Ik vind nergens afmetingen van voedingen. Kan ik er vanuit gaan dat als ik een voeding vervang deze dezelfde maat heeft en dus in mijn kast past? Op het moment heb ik een kast van Acer Aspire, waar de standaard voeding nog in zit.
HD5750 en 9600GT moeten beide gewoon kunnen.Dennis.H schreef op zondag 28 februari 2010 @ 15:10:
Bedankt voor reacties!
Dus het lukt gewoon om van een 8600GT naar een 9600GT te upgraden.
Het is een kaartje wat bedoelt is om FlightSimulator 2004 te spelen (aangezien de 8600GT het niet goed doet met HD Clouds), een kleine upgrade aangezien ik dit jaar hopelijk nog een nieuwe PC koop.
Welke kaart is dan aan te bevelen die nog binnen het bereik van mijn voeding past?
Zat te denken aan een HD5750?
Ik heb het liefst dat ik geen nieuwe voeding koop.
Dennis,
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Het lukt dan ga ik voor de HD 5750 de XFX HD 5750 512 MB versie.
Ik heb nog één vraag, ik heb een 1x 6-pins aansluiting van m'n voeding voor nodig.
Is deze persé nodig of is deze nodig als je gaat overklokken : de XFX 9600GT die ik eerst wou gaan gebruiken is gewoon een insteekkaart zonder aansluitingen.
Is het zo als ik nog een aansluiting 1x 6-pins dat ik die dan gelijk kan gebruiken want ik zie kabels die loshangen in m'n kast maar weet niet of die gebruikt mogen worden.
Dennis,
Ik heb nog één vraag, ik heb een 1x 6-pins aansluiting van m'n voeding voor nodig.
Is deze persé nodig of is deze nodig als je gaat overklokken : de XFX 9600GT die ik eerst wou gaan gebruiken is gewoon een insteekkaart zonder aansluitingen.
Is het zo als ik nog een aansluiting 1x 6-pins dat ik die dan gelijk kan gebruiken want ik zie kabels die loshangen in m'n kast maar weet niet of die gebruikt mogen worden.
Dennis,
[ Voor 10% gewijzigd door Denniszx op 03-03-2010 21:38 ]
Ja en als de voeding geen heeft kun je een verloopje van molex naar 6 pins PCIe gebruiken.Dennis.H schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 17:52:
Is deze persé nodig
Dit snap ik niet.Is het zo als ik nog een aansluting 1x 6-pins dat ik die dan gelijk kan gebruiken?
AMD Nieuwsdiscussie
Heb al even gezocht maar kon geen antwoord vinden (Misschien niet goed genoeg gezocht/overheen gelezen).
Ik heb net even snel voor sluitingstijd een voeding gekocht voor de PC van een kennis, toen ik thuis kwam vroeg ik me af of hij wel geschikt is, als ik me niet vergis is er namelijk ooit een verschuiving geweest in het gebruik van de 5V en 12V lijnen.
De PC waarom het gaat bestaat uit:
Asrock P4i65G
P4 3.00GHz (S478)
2x 512MB (DDR 333)
1x HDD
2x DVD/DVD-RW
1x Kaartlezer
Hij heeft het altijd gedaan op een 300W FSP voeding en ik wou de voeding vervangen met een 400W FSP voeding.
Nu zit het grootste verschil in de 5V lijn en de 3,3V en 5V lijn gecombineerd:
300W: 5V = 30A, 3,3V = 20A (3,3V & 5V = 180W)
400W: 5V = 15A, 3,3V = 24A (3,3V & 5V = 120W)
Iemand enig idee of het verstandig is om de 400W voeding te gebruiken?
**EDIT** Wat meer gezocht en als ik het goed begrijp maakt de P4 alleen gebruik van de 12V lijn, in dat geval moet het makkelijk kunnen, toch?
Ik heb net even snel voor sluitingstijd een voeding gekocht voor de PC van een kennis, toen ik thuis kwam vroeg ik me af of hij wel geschikt is, als ik me niet vergis is er namelijk ooit een verschuiving geweest in het gebruik van de 5V en 12V lijnen.
De PC waarom het gaat bestaat uit:
Asrock P4i65G
P4 3.00GHz (S478)
2x 512MB (DDR 333)
1x HDD
2x DVD/DVD-RW
1x Kaartlezer
Hij heeft het altijd gedaan op een 300W FSP voeding en ik wou de voeding vervangen met een 400W FSP voeding.
Nu zit het grootste verschil in de 5V lijn en de 3,3V en 5V lijn gecombineerd:
300W: 5V = 30A, 3,3V = 20A (3,3V & 5V = 180W)
400W: 5V = 15A, 3,3V = 24A (3,3V & 5V = 120W)
Iemand enig idee of het verstandig is om de 400W voeding te gebruiken?
**EDIT** Wat meer gezocht en als ik het goed begrijp maakt de P4 alleen gebruik van de 12V lijn, in dat geval moet het makkelijk kunnen, toch?

[ Voor 8% gewijzigd door KILLorBE op 03-03-2010 19:10 ]
Verwijderd
Ik meen mij te herinneren dat ik gehoord heb dat het combineren van voedingen vaak tot problemen leidt, maar ik ben daar eigenlijk wel benieuwd naar.joppe.s schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:52:
Ik zat zelf te denken om in de toekomst de nexus value 430 dubbel te doen. Superstil en al het vermogen dat ze zou willen, plus genoeg aansluitingen voor SLI setup oid.
@ -The_Mask- ik bedoelde dat er loshangende kabels in m'n kast hangen maar de vraag was of ik die zomaar kan gebruiken.
Ik heb nu even gegoogled op mijn voeding en op eba (aangezien op de website van Lite-On niks te vinden is) heb ik een linkje gevonden waar degene met dezelfde PSU hem verkoopt, daarbij staat dat deze voeding de volgende connectors heeft :
1 x 24-pin ATX Connector
1 x 4-pin P4 Connector
5 x Molex IDE Connector
1 x Floppy Connector
2 x SATA Connector
Geen 1x 6-pins connector, wel een molex connector waarop ik een verloopstukje op toe kan passen, alleen heb ik nog zo'n één over?
Ik zal even kijken in mijn kast en edit dan mijn bericht even.
*EDIT* : Ik zie dat in mijn kast nog 2 molex IDE connectors hangen, deze komen uit de HDD en eindigen als 2 molex IDE connectors, zijn deze voor het gebruik om dingen aan te sluiten?
Dennis,
Ik heb nu even gegoogled op mijn voeding en op eba (aangezien op de website van Lite-On niks te vinden is) heb ik een linkje gevonden waar degene met dezelfde PSU hem verkoopt, daarbij staat dat deze voeding de volgende connectors heeft :
1 x 24-pin ATX Connector
1 x 4-pin P4 Connector
5 x Molex IDE Connector
1 x Floppy Connector
2 x SATA Connector
Geen 1x 6-pins connector, wel een molex connector waarop ik een verloopstukje op toe kan passen, alleen heb ik nog zo'n één over?
Ik zal even kijken in mijn kast en edit dan mijn bericht even.
*EDIT* : Ik zie dat in mijn kast nog 2 molex IDE connectors hangen, deze komen uit de HDD en eindigen als 2 molex IDE connectors, zijn deze voor het gebruik om dingen aan te sluiten?
Dennis,
[ Voor 11% gewijzigd door Denniszx op 03-03-2010 21:55 ]
Die kun je idd gebruiken voor het verloopje.Dennis.H schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:46:
AMD Nieuwsdiscussie
Een relais is in principe niet verplicht zie ook het linkje wat onder jouw bericht wordt geplaatst.KaWaReZ schreef op maandag 01 maart 2010 @ 20:36:
nog even een vraagje mbt dual PSU opstelling:
kan ik "zomaar" pin 14/15 doorlussen van de slave met de master, of moet er een relais doorheen?
(14 van de slave connecten met 14 van de master, zelfde bij 15).
Heb een systeempje met een M3N HD/HDMI, 955 OC, 2x 9800GT, 2x raptor adfd, WD320, brandertje en wat fans. Als voeding een Antec 500.
Ja hij trekt dit allemaal netjes, maar er staat een ander mobo + zwaardere SLI/CF/single op de agenda en pas als de psu t begeeft komt er een nieuwe

AMD Nieuwsdiscussie
Een i7-930 verbruikt echt geen 400watt. Hooguit 150watt als je het overklokt. Er kan makkelijk 2 videokaarten van de kaliber 5870 eraan hangen ( geen 5890 ). Een Seasonic x-750 trekt dat allemaal.totalatool schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:43:
Ik vraag me ineens iets af... hoe zwaar wordt m'n i7 930 belast als ik uitga van een zware gamesessie waarin m'n Radeon 5870 op full load werkt?
Die 5870 verstookt op full load bijna 190W, en een 930 op 4,3GHz op full load verstookt bijna 400W, maar op idle nog geen 180W. Ik vraag me namelijk af of m'n Seasonic X-750 het gaat trekken als ik die 930 naar 4,3GHz weet te oc'en en er tzt een tweede 5870 bij plaats...
Er was een test van de X-750 die tot 950Watt ging. De voeding gaf geen krimp maar de efficientie ging wel flink omlaag.
Kan deze voeding een amd phenom 955 OC, 1 hdd,4gb ram + 2x 5850 overclocked in crossfire af?
http://azerty.nl/0-1073-2...althxstream-voeding-.html
http://azerty.nl/0-1073-2...althxstream-voeding-.html
Nou ik zou echt een betere nemen.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik heb een vraagje. Ik wil een Intel Core 2 Quad Q8400 gaan kopen. Nu is mijn vraag: moet ik een nieuwe voeding kopen? En zouden jullie mij kunnen helpen als dat moet?
