scherm, wauw!

Ik heb echter twee vragen:

Bij het bekijken van de uitzending gemist materialen krijg ik linksbovenin het beeld een witte stippellijn van een paar cm. Heeft iemand anders hier ook last van? Zo ja, is er een manier om hier van af te komen?

En zou iemand zijn beeldinstellingen willen posten voor een optimaal beeld icm de PS3? Incl. De geavanceerde settings mocht dat noodzakelijk zijn.

Cheers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-04 18:39

Spb

tolgaliya schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:50:
Sinds dit weekend in het bezit van de 46" NX710 met soundbar. Wat een scherm, wauw!

Bij het bekijken van de uitzending gemist materialen krijg ik linksbovenin het beeld een witte stippellijn van een paar cm. Heeft iemand anders hier ook last van? Zo ja, is er een manier om hier van af te komen?
Stippellijnen heb ik ook (55nx810). Lijkt me er dus "bijhoren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xplod0099
  • Laatst online: 10-01-2011
Ik zie dat in Duitsland de 46NX715 te koop is voor 1699 inclusief 3D set! Iemand enig idee of dit model verschilt van de NX710 van bij ons?
Ik vind de prijzen voor de Benelux echt wel hoog zeker als je vergelijkt met de US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterVamp
Spb schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:39:
[...]

Stippellijnen heb ik ook (55nx810). Lijkt me er dus "bijhoren".
Deze ondervind ik ook op de 55nx810.
Heb met oudere hdmi kabel nog steeds geen sync met andere apparaten kunnen maken helaas.

Via scart herkent de tv apparaten wel en springt hij gelijk op die uitgang.

Ook zie ik op het beeld aan de randen kleine kleurvervormingen alsof de edge leds niet helemaal univorm zijn. Vooral met rode kleuren is het opvallend.

Had vandaag helaas geen tijd om contact op te nemen met sony, heb de tv pas 3 dagen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Glauring schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:32:
[...]

Heb ietwat tellen geleden een probleem gepost die op hetzelfde lijkt, namelijk braviasync werkt ook niet met een high speed hdmi kabel, echter wel met een oudere hdmi kabel. Denk dat je nu hetzelfde probleem tegenkomt. (hier kdl 46-hx800 met een bluray s570)
Ik heb gisteravond de 1.4 high speed kabels geprobeerd van de Ibood actie.

Geen probleem met BraviaSync tussen PS3, receiver en HX900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-06 13:47
tolgaliya schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:50:

Ik heb echter twee vragen:

En zou iemand zijn beeldinstellingen willen posten voor een optimaal beeld icm de PS3? Incl. De geavanceerde settings mocht dat noodzakelijk zijn.

Cheers.
Heb jij ook last van dat je met sommige zwarte schermen hier en daar wat witte waas verschijnt. Het is vooral in zwarte schermen van het internet menu... Soms als je van kanaal schakelt in het internet menu dan zie je het ook.
Een gewoon zwart scherm tussen het wisselen van digitale kanalen gaat wel goed.

Moeilijk te omschrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Smarty77 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:40:
[...]

Heb jij ook last van dat je met sommige zwarte schermen hier en daar wat witte waas verschijnt.
Ja.
Maar ik vind het niet storend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Heeft er iemand al een goed werkende conf file voor PS3 Media Server i.c.m. een HX900 of eventueel HX800?

Nog een vraag over de interne "mediaspeler" in de HX900. Zal met de HX800 niet andeers zijn.

Er wordt aangegeven dat je mts en mp4 files af kan spelen via een usb stick als ze in de volgende structuur staan,

AVCHD/BDMV/STREAM/***.MTS
PRIVATE/AVCHD/BDMV/STREAM/***.MTS
MP_ROOT/100ANV01/***.MP4

de bovenste is de structuur van een bluray dacht ik.

Wanneer ik vanaf de usb stick afspeel, moet ik scrollen naar de *.mts file, krijg wel beeld maar geen geluid.

Doe ik iets fout?

