Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Ah kijk, dat is goed om te horenmartijn_tje schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 17:15:
Volgens mij is CC op een 2.0 sowieso al voorbereid, enkel moet je het paneeltje zien te bemachtigen.
De vorige hobbywagen was een zilvere NB uit 99, maar die is al weer een aantal jaren weg. Nadat een vriend van me z'n nieuwe NA kwam showen ging het bij m'n pa ook weer kriebelen
Snel foto's laten zien en onze WA groep joinen...
Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...
Momenteel rijdt ik nog een Toyota Avensis van 15 jaar oud met 2 ton op de teller. ( 1.6 station )
Hele fijne wagen maar uiteraard wel wat gebruikerssporen en een wat bedaagd uiterlijk, het interieur is helemaal in de stijl van de jaren negentig.
Ik had als opvolger een andere Avensis station op radar staan maar de laatste tijd raak ik ook wel gecharmeerd van de Mazda 6. Gewoon een erg mooie auto om te zien met die mooie licht units.
Heb er echter toch wat vragen over en die kan ik hier vast wel even stellen
- Ik las dat sommige zessen wel eens roestproblemen kunnen hebben? Hoe erg kan dat zijn en zijn het incidenten of alleen de eerste modellen die er last van hebben?
- Wat is het gemiddelde verbruik van een 1.8 benzine? Met mijn Avensis is het mogelijk om op de snelweg 1:15 te halen maar dat is dan wel een 1.6
Het gaat me trouwens om een 6 met een maximale prijs van 5K, hoge kilometerstand ben ik niet bang voor zolang de auto er verder maar goed uitziet en er onderhoudsboekjes voorhanden zijn.
Ben er in ieder geval ook zeker van dat het een Japanner moet zijn. Enige euvel dat ik na bijna 6 jaar met die Avensis had was een defecte knipperlichtschakelaar en een lege accu. Mijn vader had vroeger een 626 op LPG. Als hij buiten zijn schuld om geen ongeluk had gehad was de auto ook niet total loss geweest en had hij er waarschijnlijk nog in gereden
HIervoor heb ik zelf een Citroen Xsara gehad en elke onderhoudsbeurt was het weer zweten wat er dan weer mee zou zijn. Sowieso geen Franse auto's voor mij!
Eerlijk gezegd denk ik dat niet met jouw budget.
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
Het was er 1 die voor 1250 incl. hardtop op MP stond. Jongen uit Rijswijk verkocht hem.BrammT schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:52:
Leuk dat je ook bij de GOT mx5'ers hoort.... Welke heb je gekocht? (ik weet ze van de afgelopen weken van MP allemaal wel...)
Snel foto's laten zien en onze WA groep joinen...
APK verloopt 30 september, daarna wordtie geschorst en aangepakt