Alvast Bedankt
* Moederbord: Asrock 4Core1600-GLAN/M
* Processor: Intel Pentium 4 640 3.2GHz
* Koeler: Coolermaster ??? type weet ik niet
* Memory: Kingston (2GB DDR2-667 DDR2 SDRAM)
* Videokaart: Sapphire Radeon HD4650 1GB Ultimate Edition
* Voeding: AOpen AO300-12AHNF 300W
Alvast Bedankt
Ik heb een test gelezen waarin die i7 930 zwaar overclocked was en volgens die test trok hij toen bijna 400W.Blord schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:14:
Een i7-930 verbruikt echt geen 400watt. Hooguit 150watt als je het overklokt. Er kan makkelijk 2 videokaarten van de kaliber 5870 eraan hangen ( geen 5890 ). Een Seasonic x-750 trekt dat allemaal.
Er was een test van de X-750 die tot 950Watt ging. De voeding gaf geen krimp maar de efficientie ging wel flink omlaag.
Heb je ergens een link voor die X-750 test? Ik weet dat ie goed is, maar als ie zoveel meer dan 750W aankan is dat natuurlijk leuk om te weten.
Volgens mij bekeek je het verbruik van de hele PC.totalatool schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:40:
[...]
Ik heb een test gelezen waarin die i7 930 zwaar overclocked was en volgens die test trok hij toen bijna 400W.
AMD Nieuwsdiscussie
Nee dat is niet nodig CPU neemt amper meer, misschien zelfs minder.yantjeknoop schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:30:
AMD Nieuwsdiscussie
Haha dan was het erg onduidelijk omschreven. Hoeveel verbruikt een i7 920 of 930 dan zonder overclocked te zijn?-The_Mask- schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:43:
Volgens mij bekeek je het verbruik van de hele PC.
Volgens de review van hardwaresecrets zou het een goeie voeding zijn. Of bedoel je dat 600 watt te weinig is?-The_Mask- schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:34:
Nou ik zou echt een betere nemen.
Mijn excuses ik dacht aan een ModXStream Pro en die zijn stukken minder.alikebap schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:48:
[...]
Volgens de review van hardwaresecrets zou het een goeie voeding zijn.
Nee een goede 600 Watt zou moeten voldoen, maar die van jouw heeft wel te weinig aansluitingen dus zul je verloopjes moeten gaan gebruiken. Maar ik zou eerder bijvoorbeeld een pricewatch: Antec TruePower TP-650 nemen.Of bedoel je dat 600 watt te weinig is?
AMD Nieuwsdiscussie
Ik heb hier nog genoeg verloopjes liggen en ik kan deze voeding kopen bij azerty voor maar 57 euro-The_Mask- schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:54:
[...]
Mijn excuses ik dacht aan een ModXStream Pro en die zijn stukken minder.
[...]
Nee een goede 600 Watt zou moeten voldoen, maar die van jouw heeft wel te weinig aansluitingen dus zul je verloopjes moeten gaan gebruiken. Maar ik zou eerder bijvoorbeeld een pricewatch: Antec TruePower TP-650 nemen.
Hoe ver ben je eigenlijk van plan over te klokken? Want ik zie wel bij Hardwaresecrets dat die geen ene watt meer dan 600 Watt gaat leveren en dan direct uitschakeld. Want als je leuke overklok wil doen en ook nog dingen zoals Furmark en Linpack gaat draaien dan kom je aardig dicht in de beurt van die 600 Watt (verwacht trouwens niet dat je het haalt, maar je weet nooit natuurlijkalikebap schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 18:31:
[...]
Ik heb hier nog genoeg verloopjes liggen en ik kan deze voeding kopen bij azerty voor maar 57 euroBedankt voor de info!
AMD Nieuwsdiscussie
Als er een klein beetje ruimte onder de behuizing zit dan de fan naar onder zodat die koude lucht van onder de behuizing aan kan zuigen en het er achter weer uit blazen.evangael schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:26:
Wat is het het effectiefste kwasi de positie van de voeding?
Indien je een case hebt waarvan de voedingsmodule zich onderaan bevindt. Bijvoorbeeld een Thermaltake V9.
Fan topside of bottomside (zoals het voorbeeld)?
AMD Nieuwsdiscussie
Tja, ik zou de phenom 955 wel tot een 3.8Ghz willen krijgen en de 5850 x2 tot 1Ghz-The_Mask- schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 19:28:
[...]
Hoe ver ben je eigenlijk van plan over te klokken? Want ik zie wel bij Hardwaresecrets dat die geen ene watt meer dan 600 Watt gaat leveren en dan direct uitschakeld. Want als je leuke overklok wil doen en ook nog dingen zoals Furmark en Linpack gaat draaien dan kom je aardig dicht in de beurt van die 600 Watt (verwacht trouwens niet dat je het haalt, maar je weet nooit natuurlijk)
Hmmm, ik zou dan toch echt voor de Antec gaan die ik hierboven noemde, Een HD5850 op 1GHz zal gaat waarschijnlijk over de 200 Watt tijdens Furmark, richting de 225 Watt, met twee van die dingen zit je al op 450 Watt voor alleen de videokaarten.alikebap schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 19:48:
[...]
Tja, ik zou de phenom 955 wel tot een 3.8Ghz willen krijgen en de 5850 x2 tot 1GhzMaar er komt maar 1 hdd in en zelfs geen dvd brander, ook geen extra pci-e kaarten ofzo...
AMD Nieuwsdiscussie
Er zijn genoeg onhoorbare/extreem stille voedingen te vinden, dus ik zie het nut niet op een dual PSU setup te nemen.joppe.s schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:52:
Voor de TS:
Dit verloopstukje
http://www.performance-pc...=34_186&products_id=21193
past waarschijnlijk erg goed bij het kopje over de dual psu setup.
Ik zat zelf te denken om in de toekomst de nexus value 430 dubbel te doen. Superstil en al het vermogen dat ze zou willen, plus genoeg aansluitingen voor SLI setup oid.
AMD Nieuwsdiscussie
Een HD5750 zal waarschijnlijk nog net werken een HD5770 zal erg krap worden, is namelijk niet echt een goede voeding.Safaci schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 18:32:
He,
Ik heb momenteel een systeem met een Q6600 en een HD4670. Ik wil binnenkort upgraden naar een HD5750 of HD5770, maar ik weet niet zeker of mijn voeding dit zal trekken. Het is een Spire 420watt voeding: http://www.spirecoolers.c...uct_detail.asp?ProdID=614
Ik wil eventueel mijn Q6600 overclocken tot 3Ghz.
Alvast bedankt.
AMD Nieuwsdiscussie
Je zal wel een goede reden hebben om van twee 9800GT's naar een 9800GX2 gaan, want een 9800GX2 zijn twee 8800GT's aan elkaar geplakt en een 9800GT is niet meer dan een 8800GT met een andere naam.KaWaReZ schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:06:
Even een vlot vraagje:
een 9800GX2, zal dat goed gaan icm een antec 500
(AMD 955, 3hdd's 1 optisch... op dit moment gaat alles goed met 2x 9800GT in SLI)
enige is de 8 pin die niet op mn psu zit
Hem moet dus dan ook gewoon werken.
Overigens als je geen 8 pins (of 6+2 pins) PCIe stekker hebt op de voeding kun je een verloopje van 6 naar 8 pins gebruiken. Of het kan ook dat de videokaart gewoon werkt als je twee 6 pins aansluitingen in de 6 en 8 pins connectors drukt (past maar op 1 manier), werkt dit niet dan kun je ook nog de twee overgebleven aansluitingen met elkaar verbinden door bijvoorbeeld een paperclip dat werkt ook.

Zo dus, wel goed isoleren natuurlijk.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik heb voor m'n broertje het volgende systeem samengesteld:
• Mobo: Asrock 4CoreDual-Sata2
• CPU: Pentium 4 (S775) 3,2 GHz
• RAM: 2 x 1 GB DDR400
• Videokaart: Asus 7800 GT 256 MB
• Harddisk: 1 x 120 GB Samsung (S-ATA, 7200 RPM)
• Optical: 1 x Plextor 716-A (IDE, DVD-RW)
• Sound: Creative Audigy 2 ZS
Heb het nu houtje-touwtje opgelost met twee voedingen (een losse voeding voor de videokaart), een 350W Sweex-ding en een 300W Fortron-exemplaar. Dat moet één nette voeding worden, maar hoeveel vermogen hebben we nodig ? 450 van een degelijk merk lijkt me meer dan voldoende ?
Een beetje marge aan de bovenkant kan geen kwaad, met dit mobo kan er nog wel een keer een upgrade komen
• Mobo: Asrock 4CoreDual-Sata2
• CPU: Pentium 4 (S775) 3,2 GHz
• RAM: 2 x 1 GB DDR400
• Videokaart: Asus 7800 GT 256 MB
• Harddisk: 1 x 120 GB Samsung (S-ATA, 7200 RPM)
• Optical: 1 x Plextor 716-A (IDE, DVD-RW)
• Sound: Creative Audigy 2 ZS
Heb het nu houtje-touwtje opgelost met twee voedingen (een losse voeding voor de videokaart), een 350W Sweex-ding en een 300W Fortron-exemplaar. Dat moet één nette voeding worden, maar hoeveel vermogen hebben we nodig ? 450 van een degelijk merk lijkt me meer dan voldoende ?
Een beetje marge aan de bovenkant kan geen kwaad, met dit mobo kan er nog wel een keer een upgrade komen
[ Voor 8% gewijzigd door Carpento op 04-03-2010 22:12 ]
Naar mijn idee zou de Fortron van 300 Watt het zaakje prima draaiende moeten houden in zijn eentje.
AMD Nieuwsdiscussie
Ah, dat vindt ie vast fijn, de vrek 
Eerdaags eens testen, en even kijken hoe we de S-ATA dan van prik gaan voorzien, zo modern is die Fortron-voeding niet
Ergens een verloopje op de kop tikken
Eerdaags eens testen, en even kijken hoe we de S-ATA dan van prik gaan voorzien, zo modern is die Fortron-voeding niet
http://highflow.nl/aanslu...aar-sata-stroomkabel.htmlCarpento schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 23:10:
Ah, dat vindt ie vast fijn, de vrek
Eerdaags eens testen, en even kijken hoe we de S-ATA dan van prik gaan voorzien, zo modern is die Fortron-voeding nietErgens een verloopje op de kop tikken
En onder het kader van meer is beter
http://highflow.nl/aanslu...remium-sleeved-black.html
En anders heb ik er nog wel eentje voor je liggen.