[ Voor 70% gewijzigd door johoo op 23-11-2010 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-06 23:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

xplod0099 schreef op maandag 22 november 2010 @ 21:46:
Ik zie dat in Duitsland de 46NX715 te koop is voor 1699 inclusief 3D set! Iemand enig idee of dit model verschilt van de NX710 van bij ons?
Ik vind de prijzen voor de Benelux echt wel hoog zeker als je vergelijkt met de US.
Volgens mij is het gewoon een NX711 , maar dan met een DVB-S2 TUNER! >:)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383452

Mijn ouders hebben sinds kort een Sony 40nx710.
En wij zijn er erg tevreden mee.
Hij is nu nog aangesloten met analoog signaal maar binnenkort digitaal van Ziggo.
Nou ben ik actief op dit forum maar ook op www.avsforum.com waar ook veel gesproken word over led/3d tv's.

Wat mij net op viel was een blauwe waas aan de onderzijde en bovenzijde van de tv bij het kijken van voetbal.
Dit viel mij op en ben gaan zoeken op fora's wat het is. Nu loop ik net naar beneden en is het nergens meer te bekennen...
Nou heb ik een foto gemaakt van een zwart beeld (op AV1 gezet en de apparatuur niet aangesloten). Alleen de foto komt totaal niet overheen met in het echt. In het echt is er namelijk totaal geen backlightbleeding te zien..
Ik heb ook een foto gemaakt van het service menu, kan iemand mij vertellen wat voor paneel ik heb.
En heeft er iemand toevallig de goede instellingen voor deze tv?

Afbeeldingslocatie: http://i166.photobucket.com/albums/u113/steef101/IMG_4971.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i166.photobucket.com/albums/u113/steef101/IMG_4973.jpg

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Laatst online: 01:01
johoo schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 13:55:
Heeft er iemand al een goed werkende conf file voor PS3 Media Server i.c.m. een HX900 of eventueel HX800?
Toevallig gisteravond eens gespeeld met PS3 media server (laatste versie) icm met een HX800, maar kreeg idd het afspelen niet aan het werk. Kan dat dus te maken hebben met die config file? Wat doet deze/staat hier in?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Zou iemand met een ex711 tv een korte beschrijving/review kunnen doen hier? Via google vind ik hooguit reviews van de 700 serie, maar aangezien de 711 de 700 vrij snel kwam vervangen en de verbeterde versie is, ben ik erg benieuwd naar de 711. Hoe bevalt hij, wat zijn de plus/minpunten, is hij zijn geld waard, clouding, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Probeer Wild Media Server eens, gaat een wereld voor je open.

[ Voor 78% gewijzigd door PCan op 24-11-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Hopjesvla79 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 08:42:
[...]

Toevallig gisteravond eens gespeeld met PS3 media server (laatste versie) icm met een HX800, maar kreeg idd het afspelen niet aan het werk. Kan dat dus te maken hebben met die config file? Wat doet deze/staat hier in?
Heb je dit en dit al eens bekeken ?

Ik kan wel wat afspelen op de HX800.
Ik heb de configfile BraviaEx.conf gebruikt en alleen de volgende regel aangepast:
UserAgentAdditionalHeaderSearch=(BRAVIA KDL.+EX5)|(BRAVIA KDL.+EX7)|(BRAVIA KDL.+NX7)|(BRAVIA KDL-46HX800)

Verder geen uitgebreide testen uitgevoerd met ondertitteling e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Laatst online: 01:01
ja en ja, maar lukt me nog steeds niet....mmmmm
Heb KDL-46HX800 vervangen door KDL-40HX800, maar krijg nog steeds Media renderer was not recognized te zien :(

Yes! Werkt toch! Heb nu die regel idd in de EX configfile aangepast, en nu doet hij het toch! (had hem nl. eerst als een aparate file opgeslagen....)
anyway, kan iso's, avi's met subs etc spelen... :9~ leuk leuk leuk

*wbt firmware updates*
heb nu de laatste erop staan (meteen bij installatie van de TV 2 weken geleden gedaan), maar heb deze van het web geplukt. Checked de TV ook nog zelf of er nieuwe FW's zijn en krijg je dan een melding te zien?

