[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 28.776 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo mede tweakers

ik heb een vraag over mijn huidige voeding,

ik ben namelijk van plan om een GTX 480 aan te gaan schaffen zodra deze beschikbaar is.
nu vraag ik mij alleen af of mijn huidige voeding deze wel gaat trekken want ben zelf bang van niet namelijk.

mijn voeding is nu een axp standaard 630watt met deze spec's:
http://www.axpertec.com/P...pply_simplepower_630W.asp

er staat 21A op de 12v lijn. maar ook nog een 22A op de -12v. nu vraag ik mij af of je deze bij elkaar op moet tellen of niet?

zoniet dan zal de voeding de GTX niet gaan trekken toch???

de rest van mijn systeem is:
Q8200 @2.8
msi X48C Platinum
4GB ddr2 @800
1 HHD
5 fan's
disc-drive

mocht deze voeding het niet trekken zit ik zelf te denken aan deze als vervanging http://tweakers.net/price...oling-turbo-cool-860.html

of zit ik dan in de verkeerde richting te denken?

alsvast bedankt voor het meedenken

vg thom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Denk dat het wel zal gaan, als het niet gaat heb je trouwens niks aan een 860 Watt voeding, neem dan gewoon een goede 500/600 Watt voeding.

Overigens waarom een GTX480, iedereen weet nu toch wel dat ding energie gaat slurpen, terwijl de prestaties eigenlijk best wel slecht zijn, als je ze vergelijkt met de prijs en vermogens opname. Ook is de Q8200 een beetje een trage/oude CPU.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetje nVidia fan ben ik bang.
maar kan ik de kaart niet beschadigen als mijn voeding het toch niet mocht trekken?

enja de Q8200 is wat veroudert maar doet zijn werk nog goed genoeg voor mij, als ik ga upgraden moet er dan gelijk een ander MB cpu en ram komen dat ik de volgende stap hoop nog even vooruit te kunnen als mijn nieuwe kaart er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 21:06:
maar kan ik de kaart niet beschadigen als mijn voeding het toch niet mocht trekken?
Dat kan altijd eigenlijk, gelukkig gebeurt het zo goed als nooit. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik toch ooit eens te weten kom hoe nVidia dat voor elkaar krijgt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 23:23:
[...]

Als ik toch ooit eens te weten kom hoe nVidia dat voor elkaar krijgt :p
Marketing? 8)7

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me toch niet, want ik heb daar nog nooit wat van gemerkt (behalve die stontirritante logo's voor spellen waar je niet op zit te wachten ;)). Maar ze doen toch íets goed, als ik zie hoe hardcore sommige mensen per se een nVidia kaart moeten hebben, wat de concurrentie ook heeft.

Ik snap het ook niet hoor. Ik heb wel een lichte voorkeur, maar als het het moment dat ik besluit een upgrade te doen de andere partij toevallig een betere deal heeft ga ik daar gewoon voor. De geschiedenis is nu weer precies 50-50 bij mij, bij toeval.

Maargoed, way off-topic.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2010 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ben bezig met een nieuwe computer samen te stellen, en ik twijfel een beetje over de voeding.
Ik heb zelf een OCZ ModX Stream van 600Watt op het oog met de volgende setup:

- Gigabyte GA-P55-USB3 moederbord
- Intel Core i7 860 processor
- 4 GB DDR3-1333 ram geheugen
- Club 3D HD5870 OC PCIe 1 GB videokaart
- Western Digital Caviar Black 750 GB
- Linksys WMP600N draadloze netwerkkaart
- Samsung Sata DVD brander
- Samsung Sata DVD lezer

600 watt zou makkelijk moeten kunnen geloof ik toch, of toch beter een 750 watt voeding nemen?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:07
Ik ben me atm rustig aan het oriënteren op een leuke upgrade voor mijn inmiddels al weer 2,5 jaar oude bak. Hoog tijd om deze kast weer wat leven in te blazen en tweaker-waardig te maken.
Huidige situatie
Het systeem bestaat op dit moment uit de volgende onderdelen:

CPU: AMD Athlon X2 5600+
Mobo: Gigabyte GA-MA790X-DS4
RAM: 4x 2GB DDR2 800MHz
Graka: ATI Radeon HD3870
HDD: Seagate 7200rpm 500GB
Optical: DVD fikker
Voeding: Antec Basiq Power 500W (BP500U)
Upgrade
De destijds gekozen onderdelen laten zat ruimte voor een leuke en goedkope upgrade. Allereerst beschikt het moederbord over een AM2+ socket. Een upgrade naar een Phenom II X4 955BE (waarvoor BIOS support) of wellicht Phenom II X4 960T ligt voor de hand. Ook is wat extra opslagruimte nodig. Met 500GB redt ik me overigens wel, maar wat extra ruimte is niet verkeerd. Een terabyte kost ook niet zoveel extra, dus nemen we ook mee.

Belangrijker is echter het puntje videokaart. Op het eerste gezicht leek de HD5850 natuurlijk een geweldige keuze. Alleen is deze nogal slecht leverbaar. Het moederbord bevat 2 PCIe 16x sloten. 2 maal een HD 5770 scoren zowaar beter, zijn goed leverbaar en kosten net zoveel als een single HD5850.
Uiteindelijke situatie
CPU: AMD Phenom II X4 955BE / 960T
Mobo: Gigabyte GA-MA790X-DS4
RAM: 4x 2GB DDR2 800MHz
Graka: 2x ATI Radeon HD5770
HDD: Seagate 7200rpm 500GB
HDD: * 7200rpm 1TB
Optical: DVD fikker
Voeding: Antec Basiq Power 500W (BP500U)

Info over de voeding: http://www.antec.com/Believe_it/product.php?id=MTIzNg==

Deze heeft dus 2x +12V 18A lijnen. Het is niet de beste voeding, bij lange na niet, maar het doet prima zn dienst. Gezien de antwoorden die hier onlangs zijn gegeven voor een HD 5770 CF setup zou ik zeggen dat het moet gaan werken.

Echter is een second opinion altijd welkom. Dus: Gaat de voeding het trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Als je in totaal echt 36A @ 12V hebt is het geen probleem, maar het totale 12V-vermogen is meestal niet gelijk aan het totaal van de afzonderlijke rails (maar iets lager), dus dat is iets om op te letten. Ook kom je een 6-pins PCIe-stekkertje tekort (is natuurlijk wel op te lossen met verloopstekkertje, maar toch).

[ Voor 5% gewijzigd door NNF op 21-03-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Klopt, kabeltje moet er idd komen. Ik baseerde mijn gedachtegang op deze post: Ghost Dog in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 24", waarbij de aangeraden Corsair op +12V 33A zit en de seasonic +12V van 18A en 17A heeft.

Het oude advies destijds (GENETX in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 18") (jaja, systeem is toch nog radicaal veranderd destijds 8)7 ) geeft wel wat ruimte voor een SLI setup zoals je kan lezen.

* GENETX gaat zelf verder ook even doorzoeken:
http://www.tomshardware.c...r-consumption-5770-8800gt
Daar lijkt de HD5770 zo'n 15W minder te verbruiken als de 8800GT. De 61W valt binnen de 70W die ik "over" zou hebben aldus theodouma 2,5 jaar geleden. De Q6600 is qua TDP (althans, wat Intel daarvan maakt) wel gelijk aan een Phenom II 955 125W. Laten we zelfs een overclock achterwege.

Al met al lijkt me dat dat wel moet gaan lukken.

