[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 28.774 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-08 10:34
Ik heb momenteel een OCZ StealthXtream 650W. Deze is echter niet het meest stil te noemen, daarom was ik al eens aan het kijken naar een andere voeding, waarbij de nadruk ligt dat ie wat stil is. Ik vroeg me echter af, wat ik minimum nodig heb voor mijn systeem.

Q9550 E0 (@ stock, maar ik hou het open dat ik em wel eens op z'n staart wil trappen)
8GB (4x 2GB) DDR2-1066
P5Q Deluxe
5 HD's
2 HD5770's CrossfireX
5 casefans (1x 140mm, 4x 120mm)
(en dat allemaal in een Antec Three Hundred gepropt)

Ik merk dat mijn systeem sinds de aanschaf van mijn 2de HD5770 toch redelijk wat luidruchtiger geworden is. Enerzijds is dat mogelijk te verklaren door de stock koeler(s) van de HD5770('s), anderzijds door het extra vermogen die de voeding moet leveren. Feit is ook dat de voeding nu direct de warme lucht van de onderste HD5770 binnentrekt, ook niet bevorderend.

Kortom, ik zit er een beetje mee in de knoop. Ik wil mijn systeem stiller, maar heb ook een beperkt budget. Ik vrees dat enkel investeren in een stille voeding niet voldoende zal zijn, dat ik dan ook naar 2 aftermarket koelers zal moeten kijken...
Maar al weten wat een goede voeding is, en de prijs daarvan, lijkt me al een begin om de knoop door te hakken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:50
Nexus schijnt hele stille voedingen te maken. Misschien is de Nexus RX-6300 wel wat :) Al zou de RX-5300 ook voldoende moeten zijn.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

-The_Mask- schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:43:
[...]
Ik kan je al vertellen dat die ver over zijn TDP heel gaat, nVidia is weer eens wat aan het rommelen geweest. ;)
Wat lelijk. Blijkbaar krijgt TDP steeds minder betekenis. :/
[...]
Ik zou daar dan wel eens bewijs (review bijvoorbeeld) van willen zien, want als ik de specs zo bekijk dan lijkt het allemaal helemaal niet zo slecht.
Ik bedoelde dat de voeding niet super is (als in: Seasonic), maar ik verwacht dat de voeding wel in orde is (zeker gezien de specs inderdaad). :)
De Antec CP-550/650 zal waarschijnlijk wel beter zijn, en ook goedkoper dan de €100 die genoemd werd.

[ Voor 4% gewijzigd door Ghost Dog op 27-04-2010 22:04 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• directjohan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-04 09:26
Beste mensen,
ik heb een gigabyte 770ta-ud3 gekocht en ik had al gezien dat daar een atx_12v_2x4 aansluiting opzat en ik meende ook dat ik de juist voeding had uitgekozen. Nu check ik het even na (het is al besteld, alleen PSU en videokaar zijn nog niet binnen) en het blijkt dat alleen de 530 W versie van de be quiet! L7 serie over deze aansluiting bezit, terwijl ik de 430W heb besteld. Ik heb verkeerd gekeken denk ik.

Nou vroeg ik me af, of het aansluiten van een 4pins connector genoeg power levert voor de 8pins. Ik ben niet van plan mijn processor over te klokken, maar mijn videokaart wel. Komt dit goed, of toch maar even met de winkel bellen?

Alvast bedankt.

edit:
misschien ff handig dat ik vermeld hoe de rest van het systeem er uit ziet.

AMD X4 955 125W
HD 5770 hawk
4gig DDR3 1333

[ Voor 10% gewijzigd door directjohan op 27-04-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Freubel schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 19:23:
Dit is wat CPU-Z er over te melden heeft:
[afbeelding]
Da's de eerste 8800GTS, ik heb hem hier ook nog, overgeklokt en wel (zie sig). :)
Tweaker36 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 19:26:
Ik heb momenteel een OCZ StealthXtream 650W. Deze is echter niet het meest stil te noemen, daarom was ik al eens aan het kijken naar een andere voeding, waarbij de nadruk ligt dat ie wat stil is. Ik vroeg me echter af, wat ik minimum nodig heb voor mijn systeem.

Q9550 E0 (@ stock, maar ik hou het open dat ik em wel eens op z'n staart wil trappen)
8GB (4x 2GB) DDR2-1066
P5Q Deluxe
5 HD's
2 HD5770's CrossfireX
5 casefans (1x 140mm, 4x 120mm)
(en dat allemaal in een Antec Three Hundred gepropt)

Ik merk dat mijn systeem sinds de aanschaf van mijn 2de HD5770 toch redelijk wat luidruchtiger geworden is. Enerzijds is dat mogelijk te verklaren door de stock koeler(s) van de HD5770('s), anderzijds door het extra vermogen die de voeding moet leveren. Feit is ook dat de voeding nu direct de warme lucht van de onderste HD5770 binnentrekt, ook niet bevorderend.

Kortom, ik zit er een beetje mee in de knoop. Ik wil mijn systeem stiller, maar heb ook een beperkt budget. Ik vrees dat enkel investeren in een stille voeding niet voldoende zal zijn, dat ik dan ook naar 2 aftermarket koelers zal moeten kijken...
Maar al weten wat een goede voeding is, en de prijs daarvan, lijkt me al een begin om de knoop door te hakken. ;)
Dat systeem komt maximaal wel in de buurt van de 400W, dus dat die OCZ dan wat lawaaiiger wordt kan kloppen, helemaal als hij warme lucht binnenkrijgt (dat geldt trouwens voor elke voeding). Als je hem nou direct koele lucht zou kunnen leveren zou dat een hoop schelen. :/
Anders zou je naar een van deze voedingen kunnen kijken, die zouden wel vrij stil moeten blijven (in elk geval zal je ze niet snel stiller vinden ;)).

[ Voor 78% gewijzigd door Ghost Dog op 27-04-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Freubel schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 19:23:
[...]

Dit is wat CPU-Z er over te melden heeft:
[afbeelding]

Dat het de voeding was vermoedde ik al :P
Dat is de oude 8800GTS met 640MB geheugen, die neemt zo'n 125 Watt maximaal.
CPU en overklok rekenen we ook maar 125 Watt voor en nog 50 Watt voor HD, DVD en overige dingen.
Zitten wel op 300 Watt wat geleverd moet worden door de 12 voltlijnen, weet bijna wel zeker dat de Sweex daar geen zin in heeft. ;)
Maar een goede voeding vanaf 400 Watt moet voldoen.
Eén van deze twee kun je nemen als het geen modulaire voeding hoeft te zijn.
En als het een modulaire voeding moet zijn dan deze: pricewatch: Corsair HX450W (hij is terug! voor even. :p )

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

-The_Mask- schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:30:
En als het een modulaire voeding moet zijn dan deze: pricewatch: Corsair HX450W (hij is terug! voor even. :p )
Ik kan hem zeer warm aanbevelen. ;)

Winkel die nog een paar modellen in het magazijn heeft gevonden ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
directjohan schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:38:
Komt dit goed, of toch maar even met de winkel bellen?

AMD X4 955 125W
HD 5770 hawk
4gig DDR3 1333
Dit moet geen probleem zijn en prima werken. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaaaas
  • Laatst online: 08-09-2023
Hallo,

Onderstaand mijn systeemspecs.

CPU: AMD athlon x2 5000 be @ 3.2ghz
Moederbord: K9A2 CF
Geheugen: 4x 1GB GeiL DDR2 800
Videokaarten: 2x nx8800gts OC 320mb(SLI) @ 620mhz
HD: 3x Hitachi 320GB
Optionele drive: DVD RW+-
3 Fan's
Processor koeler met fan controller

Ik game op 1920x1080p(full hd)

Hoeveel watt aam voeding heb ik nou nodig?
Hoeveel 12v rails moet de voeding bevatten?
Hoeveel amperes moeten de 12v kunnen geven?

Ik zat zelf te twijfelen tussen Cooler Master m620 of de m700 of de Zalman ZM-600hp. Zijn deze allemaal voldoende? Of kan ik beter een andere voeding nemen?

