[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series

Pagina: 1 ... 36 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 41 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

@Rickxbox Dat is toch de EC serie?
I have failed :+
Zie onderstaande post.

[ Voor 43% gewijzigd door TommieW op 02-05-2011 16:04 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat is de 17" lijn. De E serie met sandy bridge heeft nog geen datum, als hij überhaupt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Misschien dat ze wachten op Ivy Bridge, die waarschijnlijk volgend jaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar daar moet je serieus niet op wachten...

Als je nu iets nodig hebt moet je het gewoon kopen, als je nog langer met je huidige bak kan doen kan je wachten. Een jaar is lang hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickxbox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-08 12:31
Ik was gewoon benieuwd of dat er een datum voor bekent was. Voor het aankomende schooljaar heb ik een laptop nodig en ben aan het rondsnuffelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommieW schreef op woensdag 27 april 2011 @ 17:56:

@Niels_d Is Wine een mogelijkheid? (Ik zal het niet proberen, maar het kan een oplossing zijn.)
Je kan ook een op een Windows PC even een PE cd maken.
Wine lijkt me inderdaad niet zo heel geschikt voor BIOS updates :D
Het blijft natuurlijk een emulator en geen native Windows.

Een PE CD zou een goede oplossing kunnen zijn denk ik.
Misschien binnenkort maar eens proberen.

Virtueel zal wel niet lukken of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:39:
Virtueel zal wel niet lukken of wel?
Ik vrees van niet ;) . Als je via bijv. VirtualBox je BIOS probeert te updaten, gaat het Sony tooltje klagen dat het geen geschikte computer is. Als het wel zou werken, dan ben je bezig met de bios van VB te updaten naar een van Sony, met als resultaat dat je virtuele pc niet meer zou werken. (Niet dat dat zo'n ramp is, maar toch.)

Bij Hirens Boot CD zit ook een PE omgeving. (Het heet daar mini XP.) Maar je kan beter zelf een PE maken, omdat er bij HBCD aardig wat dingen bij zit die mee opstarten, waardoor het mogelijk instabiel wordt.

Wel een nadeel van PE is dat het (ik dacht) na 72 uur gedraaid te hebben, opnieuw moet worden opgestart. Maar als een bios update zo lang duurt, moet je je wel zorgen maken :D .

Een bios update is en blijft wel een riskant iets. Als het mislukt, kan je je mobo weggooien. En ik denk niet dat Sony garantie geeft als het mobo is overleden door een update met een PE CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moeten ze maar linux en/of usb boot support geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, het is wel vervelend dat Sony net doet alsof Linux niet bestaat, terwijl alles om ons heen "ver-Linuxt", van mobiles en media apparatuur tot industriële elektronica.

Maargoed, eigenlijk is de vraag ook natuurlijk wat een BIOS update brengt.
Het is bij mijn PC's maar 1 keer echt nodig geweest, en dat was bij een processor upgrade op een ASUS moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 22:43
Iemand ervaring met het booten van de live versie van Ubuntu 11.04 via USB? Mij is het niet gelukt om hiervan op te starten, ik heb deze gemaakt met Unetbootin, maar de Sony bios wil er niets van weten. Terwijl dit met 10.10 wel altijd goed heeft gewerkt.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Ik heb zelf ook wel eens gehad dat een usb van Unetbootin weigerde. (Niet met Ubumtu 11.04, maar toch.)
Bij de Universal usb installer (http://www.pendrivelinux....-installer-easy-as-1-2-3/) Staat wel aangegeven dat deze Ubuntu 11.04 trekt.

Als ik thuis ben, zal ik eens kijken of ik het werkend krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Nouja, de grap is dat de USB stick met 11.04 erop wél werkt in andere pc's maar niet in mijn Sony Vaio E laptop.. :P Bijzonder vreemd in mijn ogen.. :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

En de mijne staat alweer bij Correct.......

Alweer bleef hij hangen bij de bios (eerst deed hij 7 seconden over de bios&POST, nu iets van een minuut.)
En het dvd station weigerde weer. Én ik kon niet meer een pre-install uitvoeren.

Die @#$%^&*( computer heeft iets tegen mij!

En dit nu het vakantie is. De hele vakantie op mijn netbookje computeren..... (Gelukkig wel met een extern scherm, muis, ramplank, en boxen. Maar wat is die af en toe langzaam..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Het zit je maar niet mee.... balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
DVD Station weigerde bij mij ook al (relatief vaak).. Daarom denk ik er nu ook over om er een HDD tray in te zetten.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik gebruik mijn DVD station vrijwel nooit, maar heb bij het branden van DATA CD/DVD's geen enkele problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-01 12:04
Mijn vriendin heeft de Sony Vaio VPC-EC3M1E. De laptop is net teruggekomen van een reparatie. Het keyboard is vervangen omdat deze niet goed functioneerde. Keys waren verkeerd gemapt, bij het numpad kreeg 21 als je de 1 intoetste, etc. etc.

De laptop is nu net terug en hij werkte tot een half uur geleden prima. Hij heeft nu echter precies hetzelfde probleem als voor de reparatie.

Het probleem is ook aanwezig in de BIOS wat naar mijn inziens een software-probleem uitsluit?

Zou er dan een defect kunnen zitten in het moederbord?

Hoe dan ook: Flink balen en morgen maar weer naar Sony bellen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-01 12:04
Hmm, ik had nog een zoekopdracht uitgevoerd in dit topic maar geen hits:/ Maar goed, best klote dat het een probleem is wat vaker voorkomt. Ik vraag me af waar dit nu door wordt veroorzaakt. Een keyboard-replacement blijkt dus niet te helpen...

