[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 28.775 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
bedankt voor de snelle reactie ,
ik had dit namelijk zelf ook in gedachten ,maar na de calculator van antec wist ik het niet meer,
want die zat op de 750wat grens. en zoals in voorgaande berichten een goedkope voeding geeft de piek wat aan.
terwijl die intech van mij nog niet eens de heft stabiel kan leveren. maarja wat te verwachten van een psu van 39EURO, dus die intertech maar in die andere grijze kast met de klep aan de boven zijde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bababoega
  • Laatst online: 09-01 14:56
Ik ben met mijn pc Medion akoya MD 8833 van plan over te stappen naar een wat betere videokaart namelijk de ATI Radeon hd 4850 waar ik als ik me niet heel erg vergis een betere voeding voor nodig heb. Nu zit ik te denken aan de Cooler Master Realpower M520 maar nu vroeg ik me af dit een slimme keuze is of dat ik beter een voeding die iets goedkoper en een wat lager vermogen heeft. Of als iemand een beter alternatief weet zou ik dat graag horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Bababoega schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 22:19:
Ik ben met mijn pc Medion akoya MD 8833 van plan over te stappen naar een wat betere videokaart namelijk de ATI Radeon hd 4850 waar ik als ik me niet heel erg vergis een betere voeding voor nodig heb. Nu zit ik te denken aan de Cooler Master Realpower M520 maar nu vroeg ik me af dit een slimme keuze is of dat ik beter een voeding die iets goedkoper en een wat lager vermogen heeft. Of als iemand een beter alternatief weet zou ik dat graag horen.
Waarom een 4850, en geen 5770? Die is zuiniger, sneller, en ondersteunt DX11, terwijl hij niet veel duurder is.
Verder heeft jouw systeem (ik ken de pc niet precies, maar ik schat) hoogstens maar zo'n 300/350W nodig, dus een goede 450W voeding is ook prima.
De M520 wordt gemaakt door Enhance Electronics, die maken ook voor Silverstone, (-The_Mask-, klopt dat? ;)), dus die is wel goed, maar het kan beter.
Je zou bijvoorbeeld ook naar deze kunnen kijken, en als je per se modulair wil een van deze.

[ Voor 6% gewijzigd door Ghost Dog op 14-04-2010 04:33 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bababoega
  • Laatst online: 09-01 14:56
Ghost Dog schreef op woensdag 14 april 2010 @ 04:16:
[...]
Waarom een 4850, en geen 5770? Die is zuiniger, sneller, en ondersteunt DX11, terwijl hij niet veel duurder is.
Dit is omdat ik de kaart al een hele tijd geleden heb gekocht maar er eerst wat problemen mee had doordat mijn moederbord doorgebrand was. :'(
[...]
Verder heeft jouw systeem (ik ken de pc niet precies, maar ik schat) hoogstens maar zo'n 300/350W nodig, dus een goede 450W voeding is ook prima.
De M520 wordt gemaakt door Enhance Electronics, die maken ook voor Silverstone, (-The_Mask-, klopt dat? ;)), dus die is wel goed, maar het kan beter.
Je zou bijvoorbeeld ook naar deze kunnen kijken,
Ok hier ga ik zeker even naar kijken bedankt! :)
[...]
en als je per se modulair wil een van deze.
Hieruit lijd ik af dat je niet zo'n voorstander bent van modulaire voedingen? Ik heb het stukje gelezen in het begin van het topic maar zie het nadeel hier nog niet zo van in dus ik vroeg me af of iemand nog andere nadelen hierover weet.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Sja ieder zijn mening, ik ga er wel voor aangezien ik geen zin hebt in rondhangende kabels die ik toch niet gebruik. Maar er zijn er die gaan liever voor een gewone voeding, sja ieder zijn mening. :)

Er is iig technisch gezien geen reden om er juist wel, of niet voor te kiezen.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:09
Ik ben juist specifiek wel een modulaire voeding gaan zoeken, omdat minder kabels gewoon beter is voor de luchtstroom in je kast, omdat het minder kabelspaghetti oplevert en dus prettiger werkt, en omdat het er strakker uitziet. ;)
Overigens, toen ik eenmaal de specs van m'n X-750 zag had ik hem denk ik ook genomen als ie niet modulair was...

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
jbkappirossi schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 21:00:
want ik had nog een oude intertech750w ,maar volgens mij is die niet echt stabiel. want ik heb hem getest met 2auto lampen 110wat en toen gaf mijn multimeter 11,43volt aan.
ik had een corsair HX750 en TX950 ingedachten die allebei rond de 120 kosten. ik heb het liefst de HX750, maar heeft deze genoeg prik voor mijn setup.
Volgens mij ben jij in het bezit van de meest slecte 750 Watt voeding die er bestaat. ;)
i7 930
gigabyte ud7
hyperx 3x2gb 2000 cl9
msi 5850 oc (inde toekomst nog een bei)
2x spinpoint f3 HD502HJ
Samsung SH-S223L supermulti
kaze master front pannel
3x20cm led fan
3x12cm ultra kaze fan
Zijn ultra kaza fans niet fans die nogal een verschrikkelijke herrie, maken of je moet ze extreem langzaam laten draaien natuurlijk. ;) Overigens is 2000MHz geheugen ook totaal nutteloos, verschil met 1333MHz geheugen zal je waarschijnlijk niet merken/zien, prijsverschil wel. ;)
Ik zie vaker staan dat de CM RP M520W gemaakt wordt door AcBel dan door Enhance. En de meeste Silverstone voedingen worden gemaakt door Enhance, maar er zijn nog wel wat meer fabrikanten.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
ja ik denk het ook daarom had ik hier mijn vraag ook gepost ,want ik was bang dat die flut voeding mijn systeem niet ten goede komt. hier de link van de voeding .

http://www.salland.eu/pro...80-plus-rating-cp750.html .

dus niet kopen voor degenen die een goedkope 750watt voeding zoeken. want zelf onbelast zit hij op 11,83volt
echt slecht dus, want dan raad ik iedereen een hx750 van corsair aan. ik heb hier verschillende reviews over gelezen op overclock3d.net en hardwareinfo dat dit gewoon de beste psu in de categorie 600 tot 850 wat is.

de ultrakaze fan zijn een van de sterkste fans die er te krijgen zijn met 133cfm. dus ja het is net alsof er een straaljager opstijgt. maar ik zet er nog een kaze master pro fan regelaar tussen. want het is me nou net iets te veel van het goede . want de veronica gids blijft aan de zijkant van mijn HAF922 hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
jbkappirossi schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:37:
want de veronica gids blijft aan de zijkant van mijn HAF922 hangen.
lol :P

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:31

Theo

moederbord

jbkappirossi schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:37:
ja ik denk het ook daarom had ik hier mijn vraag ook gepost ,want ik was bang dat die flut voeding mijn systeem niet ten goede komt. hier de link van de voeding .

http://www.salland.eu/pro...80-plus-rating-cp750.html .

dus niet kopen voor degenen die een goedkope 750watt voeding zoeken. want zelf onbelast zit hij op 11,83volt
echt slecht dus, want dan raad ik iedereen een hx750 van corsair aan. ik heb hier verschillende reviews over gelezen op overclock3d.net en hardwareinfo dat dit gewoon de beste psu in de categorie 600 tot 850 wat is.
Een voeding welke maar 5 cent per watt kost daar kun je bij voorbaat al weinig van verwachten. Voedingen van Sweex of Qtec zitetn ook in dit prijssegment. Een goede voeding begint gewoon bij 8-9 cent per watt (Antec Basiq, Coolermaster Extremepower). Voedingen welke goedkoper zijn dan dit daar kun je beter niet aankomen :)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
ja, mee eens. want na het bekijken van de begin pagina van dit topic.
waar een mooi tabelletje van voltage's staat , begon me de pis toch wat lauw te worden.
ik had deze voeding een jaar geleden in eerste instantie gekocht om een auto radioversterker via het lichtnet te voeden . ik denk dat ik bijdeze die voeding maar helemaal niet ga proberen ,want mijn onderdelen komen vandaag binnen. dus ik denk dat ik maar een corsair hx750 neem ,of iemand moet nog een betere weten.