[ Voor 64% gewijzigd door GENETX op 21-03-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Een 5770 trekt met Furmark ongeveer 80-90W (de GTX260 die op dezelfde pagina staat trekt zo'n 130W - zie een pagina terug - en hetzelfde systeem met een 5770 trekt bijna 50W minder), dat is dus zo'n 7.5A over de 12V-lijn. Je zou dan dus zelfs 2 5770's aan 1 rail kunnen hangen, want bij elkaar trekken die dan zo'n 15A. Die voeding moet dat dus makkelijk trekken.

Voor je gehele uiteindelijke systeem zou ik maximaal (met je CPU redelijk overgeklokt op 140W - je wil toch een tweaker-waardige pc? ;)) 390W begroten. Dat moet je voeding dus wel redden.

edit:
Ook op xbitlabs gaan ze uit van zo'n 40W minder dan een GTX260, waarbij de 5770 een piekvermogen van 81W heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door Ghost Dog op 21-03-2010 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Mooi, thanks heren :)

Overclocken ga ik me misschien aan wagen. Maar dat bekijk ik nog wel even. Mijn mobo zou wel de 140W-ers moeten trekken (ik heb echt een van de eerste lichtingen 790X chipsets ;) ). Maar ik heb ook verhalen gehoord van Ga-MA790X-DS4 bordjes waarvan de MOSFET's het niet meer trokken met alle gevolgen van dien.... :|

Ik kwam net overigens ook http://mark.zoomcities.com/images/gfx/GFXpowerchartbygen.png tegen via tom's. Schijnt dat ze alle benchmarks in de gaten houden.

[ Voor 128% gewijzigd door GENETX op 21-03-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Mooi lijstje. :)
Geeft ook wel weer duidelijk aan wat een verschil het idle-gebruik is tussen ATI en nVidia.
Mijn weliswaar oudere 8800GTS 640MB gebruik idle nog altijd 53W, waar een 5850, die binnenkort in mijn pc komt te hangen, dan slechts 19W doet. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 11:54
die 5870 die ik heb, daar knalt furmark er soms gewoon zonder pardon uit /schermen zwart of steepgekleurd en geen reactie meer van windoos.

enneh, weet iemand wat het nut is van een voeding waarbij de 220v stekker, de fan en de kabels aan de binnenkant van de pc zitten? (blaast ook lucht de kast in).

Had die voeding overgenomen, kabel gewoon binnenlangs laten lopen omdat de bodem toch was opengezaagd, maar alsnog.. punt van nieuwschierigheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Foto's? Links?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mormegilmaster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-09 08:34
Ik ben van plan komende week een nieuwe pc in elkaar te knutselen.
Doel in feite was een core i5 bak, maar dan wel een beetje op budget.
Ik speel nu niet veel games, maar om in de toekomst toch af en toe een spelletje te kunnen draaien leek een HD5750 me een mooie toevoeging. Nu heb ik eigenlijk niet zoveel ervaring met het werkelijk samenstellen van een systeem (wel met het bouwen ervan) dus mijn vraag aan jullie is; is de voeding die ik nu heb afdoende voor dit systeem? Dingen als overklokken en crossfire ben ik niet in geintereseerd.
De huidige voeding heb ik voornamelijk uitgekozen om zn 80+certificering en stilte, wat ik wel fijn vind bij bijv. het kijken van een film.Dit is de be quiet! Pure Power L7 350W

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred€ 45,90€ 45,90
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 35,20€ 35,20
1Gigabyte GA-P55A-UD3€ 114,90€ 114,90
1Intel Core i5 750€ 164,-€ 164,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 85,-€ 85,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 68,-€ 68,-
1Sony AD-7240S€ 18,86€ 18,86
1XFX HD5750 512MB GDDR5 PCI-E€ 99,90€ 99,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 631,76

Deze voeding is dus 350 watt, waarvan ik het gevoel heb dat het misschien wat weinig is, of juist prima afdoende?
Wat zou anders een alternatief zijn met bijvoorbeeld 400 of 450 watt, maar toch met een redelijk prijsje, en stil? ( misschien eis ik gewoon ook wel teveel hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ok dan, dus voor hem geld dat hij misschien beter een iets zwaardere voeding ook voor de toekomst kan pakken, en voor mij is die 600 watt sowieso genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Joopieboy schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 19:39:
[...]

Ok dan, dus voor hem geld dat hij misschien beter een iets zwaardere voeding ook voor de toekomst kan pakken, en voor mij is die 600 watt sowieso genoeg?
Jep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Top dankjewel. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mormegilmaster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-09 08:34
Wat is t voor mij nou? prima afdoende of meer kracht nodig...
ik vraag het omdat de opmerking van joopieboy/ghost dog die van the mask zo te zien tegenspreekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Jouw voeding is ruim voldoende, maar mocht je in de toekomst nog willen upgraden naar zwaardere hardware, kon het wel eens een beetje krap worden (je belast de voeding dan veel, maar nog steeds waarschijnlijk geen 100%), maar voor nu heb je zat power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying_Dutchie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-01-2022
Ik heb het volgende systeem:

Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+, MMX, 3DNow ~2.0GHz
Motherboard: DFI Lanparty SLI-DR motherboard
Memory: 2048MB RAM OCZ XTC Gold PC4400
Hard Drive: 74 GB Raptor x 2 10.000rpm + 1TB MyBook WD
Video Card: ATI Radeon Sapphire 4870 1gb
Monitor: Lg M228WA 22 inch wide hd-ready flatscreen
Speakers/Headphones: x-530 logitech 5.1/sony megabass wireless headphone/dolby surround receiver with seperated speakers
Keyboard: Logitech Internet Pro Keyboard Black
Mouse: Logitech Black MX400 Laser
Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 3
Motherboard: DFI Lanparty SLI-DR motherboard
Computer Case: Kingwin KT 424
Power Supply Unit: Thermaltake 560w purepower

En het word:

Processor: AMD PhenomII(tm) X4 955BE
Motherboard: GIGABYTE GA-770TA-UD3
Memory: KINGSTON HYPERX 4GB (2X2) DDR3 1600 CL9
Hard Drive: 74 GB Raptor x 2 10.000rpm + 1TB MyBook WD
Video Card: ATI Radeon Sapphire 4870 1gb
Monitor: Lg M228WA 22 inch wide hd-ready flatscreen
Speakers/Headphones: x-530 logitech 5.1/sony megabass wireless headphone/dolby surround receiver with seperated speakers
Keyboard: Logitech Internet Pro Keyboard Black
Mouse: Logitech Black MX400 Laser
Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 3
Computer Case: Kingwin KT 424
Power Supply Unit: Thermaltake 560w purepower

Via http://thermaltake.outervision.com/ zou ik op 404 watt komen. Zou ik dus nog steeds genoeg hebben aan mn thermaltake?

Mvg Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik denk dat je met dat systeem maximaal de 320W nog niet eens haalt, dus die voeding moet dat makkelijk aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djoeri
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-04 07:29
Ik zit te twijfelen tussen 2 voedingen: OCZ ModXStream 700 en Cooler Master Silent Pro M700. Ik heb al een beetje rondgekeken maar het is allemaal een beetje tegenstrijdig ze worden allebei aangeprezen maar er zijn ook wat minder goeie reviews. Dan zit je ook nog met de 12 rails heb je deze nou wel of niet nodig dit is ook zo tegenstrijdig beschreven. Ik dacht dat meerdere rails juist beter waren vooral als je een wat zwaarder systeem hebt. De reden dat ik een andere voeding wil is dat ik mijn huidige voeding nodig heb voor een andere pc die ik aan het bouwen ben. Ook ben ik aan het kijken naar een andere kast CM690 II deze heeft ook al meer koelers en ik ben nog aan het kijken voor een andere cpukoeler, dit zal denk ik ook wat meer stroom trekken dan mijn huidige voeding (550W) en daarnaast leek het me wel leuk/handig om een modulaire voeding te nemen. Wie kan mij helpen????

