Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 18:03:
Snap trouwens niks van het verkoop argument rond LED (bijv vergelijking EX500 vs EX700). De LED is 3 cm dunner en zou 60 watt minder verbruiken. Die 3 cm zie ik niet op een afstand van 4 m en voor een meerprijs van 300 euro moet je ongeveer 3 jr volcontinu de tv aan hebben staan wil je die 300 euro eruit halen (300/0,2/0,06/8700 :? ).
Ik hou dezelfde logica aan en heb daarom voor CCFL gekozen. Bij de juiste TV is het contrast niveau van CCFL net zo goed als van LED.

Verder is LED wat milieu vriendelijker op het moment dat de TV aan het einde van z'n leven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:25
Wmb is edge-led puur voor de mensen die graag een hele dunne tv willen. CCFL geeft volgens mij een minstens net zo goede backlight. Local dimming led is een ander verhaal (en een ander prijskaartje :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de 40NX800 gekocht bij MM Utrecht. Ben best wel tevreden, nou ja op het geluid na natuurlijk, het gaat wel, maar ooit maar eens een geluidsinstallatie kopen. De tv installeren ging goed, ook met de CI+ cam en wireless internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffelkneer
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-10 11:01
Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 20:42:
Vandaag de 40NX800 gekocht bij MM Utrecht. Ben best wel tevreden, nou ja op het geluid na natuurlijk, het gaat wel, maar ooit maar eens een geluidsinstallatie kopen. De tv installeren ging goed, ook met de CI+ cam en wireless internet.
Hoe zit het bij jou met de schaduwvlekken vanaf met name de bovenkant en hoe beoordeel je de kijkhoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jor_den
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-08 08:22
hey hallo, wij hebben sinds afgelopen weekend ook een 37ex500.

werkt allemaal prima, usb stickje erin gestopt, AVC filmpje van 1,5 gig uitgeprobeerd. werkte helemaal top!

ik een usb stick kopen van 16 gig (gelukkig bij de aldi met korting 20 eu). ik format em naar NTFS en vervolgens
zet ik er een AVC bestand op, en de TV herkend hem niet meer.

dat is balen! ik kan dus alleen fat32 erop afspelen. iemand ervaring mee gehad of NTFS wel af kunnen spelen?

een film van goede kwaliteit zit altijd boven het fat32 maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buffelkneer schreef op zondag 06 juni 2010 @ 20:47:
[...]

Hoe zit het bij jou met de schaduwvlekken vanaf met name de bovenkant en hoe beoordeel je de kijkhoek?
Ik zie geen schaduw vlekken tot nu toe en zoals hij bij ons staat kan iedereen het beeld scherp zien. Ben best wel tevreden. En dat internet via de tv is ook leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Jor_den schreef op zondag 06 juni 2010 @ 20:59:
hey hallo, wij hebben sinds afgelopen weekend ook een 37ex500.
Heb je hem kunnen vergelijken met de 32 of 40 inch versie? om te zien of het paneel echt zoveel van kwaliteit verschilt?

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Review van de EX500, de inputlag is enorm op deze tv namelijk 60 MS, dat had ik ook gemerkt namelijk, gelukkig heb ik destijds omgewisseld voor een ex402.

Review 40Ex500

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2010 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwam
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-06 15:18
bwam schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:24:
[...]

[...]

Thx! Maar ik kom uit het zuiden (Geleen)... Aanstaande zondag rij ik wel naar Scheveningen en kan onderweg nog wel ergens naar toe; maar Deventer & Leeuwarden liggen wel erg ver van de route.. :'( Nu heb ik zojuist met MM Rotterdam gebeld en zij hebben 'm hangen, maar niet op voorraad... En MM Rijwijk heeft 'm hangen & op voorraad, maar zijn a.s. zondag gesloten.. 8)7

Issie nog ergens anders gespot??
Gisteren bij MM R'dam Alex de witte 40NX700 bekeken; erg mooi! Dat gaat 'm worden. Maar viel bij MM helaas buiten de €15 actie. Dus nu een verkoper vinden die 'm onder die €1499 kan leveren. Iemand scherpere prijzen gezien? (Wel mét die rvs voet; wat zonder die voet heb ik 'm ook al voor €1299 gezien)

[ Voor 3% gewijzigd door bwam op 07-06-2010 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Helena schreef op zondag 06 juni 2010 @ 19:28:
Heb vandaag eindelijk de knoop doorgehakt en de HX700 besteld bij MM Utrecht. Na in dit forum gelezen te hebben hoe aantrekkelijk de webshop is, was ik blij verrast om in de winkel nog minder te betalen 8) Dat wil zeggen ik heb hem daar besteld en de levering kan nog wel 4 weken duren... :'( Maar ja voor 899 (excl. verwijderingsbijdrage) is het wel een koopje!

PS moest wel 100 euro aanbetalen...
Dat is zeker een mooie prijs! Het is een prachtige televisie :9~, alvast veel plezier ermee. Nu begint het lange wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 20:42:
Ik heb ook de NX800 en na het installeren van de CI+ module viel de tv een aantal malen uit. Nu de tv op de optie "Snel Starten" staat heb ik daar geen problemen meer mee maar heb jij dit ook of heb jij deze optie uit staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de 40NX700 gekocht bij MM, voor een super prijs!
deed wel mee aan de aktie.. dus noooit!!! 1499,- betalen!

sterker nog, de MM heeft nieuwe 'policy', checken dus sinds kort eerst prijzen op internet voor laagste prijs garantie! bij mij gedaan, kwam de laagste prijs uit van 1299,- en ik was erg verbaasd.

en ja hoor, daar nog de aktie vanaf, 12*15,-, prijs 1119,-, +8 euro vw bijdrage, 1127,- euro! oftweel 480,- euro korting.

geweldige tv met prachtige voet.

ik ben super tevreden...

mvg,
Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwam
Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 14:03:

sterker nog, de MM heeft nieuwe 'policy', checken dus sinds kort eerst prijzen op internet voor laagste prijs garantie! bij mij gedaan, kwam de laagste prijs uit van 1299,- en ik was erg verbaasd.

en ja hoor, daar nog de aktie vanaf, 12*15,-, prijs 1119,-, +8 euro vw bijdrage, 1127,- euro! oftweel 480,- euro korting.

ik ben super tevreden...

mvg,
Bert
Welke MM was dat?
(Stond zelfs in de folder dat de NX700 uitgesloten was van aktie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittekat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 14:41

wittekat

tja denk je dan

volgens mij heeft de verkoper idd. een foutje gemaakt (in jouw voordeel)

tja denk je dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, tikfoutje, moet zijn 380 voordeel ipv 480

leg vanavond ff uit hoezo en waarom, zit nu niet achter laptop
(mobiel)

mvg,
Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 12:54:
[...]

Ik heb ook de NX800 en na het installeren van de CI+ module viel de tv een aantal malen uit. Nu de tv op de optie "Snel Starten" staat heb ik daar geen problemen meer mee maar heb jij dit ook of heb jij deze optie uit staan?
Bij mij ging hij 1 keer opnieuw opstarten. "Snel starten" staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu mijn 2de 40EX700 in de woonkamer staan en die heeft nog altijd dezelfde problemen als de eerste.
Mijn eerste tv had ik besteld eind maart en kon pas geleverd worden half mei . Na paar uren merkte ik al snel de problemen op en melde ik die aan de winkel . De tv werd na paar dagen opgehaald door hen en een nieuwe 40EX700 was onderweg. Die staat hier nu een paar dagen maar die heeft net dezelfde problemen.
Het irritant kraak geluid en de doffere donkere vlekken in de hoeken en in het midden van de bovenste rand.
Ik ben echt teleurgesteld in de kwaliteit die sony levert en dit zal dan ook mijn laatste product zijn die ik koop van hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buffelkneer schreef op zondag 06 juni 2010 @ 20:47:
[...]

Nu ik er oplet zie ik toch een schaduwvlek, bovenkant in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:11
Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 14:03:

ik ben super tevreden...

mvg,
Bert
Die verkoper zal wel op het matje geroepen worden. TV's staan zwaar onder contract en mag geen korting op gegeven worden en dit word ook gecommuniceerd met Sony. En die nieuwe policy lijkt mij echt de grootste bullsh*t, samen met de passant kijken waar die goedkoper is. Als verkoper wil je zoveel mogelijk marge behouden lijkt mij en pak je niet even kieskeurig er bij zonder dat de passant daar om vraagt.