Ik had nog wel zo'n hoge pet op van Sony. Dit valt me eerlijk gezegd zwaar tegen. Nou goed, het zal wel domme pech zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Nou ik mijn laptop ook weer terug. Goede vrijdag opgehaald, de donderdag erna een sms dat de laptop aangekomen was in het reparatiecentrum en de volgende dag een berichtje dat de laptop weer onderweg terug was.
Maandag is de laptop bezorgd. Iets meer als een week weggeweest dus. Vond ik nog vrij aardig. De Toshiba harde schijf is vervangen door een Hitachi geval.

Nu alleen het volgende. Op de schijf zijn 3 partities aanwezig, 1 met het label boot van 100Mb, een restore partitie van 10Gb en dan de rest.
De restore partitie heb ik al verwijderd, maar nu krijg ik met GParted de laatste partitie niet naar voren. Nu al 2 keer geprobeerd (ruim 7 uur per keer) en elke keer aan het einde doet ie een check o.i.d. en die failed waardoor alles teruggedraaid wordt.
Melding is ongeveer als volgt (gekopieerd van ander forum):
check file system on /dev/sda5 for errors and (if possible) fix them 00:00:00 ( ERROR )
ntfsresize -P -i -f -v /dev/sda5
ntfsresize v2.0.0 (libntfs 10:0:0)

Is het mogelijk om die restore partitie er ook bij te krijgen?
Ik weet het verder eerder een GParted vraag is, maar misschien dat hier iemand weet hoe het met de partitie-indeling zit. Ben namelijk beetje huiverig om die boot partitie weg te gooien, en vind de standaard installatie van W7 wel goed (na verwijderen van wat sony stuff)

[ Voor 24% gewijzigd door Arie-Kanarie op 03-05-2011 22:16 ]

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Je zegt zelf dat er 3 partities zijn, het hele deel (455 GB, indien je een 500GB HDD hebt) en nog 2 partites (recovery, boot), maar aan het eind geef je aan dat je de boot partitie niet wilt weggooien?

Die boot partitie (die kleine) wordt gebruikt om te booten vanuit een recoverypartitie, dus je kunt 2 partities wegdoen, en de laatste (en tevens de grootste) houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

The Inquisitor schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 00:28:
Je zegt zelf dat er 3 partities zijn, het hele deel (455 GB, indien je een 500GB HDD hebt) en nog 2 partites (recovery, boot), maar aan het eind geef je aan dat je de boot partitie niet wilt weggooien?

Die boot partitie (die kleine) wordt gebruikt om te booten vanuit een recoverypartitie, dus je kunt 2 partities wegdoen, en de laatste (en tevens de grootste) houden.
In mijn geval is het een 320GB schijf, maar dat maakt voor het verhaal niet uit.
Ik wil die boot partitie wel weggooien, maar start mijn systeem dan nog op? Ik wilde die bootpartitie laten staan (die 100MB doen me niet zoveel) en die recoverypartitie gaan gebruiken. Maar dat wil dus niet lukken met Gparted.
De grootste partitie zo'n 287 GB moet dan naar links. Move van de partitie duurt 1,5 - 2 uur, daarna moven van diskspace duurt zo'n 6-7 uur en daarna komt er een foutmelding.

Heb het nu als volgt opgelost: de grote partitie van 287 GB verkleind tot 90 GB (windows) en daar achter een extended partitie met daarin 2 partities. Blijf ik nog steeds zitten met die recoverypartitie van 10 GB voor m'n windows-partitie.
Dit is wel gelukt, nu moet ik alleen nog windows herstellen omdat er een verandering in de configuratie is geweest, maar daar had ik al een url voor gevonden (schijnt vaker zo te zijn).

Kan me niet herinneren dat het de vorige keer zoveel moeite kostte. Weet ook niet zeker meer of ik toen de recovery partitie erbij getrokken heb.
Misschien had ik beter alle partities kunnen verwijderen en opnieuw beginnen met een fresh install.

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Als ik je goed begrijp, en anders zeg je het maar:

die BOOT partitie van 100mb ofzo is voor het booten vanaf en dus het systeem herstellen naar de oorspronkelijke instellingen VANAF een recovery partitie. Maar dit kan je met gemak na googlen of deze informatie klopt en anders kunnen andere tweakers hier het bevestigen.

Anders had je het met windows7 feature kunnen doen om partities te wijzigen (zit er tegenwoordig in he ;)). En dan gewoon beide partities verwijderen, en vervolgens toevoegen aan de bestaande partitie.

Dat lijkt mij de handigste/makkelijkste optie, maar dat komt omdat ik nooit gebruik heb gemaakt van Gparted...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik al enige tijd eaesus partition manager, de interface is echt uit het XP tijdperk maar werkt heel erg goed. Je kan daarmee ook de windows partitie resizen.

Alleen als het niet kan via de windows manier, overigens.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 23:52
Aangezien het vakantiegeld weer bijna binnen is, kan daar wel wat vanaf voor een laptop.
Op shop.sony.nl heb ik al wat samengesteld wat voor mij voldoende is.
Ik twijfel alleen nog tussen de kleur.

Mijn voorkeur gaat uit naar wit, maar ik ben bang dat na enige tijd de toetsen vies worden.
Ik heb in het verleden wel is een wit toetsenbord gehad en die zag er na een jaar niet echt fris meer uit.

Wat zijn jullie ervaringen hier mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dat is nog steeds een puntje waar ik ook bang voor was(ben), maar een witte laptop is toch weer eens wat anders dan het eeuwig zwart.

Ik heb mijn Vaio sinds augustus uit mijn hoofd, dus richting een jaar. De toetsen (en de rest van de laptop) ziet er nog schoon uit, en niet zo'n vuile bende oid. En dan moet ik nog erbij vermelden dat mijn laptop rond de 8 uur per dag wordt gebruikt en, alhoewel ik de laptop goed behandel, soms tijdens het middag eten nog zit te typen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
Dat valt dan nog best mee. Mijn keuze is gemaakt! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewty
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:37
Ik heb al een tijdje mijn sony vaio vpceb2z1e, maar nu wil ik de hdd vervangen voor een ssd. 2 schroefjes losgedraait, maar kreeg de hdd er niet uit en durf niet meer schroefjes los te draaien. Iemand die een kleine uitleg heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
HDD naar links schuiven. Daarna kan je hem er zo uitnemen.