Pcspec: http://www.hardware.info/nl-NL/usersys/cnBxaZ1jk2ud/view/

Test:
reviews: Tien hoogwaardige voedingen getest

http://www.hardware.info/...pwZA/Voedingen_koopgids/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Djoeri schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:52:
Ik zit te twijfelen tussen 2 voedingen: OCZ ModXStream 700 en Cooler Master Silent Pro M700. Ik heb al een beetje rondgekeken maar het is allemaal een beetje tegenstrijdig ze worden allebei aangeprezen maar er zijn ook wat minder goeie reviews. Dan zit je ook nog met de 12 rails heb je deze nou wel of niet nodig dit is ook zo tegenstrijdig beschreven. Ik dacht dat meerdere rails juist beter waren vooral als je een wat zwaarder systeem hebt. De reden dat ik een andere voeding wil is dat ik mijn huidige voeding nodig heb voor een andere pc die ik aan het bouwen ben. Ook ben ik aan het kijken naar een andere kast CM690 II deze heeft ook al meer koelers en ik ben nog aan het kijken voor een andere cpukoeler, dit zal denk ik ook wat meer stroom trekken dan mijn huidige voeding (550W) en daarnaast leek het me wel leuk/handig om een modulaire voeding te nemen. Wie kan mij helpen????
Bij voeding reviews moet je meestal kijken naar degene die kritiek op de voeding leveren. Want de meeste reviews van voedingen stellen gewoon niks voor en zullen zeggen de PC is stabiel, dus de voeding is goed.
Maar ja de PC kan ook even stabiel werken met een Q-tec, Trust, X-Gear of andere rommel.

Wat betreft de OCZ en Coolermaster die je nu hebt dat zijn twee van matige A-merk voedingen, ik zou zelf gaan voor een betere, maar waarom zoek je een 700 Watt voeding als 450 Watt ook genoeg kan zijn? :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djoeri
Ik dacht toch dat de OZC en de Coolermaster er redelijk uit kwamen in de test van Tweakers. Wat zijn dan de betere merken voedingen??? En hoe zit het nou met die 12V rails, wat is nou beter single of meerdere??
De reden dat ik niet kies voor een 450W voeding is dat de minimale eis van mijn MB en GPU al 500W is en ik niet minimaal wil gaan zitten, en ik nog ruimte wil hebben voor uitbreiding van bv CPU of GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Djoeri schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:18:
Ik dacht toch dat de OZC en de Coolermaster er redelijk uit kwamen in de test van Tweakers.
Voor goede reviews moet over voedingen moet je niet naar Nederlandse websites kijken maar eerder naar sites zoals Hardwaresecrets of JonnyGuru.
Wat zijn dan de betere merken voedingen???
SeaSonic, Corsair en Enermax bijvoorbeeld.
En hoe zit het nou met die 12V rails, wat is nou beter single of meerdere??
Bijna alle voedingen bestaan uit een enkele 12V rail, maar heel veel hebben virtuele 12V rails en daar zie ik het nut niet van in.
De reden dat ik niet kies voor een 450W voeding is dat de minimale eis van mijn MB en GPU al 500W is
Wie zegt dat? Jouw config zal zelfs prima draaien met een goede 400 Watt voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djoeri
dat staat in de sysreq van mobo en gpu, dus een Corsair zou een goeie zijn? zoals deze bijvoorbeeld: http://www.mycom.nl/Products/View/ATX,650W,24P/242721.aspx Maar is die OZC nou echt een afrader dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Djoeri schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:52:

Pcspec: http://www.hardware.info/nl-NL/usersys/cnBxaZ1jk2ud/view/

Test:
reviews: Tien hoogwaardige voedingen getest

http://www.hardware.info/...pwZA/Voedingen_koopgids/1
Extra fans maken vrijwel niets uit in energieverbruik, dat scheelt misschien 3W ofzo.
Verder trekt jouw systeem maximaal nog geen 300W, dus het is redelijk onzinnig om voor een voeding van meer dan 550W te gaan.
Djoeri schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:48:
dat staat in de sysreq van mobo en gpu, dus een Corsair zou een goeie zijn? zoals deze bijvoorbeeld: http://www.mycom.nl/Products/View/ATX,650W,24P/242721.aspx Maar is die OZC nou echt een afrader dan?
650W is echt onnodig voor jouw systeem. Die OCZ is geen afrader, maar het kan beter voor dezelfde prijs.
Een van deze vier geeft jouw systeem genoeg power, en doet dat stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:31
Kerels, na een ramp bestelling bij MaxICT heb ik nog steeds geen geschikte voeding voor mijn nieuwe systeem;

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 136,90€ 136,90
1Asus M4A785TD-V EVO€ 78,40€ 78,40
1Cooler Master CM 690 II Advanced Zwart€ 77,-€ 77,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 83,40€ 83,40
1MSI R5850-PM2D1G-OC€ 251,99€ 251,99
1OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK€ 104,-€ 104,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 68,-€ 68,-
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 228,-€ 228,-
2Scythe Gentle Typhoon 120 mm Fan, 120mm€ 11,-€ 22,-
1Scythe Kaze Master 5.25€ 26,90€ 26,90
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,95€ 31,95
1Sony AD-7240S€ 18,06€ 18,06
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.126,60

De bestelde Be Quiet L7 530 is tot nu toe niet geleverd (ondanks 3 toezeggingen over 3 leveringstermijnen) en ik ben het wachten zo ontzettend beu dat ik de order gecancelled heb.
Maar ik heb dus wel een voeding nodig.
Ik zit erover te denken om de Corsair VX550 morgen te gaan kopen. (Er komen trouwens waarschijnlijk nog 2 HDD's in de kast erbij).
De review van JohnyGuru en die van HardOCP over deze voeding zijn juichend maar de voeding is nu wel al meer dan 2 jaar 'oud'/op de markt.
Maakt dat geen donder uit of zeggen de experts hier; kijk toch ook even naar een andere/nieuwere.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Baserk schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 21:33:
Kerels, na een ramp bestelling bij MaxICT heb ik nog steeds geen geschikte voeding voor mijn nieuwe systeem;

[dikke tabel]

De bestelde Be Quiet L7 530 is tot nu toe niet geleverd (ondanks 3 toezeggingen over 3 leveringstermijnen) en ik ben het wachten zo ontzettend beu dat ik de order gecancelled heb.
Maar ik heb dus wel een voeding nodig.
Ik zit erover te denken om de Corsair VX550 morgen te gaan kopen. (Er komen trouwens waarschijnlijk nog 2 HDD's in de kast erbij).
De review van JohnyGuru en die van HardOCP over deze voeding zijn juichend maar de voeding is nu wel al meer dan 2 jaar 'oud'/op de markt.
Maakt dat geen donder uit of zeggen de experts hier; kijk toch ook even naar een andere/nieuwere.
Dat maakt niets uit. Voedingen zijn wat anders dan grafische kaarten danwel CPU's, dus daar wordt niet elke zoveel maanden een nieuw model bedacht.
De VX550W is prima. Je zou ook aan de HX520W kunnen denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga een nieuwe videokaart kopen en vraag me af of m'n voeding voldoende vermogen levert.

