[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series

Pagina: 1 ... 35 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 41 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technicum
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-07-2023
Thx voor de reactie, en hoe vreemd het ook is, heeft bij mij in ieder geval het euvel zichzelf opgelost :S

[ Voor 4% gewijzigd door technicum op 10-03-2011 23:21 . Reden: typfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickly2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-11-2019
Het probleem met het toetsenbord heb ik ook gehad.
Sony hier over gebeld, en voor reparatie op gestuurd week later weer met een nieuw toetsenbord terug. het lijkt wel een veel voorkomende kwaal te worden van sony dat toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand reacties over de EB4Z1E? Vooral dan de batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hetzelfde als voorgaande series natuurlijk: ondergemiddeld vanwege de zeer zwakke batterij. (imo hetgene waar je al laatste op moet besparen)

Ik zou nu ook geen E meer kopen, sandy bridge is nu al verkrijgbaar en is fors sneller. Maar dat spreekt voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke zou je dan specifiek aanraden als ik ongeveer in dezelfde prestaties wil blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Budget? Full-hd of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tussen 700 - 900EUR ongeveer. Full HD is geen must maar 't mag altijd natuurlijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pricewatch: Asus N53SV-SX003V
of met full-hd:
pricewatch: Asus N53SV-SZ016V

Nadeel: ook een relatief zwakke accu (al haal je wel 2 en een half uur). Het full-hd scherm is ook geen topkwaliteit.
http://www.notebookcheck....3SV-Notebook.43709.0.html

of:
http://www1.euro.dell.com...15&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn
duurste model komt standaard met 9 cel accu. Wat goed zou zijn voor 6 uur zonder wandcontactdoos.
full-hd is een optie, maar buiten je budget tenzij je voor een model met i5 gaat.
(al is een sandy bridge i5 sowieso sneller dan een van de vorige generatie, het scheelt alleen niet zo veel)

Ga eens puzzelen, zou ik zeggen. Benchmarks staan hier:
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, al die laptops zijn i7 cpu's. Die EB4Z1E is toch standaard een i5? Een i7 is helemaal niet nodig :). Een i3 zou zelfs al mogen (als het de snellere versies zijn dan toch).

Maar zelfs dan zit ik sowieso het best bij Dell? Niet bij Vaio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de sandy briges zijn wel fors sneller, vooral de quad:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4084/34962.png
nog sneller dan de desktop i7-920 welke na 2 jaar nog steeds een ijzersterke processor is. Sterker nog, dat ding is 3x zo snel als mijn dualcore P8600 van anderhalf jaar oud :P

ga je iets zwaars met de cpu doen, moet je zeker niet blijven hangen bij de vorige generatie. Maar zelfs als je dat niet gaat doen zou ik
De dualcore i5-2410M zou zo ongeveer 10500 scoren in bovenstaande test.

Maar ik ben niet echt een fan van de E series. Er is bezuinigd op de accu en enkele modellen hebben last van een doordringende pieptoon, bovendien betaal je relatief veel voor het merk (imo een slecht merk de laatste jaren, maar dat is persoonlijk). Daarnaast ben ik wel weer een fan van dell vanwege het feit dat hun de enige schijnen te zijn met fatsoenlijke schermen binnen een redelijk budget (als optie, dat weer wel).
Sony levert dan wel full-hd schermen, maar van uitzonderlijk lage kwaliteit tenzij je je naar het hogere segment begeeft. Iets wat ik belangrijk vind.

Maar het blijft jouw geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't Is gewoon dat ik in mijn naaste omgeving nogal slechte ervaringen zie met Dell qua bouwkwaliteiten dat ik er nogal argwanig tov sta. Met Sony heb ik helemaal geen ervaring (buiten in de winkel er wat mee te werken ;)).

Zit je bij die Dell XPS's dan ook beter qua batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dit geval wel, ik denk niet dat er een recent model bestaat met vergelijkbare specs en slechtere accuduur dan de E serie... Vandaar dat ik deze ook altijd afraad.
Accuduur is makkelijk op te zoeken in reviews van bijvoorbeeld notebookcheck en anandtech. Andere sites zijn niet altijd even betrouwbaar. Er is een groot gebrek aan fatsoenlijke reviewsites, in feite doet alleen anandtech het goed met fatsoenlijke testmethoden.
Bij notebookcheck is de brightness bijvoorbeeld niet hetzelfde ingesteld bij elk testexemplaar.

[google=site:notebookcheck.net notebook sony "vpc-eb"]
http://www.anandtech.com/...s-macbook-pro-alternative.

De EB1 en EB2.. is hetzelfde als de EB4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Darkstone is een beetje anti-Sony en een voorstander van Dell. Geen probleem, maar er zijn heel veel tevreden E-serie bezitters hier op tweakers.

Zit je alleen met het feit dat je last zou KUNNEN krijgen van een piep (die je alleen hoort op accu) en de, zoals darkstone altijd zegt, de slechte accu. Nu ligt het er maar net aan waar je je laptop voor gebruikt, mij interesseert die accu vrij weinig omdat ik toch bijna continu op netstroom zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, maar als tweaker vind ik het sowieso niet slim om nog in oude technologie te investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En andere merken naast Sony? Ik ging gewoon voor Sony omdat deze goed afgewerkt leken in de winkel :). Of is Dell echt de enige die de Sandy Bridges momenteel in zijn modellen steekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn er een aantal:
http://tweakers.net/price...9hZLq1M6UGA8dUo3_Jc641Vp_

Maar geen betaalbare sony, alleen de F met 3d scherm en een vrij dure thin & light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javedlatif
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-08 10:11
Wat zou ik real-life van een Sandy Bridge (bijv: i7 2630QM) merken ten opzichte van een i3 370M?