[ Voor 9% gewijzigd door jbkappirossi op 14-04-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
jbkappirossi schreef op woensdag 14 april 2010 @ 12:38:
dus ik denk dat ik maar een corsair hx750 neem ,of iemand moet nog een betere weten.
Seasonic X-750. :) Ook duurder, maar nog net een tikkie efficiënter en stiller.

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:50
totalatool schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:17:
[...]

Seasonic X-750. :) Ook duurder, maar nog net een tikkie efficiënter en stiller.
Zo kun je wel doorgaan:

Enermax Modu87+ :) Ook duurder, maar nog net een tikkie efficiënter.

Stiller weet ik niet :P

Pak gewoon de Corsair ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Stefanovic45 op 14-04-2010 13:26 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
Over die Enermax las ik in een vergelijking met de Seasonic dat de ene op 25% en 75% full load efficiënter was, en de andere juist weer op 50% light load, maar daarbij ging het echt om heel marginale verschillen. Overigens geldt dat voor de Corsair ook. Mijn keuze zou momenteel nog steeds de Seasonic zijn, omdat dat ding echt idioot stil is. Meestal slaat de fan niet eens aan.
Edit:
http://www.hardwaresecrets.com/article/900/9
Edit 2:
"The only time that [the Enermax] became noticeable during testing was during the Torture test, and on the scale of units we have seen I would put it only slightly behind the Nexus units of late which also trail the Seasonic X-750. This, however, is not a dig at Enermax as these units that it trails are just ridiculously quiet and the MODU87+ 700W is a very good solution that few people could distinguish from the Nexus units we have reviewed recently."
"With a current price point of around $219 though, there are much better deals out there, including the Seasonic X-750 (~$179), which best this unit in every metric we have."
Uit:
http://www.hardocp.com/ar...00w_power_supply_review/9

[ Voor 55% gewijzigd door totalatool op 14-04-2010 13:41 ]

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Oke , bedankt !! allemaal voor de meningen .
ik ben er denk ik nu wel uit. ik ga voor de corsair hx750.
voor een mooi prijsje eerste rang zitten. de seasonic is me dan net een tikje te duur.
en volgens deze review is de corsair hx750 de beste.
want zowel de seasonic als enermax halen geen 93% efficiency.

http://www.overclock3d.ne...air_hx750w_750w_atx_psu/4

[ Voor 9% gewijzigd door jbkappirossi op 14-04-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
jbkappirossi schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:39:
ik ben er denk ik nu wel uit. ik ga voor de corsair hx750.
voor een mooi prijsje eerste rang zitten. de seasonic is me dan net een tikje te duur.
en volgens deze review is de hx750 de beste.

http://www.overclock3d.ne...air_hx750w_750w_atx_psu/4
Goeie keuze sowieso!
Je review is echter wel geschreven voordat de Seasonic en de Enermax getest waren. ;)

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
oke wist ik niet maar dan nog hx750 is 30euro goedkoper.
en wat ik gelezen had is, dat zowel corsair als seasonic een hand vol van dezelfde onderdelen gebruikt.

[ Voor 49% gewijzigd door jbkappirossi op 14-04-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
Dat zou dan komen doordat sommige Corsair voedingen door Seasonic gebouwd worden. ;)

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
Overigens een andere opmerking: ik zie dat hier regelmatig gezegd wordt dat iemand met een minder zware voeding af kan dan hij of zij bedacht had. Ik heb juist bewust voor een zwaardere voeding gekozen dan ik strikt gesproken nodig had. Niet alleen om wat speelruimte te hebben voor de toekomst, maar vooral ook omdat daarmee de voeding op halve belasting draait en dus koeler en stiller kan blijven, en bovendien zijn de meeste voedingen volgens mij ook op hun efficiëntst en stabielst in hun middenbereik. Het scheelt dus ook nog eens (een heel klein beetje) op je energierekening.

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
juist, daarom doe ik ook de corsair HX750, want die 750 watt is een minimale aanduiding.
want deze voeding levert tot 913 watt maximaal, en is dan 12.06volt stabiel en is dan ook nog 90.12% efficiënt.

http://www.overclock3d.ne...air_hx750w_750w_atx_psu/3

[ Voor 16% gewijzigd door jbkappirossi op 14-04-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
Oei, volgens mij is 750W toch wel de officiële max. Goeie voedingen trekken inderdaad meer voordat ze instabiel worden, dus 913 is dan de geteste real world max, maar niet de "fabrieksmax".
Overigens heb je voor een enkele 5850 en een i7 930 (is ie overclocked?) ook geen 750W nodig, en zelfs een tweede 5850 gaat makkelijk kunnen.

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
corsair zegt zelf ook zichzelf niet te willen over stijgen.
zo zeggen ze dat deze psu een zilver certificaat heeft .
wat uit de test duidelijk een goud certificaat blijkt te wezen
maar omdat ze niet kunnen garanderen dat elke batch het zelfde is
hebben ze iets onder het gemiddelde aan gegeven.
wat ik toch netjes vind . niet meer waarmaken dan je leveren kunt
en er zijn weinig merken die dat nastreven . want zeg nou zelf
als je naar die test kijkt en dat voor 120 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
Zoals ik al zei: een hele goeie keuze is het sowieso.

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Bababoega schreef op woensdag 14 april 2010 @ 07:57:
Hieruit lijd ik af dat je niet zo'n voorstander bent van modulaire voedingen? Ik heb het stukje gelezen in het begin van het topic maar zie het nadeel hier nog niet zo van in dus ik vroeg me af of iemand nog andere nadelen hierover weet.

Bedankt!
Ik ben zeker fan van modulaire voedingen (heb zelf de Corsair HX450W, gekocht vlak voor hij echt nergens meer verkrijgbaar was :)), maar die zijn nou eenmaal duurder dan niet-modulaire voedingen. Het is dus een kwestie van budget.
totalatool schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:01:
Overigens een andere opmerking: ik zie dat hier regelmatig gezegd wordt dat iemand met een minder zware voeding af kan dan hij of zij bedacht had. Ik heb juist bewust voor een zwaardere voeding gekozen dan ik strikt gesproken nodig had. Niet alleen om wat speelruimte te hebben voor de toekomst, maar vooral ook omdat daarmee de voeding op halve belasting draait en dus koeler en stiller kan blijven, en bovendien zijn de meeste voedingen volgens mij ook op hun efficiëntst en stabielst in hun middenbereik. Het scheelt dus ook nog eens (een heel klein beetje) op je energierekening.
Waar je dan alleen rekening mee moet houden is dat je idle-verbruik niet onder de 20% belasting komt, want daar zakt de efficiëntie van bijna alle voedingen vrij hard in, waardoor je dan met een grotere voeding juist meer gaat betalen aan stroom.
Aangezien je pc voor het grootste deel van de tijd staat te idlen lijkt dit me belangrijker dan dat je voeding ietsjes stiller is onder belasting.
Je moet dus je idle-verbruik afwegen tegen je verbruik onder load, en daar een voeding op afstemmen.
De meeste pc's trekken idle zo'n 100-140W, dus met een 750W voeding zit je idle dan op 13-19% belasting, waar de voeding dus minder efficiënt is.
Wat dat betreft zou ik dus een zo zwaar mogelijke voeding kopen, waarbij je in idle boven de 20% belasting blijft. Voor 99% van de computers heb je dan dus maximaal een 700W voeding nodig (bij een vrij hoog idle-verbruik van 140W), en in het energiezuinigere geval zelfs maar een 500W voeding.