Het systeem:
- AMD Athlon 64 X2 5200+ 2.7GHz AM2 65W Box
- Antec Mini Tower NSK4480B 380W
- Kingston 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 KVR800D2N5K2/2G
- LG DVD-/+/RAM GH20NS-15
- MSI K9A2GM-FIH AMD 780G+
- Samsung 640GB SATA300 16MB, HD642JJ

Videokaart:
pricewatch: Sapphire HD 5670 512MB GDDR5 PCI-E

Volgens de leverancier is een 400W nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moet dat prima gaan hoor, die fabrikanten zetten dat soort vermogens op de doos omdat ze zich moeten indekken tegen inferieure voedingen die hun vermogen niet of nauwelijks halen. Antec is gewoon een redelijk gerenommeerd merk, dus je kan wel redelijk van die 380 watt uitgaan. Die 5670 is niet echt een killer-kaart qua verbruik ofzo, dus die 380 watt haalt je systeem bij lange na niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 23:31:
Volgens de leverancier is een 400W nodig.
Wat een grapjas, dat systeem - mét 5670 - trekt maximaal nog niet eens 175W. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-09 10:45
Heren,

Nog zo'n 1 met een vraag over de juiste voeding :)
Ik ben van plan een nieuwe PC samen te stellen, maar kom ook niet helemaal uit op een duidelijk antwoord qua voeding. Wellicht dat jullie me kunnen vertellen hoeveel voldoende is.

Thermaltake Element G - Midtowermodel
Gigabyte GA-X58A-UD3R (rev. 1.0)
Processor - 1 x Intel Core i7 i7-920
6GB OCZ Platinum Triple Channel (1600MHz)
Sapphire Toxic HD 5850
Intel X25-M Mainstream Solid State Drive
Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ
Samsung SH-S223L - Schijfstation - DVD±RW (±R DL)
Samsung SH-D163B - Schijfstation - DVD-ROM
Logitech Gaming Mouse G500
Logitech UltraX Premium Keyboard Black

Ter aanvulling:
Er komt waarschijnlijk nog een CPU koeler bij, omdat ik t.z.t. de CPU wil OC'en.
In de toekomst komt er misschien een 2e graka bij in (Crossfire) en een HDD.

Ik zat zelf te denken aan de Corsair HX650W, modulair is wel handig :). Is dit voldoende?
(De site van Corsair komt zelf overigens met de suggestie van 850W...)

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:40
Had mijn vraag in een verkeerd topic gesteld dus nu nogmaals hier :P.

Wil graag met een huidig kastje (Aopen H340A) een iets leuks en (heel) goedkoops bouwen.

Mijn idee was de volgende setup
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X3 425€ 61,50€ 61,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 47,-€ 47,-
1MSI 760GM-E51€ 55,54€ 55,54
1Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E HDMI€ 36,90€ 36,90
1Western Digital Caviar SE16 WD5000AAKS€ 42,-€ 42,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 242,94

Mijn vraag is trekt de voeding van 200 watt uit de kast deze setup? Heb ook nog een 350 watt Aopen voeding liggen dus wil graag weten of ik deze moet ombouwen of is deze ook nog te licht? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Dweebus schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 12:02:
Heren,

Nog zo'n 1 met een vraag over de juiste voeding :)
Ik ben van plan een nieuwe PC samen te stellen, maar kom ook niet helemaal uit op een duidelijk antwoord qua voeding. Wellicht dat jullie me kunnen vertellen hoeveel voldoende is.

Thermaltake Element G - Midtowermodel
Gigabyte GA-X58A-UD3R (rev. 1.0)
Processor - 1 x Intel Core i7 i7-920
6GB OCZ Platinum Triple Channel (1600MHz)
Sapphire Toxic HD 5850
Intel X25-M Mainstream Solid State Drive
Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ
Samsung SH-S223L - Schijfstation - DVD±RW (±R DL)
Samsung SH-D163B - Schijfstation - DVD-ROM
Logitech Gaming Mouse G500
Logitech UltraX Premium Keyboard Black

Ter aanvulling:
Er komt waarschijnlijk nog een CPU koeler bij, omdat ik t.z.t. de CPU wil OC'en.
In de toekomst komt er misschien een 2e graka bij in (Crossfire) en een HDD.

Ik zat zelf te denken aan de Corsair HX650W, modulair is wel handig :). Is dit voldoende?
(De site van Corsair komt zelf overigens met de suggestie van 850W...)

Alvast bedankt! :)
Met OC (en marge) heeft dat systeem maximaal zo'n 375W nodig. Een 650W voeding kan dat prima aan, en blijft dan ook nog lekker stil. :)
De HX650W is dus prima.
Ruudvanelk schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 12:58:
Had mijn vraag in een verkeerd topic gesteld dus nu nogmaals hier :P.

Wil graag met een huidig kastje (Aopen H340A) een iets leuks en (heel) goedkoops bouwen.

Mijn idee was de volgende setup
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X3 425€ 61,50€ 61,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 47,-€ 47,-
1MSI 760GM-E51€ 55,54€ 55,54
1Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E HDMI€ 36,90€ 36,90
1Western Digital Caviar SE16 WD5000AAKS€ 42,-€ 42,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 242,94

Mijn vraag is trekt de voeding van 200 watt uit de kast deze setup? Heb ook nog een 350 watt Aopen voeding liggen dus wil graag weten of ik deze moet ombouwen of is deze ook nog te licht? Alvast bedankt!
Dat systeem heeft maximaal zo'n 160W nodig, dus 200W moet wel kunnen, maar het is misschien net wat krap. Ik weet niet hoe goed de bijgeleverde voeding kwalitatief gezien is, dus je zou kunnen overwegen voor de veiligheid die 350W voeding erin te zetten, dan gaat het sowieso goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:47
Ik heb nu een Antec basiq bp500u in een pc zitten en ik zoek eigenlijk een nieuwe PSU omdat deze zon verschrikkelijke herrie maakt en ik keek een beetje rond op internet en vond deze: Pricewatch

Ik geloof dat deze vrij nieuw is aangezien ik hem nog nooit eerder heb gezien en qua specs ziet hij er wel goed uit, dus zou dit een goeie vervanger zijn voor mijn antec basiq?

Alvast bedankt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrstein
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-05-2024

Harrstein

show me ya caffëine

Wel opzich is het geen foute voeding. maar bij bepaalde revieuws is gebleken dat de 12 volt niet stabiel is.

ik zou als ik jou was kijken naar een Cooler Master Real Power M520.

deze is toch al wat langer in de run en heeft zich al bewezen als goed.

Ook kun je kijken naar de Seasonic M12-II 500W. dit is praktisch gezien een verbeterde versie van de antec met betere caps en grotere fan. ook is deze modulair.

[ Voor 24% gewijzigd door Harrstein op 27-03-2010 18:33 . Reden: stukje seasonic toegevoegd ]

Where's my !@#$% booze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Laatst online: 11-09 13:47
ok bedankt, die seasonic had ik nog niet gezien omdat hij bij azerty belachelijk duur is (2 keer zo duur als de goedkoopste in de pricewatch) maar die lijkt me wel wat, ik heb al wat reviews gelezen en die zeggen ook allemaal dat hij erg stil is dus dat is mooi + hij is modulair wat best wat zal schelen met kabelrotzooi in mijn kast (antec 300).

oh ik kom er dus net achter dat er een fout staat in de pricewatch, de goedkoopste M12-II 500w is eigenlijk een oude M12 (zonder II)

ik denk dat ik dan toch voor de M520 ga, die past wat beter binnen mijn budget.