[ Voor 3% gewijzigd door Ghost Dog op 04-03-2010 23:19 ]
offtopic:
Misschien ga ik wel ff zelf klussen, heb stekkers genoeg, alleen niet voor S-ATA, maar daarvan kan dat Sweex-brol er wel eentje missen
Misschien ga ik wel ff zelf klussen, heb stekkers genoeg, alleen niet voor S-ATA, maar daarvan kan dat Sweex-brol er wel eentje missen
http://www.hardwaresecrets.com/article/837/8totalatool schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:40:
[...]
Ik heb een test gelezen waarin die i7 930 zwaar overclocked was en volgens die test trok hij toen bijna 400W.
Heb je ergens een link voor die X-750 test? Ik weet dat ie goed is, maar als ie zoveel meer dan 750W aankan is dat natuurlijk leuk om te weten.
Het ging over een Seasonic X-650 die tot 800Watt werd belast. Ik neem aan dat de X-750 hoger kan.
Bedankt! Het is inderdeaad niet zo'n top voeding! Misschien dat ik hem vervang! Welke voeding kun je me aanraden? Voor een aannemelijke prijs?-The_Mask- schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:07:
[...]
Een HD5750 zal waarschijnlijk nog net werken een HD5770 zal erg krap worden, is namelijk niet echt een goede voeding.

TDP van de Q660 is 105W, en die van de 5770 108W.
Als we voor de rest van het systeem 70W uittrekken (dat is ruim) kom ik op zo'n 320W als je gaat overklokken.
Een goede 450W voeding is dus prima.
Eentje hieruit?:
pricewatch: be quiet! L7 430W gaat dat prima trekken, en is stil. Is misschien beste prijs/kwaliteit.
Anders kan je gaan voor:
pricewatch: Nexus Value 430 (review)
En als je iets meer geld hebt, is deze erg stil:
pricewatch: Corsair VX450W
En als je modulair wil:
pricewatch: Seasonic M12-II 430W (is ook prima)
Deze is nog iets beter (ook meer vermogen), maar kost ook iets meer:
pricewatch: Corsair HX520W
Wat is je budget?
Als we voor de rest van het systeem 70W uittrekken (dat is ruim) kom ik op zo'n 320W als je gaat overklokken.
Een goede 450W voeding is dus prima.
Eentje hieruit?:
pricewatch: be quiet! L7 430W gaat dat prima trekken, en is stil. Is misschien beste prijs/kwaliteit.
Anders kan je gaan voor:
pricewatch: Nexus Value 430 (review)
En als je iets meer geld hebt, is deze erg stil:
pricewatch: Corsair VX450W
En als je modulair wil:
pricewatch: Seasonic M12-II 430W (is ook prima)
Deze is nog iets beter (ook meer vermogen), maar kost ook iets meer:
pricewatch: Corsair HX520W
Wat is je budget?
[ Voor 3% gewijzigd door Ghost Dog op 05-03-2010 14:55 ]
Heb besloten dat ik voor de CM Silent M600 ga, die kan ik voor een prijsje overkopen en die zal wel beter zijn dan de ocz 600 watt of zelfs evengoed als die Antec-The_Mask- schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 19:56:
[...]
Hmmm, ik zou dan toch echt voor de Antec gaan die ik hierboven noemde, Een HD5850 op 1GHz zal gaat waarschijnlijk over de 200 Watt tijdens Furmark, richting de 225 Watt, met twee van die dingen zit je al op 450 Watt voor alleen de videokaarten.Dus je gaat echt heel dicht bij het randje komen en dat vinden de meeste voedingen niet echt heel leuk, maar het is natuurlijk nog minder dat de PC zo maar uitvalt als je hem gaat testen voor stabiliteit.
Nou dat zal dan tegenvallen en de Silentpro komt ook wat aansluitingen te kort, dus dat worden verloopjes.
[ Voor 17% gewijzigd door -The_Mask- op 08-03-2010 19:19 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Na het overleiden van mijn combatpower cp-750 besloten naar een nieuwe voeding gaan kijken. (die cp zat al in mijn pc)
Mijn specs zijn:
Gigabyte p55-ud3
2x2gb 2000mhz kingston
i5 750 @ 3.8Ghz
2 HDD
3x 12mm fan
HD4870 512MB
Via een PSU calculator heb ik berekend dat mijn pc zo'n 365watt nodig heeft.
Nu leek deze nieuwe silverstone voeding mij wel wat. Enige probleem is dat er geen reviews van te vinden zijn
Ik denk dat ik voor deze tacens voeding ga, ook ivm de lage geluidsproductie! (55 euro)
Hier een test op hardware.info
Tacens is toch ook een goed merk?
Er is ook een zwarte 'smart' versie van de radix III, kost wel 10 euro meer en heeft een langere levertijd.
Wat er voor de rest zo smart aan is snap ik niet helemaal
Mijn specs zijn:
Gigabyte p55-ud3
2x2gb 2000mhz kingston
i5 750 @ 3.8Ghz
2 HDD
3x 12mm fan
HD4870 512MB
Via een PSU calculator heb ik berekend dat mijn pc zo'n 365watt nodig heeft.
Nu leek deze nieuwe silverstone voeding mij wel wat. Enige probleem is dat er geen reviews van te vinden zijn
Ik denk dat ik voor deze tacens voeding ga, ook ivm de lage geluidsproductie! (55 euro)
Hier een test op hardware.info
Tacens is toch ook een goed merk?
Er is ook een zwarte 'smart' versie van de radix III, kost wel 10 euro meer en heeft een langere levertijd.
Wat er voor de rest zo smart aan is snap ik niet helemaal
[ Voor 11% gewijzigd door XyS op 08-03-2010 23:49 ]
Ik ben voor mijn broertje een systeempje in elkaar aan het zetten met de volgende specs
hd4870
amd athlon II x4 620
250 gb samsung schijf
Zalman cnps9900nt (cpu koeler)
en een gewoon dvd drive je
Gigabyte GA-MA785GM-US2H
ik Denk dat ik een 500 watt nodig heb, ik zat te denken aan deze be quiet
hd4870
amd athlon II x4 620
250 gb samsung schijf
Gigabyte GA-MA785GM-US2H
Ik heb zojuist die voeding besteld voor 55 euro inclusief verzendenkauko12 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:35:
Ik ben voor mijn broertje een systeempje in elkaar aan het zetten met de volgende specs
hd4870
amd athlon II x4 620
250 gb samsung schijf
Gigabyte GA-MA785GM-US2H
Geen zin meer om te gaan vergelijken en deze leek me wel goed genoeg
500W is overkill, en dat heb ik je hier ook verteld.
Dit systeem gebruikt onder load nog niet eens 300W, dus met een >=350W A-merk voeding zit je zeker veilig.
hd4870 150W
amd athlon II x4 620 100W
250 gb samsung schijf 10W
Zalman cnps9900nt (cpu koeler) 1W
en een gewoon dvd drive je 10W
Gigabyte GA-MA785GM-US2H 35W
Totaal 306W, zeer ruime schatting. Waarschijnlijk is het eerder nog 250W.
Ik heb hier het volgende systeem:
AMD Phenom II X4 955BE @ 3.7 @ 1.432Vcore 150W
Asus 8800GTS 640MB, overgeklokt (zie sig) 150W
MSI 785GT-E63 35W
Samsung Spinpoint F3 1TB 8W
Acer brander 10W
Cardreader 2W
Totaal 355W, met toch iets zwaardere hardware dan in jouw pc, en dat op een Corsair HX450W voeding, en dat gaat prima. Mijn systeem is aardig overgeklokt, en de Phenom trekt meer vermogen dan de Athlon (en overgeklokt nog aardig wat meer), dus voor jou is meer dan 400/450W echt niet nodig.
Ik meende dat je weinig geld uit wilde geven, dus die 350W be quiet! is dan prima, met een marge van dik 15% in de power. Als je 350W nog steeds te weinig vindt, kan je altijd nog de 430W versie kopen, dan heb je sowieso genoeg.
Dit systeem gebruikt onder load nog niet eens 300W, dus met een >=350W A-merk voeding zit je zeker veilig.
hd4870 150W
MSI 785GT-E63 35W
Acer brander 10W
Cardreader 2W
Totaal 355W, met toch iets zwaardere hardware dan in jouw pc, en dat op een Corsair HX450W voeding, en dat gaat prima. Mijn systeem is aardig overgeklokt, en de Phenom trekt meer vermogen dan de Athlon (en overgeklokt nog aardig wat meer), dus voor jou is meer dan 400/450W echt niet nodig.
Ik meende dat je weinig geld uit wilde geven, dus die 350W be quiet! is dan prima, met een marge van dik 15% in de power. Als je 350W nog steeds te weinig vindt, kan je altijd nog de 430W versie kopen, dan heb je sowieso genoeg.