Overigens, heeft er al iemand Ubuntu 11.04 geprobeerd te booten vanaf Unetbootin? :P

[ Voor 43% gewijzigd door Steephh op 09-05-2011 22:50 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Viewty schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:37:
Ik heb al een tijdje mijn sony vaio vpceb2z1e, maar nu wil ik de hdd vervangen voor een ssd. 2 schroefjes losgedraait, maar kreeg de hdd er niet uit en durf niet meer schroefjes los te draaien. Iemand die een kleine uitleg heeft?
2 schroefjes opdraaien, dan klepje open trekken/wrikken, dan weer 2 schroefjes open draaien en dan de harde schijf met het plastic lipje naar de zijkant van de laptop trekken.
Dan kan je weer 4 (iets grotere) schroefjes verwijderen om de schijf uit de houder/bracket te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nou mijn Sony Vaio VPCEB1S1E bijna 1 jaar en heb nooit problemen gehad tot ik begon mijn videokaart te overclocken voor aantal keren.

Wanneer ik geen games of zware applicaties draai, gaat opeens de CPU fan hard draaien, hij is tot nu toe 3 keer vastgelopen. De temperaturen van de CPU gaan van 45 naar 67 max en en na een korte tijd gaat ie weer omlaag. Dit gebeurd terwijl ik de GPU niet overgeclockt hebt.

SIW geeft de volgende temperaturen aan:

http://imageshack.us/photo/my-images/827/naamloosag.jpg/

Ik heb nooit mijn CPU overgeclockt.

Wanneer ik hoor de fan hard draaien dan gaat de temp van GPU ook omhoog. Die gaat van IDLE 48graden naar 58 graden. ( tijdens gamen is rond 58 graden overgeklockt ).

Nou ben ik van plan om deze Cooler http://tweakers.net/price...er-(zilver).html#tab:info te gaan kopen, maar ik weet niet of dit gaat helpen. Heeft iemand al ervaring met deze cooler op een VPC E serie laptop?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik had deze cooler gekocht voor het zelfde warmte probleem bij mijn F serie. De cooler zelf is een mooi en degelijk ruis stil apparaat. Maar hij is niet cool genoeg om te voorkomen dat de fan van je laptop aanslaat. Daarom ook beide producten verkocht aan andere tweakers via V&A.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is een oplosing voor mij om met mijn laptop, langs een winkel te gaan waar ze meerdere coolers verkopen en daar gelijk de coolers testen.

Ik heb gekeken naar de onderkant van mijn laptop en ik zie dat een aliminiumplaat onder de behuizing zit en de openening aan de zijkant is de breedste weg waar alle warme lucht naar buiten komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik denk dat het een grotere opgave is dan je denkt. Voor systeemkasten zal er volop aanwezig zijn, maar een breed aanbod met laptop cooling valt erg tegen. Ik heb echt een beroep moeten doen op online webshops. Het probleem is natuurlijk ook dat de warmte binnen in de laptop verstopt zit. Dus ook al probeer je vanaf buiten het ding cool te houden, zal het nooit 100% effect hebben aangezien de cooler eerder blaast dan afzuigt.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
Klopt het dat alle vaio laptops een glossy lcd scherm hebben ?
Mijn voorkeur gaat namelijk uit naar een mat lcd scherm, waardoor ik dus ook lekker buiten in de zon kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een mat scherm kan je niet veel beter in de zon werken hoor. De helderheid van het scherm is simpelweg niet voldoende.

De beste laptops om mee buiten te zitten zijn de macbooks of xps 17 met 3D scherm, de helderheid van die schermen is ongeveer dubbel zo hoog als dat van de meeste andere laptops.

Ik zou overigens geen spul met arrandale meer kopen. Vergelijk de prijs/kwaliteit maar eens met pricewatch: Asus K53SV-SX146V of iets dergelijks. De accu daarvan gaat 2 a 3x zo lang mee...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:13:
Met een mat scherm kan je niet veel beter in de zon werken hoor. De helderheid van het scherm is simpelweg niet voldoende.

De beste laptops om mee buiten te zitten zijn de macbooks of xps 17 met 3D scherm, de helderheid van die schermen is ongeveer dubbel zo hoog als dat van de meeste andere laptops.

Ik zou overigens geen spul met arrandale meer kopen. Vergelijk de prijs/kwaliteit maar eens met pricewatch: Asus K53SV-SX146V of iets dergelijks. De accu daarvan gaat 2 a 3x zo lang mee...
Hmm.. het prijsverschil is echt enorm.

Als je nu een laptop zou aanschaffen met een budget van rond de € 900,- waar zou je dan voor gaan ?

Minimaal:

Intel Core i5
4 GB DDR3
Grafisch ongv. gelijk aan een GF GT540M
Full-hd scherm.

De enige die aan deze eisen voldoen is de Asus N series.

Asus N Series i7 Full-hd laptops.

Jammer dat de sony nog niet met sandy bridge is begonnen, aangezien ik het design van vaio's over het algemeen echt geweldig vind. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. De xps 15 met 1080p scherm is €5 goedkoper en heeft een veel beter scherm, maar iets kleinere hdd en mindere garantie. Het is maar waar je prioriteiten liggen.

Met die 2 laptops heb je ze overigens allemaal gehad. Er lijkt bij de fabrikanten niet veel animo voor goede schermen.