Met tegelijktijdig gebruik van meerdere open bestanden en vensters (3-6) Adobe Indesign en Photoshop, MS Word, internet en muziek?

Is de ervaringswinst niet voor het grootste gedeelte afhankelijk van hoe effectief software is geprogrammeerd om efficiënt gebruik te kunnen maken van multi-core CPU's? (denk maar eens aan sommige spellen die op een dual-core Wolfdale beter draaien dan menig 4-core.)

Snellere laadtijden zou ik halen met een SSD.

Vastlopen zou hij niet doen met genoeg RAM.

Dus ik zou graag willen weten, wat zijn de ervaringswinsten (niet persé prestatie), met een Sandy Bridge tegenover een Arrandale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder ligt gebruik merk je niet zoveel van een snellere processor, vroegâh was een snelle processor heel belangrjk en merkte je daadwerkelijk verschil tussen een 800mhz en 600mhz processor, tegenwoordig is dat allemaal niet meer zo relevant. Vandaar ook dat we tegenwoordig de zgn "good enogh" processoren hebben: de atom, brazos platform. De prestaties stellen niet veel voor, maar buiten het iets trager surfen merk je daar anno 2011 niet zoveel van. Voor de gewone gebruiker, de naam zegt het al, zijn deze processoren goed genoeg

Point is, bij de wat zwaardere taken, men neme photoshop of het builden van de wat zwaardere softwware, of werken met de bekende adobe pakketen merk je daar wel verschil in en moet je niet raar opkijken als het opeens 2x zo snel gaat na upgrade naar een sandy bridge platform. Laat dat nu hetgene zijn wat de gemiddelde tweaker doet.

Een SSD is overigens niet alles, ik verbaasde me er echt over gisteravond. Ik statte een VM op terwijl ik het disk gebruik nauwlettend in de gaten hield. Bij het booten, wat 30 seconden duurde was de disk letterlijk 1 seconde in gebruik. De rest van de tijd zat de processor te rekenen. Een SSD is niet alles.

Het liefst zou ik voor 600 euro een budget processor kopen met genoeg ram, optische drive te vervangen door SSD, full-hd scherm en een grote accu, een dergelijke laptop bestaat echter niet. (nu ja, behalve bij apple's macbook air, al is de processor eigenlijk net te zwak).

Een sandy bridge zit echter in dezelfde prijsklasse als de arrandale, dus redenen om te blijven hangen bij verouderde technologie zie ik niet. Bovendien: een beetje extra snelheidswinst is nooit weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Mijn i3'tje trekt nog met gemak alles, sowieso vind ik het verschil tussen de i3 en i5 minimaal (tenzij je de duurdere i5 hebt, maar die zijn er minder). Als gebruiker merk je er echt niet veel van... wel, zoals DS zegt, met photoshop etc. maar mocht je dat niet doen zou ik me niet te druk maken over de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 15:07:
Inderdaad, maar als tweaker vind ik het sowieso niet slim om nog in oude technologie te investeren.
Maar je investeert wel in de nietszeggende looks van Dell of Asus laptops?

Hetzelfde geldt voor de meeste lease rijders;
Ze willen een VW Passat rijden omdat die er duur uit ziet, maar ze kunnen hem dan wel maar kiezen met een 1.6 motor bijvoorbeeld.
De "echte tweakers" nemen dan genoegen met een Japanse auto maar met een dikkere motor.
Het is dan maar waar je voor kiest.

Overigens, als je echt nooit in oude technologie wilt investeren dan moet je op de consumentenelektronica markt een behoorlijk dikke portemonnee hebben.

Ik heb zelf voor een VAIO gekozen omdat het zeer chique laptops zijn, met soms wat mindere specs, maarja, het is een Laptop. Om te gamen of voor zware applicaties heb ik ook nog een desktop.
En het is natuurlijk een Japans merk en dan heeft het bij mij sowieso al +1.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 22:10:
[...]

Maar je investeert wel in de nietszeggende looks van Dell of Asus laptops?
Looks? Dat was toch hét argument voor een sony?

offtopic:
Als je een laptop zoekt met goede "looks" kan je beter niet naar mij luisteren. In dat geval kun je je beter een bezoek brengen aan de mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk ik wel, naast de Mac's heeft Sony laptops met de mooiere designs.
Ik heb nog zo'n hok van Dell uit 2004 achter het schot liggen en die ziet er niet heel veel anders uit dan wat ze nu hebben. Maar ieder zo z'n smaak natuurlijk...

Kan je je meningen over andere merken laptops trouwens niet ook zo grijs en klein maken?
Dan houden we dit topic ook voor wat het bedoeld is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Iets anders, weet iemand of de cardreader (de SD cardreader) ook geschikt is voor (micro)SD-HC kaarten? Dan weet ik of het een driver probleem oid is of dat de hardware het niet aan kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Hoera, na een herinstallatie van Windows, naar de fabrieksinstellingen, heb ik allemaal strepen door het beeld. Ook na installatie van de 10.8 mobility drivers heb ik hier nog last van.

Het lijkt erop dat mijn videokaart defect is. :( Gelukkijg hoef ik nog niet naar school toe.

Edit: Na een herstart, lijkt het beeld het weer goed te doen. Ik ga denk ik wel nog een case bij Sony openen, ik vind het toch vaag.

[ Voor 20% gewijzigd door Yorinn op 13-03-2011 13:53 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Zal toch ook maar eens goed je drivers nakijken, toen ik mijn drivers wilden updaten ging het ook mis incl. strepen in het beeld... heb toen systeemherstel gedaan en alles was weer goed. Via de update van vaio update geen last gehad.

