6e idd, excuus haha. Bellen jullie de dealer continue op? Was even bezorgd dat de beige bekleding een boot later is maar staat dus los van elkaar.satsapper schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:03:
Amarone
Mensen die al een leverdatum hebben? Welk interieur hebben jullie?
Vraag me af of zwart of beige nog wat uitmaakt qua leverdatum namelijk.
Ik neem aan dat het over de Mazda 6e gaat?
Mijn Mazda 6e beige bekleding in april besteld komt deze week aan bij de dealer.
Mijn wagenpark beheerder wilt het kenteken graag weten i.v.m. het aanvragen van laadpassen ect. Hij heeft zelf net ook een nieuwe auto gehad dus snapt mijn enthousiasme. Heb daarmee geluk dat hij er bovenop zit.AMARONE schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:56:
[...]
6e idd, excuus haha. Bellen jullie de dealer continue op? Was even bezorgd dat de beige bekleding een boot later is maar staat dus los van elkaar.
Ik bel 1 keer per weekAMARONE schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:56:
[...]
6e idd, excuus haha. Bellen jullie de dealer continue op? Was even bezorgd dat de beige bekleding een boot later is maar staat dus los van elkaar.
Snap het wel, bepaalde dealers doen het toch niet uit zichzelf...AMARONE schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:56:
[...]
Zal zelf morgen ook maar even bellen, staan nu toch alweer 95 stuks op kenteken...
Professioneel koffiedrinker en stoelzitter
Yep, ik herinner me de Renault Clio die ik een half jaar als leasebak had, die had ik een maand langer kunnen hebben als ze me hadden geïnformeerd dat ze op een verwarmingselement voor het stuur zaten te wachten. Toen ik er zelf naar vroeg heb ik gewoon dat ding zonder stuurverwarming aangenomen, we wonen hier niet in Tromsö of NarvikVenraiden4K schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 19:57:
[...]
Snap het wel, bepaalde dealers doen het toch niet uit zichzelf...
Zal zelf morgen ook maar even bellen, staan nu toch alweer 95 stuks op kenteken...
Vanochtend was ik bij de Mazda dealer in Amsterdam voor een onderhoudsbeurt.
Bij aankomst zag ik een vrachtwagen een rits 6e's afleveren.
Bij aankomst zag ik een vrachtwagen een rits 6e's afleveren.
Nou, de dealer maar eens gebeld. Ze hebben mijn auto al staan maar ja ze "moeten nu 50 stuks inplannen en dat gaat heel moeilijk". Lijkt erop dat het nog tot november gaat duren ineens. Echt je zou toch verwachten dat een grote dealer als Louwman hun zaken wat beter op orde zou hebben...
Hier hetzelfde hoor, eind november rekening mee houden, blijkbaar ontzettend veel bestellingen.Venraiden4K schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 11:40:
Nou, de dealer maar eens gebeld. Ze hebben mijn auto al staan maar ja ze "moeten nu 50 stuks inplannen en dat gaat heel moeilijk". Lijkt erop dat het nog tot november gaat duren ineens. Echt je zou toch verwachten dat een grote dealer als Louwman hun zaken wat beter op orde zou hebben...
Had wel verwacht dat ik een van de eerste was met een bestelling toen de boeken open gingen en dat je dan nu toch achteraan in de lijn staat.
Deze week vanuit de dealer een beknopte handleiding gekregen met de basale functies en de vraag om alvast een account te maken in de Mazda 6e app, leuk om zo langzamerhand richting de uitlevering te gaan, 30-10 gaat het gebeuren.
Al mensen die hem deze week in ontvangst gaan nemen?
De mijne komt ook bij Louwman vandaan. In de mail van Alphabet stond dat hij de 23e geleverd wordt en dat ik iets zou horen als dat niet door gaat maar tot op hede ook geen bevestiging dat het ook daadwerkelijk doorgaat de 23e. Maar deze onzekerheid maakt het ook lastig iets te plannen met mijn huidige leasmaatschappij voor het inleveren van mijn huidige auto.Venraiden4K schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 11:40:
Mijn huidige contract loopt pas begin december af maar als ik de verhalen hier zo haar had het ook niet veel eerder gekund.
Bij mijn Skyactive-x Mazda 3 uit 2020 is dit weekend het check engine lampje aangegaan. Na een bezoekje aan de dealer blijkt het hier ook het injector probleem te zijn en willen ze deze binnen kort repareren/schoonmaken kreeg ik te horen. Dit lijkt wel vaker voor te komen rond de 110 K km welke er nu op staan. https://www.cx30talk.com/threads/fuel-injector-problem.4118/ ook hier had ik al een tijd i-stop problemen, en de auto stottert nu ook hard.