Voor meer informatie verwijs ik je echter door naar de [NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook april 2011. Dit topic is eigenlijk niet bedoeld voor aankoopadvies
xeple schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 20:21:
Jammer dat de sony nog niet met sandy bridge is begonnen, aangezien ik het design van vaio's over het algemeen echt geweldig vind. :9~

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=36002811,noline]
Overigens, heeft er al iemand Ubuntu 11.04 geprobeerd te booten vanaf Unetbootin? :P
Ik heb Kubuntu 11.04 geinstalleerd.
Alles werkt eigenlijk out-of-the-box, alleen er zijn wel een aantal "maar-tjes":

- Touchpad wordt herkend als ALPS, maar je kan er niets aan instellen en je kan niet scrollen
- ATI driver (fglrx) werkt niet meer met Compiz, dus dan maar de standaard window decorator :?

Voor de rest prima, maar ik had beter bij 10.10 kunnen blijven met een backport naar KDE 4.6, daar had ik tenminste Compiz en kon ik met een trucje toch scrollen met de touchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Hmm, binnenkort toch eens 11.04 opnieuw proberen dan.

Heb overigens net mijn HDD Drive Caddy binnen. 6 Mei besteld en was Woensdag (11 mei) binnen. Erg snel, vooral omdat ik de goedkoopste manier van verzenden had gekozen. Dacht dat dat >10 dagen zou moeten duren. Net de 1TB erin gezet en de Front Bezel van de DVD drive erop gezet. Ziet er redelijk netjes uit en hij herkend de schijf.. Heerlijk, zoveel extra ruimte! :D

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

M'n VAIO is eindelijk (na 10 werkdagen) weer terug.
Ik probeer mijn computers zo goed mogelijk te behandelen, maar (buiten mijn schuld om) zitten er weer wat krassen op :( . En het klepje van het RAM zat niet goed vast bijna los.
Nu is alweer het mainboard vervangen én de CPU cooler (wat heeft dat met een weigerend DVD station te maken? Fan sloeg niet op hol).
Het lijkt nu weer goed te werken. Morgen opnieuw installeren. Tot ik zover heb kunnen zien is het probleem met de "tattoo" (opnieuw installeren) opgelost :) .
Ook had ik eerst een soort geruis door de 3.5 mm aansluiting voor speakers. Het hield op als ik mijn tv tuner er in deed (hoefde alleen contact te maken met ijzer, niet echt ingeplugd, heeft dus iets te maken met aarde). Dit is nu ook verdwenen.

Hopen dat hij deze keer het langer uithoud dan 2 weken.

[ Voor 6% gewijzigd door TommieW op 14-05-2011 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Soms twijfel je even over de expertise van Sony.... :p

Ik hoop het ook voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

The Inquisitor schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 11:08:
Soms twijfel je even over de expertise van Sony.... :p
Ja, ik ook... :)
Dankje!

Ik kom er net achter dat ze de ExpressCard dummy (voor stof en troep buiten te houden) (zat er bij) hebben kwijtgemaakt... En 2 plastic pennetjes die achter iets hoorden te haken zaten niet goed.

[ Voor 8% gewijzigd door TommieW op 14-05-2011 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Nu begin ik echt te twijfelen over hun expertise :p Kan je niet eens fatsoenlijk je laptop terug krijgen... kwadelijk zaak hoor.

Ik zit nog altijd te twijfelen of mijn HDD nu in orde is (maak maar regelmatig backups voor het geval dat...) maar mocht ik hem terug moeten sturen, stuur ik alleen die HDD weg, anders raken ze straks delen van me laptop kwijt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Misschien gaat Sony dan zeuren dat je hem uit elkaar hebt gehaald.
Je kan je HDD nog even testen met HDDTune of een tooltje van de maker van je HDD (UBCD).

[ Voor 7% gewijzigd door TommieW op 18-05-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

HDD Tune pro geeft een warning aan bij "calibration retry count". Heb laatste keer weer samsung's ESTOOL laten lopen, maar deze geeft geen fouten bij SMART waarde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De SMART waarden zeggen niet zo veel. Ik zou mijn schijf pas vervangen als hdtune aangeeft dat er bad blocks zijn of het programma van de fabrikant aangeeft dat de schijf zijn einde nadert.

Alhoewel, een backup is altijd handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 16:48

Tijn96

In speed we trust

Heb sinds gister mijn sony vaio E serie 14" binnen.
De standaard versie dus met intel core i3

Mijn eerste indrukken zijn super! het werkt allemaal veel sneller dan onze vaste pc die nog op intel core 2 duo loopt en met 1gig werkgeheugen, dus het is echt een verademing voor mij.
Aangezien ik WoW speel heb ik dat natuurlijk meteen uitgeprobeerd, en ik kon tijdens het gamen gewoon even op internet gaan zonder problemen etc.

wat wel een klein nadeel is, is dat het scherm soms te soepel loopt waardoor die soms te ver naar achter gaat maar voor de rest ben ik nog niks vervelends tegengekomen.

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Die Toshiba harde schijven heb ik beide moeten vervangen.. Nóóit meer een HDD van dat merk voor mij. Ik kon nog maar nét mijn data redden, maar ook niet alles helaas. Dus tenzij je een dagelijkse backup draait, raad ik die Toshiba schijven houden, ten zeerste af.

@Tijn96 Dat verschil zal dan vooral komen door het geheugen, 1GB is niet zo veel. Dat je daar destijds op bespaard hebt snap ik niet echt, 2GB is toch wel echt het minimum.

[ Voor 18% gewijzigd door Steephh op 20-05-2011 22:30 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Laatst online: 20-09 16:48

Tijn96

In speed we trust

Steephh schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 22:29:
Die Toshiba harde schijven heb ik beide moeten vervangen.. Nóóit meer een HDD van dat merk voor mij. Ik kon nog maar nét mijn data redden, maar ook niet alles helaas. Dus tenzij je een dagelijkse backup draait, raad ik die Toshiba schijven houden, ten zeerste af.