[ Voor 59% gewijzigd door Hopjesvla79 op 24-11-2010 21:23 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xplod0099
  • Laatst online: 10-01-2011
Voor de geïnteresseerden, een aantal officiele prijzen zijn verlaagd op sony.be. vb de 46NX710 van 2300euro naar 2000euro.
Wordt stilaan interessant!! :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Hopjesvla79 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:47:
ja en ja, maar lukt me nog steeds niet....mmmmm
Heb KDL-46HX800 vervangen door KDL-40HX800, maar krijg nog steeds Media renderer was not recognized te zien :(
Zet eerst eens je TV aan, en daarna de PS3 media server. Heb je trouwens wel de laatste firmware van je TV geinstalleerd?

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-06 23:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

xplod0099 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:49:
Voor de geïnteresseerden, een aantal officiele prijzen zijn verlaagd op sony.be. vb de 46NX710 van 2300euro naar 2000euro.
Wordt stilaan interessant!! :9 :9
;) Ik kan je vertellen dat ook de NL prijzen zullen dalen. Zo gaat de prijs van bijvoorbeeld http://www.sony.nl/produc...---wall-brackets/su-b460s naar 200 euro. Ik weet niet of het al is doorgevoerd.

Gulfstream G650

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:48
Voor de mensen die meedoen aan de gratis ps3 actie en erop zitten te wachten:

gran turismo 5 is gisteren (woensdag) verzonden met pakketpost van TNT. Als TNT een beetje meewerkt dan kun je GT5 vandaag of morgen verwachten.

• johoo
_/-\o_ _/-\o_

• _TiNo_21
Erik-1980 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:41:
Voor de mensen die meedoen aan de gratis ps3 actie en erop zitten te wachten:

gran turismo 5 is gisteren (woensdag) verzonden met pakketpost van TNT. Als TNT een beetje meewerkt dan kun je GT5 vandaag of morgen verwachten.
Moeten de bezorgens vandaag en morgen niet gaan staken.... Ik wacht op dit moment ook nog op mijn PS3...

• XtratT
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-05-2017
bear87 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 17:08:
Zou iemand met een ex711 tv een korte beschrijving/review kunnen doen hier? Via google vind ik hooguit reviews van de 700 serie, maar aangezien de 711 de 700 vrij snel kwam vervangen en de verbeterde versie is, ben ik erg benieuwd naar de 711. Hoe bevalt hij, wat zijn de plus/minpunten, is hij zijn geld waard, clouding, etc.
Ik heb sinds een paar weken de 40EX719 als vervanging van mijn defecte TV. Hij bevalt op zich best. Is een stuk beter dan de 40EX700 die ik ook korte tijd in gebruik heb gehad. Zie mijn andere posts in dit forum.

Pluspunten:
- strakke kast (is persoonlijk)
- intuïtieve bediening
- werkt goed samen met de Ziggo CI+ CAM

Minpunten:
- redelijke beeldkwaliteit
- lompe afstandsbediening
- matige madiaplayer

Ik zie bij het aanzetten wel een beetje clouding. Maar voor mij is dit bij normaal gebruik niet zichtbaar en ik denk dat alle TV''s hier wel last van hebben.

Ik heb sinds kort ook een Samsung 32UE6000 voor de slaapkamer. Persoonlijk vind ik dat deze een veel betere beeldkwaliteit heeft. Dit is vooral zichtbaar bij "niet HD" uitzendingen. Zoals RTL. Hij is verder veel platter dan de Sony en ook de ingebouwde mediaplayer om bestanden via USB afs te spelen is beter (speelt meer soorten bestanden af).

Wanneer ik de keuze had gehad, dan had ik voor de woonkamer ook een vergelijkbare Samsung gekocht.

[ Voor 13% gewijzigd door XtratT op 25-11-2010 12:06 ]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:16
_TiNo_21 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:56:
[...]

Moeten de bezorgens vandaag en morgen niet gaan staken.... Ik wacht op dit moment ook nog op mijn PS3...
Is alleen TNT-post die gaat staken, niet de pakjespieten.
Pagina: 1 ... 33 ... 42 Laatste