Jij mag gewoon blij zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Maken jullie gebruik van mogelijkheden om je tv te kalibreren? En hoe ver gaan jullie hier in?
Doen jullie dit met een meter (spyder oid) of via een dvd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffelkneer
  • Laatst online: 13-10 11:01
Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 19:28:
[...]

Nu ik er oplet zie ik toch een schaduwvlek, bovenkant in het midden.
Ik heb vanochtend mijn conclusie getrokken en de bestelling veranderd in een Pana V20. Het design en de features zal die niet overtreffen, maar een aantal andere zaken die voor mij belangrijk zijn wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:21
Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 09:38:
Review van de EX500, de inputlag is enorm op deze tv namelijk 60 MS, dat had ik ook gemerkt namelijk, gelukkig heb ik destijds omgewisseld voor een ex402.

Review 40Ex500
Bedankt hiervoor! Dit schijnt zo ongeveer het grootste minpunt van dit model te zijn. Voor first person shooters en met name online games is dit behoorlijk storend. En ik vermoed ook voor bijvoorbeeld Street fighter 4, waar het op milliseconden aankomt. Ik ga het zelf even testen als ik mijn exemplaar ontvang, ik speel vooral singleplayer dus dan valt het alweer mee. Maar voor bijvoorbeeld God of War zal het al merkbaar zijn vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neefdave schreef op maandag 07 juni 2010 @ 19:34:
[...]

Die verkoper zal wel op het matje geroepen worden. TV's staan zwaar onder contract en mag geen korting op gegeven worden en dit word ook gecommuniceerd met Sony. En die nieuwe policy lijkt mij echt de grootste bullsh*t, samen met de passant kijken waar die goedkoper is. Als verkoper wil je zoveel mogelijk marge behouden lijkt mij en pak je niet even kieskeurig er bij zonder dat de passant daar om vraagt.

Jij mag gewoon blij zijn...
Tja,
ben zeker blij, maar het is toch echt nieuwe policy bij MM. Volgens de verkopers, dat zullen ze echt niet zelf verzinnen. Dat jij het bullsh*t vind doet er weinig toe.

En MM geeft altijd korting, overigens doen alle bedrijven dat, ook BCC, IT's, etc, etc. Ze hebben gewoon marge.

mvg,
Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwam
@Bert: Wat het trouwens de witte NX700? En welke MM was het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wittekat schreef op maandag 07 juni 2010 @ 14:50:
volgens mij heeft de verkoper idd. een foutje gemaakt (in jouw voordeel)
Even het verhaal... wel erg lang verhaal. Maar ik wil dit jullie toch mededelen als tip, om ALTIJD prijzen te checken van te voren en ALTIJD naar meerdere lokaties te gaan. Dat kan veel geld schelen.

Ik kom dus uit het zuiden des lands, ben in Roermond geweest en Heerlen (en Duitsland ook, maar die doen natuurlijk hun eigen ding, 1349,- euro zonder voet, deze is 199,- extra)

Zowel Heerlen als Roermond vertelden dat de NX serie 'officieel' niet meedeed aan de aktie, maar ze gaven wel korting. ben Donderdag al langs geweest. 10% in Heerlen en gewoon de aktie korting 15,- / 100 euro in Roermond, dat was 210 korting op 1499,- dus 1289,- totaal. Inclusief standaard voet, inclusief extra design voet en nog zon 10 stuks op voorraad (stonden in de win kel) Ik nog even over denken en niet direct gekocht.

Zondag teruggeweest naar Roermond, belachelijk druk daar en heb zeker een uur moeten wachten voordat ik geholpen werd. Toen gevraagd naar de 40NX700, dat ik die wilde kopen en dat ik donderdag al was geweest. Ik ben altijd netjes, en vertelde dat hij officieel niet meedeed in de aktie, maar dat me de korting wel beloofd was. Verkoper was verbaas dat deze TV niet in de aktie zat, en ging even collega vragen, kwam terug en ja hoor, hij deed gewoon mee aan de kortingsaktie. Dus 1289,- euro.

Ok, ik gekocht.... dan wordt er een bon gemaakt, adres en naam opgegeven en toen kwam de verkoper met de vraag aan zijn collega wat de aktie prijs was, of dat nu 1499,- was of dat hij op internet moest kijken. Collega zeer duidelijk, nee op internet. Ik was verbaasd en vroeg waarom.. nieuwe policy, laagste prijs garantie, deden ze al langer maar alleen voor 'echte' winkels, maar sinds een paar weken nu voor internet winkels ook, omdat het een grijs gebied was. Is mij echt helemaal uitgelegd (terwijl andere klanten wachten) dat hun op internet de laagste prijs opzoeken, ik vroeg noch... dus moeten jullie bij elke verkoop op internet gaan zoeken?.. ja, was duidelijk het antwoord... de prijzen veranderen dagelijks, dus doen we dat.

De check op internet is dus gewoon procedure, althans zeker in Roermond. Dat deze TV korting kreeg, hadden ze me al verteld, 2x in 2 vestigingen. Overigens is elke vestiding van MM anders, en hebben ook andere prijzen, maar dat wisten jullie waarschijjnlijk al. Dus altijd checken.

Ze kijken dus op ' kieskeurig.nl' en zoeken op type TV, dan de laagste prijs. Dus alleen in Nederland!! Verkoper heeft dat opgezocht en tikte 'sony NX7', geen resultaat, dus zeg ik.. nee, sony NX700, en ja resultaat. dan krijg je een lijstje, en hebben ze de goedkoopste gepakt, 1299,-, nog extra aan collega gevraagd, ja, dan pak je 1299,- en dan de korting ervanaf. Ik was verbaasd, maar goed, lekker meegenomen.

1299,- maakt 12x15,- euro korting, is 180,- dus totaal 1119,- en dan 8,- verwijderingsbijdrage erbij, totaal 1127,- euro factuur, knopje drukken, print, en naar de kassa ermee. Bedankt, en prettig weekend verder.

Zo ver geen 'fout' maar gewoon procedure, dus op zich geen probleem. Alleen deze procedure kan tot fouten leiden. Je kunt het een fout noemen, en ik heb geluk gehad, maar de slimmere lezer heeft al begrepen waar de extra korting zit...... Ze hebben de 40NX700 gepakt, en dit is de versie zonder voet. In NL wordt door Sony alleen de NX700F uitgeleverd, dat is de versie met voet, 200,- euro duurder. Deze kost 1499,- (kijk zelf maar op kieskeurig.nl) In principe wordt de 700 in NL niet geleverd, dus kun je de 'fout' wel verzachten denk ik, maar de procedure is niet waterdicht, omdat op inernet de 700 dus wel leverbaar is... namelijk buitenlandse import, danwel bedrijven die de extra doos van de voet (die op de TV doos vastgebonden is) loshalen en dan apart verkopen. Dat is dus het voordeel dat ik gehad heb.

Neemt niet weg dat jullie je we voordeel mee kunnen doen:
- altijd naar meerdere verstigingen van MM gaan voor de prijs
- laagste prijsgarantie vragen, en laten checken op internet, dat is de procedure
- als je geluk hebt, vinden ze een goedkopere die ze nemen als uitgangspunt.

Ik ben ervan overtuigd dat ik dezelfde TV voor 1299,- kan kopen bij de MM. Verkoper heeft nioets fout gedaan, hij weet ook niet altijd precies wat de 700 of de 700F betekent. (op de doos stond echter NX7 en op de stikker NX700F)

Dus voor potentiele kopers: wachten op de nieuwe BTW aktie (is ook +/- 15%, zelfde korting, en nee het is geen 20%!!) en dan je favourite TV kopen.

mvg,
Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bwam schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:08:
@Bert: Wat het trouwens de witte NX700? En welke MM was het?
zie andere post, was MM in Roermond. Nee niet de witte, hadden ze ook niet op voorraad geloof ik, maar die wilde ik niet. Dus 'gewoon' de zwarte

(lees andere post eerst..)
als je dus op kieskeurig zoekt op de witte, is deze laagste prijs 1335,- en zelfs 1315,-, dus daarvoor kijg je hem altijd bij de MM. Zonder korting. Met akties gaat daar dan nog de korting vanaf!!!!

de moete waaard om ff rond te neuzen.

mvg,
Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog 2 vraagjes nu, waarschijnlijk weten jullie dat meteen

1. Ik heb een Laptop met HDMI aansluiting, is het voldoende om een HDMI-HDMI kabel te kopen om deze op de TV aan te sluiten voor beeld en geluid? ik dacht het wel, maar niet zeker, kan iemand dat bevestigen?