[ Voor 57% gewijzigd door Ghost Dog op 14-04-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
jbkappirossi schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:39:
want zowel de seasonic als enermax halen geen 93% efficiency.
De SeaSonic en Enermax zijn beide efficiënter als je ze test met dezelfde omstandigheden, maar de Corsair is ook één van de beste voedingen.
theodouma schreef op woensdag 14 april 2010 @ 12:11:
[...]

Een voeding welke maar 5 cent per watt kost daar kun je bij voorbaat al weinig van verwachten. Voedingen van Sweex of Qtec zitetn ook in dit prijssegment. Een goede voeding begint gewoon bij 8-9 cent per watt (Antec Basiq, Coolermaster Extremepower). Voedingen welke goedkoper zijn dan dit daar kun je beter niet aankomen :)
Coolermaster Extremepowers noem ik toch echt geen goede voedingen...

http://www.hardwaresecrets.com/article/969/
Cooler Master eXtreme Power Plus 550 W burned while we tried to pull 550 W from it at high temperatures.
http://www.hardwaresecrets.com/article/957/
Cooler Master eXtreme Power Plus 400 W is capable to deliver its labeled power at high temperatures. But as we always like to point out, maximum power isn’t everything. This unit presents lousy efficiency and noise and ripple levels above the maximum allowed, which can lead you computer to present random behavior (“freezing”, random resets, Blue Screen of Death, etc) and overload components. Therefore we can’t recommend this product.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
Ghost Dog schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:45:
[...]
Waar je dan alleen rekening mee moet houden is dat je idle-verbruik niet onder de 20% belasting komt, want daar zakt de efficiëntie van bijna alle voedingen vrij hard in, waardoor je dan met een grotere voeding juist meer gaat betalen aan stroom.
Aangezien je pc voor het grootste deel van de tijd staat te idlen lijkt dit me belangrijker dan dat je voeding ietsjes stiller is onder belasting.
[...]
De Seasonic X-750 is 85% efficiënt op 10% load (zie hier), dus zelfs al zou ik constant zitten idlen op 80W, dan nog is er niks aan de hand. Vergelijkbare statistieken zijn er te vinden voor andere 80+ Gold voedingen.
Overigens, aangezien ik een SSD heb is opstarten van m'n pc in een paar tellen gepiept. De hele tijd idlen doet hij dus sowieso niet, want als ik hem niet gebruik gaat hij helemaal uit.

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

totalatool schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:38:
[...]

De Seasonic X-750 is 85% efficiënt op 10% load (zie hier), dus zelfs al zou ik constant zitten idlen op 80W, dan nog is er niks aan de hand. Vergelijkbare statistieken zijn er te vinden voor andere 80+ Gold voedingen.
Overigens, aangezien ik een SSD heb is opstarten van m'n pc in een paar tellen gepiept. De hele tijd idlen doet hij dus sowieso niet, want als ik hem niet gebruik gaat hij helemaal uit.
Daar was ik me niet van bewust. Nog steeds geldt wel dat het bij de meeste voedingen minder gesteld is met efficiëntie onder 20% belasting, vaak gaat het richting de 60-70%.
Damn, ik wil ook een X-750. :P

Browsen e.d. is bijna hetzelfde als idlen. Je pc gebruikt dan nauwelijks meer energie dan wanneer hij alleen de desktop weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat mijn voeding het begint te begeven. mijn systeem doet er vaak meerderen malen over om op te starten, en hij wil ook nog wel eens uitvallen.

ik heb nu een axp standaard 630 watt voeding en het systeem is:
GTX 470
Q8200 @ 2.8
4 gb ddr2
msi x48C Platimium
en 1 hhd

nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe voeding, en heb een paar eisen waaraan die moet voldoen,
hij moet een later een i7 @ 4 aan kunnen en ik wil hem gaan gebruiken voor 2x 470 in sli.
wat kunnen jullie mij aanraden??

zelf zit ik te denken aan een Zalman 850 Watt (ZM850-HP) of is dit niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:53:
ik denk dat mijn voeding het begint te begeven. mijn systeem doet er vaak meerderen malen over om op te starten, en hij wil ook nog wel eens uitvallen.

ik heb nu een axp standaard 630 watt voeding en het systeem is:
Als het gaat om een AXP simplepower kan ik het mij voorstellen, zijn oude modellen en leveren niet veel vermogen op de 12 voltlijnen.
GTX 470
Q8200 @ 2.8
4 gb ddr2
msi x48C Platimium
en 1 hhd

nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe voeding, en heb een paar eisen waaraan die moet voldoen,
hij moet een later een i7 @ 4 aan kunnen en ik wil hem gaan gebruiken voor 2x 470 in sli.
wat kunnen jullie mij aanraden??
Een goede 800/850 Watt voeding, die minimaal 60 ampère op de 12 voltlijnen kan leveren is wel aan te raden.
Oud model veel te duur, daar haal je veel betere voedingen voor.
pricewatch: Corsair HX850W bijvoorbeeld.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:53:
Voor dat bedrag zou ik een Corsair HX850W nemen.

Edit: wat The Mask ook al zei terwijl ik mijn bericht nog zat te editen. ;-)

[ Voor 14% gewijzigd door totalatool op 14-04-2010 22:17 ]

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik ben bezig met een zelfbouw projectje. Hierbij wilde ik een redelijk zuinige pc met scherm in een zelfbouw kastje stoppen. Ik kan alleen niet echt een geschikte voeding vinden.

De pc bestaat uit:
Asus P5QPL-VM EPU
C2D E4400
2.5" HDD
2x1GB DDR2

Dit vraagt ongeveer 50(idle) tot 80(peak) Watt uit het stopcontact.

Ook wilde ik de 12V voor het scherm (15") van de pc voeding halen. Dit vraagt ook nog ongeveer 30 Watt.

Ik heb al zitten kijken naar pico-psu's, maar hier heb je nog een losse adapter bij nodig, wat het relatief duur maakt. Ook levert de 150 Watt variant maar 96 Watt op de 12 Volt.
Een andere optie was een mITX voeding van Morex (http://www.morexintl.com/psu_PDB150R.html / gevonden bij Salland). Maar deze levert nog geen 50 Watt op de 12 Volt.
Dan zijn er ook nog de gewone voedingen, maar die leveren meteen weer veel meer, zoals deze Chieftec SI-A300-P3

Is dit wat?
Of hebben jullie nog betere ideeën?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
De be quiet! Pure Power L7 300W is de beste optie als je geen pico psu wilt :)

Op 20% belasting levert hij nog een efficiënte van 80%, dat ga je volgens mij nooit halen met een andere voeding. Met uitzondering van de pico PSU's.

[ Voor 31% gewijzigd door Stefanovic45 op 15-04-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

StefanvanGelder schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:04:

Op 20% belasting levert hij nog een efficiënte van 80%, dat ga je volgens mij nooit halen met een andere voeding. Met uitzondering van de pico PSU's.
Alle 80 Plus gecertificeerde voedingen moeten op 20% belasting een efficiëntie hebben van 80% of hoger.
Deze voedingen doen dat dus net zo goed, maar de be quiet! heeft wel de beste prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Laatst hier gevraagd of ik toe zou komen met een 650 watt voeding, dat was het geval.

Allereerst had ik een OCZ ModXstream 650 watt op het oog, maar na wat reviews neig ik meer naar de bijna 4 tientjes duurder Corsair HX 650 watt modulaire voeding...

