Dit is exact zoals ik het altijd gehad heb, en dit heeft maanden goed gewerkt. Nu maak ik echter noodgedwongen gebruik van een andere grabber, tv_grab_nl_py en krijg ik die foutmelding te zien. Het gaat wel goed als ik de config file gebruik met daarin alleen de kanalen. (is dat van een oudere versie?). Vervolgens laat ik hem 1 kanaal grabben, deze krijg ik dan netjes in TVH te zienBertusG schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:22:
[...]
Als je tv_grab_nl nu een xmltv laat aanmaken? Zo heb ik het:
code:
1 output_file = /home/hts/.xmltv/tv_grab_file.xmltv
Daarnaast heb ik in /usr/bin het bestand tv_grab_file aangemaakt, die als enige taak heeft om de XMLTV aangemaakt door tv_grab_nl in te lezen in TVHeadend. Inhoud van dit bestand is:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 #!/bin/bash dflag= vflag= cflag= if (( $# < 1 )) then cat ~/.xmltv/tv_grab_file.xmltv exit 0 fi for arg do delim="" case "$arg" in #translate --gnu-long-options to -g (short options) --description) args="${args}-d ";; --version) args="${args}-v ";; --capabilities) args="${args}-c ";; #pass through anything else *) [[ "${arg:0:1}" == "-" ]] || delim="\"" args="${args}${delim}${arg}${delim} ";; esac done #Reset the positional parameters to the short options eval set -- $args while getopts "dvc" option do case $option in d) dflag=1;; v) vflag=1;; c) cflag=1;; \?) printf "unknown option: -%s\n" $OPTARG printf "Usage: %s: [--description] [--version] [--capabilities] \n" $(basename $0) exit 2 ;; esac >&2 done if [ "$dflag" ] then printf "tv_grag_file is a simple grabber that just read the ~/.xmltv/tv_grab_file.xmltv file\n" fi if [ "$vflag" ] then printf "0.1\n" fi if [ "$cflag" ] then printf "baseline\n" fi exit 0
In TV Headend ziet het er dan zo uit:
[afbeelding]
Deze leest dus elk uur de XMLTV in.
Maar hoe heb je het nu dan ingesteld in TVHeadend, dat hij direct TV_grab_nl inleest? Dat werkte bij mij ook niet, maar op deze manier nu wel.kariem112 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:00:
[...]
Dit is exact zoals ik het altijd gehad heb, en dit heeft maanden goed gewerkt. Nu maak ik echter noodgedwongen gebruik van een andere grabber, tv_grab_nl_py en krijg ik die foutmelding te zien. Het gaat wel goed als ik de config file gebruik met daarin alleen de kanalen. (is dat van een oudere versie?). Vervolgens laat ik hem 1 kanaal grabben, deze krijg ik dan netjes in TVH te zien
Niet
Ik laat tv_grab_nl_py doen. Deze genereerd een .xml bestand. Dit .xml bestand laat ik via tv_grag_file in TVH inlezen.
Ik ben nu kanaal voor kanaal aan het grabben, tot nu toe lijkt het goed te gaan
Alleen is het mappen in TVH een drama. Ik kan de juiste epg source kiezen bij het kanaal. Zodra ik hem opsla, krijg ik ineens een andere zenderdaam te zien. De info klopt wel, kan het met de kanaalnummers te maken hebben?
Dit kun je controleren bovenin bij je EPG grabber settings, daar geef je aan of TVHeadend kanaalnummers, namen en evt. iconen moet overnemen.kariem112 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 21:57:
Ik ben nu kanaal voor kanaal aan het grabben, tot nu toe lijkt het goed te gaanAlleen is het mappen in TVH een drama. Ik kan de juiste epg source kiezen bij het kanaal. Zodra ik hem opsla, krijg ik ineens een andere zenderdaam te zien. De info klopt wel, kan het met de kanaalnummers te maken hebben?
If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!
Kan iemand mij helpen met picons?
Ik heb ze allemaal gegenereerd, er staat in /home/hts/picons een enorme lijst aan symlinks:
Dus dit lijkt allemaal te kloppen. In Tvheadend heb ik het path ingevuld:
Maar toch krijg ik niets te zien:
Iemand die me kan helpen?
/edit: man man man, na 2 dagen zoeken kom ik erachter dat tvheadend andere paths creeert dan de picons die ik heb..
Ik heb ze allemaal gegenereerd, er staat in /home/hts/picons een enorme lijst aan symlinks:
code:
1
2
3
4
| lrwxrwxrwx 1 hts video 20 Apr 13 17:00 1_0_D3_FB_2_85_C00000_0_0_0.png -> tv/skyselect-deu.png lrwxrwxrwx 1 hts video 24 Apr 13 17:00 1_0_D3_FC_2_85_C00000_0_0_0.png -> tv/skybundesliga-deu.png lrwxrwxrwx 1 hts video 19 Apr 13 17:00 1_0_D3_FD_2_85_C00000_0_0_0.png -> tv/skysport-deu.png lrwxrwxrwx 1 hts video 20 Apr 13 17:00 1_0_D3_FE_2_85_C00000_0_0_0.png -> tv/skyselect-deu.png |
Dus dit lijkt allemaal te kloppen. In Tvheadend heb ik het path ingevuld:
code:
1
| file:///home/hts/picons |
Maar toch krijg ik niets te zien:
code:
1
| http: 192.168.1.249: HTTP/1.1 GET /imagecache/247 -- 404 |
Iemand die me kan helpen?
/edit: man man man, na 2 dagen zoeken kom ik erachter dat tvheadend andere paths creeert dan de picons die ik heb..
[ Voor 7% gewijzigd door Bolk op 14-04-2015 10:36 ]
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Ik heb 2 sundtek dvb c media tv pro usb tuners deze wil ik in mijn raspberry pi2 gebruiken met als doel om 2 verschillende zenders tegelijk te kunnen kijken.
Verder heb ik nog 1 ziggo smartcard en een smargo cardreader.
Op me raspberry pi 2 heb ik oscam en tvheadend geinstalleerd.
Hoe moet ik oscam en tvh nu configureren om naar 2 verschillende zenders tegelijk te kunnen kijken?
Hoe moet ik oscam en tvh nu configureren om naar 2 verschillende zenders tegelijk te kunnen kijken?
Ik verwacht dat dit hetzelfde werkt als voor DVB-S(2).Pienoet schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:12:
Ik heb 2 sundtek dvb c media tv pro usb tuners deze wil ik in mijn raspberry pi2 gebruiken met als doel om 2 verschillende zenders tegelijk te kunnen kijken.
- Je creëert networks
- Je koppelt je tuner(s) aan de gemaakt networks
Mag ik wat vragen. Bij mij draait het geheel niet er stabiel. Vaak kunnen clients niet connecten en af en toe stopt tvheadend spontaan.Lifelogger schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:02:
Ik gebruik nu al lange tijd TVHeadend met volle tevredenheid op mijn Synology NAS in combinatie met een HDHomerun.
Welke software versie van synology nas heb je en wat van type apparaat en welke tvheadend versie?
Hmm, vreemd. Hier heb ik totaal geen probleem met TVHeadend in zo'n algemeenheid. Doet het prima.mtimmerm schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:50:
[...]
Mag ik wat vragen. Bij mij draait het geheel niet er stabiel. Vaak kunnen clients niet connecten en af en toe stopt tvheadend spontaan.
Welke software versie van synology nas heb je en wat van type apparaat en welke tvheadend versie?
Ik draai op dit moment DSM 5.2 beta. Mijn TVHeadend versie is 3.9.2690. Hiervoor heb ik ook al een hoop andere versies gedraaid, zonder problemen.
Zelfde hier.mtimmerm schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:50:
[...]
Mag ik wat vragen. Bij mij draait het geheel niet er stabiel. Vaak kunnen clients niet connecten en af en toe stopt tvheadend spontaan.
Om niet meer met die DVB-wrappers voor hdhomerun te hoeven klooien gebruik ik "tvheadend-testing", die nu ook in de "Synocommunity" repository zit. Maar ook bij mij (op een DS 710+, x86 architectuur) wil die vaak coredumpen. En ik heb het idee dat dit het meest kan gebeuren op het moment dat er een client connect.
De eerstvolgende keer dat er b ij een crash weer een coredump wordt gegenereerd zal ik eens kijken of ik die coredump naar de maintainer van tvheadend-testing kan sturen
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Hoi, Ik gebruik ook "tvheadend-testing" op mijn DS214play. Ik heb hem vandaag maar even geupdate naar de laatste versie hoop dat dit helpt. Maar vaak heb ik tijdens recording en tv kijken dat de client disconnect en niet meer te verbinden is. Mijn netwerk is 1GB en ik gebruik geen wireless.
Verwijderd
Ik heb een Anysee TC30 DVB-C Ziggo, Deventer.
Ik probeer het aan de praat te krijgen op Tvheadend op mijn DS214. Voorheen lukte het prima, maar werkte helaas alleen NPO1. Ik begrijp dta nu meer kanalaen zouden moeten werken...
Maar na de scan krijg ik wel 4 muxex, maar services blijven 0, en "map dvb services to channels" blijft greyed out...
Ik begrijp dat je e.e.a. sinds de veranderingen bij Ziggo zelf moet doen. Ik heb zelf een mux toegevoegd:
freq 474,000
symbolrate 6875000
constellation QAM-64 (ook 256 geprobeerd)
FEC None
Maar ook dat levertme geen mogelijkheden op?
Wie kan me verder helpen? Dank!