2. Ik wil Ziggo kijken met de CI+ CAM module; dat is gecertificeerd, maar moet ik dan via Ziggo zo'n module kopen met nieuwe smartcard, of werkt een willekeurige CI+ module van internet met mijn huidige smartcard?

alvast bedankt!

mvg,
Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Dus bij de MM in Roermond kijken ze op kieskeurig.nl om de winkels te vergelijken? Op de MM site zelf stelt wel dat ze alleen naar de fysieke winkels kijken. Dit is dan wel erg interessant, zeker omdat er idd nog kortingen van af gaan.
Verder neem ik aan dat een hdmi-hdmi kabel meer dan voldoende is om geluid en beeld door te geven.

Hoop ook via Ziggo een cam module zonder smartcard te bemachtigen, heb er nog een liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eoghlear schreef op maandag 07 juni 2010 @ 23:38:
Dus bij de MM in Roermond kijken ze op kieskeurig.nl om de winkels te vergelijken? Op de MM site zelf stelt wel dat ze alleen naar de fysieke winkels kijken. Dit is dan wel erg interessant, zeker omdat er idd nog kortingen van af gaan.
Verder neem ik aan dat een hdmi-hdmi kabel meer dan voldoende is om geluid en beeld door te geven.

Hoop ook via Ziggo een cam module zonder smartcard te bemachtigen, heb er nog een liggen.
yes, zeker interessant....

zoals ze het daar uitlegden tegen mij althans, is dat het een grijs gebied is tussen ' echte' winkels en internet winkels. En ook werd gezegd dat de MM nu ook via internet verkoopt, de online shop, dat is nieuw, en dus nu ook naar alle winkels kijken. Was dus ook pas sinds paar weken.

Doen overigens veel bedrijven tegenwoordig, op internet verkopen, wat niet altijd in de winkel verkrijgbaar is (Heuts doet dat nu ook bv, zelfs supermarkten willen daar naar toe). Perfect voor je voorraad, direct uitleveren, geen opslag, en minder verkopers nodig.

Ze kunnen ja niet een eigen webshop hebben, en dan alleen echte winkels vergelijken.

Zoals ik het zie komt het alleen maar de concurrentie ten goede en daarmee dus 'onze' prijzen :-)

grt,
Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-10 13:44
Millennium schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:04:
[...]

(i+) - 5 - vol+ - power werkt hier prima op de 46HX700
Dit werkt inderdaad, bij het opstarten zie dan een soort van DOS scherm. Waar moet ik verder nu iets zien / kunnen aanpassen? Dat is me nog niet echt duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-08 11:40
Hallo allemaal,

Van het weekend heb ik ook een Sony tv aangeschaft. In eerste instantie ging ik voor de 32ex500 of ex402. beide waren uitverkocht en ben toen voor de bx400 gegaan. Deze heeft volgens mij dezelfde specificaties als de ex402. Op de Sony website is niets te vinden over de bx-serie (heb al een mail hierover gestuurd). Op de support site wordt ie wel gewoon herkent en daar staan ook de specificaties. Nog steeds geen verschillen met de ex402 ontdekt.

Weet iemand toevallig wat de verschillen zijn? In de winkel (MM Alex) wisten ze alleen te vertellen dat de BX-serie t.o.v. de EX serie standaard alleen 50 hz en BE2 modellen heeft. Maar goed, dat heeft de EX402 ook.

Prima tv, voor een mooi zacht prijsje. CI+ is niet Ziggo gecertificeerd, maar lijkt het wel gewoon te doen. Ik moet nog zo'n module aanschaffen, maar hij vindt alle kanalen en geeft Ned1 en Ned1 HD prima weer.
Geluid valt me ook niet tegen, maar bij films kijken of uitzendingen met veel muziek toch maar overschakelen op de HTS.
Speelt ook films af via usb, maar .srt bestanden nog niet aan de praat gekregen. Weet iemand toevallig of dit zou moeten werken op deze tv?
Verder heb je echt niets aan de handleiding. Veel te kort. Ik heb bijvoorbeeld een sony HTS, maar bravia sync heb ik nog niet goed aan de praat. Op mijn audio uitgang (tulip) heb ik een draadloze koptelefoon aangesloten, maar hij krijgt geen signaal door. Dat soort dingen zou ik toch graag wat meer over willen lezen, maargoed. We komen er wel weer uit.

Ik ben toch erg benieuwd of iemand de verschillen tussen ex402 en bx400 weet. En is het misschien een idee om de bx serie ook in de TS op te nemen?

geluk!
Arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berke89
  • Laatst online: 09-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:38:
Ik heb nog 2 vraagjes nu, waarschijnlijk weten jullie dat meteen

1. Ik heb een Laptop met HDMI aansluiting, is het voldoende om een HDMI-HDMI kabel te kopen om deze op de TV aan te sluiten voor beeld en geluid? ik dacht het wel, maar niet zeker, kan iemand dat bevestigen?

2. Ik wil Ziggo kijken met de CI+ CAM module; dat is gecertificeerd, maar moet ik dan via Ziggo zo'n module kopen met nieuwe smartcard, of werkt een willekeurige CI+ module van internet met mijn huidige smartcard?

alvast bedankt!

mvg,
Bert
Dus eerst een TV van dik 1200 euro bestellen, en dan nog doorzoeken naar de goedkoopste CI+ module? Ik zou gewoon het WK-ready pakket aanschaffen van Ziggo, heb je alles compleet. En die paar euro extra voor dit pakketje bij iedere fysieke winkel mag de pret niet drukken toch? Overigens, de CI+ is ''gecertificeerd'' volgens de fabrikanten, alleen werkt het niet goed (zie topic). Update staat gereed op site van Sony.

Trouwens, HDMI is prima, zou voor de zekerheid HDMI 1.3 nemen. Van mijn VAIO naar de NX7 werkt prima, moet je waarschijnlijk wel het geluidssignaal via HDMI laten lopen.

Je bent niet de enige hier die de tv voor n prikkie heeft kunnen kopen, maar in dit geval ben je wel n mazzelaar.

gr,
Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Berke89 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 11:19:
[...]

Dus eerst een TV van dik 1200 euro bestellen, en dan nog doorzoeken naar de goedkoopste CI+ module? Ik zou gewoon het WK-ready pakket aanschaffen van Ziggo, heb je alles compleet. En die paar euro extra voor dit pakketje bij iedere fysieke winkel mag de pret niet drukken toch? Overigens, de CI+ is ''gecertificeerd'' volgens de fabrikanten, alleen werkt het niet goed (zie topic). Update staat gereed op site van Sony.

Trouwens, HDMI is prima, zou voor de zekerheid HDMI 1.3 nemen. Van mijn VAIO naar de NX7 werkt prima, moet je waarschijnlijk wel het geluidssignaal via HDMI laten lopen.

Je bent niet de enige hier die de tv voor n prikkie heeft kunnen kopen, maar in dit geval ben je wel n mazzelaar.

gr,
Robert
bedankt voor de info; HDMI 1.3 moet ik aan denken dan.

het ging niet om de 'goedkoopste' CI, dat maakt me weinig uit. Ik wilde gewoon ff naar de winkel en direct kopen, bij Ziggo bestellen duurt lang, is mijn ervaring.

grt,
Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:07
dat groeten hoeft hier niet hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:53
wel vriendeluk O+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berke89
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 13:34:
[...]

bedankt voor de info; HDMI 1.3 moet ik aan denken dan.

het ging niet om de 'goedkoopste' CI, dat maakt me weinig uit. Ik wilde gewoon ff naar de winkel en direct kopen, bij Ziggo bestellen duurt lang, is mijn ervaring.

grt,
Bert
Dan zou ik de fysieke winkel proberen, die zouden ze meestal op voorraad moeten hebben. Ziggo duurt ook echt lang inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bavib
  • Laatst online: 21-05-2023
Na wat zoeken, reviews lezen en dit onderwerp in de gaten houden heb ik de 37ex500 besteld bij elektrokoopjes. Dit was in de laatste week van april. Na een paar keer bellen kreeg ik steeds weer te horen dat de levering op zich liet wachten, wat ik hier ook veel gelezen heb.

