Even het verhaal... wel erg lang verhaal. Maar ik wil dit jullie toch mededelen als tip, om ALTIJD prijzen te checken van te voren en ALTIJD naar meerdere lokaties te gaan. Dat kan veel geld schelen.
Ik kom dus uit het zuiden des lands, ben in Roermond geweest en Heerlen (en Duitsland ook, maar die doen natuurlijk hun eigen ding, 1349,- euro zonder voet, deze is 199,- extra)
Zowel Heerlen als Roermond vertelden dat de NX serie 'officieel' niet meedeed aan de aktie, maar ze gaven wel korting. ben Donderdag al langs geweest. 10% in Heerlen en gewoon de aktie korting 15,- / 100 euro in Roermond, dat was 210 korting op 1499,- dus 1289,- totaal. Inclusief standaard voet, inclusief extra design voet en nog zon 10 stuks op voorraad (stonden in de win kel) Ik nog even over denken en niet direct gekocht.
Zondag teruggeweest naar Roermond, belachelijk druk daar en heb zeker een uur moeten wachten voordat ik geholpen werd. Toen gevraagd naar de 40NX700, dat ik die wilde kopen en dat ik donderdag al was geweest. Ik ben altijd netjes, en vertelde dat hij officieel niet meedeed in de aktie, maar dat me de korting wel beloofd was. Verkoper was verbaas dat deze TV niet in de aktie zat, en ging even collega vragen, kwam terug en ja hoor, hij deed gewoon mee aan de kortingsaktie. Dus 1289,- euro.
Ok, ik gekocht.... dan wordt er een bon gemaakt, adres en naam opgegeven en toen kwam de verkoper met de vraag aan zijn collega wat de aktie prijs was, of dat nu 1499,- was of dat hij op internet moest kijken. Collega zeer duidelijk, nee op internet. Ik was verbaasd en vroeg waarom.. nieuwe policy, laagste prijs garantie, deden ze al langer maar alleen voor 'echte' winkels, maar sinds een paar weken nu voor internet winkels ook, omdat het een grijs gebied was. Is mij echt helemaal uitgelegd (terwijl andere klanten wachten) dat hun op internet de laagste prijs opzoeken, ik vroeg noch... dus moeten jullie bij elke verkoop op internet gaan zoeken?.. ja, was duidelijk het antwoord... de prijzen veranderen dagelijks, dus doen we dat.
De check op internet is dus gewoon procedure, althans zeker in Roermond. Dat deze TV korting kreeg, hadden ze me al verteld, 2x in 2 vestigingen. Overigens is elke vestiding van MM anders, en hebben ook andere prijzen, maar dat wisten jullie waarschijjnlijk al. Dus altijd checken.
Ze kijken dus op ' kieskeurig.nl' en zoeken op type TV, dan de laagste prijs. Dus alleen in Nederland!! Verkoper heeft dat opgezocht en tikte 'sony NX7', geen resultaat, dus zeg ik.. nee, sony NX700, en ja resultaat. dan krijg je een lijstje, en hebben ze de goedkoopste gepakt, 1299,-, nog extra aan collega gevraagd, ja, dan pak je 1299,- en dan de korting ervanaf. Ik was verbaasd, maar goed, lekker meegenomen.
1299,- maakt 12x15,- euro korting, is 180,- dus totaal 1119,- en dan 8,- verwijderingsbijdrage erbij, totaal 1127,- euro factuur, knopje drukken, print, en naar de kassa ermee. Bedankt, en prettig weekend verder.
Zo ver geen 'fout' maar gewoon procedure, dus op zich geen probleem. Alleen deze procedure kan tot fouten leiden. Je kunt het een fout noemen, en ik heb geluk gehad, maar de slimmere lezer heeft al begrepen waar de extra korting zit...... Ze hebben de 40NX700 gepakt, en dit is de versie zonder voet. In NL wordt door Sony alleen de NX700F uitgeleverd, dat is de versie met voet, 200,- euro duurder. Deze kost 1499,- (kijk zelf maar op kieskeurig.nl) In principe wordt de 700 in NL niet geleverd, dus kun je de 'fout' wel verzachten denk ik, maar de procedure is niet waterdicht, omdat op inernet de 700 dus wel leverbaar is... namelijk buitenlandse import, danwel bedrijven die de extra doos van de voet (die op de TV doos vastgebonden is) loshalen en dan apart verkopen. Dat is dus het voordeel dat ik gehad heb.
Neemt niet weg dat jullie je we voordeel mee kunnen doen:
- altijd naar meerdere verstigingen van MM gaan voor de prijs
- laagste prijsgarantie vragen, en laten checken op internet, dat is de procedure
- als je geluk hebt, vinden ze een goedkopere die ze nemen als uitgangspunt.
Ik ben ervan overtuigd dat ik dezelfde TV voor 1299,- kan kopen bij de MM. Verkoper heeft nioets fout gedaan, hij weet ook niet altijd precies wat de 700 of de 700F betekent. (op de doos stond echter NX7 en op de stikker NX700F)
Dus voor potentiele kopers: wachten op de nieuwe BTW aktie (is ook +/- 15%, zelfde korting, en nee het is geen 20%!!) en dan je favourite TV kopen.
mvg,
Bert