@Tijn96 Dat verschil zal dan vooral komen door het geheugen, 1GB is niet zo veel. Dat je daar destijds op bespaard hebt snap ik niet echt, 2GB is toch wel echt het minimum.
Ik heb nergens op bespaard mijn ouders hebben die toen gekocht. Maar dat neemt niet weg dat ik superblij ben met mijn sone vaio

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

@Steephh, ik heb een Samsung hardeschijf he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

...En mijn laptop heeft wéér hetzelfde probleem!!!!!! (Zie mijn vorige posts in dit topic.) (Verdwijnend dvd statoion.)
Ik word er gewoon misselijk van.
Zou het kunnen dat mijn (standaard Samsung) HDD mijn controller corrupt maakt, zodat het dvd station verdwijnt?
Want de volgende onderdelen zijn al vervangen:
- 2X Mainboard
- 1X DVD station
- 1X Processor koeler

Nog even en we hebben evenveel geld aan benzine opgestookt om heen en weer te reiden dan de laptop waard is.

Deze laptop staat altijd op een bureau en wordt niet zwaar belast.

[ Voor 13% gewijzigd door TommieW op 21-05-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Laatst online: 12:35
Bij een vriendin van me met een EB1-serie notebook hetzelfde probleem, wordt de dvd-speler ook niet meer herkent in apparaatbeheer en werkt dus ook niet meer. Zou er later nog naar kijken hoe het op te lossen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

@MaltaSoroners
Ben je al terug geweest (garantie)?
Anders is het wel opmerkelijk dat jij ook hetzelfde probleem heeft.

Ik ben ondertussen echt de tel kwijt hoe vaak hij al is weg geweest. :(

[ Voor 23% gewijzigd door TommieW op 21-05-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Tommie, als je laptop al 3x vanwege hetzelfde probleem is vervangen moet je gewoon een nieuwe eisen... heb je meer zekerheid dat je geen problemen meer hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar doet sony niet aan hoor... Alleen bij dell zie ik dat regelmatig gebeuren, maar dat heeft meer te maken met erkende productiefouten (xps 16 anyone?) dan met X aantal reparaties.

En roep die 3x ook niet te hard, dat is namelijk nergens op gebaseerd, zo bleek toen ik daar een topic over begon: Herhaaldelijk defect aan product, wanneer vervanging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Misschien dat ik dan toch maar ga vragen voor een nieuwe. (Nooit geschoten, altijd mis.)
Want om steeds een moederbord te vervangen kost uiteindelijk hun meer geld dan een nieuwe meegeven of geld terug.
TommieW schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:23:
Zou het kunnen dat mijn (standaard Samsung) HDD mijn controller corrupt maakt, zodat het dvd station verdwijnt?
- 2X Mainboard
- 1X DVD station
- 1X Processor koeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Ik heb een vraag. Ik heb momenteel een VPCF21Z1E. Ik heb een draadloze muis Logitech Anywhere MX en als ik de laptop dichtklap en vervolgens later weer open doet, dan komt de laptop weer uit standby en vervolgens reageert mijn muis niet meer. Na opnieuw opstarten is de muis er weer. Is dit toevallig ook bekend bij de VPC-E series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Sowieso vragen, dan wel eisen, om een nieuwe... Sony is een A merk en daarvan mag je verwachten dat 'ie functioneert naar behoren.
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2011 @ 11:14:
Daar doet sony niet aan hoor... Alleen bij dell zie ik dat regelmatig gebeuren, maar dat heeft meer te maken met erkende productiefouten (xps 16 anyone?) dan met X aantal reparaties.

En roep die 3x ook niet te hard, dat is namelijk nergens op gebaseerd, zo bleek toen ik daar een topic over begon: Herhaaldelijk defect aan product, wanneer vervanging?
Zou best kunnen, ik ben niet zo op de hoogte van alle feiten (/wetten), maar 3xreparatie=nieuwe is inderdaad veel voorkomend: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=2&t=25939

Het wordt dus vaak gebruikt als richtlijn, ook al is het niet wettelijk juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommieW schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:23:
...En mijn laptop heeft wéér hetzelfde probleem!!!!!! (Zie mijn vorige posts in dit topic.) (Verdwijnend dvd statoion.)
Ik word er gewoon misselijk van.
- 2X Mainboard
- 1X DVD station
- 1X Processor koeler

Nog even en we hebben evenveel geld aan benzine opgestookt om heen en weer te reiden dan de laptop waard is.

Deze laptop staat altijd op een bureau en wordt niet zwaar belast.
Volgens mij is dat gewoon een bekend Windows probleem:

http://capitalhead.com/ar...nized-in-x64-and-x86.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt: dat is een bekend vaio E probleem, ik ben dit bij andere laptops nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:57
Weet iemand of je de dvd drive mag vervangen zonder dat de garantie van de laptop vervalt? Ik wil mijn dvd drive misschien vervangen door een bluray combo, vandaar. Ik weet dat RAM en de harde schijf vervangen wel mag, maar of de dvd-drive ook vervangen mag worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Bedankt voor de reacties!

Hebben meerdere Vaio E* laptops dit probleem?
Als hij na deze reaparatie nóg een keer kapot gaat, ga ik een nieuwe eisen.

@reiniero Je kan hem vervangen zonder dat de reparatie vervalt. Kwestie van 2 schroefjes losdraaien en je kan hem er uit halen. Het is wel aan te raden om de oude nog bewaren, want dan doe je die er in áls je laptop terug moet. (Kunnen ze jou niet de schuld geven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:57
@TommieW

Bedankt voor je reactie! Dat van die schroefjes klopt wel, heb dit bij mijn vorige sony ook keer los gehad. Stelt weinig voor inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:01:
Je bedoelt: dat is een bekend vaio E probleem, ik ben dit bij andere laptops nog niet tegengekomen.
Ik heb het bij mijn desktop ook gezien, dat is een ASUS systeem met Win 7 Ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Het rare is, dat Linux hem bij mij ook niet zag, en ik kon niet vanaf het station opstarten.
De BIOS deed er ook langer over om po te starten.
Na (bijna) iedere reparatie heb ik hem opnieuw geïnstalleerd.