Vandaag werd ik gebeld door elektrokoopjes dat de bestelde TV niet eerder dan 23 september (!!!) geleverd kan worden. Ze hebben me een alternatief aangeboden (Samsung LE 37 C 650), die volgens mevrouw elektrokoopjes 2 verschillen in specs heeft: geen wifi (of wifi ready) en niet ziggo gecertificeerd.
Nu zijn die 2 verschillen niet eens zo erg voor me, maar ik wil de Sony! Zit wel even goed te balen nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Berke89 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 13:50:
[...]

Dan zou ik de fysieke winkel proberen, die zouden ze meestal op voorraad moeten hebben. Ziggo duurt ook echt lang inderdaad...
yes, vandaag 1 gekocht, bij MM; ik wist dus niet dat zij ook de Ziggo Module hadden; inclusief de WK actie, zoals eerder gemeld hier. Perfect. Lagen onderin een lade, niet gewoon 'open' in de winkel, wel merkwaardig, maar goed. Ik dacht dus dat ik die bij Ziggo moest bestellen, mijn fout.

Meteen even een HDMI kabel gekocht, en klaar.

grt,
Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al opgelost

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 20:54 . Reden: probleem is al verholpen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumba
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-01 20:28
Wie kan mij bevestigen dat Sony vertraging heeft opgelopen omdat
ze een onderdeel gebruik(t)en waar Samsung patent op had/heeft?

Het liefst een internetpagina/bron/krant... zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die laatste opmerkingwas ik ook wel nieuwsgierig naar... Ik zit namelijk al drie weken te wachten op een 40ex500.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bumba schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 20:45:
Wie kan mij bevestigen dat Sony vertraging heeft opgelopen omdat
ze een onderdeel gebruik(t)en waar Samsung patent op had/heeft?

Het liefst een internetpagina/bron/krant... zoiets?
haha...vast een gerucht wat Samsung heeft verspreid? Ik weet van niks in ieder geval en ik zit toch vrij dicht op het vuur. Daarnaast is de leverbaarheid van de Sony toestel net zo goed (of slecht zo je wilt) als de Samsung toestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-10 20:46
Tweakers,

Nieuwe firmware voor de
KDL-22EX302
KDL-26EX301 / EX302
KDL-32EX301 / EX302 / EX401 / EX402 / BX300 / BX400 / NX500 / EX600
KDL-37EX401 / EX402
KDL-40EX401 / EX402 / BX400 / NX500 / EX600
KDL-46EX401 / EX402

(07/06/2010)
http://support.sony-europ...aM8515&ch=6&m=KDL-37EX402

Hopelijk gaat ziggo(Ci+) nu eens werken zonder allerlij truckjes te moeten uitvoeren met een koude start.
Helaas het werkt nog steeds niet naar behoren. Ik woon in een voormalig casema gebied, 372.000 05555
Misschien toch maar eens naar een 37-EX500 gaan kijken.

[ Voor 26% gewijzigd door Appie Heijn op 09-06-2010 08:50 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumba
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 23:46:
[...]

haha...vast een gerucht wat Samsung heeft verspreid? Ik weet van niks in ieder geval en ik zit toch vrij dicht op het vuur. Daarnaast is de leverbaarheid van de Sony toestel net zo goed (of slecht zo je wilt) als de Samsung toestellen
Je bent de enige die lacht. Ik probeer er achter te komen waarom het zo lang duurt.
Dat er bij andere merken ook een vertraging is maakt mij niet uit, ik wil het weten
van Sony.

Als er duidelijke redenen zijn voor de vertraging (wordt nergens genoemd) dan heb
ik daar vrede mee. In alle andere gevallen is het ronduit belachelijk dat je zo lang
moet wachten op een product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bumba schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:12:
[...]

Je bent de enige die lacht. Ik probeer er achter te komen waarom het zo lang duurt.
Dat er bij andere merken ook een vertraging is maakt mij niet uit, ik wil het weten
van Sony.

Als er duidelijke redenen zijn voor de vertraging (wordt nergens genoemd) dan heb
ik daar vrede mee. In alle andere gevallen is het ronduit belachelijk dat je zo lang
moet wachten op een product.
Ben ook heel erg benieuwd. Ik lees nu berichten op deze pagina dat er mensen zijn die een voorlopige indicatie van september hebben gekregen zoals bijvoorbeeld BAVIB schrijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
bavib schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 15:23:
Na wat zoeken, reviews lezen en dit onderwerp in de gaten houden heb ik de 37ex500 besteld bij elektrokoopjes. Dit was in de laatste week van april. Na een paar keer bellen kreeg ik steeds weer te horen dat de levering op zich liet wachten, wat ik hier ook veel gelezen heb.

Vandaag werd ik gebeld door elektrokoopjes dat de bestelde TV niet eerder dan 23 september (!!!) geleverd kan worden. Ze hebben me een alternatief aangeboden (Samsung LE 37 C 650), die volgens mevrouw elektrokoopjes 2 verschillen in specs heeft: geen wifi (of wifi ready) en niet ziggo gecertificeerd.
Nu zijn die 2 verschillen niet eens zo erg voor me, maar ik wil de Sony! Zit wel even goed te balen nu...
Viel me op dat ook de prijs daar behoorlijk gestegen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Laatst online: 16:50
Iemand al ervaring met de nieuwe update PKG4.034EUL-0106? Zou de werking van de CAM moeten verbeteren, maar heb geen idee in welk opzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:53
Draait bij mij al een tijdje, heb het idee dat ik iets minder problemen heb met digitenne-ontvangst, maar is meer een gevoel en problemen zijn nog lang niet weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:39
Hallo,

Ik heb afgelopen maandag een Sony KDL-40WE5 gekocht. Digitale tv heb ik geïnstalleerd via het CI+slot, daar zit een CAM-module in. Alles liep perfect met installeren. Digitale tv werkte binnen een half uur, na wat gepuzzel. Nu treedt echter het probleem op dat er ongeveer om de 10 minuten het beeld wegvalt. Het blijft dan 1 à 2 seconden zwart waarna het vervolgens gewoon weer verschijnt. Dit lijkt me niet echt de bedoeling :? Dit is dus best vervelend en hoop dat dit opgelost kan worden!
Iemand die hier ervaring mee heeft of wordt dit een gevalletje van garantie, want daar zit ik niet echt op te wachten.

Alvast bedankt!
Als er maar info nodig is, dan hoor ik het wel :)

[ Voor 4% gewijzigd door Capacitor op 09-06-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeahbaby
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:00
Lars93 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 13:44:
Nu treedt echter het probleem op dat er ongeveer om de 10 minuten het beeld wegvalt. Het blijft dan 1 à 2 seconden zwart waarna het vervolgens gewoon weer verschijnt.
Heb je kabel of digitenne? Klinkt als een geval van slechte (kabel)ontvangst. Loop je bedrading na en haal VCR ed. er tussen uit. Mocht dat het probleem oplossen dan kun je overwegen een splitter in de TV te doen en daar vanuit de VCR te voeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bavib
Eoghlear schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:13:
Viel me op dat ook de prijs daar behoorlijk gestegen was.
Klopt, viel mij ook op. Vraag me af waarom dat is, misschien willen ze voorlopig niet dat mensen hem bestellen. Ik ben momenteel aan het zoeken naar alternatieven, maar dat gaat ook niet zo makkelijk.

Heb een paar mediamarkt vestigingen gebeld en gevraagd naar de Panasonic TX L37G20 en de Samsung LE 37B653. Beiden niet op voorraad. Zou ze wel graag in het echt zien voor ik wat koop...

Als iemand nog een suggestie heeft voor een alternatief van de 37EX500 dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duimp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-04 21:00
ik wou ook de 37ex500 maar bij mediamarkt duurde het 3 weken voordat ze deze weer op voorraad hebben.
ben nu in het bezit van een samsung 37c650, heel erg tevreden over.

lees wel steeds meer dat de lcd een zoemend geluid zou maken maar daar heb ik geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
yeahbaby schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:08:
[...]