In dit geval ben ik toch blij dat het om een leaseauto gaat, dit zal een duur grapje kunnen worden. Ik vind het wel jammer als ik zo lees dat Mazda waarschijnlijk om deze reden met e-skyactive-x is begonnen en de gedupeerde niet tegemoet komt.
Ik rijd regelmatig met flink wat toeren maar dit lijkt het dus niet voorkomen te hebben. Zijn er meer mensen met deze ervaring?
In dit geval ben ik toch blij dat het om een leaseauto gaat, dit zal een duur grapje kunnen worden. Ik vind het wel jammer als ik zo lees dat Mazda waarschijnlijk om deze reden met e-skyactive-x is begonnen en de gedupeerde niet tegemoet komt.
Ik rijd regelmatig met flink wat toeren maar dit lijkt het dus niet voorkomen te hebben. Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Hoi
Mijn 3 van 2019 met 80k op de teller loopt gelukkig goed.TheBrones schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 21:27:
Bij mijn Skyactive-x Mazda 3 uit 2020 is dit weekend het check engine lampje aangegaan. Na een bezoekje aan de dealer blijkt het hier ook het injector probleem te zijn en willen ze deze binnen kort repareren/schoonmaken kreeg ik te horen. Dit lijkt wel vaker voor te komen rond de 110 K km welke er nu op staan. https://www.cx30talk.com/threads/fuel-injector-problem.4118/ ook hier had ik al een tijd i-stop problemen, en de auto stottert nu ook hard.
Zaterdag wordt ie ingeruild voor een nieuwe 3.
6 jaar garantie is dan toch wel fijn.
-Edit-
Gaat om de eerste generatie X zie ik nu.
Mijn 3 is een G, de nieuwe een e-X.
[ Voor 3% gewijzigd door coob op 14-10-2025 22:01 ]
@TheBrones Met de leaseauto (die ik niet meer heb) was het iets met de gashuisklep en dat geintje was totaal zo'n € 1200 (als we over hetzelfde spreken)
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
@TheBrones
Don't get me started.... injectoren al bij 60k.... Supercharger bij 90k. Enfin, zoek maar eens op m'n naam in dit topic...
Don't get me started.... injectoren al bij 60k.... Supercharger bij 90k. Enfin, zoek maar eens op m'n naam in dit topic...
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Wat is de reden dat je hem al vervangt?coob schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 21:52:
[...]
Mijn 3 van 2019 met 80k op de teller loopt gelukkig goed.
Zaterdag wordt ie ingeruild voor een nieuwe 3.
6 jaar garantie is dan toch wel fijn.
-Edit-
Gaat om de eerste generatie X zie ik nu.
Mijn 3 is een G, de nieuwe een e-X.
en @AMARONEJarnoootje schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 14:35:
Deze week vanuit de dealer een beknopte handleiding gekregen met de basale functies en de vraag om alvast een account te maken in de Mazda 6e app, leuk om zo langzamerhand richting de uitlevering te gaan, 30-10 gaat het gebeuren.
Ik val een beetje in herhaling merk ik, maar ik mag hem komende zaterdag gaan ophalen
Overigens hier ook begin april besteld. Volgens mij formeel rond 7 april de bestelling vanuit de LM gedaan.
@Venraiden4K Vermoed dit echt te maken heeft met het feit er een uitleverblok was en er hierdoor veel meer auto's in korte periode geleverd worden bij de dealers. Ook mijn dealer (Kreijne) gaf inderdaad aan het echt gekkenwerk was momenteel en het inpassen van de afleverafspraak hierdoor ook lastig was.
Even bellen met Louwman in plaats van enkel contact met de LM? Beetje brutaal zijn mag tochJuicie schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 14:59:
[...]
De mijne komt ook bij Louwman vandaan. In de mail van Alphabet stond dat hij de 23e geleverd wordt en dat ik iets zou horen als dat niet door gaat maar tot op hede ook geen bevestiging dat het ook daadwerkelijk doorgaat de 23e. Maar deze onzekerheid maakt het ook lastig iets te plannen met mijn huidige leasmaatschappij voor het inleveren van mijn huidige auto.