[ Voor 23% gewijzigd door Ghost Dog op 09-03-2010 13:32 ]
Super bedankt!Ghost Dog schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:15:
500W is overkill, en dat heb ik je hier ook verteld.
hd4870 150W
MSI 785GT-E63 35W
Acer brander 10W
Cardreader 2W
Ik dacht juist dat de 4870 zo'n 280 wat onder load gebruikt

Ik wilde het volgende systeem gaan samenstellen:
Dit moet uiteindelijk een redelijk stil systeempje worden (zo stil als kan met al die HDDs), dus de voeding moet ook een beetje in dit plaatje passen. Een modulaire voeding lijkt me met het oog op kabelmanagement ook een goed idee. Hoe sterk moet m'n voeding ongeveer gaan worden om dit comfortabel te kunnen trekken? Met het oog op een upgrade richting hexacore en/of nieuwere videokaart wilde ik ook een beetje speling hebben kwa vermogen, maar overclocken zal ik er (verwacht ik) niet mee gaan doen.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 136,14 | € 136,14 |
1 | Fractal Design Define R2 | € 84,99 | € 84,99 |
1 | Gigabyte GA-790FXTA-UD5 | € 149,99 | € 149,99 |
1 | Highpoint RocketRAID 3520 | € 381,24 | € 381,24 |
1 | Ideazon Zboard Merc Stealth Illuminated Gaming Keyboard | € 53,90 | € 53,90 |
1 | Logitech MX518 Optical Gaming Mouse | € 24,- | € 24,- |
1 | OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK | € 98,50 | € 98,50 |
1 | Samsung SH-B083L | € 83,50 | € 83,50 |
1 | Sapphire HD5850 Vapor-X 1GB GDDR5 PCI-E | € 267,14 | € 267,14 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 31,95 | € 31,95 |
5 | Western Digital Caviar Green WD15EARS | € 87,90 | € 439,50 |
2 | Western Digital Velociraptor WD3000GLFS, 300GB | € 177,59 | € 355,18 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.106,03 |
Dit moet uiteindelijk een redelijk stil systeempje worden (zo stil als kan met al die HDDs), dus de voeding moet ook een beetje in dit plaatje passen. Een modulaire voeding lijkt me met het oog op kabelmanagement ook een goed idee. Hoe sterk moet m'n voeding ongeveer gaan worden om dit comfortabel te kunnen trekken? Met het oog op een upgrade richting hexacore en/of nieuwere videokaart wilde ik ook een beetje speling hebben kwa vermogen, maar overclocken zal ik er (verwacht ik) niet mee gaan doen.
Ik heb op dit moment een Antec Sonata II kast met daarin de bijbehorende Antec SmartPower 2.0 PSU (450W ATX12V v2.01). Verder in het systeem een 120 mm fan (standaard in de Sonata II), een DVD writer van Benq,een Quietrack DVD-Rom van Asus, FDD en 3 Western Digital HDD's (2 van 250 en 1 van 500 Gb).
Nu wil ik gaan upgraden en dacht ik aan het volgende systeem:
Vraag 1 is of mijn huidige voeding dat gaat trekken of dat het tijd wordt voor een nieuwe voeding?
Zou zelf denken dat het wel goed moet komen, heb geen overclock plannen oid. Aan de andere kant weet ik niet zo heel veel van elektronica en ben zeker niet sterk op voltage gebied
Vraag 2 heeft te maken met dat er aan mijn huidige voeding een 4 pin ATX +12 volt power cable zit, terwijl op het moederbord een aansluiting voor een 8 pin ATX +12 volt power cable zit.
Ik weet dat ik deze er gewoon in kan pluggen, maar het lezen van deze post: [Gigabyte] GA-770TA-UD3 voeding aansluiting vraag. en deze site http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/connectors.html bracht me op een idee. Als ik op een 4 pin peripheral power cable (die verder op niets wordt aangesloten) een [adapter] naar een 4 pin 12 volt power cable aanbreng, kan ik die dan naast mijn andere 4 pin ATX +12 volt power cable prikken en zo zelf een 8 pin ATX +12 volt power cable voor het moederbord maken?
En zo ja, heeft dat (naast dat t een leuk klusprojectje is) meerwaarde bij een Gigabyte GA-770TA-UD3 moederbord? Of hoef ik me wat betreft performance, doorbranden etc bij gebruik van een enkel 4 pin ATX +12 volt in de 8 pin uitgang geen zorgen te maken
Hierbij ook een plaatje van welke connectors er aan mijn huidige PSU zitten: [connectors PSU]
Nu wil ik gaan upgraden en dacht ik aan het volgende systeem:
# | Product |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition |
1 | Gigabyte GA-770TA-UD3 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G |
1 | Sapphire Vapor-X HD5750 1GB GDDR5 PCIE |
Vraag 1 is of mijn huidige voeding dat gaat trekken of dat het tijd wordt voor een nieuwe voeding?
Zou zelf denken dat het wel goed moet komen, heb geen overclock plannen oid. Aan de andere kant weet ik niet zo heel veel van elektronica en ben zeker niet sterk op voltage gebied
Vraag 2 heeft te maken met dat er aan mijn huidige voeding een 4 pin ATX +12 volt power cable zit, terwijl op het moederbord een aansluiting voor een 8 pin ATX +12 volt power cable zit.
Ik weet dat ik deze er gewoon in kan pluggen, maar het lezen van deze post: [Gigabyte] GA-770TA-UD3 voeding aansluiting vraag. en deze site http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/connectors.html bracht me op een idee. Als ik op een 4 pin peripheral power cable (die verder op niets wordt aangesloten) een [adapter] naar een 4 pin 12 volt power cable aanbreng, kan ik die dan naast mijn andere 4 pin ATX +12 volt power cable prikken en zo zelf een 8 pin ATX +12 volt power cable voor het moederbord maken?
En zo ja, heeft dat (naast dat t een leuk klusprojectje is) meerwaarde bij een Gigabyte GA-770TA-UD3 moederbord? Of hoef ik me wat betreft performance, doorbranden etc bij gebruik van een enkel 4 pin ATX +12 volt in de 8 pin uitgang geen zorgen te maken
Hierbij ook een plaatje van welke connectors er aan mijn huidige PSU zitten: [connectors PSU]
[ Voor 9% gewijzigd door thekorenwolf op 10-03-2010 19:48 . Reden: toevoegen plaatje ]
CPU's gaan niet echt veel meer verbruiken dan dat de Phenom II X4 955 doet.henkie196 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:52:
De HD5850 verbruikt zo'n 150 Watt en videokaarten mogen niet meer dan 300 Watt verbruiken om aan de PCIe standaard te voldoen. Een HD5970 verbruikt dus net geen 300 Watt en een GTX480 zal dat ook net niet halen.
Maar als we voor de videokaart zo'n 225 Watt rekenen en 125 voor de processor en 100 Watt voor de HD's en overige dingen komen wel op zo'n 450 Watt dat door de 12 voltlijnen moet worden geleverd. Dat moet je dus denken aan een voeding van minimaal 525/550 Watt. pricewatch: Seasonic M12II 520W bijvoorbeeld.
Overigens is een 790FX niet wat overdreven als je niet eens CrossFireX wil gebruiken.
[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 10-03-2010 19:40 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Bedankt voor het advies.
Als ik zo eens de specs van die voeding bekijk zou ik dan alleen dus nog twee splitters voor de SATA kabel er bij hebben voor de hdd's + optische drive, want, als ik het zo goed zie, dan zitten er 'maar' zes aansluitingen bij.
Ik heb voor de 790FX gekozen omdat de RAID controller een 8x PCI-e nodig heeft, wat volgens mij bij een 790X er voor zou zorgen dat de videokaart ook automatisch terug gezet wordt naar 8x. Lijkt me wat zonde om meteen bij aanvang al een bottleneck daar in je systeem in te bouwen (meen dat dit op het moment een tot paar procent van je prestaties kan schelen van je videokaart, wat bij een eventuele latere upgrade alleen maar erger kan worden, lijkt me).
Als ik zo eens de specs van die voeding bekijk zou ik dan alleen dus nog twee splitters voor de SATA kabel er bij hebben voor de hdd's + optische drive, want, als ik het zo goed zie, dan zitten er 'maar' zes aansluitingen bij.
Ik heb voor de 790FX gekozen omdat de RAID controller een 8x PCI-e nodig heeft, wat volgens mij bij een 790X er voor zou zorgen dat de videokaart ook automatisch terug gezet wordt naar 8x. Lijkt me wat zonde om meteen bij aanvang al een bottleneck daar in je systeem in te bouwen (meen dat dit op het moment een tot paar procent van je prestaties kan schelen van je videokaart, wat bij een eventuele latere upgrade alleen maar erger kan worden, lijkt me).
Als PCI-e-slot 1 zou terugklokken naar x8 scheelt dit maximaal zo'n 4% in de prestaties van je videokaart, maar dat ga je reallife niet merken.
Hij klokt echter alleen terug als je CrossFire gaat draaien. Doe je dat niet, blijven ze gewoon x16 en x8.
Hij klokt echter alleen terug als je CrossFire gaat draaien. Doe je dat niet, blijven ze gewoon x16 en x8.
Heeft sowieso weinig met klokken nodig, maar waar zou die de 8 extra PCIe lanes dan vandaan moeten toveren?Ghost Dog schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 20:28:
Ja hij zou het moeten trekken, maar je moet het niet willen.henkie196 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:59:
Er is namelijk een probleem met de Smartpowers van Antec er zitten 'verkeerde' condensators in waardoor ze dus na enkele jaren ontploffen (wonder dat die van jouw nog leeft overigens) en ze willen nog al eens de PC meenemen in zijn dood, dus ik zou hem sowieso vervangen.
Gaat niet passen de twee vier pins zijn namelijk niet gelijk.en zo zelf een 8 pin ATX +12 volt power cable voor het moederbord maken?
Heeft geen meerwaarde.En zo ja, heeft dat (naast dat t een leuk klusprojectje is) meerwaarde bij een Gigabyte GA-770TA-UD3 moederbord? Of hoef ik me wat betreft performance, doorbranden etc bij gebruik van een enkel 4 pin ATX +12 volt in de 8 pin uitgang geen zorgen te maken
AMD Nieuwsdiscussie
Klokken/schakelen/draaien...-The_Mask- schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 20:38:
[...]
Heeft sowieso weinig met klokken nodig, maar waar zou die de 8 extra PCIe lanes dan vandaan moeten toveren?
Ik kan nergens vinden hoeveel PCI-e lanes de 790X chipset heeft, zelfs niet bij AMD.

Ik las wel dit op Wikipedia, waaruit ik concludeerde dat alleen als je CF draait, hij terugschakelt naar x8, maar ik kan het natuurlijk ook fout hebben.
edit:
Je hebt toch gelijk.