Alvast bedankt:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Baaaaas schreef op woensdag 28 april 2010 @ 02:24:
Hoeveel watt aam voeding heb ik nou nodig?
Inclusief marge moet de voeding zo'n 450W kunnen leveren.
Hoeveel 12v rails moet de voeding bevatten?
1.
Rails zijn overrated. ;)
Hoeveel amperes moeten de 12v kunnen geven?
* Ghost Dog doet een gooi :P
Zo'n 350W (280 voor de OC'd 8800GTS'en, 50(?) voor de CPU, en zo'n 20 voor de HDD's (een deel van het vermogen van de CPU en HDD's gaat over de 5V-lijn)), dus zo'n 30A.
Goede 450W voedingen halen dit al. Mijn Corsair HX450W trekt 33A over de 12V-lijn. :)
Ik zat zelf te twijfelen tussen Cooler Master m620 of de m700 of de Zalman ZM-600hp. Zijn deze allemaal voldoende? Of kan ik beter een andere voeding nemen?
Die beide voedingen zijn wel aardig, maar kunnen beter. ;)
Wat dacht je van deze? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 06:25
Ghost Dog schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:45:
[...]

Ik kan hem zeer warm aanbevelen. ;)

Winkel die nog een paar modellen in het magazijn heeft gevonden ofzo? :P
En besteld, dank voor de adviezen heren :>

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Baaaaas schreef op woensdag 28 april 2010 @ 02:24:
Ik zou gaan voor een betere voeding dan de Coolermasters en Zalman heeft eigenlijk altijd een slecht prijs/prestatie, zei weten namelijk altijd een high-end prijs op een mainstream product te plakken.
Bijvoorbeeld één van deze vier, twee zijn modulair twee niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

Door de bomen het bos kwijt ondanks de hele mooi OP.

Dit systeem draait regelmatig 20 uur per dag met 2 EVE Online clients (afk fleetbooster), en een torrent.
Wanneer ik zelf aanwezig ben gooi ik er rustig 2 clients bij, of een filmpje of ga flashgames spelen. :)

De huidige Sweex 650W :D is 2 jaar oud en trekt het niet (freezes, crashes, blinkend lampje gfx) zeker niet sinds de gfx upgrade.

Procje: Intel Core™ 2 Duo E6750
Moederplank: ASUS P5K, Socket-775 LGA
Geheugen: Corsair 4Gb DD2
Harde schijven: Maxtor 250Gb + WDC 120Gb
Rand app: Asus DVD±RW brander, Canon Pixma 2600
monitoren: Samsung 22" + Samsung 15"
videoplank: Asus EAH4850

Het budget maakt mij niet heel erg uit.

Ik vond het trouwens interessant om te leren dat een voeding altijd op minimaal 20% draait terwijl het idee om een grotere voeding te nemen zoals de persoon erboven zei mij nou juist ook aantrok en mijn plan was.

Ben nu dus compleet lost :D

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

yared schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:03:
Ik vond het trouwens interessant om te leren dat een voeding altijd op minimaal 20% draait terwijl het idee om een grotere voeding te nemen zoals de persoon erboven zei mij nou juist ook aantrok en mijn plan was.
:?
Een voeding levert gewoon wat nodig is, ook minder dan 20%.
De efficiëntie van veel voedingen zakt alleen in onder de 20% belasting.

650W heb je in elk geval met die setup nooit nodig; een 350W voeding gaat dat ook prima trekken, omdat je maximaal rond de 230W uit de voeding zal trekken.

Ik zou kiezen uit een van deze 4.
De be quiet! is goed, stil en efficiënt voor weinig, en trekt jouw systeemp makkelijk.
De Nexus is het stilste van de 4. De beide Corsairs zijn ook erg goed - de HX is modulair (als je die wil zou ik hem snel kopen want er is dus nog maar 1 winkel die ze opeens weer heeft ;)).

Damn, die HX450W is net zo duur als de VX. 8)7 Laat de laatste maar weg dan. :P

[ Voor 40% gewijzigd door Ghost Dog op 28-04-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik uit één van deze vier. ;)
De Nexus moet je nemen als je sowieso de voeding nooit wil horen, zo stil is die namelijk, maar daar betaal je dan ook voor.
De Corsair CX400W en Be Quiet Pure Power L7 430W zijn gewoon twee goede niet modulaire voedingen voor een mooie prijs.
De Corsair HX450W is een erg goede en modulaire voeding. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Waarom niet een 350 Watter?
yared's systeem trekt echt niet veel. :)

CX400W had ik er ook bij moeten zetten inderdaad, ipv de VX, aangezien die toch even duur is als de HX. :P

[ Voor 44% gewijzigd door Ghost Dog op 28-04-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ghost Dog schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:58:
Waarom niet een 350 Watter?
yared's systeem trekt echt niet veel. :)
Idd zou het moeten kunnen, maar zou houd je ruimte met een eventuele overklok, upgrade of uitbreiding en het prijsverschil is maar klein.
Vergeet ook niet dat een HD4850 een piekvermogen van zelfs 150 Watt kan vragen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

woah thanks, fijn om de keuze te hebben zoals jullie die geven.

Hoe kan ik het beste kijken (tik ik terwijl ik de OP nog door moet nemen op dit punt :D) hoeveel mijn systeem 'trekt' maximaal?

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
yared schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:33:
Hoe kan ik het beste kijken (tik ik terwijl ik de OP nog door moet nemen op dit punt :D) hoeveel mijn systeem 'trekt' maximaal?
Kijk naar een review, waar je het verbruik van de videokaart wordt gemeten (niet van het hele systeem), neem de TDP van de CPU en neem voor elke HD of DVD(-RW) zo'n 10 Watt.
Ga er dan zo'n 75/100 Watt boven zitten, kom op ongeveer de voeding die je nodig hebt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

-The_Mask- schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:48:
[...]

Idd zou het moeten kunnen, maar zou houd je ruimte met een eventuele overklok, upgrade of uitbreiding en het prijsverschil is maar klein.
Dat is waar. :)
Vergeet ook niet dat een HD4850 een piekvermogen van zelfs 150 Watt kan vragen.
Een goede voeding moet dat wel op kunnen vangen, als het nominale vermogen maar onder het vermogen van de voeding ligt.
Ook met 150W voor de grafische kaart kom ik nog maar op zo'n 280W. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/video/sapphire-toxic-hd4850/toxic_power.gif
(bron)

Ik zou zelf ook voor een 400/450W voeding gaan. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Ghost Dog op 28-04-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:39

amaterasu

In memory of Cj

Beste mensen heb een andere build samen moeten samenstellen wegens de beschikbaarheid van enkele onderdelen.

CPU: AMD Phenom II X4 955 + cooler master V8
RAM: Kingston ValueRAM 4 GB DDR3-1333
DvD: simpel samsung ding
Mobo: Asus M4N75TD
SSD: OCZ OCZSSD2-1VTX30Gb
HDD: Samsung HD103UJ 1tb
Case: Cooler Master HAF 922
Gpu: 2x XFX GTX260 Black Edition in SLI dus.

Dit alles wil ik gaan voeden met een.
Antec TruePower New Series TP-750 750watt.

volgens de leverancier vraagt de gpu max 182watt dus 2x zou zijn 364watt. nou laten we zeggen mijn systeem gebruikt max 350 dus samen zou dan 364+350= 714watt zijn? dan zou ik dus toekomen met mijn antec 750 watt of zit ik nu echt gewoon helemaal mis te lullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Waar haal je die 350W vandaan? :X
De rest van je systeem (dus geen graka's) komt misschien op 200W, met een redelijke overklok.
Verder, welke GTX260 is dat, de Core 216? De TDP daarvan is inderdaad 182W of 171W (afhankelijk van 65/55nm), maar het maximale verbruik is lager op standaardsnelheden, maximaal zo'n 140W.
Dan kom ik op maximaal dus op zo'n 480W, als je nog ruimte voor overklokken wil kan je dus nog steeds prima af met de TP-650. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/video/evga-geforce-gtx260-216-55nm/results/evga260_power.png
(bronnetje :))

[ Voor 12% gewijzigd door Ghost Dog op 29-04-2010 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen, ik ben een nieuw systeem aan het samenstellen en ik vroeg me af of het onderstaande systeem te draaien is met een OCZ StealthXStream 600W:
http://www.azerty.nl/wink...226358]=1&product[9293]=1