Heb je kabel of digitenne? Klinkt als een geval van slechte (kabel)ontvangst. Loop je bedrading na en haal VCR ed. er tussen uit. Mocht dat het probleem oplossen dan kun je overwegen een splitter in de TV te doen en daar vanuit de VCR te voeden.
Ik heb gewoon de kabel. Ik zal de bedrading even nalopen maar het is dan toch wel raar dat ie ongeveer om de 10 minuten zwart beeld geeft. Het lijkt zelfs alsof er regelmaat in zit. Dus ik zou zelf eigenlijk een zwakke kabelontvangst uitsluiten. Er zit bovendien ook nog een signaalversterker in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik fabriek instelling weer terug zetten?

Hoe kan ik zorgen dat als ik de tv aan zet geen sony logo ziet?

Wil dat als ik de tv aanzet dat hij direct overschakelt naar (av1 of av2)

Kijk via canaal digitaal met scart aansluiting.

o wie weet het????? _/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2010 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of je de ondertiteling kunt weergeven bij de EX402 als je de usb functie gebruikt? ik heb dan een .avi en een losse .srt, maar als ik dan op het witte vierkantje op de afstandsbediening druk, krijg ik de melding 'subtitle niet beschikbaar'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helena
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-07 18:35
kthxbye schreef op maandag 07 juni 2010 @ 12:17:
[...]

Dat is zeker een mooie prijs! Het is een prachtige televisie :9~, alvast veel plezier ermee. Nu begint het lange wachten ;)
(het gaat dus om de Sony HX700...)
Maandag meteen een ticket aangemaakt op de MM website met een vraag naar de levertijd. Vandaag teruggebeld door een medewerker van MM Utrecht dat de levertijd onbekend is, na contact met Sony. Op zich ben ik correct behandeld, dus daarover geen probleem.

Later ontdekte ik dat andere leveranciers (waaronder Sony Style, dus m.a.w. Sony zelf) beweren de TV op voorraad te hebben. Ik heb dan ook de Mediamarkt gevraagd te proberen de TV alsnog op een andere wijze geleverd te krijgen. Het lijkt nu dat Sony de verschillende distributiekanalen ongelijk behandelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 09:17
Ik heb net de Ziggo CI+ module geinstalleerd in mijn 40BX400, nu kreeg ik geen melding dat de CI+ module geauthenticeerd werd, echter zie ik Nederland 1 HD gewoon perfect op mijn tv en dus werkt alles goed. Iemand een zelfde ervaring? Dat de uitleg van Ziggo klopt is namelijk niet zo speciaal :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rboin
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-07-2023
Helena schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 19:58:
[...]

(het gaat dus om de Sony HX700...)
Maandag meteen een ticket aangemaakt op de MM website met een vraag naar de levertijd. Vandaag teruggebeld door een medewerker van MM Utrecht dat de levertijd onbekend is, na contact met Sony. Op zich ben ik correct behandeld, dus daarover geen probleem.

Later ontdekte ik dat andere leveranciers (waaronder Sony Style, dus m.a.w. Sony zelf) beweren de TV op voorraad te hebben. Ik heb dan ook de Mediamarkt gevraagd te proberen de TV alsnog op een andere wijze geleverd te krijgen. Het lijkt nu dat Sony de verschillende distributiekanalen ongelijk behandelt!
is deze nog steeds in de aanbieding in utrecht? anders bestel ik m ook asap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helena
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-07 18:35
rboin schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 03:29:
[...]

is deze nog steeds in de aanbieding in utrecht? anders bestel ik m ook asap!
Geen idee, je zal er even heen moeten (of misschien bellen, geen ervaring mee). Via de MM webshop is de prijs ook niet slecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een 52EX700 aangeschaft enkele weken geleden.
Het beeld is prachtig! Maar, zoals hier ook wel vaker beschreven, kraakt de behuizing vanaf het moment dat de tv aanstaat. Enorm irritant, ik kon er niet mee overweg |:(

MM nam hem niet meer terug, had de doos al weggegooid (leermoment 1 ;) )
Na wat telefoontjes met Sony en de aangewezen reparateur blijkt dat Sony nog helemaal geen oplossing heeft voor dit probleem. Uit de handel dan met die apparaten, lijkt me!

Ik heb de toezegging gekregen dat ik mijn geld terug krijg en een nieuwe tv kan gaan uitzoeken, gelukkig!

Het feit dat Sony bekend is met het probleem en het probleem ook erkent, maar geen oplossing heeft is wellicht iets wat in een overweging om een tv uit de EX-serie ( reperateur vertelde me dat NX-serie ook deze perikelen vertoond) te kopen kan mee spelen.

Ik ga nu op zoek naar wat anders, wel balen! want voor die prijs een 52" ophalen is geen makkelijke opgaaf.

Groeten!

PS. leermoment 2: tweakers beter doorzoeken VOOR de aanschaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 08:34:
Ik heb zelf een 52EX700 aangeschaft enkele weken geleden.
Het beeld is prachtig! Maar, zoals hier ook wel vaker beschreven, kraakt de behuizing vanaf het moment dat de tv aanstaat. Enorm irritant, ik kon er niet mee overweg |:(

...Uit de handel dan met die apparaten, lijkt me!...

...Het feit dat Sony bekend is met het probleem en het probleem ook erkent, maar geen oplossing heeft is wellicht iets wat in een overweging om een tv uit de EX-serie ( reperateur vertelde me dat NX-serie ook deze perikelen vertoond) te kopen kan mee spelen.
Zelf 40ex700 sinds week in bezit, maar ben er zeer tevreden over. Had m uitgezocht op alle leuke opties (uit schakelaar, netwerk etc) maar zat m toch beetje te knijpen na verhalen over kraken en schaduws. Gelukkig mijn exemplaar helemaal geen problemen, ook CI+ Ziggo werkt super.
Heb nog wat oude randapparatuur (oude mediaplayer, HCS v Philips via scard) maar alles analoog aangesloten en werkt allemaal super: laat WK maar beginnen.

online gekocht bij plasmadiscounter (van die autocoureur) voor leuke actie prijs, 949, do avond 21.30 uur besteld, za ochtend 11.00 bezorgd heel netjes! Laatste firmware van 1 juni was al erop geinstalleerd.

Heb de doos nog ff bewaard maar denk dat deze over paar dagen naar oud papier container kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggman
Aangezien niemand reageert quote ik mezelf even ;)
haggman schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 10:56:
Weet iemand toevallig wat de verschillen zijn? In de winkel (MM Alex) wisten ze alleen te vertellen dat de BX-serie t.o.v. de EX serie standaard alleen 50 hz en BE2 modellen heeft. Maar goed, dat heeft de EX402 ook.
Iemand hier al antwoord op? Is het misschien een speciaal model dat alleen door bepaalde winkels wordt verkocht?
Prima tv, voor een mooi zacht prijsje. CI+ is niet Ziggo gecertificeerd, maar lijkt het wel gewoon te doen. Ik moet nog zo'n module aanschaffen, maar hij vindt alle kanalen en geeft Ned1 en Ned1 HD prima weer.
Geluid valt me ook niet tegen, maar bij films kijken of uitzendingen met veel muziek toch maar overschakelen op de HTS.
Inmiddels module gekocht en meteen aan de praat gekregen. Ik had de module alleen eerst verkeerd om erin gestopt. Maar werkt nu dus perfect! Zenders zijn ook gewoon te sorteren. De Firmware had ik al eerder succesvol geupdate.
Speelt ook films af via usb, maar .srt bestanden nog niet aan de praat gekregen. Weet iemand toevallig of dit zou moeten werken op deze tv?
weet iemand dit toevallig?
Ik ben toch erg benieuwd of iemand de verschillen tussen ex402 en bx400 weet. En is het misschien een idee om de bx serie ook in de TS op te nemen?
Idee misschien? De specificaties staan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggman
bartsled schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 00:48:
Ik heb net de Ziggo CI+ module geinstalleerd in mijn 40BX400, nu kreeg ik geen melding dat de CI+ module geauthenticeerd werd, echter zie ik Nederland 1 HD gewoon perfect op mijn tv en dus werkt alles goed. Iemand een zelfde ervaring? Dat de uitleg van Ziggo klopt is namelijk niet zo speciaal :p
Zoals ik hierboven schrijf heb ik ook de BX400. Misschien dat ik je vraag kan beantwoorden, maar ik begrijp niet precies wat je vraag is. Dus misschien nog even verduidelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
haggman schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 13:35:
Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 18:54:
Wil dat als ik de tv aanzet dat hij direct overschakelt naar (av1 of av2)

Kijk via canaal digitaal met scart aansluiting.
Goeie vragen, zou ik 't antwoord ook wel op willen weten. Wie helpt ons? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

themonsman schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 14:23:
[...]