Ik probeer het aan de praat te krijgen op Tvheadend op mijn DS214. Voorheen lukte het prima, maar werkte helaas alleen NPO1. Ik begrijp dta nu meer kanalaen zouden moeten werken...
Maar na de scan krijg ik wel 4 muxex, maar services blijven 0, en "map dvb services to channels" blijft greyed out...
Ik begrijp dat je e.e.a. sinds de veranderingen bij Ziggo zelf moet doen. Ik heb zelf een mux toegevoegd:
freq 474,000
symbolrate 6875000
constellation QAM-64 (ook 256 geprobeerd)
FEC None
Maar ook dat levertme geen mogelijkheden op?
In ieder geval moet je TVHeadend updaten naar de laatste mogelijke versie (je hebt een Synology, dus de laatste versie die Dierkse in zijn repo heeft staan. En dan de volgende mux handmatig toevoegen:Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 20:11:
code:
1
2
3
4
| Frequency (Hz): 474000000 Symbol Rate (Sym/s): 6875000 Constellation: QAM/64 FEC: 3/5 |
Je moet ongeveer 39 muxen vinden. Deze hebben overigens een andere symbolrate en modulatie:
code:
1
2
| Symbol Rate (Sym/s): 6900000 Constellation: QAM/256 |
Daarnaast moet je "Scan status" even op "PEND" (pending) zetten, en die je bij het aanmaken van je netwerk in ieder geval "auto discovery" aan te zetten, en ik zou "skip initial scan" uit laten staan. Je netwerk moet je aanmaken met
code:
1
| Network ID (limit scanning): 5555 |
Het is niet nodig om initial muxes te selecteren als je de bovenstaande mux handmatig toevoegd.
En ik kan me herinneren dat er devices waren die moeite hadden met QAM256 (met dan ook nog eens een hoge symbolrate). Mocht er niets veranderen, dan mag je wel even de info van de muxen die je wel vindt hier even posten.
Verwijderd
<snip>
Sorry, had beter meteen deze kunnen bewerken dan een nieuw bericht tevoegen...
Sorry, had beter meteen deze kunnen bewerken dan een nieuw bericht tevoegen...
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2015 10:44 ]
Verwijderd
OK, ik heb wat gespeeld en het lijkt nu te werken. Het lijkt erp dat de kanalen langzaam aan één voor één toegevoegd worden. EN ZONDER ENCRYPTIE. Woohoo! Toch één iemand blij met de veranderingen bij Ziggo... Voorheen kreeg ik slechts NPO1 aan de praat met deze Anysee TC30.
Dank!
(En nu maar hopen dat het allemaal niet weer te snel veranderd...)
uurtje later: Denk toch niet dat hij alles pakt wat hij pakken kan. Volgens mij ook alleen de SD kanalen. Naast NPO1,2 3n 3, NGC en Discovery (beidde ook zonder de "hd" extensie) alleen regionale en wat Duitse zenders...
Iemand een idee?
http://www.diersporen.info/_etc/Image3.jpg
En ik krijg het niet voor elkaar dat opnamen geschreven worden. Blijf de mededeling krijgen:
2015-05-10 12:17:43.847 settings: Unable to create dir "/volume1/video/TVOpnamen": Permission denied
2015-05-10 12:17:43.847 dvr: Recording error: "Super 4": Unable to create directories
De directory TVOpnamen is van de groep users, die vervlgens lees/schrijf rechten hebben.
Dank!
(En nu maar hopen dat het allemaal niet weer te snel veranderd...)
uurtje later: Denk toch niet dat hij alles pakt wat hij pakken kan. Volgens mij ook alleen de SD kanalen. Naast NPO1,2 3n 3, NGC en Discovery (beidde ook zonder de "hd" extensie) alleen regionale en wat Duitse zenders...
Iemand een idee?
http://www.diersporen.info/_etc/Image3.jpg
En ik krijg het niet voor elkaar dat opnamen geschreven worden. Blijf de mededeling krijgen:
2015-05-10 12:17:43.847 settings: Unable to create dir "/volume1/video/TVOpnamen": Permission denied
2015-05-10 12:17:43.847 dvr: Recording error: "Super 4": Unable to create directories
De directory TVOpnamen is van de groep users, die vervlgens lees/schrijf rechten hebben.
[ Voor 160% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2015 12:20 . Reden: Extra info ]
1000 maal dank voor deze informatie. Ik vind nu kanalen!gibraltar schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 11:37:
[...]
In ieder geval moet je TVHeadend updaten naar de laatste mogelijke versie (je hebt een Synology, dus de laatste versie die Dierkse in zijn repo heeft staan. En dan de volgende mux handmatig toevoegen:
code:
1 2 3 4 Frequency (Hz): 474000000 Symbol Rate (Sym/s): 6875000 Constellation: QAM/64 FEC: 3/5
Je moet ongeveer 39 muxen vinden. Deze hebben overigens een andere symbolrate en modulatie:
code:
1 2 Symbol Rate (Sym/s): 6900000 Constellation: QAM/256
Daarnaast moet je "Scan status" even op "PEND" (pending) zetten, en die je bij het aanmaken van je netwerk in ieder geval "auto discovery" aan te zetten, en ik zou "skip initial scan" uit laten staan. Je netwerk moet je aanmaken met
code:
1 Network ID (limit scanning): 5555
Het is niet nodig om initial muxes te selecteren als je de bovenstaande mux handmatig toevoegd.
En ik kan me herinneren dat er devices waren die moeite hadden met QAM256 (met dan ook nog eens een hoge symbolrate). Mocht er niets veranderen, dan mag je wel even de info van de muxen die je wel vindt hier even posten.
Ik was al 2 dagen bezig om het aan de praat te krijgen zonder succes. Heb er zelfs aan gedacht om het hele zooitje te verkopen.
Het werkte op m'n Synology niet, CentOS7 installatie niet.. Vervolgens op Ubuntu 14 niet en daarna Ubuntu 10 niet.
Nu zie ik dat je zegt "FEC 3/5" die niet in de selectie mogelijk is. Heb het toch handmatig ingetypt en het werkt! Dat zal waarschijnlijk heel de tijd al het probleem zijn geweest. Zo iets kleins...
Nogmaals, bedankt
Ik heb bij Ziggo nu het probleem dat kanalen willekeurig ophouden te werken. Nu Liberty Global aan de knoppen zit veranderen ze om de haverklap de CA pid waardoor de "preferred CA pid" die tvheadend (stable) heeft opgeslagen niet meer werkt.
De preferred CA pid op 0 zetten (per zender) werkt dan wel maar is een hoop gedoe iedere keer. Misschien moet ik de nieuwste unstable installeren want https://tvheadend.org/pro...0696d7947d07f44119bf19b9b wekt de suggestie dat dat het oplost.
De preferred CA pid op 0 zetten (per zender) werkt dan wel maar is een hoop gedoe iedere keer. Misschien moet ik de nieuwste unstable installeren want https://tvheadend.org/pro...0696d7947d07f44119bf19b9b wekt de suggestie dat dat het oplost.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Zou het dat zijn waar ik o.a. ook last van heb.W3ird_N3rd schreef op zondag 10 mei 2015 @ 13:14:
Ik heb bij Ziggo nu het probleem dat kanalen willekeurig ophouden te werken. Nu Liberty Global aan de knoppen zit veranderen ze om de haverklap de CA pid waardoor de "preferred CA pid" die tvheadend (stable) heeft opgeslagen niet meer werkt.
Vanavond eens proberen, thanks voor de tip.
Bij het veranderen van de CA pid door Ziggo duurt het wat langer voor een opname begint en maakt tvheadend een bestand van een paar MB per uur waar niks bruikbaars/afspeelbaars inzit. Als jij dat ook hebt kan het wel hetzelfde zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 10-05-2015 13:41 ]
Ik heb dat probleem ook, waar ECM's van 0602 entilements als 0604 CAID's doorgaan via de DVB API naar OSCam. Een restart van TVHeadend lost het weer op. Die bug hebben meer mensen hier. Echter die commit waar je naar verwijst is puur cosmetisch, dus die exacte commit lost het niet op. Zal eens debuggen hierW3ird_N3rd schreef op zondag 10 mei 2015 @ 13:14:
Weet jij of er wel een oplossing/workaround is? (anders dan iedere keer als het faalt alle preferred CA pids met de hand te resetten)gibraltar schreef op zondag 10 mei 2015 @ 14:50:
[...]
Ik heb dat probleem ook, waar ECM's van 0602 entilements als 0604 CAID's doorgaan via de DVB API naar OSCam. Een restart van TVHeadend lost het weer op. Die bug hebben meer mensen hier. Echter die commit waar je naar verwijst is puur cosmetisch, dus die exacte commit lost het niet op. Zal eens debuggen hier.
Herstarten heb ik nog niet getest. Steeds als ik tvheadend herstart dan gaan er verkeerde opnames lopen. B.v. de entry van het nieuws van 25 mei om 18:00 begint op 24 mei (misschien om 18:00, weet ik niet zeker) al te lopen. Waardoor je dus gewoon een opname van 24+ uur krijgt, tuners onnodig bezet worden en de schijf volloopt. Om dàt op te lossen moet ik weer alle autorec regels één voor één uitvinken en weer aanvinken.
Ik heb het idee dat die preferred CA pid er alleen maar is om sneller te kunnen zappen. Dat boeit me niet zo dus ik zou die feature net zo lief uitschakelen.
[ Voor 28% gewijzigd door Mentalist op 10-05-2015 16:42 ]
De winst die je haalt is met de Preferred CA optie aanzienlijk klein (enkele milliseconden) en mijn vermoeden is dat je dit niet eens merkt in RL gebruik.