(Echter wordt de cpu dan wel aardig wat overklokt, met misschien ook een heel lichte verhoging van het voltage, ook komen er nog een paar casefans bij, maar ik weet nog niet welke kast er in het systeem gaat komen, dus kan ik nog niet zeggen welke, hoogstwaarschijnlijk worden het nog 3 of 4 120x25 1200RPM fans)

Zou dit wel redelijk te draaien zijn met een StealthXSteam van 600W? Of weten jullie een betere voeding voor mij voor dit systeem?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 13:00:
Hey mensen, ik ben een nieuw systeem aan het samenstellen en ik vroeg me af of het onderstaande systeem te draaien is met een OCZ StealthXStream 600W:
http://www.azerty.nl/wink...elmandje/?legen=1&product\[232912]=1&product\[232977]=1&product\[236271]=1&product\[234247]=1&product\[212474]=1&product\[225871]=1&product\[242662]=1&product\[226358]=1&product\[9293]=1

(Echter wordt de cpu dan wel aardig wat overklokt, met misschien ook een heel lichte verhoging van het voltage, ook komen er nog een paar casefans bij, maar ik weet nog niet welke kast er in het systeem gaat komen, dus kan ik nog niet zeggen welke, hoogstwaarschijnlijk worden het nog 3 of 4 120x25 1200RPM fans)

Zou dit wel redelijk te draaien zijn met een StealthXSteam van 600W? Of weten jullie een betere voeding voor mij voor dit systeem?
nee , doe geen ocz dr is bij ons al een binnen een halfjaar kaput . kun je beter deze doen pricewatch: Antec TruePower TP-650. of pricewatch: Corsair HX650W
en als ik jou was ook een 5850 doen ik zat ook eerst te denken, ahhh!! ik doe gelijk een 5870,
maar die is prijs/prestatie verhouding minder interessant dan een 5850
plus dat je er later nog een bij kan doen (crosfire).wat de ocz minder fijn vind.

[ Voor 3% gewijzigd door jbkappirossi op 29-04-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Dat systeem heeft zonder OC's zo'n 350W nodig, met OC's kan daar nog zo'n 100-150W bij komen, dan kom je op een totaal van (voor de zekerheid) 500W.

Een goede 600W voeding is dan prima, en de OCZ is elektrisch gezien prima, maar hij is onder load niet echt stil.
Daarom zou ik voor een van deze jongens gaan. :)

edit:
jbkappirossi schreef op donderdag 29 april 2010 @ 14:16:
nee , doe geen ocz dr is bij ons al een binnen een halfjaar kaput . kun je beter deze doen pricewatch: Antec TruePower TP-650. of pricewatch: Corsair HX650W
De HX650W is goed, daar niet van, maar wel 2x zo duur als die OCZ. De OCZ wordt gebouwd door FSP, en dat is (op stilte na) verder in het algemeen een prima fabrikant.
De 2 Nexus voedingen uit mijn lijstje zijn een stuk goedkoper, en ook gewoon goed en stil.
en als ik jou was ook een 5850 doen ik zat ook eerst te denken, ahhh!! ik doe gelijk een 5870,
maar die is prijs/prestatie verhouding minder interessant dan een 5850
plus dat je er later nog een bij kan doen (crosfire).wat de ocz minder fijn vind.
Die OCZ trekt CFX met een 5850 ook wel, het verbruik zal dan zo'n 100W hoger zijn dan met een enkele 5870, maar nog steeds binnen de perken (zo'n 450W). De ruimte om over te klokken wordt dan dus wel wat krapper, maar kan nog steeds wel redelijk.
Verder is het wel of niet willen van CFX persoonlijk. Ik zou het zelf niet willen omdat je verbruik een stuk omhoog gaat, en het geluid ook. Verder trekt een 5850 ook vrijwel alles op high en 1920x1200. :)

Verder mag je wel wat doen aan je interpunctie, hoofdlettergebruik, e.d., je reacties zijn niet heel overzichtelijk om te lezen. ;)

[ Voor 63% gewijzigd door Ghost Dog op 29-04-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey jongens bedankt voor de snelle reacties.
Ik wil wel graag bij de HD5870 blijven, crossfire vind ik eigenlijk niks.
Bovendien kan het systeem toch wel lekker een flinke tijd door met een HD5870 dacht ik zo.
De goedkoopste Nexus voeding die je me hebt aangeraden ziet er wel goed uit, maar ik kan me echter wel herrinneren dat er vooral bij overklokken vaak gekeken moest worden naar de "ampères op de 12V lijn." Moet hier nog flink op gelet worden of is dit bij alle genoemde voedingen wel in orde?

Oh nog 1 dingetje, als het even kan wil ik alles bij azerty bestellen en daar leveren ze de nexus niet lijkt het, er zijn wel andere voedingen van nexus maar deze zijn dan weer zeer prijzig

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

De beide Nexus trekken 600W over de 12V-lijn, de Antec in totaal over zijn 4 12V-lijnen 648W, en de Seasonic 567W, dus dat komt sowieso wel goed. :)

De voeding bij een andere winkel bestellen is geen optie?
Waarschijnlijk maakt dat toch niet zoveel uit, want dan heb je een winkel die hem voor pakweg €4 goedkoper verkoopt, en moet je zo'n €7 extra betalen voor de verzending, dus kost dat je netto misschien €3 meer (allemaal natte vingerwerk). :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ghost Dog op 29-04-2010 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsiej
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-06 19:23
Goeiendag tweakers, op deze zonnige dag vraag ik me af of de volgende voeding het volgende systeem gaat trekken omdat ik een beetje ga upgraden.

voeding is een antec EA380 met de volgende voltages
+3.3V@20A,+5V@20A,+12V1@17A,+12V2@17A,-12V@0.8A, +5VSB@2.5A

Q9550 (met overclock op +-4ghz, wil niet over de 1.35 volt heen)
P5K premium (meen dat de P35 zuiniger was dan bv. X38)
4gig 800mhz 1.8v ram
samsung F3 1tb
MSI 5770 hawk (geen overclock)
stuk of 5 fans.

Mijn vraag is gaat dat ding dat trekken, zoja met hoeveel marge?
Ik heb niet graag dat ik mijn moederbord opblaas vanwege een piekstroom of dat dat ding een ontieglijke herrie gaat maken.

alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:38:
Hey jongens bedankt voor de snelle reacties.
Ik wil wel graag bij de HD5870 blijven, crossfire vind ik eigenlijk niks.
Bovendien kan het systeem toch wel lekker een flinke tijd door met een HD5870 dacht ik zo.
De goedkoopste Nexus voeding die je me hebt aangeraden ziet er wel goed uit, maar ik kan me echter wel herrinneren dat er vooral bij overklokken vaak gekeken moest worden naar de "ampères op de 12V lijn." Moet hier nog flink op gelet worden of is dit bij alle genoemde voedingen wel in orde?

Oh nog 1 dingetje, als het even kan wil ik alles bij azerty bestellen en daar leveren ze de nexus niet lijkt het, er zijn wel andere voedingen van nexus maar deze zijn dan weer zeer prijzig
Als die OCZ voeding nu wel of niet genoeg vermogen leverd . Neem gewoon de Antec TP-650.
Dan weet je zeker dat je een kwaliteits voeding hebt en kost bij Azerty 30euro meer dan de OCZ.
en misschien zegt het je nu niks maar over een jaar wil je misschien toch Crossfire.
dan zit je dus met de Antec goed.

en over de videokaart , een 5850 max OCt is zo goed als net zo snel als een 5870.
Omdat ze allebei op dezelfde chip zijn gebaseerd .Maar wel voor 100 euro minder ,
zodat je na een jaar er nog een bij kunt proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gigabit
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 23:11
Hoi,

Ik ben op zoek naar een vervangende voeding van mijn zojuist overleden voeding die ik in 2006 gekocht heb.
Het betreft de 450 W voeding die geleverd werd met de Antec Sonata II in zwarte kast.

Als ik in de prijswatch kijk welk voedingstype moet ik dan hebben of mag.
Ik denk ATX2.0 of hoger moet kiezen of . . . .

Alvast bedankt.