Dit is 'm
Eerste update, bolletjesvelgen met goede banden aangeschaft, worden zwart gespoten met rode wielbouten, zonder naafkapjes
Leuke wagen!Gammort schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 19:49:
[...]
Het was er 1 die voor 1250 incl. hardtop op MP stond. Jongen uit Rijswijk verkocht hem.
[afbeelding]
Dit is 'm
Eerste update, bolletjesvelgen met goede banden aangeschaft, worden zwart gespoten met rode wielbouten, zonder naafkapjes(dit zijn winterbanden op 16 inch, maar in de winter gaatie nie rijden)
Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --
De nieuwe Mazda 3? Ik heb voor en achter parkeersensoren en daarbij wordt het aangegeven op het scherm. Wellicht niet als je ze als accessoire kiest en dus niet fabriek-af.Ethnocentrix schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:33:
Vraagje, ik heb 2 weken geleden een mazda 3 () opgehaald bij de dealer. Helaas waren ze vergeten de parkeersensoren mee te bestellen, maar deze hebben ze gisteren ingebouwd. Zitten de parkeersensoren (alleen achter) normaal aan de boordcomputer gekoppeld? Ik dacht op internet gezien te hebben dat je op het infotainmentsysteem kon zien waar er precies een obstakel zit, maar het systeem dat ze nu ingebouwd hebben piept alleen.
Héél veel toegevoegde waarde vind ik het overigens niet hebben. 9 van de 10 keer is het voor mij fileparkeren óf weet ik wel aan welke kant het obstakel zich bevindt en boeit me alleen de afstand. (die je ook aan de 'piepintensiteit' af kunt afleiden)
[ Voor 14% gewijzigd door Hyp Hyper op 21-09-2014 12:47 ]
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
valt niks tegen voor dat geld!Gammort schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 19:49:
[...]
Het was er 1 die voor 1250 incl. hardtop op MP stond. Jongen uit Rijswijk verkocht hem.
[afbeelding]
Dit is 'm
Eerste update, bolletjesvelgen met goede banden aangeschaft, worden zwart gespoten met rode wielbouten, zonder naafkapjes(dit zijn winterbanden op 16 inch, maar in de winter gaatie nie rijden)
wat is er mis mee? alleen de Dorpel-duivel of is er technisch ook e.e.a. mee?
leuke wintervelgen
Dus voor ik mn binnenkant sloop, ben ik een aantal inbouwshops langsgegaan. Kabel blijkt bijna niet te verkrijgen en Amazone wordt een uitdaging voor me
Zelfde hier. Dealer had hem misklikt en geen comfort pack mee besteld op onze CX-5 (Parkeer sensoren voor/achter, RVM,Verwarmde zetels).Ethnocentrix schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:33:
Vraagje, ik heb 2 weken geleden een mazda 3 () opgehaald bij de dealer. Helaas waren ze vergeten de parkeersensoren mee te bestellen, maar deze hebben ze gisteren ingebouwd. Zitten de parkeersensoren (alleen achter) normaal aan de boordcomputer gekoppeld? Ik dacht op internet gezien te hebben dat je op het infotainmentsysteem kon zien waar er precies een obstakel zit, maar het systeem dat ze nu ingebouwd hebben piept alleen.
Verwarmde zetels en sensoren voor/achter later gestoken. De sensoren voor moeten we met een knopje handmatig aanzetten (eigenlijk gebruik je dat niet veel hoor) en achter is ook gewoon acoustisch.
Het klopt dat dit inderdaad normaal op je boordcomputer moet te zien zijn maar zoals hierboven aangegeven is het een leuke gimmick maar is eigenlijk niet echt nodig. Ja, je ziet aan welke kant het obstakel zich bevind maar je kan er volgens mij niet beter mee parkeren
Ik vind de " design 52B" (17 inch, 7J) die selecteerbaar zijn op de Mazda site, bij het Mazda 3 " 2008" model erg mooi, maar ' officieel' passen deze niet onder mijn Mazda 3. (10-2004) bron: Facebook page Mazda NL.
Echter vind ik dat raar, want het 17 inch model van 2.0L gaat ook onder de 1.6 versie, met ongeveer dezelfde waarden. Ik weet dat er zoiets is als ET waardes, maar die kan ik nergens vinden.
Zelf heb ik deze besteld en ingebouwd:D_Jeff schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 21:23:
/me D_Jeff zag YouTube: Aux Install Mazda 3 en dacht "dat ken ik ook"
Dus voor ik mn binnenkant sloop, ben ik een aantal inbouwshops langsgegaan. Kabel blijkt bijna niet te verkrijgen en Amazone wordt een uitdaging voor me
http://www.ebay.nl/itm/AD...ash=item35ce4eece2&_uhb=1
Inbouwen was zo gebeurd. Enige nadeel, hij herkent maar 99 bestanden op de USB stick.
Wel een interessante optie, want het gaat mij meer om de aux aansluiting. Zo'n beetje alle gsm's hebben een jackplug en die gsm gaat meestal overal naar toe
Edit: Heb je voor die opties nog " offers" moeten brengen, zoals geen cd mogelijkheid meer hebben?
[ Voor 19% gewijzigd door D_Jeff op 14-10-2014 10:46 ]