De een zegt waarom zoveel geld meer uitgeven, die OCZ is toch goed? Sja ik weet het niet, opzich kom ik ook qua aansluitingen wel toe, de Corsair heeft er weliswaar meer. En die corsair zal niet voor niets duurder zijn.

Iemand die me hierin kan adviseren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Over wat voor prijzen heb je het? Want misschien zijn er ook nog goede/betere alternatieven die er een beetje tussenin zitten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Antec, voor mij een vrij onbekend merk, eens reviews gaan zoeken dan. :)
Mute schreef op donderdag 15 april 2010 @ 23:15:
Over wat voor prijzen heb je het? Want misschien zijn er ook nog goede/betere alternatieven die er een beetje tussenin zitten.
De OCZ is 67 euro, de Corsair is 103 euro. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Joopieboy op 16-04-2010 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Maar die OCZ is ook al modulair dacht ik, dus wat zou precies het voordeel zijn van de Corsair? Behalve dat het misschien een 'beter' merk is.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Joopieboy schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:53:
Antec, voor mij een vrij onbekend merk, eens reviews gaan zoeken dan. :)
http://www.hardwaresecrets.com/article/766/1, wel een review van het 750 Watt model, maar de 650 Watt model is in principe zo goed als hetzelfde naar mijn weten.
De Corsair HX650W kun je ook nemen, die is ook net zoals de Antec TruePower New van 650 Watt gemaakt door Seasonic, de Antec is alleen een iets moderner/nieuwer type van Seasonic.
En gezien de prijs zou ik daarom dus de Antec nemen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat ik zo over de Corsair lees is dat die kabels (die plat zijn) niet helemaal geweldig zijn en ook 'goedkoop' en niet stevig aanvoelen, dus wat dat betreft zou ik dan ook eerder naar de Antec neigen.

De OCZ is wat dat betreft wel weer goedkoper maar mist ook wat aansluitingen en alles dusja.

Review is idd erg lovend van de Antec. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StefanvanGelder schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:04:

Een kleinere voeding is natuurlijk altijd fijner met inbouwen. Maar als er verder niks 'kleins' is, kan ik net zo goed mijn 400W Enermax gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Joopieboy schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:02:
Wat ik zo over de Corsair lees is dat die kabels (die plat zijn) niet helemaal geweldig zijn en ook 'goedkoop' en niet stevig aanvoelen, dus wat dat betreft zou ik dan ook eerder naar de Antec neigen.
Ik heb hier de HX450W, en die kabels voelen prima aan. Het zijn gewoon platte kabels, niets meer en niets minder. Waar dat goedkope vandaan zou moeten komen zou ik niet weten.
Lees mijn review maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben even aan het oriënteren voor een grote upgrade hier. Ik heb diverse onderdelen van mijn huidige bak gekocht met het oog op een toekomstige upgrade. Ik had echter niet op mijn enthousiasme qua videokaarten gerekend.

Ik heb een Nexus Value 430, wat een erg fijne voeding is. Het systeem wordt dan eventueel verder:
- Core i5 750
- 4 GB DDR3
- Leuk moederbordje
- 1 TB HDD
- Cardreader
- DVD-brander

Dat moet allemaal prima gaan, dat is bijna 1 op 1 wat ik nu aan verbruik heb. Maar dan. Als ik daarna nog wil gaan upgraden zou het erg leuk zijn om er een SSD in te hangen, wat nog wel moet gaan. Ook een fancontrollertje moet geen probleem zijn. Waar ik echter niet zo zeker van ben is of ik nog een tweede 4770 in CF kan draaien. Volgens mij moet het wel gaan, maar ruim is het niet. Van overclocken heb ik dan helemaal geen beeld of dat gaat passen of niet. Ik zou graag een nette 24/7 overclock draaien, maar dan moet die voeding dat wel trekken natuurlijk. Op zich zou ik graag deze voeding gebruiken, omdat hij nog vrijwel nieuw is en lekker stil (wat ik wel belangrijk vind).

Dus, mijn vraag is, gaat die Value 430 het trekken met:
- Het systeem op zich
- Het systeem op zich maar dan overgeclockt
- De tweede 4770 en SSD erbij
- Een overclock op de i5 en beide 4770's

Ik ben benieuwd of ik een beetje in de richting zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:54:
Dus, mijn vraag is, gaat die Value 430 het trekken met:
- Het systeem op zich
Ja. :) Verbruik zal dan maximaal ongeveer 210W zijn.
- Het systeem op zich maar dan overgeclockt
Ja. :) Verbruik zal dan (met een stevige overklok) maximaal ergens rond de 250W zijn.
- De tweede 4770 en SSD erbij
Ja. :) Verbruik zal dan maximaal zo'n 280W zijn.
- Een overclock op de i5 en beide 4770's
Ja, maar wel krap. Ik denk dat je met stevige overkloks op alles rond de 400W gaat zitten, dus dan kan je aan een nieuwe voeding gaan denken, alhoewel de Value 430 zelfs op volle belasting nog stil is (19dBA), en alle lijnen binnen de ATX-specs blijven. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Ghost Dog op 20-04-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Maar hoe lang denk je dat die een volle belasting vol gaat houden? Zijn hitte kan die sowieso niet goed kwijt met een fan die bijna geen lucht verplaatst.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was al bang dat dat krap ging worden inderdaad. Ik moet er even over nadenken of zo'n net-wel-net-niet situatie me lekker zou zitten. Ik kwam ook een artikeltje tegen waarbij het verbruik met een stevige overclock zo 100 watt hoger ligt dan normaal. Daar schrok ik wel een beetje van, maar aan de andere kant zit daar een GTX260 in, die in zijn eentje al een hogere tdp heeft dan beide 4770's bij elkaar. Dan komt het systeem op piek alsnog lang niet aan de 300 watt. Dan hou je mijns inziens zo'n 130-150 watt piekbelasting over voor beide 4770's (met de gebruikelijke mits en maren qua lijnbelasting en dergelijke).

Maargoed, ik kom er net achter dat AMD op het punt staat een nieuwe generatie te lanceren. Eerst maar eens kijken wat dat doet, het schijnt dat dat best wel eens snellere X4's zouden kunnen worden met een tdp van eveneens 95 watt. Keuzes, keuzes.

Als het even kan hou ik vast aan die Value 430, want naast een erg stille voeding heb ik ook niet de behoefte weer extra geld uit te geven als ik al een kwaliteitsvoeding heb liggen. Als de nood aan de man is moet ik misschien zelfs maar overwegen geen of een kleinere overclock te overwegen, maar eerst maar eens zien naar welk platform de upgrade gaat.
-The_Mask- schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:48:
Maar hoe lang denk je dat die een volle belasting vol gaat houden? Zijn hitte kan die sowieso niet goed kwijt met een fan die bijna geen lucht verplaatst.
Denk je dat dat een probleem is? Ik had het idee dat een voeding van dergelijke kwaliteit niet tegen dat soort problemen aan zou moeten lopen. Leuk als er 430 watt uit komt, maar als het ding vervolgens veel te heet wordt heb je daar ook bar weinig aan.

Ik hoop trouwens een kast te regelen met een apart gedeelte voor de PSU, dat zou al iets moeten schelen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Sowieso haal je die wattages alleen als je bijvoorbeeld OCCT CPU-test doet, of Furmark en Prime95 naast elkaar (en dan ook nog je HDD in seek hebt, en je DVD-brander aan het branden :P).
In games (en verder alles in normaal gebruik) ligt het echte verbruik sowieso een stuk lager.
Ik denk dat je met 2 4770's en alles aardig overgeklokt in games misschien 350W haalt, maar waarschijnlijk nog minder. Pieken zou ik met niet zo'n zorgen over maken, die 430W is de nominale belasting die de voeding moet kunnen hebben, pieken vangt hij wel op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:51:
Denk je dat dat een probleem is? Ik had het idee dat een voeding van dergelijke kwaliteit niet tegen dat soort problemen aan zou moeten lopen.
Nou als het geen probleem was om de fan zo langzaam te laten dan hadden de betere fabrikanten of voedingen die efficiënter zijn waarschijnlijk ook wel een voeding uitgebracht vanwaar de fan bijna stilstond.
Immers hoe efficiënter hoe minder last warmte ontwikkeling, maar toch draait de fan van een 80 plus Gold voedingen (Seasonic X-650) bij een belasting van 400 Watt sneller.