Ik vond dit:
Dus als je beide x16-slots gebruikt (1 is elektrisch dus x16 en 2 x8) draaien ze allebei in x8-modus.The 790X chipset has 16 PCI-E lanes and allows for 8x/8x crossfire, the 790FX chipset has 32 PCI-E lanes and will allow for 16x/16x crossfire, the differences between 8x/8x and 16x/16x CF were about 5% when using 2 5850s so its not worth the additional unless you want to CF two 4870x2's or 5970s.
[ Voor 28% gewijzigd door Ghost Dog op 10-03-2010 21:00 ]
Verwijderd
Het volgende systeem ga ik waarschijnlijk kopen, ik gebruik alleen een oude voeding: Tagan tg480-u15 480 W.
Gaat mijn (uit 2006) voeding dit trekken? In de pc komt verder een netwerkkaart, 1 á 2 harde schijven en mogelijk een externe harde schijf.
1 | Gigabyte GA-770TA-UD3 | € 80,80 | € 80,80 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 84,90 | € 84,90 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 84,- | € 84,- |
1 | Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE | € 129,90 | € 129,90 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 31,95 | € 31,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 547,69 |
Gaat mijn (uit 2006) voeding dit trekken? In de pc komt verder een netwerkkaart, 1 á 2 harde schijven en mogelijk een externe harde schijf.
Om toch nog even terug te komen op dit stukje: is 100 Watt voor de hdd's niet wat weinig? Als ik zo nog eens rond kijk zie ik vaak getallen van toch minimaal iets van 20-25 W vermogen voor spin-up per hdd, wat tot zo'n 140-175 W betekent voor m'n 7 hdd's. Of zijn dit oude getallen en is dit een stuk minder voor nieuwe hdd's?-The_Mask- schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:39:
Maar als we voor de videokaart zo'n 225 Watt rekenen en 125 voor de processor en 100 Watt voor de HD's en overige dingen komen wel op zo'n 450 Watt dat door de 12 voltlijnen moet worden geleverd. Dat moet je dus denken aan een voeding van minimaal 525/550 Watt. pricewatch: Seasonic M12II 520W bijvoorbeeld.
Nu ondersteunt mijn beoogde RAID controller ook wel staggered spin-up, maar dit betekent dan ook weer fors langere opstarttijden. Voor een servertje is dat niet zo erg, maar voor een pc waar ik iedere dag achter ga zitten toch iets minder fijn.
Tijdens de spin-up nemen de HD's idd wat meer, maar dit moet de voeding gewoon kunnen opvangen en de rest van de PC vraagt dan niet vol vermogen van de voeding.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik ben van plan om binnen niet al te lange tijd mijn (3jaar oude) game pc om te bouwen naar test server met Windows server 2008 R2core met hyper-V.
Dit betekend dus dat de energie slurpende 8800GTS-640 eruit mag. ( deze komt ook te koop te staan, mocht iemand interesse hebben)
Even een aantal specs:
CPU: Q6600 (ook niet de zuinigste)
GPU: OEM kaartje van ASUS, op de kaart staat: model: Cardinal.
Mainboard: Gigabyte G....iets
Schijven: 1*500Gb(samsung) + 1*1Tb(WD), ik verwacht dat er de komende tijd nog wel 2*1Tb bij gaat komen.
Ik wil graag een modulaire voeding hebben omdat het nu echt een kabel zooi is in me kast en ik geen zin hem om alle kabels korter te maken/weg te halen etc. Mochten jullie er nog een kunnen aanraden neem ik dat advies graag aan.
Ben ik nog iets vergeten ? laat het maar weten
Dit betekend dus dat de energie slurpende 8800GTS-640 eruit mag. ( deze komt ook te koop te staan, mocht iemand interesse hebben)
Even een aantal specs:
CPU: Q6600 (ook niet de zuinigste)
GPU: OEM kaartje van ASUS, op de kaart staat: model: Cardinal.
Mainboard: Gigabyte G....iets
Schijven: 1*500Gb(samsung) + 1*1Tb(WD), ik verwacht dat er de komende tijd nog wel 2*1Tb bij gaat komen.
Ik wil graag een modulaire voeding hebben omdat het nu echt een kabel zooi is in me kast en ik geen zin hem om alle kabels korter te maken/weg te halen etc. Mochten jullie er nog een kunnen aanraden neem ik dat advies graag aan.
Ben ik nog iets vergeten ? laat het maar weten
Een Q6600 zal maximaal zo'n 110W gebruiken.
Wat voor GPU is het? Ik neem aan één of andere lichte videokaart? Dan kan je daarvoor misschien 50W uittrekken, maar als je daar iets meer info over kan geven zou dat zeer welkom zijn.
Je hebt dus een voeding nodig die, met het systeem maximaal gestresst, ongeveer 200W kan leveren.
Deze is dus sowieso ruim zat.
Als je per se modulair wil wordt het helaas 2x zo duur, bijvoorbeeld met deze.
Eigenlijk zou je geen voeding moeten hebben van meer dan 400/450W, want dan zit je meestal op minder dan 20% belasting, en dat is waar de voeding juist het minst efficiënt is.
Wat voor GPU is het? Ik neem aan één of andere lichte videokaart? Dan kan je daarvoor misschien 50W uittrekken, maar als je daar iets meer info over kan geven zou dat zeer welkom zijn.
Je hebt dus een voeding nodig die, met het systeem maximaal gestresst, ongeveer 200W kan leveren.
Deze is dus sowieso ruim zat.
Als je per se modulair wil wordt het helaas 2x zo duur, bijvoorbeeld met deze.
Eigenlijk zou je geen voeding moeten hebben van meer dan 400/450W, want dan zit je meestal op minder dan 20% belasting, en dat is waar de voeding juist het minst efficiënt is.
[ Voor 11% gewijzigd door Ghost Dog op 11-03-2010 23:06 ]
Ik zou je graag willen vertellen wat voor een GPU het is. Het staat niet op de kaart. als ik hem heb ingebouwd zal ik even kijken of in het systeem wel te zien is wat voor een GPU het is.
Bedankt voor de snelle reactie, voor dat prijsverschil denk ik dat ik wel de kabels ga inkorten / wegwerken. Ook omdat die voeding 200Watt "te veel" kan leveren.
Bedankt voor de snelle reactie, voor dat prijsverschil denk ik dat ik wel de kabels ga inkorten / wegwerken. Ook omdat die voeding 200Watt "te veel" kan leveren.
Daar had ik even niet bij stilgestaan, goed punt. Is er kwa kwaliteit en geluidsproduktie trouwens nog een groot verschil tussen de Seasonic M12II 520W en de Antec TruePower TP-550? De Antec heeft namelijk wel out of the box voldoende SATA aansluitingen, dus dat zou makkelijker zijn.-The_Mask- schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 19:45:
Tijdens de spin-up nemen de HD's idd wat meer, maar dit moet de voeding gewoon kunnen opvangen en de rest van de PC vraagt dan niet vol vermogen van de voeding.
De Seasonic is volgens mij stiller, maar anders even een review lezen, de Antec die je nu aanhaalt is ook gemaakt door Seasonic namelijk.
AMD Nieuwsdiscussie
Okej ik zag sonet dat je iemand met een Q6600 en een 5770 een 450W aanraadde.
Zelf dacht ik dat ik wel rond kan komen met een CX400w van corsair. Kan dat gewoon of heb ik een verkeerde aankoop gedaan?
Mijn spekkies zijn ook een Q6600 en binnekort oko een 5770. Voor de rest heb ik 1 DVD brander en 1 HDD.
Zelf dacht ik dat ik wel rond kan komen met een CX400w van corsair. Kan dat gewoon of heb ik een verkeerde aankoop gedaan?
Mijn spekkies zijn ook een Q6600 en binnekort oko een 5770. Voor de rest heb ik 1 DVD brander en 1 HDD.
[ Voor 20% gewijzigd door BlackWhizz op 13-03-2010 20:17 ]
Ik wil eventueel over een klein tijdje m'n E8400, Asus P5Q PRO en 4x 1GB DDR2 vervangen voor een i7 860, een goed bord om wat mee over te klokken en 2x 2GB 1600MHz RAM.
Nu was ik benieuwd of mijn huidige PSU krachtig genoeg is om het dan volgende systeem te trekken:
Core i7 860 @ 4GHz
Moederbord (nog niet helemaal uit welk)
2x 2GB RAM
Geforce 9800GTX+
3 hardeschijven, waarvan 1 Raptor
1 DVD drive
Twin CCFL set
En het belangrijkste, de voeding: Corsair CX550W
Nu was ik benieuwd of mijn huidige PSU krachtig genoeg is om het dan volgende systeem te trekken:
Core i7 860 @ 4GHz
Moederbord (nog niet helemaal uit welk)
2x 2GB RAM
Geforce 9800GTX+
3 hardeschijven, waarvan 1 Raptor
1 DVD drive
Twin CCFL set
En het belangrijkste, de voeding: Corsair CX550W
Een CPU upgrade mag eigenlijk nooit een probleem zijn en zo ook nu dus niet.
AMD Nieuwsdiscussie
hallo,
ik zit te denken om een 2e gtx260 core 216 BE aan te schaffen.
nu vraag ik mij alleen af of mijn huidige voeding genoeg is.
mijn setup op het moment:
mobo: asus m4n72-e
geheugen: 4x 2gb Geil black dragon ddr2 1066mhz
cpu: AMD phenom II x4 945 (stock)
1x een xfx gtx260 core 216 BE
4x een s-ata hdd 320 GB
1x een dvd/rw
5x een 80 mm led fan
fan controller: aerocool gatewatch 2
en dan de voeding: Silverstone Strider ST56F
link naar de voeding op tom's hardware: http://www.tomshardware.c...ce-treatment,1216-13.html
bedankt alvast.
4x een s-ata hdd 320 GB
1x een dvd/rw
5x een 80 mm led fan
link naar de voeding op tom's hardware: http://www.tomshardware.c...ce-treatment,1216-13.html
bedankt alvast.
Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.
Verwijderd
Dit zijn mijn specs:
Cooler Master HAF 932
CoolerMaster GX Series - 750 Watt (??)