Heb ik iets gemist of is dat Active only?
99 bestanden verbruik je alleen als je een snelzappert bent binnen 1 uur
Is het niet zo dat hij ook 99 mappen (en dus albums) kan herkennen? Ik zit zelf naar deze oplossing te kijken waar dat volgens mij wel het geval is.UTwizard schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:30:
[...]
Zelf heb ik deze besteld en ingebouwd:
http://www.ebay.nl/itm/AD...ash=item35ce4eece2&_uhb=1
Inbouwen was zo gebeurd. Enige nadeel, hij herkent maar 99 bestanden op de USB stick.
Oh geen idee of dat alleen bij de Active is eigenlijk? Ik heb bovenin mijn handschoenenkastje een kapje zitten met een lampje erachter. Als het goed is zit heeeeelemaal achterin het handschoenenkastje ook een klepje, daar zou je hem eventueel ook door kunnen leiden.D_Jeff schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:05:
eh, lampje?
Heb ik iets gemist of is dat Active only?
Zo staat het wel in de (Engrish) handleiding, maar dat ging bij mij niet goed. Ik zou er nog eens naar kunnen kijken.Bokmaaa schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:12:
Is het niet zo dat hij ook 99 mappen (en dus albums) kan herkennen? Ik zit zelf naar deze oplossing te kijken waar dat volgens mij wel het geval is.
http://www.motrade.nl/
Ik heb zo'n zelfde unit in mijn Volvo. Werkt perfect, stuurbediening blijft gewoon werken enzo
Vaak bu'j te bang!
Een module die je op de poort van het tapedeck in de radio prikt. jack-plug kabel eraan en werken.
Volgens mij werkt die ook op de 3...
heb hem nog liggen evt...
Wat is de ET maat van de standaard velg, en wat is de ET waarde van de nieuwe velg. En hoeveel J (hoe breed) zijnoude en nieuwe velg?D_Jeff schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:21:
Heeft er iemand een beetje verstand van velgenmaten?
Ik vind de " design 52B" (17 inch, 7J) die selecteerbaar zijn op de Mazda site, bij het Mazda 3 " 2008" model erg mooi, maar ' officieel' passen deze niet onder mijn Mazda 3. (10-2004) bron: Facebook page Mazda NL.
Echter vind ik dat raar, want het 17 inch model van 2.0L gaat ook onder de 1.6 versie, met ongeveer dezelfde waarden. Ik weet dat er zoiets is als ET waardes, maar die kan ik nergens vinden.
http://translate.google.n...:official%26channel%3DntsD_Jeff schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:21:
Heeft er iemand een beetje verstand van velgenmaten?
ET 52,5. Zou volgens mij prima moeten passen.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Dat zijn 16 inch - 6,5 J - 205/55R15.
En als ik naar de wielkast van de auto kijk, dan zou ik makkelijk 17 inch velgen kunnen hebben. Misschien met een iets lagere band.
Van grotere velgen met een plattere en bredere band wordt je auto minder comfortabel en krijg je meer afrol geluid (met name achter). Tevens krijg je een grotere kans op cuppen van de achterbanden.
[ Voor 39% gewijzigd door martijn_tje op 15-10-2014 12:16 ]
Ah, ook op de NL Madza site gevonden.
Advies bandenmaat: 205/50R17
Huidige bandenmaat: 205/55R16
Dat zou niet zo snel een probleem moeten zijn voor de punten die Martijn_tje noemt, denk ik?
Daarnaast ben ik wel benieuwd wat er nog meer aan gedaan moet worden, jammer dat je nergens zo'n schema kan vinden. Je zal je boekje maar kwijt zijn...
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Dan kijk ik van het weekend even in de boekjes.
Daarnaast kan je het altijd telefonisch aan een dealer vragen
Dat gaat om dit ding? Wat vraag je er voor?Reley schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:19:
heb in mijn 6-1 en 5 de aux-mod gehad.
Een module die je op de poort van het tapedeck in de radio prikt. jack-plug kabel eraan en werken.
Volgens mij werkt die ook op de 3...
heb hem nog liggen evt...
Wat ik er voor vraag? Uhh.... nog niet over nagedacht.
Zal hem dit weekend eens opsnorren en een prijsbepaling doen!
En wil je een prijs met of zonder inbouw?
[ Voor 15% gewijzigd door Reley op 17-10-2014 15:58 ]
Onderhoudsinterval distririem.D_Jeff schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 23:10:
@Nox: wat wil je zoal weten?
Dan kijk ik van het weekend even in de boekjes.
Daarnaast kan je het altijd telefonisch aan een dealer vragen
Maar ik heb al n 3 gekocht. Ding heeft alleen veel stil gestaan zo te zien. 4k km afgelopen jaar.. Maar de garage zet er indien nodig een nieuwe op incl gr beurt ed. Dus ik denk dat hij aan de bak mag als hij nog niet gedaan is
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Nu rij ik dus al een week rond met de RX-7, pff 313km met +- halve benzine bak (55liter)