Ik denk overigens wel dat de voeding zonder overklok het makkelijk aan moet kunnen, met overklok is een heel ander verhaal. Verbruik van de CPU is namelijk linear aan de kloksnelheid en kwadratisch aan de Vcore. Doe je dus een kleine overklok en kan het voltage hierbij zelfs een beetje omlaag, dan kan de PC zomaar zuiniger worden. Ram je er echter direct 1,5V op de CPU, dan ga je echt veel stroom vragen van de voeding. Direct dood gaan zal die niet gaan overigens, maar snelle slijtage moet je wel verwachten (ook van de CPU trouwens ;) )

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09 09:29
AMD Phenom II X4 955BE @ 3.2GHz (stock, eventueel later nog oc) cpu
Asus M4A79XTD Evo mobo
Samsung HD103SJ 1TB hdd
Asus HD5850 graka
8GB DDR3 1333MHz GEIL Black Dragon ram

Momenteel heb ik een LC6600GP2 voeding van LCPower, 600 watt. En ik wil er een tweede 5850 bij prikken, Crossfire dus :)

Ik vroeg mij af of deze voeding het trekt, en zoniet, wat een leuke voeding is die nog een beetje speelruimte over heeft (zat te denken aan een Silent Pro M700 of een Corsair HX750W)

Oh, ik zag deze: http://www.digitique.nl/n...9-ocz-modxstream-700w-pro

Is dat niet wat? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Dharion op 22-04-2010 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik zou mijn dure graka's niet vertrouwen aan een voeding van 600W die maar €40 kost (evenveel - of zelfs minder(!) - als Trust/Sweex troep met hetzelfde vermogen), ook al is hij 80Plus gecertificeerd. (Ik ken LC-Power verder niet echt, maar er is ook weinig over te vinden.)

Je pc heeft met 2 5850's en ge-oc'de CPU maximaal zo'n 475W nodig, dus je zou het kunnen proberen op die LC-Power, maar als je wat meer zekerheid wil zou ik gaan voor een van deze voedingen; ze kosten net zo veel als die OCZ, maar zijn een stuk beter.

[ Voor 20% gewijzigd door Ghost Dog op 22-04-2010 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
Hij kostte 60 euro maar dat doet er even niet toe, LCPower is imo een van de beste b-merken en kan absoluut niet vergeleken worden met Sweex en Trust.

Maar is de M700 niet wat? Ziet er wel leuk uit voor die prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dharion schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:54:
Hij kostte 60 euro maar dat doet er even niet toe, LCPower is imo een van de beste b-merken en kan absoluut niet vergeleken worden met Sweex en Trust.
Nee maar wel met Huntkey, aangezien die door Huntkey is gemaakt. :F Als dat ding een tweede HD5850 aan zou kunnen is het maar de vraag hoe lang het duurt voordat die ontploft, want dat zal niet lang duren.
pricewatch: Antec TruePower TP-650 is van betere kwaliteit en heeft genoeg aansluitingen voor beide videokaarten. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
Ik heb mijn oog laten vallen op deze 2:

http://www.digitique.nl/n...rthwatts-ea-750ec-80-plus

http://www.digitique.nl/n...uepower-tp-650-ec-80-plus

Welke is daarvan het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik zou voor de onderste gaan zoals ik hierboven ook al zei. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:06:
Nou als het geen probleem was om de fan zo langzaam te laten dan hadden de betere fabrikanten of voedingen die efficiënter zijn waarschijnlijk ook wel een voeding uitgebracht vanwaar de fan bijna stilstond.
Immers hoe efficiënter hoe minder last warmte ontwikkeling, maar toch draait de fan van een 80 plus Gold voedingen (Seasonic X-650) bij een belasting van 400 Watt sneller.
Aan de andere kant, het is wel een redelijk respectabel merk. Ik heb moeite te geloven dat ze een voeding bouwen die de opgegeven 430 watt niet haalt; niet zozeer qua wat er geleverd kan worden (want dat doet hij wel) maar dat de temperaturen dan veel te hoog oplopen. Volgens SPCR valt het trouwens nog wel geschikt mee met de temperaturen, al plaatsen ze daar zelf als kanttekening bij dat dat juist moeilijk te meten is omdat er relatief weinig airflow is. Als ik kijk naar de vereisten die gesteld worden lijkt de Value 430 trouwens wel ruim aan de normen van 80 plus te voldoen.
Ik denk overigens wel dat de voeding zonder overklok het makkelijk aan moet kunnen, met overklok is een heel ander verhaal. Verbruik van de CPU is namelijk linear aan de kloksnelheid en kwadratisch aan de Vcore. Doe je dus een kleine overklok en kan het voltage hierbij zelfs een beetje omlaag, dan kan de PC zomaar zuiniger worden. Ram je er echter direct 1,5V op de CPU, dan ga je echt veel stroom vragen van de voeding. Direct dood gaan zal die niet gaan overigens, maar snelle slijtage moet je wel verwachten (ook van de CPU trouwens ;) )
Het zal sowieso niet de hoogst mogelijke overclock worden, maar lekker een stukje erbij het liefste wel uiteraard. Ik wil wel wat extra's uit de hardware pushen, maar dat hoeft niet tot op het niveau dat het echt drastisch ten koste gaat van de hardware (al neemt slijtage uiteraard altijd wel wat toe). Een sportief stukje erbij terwijl ik daar nog wel rustig bij slaap :p Te hoge overclocks zorgen trouwens ook voor een hoog energieverbruik (duh) en daarmee veel warmte, en daar zit ik ook niet op te wachten. Al is het maar omdat het hier in de zomer al wel warm kan worden.

Maargoed, als het zo op het randje zit moet ik misschien toch maar een andere voeding overwegen, of toch een enkele zuinigere videokaart. Ik ga er nog eens over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 18:50
Aubergine schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 18:15:
Ik kan moeilijk vinden hoeveel watt mijn RAM, CPU verbruiken, enige verbruik die ik vind gaan meestal over GPU's. Dus vandaar dat ik hier mij richt tot de experts.

Ik draai op het moment dit systeem:

CPU: QuadCore AMD Athlon II X4 630, 2800 MHz (14 x 200)
MoBo: MSI 785GM-E51 (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR3 DIMM, Audio, Video, Gigabit LAN, IEEE-1394)
RAM: 4GB Kingston DDR3-1333\
HDD: Samung 500GB F3
En nog een Sony DVD-RW + 1 systeem fan

Een systeem wat niet erg veel van de Best Buy guide afwijkt: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2010

Nou gebruiken ze daar een 400W Corsair terwijl ik hier een 390W CoolerMaster gebruik. De HD5750 die in dat systeem zit verbruikt 216W ( http://www.neoseeker.com/...iews/hd5750hd5770/16.html ). De HD5770 verbruikt 255W volgens hun.

Nou is mijn vraag, zou mijn PC een HD5770 aankunnen of wordt dat teveel? Zou hij uberhaupt een HD5750 aankunnen zoals in de Best Buy guide?
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
had je dit al gelezen .