LG-HM071MR-U44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
jbkappirossi schreef op donderdag 29 april 2010 @ 14:16:
[...]

nee , doe geen ocz dr is bij ons al een binnen een halfjaar kaput
En dat was precies die OCZ voeding? OCZ heeft namelijk veel verschillende fabrikanten die de voedingen voor hun maken, zoals CWT, Topower, Sirtec, FSP, 3Y Power en Impervio en er zit hier nogal wat verschil in kwaliteit. Dus om nu alle OCZ voedingen slecht te noemen slaat nergens op natuurlijk. Daarnaast als jij één kapotte voeding hebt dan betekend niet dat het hele merk slecht is, want dan zou het betekenen dat als Sweex voedingen bijvoorbeeld ook prima zijn aangezien er vast wel iemand te vinden zal zijn waar zo'n voeding prima draait. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:38:
Dan zou ik één van deze twee voedingen nemen, beide moeten het prima aan kunnen zo lang je geen CrossFire wil. :)
Ghost Dog schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:58:
de Antec in totaal over zijn 3 12V-lijnen 876W
Dat kan natuurlijk nooit, een 650 Watt voeding kan nooit 876 Watt leveren op de 12 voltlijnen, want dan was het waarschijnlijk een 900 Watt voeding geweest. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door -The_Mask- op 29-04-2010 20:09 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:43
Hi,

Ik heb het volgende systeem:

CPU: AMD Phenom II X4 965 @4.2ghz 24/7
RAM: 2x 2gb OCZ Reaper 800mhz
1x DVD RW
Mobo: Asus M3A32-MVP Deluxe Wifi
HDD: 3x Seagate 1tb
Case: Cooler Master Centurion 5
PSU: Cooler Master M620
Gpu: 1x HD5770.

Ik ben van plan een HD5770 erbij te gooien. De M620 trekt dat makkelijk neem ik aan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
gijsiej schreef op donderdag 29 april 2010 @ 17:24:
Mijn vraag is gaat dat ding dat trekken
Moet gewoon kunnen
zoja met hoeveel marge?
Genoeg. ;)
Moeilijk te zeggen eigenlijk maar verwacht dat je de voeding tijdens games zo ongeveer voor 250 Watt max belast.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
gigabit schreef op donderdag 29 april 2010 @ 19:09:
Het betreft de 450 W voeding die geleverd werd met de Antec Sonata II in zwarte kast.
Die voeding was erg slecht, was ook te verwachten dat die dood ging, nu alleen hopen dat de rest van de PC nog leeft. :)
Als ik in de prijswatch kijk welk voedingstype moet ik dan hebben of mag.
Tja, dat zal erg aan de rest van de ondelen in de PC liggen, want nu kan ik alleen maar zeggen dat elke moderne voeding wel moet werken. ;)
Extorm schreef op donderdag 29 april 2010 @ 20:13:
Ik ben van plan een HD5770 erbij te gooien. De M620 trekt dat makkelijk neem ik aan??
Ja, maar ik zou de volgende keer gaan voor een betere voeding, want die dingen zijn niet de beste voedingen. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door -The_Mask- op 29-04-2010 20:23 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:43
Ik heb hem al aardig lang hoor. Volgende keer pak ik idd een Corsair. Heb de voeding nu al 2 jaar gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
-The_Mask- schreef op donderdag 29 april 2010 @ 20:01:
[...]

En dat was precies die OCZ voeding? OCZ heeft namelijk veel verschillende fabrikanten die de voedingen voor hun maken, zoals CWT, Topower, Sirtec, FSP, 3Y Power en Impervio en er zit hier nogal wat verschil in kwaliteit. Dus om nu alle OCZ voedingen slecht te noemen slaat nergens op natuurlijk. Daarnaast als jij één kapotte voeding hebt dan betekend niet dat het hele merk slecht is, want dan zou het betekenen dat als Sweex voedingen bijvoorbeeld ook prima zijn aangezien er vast wel iemand te vinden zal zijn waar zo'n voeding prima draait. ;)
juist dus zoals je zelf al zegt je weet niet welke je hebt met een OCZ, wat is het punt dan.wat jij zegt slaat nergens op, want ik zei dat er een bij ons kapot gegaan was. jij verdraait mijn woorden, want zoals ik al zei als je een TP650 neemt weet je zeker dat je een goede hebt. en als je later alsnog 5870 crossfire wil ook .en niet met een TP-550. want die is daar te ligt voor .en dat is die 20 euro extra dik waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
jbkappirossi schreef op donderdag 29 april 2010 @ 20:33:
[...]

juist dus zoals je zelf al zegt je weet niet welke je hebt met een OCZ
Ja wel dat is allemaal prima te vinden met Google.
wat is het punt dan.wat jij zegt slaat nergens op, want ik zei dat er een bij ons kapot gegaan was. jij verdraait mijn woorden
Nee, jij zegt dat je één kapot hebt gehad, maar dat zegt niks een TP650 zou net zo goed kapot kunnen gaan en een Sweex (of andere rommel) kan prima draaien. Zoals het spreekwoord zegt: Eén zwaluw maakt nog geen zomer. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gigabit
[...]

Tja, dat zal erg aan de rest van de ondelen in de PC liggen, want nu kan ik alleen maar zeggen dat elke moderne voeding wel moet werken. ;)

Onderdelen:
1x Asus P5W DH Deluxe
1x Intel Core 2 Duo (Conroe) E6600
1x Zalman CNPS9500 AT
1x Asus EN7900GT TOP/2DHT, 256 MB, DDR3
2x Team TXDD1024M800HC4DC, 1024 MB, DDR2, PC6400
1x Samsung SH-S182D, ATAPI/E-IDE
1x Samsung 940BF, 19 inch
3x Samsung Spinpoint, 250 GB, 7200 rpm, 8 MB

LG-HM071MR-U44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ben je nog van plan om bijvoorbeeld een videokaart upgrade te doen, aangezien het toch al een best oude videokaart is.
En moet de voeding nog aan andere bijzondere eisen doen? Zoals bijvoorbeeld modulair en wat is het budget.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gigabit
Speel nooit games.
Nee niet echt.

LG-HM071MR-U44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Why 99% of Power Supply Reviews Are Wrong

Even een artikel om de mening van The Mask te bevestigen over reviews zoals bijvoorbeeld Hardware.info ze maakt over voedingen

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

-The_Mask- schreef op donderdag 29 april 2010 @ 20:07:
[...]

Dat kan natuurlijk nooit, een 650 Watt voeding kan nooit 876 Watt leveren op de 12 voltlijnen, want dan was het waarschijnlijk een 900 Watt voeding geweest. ;)
Oeps, verkeerd gelezen, en ook nog rekenfoutje. 8)7 |:(
Het is in totaal over de 4 (niet 3 :P) 12V-lijnen maximaal 648W. :)
Verder maakt het nog steeds niet uit, want CFX trekt hij makkelijk.
StefanvanGelder schreef op donderdag 29 april 2010 @ 22:33:

Even een artikel om de mening van The Mask te bevestigen over reviews zoals bijvoorbeeld Hardware.info ze maakt over voedingen

Erg mooi artikel inderdaad. Sowieso heeft Hardwaresecrects zo ongeveer de beste (op geluid na) reviews van voedingen. :)
Ik erger me ook vaak aan reviews waarbij men zegt:
'Ja, het systeem draait stabiel, dus de voeding is goed.' 8)7 En dan gaat het over een Sweex ofzo. |:(

[ Voor 42% gewijzigd door Ghost Dog op 29-04-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
StefanvanGelder schreef op donderdag 29 april 2010 @ 22:33:

Staat al in de TS, één keer raden hoe die erin komt. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Mhh....