Ik heb ook 2 weken geleden systeem hersteld naar fabrieksinstellingen en nieuwe drivers geupdate, ging even mis (systeem bleef hangen...fijn tijdens zo'n update) maar is wel goed gekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 22:51
Heb dus nu ongeveer een jaartje een Sony Vaio, geweldige laptop was het maar ik wil nu een laptop met een hogere resolutie! dus vandaar dat ik mijn vaio heb ik te koop gezet!

Voor de geintresseerde: Sony Vaio VPCEB1M1E/wi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dat is mijn laptop, maar dan een slag kleiner :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Freshnezz schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 15:21:
Ik heb een probleem met mijn VPCEA3S1E:

Als de bovenste 1 t/m 0 knoppen ingedrukt worden, worden ook de F1 t/m F10 knoppen aangroepen. Dus als ik bijvoorbeeld in Internet Explorer in de url balk op 5 druk wordt ook meteen de pagina herladen...

Super vaag, dacht eerst dat het een of andere driverfout was, maar dit gebeurt ook als ik in de bios zit.... slechte zaak dus voor een laptop van nog geen 3 maanden oud...!!

Ik neem aan dat dit dus gewoon een hardwarematige defect is aangezien dit ook in de bios gebeurt, of weet iemand een oplossing?
Inderdaad gewoon een hardware foutje, gebeld met de Sony service en ze kwamen hem ophalen. Binnen 3 werkdagen weer teruggekregen, dus wel erg nette service! (i.t.t. de zovele klachten die over het internet te lezen zijn). Maar goed zo te lezen hier, zal het wel een vaak voorkomende fout zijn.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 22:43
Is er al iemand die Ubuntu 11.04 heeft geprobeerd? Werkt tot nu toe best aardig, alleen werkt het touchpad nog niet out-of-the-box. :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Heb Ubuntu 10.10 geïnstalleerd, daar werkt het touchpad wel gewoon direct...hebben jullie toevallig een ander touchpad dan ik ofzo? bij 10.04 (live CD) werkte het ook al direct...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 00:36:
Heb Ubuntu 10.10 geïnstalleerd, daar werkt het touchpad wel gewoon direct...hebben jullie toevallig een ander touchpad dan ik ofzo? bij 10.04 (live CD) werkte het ook al direct...
Het werkte bij mij na de laatste Kernel update allemaal out-of-the-box.
Het zou kunnen dat er verschil zit tussen Ubuntu (Gnome) en wat ik gebruik, Kubuntu (KDE).

Ik gebruik nu Kubuntu 10.10 met een backport van KDE 4.6.1.
Dit is ongeveer vergelijkbaar met de 11.04 configuratie (dat wordt ook KDE 4.6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag tweakers,

Ik heb 3 weken geleden een bericht over een probleem met het toetsenbord/scharnier gepost waarin in na afloop nog even zou laten horen hoe het is afgelopen.
Het probleem met het scharnier is volledig verholpen, er is alleen nog iets bij gekomen. Toen ik mijn laptop thuis uit het verpakkingsmateriaal heb gehaald bleek dat er 4 diepe krassen op de topcover zitten. Ik ben dus weer terug gegaan naar de Mediamarkt en heb het verhaal uitgelegd en de medewerker heeft de laptop ingenomen.
Nu ben ik dus alweer mijn laptop kwijt en is het nog maar de vraag of Sony de kosten van de reparatie zal betalen.

Wordt vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou behoorlijk balen, ik hoop voor je dat het probleem kosteloos verholpen wordt!

Ik lees die dingen hier ook wel vaker, ik vraag me af of ze daar bij die reparatiecenters met die spullen aan het overgooien zijn ofzo.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serdadu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
Beste tweakers,

ik heb de sony vaio van mijn vriendin opnieuw geinstalleerd nadat hij via Sony herstel bleef hangen. het betreft het type: vpceb1c5e..

Graag wil ik weer de functies op de laptop krijgen zoals geluid/helderheid aanpassen... maar ik vind deze in geen mogelijkheid op de Sony website..

die recovery cd is er niet of nooit geweest ...

any ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Selamat malam ;)

om alles aan de praat te krijgen inclusief Vaio S1 en Assist en FN knoppen.

•Battery Checker
•Setting Utility Series
•VAIO Event Service
•VAIO Control Center
•VAIO Power Management

Nvida drivers zijn wel aan te raden om die van te voren te downloaden en ook de Wifi aangezien die bij mij niet meteen herkend werden. Overige drivers zijn te vinden op de sony support website.

http://support.sony-europe.com/manuals/manuals.aspx?l=en

Vul je Typenummer in ( te vinden rechtsonderaan je beeldscherm )

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die Sandy Bridge Sony's, de nieuwe 'C'-serie dus, wanneer zouden die dan eens gaan uitkomen?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
The Inquisitor schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 00:36:
Onder 10.10 werkte het touchpad ook gewoon, maar na een update naar 11.04 ineens niet meer.. Via de muis scrollen werkt wel gewoon trouwens.. :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serdadu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
Destianto schreef op zondag 27 maart 2011 @ 00:24:
Selamat malam ;)

om alles aan de praat te krijgen inclusief Vaio S1 en Assist en FN knoppen.