Note that the above numbers represent the power drain for the entire benchmarking system, not just the video cards themselves 255watt

dus ja, ik weet niet exact hoeveel maar een 5850 zit op 188watt
en een corsair is beter dan een CM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
how, ik heb net even gekeken bij mun broertje die heeft een asus5770
en draait in game 107wat en max 140wat met een e8400
Modbreak:Niet 2x (laat staan 3x) achter elkaar posten. Heb je iets toe te voegen aan een eerdere post? Gebruik de edit-knop :o

[ Voor 36% gewijzigd door dion_b op 25-04-2010 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Dharion schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:54:

ja daar ben ik ook achtergekomen ,dure graka's zet je niet achter LCpower bagger.
ik kwam dr namelijk achter dat mijn bagger voeding via mijn kazemaster,
de ventilator maar op 2700 rpm kreeg en met de Corsair HX750W 3000rpm.

en ocz is een midden klasser net als de M700
neem de tp 650
Modbreak:Niet 2x (laat staan 3x) achter elkaar posten. Heb je iets toe te voegen aan een eerdere post? Gebruik de edit-knop :o

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 25-04-2010 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Aubergine schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 18:22:
Ik kan moeilijk vinden hoeveel watt mijn RAM, CPU verbruiken, enige verbruik die ik vind gaan meestal over GPU's. Dus vandaar dat ik hier mij richt tot de experts.

MoBo: MSI 785GM-E51 (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR3 DIMM, Audio, Video, Gigabit LAN, IEEE-1394)

Een systeem wat niet erg veel van de Best Buy guide afwijkt: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2010

Nou gebruiken ze daar een 400W Corsair terwijl ik hier een 390W CoolerMaster gebruik. De HD5750 die in dat systeem zit verbruikt 216W ( http://www.neoseeker.com/...iews/hd5750hd5770/16.html ). De HD5770 verbruikt 255W volgens hun.

Nou is mijn vraag, zou mijn PC een HD5770 aankunnen of wordt dat teveel? Zou hij uberhaupt een HD5750 aankunnen zoals in de Best Buy guide?
:)
Het zal erg krap worden voor die voeding en aangezien het geen beste voeding is (lees: bagger kwaliteit), bij zo'n 80% belasting heb je kans dat die ongeveer ontploft en als het tegenzit de rest van de PC ook even sloopt.

Dus ik denk dat het tijd is voor een nieuwe voeding die Corsair is een prima keuze iig. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Darx-Jordi schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 18:15:

kwaa vermogen red je het wel, er zijn echter betere voedingen die spanningsgewijs stabieler zijn.
als ik je mobo bekijk zie ik maar een x16 slot dus ik zou het eerst proberen met je bestaande voeding.
je moet tenslotte zelf overwegen als het jou waard is een nieuwe voeding bij jou 5770 te doen
omdat er verder weinig aan te upgraden valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
jbkappirossi schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 20:30:
[...]

kwaa vermogen red je het wel, er zijn echter betere voedingen die spanningsgewijs stabieler zijn.
Waarom denk jij dat die het makkelijk gaat redden? :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
ik vind persoonlijk een 5770 van +- 130 euro geen dure nieuwe voeding waard.
dan kun je beter een 750 850 watter doen die je dan ook gelijk mee kan nemen naar je volgende systeem.

X4 630 tdp 95wat
5770 140wat
dus kan makkelijk ,de rest is niet zo veel kwestie van volt maal amph is wat

hier heb je een mooi voorbeeld test HWI en dit is het hele systeem wel te verstaan.

http://www.hardware.info/...eon_HD_5770__5750_test/14

[ Voor 7% gewijzigd door jbkappirossi op 24-04-2010 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
-The_Mask- schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 20:36:
[...]

Waarom denk jij dat die het makkelijk gaat redden? :)
ik denk het niet ik weet het wel zeker .ik heb mijn stroommetertje uit de schuur gehaald
en er net tussen gehangen tikt net 230w aan :9 . http://reviews.conrad.nl/7866-nl_nl/124400/reviews.htm
ik zal volgende week mijn eigen systeem eens meten want ik zit nog te wachten op me rams en graka.

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 25-04-2010 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Dan nog zou ik die CM voeding niet in mijn pc laten zitten met 2 5770's als ik Darx-Jordi was, omdat het geen beste voeding is.

Verder hebben we een hele mooie edit-knop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Ghost Dog schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 23:21:
Dan nog zou ik die CM voeding niet in mijn pc laten zitten met 2 5770's als ik Darx-Jordi was, omdat het geen beste voeding is.
zoals je kan zien zijn mobo kan maar 1 kaart op.
en ik ben met iedereen eens die zegt dat er betere voedingen zijn.
maar!!! voor een 5770 is die CM dus genoeg ,waar het in eerste instantie om ging.
heb je het echter niet zo krap dan kun je beter gelijk een dikke 750 of 850 doen .
want waarom dan een goedkopere doen waar je nu goed mee draait,
en over een jaar of wat kun je d'r weer aan omdat Drax-Jordi niet veel verder kan upgraden.
zou hij een nog zwaardere kaart doen wordt zijn cpu de bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Ghost Dog schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 23:21:

Verder hebben we een hele mooie edit-knop. ;)
Het gaat om 1 5770.
-The_Mask- schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 19:49:
[...]

Het zal erg krap worden voor die voeding en aangezien het geen beste voeding is (lees: bagger kwaliteit), bij zo'n 80% belasting heb je kans dat die ongeveer ontploft en als het tegenzit de rest van de PC ook even sloopt.

Dus ik denk dat het tijd is voor een nieuwe voeding die Corsair is een prima keuze iig. :)
De voeding is nog geen maand oud, ik ga hem niet nu al upgraden. Maar ik dacht dat CoolerMaster wel een betrouwbaar merk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Aubergine schreef op zondag 25 april 2010 @ 09:23:
De voeding is nog geen maand oud, ik ga hem niet nu al upgraden. Maar ik dacht dat CoolerMaster wel een betrouwbaar merk was.
Ze maken ook wel betere voedingen, maar net de Extreme Power lijn is gewoon niet erg best. Daar was de prijs ook na ;)

Jouw voeding kan maar 216W op de 12V lijnen leveren, wat in de praktijk dus nog niet eens aan te raden is.
Als je een videokaart wilt die bij deze voeding past zul je denk ik richting de 5670 moeten gaan.

Ik dacht dat The Mask overdreef, maar nu ik zelf zo de specs bekijk heeft die nog gelijk ook. Bij een redelijke 390W voeding moet een 5770 + X4 630 geen probleem zijn, maar voor deze 'eXtreme power' wel dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
[/quote] Modbreak:

Niet 2x (laat staan 3x) achter elkaar posten. Heb je iets toe te voegen aan een eerdere post? Gebruik de edit-knop

zoals Ghost Dog al zei Verder hebben we een hele mooie edit-knop. ;)
[/quote]

bedankt!!! voor de gastvrijheid , maar nu weet iedereen het weer hoor!! moderator..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
jbkappirossi schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 22:35:
[...]

ik denk het niet ik weet het wel zeker .ik heb mijn stroommetertje uit de schuur gehaald
en er net tussen gehangen tikt net 230w aan :9 .
Je weet het niet, je denkt het te weten dat is iets anders. ;)
Je gaat namelijk uit van het minst belangrijke van een voeding een bijna altijd niets zeggend stickertje van x aantal Watt en je trekt daar je conclusie uit.