Toevallig door jou getipt? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb een tijd geleden een nieuwe cooler gekocht: Noctua NH-U12P
Heb hem in de pc winkel laten insteken, heeft geen problemen gegeven tot gisteren.
Heel mijn kamer is een chauffage geworden en geen idee waarom. (niet de warmte van buiten btw :D)

specs:
case:Thermaltake VH8000BWS Armor+ MX 650 watt
moederbord:Asus P6T SE
processor:Intel Quad Core I7 930 s1366 2.8GHz
geheugen:6gb 3x Kingston Valueram DDR3 1333MHz 2048MB CL9
harde schijf: Hitachi 1TB SATAII 1000 gb
dvd lezer schrijver:nec Sony Optiarc AD-7240S-0B 24x
vga kaart:Sapphire HD5770 1024 mb gddr5

Komt het nu omdat mijn voeding het niet zo goed aankan of waardoor kan het liggen?
Ik wil ook nog overclocken maar momenteel ga ik er niet aan beginnen. de temps van mijn pc zijn rond de 40graden atm btw.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Het is mij niet helemaal duidelijk om welk type voeding het nu precies gaat, maar als het een goede is dan moet die dit met 3 vingers in de neus aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StefanvanGelder schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 00:01:
Het is mij niet helemaal duidelijk om welk type voeding het nu precies gaat, maar als het een goede is dan moet die dit met 3 vingers in de neus aankunnen.
Ik heb even gekeken naar de sticker en opgezocht: SWEEX Power Supply 650 Watt Low Noise ( PS040 )
http://www.sweex.com/nl/a...rity/power-supplies/ps040

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 00:11:
[...]

Ik heb even gekeken naar de sticker en opgezocht: SWEEX Power Supply 650 Watt Low Noise ( PS040 )
http://www.sweex.com/nl/a...rity/power-supplies/ps040
:F sowieso vervangen die voeding of je moet het geen probleem vinden dat de voeding elk moment kan ontploffen en dat de rest van de PC dan ook dood kan zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 30-04-2010 00:15 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 00:14:
[...]

:F sowieso vervangen die voeding of je moet het geen probleem vinden dat de voeding elk moment kan ontploffen en dat de rest van de PC dan ook dood kan zijn.
hoezo, is die niet sterk genoeg of defect aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 00:15:
[...]

Het is zo ongeveer de grootste rommel die je kunt kopen.
De voeding kan het waarschijnlijk maar net aan.
Jouw voeding slurpt energie, is totaal niet zuinig.
De voeding is misschien wel het belangrijkste deel van de PC. Het kan namelijk de hele PC maken of breken, zo wel letterlijk als figuurlijk. Vandaag nog gezien een voeding die de HD had gesloopt nadat de voeding was ontploft. HD heeft nu kortsluiting, dus aansluiten op een PC dan gaat de PC niet meer aan, dus ;w data.

[ Voor 26% gewijzigd door -The_Mask- op 30-04-2010 00:21 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 00:18:
[...]

Het is zo ongeveer de grootste rommel die je kunt kopen.
De voeding kan het waarschijnlijk maar net aan.
De voeding is misschien wel het belangrijkste deel van de PC. Het kan namelijk de hele PC maken of breken, zo wel letterlijk als figuurlijk. Vandaag nog gezien een voeding die de HD had gesloopt nadat de voeding was ontploft. HD heeft nu kortsluiting, dus aansluiten op een PC dan gaat de PC niet meer aan, dus ;w data.
Oh ok, ik dacht al dat het zoiets zou zijn. Ook leuk als ze dat erin steken zonder dat ik er iets van afwist wat goed & slecht is. Enig idee van hoeveel watt ik er moet kopen of welke goed zijn?
wauw ontploft :s ja ik moet een week wachten maar zal proberen niet al te lang op deze pc te zitten dan want wil niet meer kosten eraan hebben dan nodig is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2010 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:10

Herman

FP ProMod
Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 00:15:
[...]

650 Watt is ansich voldoende. Alleen zou ik geen sweex in mijn systeem willen hebben. Ik zou een A-merk nemen. Je bent dan wel 5 of 6 tientjes kwijt, maar dan heb je wel een viel betrouwbaarder en stabieler systeem.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 00:21:
[...]

Oh ok, ik dacht al dat het zoiets zou zijn. Ook leuk als ze dat erin steken zonder dat ik er iets van afwist wat goed & slecht is. Enig idee van hoeveel watt ik er moet kopen of welke goed zijn?
wauw ontploft :s ja ik moet een week wachten maar zal proberen niet al te lang op deze pc te zitten dan want wil niet meer kosten eraan hebben dan nodig is.
Dit is een mooie voeding voor een mooie prijs: pricewatch: Corsair HX450W :)
Of wil je nog voor CrossFire gaan met nog een HD5770?

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 30-04-2010 00:23 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 00:22:
[...]

Dit is een mooie voeding voor een mooie prijs: pricewatch: Corsair HX450W :)
Of wil je nog voor CrossFire gaan met nog een HD5770?
geen idee eigenlijk, moet ik wat meer info over zoeken.
Maar ik speel liever of safe, op die 10 of 20 euro meer zal het niet steken vind ik dus liever dan iets zwaarder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 00:27:
Maar ik speel liever of safe, op die 10 of 20 euro meer zal het niet steken vind ik dus liever dan iets zwaarder?
Laten ik het dan anders formuleren, het is een geweldige voeding voor een geweldige prijs en kan jouw PC echt gemakkelijk aan en kan ook een veel zwaardere PC aan dan de voeding die je nu hebt. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 00:30:
[...]

Laten ik het dan anders formuleren, het is een geweldige voeding voor een geweldige prijs en kan jouw PC echt gemakkelijk aan en kan ook een veel zwaardere PC aan dan de voeding die je nu hebt. :)
Hey mark, ik heb gisteren en vandaag zitten zoeken maar ik vind deze niet hier in belgie?
is er misschien hier ene die ook goed is: http://www.alternate.be/html/index.html
dan kan ik ehem vandaag nog halen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2010 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gigabit
Ik weet voldoende. ;)
Bedankt voor je hulp

LG-HM071MR-U44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 07:03:
[...]

Hey mark, ik heb gisteren en vandaag zitten zoeken maar ik vind deze niet hier in belgie?
Wie is mark? ;) Maar verzenden van die voeding naar België geen optie? Lijkt mij namelijk de beste optie.
is er misschien hier ene die ook goed is: http://www.alternate.be/html/index.html
Anders deze of deze, maar zijn wel mindere opties.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 12:03:
[...]
Wie is mark? ;) Maar verzenden van die voeding naar België geen optie? Lijkt mij namelijk de beste optie.

[...]

Anders deze of deze, maar zijn wel mindere opties.
nja ik zal een van die 2 pakken dan.
aah sorry the mask dan :D
ik wil leiver geen risico's nemen om er nog een paar dagen te gebruiken zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffelmans
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-01-2024
Hallo,

Ik ben naar dit topic doorverwezen, dus even mijn situatie schetsen: twee weken geleden schakelde ik mijn desktop PC (Fujitsu Siemens Scenic W620 i915G) 's morgens in, en hoorde bij het indrukken van de power knop een droge "plof" . Tegelijk rook ik ook een licht verbrande geur :-( . Ik heb totnogtoe geen enkel probleem gehad met die computer (die intussen een jaar of 6 oud is - en nog nooit "ontstoft" binnenin - kan blijkbaar iets met de zaak te maken hebben), maar nu dus wel. Dadelijk naar de winkel gebracht, en daar vermoedden ze dat de voeding het begeven had (was echter niet zeker). De kosten voor de herstelling zouden vanwege de werkuren niet opwegen tegen het aanschaffen van een nieuwe PC, dus hebben ze die niet hersteld. Kan ik hier zelf een nieuwe voeding in monteren, en zo ja welke? Ik ben zeker geen computerfreak, maar een voeding vervangen zie ik me nog wel doen. Het lijkt me het makkelijkst als dit exact hetzelfde model is, maar dat zal ongetwijfeld niet makkelijk te vinden zijn. Of zou het probleem toch elders kunnen liggen?

Specificaties van de voeding:

L=17,9cm
B=10,2cm
H=12,2cm

Newton Power ltd
Model NPS-300AB B REV:03 GS:02 S/N:XPT0441001641
Max continous output power 300w
Max combined output power on +3,3V & +5V 135W
Max surge output power 310W (for 10s)
AC input 100-240V - 8,1A - 50/60Hz
AC output 100-127VC - 3,0A
200-240V - 1,5A - 50/60Hz
Main output
+3,3V 18A max (24A 10sec)
+5V 20A max (24A 10 sec)
+12V 17A max (18,5A 10 sec)
-12V 0,5A max
Aux output
+5V 2,0A max
Date code: 0441

Waar kan ik nu best beginnen zoeken naar zo'n voeding? Welke parameters (buiten de afmetingen) moeten exact overeen komen, en welke niet? Mag het vermogen hoger zijn og moet dat exact gelijk zijn? Kan ik iets over het hoofd zien wb de aansluitingen? :?