[...]

Goeie vragen, zou ik 't antwoord ook wel op willen weten. Wie helpt ons? :)
Het is me niet gelukt maar, als ik tv aanzet begint eerst sneeuwen, daarna gaat av1,

Hoe kan ik zorgen dat er geen sneeuw ziet, maar av1? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.srt bestanden werken wel maar ze moeten precies dezelfde bestandsnaam hebben als de film zelf. Rechtsonder op de afstandbediening zit een knopje met '...' erop die moet je dan indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 16:24:
Het is me niet gelukt maar, als ik tv aanzet begint eerst sneeuwen, daarna gaat av1,

Hoe kan ik zorgen dat er geen sneeuw ziet, maar av1? :(
Heb je de externe ingang dan op "Altijd" staan?
Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 18:58:
.srt bestanden werken wel maar ze moeten precies dezelfde bestandsnaam hebben als de film zelf. Rechtsonder op de afstandbediening zit een knopje met '...' erop die moet je dan indrukken.
Koel bedankt, een beetje de standaard manier dus. Heb 't nog niet echt hoeven proberen omdat ik of via m'n XBMC kijk (voor oudere films en dvd's) of via m'n 360 stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrylamb
  • Laatst online: 11-04-2012
Inmiddels staat de 40EX500 in de MM webshop weer als "op voorraad". Gisteren stond er nog 7-10 werkdagen (daarvoor stond er niet beschikbaar). Maar als je hem nu probeert te bestellen, krijg je nog steeds een melding dat hij uitverkocht is. Maar ik hoop dat dit betekend dat hij nu onderweg is naar MM filialen!! Heb er ook een in bestelling staan :)

Eigenlijk had ik er al eentje, maar na 10 dagen kijken kreeg ik een groene vaste pixel :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumba
Heeft iemand enig idee wat de snelheid is van de LAN poort in de KDL40HX700?
Gezocht maar niets kunnen vinden, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bavib
Net elektrokoopjes aan de lijn, mijn TV (37ex500) is ineens wel leverbaar! ze belden eergister nog om te melden dat de levering op z'n vroegst 23 september wordt, maar ze hebben ineens een hele partij binnegekregen :)

Ik ga hem volgende week zaterdag ophalen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben erg tevreden met mijn 40NX700, super TV!

even ter deling van wat info:

- overschakelen naar zenders is erg langzaam, wist ik wel al, moet je echt aan wennen.
- CI module werkt perfect; gewoon prachtig HD beeld en geen kastje,
- Widgets deden het niet direct; daarvoor eerste een software update gedaan, en dan werkt alles perfect.
- Beeld is super, geluid is mi goed; klinkt duidelijk beter dan mijn vorige TV.
- Laptop op HDMI werkt perfect; mooi om te gamen en SIMS te draaien.
- Wifi werkt perfect, DLNA opzetten is zo makkelijk, kan iedereen,
- handleiding staat op de TV, is wel erg beknopt
- echt enorm veel instellingen mogelijk in het menu; je kunt echt alles installen geloof ik, voor mij teveel

- afstandsbediening is compleet, maar moet ik wel echt aan wennen; zit niet alles op dat ik verwachte, nog niet gevonden hoe ik direct de laatste zender kan (terug) oproepen?

- weet iemand of je de 'widgets' ook op het TV beeld kan krijgen? daar ging ik eigenlijk van uit, nu lees ik in de help dat het beeld zwart blijft; wel erg jammer, dan is het vrij zinloos toch?

verder echt mooi design, wel gevoelig voor vingervlekken, maar ben erg tevreden. Ook een plusje voor hoe Sony alles verpakt heeft, en kwaliteit ziet er echt goed uit.

grt,
Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:05:
[...]

Zelf 40ex700 sinds week in bezit, maar ben er zeer tevreden over. Had m uitgezocht op alle leuke opties (uit schakelaar, netwerk etc) maar zat m toch beetje te knijpen na verhalen over kraken en schaduws. Gelukkig mijn exemplaar helemaal geen problemen, ook CI+ Ziggo werkt super.
Heb nog wat oude randapparatuur (oude mediaplayer, HCS v Philips via scard) maar alles analoog aangesloten en werkt allemaal super: laat WK maar beginnen.

online gekocht bij plasmadiscounter (van die autocoureur) voor leuke actie prijs, 949, do avond 21.30 uur besteld, za ochtend 11.00 bezorgd heel netjes! Laatste firmware van 1 juni was al erop geinstalleerd.

Heb de doos nog ff bewaard maar denk dat deze over paar dagen naar oud papier container kan.
De 40EX700 heb ik al een klein maandje in huis, ook met CI+ cam module, werkt perfect. En netwerk aangesloten, is echt ideaal of films te streamen. Maar het mooiste blijft toch blu-ray.

Gekocht bij de MM in Den Haag voor 929, deze prijzen zie je echt niet meer en zeker niet in een winkel.

Dus je hebt echt helemaal geen schaduwvlekken boven in de hoeken en het midden bij lichte achtergronden? Ik heb het wel, maar het stoort niet vind ik al hoort het niet. Maar als jij het niet hebt dan ga ik wel stappen ondernemen denk ik. Het kraken heb ik weer niet.

Gr, Terence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggman
Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 18:58:
[...]

Helaas werkt het niet. Mijn ondertitels hebben altijd exact dezelfde naam als het filmbestand, anders werkt het ook niet op mijn pc. Als ik op de '....' knop druk komt er de melding op mijn scherm: 'Subtitel niet beschikbaar.'
Betekent dit dat de bx400 .srt niet ondersteund, of moet ik dan nog ergens anders instellingen aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 14:46:
Dus je hebt echt helemaal geen schaduwvlekken boven in de hoeken en het midden bij lichte achtergronden? Ik heb het wel, maar het stoort niet vind ik al hoort het niet. Maar als jij het niet hebt dan ga ik wel stappen ondernemen denk ik. Het kraken heb ik weer niet.

Gr, Terence
Ik heb ook de 40EX700 en van schaduwvlekken heb ik geen last, van het kraken ook niet. Ik moet wel zeggen dat ik eergisteren iets hoorde wat kan lijken op het kraken. Ik zat foto's op m'n pc te kijken via de netwerkverbinding en toen hoorde ik eventjes iets van een soort "uitrek/kraak" geluidjes. Maar dat was niet dusdanig storend dat ik de tv ervoor zou weg doen. M'n oude beeldbuis hoorde ik vroeger ook wel eens "werken". Ik weet niet of degene die het "kraak" probleem had/heeft dit herkent als hetzelfde. Ik had het nog nooit eerder gehoord en ben er nu op gaan letten en hoor het nu ook niet meer. Misschien dat het alleen opvalt als je in "stille" stand iets doet zoals foto's kijken? Als ik 't zou horen terwijl ik film of tv kijk dan zou ik er zeker wel over klagen namelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door BadWampa op 11-06-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-10 13:52
Ik vind het wel matig dat er nog geen uitzendinggemist beschikbaar is voor de ex700 serie.
Is dit een rechtenkwestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrylamb
feelthepower schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 15:54:
Ik vind het wel matig dat er nog geen uitzendinggemist beschikbaar is voor de ex700 serie.
Is dit een rechtenkwestie?
denk dat dat voor elke sony geld, en niet specifiek voor een serie tv's. Als ik via mn Sony Bluray kijk (BDP-S370) krijg je t ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

themonsman schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 09:10:
[...]

[...]