Neem nu zijn voeding, die kan volgens Coolermaster zelf maar 216 Watt leveren op de 12 voltlijnen, erg weinig voor een 390 Watt voeding, als je bedenkt dat tegenwoordig bijna al de stroom hiervan af wordt getrokken. Bekijken we de review van Anandtech hierboven dan zien we dat die dood ging bij een belasting van zo'n 80%. Maar laten we maar uitgaan van 75%, want als je hem ontploffen laat heb je een kans dat die lekker de hele PC ook doorfikt en dan is het ;w nuttige/belangrijke informatie die op mijn hardeschijf stond of ;w lieve nieuwe videokaart.
Als de voeding dus maar 75% van het vermogen op de 12 voltlijnen kan leveren is dit nog maar 162 Watt. We weten dat een HD5770 wel 100 Watt kan verbruiken, hier zal waarschijnlijk wel zo'n 95% door de 12 voltlijnen geleverd moeten worden. Dan heb je dus nog maar 67 Watt ruimte op de 12 voltlijnen voor een CPU, HD, DVD-RW en ander spul die ook nog wel eens watt wil verbruiken.
Beetje heeeel erg weinig niet? Laten we maar gewoon zeggen veel te weinig en de kans is dus redelijk groot aanwezig dat de voeding zal ontploffen als je de PC vol gaat belasten.
Dus dan is de vraag hoeveel is de PC/data je waard? Vind je het niet erg dat het doorbrand dan kun je prima deze voeding houden natuurlijk. Heb je dat liever niet (wat ik mij goed voor kan stellen) dan zou ik toch echt maar een andere voeding nemen.
Aubergine schreef op zondag 25 april 2010 @ 09:23:
De voeding is nog geen maand oud, ik ga hem niet nu al upgraden.
Nou het is jouw PC maar ik had het wel geweten.
Maar ik dacht dat CoolerMaster wel een betrouwbaar merk was.
Goedkope Coolermaster voedingen zijn gewoon echt hele erge bagger (serieus). Duurdere voedingen van Coolermaster zijn slecht tot redelijk, met enkele uitzonderingen die goed te noemen zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
En sinds wanneer worden er dan voedingen verkocht met kans op ontploffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Sinds altijd al eigenlijk, lees de review die ik hierboven gaf daar ontplofte die ook.
The eXtreme Power Plus is the only power supply in this roundup that didn't survive the testing since it gave up at 80% load. Good that out Chroma has safety functions that are preventing damages to the equipment but a PC system would have probably not survived at this point.
Vooral die laatste zin.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
-The_Mask- schreef op zondag 25 april 2010 @ 16:35:
Sinds altijd al eigenlijk, lees de review die ik hierboven gaf daar ontplofte die ook.

[...]
Vooral die laatste zin.
Lekker fijn idee 8)7 en dat zoiets verkocht mag worden, ik zit dus naast een tikkende tijdbom.

[ Voor 12% gewijzigd door Aubergine op 25-04-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Daarom moet je ook nooit besparen op de voeding, een voeding kan de PC namelijk maken en breken (letterlijk)
ik zit dus naast een tikkende tijdbom.
Zolang de videokaart er nog niet in zit, zal die het waarschijnlijk wel volhouden, maar aangezien je toch een andere wil doe dan ook direct de voeding, want anders start je de tijdbom. ;)

[ Voor 53% gewijzigd door -The_Mask- op 25-04-2010 16:40 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Oke, je hebt me overtuigd. Ga zo direct een nieuwe voeding bestellen samen met een HD5770. Voldoet deze wel? (gejat uit de best buy guide multimediasysteem :+ ) pricewatch: Corsair CX400W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
-The_Mask- schreef op zondag 25 april 2010 @ 16:13:
[...]

Je weet het niet, je denkt het te weten dat is iets anders. ;)
Je gaat namelijk uit van het minst belangrijke van een voeding een bijna altijd niets zeggend stickertje van x aantal Watt en je trekt daar je conclusie uit.

Neem nu zijn voeding, die kan volgens Coolermaster zelf maar 216 Watt leveren op de 12 voltlijnen.
nu word het anders, als die voeding inderdaad maar 216 kan leveren in plaats van die 390.
is dat te weinig waar ik eerst niet van uit ging,dan moet ik je gelijk geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
jbkappirossi schreef op zondag 25 april 2010 @ 16:53:
[...]

nu word het anders, als die voeding inderdaad maar 216 kan leveren in plaats van die 390.
Dat zeg ik niet. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aubergine schreef op zondag 25 april 2010 @ 16:37:
Lekker fijn idee 8)7 en dat zoiets verkocht mag worden, ik zit dus naast een tikkende tijdbom.
Tsja, zo lang er mensen blijven bestaan die om een paar euro's uit te sparen willen gokken met hun systeem zullen die voedingen verkocht blijven worden. Helaas weet niet iedereen waar hij aan toe is. De fabrikant van de voeding is tot op zekere hoogte wel verantwoordelijk voor veroorzaakte schade, maar als jij het ding belast tot voorbij de specificaties is dat snel afgelopen natuurlijk. Dan is het je eigen schuld. Je data krijg je er hoe dan ook niet mee terug.

Het verbaast me altijd hoe mensen zonder blikken of blozen grote bedragen voor een upgrade neerleggen, maar het dan wat de onderdelen betreft die gewoon goed moeten zijn laten liggen. Wat mij betreft moet je hoe dan ook:

1) je backups op orde hebben
2) een goede voeding kopen
3) voor een fatsoenlijke harde schijf zorgen

Van het geld dat dan over blijft kan je leuke dingen gaan kopen zoals een snelle videokaart en die processor met meer cores.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2010 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Mijn laatste post voordat het op slowchat begint te lijken :P Maar met mijn huidige systeem:
RAM: 4GB Kingston DDR3-1333
Kan mijn CoolerMaster wel stabiel draaien? Niet dat mijn PC nu al onstabiel is door de voeding en dus niet optimaal presteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aubergine schreef op zondag 25 april 2010 @ 17:30:
Mijn laatste post voordat het op slowchat begint te lijken :P Maar met mijn huidige systeem:

[...]

Kan mijn CoolerMaster wel stabiel draaien? Niet dat mijn PC nu al onstabiel is door de voeding en dus niet optimaal presteert?
ja dat moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
weet iemand hoe gevaarlijk statische spanning kan zijn .
ik heb namelijk geen geaard stopcontact ,want ontladen gebeurd normaal via de voeding.
maar nu zat ik te denken om zelf een aarde te maaken. en waar kan ik deze dan het beste bevestigen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

jbkappirossi schreef op maandag 26 april 2010 @ 12:13:
weet iemand hoe gevaarlijk statische spanning kan zijn .
Voor je pc-onderdelen in elk geval dodelijk als er statische ontlading plaatsvindt, voor jezelf is het vooral erg onprettig als er 115V zwevende spanning op je pc staat en je toevallig je pc aanraakt.
ik heb namelijk geen geaard stopcontact ,want ontladen gebeurd normaal via de voeding.
maar nu zat ik te denken om zelf een aarde te maaken. en waar kan ik deze dan het beste bevestigen .
Toch aan een stopcontact, of aan het lichtnet in elk geval.
Niet aan de verwarming of andere buizen! Dat is verboden en gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Ghost Dog schreef op maandag 26 april 2010 @ 13:09:
Toch aan een stopcontact, of aan het lichtnet in elk geval.
Shit!! daar zat ik nu net aan te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
jbkappirossi schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:24:
[...]

Shit!! daar zat ik nu net aan te denken.
Je zat er aan te denken om spanning om je verwarmingsbuizen en dus je water te zetten. 8)7

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
nee, volgensmij hebben wij 2 ketels een voor water en een op zolder voor de verwarming.
maar kan ik niet vanaf de behuizing naar de verwarming ,zodat er geen spanning opbouw op de componenten komt.