[ Voor 23% gewijzigd door Redblader op 27-03-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Redblader schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 21:16:
ok bedankt, die seasonic had ik nog niet gezien omdat hij bij azerty belachelijk duur is (2 keer zo duur als de goedkoopste in de pricewatch)
Dat zijn verschillende voedingen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Harrstein schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 18:18:
Wel opzich is het geen foute voeding. maar bij bepaalde revieuws is gebleken dat de 12 volt niet stabiel is.
Ik heb dan geen reviews gelezen, maar als de 12 voltlijn niet stabiel is dan is het toch echt wel een erg slechte voeding imo.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, voeding... Daar heb ik nooit zo bij stil gestaan. Ben geen gamer, ben vooral van de 'multi-tasking' (tig vensters open van tig programma's).
Wat gebeurt met je pc als de spanning te laag is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 07:17

kronolith

[EDIT]

Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 18:25:
Hey, voeding... Daar heb ik nooit zo bij stil gestaan. Ben geen gamer, ben vooral van de 'multi-tasking' (tig vensters open van tig programma's).
Wat gebeurt met je pc als de spanning te laag is??
Dan doet ie niks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dan loopt die vast.
Edit: als die al aan stond natuurlijk. :p

[ Voor 53% gewijzigd door -The_Mask- op 29-03-2010 18:30 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh! Dan is mijn 380W voor mijn systeem duidelijk voldoende: hij start op en loopt de laatste tijd alleen vast omdat mijn CPU te warm wordt (nieuwe koeler is besteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 00:52
Hopelijk kan iemand mij hierover advies geven. Ik wil een nieuwe systeem bouwen met:

i7 core 960
rampage II extreme
gtx480
2 hdd
2 ssd

Nou las ik dat die gtx480 42 ampere nodig heeft op de 12v-lijn. In de toekomst wil ik misschien een 2e gtx480 erin zetten in SLI.
Dus na wat zoeken kwam ik op de Thermaltake toughpower 1500w uit. Deze heeft 2x40ampere lijnen op 12v voor de videokaarten. Nou dacht ik dat de pci-express bus 50 wat kon leveren op 12v wat ongeveer 4 ampere zou zijn. Zou deze voeding 2x gtx480 kunnen trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Bazvv schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:25:
Hopelijk kan iemand mij hierover advies geven. Ik wil een nieuwe systeem bouwen met:

i7 core 960
rampage II extreme
gtx480
2 hdd
2 ssd
Weet je wel zeker dat je dit wil?
Bijvoorbeeld de CPU waarom geen Core i7 920 of 930, de 930 en 920 zijn immers gewoon dezelfde CPU, alleen iets lager geklokt maar dit verschil is zo klein dat je het waarschijnlijk niet eens merk.
En aan je mobo te zien ga je overklokken (anders zie ik het nut niet van zo'n duur mobo aangezien het 0,0 winst geeft) dan kun je net zo goed de Core i7 920 nemen, met overklokken kom je toch even ver met alle drie de CPU's (max zo rond 4,5GHz met een goede luchtkoeler)
En waarom de GTX480? Een HD5870 is amper trager bijna de helft zuiniger en veeeeel stiller en een HD5970 kost maar iets meer maar is stukken sneller.
Zou eens kijken in: [BBG aanschaf] Game- en high-end Gamesysteem maart 2010
Nou las ik dat die gtx480 42 ampere nodig heeft op de 12v-lijn. In de toekomst wil ik misschien een 2e gtx480 erin zetten in SLI.
Een GTX480 gebruikt max 250 Watt, twee dus 500 Watt, CPU zal nog zo'n 130 Watt max verbruiken en de andere onderdelen geen eens 50 Watt.
Dus een echt goede voeding van 750 Watt moet voldoende zijn, ga je ook nog overklokken dan zou ik kijken naar een 850 Watt voeding.
Bijvoorbeeld één van deze drie, beste voedingen die je zult vinden voor een mooie prijs.
Dus na wat zoeken kwam ik op de Thermaltake toughpower 1500w uit.
Die voeding is dezelfde als de Corsair HX1000W, is alweer wat een ouder model, de twee Corsairs hierboven zijn bijvoorbeeld veel nieuwer. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 00:52
Ok bedankt voor je advies ik ga denk ik wel een HD5970 nemen met die corsair 850w voeding en die processor maakt niet zoveel uit dat hij duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als dat niet uitmaakt stuur dan maar 100 euro naar mij toe en kijg je gewoon dezelfde proc 1000 mag ook t maakt immers toch niks uit.

ik heb een core i5 750
hd5770
wd500blabla
4gb corsair
audigy 2zs (wat een kutding ik weet...)
wlan pci kaart
2 casefans en een zalman cpu cooler geloof ik

jou systeem is sneller maa t zal geen wereldschokkend (lees:moeilijk waar te nemen) veschil opleveren.

wat hangt hieraan bij moi:

een atx 1.3 enermax noisetaker 420 watt uit 2004. De stekkers zijn niet eens hetzelfde (20 pins op 24 pins connecto op me asrock p55pro en 4 pins op 8 pins) en t loopt als een (goedkoop) zonnetje. bij ons thuis doen die gekke getallen op die biljetten er nl wel toe.ol clock m het licht uit zn ogen en hij geeft geen kick..zelfs het ati "streepjesbehang krijfg ik pas na uen gamen op 930/1320 (stock is 850/1200) (
en ja jjonges dat is gewoon een probleem door hitte of andere ovebelasting dat jullie zelf veroorzaakt door te ocen...dus stop maar met het gehuil)

Je kunt ook mijn systeem kopieen en r er dan 3x een 24 inch scherm bij kopen bijvoorbeeld en dan lekker (sort of) 3d gaan zitten spacen. :)

bij intel denknen ze dat je gewoon de 920 koopt hoor...voor hun hoef je t ook niet te doen...de 960 is meer voor de show om mensen het gevoel te geven dat ze geld besparen..

nou jij weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
  • Laatst online: 27-08 13:21
hallo,ik kan voor een leuke prijs aan een sirtec rocksolid high power 1000w 80 plus voeding geraken,nu las ik op de techpowerup site dit:

-•Bigger than standard ATX

wat bedoelen ze hiermee?dat deze niet past in een gewone atx kast?of dat hij gewoon wat groter is en dus wat meer plaats inneemt?alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Slammed_a4 schreef op maandag 05 april 2010 @ 09:01:
of dat hij gewoon wat groter is en dus wat meer plaats inneemt?alvast bedankt
Hij is gewoon wat langer dan normaal, dus je moet wel een behuizing hebben waar die in past.
Dit is zijn formaat: 150x87x220mm

Maar ik vraag mij af wat van PC je hebt die een 1000 Watt voeding nodig heeft? Ik denk namelijk dat je het niet nodig hebt en dan zou ik hem ook niet nemen, dan had ik eerder bijvoorbeeld een betere 750 Watt voeding gehaald.
Dus waar bestaat jouw PC uit? :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een nieuwe videokaart te kopen.
Waarschijnlijk van ATI en rond de 100 euro.

Ik heb eerst een nieuwe voeding nodig, welke zal ik kopen?

Mijn systeem nu:

- X-GEAR PS-400A (400W)
- MSI K9VGM-V Moederbord
- AMD Athlon 64 X2 5600+ Dual Core
- 2x 1GB DDR2 667 RAM
- 2x 160GB Maxtor 7200RPM SATA HDD
- XFX Nvidia GeForce 8500GT 265MB
- DVD Brander IDE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx! Ik heb 'm besteld!(de voeding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste dames en heren,

Sinds 2 dagen crasht mijn windows 7 redelijk random en krijg ik 2 lelijke "Blue Screens of Death", foutmeldingen. (Het gaat hier om de foutmeldingen STOP: 0x0000001A & STOP: 0x00000024)

Ik mijn zoektocht naar een oplossing kwam ik een reactie van iemand tegen, die het probleem meerdere malen had weten op te lossen door de PSU te verhogen. Het probleem zou o.a. kunnen liggen aan te weinig stroom naar het interne geheugen, vandaar een probleem in "memory allocation" (Iets wat in het blauwe scherm ook vermeld stond).

Dit zou dan ook meteen kunnen samen hangen met de Logitec speakerset (Z5323) die ik 2 dagen geleden heb gekocht. Deze zou een gemiddelde belasting hebben van zo'n 40 Watt.