Kortom: laat OSCAM/NewCS gewoon de CAID's afhandelen
Ja. Hoe?nwagenaar schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 08:57:
De winst die je haalt is met de Preferred CA optie aanzienlijk klein (enkele milliseconden) en mijn vermoeden is dat je dit niet eens merkt in RL gebruik.
Kaart in OSCAM configureren en binnen TVHeadend een verbinding met OSCAM maken. That's it!
Ja maar.. Hoe krijg ik tvheadend dan zo ver om die preferred CA pid te negeren?nwagenaar schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:34:
[...]
Kaart in OSCAM configureren en binnen TVHeadend een verbinding met OSCAM maken. That's it!
Voor een service kan ik instellen:W3ird_N3rd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:38:
[...]
Ja maar.. Hoe krijg ik tvheadend dan zo ver om die preferred CA pid te negeren?
Zover ik het begrijp zijn er een aantal dingen aan de hand:Lock Pref. CA PID
The locking mechanism selection for The Preferred Conditional Access Packet Identifier.
- Off: Automatic Preferred Conditional Access Packet Identifier selection.
- On: Keep Preferred Conditional Access Packet Identifier selection (no automatic modifications allowed).
- Only Pref. CA PID: Filter mode - use only Preferred Conditional Access Packet Identifier for the streams decryption.
- Er zijn nu meerdere CA streams per service. Dit is een 'probleem', want blijkbaar is het voor TVHeadend niet mogelijk apriori te bepalen welke PID hij moet hebben
- Dus probeert hij allemaal, en welke hij vindt slaat ie op als preferred PID
- Als die PID voor een service weer omgaat, dan heb je dus een probleem
code:
1
2
3
4
| Stream type: CA CA Identification: 0604 (of 0602) CA Provider: ANY (Irdeto kent geen provid) Action: Exclusive |
Op die manier ben je al de overbodige CA PID's kwijt. Rest alleen nog het probleem als die ene PID die overblijft ook nog switched. Ik kan in de source van TVHeadend zien dat hij dan als het goed is weer opnieuw gaat zoeken.
Dus de allerlaatste versie van TVHeadend zou het sowieso goed moeten doen. Welke versie gebruik je? Upgraden naar de laatste versie is sowieso een aanrader, al is het alleen maar voor die CA stream filters.
Verwijderd
Ik ben al 2 dagen bezig om een HD Homerun 4DC in mijn installatie in Ubuntu/TVHeadend zichtbaar te krijgen, maar het lukt van geen kant.
Ik krijg de HD Homerun maar niet te zien in de TV Adapters.
Kan iemand mij helpen met de installatie van de HD Homerun? Ik denk dat ik iets verkeerd doe om de drivers te installeren. De HD Homerun Config GUI zie ik wel....
Kan iemand mij helpen met de installatie van de HD Homerun? Ik denk dat ik iets verkeerd doe om de drivers te installeren. De HD Homerun Config GUI zie ik wel....
Bedankt voor de info.gibraltar schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:53:
[...]
Voor een service kan ik instellen:
[...]
Zover ik het begrijp zijn er een aantal dingen aan de hand:Nu kun je dit voorkomen door die CA PID's gewoon te filteren met een CA Stream Filter. Afhankelijk waar je zit doe je dan:
- Er zijn nu meerdere CA streams per service. Dit is een 'probleem', want blijkbaar is het voor TVHeadend niet mogelijk apriori te bepalen welke PID hij moet hebben
- Dus probeert hij allemaal, en welke hij vindt slaat ie op als preferred PID
- Als die PID voor een service weer omgaat, dan heb je dus een probleem
code:
1 2 3 4 Stream type: CA CA Identification: 0604 (of 0602) CA Provider: ANY (Irdeto kent geen provid) Action: Exclusive
Op die manier ben je al de overbodige CA PID's kwijt. Rest alleen nog het probleem als die ene PID die overblijft ook nog switched. Ik kan in de source van TVHeadend zien dat hij dan als het goed is weer opnieuw gaat zoeken.
Dus de allerlaatste versie van TVHeadend zou het sowieso goed moeten doen. Welke versie gebruik je? Upgraden naar de laatste versie is sowieso een aanrader, al is het alleen maar voor die CA stream filters.
Ik gebruik nog steeds stable. (stokoud dus) Tijd om te upgraden dus.
Welke versie van TVHeadend gebruik je? Probeer in ieder geval te upgraden naar de versie in de APT repo van TVHeadend. De nieuwste versie werkt namelijk zonder drivers.Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 17:22:
Ik ben al 2 dagen bezig om een HD Homerun 4DC in mijn installatie in Ubuntu/TVHeadend zichtbaar te krijgen, maar het lukt van geen kant.
Je zou de firmware kunnen upgraden via de commandline, zoals hier beschreven is.
Je hoeft de modulatie NIET in te stellen in de laatste versie, dat doet de software voor je.
Verwijderd
Naar laatste versie geüpdatet, zie nog steeds geen hd homerun bij tv adapters. Firmware is de laatste..gibraltar schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 18:27:
[...]
Welke versie van TVHeadend gebruik je? Probeer in ieder geval te upgraden naar de versie in de APT repo van TVHeadend. De nieuwste versie werkt namelijk zonder drivers.
Je zou de firmware kunnen upgraden via de commandline, zoals hier beschreven is.
Je hoeft de modulatie NIET in te stellen in de laatste versie, dat doet de software voor je.
TVHeadend doet een discovery via UDP broadcast, en doet dat ook eenmalig tijdens opstarten. Dus:Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 20:06:
[...]
Naar laatste versie geüpdatet, zie nog steeds geen hd homerun bij tv adapters. Firmware is de laatste..
- Je moet de HDHomerun aan hebben staan tijdens starten van TVHeadend
- Je netwerk moet niet zodanig zijn ingericht dat een discovery via UDP broadcast wordt tegengehouden
Wat is de exacte versie van TVHeadend die je nu gebruikt? Je moet namelijk wel de 'unstable' repo hebben, niet de stable variant. De beste optie is testen met de laatste versie, dat is op dit moment 3.9.2849 in de unstable repo.Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:39:
Dat is het gekke... met de HDHOMERUN GUI zie ik de adapters wel...
Verwijderd
Die versie heb ik er niet op staan. Ik heb dit gevolgd: http://tvheadend.org/projects/tvheadend/wiki/AptRepository en de unstable gekozen. Dan kom ik op 3.9.2827. Hoe kan ik daarin upgraden naar 3.9.2849?gibraltar schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 08:34:
[...]
Wat is de exacte versie van TVHeadend die je nu gebruikt? Je moet namelijk wel de 'unstable' repo hebben, niet de stable variant. De beste optie is testen met de laatste versie, dat is op dit moment 3.9.2849 in de unstable repo.
Ubuntu ziet de HD Homerun wel als ik het volgende commando gebruik.
[afbeelding]
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2015 08:59 ]
Verwijderd
Als ik DVBLink in Ubuntu installeer, dan ziet deze software de HDHomerun wél. Alleen TV Headend niet. Is er een speciale versie van TV Headend voor de HD Homerun?gibraltar schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 08:34:
[...]
Wat is de exacte versie van TVHeadend die je nu gebruikt? Je moet namelijk wel de 'unstable' repo hebben, niet de stable variant. De beste optie is testen met de laatste versie, dat is op dit moment 3.9.2849 in de unstable repo.
De apt repo van TVHeadend heeft de HDHomerun implementatie niet actief. De enige mogelijkheid is om je tvheadend zelf te compileren op basis van de laatste git.
Als je even zoekt op mijn nick in dit topic dan zie je welke configure switches ik gebruik.
Als je even zoekt op mijn nick in dit topic dan zie je welke configure switches ik gebruik.
Als ik naar de buildlog kijk dan staat die wel aan, en is dat een statische link met de library. Zo build je TVHeadend van source:nwagenaar schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:53:
De apt repo van TVHeadend heeft de HDHomerun implementatie niet actief. De enige mogelijkheid is om je tvheadend zelf te compileren op basis van de laatste git.
code:
1
2
3
4
5
| git clone https://github.com/tvheadend/tvheadend.git cd tvheadend ./configure --enable-hdhomerun_static make sudo make install |
Mocht je alleen even snel willen testen, dan kun je de laatste regel weglaten en
code:
1
| ./build.linux/tvheadend --noacl |
Dat start TVHeadend op zonder rechten controle (dus geen gebruikersnaam en wachtwoord op de GUI). Mocht je last hebben van oude configuratie spullen dan kun je
code:
1
| rm -rf ~/.hts/tvheadend |
doen om de configuratie weg te gooien en met een schone opzet te beginnen.
Ow, en ik zie net dat we naar versie 4.1 zijn gegaan
[ Voor 26% gewijzigd door gibraltar op 15-05-2015 16:23 ]
Yep, viel mij ook al op.. Geen announcement op de site niets... Zijn we al uit alpha of niet?gibraltar schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 16:19:
[...]
Ow, en ik zie net dat we naar versie 4.1 zijn gegaan.
Verwijderd
Helemaal met een schone lei begonnen. Ubuntu 14.04, laatste unstable TV headend, laatste compilatie gedaan, maar niks..
Wat ik ook probeer, geen HDHomerun zichtbaar. Knoop ik via USB even een technotrend 4250 er aan, dan ziet TVHeadend direct een tuner.
Doe ik echt iets fout? Is de Ubuntu versie niet te vers? Of moet ik een andere linux versie gebruiken?
Kan er iemand mij helpen aan een stappenplan?
