Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Klein vraagje over de CPU voeding aansluiting op de Gigabyte GA-770TA-UD3
Ik kon geen topic over dit bordje vinden..

in principe moet je twee 4pins vierkante voedings stekkertjes vlak naast de CPU aansluiten. Als je dit niet doet gaat de PC natuurlijk niet aan.

Het geval is dat de voeding in kwestie maar één 4pins stekkertje heeft. Zover ik lees moet dit ook kunnen. Of ik lees het boekje verkeerd ;) Iedergeval gaat de computer niet aan dus dan zal dit wel het probleem zijn?

Zo ja is er toevallig ook een verloop stukje van een standaard ATX 4pins stekkertje waarmee je bv. oude harde schijf mee aansluit, naar zo'n vierkant CPU voedings stekkertje?

Alvast bedankt voor de info :)

Foto's:

Links wat ik nodig heb, rechts wat ik dan alleen maar heb (een enkele)

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/CoolerMaster/RealPower_M850/images/cpu.jpg

verloop stukje wat ik denk nodig te hebben..
Afbeeldingslocatie: http://www.pcwebplus.nl/cinfo/img/img0011.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door KappeNou op 03-03-2010 12:44 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk werkt het moederbord ook met 1 exemplaar van een 4-polig stekkertje aangesloten. In het 8-polige contrastekkertje passen waarschijnlijk geen twee 4-polige stekkertjes.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 12:44:
Waarschijnlijk werkt het moederbord ook met 1 4-polig stekkertje aangesloten. In het 8-polige contrastekkertje passen waarschijnlijk geen twee 4-polige stekkertjes.
Als dat zo is heb ik denk ik een groter probleem.. Dan weet ik niet waarom hij niet aan gaat.

Bij mijn andere voeding heb je gewoon 2 losse 4 polige stekkertjes die je aan elkaar kan klikken.. Dus dat moet gewoon kunnen. Het is ook alleen Voeding en Ground.

[ Voor 31% gewijzigd door KappeNou op 03-03-2010 12:47 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
KappeNou schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 12:42:
Het geval is dat de voeding in kwestie maar één 4pins stekkertje heeft. Zover ik lees moet dit ook kunnen. Of ik lees het boekje verkeerd ;) Iedergeval gaat de computer niet aan dus dan zal dit wel het probleem zijn?
Ik betwijvel het want het moet idd gewoon werken.
verloop stukje wat ik denk nodig te hebben..
[afbeelding]
Nee, je moet één van 4 naar 8 pins hebben.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Te weinig voedingsvermogen?

Opties.
KappeNou schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 12:46:
[...]

Als dat zo is heb ik denk ik een groter probleem.. Dan weet ik niet waarom hij niet aan gaat.

Bij mijn andere voeding heb je gewoon 2 losse 4 polige stekkertjes die je aan elkaar kan klikken.. Dus dat moet gewoon kunnen. Het is ook alleen Voeding en Ground.
Dan is het een idee om het moederbord te testen met de andere voeding.

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2010 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook een idee om de voeding van de 8-polige stekker van de foto te testen op het moederbord.

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2010 12:54 . Reden: Het Forum heeft blijkbaar nog geen knop om een tweede post weg te halen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 12:48:
Te weinig voedingsvermogen?

Opties.

[...]

Dan is het een idee om het moederbord te testen met de andere voeding.
Hij geeft echt geen kick. Echt zo'n verhaal van vergeten het voedings stekkertje aan te sluiten.
Verder is het een 390watt coolermaster voeding (wel een instappertje) maar moet meer dan genoeg zijn voor deze setup. Er zit maar een AMD x4 in en een radeon 5670..
De voeding doet het overigens gewoon in een andere kast.. Zucht moet ik dan echt mijn game PC tagan voeding eruit slopen :(

[ Voor 10% gewijzigd door KappeNou op 03-03-2010 12:57 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KappeNou schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 12:53:
[...]
Zucht moet ik dan echt mijn game PC tagan voeding eruit slopen :(
Nee. Als de gamePC goed werkt dan is het waarschijnlijk het beste om er af te blijven. Er zijn andere manieren om het moederbord en de voeding te testen. Nu is er 1 computer die het niet doet. Als de voeding uit de GamePC gehaald wordt zijn straks misschien 2 computers kaduuk.

Opties zijn:
1. Het moederbord is defect.
2. Een andere voeding met een 8-polig processorvoedingsstekkertje kopen.
3. Kijken of de stekkertjes goed aangesloten zijn.

Op de foto is niet te zien of de plugjes van het 8-polige stekkertje per 4 hetzelfde zijn. Volgens opmerkingen op dit forum past het 4-polige stekkertje slechts op 1 manier in de 8-polige contrastekker op het moederbord.

Volgens deze foto van het moederbord zijn de plugjes per 4 verschillend. Er passen geen twee 4-polige stekkertjes in.

Afbeeldingslocatie: http://www.gigabyte.eu/FileList/Image/mb_productimage_ga-770ta-ud3_big.jpg

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:16
Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 12:56:
Op de foto is niet te zien of de plugjes van het 8-polige stekkertje per 4 hetzelfde zijn. Volgens opmerkingen op dit forum past het 4-polige stekkertje slechts op 1 manier in de 8-polige contrastekker op het moederbord.

Volgens deze foto van het moederbord zijn de plugjes per 4 verschillend. Er passen geen twee 4-polige stekkertjes in.
Hier staat het allemaal mooi beschreven:
Playtool: All about the various PC power supply cables and connectors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
[...]

Nee. Als de gamePC goed werkt dan is het waarschijnlijk het beste om er af te blijven. Er zijn andere manieren om het moederbord en de voeding te testen. Nu is er 1 computer die het niet doet. Als de voeding uit de GamePC gehaald wordt zijn straks misschien 2 computers kaduuk.
Waarom zou iets zo maar dood gaan? Een voeding is één van de weinig componten die een PC kan maken/breken en aangezien die prima werkt, waarom zou je die dan niet overzetten?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
[...]

Opties zijn:
1. Het moederbord is defect.
2. Een andere voeding met een 8-polig processorvoedingsstekkertje kopen.
3. Kijken of de stekkertjes goed aangesloten zijn.

[afbeelding]
De 4 polige stekker past idd maar aan 1 kant op 1 manier er in.

Overigens kapot gaan met voeding verwisselen geloof ik niet zo snel in ;) Het is een PC voor een maat van me en ik heb deze voeding in kwestie al uit een werkende PC. 'Het liefst wil ik niet ook nog uit mijn "game" PC de voeding halen.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Nou en wat was het..

Het stekkertje van de front USB. Ik haalde die eruit en voila 8)7 Weer te ongeduldig denk ik..
Iedergeval thnx voor de input all!! 8)

>PC specs<

Pagina: 1