Ik vroeg me daarom af of jullie mij kunnen vertellen of mijn huidige 750 Watt voldoende is voor mijn systeem, of dat ik inderdaad moet upgraden naar een hoger voltage. (zoja hoeveel zouden jullie aanraden?)

PSU: 750 Watt Corsair HX750
CPU: Intel Core i7 920
Mobo: Gigabyte GA-EX58-UD4P
Geheugen: 12GB OCZ DDR3
Grafisch: Sapphire Radeon 4870 2GB GDDR5PCI-Express "Vapor-X"
5 harde schijven: 3x SAMSUNG 750GB; 2x SAMSUNG 1TB
2 monitoren: Acer X233H & Samsung 961BF
geluids boxen: Logitec Speaker Z523
1 DVD brander
USB devices: Wacom Intuos 3 tekentablet, Canon Scanner, Lacie 500GB RUGGED, muis, toetsenbord, (In toekomst ook printer)

Alvast hartelijk bedankt!
Groet Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De voeding verveeld zich nogal je belast hem amper. ;)
Daarnaast acht ik de kans echt heeeeel klein dat het de voeding is. Ik zou eens Memtest86+ gaan draaien, je krijgt niet voor niks een BSOD met memory erin gemeld.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 13:07
Ik heb nu verschillende posts in dit topic doorgenomen, echter kan ik niet een goed antwoord vinden op mijn vraag.

Zoals ik in andere topics van mij reeds aangegeven heb ben ik een thuisserver aan het bouwen. De hardware welke hierin/aan komt te hangen is als volgt:

- 2x Opteron 2352 (Quad core 2.1)
- ASUS L1N64-SLI WS
- 4x 1GB PC5300 ECC
- Wifi PCI G-lan
- Wifi PCI-E N-lan
- 4x DVB-C USB adapter
- 3ware 9650SE-24M8 Sata II Raid Controller +9650SE BBU Module
- Maximaal 24 s-ata 2TB harddisken
- PCI-E low bduget videokaart

De vraag is nu:

Hoe zwaar moet mijn voeding zijn om deze hardware zonder problemen van stroom te kunnen voorzien?

Op dit moment oriënteer ik mij op 1000W, maar dat is een beetje natte vinger werk. Misschien dat iemand me hier meer inzicht kan geven in de klasse voeding die ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Het lijkt me dat een 750W voeding dit systeem ook al makkelijk trekt, want ik denk niet dat dit systeem meer dan 600W nodig heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Ghost Dog op 08-04-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik neem aan dat je staggered-spinup gaat gebruiken (lijkt mij wel handig met max 24 HD's :p )
Dan moet idd een 750 Watt voeding gemakkelijk kunnen, let echter wel op dat deze niet beschikt over meerdere (virtuele) 12 voltlijnen. Want dan weet je zeker dat je voeding het niet leuk zal vinden.

Ik zou iig één van deze twee voedingen nemen: http://tweakers.net/pricewatch/compare/664/247167;240928

Overigens heb je volgens mij best wel verouderde CPU's en een verouderd mobo genomen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 13:07
-The_Mask- schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:49:
Ik neem aan dat je staggered-spinup gaat gebruiken (lijkt mij wel handig met max 24 HD's :p )
Dan moet idd een 750 Watt voeding gemakkelijk kunnen, let echter wel op dat deze niet beschikt over meerdere (virtuele) 12 voltlijnen. Want dan weet je zeker dat je voeding het niet leuk zal vinden.

Ik zou iig één van deze twee voedingen nemen: http://tweakers.net/pricewatch/compare/664/247167;240928

Overigens heb je volgens mij best wel verouderde CPU's en een verouderd mobo genomen.
Ach wat is oud als het een thuisserver is. Als ik het had moeten kopen nieuw in de winkel had ik het nooit gekocht.

Actuele prijs van de CPU is nog rond de 260e en mobo is van vorig jaar oktober, maar bezit wel 4 PCI-E lanes, waardoor ik mogelijkheden voor de toekomst overhoud als ik gebruik wil maken van andere kaarten als de RAID en videokaart. (Hypothetisch een Wifi kaart of bijvoorbeeld een quad DVB kaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zit er over te denken om mijn videokaart te upgraden. Ik heb momenteel een HD3870 welke opzich prima bevalt maar iets sneller zou onderhand ook wel mogen :)

Ik zit nu te kijken naar de HD5770 wat best een leuk kaartje lijkt te zijn, van wat ik hier zo lees moet mijn Antec NeoHE 430W moet dat ook wel trekken lijkt mij? Maar aangezien ik de kaart toch waarschijnlijk tweedehands ga kopen is de HD4890 ook een leuke optie, ik vraag mij alleen af of mijn voeding hier niet tegen gaat protesteren?

Complete systeemspecificaties:

Core 2 Quad Q6600
Gigabyte P35-DS4
4x1GB DDR2 PC6400
2xSeagate 7200.10 250GB RAID0
HIS Radeon HD3870 IceQ3 Turbo OC 512MB
DVD +/- RW
Scythe KamaMeter (fancontroller)

Alvast bedankt!

[ Voor 18% gewijzigd door Dick op 08-04-2010 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
@ The Mask

Weet jij of de kwaliteit van de OCZ Silencer 370 een beetje goed is? Deze voeding zit namelijk in mijn server, ik heb hem toentertijd eigenlijk alleen maar aangeschaft omdat die op voorraad was,slechts 30 euro kostte en toch een 80+ certificaat had :P

Zou ik qua stroomverbruik (veel) beter afzijn met een be quiet! Pure Power L7 300W? Normaal gesproken zijn OCZ voedingen niet de allerbeste, maar misschien dat deze door een andere fabrikant is gemaakt? Het lijkt mij namelijk een iets andere voeding als 'normale' OCZ voedingen. Deze komt van pcpower?

[ Voor 8% gewijzigd door Stefanovic45 op 08-04-2010 20:47 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:31

Theo

moederbord

Dick schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:26:
Ik zit er over te denken om mijn videokaart te upgraden. Ik heb momenteel een HD3870 welke opzich prima bevalt maar iets sneller zou onderhand ook wel mogen :)

Ik zit nu te kijken naar de HD5770 wat best een leuk kaartje lijkt te zijn, van wat ik hier zo lees moet mijn Antec NeoHE 430W moet dat ook wel trekken lijkt mij? Maar aangezien ik de kaart toch waarschijnlijk tweedehands ga kopen is de HD4890 ook een leuke optie, ik vraag mij alleen af of mijn voeding hier niet tegen gaat protesteren?

Complete systeemspecificaties:

Core 2 Quad Q6600
Gigabyte P35-DS4
4x1GB DDR2 PC6400
2xSeagate 7200.10 250GB RAID0
HIS Radeon HD3870 IceQ3 Turbo OC 512MB
DVD +/- RW
Scythe KamaMeter (fancontroller)

Alvast bedankt!
Jouw systeem heeft zonder overklok en videokaart ongeveer 200 watt nodig. De 3870 heeft 80 watt nodig waarme jouw huidige systeem 280 watt nodig heeft. De 5770 heeft ietsje mer nodig, ongeveer 110 att. Daarmee zal jouw systeem met de 4770 videokaart 310 watt nodig hebben. Hiervan zal er 21-22 ampère van de 12 volt lijn moeten komen.