Intel Core i7 920
Sapphire ATI Radeon HD5970
ASUS P6T SE
Kingston HyperX Dual Channel Kit, 1800Mhz
WD Caviar Black 1 TB
LG DH16NS10 (DVD Drive)
Creative Sound Blaster X-Fi Titanium
Samsung SyncMaster P2350
Trust Multimedia Keyboard
Logitech RX1500 Corded Laser Mouse
Ik heb zelf ook uitgerekend op een site, maar ik weet niet zeker.
Alvast bedankt,
Trixxter
Cooler Master HAF 932
CoolerMaster GX Series - 750 Watt (??)
Intel Core i7 920
Sapphire ATI Radeon HD5970
ASUS P6T SE
Kingston HyperX Dual Channel Kit, 1800Mhz
WD Caviar Black 1 TB
LG DH16NS10 (DVD Drive)
Creative Sound Blaster X-Fi Titanium
Samsung SyncMaster P2350
Trust Multimedia Keyboard
Logitech RX1500 Corded Laser Mouse
Alvast bedankt,
Trixxter
Verwijderd
Ik Quote mezelf maar even, want ondertussen weet ik uit de praktijk dat het niet kon.Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:50:
Hallo,
Ik ben me ook druk aan het inlezen wat ik voor een voeding moet kopen. In de openingspost staat erg veel info zeg, netjes.
Ik heb nu een BQuit HKC 550Watt voeding.
Met:
- Q9300 2.5Ghz
- DDR2 4GB
- ATI 4870
Draait prima, maar nu zit ik er over te denken om er nog een 4870 bij te prikken.
Dan ga ik niet genoeg hebben aan die 550 watt denk ik als ik dit allemaal zo lees?
Meteen een andere voeding kopen of toch eerst even proberen?
......
Het was ook maar een HKC kwam ik achter (B-merk). Een flits en een doffe klap, daarna was de PC dood. Ik heb een nieuwe voeding in bestelling staan (750watt deze keer) en hoop maar dat alleen de voeding naar de knoppen is.
Proberen kan altijd zei men hier op het forum.
Ik zeg tegen iedereen, bij twijfel, koop gewoon wat extra watts in!
Tuurlijk, aangezien je zei dat je een Be Quiet had, die zal normaal gesproken niet ontploffen maar gewoon uitschakelen als je hem te veel belast. Als je gewoon zei dat je HKC voeding had dan had ik gezegt dan die ene HD4870 eigenlijk al te veel zou zijn. Probleem met die rommel voeding is idd precies wat je beschrijft ze ontploffen en met een beetje pech gaat de hele PC mee.
Dom advies imo, een stickertje van xxx aantal Watt zegt namelijk niks en ik had gehoopt dat je daar nu zelf al achter was gekomen, maar wat voor voeding heb je nu als ik vragen mag?Ik zeg tegen iedereen, bij twijfel, koop gewoon wat extra watts in!
Wat is je vraag? En heb je de voeding al gekocht?Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:29:
Om welke versie gaat het hier? 55 of 65nm?Axewi schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:16:
hallo,
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Zeg dat nou niet, zit al in de stress-The_Mask- schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:18:
Probleem met die rommel voeding is idd precies wat je beschrijft ze ontploffen en met een beetje pech gaat de hele PC mee.
Is de kans erg groot dat er meer beschadigd is?
Inderdaad stom stom van mezelf, dacht echt dat het een BQ was, maar heb me vergist met een ander.
Ben nu voor een ChiefTec gegaan, volgens dit topic een A-merk, dus dat zou goed moeten komen.
Ok, herstel: Ik zeg tegen iedereen, bij twijfel, koop gewoon wat extra watts een goed merk met wat vermogen in!
Ik zal nog wel even laten weten hoeveel schade er uiteindelijk was...
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 14:37 ]
Meestal gaat het wel goed, maar soms ook niet.Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:34:
Is de kans erg groot dat er meer beschadigd is?
Het ene model is het andere niet, maar redelijk zijn ze gemiddeld gezien wel.Ben nu voor een ChiefTec gegaan, volgens dit topic een A-merk, dus dat zou goed moeten komen.
AMD Nieuwsdiscussie
Aangezien we thuis een pc tekort komen, heb ik 1 samengesteld.
Tis een allround/gamepc. Wordt niet voor SLI of CrossFire, OC enz. gebruikt.
-cpu: AMD Athlon II X4 620 2,6GHz
-mamaplank: GigaByte GA-890GPA-UD3H
-RAM: 4GB DDR3 1333 kit
-GPU: Sapphire HD5770 1024MB GDDR5
-hdd: Seagate 7200.12 500GB
-brander: GH22NS40
-2 Enermax 120mm fans
-Scythe Kabuto cpu koeler
-en natuurlijk een muis en tobo
Heb zelf een Be Quiet! Straight Power E7 500W uitgekozen, maar als dit te zwak is hoor dat ik dat graag
-2 Enermax 120mm fans
Heb zelf een Be Quiet! Straight Power E7 500W uitgekozen, maar als dit te zwak is hoor dat ik dat graag
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
Hier ook maar (weer) een vraag:
Binnenkort dit setje compleet:
2x wd raptor 150 adfd
1x wd caviar 320 (mogelijk vervang ik die voor een 1tb oid, maar dat tzt)
Asus crosshair 2 (Am2+)
4Gb DDR2 (800, wordt ooit vervangen door 1066)
Amd Phenom 2 955BE met oc van 3.2 naar 3.7 (watergekoeld)
5870 (Club3d) (wordt watergekoeld)
Creative Xi Fi kaartje (pci, wellicht dat ik dan de on-board gebruik)
Intel pcie 1x netwerk kaart
koolance pmp400 waterpomp (via 3-pin aan mobo)
Dit alles op een Antec 500 (Earthwatts)
Op het moment draait ie op een M3N-HD/HDMI met heb bovenstaande, waarbij de 5870 vervangen wordt door 2x 9800GT(in sli) soms OC'ed
Secundaire vraag: ik verwacht het niet, maar zal die het trekken één van de 9800GT's erbij te hebben als physx-kaartje?
Verstandig is het om de psu te upgraden, dat weet ik, de vraag is : kan ik het even hiermee uitzingen (alleen de 5870) of mag ik nog even doorsparen voordat ik alles inbouw?
(en anders ram ik er een andere psu bij)
2x wd raptor 150 adfd
Asus crosshair 2 (Am2+)
Op het moment draait ie op een M3N-HD/HDMI met heb bovenstaande, waarbij de 5870 vervangen wordt door 2x 9800GT(in sli) soms OC'ed
Secundaire vraag: ik verwacht het niet, maar zal die het trekken één van de 9800GT's erbij te hebben als physx-kaartje?
Verstandig is het om de psu te upgraden, dat weet ik, de vraag is : kan ik het even hiermee uitzingen (alleen de 5870) of mag ik nog even doorsparen voordat ik alles inbouw?
[ Voor 7% gewijzigd door KaWaReZ op 15-03-2010 20:31 ]
Die is zelfs eerder te stevig, en het kan sowieso goedkoper zonder aan kwaliteit in te boeten.KiPKaKDutcH schreef op maandag 15 maart 2010 @ 19:38:
Aangezien we thuis een pc tekort komen, heb ik 1 samengesteld.
-2 Enermax 120mm fans
Deze gaat dat systeem ook trekken, is ook stil en zuinig, maar bespaart je wel ruim €25.
En anders is er nog deze, die een hoger vermogen heeft, maar nog altijd €15 minder kost.
Bedoel je nou dat je de 5870 gebruikt als game-kaart, en nog een 9800GT erbij voor de PhysX?KaWaReZ schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:29:
Hier ook maar (weer) een vraag:
2x wd raptor 150 adfd
Asus crosshair 2 (Am2+)
Dat gaat die voeding waarschijnlijk niet trekken inderdaad.
Zonder de 9800GT schat ik je systeem op zo'n 425W max, waar dus nog zo'n 100W bij komt als je er een 9800GT bijprikt.
Maar ik denk wel dat je het met deze voeding even kan 'uitzingen', als je alleen de 5870 in je systeem hebt.
Dan kan ik de psu nog even uitstellen, of ik vergeet physx gewoon lekker en schuif de sli setup door naar t vrouwtje (krijgt altijd mijn oude hardware)....
En een 5870 EN ander mobo EN ram EN waterkoelzooi EN andere psu wordt nogal duur grapje ineens zegmaar
Hoef ik me voorlopig even weinig zorgen te maken.. (en die 5870 wordt niet 100% belast tijdens gamen... hoogste res is 1920x1080, dus jah. Wellicht overkill, maar f@h wil ook wat
)
En een 5870 EN ander mobo EN ram EN waterkoelzooi EN andere psu wordt nogal duur grapje ineens zegmaar
Hoef ik me voorlopig even weinig zorgen te maken.. (en die 5870 wordt niet 100% belast tijdens gamen... hoogste res is 1920x1080, dus jah. Wellicht overkill, maar f@h wil ook wat
het gaat om de 55nm
Zit er aan te denken om m'n systeem te upgraden in de nabije toekomst, setup zou er dan als volgt uitzien:
Coolermaster HAF 932
X4 955 Phenom OC'd -> 3.6 GHz
Gigabyte GA-MA790X-UD4P (AM3)
Team Elite 4 GB DDR3 (PC1333)
2x 5770 in Crossfire
2x Western Digital Caviar SE WD3200AAJS
1x 120 GB Maxtor Diamondmax 9
Samsung SH-203N (Brander)
De 5770's worden er dus bijgestoken (in plaats van een enkele 9800GTX+)
Het geheel krijgt nu prik van een Point of View Black Diamond, 500W.
Als ik online na reken met wat ik zou toekomen (qua Watt) komt het neer op +- 413W
http://www.antec.outervision.com/ is de site waar ik het bereken
Nu, is dit natuurlijk alleen het wattage, en ik heb sowieso een andere voeding nodig aangezien deze maar 1x een PCI-E 6-pins connector heeft, maar wat is dan aan te raden?