Ik ben benieuwd wat ze deze keer hebben vervangen. Ik hoop hem maandag de 6e terug te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technicum
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-07-2023
Iemand toevallig al tegengekomen dat binnen een halfjaar gebruik en middelste gedeelte van het touchpad versleten is?

Lijkt me niet dat dit zou moeten kunnen, dat het binnen zo korte versleten raakt. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik eerder gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billiebier
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-11-2024
Hallo,

wat voor prijs kan ik verwachten als ik mijn Sony Vaio VPCEB2S1E verkoop? Er zitten een aantal gebruikerssporen op de bovenkant maar voor de rest werkt hij nog naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Zo, ik heb sinds het weekend een anti-glare folie op mijn scherm zitten. Er zitten geen bubbeltjes onder :D. Maar wat een verademing. Ik zit meestal in het zonlicht waardoor het scherm nooit goed te lezen was. Deze heeft me 15 euro gekost inclusief verzendkosten via eBay.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

En ik heb m'n laptop weer terug.
Deze keer het mainboard en de dvd connector.
De antivirus (Norton Inter5net Security) is niet meer te installeren. Waarschijnlijk omdat ik hem na iedere reparatie opnieuw geïnstalleerd heb. Dan maar even Avast er op.

Hier ben ik het grotendeels mee eens:
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 00:27:
Ik heb nu enige dagen een glossy white Vaio E 15,5" met een i5-520M, 4 GB RAM, 320 GB HDD, FullHD scherm en een HD5650. Hij werkt prettig, maar omdat ik nu eenmaal een zeikerd ben moet ik wel het een en ander opmerken:
  • Enorme hoeveelheden pointlessware, waarvan twee dingen nodig zijn om de touchpad scroll (zo'n beetje alle Alps services) alleen VAIO Event Service nodig is om de Fn-toetsen te laten werken.
  • Irritante drivers voor het touchpad (omdat het een extra vermelding verdient :( ). In plaats van dat Alps de standaard-API voor horizontaal en verticaal scrollen gebruiken, rommelen ze zelf maar wat aan en werkt het niet overal even goed qua focus. Je krijgt een lelijke ingebakken cursor als je scrollt. Ze hebben ontzettend veel foefjes in de service zitten die onhandig zijn, en het 'automatisch doorscrollen' is niet uit te zetten. Zonder deze service kun je echter niet scrollen met het touchpad, dus dat zul je af moeten leren als je deze rotzooi niet wil hebben.
  • Matig voedingscircuit: op netstroom komt er een duidelijk hoorbare brom door de koptelefoonaansluitin, op accu hoor ik inderdaad ook een schrille, haperende piep. Ik herken het geluid van mijn PC, waarbij ik, als het heel stil is, bepaalde componenten van m'n moederbord (condensatoren?) mee hoor krijsen met de bewegingen van m'n muisbal.
  • Speakers van niks, maar wat wil je. Goed genoeg om even een YouTube-filmpje te kijken, maar niet voor hele films.
  • Zeer lage batterijduur, maar dat wist ik ook al van tevoren.
  • Alledrie de USB-poorten zijn aan de rechterkant geplaatst, wat vervelend kan zijn als je rechtshandig probeert te muizen (of in mijn geval: een trackball gebruikt): de stekkertjes zitten dan in de weg.
Verder ben ik geheel tevreden met deze laptop en hoop ik er ook lang plezier van te hebben :D
Even weg gehaald wat ik bij deze EB niet van toepassing vind. :+

Ik ben net achter de USB poort aan de linkerkant gekomen. 8)7 :F

[ Voor 18% gewijzigd door TommieW op 05-06-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

ik begin me ondertussen wel zorgen te maken over de speling in mijn Vaio. Speling zat er altijd al een beetje rondom het scherm, maar dat schenen meer tweakers te hebben.

Ik zal het proberen te beschrijven: als de laptop dicht is, en je drukt op het midden (rond de webcam) op de kap, (ik heb de zilvere, en zie daarom het verschil tussen de omlijsting en kap) dan komt de omlijsting naar voren...

Voor de duidelijkheid (Vaio E bezitters snappen het nu wel denk ik :p), als ik druk op de plaats van het rondje (maar net getest: ook aan de zijkanten...) dan komt de omlijsting waar de rode streep zit naar "voren".

Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/5171/vaioe.png

kan iemand dit voor me testen of de enige ben? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
poehhh,,, zondag is mun harde schijf kapot gegaaan :( gaf ie zon error aan: a disk read error occurred press ctrl+alt+del to restart heelp! de volgende ochtend gaf hij aan: opreration sysyem not found..

waar zou dit aan liggen? ik heb hem al naar de fabriek gestuurd, dit zal toch wel onder de garantie vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

rinusnl schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:00:
poehhh,,, zondag is mun harde schijf kapot gegaaan :( gaf ie zon error aan: a disk read error occurred press ctrl+alt+del to restart heelp! de volgende ochtend gaf hij aan: opreration sysyem not found..

waar zou dit aan liggen? ik heb hem al naar de fabriek gestuurd, dit zal toch wel onder de garantie vallen?
Nog gekeken welk merk harde schijf er in zit?
De mijne was een Toshiba en na 9 maanden gaar. Er zit nu een Hitachi in. Benieuwd hoelang die het volhoud.

Kreeg 2 weken terug een externe schijf met kuren van iemand, ding maakte rare geluiden. Case open gemaakt en wat zag mijn oog: een Toshiba schijf. Krap een half jaar oud en nu al pieiep-tik-tik geluiden maken.

Die Toshibafabriek moeten ze het recht om HDD's te maken direct afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
helaas niet gekeken welke schijf het was! :O miss kan ik het nog opzoeken. ik ben benieuwd wat ik nu krijg..
oke toshiba is dus een dikke min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Laatst online: 19-12-2024
Hoe krijg ik stof/vuil het beste uit een E zonder dat apparaat open te hoeven maken?