De NeoHe430 kan van zijn 430 watt ongeveer 32 amperes leveren op de 12 volt lijn en is daarmee ruim voldoende voor jouw systeem. Je heb zelfs de ruimte om je cpu en gpu goed over te klokken zonder dat je in de buurt komt van de max wat je voeding kan leveren.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
StefanvanGelder schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:46:
@ The Mask

Weet jij of de kwaliteit van de OCZ Silencer 370 een beetje goed is
De hele Silencer serie is gemaakt door Seasonic. :)
Zou ik qua stroomverbruik (veel) beter afzijn met een be quiet! Pure Power L7 300W?
Nee, hooguit enkele watts meer of minder echt niks noemswaardig wat je ooit terug zal verdienen. ;)
Normaal gesproken zijn OCZ voedingen niet de allerbeste
Dat valt wel mee, maar meestal kopen mensen toch de mindere voedingen van OCZ. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
theodouma schreef op donderdag 08 april 2010 @ 21:33:
[...]

Jouw systeem heeft zonder overklok en videokaart ongeveer 200 watt nodig. De 3870 heeft 80 watt nodig waarme jouw huidige systeem 280 watt nodig heeft. De 5770 heeft ietsje mer nodig, ongeveer 110 att. Daarmee zal jouw systeem met de 4770 videokaart 310 watt nodig hebben. Hiervan zal er 21-22 ampère van de 12 volt lijn moeten komen.

De NeoHe430 kan van zijn 430 watt ongeveer 32 amperes leveren op de 12 volt lijn en is daarmee ruim voldoende voor jouw systeem. Je heb zelfs de ruimte om je cpu en gpu goed over te klokken zonder dat je in de buurt komt van de max wat je voeding kan leveren.
Bedankt voor je snelle en duidelijke antwoord! :)

Dit zou dus betekenen dat een HD4890 echt op het randje wordt... als ik de diverse reviews mag geloven verbruikt een HD4890 +- 150 watt met in sommige reviews nog flinke uitschieters. Voor het totale wordt dan dan ruim 350 watt... Zou jij denken dat een HD4890 dan nog moet lukken?

If not, dan wordt het gewoon een HD5770 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:31

Theo

moederbord

Alleen is het dan niet aan te raden om goed over te klokken, dan wordt het wel erg zwaar voor je voeding.

Houd er trouwens ook rekening mee dat de HD4890 twee PCI-e 6 pins connectoren nodig heeft en jouw voeding er maar één heeft.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Alweer ontzettend bedankt voor de antwoorden! Overklokken was ik sowieso niet echt meer van plan. Met de Q6600 ben ik al wel eens flink bezig geweest en helaas is het niet een van de beste overklokkers, het is dan ook een van de eerste series (B3). En met die 4890 kan ik wel weer even vooruit zonder over te hoeven klokken denk ik. Goed om te weten dat het kaartje in principe moet kunnen dus :)

Wat betreft de pci-e powerconnectors heb je wel een punt inderdaad, daar had ik nog helemaal niet naar gekeken. Is dat echter niet op te lossen met een 2x Molex naar 6pin pci-e kabeltje? Of is dit niet echt een fijne oplossing?

[ Voor 4% gewijzigd door Dick op 08-04-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-01-2022
Een vraagje, ik lees over OCZ als matig A-merk, hoe verhoudt de BeQuiet L7-serie (430W) zich tot bijv. de Corsair CX400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
Dank je, wat me trouwens opvalt is dat de Corsair HX450 eigenlijk nergens meer is te krijgen en zijn oudere broertje de VX nog wel. Nadeel van de VX is dat er wat ontbreekt (slechts een 6-pins PCI-E en geen 6+2 of 2 stekkers).
Ik zoek een kwaliteitsvoeding van 400 a 500 Watt ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Coyote76 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 23:29:
Dank je, wat me trouwens opvalt is dat de Corsair HX450 eigenlijk nergens meer is te krijgen en zijn oudere broertje de VX nog wel.
De hele HX serie van minder dan 650 Watt is helaas EOL en dat is best wel jammer.
Ik zoek een kwaliteitsvoeding van 400 a 500 Watt ongeveer.
Budget? En moet die modulair zijn?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuerrillaDawg
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-02-2021
Heb "driver stopped responding problemen" met mijn Twin Frozr GTX 275 OC edition

Heb een Antec 550W http://www.alternate.be/h...Details.html?artno=TN5AX2

Ik neem aan dat deze te laag is ?

Is http://www.alternate.be/h...d=79699&showTechData=true een goede optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 15:00
-The_Mask- schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 23:42:
[...]
De hele HX serie van minder dan 650 Watt is helaas modulair en dat is best wel jammer.
[...]
hoezo, helaas modulair?
vind je dat dan echt een nadeel?
ik vind het juist een voordeel.. al die ongebruikte kabels in je kast :)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Killerbert schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 23:51:
[...]

hoezo, helaas modulair?
vind je dat dan echt een nadeel?
ik vind het juist een voordeel.. al die ongebruikte kabels in je kast :)
Typo mijn gedachten waren al met de volgende zin bezig maar mijn vingers nog niet. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
GuerrillaDawg schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 23:43:
Heb "driver stopped responding problemen" met mijn Twin Frozr GTX 275 OC edition
Ligt meestal ergens anders aan, maar wat is de rest van de PC?
Ik neem aan dat deze te laag is ?
Op het eerste gezicht zou ik zeggen van niet?
Erg overdreven.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 20:05
Hoi, ik heb een vraagje ik heb een 300 watt zalman psu en ik wil een nieuwe gfx kaart halen een Sapphire HD 5770 en ik vraag me af of mijn psu dit wel aankan.

Specs
-----------------------------------------------------
Kast: Coolermaster Elite 310
CPU: Core 2 Duo E7500 2.93 GHz
RAM: Corsair DDR2 2GB 667 MHz
HDD: Hitachi Deskstar 320GB
MOBO: ASUS P5QPL-AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjpurk
  • Laatst online: 16-10-2024
jeantje schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 00:06:
Hoi, ik heb een vraagje ik heb een 300 watt zalman psu en ik wil een nieuwe gfx kaart halen een Sapphire HD 5770 en ik vraag me af of mijn psu dit wel aankan.

Specs
-----------------------------------------------------
Kast: Coolermaster Elite 310
CPU: Core 2 Duo E7500 2.93 GHz
RAM: Corsair DDR2 2GB 667 MHz
HDD: Hitachi Deskstar 320GB
MOBO: ASUS P5QPL-AM
Minimale is 250watt aanbevolen is 350 watt. als je de videokaart gaat gebruiken voor serieus te gamen zal ik wel een nieuwe nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
rjpurk schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 00:09:
[...]

Minimale is 250watt aanbevolen is 350 watt. als je de videokaart gaat gebruiken voor serieus te gamen zal ik wel een nieuwe nemen.
Hoelang zou mijn voeding het overleven want ik ga wel zsm een nieuwe halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
rjpurk schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 00:09:
[...]

Leuk, maar de ene 250/350 Watt voeding is de andere niet.
Zo kan het zijn dat een slechte 350 Watt voeding het niet gaat trekken, maar een goede 250 Watt voeding wel.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
-The_Mask- schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 00:11:
[...]

Zo kan het zijn dat een slechte 350 Watt voeding het niet gaat trekken, maar een goede 250 Watt voeding wel.
Ik heb er ook een tijd een BFG Geforce 8800 GTS 320 MB mee gedraaid dat ging wel prima maar dan een HD 5770 word uitproberen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
jeantje schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 00:13:
[...]

Ik heb er ook een tijd een BFG Geforce 8800 GTS 320 MB mee gedraaid dat ging wel prima maar dan een HD 5770 word uitproberen denk ik
O zeg dat dan meteen, de HD5770 is zuiniger namelijk. ;)

En dan denk ik dat je de ZM300B-APS hebt als voeding, de anderen kunnen namelijk minder vermogen leveren op de 12 voltlijnen, te weinig voor een 8800GTS 320MB denk ik.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuerrillaDawg
  • Laatst online: 03-02-2021
-The_Mask- schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 00:05:
[...]
Ligt meestal ergens anders aan, maar wat is de rest van de PC?

