Yay... Ook ik heb eindelijk sprong naar TV Headend gemaakt. Een kersverse Sundtek hangt aan mijn OpenELEC Kodi machine. Heb via de unofficial OpenELEC repo de tvheadend backend (versie 3.9.2765~g0294882) geïnstalleerd, de Sundtek driver werkt en kan via het web connecten naar de backend, de Sundtek wordt gevonden.... Maar dan?
Er lijkt geen preset te zijn voor Telfort (Reggefiber) glasvezel DVB-C, dus moet alles handmatig invoeren.
Via mijn oude (niet meer werkende) Humax was het 'simpel':
- Frequentie: 304000
- QAM: 64
- Symbol: 6875
- Network ID: 1000
En scannen maar! Maar hoe anders is dit bij TV Headend... Zoveel opties extra waarvan ik niet weet wat ze a) betekenen en b) welke waarde ze zouden moeten hebben...
Wat ook niet helpt is dat de manuals die ik kon vinden, voor oudere versies lijken te zijn en niet meer kloppen (althans, ik kan nergens de knoppen 'Add DVB Network by location' en 'Map DVB services to channels' vinden zoals beschreven op
http://kodi.wiki/view/Tvheadend_PVR).
Heb nu met veel moeite een aantal getallen weten in te voeren zoals die voor Telfort / Reggefiber zouden moeten gelden:
- Network ID (1000) ingevuld via Configuration -> DVB Inputs -> Networks -> Add / Edit Network -> Advanced Settings -> Network ID
- Frequency (304, maar ook 304000, wordt na 'save' altijd omgezet naar 304000000) via Configuration -> DVB Inputs -> Muxes -> Add / Edit Mux -> Basic Settings -> Frequency (Hz)
- Symbol Rate (6875 maar ook 68750 geprobeerd) via Configuration -> DVB Inputs -> Muxes -> Add / Edit Mux -> Basic Settings -> Symbol Rate (Sym/s)
- QAM (64) via Configuration -> DVB Inputs -> Muxes -> Add / Edit Mux -> Basic Settings -> Constellation
Als ik hierna via de tab Networks een 'Force Scan' doe, dan is staat het veld 'Scan Result' na een paar tellen op de 'Muxes'-tab altijd op 'FAIL'.
Wat doe ik (allemaal) fout?
UPDATE:
Na het veranderen van de Symbol Rate naar 6875000 kreeg ik bij de 'Force Scan' ineens resultaten! De 'Scan Result' blijft overal op 'FAIL' staan, maar desondanks worden er een 12 Transport Streams / Muxes gevonden met daarin een heleboel Services / Channels.
Na het mappen van de channels, mis ik op het eerste gezicht alleen nog:
- NPO1 HD (DVB channel 1)
- NPO2 HD (DVB channel 2)
- NPO3 HD (DVB channel 3)
- Discovery (DVB channel 13)
- Nickelodeon (DVB channel 16)
Welke opties zou ik nog kunnen tweaken om de rest ook te vinden?
[
Voor 12% gewijzigd door
iGadget op 24-06-2015 22:41
]