elinx schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 16:25:
[...]
Hoorn is mi dan het meest dichtbij, vermoed ik.
Of Jonk er zelf mee stopt of dat Mazda de samenwerking beëindigd blijft in het midden.
Ook de status van "geen officieel Mazda dealerschap" is mij niet geheel duidelijk als alle services en reparaties als vanouds blijven bestaan.
Het komt vanuit het feit dat Mazda heeft besloten het aantal officiële contractpartners te beperken.
Ze zeggen het te betreuren, maar blijven zich inzetten.
Ze lijken dus alles te blijven doen inclusief softwareupdates.
Ik vermoed alleen dat je dus geen recht op die Europese pechhulp houdt. Dat is het voordeel van bij de merkdealer het onderhoud te doen. Ik ga er vanuit dat je onderhoudsinfo ook niet meer in de My Mazda app wordt geupload, ze zijn immers geen partner meer. Dit heeft wel wat invloed voor als je de auto wilt verkopen in de toekomst. Hij is dan niet meer altijd dealer onderhouden officieel.
Ze komen in een nieuwe alinea met het nieuws dat ze hun service uitbreiden. Ze geven al jaren aan sterk actief te zijn in jonge betrouwbare occassions en hier gaan ze flink op inzetten. De laatste zin is ook vreemd. " Ook voor de aankoop van een
nieuwe auto bieden wij uw deskundige begeleiding."
Gaan ze dan zeggen van in Hoorn staat een mooie te koop
En als dank voor mijn loyaliteit krijg ik een klantenpas met 10% korting op het onderhoud.
Ze nodigen de klant wel uit voor een kop koffie als er vragen zijn. Denk dat ik binnenkort gewoon eens langs ga.