Hbe de VPCE B1S1E sinds verleden jaar juli en ben er nog steeds heel erg tevreden mee, geen enkele dag problemen gehad ondanks ik toch wel vaak dat ding meesleep, van A naar B verplaats.
Nu wordt het toch wel zichtbaar dat ie een beetje 'vies' begint te worden.Met name onder de toetsen zie je het 1 en ander. Verder zal er misschien wel al een landing stof binnen in zijn. Zonder open maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

rinusnl schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:17:
helaas niet gekeken welke schijf het was! :O miss kan ik het nog opzoeken. ik ben benieuwd wat ik nu krijg..
oke toshiba is dus een dikke min
Grappig, dat probleem heb ik ook een keer gehad :\ (van: OS not found) alleen nu nergens meer last van maar ik houd de SMART waarde goed in de gaten en maak regelmatig back ups. heb niet het volledige vertrouwen in deze HDD.

Ik heb een Samsung trouwens, ben jij er al achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
The Inquisitor schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:59:
[...]

Grappig, dat probleem heb ik ook een keer gehad :\ (van: OS not found) alleen nu nergens meer last van maar ik houd de SMART waarde goed in de gaten en maak regelmatig back ups. heb niet het volledige vertrouwen in deze HDD.

Ik heb een Samsung trouwens, ben jij er al achter?
helaaas niet, ik heb het boekwerk doorgekeken en de doos gezocht, helaas is die al weg dus kan het niet meer achterhalen helaas :'( maar het is dus best wel een sony detial, dat os not found..
een klasgenoot van mij had dit namelijk ook op precies dezelfde dag dat ik het kreeg. en ze heb ook een vaio..
is dit toeval ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

The Inquisitor schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:13:
ik begin me ondertussen wel zorgen te maken over de speling in mijn Vaio. Speling zat er altijd al een beetje rondom het scherm, maar dat schenen meer tweakers te hebben.

Ik zal het proberen te beschrijven: als de laptop dicht is, en je drukt op het midden (rond de webcam) op de kap, (ik heb de zilvere, en zie daarom het verschil tussen de omlijsting en kap) dan komt de omlijsting naar voren...

Voor de duidelijkheid (Vaio E bezitters snappen het nu wel denk ik :p), als ik druk op de plaats van het rondje (maar net getest: ook aan de zijkanten...) dan komt de omlijsting waar de rode streep zit naar "voren".

[afbeelding]

Ik heb even gekeken, maar bij mij buigt als ik in het midden druk alleen het hele scherm een beetje door. Maar ik heb niet iets zoals jij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

The Inquisitor schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:13:

[afbeelding]

Ikzelf heb ook de witte/zilveren variant en heb het ook, precies zoals jij beschrijft. Ik heb ook last ervan dat mijn toetsenbord niet helemaal lekker is en op sommige punten nog heel ver in kan drukken. BTW, ik heb nu een blauw toetsenbord gecreëerd met een siliconen matje uit China en het typt wel gelijk een stuk lekkerder dan zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Bedankt voor jullie reacties! ;)

Ik heb niet echt problemen met het tobo, wel inderdaad, zoals je al zegt, dat je op sommige plekken vrij ver naar beneden kan drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n vriendin heeft net een Dell XPS 15 L502 met Sandy Bridge en 1080p scherm gekocht.
Ben benieuwd of die echt zo veel beter is dan de VAIO E.
Vond hem wel goedkoper :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Square
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 00:07
Ik zag net op de Sony website dat je nieuwe (Sandy Bridge) i3 en i5 cpu's in je configuratie kan opnemen. Uiterlijk is ook aangepast. (4 andere kleuren beschikbaar, en de laptops zijn nu voorzien van een ruitenpatroon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is wel een enorme achteruitgang in specs. Het basismodel met IGP en i3 kost €599, de gpu kan upgewaardeerd worden rot de slechter presterende! GT410m, en de mogelijkheid tot 1080p scherm is weg. Exit vermelding in de [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen...

Kan iemand zien of de behuizing ook aangepast is? Als ik de plaatjes bekijk lijkt er niets veranderd, terwijl de i3/i5 een stuk minder verbruikt dan de oude arrandale+HD 5650 combinatie.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2011 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Na ongeveer een jaar doet de cooler in mijn VPCEB1S1E/BJ moeilijk wanneer ik een spel doe. Het hoeft geen eens een zwaar grafisch spel te zijn en de cooler begint echt herrie te maken. Heb al een gekeken naar de hoeveelheid stof door de laptop open te maken, maar stof technisch is er weinig bijzonders aan de hand.

Zijn er meer mensen die dit hebben?
Is er misschien een cooler die je kunt gebruiken om de standaard cooler te vervangen, eentje die beter koelt dan de standaard cooler?

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 18:43:
Er is wel een enorme achteruitgang in specs. Het basismodel met IGP en i3 kost €599, de gpu kan upgewaardeerd worden rot de slechter presterende! GT410m, en de mogelijkheid tot 1080p scherm is weg. Exit vermelding in de [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen...

Kan iemand zien of de behuizing ook aangepast is? Als ik de plaatjes bekijk lijkt er niets veranderd, terwijl de i3/i5 een stuk minder verbruikt dan de oude arrandale+HD 5650 combinatie.
De VPC-E Serie is nu de echt het budgetmodel van Sony geworden. Het uiterlijk is er op vooruit gegaan, maar de specs er op achteruit gegaan.
Godjira schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:27:
Na ongeveer een jaar doet de cooler in mijn VPCEB1S1E/BJ moeilijk wanneer ik een spel doe. Het hoeft geen eens een zwaar grafisch spel te zijn en de cooler begint echt herrie te maken. Heb al een gekeken naar de hoeveelheid stof door de laptop open te maken, maar stof technisch is er weinig bijzonders aan de hand.