[...]
Op het eerste gezicht zou ik zeggen van niet?

[...]

Erg overdreven.
4GB RAM
Intel Core Duo @ 3.2 GhZ
P5QL PRO moederbord

Hier is mijn thread erover : Twin Frozr GTX 275 OC edition black screens

Temperatuur ziet er normaal uit.

Heb al verschillende drivers gebruikt.

Kaart heeft minimum 500W PSU nodig dus enigste optie dat overbleef was mijn 550W die te zwak was

[ Voor 8% gewijzigd door GuerrillaDawg op 10-04-2010 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
-The_Mask- schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 00:17:
[...]

O zeg dat dan meteen, de HD5770 is zuiniger namelijk. ;)

En dan denk ik dat je de ZM300B-APS hebt als voeding, de anderen kunnen namelijk minder vermogen leveren op de 12 voltlijnen, te weinig voor een 8800GTS 320MB denk ik.
Volgens mij heb je gelijk, en die 8800GTS draaide furmark ook met gemak :D 80 graden max :P
maar in iedergeval bedankt, echt top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjpurk
  • Laatst online: 16-10-2024
-The_Mask- schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 00:11:
[...]

Wattage is Wattage. wat er wel kan gaan gebeuren is dat de voeding over verhit raakt en niet automatisch uit slaat. de voedingen die van hogere kwaliteit zijn slaan dan af.
maar zoals hij al zij hij gaat binnenkort een nieuwe halen. dus ik zal als ik jou was het gewoon proberen. een voeding is tegenwoordig niet duur meer. ik heb een OCZ ModXStream Pro 700Watt, die izjn nu 70 euro of zoiets, daar draai ik makkelijk een AMD x4 phenom || // 3.2Ghz en 2 HD 4890 sahphire raptorx'en en 2 hardeschijven in raid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
Vermogen in Watts worden ook altijd onder bepaalde omstandigheden gemeten: slechtere voedingen worden nogal eens aangeduid met het piekvermogen, een goede voeding wordt aangeduid met het continu vermogen. Daarnaast is er ook nog een verschil in hoe "zuiver" de stroom geleverd kan worden door de voeding.

Ik heb zelf even gekeken voor een voeding, de Silent Pro M 600W van Coolermaster kwam bij de erg uitgebreide review van Hardwaresecrets er zeer goed uit: http://www.hardwaresecrets.com/article/929/1

Ervan uitgaande dat de 500W-versie gelijkwaardig is in kwaliteit? Lijkt me dat wel een mooie voeding voor rond de € 65. Een goede keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
rjpurk schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 00:28:
[...]

Wattage is Wattage. wat er wel kan gaan gebeuren is dat de voeding over verhit raakt en niet automatisch uit slaat. de voedingen die van hogere kwaliteit zijn slaan dan af.
Zoals hieronder al gezegd wordt, piekvermogen vs continue. Sommige fabrikanten geven een vermogen op dat nergens op gebasseerd is. Die zetten er bijvoorbeeld 600 Watt op terwijl die bij een belasting van 400 Watt al een harde knal geeft (en met een beetje pech ook jouw PC zijn dood in meeneemt.) Terwijl je ook voedingen van 400 Watt hebt die prima 450 Watt of zelfs meer stabiel kunnen leveren.
maar zoals hij al zij hij gaat binnenkort een nieuwe halen. dus ik zal als ik jou was het gewoon proberen. een voeding is tegenwoordig niet duur meer. ik heb een OCZ ModXStream Pro 700Watt, die izjn nu 70 euro of zoiets, daar draai ik makkelijk een AMD x4 phenom || // 3.2Ghz en 2 HD 4890 sahphire raptorx'en en 2 hardeschijven in raid.
Tja een goede 600 Watt voeding zou dit zelfs prima aan moeten kunnen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Coyote76 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 12:21:
Ervan uitgaande dat de 500W-versie gelijkwaardig is in kwaliteit? Lijkt me dat wel een mooie voeding voor rond de € 65. Een goede keus?
Voor zo'n 70 euro haal je deze: pricewatch: Seasonic M12II 520W
En die is uit veel betere kwaliteits onderdelen gebouwd dus daar zou ik voor gaan. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Jongens ik heb dit systeem samengesteld is de Antec voeding genoeg ik heb max 75 euro over voor een voeding :
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 154,90€ 154,90
1Antec TruePower TP-550€ 68,72€ 68,72
1Cooler Master Gladiator 600€ 44,-€ 44,-
1GeIL GV34GB1600C9DC€ 109,-€ 109,-
1Gigabyte GA-770TA-UD3€ 80,60€ 80,60
1Intel Postville SSDSA2MH080G2C1 80GB€ 192,-€ 192,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 66,90€ 66,90
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E€ 256,-€ 256,-
1Scythe Slip Stream SY1225SL12L, 120mm€ 6,37€ 6,37
1Sony AD-7240S€ 18,06€ 18,06
1Zalman CNPS10X Performa€ 31,50€ 31,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.028,05

Als alternatief heb ik dit nog achter de hand graag jullie mening:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Real Power M620€ 74,-€ 74,-
1Cooler Master Silent Pro M600€ 75,-€ 75,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 149,-

[ Voor 14% gewijzigd door rjn27 op 11-04-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Die Antec kan dat systeem prima hebben, en 550W is ruim genoeg voor dat systeem.
Een 450W voeding gaat dat systeem ook nog gewoon trekken, want de belasting komt sowieso niet hoger dan 350W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
be quiet! L7 530W is misschien wel een leuke

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
Bedankt the Mask, misschien is de 430W-versie ook nog wel wat, daarmee zou het ook wel moeten lukken:

Dit gaat het ongeveer worden: met Triple/ quadcore Athlon II, binnenkort uit te komen 870 of 880G-moederbord van Asus of Gigabyte, Samsung F3 1TB, 2x 2GB DDR3 en een ATI 5770 1 GB.
Geen overklok, wel een goede voeding en kast die wat jaartjes meekunnen als ik upgrade/vernieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Voor die PC is het sowieso meer dan genoeg.
Maar als je deze voeding bedoelt: pricewatch: Seasonic M12-II 430W dit is niet hetzelfde model als de 520 Watt versie, de 520 Watt versie staat met een verkeerde naam in de pricewatch, want het gaat daar om de nieuwe M12-II Bronze serie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Laatst online: 01-08 16:28
hallo, mede tweakers

ik heb een vraag heb een hele nieuwe pc samengesteld en krijg volgende week de laatste onderdelen binnen.
nu is mijn vraag wat betreft een nieuwe voeding, want ik had nog een oude intertech750w ,maar volgens mij is die niet echt stabiel. want ik heb hem getest met 2auto lampen 110wat en toen gaf mijn multimeter 11,43volt aan.
ik had een corsair HX750 en TX950 ingedachten die allebei rond de 120 kosten. ik heb het liefst de HX750, maar heeft deze genoeg prik voor mijn setup.

i7 930
gigabyte ud7
hyperx 3x2gb 2000 cl9
msi 5850 oc (inde toekomst nog een bei)
2x spinpoint f3 HD502HJ
Samsung SH-S223L supermulti
kaze master front pannel
3x20cm led fan
3x12cm ultra kaze fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

950W ga je echt absoluut niet gebruiken, en zelfs die 750W niet.
Met 2 5850's en wat meuk ge-oc'd tik je misschien (met alles volledig belast) net de 500W aan.
Die HX750W is dus prima, en blijft ook nog stil onder de maximale belasting die je gaat trekken in games (~400W).

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.