Dus sorry mensen nog altijd geen dagelijkse Mazda, maar kom al wel dichter bij Japan terug

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
[ Voor 3% gewijzigd door Nox op 19-10-2014 02:55 ]
Met de RX-8 kwam ik nooit beter dan 1:9, zelfs met een lange snelwegrit op 120 km/h constant.
mmmh 9liter/100km das niet slecht.
[ Voor 4% gewijzigd door Damic op 19-10-2014 10:59 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Ik heb continental TS830 in 195/65R15 als winterset en Goodyear F1 assimetric II in 215/45R17 als zomerset. Alles bij elkaar is de 3 merkbaar stiller (minder afrol geluid) zuiniger (1:>13 tegen 1:<12) en comfortabeler op de winterset. Nu is dit verschil wel veel extremer (maatvoeringen en een heel soepele winterband als van 205/55R16 naar 205/50R17 met vergelijkbare zomerbanden. Maar een beetje merken ga je het waarschijnlijk wel.D_Jeff schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:01:
http://www.mazda.nl/mazda...en-ophanging/BBP8V3810SB/
Ah, ook op de NL Madza site gevonden.
Advies bandenmaat: 205/50R17
Huidige bandenmaat: 205/55R16
Dat zou niet zo snel een probleem moeten zijn voor de punten die Martijn_tje noemt, denk ik?
Verbruik gaat voor jou niet veel verschillen omdat je de zelfde breedte blijft houden, afrol geluid en comfort is ook vrij afhandelijk van de band. Sportief rubber met een stugge wang op 17" ga je waarschijnlijk wel merken (voelen en horen).
Tenzij het een diesel is ga je dat niet redden.NoxiuZ schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 12:04:
Mijn miata doet 1 op 13 en een beetjedat werd met 35k/jaar toch wel veel. Hopelijk met de 3 1 op 20 oid

Mijn Mazda Rx-7 is vertrokken. Helaas had ik er geen tijd meer voor en daardoor werd het meer een blok aan mn been ipv een leuke hobby. Zeker nu de motorrijtuigenbelasting weer terug is op oldtimers is de lol er voor mij van af.
Hij rijd nog heel goed, maarja auto's hebben liefde nodig.
Stadia was beter....
@artificial_sun: das spijtig he en dan vooral die belastingen
Binnenkort rubber van de mx oproken voor het eraf moet. Vervelend klusje... Tenzij hij van het voorjaar weg moet.Damic schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:24:
@Nox: ja eignelijk al een paar jaar maar heb nog wel wat mm over.
@artificial_sun: das spijtig he en dan vooral die belastingen
Iemand nog tips voor het overwinteren van een mx5? Waarschijnlijk buiten maar dan moet er een hoes overheen.
En het is een diesel Martijn.
Mijn mx gaat gewoon buiten met de hardtop erop zodra het eruit ziet dat het weer niet meer beter gaat worden, had het maar geen auto moeten worden. Heb er dan wel eentje uit 94, dus die zal al genoeg gezien hebben. Nu nog hopen op sneeuw, heb niet voor niks RWD heNoxiuZ schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:14:
[...]
Binnenkort rubber van de mx oproken voor het eraf moet. Vervelend klusje... Tenzij hij van het voorjaar weg moet.
Iemand nog tips voor het overwinteren van een mx5? Waarschijnlijk buiten maar dan moet er een hoes overheen.
En het is een diesel Martijn.
Staat in de gebruiksaanwijzing, Hoofdstuk 8NoxiuZ schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:40:
[...]
Onderhoudsinterval distririem.
Maar ik heb al n 3 gekocht. Ding heeft alleen veel stil gestaan zo te zien. 4k km afgelopen jaar.. Maar de garage zet er indien nodig een nieuwe op incl gr beurt ed. Dus ik denk dat hij aan de bak mag als hij nog niet gedaan isaugustus 04 geleverd.
Voor de modellen met een Riem, Diesel: Elke 240k km vervangen.