Wat ik ook probeer, geen HDHomerun zichtbaar. Knoop ik via USB even een technotrend 4250 er aan, dan ziet TVHeadend direct een tuner.
Doe ik echt iets fout? Is de Ubuntu versie niet te vers? Of moet ik een andere linux versie gebruiken?
Kan er iemand mij helpen aan een stappenplan?
Heb je ook de HDHomerun software geïnstalleerd?
https://www.silicondust.com/support/downloads/linux/
Verwijderd
Zeker ja, En na:hdhomerun_config discover krijg ik keurig m'n hdhomerun device te zienaegieles schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 13:18:
Heb je ook de HDHomerun software geïnstalleerd?
Kijk hier is naar blijkbaar moet je nog een aantal dingen doen:
https://tvheadend.org/boards/14/topics/3368
Stappenplan is wel een paar jaartjes oud, maar heb een tijd geleden ook een hdhomerun aan de praat gekregen met tvheadend.
Stappenplan is wel een paar jaartjes oud, maar heb een tijd geleden ook een hdhomerun aan de praat gekregen met tvheadend.
Ik heb bijna alles gelukkig aan de praat gekregen 
Maar ik zit nog met 1 probleem.
Ik wil graag de zender-logo's er in krijgen.
Logo's zelf heb ik hier gevonden:
http://mp-dutch-rtv-logos.googlecode.com/svn/trunk/logos/
Maar hoe krijg ik ze nu in TVHeadend? Dat heb ik helaas nog niet voor elkaar kunnen krijgen. Kan iemand mij wegwijs maken aub?
Maar hoe krijg ik ze nu in TVHeadend? Dat heb ik helaas nog niet voor elkaar kunnen krijgen. Kan iemand mij wegwijs maken aub?
[ Voor 4% gewijzigd door renedis op 16-05-2015 18:53 ]
"dvbhdhomerun" moet nou juist niet meer nodig zijn. Het hele idee is nou juist dat TVheadend dit inmiddels 'native' zou moeten ondersteunen.aegieles schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 13:47:
Kijk hier is naar blijkbaar moet je nog een aantal dingen doen:
DVBHdhomerun is namelijkl een crime om aan de praat te krijgen in veel situaties, bijvoorbeeld de diverse NAS architecturen. Los van de performance impact die een userspace DVB <-> hdhomerun wrapper introduceert.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Bi de instellingen geef je een gedeelde locatie op waar de picons of png's staan, dit kan eventueel ook een http locatie zijn. Voor mij was het makkelijkste om de picons op een locatie te zetten. Bij alle zenders een reset icon uit te voeren en alles stond goed. Een mooie locaite kun je hier vinden:renedis schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 18:53:
https://www.sat4all.com/f...go-tv-xpicons-metal-look/
Bedankt voor je reactie.Sa1 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 22:33:
[...]
Bi de instellingen geef je een gedeelde locatie op waar de picons of png's staan, dit kan eventueel ook een http locatie zijn. Voor mij was het makkelijkste om de picons op een locatie te zetten. Bij alle zenders een reset icon uit te voeren en alles stond goed. Een mooie locaite kun je hier vinden:
https://www.sat4all.com/f...go-tv-xpicons-metal-look/
Maar helaas, dat werkt bij mij niet. (versie: HTS Tvheadend 3.9.2818~gf59c0bf~lucid)
Oh oké. Ja, heb dit lang geleden gedaan. Alweer veel verandert. Vond altijd al dat hij veel resources pakte, maar weer een reïnstall doen.eymey schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 22:02:
[...]
"dvbhdhomerun" moet nou juist niet meer nodig zijn. Het hele idee is nou juist dat TVheadend dit inmiddels 'native' zou moeten ondersteunen.
DVBHdhomerun is namelijkl een crime om aan de praat te krijgen in veel situaties, bijvoorbeeld de diverse NAS architecturen. Los van de performance impact die een userspace DVB <-> hdhomerun wrapper introduceert.
Ik maak op dit moment gebruik van Over The Air EPG, ik zie alleen op dit moment de EPG van maximaal 24 uur. Hoe krijg ik hier meer uren/dagen bij?
Verwijderd
Stapje verder dankzij alle hulp!
Nu alleen de tuners nog op DVB-C zien te krijgen ipv ATSC. Tips?
Configuration > DVB Inputs > HDHomeRun (Selecteren).Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:16:
Stapje verder dankzij alle hulp!Nu alleen de tuners nog op DVB-C zien te krijgen ipv ATSC. Tips?
Dan zie je rechts Network Type staan, zet die op DVB-C.
Gebruik je nu de native input plugin, of de dvbhdhomerun route? Want dat maakt wel wat uit.Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:16:
Stapje verder dankzij alle hulp!Nu alleen de tuners nog op DVB-C zien te krijgen ipv ATSC. Tips?
Gebruik gaan maken van een XMLTV source. Blijkbaar geeft jouw provider niet meer dan 24 uur EPG door.FabiandJ schreef op zondag 17 mei 2015 @ 14:15:
Ik maak op dit moment gebruik van Over The Air EPG, ik zie alleen op dit moment de EPG van maximaal 24 uur. Hoe krijg ik hier meer uren/dagen bij?
"dvbhdhomerun" is de 'verouderde' manier en is iig in de testversies van hdhomerun niet meer nodigVerwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 20:37:
De dvbhdhomerun. Wat is het verschil?
DVBhdhomerun is verder prima als het werkt, maar het slokt nogal wat resources van je systeem op (probleem op minder krachtige hardware) omdat deze het IP-protocol en de streams van de HDHomerun weer in een kernel-module voor de /dev/dvb/* interface moet 'wrappen'.
Het is niet een enorm groot verschil hoor. Maar er zijn wat kleine nadelen aan dvbhdhomerun verbonden die de input plugin niet heeft. Met name het niet hoeven compileren van kernel modules is het voordeel, en de zaptijden zijn marginaal sneller. Er is wel iets minder overhead, maar dat is niet een valide reden om over te stappen in mijn ogen.eymey schreef op maandag 18 mei 2015 @ 08:43:
[...]
"dvbhdhomerun" is de 'verouderde' manier en is iig in de testversies van hdhomerun niet meer nodig
DVBhdhomerun is verder prima als het werkt, maar het slokt nogal wat resources van je systeem op (probleem op minder krachtige hardware) omdat deze het IP-protocol en de streams van de HDHomerun weer in een kernel-module voor de /dev/dvb/* interface moet 'wrappen'.
Mijn vraag was meer gericht op het ontdekken van een bug in de discover methodes. De eerste versie stuurde om de zoveel minuten een UDP broadcast uit, maar dat heb ik omgezet naar een enkele discover tijdens het opstarten van TVHeadend. De vraag is of ik tijd moet gaan steken in een extra knop in de web interface, of dat dit een op zichzelf staande bug is.
Gebruikte ik voorheen ook en daar had je 2 opties in meen ik, of handmatig 1 voor 1 aflopen of in de client (Kodi) laten wijzen naar een folder)renedis schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 18:53:
Tegenwoordig gebruik ik https://www.sat4all.com/f...o-pakket-met-handleiding/, veel makkelijker en icons zijn ook up-to-date.
Mapje maken op je disc en in TVH (Xpicons setting) deze hiernaar laten verwijzen en je heb in 1x alle logos gelinked.
Mja, op apparaten zoals mijn NAS (wel X86 architectuur maar model uit 2010) is het verschil tussen de input plugin en de dvbhdhomerun wrapper aanzienlijk. Met de dvb wrapper viel effectief gewoon niet te werken omdat flinke belasting van het systeem met andere taken direct in continuity errors resulteerde omdat de DVB interface gewoon z'n stream niet ononderbroken kreeg aangeboden. Deze problemen heb ik nu met de input plugin niet meer. En inderdaad, de kernelmodule compileren is ook niet voor iedereen weggelegd.gibraltar schreef op maandag 18 mei 2015 @ 08:54:
[...]
Het is niet een enorm groot verschil hoor. Maar er zijn wat kleine nadelen aan dvbhdhomerun verbonden die de input plugin niet heeft. Met name het niet hoeven compileren van kernel modules is het voordeel, en de zaptijden zijn marginaal sneller. Er is wel iets minder overhead, maar dat is niet een valide reden om over te stappen in mijn ogen.
Mijn vraag was meer gericht op het ontdekken van een bug in de discover methodes. De eerste versie stuurde om de zoveel minuten een UDP broadcast uit, maar dat heb ik omgezet naar een enkele discover tijdens het opstarten van TVHeadend. De vraag is of ik tijd moet gaan steken in een extra knop in de web interface, of dat dit een op zichzelf staande bug is.
De DVB wrapper is natuurlijk wel meer universeel, maar m.i. eigenlijk alleen bruikbaar op redelijk vlotte systemen, of als je de prio's (nice values, zowel I/O als CPU) erg goed instelt.
Wat betreft die UDP broadcast: Als deze echt belastend is (en bovendien ook netwerkvervuilend) en eigenlijk niet meer nodig als je config eenmaal gedaan is, dan zou ik er wel voor willen kunnen kiezen om hem uit te zetten
Ik vond die Picons maar onhandig, helemaal omdat je ook gewoon een URL in kan vullen. Daarnaast is zo'n verzameling handig als je ontzettend veel zenders hebt, en ze ook nog eens wisselen. En ik draai lokaal toch al een HTTP server, dus ik heb gewoon de icons die ik moest hebben via die route aangeboden. Dat werkt prima, maar ik heb de image cache wel uitgezet (die werkte nog wel eens niet).renedis schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 18:53:
Verwijderd
Daar ben ik inmiddels achter. Als ik 3 streams tegelijk opneem dan stopt de opname al. Dat doet ie trouwens ook soms al na 2min en 30 seconden.eymey schreef op maandag 18 mei 2015 @ 08:43:
[...]