•Battery Checker
•Setting Utility Series
•VAIO Event Service
•VAIO Control Center
•VAIO Power Management

Nvida drivers zijn wel aan te raden om die van te voren te downloaden en ook de Wifi aangezien die bij mij niet meteen herkend werden. Overige drivers zijn te vinden op de sony support website.

http://support.sony-europe.com/manuals/manuals.aspx?l=en

Vul je Typenummer in ( te vinden rechtsonderaan je beeldscherm )
selamat pagi ;)

ik heb die allemaal geinstalled, behalve battery checker want dan krijg ik een error die ik niet meer wegkrijg behalve via systeem herstel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam er net ook achter dat de Memory Stick reader van de VAIO niet werkt in Kubuntu.
Iemand hier die dit ook heeft ontdekt (en er misschien een oplossing voor heeft)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Serdadu,

Is het al gelukt? indien niet, de-installeer even alle software programmas van sony e.d. en houdt de volgorde aan zoals geschreven, het battery functie probleem kan je omzeilen met.

CMD / Msconfig , tabblad boot, isbmgr.exe even uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:32
Heb hier een VPC EB1ME/T. Mijn HDD is een WD5000BEVT. Nu, op zich is er niets met de HDD lijkt me, maar ik maak me zorgen om één van mijn S.M.A.R.T. waardes. Toen ik begon te kijken naar SMART in Speedfan stond de G-Sense Error Rate van value op 70 en ondertussen staat die op 39. Spijtig genoeg lijkt WD zijn eigen meetsysteem te gebruiken en kan in niet interpreteren wat dit concreet betekent.

Is er iemand met een vergelijkbare HDD die even wil zien hoe het staat met zijn G-Sense Error Rate en of dit 'normaal' is?

Edit: voor de duidelijkheid: Value is nu 39 en Raw is nu 61 voor mijn HDD

[ Voor 6% gewijzigd door Docho op 31-03-2011 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

Ik heb/had hier een VPC-EB1J1E/WI .
Even geleden was het DVD station kapot gegaan. Ook de BIOS deed er langer over om te laden bij het opstarten. (Heeft het iets met elkaar te maken????) Normaal zie ik maar iets van 10 sec het BIOS scherm met het VAIO logo. Nu iets van 50 sec.
Apparaat was net geen jaar oud! (364 dagen)
Ik laat het weten als hij weer terug is.

Zijn er nog andere mensen met problemen met hun vaio?
We hebben nu al 4 pc's van VAIO gehad die binnen 2,5 jaar kapot gaan. Dze laptops komen hoogstens 2 keer per jaar van hun plek.
De problemen van de onze laptops even opgesomd:
- 1: DVD station kapot na 2,5 jaar. (Niet gerepareerd; extern station.)
- 2: Moederbord kapot na 2,5 jaar. (Waarschijnlijk door te warm worden door TV kijken met ingebouwde tuner.) (Niet gerepareerd. Kosten: €500)
- 3: HDD van kapot na 2,5 jaar. (Gerepareerd.)
- 4: DVD station kapot na minder dan 1 jaar. (In behandeling.)

Ligt het aan ons of is Sony snel kapot??

Tom.

[ Voor 8% gewijzigd door TommieW op 02-04-2011 22:15 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk wist je dit al, maar als iets buiten jouw schuld stuk gaat is het een gevalletje garantie, ongeacht of de garantietermijn al verlopen is of niet.

Je zal inderdaad niet snel je gelijk krijgen, maar dat hoor je wel te krijgen.

(los daarvan vind ik €500 voor een moederbord belachelijk hoor, een klasgenoot heeft zijn HP 17" moederbord gefrituuerd met de goedkoopste aftermarket adapter die hij kon vinden en betaalde inclusief alles €160)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

De man achter de balie waar ik m'n laptop afleverde voor reparatie zei ook dat het (waarschijnlijk) onder de garantie valt.

Dat met het moederbord was ook een erg dure Sony. Ik dacht iets van €1700. Ik weet niet meer precies hoe duur de reparatie was, maar het komt al snel op de €500.

Ik heb het idee dat je bij Sony ook een beetje voor het merk betaalt, zoals bij bijvoorbeeld Porche en Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technicum
Iemand hier met zijn/haar vpc-e al gehad dat ie spontaan uit slaapstand aanspringt? Dat hij dan aanstaat/aan blijft staan op het inlogscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Laatst online: 11-08 20:43
Heb ik 2x gehad, had hem op slaapstand gezet, stroom er af en het beeldscherm dichtgedaan. Ben toen gaan slapen en midden in de nacht sprong hij met veel herrie aan. Geen idee wat het was maar kon hem gewoon weer uitzetten.

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technicum
Dat is het vreemde bij mij, en was het vergeten te zeggen, dat ik hem dan wel gewoon kan uitzetten zodner problemen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

technicum schreef op zondag 03 april 2011 @ 22:08:
Iemand hier met zijn/haar vpc-e al gehad dat ie spontaan uit slaapstand aanspringt? Dat hij dan aanstaat/aan blijft staan op het inlogscherm.
JA! Dit dus!

Wilde het net posten, heb regelmatig dat als ik de Vaio in sluimerstand zet deze na x uur (afhankelijk hoeveel ik slaap, zet de vaio niet uit maar altijd op sluimerstand) staat de Vaio oftewel aan, of in slaapstand óf de accu is volledig leeg (volledig opgeladen voordat 'ie in slaapstand ging). Schijnbaar springt mijn VAIO ook spontaan aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou wilde zeggen dat ik nu al meer dan 10 maanden een vaio heb. Totaal geen problemen. Geen piep of te heet. Daarbij moet ik wel zegen dat ik hem ook goed onderhou. Wand ik repareer laptops.

Veel problemen wat ik hier lees komen over heen dat sony een fout heeft gemaakt. Maar ik zie ook paar kleine probleempjes wat aan je zelf ligt.