Ben alleen minder blij met de garage, ik het het nog uitvoerig met hem besproken. Ik kon niks terugvinden over een distririem die recent vervangen was, tijdens de proefrit kon ik niet erachter komen of die nog gedaan moest worden (km-stand of leeftijd)
Garage-eigenaar meldde mij dat hij het zou nakijken, als ik de auto kocht zou hij sowieso een grote beurt krijgen en helemaal nagelopen worden. Als die riem al gedaan had moeten worden of nog gedaan moet worden op korte tijd dan zou hij dat ook doen.
Vandaag opgehaald, wagen rijdt super en hij heeft zelfs nog 2 stabilisatorstangetjes achter vervangen. Dikke prima maar ik zie nergens dat de distririem gedaan is. Wagen is van augustus '04 en dus had die gedaan moeten worden omdat hij 10 jaar oud is. Dan is de 240k nog niet gehaald maar als de riem over een paar maanden doei zegt zit ik met de peren...Denk niet dat iemand een nieuw blok erin gaat lepelen.
Maargoed, ik denk dat ik er wel uit kom. Ondanks dat het een 1600 citd is, is hij erg rap! Trekken doet hij prima, heeft wat toeren nodig maar vanaf 2200 toeren komt de turbo erin en dan zoomzoomzoom

En een dicht gelaste uitlaat

Ik moet wel oppassen dat ik geen maandabonnement bij het CJIB moet nemen

[ Voor 14% gewijzigd door Nox op 26-10-2014 06:31 ]
Heb de hardtop er ook opgezet, ga het voorlopig nog even buiten proberen. Misschien met wat mooiere dagen even lekker een rondje rijden, alleen goed opletten dat er geen pekel oid op plekken komt waar ik het niet wil hebben (schroefset ofzo, al zou die er prima tegen moeten kunnen)mark-k schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:20:
[...]
Mijn mx gaat gewoon buiten met de hardtop erop zodra het eruit ziet dat het weer niet meer beter gaat worden, had het maar geen auto moeten worden. Heb er dan wel eentje uit 94, dus die zal al genoeg gezien hebben. Nu nog hopen op sneeuw, heb niet voor niks RWD he
Smoelt wel lekker met hardtop

[ Voor 44% gewijzigd door Damic op 29-11-2014 20:51 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

[ Voor 23% gewijzigd door Damic op 29-11-2014 21:37 ]
Radio heb je niet nodig met zo'n wankel
Ik zou 1000x liever zo'n wankel halen dan een MX5
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Btw je kan ze beiden combineren ook

[ Voor 74% gewijzigd door Damic op 09-12-2014 22:32 ]
Aan de rechterkant van de koffer zit een opbergvak, in de bodem van dat vak zit nóg een opbergvak verborgen, en daaronder zit de krik. Ook ideaal voor de drugsrunners onder ons!
[ Voor 153% gewijzigd door D-Three op 10-12-2014 15:15 ]
Een nieuwe was iets te duur, vandaar ééntje uit 2009
Ben wel benieuwd naar de looks
Veel rijplezier met je nieuwe aanwinst!
Bijna was het iets anders geworden... Vanmorgen ben ik ook gaan proefrijden met een V50 1.6D. Deze was iets jonger, beter uitgerust dan de 6 en het interieur stond me echt aan. Ook de prijs viel goed mee. Alleen kon de motor me niet overtuigen en tijdens het rijden hoorde ik iets wat volgens mij een versleten wiellager was. Wat vroeg na slechts 4 jaar en 100k maar volgens diverse fora komt het wel meer voor.
De 6 heeft het gehaald op looks en motor
[ Voor 22% gewijzigd door D-Three op 14-12-2014 10:50 ]
edit: Me wants 1
http://www.redbull.com/nz...he-ultimate-drift-machine
[ Voor 27% gewijzigd door Damic op 16-12-2014 19:38 ]
Een betere zal ooit wel volgen met een betere camera, mooier weer en mooi gewassen