"dvbhdhomerun" is de 'verouderde' manier en is iig in de testversies van hdhomerun niet meer nodig
Zo'n netwerk tuner is dan toch niet zo handig begrijp ik...
Op zich vind ik zo'n netwerktuner juist super handig .Alleen is het dus ook het handigst als je overige software er ook zo efficient mogelijk ondersteuning voor heeft
Verwijderd
Klopt! Ik had op op hetzelfde bakje waar Windows Homeserver 2011 icm DvbLogic op stond geen problemen.. Alleen dat Discovery HD en Sport 1 HD niet aan de praat te krijgen waren gek genoeg)eymey schreef op maandag 18 mei 2015 @ 09:41:
Op zich vind ik zo'n netwerktuner juist super handig .Alleen is het dus ook het handigst als je overige software er ook zo efficient mogelijk ondersteuning voor heeft
Dus vond ik het tijd voor wat anders ...
Ik vindt het ook handiger. Nu kan ik de tuner dicht bij mijn AOP zetten, maar dat heeft meer met de fisieke indeling van mijn huis te maken. Voorheen zat ik met een lange coax kabel en een sundtek stick, wat opzich ook wel werkte, alleen van die kabel ben ik nu af en heb nu 2 tuners in éé'n kastje.
Ben nu bezig om tvheadend en hdhomerun native te krijgen. Zover gaat het goed. Ik zie in ieder geval mijn hdhomerun. Kreeg wel een paar fails te zien tijdens ./config en een error op dvd-scan, dus gecompileerd zonder dvb-scan en fails nog even genegeerd. Geen idee of dit boeiend is, misschien dat iemand mij dat kan vertellen, zie: ./configure output
Ben nu bezig om tvheadend en hdhomerun native te krijgen. Zover gaat het goed. Ik zie in ieder geval mijn hdhomerun. Kreeg wel een paar fails te zien tijdens ./config en een error op dvd-scan, dus gecompileerd zonder dvb-scan en fails nog even genegeerd. Geen idee of dit boeiend is, misschien dat iemand mij dat kan vertellen, zie: ./configure output
[ Voor 4% gewijzigd door aegieles op 18-05-2015 10:14 ]
Die error heeft met het ophalen van een lijst voor de predefined muxes te maken. Die kun je veilig disabelen. Ik zou alleen niet compilen als root, maar even als een unprivileged user. Verder is het wel handig om libdvbcsa te installeren.aegieles schreef op maandag 18 mei 2015 @ 09:56:
Ik vindt het ook handiger. Nu kan ik de tuner dicht bij mijn AOP zetten, maar dat heeft meer met de fisieke indeling van mijn huis te maken. Voorheen zat ik met een lange coax kabel en een sundtek stick, wat opzich ook wel werkte, alleen van die kabel ben ik nu af en heb nu 2 tuners in éé'n kastje.
Overigens doe ik wel eens vier opnames en live TV simultaan, en dat werkt prima (een HDHomerun 4DC).
Mochten mensen denken een bug te hebben gevonden dan kan ik die proberen te fixen. Het enige wat je daarvoor aan effort er in moet steken is helpen met localiseren, debuggen en testen in beperkte mate. Het blijft open-source software

[ Voor 10% gewijzigd door gibraltar op 18-05-2015 10:47 ]
Verwijderd
Aegiles / CIStem,aegieles schreef op maandag 18 mei 2015 @ 09:56:
kunnen jullie aangeven wat de beste volgorde is om de HDHomerun native te krijgen.
Ik ben helemaal nieuw met Linux en heb voor Ubuntu 14.04 gekozen, maar misschien zeggen jullie wel dat dat niet de goede weg is?
Mijn bedoeling is om een klein TV Servertje te hebben in mijn meterkast, zodat iedereen in huis overal kan kijken.
Ik heb nu al zoveel stappenplannen gezien, maar geen één klopt op dit moment. Je moet overal wat vandaag halen, maar alles bijelkaar lukt het me nog steed niet echt lekker...
Ik had eerst ook Ubuntu 14.04 waar ik het niet mee aan de praat kreeg icm een HDHomerun.Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:54:
[...]
Aegiles / CIStem,
kunnen jullie aangeven wat de beste volgorde is om de HDHomerun native te krijgen.
Ik ben helemaal nieuw met Linux en heb voor Ubuntu 14.04 gekozen, maar misschien zeggen jullie wel dat dat niet de goede weg is?
Mijn bedoeling is om een klein TV Servertje te hebben in mijn meterkast, zodat iedereen in huis overal kan kijken.
Ik heb nu al zoveel stappenplannen gezien, maar geen één klopt op dit moment. Je moet overal wat vandaag halen, maar alles bijelkaar lukt het me nog steed niet echt lekker...
Vervolgens voor Ubuntu 10.04 gekozen en het werkte direct met de tutorial op TVHeadend.org:
. Install Ubuntu 10.04.4 Server. Use all default options, except select to install the SSH Server for remote access to the console.
. Install HDHomeRun Drivers:
sudo apt-get install hdhomerun-config hdhomerun-config-gui
Note: These are the drivers provided by Silicon Dust to allow use of the HDHomeRun on Linux.
. Install HDHomeRun Add-Ons
sudo apt-get install python-software-properties
sudo add-apt-repository ppa:tfylliv/dvbhdhomerun
sudo apt-get update
sudo apt-get install dvbhdhomerun-dkms dvbhdhomerun-utils
Note: These are add-ons developed by others to allow HdHomeRun to work with TVHeadEnd. They do not work with newer versions of Linux, and do not work with Ubuntu 12.04.3. Apparently, newer versions of Ubunut have Kernels that do not include DVB Headers, and so the Kernel must be recompiled with them, or something. If anyone knows how to do that, please post here!
Some guides have indicated that you need to configure /etc/dvbhdhomerun, but I left it alone and it worked. Here are the instructions from another guide:
hdhomerun_config discover
Make a note of your Device ID.
sudo nano /etc/dvbhdhomerun
You'll see something like this:
[1210E3DC-0]
tuner_type=DVB-C
use_full_name=true
Make sure that the information in brackets "[]" matches your device ID. If you are using an off-air antenna, verify that tuner_type is ATSC. Include one entry for each tuner on your network.
To restart the drivers:
sudo service dvbhdhomerun-utils restart
. Install TV HeadEnd:
sudo apt-add-repository http://apt.tvheadend.org/stable
sudo apt-get update
sudo apt-get install tvheadend
(Note that currently the repo does not work for Ubuntu 10.04.4, so do this instead):
sudo nano /etc/apt/sources.list
Add to the end of the file:
deb http://apt.tvheadend.org/stable lucid main
Ctrl-X, Y, ENTER to save and exit.
sudo apt-get update
Answer all prompts "Yes".
During the install, you will be prompted for a admin username and password. Remember this, as you'll need it to login to the web interface and to configure XBMC to connect.
Note: TVHeadEnd is the program that records TV. It runs as user: hts
It stores its config files in /home/hts/.hts/tvheadend
If you later want to change the username/password, use this command:
sudo dpkg-reconfigure tvheadend
Alles wijst erop dat als je de unstable repo van TVHeadend gebruikt er toch echt native HDHomerun support in zit. De build logs laten dat heel duidelijk zien, dus als je die goed geinstalleerd hebt dan moet je toch echt native support hebben. Probeer eens om de boel echt te verwijderen metVerwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:54:
[...]
code:
1
| sudo apt-get purge tvheadend |
en installeer hem dan eens opnieuw
code:
1
| sudo apt-get install tvheadend |
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met de native plugin?
Hij vroeg om de native plugin, niet de dvbhdhomerun kernel module aanpak.renedis schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:16:
[...]
Ik had eerst ook Ubuntu 14.04 waar ik het niet mee aan de praat kreeg icm een HDHomerun.
Vervolgens voor Ubuntu 10.04 gekozen en het werkte direct met de tutorial op TVHeadend.org:
[...]
[ Voor 18% gewijzigd door gibraltar op 18-05-2015 12:20 ]
Verwijderd
Nieuwe poging:
- Fresh install Ubnuntu 14.04.
- Install TV Headend unstable. (Zie in de info: HTS Tvheadend 3.9.2827~g477feab~trusty)
Tot nu toe geen HDHomerun te zien in TV Adapters. Moet je nog iets van drivers van de HDHomerun installeren voor de HDHomerun zelf via het softwarecentrum?
- Fresh install Ubnuntu 14.04.
- Install TV Headend unstable. (Zie in de info: HTS Tvheadend 3.9.2827~g477feab~trusty)
Tot nu toe geen HDHomerun te zien in TV Adapters. Moet je nog iets van drivers van de HDHomerun installeren voor de HDHomerun zelf via het softwarecentrum?
Nee, dat is niet nodig, zolang je maar een goede netwerkverbinding hebt naar de HDHomerun. Je zou nog een keer kunnen proberen om zelf tvheadend te starten op de commandline:Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:51:
Nieuwe poging:
Fresh install Ubnuntu 14.04.