[ Voor 39% gewijzigd door jbkappirossi op 26-04-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postbus51
  • Niet online

postbus51

Lala is sexy

verboden ach zijn nog genoeg aardleidingen die met cv-leiding verbonden zijn (hoort niet dat voorop)

Maar idd erg gevaarlijk , hoewel wie zit nu de heledag aan de cv , ikke niet zeker niet als ie aanstaat

Dus ff een koperen pijp in de grond ramme liefst met groen-geel streep kabel (duidelijkwatisditvoor?)

klaar is keesof hoe je heet

[ Voor 19% gewijzigd door postbus51 op 26-04-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
kan je niet door middel van bijvoorbeeld een lampje aan te sluiten op de molex,
zodat daar de opgebouwde spanning weg kan lopen. als de pc uit staat.
ook omdat er een remote/constante spanning op de voeding staat die door het moederbord geschakeld word.
als je de pc aanzet. of zeg ik nu iets heel doms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

De spanning die op je kast staat kan niet zomaar door je systeem lopen (niet door de voeding in elk geval), dus een lampje aan een molex gaat niet werken.
Een lampje tussen je kast en (ja, wat eigenlijk? je hebt immers geen randaarde) iets legaals (dus toch een randaarde) gaat nog steeds niet werken waarschijnlijk, want je hebt dan een lamp nodig die op 115V werkt, bij verschillende ampèrages, aangezien je kast als een soort condensator werkt.
Misschien zou het werken als je een draadje van de kast naar de Ground van een molex laat lopen, maar ik weet niet of je voeding het leuk vindt opeens stroom 'nergens' vandaag te krijgen. Anders zou dat wel kunnen.

Verder is dit eigenlijk meer iets voor EL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon niet te moeilijk doen en desnoods ergens anders aarde vandaan halen is de beste oplossing. Zoek een groep dichtbij (badkamer, wasmachine, keuken) die wel randaarde heeft en haal het daar vandaan :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:39

amaterasu

In memory of Cj

Ik had een vraagje.
Ik heb een systeem samengesteld en twijfel nog over de voeding.
Het systeem:

CPU:Amd Phenom II X4 965
RAM:Kingston ValueRAM 4 GB DDR3-1333
MOBO:MSI 760GM-E51
SSD:OCZ OCZSSD2-1VTX30G
HD:Samsung 1tb HD103UJ
GPU:Msi Gtx470
Cpu coolerScythe Samurai ZZ
CASEAerocool Vx-E

Gaat de Aerocool E85M-700 700watt dit gewoon trekken? is het overkill of juist te weinig?
Ik hoor hier en daar dat de gtx470 veel nodig gaat hebben en hierdoor twijfel ik dus.
Tips voor andere voeding zijn welkom wel bij alternate.nl graag :) en het liefst goedkoper of net zo duur als de aerocool dus ~100euro.

(ik hoef geen tips over andere cpu gpu of iets dergelijks ik blijf bij deze config en wil aleen weten of de voeding het gaat halen ja of nee en wat ik eventueel anders nodig zou hebben. dus alsjeblieft geen vragen van waarom amd met gtx470 of waarom gtx470. alvast bedankt ;) )

[ Voor 22% gewijzigd door amaterasu op 27-04-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

De GTX470 heeft (schat ik) zo'n 200W nodig (in elk geval niet meer dan zijn TDP van 215W), en jouw systeem als geheel maximaal zo'n 375W, dus een goede voeding van 450W of meer gaat dat prima trekken.

Die Aerocool is alleen niet zo'n geweldige voeding, dus ik zou voor deze gaan, die is goedkoper, veel beter, en nog modulair ook :) :
pricewatch: Antec TruePower TP-550

[ Voor 6% gewijzigd door Ghost Dog op 27-04-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Heel erg bedankt voor je reactie :D De winkel waar ik alles ga aanschaffen heeft die voeding niet wel de "Antec TruePower New Series TP-650" zit qua prijs hetzelfde.
Dus deze voeding gaat het met gemak trekken aangezien dit gewoon de 650watt versie is van die jij mij aanraden?(Of zie ik iets over het hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ghost Dog schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:16:
De GTX470 heeft (schat ik) zo'n 200W nodig (in elk geval niet meer dan zijn TDP van 215W),
Ik kan je al vertellen dat die ver over zijn TDP heel gaat, nVidia is weer eens wat aan het rommelen geweest. ;)
Die Aerocool is alleen niet zo'n geweldige voeding,
Ik zou daar dan wel eens bewijs (review bijvoorbeeld) van willen zien, want als ik de specs zo bekijk dan lijkt het allemaal helemaal niet zo slecht.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:43:
Ik kan je al vertellen dat die ver over zijn TDP heel gaat, nVidia is weer eens wat aan het rommelen geweest. ;)
Is dat weer eens het gebruikelijke verschil tussen de Intel-methode om TDP te meten (gemiddelde) versus de AMD-methode om TDP vast te stellen (absoluut maximum)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

-The_Mask- schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:43:
[...]

[...]
Ik zou daar dan wel eens bewijs (review bijvoorbeeld) van willen zien, want als ik de specs zo bekijk dan lijkt het allemaal helemaal niet zo slecht.
Wat raad jij me dan aan?
alsnog de aerocool (700watt) of de antec (650watt) of heb ik een sterkere voeding nodig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:11
Aangezien ik bij het overklokken van mij E2180 al snel tegen een drempel aanloop twijfel ik wat aan mijn voeding. Gezien het merk is het ook niet verbazingwekkend. Vraag is echter welke heb ik nodig. Volgens de Asus website zou ik ca 660 watt nodig hebben ? :|
Specs:
Moederbord: Asus P5K
CPU: Intel Pentium Dual CPU E2180 @ 2.66GHz
GPU: NVIDIA GeForce 8800 GTS
Geheugen: 4096 MB DDR2 Dual Channel
Data opslag: 1 x HD via Sata WD 500 gyg
1 x HD via ATA WD 320 gyg
DVD brandertje
Toetsenbord: Logitech MX 3100 Laser (incl muis, werkt via USB)
Wlan via een D-link DWA-140 (ook USB)
Gebruikte PSU: Sweex BA000070 (450 watt volgens de sticker)
Volgens mij zijn dit de belangrijkste gegevens.
Waar zou ik voldoende aan hebben ?

*duikt even weg voor de comments op de sweex voeding*

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:46:
[...]

Is dat weer eens het gebruikelijke verschil tussen de Intel-methode om TDP te meten (gemiddelde) versus de AMD-methode om TDP vast te stellen (absoluut maximum)?
Intel zit tegenwoordig ver onder hun TDP veel verder dan AMD.

Maar ook niet zo vreemd dat nVidia over hun TDP gaat met de GTX470 en GTX480, want een GTX480 verbruikt gewoon meer dan een HD5970. :+
amaterasu schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:50:
[...]

Wat raad jij me dan aan?
alsnog de aerocool (700watt) of de antec (650watt) of heb ik een sterkere voeding nodig :?
De Antec omdat die erg goed uit de reviews komt en hij moet het ook aan kunnen. :)
Maar dat betekend niet dat de Aerocool slecht is, daarvoor moeten er eerst maar eens goede reviews van te vinden zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Freubel schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 19:00:
*duikt even weg voor de comments op de sweex :F voeding*
Je voeding is het probleem. :+

Maar zonder gekheid ik zou hem sowieso vervangen door een betere, maar welke 8800GTS heb je er zijn er drie waarvan één eigenlijk een hele andere is dan de andere twee.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:11
-The_Mask- schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 19:16:
[...]

Je voeding is het probleem. :+

Maar zonder gekheid ik zou hem sowieso vervangen door een betere, maar welke 8800GTS heb je er zijn er drie waarvan één eigenlijk een hele andere is dan de andere twee.
Dit is wat CPU-Z er over te melden heeft:
Afbeeldingslocatie: http://84.104.3.15/CPU.jpg

Dat het de voeding was vermoedde ik al :P

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.