Alvast bedankt!

Ciao,
Kristof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 11:54
zo'n voeding kun je volgens mij zelfs gratis van een tweaker krijgen :)

simpel te doen
300W vervangingsvoeding...

Enige wat wel handig is te weten : gaat er ook een bundeltje draden naar je videokaart? (als je weet wat dat is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
KaWaReZ schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 19:16:
zo'n voeding kun je volgens mij zelfs gratis van een tweaker krijgen :)
Een voeding die je gratis krijgt, zal hoogstwaarschijnlijk van hele hoge kwaliteit zijn. ;) Dus dan kun je wachten op de volgende *plof*, alleen is het bij zo'n *plof* altijd te hopen dat de rest van de PC nog leeft.

Daarnaast heb je de maten van zijn voeding gezien?

Zijn nogal afwijkende maten, ik denk dat het dan ook beter is om een behuizing en voeding te halen, maar dan is het maar de vraag of alleen de voeding kapot is en alles in een normale ATX kast past.

Maar dit zou iig een goede vervanger kunnen zijn: pricewatch: AOpen ES45H
Enige wat wel handig is te weten : gaat er ook een bundeltje draden naar je videokaart? (als je weet wat dat is)
Als ik zijn PC op internet opzoek zie ik een IGP.

[ Voor 25% gewijzigd door -The_Mask- op 30-04-2010 19:42 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffelmans
Hmmm, als ik het goed begrijp zijn de afmetingen van de voeding niet standaard, en is het niet zo evident een geschikte vervanging te vinden. Nu, als ik de prijzen bezie van de link die je doorstuurt, ben ik ook al dik tevreden hoor ... mij werden reparatiekosten van een paar honderd euro voorgehouden (300 à 500). Denk je dat die case zou kunnen dienen? Kan ik daar al de rest in bouwen, of is daar meer info voor nodig?
Een IGP heb ik net opgezocht: integrated graphics solutions (grafische kaart ingebouwd in het moederbord), maar ik ben er niet uit of die nu op de voeding moet aangesloten worden of niet. Laat maar weten welke info jullie nog nodig hebben - ik zou het super vinden langs deze weg een oplossing te vinden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
stoffelmans schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 22:35:
Hmmm, als ik het goed begrijp zijn de afmetingen van de voeding niet standaard, en is het niet zo evident een geschikte vervanging te vinden. Nu, als ik de prijzen bezie van de link die je doorstuurt, ben ik ook al dik tevreden hoor ... mij werden reparatiekosten van een paar honderd euro voorgehouden (300 à 500). Denk je dat die case zou kunnen dienen? Kan ik daar al de rest in bouwen, of is daar meer info voor nodig?
Een IGP heb ik net opgezocht: integrated graphics solutions (grafische kaart ingebouwd in het moederbord), maar ik ben er niet uit of die nu op de voeding moet aangesloten worden of niet. Laat maar weten welke info jullie nog nodig hebben - ik zou het super vinden langs deze weg een oplossing te vinden! :)
300a500 voor een pc die een paar tientjes waard is ,neem die kast die mask aanbeveelt .
verder heb je niks nodig ,ja!! een paar handen en een kruiskop schroevendraaier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 11:54
igp behoeft geen aparte voedingslijn

enneh, de maten even slordig doorgenomen (niet naar gekeken dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
stoffelmans schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 22:35:
Hmmm, als ik het goed begrijp zijn de afmetingen van de voeding niet standaard, en is het niet zo evident een geschikte vervanging te vinden.
Klopt het zal goedkoper zijn om een nieuwe behuizing + voeding te halen.
Nu, als ik de prijzen bezie van de link die je doorstuurt, ben ik ook al dik tevreden hoor ... mij werden reparatiekosten van een paar honderd euro voorgehouden (300 à 500).
Dan vraag ik mij af wat zij willen doen, want voor zo'n prijs heb je alle onderdelen van de PC al vervangen door nieuwe en veel snellere onderdelen en houd je zelfs nog geld over ook. :p
Denk je dat die case zou kunnen dienen? Kan ik daar al de rest in bouwen, of is daar meer info voor nodig?
Meer info is wel handig, zoals bijvoorbeeld heb je een standaard ATX moederbord. Als je dit niet weet kun je ook bijvoorbeeld een foto maken (foto van de binnenkant van de PC en een van het moederbord)
Een IGP heb ik net opgezocht: integrated graphics solutions (grafische kaart ingebouwd in het moederbord), maar ik ben er niet uit of die nu op de voeding moet aangesloten worden of niet.
Die hoeft niet op de voeding te worden aangesloten aangezien die gewoon op het moederbord geïntegreerd zit en het moederbord krijgt wel gewoon stroom van de voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:27
-The_Mask- schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 00:18:
Vandaag nog gezien een voeding die de HD had gesloopt nadat de voeding was ontploft. HD heeft nu kortsluiting, dus aansluiten op een PC dan gaat de PC niet meer aan, dus ;w data.
Ik had dit laatst ook bij de hand. Een kennis met een opgeblazen voeding. Bleek ook een sluiting op zijn HD te hebben. Die sluiting bleek een doorgeslagen zener te zijn. Na het desolderen hiervan werkte de schijf weer en heb ik de data kunnen saven. Dus wellicht de moeite om de schijf nog even te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-08 19:34
Heey,

Ik wil binnenkort een nieuwe pc halen die genoeg ruimte moet hebben *kwa voeding* voor een goeie upgrade en overklok

Specs.

ASRock 890FX Deluxe3
Pros : Phenom II X4 of X6
Geheugen : Kingston HyperX 2x2gb 2000Mhz (word waarschijnlijk 4x2gb)
HDD : WD Black 1tb
GPU : 1x 5870 (moet dus ruimte hebben voor een 2de)
Voor de rest nog handjevol fans en nog wat belichting

Ik zelf zat te denken aan deze

pricewatch: Corsair TX750W
pricewatch: Corsair HX750W

mede wil ik vragen als jullie dit een goede keuze vinden welke van de 2 dan het slimst is

Alvast bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
goede keus ,zijn beide uitstekende voedingen de hx is niet alleen modulair ,maar ook efficiënter.
ze voldoen beide ,maar voor die 15euro extra zou ik zeker voor de HX gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
  • Laatst online: 10-08 19:34
Okay dan bedankt voor het advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
jeronimo schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 23:05:
[...]

Ik had dit laatst ook bij de hand. Een kennis met een opgeblazen voeding. Bleek ook een sluiting op zijn HD te hebben. Die sluiting bleek een doorgeslagen zener te zijn. Na het desolderen hiervan werkte de schijf weer en heb ik de data kunnen saven. Dus wellicht de moeite om de schijf nog even te bekijken.
Ik heb hem bekeken maar was niks bijzonders aan te zien helaas.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffelmans
-The_Mask- schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 11:57:
[...]
Klopt het zal goedkoper zijn om een nieuwe behuizing + voeding te halen.
[...]
Dan vraag ik mij af wat zij willen doen, want voor zo'n prijs heb je alle onderdelen van de PC al vervangen door nieuwe en veel snellere onderdelen en houd je zelfs nog geld over ook. :p
[...]
Meer info is wel handig, zoals bijvoorbeeld heb je een standaard ATX moederbord. Als je dit niet weet kun je ook bijvoorbeeld een foto maken (foto van de binnenkant van de PC en een van het moederbord)
[...]