Koel bedankt, een beetje de standaard manier dus. Heb 't nog niet echt hoeven proberen omdat ik of via m'n XBMC kijk (voor oudere films en dvd's) of via m'n 360 stream.
Welke moet ik 'altijd' doen? Ik heb ze allemaal gedaan, alleen er is geen verschil. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:04

Smurf

Detri

harrylamb schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:49:
Inmiddels staat de 40EX500 in de MM webshop weer als "op voorraad". Gisteren stond er nog 7-10 werkdagen (daarvoor stond er niet beschikbaar). Maar als je hem nu probeert te bestellen, krijg je nog steeds een melding dat hij uitverkocht is. Maar ik hoop dat dit betekend dat hij nu onderweg is naar MM filialen!! Heb er ook een in bestelling staan :)

Eigenlijk had ik er al eentje, maar na 10 dagen kijken kreeg ik een groene vaste pixel :S
Kijk dat zijn berichten. Ik heb er afgelopen zondag ook eentje besteld. Zou mooi zijn als ze inderdaad volgende week ergens bellen dat hij binnen is. :)

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
Even mezelf quoten:
Lars93 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 13:44:
Hallo,

Ik heb afgelopen maandag een Sony KDL-40WE5 gekocht. Digitale tv heb ik geïnstalleerd via het CI+slot, daar zit een CAM-module in. Alles liep perfect met installeren. Digitale tv werkte binnen een half uur, na wat gepuzzel. Nu treedt echter het probleem op dat er ongeveer om de 10 minuten het beeld wegvalt. Het blijft dan 1 à 2 seconden zwart waarna het vervolgens gewoon weer verschijnt. Dit lijkt me niet echt de bedoeling :? Dit is dus best vervelend en hoop dat dit opgelost kan worden!
Iemand die hier ervaring mee heeft of wordt dit een gevalletje van garantie, want daar zit ik niet echt op te wachten.

Alvast bedankt!
Als er maar info nodig is, dan hoor ik het wel :)
Ik heb nu de coax-kabel vervangen en zojuist de laatste firmware erop gezet. Probleem blijft nog steeds maar Sony blijft maar ontkennen dat het aan de televisie ligt. Het maakt verder ook niet uit of de tv op digitaal of op analoog staat; Het beeld blijft soms wegvallen.
Weet iemand wat ik in zo'n geval het beste kan doen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 08:35

Xymox

Determinism rulez !

Smurf schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 11:27:
[...]

Kijk dat zijn berichten. Ik heb er afgelopen zondag ook eentje besteld. Zou mooi zijn als ze inderdaad volgende week ergens bellen dat hij binnen is. :)
Nou ik ben gisteren gebeld dat mijn bestelde 40EX500 (ook afgelopen zondag) bij de MM Den Haag op te halen is.

Volgens mij zijn er weer een buts TV's binnengekomen...

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe snel is de ethernetkaart die in de KDL-EX700 series zit? Ik kon er niets over vinden op internet maar lijkt me vrij essentieel ivm. streamen van hoge resolutie films. in mijn Mac zit een 1000base ethernetkaart dus zou mooi zijn als die in de TV ook zo snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]themonsman schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 09:10:
[...]

ja, de externe ingangen staan allemaal op ''altijd'', maar helaas is het nog steeds het zelfde, er is niks verandert. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 15:49:
Hoe snel is de ethernetkaart die in de KDL-EX700 series zit? Ik kon er niets over vinden op internet maar lijkt me vrij essentieel ivm. streamen van hoge resolutie films. in mijn Mac zit een 1000base ethernetkaart dus zou mooi zijn als die in de TV ook zo snel is.
Ik verwacht niet dat er een gigabit lan in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lars93 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 12:14:
Even mezelf quoten:

[...]

Ik heb nu de coax-kabel vervangen en zojuist de laatste firmware erop gezet. Probleem blijft nog steeds maar Sony blijft maar ontkennen dat het aan de televisie ligt. Het maakt verder ook niet uit of de tv op digitaal of op analoog staat; Het beeld blijft soms wegvallen.
Weet iemand wat ik in zo'n geval het beste kan doen?

Alvast bedankt!
Ik heb hetzelfde probleem met een andere tv gehad (nx800). Na het aanzetten met de ci module in de tv ging de tv weer uit na een tweetal seconden. Sony had geen oplossing dus zelf maar aangeklooid. Ik heb de optie "snel starten" aangezet. Ik weet niet of er een dergelijke optie op jouw tv zit maar bij mij hielp het direct. De ci module moet blijkbaar onder een constante spanning staan anders gaat het helmaal mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
haggman schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 13:36:
[...]

Zoals ik hierboven schrijf heb ik ook de BX400. Misschien dat ik je vraag kan beantwoorden, maar ik begrijp niet precies wat je vraag is. Dus misschien nog even verduidelijken :)
Volgens de installatie stappen van Ziggo zou mijn TV een 'CI+ kaart geauthenticeerd' melding moeten geven. Of in ieder geval een melding in die trand.

Ik heb mijn TV in standbij gezet en de kaart er in gezet, ik krijg ook gewoon alle zenders te zien, inclusief NLD1 in HD, maar de authenticatie melding niet. Tevens heb ik het idee dat hij soms de kaart vergeet want dan komt er weer een dergelijke melding naar boven tijdens het wisselen van kanalen.

Gaf jouw TV wel de authenticatie melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 15:49:
10Base-T/100Base-TX

Dus geen gigabit LAN.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Laatst online: 16:50
Iemand al ervaring met de nieuwe firmware update PKG4.034EUL-0106? Geen idee welke verbetering deze aanbrengt. De Sony site heeft het over het verbeteren van de functie van de CAM, maar is er erg vaag over. Zou graag weten wat er precies gebeurt voordat ik eea installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net 2 dagen de 32ex500 hangen, erg blij mee.
Maar heb nu zo-nu-en-dan audio dropouts, heb hd tv via de upc hd setopbox.
Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-10 07:42
Ik ga binnekort me samsung vervangen.
En ik twijfel tussen de LX900 of de HX900.

Ik zit op max 2 meter afstand is het dan aan te raden om een 46 inch toestel te kopen ?
Of zal ik dan toch voor een 40 Inch gaan ?
Volgens de website van Sony zou een 46 inch perfecte afstand zijn echter lijkt me dit nog al groot voor een kleine kamer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:18
Slash500 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 19:11:

Ik zit op max 2 meter afstand is het dan aan te raden om een 46 inch toestel te kopen ?
Volgens de website van Sony zou een 46 inch perfecte afstand zijn echter lijkt me dit nog al groot voor een kleine kamer :+
Als je veel full-hd kijkt kan dat prima! En dan zou ik zeker voor de HX900 gaan. Dat wordt toch wel Sony's beste tv qua beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-10 07:42
Requiem19 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 21:00:
[...]

Als je veel full-hd kijkt kan dat prima! En dan zou ik zeker voor de HX900 gaan. Dat wordt toch wel Sony's beste tv qua beeldkwaliteit.
Ja kijk af en toe ook analoge televisie maar meestal gewoon de PS3 of een Blu-Ray film.
Dan maar een HD UPC Box aanschaffen :P
Hoe zit dat trouwens met het 3D gedeelte van deze TV aangezien het apart is werkt dat even goed als b.v. een LX900 waar het ingebouwd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slash500 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 19:11:

ga gewoon ff in de winkel meten en kijken; ik mocht zelfs gaan zitten in de MM.

persoonlijk vind ik dat veel te groot, 46. Heb zelf ook getwijfeld, heb nu 40" en zit er 3.5 meter vanaf, en vindt het precies goed, eerder nog wel groot. Mij is geleerd dat boven de 40" toch wel minimaal 3-4 meter moet zitten.

Mensen willen altijd maar groter, maar het wordt er niet altijd beter op; als je op 2 meter afstand zit heeft de 46 echt slechter beeld dan de 40, de pixels worden gewoon zichtbaar (ik zie het zelf hier op 2 meter). Als je alleen HD kijkt valt het wel mee ja; maar ja, das helaas nog ver weg.

Zullen vast mensen tegenspreken die goter altijd beter vinden, maar ga gewoon zelf kijken!

grt,
Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:18
Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 00:02:
[...]

ga gewoon ff in de winkel meten en kijken; ik mocht zelfs gaan zitten in de MM.

persoonlijk vind ik dat veel te groot, 46. Heb zelf ook getwijfeld, heb nu 40" en zit er 3.5 meter vanaf, en vindt het precies goed, eerder nog wel groot. Mij is geleerd dat boven de 40" toch wel minimaal 3-4 meter moet zitten.