Het betreft een 'Thierry Boutsen Energy Racing' uitvoering. Er hangt een logo onder de knipperlichten op de zijkant en het is ook op de hoofdsteunen geborduurd. Dat laatste vind ik iets minder maar dat zie je toch niet als je aan het rijden bent
Ik heb niet echt een idee wat het verschil is met de normale uitvoering
[ Voor 55% gewijzigd door D-Three op 18-12-2014 19:11 ]
Zijn antwoord: Voor jouw model (Alle Mazda 3 Sport dus) zit er een ketting.
Dat bespaart een hoop gegil en dure reparaties.
Behalve als je een Mazda 3 diesel hebt. Deze heeft wel degelijk een distributieriem.D_Jeff schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:58:
Vandaag toch maar eens aan een monteur van een Mazda dealer gevraagd hoe het zit: ketting of riem.
Zijn antwoord: Voor jouw model (Alle Mazda 3 Sport dus) zit er een ketting.
Dat bespaart een hoop gegil en dure reparaties.
Wat me wel al langer opgevallen is, is dat de wagen soms iets minder vermogen heeft onder de 2000 rpm. Dit bij zeer koud weer en met een koude motor. Wanneer de motor op bedrijfstemperatuur is, lijk ik wel het volle vermogen te hebben. Eerst dacht ik dat dit een "feature" was om de koude motor te beschermen. Maar vandaag viel dit me plots ook op met de motor wel op bedrijfstemperatuur terwijl ik een paar minuten daarvoor wel het volle vermogen had.
Klinkt dit iemand bekend in de oren?
Eigenlijk rijdt de auto op dit akkefietje na zalig
[ Voor 19% gewijzigd door D-Three op 04-02-2015 23:30 ]
Had hetzelfde in mijn 5.
Alleen dan zou je wel een lampje moeten krijgen...
Maar inderdaad, er zou een lampje moeten gaan branden.
http://www.autoweek.nl/videoHD/4437/rij-impressie-mazda-2
Ik heb zelf de huidige 2, maar vind de nieuwe zeer interessant.
Het is dat ik veel te weinig rijd om een nieuwe voor mezelf te verantwoorden.
Maar over een jaar of 2-3 zou deze er wel eens kunnen komen.
autoweek is positief, vooral ook over het interieur.
Verder vergelijkbaar met de huidige 2, ga je voor comfort op de weg, dan moet je geen mazda 2 nemen. (stug afgesteld) maar het is wel een lekker sportief reagerende auto met goede wegligging.
Maar wil je er ook wat pit in hebben, dan zul je wel de 115pk versie moeten nemen.
Ik heb van de huidige 2 de 85pk versie, en die is niet enorm traag te noemen, maar ook niet bepaald snel.
Het enige minpuntje vind ik eigenlijk de stoelen. Ze mochten iets meer steun geven, en het feit dat de rugleuning zijn positie niet onthoudt als je de stoel naar voren klapt (ik heb de 3-deurs) is bijzonder irritant.
Zodra ik deze 2 versleten heb, is de nieuwe 2 zeker een goede kanshebber!
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Is het dichtbij ga ik weer voor de 2, moet ik langere afstanden gaan rijden, dan overweeg ik ook de aankomende CX-3.
Mijn ouders hebben nu een CX-5 en daar ben ik ook erg positief over.
Mazda 6 Sportbreak 2.0 SkyLease TS+ uit 2013 (42k op de teller)

Ontzettend fijne bak. Maar ja, mijn vorige auto was een Mitsubishi Carisma uit '98, dus dat is een wereld van verschil
Hier zitten nog originele 17" velgen onder. Ik wil sowieso winterbanden aanschaffen, ik zit erover te denken om die op de huidige velgen te zetten en een setje 19" met zomerbanden aan te schaffen. Had al een beetje zitten spelen met Photoshop hoe dat eruit zou zien:

Iemand hier ervaring met het verschil in rijcomfort tussen deze twee maten?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd

Mazda 121 lx
Heb precies zo'n modelletje met elektrisch dak. Tevens mijn allereerste auto, bj. 1988, bijna 2 ton gelopen. En loopt nog als een naaimachine.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2015 07:47 ]
Het wordt een stukje stugger en harder qua vering voor je gevoel. Plus dan lijkt je auto echt een pak hoger te staan, dus verlaging of een sportonderstel doet wel veel goeds, anders ziet het er niet uit. Banden zijn ook fors duurder, plus kans op stoeprandschade is dermate hoger..oisyn schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 01:19:
Ik hoor sinds een week ook bij de club
[afbeelding]
Ontzettend fijne bak. Maar ja, mijn vorige auto was een Mitsubishi Carisma uit '98, dus dat is een wereld van verschil
Hier zitten nog originele 17" velgen onder. Ik wil sowieso winterbanden aanschaffen, ik zit erover te denken om die op de huidige velgen te zetten en een setje 19" met zomerbanden aan te schaffen. Had al een beetje zitten spelen met Photoshop hoe dat eruit zou zien:
[afbeelding]
Het leven is te kort om geduld te hebben!