Is er misschien een cooler die je kunt gebruiken om de standaard cooler te vervangen, eentje die beter koelt dan de standaard cooler?
Bij mij draait de koeler nu ook steeds harder. Ook bij normale applicaties als Spotify, Google Chrome, VMWare en Office 2010. Ik heb niets in het BIOS aangepast, ook niet tegen de piep die erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

De nieuwe drivers van AMD werken natuurlijk weer niet, zoals we gewend zijn. Maar voor wie de nieuwe CCC wilt hebben:

http://www2.ati.com/drive..._vista_win7_32-64_ccc.exe

Dat kan wel gewoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
Godjira schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:27:

Er is een biosupdate voor fancontrol oid (hier), dat heeft bij mij wel iets geholpen (heb hetzelfde model als jou). Maar ik heb ook geprobeerd om mijn laptop open te maken om wat stof te verwijderen. Maar hij bleef behoorlijk klemmen onder de mousepad. Hoe heb jij de onderkant eraf gekregen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Laatst online: 11-08 20:43
The Inquisitor schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:09:
Bedankt voor jullie reacties! ;)

Ik heb niet echt problemen met het tobo, wel inderdaad, zoals je al zegt, dat je op sommige plekken vrij ver naar beneden kan drukken.
Ik kan alleen bij numpad 5 het toetsenbord vrij ver naar beneden duwen. Maar dan moet ik al overdreven hard gaan duwen dus tijdens het gewone typen merk ik er niks van.

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

theburninglink schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 01:09:
[...]

Ik kan alleen bij numpad 5 het toetsenbord vrij ver naar beneden duwen. Maar dan moet ik al overdreven hard gaan duwen dus tijdens het gewone typen merk ik er niks van.
Dat klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N2dputdown
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-03-2021
Helaas is mijn Vaio (EB2Z1E) gisteren keihard op de grond gevallen en nu beschadigd.
Mijn CTRL knopje is gebroken en wilt er niet meer op. Ook is de aansluiting van de bottom case bij het AAN/UIT knopje gebroken. Telkens wanneer ik nu mijn scherm open doe wilt de toetsenbord omhoog komen en kraakt de behuizing.

Deze schade valt dnek ik sowieso niet onder garantie bij Sony, en volgens mij kan ik ook niets claimen bij m'n verzekering. Dit kan ik nog navragen (WA verzekerd).

Nu wil zelf onderdelen vervangen ( toetsenbord en bottom case, ik denk niet dat de bovenste helft van de behuizing stuk is). Waar kan ik deze snel en goedkoop bestellen? Of hebben jullie een beter idee?

Er zit best wel haast bij, want ik ga over twee weken op vakantie en wil de laptop graag (heel) meenemen.

Afbeeldingslocatie: http://img707.imageshack.us/img707/1065/img00152201106151653.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/2882/img00150201106151652.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ebay natuurlijk:
http://shop.ebay.com/i.ht...rksid=p3286.c0.m270.l1313
http://shop.ebay.com/i.ht...rksid=p3286.c0.m270.l1313
Voor die model is-ie wel prijzig. Ik had een jaar geleden gezocht op onderdelen van mijn laptop. Je kon letterlijk elk miezerig onderdeelte kopen en dan nog was je niet veel duurder uit dan op de site van dell :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N2dputdown
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-03-2021
Wat gek, ik liep zeker wel een uur te zoeken op Ebay maar kon het niet vinden. Maar bedankt, idd wel prijzig maar ik zal wel moeten. Voor de CTRL toets heb ik iets anders gevonden.

http://www.laptopkey.com/

Je kan hier voor iedere laptop een toets met het mechanisme bestellen. Alleen kan ik na het selecteren van een VAIO niet voor de type VPC-EB kiezen maar wel de VPC-EA. Volgens mij ziet die er wel hetzelfde uit. Kan iemand dit confirmen?

De CTRL toets is bij de VPC-EA groter, evengroot als de TAB toets. Dit is 'm dus niet.
Balen dat ze de VPC-EB niet ondersteunen, nu ben ik denk ik verplicht om een volledig nieuwe toetsenbord te kopen.

Heb op Ebay iemand gevonden die voor de VPC-EB losse toetsen verkoopt: Link

Nog één laatste vraag: Hoe weet ik of deze bottom cases op mijn VPC-EB2Z1E past?

Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/3228/img00155201106151751.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door N2dputdown op 15-06-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
wow je heb hem best hard laten vallen! dat je harde schijf niet kapot is.. heb je geluk mee gehad!
maar hoe ga je die achterkant fixen? lijkt me nog een moeilijk karwij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij geen Sony VAIO meer.

De batterij is niet meer goed,ik heb dit aangegeven bij de customer care,die hebben me wat testjes laten doen.
De uitkomst was dat de batterij idd niet goed meer was.
Volgens hun zit er maar 6 maanden garantie op en laat ik nu 6,5 maand geleden de laptop gekocht hebben.

Ik heb om enige coulance gevraagd,maar nee ik krijg geen nieuwe batterij voor garantie.

Dan houd het voor mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is precies "niet goed meer"? Heb je hem al gecalibeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De accu is binnen no time leeg,als je alles uit zet wat verbruikt dan is hii binnen het uur leeg.

Dit zou 2 uur moeten zijn volgens de helpdesk.

De accu status staat op redelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een lange accuduur had gewild was dit wel de slechtste laptop die je kon kiezen. Een tot 2 uur is normaal voor dit type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 2 uur haal je dus niet,met je wifi aan al helemaal niet.

Bij normaal gebruik haal ik net een half uur.

Dat is niet normaal,dat ze maar een half jaar garantie geven op de accu zegt al genoeg.

Met 2 uur wat enigzins normaal is dan voor een vaio zou ik al tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:14
Ik stop ook met Vaio, van de kwaliteit verwacht je veel meer. Accu duur is sowieso om te janken. Dan maar wat meer uitgeven aan een Apple.
Pagina: 1 ... 36 ... 47 Laatste