Ben tevens geen overclocker, alleen de CPU klokt hoger nu aangezien het weggegooid geld zou zijn om een 965 te kopen.
Ik zat te kijken richting een Corsair TX750W of een Be Quiet! Straight Power E7 700W.
Maar andere suggesties zijn welkom?
Coolermaster HAF 932
2x 5770 in Crossfire
Als ik online na reken met wat ik zou toekomen (qua Watt) komt het neer op +- 413W
Nu, is dit natuurlijk alleen het wattage, en ik heb sowieso een andere voeding nodig aangezien deze maar 1x een PCI-E 6-pins connector heeft, maar wat is dan aan te raden?
Ben tevens geen overclocker, alleen de CPU klokt hoger nu aangezien het weggegooid geld zou zijn om een 965 te kopen.
Ik zat te kijken richting een Corsair TX750W of een Be Quiet! Straight Power E7 700W.
Met een 55nm GTX260 erbij kom ik op ongeveer 560W maximale belasting, dus je zit dan wel aan de max van de voeding.Axewi schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:16:
hallo,
4x een s-ata hdd 320 GB
1x een dvd/rw
5x een 80 mm led fan
bedankt alvast.
Een van deze geeft je net een beetje marge.
Met de natte vinger kom ik inderdaad ook op zo'n 420W (en ik schat 'gewoon' zwaar gebruik, zoals gamen, op maximaal zo'n 350W), en ik denk dat dat wel redelijk klopt.exoOw schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 12:06:
Zit er aan te denken om m'n systeem te upgraden in de nabije toekomst, setup zou er dan als volgt uitzien:
Coolermaster HAF 932
2x 5770 in Crossfire
Ben tevens geen overclocker, alleen de CPU klokt hoger nu aangezien het weggegooid geld zou zijn om een 965 te kopen.![]()
Let wel, dat is de maximale belasting, dus met alle HDD's in seek, 100% CPU en GPU belasting, en de brander aan het branden, dus zo vaak gebeurt dat niet.
Ik wist niet dat PoV ook voedingen maakte.
Ik zou eerst even kijken naar de belasting die jouw voeding over de 12V-lijn kan hebben, want als daar zo'n 22A over kan lopen (260W) kan je er een los plugje voor kopen, en dat is met €4 stukken goedkoper dan een nieuwe voeding, alhoewel ik niets weet van de betrouwbaarheid van PoV-voedingen.
Mocht je dan toch een nieuwe voeding willen: tenzij je 2 5870's in je systeem wil hangen is meer dan 600W echt overkill.
Voor jouw pc is een goede 500W of zelfs 450W voeding prima, bijvoorbeeld een van deze.
ik kwam zelf ook aan de 560, denk je dat hij het trekt?Ghost Dog schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:46:
[...]
Met een 55nm GTX260 erbij kom ik op ongeveer 560W maximale belasting, dus je zit dan wel aan de max van de voeding.
Een van deze geeft je net een beetje marge.
want anders kan ik beter naar een iets betere video kaart, want heb ook net een nieuw led scherm dus wil niet teveel kosten meer maken
Heb op advies wat rondgekeken. Volgens deze review op SilentPCReview is de Seasonic M12II niet de stilste, maar volgens deze is de Antec TP-550 ook niet echt geweldig stil (weet trouwens niet of de Antec TP-550 precies dezelfde is als in deze review besproken wordt). Ook AnandTech rapporteert niet al te beste geluidsprestaties voor de M12II.-The_Mask- schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:12:
De Seasonic is volgens mij stiller, maar anders even een review lezen, de Antec die je nu aanhaalt is ook gemaakt door Seasonic namelijk.
Als ik die reviews zo een beetje doorlees, lijkt de Corsair HX520W wel een goede, maar deze lijkt dan weer lastig verkrijgbaar. Wellicht EOL?
Hmm, als ik verder kijk is de Nexus RX-5300 misschien ook wel interessant. 41A op de (enkele) 12V lijn lijkt in ieder geval meer dan voldoende. Nog geen echte reviews, maar Nexus heeft wel een goede naam als het gaat om stille PSUs. Weet iemand iets over hoe deze voeding kwalitatief is?
De Seasonic die je aanhaalt is natuurlijk niet dezelfde als in de review en de Antec is een heel ander model.henkie196 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:31:
[...]
Heb op advies wat rondgekeken. Volgens deze review op SilentPCReview is de Seasonic M12II niet de stilste, maar volgens deze is de Antec TP-550 ook niet echt geweldig stil (weet trouwens niet of de Antec TP-550 precies dezelfde is als in deze review besproken wordt). Ook AnandTech rapporteert niet al te beste geluidsprestaties voor de M12II.
AMD Nieuwsdiscussie
Die Seasonic review heeft inderdaad een ander vermogen getest, maar dit is toch in de zelfde serie, dus die zullen niet al te veel verschillen onderling, denk ik dan even simpel. Alhoewel dat trouwens ook niet helemaal lijkt te kloppen, want dit is dan weer een M12II die tot 500W terwijl er een separate (nieuwe?) serie (M12II Bronze) lijkt te zijn voor de 520 en de 620, als ik dat zo zie op de Seasonic website. En van deze twee lijken helemaal geen reviews te vinden te zijn.-The_Mask- schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:41:
De Seasonic die je aanhaalt is natuurlijk niet dezelfde als in de review en de Antec is een heel ander model.
Bij de Antec ben ik gewoon helemaal los. In reviews hebben ze het over de Truepower 2.0 en dan zou degene in de review een nieuwere versie moeten zijn, maar volgens jou toch niet de allernieuwste? In de pricewatch staat hij in ieder geval alleen maar vermeld als zijnde Truepower.
Voor de Nexus RX-5300 had ik gewoon nog niet genoeg rondgekeken. Er zijn genoeg reviews. Niet allemaal even nuttig, maar toch. Grappig dat ze voor deze PSU een 80 Plus lookalike plaatje op de website hebben en ook voldoende efficiency lijken te hebben voor een 80 Plus Bronze (zie ook HardOCP review), maar dit vanwege de kosten van het certificeren niet gedaan hebben.
De RX-5300 lijkt in ieder geval wel stabiele lijnen te hebben, maar is onder transiente belastingen (HardOCP review) niet de beste. Het binnenwerk is kennelijk afkomstig van ATNG, maar dat zegt mij dan weer niks. Weet iemand hier daar meer over?
Kom er net achter dat mn Antec 500 wel mn nieuwe moederplank ondersteunt (8pins), maar mn nieuwe videokaart (5870) waarschijnlijk niet.
Heb 2x6pin pci en heb 1x 6pin en 1x 8 pin nodig...
wat doe ik nu?
(zonder een andere voeding te kopen... kan wel, maar moet t gat in mn hand weer dichtnaaien)
oeh wacht, de 5870 gebruikt 2x6
heb toch een nieuwe voeding nodig voor de pc van t vrouwtje -> krijgt mijn SLI setup mee
Heb 2x6pin pci en heb 1x 6pin en 1x 8 pin nodig...
wat doe ik nu?
oeh wacht, de 5870 gebruikt 2x6
heb toch een nieuwe voeding nodig voor de pc van t vrouwtje -> krijgt mijn SLI setup mee
[ Voor 17% gewijzigd door KaWaReZ op 17-03-2010 23:19 ]
De Seasonic van 520 Watt is idd een nieuwere versie, dus die review gaat niet op.henkie196 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:03:
[...]
Die Seasonic review heeft inderdaad een ander vermogen getest, maar dit is toch in de zelfde serie, dus die zullen niet al te veel verschillen onderling, denk ik dan even simpel. Alhoewel dat trouwens ook niet helemaal lijkt te kloppen, want dit is dan weer een M12II die tot 500W terwijl er een separate (nieuwe?) serie (M12II Bronze) lijkt te zijn voor de 520 en de 620, als ik dat zo zie op de Seasonic website. En van deze twee lijken helemaal geen reviews te vinden te zijn.
Het is idd een hele andere versie. De TruePower 2.0 is zelf gemaakt door een andere fabrikant.Bij de Antec ben ik gewoon helemaal los. In reviews hebben ze het over de Truepower 2.0 en dan zou degene in de review een nieuwere versie moeten zijn, maar volgens jou toch niet de allernieuwste? In de pricewatch staat hij in ieder geval alleen maar vermeld als zijnde Truepower.
Zo zit het van oud naar nieuw:
TruePower, typenr: TP-xxx, CWT build
TruePower 2.0, typenr: TPII-xxx, CWT build
TruePower Trio, typnr: TP3-xxx, Seasonic build
TruePower New, typenr: TP-xxx Seasonic build
ATNG is dan ook erg onbekend, Nexus is volgens mij de enige 'grote' fabrikant die ATNG voedingen heeft. De rest (meesten) van Nexus komt overigens van FSP GroupHet binnenwerk is kennelijk afkomstig van ATNG, maar dat zegt mij dan weer niks. Weet iemand hier daar meer over?
AMD Nieuwsdiscussie
Silverstone maakt wel aardige voedingen, maar het kan wel vrij krap worden zoals je het nu zou willen.Axewi schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:00:
[...]
ik kwam zelf ook aan de 560, denk je dat hij het trekt?
want anders kan ik beter naar een iets betere video kaart, want heb ook net een nieuw led scherm dus wil niet teveel kosten meer maken
Maximaal belast zou die voeding op zijn piek zitten, maar dan belast je dus wel echt alles maximaal, zeg OCCT PSU test. Normaal gesproken is de belasting in-game daar ongeveer 70% van, dus zo'n 400W, wat die voeding prima moet trekken.
Ik zou eigenlijk sowieso eerder één nieuwe grafische kaart kopen, dan een 2e wat oudere.
Je hebt dan geen last van schalingsproblemen met SLI, het is een stuk stiller, en het scheelt een dikke slok op een borrel qua energieverbruik (2x GTX260 vs. 5850 scheelt toch idle zo'n 50W en onder load wel 120W).