Wand als je een laptop hebt en je ligt op bed lekker te msnen. En je gaat er iets beter bij ziten. En de deken komt voor de lucht invoer en uitlaat. De problemen wat je daarmee krijgt zecht genoeg.

Mensen die veel roken en hun asbak naast hebben staan. Hun fan cooler die dan verstopt raakt. Deze problemen kom ik dagelijks tegen.

En de andere problemen met over verhitting klopt. Komt omdat ze de processor en video kaart processor op een heat pipe hebben aangesloten en 3 center van me kaar af zitten.

Maar voor de rest is de Vaio E serie een leuke desktop vervanger. ( Ook zekers voor games. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Bij mijn VAIO had ik geen last met het slaapstandprobleem en de piep.
Dadelijk m'n VPCEB1J1E/WI ophalen bij Correct. (Zie mijn vorige post.)

Ik laat weten hoe hij dan werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommieW schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:43:
Bij mijn VAIO had ik geen last met het slaapstandprobleem en de piep.
Dadelijk m'n VPCEB1J1E/WI ophalen bij Correct. (Zie mijn vorige post.)

Ik laat weten hoe hij dan werkt.
Ja dat zou ik zeker wel willen weten. Die heeft mooie specs. MVG Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

@ cobrmike
Ik had hem bij Correct afgeleverd vanwege problemen met de DVD drive.Maar voor dat dat probleem was werkt hij wel lekker. Misschien dat een wat grotere HDD in had gemogen met een i5, maar met de i3 is hij eigenlijk snel genoeg.

Ik ben net langs Correct Rotterdam geweest. Stelletje **** hadden de drivers alleen opnieuw geïnstalleerd. Dát is het probleem niet, aangezien hij niet met de recovery DVD op wilde starten, toen ik een extern DVD station aan hing, wilde hij wel opstarten. Dus het probleem is niet de DVD maar het interne station.
Bij Correct hebben ze nu een DVD station besteld. Gaat waarschijnlijk weer een paar dagen duren.....

Hoe moeilijk is het nou om in 1 keer het goed te doen! :(

Conclusie: Correct is dus niet altijd correct.

[ Voor 6% gewijzigd door TommieW op 06-04-2011 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
Mijn ervaring met reparaties bij winkels is dat ik altijd 2x terug moet gaan om het fatsoenlijk te laten doen, dit geld voor elk electronisch product wat ik ooit moest laten repareren xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar is V&A voor.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2011 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allemaal,

Sinds dat ik mijn vpceb2c5e vorige week heb geformatteerd heb ik problemen met de audio via hdmi. Wanneer ik mijn laptop op mijn tv aansluit en ik probeer een film af te spelen, krijg ik de eerste paar seconden geluid, maar daarna gaat het storen en valt het geluid weg. Het afspelen van liedjes gaat echter wel gewoon goed...
Ik heb alle drivers ge-update (ati, realtek) en wat rondgegoogled, maar ik heb het nog steeds niet kunnen oplossen. Heeft iemand wellicht enig idee wat ik zou kunnen proberen?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Dergelijke problemen hebben vaak met de HDMI kabel zelf te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Heb ik ook een keer gehad, bij mij lag het inderdaad aan de hdmi kabel. Ik had toen een action geval, later een betere gekocht en hier heb ik nooit problemen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Oké... Eindelijk heb ik dan weer mijn laptop... (Jippy! Niet meer een 10 inch netbookje als normale computer!)

Ze hebben dus mijn mobo én mijn DVD station vervangen. Aardige rekening voor Sony! (Gelukkig viel het in de garantie.)

De recovery DVD's die iki had gemaakt voor de reparatie werkten niet meer. Ik kreeg een foutmelding dat de DVD's niet voor mijn model zouden zijn. Komt waarschijnlijk door het vervangen van mijn mainboard.

Nu even nieuwe DVD's aan het branden. Ik hoop dat het dan wel werkt.

Ik heb wel het idee dat een er nu een andere merk/model station er in zit. Deze is een stuk minder lawaaierig en sluit iets zwaarder.

Na zoveel ellende te hebben gehad met meerdere Sony laptops, wil ik geen volgende Sony laptop meer!

edit:
Weet iemand of mijn 2 jaar garantie nu vanaf de aankoop of reparatie is?

[ Voor 108% gewijzigd door TommieW op 13-04-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

In principe vanaf de aankoop, maar omdat je mobo nu vervangen is kan je dat altijd als argument gebruiken natuurlijk. (Dus mocht je mobo of DVD station sterven binnen 2 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf ontvangst, maar stel dat je je laptop een maand kwijt bent geld dat niet als vermindering van je garantietermijn, bovendien krijg je een kwart jaar(?) garantie op je reparatie. Handig als hij een week voor het aflopen van de garantietermijn stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
Ik heb al even gezocht in dit topic en op Google, maar kon het niet vinden. Waarschijnlijk weet één van jullie het wel :)

Mijn Sony E wordt de laatste tijd erg warm (tot 75-80 graden) terwijl ik alleen Firefox, msn en windows media player aan heb. Ik vermoed dat er wat stof bij de koeler zit en wil hem dus even open maken en schoonmaken. Bij mijn oude Fujitsu-Siemens was dit 4 schroefjes losmaken en dan kon de onderplaat eraf. Bij de Sony heb ik alle schroefjes aan de onderkant los gehad maar open gaan ho maar! Hij blijft aan de voorkant in het midden vast zitten, onder de touchpad ongeveer.

Weet iemand van jullie hoe je de onderkant eraf haalt?
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

ik wil binnenkort een laptop kopen (budget max 600) maar ik heb niet echt verstand als het gaat om de CPU type. Wat ik wel weet is dat ik een Sony wil, kwaliteit over het algemeen goed en zie zien er gewoon ook goed uit (oog wil ook wat).