Die hoeft niet op de voeding te worden aangesloten aangezien die gewoon op het moederbord geïntegreerd zit en het moederbord krijgt wel gewoon stroom van de voeding.
Van harte bedankt voor alle hulp! Het moederbord is van het type D1837 (zie http://uk.ts.fujitsu.com/rl/servicesupport/techsupport/Boards/Motherboards/Fujitsu/D1837/A26361-D1837-Z120-UK.pdf). Op p3 staat bij board size "ATX", dus ik vermoed dat dat is wat je bedoelt. Kan ik dan de voorgestelde case gebruiken? In dat geval nog een vraagje:is alles makkelijk over te zetten, of zitten er ergens addertjes onder het gras? Nogmaals van harte bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
stoffelmans schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:50:
Kan ik dan de voorgestelde case gebruiken?
Ja die behuizing en voeding moeten dan prima werken.
In dat geval nog enkele vraagjes: waar bestel ik die best? Hoeveel kost die ongeveer?
Nou als je op dit linkje klikt: pricewatch: AOpen ES45H zie je dat de behuizing en voeding bij een aantal webshops leverbaar is. Dus de bovenste (goedkoopste) webshop is in principe prima.
En is alles makkelijk over te zetten, of zitten er ergens addertjes onder het gras? Nogmaals van harte bedankt! _/-\o_
In principe moet het best wel te doen zijn, je kunt immers precies kijken hoe het in de oude kast zat en hoe het nu in de nieuwe moet zitten. :)
En er zijn ook wel filmpjes te vinden van hoe het moet: http://www.bouweenpc.nl/nieuws/2277

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffelmans
Zo, die Aopen Case is net on-line besteld: €50,50 aan huis geleverd ... nu maar hopen dat het inbouwen geen problemen oplevert. Moesten er nog zaken zijn waarvan je moest weten "opgepast hiermee!" ... laat maar even weten, het zal voor mij de eerste keer zijn. Benieuwd ...

En van harte bedankt voor alle hulp hé! :) Ik post een berichtje als het al dan niet gelukt is (hopelijk zijn er nu geen andere onderdelen beschadigd...).

[ Voor 24% gewijzigd door stoffelmans op 03-05-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
stoffelmans schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:14:
Zo, die Aopen Case is net on-line besteld: €50,50 aan huis geleverd ... nu maar hopen dat het inbouwen geen problemen oplevert. Moesten er nog zaken zijn waarvan je moest weten "opgepast hiermee!" ... laat maar even weten, het zal voor mij de eerste keer zijn. Benieuwd ...
Afstandsbusjes sommigen vinden het leuk om die te vergeten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffelmans
Haha, een 10 minuutjes geleden zou ik niet geweten hebben waar die voor dienden, maar ik heb net de twee filmpjes gezien, en ben weer wat wijzer geworden ;)
De grootste moeilijkheid zullen de correcte connecties worden, maar ik zal zoals je zei op voorhand alles goed checken en noteren. Moest ik ergens niet zeker van zijn, dan post ik dat hier wel effe met een fotootje. Tot binnenkort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
stoffelmans schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:43:
Moest ik ergens niet zeker van zijn, dan post ik dat hier wel effe met een fotootje. Tot binnenkort!
Doe dan maar hier, beetje offtopic hier namelijk. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffelmans
:? wist ik niet ... ok, ik laat 't je weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 18:22
Hallo allemaal,

Binnenkort gaat er bij mij een flinke upgrade gebreuren, omdat mijn oude core2 systeempje het niet meer allemaal kan bijhouden. Bij die upgrade zal ook een nieuwe voeding zitten. Echter zit het budget nog een beetje krap atm, dus ipv de hele upgrade in één keer te doen wil ik het in delen doen, of iets preciezer gezegd: ik wil alvast een nieuwe videokaart kopen. Ik heb van plan om een 5850 (+- 155 watt*) of 5870 (+- 185 watt*) te halen (ben er nog niet helemaal uit). • De vraag is nu, gaat mijn 3 jaar oude corsair VX550 (550 watt) voeding dat trekken? Mijn relevante specs zijn:

Pentium dual core E5200 @ 3,4 GHz
XFX 780i SLI
2x2 GB ddr2-800
1x 7200rpm 3,5" hd
1x dvd speler
En dan dus de nieuwe videokaart. Theoretisch gezien zit ik dus nog ruim binnen het vermogen van de voeding, maar ik wil toch graag even jullie mening vragen just to be safe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denken jullie hier van het meten van het verbruik van je systeem aan de muur als ruwe indicatie of je voeding het trekt of niet? Ik snap dat er wat valkuilen zijn wat betreft de verschillende vermogens op verschillende lijnen, maar kan het misschien als ruwe indiciatie dienen?

Ik heb het idee dat het daadwerkelijke verbruik van een systeem meestal grof wordt overschat, daarom dat ik binnenkort misschien eens zo'n meter wil gaan halen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
dunedanh schreef op maandag 03 mei 2010 @ 18:05:
Theoretisch gezien zit ik dus nog ruim binnen het vermogen van de voeding, maar ik wil toch graag even jullie mening vragen just to be safe :)
In de praktijk moet je ook ruim binnen de safezone zitten. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 18:22:
Wat denken jullie hier van het meten van het verbruik van je systeem aan de muur als ruwe indicatie of je voeding het trekt of niet? Ik snap dat er wat valkuilen zijn wat betreft de verschillende vermogens op verschillende lijnen, maar kan het misschien als ruwe indicatie dienen?
Kan idd.
Ik heb het idee dat het daadwerkelijke verbruik van een systeem meestal grof wordt overschat, daarom dat ik binnenkort misschien eens zo'n meter wil gaan halen.
Meestal wel ja.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 18:22:
Wat denken jullie hier van het meten van het verbruik van je systeem aan de muur als ruwe indicatie of je voeding het trekt of niet? Ik snap dat er wat valkuilen zijn wat betreft de verschillende vermogens op verschillende lijnen, maar kan het misschien als ruwe indiciatie dienen?

Ik ga hetzelfde doen. Dit schijnt een goede energiemeter te zijn (volgens Kassa, en het Waar koop je dat? topic in de HK).
Ik ben wel benieuwd wat ik tijdens OCCT PSU test (dus maximaal - maar ook tijdens gewoon gebruik) uit de muur trek. Zelf schat ik dat ik rond de 400W trek, eens kijken of dat strookt met de werkelijkheid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdigi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 18:34
Hallo Tweakers,

helaas is onze computer er mee op gehouden. Ik ben dus nu op zoek naar een nieuwe voeding maar heb er weinig verstand van. De voeding die er inzat is een Bestec ATX-300-12E. Nu vroeg ik mij af wat een goede vervanger hiervoor is.

De aansluitingen van de huidige voeding:

* 24-PIN STANDARD ATX MAIN POWER CONNECTOR
* 4-PIN CPU POWER CONNECTOR
* 4 PERIPHERAL CONNECTORS (MOLEX)
* 1 FLOPPY DRIVE CONNECTOR
* 2 SATA CONNECTORS
* 6 -PIN GRAPHICS CARD POWER CONNECTOR

Als jullie meer informatie nodig hebben hoor ik het graag, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Ik ben op zoek naar een second opinion (de eerste mening is de mijne)

Als ik een tweede HD5850 in mijn systeem wil plaatsen, zou ik dan de voeding moeten vervangen?

Systeem:
E8400 op 4 GHz (1.32V)
P5Q-E
HD5850
8800GT (single slot versie)
X-FI incl. 5.25" bay
7-tal HD's + SSD
dvd brander + 10-tal fannetjes (ongeveer...)
Dit alles aangedreven door een zalman ZM600HP

Momenteel is het idle verbruik 190W, als ik de 8800GT eruit haal slechts 150. Onder load is het een ander verhaal: 410W als ik de physx demo, furmark en orthos tegelijk draai. Het lijkt mij dat mijn voeding een extra kaart niet zal gaan trekken, in ieder geval niet als ik ook nog een stabiele overklok wil. Of zit ik er naast?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
bobdigi schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 12:05:
Als jullie meer informatie nodig hebben hoor ik het graag
Graag, want waarom wil je een nieuwe voeding? Is die kapot gegaan, of kan die het niet meer aan?
Wil je een nieuwe te vette videokaart kopen en denk je dat de voeding het niet aan kan? :P

Dus wat voor PC hangt eraan en ga je nog upgrades doen of zo?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

M2M schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 12:32:
Ik ben op zoek naar een second opinion (de eerste mening is de mijne)

Als ik een tweede HD5850 in mijn systeem wil plaatsen, zou ik dan de voeding moeten vervangen?

