Het grote Mazda topic #1

Pagina: 1 ... 79 80 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• mouspro
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:29
Ik erger me mateloos aan het feit dat als je in je binnenspiegel of buitenspiegel kijkt de auto gelijk begint te piepen dat je je ogen van de weg af hebt. Dit kan je uitschakelen, maar moet helaas elke keer. (Kleine sidenote als je je stuur draait en hij voor de sensor komt dan zegt hij dat hij geblokkeerd is, ook heel raar)
Ook als je gaapt of even naar beneden kijkt dan komt het koffie symbool in beeld en de zelfde piepjes. (Dit nog niet kunnen vinden om uit te schakelen)
Lane assist is soms raar. Dan zit je aan de lijn en dan lijkt het alsof het stuur blokkeert en je niet naar binnen kan sturen dan krijg je echt een klap op je stuur.
Als je de intelligente snelheid ding uitzet dan leest de auto geen verkeersborden meer.

Ook heb ik het idee dat hij veel instellingen niet vasthoud zoals wat te doen met de spoiler en dergelijke.
Hopelijk komt voor alles nog een update.

• Mitchotelli
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 16:12
mouspro schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:49:

Lane assist is soms raar. Dan zit je aan de lijn en dan lijkt het alsof het stuur blokkeert en je niet naar binnen kan sturen dan krijg je echt een klap op je stuur.
Dit heb ik ook gemerkt. Je moet behoorlijk aan het stuur trekken om dan te corrigeren.

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:51
mouspro schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:49:

Als je de intelligente snelheid ding uitzet dan leest de auto geen verkeersborden meer.
Dit viel mij ook op tijdens de proefrit. Had gehoopt dat er een optie was met de piepjes wel uit maar nog wel gewoon de borden in de HUD.

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Vooralsnog stoort mij het meeste bij de 6e de slechte DAB radio ontvangst. Meer mensen hier last van?

[ Voor 5% gewijzigd door Daacuso op 03-11-2025 19:17 ]

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:54
Jobjl schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:11:
Ik ga binnenkort een proefrit maken in een mazda 3 uit 2022 (skyactive-x). Erg mooie auto en relatief weinig km's. Komend uit een Fiesta erg benieuwd hoe het verschil zal zijn.

Zijn er zaken waar ik tijdens de proefrit extra op moet letten? Aandachtspuntjes of andere dingen die mis kunnen gaan?
Ik heb de afgelopen dagen gezocht op t internet, maar er lijken niet echt heel grote problemen te zijn met de 3..
Afgelopen zomer heb ik de nodige Mazda 3 Sky-X auto's gezien, waarbij ik de "zeikert" ben die perse een handgeschakelde Luxury-uitvoering met 360 camera pakket wou. Die combinatie is niet zo makkelijk te krijgen.
Verder is die auto voor mij een oude bekende: Heb 'm eerder (5 jaar / 160k km) als leasewagen gehad, bijzonder weinig ellende mee gehad.

Omdat ik niet weet wat je ervaring met een Mazda motor is (en je zelf aangeeft van een Ford te komen), even wat zaken/punten:

- De huidige generatie Mazda3 (2019 - heden) gebruikt veel zachte materialen. Dat maakt een mooi geheel, maar een nagel is al voldoende om een blijvende kras achter te laten (dashboard bestuurder / dash bijrijder / deuren)
- Een Mazda motor moet meer toeren maken tov een 3 pitter met turbo. Vanaf zo'n 2500 - 3000 toeren is het blok een heel stuk vlotter, ook voor het Sky-X blok.
- Vraag in de onderhandeling standaard om een verse accu. Als het een "vaag dingetje" wordt (electronica), is een accu vervangen vaak de oplossing.
- Met de leaseauto (2019) had ik slechte werking van het inklappen van de spiegels. De huidige auto (09-2020) heeft nergens last van
- ISA: auto bij elke start ISA met geluid opnieuw inschakelt (irritante pling bij het rijden boven limiet). In de jaren 2020 en 2019 kan dat gewoon uit en blijft het uit. 2021/2022 zijn de twijfelgevallen.
- Tip na het gezien hebben van diverse auto's: Open elk deurtje of luikje.
Ik blijf mij soms verbazen hoe sommige auto's verkocht worden (bijv complete isolatie ontbrekend onder de motorkap, ehbo kit en/of alle matten weg)

- Goed om te weten:
-> Elke Mazda met navigatie heeft 5 jaar +1 dag recht op kaartupdates (updaten kan via de SD-kaart). Dat kan je zelf, maar bijna niemand heeft dit punt op orde. Huidige laatste versie is 24Q4
-> Software versie van de Mazda Commander: wordt ook bijna altijd vergeten. Ook dit onderdeel kan je zelf, maar kost wel snel een half uur (met draaiende motor). Terwijl de impact van deze best groot is (werking radio / navi / android auto / apple carplay / veiligheidssystemen / enz)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:54
@Jarnoootje Van de andere modellen weet ik dat dit een instelling van de navi zelf is. Zoek eens naar "altijd naar het Noorden" (die optie moet dan uit)

[ Voor 7% gewijzigd door D_Jeff op 03-11-2025 21:29 ]

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Pagina: 1 ... 79 80 Laatste