Nu zie ik 2 opties:
- VPCEB4J1E met een Intel Pentium Dual Core P6200 (584 euro)
- VPCEE4E1E me een AMD Athlon X2 P360 (528 euro)

De versie met Intel is wat uitgebreider zoals bijvoorbeeld Bluetooth en de grafische kaart.

Gekeken naar de CPU-type, wat is verstandig en waarom? De intel of amd?

Thnx, Isofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een budget van 600 is er meer mogelijk dan een P6200 en een veredelde grafische kaart, bijv. pricewatch: Asus K52JE-EX229V bied meer waar voor je geld.

AMD kun je beter vermijden op dit moment, het spul is trager als dat van intel en verbruikt ook nog eens meer. Niet dat de E zon lange accuduur heeft, maar toch. Benchmarks staan hier:
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 13:12:
Wat ik wel weet is dat ik een Sony wil, kwaliteit over het algemeen goed en [...]
Gevaarlijke uitspraak, de E series is gewoon een budgetmodel zoals er 93 in de pricewatch staan. De bouwkwaliteit stijgt niet boven de middelmaat uit. Design is natuurlijk persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel voor je input... dan wordt het in ieder geval geen AMD... Design is toch wel belangrijk dus ik heb ondertussen verder gekeken en dan valt buiten de Sony VPCEB4J1E ook de MSI CX640-050NL mij op... maar dan ben ik niet heel erg bekend met MSI en deze versie heeft nog geen reviews op het net staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die had ik nog niet gezien, houd er rekening mee dat een i3-2310 in feite even snel is als een i3-370m en marginaal trager dan de 380m, maar dat ga je denk ik niet merken. Het grootste voordeel van de nieuwe lijn is dat deze iets zuiniger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Eerder postte ik dat de oude hersteldisks niet werkten, ik heb nu nieuwe gemaakt en ik krijg nog steeds de foutmelding dat ze niet voor dit model zijn. Ook als ik van de HDD Vaio recovery centre start en opnieuw wil ga installeren, krijg ik de error.

Ik word er helemaal gek van. Ik kan mijn vaio niet eens opnieuw installeren. Ik heb even gegoogled, en ik weet nu dat het probleem is dat Sony een "Tattoo" in zijn hardware zet. In de hardware die ik na de reparatie heb gekregen, zit die tatoo niet. Het gekke is dat volgens het rapport van Correct mijn computer is gerepareerd bij Sony Nederland. Waarom repareert Sony z'n eigen hardware dan niet fatsoenlijk?

Weet iemand een hack om van die tattoo blokkade af te komen? Ik heb gewoon een OEM licentie van Windows 7 Home Premium. De stikker er van zit op de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon vers installeren... Dat is sowieso aan te raden met al die troep die sony op zijn laptops gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Denk je dat ik gewoon een Windows 7 HP van een erg bekende niet nader genoemde illegale torrentsite kan downloaden. En vervolgens als key, de key van de sticker van MS aan de onderkant van mijn klaptop kan invoeren? Gaat het dan ook goed met de activatie van Windows en dat ene tegen software piraterij?

Ik ben namelijk een beetje te gierig om voor €150 Windows 7 in de Winkel te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^correct, dat is nog legaal ook.

Download wel een OEM versie, het merk maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Oké. Bedankt!

Ik durf nog even niets te doen met downloaden, want áls we terug gaan, dan kan Sony weer gaan zeuren dat de software niet origineel is.

Maar als Sony niets wil doen, is dit nog een goeie optie.

Alleen niet hopen dat ik pas een foutmelding krijg dat het niet voor die computer is, nadat de HDD is geformatteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Tankiej schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:23:
Ik heb al even gezocht in dit topic en op Google, maar kon het niet vinden. Waarschijnlijk weet één van jullie het wel :)

Mijn Sony E wordt de laatste tijd erg warm (tot 75-80 graden) terwijl ik alleen Firefox, msn en windows media player aan heb. Ik vermoed dat er wat stof bij de koeler zit en wil hem dus even open maken en schoonmaken. Bij mijn oude Fujitsu-Siemens was dit 4 schroefjes losmaken en dan kon de onderplaat eraf. Bij de Sony heb ik alle schroefjes aan de onderkant los gehad maar open gaan ho maar! Hij blijft aan de voorkant in het midden vast zitten, onder de touchpad ongeveer.

Weet iemand van jullie hoe je de onderkant eraf haalt?
Alvast bedankt :)
Ik heb ook ongeveer van hetzelfde last.. Mijn sony begint als ik chrome, msn en wmp aan heb staan al bijna met opstijgen.. Die koeler maakt echt teveel lawaai. Ik heb dit nu sinds 3 weken ofzo.. Iemand een ideetje? Koeler vol stof? Ik kan in de bios ook niks veranderen over de koeling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik heb het ook een keertje gehad, maar goed, kan allerlei oorzaken hebben.

Als je het energieprofiel veranderd naar energiebesparing ipv gebalanceerd zie je al snel dat de laptop minder warm word. zeker voor browsen/msn'en e.d. merk je niets van het profiel (alleen op accu, dan worden visuele thema's uitgeschakeld).

Mijn laptop staat al vanaf 10 uur aan met msn/firefox/word open en de temperaturen zijn heel netjes: cpu 38 graden, hdd 32 graden en gpu 43 graden.
Profiel dus op energiebesparing en ik heb een i3/hd5470 combinatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Mijne zit standaard op 50 tot 55 graden als ik niks doe, soms gaat ie richting de 65-70 als ik msn/internet/muziek aan heb. Als ik een spelletje draai (maakt niet uit wat voor, ook al is het SOF2 van 9 jaar oud, een flash game op internet of Battlefield Bad Company 2) dan gaat ie altijd gelijk naar 75-80 graden.