Mensen willen altijd maar groter, maar het wordt er niet altijd beter op; als je op 2 meter afstand zit heeft de 46 echt slechter beeld dan de 40, de pixels worden gewoon zichtbaar (ik zie het zelf hier op 2 meter). Als je alleen HD kijkt valt het wel mee ja; maar ja, das helaas nog ver weg.

Zullen vast mensen tegenspreken die goter altijd beter vinden, maar ga gewoon zelf kijken!

grt,
Bert
Vroegah, toen televisies nog even diep waren als dat ze breed zijn, was het inderdaad de regel dat je bij een 40 inch op 4 meter zat. Nu wil je juist echt kunnen genieten van je HD materiaal en alle extra details en diepte die HD kan geven. Op een 32 inch full-hd kijken van een ouderwetse afstand geeft het zelfde effect als (hoge kwaliteit) SD kijken. Full HD begin je pas goed te zien bij 40 inch of groter. Hoe dichterbij, hoe beter. Met grenzen natuurlijk ;). Voor SD signaal is dat het tegenovergestelde en geldt de oude regel nog. Vandaar de vraag ook.

Zie ook: http://www.crutchfield.co...ngcenter/home/tv_faq.html

Voor Slash500 over de 3d vraag:

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1274178974

Conclusie: hx900 geeft beter 3d beeld dan de LX900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berke89
bartsled schreef op zondag 13 juni 2010 @ 10:37:
[...]

Volgens de installatie stappen van Ziggo zou mijn TV een 'CI+ kaart geauthenticeerd' melding moeten geven. Of in ieder geval een melding in die trand.

Ik heb mijn TV in standbij gezet en de kaart er in gezet, ik krijg ook gewoon alle zenders te zien, inclusief NLD1 in HD, maar de authenticatie melding niet. Tevens heb ik het idee dat hij soms de kaart vergeet want dan komt er weer een dergelijke melding naar boven tijdens het wisselen van kanalen.

Gaf jouw TV wel de authenticatie melding?
Beste mensen,

Op de site van Sony (service en ondersteuning) staat bij de betreffende nx7/nx8 een update (daterend uit mei 2010) die deze problemen verhelpt (ik had met de nx7 hetzelfde probleem). Niet verder klooien, gewoon downloaden die hap! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Berke89 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 09:40:
[...]

Beste mensen,

Op de site van Sony (service en ondersteuning) staat bij de betreffende nx7/nx8 een update (daterend uit mei 2010) die deze problemen verhelpt (ik had met de nx7 hetzelfde probleem). Niet verder klooien, gewoon downloaden die hap! :)
Dank, gaan we proberen :)
Misschien wel handig om dit in de TS te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjoels
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05 23:33
De nieuwe Sony soundbar HT-CT-350 is (uit voorraad) te koop in de Sony Webwinkel voor € 430,--
Telefonisch bestellen gaat vlugger via: 020-3469524 (zojuist besteld).
Kijk maar eens op: http://www.sony.nl/product/hcs-cinema-surround-kit/ht-ct350

3.1-thuisbioscoopsysteem met luidsprekerbalk: HTCT350
Artikelnummer:: HTCT350AEP
- Eenvoud en prestaties in één pakket
- Past bij de Monolithic-stijl van BRAVIA-tv's
- Krachtig geluid: totaal uitgangsvermogen van 400 W
- 3 HDMI-ingangen en ingebouwde FM/AM-radiotuner
Gratis bezorging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eej..

Heb afgelopen week de 40 ex700 aangeschaft en tot dusver enorm tevreden mee. Geen kraken in de kast.. Die van mij is van maart/april.. dus misschien is het daar al goed.. Beelkwaliteit is supers... De rest van de mogelijkheden moert ik nog onderzoeken..

Een vraag voor de medeforummers.. Ik heb een CI+ module van Ziggo en dat werk super!.. Wat ik me afvroeg. Hoe kun je mbv de televisie digitale radiozenders beluistere? heb hier al ff naar gezocht maar nog niet kunnen vinden..

Thanx al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrylamb
Xymox schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 13:36:
[...]

Nou ik ben gisteren gebeld dat mijn bestelde 40EX500 (ook afgelopen zondag) bij de MM Den Haag op te halen is.

Volgens mij zijn er weer een buts TV's binnengekomen...
Oh??? Mmm, dat is goed nieuws. Dus er gebeurd weer iets in de winkels!!! Ben zaterdag in MM Breda nog gaan vragen, maar daar weten ze helemaal niks (ook de 40EX500). Kan morgen komen, of over 6 weken..... |:( Vraag me toch waar dit nou aan ligt??? Productie problemen? Achterstand???

Nog meer mensen met goed nieuws over dit model??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Zo, afgelopen weekend mijn nieuwe 40EX500 uitgepakt en aangesloten.

Ik kan hier wel een review geven over beeldkwaliteit etc, maar daar zijn er al veel van.
Ik wil het nu hebben over handige tips en truuks die je zoekt als je net een nieuw apparaat hebt.
Aangezien ik denk dat de meeste (basis) functies hetzelfde zijn, ongeacht welk Sony 2010 model je hebt (afgezien van de extra's van een bepaald type) is het wellicht ook handig voor anderen hier om het gevondene te posten.

Welnu, ik wilde een makkelijke manier om te switchen naar het gewenste ingangsignaal en wel zo dat mijn vrouw en mijn zoontje van 6 dit ook makkelijk kunnen.
Mijn setup is : DVD speler via SCART (AV1), Wii via component (AV3), mediaplayer (AcRyan PlayONHD) via HDMI1.

Linksboven op de afstandsbediening heb je de knop voor externe ingangen. Als je deze indrukt kom je op een menu waar je een ingang kan kiezen (TV, HDMI1-4, AV1-3, etc).
Dus vanaf daar spring je naar de gekozen ingang. Echter staan daar alle ingangen, ook welke je niet gebruikt.

Nu is er dus een favorieten functie. Deze kan je starten door op de afstandsbediening de knop met het hartje te drukken.
Onderin het scherm komen dan icons waar je links/rechts doorheen kan scrollen.
Je kan zelf instellen welke ingangen je daar wilt zien.
Dit doe je door eerst (mbv de knop linksboven) een ingang te kiezen (bv AV1) en daarna de knop met het hartje te kiezen. Druk dan de OPTIONS knop in op de afstandsbediening.
In het menu wat dan komt kan je deze ingang toevoegen aan de favorieten.
(of verwijderen als je de gekozen ingang juist niet in het lijstje wilt hebben).

Als je dit doet voor elke ingang die je wilt zien in de lijst en alle ingangen verwijderd die je niet wilt zien, maak je een eigen simpele favorieten lijst.

De tekst die je ziet van de ingang (bv AV1) en het (animated) icon kan je aanpassen.

Ga naar HOME, instellingen externe ingangen. Daar heb je een lijst met alle ingangen.
Selecteer daar de ingang en ga naar het tekst invoer veld op die regel. Daar scroll je door de opties totdat je "Wijzig:" ziet. Als je deze dan selecteert, kan je zelf de tekst aanpassen van AV1 naar bijvoorbeeld "DVD Speler", "Wii" of "Mediaplayer".
Ga naar het icon en scroll door de mogelijkheden. Kies daar het icon welke je wilt zien.

Nadat je dit ingesteld hebt zie je de aangepaste tekst en het icon in het OSD en in je favorieten menu.

Zo dat was 1 dingetje waar ik zelf naar opzoek was.

Verder heb ik wel twee issues gevonden, wellicht dat iemand hier antwoord op weet.

1) Als ik een radiostation kies, dan krijg ik een zwart scherm. Echter wanneer ik een ander station wil kiezen door de browsen (met de HOME knop) dan komt het menu niet op. Scherm blijft zwart.
De enige manier is om het i knopje te drukken (zodat het OSD zichtbaar wordt) en dan snel de HOME toets te drukken. Dan komt de lijst met kanalen wel op.

2) Mijn AcRyan PLAYONHD heb ik aangesloten op HDMI1. Echter wanneer ik deze inschakel springt de TV niet automatisch naar die ingang. De DVD speler via AV1 springt wel over.
Ik heb gekeken in de externe ingangen settings, en alles staat daar op AUTO.
Is dit een PlayONHD probleem?

Pagina: 1 ... 19 ... 42 Laatste