Install TV Headend unstable. (Zie in de info: HTS Tvheadend 3.9.2827~g477feab~trusty)
code:
1
| tvheadend --noacl |
Je zou dan moeten zien
code:
1
2
3
4
5
6
| tvhdhomerun: Found HDHomerun device 14102dbb with 4 tuners tvheadend: Using Network type : DVB-C tvhdhomerun: Created frontend 14102DBB tuner 0 tvhdhomerun: Created frontend 14102DBB tuner 1 tvhdhomerun: Created frontend 14102DBB tuner 2 tvhdhomerun: Created frontend 14102DBB tuner 3 |
Net nog zelf getest met een schone configuratie. Hij ziet mijn tuner in ieder geval bij opstarten wel, en in de web interface zie ik hem ook. De input plugin gebruikt exact dezelfde functies als de hdhomerun_config commandline utility. Ik snap dan ook niet waarom het fout gaat.
Verwijderd
Ik zie via de webinterface keurig mijn HDHomerun tuner, maar als ik tvheadend --noacl intik zie ik deze niet terug..gibraltar schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:10:
[...]
Nee, dat is niet nodig, zolang je maar een goede netwerkverbinding hebt naar de HDHomerun. Je zou nog een keer kunnen proberen om zelf tvheadend te starten op de commandline:
code:
1 tvheadend --noacl
Je zou dan moeten zien
code:
1 2 3 4 5 6 tvhdhomerun: Found HDHomerun device 14102dbb with 4 tuners tvheadend: Using Network type : DVB-C tvhdhomerun: Created frontend 14102DBB tuner 0 tvhdhomerun: Created frontend 14102DBB tuner 1 tvhdhomerun: Created frontend 14102DBB tuner 2 tvhdhomerun: Created frontend 14102DBB tuner 3
Net nog zelf getest met een schone configuratie. Hij ziet mijn tuner in ieder geval bij opstarten wel, en in de web interface zie ik hem ook. De input plugin gebruikt exact dezelfde functies als de hdhomerun_config commandline utility. Ik snap dan ook niet waarom het fout gaat.
Tevens zie ik de HDHomerun niet terug als ik het volgende doe:
Het programma ‘hdhomerun_config’ is momenteel niet geïnstalleerd. U kunt het installeren door het volgende te typen:
sudo apt-get install hdhomerun-config
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2015 13:30 ]
Als je ze in de webinterface van tvheadend ziet, dan zie je ze ook bij ./build.linux/tvheadend --noacl lijkt mij.
Die HDHomerun software genaamd "hdhomerun_config" is niets anders dan een simpel stukje code om de libhdhomerun library heen. Die libhdhomerun code wordt direct aangeroepen in TVHeadend. Als je dus test met die hdhomerun_client tool, en je ziet wel een tuner, maar die zie je niet via TVHeadend, dan snap ik echt niet waar het fout gaat.Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:19:
[...]
Het programma ‘hdhomerun_config’ is momenteel niet geïnstalleerd. U kunt het installeren door het volgende te typen:
sudo apt-get install hdhomerun-config
KrK vroeg om native, niet om de "dvbhdhomerun" oplossingrenedis schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:16:
[...]
Ik had eerst ook Ubuntu 14.04 waar ik het niet mee aan de praat kreeg icm een HDHomerun.
. Install Ubuntu 10.04.4 Server. Use all default options, except select to install the SSH Server for remote access to the console.
. Install HDHomeRun Drivers:
sudo apt-get install hdhomerun-config hdhomerun-config-gui
Note: These are the drivers provided by Silicon Dust to allow use of the HDHomeRun on Linux.
. Install HDHomeRun Add-Ons
sudo apt-get install python-software-properties
sudo add-apt-repository ppa:tfylliv/dvbhdhomerun
sudo apt-get update
sudo apt-get install dvbhdhomerun-dkms dvbhdhomerun-utils
Note: These are add-ons developed by others to allow HdHomeRun to work with TVHeadEnd. They do not work with newer versions of Linux, and do not work with Ubuntu 12.04.3. Apparently, newer versions of Ubunut have Kernels that do not include DVB Headers, and so the Kernel must be recompiled with them, or something. If anyone knows how to do that, please post here!
Some guides have indicated that you need to configure /etc/dvbhdhomerun, but I left it alone and it worked. Here are the instructions from another guide:
Make a note of your Device ID.
sudo nano /etc/dvbhdhomerun
You'll see something like this:
[1210E3DC-0]
tuner_type=DVB-C
use_full_name=true
Make sure that the information in brackets "[]" matches your device ID. If you are using an off-air antenna, verify that tuner_type is ATSC. Include one entry for each tuner on your network.
To restart the drivers:
sudo service dvbhdhomerun-utils restart
. Install TV HeadEnd:
sudo apt-add-repository http://apt.tvheadend.org/stable
sudo apt-get update
(Note that currently the repo does not work for Ubuntu 10.04.4, so do this instead):
sudo nano /etc/apt/sources.list
Add to the end of the file:
deb http://apt.tvheadend.org/stable lucid main
Ctrl-X, Y, ENTER to save and exit.
sudo apt-get update
Answer all prompts "Yes".
During the install, you will be prompted for a admin username and password. Remember this, as you'll need it to login to the web interface and to configure XBMC to connect.
Note: TVHeadEnd is the program that records TV. It runs as user: hts
It stores its config files in /home/hts/.hts/tvheadend
If you later want to change the username/password, use this command:
sudo dpkg-reconfigure tvheadend
Verwijderd
Ik heb even snel op een ander PC-tje Openelec geïnstalleerd met TV headened en de HDHomerun. Hier wordt de HD Homerun prima gevonden 
Misschien wel een idee om OpenElec als TV server in te gaan zetten. 't Ding hangt toch maar in de meterkast..
Misschien wel een idee om OpenElec als TV server in te gaan zetten. 't Ding hangt toch maar in de meterkast..
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2015 14:18 ]
Probeer dit eens: http://hezik.nl/how-to-hd...adend-on-raspberry-pi-2b/
Verwijderd
- sudo aptitude install build-essential git pkg-config libssl-dev bzip2 wget -y
Die kent ie niet: command not found ....
Die kent ie niet: command not found ....
tutorial gaat ervan uit dat je raspbian hebt geïnstalleerd op een raspberry en niet openelec op een pc
Werkt native beter/sneller dan?eymey schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:36:
[...]
KrK vroeg om native, niet om de "dvbhdhomerun" oplossing
Ik heb onder andere ook de problemen gehad die KrK heeft.. Ik heb de hoop destijds (vorige week) opgegeven en voor m'n eerder aangegeven oplossing gekozen.
Native staat nu natuurlijk in de kinderschoenen omdat er nog niet zo lang aan gewerkt wordt.
Maar uiteindelijk is native zeker weten sneller en beter. Dat kan ik, zoals hierboven aangegeven, nu reeds merken op mijn NAS systeem.
Bovendien is de installatieprocedure dus vele malen eenvoudiger, vooral als het straks eenmaal in de stable lijn zit.
Maar uiteindelijk is native zeker weten sneller en beter. Dat kan ik, zoals hierboven aangegeven, nu reeds merken op mijn NAS systeem.
Bovendien is de installatieprocedure dus vele malen eenvoudiger, vooral als het straks eenmaal in de stable lijn zit.
Ik kan die procedure prima op Debian 7 volgen zonder fouten.aegieles schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:11:
tutorial gaat ervan uit dat je raspbian hebt geïnstalleerd op een raspberry en niet openelec op een pc
Mijn probleem zit hem alleen in de laatste stap:
To run TvHeadend I added to my rc.local:
/usr/local/bin/tvheadend
Als ik dat doe kan ik niet meer inloggen op de webinterface, username en passwd kent die niet.
[ Voor 28% gewijzigd door FabiandJ op 18-05-2015 15:26 ]
Moet je geen user/group meegeven?FabiandJ schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:24:
[...]
Ik kan die procedure prima op Debian 7 volgen zonder fouten.
/usr/local/bin/tvheadend
Als ik dat doe kan ik niet meer inloggen op de webinterface, username en passwd kent die niet.
Dat heb ik iig..-f -u hts -g video
Uiteraard raspbian is debain voor de raspberry, maar voor openelec gaat dat niet op.FabiandJ schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:24:
Dat valt wel mee hoor, er zijn zover ik weet geen openstaande issues. De code is ook alweer bijna een jaar oud. Er wordt dan ook niet meer aan gewerkt, omdat de huidige featureset voor een enorme hoeveelheid mensen afdoende is. Het enige wat nog openstaat is CableCard, maar dat kan ik dus nooit testen en implementeren.eymey schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:17:
Native staat nu natuurlijk in de kinderschoenen omdat er nog niet zo lang aan gewerkt wordt.
De laatste fix was het doorgeven van de modulatie in plaats van de "auto" setup. Hierdoor hoef je nu de dvbc_modulation parameter niet meer in te stellen via de command-line.
Dat komt omdat er geen initiele user account voor de web interface is. De Ubuntu installatie doet dat via de installatiescripts (deze). Afhankelijk onder welke user je TVHeadend draait, en welke homedir die user heeft, vind je de configuratie van de superuser op: ~/.hts/tvheadend/superuser (waar ~ staat voor de homedir van die user).FabiandJ schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:24:
[...]
/usr/local/bin/tvheadend
Je kan ook opstarten met de "--noacl" parameter, wat alle vorm van access control uitzet. Dan configureer je de user, en vervolgens run je weer zonder die parameter. Daarna kun je gewoon inloggen.
[ Voor 3% gewijzigd door gibraltar op 18-05-2015 16:01 ]
Verwijderd
Ik heb aan m'n TV servertje nu maar 2 "oude" Technotrends CT3650 CI tuners gehangen. Nu werkt alles als een kogel... Ik vind het even prima zo..
