Ervaring met huntkey voeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 713 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauko12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05 10:10

kauko12

No risk, No fun

Topicstarter
Hallo Iedereen

Ik ga voor mijn broertje een nieuwe pc bouwen, ik ben nu dus aan het zoeken voor een beetje een goede voeding voor een mooi prijsje. Nu kwam ik op azerty de Huntkey LW-6500HGP tegen voor de prijs van 23 euro!
Nu vroeg ik me af of dit wel een goed merk is voor voedingen, Ik ben dus heel benieuwd wat jullie ervaringen zijn met dit merk voedingen?

verder nog specs van de ongevere inhoud van de pc
hd4870
amd athlon II x4 620
en 1 harde schijf
over het mobo ben ik nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Als iets te mooi lijkt te zijn om waar te zijn, is dat het meestal (99,999999999999999% van de gevallen) ook.

Tip:
Bezuinig NOOIT op voedingen!

Een rotte voeding kan je hele syteem de afgrond in meesleuren, dus je wil echt niet besparen op een voeding.
Koop een Antec, Corsair, Enermax, Nexus of Seasonic voeding, of eventueel een be quiet!, Cooler Master, OCZ of Zalman als je met iets minder kwaliteit genoegen neemt, want Huntkey is gewoon prut.
Die voeding die jij hebt gevonden trekt op de lange duur misschien 300W, met waarschijnlijk veel afwijkende en schommelende voltages, met een instabiel systeem als gevolg.

Even googelen levert al aardig wat reviews op die melden dat Huntkey voedingen bij hogere belasting ontploffen, zoals te zien in dit filmpje van Hardwaresecrets (op 0:37):

of in deze (2:05):

en ook in deze (0:08):

Dat krijg je als je dus uit een Huntkey of andere el-cheapo voeding trekt wat ie volgens zijn specs zou moeten kunnen hebben.
Goedkope voedingen worden vaak gemarket met de piekbelasting, waar goede voedingen soms wel 125% van hun spec-belasting kunnen hebben.

Verder heb je die '500W' van die Huntkey helemaal niet nodig; 300W is genoeg voor dat systeem.
Kijk bijvoorbeeld naar dit lijstje, dan heb je tenminste een voeding die niet explodeert.
Deze is dan waarschijnlijk de beste prijs/kwaliteit. Voor maar €15 meer dan die Huntkey heb je een vele malen degelijker voeding die levert wat hij volgens de fabrikant kan leveren, en dat stil, stabiel en efficiënt doet.

Bespaar jezelf een hoop gedoe, en koop een goede voeding, want anders kon goedkoop nog wel eens duurkoop worden.

[ Voor 45% gewijzigd door Ghost Dog op 09-03-2010 02:30 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie Welke voeding heb ik nodig? Deel 24. En inderdaad, ga niet bezuinigen op je voeding, dat is de domste valse economie die je kunt doen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04:30
Eens met de posters boven mij. Niet bezuinigen op de PC voeding.
Simpel.

Mocht een duurdere voeding ooit stuk gaan, dan neemt hij meestal geen andere hardware mee.

Een cheapass voeding kan de hele PC zo'n beetje roosteren als die eruit klapt. En dan heb je ineens wel erg hoge reparatie kosten... :X

[ Voor 30% gewijzigd door Richub op 09-03-2010 05:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 13:48
Ghost Dog schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 01:44:
Verder heb je die '500W' van die Huntkey helemaal niet nodig; 300W is genoeg voor dat systeem.
Kijk bijvoorbeeld naar dit lijstje, dan heb je tenminste een voeding die niet explodeert.
Deze is dan waarschijnlijk de beste prijs/kwaliteit. Voor maar €15 meer dan die Huntkey heb je een vele malen degelijker voeding die levert wat hij volgens de fabrikant kan leveren, en dat stil, stabiel en efficiënt doet.
Een 300watt voeding genoeg? Alleen al de cpu + videokaart hebben al een gezamelijk TDP van ruim 200watt... dan blijft er niet veel over voor de rest en eventuele piekspanningen op te vangen. De veilige keuze hierin is toch minimaal een 450/500 watt voeding imao.

Ik ben het overigens ook niet eens met je bewering over de 'kwaliteit' van bepaalde merken voedingen... een OCZ, CM of Zalman voeding van mindere kwaliteit dan een Be Quiet!, Nexus of Antec voeding? Totaal niet mee eens... Minstens dezelfde kwaliteit... zelfs nog eerder andersom imao.

Maar verder ontopic: Ik ben het uiteraard wel eens met de stelling... nooit goedkope voedingen gebruiken, dat zal bijna altijd resulteren in een gevalletje 'goedkoop is duurkoop'. Als het je echt om die paar tientjes gaat, dan kan je beter een HD4850 aanschaffen ipv een HD4870 en dan die paar tientjes die je overhoudt in een betere voeding steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Erg mooie post van Ghost Dog - maar helaas allemaal info dat je gewoon met wat zoekwerk (zoals hij gedaan heeft) had kunnen vinden. Daarnaast zijn deze voedingen in Welke voeding heb ik nodig? Deel 24 besproken.

Het is op GoT de bedoeling dat je zelf op zoek gaat voordat je een topic opent. Dat heb je hier niet gedaan, dus gaat dit topic dicht. Sowieso zijn "ervaringen" topics alleen de bedoeling als je zelf ervaringen hebt die je wilt delen. Als je ze zoekt, gebruik de search.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.