Systeem:
E8400 op 4 GHz (1.32V)
P5Q-E
HD5850
8800GT (single slot versie)
X-FI incl. 5.25" bay
7-tal HD's + SSD
dvd brander + 10-tal fannetjes (ongeveer...)
Dit alles aangedreven door een zalman ZM600HP

Momenteel is het idle verbruik 190W, als ik de 8800GT eruit haal slechts 150. Onder load is het een ander verhaal: 410W als ik de physx demo, furmark en orthos tegelijk draai. Het lijkt mij dat mijn voeding een extra kaart niet zal gaan trekken, in ieder geval niet als ik ook nog een stabiele overklok wil. Of zit ik er naast?
Met nog een 5850 gaat je systeem zo'n 130W extra trekken onder load, en krijgt de voeding het wat krap, omdat de totaalbelasting dan maximaal zo'n 550W wordt. (Alhoewel hij volgens Hardwaresecrets 740W kan trekken. :P)
Ik zou dan gaan voor een iets zwaardere voeding (650W), bijvoorbeeld een van deze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Ghost Dog schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:38:
[...]

. (Alhoewel hij volgens Hardwaresecrets 740W kan trekken. :P)
tja, het verschil tussen A en B merk... Een fatsoenlijk A merk levert blijkbaar een kwart meer dan de specificaties, een B merk vanaf een kwart minder :)

Goed, bedankt voor je advies, maar ik ga het toch eerst even proberen met de huidige voeding. Mocht ik dan tegen stabiliteitsproblemen aanlopen, ga ik voor een nieuwe.

Maar zou die extra 50W nu eigenlijk echt zoveel invloed hebben? of vallen zalman voedingen tegenwoordig ook bij bosjes neer (slechte soldeer?)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
  • Laatst online: 11-09 22:14
Beste mede tweakers,

Binnenkort van plan dit systeem te bouwen:
Heb ik genoeg aan deze voeding? of kan ik zelfs lichter?
Ik ben van plan de 955 te OC'en (maar niet extreem ofzo):

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 129,90€ 129,90
1Cooler Master HAF 922€ 79,-€ 79,-
1Cooler Master Real Power M520€ 61,90€ 61,90
1Gigabyte GA-770TA-UD3€ 80,10€ 80,10
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 99,-€ 99,-
1MSI R5850-PM2D1G-OC€ 256,-€ 256,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 62,81€ 62,81
1Sony AD-7240S€ 18,06€ 18,06
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 786,77

ik hoor het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
M2M schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:15:
Goed, bedankt voor je advies, maar ik ga het toch eerst even proberen met de huidige voeding. Mocht ik dan tegen stabiliteitsproblemen aanlopen, ga ik voor een nieuwe.
Ik denk dat het niet ga werken, in mijn ogen is namelijk niet echt nagedacht over die voeding. Hij heeft namelijk vier 12 voltlijnen van elk maar 16 ampere, heel vaak zie je dus ook bij deze voeding dat één van de 12 voltlijnen te veel wordt belast en dat de OCP in grijpt. Heb dit al vaak gezien bij ik dacht één GTX280 (8800GTX/Ultra zou ook kunnen) hier op het forum.
of vallen zalman voedingen tegenwoordig ook bij bosjes neer (slechte soldeer?)
Dit is heel ander soldeerwerk dan de nVidia GPU's als je daar op doelt. ;)

Edit: ah, op Hardwaresecrets staat het ook, daar vinden ze het alleen geweldig. :p
We configured +12V1 input from our load tester with a low current (1 A) and increased current on +12V2 input (which was connected to the power supply +12V1 rail) until the power supply shut down. This happened when we tried to pull more than 18 A, which is great, meaning that OCP is really active and only 2 A above what is printed on the label (16 A).
Naar mijn mening is dit dus zeker niet geweldig aangezien, de OCP nogal eens wil ingrijpen, terwijl dit totaal niet nodig is, eerder ongewenst.

[ Voor 26% gewijzigd door -The_Mask- op 04-05-2010 16:47 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdigi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 18:34
-The_Mask- schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:20:
[...]

Graag, want waarom wil je een nieuwe voeding? Is die kapot gegaan, of kan die het niet meer aan?
Wil je een nieuwe te vette videokaart kopen en denk je dat de voeding het niet aan kan? :P

Dus wat voor PC hangt eraan en ga je nog upgrades doen of zo?
De voeding is kapot gegaan, fan draaide al een tijdje als een opstijgende jumbojet en nadat de computer van de stroom is geweest ivm onweer (stekker eruit gehaald uit voorzorg), wou hij daarna niet meer opstarten. De fan van de voeding is sowieso kapot en en een andere fan erop werkt ook niet.

De PC bestaat uit de volgende onderdelen (overgenomen van de 'aanbiedingsflyer'):

Intel Pentium D915 Dual Core 2,80 GHz
Intel D9446Gzis
Intel Graphics Media Accelerator 3000
2x 512 MB DDR2 533MHz gebeugen van Kingston
250Gb 7200RPM S-ATA harddisk
Samsung Dual Layer DVD brander (weet zo niet welk type)

Draait momentaal Vista,

Alles is overigens bijna 3,5 jaar oud.

Over upgrades gesproken, een geheugenuitbreiding is zeer gewenst, 2 Gb lijkt me wel genoeg? Of kan ik beter voor 4 gaan?

[ Voor 3% gewijzigd door bobdigi op 04-05-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Richard_AFC schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:21:
Heb ik genoeg aan deze voeding? of kan ik zelfs lichter?
In principe moet die voeding het aan kunnen, maar aangezien die niet van de meest hoogstaande kwaliteit is en er in mijn ogen veel betere alternatieven zijn zou ik zeker een andere nemen.
En dan wel één van deze drie, vooral de Corsair HX450W is een erg goede voeding voor zijn prijs, helaas al EOL, maar Coolprices heeft er nog een paar.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ghost Dog schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:38:

Ik zou dan gaan voor een iets zwaardere voeding (650W), bijvoorbeeld een van deze. :)
De Nexus en Corsair hebben beide te weinig aansluitingen, ik zou daarom (en omdat het gewoon de beste in mijn ogen is) voor de Antec gaan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

-The_Mask- schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:40:
[...]
Ik denk dat het niet ga werken, in mijn ogen is namelijk niet echt nagedacht over die voeding. Hij heeft namelijk vier 12 voltlijnen van elk maar 16 ampere, heel vaak zie je dus ook bij deze voeding dat één van de 12 voltlijnen te veel wordt belast en dat de OCP in grijpt. Heb dit al vaak gezien bij ik dacht één GTX280 (8800GTX/Ultra zou ook kunnen) hier op het forum.
jups: dit topic: Uitvallen complete PC incombinatie met Zware spellen

Op zich dan niet vreemd, maar ik ga toch lekker recalcitrant het eerst even proberen met de huidige voeding. Eventueel alle 12V lijnen splitsen en op beide videokaarten aansluiten. Het móét mogelijk zijn om zoveel power uit de voeding te trekken.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
bobdigi schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 17:17:
De PC bestaat uit de volgende onderdelen (overgenomen van de 'aanbiedingsflyer'):
Elke normale voeding van redelijke kwaliteit zal voldoen. pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W is de goedkoopste en voldoet prima lijkt mij.
Over upgrades gesproken, een geheugenuitbreiding is zeer gewenst, 2 Gb lijkt me wel genoeg? Of kan ik beter voor 4 gaan?
2GB is wel handig om Vista een beetje normaal te draaien, als er voor de rest niks bijzonders mee gedaan wordt moet 2GB ook wel genoeg zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

-The_Mask- schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 17:34:
[...]

De Nexus en Corsair hebben beide te weinig aansluitingen, ik zou daarom (en omdat het gewoon de beste in mijn ogen is) voor de Antec gaan.
Verdomd, helemaal over het hoofd gezien. :F :P
Hij heeft natuurlijk 3 videokaarten, niet 2. Dan zou ik inderdaad ook (en anders eigenlijk ook ;)) voor de Antec gaan. De prijs/kwaliteit daarvan is goddelijk. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ghost Dog schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 18:16:
[...]

Verdomd, helemaal over het hoofd gezien. :F :P
Hij heeft natuurlijk 3 videokaarten, niet 2. Dan zou ik inderdaad ook (en anders eigenlijk ook ;)) voor de Antec gaan. De prijs/kwaliteit daarvan is goddelijk. :D
Ik had het niet echt gelezen, maar de twee HD5850's hebben al 4 aansluitingen nodig, als de 8800GT er echter nog bij komt dan zou ik toch eerder gaan voor minimaal pricewatch: Antec TruePower TP-750 :)

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.