Je zou anders misschien naar een 5870 kunnen, die komt qua prestaties redelijk overeen (of in elk geval dicht in de buurt) met 2xGTX260, maar is wel vrij prijzig met €350, maar dan ben je ook wel weer even voorzien.
Anders is het een nieuwe voeding á €100 en een nieuwe GTX260 á €170, dus kom je ook wel op zo'n €270.
Als een 5870 te duur is zou je een 5850 kunnen overwegen. Da's toch een stuk sneller dan 1 GTX260 (wel minder snel dan GTS260 SLI), maar je kan de meeste games wel op max trekken tot vrij hoge resoluties (1680x1050 oid, en vaak zelfs wel 1920x1200).
[ Voor 14% gewijzigd door Ghost Dog op 18-03-2010 01:08 ]
1920x1200 moet makkelijk mogelijk zijn met een HD5850, zelfs met 2 of 4xAA minimaal in elke game.Ghost Dog schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 00:39:
maar je kan de meeste games wel op max trekken tot vrij hoge resoluties (1680x1050 oid, en vaak zelfs wel 1920x1200).
Ik denk iig van wel een GTX260 core 216 55nm, zal max zo'n 120 Watt nemen, twee hiervan dus zo'n 240 Watt. 100 Watt voor de CPU max, 100 Watt voor HD's, DVD's en reserve komt uit op zo'n 440 Watt, wat geleverd moet worden door de 12 voltlijnen en dat zou de voeding wel aan moeten kunnen denk ik.Axewi schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:00:
[...]
ik kwam zelf ook aan de 560, denk je dat hij het trekt?
AMD Nieuwsdiscussie
In (GPU-heavy) games als Crysis, STALKER ed moet je toch echt terugschakelen naar 1680x1050 of in elk geval AA en AF uitzetten, met dat laatste heb je net (niet) speelbare (21-29fps) framerates.
Ik heb eens even opgezocht hoeveel een GTX260 precies gebruikt, en dat is maximaal inderdaad ongeveer 130W, niet de 170W waar ik eerst van uit ging.
Voor het overzicht:
Dus totaal inderdaad zo'n 440W (hoe kwam ik ook alweer op 560W eerst?
). Je voeding moet dat inderdaad prima trekken, wat ook maar weer eens bewijst dat een voeding van meer dan 500W eigenlijk alleen nodig is als je twee echt zware graka's á la 5870/GTX285 in CFX/SLI wil zetten, en zelfs dan haal je maximaal zo'n 550/600W belasting.
Ik heb eens even opgezocht hoeveel een GTX260 precies gebruikt, en dat is maximaal inderdaad ongeveer 130W, niet de 170W waar ik eerst van uit ging.
Voor het overzicht:
Phenom II 945 | 100W |
2x GTX260 | 260W |
moederbord | 35W |
HDD's + optische drive | 50W |
Dus totaal inderdaad zo'n 440W (hoe kwam ik ook alweer op 560W eerst?

[ Voor 12% gewijzigd door Ghost Dog op 18-03-2010 14:10 ]
http://www.techpowerup.com/reviews/HIS/HD_5850/10.html prima speelbaar voor Crysis lijkt mij.Ghost Dog schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:22:
In (GPU-heavy) games als Crysis, STALKER ed moet je toch echt terugschakelen naar 1680x1050 of in elk geval AA en AF uitzetten, met dat laatste heb je net (niet) speelbare (21-29fps) framerates.
AMD Nieuwsdiscussie
okee, bedankt dan maar 
dan ga ik tegen beter weten in toch voor een 2e gtx 260
want ati staat mij nog steeds niet zo aan wat betreft hun drivers. (MENING)
Het probleem is alleen dat ik geen reviews kan vinden van de nieuwe Seasonic 520. Wel grappig dat als ik op google zoek op een review van deze Seasonic, dat ik dan een reply van mezelf vind hier op GoT op de derde pagina met resultaten-The_Mask- schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 00:09:
De Seasonic van 520 Watt is idd een nieuwere versie, dus die review gaat niet op.
Ik zie wel een review van de Antec TP-750, maar die is dan weer gebaseerd op de Seasonic M12D 750. En hoe of dat die zich verhoudt met de M12II is dan ook weer de vraag, natuurlijk. Komt nog eens bij dat die reviews van PC Perspective allemaal een omgevingsgeluidsniveau hebben van rond de 28 dBA, wat aanzienlijk meer lawaai is dan je op de SilentPCReview reviews ziet.
Ik vind in die review van HardOCP de volgende info over ATNG:ATNG is dan ook erg onbekend, Nexus is volgens mij de enige 'grote' fabrikant die ATNG voedingen heeft. De rest (meesten) van Nexus komt overigens van FSP Group.
Niet al te hoge kwaliteit, alhoewel die Nexus zeker niet slecht lijkt te scoren.ATNG Power Co. LTD (I Horng Power Co. LTD.) is one of the larger providers of power supplies in various markets including the United States and is fairly well known to many users. As a company ATNG has been in business since 1987 and currently has a production capacity of ~900,000 units a month. ATNG branded power supplies can be found under other brands such as Rosewill, older BFG Tech models, Coolmax, StarTech.com, some ABS, the ATNG brand itself, and others. Typically ATNG power supplies have not been what most users have considered to be a premier product offering but with the increased competition in the power supply market of late ATNG has released a number of new products that are of great interest to us including today’s Nexus branded unit.
Het lijkt er dus op dat ik gewoon maar de sprong in het diepe moet wagen en een PSU uit moet kiezen.
Ik volg het allemaal niet zo nauwkeurig, maar ik las vandaag in het ATI nieuws topique dat de nieuwe Catalyst drivers het best goed doen. Als je een Linux bak wilt draaien kun je dan wel weer beter bij nVidia blijven.Axewi schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:41:
okee, bedankt dan maar
[ Voor 11% gewijzigd door henkie196 op 18-03-2010 18:02 ]
Er stond ook achter (mening) aangezien de ATi Windows drivers tegenwoordig eigenlijk misschien wel beter zijn dan die van nVidia.henkie196 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:57:
Ik volg het allemaal niet zo nauwkeurig, maar ik las vandaag in het ATI nieuws topique dat de nieuwe Catalyst drivers het best goed doen. Als je een Linux bak wilt draaien kun je dan wel weer beter bij nVidia blijven.
AMD Nieuwsdiscussie
Heb even gekeken naar de specs van mijn PoV voeding.
Twee 12V rails, 16A & 17A respectievelijk.
5V op 40A
3.3 op 34A
Bron:
http://www.hardware.info/..._View_Black_Diamond_500W/
Voldoende om voorgaande setup van prik te voorzien?
Het zou me in ieder geval wat schelen in de kosten.
Twee 12V rails, 16A & 17A respectievelijk.
5V op 40A
3.3 op 34A
Bron:
http://www.hardware.info/..._View_Black_Diamond_500W/
Voldoende om voorgaande setup van prik te voorzien?
Het zou me in ieder geval wat schelen in de kosten.
Verwijderd
Wat is de goedkoopste kwaliteits voeding voor deze pc in plaats van de cooler master (geen be quiet want die hebben ze niet bij 4launch). Ik ga niet overklokken en ben niet van plan om het systeem later te gaan uitbreiden of iets dergelijks.
1 | Antec Three Hundred | € 45,90 | € 45,90 |
1 | Cooler Master Hyper TX3 | € 12,80 | € 12,80 |
1 | Cooler Master Real Power M520 | € 61,90 | € 61,90 |
1 | Gigabyte GA-MA770T-UD3 | € 69,- | € 69,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 85,- | € 85,- |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB | € 44,99 | € 44,99 |
1 | Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE | € 129,90 | € 129,90 |
1 | Sony AD-7240S | € 18,86 | € 18,86 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 604,49 |
Verwijderd
Als ik mijn twijfels heb over de P4 CPU-lijn en ik wil graag met een alternatief testen, kan ik daarvoor dan een molex met verloopstuk naar 6-pins PCI-E gebruiken? Het past fysiek wel (2 pins blijven vrij) en volgens mij zijn het allebei 12-volt lijnen, maar er zijn nog genoeg andere redenen te verzinnen waarom zoiets niet zou werken. De voeding zou het in principe moeten trekken, tenzij er dus echt iets stuk is. Kan dat?
Als de twijfelachtige CPU dan toch blijkt te werken is het toch wel fijn als ik 'm dan niet alsnog opblaas
Als de twijfelachtige CPU dan toch blijkt te werken is het toch wel fijn als ik 'm dan niet alsnog opblaas
Zojuist alles geinstalleerd, alles werkt en geen rare dingen (behalve dat asus probe begint te miepen dat mn DDR voltage rond de 1 volt zit ipv de aangegeven 2,0)Ghost Dog schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:41:
[...]
Bedoel je nou dat je de 5870 gebruikt als game-kaart, en nog een 9800GT erbij voor de PhysX?
Dat gaat die voeding waarschijnlijk niet trekken inderdaad.
Zonder de 9800GT schat ik je systeem op zo'n 425W max, waar dus nog zo'n 100W bij komt als je er een 9800GT bijprikt.
Maar ik denk wel dat je het met deze voeding even kan 'uitzingen', als je alleen de 5870 in je systeem hebt.
Morgen een neo power 550 ophalen van antec... weer even wat reserve
Een Corsair VX450 of Antec EarthWatts 430 lijkt me afdoende voor jouw systeem, maar ik weet eerlijk gezegd niet wie het binnenwerk van die voedingen maakt, dus kan niet echt iets zeggen over de kwaliteit, alhoewel Antec en Corsair meestal wel goede kwaliteit leveren.Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 21:58:
Wat is de goedkoopste kwaliteits voeding voor deze pc in plaats van de cooler master (geen be quiet want die hebben ze niet bij 4launch). Ik ga niet overklokken en ben niet van plan om het systeem later te gaan uitbreiden of iets dergelijks.
De Antec kan zowel Delta als Seasonic zijn en volgens mij zijn de ouden Seasonic en de nieuwen Delta.
AMD Nieuwsdiscussie
Dit topic is gesloten.