Ik heb hem net op energiebesparing gezet, eens kijken of ie koeler blijft.. Maar daarnaast denk ik nog steeds dat er veel stof in de koeler zit, dat zat bij m'n vorige laptop ook. Dus als iemand nog tips heeft hoe je hem open kan maken dan hoor ik het graag! :)

Edit:
Ik heb trouwens een i5 en 5650 :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 16-04-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Mijn VPCEB1J1E werd bij normaal gebruik iets van 60C (Alleen Firefox). Als ik er dan via een externe TV tuner tv mee ging kijken, werd hij rond de 70C. Bij een spel (BMW M3 Challenge) werd hij soms 75C (Max. 80C)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
Wat gebruiken jullie om temperaturen te meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Ik gebruik CoreTemp voor CPU en GPU-Z voor GPU :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 17:09

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
@Tankiej en Blanco88,

Ik heb geen ervaring met het openmaken van de VAIO, maar wat je zou kunnen proberen is om te kijken of er een BIOS update beschikbaar is voor de laptop. Deze schijnt namelijk volgens Sony een beter fan- en energiebeheer te hebben. Je kan de update downloaden door naar vaio-link.com te gaan, je laptop model in te vullen, en onder de knop "Downloads" kijken of de BIOS update beschikbaar is. Voor nieuwere modellen zal de update waarschijnlijk al geïnstalleerd staan.

Het gaat om BIOS update versie R0300Y8.

Volgens Speccy is de temperatuur bij mijn laptop in Idle: 38 voor de CPU, 44 voor het moederbord, en 37 voor de HDD. Bij de GPU laat Speccy geen temperatuur zien. Er zit een Core I3 met een HD 5650 in.
Dit is wel met het energieschema "Gebalanceerd". Ik ben benieuwd of ze lager uitvallen met het "Energiebesparing" schema.

Edit:
Het energiebesparingsschema staat nu ongeveer een uur aan en de temps zijn wat lager in idle: 36 voor de CPU, 42 voor het moederbord, en 32 voor de HDD.
Voor de harde schijf scheelt het wat meer omdat die zichzelf uitschakelt na een tijdje inactief te zijn geweest.

[ Voor 13% gewijzigd door Microgranules op 16-04-2011 21:53 . Reden: Temperatuur met "Energiebesparing" schema toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88

Blanco88

#king

Ik zal het eens gaan proberen..

Maar ik vind het toch maar raar wanneer je hem op hoge prestaties hebt staan en je bijvoorbeeld een flash website opent en toevallig muziek aan hebt staan je muziek niet meer hoort omdat die koeler bijna op hol slaat zo hard dat die gaat.. vreemd

edit: Die bios versie heb ik. Als ik via F2 de bios in ga kan ik helaas niet echt iets veranderen daar. Waardeloze bios.

[ Voor 18% gewijzigd door Blanco88 op 17-04-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dat vind ik tamelijk vreemd ja... Ik heb vrijwel nooit last van een op hol slaande fan :p wel een paar keer gehad, maar niet schrikbarend oid.

Alleen als ik ga gamen (Singularity bijv.) merk ik pas dat de fan flink aanslaat, maar goed, dat is ook meer dan logisch en wel zo goed.
Zelfs nu ik buiten zit (+/- uur in de zon met laptop) en net ben verschoven naar de schaduw (ik zag anders niets meer op me scherm :( blijven de temps zeer redelijk (38 cpu, 35 hdd, 43 gpu).

Misschien dat de i3 significant koeler blijft dan de i5? Gezien de temperaturen van mij en Microgranules vergeleken met de overige.

Ik meet trouwens met HWmonitior van CPUID.

Edit: Je hebt het over "hoge prestaties", is dat een energieschema van windows? (die je kan kiezen vanuit het accu symbool in je taakbalk) of heb je die gekozen via vaio control center en dan opties voor temperatuurbeheer?

[ Voor 14% gewijzigd door The Inquisitor op 17-04-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88

Blanco88

#king

Ik heb een i5 430m met 5650 vga

Ik heb hem nu een tijdje op energiebesparend staan met een paar internetpaginas open en msn. Gevolg: cpu 52 graden, vga 58 graden.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
@Microgranules: Thanks, heb de update geinstalleerd. Zal eens zien of het zo beter word :)

@Blanco88: Ik heb dezelfde setup, misschien wordt die wel gewoon warmer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een i3 word even warm als een i5, het is exact dezelfde processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Als je je vaio wat koeler wil hebben, kan je naar het Vaio Control Center gaan. Dan Energiebeheer > Energiebeheer. Dan op prestatiemodus klikken. Als je dan op toepassen / ok klikt, hoor je een Boeing 747 opstijgen, maar dan wordt hij wel wat koeler.

@ Darkstone
Hoezo zijn dat exact dezelfde processoren? Anders zouden ze toch wel onder dezelfde naam worden verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is exact dezelfde processor, alleen de i5 gaat iets harder onder load en word dan, en alleen dan, wat warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Oké. Op die manier. :)

Ik vind eigenlijk die BIOS van Sony echt bagger. Ik kan er nauwelijks iets bij instellen.

Ook wel jammer dat de fanspeed niet te regelen is met SpeedFan.