Ik het nu eindelijk voor elkaar dat die EPG aan het binnen halen is, maar ik zie nog helemaal niks, doe ik iets fout of moet ik wachten tot die helemaal klaar is?
2015-05-18 19:16:44.890 spawn: ( 25%) 150: Journaal [normal fetch]
2015-05-18 19:16:46.055 spawn: ( 25%) 42: Nieuwsuur [normal fetch]
etc
2015-05-18 19:16:44.890 spawn: ( 25%) 150: Journaal [normal fetch]
2015-05-18 19:16:46.055 spawn: ( 25%) 42: Nieuwsuur [normal fetch]
etc
Meer mensen het probleem met TVHeadend binnen Kodi, dat de tijden bij het afspelen soms niet kloppen?
Dit soms maakt het uiteraard lastig om te troubleshooten.
Een voorbeeld, ik heb help mijn man is klusser opgenomen en als ik vervolgens de opname afspeel, dan staat er dat het afspelen op 09:03:30 is van de 01:25:30. Als ik het bestand via VLC afspeel gaat dit wel goed.
voorbeeld
Het lijkt overigens dat het probleem vaker voorkomt als ik een opname tijdens het opname al begin met afspelen, dit zou erop duiden dat er wellicht binnen Kodi/TVHeadend client iets verkeerd wordt opgeslagen.
Dit soms maakt het uiteraard lastig om te troubleshooten.
Een voorbeeld, ik heb help mijn man is klusser opgenomen en als ik vervolgens de opname afspeel, dan staat er dat het afspelen op 09:03:30 is van de 01:25:30. Als ik het bestand via VLC afspeel gaat dit wel goed.
voorbeeld
Het lijkt overigens dat het probleem vaker voorkomt als ik een opname tijdens het opname al begin met afspelen, dit zou erop duiden dat er wellicht binnen Kodi/TVHeadend client iets verkeerd wordt opgeslagen.
[ Voor 9% gewijzigd door BlackBurn op 18-05-2015 20:32 ]
Tijdens opname afspelen heb ik ook verkeerde tijden, maar het is me nog niet opgevallen dat dit ook bij al afgeronde opnames het geval is. Overigens is VLC meestal wat beter in het afhandelen van video ten opzichte van Kodi, ook als bijvoorbeeld het bestand niet helemaal 100% in orde is. Als je het voorbeeld wat je geeft afspeelt in VLC, en dan de message log bekijkt, zie je dan iets bijzonders?BlackBurn schreef op maandag 18 mei 2015 @ 20:29:
Verwijderd
Nog even de logfile na tvheadend --noaclgibraltar schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:10:
[...]
Nee, dat is niet nodig, zolang je maar een goede netwerkverbinding hebt naar de HDHomerun. Je zou nog een keer kunnen proberen om zelf tvheadend te starten op de commandline:
code:
1 tvheadend --noacl
Je zou dan moeten zien
code:
1 2 3 4 5 6 tvhdhomerun: Found HDHomerun device 14102dbb with 4 tuners tvheadend: Using Network type : DVB-C tvhdhomerun: Created frontend 14102DBB tuner 0 tvhdhomerun: Created frontend 14102DBB tuner 1 tvhdhomerun: Created frontend 14102DBB tuner 2 tvhdhomerun: Created frontend 14102DBB tuner 3
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
| tvheadend --noacl 2015-05-19 12:52:53.867 [ INFO] main: Log started 2015-05-19 12:52:53.867 [ ERROR] tcp: bind: *:9981: Address already in use 2015-05-19 12:52:53.867 [ ERROR] tcp: bind: *:9982: Address already in use 2015-05-19 12:52:53.872 [ INFO] config: loaded 2015-05-19 12:52:53.873 [ INFO] bouquet: new bouquet 'Canal Digitaal SD' 2015-05-19 12:52:53.873 [ INFO] bouquet: new bouquet 'Canal Digitaal HD' 2015-05-19 12:52:53.873 [ INFO] bouquet: new bouquet 'TV Vlaanderen SD' 2015-05-19 12:52:53.873 [ INFO] bouquet: new bouquet 'TV Vlaanderen HD' 2015-05-19 12:52:53.873 [ INFO] bouquet: new bouquet 'TéléSAT SD' 2015-05-19 12:52:53.873 [ INFO] bouquet: new bouquet 'TéléSAT HD' 2015-05-19 12:52:53.873 [ INFO] bouquet: new bouquet 'Mobistar NL Astra1' 2015-05-19 12:52:53.873 [ INFO] bouquet: new bouquet 'Mobistar FR Astra1' 2015-05-19 12:52:53.873 [ INFO] bouquet: new bouquet 'AustriaSat Astra1' 2015-05-19 12:52:53.873 [ INFO] bouquet: new bouquet 'Canal Digitaal HD' 2015-05-19 12:52:53.873 [ INFO] bouquet: new bouquet 'TV Vlaanderen HD' 2015-05-19 12:52:53.873 [ INFO] bouquet: new bouquet 'TéléSAT HD' 2015-05-19 12:52:53.873 [ INFO] bouquet: new bouquet 'Mobistar NL Astra3' 2015-05-19 12:52:53.873 [ INFO] bouquet: new bouquet 'Mobistar FR Astra3' 2015-05-19 12:52:53.874 [ INFO] bouquet: new bouquet 'AustriaSat Astra3' 2015-05-19 12:52:53.874 [ INFO] bouquet: new bouquet 'Skylink: Czech Republic' 2015-05-19 12:52:53.874 [ INFO] bouquet: new bouquet 'Skylink: Slovak Republic' 2015-05-19 12:52:53.971 [ INFO] scanfile: DVB-T - loaded 43 regions with 729 networks 2015-05-19 12:52:53.971 [ INFO] scanfile: DVB-S - loaded 1 regions with 92 networks 2015-05-19 12:52:53.972 [ INFO] scanfile: DVB-C - loaded 16 regions with 51 networks 2015-05-19 12:52:53.972 [ INFO] scanfile: ATSC - loaded 2 regions with 14 networks 2015-05-19 12:52:53.972 [ INFO] dvr: Creating new configuration '' 2015-05-19 12:52:53.972 [WARNING] dvr: Output directory for video recording is not yet configured for DVR configuration "". Defaulting to to "/home/kees/Videos". This can be changed from the web user interface. 2015-05-19 12:52:53.972 [WARNING] access: Access control checking disabled 2015-05-19 12:52:53.972 [ INFO] CSA: Using SSE2 128bit parallel descrambling 2015-05-19 12:52:53.972 [ INFO] epggrab: module eit created 2015-05-19 12:52:53.972 [ INFO] epggrab: module uk_freesat created 2015-05-19 12:52:53.972 [ INFO] epggrab: module uk_freeview created 2015-05-19 12:52:53.972 [ INFO] epggrab: module viasat_baltic created 2015-05-19 12:52:53.975 [ INFO] epggrab: module opentv-ausat created 2015-05-19 12:52:53.975 [ INFO] epggrab: module opentv-skynz created 2015-05-19 12:52:53.975 [ INFO] epggrab: module opentv-skyuk created 2015-05-19 12:52:53.975 [ INFO] epggrab: module opentv-skyit created 2015-05-19 12:52:53.976 [ INFO] epggrab: module pyepg created 2015-05-19 12:52:53.976 [ INFO] epggrab: module xmltv created 2015-05-19 12:52:53.978 [ INFO] spawn: Executing "/usr/bin/tv_find_grabbers" 2015-05-19 12:52:55.076 [ INFO] epggrab: module /usr/bin/tv_grab_se_swedb created 2015-05-19 12:52:55.076 [ INFO] epggrab: module /usr/bin/tv_grab_combiner created 2015-05-19 12:52:55.076 [ INFO] epggrab: module /usr/bin/tv_grab_es_laguiatv created 2015-05-19 12:52:55.076 [ INFO] epggrab: module /usr/bin/tv_grab_hr created 2015-05-19 12:52:55.076 [ INFO] epggrab: module /usr/bin/tv_grab_fr_kazer created 2015-05-19 12:52:55.076 [ INFO] epggrab: module /usr/bin/tv_grab_uk_rt created 2015-05-19 12:52:55.076 [ INFO] epggrab: module /usr/bin/tv_grab_ch_search created 2015-05-19 12:52:55.076 [ INFO] epggrab: module /usr/bin/tv_grab_na_dtv created 2015-05-19 12:52:55.076 [ INFO] epggrab: module /usr/bin/tv_grab_uk_bleb created 2015-05-19 12:52:55.076 [ INFO] epggrab: module /usr/bin/tv_grab_fi created 2015-05-19 12:52:55.076 [ INFO] epggrab: module /usr/bin/tv_grab_no_gfeed created 2015-05-19 12:52:55.076 [ INFO] epggrab: module /usr/bin/tv_grab_za created 2015-05-19 12:52:55.076 [ INFO] epggrab: module /usr/bin/tv_grab_eu_epgdata created 2015-05-19 12:52:55.076 [ INFO] epggrab: module /usr/bin/tv_grab_ar created 2015-05-19 12:52:55.076 [ INFO] epggrab: module /usr/bin/tv_grab_huro created 2015-05-19 12:52:55.076 [ INFO] epggrab: module /usr/bin/tv_grab_in created 2015-05-19 12:52:55.076 [ INFO] epggrab: module /usr/bin/tv_grab_dk_dr created 2015-05-19 12:52:55.076 [ INFO] epggrab: module /usr/bin/tv_grab_it created 2015-05-19 12:52:55.076 [ INFO] epggrab: module /usr/bin/tv_grab_eu_egon created 2015-05-19 12:52:55.076 [ INFO] epggrab: module /usr/bin/tv_grab_is created 2015-05-19 12:52:55.076 [ INFO] epggrab: module /usr/bin/tv_grab_se_tvzon created 2015-05-19 12:52:55.076 [ INFO] epggrab: module /usr/bin/tv_grab_na_dd created 2015-05-19 12:52:55.076 [ INFO] epggrab: module /usr/bin/tv_grab_fr created 2015-05-19 12:52:55.076 [ INFO] epggrab: module /usr/bin/tv_grab_pt_meo created 2015-05-19 12:52:55.076 [ INFO] epggrab: module /usr/bin/tv_grab_il created 2015-05-19 12:52:55.077 [ NOTICE] START: HTS Tvheadend version 3.9.2827~g477feab~trusty started, running as PID:9180 UID:1000 GID:1000, CWD:/home/kees CNF:/home/kees/.hts/tvheadend 2015-05-19 12:52:55.892 [ INFO] AVAHI: Service 'Tvheadend' successfully established. |
Dat is een andere output dan CIStem aangaf.