Verder was ik meer op zoek naar daadwerkelijk praktijkervaring van mede-GoTers. Dat het stugger voelt kon ik zelf ook wel bedenken, ik wil vooral horen hoeveel je inlevert op comfort.
[ Voor 59% gewijzigd door .oisyn op 07-02-2015 17:21 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Lol dan lopen we hier te mutsen dat een 85Pk instapper niet snel genoeg zou zijn in een 2. Een Fiesta bijvoorbeeld begint gewoon met een 65Pk 3 pitter die 0-100 in 16,8 seconde doet. En een Polo begint met een 60Pk 3 pitter die 0-100 in 15,5 seconde doet.M a r c o schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 08:36:
rijimpressie op autoweek:
http://www.autoweek.nl/videoHD/4437/rij-impressie-mazda-2
Ik heb zelf de huidige 2, maar vind de nieuwe zeer interessant.
Het is dat ik veel te weinig rijd om een nieuwe voor mezelf te verantwoorden.
Maar over een jaar of 2-3 zou deze er wel eens kunnen komen.
autoweek is positief, vooral ook over het interieur.
Verder vergelijkbaar met de huidige 2, ga je voor comfort op de weg, dan moet je geen mazda 2 nemen. (stug afgesteld) maar het is wel een lekker sportief reagerende auto met goede wegligging.
Maar wil je er ook wat pit in hebben, dan zul je wel de 115pk versie moeten nemen.
Ik heb van de huidige 2 de 85pk versie, en die is niet enorm traag te noemen, maar ook niet bepaald snel.
Ter referentie de instap versie van het nieuwe model 2 heeft 75Pk en doet 0-100 in 12,1 seconde. De 115Pk doet 0-100 in 8,7 seconde. Dat is bijna net zo snel als het huidige model 3 met 165Pk
Mooi!.oisyn schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 01:19:
[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 07-02-2015 21:25 ]
Nee de band wordt platter dus het lijkt alsof de auto hoger staat, puur een optische kwestie. Qua comfort kan ik er wel zeker wat zinnigs over zeggen alleen niet met dit type auto. Je voelt meer van de weg, stuurgevoel is anders en zwaarder. Is behoorlijk merkbaar, soms tot hard aan toe. Zeg maar verschil tussen standaard en sportonderstel..oisyn schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 14:33:
Waarom staat de auto hoger, de omtrek van de banden blijft toch gelijk? Anders klopt er ook niets meer van alle sensoren. Verder wordt de auto ook gewoon geleverd met originele 19" velgen. Ik heb het in de showroom zien staan, ze zijn echt niet hoger hoor (kan ook niet, want bandomtrek blijft gelijk)
Verder was ik meer op zoek naar daadwerkelijk praktijkervaring van mede-GoTers. Dat het stugger voelt kon ik zelf ook wel bedenken, ik wil vooral horen hoeveel je inlevert op comfort.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Met de huidige 2 (75 of 85 pk, ik weet het even niet zeker) ben ik al steevast als eerste weg* bij het verkeerslicht, meer vermogen hoeft voor mij niet.martijn_tje schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:13:
[...]
Lol dan lopen we hier te mutsen dat een 85Pk instapper niet snel genoeg zou zijn in een 2. Een Fiesta bijvoorbeeld begint gewoon met een 65Pk 3 pitter die 0-100 in 16,8 seconde doet. En een Polo begint met een 60Pk 3 pitter die 0-100 in 15,5 seconde doet.
Ter referentie de instap versie van het nieuwe model 2 heeft 75Pk en doet 0-100 in 12,1 seconde. De 115Pk doet 0-100 in 8,7 seconde. Dat is bijna net zo snel als het huidige model 3 met 165Pk
*: vooral op reactietijd dan
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ah ik snap denk ik wat je bedoelt. Waarschijnlijk omdat je velg feitelijk verder onder je auto vandaan steekt, wat er natuurlijk meer uitspringt dan zwart rubber. Tja, vind het niet echt storend moet ik zeggenJoopieboy schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:54:
[...]
Nee de band wordt platter dus het lijkt alsof de auto hoger staat, puur een optische kwestie.
Ja kijk, ik kom natuurlijk van een redelijk oude auto af he. Vergeleken met mijn '98 Carisma glijdt deze over de weg en is het sturen echt superlicht. Ik kan wel wat inboeten en toch nog comfortabeler rijden dan wat ik gewend wasJe voelt meer van de weg, stuurgevoel is anders en zwaarder. Is behoorlijk merkbaar, soms tot hard aan toe. Zeg maar verschil tussen standaard en sportonderstel.
[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 08-02-2015 03:04 ]
@modje: grote nette auto
Heuj... Je hebt de mijne gejat.oisyn schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 01:19:
[afbeelding]
[afbeelding]
al heeft die van jou minder gelopen...
Na 84000km rijd hij nog perfect.
Fijne bak. Veel plezier ermee!
Qua 19" velgen. Het is inderdaad wat stugger. Verder merkte ik er niet veel van als ik in een vervangende 6 met 19" reed...
We hebben onze Toyota Starlet uit '91 vervangen door een MX5 (NB) uit '99. Met hardtop (eis van ons), en bagagerek (was leuk meegenomen). 214K Km op de teller. Er zitten wel wat gebruikerssporen op, maar die poetsen we wel weer weg