[ Voor 22% gewijzigd door TommieW op 17-04-2011 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Hier nog een probleempje met de HDD (gok ik, ben zo te lezen ook niet de eerste)
Gisteren laptop gewoon aan staan, even weg gelopen, kom ik terug zie ik "Windows starten" in mijn beeld staan.
Dat bleef een tijdje staan (veel langer dan anders) en toen een flits en weer het mooie VAIO logo, oftewel reboot.
Kreeg ik de keuze uit Opstartherstel of Windows normaal starten.
Opstartherstel levert na een tijdje niet meer op dan een mooie achtergrond en een muisaanwijzer (die wel te verplaatsen is).
Windows normaal starten laat weer een tijdje "Windows starten" zien en daarna weer een flits en reboot.
Veilige modus wilde ook niet echt werken (hele lijst met bestanden die geladen worden en dan niets meer).

Via UBCD stuk of 3 HDD diagnostic tools geprobeerd (o.a. SeaTools) maar alle tools vonden niet eens een schijf om te scannen...

Het is een Toshiba schijf, de laptop heb ik in juni vorig jaar besteld (juli geleverd). Kortom nog wel garantie (wel de eerste HDD die ik tegenkom die zo snel al kuren heeft).

Hoe kan ik het beste testen of echt mn HDD kuren heeft? Als de HDD gaar is kan ik dan alleen de HDD opsturen of moet de hele laptop terug naar Sony? Wie heeft hier ervaringen mee?

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Die Toshiba HDD's zijn echt bagger. Ik heb in 2 laptops ook problemen met de HDD's gehad. Ik moet nog steeds een RMA aanvragen en die dingen opsturen, maar heb de HDD's in beide laptops vervangen voor een SSD.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

@Arie-Kanarie Ik denk dat de hele klaptop weer terug moet naar waar je hem gekocht hebt. Vaak is het zo dat als je je computer open maakt terwijl hij nog in de garantie is, dat dan je garantie vervalt.

Doorgestreept n.a.v. onderstaande post.

[ Voor 11% gewijzigd door TommieW op 18-04-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je garantie vervalt niet bij het openen van je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Hier ben ik weer! :p

Zijn er meer mensen waarbij het DVD station soms weigert?
Soms zie ik mijn DVD station niet onder "Computer" (Windows 7 HP x64). Het is best irritant, want als ik hem opnieuw opstart (soms meerdere malen nodig), zie ik het station weer. Uiteraard heb ik bij Maptopties "Verborgen bestanden weergeven" aan en "lege stations weergeven" staat ook aan.

Ook blijft hij wat langer hangen bij het VAIO scherm bij het opstarten.

Zijn er meer mensen met deze problemen?
Of zou hij gewoon wéér niet goed gerepareerd zijn? (Hoewel ik dit betwijfel, want hij doet het af en toe wel in één keer.)

P.S. Het betreft hier een VPC-EB1J1E/WI .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Nope, geen last van. Nog nooit een verdwijnend DVD station gehad (is dat niet een windows7 fout btw? Ik heb daar vaker over gehoord).

En nooit last van het laden bij het VAIO logo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Ik heb daar ook nog nooit last van gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Hoe vaker ik zo nu en dan het topic teruglees na afscheid van mijn Vaio, blijf ik verbaast over het aantal negatieve ervaringen integenstelling tot de postieve ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Mensen met negatieve ervaringen uiten het eerder op internet dan mensen met positieve ervaringen :)

Ik vind alleen dat m'n laptop te warm word, lijkt nu wel beter te zijn met die bios update. Maar verder ben ik er heel erg tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Ik denk dat ik maar niet wéér er mee terug ga. Kost ook veel benzine, steeds heen en weer rijden. Wel raar dat die (***) niet fatsoenlijk een computer kunnen repareren. (I mean, how hard can it be?)
(Btw, ik draai met de nieuwste bios.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
Destianto schreef op woensdag 20 april 2011 @ 10:55:
Hoe vaker ik zo nu en dan het topic teruglees na afscheid van mijn Vaio, blijf ik verbaast over het aantal negatieve ervaringen integenstelling tot de postieve ervaringen.
Zoals Tankiej al zei, mensen met negatieve ervaringen posten het eerder dan mensen met positive ervaringen. Heb zelf de VPCEB3S1E/BQ, nog geen enkel probleem mee gehad.
Fan werkt gewoon normaal, begint iig nooit spontaan te blazen. Pieptoon ook amper last van, soms komt hij een paar seconden ergens tussendoor maar hij is net zo snel weg als dat hij verscheen. Ben nog het meest tevreden met het uiterlijk en de keyboard, die is namelijk fantastisch :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

@Theburninglink. Zelfde hier inderdaad. Ik denk alleen nog steeds dat er iets niet goed is met mijn hardeschijf... maar goed, dat is een HDD van Samsung, kan moeilijk Sony daarvan de schuld geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tankiej schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:37:
Mensen met negatieve ervaringen uiten het eerder op internet dan mensen met positieve ervaringen :)

Ik vind alleen dat m'n laptop te warm word, lijkt nu wel beter te zijn met die bios update. Maar verder ben ik er heel erg tevreden over!
Iemand een idee hoe een BIOS update te doen onder Linux? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Mijn computer heeft weer dezelfde problemen als voor de reparatie. (Minuut blijven hangen bij de bios, geen dvd station zichtbaar.)
We gaan volgende week er maar weer mee terug.

@Niels_d Is Wine een mogelijkheid? (Ik zal het niet proberen, maar het kan een oplossing zijn.)
Je kan ook een op een Windows PC even een PE cd maken.

[ Voor 9% gewijzigd door TommieW op 27-04-2011 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickxbox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-08 12:31
Is er al bekent of de E serie verkocht gaat worden met Sandy bridge?
Pagina: 1 ... 35 ... 47 Laatste