Er staat:Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 12:56:
[...]
Nog even de logfile na tvheadend --noacl
[...]
code:
1
2
| 2015-05-19 12:52:53.867 [ ERROR] tcp: bind: *:9981: Address already in use 2015-05-19 12:52:53.867 [ ERROR] tcp: bind: *:9982: Address already in use |
Terwijl er ook nog staat
code:
1
| 2015-05-19 12:52:55.892 [ INFO] AVAHI: Service 'Tvheadend' successfully established. |
Waardoor ik weet dat er een oude versie naast deze draait, want die Avahi service zou in ieder geval dubbel zijn als er nog een andere 3.9 zou draaien (3.4 heeft die niet). Als je twee 3.9 versies zou draaien dan heb je een warning daarover.
Dus de webinterface is blijkbaar die van een 3.4 versie. Ik weet niet hoe, en ik weet niet waar, maar je hebt nu twee versies draaien en dan klopt het wel dat je geen HDHomerun tuner hebt. Probeer in ieder geval die oude versie eens te verwijderen.
Verwijderd
gibraltar schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:17:
[...]
Er staat:
code:
1 2 2015-05-19 12:52:53.867 [ ERROR] tcp: bind: *:9981: Address already in use 2015-05-19 12:52:53.867 [ ERROR] tcp: bind: *:9982: Address already in use
Terwijl er ook nog staat
code:
1 2015-05-19 12:52:55.892 [ INFO] AVAHI: Service 'Tvheadend' successfully established.
Waardoor ik weet dat er een oude versie naast deze draait, want die Avahi service zou in ieder geval dubbel zijn als er nog een andere 3.9 zou draaien (3.4 heeft die niet). Als je twee 3.9 versies zou draaien dan heb je een warning daarover.
Hoe bedoel je?
code:
1 2015-05-19 12:52:55.892 [ INFO] AVAHI: Service 'Tvheadend' successfully established.
Ik heb vandaag even een nieuwe install gemaakt mét de HDHomerun tuners er aan.
Het volgende install gevolgd:
code:
1 2 3 4 5 sudo apt-add-repository -r http://ppa.launchpad.net/adamsutton/tvheadend curl http://apt.tvheadend.org/repo.gpg.key | sudo apt-key add - sudo apt-add-repository http://apt.tvheadend.org/unstable sudo apt-get update sudo apt-get install tvheadend
Doe ik hierin al iets fout?
Dus de webinterface is blijkbaar die van een 3.4 versie. Ik weet niet hoe, en ik weet niet waar, maar je hebt nu twee versies draaien en dan klopt het wel dat je geen HDHomerun tuner hebt. Probeer in ieder geval die oude versie eens te verwijderen.
Niet geheel het juiste topic, maar probeer het toch maar. Al jaren maak ik dankbaar gebruik van tvheadend in combinatie met Kodi, maar vanwege ergernissen richting CanalDigitaal (prijsstijgingen) zou ik graag iets anders willen.
Weet iemand of het mogelijk is om van ADSL-TV van b.v. Telfort/KPN via een PC/TVHeaend/Kodi systeem te gebruiken?
Weet iemand of het mogelijk is om van ADSL-TV van b.v. Telfort/KPN via een PC/TVHeaend/Kodi systeem te gebruiken?
Nope. Is niet mogelijk.
Je enige optie is dus de lokale kabelaar, met de zenders die ongecodeerd zijn.
Je enige optie is dus de lokale kabelaar, met de zenders die ongecodeerd zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 19-05-2015 13:30 ]
@eymey: kun je je antwoord toelichten? wat betreft IPTV van Telfort in combinatie met de PC.
Overigens is het volgens mij goed mogelijk om elke zender van bv ziggo te bekijken met TVHeadend (oscam) als TV server.
Overigens is het volgens mij goed mogelijk om elke zender van bv ziggo te bekijken met TVHeadend (oscam) als TV server.
Voor de mensen die TVHeadend willen installeren op Ubuntu, en daarvoor de originele repo van TVHeadend gebruiken even een update wat betreft native HDHomerun support. Het lijkt er toch op dat de builds die in die repo staan niet gecompileerd zijn met native HDHomerun support. Om dit toch op te lossen moet je zelf even aan de slag met compileren:
Nu weet ik te weinig van het Upstart init systeem om te weten hoe je dat netjes opzet. Dus als je de officiele tvheadend package installeert, kun je de versie snel even wisselen. Standaard beland de TVHeadend binary die je zelf maakt in /usr/local/bin/tvheadend. De versie van de package staat in /usr/bin/tvheadend, dus je maakt van die versie een backup en maakt een linkje met die in /usr/local/bin/tvheadend:
De Ubuntu experts zijn meer dan welkom om te vertellen hoe je dat doet zoals het hoort.
code:
1
2
3
4
5
| sudo apt-get install git build-essential pkg-config libavahi-client-dev libssl-dev zlib1g-dev wget bzip2 git-core liburiparser-dev libx264-dev python git clone https://github.com/tvheadend/tvheadend cd tvheadend ./configure --enable-hdhomerun_static make |
Nu weet ik te weinig van het Upstart init systeem om te weten hoe je dat netjes opzet. Dus als je de officiele tvheadend package installeert, kun je de versie snel even wisselen. Standaard beland de TVHeadend binary die je zelf maakt in /usr/local/bin/tvheadend. De versie van de package staat in /usr/bin/tvheadend, dus je maakt van die versie een backup en maakt een linkje met die in /usr/local/bin/tvheadend:
code:
1
2
3
| sudo make install sudo mv /usr/bin/tvheadend [backup-locatie] sudo ln -s /usr/local/bin/tvheadend /usr/bin/tvheadend |
De Ubuntu experts zijn meer dan welkom om te vertellen hoe je dat doet zoals het hoort.
IPTV is encrypted met iets (meindert66 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:37:
@eymey: kun je je antwoord toelichten? wat betreft IPTV van Telfort in combinatie met de PC.

Er waren wat aanbieders met unencrypted DVB-C (mind you: SDTV kwaliteit), maar die zijn er geloof ik niet meer. Om eerlijk te zijn is dat ook de enige reden wat mij van Glasvezel vandaan houdt.
[ Voor 24% gewijzigd door gibraltar op 19-05-2015 15:13 . Reden: beetje censuur ]
Digitenne? het is een goedkoop alternatief, alleen niet te veel zenders.meindert66 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:23:
Ik heb hier ooit getracht een tabelletje voor op te bouwen, zie deze post.meindert66 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:23:
Niet geheel het juiste topic, maar probeer het toch maar. Al jaren maak ik dankbaar gebruik van tvheadend in combinatie met Kodi, maar vanwege ergernissen richting CanalDigitaal (prijsstijgingen) zou ik graag iets anders willen.
Overigens met weinig succes, het lijkt er nml. op dat het steeds vaker echt onmogelijk wordt gemaakt.
Ik had overigens dezelfde beweegredenen als die jij aan draagt.
Het zou mooi zijn als providers settop boxen gaan leveren/ondersteunen, welke het SAT>IP protocol ondersteunen, dan is TVHeadend integratie ineens een eitje, maar ben bang, dat dit nog wel even op zich laat wachten of wellicht nog vervelender voor altijd een droom blijft
Wat @CIStem ook zegt.....meindert66 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:37:
IPTV is beveiligd met DRM, meestal Verimatrix. En omdat je geen smartcard oid. krijgt kan je dus ook niets met oscam en dergelijke doen .
Wat betreft Ziggo heb je maar deels gelijk: In (van origine) UPC gebieden geldt gewoon nog steeds Nagravision codering met smartcards hard gekoppeld aan goedgekeurde STB's of CI+ module die door UPC is geleverd.
En wat betreft OSCAM is het nog maar de vraag hoe lang dit in van oudsher Ziggo gebieden nog blijft werken.
Overigens wordt er zeker nog DVB-C aangeboden op glas, bv. door Fiber.nl of als je Telfort propositie van voor 2015 hebt. Vraag is natuurlijk wel voor hoe lang.
Iig draait mijn hdhomerun vooralsnog vrolijk op DVB-C aan een Telfort lijntje
En tsja, wat betreft opties vanuit providers om een IP stream naar eigen software te krijgen: Vergeet het maar. Het is totaal niet in het belang van providers om dit te doen. Sterker nog, zij worden, zeker bij nieuwe doorgifte overeenkomsten, aan steeds strictere voorwaarden gehouden omtrent controlemogelijkheden op bv. wel of niet op mogen nemen, wel of niet begin gemist, wel of niet reclame doorspoelen, etc.