Ik denk dat we er de komende jaren veel plezier van krijgen!
[ Voor 7% gewijzigd door Wailing_Banshee op 19-02-2015 08:23 ]
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Dat wordt genieten
Het is wel even wennen, zo'n auto onder je kont... We gaan er in het voorjaar mee naar Hongarije (tenzij de voorspellingen 2 weken regen zijn, dan gaat gewoon de Auris mee) dus dat wordt de grote proef. Tentje achterop, koffer en slaapzak in de kofferbak, gaat helemaal goed komen!D-Three schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 19:05:
Mooi! Gebruikssporen op een wagen van 15 jaar kan je wel verwachten. Wel van een totaal ander kaliber dan een Starlet
Hij rijdt in ieder geval prettig, ook op de snelweg. En ik heb mijn eerste schaamrood stukje al gehad, toen ik hem niet weg kreeg bij de stoplichten omdat ik de koppeling veel te langzaam liet opkomen
Het is nu wachten op mooi weer, zodat het dak eraf kan tot het najaar en dan echt eens toeren in onze mooie provincie Groningen!
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Is dit puur softwarematig of zijn er ook hardwarematige verschillen? En zou dit makkelijk te wijzigen zijn?
Want als je de 115 pk wilt ben je al minimal 21k kwijt.
Na een toyota starlet voor 2 jaar gereden te hebben iets meer auto gekocht.... een Mazda 323 FastBreak uit 2000.
Met CC, airco, CV en 210 000 ervaring. Erg fijne auto (zo'n 300 km pas mee gereden) al verbruikt het iets olie bij het starten.
Zelf heb ik lang zitten kijken naar de 323 f uit 98 (3 deurs hatchs) en ook nog een 323 f 5 deurs hatch uit 2002 maar uiteindelijk toch gekozen voor de 3.
Tot nu toe geen spijt. Ik merk gewoon dat de meeste mazda's 'rijdersauto's' zijn: Auto's waar lange stukken mee kan rijden zonder er gebroken uit te komen.
In Ieder geval: een hoop veilige km's en een bak lol gewenst
We zullen het zien in mei. Het wordt minimaal 3000 km, nog niet meegeteld wat we daar nog zullen gaan rijden.D_Jeff schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:10:
@FTI: Welkom bij de club
Zelf heb ik lang zitten kijken naar de 323 f uit 98 (3 deurs hatchs) en ook nog een 323 f 5 deurs hatch uit 2002 maar uiteindelijk toch gekozen voor de 3.
Tot nu toe geen spijt. Ik merk gewoon dat de meeste mazda's 'rijdersauto's' zijn: Auto's waar lange stukken mee kan rijden zonder er gebroken uit te komen.