Dan nog, Louwman hun communicatie is nihil en ze hadden deze drukte kunnen verwachten. Van zo'n grote organisatie verwacht je gewoon beter. Ook kan je dan prima zeggen we werken nog steeds van boven naar beneden, je krijgt genoeg auto's binnen om dat te bewerkstelligen. Zo moeilijk is het allemaal niet.Jannick1 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 08:25:
[...]
Vermoed dit echt te maken heeft met het feit er een uitleverblok was en er hierdoor veel meer auto's in korte periode geleverd worden bij de dealers. Ook mijn dealer (Kreijne) gaf inderdaad aan het echt gekkenwerk was momenteel en het inpassen van de afleverafspraak hierdoor ook lastig was.
Ik hoop gewoon op een spoedige levering, maar ik verwacht nooit meer iets te kopen bij Louwman.
Juist bij dat soort gigantische, landelijke dealers zijn mijn verwachtingen altijd het laagst. Je bent nummer x van de zovelen, binding met jou als klant is er al helemaal niet want je wederom een van de zovelen.
Dat heb ik bij veel van die giganten op dezelfde manier mis zien gaan. Van gemaakte afspraken, onderhoudsoffertes tot aan afleveringen.
Geef mij maar een veel kleinere, lokaal opererende dealer. Maar zie die nog maar eens te vinden....
Dat heb ik bij veel van die giganten op dezelfde manier mis zien gaan. Van gemaakte afspraken, onderhoudsoffertes tot aan afleveringen.
Geef mij maar een veel kleinere, lokaal opererende dealer. Maar zie die nog maar eens te vinden....
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Mijne komt bij Hartgerink en Klomp vandaan via van Mossel. Kleine lokale dealer in Hoofddorp. Houden wij redelijk goed op de hoogte. Planning is maandag binnen, maar ook nog deze week zijn. Uitlevering zo goed als volgende week.RvL schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 12:15:
Juist bij dat soort gigantische, landelijke dealers zijn mijn verwachtingen altijd het laagst. Je bent nummer x van de zovelen, binding met jou als klant is er al helemaal niet want je wederom een van de zovelen.
Ik rij er speciaal een half uur extra voor om niet naar Louwman te hoeven.RvL schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 12:15:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Maar je kan bellen wat je wil toch maar die auto ga je er niet eerder mee krijgen gok ik?
Ik hoop wel nog dat ze nu november zeggen maar dat ze ook ineens volgende week die auto kunnen hebben, kan me zo voorstellen dat ze pas bij de garage exact weten welke order bij de auto past.
Ik hoop wel nog dat ze nu november zeggen maar dat ze ook ineens volgende week die auto kunnen hebben, kan me zo voorstellen dat ze pas bij de garage exact weten welke order bij de auto past.
Mijn sky-x heeft vanaf het begin altijd wat gestotterd en als ik me niet vergis ging daar regelmatig bij onderhoud een additief in, reed in ieder geval significant beter na elke onderhoudsbeurt. Auto is ingeleverd bij iets minder dan 110k en de laatste 10k heeft hij beter gereden dan ooit. Supercharger is wel vrij snel vervangen, onder garantie. Motorstoring is nooit aan gegaan overigens.TheBrones schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 21:27:
Er zijn vast allerlei redenen dat in de e-sky-x motoren er diverse wijzigingen geweest zijn inclusief het verlagen van de compressieverhouding.
[ Voor 5% gewijzigd door jjkester op 15-10-2025 15:22 ]
Nou, je kan het toeval noemen of het bellen heeft toch echt wel gewerkt. Ik mag em volgende week vrijdag ophalen.AMARONE schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 14:23:
Maar je kan bellen wat je wil toch maar die auto ga je er niet eerder mee krijgen gok ik?
Zeg ook niet dat je hem eerder krijgt. Maar mogelijk wel een meer concretere datum.AMARONE schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 14:23:
Nice!Venraiden4K schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 17:04:
[...]
Nou, je kan het toeval noemen of het bellen heeft toch echt wel gewerkt. Ik mag em volgende week vrijdag ophalen.
YouTube: Euro NCAP Crash & Safety Tests of MAZDA 6e 2025
Crashtest staat online, leuk om te zien (niet de in bonken gereden 6e
)
Crashtest staat online, leuk om te zien (niet de in bonken gereden 6e
Zojuist ook gebeld met Louwman, waar mijn 6e vandaan moet komen, auto heeft al een kenteken en moet op korte termijn leverbaar zijn. Hopelijk word ik snel gebeld met een concrete leverdatum.
If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!