Je weet het niet, je denkt het te weten dat is iets anders.

Je gaat namelijk uit van het minst belangrijke van een voeding een bijna altijd niets zeggend stickertje van x aantal Watt en je trekt daar je conclusie uit.
Neem nu zijn voeding, die kan volgens Coolermaster zelf maar 216 Watt leveren op de 12 voltlijnen, erg weinig voor een 390 Watt voeding, als je bedenkt dat tegenwoordig bijna al de stroom hiervan af wordt getrokken. Bekijken we de review van Anandtech hierboven dan zien we dat die dood ging bij een belasting van zo'n 80%. Maar laten we maar uitgaan van 75%, want als je hem ontploffen laat heb je een kans dat die lekker de hele PC ook doorfikt en dan is het

nuttige/belangrijke informatie die op mijn hardeschijf stond of

lieve nieuwe videokaart.
Als de voeding dus maar 75% van het vermogen op de 12 voltlijnen kan leveren is dit nog maar 162 Watt. We weten dat een HD5770 wel 100 Watt kan verbruiken, hier zal waarschijnlijk wel zo'n 95% door de 12 voltlijnen geleverd moeten worden. Dan heb je dus nog maar 67 Watt ruimte op de 12 voltlijnen voor een CPU, HD, DVD-RW en ander spul die ook nog wel eens watt wil verbruiken.
Beetje heeeel erg weinig niet? Laten we maar gewoon zeggen veel te weinig en de kans is dus redelijk groot aanwezig dat de voeding zal ontploffen als je de PC vol gaat belasten.
Dus dan is de vraag hoeveel is de PC/data je waard? Vind je het niet erg dat het doorbrand dan kun je prima deze voeding houden natuurlijk. Heb je dat liever niet (wat ik mij goed voor kan stellen) dan zou ik toch echt maar een andere voeding nemen.
Nou het is jouw PC maar ik had het wel geweten.
Maar ik dacht dat CoolerMaster wel een betrouwbaar merk was.
Goedkope Coolermaster voedingen zijn gewoon echt hele erge bagger (serieus). Duurdere voedingen van Coolermaster zijn slecht tot redelijk, met enkele uitzonderingen die goed te noemen zijn.